Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mikor halnak leginkább a New York-i biciklisek?

2009.04.08. 16:44 - kirk kapitány

Délután. Mégpedig 15 és 20 óra között. A nap 21 százaléka alatt történik az összes halálos kimenetelű bringabaleset 38 százaléka. Éjféltől hajnalig viszont statisztikailag kevésbé kell tartani a tragédiától. Tehát: „Csúcsidőben jobban figyelj!

Tanulságos szentenciákkal elemezte ki az egyik New York-i kerékpáros blog a város által néhány napja publikált összesített közúti baleseti statisztika vonatkozó részeit.
 
 
A blogger szerint nem luxus használni a brigautakat, mert a felfestett biztonsági sávokon belül csak egyetlen egyszer gázoltak halálra kerékpárost 1996 és 2005 között, pedig ebben az időszakban összesen 225-en vesztették életüket.
 
A halálos balesetek 92 százaléka gépjárművel történt ütközés volt, és jelentős hányaduk, 88 százalék, kereszteződésben, vagy ahhoz közel történt. Tehát: „Kereszteződésben fokozott figyelem szükségeltetik!
 
A fejsérüléses halálesetek 97 százalékában a bringás nem viselt védősisakot, ami „nagyon jó emlékezető a bringásoknak, hogy a sisakot márpedig hordani kell”.
 
Különösen önveszélyes akciókra is rászánja magát a New York-i kerékpárosok egy része. A halálesetek 7 százaléka olyan autópályákon következett be, ahol elvileg tilos biciklizni. A vagánykodóknak most viszont már tudniuk kell, hogy „a tilosban bringázásnak meg van az ára”.

 

Címkék: new york baleset

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr351054174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csóróbringás 2009.04.08. 18:46:28

arról érdekelne engem valami statisztika, hogy a balesetek hány százalékát okozta a bringás szabálytalansága és hány százalékot az autós (vagy egyéb)?
ugyanez leosztva a könnyebb és a súlyos/halálos balesetekre.
ilyenről nem tudtok?

smartdrive 2009.04.08. 19:23:16

szerencsére ezen időszak alatt sokkal több autós halt meg

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.04.08. 19:27:35

én nem használnám a "szerencsére" szót..

Átokfajzat 2009.04.08. 19:55:24

azt azért emeljük ki, hogy bicósoknak a képen (sisak helyett) milyen szarok vannak a fejükön.

Marvelous 2009.04.08. 19:57:44

Felesleges adathalmaz, eddig is tudta az átlagember, hogy két kamion között, bukósityak nélkül,részegen valamint mindezt csúcsforgalomban ne tegyük.

Marvelous 2009.04.08. 20:00:40

"Különösen önveszélyes akciókra is rászánja magát a New York-i kerékpárosok egy része"

több 10millió ember közül akad pár hülye, képzeld el hazánkat egyetlen városban...

StopSzmog 2009.04.08. 20:14:29

@Átokfajzat: Mert az egy vicces/bohócos bringasáv-visszafoglalási demonstráció volt.

mangorlo 2009.04.08. 20:23:09

amúgy meg mielőtt előjönne a mér nem megy a kecsege bicós pesten is a bicóúton, itthon 1 db ilyen van az alkotmány utcában, a többi az egyszerűen beteg dolog. rávezetik szegény bicóst járdára, és lehet közelharcot folytatni gyalogosokkal, aztán kereszteződésnél meg lehet félni autóktól. de a legszebb amikor a bicóutat hirtelen átvezetik a másik oldalra. ja és a legjobb minősége az autóútnak van

persze van ahova nem megy az ember ahol már nagyon tépnek az autósok ott én se

de láttam én már olyan videót hogy a erzsébet hídon ment át a két szembesáv között a bicós. na az azért merész

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.04.08. 20:29:52

>>A fejsérüléses halálesetek 97 százalékában a bringás nem viselt védősisakot, ami „nagyon jó emlékezető a bringásoknak, hogy a sisakot márpedig hordani kell”.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.04.08. 20:31:07

Na bravó, a kommentmotor lerohad bizonyos karakterektől. Mást is írtam, de lemaradt. Most nincs türelmem újra begépelni, a lényeg az, hogy ez önmagában még nem mutatja meg, hogy mennyire hasznos a sisak. Több adat kéne.

Átokfajzat 2009.04.08. 20:41:01

Ez a sávraállás már-már magyaros szintű parasztság,
de a sisak egyszerűen kell, főleg városban, az olyan, mint a fék a bicikliden.

Sokat számítana szerintem, ha lefestenék a biciklisávot, kékre, vagy zöldre... vagy lennének centrumos elszántságú közterületeseik.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.08. 21:30:27

@Pók: "ez önmagában még nem mutatja meg, hogy mennyire hasznos a sisak."

Így van. Azt sugallja a cikk, hogy ha a sok halálos balesetet szenvedett biciklis sisakot hordott volna, nem halt volna meg, pedig ha nem ütötték volna el, akkor PLÁNE nem halt volna meg, sőt, meg sem sérült volna. Ez a kamu korreláció kissé a nincs akváriumod => buzi vagy viccre hasonlít.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.04.09. 06:59:52

@Pók: Teljesen igazad van, hiszen csak a fejsérüléses haláleseteket nézik. Azt is tudni kellene, hogy az összes haláleset mekkora hányada volt fejsérülésre visszavezethető. Ez így olyan, mintha azt írnák, hogy a daganatos halálesetek 99%-a rák miatt történt.
Ezen kívül azt is tudni kellene, hogy ott a bringások hány %-a visel sisakot, mert ha pont 3, akkor a sisak semmit nem ér (jó, biztosan sokkal több, mint 3).

csóróbringás 2009.04.09. 08:47:50

szerintem a sisakról vitatkozni, hogy felesleges-e, vagy sem, tök hülyeség.
hordani kell, azt kész. lehet, hogy pont holnap menti meg az életedet.
nem csodaszer és nem minden sérülés ellen véd (pl a arcraesés esetén nem véd, csak a fullface bukó), de nagyon sokan még élnének, ha sisakot hordtak volna.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.09. 08:50:22

Basszus, ha nem a saját szememmel látom, akkor azt hiszem berosálok. Az új M0-és (autóút) kistarcsai lehajtója előtt egy biciklis(!) közlekedett.
Gondolom szidta is a sok bunkó autóst. :)

mement 2009.04.09. 08:51:50

akkor egy sajat pelda, 3 eve a dozsa gy. uton sajat benasag es odanemfigyeles miat, elszaltam a vasuti hid utan a belso savbol egy nyomvajun, pont ugy estem hogy megfejeltem a patka elet, ami lenyitotta fejemrol a bukot kb 3 darabban, ha nincs ott a buko akkor a fejemet nyitja szet ... buko eletett menthet (nalam mentett) akkor ha mar kesz a baj, persze a bajt jobb elkerulni, de mivel emberek vagyunk a hiba lehetoseget nem lehet kizarni.... 20k korul mar egesz kulturalt sisakokat lehet kapni, ennyit boven meger szerintem egy kis plusz vedelem, es ha mar hozzaszoktal a viselesehez, kesobb egyenesen meztelennek erzed magad sisak nelkul a bringan:)

csóróbringás 2009.04.09. 09:04:15

@mement: szerintem már 10k körül, sőt már 7-8k körül is lehet egész kultúrált sisakokat kapni. (mondjuk lehet, hogy nem az első helyen, ahova betér az ember, hanem keresgélni kell)

Bit Rot 2009.04.09. 09:04:26

Sisak: kell!
Kereszteződésben pedig nagyon figyelni kell, Budapesten duplán is!!

702 · http://psztrnk.net 2009.04.09. 09:16:22

A leggyakoribb kifogás, amit mostanában hallok, az az, hogy "azért nem hordok sisakot, mert nem szoktam gyorsan menni". Pedig nagyot esni lassan is lehet.
Utálom ismételni a fentieket, de sisak kell.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.04.09. 09:53:34

@csóróbringás: @mement: @Bit Rot: @702:
Mint minden biztonsági eszköznél, a sisaknál is az esélyekről van szó. Az egyértelmű, hogy van valamekkora nullánál nagyobb esélye annak, hogy ha sisakot viselsz, az megment valamilyen sérüléstől illetve haláltól. Ez nem kérdéses.

Az viszont, hogy ez az esély mekkora, csak megfelelő statisztikákból derülhetne ki. Az itt közölt statisztika nem ilyen, mert egy csomó adat hiányzik, viszont amit közöl, az első hallásra drámaian felnagyítja a sisakhordás fontosságát, jobban belegondolva viszont nem mond semmit.

Csak erre akartam rávilágítani. Remélem megbocsájtjátok, de az számomra nem sokat jelent, hogy XY fórumozó minden alátámasztó érv nélkül itt kinyilatkoztatja, hogy sisak kell.

(Egyébként hordok sisakot, csak kötözködöm.)

csóróbringás 2009.04.09. 10:00:26

@Viszketeg:
szerintem mentősök elég jó statisztikákkal tudnának szolgálni... :)

Fanyuvo 2009.04.09. 10:54:48

Mentsen meg téged a statisztika. Az biztos erősebb, mint egy sisak.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.09. 16:03:00

@mement: "a dozsa gy. uton sajat benasag es odanemfigyeles miat, elszaltam a vasuti hid utan a belso savbol egy nyomvajun"

Tehát jobban karban kellene tartani az útburkolatot, pláne egy ilyen forgalmú úton. Az autókat annyira nem zavarja, de egy sokkal kevésbé stabil, alig rugózó felfüggesztésű járműt nagyon is. Érted! Ezért mondom, hogy a sisak nem a problémát oldja meg, hanem a probléma súlyos eredményét enyhíti.

Ha láttad volna, mennyit és hányat esett biciklivel egy csávó, akit megpróbáltam a múlt héten nálunk, külvárosban, kis utcán összeszedni éjjel, aszondanád, "bazmeg, milyen béna vagyok, esni sem tudok normálisan"... ;-) Nem fogod kitalálni: egyenesen járni is alig tudott, annyira részeg volt.

Átokfajzat 2009.04.09. 21:01:48

@Viszketeg:

"(Egyébként hordok sisakot, csak kötözködöm.)"

ha a sisakod egyszer majd kettéreped, nem fogol kötözködni többet

mondjuk ha a fejed repedne ketté, akkó' se.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.04.09. 22:10:57

@csóróbringás: Melyik mentős számolja, hogy hány biciklistán van sisak?

@Átokfajzat: Volt már rá példa. Mármint a sisak kettérepedésére.

Egyébként nem tudom feltűnt-e valakinek, de egy szóval sem mondtam, hogy a sisak nem véd. Csupán az adatok hiányosságairól tettem említést.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 15:38:46

@Viszketeg:
Az esélyek alapja:
Viselj egy élő tehenet a füledben. Az esélye annak, hogy egy olyan biciklistát súlyos baleset ér, akinek tehén van a fülében, elég kevés. Az eddigi statisztikák is azt támasztják elő.

tangens 2009.04.16. 13:08:12

ugye, amikor a tehetségtelenség szorgalommal párosul... tudjuk, hogy a számok / adatok / információk közötti eligazodás nem a klasszikus műveltség része, de ez a post áttaszított a rubikonon: szinte nincs formálisan helyes megállapítása. két állítás lehet helyes, de ha nincs közöttük KÖZVETLEN oksági kapcsolat, akkor ne magyarázzuk egyiket a másikkal!

blöff1: ha feltesszük, hogy a teljes napi mozgásmennyiség 50%-át teszik meg 15-20 h között, akkor ez az időszak éppen, hogy az átlagosnál kevésbé kockázatos. valószínűleg igaz amúgy az állítás, csak nincs alátámasztva.

blöff2: ahol a baleset nem kerépárúton történt, ott volt érdemben használható alternatív kerékpárút? az ember nem kerékpárutat használ, hanem Aból Bbe közlekedik. Ha van kerékpárút, azon, ha nincs, nem azon.

blöff3: tehén a fülbennél még jobb akasztott bloggert látni kerékpárút vége táblán. kapaszkodj meg, egyetlen NYi kerékpárost sem ütüttek el, aki látott életében legalább egy akasztott bloggert! szinte mindig hordok sisakot.
sisak nélkül még nem csaptak el, sisakban már háromszor. mondjam erre azt, hogy a kék sisak vonza a figyelmetlen sofőröket?

sziasztok
süti beállítások módosítása