Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A rendőrség a megoldás az agresszív BKV ellen

2009.04.06. 17:02 - Földes András

Ha a kerékpárost az úton veszélyeztetik a BKV- járművei, akkor ne bízzunk a cég belső ellenőrzésében, az egyetlen remény, ha rendőrt hívunk. Ezt szűrtük le a közlekedési vállalat sajtósával folytatott beszélgetésből.
 
Szilágyi Károlyt egyáltalán nem azt követően hívtuk fel, hogy a vállalattól megkaptuk válaszlevelüket panaszunkra. Pedig a BKV-s levélből egyoldalú, a sértettet meg sem hallgató viszgálat után az derült ki, hogy jelen sorok szerzője hazudik. A 225-ös busz ugyanis egyáltalán nem előzött több száz méteren egy kocsisort, nem ütötte el kis híján a szabályosan haladó újságírót. Majd mikor a biciklista a megállóban beérte, és fotózni kezdte a buszt, a vezető nem verte meg. Állítólag azért szállt le, hogy "udvariasan – inzultus nélkül – kérje a kerékpárost, hogy a járművezető személyiségi jogaira való tekintettel törölje a róla készített fényképeket."
 
A BKV sajtósát azután hívtuk fel, hogy a Critical Mass mozgalom egyik szervezőjének, mellesleg felelős cégvezetőnek, és becsületes apának is durva inzultusban volt része. Levelére azonban ő is semmitmondó választ kapott. Panaszában a kerékpáros arról számolt be, hogy a 30-as busz húsz centire kerékpárja mögött bömböltette a motort száz méteren át, noha le tudta volna előzni. Később pedig az útról való leszorítással viccelődött. Az ügy súlya, hogy a kerékpáros egy gyerekhordó kocsit húzott maga után, amelyből a gyerek szerencsére már kiszállt az óvodában. Amit a buszvezető persze nem tudhatott.
 
Panasza azonban nem talált visszhangra. Ezek után kerestük meg testvérblogunkat, a BK-figyelőt, ahol elmondták, rengeteg hasonló panasz érkezik hozzájuk, de egyetlen, a sofőr felelősségre vonásával végződő esetről tudnak. Ez is a szokásos módon végződött volna, ha történetesen nem vonják be a rendőrséget.
 
Szilágyi Károly szóvivő is egyetértett: vitás esetben, panasz esetén a legcélszerűbb, ha a panaszos tanúkat keres, és ott helyben kihívja a rendőrséget. "A BKV nem nyomozóhatóság,  nincs lehetősége az ügyek olyan mélységű kivizsgálására, mint a rendőrségnek" - tette hozzá. Nem kaptunk választ arra a kérdésünkre, hogy ha ezt elismerik, akkor hogyan hoznak mégis olyan döntést, amely hazugnak minősíti a panaszt tevő utast, és igazat ad saját munkatársuknak. Hiszen alkalmazottjuk esetében korrekt ügymenetet tesznek lehetővé, meghallgatják tanúit, ugyanakkor kísérletet sem tesznek arra, hogy a vitás pontokban megszólaltassák a panaszost. A sérelmet szenvedett utas már csak egyenlevelet kap arról, hogy miért nem neki volt igaza.
 

A szóvivő szerint tavaly a 4000 buszsofőrből havi 40-et marasztaltak el,  fizetéslevonással szankcionálva a szabálysértést. A legtöbb ilyen eset vezetés közbeni dohányzással, vagy megállóban hagyott utasokkal volt kapcsolatban. Kérdésünkre, hogy mi alapján döntöttek, hiszen nem valószínű, hogy egy megállóban hagyott tanúkat vagy rendőrt hívna, nem kaptunk választ. Szilágyi megjegyzése, miszerint ügyfélszolgálatuk túlterhelt, arra enged következtetni, a panaszos utas nem számíthat ügyének korrekt, kiegyensúlyozott elbírálására. 

A BKV szóvivőjének posztunk megjelenése után küldött levele: 

Sajnálom, és elnézést kérek azért, mert egy BKV-alkalmazottal kapcsolatban kellemetlen élménye volt. Sajnos az ön által elmondottak éles ellentétben vannak a járművezető által elmondottal - a sofőr álláspontját pedig két tanú is megerősítette. Mivel a BKV nem nyomozóhatóság, így a társaságnak korlátozott lehetőségei vannak az események ennél alaposabb kivizsgálására. Ezért csak azt tudom javasolni, hogy hasonló esetben kutasson fel tanúkat, és tegyen rendőrségi feljelentést. Remélem, hogy a jövőben kellemesebb élményei lesznek a BKV-val kapcsolatban. Kívánok balesetmentes közlekedést és sok sikert a Critical Mass szervezéséhez.

Címkék: budapest bkv baleset panasz

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr421049966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ikke i drift 2009.04.06. 19:43:48

hehe, nekem is volt ilyen BKV-s sztorim 4-5 éve, éjjel kettőkor egy - egyébként zöldre, szabályosan - balra kanyarodó garázsmenetes busz nem adta meg a zöld gyaloglámpa által biztosított elsőbbségemet, hanem a légfék "cöccögtetésével" és vaskosan dőlő felsőtesstel jelezte, hogy ő bizony most jön. Én éppencsak elugrottam előle, még azon melegében fortyogva (éjjel fél 1 körül lehetett) dobtam egy mailt a BKV-nak, de az eredmény ugyanez, meghallgatták a sofőrt, de ő csak a sztori azon részére emlékezett, hogy valaki rácsapott a busz oldalablakára. Pedig ha valaki végiggondolja, hogy oda az a busz csak akkor kerülhet, hogy a gyalogosnak közben zöldje van keresztben, akkor önmagában furcsa, hogy az oldalablaka kézközelben volt (éjjel fél 1 már nem tipikusan a kereszteződésben ragadás ideje :-)

Közöd?? (törölt) 2009.04.06. 19:50:45

az agreszív biciglisek ellen meg a kézigránát a megoldás, egyenesen a CM közepébe

i hate the police (törölt) 2009.04.06. 20:07:03

@Közöd??: és az agressziv rendőrök ellen is:)

ababababa 2009.04.06. 20:19:00

Vicces a cikk címe, nagyjából annyi információértékkel, hogy "cipőt a cipőboltból." Már a 3. ilyen postban ugatom, nem is egyedül, hogy bűncselekmény ---> rendőrség. Értem, hogy az újságírói virtus miatt most kellett 1-2 kört futni a BKV-val, de normál esetben teljesen felesleges. Ennyi erővel a Cozma-gyilkosság után is a BKV ügyfélszolgálatot lehetett volna hívni. Na.

mement 2009.04.06. 20:42:16

@dr. Káky Álmos: a rendorsegnel nagyjabol ugyanazt ered el mintha a BKV hoz fordulsz... inkabb az a szomoru hogy ilyen esetekben mar eszebe se jut senkinek rendort hivni, mert minek kihozzak kb ugyanezt csak forma level nelkul, a sofornek ugyanugy meg lesznek a "tanui" a sertettnek meg nem

i hate the police (törölt) 2009.04.06. 20:42:20

@dr. Káky Álmos: és mit fog tenni a rendőrség?Semmit.Még szegény biciklis örülhet,ha nem őt büntetik meg.Jogállam,itt,ugyan

Közöd?? (törölt) 2009.04.06. 21:05:17

én rendőr lennék szopatnám a hozzám forduló bicigliseket, nagyon élvezném!:-)))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.06. 21:06:20

az iq light autók között cikázó biciklisekre mi a megoldás?

csak érdeklődöm, ti biztos jobban tudjátok :)

egyébként meg ha tényleg veszélyeztet direkt a buszos _és ez bizonyítható_ akkor sünt neki, jogsi összetép, kezdésnek pl 1 év letöltendő, helyszínen megkezdve, azt utána lehet tovább extrázni...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.06. 21:08:12

Közöd?? 2009.04.06. 21:05:17
részemről én is, csakhogy bármennyire is utálom ezt a fajta közlekedési morált ahogy közlekednek, számtalan esetben tök igazuk van...

mement 2009.04.06. 21:11:51

@RosszQtya: "az iq light autók között cikázó biciklisekre mi a megoldás?"

hogy felrehuzodsz csendben es bunbanoan hogy meg ennyi ido elteltevel sem jutot be abba az ostoba fejedbe, hogy varosban nem jarkalunk helyfogalalo zajos koszos pofogo tragacsokal, es legfokepp nem ugy hogy csak egyedul ulunk benne, mert varosban kocsikazni elet ellenes cselekmenynek szamit ha jogilag nem is de moralisan mindenkepp

Egyeb hulye provokativ kerdes:)?


@Közöd??: Te meg tanuld mar meg leirni hogy: bici[ K ]lis :)

vég béla 2009.04.06. 21:17:41

"A belső vizsgálat során a Társaság részéről haladéktalanul meghallgatásra kerültek a szemtanúk is, akik írásban is megerősítették a járművezető által elmondottakat, azaz nem történt atrocitás a szóváltáson túl. Jelen esetben az elsődleges vizsgálat megállapítása szerint két ellentétes állítás áll egymással szemben, a munkáltatói intézkedés a további vizsgálat eredményétől függ. "
"Nem kaptunk választ arra a kérdésünkre, hogy ha ezt elismerik, akkor hogyan hoznak mégis olyan döntést, amely hazugnak minősíti a panaszt tevő utast, és igazat ad saját munkatársuknak."
Senki nem minősített hazugnak: meghallgatták a buszvezetőt és a tanúit, és közölték veled az általuk elmondottakat. Kb. ugyanakkora esélye van annak, hogy ők mondanak igazat, mint a fordítottjának. Mégis , szerinted hogyan, mi alapján kéne dönteniük??

vég béla 2009.04.06. 21:25:25

"Hiszen alkalmazottjuk esetében korrekt ügymenetet tesznek lehetővé, meghallgatják tanúit, ugyanakkor kísérletet sem tesznek arra, hogy a vitás pontokban megszólaltassák a panaszost. A sérelmet szenvedett utas már csak egyenlevelet kap arról, hogy miért nem neki volt igaza."
Ha nem értessz egyet a levél tartalmával, még szembesítést is kérhetsz a buszvezetővel, hogy személyesen vitassátok meg a dolgot.Ja, és még valami: utas majd akkor leszel, ha megveszed a jegyet (bérletet) és felszállsz a buszra! :-)

mement 2009.04.06. 21:26:24

kamerazni kene a buszok elejet, es abbol visszanezheto lenne rengeteg szabalytalansag, tobbek kozott ez is.. ha rajtam mulna es en lennek az Orszagos Kozlekedesugyi Fomegmondo minden autoban kotelezove tennem egy vagy tobb felvevo egyseg felszereleset, amit ha hatosagi engedely nelkul bontasz jol elnapsangolnak...

tenyleg nem ertem, ezer es ezer dolgot rogzitunk videofelveteleken a megelozes vagy a bizonyithatosag kedveert, miert pont a kozlekedesnel nem tesszuk?

Pierre73 2009.04.06. 21:34:01

"A BKV sajtósát azután hívtuk fel, hogy a Critical Mass mozgalom egyik szervezőjének, mellesleg felelős cégvezetőnek, és becsületes apának is durva inzultusban volt része."

HAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHA

Közöd?? (törölt) 2009.04.06. 21:34:36

@mement: még kéne egy biciglislelövő radarirányításu fegyver is oda

blügy-blügy 2009.04.06. 21:37:50

a vizsgál szót elírta a cikk VISZGÁL-nak. Kéretik javítani

blügy-blügy 2009.04.06. 21:39:38

vagyis vizsgálat szót...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.06. 21:41:53

Mondjuk azt még említsük meg, hogy a nálam megjelent panaszt az utas nem küldte el, csak a BKV-nak. A rendőrség a blogon megjelent bejegyzés alapján indított _hivatalból_ vizsgálatot.

Megkeresték a panaszost, behívták, a blogra írtakból kreáltak egy feljelentést, majd a helyszínen rekonstruálták az esetet busszal, biciklivel ahogy kell. Ezek után bizonyosodott be, hogy a buszos hibázott és a jogosítványát is elvették. Azóta csak csattogós lepkét vezethet.

Ha csak a BKV vizsgálódott volna, akkor az olvasóm kapott volna egy "sajnáljuk" tartalmú levelet, érdemi lépés nem lett volna.

mement 2009.04.06. 21:48:27

@Közöd??: bici[ K ]list lelovo radariranyitasu fegyverre gondoltal:)?

veny 2009.04.06. 21:55:06

Semmi keresnivalója közös útfelületen a gyerekkocsis bringának és a 30-as busznak, minden más csak következmény..

A 30-assal párhuzamosan ráadásul VAN bicajút.

(A gyerekszállító utánfutót meg tiltanám normál közúton. A lehető legrosszabb, a gyerek teljesen védtelenül gurul benne a kocsik között, egy szintben a kipufogókkal. Vett volna barátunk időben óvszert, ha ennyire nem kell neki a kölök...)

mement 2009.04.06. 22:02:10

@veny: Hassznalhato megoldasi javaslatok?

i hate the police (törölt) 2009.04.06. 22:02:56

@BKV figyelő: akkor csoda történt,a rendőrség végezte a dolgát,kivétel a szabály alól

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.06. 22:03:20

Anélkül, hogy a konkrét esetekkel kapcsolatban állást foglalnék, azt szeretném mondani, hogy "illik" biciklivel - de bármilyen járművel - segíteni a buszok - és egyéb tömegközlekedési eszközök - haladását. "Csak" illik, mert a KRESZ nem mondja ki, hogy mindig elsőbbsége volna. A szemályautókat, furgonokat, kamionokat leszarom, azokban magánszemély vagy egy magáncég alkalmazottja ül, és a saját magándolgát intézi, pont úgy, ahogy én, szóval várhat.

De a busz stb. egy csomó embert szállít, és hogy jönnék én ahhoz, hogy náluk előbbrevalónak tartsam magamat? Tessék mindig (!) előzékenyen viselkedni a buszok iránt, elengedni őket, félrehúzódni előlük, átadni az elsőbbség jogát stb. Gyalogosként a zebrán is lehet inteni, hogy gyere csak, én ráérek. A sofőrök nagyon szoktak örülni, az utasok jól járnak - bár nem tudnak róla -, én meg, ÚRISTEN, elpazaroltam 5-10 másodpercet, viszont már van egy jócselekedetem aznapra.

A fentiekkel automatikusan megoldódik a "majdnem elütött a busz" jellegű problémák döntő része is. Az aggresszív állatokat ki kell vonni a forgalomból, ez kétségtelen, de ez nem csak a buszvezetőkre vonatkozik.

isti77 2009.04.06. 22:07:15

Egy apró észrevétel a második esethez: a buszok automata váltósak, a motort maximum N-ben lehet bömböltetni, úgy viszont elég nehéz szorosan a nyomában maradni valakinek, hacsak nem lejtőn.

Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a kerékpárosok nem mondanak igazat, sőt! Még hozzá is tesznek egy kicsit, mint az első eset "sértettje".

Az első esettel kapcsolatban némi fenntartásom oka: elég rendesen kellett tekerni ahhoz, hogy beérje a buszt, még ha az közben meg is állt (mellesleg a Szőnyi úton nem szoktak sokan leszállni, felszálló meg főleg nem nagyon van, lévén utolsó megálló a végállomás előtt), így a busz sem szokott sokat állni. Márpedig hősünknek meg kellett állnia, meg kellett fordulnia, és utána kellett erednie,miközben a busz változatlanul száguldott tovább, egész amíg el nem érte a megállót. (Amerikai filmekben szoktam látni hasonló szituációból ilyen villámgyors utolérést).
Amúgy villámkezű-és lábú fotósunknak a leszálló és fenyegetően közeledő buszsofőrről miért nem sikerült képet készítenie? Csak a hitelesség kedvéért... Két kép készült, az egyiken a busz egyértelműen éppen készül elindulni a megállóból (önjelölt Rambónk beállt egy induló busz elé szemből fényképezni??? Most nem félt az elütéstől?), majd leírása szerint már csak arra eszmélt, hogy "valaki kitaszítja a szemközti sávba". Ez egy kicsit sántít,ugyanis a közzétett képen egyértelműen látszik a sofőr is az ülésben, így olyan észrevétlenül nem nagyon kerülhetett a kerékpáros elé/mellé, főleg, ha a busz olyan távol volt, hogy a képpel be tudta fogni a teljes elejét (szerintem ehhez legalább 5 méterre kellett lennie).
Majd, ahogy állítja, a sofőr lelökte a kerékpárról (de hogy került most egyszerre az első kép távolságából közvetlenül a busz mellé, ahol a második kép készült? Ekkorát lökött volna rajta a sofőr?), viszont a ő villámgyorsan összeszedte magát (még a gépet sem ejtette el, pedig leesett a kerékpárról!), és azonnal lefényképezte a buszba épp visszainduló sofőrt (azért akkora maflást nem kaphatott, ha tényleg ilyen gyorsan újra tudott fotózni! Mellesleg én először is menekültem volna az úttestről, ha kilök valaki, meg szerintem mindenki más is a fotózás helyett). Ja, és a sofőr nem vette észre, hogy időközben újra őt fotózza, pedig elég közel volt még. Aztán mindenki ment a dolgára...

Hát... a történet első részét (a szabálytalan előzést) elhiszem, a verést annyira nem.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.06. 22:08:34

@veny: "A 30-assal párhuzamosan ráadásul VAN bicajút."

Milyen 30-as, milyen bicikliút? Nem értem...

Perillustris 2009.04.06. 22:11:29

@RosszQtya: "az iq light autók között cikázó biciklisekre mi a megoldás?"

Az autók valóban IQ light-ok, jó meglátás.

A megoldás egyébként a kerékpársáv - s mindenki örül. Nem kell feltalálni a spanyol viaszt. Lehetne kezdeni a Nagykörúttal.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.06. 22:12:56

@isti77: "elég rendesen kellett tekerni ahhoz, hogy beérje a buszt, még ha az közben meg is állt"

A rendesen minden megállóban megálló busznak olyan 20-30 között van az átlagos sebessége. Ennyit viszonylag hosszú ideig is lehet tartani biciklivel. (A Szőnyi út délnyugati-északkeleti irányú, Budapesten az uralkodó szélirány pedig északnyugati, úgyhogy a biciklisnek valószínűleg balról jövő oldalszele volt.)

mement 2009.04.06. 22:18:37

@isti77: valojaban barmelyik fovarosi vonalon kozlekedo busz sebesseget tudod tartani egy kis gyakorlasal es ugyes helyezkedessel mogotte.

mement 2009.04.06. 22:19:08

jo mondjuk a hegyaljai uton meg a kapy uton nem:)

Perillustris 2009.04.06. 22:25:13

@isti77: "az első esettel kapcsolatban némi fenntartásom oka: elég rendesen kellett tekerni ahhoz, hogy beérje a buszt, még ha az közben meg is állt "

Nem kell Armstrong-nak lenned, hogy lehagyd akár a piros hetest is.

mement 2009.04.06. 22:43:24

ez megvan?:)
www.digave.com/images/lamborghini/full.jpg

Lucas Brunelle bringaja az a kolyok aki tobbek kozott ezert a videoert is felelos: www.youtube.com/watch?v=dv-ISen-UTQ&feature=related

kint volt itt is asszem

Slash- 2009.04.07. 00:33:02

Na hát a buszsofőrökről megvan a véleményem, egy része idegbeteg paraszt, legalábbis az én városomban, Egerben. Már többször próbáltak meggyilkolni, kerékpárosként, motorosként, és gyalogosként egyaránt.
Nem értem, hogy ezek hogy vezethetnek még mindig! A főnökeik az utolsó pillanatig védik őket, két alkalommal tettem panaszt, de sosem lett igazam, pedig volt, amikor mi is többen voltunk. Nem adják ki a nevét a sofőrnek, hiába kérdezed meg, hogy adott időpontban ki vezette az adott rendszámú buszt. Így aztán már nem is foglalkozom ezzel, feltett szándékom, hogy ha még egyszer attack történik, akkor előremegyek a követkető megállóig, fel a buszra, egy kurva nagy fülest leosztok és távozok.
A fényképezést meg senki sem tilthatja meg, közterületen lehet kussolni, ha fotóznak.

mement 2009.04.07. 00:38:52

@mement: uhh ez a masik poszthoz ment volna a lamborghinishez:)

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.04.07. 01:00:02

@Közöd??:

még annyi agyad sincs, h rendőrnek felvegyenek

Sics68 2009.04.07. 01:28:25

Azt nem értem, hol a faszban vannak ilyenkor a térfigyelő kamerák. Nem igaz, hogy egyetlen gázos eset sem esett meg ezek látóterében...

bari15 2009.04.07. 07:04:09

Igaztok van mi BKV-sok is tudunk szemetek lenni .Ha elkapnak minket nekünk is jár a büntés.De olyankor mi van amikor a kerékpáros szabálytalankodik PL: Szabadság hid és Kálvin tér épitési terulet be hajtani tilos kivéve BKV. Én tudom az tábla jelentése:"Mindként irányból behajtani tilos" ez a kerékpár is vonatkozik:Ilyenkor hol rendőr? (Hidon még a biztonságiört is meg fenyegetve)

veny 2009.04.07. 07:16:20

@mement: Pontosan mire vársz megoldást tőlem? Segítsek felanyarodni a bicajútra?

veny 2009.04.07. 07:18:42

@Joe Forster/STA: Ott a postban az eset a 30-assal, tán olvasd újra...

Közöd?? (törölt) 2009.04.07. 08:01:15

@bari15: bár az autósokhoz képest taknyok vagytok, a biciglisekhez képest félistenek

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.07. 08:14:20

már több posztban is feltűnt, hogy komoly harc alakul ki a táborok között, több fronton is, és hogy a szembenállások egyre agresszívebbek.
a bringás már tök frusztrált és ideges a rohadék autós és buszos, meg a hülye kocagyalogosok miatt.
a gyalogos ideges a szar BKV, a bunkó autósok és a járdán őket levadászó bringások miatt.
az autósok idegesek a cikázó kamikaze bringások, a lassú és tolakodó buszok , meg az őgyelgő gyalogosok miatt.
a buszost idegesíti az autós, aki bemegy elé, a bringás egyáltalán mit keres ott, a hülye gyalogosról nem is beszélve.

tök jó egymást basztatni, de ennek sosem lesz vége, még akkor sem, ha az egyik fél azt mondaná, rendben, mától tök rendes leszek a többivel.
de még csak nem is mondja.

idehaza most egy jó nagy frusztráció-hullám megy végig az embereken, érezheti ezt mindenki. nem nagyon tudunk ellene tenni.
én annyit javasolnék, hogy ha lehet ne tegyünk rá még egy lapáttal, bringásként ne anyázzuk le a buszos-autóst, az autósok és buszosok ne fingassák a bringásokat, ez az összes csapat pedig végképp ne baszogassa gyalogosokat, hisz ha le- kiszállnak akkor ők is azok lesznek.

köszönjüka figyelmüket, a következő békítő-showban a coca-pepsi örökharagésháború végére tesszük ki a pontot.

Lebowski 2009.04.07. 08:59:32

@bari15:

Talán olvasgasd a KRESZt még egy kicsit... () Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla (mindkét irányból behajtani tilos) alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, illetőleg „Kivéve.....(tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani. -Úgyhogy biciklire pont nem vonatkozik.

Doryyka 2009.04.07. 09:01:02

@veny: ilyen hozáállással te vegyél óvszert, nehogy szaporodjanak a hülyék!

Peter Blau 2009.04.07. 09:19:36

mement:

"hogy felrehuzodsz csendben es bunbanoan hogy meg ennyi ido elteltevel sem jutot be abba az ostoba fejedbe, hogy varosban nem jarkalunk helyfogalalo zajos koszos pofogo tragacsokal, es legfokepp nem ugy hogy csak egyedul ulunk benne, mert varosban kocsikazni elet ellenes cselekmenynek szamit ha jogilag nem is de moralisan mindenkepp Egyeb hulye provokativ kerdes:)?"

"kamerazni kene a buszok elejet, es abbol visszanezheto lenne rengeteg szabalytalansag, tobbek kozott ez is.. ha rajtam mulna es en lennek az Orszagos Kozlekedesugyi Fomegmondo minden autoban kotelezove tennem egy vagy tobb felvevo egyseg felszereleset, amit ha hatosagi engedely nelkul bontasz jol elnapsangolnak..."

Mement te valami kerékpárfasiszta vagy? :-)
Hülye és provokatív nem RosszQtya kérdése volt, hanem a te válaszod. Gyorsan kapjál a fejedhez és kezdjél el gondolkodni mielőtt ilyen hülyeségeket személyesen mondasz a forgalomban egy autósnak, mert lehet hogy egyszer más kap majd a fejedhez és az fájni fog.

veny 2009.04.07. 09:53:41

@Doryyka: Erről speciel lekéstél. Az a baj, hogy apád is... :-P

Perillustris 2009.04.07. 09:55:40

@bari15: "PL: Szabadság hid és Kálvin tér épitési terulet be hajtani tilos kivéve BKV."

Na, ahogy Lebowski is rámutatott, ezt csúnyán bebuktad. Pont ebből van a konfliktusok zöme: önjelölt KRESZ-tudósok hiányos jogszabályismerettel oktatják az úton jogosan és szabályosan haladókat.

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.07. 10:20:57

N+1. érv a rendőrség mellett: semmi következménnyel nem jár, az állítólagos tanú a BKV kivizsgálásra kijelölt embere előtt tanúzik hamisan. Ha ugyanezt a hatóság előtt teszi, akkor azt már alighanem kétszer meggondolja, mert még előkerül egy videó, netán térfigyelő, és fény derül a turpisságra.

ttl (törölt) 2009.04.07. 10:44:12

Azért én annyiban árnyalnám a Szabdság-híd problémakört, hogy a sinen haladást viszont nem engedi meg a KRESZ. Mondjuk ennek ellenére én is ott mentem át az egyszerűség kedvéért, de amióta szekuricsi áll a híd lábánál, inkább megyek a járdán, nem fogok harmincöt másodperces kerülő miatt vitatkozni vele.

Hozzá Szóló 2009.04.07. 11:02:31

Nem is tudom, ki az a nagyon barom állat, aki egy rendőrségi ügy kapcsán egy részvénytársaság nemtörődöm foglalkoztatottjaival kezd levelezni.
Ennyi erővel meg lehetne írni a télapónak is, hogy megvert a csúnya sofőr bácsi. Nevetséges.

histar007 2009.04.07. 11:19:30

Webkamerákat minden buszra! Darabja 2-4 ezer forint, és egy mobil internetes kapcsolattal, központi szerveren lehetnet tárolni az itt született képeket. Funkciója megegyezne a térfigyelő kamerákkal.
Kellene 1 ami az utat mutatja, és egyértelműen látszana, hogy szabályosasn közlekedik-e vagy nem. Kellene 1-2 másik, ami az utasteret mutatja, bűncselemények ellen nem rossz. Kellene egy külső nézet is ami a megállóban fel/leszállókat mutathajta, éjszakai ellenőrök ilyenek miatt.
Ez így kb 4 darab kamera, időbélyegzővel, járat és járműszámozással. Panasz esetén csak az időpontot és a jármű sorszámát kellene megmondani. Ja és persze a rendőrségen.

Megvalósítás:
A fedélzeti eszközök telepítésében valószínű bármely moilszolgáltató érdekelt lehet, és cserébe a sok reklámhelyért támogatná főképpen eszközökkel.
Kell még egy szerverpark is, amire meg lehet talán EU forrást szerezni. Közösségi közlekesés fejlesztés, bűnmegelőzés etc.
Kell még pár embere a rendeőrségen, akik akár élőben is kapcsolgatnak, bejelentés esetén pedig rögtön tehet feljelentést is.

Ez egy rendes PPP program lehetne, ahol végre az állam is jól jár, rendkívüli módon emelkedne a BKV-n való utazás biztosnái nívója. És nem lenne drága sem.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.04.07. 11:57:11

szilágyi károly egy kis darab jelentéktelen kaka. az az igazi szocreál faszi aki még ezelőtt 30 évvel él. igaz ugyan, hogy történt némi változás de ezt kőagyával képtelen felfogni. pont olyan "fontos" személy mint kiricsikarola volt.

ha lenne róla fénykép szívesen szétverném a fejét.

gyökér paraszt.

mement 2009.04.07. 17:06:18

@Peter Blau: jaj mar bazzeg lazulj le kicsit es erezd at az ironiat az elso megjegyzeshez :)

a kamerazasal nem ertem mi a problemad? Rengeteg vitas sztiuaciot megoldana ha lenne hivatalos felvetel az esetrol, ez mindenkinek elonyos lenne, kivev azoknak akik notorikusan szabalytalankodnak. Jo lenne a bringasnak ha elbasszak bizonyithatova valik hogy nem o volt a vetkes, jo lenne az autosnak mert ha kigurul ele a bringas es elbassza, bizonyithatova valik hogy nem o volt a vetkes, jo lenne a BKV nak, mert tomegesen jelenthetnek fel a busszsavozos kocsogoket... ez mindenkinek hasznos rendszer lehetne....

mement 2009.04.07. 17:08:31

@Peter Blau: de ha szived szerint megis kategoriaba sorolnal, akkor mar inkab kozlekedesfasiszta lenne a kifejezobb :)

mement 2009.04.07. 17:11:31

@histar007: igen igen, valami hasonlo rendszere gondoltam en is... alatamasztando hogy azokon a buszokon ahol van belso utasteret figyelo kamera, lenyegesen kevesebb a rongalas, a grafitti, meg ugy alltalaban az atrocitasok

mement 2009.04.07. 17:16:53

@veny: a jelenleg budapesten rendszerben levo bringautak sokszor veszelyesebbek mint az autopalyan a leallosavban bringazni, arrol nem is beszeleve hogy sok esetben jarhatatlan, hasznalhatatlan, ilogikatlan a vonalvezetese , es nem oda vezet ahova te menni szeretenel. Bringasav lenne a megoldas, nem ilyen diszkeroutak epitese, nem csak olcsobb lenne lenyegesen, hanem valoban hasznalhato rendszert kepeznenek.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.04.07. 21:44:40

Szerintem a fő tanulság az, hogy tanuk nélkül nem érdemes foglalkozni a dologgal. Nagyon is el tudom képzelni, hogy az egész valóban úgy történt, ahogy András leírta. Velem is történt már olyan, hogy szembe jövő gépjárművezetőt nem érdekelte, hogy ott vagyok (kerékpárral) és a végén az életemet kellett hirtelen manőverrel mentenem. Nem hinném el, hogy ilyen előfordulhat, hiszen minden józan észnek ellentmond, mégis megtörtént. Tudom, mennyire kiszolgáltatott érzés. Sajnos tanúim nekem sem voltak.

Annak azonban nem örülnék, ha csak úgy bemondásra büntetgetnének embereket mindenféle hiteles tanuk nélkül. Nem lenne jobb világ.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.07. 23:48:48

@Viszketeg: "Velem is történt már olyan, hogy szembe jövő gépjárművezetőt nem érdekelte, hogy ott vagyok (kerékpárral) és a végén az életemet kellett hirtelen manőverrel mentenem."

Igaz. Nekem is volt pár esetem, amikor szemből úgy előztek, hogy engem majdnem elsodortak közben. Fényes nappal is, és este is, bár ki vagyok világítva rendesen, sőt...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.08. 00:01:31

@veny: Megnéztem a BKV oldalát, a 30-as busz útvonala szép hosszú. Az egész mellett van bicikliút? Ebben a cikkben nem látom, pontosan hol történt az eset.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.04.08. 10:12:57

Utolag konnyu okosnak lenni, de ilyenkor a rendszam megjegyzese utan rogton a tanukat erdemes keresni. Gondolom a feltorlodott kocsisorban voltak paran, akik lattak az esetet. Nem erdemes a sofort meg a buszt fenykepezgetni, az nem bizonyit semmit. Remelem, nem lesz legkozelebb, de ha igen, akkor igyekszem majd en is ezt tenni.

Peter Blau 2009.04.08. 11:55:53

Mement: jó, ellazultam :-)

A kamerázással az a bajom, hogy én gyalogos is vagyok (sokat gyalogolok Budapesten), kerékpáros is vagyok, robogós is vagyok és autós is vagyok. Mind a négy közlekedési módot rendszeresen "művelem". Ezek közül az autózást a legritkábban, tényleg csak akkor ha szükség van rá, mert drága a benzin, egyedül minek üljek autóban, nem találok parkoló helyet, még azért is fizetni kell amúgy is, szóval ritkán autózom a városban, inkább vidékre. De! A felsoroltak közül az autózás kerül a legtöbbe, és nem is leginkább a benzin ára miatt, hanem mert egy jó rakás ilyen-olyan befizetni valóval vannak megküldve az autósok. Na most a már amúgy is drága autóhasználatra még ráteszel egy lapáttal a minden autóba kamerát gondolatoddal.... Szerintem meg nem az autókba kellene kamerát tenni, hanem a közterületekre, mégpedig olyan módon, hogy rendesen belássák a kamerák a közterületeket a városban. Ebben az esetben is visszanézhetővé válik szinte minden baleset és szabálytalanság, és nem az autóst szívatod meg két hülye kamerával a műszerfalon és a hátsó ablakban.

hardrock 2009.04.20. 17:51:39

Rám a Kerepesin, a Fogarasi és a Hungária sarok között húzta rám a troletárt egy jóképességű trolisofőr. (Köztudomású, hogy ott a 30 centis nyomvályúk miatt nem lehet egészen az út szélén tekkerni.) A következő piros lámpánál mellémentem, és felelősségre vontam, hogy ez hogy is volt. Az ujját az ablakon keresztül rázva óbégatott valami ökörséget. Elkaptam a mutatóujját, és közöltem, hogy most csak azért nem töröm el, mert jó napom van, de ha még egyszer szórakozik, akkor az ablakon keresztül fogom kihúzni. Dermedt csönd. Amikor legközelebb leelőzött, kábé a Gumigyár előtt, akkor a manőverhez egészen átment a másik sávba :))

i hate the police (törölt) 2009.04.21. 00:28:59

@Viszketeg: ,,érdemes tanukat keresni,,-hol-meseországban???
süti beállítások módosítása