Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Megvert a buszvezető

2009.03.20. 10:14 - Földes András

Kis híján elütött, majd megvert péntek reggel a 225-ös busz vezetője. Az eset olyan döbbenetes és felháborító, hogy ezúttal tartózkodunk minden lírai és humoros részlettől, és a maga Truman Capote-i szikárságában ismertetjük az egy órája zajlott történetet.
 
 
A BKV-sofőr meglepő tettét az váltotta ki, hogy szabályosan közlekedtem a Szőnyi úton, észak felé. Az M3-as szervízútjaként működő úton dél felé folyamatos autósor állt, köszönhetően annak, hogy innen lehet felkanyarodni a Pestre vezető autópályára. Szerkesztőségünk felé kerekezve arra lettem figyelmes, hogy egy busz hosszasan előzi az autósort. A manőver csak akkor lett gyanús, amikor a busz több mint száz méter után sem tért vissza a sávjába. A folyamatos kocsisorra pilllantva egyértelmű volt, hogy nem tudná, és nincs is szándéka elhagyni a szembesávot.
 
 
Az utolsó pillanatokban vált azonban nyilvánvalóvá, hogy a nagy sebességgel robogó BKV-busz nem hogy besorolni nem akar, de fékezni sem. Csak hogy egyértelmű legyen a szituáció, a környéken nem hogy bicikliút nincs, amit alternatívaként használhatna a kerékpáros, hanem járda sem található azon az oldalon. Azaz választanom kellett a magas padkával elválasztott füves terület, vagy a busz homloklemeze közt.
 
Ha egy olyan biciklista találja magát szembe az ámokfutó buszvezetővel, akit az első tavaszi napfény csábított az útra, az egészen biztosan nem tud felugratni a padkán át a zöldbe, és a busz kerekei alatt végzi. Én szerencsére a telet is nyeregben töltöttem, így sikerült végrehajtanom a manővert.
 
Mivel a buszvezető életveszélyes előzését olyan rutinnal végezte, hogy egyértelmű volt: azt az elkövetkező napokban, az elkövetkező műszakokban is folytatja, egészen addig, amíg valaki a kerekei alatt végzi, fel szerettem volna hívni a BKV figyelmét munkatársának cowboyos mentalitására. Bizonyítékként fotókat akartam készíteni, amihez jó alkalmat biztosított, hogy 50 méterrel lejjeb a busznak meg kellett állnia a megállóban. Egy perccel később a busz előtt álltam. Lefényképeztem a rendszámot, a busz elejét, majd már csak arra lettem figyelmes, hogy valaki kitaszít a szemközti sávba.
 
A buszvezető közben ugyanis leszállt, és testi erővel akarta megoldani a konfliktust. Lelökött a bicikliről, amelyet a lábaim közt tartottam, kitaszított az útra, adott egy pofont, miközben minősíthetetlen hangnemben kiabált.
 


Nagyobb térképre váltás

 
Mivel a jogban erősebben bíztam mint a testi tusakodásban, nem vettem fel a harcot, lefényképeztem az inzultus után távozó sofőrt, majd elvonszoltam a szembe sávba átlökött kerékpáromat.
 

Az üggyel kapcsolatos panaszt cikkünk megjelenésével egy időben elküldtük a BKV ügyfélszolgálatára, és hamarosan jelentkezünk, hogy érdemesnek tartottak-e reagálni a felháborító esetre. És ha igen, milyen büntetésben részesítik az életveszélyes, verekedős sofőrjüket. 

227 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr781013628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prof_bp 2009.03.20. 13:34:21

Ez az esett, ha úgy történt, ahogy leírtad, nem BKV ügyfélszolgálat hatáskor, hanem rendőrségi. Több bűncselekmény is történt veled szemben. Közúti veszélyeztetés és garázdaság a minimum. A fényképezés viszont sajnos kevés, hacsak be nem ismeri a tettét a szembesítés során, csak tanúk segítségével lehet megfogni. Úgyhogy elsősorban tanúkat kell ilyenkor gyűjteni, nem fotózni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.20. 13:35:26

@efes: Nem kell tanú. Elég, ha jól meg van szellőztetve a sztori, márpedig az Index címlapról nincs az a hülye, aki nem talál ide. Nem reklámozni akarom a blogom (asszem nem is kell:)) De itt egy hasonló sztori lezárása, amit az előbb említettem:

bkvfigyelo.blog.hu/2009/01/22/elvettek_a_szabalyserto_buszvezeto_jogositvanyat

Janovszki Zsolt 2009.03.20. 13:38:07

A fotókból úgy tűnik, hogy ez a szőnyi út, azon kevés hely egyike budapesten, ahol teljes értékű kerékpárút van, igaz az M3 túloldalán. Persze az életveszélyesen vezető sofőr számára ez nem magyarázat, fel kell jelenteni a rendőrségen. Csak a teljes kép kedvéért gondoltam ezt megjegyezni, lehet, hogy nem jól láttam a képeket...

adamone2345 2009.03.20. 13:38:32

kedves Parallel, csak egy tény versenyszerűen cross-countryzom :) csak valahogy éppen, hogy van eszem ahhoz, hogy mit vállalok be és mit nem.csumm...és nem pofázok, ha hülye voltam.

xenuka 2009.03.20. 13:41:50

Közúti veszélyeztetésért írásban jelentsd fel még ma.

Jodel 2009.03.20. 13:42:16

Adamone
Igazad van,egy-két rész hiányzik!!
Szerintem sem úgy történt minden,ahogy a bringás leirta. Azt a részt elfelejtette leirni,hogy miért szállt le a sofőr.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.20. 13:43:44

@BKV figyelő: erre kíváncsi lennék, mert az én tavalyi leszorításom, mikor 1:1ben áttolt a paraszt a sorin a szembejövő sávba, le se xarták a bkvnál!

3/4 év múlva jött egy levél, hogy nem tudják kivizsgálni, mert adott baromarcú azóta is betegállománban van...

emailben részletezhetnéd misi :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.20. 13:48:12

@RosszQtya: Hát, ha eljutok odáig, hogy leveleket írogassak, akkor részletezem majd:)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.20. 13:50:34

parallel 2009.03.20. 13:29:15
@adamone2345: te egy síkparaszt vagy..."

tipikus bagoly mondja esete :DD

parallel (törölt) 2009.03.20. 14:01:29

@RosszQtya: jaja...paraszttal paraszt módon

@adamone2345: jól van, gratulálok, hogy versenyszerű kisfütyi vagy

-rizs- 2009.03.20. 14:02:16

Szimpatikus, hogy a hozzaszolok nagy resze eleve abbol indul ki, hogy vissza kell utni, illetve hogy hazudik a poszt iroja.

shineonyou 2009.03.20. 14:09:50

Aztán mi a tosznak kezdted el fényképezgetni a buszt igazságosztókám ? Egy BKV busz regelente többezer emberrel is fordul, akik időben be szeretnének érni a munkahelyükre. Följelentenél egy családos, keményen dolgozó embert, mert úgy érzed sérelem érte az ál-zöld világodat?

Petrodon 2009.03.20. 14:11:02

Gyááá gecc, sírva röhögtem végig a posztot.
Aszongya' hogy:

"Ha egy olyan biciklista találja magát szembe az ámokfutó buszvezetővel, akit az első tavaszi napfény csábított az útra, az egészen biztosan nem tud felugratni a padkán át a zöldbe, és a busz kerekei alatt végzi. Én szerencsére a telet is nyeregben töltöttem, így sikerült végrehajtanom a manővert."

Váááháháháháháhá.
Sikerült felmenni egy padkára biciklivel?
Te vagy az ász öcsém! (A tatának meg mázlija volt, hogy felmosott egy ilyen kemény gyerekkel...)
Muhaha.

grigorij (törölt) 2009.03.20. 14:12:27

Ezek azok a sztorik, melyeket még egy újszülött sem hisz el...
Az elején leszögezném, hogy kimondottan gyűlölöm a BKV-t és a számos munkatársát, nekem is volt már nem egy afférom - igaz utasként - a bunkó suttyókkal!

Ugyanakkor - és ezt is számtalanszor leírom ide - a kerékpárosok egy elég nagy hányada pontosan ugyanolyan köcsög, mint a BKV-s csürhe...

Állítom ezt úgy, hogy nap mint nap bicajjal megyek dolgozni! (most is azzal vagyok)

Ha nekiállnék fotózgatni, akkor csak az általam járt területen fél év alatt nagyságrendekkel több szabálytalan és főleg bunkó kerékpárost fényképezhetnék le, mint autóst vagy BKV-st...
Pedig itt is ját villamos, busz...
Ja és csak azokat a futárokat és butyuta szinglicsajszikat elég lenne megörökíteni, akik gyakorlatilag SOHA nem állnak meg a közlekedési lámpáknál, még ott sem, ahol kerékpárút van, saját lámpával...

Szóval a szerző egy alaplúzer vagy provokátor!
Mert
1. megállok, szembe vele - hidd el, nem fog elütni!
2. lerángatom és én verem meg
3. biztos, hogy ott helyben rendőrt hívok...

De utólag, fotókkal sírni-ríni?

grigorij (törölt) 2009.03.20. 14:14:46

Apropó!
A bloggazdátol kérdezném, hogy az északi összekötővel nem akar foglalkozni?

avus · http://avus.blog.hu 2009.03.20. 14:19:40

@grigorij: Menjen ki és csinálja meg? :)

záporjózsi 2009.03.20. 14:25:42

Orvossal látleletet felvetetni, rendőrségre bemenni.

Ferocious 2009.03.20. 14:40:25

@adamone2345: ez nagyon nagy duma volt...!

Teljesen egyetértek, aki hagyja, hogy egy 45 kilós vén állat lepofozza (főleg edzett bringás) az meg is érdemli a maflást!

Igazi lúzer bakancszsírózó pöcs a postoló!!!

Ennyi.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.20. 14:45:13

@grigorij az északi összekötővel tegnap foglalkozott az index: index.hu/belfold/budapest/2009/03/19/leghamarabb_nyaron_forrhat_egybe_ujpest_es_a_romai_part/

kedves idióták: miután szabályosan közlekedtek és szembejön veletek egy busz, komolyabb menekülési útvonal nélkül hagyva, akkor nyilván meglepődnétek +adrenalin.

később mikor utánaeredtek és megnézitek magatoknak ezt a sofőrt, akkor jó eséllyel nem számítotok arra, hogy még neki áll feljebb, annyira, hogy az tetlegességig fajul.

én személy szerint nem vagyok kis darab, de nekem is jött már nekem az út szélén egy kisember, annyira meglepett, hogy köpni-nyelni nem tudtam (csak a fejemet védtem - reflex)

gondolom egyik kommentelő sem utcai harcos, hogy azonnal elővegye a láncot, felvegye a boxert vagy mittomén, szóval tessék csak belegondolni, mit tenne lyenkor Átlag Áron?

Ferocious 2009.03.20. 14:48:57

@dw1: a meglepi pofon után azonnal tarkón kellett volna baszni a vén faszt...

Ezt elbasztad ecsém...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.03.20. 14:57:33

@BKV figyelő: Éljen a nyilvánosság igazságtévő ereje! ,)

herodes · http://www.gamblers.hu 2009.03.20. 15:08:58

@The CAT: nem akartam neked visszaválaszolni, de annyira épületes mintapéldája vagy a legrosszabfajta gyalogosnak, hogy nem bírom megállni.
Az a fajta vagy, aki nem ismeri a KRESZ-t, és még a pofája is nagy.

Keress valami gyalogos blogot, ne az autósoknak meg a bringásoknak osszad az eszet.

Tényleg, mi a faszért nem tanítják a KRESZ-t iskolában? Vagy tanítják?
Tököm tele van, hogy nekem kötelező ismerni, ha beülök a kocsiba, de a gyalogos kint kóvályoghat a gépállatok között anélkül, hogy bárki számonkérné rajta, hogy ismeri-e a közlekedés írott szabályait.

záporjózsi 2009.03.20. 15:18:07

@herodes: Tanítják. Óvodában és az általános iskola első 2 osztályában a gyalogos részt.

A'sel 2009.03.20. 15:24:30

itt mindenki annyira okos.
nem is ertem miert van az, hogy az orszag megis idiotak gyulekezetebol all!

mindket felt meg lehet erteni, ugyanakkor ha egy x tonnas busz kozleit feled maskepp reagalsz mar csak osztonbol is.
adrenalin elegge pumpalhat ilyenkor ertelem szeruen, es lehet nem feltetlen cselekszel te is jol.
ugyanakkor megis azt az oldalt partolom jobban, akik a post iroja mellett allnak.

nem is olyan reg a keletinel egy bicajost tekert maga ala egy kamionos mert baszott ra (figyelmetlen volt) hogy a kulso savban bringas van es rahuzta a kormanyt.
neki is magyarazzatok el hogy egy pocs volt legyszives, vagy a csaladjanak. ja hogy neki mar nem lehet mert a temetoben van. azt kene vegre felfogni es ezt mindket felnek irom, hogy tessek odafigyelni. egy busz/bicos talalkozasanal nem a busz fogja a rovidebbet huzni.

es valamelyik maki itt hangoztatta hogy mekkora majer a post iroja, hogy fel tudott menni a patkara. ( hozzatennem sok ember nem tud mert a bringat nem ugralasra hasznalja ergo neki lehet nehezebb. inkabb leszal es felrakja. )

kispofam ha egy ilyen szituacioban leszel egyszer kivancsi vagyok a banihoppos trukjeidet, hogy tudod majd kamatoztatni 200as pulzusnal es egy xtonnas jarmuvel a nyakadon.

es mielott belekotne barki is.
en regota bringazom sport szeruen is. ergo sok olyan dolgot tudok amit sima kerekparos lehet hogy nem. ugyanakkor 2 eve volt egy balesetem mert ramhuztak a kormanyt. ott volt a patka, de nem azzal voltam elfoglalva hogy felugrassak ra, hanem hogy a fejem ne baszodjon neki a kocsi hatuljanak satufek kozben, ezert szep esessel becsusztam ala. ergo szart nem er a hoskodes/trukkozes ilyen esetekben. inkabb a szerencse dominal es a higgadtsag.

mm

krampi 2009.03.20. 15:48:16

@avus: József Attila u, gyalogosnak (nekem) zöld, elindulok a zebrán, majd balról gumicsúszás és fékhang és masszívan oldalba kap egy bringás futár, a válla teljes erővel belecsapódik a hátizsákomba. A gyerek tanyál, felkel, hátranéz "bocs" és ment tovább. (neki piros volt, berongyolt a gyalogosok közé)
nekem egy objektívem tört a táskában.
Ezúton is üdvözlöm, remélem nem lett semmi baja, mert a csattanás nagy volt. Az obin már nem lehet segíteni, de talán egy kicsit megfontoltabban közlekedne az arc ha megmondanám neki az árát.

Milyen történetet szeretnél még hallani? Hogy az Andrássy-n a járdán hányszor ugrottam félre száguldó bringások elől? (való igaz azok vasárnapi nyikhajok, nem futárok voltak). Nem olyan egyoldalú ez a dolog, mint sokan gondolják...

A'sel 2009.03.20. 15:50:55

en is tudok torteneteket meselni oylan gyalogosokrol akik nem magukele hanem a foldetbamulva kozlekednek vagy epp az eget nezik. sokszor probaltam kideriteni, hogy a hangyak eletere kivancsiak vagy valamit latnak az egbolton amit mi sima halandok nem.

van iylen tortenet is ezer meg egy.
a gyalogos is epp oylan veszelyes mint a bringas vagy az autos. felesleges ordogi koroket futni.

Doubledeceker 2009.03.20. 15:56:31


Tény, hogy a buszvezető egy kretén volt. De ha látod, hogy jön szembe, miért nem állsz meg és szépen mész fel a zöld területre.

Miért gondolod, hogy neked aztán a biciklivel vagy, akkor mindigi fusson amerre lát.

Azért ez nagyon messze lehetett az életveszéjtől, hacsak nem vagy rövidlátó.

Nekem nincs bajom a biciklisekkel, de ez esetben tényleg nem értelek, miért kell minden dolgot magadra venni

ok a verés az tényleg durva hülyeség, de nem is értem, jön szemben a busz, hát jön, megállsz félre húzodsz, és annyi....

Intesz magadban, hogy azt a kurva milyen hülye scávó ez, így viszont magadból csináltál hülyét...

Tungus 2009.03.20. 16:16:14

Igazad van. Ha mindez valamelyik hídon történik még a Dunába is beugrom, nehogy már hülyét csináljak magamból.

WhoTheHell 2009.03.20. 16:17:36

@avus: Az hogy az autozz.blog.hu -n csak négyhavonta van egy cikk hogy milyen bunkók a bringások nem jelenti azt, hogy nem azok. Csak nem ugyanúgy éled át a kettőt. Bringásként az életeddel játszol autósként meg a kocsid épségével. Na most ha autósként csak "majdnem jön belém egy biciklis" nem fogok írogatni mert nem érek rá. Ha biciklisként "majdnem jön belém egy autó" akkor lepereg az életem és zaklatott leszek és írogatok. Szerintem ez magyarázza az arányt.

De a következőket szoktam autósként NAPJÁBAN TÖBBSZÖR átélni.
1.) Bringás/Motoros előz a lassan menő autók között. Ha meg összenyomom kátyút kerülve akkor én vagyok a bunkó?
2.) Bringás átteker a zebrán. (Láttam már motorost is átmenni zebrán motoron ülve.) Ez ha jól tudom egyébként tilos. KRESZ
3.) Bringás nem tudja melyik a jobb keze. Rendszeresen nem tudja a jobbkéz-szabályt alkalmazni.
4.) Miután bringás megszegi a KRESZt én meg rávillantok, rádudálok, hogy hátha rájön és megtanulja még mutogat is, hogy az én jó k....

Szerintem a kerékpározást úton vizsgához kellene kötni.
Aki nem tartja be a kerékpáros közlekedésre vonatkozó szabályokat azt meg kellene büntetni. (Csak könnyen elmenekül a rendőr elől azonosító meg nincs rajta.)
Lehet hőbörögni meg vitázni, hogy az autós vagy a kerékpáros a nagyobb paraszt de az tény, hogy az autós az "erősebb" úgyhogy inkább vigyázzon mindenki magára meg ha tud a másikra is.

A'sel 2009.03.20. 16:28:59

azert ezeket masik oldalrol is meg lehet am kozeliteni ugyan ebben a sorrendben.

de mint irtam ezek ordogi korok.

a legegyszerubb ha mindenki odafigyel.
a masikra is!!!

tovabbi szep napot

hotten totta 2009.03.20. 16:29:56

A baseball sapkás a második képen a pofozkodó buszsöfőr?

avus · http://avus.blog.hu 2009.03.20. 16:33:47

@makimajom: Pontosan. Még sosem volt, hogy munkából hazafelé menet itt a Verecke lépcső-Cseppkő sarkon megadnák a jobbkezest az autósok, akik a Törökvészi felől jönnek. Soha. Egy sarokkal lejjebb, a Törökvészi ötös elágazásnál, már rég zöld lámpája van a Verecke lépcsőnek, amikor a Csatárkáról még mindig jönnek az autók. Hogy lehet ez? Párhuzamosan van zöld lámpája egymást keresztező utaknak? Vagy csak mindenki átfér még a piroson?

mahabharata 2009.03.20. 16:52:25

Gázspray a megoldás. Legalább is szerintem. Nem kell erőszak, a gázspray arra utal, hogy önvédelemből tetted , mert rád támadott.Nem te mentél fel a buszra , hanem ő mi a fenét keresett lent. Szóval szembefujni és eltekerni.

ivanolsen 2009.03.20. 16:53:16

A BKV-sok 80%-a büdös paraszt, simán elhiszem, hogy így ment a busz, a kocsik elé is mindig kitolja az orrát, nem várna 10 másodpercet se amikor indul a megállóból stb. A bringás meg egy igazi kis kuki aki azt hiszi ha neki van igaza akkor nem fog rajta a lökhárító, inkább elütteti magát. Felhívnám a figyelmed a fényképen is jól látható JÁRDÁRA, ami a BVSC pálya mellett van és mindig tök üres, mert errefelé egy gyalogos se jár!!! Én mindig ott megyek ha arra járok. Ha meg sérelem ért, miért nem hívtad a rendőrséget? Szerinted a BKV törődik veled? Valami kis 20 kilós hülyegyerek lehetsz akit a képen látható buszvezető megfélemlít és nem hív rendőrt hanem itt okoskodik. Rendszeresen bicajozok és vezetek is. Én felrúgnám azokat akik pl. (hogy a környéken maradjak) a Vágány u, Tatai u. közepén bringáznak sokszor sötétben lámpa nélkül, pedig ott van az út mellett végig a bicikliút. A másik ami felháborít, Bp-en is egyre nagyobb divat az elmegyek bicajjal mulatni, bebaszok aztán lámpa nélkül megyek éjjel a városban össze-vissza! A rendőrök is bekaphatják, mert le se szarják a sok hülyét, de ha elütöm akkor még ő van megsértődve...

exseven 2009.03.20. 17:04:59

Welcome to the club... és sok hozzászóló miatt még te voltál a hibás, hogy nem engeded el a gyilkossági kísérletet végrehajtó buszt, amikor sehova nem lehet ilyen szituációban menekülni. Itt tartunk.
Javaslom a rendőrségi feljelentést, én már egy gyilkos hajlamú buszsofőrt kiiktattam.
Ha megvan a megfelelő skill, be lehet áldozni a bringát a busz alá, aztán az őrszobán el lehet beszélgetni arról, hogy is van a világ. A BKV-t meg széjjel lehet perelni. A kedves mosoly ilyenekkel nem segít.

changebug (törölt) 2009.03.20. 17:05:36

Fel kéne szántani az M3-ast a p...ba azt akkor nem járna arra autó és elférne a busz is meg te is.
A busz előzését még megértem mert a) tömegközlekedési eszköz utasai vannak b) megy egyenesen a felüljáró alá nem kanyarodik fel az M3-asra - minek szívjon az autósok miatt - szemből meg nem szoktak jönni, mert nincs miért.
(De ha még, azért sietős neki... egy negyed órát simán nyer ha 200 métert végig tud előzni)
(én a túloldalt gyalog szoktam elmenni a metróig - gyorsabb b...ni a rezet a buszon)
Ami a verekedést illeti én sem örülnék ha fényképeznének... Persze nem szép dolog. De jogodban áll védekezni.

h_zolee 2009.03.20. 17:08:24

De nehéz ezt az indapasst létrehozni... ráadásul csak azért, hogy ideírjam:

ettől a szétkokszolt kopasz kigyúrt pitbullos gyúrós sofőrtől tockost kapni, hát én ezzel nem dicsekednék online :)

alternat 2009.03.20. 17:14:08

A közútért az autósok keményen fizettek. Menjenek a bánatba a kerékpárosok onnan.
Nekem egy kerékpáros majom a lámpánál rátámaszkodott a kocsimra, kiszálltam és orrbavágtam. A többi autós megtapsolt.

szunyog25 2009.03.20. 17:19:54

Azt nem értem, hogy verhetett megy egy ilyen görbe, ősz öregember?........

charlie 2009.03.20. 17:21:49

@alternat: Tévedsz. Az utakat mindannyiunk adójából építik. A súlyadót azért fizeted (súly szerint), hogy a javítás (mert minél nehezebb valami annál többet tesz tönkre) költségét állni kell.

A biciklisek azért nem fizetnek, mivel egyrészt alig van súlya így nem rongálja úgy az utat, valamint nem ereget mindenféle mérgező és büdös gázokat a levegőbe.

De ha a te logikádból indulunk ki, akkor a kórházakban ne lássák el a bagósokat, meg a mindenféle egészségkárosító élvezetekkel élőket, mert azért fizetünk egészségbiztosítást.

Nameg, akkor tegyél magad köré egy búrát, és élvezd az autód által kipuffogott gázokat, és ne gyere be a városba (sőt, sehova) a büdös autóddal (ha elektromos autód van, akkor persze ez nem igaz), és ne szennyezd a város, vagy a vidék levegőjét.

bozont 2009.03.20. 17:23:15

történt már velem hasónló, megvertek megfenyegettek ledobtak a tömegről etc...
Ez a mi hazánk, nem teszünk ellene semmit, ilyen fog maradni?

star77 2009.03.20. 17:45:44

amúgy te hány kilós faszi vagy?ez a buszvezető,hogy tudott téged lenyomni?ez egy vén geci.mi a fasz történt ott?ja és hol voltak az utasok?v nem voltak?

changebug (törölt) 2009.03.20. 17:58:31

@alternat: Elégtelen. A közút szóban az 'köz' azt jelenti, hogy bárki. Egyébként meg én is fizettem érte aki nem autózom, mert nekem felesleges idő- és pénzpocsékolás lenne.
Ha meg majd a járdán állsz a szar autóddal és kiszúrom a gumid engem is megtapsolnak. Megbuktál.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.20. 19:57:01

@krampi: "Milyen történetet szeretnél még hallani? Hogy az Andrássy-n a járdán hányszor ugrottam félre száguldó bringások elől?"

Pontosan melyik részen: A) a Hősök tere és az Kodály körönd között, B) a Kodály körönd és az Oktogon között vagy C) az Oktogon és a Bajcsy-Zsilinszky út között?

@WhoTheHell: "Szerintem a kerékpározást úton vizsgához kellene kötni."

Szerintem az autózást úton vizsgához kellene kötni. Ja, kötik? Tényleg. Csak nem tartatják be. Ennyi.

@ivanolsen: A Vágány u. (Budapest, XIII. ker.) elején nincsen semmilyen KRESZ-tábla, csak a sárga-zöld _információs_ tábla, hogy a bicikliút (pontosabban bicikli- ÉS gyalogút) arra fog folytatódni 60 m (?) múlva. A "múlva" a buszmegálló miatt van. Ahol nincs bicikliút, ott haladhatsz az úttesten, ahol pedig csak bicikli- és gyalogút van, ott - a gyalogosok és saját magad védelmében - úgyszintén. Ha már nagyon pontosan akarjuk a KRESZ-t követni...

@charlie: ... és nem mellesleg az úttest rongálása nem is a tegelyterheléssel egyenesen, hanem annak sokadik hatványával arányos, lásd www.google.hu/search?q=%2Btengelyterhel%E9s+%2Bhatv%E1ny

ivanolsen 2009.03.20. 20:07:34

A Bicikliút Újpesttől végig megy a ligetig, ne legyen már hülye a biciklista, hogy nem találja meg, ha meg tényleg ilyen debil semmi helye a forgalomban. Egyébként van a bicajodon lámpa elől, hátul, csengő stb. Mert ha nincs akkor semmi keresnivalód az úttesten! Én még kötelezővé tenném a fényvisszaverő ruhát és a min. segédmotoros jogsit, hogy valaki a forgalomban bringázhasson. Az Ő és mások védelme érdekében!

hiba 2009.03.20. 20:20:00

@star77: te vagy a legutóbbi nagyokos, aki azzal, jön, hogy a vén faszt miért nem verte meg a szerző, így neked válaszolok: Van aki nem csak a blog.hu-n izmozik, hanem tisztában van a testi erejével épp ezért nem is él vele ha elkerülhető a tetlegesség. A szerencsétlen fasz sofőr szerző általi megütése ugyanis lehet valóban rendőrségi történetként ért volna véget és nem érte volna el célját sem, a korosodó kamikaze tovább veszélyeztette volna az utasokat és a közlekedőket. Ez volt a lehető legjobb megoldás.

avus · http://avus.blog.hu 2009.03.20. 20:32:59

@krampi: Örülök, hogy nem lettél hír a médiában, mint egy kerékpáros által halálra gázolt gyalogos. Amúgy pont az általad leírtakra írtam ebben a postban, hogy nagyon nagy pofonnal jutalmaznám. Mármint nem téged, hanem a bringást.

parallel (törölt) 2009.03.20. 22:00:34

@alternat: mekkora takony vagy!!! és még büszkélkedsz is vele! verd már szájba azt a napi párezer nem pesti autós ingázót aki az én általam fizetett adón jár pesten, itt keresi a zsét és otthon adózik...

Ancsa979 2009.03.20. 22:02:54

Nem a sofőr védelmében írom, de érdemes azt is végiggondolni hogy milyen buszvezetőnek lenni ma csodás Fővárosunkban - hajnali 4-kor kelni akár (próbáld ki milyen), rozzant BKV buszokkal araszolni a dugóban egész nap, kerülgetni például a biciklistákat . Hóban, esőben is, és ha úgy osztják be akkor éjszaka / hétvégén / karácsonykor is amikor más otthon eszi a bejglit. Óriási stressz és felelősség - és mindezt annyi pénzért amennyiért sokan a kezüket sem emelnék fel. Szóval én valahol tisztelem őket ezért. De legalább is nem kéne őket ennyire lenézni. Nemrég volt a híradóban hogy a buszsofőrök várható élettartama alig-alig haladja meg a rájuk vonatkozó nyugdíjkorhatárt, vagyis szinte a volán mögött halnak meg. Lehet hogy bunkók az utasokkal de őszintén szólva én nem csodálkozom ezen, sőtt azon sem ha bekattannak teljesen. Én csak kétszer tíz percet utazom naponta a 7-es buszon és nekem már az is sok. Egyébként az az öreg a képen biztos nem tegnap kezte a szakmát és ha okozott volna balesetet akkor már rég kirúgták és bíróság elé állították volna. Lehet hogy 30 éve vezet baleset mentesen persze lehet hogy mostanra már teljesen kikészült szegény. De ne nézd le az egyszerű melóst mert mégis csak értünk dolgoznak. A bringásoknak pedig szerintem tudomásul kéne venni hogy amíg nem építenek bicikli utakat addig ilyen forgalmas helyeken igenis nem lehet biciklivel közlekedni mert baleset veszélyes helyzetbe sodorjátok magatokat és másokat is. Az a szomorú hogy itt tart ma is Budapest és így kell közlekednünk, erről se a sofőrök se a bringások nem tehetnek.

parallel (törölt) 2009.03.20. 22:15:49

@Ancsa979: Akinek kikészültek az idegei az hagyja el a pályát! Vagy az orvost is felmentenéd, ha elszakadna a cérna és megverne egy beteget? Vagy megvagdosná műtét helyett? Gondolkozz már! Milyen stílus ez már, hogy "kiszállok és leverlek"? Ettől már csak egy lépés, hogy van nála fegyver és le is lövi...

parallel (törölt) 2009.03.20. 22:22:10

@Ancsa979: Ja, és még valami erre: "A bringásoknak pedig szerintem tudomásul kéne venni hogy amíg nem építenek bicikli utakat addig ilyen forgalmas helyeken igenis nem lehet biciklivel közlekedni..."
Ha mindenki így állna hozzá, ebben a városban SOHA nem lenne bicikli út. Szerinted, ha ez a sok "elvetemült" brignás nem tekerne rendszeresen mennyit építettek volna maguktól? Vicces a gondolkozásod.

pantographicus 2009.03.20. 23:42:00

@jeangabin: Azért áll a hidegben csukott ajtókkal,hogy ne járja át a hideg az utasteret,mert ha előregurul és felszálltok akkor ott áll még 10 percig nyitott ajtókkal de így amikor ,,végre'' előre áll akkor meleg az utastér és azért csukja is rögtön,hogy szintén ne hüljön ki az utastér és te ne fázz!!Érted már?Én nem kivánom az anyukádnak amit te.Csak annyit kívánok,hogy TE DÖGÖLJ MEG minél hamarább,te anyaszomorító!

pantographicus 2009.03.20. 23:52:03

Olyan 10-12 éve mindennap bringával járok melóba a BKV-hoz,járművezető vagyok én is ott.Hajnali 4-kor amikor átmegyek a hídon ,majd végig a városon olyan 6 km-t,akkor érdekes nincs 1 fia jármű sem ami el akarna gázolni.Hazafelé mellék utcákon rövidítek és járdán megyek,megint NEM ZAVAROM a sávomban szembejövő járműveket!!Érdekes,így is lehet bringázni,te valamit nem jól csinálsz de a ,,jogaidat'' megvédeni azt MEGPRÓBÁLOD,tudod hány és hány gyalogos hal meg a zebrán??Csak mondom.Figyelmesen bringázni és nem pofázni-hőbörögni--ez a hosszú élet titka.Legközelebb kinyuvaszt valaki szerintem én már etettem meg fényképezőgépet olyannal aki lefotózott!Te is így fogsz meghalni,hóttziher.Ziher,hogy hótt leszel!

**ADAM** 2009.03.21. 00:02:22

AKI CSAK EGY SZÓVAL IS VÉDI A BUSZVEZETŐT EBBEN A HELYZETBEN, AZ MAGA IS EGY INTOLERÁNS MŰVELETLEN ÉS A MÁSIK EMBERT TOTÁLISAN IGNORÁLÓ TAHÓ!
1) VEGYÜK MÁR ÉSZRE, HOGY RÖHÖGHETÜNK A BRINGÁSOKON, MERT "MILYEN HÜLYE CUCC VAN RAJTA, MEG MILYEN KIS GYIK", DE NEM AZ Ő KIPUFOGÓGÁZUKTÓL FOGUNK MEGDÖGLENI ÉS NEM ŐK FOGJÁK HALÁLRA GÁZOLNI A GYALOGOSOKAT SEM. LEGALÁBB EGYIKÜK SEM DAGADT PUNNYADT CHIPS-ZABÁLÓ.
2) ANNÁL SZÁNALMASABB EMBERT, MINT AKI EGY ILYEN VESZÉLYES HELYZET UTÁN (MINDEGY KI A HIBÁS) NEM ELNÉZÉST KÉR ÉS MEGNYUGTATJA A BRINGÁST - AKI AZ ÉLETÉVEL JÁTSZIK - HANEM VEREKEDNI KEZD EGY FÁRADT, BICIKLIS-CIPŐBEN, LÁBA KÖZT BICIKLIT TARTÓ EMBERREL, NEM TUDOK ELKÉPZELNI.
3) A BUSZSOFŐRNEK IGAZA VAN, HOGY LEKERÜLI A SORT, ÉN IS EZT TENNÉM, AHOGY TESZEM NAP MINT NAP. DE HA OTT JÖN EGY GYALOGOS VAGY BICIKLIS VAGY MOTOROS, AKKOR LELASSITOK, AKÁR MEG IS ÁLLOK. AKKOR IS ÚR MARADOK, HA ÉPPEN ÁTHÁGOM A SZABÁLYOKAT. ÉN CSAK A SZABÁLYOKAT HÁGOM ÁT, DE MÁSOKRA FIGYELEK. AKI ERRE NEM KÉPES, AZT NAGYON CSÚNYÁN MEG KELL BÜNTETNI. ÉS NEM A BKV-NAK, HANEM ANNAK, AKI ÉPP OTT VAN.
AZT KIVÁNOM ENNEK A SOFŐRNEK, HOGY EGYSZER VELEM JÖJJÖN SZEMBE.
OTT NEM LESZ BELSŐ VIZSGÁLAT, CSAK HELYSZINELÉS. "ISMERETLEN ELKÖVETŐ ÁLTALI GARÁZDASÁG TETTÉBEN".
SZÉGYEN, HOGY EGYMÁSRA ENNYIRE NEM FIGYELŐ MOCSOK EMBEREK KÖZT KELL KÖZLEKEDNEM.

truthful 2009.03.21. 00:17:09

A buszvezetőnek munkaközben mindig tudnia kell uralkodni önmagán! Egy biciklis többnyire csak önmaga épségét veszélyezteti saját hibájából (kivéve ha járdán halad vagy zebrán megy át piroson) A buszvezető pedig az utasokét meg mindenkiét aki a forgalomban részt vesz. egy buszvezető ilyent nem tehet, ezért minimum kirugást érdemel ha így tett, vagy legalább keresse meg a biciklist, bocsánatot kérjen tőle és visszakérje a pofont :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.21. 01:10:10

@pantographicus: 1) Ez a Szőnyi út nekem nem tűnik nagyforgalmúnak, és 2) alternatívája sincsen, mert az uszoda elég szép nagy területet foglal el, a másik oldal, a Kacsóh Pongrác út pedig egyirányú. Szerinted merre kellett volna bicikliznie a sértettnek?

@ivanolsen: Ha egy utcasarkon nincsen "behajtani tilos" tábla - csak a szára, mert a harcos biciklis klingonok kilőtték fézerágyúval -, csak a következő sarkon, akkor behajtasz-e vagy sem? Ha behajtasz, és a rendőr megállít, hagyod-e magad megbüntetni vagy sem? Én mindennap a Dózsa György úton megyek végig, de ha a munkatársam egyszer nem vezet el arrafelé a Vágány utcán, nem biztos, hogy észreveszem: a bicikliút folytatódik a járdán. (Az információs tábla tök észrevehetetlen, a színe és a helye miatt nem tűnik fel.)

Lámpa napfényben is kell a biciklire? A te autódban megvan a hátsó helyzetjelző lámpa kicseréléséhez szükséges nagy elemlámpának a csomagtartóban való megkereséséhez szükséges kis elemlámpa pótizzókészlete? (Vagy nemtom, mi az, amit a KRESZ előír.)

Osztán csengő minek kell az úttesten való haladáshoz: a kasztnin és 130 dB-es bumbum-tucctucc zenéden keresztül vajon hallod-e? Kekeckedsz-e?

A fényvisszaverő ruha egy éve kötelező. De csak lakott területen kívül. Vajon miért?

Az elkövetett balesetek nyers száma és átlagos súlyossága alapján nevetséges, hogy a balesetek okozásának felelősségét át akarod hárítani az autósokról bárki másra.

Én inkább azt tenném kötelezővé, hogy a(z autós) jogsi megszerzése előtt minimum párszáz kilométert lebringázzanak a kedves jelöltek: 1) megtanulnának igazán közlekedni - úgy, hogy semmi sem védi meg őket a balesetektől, tehát a játék az ő bőrükre megy ki -, 2) megismernék a sok barom állatot, aki autóval közlekedik, és 3) az előzőkből tanulva esetleg ők nem válnának barom állattá.

090321 2009.03.21. 05:49:01



Különben a buszvezető (de ezt látom senkit nem érdekel) legalább 3 pontban sértett szabályt a kreszben, és igen súlyos hibát vétett.

Meglátásomszerint az az érdekes , hogy sok gépjárművezető is hozzá szólt e témához és itt mindig az erő fitogtatás lett a vége.

Ezekszerint senki nem alkalmazza a kreszt a közlekedésbe? (de legalább is igen kevesen.)
Mert ha igen akkor miért nem arról beszélnek?

Na meg arról , hogy ezt a buszvezetőt ennyi szabály felrugása esetén vezetni engedik és hagyják , hogy életeket tegyen kockára.

Ui:
Kíváncsi lennék ki jön rá milyen szabályokat rugott fel de nem gyengén.
( a térkép adott a 3, kép az) :)

Egy kis kersz a bringásoknak is.

plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

ivanolsen 2009.03.21. 08:16:52

@Joe Forster/STA:
Kérdezz meg egy rendőrt, hogy hivatalosan mi kell egy kerékpárra és aztán okoskodj! Nem személyaútó és kamion miatt kell csengő, hanem mondjuk egy gyalogos vagy egy másik bicajos miatt!
Én kötelezővé tenném a bringára is a jogsit, csak ebben az országban az a szomorú, hogy annak van kocsira jogsija aki ki tudja fizetni a tanfolyamot és mondjuk nem mind a két szemére vak. Az, hogy a szerencsétlen közlekedni nem tudó, tétovázó, bizonytalan vagy éppen túl agresszív emberek (gyalogos, bicikli, motor, autó, stb) miatt mennyien halnak meg az senkit nem izgat. Mint ahogy az se, hogy x5 bmw-vel átmehet mindenhol, piros lámpánál is. Engem meg lefényképeznek mert a 30-as táblánál 40-el megyek! Nem kell itt mindenkinek vezetgetni (ez nem játék, itt emberek halnak meg), menjen gyalog, bkv-val vagy taxival aki nem alkalmas a közutakra, ennyi.

metronomka 2009.03.21. 08:51:55

A busz bosszúja 2 ...
Velem több, mint 10 éve történt a MARGITSZIGETEN !!, hogy a kedves buszvezető előzés közben, erőtmutatva a lassan haladó kerékpárosnak, rámhúzta a kormányt és az út mentén lévő sövénybe lökött. Ha nem ugrom akkor kóházban végzem. Különben busz tele volt utasokkal, akik rémülten nézték, hogy a soffőr mivel szórakozik miközben munkáját végzi. Ekkor újságcikk lett a dologból, de a BKV nem mondott semmit. Persze ez mát régen volt, azóta már megváltozott a világ, de a busz visszatért...

parallel (törölt) 2009.03.21. 09:26:50

@Joe Forster/STA:
"Én inkább azt tenném kötelezővé, hogy a(z autós) jogsi megszerzése előtt minimum párszáz kilométert lebringázzanak a kedves jelöltek: 1) megtanulnának igazán közlekedni - úgy, hogy semmi sem védi meg őket a balesetektől, tehát a játék az ő bőrükre megy ki -, 2) megismernék a sok barom állatot, aki autóval közlekedik, és 3) az előzőkből tanulva esetleg ők nem válnának barom állattá. "
Ha valaki elkezdi az aláírásgyűjtést akkor aláírom!
...ahogy az emberek nagy részére ráférne egy-két év nyugat európa a balkán helyett...és megtoldanám azzal, hogy a nőnek külön alkalmassági vizsgát kelljen tenni a jogsi megszerzéséhez...

avus · http://avus.blog.hu 2009.03.21. 10:53:34

@ivanolsen: Teljesen egyetértek, ideje, hogy a gyerekeket leszoktassa végre valaki a bicikliről, és ez a bringás jogsi végre megoldaná, hogy hasznosabb dolgokkal foglalkozzanak.

Ideje hungarikummá tenni az ostobaságot. Támogasd még a bringás rendszámot is, az sincs semmi épeszű országban, de jó eséllyes sehol se.

Amúgy meg áruld már el nekem, ha fényes nappal a villogóm nem a bringán van, hanem lopásvédelmi okokból a táskámban, és csak szürkületkor teszem fel, az téged, mint a közlekedés másik résztvevőjét miként befolyásol negatívan?

"... vagy éppen túl agresszív emberek (gyalogos, bicikli, motor, autó, stb) miatt mennyien halnak meg ..."

Na ez volt az év vicce. Gyalogosok és biciklisek miatt meghaló emberek LOL.

adamekp · http://adamekp.blog.hu 2009.03.21. 11:15:44

@VacakBlogHu: Regényünk hőse lehúzódott:
"Ha egy olyan biciklista találja magát szembe az ámokfutó buszvezetővel, akit az első tavaszi napfény csábított az útra, az egészen biztosan nem tud felugratni a padkán át a zöldbe, és a busz kerekei alatt végzi. Én szerencsére a telet is nyeregben töltöttem, így sikerült végrehajtanom a manővert."
@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás: A bringás északnak ment, a busz délnek. A leszorítást követően a biciklis megfordult és a busz elé állt. A busz továbbra is délnek haladt. (Többször újraolvasva a kommented: a busz az előzést követően visszatért a menetirány szerinti jobb oldali sávba, ld. kép.)

ivanolsen 2009.03.21. 11:54:36

@avus: Örülök, hogy ilyen viccesnek találtad. Majd ha haladsz valamelyik főúton egy balfasz biciklista vagy gyalogos kiteker vagy ugrik eléd és mivel nem akarod elütni az istenbarmát elrántod a kormányt valamelyik irányba.... gondold tovább! Gondolom többet vezetek éjszaka mint Te és hidd el sok embert felrúgnék szívesen, nem mert argresszív vagyok, csak mondjuk van olyan okos aki (komolyan) azzal szórakozik, hogy kiugrik a kocsik elé a Szent István körúton a külső sávba, aztán gyorsan vissza és ezen jót mulat. Egyébként ma is majdnem elcsaptam egy bringást aki éjjel jelzőlámpától induláskor majdnem leesett a bicajról, közben begurult a kocsi elé, mert úgy be volt baszva, mindez hajnal 3-kor a belvárosban! Mondjuk legalább 1 azaz egy darab piros led világított neki hátul aminek a mérete kb 3*3 milliméter. Mindig csodálkozom, hogy vannak ilyen bátor emberek! Mielőtt elfelejtem biztosan nem hallottál róla, hogy kb. 2 éve 2 bringás úgy ütközött egymással, hogy mind a kettőt mentő vitte a korházba.

jankydr 2009.03.21. 13:45:58

Önbíráskodás ide-vagy-oda, ha megüt valaki hétszentség, hogy lecsapom. Aztán, ha kell a bíróságon találkozunk. Nem volt a buszon egy valamirevaló férfi, aki rendre tanította volna a buszvezetőt? Remélem a BKV kirúgja az ilyet! Súlyosan megsértette a közlekedési szabályokat, ezért rendőrségi feljelentés is kellene, tettleg bántalmazott valakit, ez magánvádas feljelentést vonna maga után. Bízom benne, hogy nem ússza meg az ilyen! Egy jó erős "vissza-pofont" azért megérdemelne!, hogy beleszédüljön!

griselle 2009.03.21. 14:28:56

@KopaszMercis: Mert ugyebàr szembesàvon kozlekedni az rendben???
Ha te igy àllsz hozzà, tèged is kezelèsbe kène venni....

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.21. 16:38:41

@ivanolsen: Ezt írtad: "Egyébként van a bicajodon lámpa elől, hátul, csengő stb. Mert ha nincs akkor semmi keresnivalód az úttesten!"

Erre írtam, hogy minek az úttestre csengő. Azt is megsúgom neked, hogy az én biciklimen sohasem volt csengő, és nem is lesz, már csak azért sem, mert a bicikliúton sincsen értelme: 1) a gyalogos eleve mit keres ott, 2) ha rácsöngetek, csak ugrik egyet ijedtében, úgyhogy inkább vagy a háta mögött lelassítok és lassan kikerülöm, és elmagyarázom neki, miért jár tilosban (a csengetésből ez a fontos információt hiányzik), 3) a biciklistákat is ésszel kerülöm ki. Meséld el nekem, milyen lenne az úton, ha mindenki dudálna kikerülés, előzés és minden egyéb elhaladás mellett? A szabály elavult és értelmetlen. Mint egyébként sok más szabály a KRESZ-ben - nem csak biciklisekre vonatkozóan -, ezt nyilván te is jól tudod.

@parallel: A nőknek az a baja a vezetéssel, hogy férfiak tervezik az autókat és az utakat férfiaknak, és nem veszik figyelembe azt, hogy a nők máshogy gondolkoznak. A Volvónál női mérnökök terveztek nőknek autót, de a concept car szintjénél tovább nem jutott: en.wikipedia.org/wiki/Volvo_YCC

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.21. 21:07:55

@ivanolsen: "van olyan okos aki (komolyan) azzal szórakozik, hogy kiugrik a kocsik elé a Szent István körúton a külső sávba, aztán gyorsan vissza és ezen jót mulat"

Az ilyennek bolondok házában a helye, nem vitás.

A példa egyébként kiváló, csak nem abból az okból, amelyből gondoltad. A gyalogosnak tökmindegy, hogy igaza volt (te szabálytalankodtál) vagy sem (ő szabálytalankodott), mert megsérülni/meghalni nyilván ő fog, és nem te a fémkasztniban. A biciklisekre pontosan ugyanez vonatkozik, sőt, egy biciklis-biciklis vagy biciklis-gyalogos balesetben is súlyosan megsérülhet a/mindkét biciklis.

"kb. 2 éve 2 bringás úgy ütközött egymással, hogy mind a kettőt mentő vitte a korházba."

Ahhh, szóval akkor te is tudod, amit feljebb írtam. Remek! És az feltűnt, hogy ez 2 éve volt, autós gázolásról viszont hetente szól hír?

"Egyébként ma is majdnem elcsaptam egy bringást "

Egyedi példái mindenkinek vannak, gyakorlatilag minden érvre. Nem is ez a lényeg. Menj végig egy forgalmasabb út melletti bicikliúton (én a Könyves Kálmán körút-Hungária körutat használom), és számold meg, hány kanyarodó autó NEM adja meg a kötelező elsőbbséget. Neked naponta egy idiótád van, nekem naponta fél tucat.

"Mondjuk legalább 1 azaz egy darab piros led világított neki hátul aminek a mérete kb 3*3 milliméter."

A részegségétől és a viselkedésétől függetlenül a lámpával betartotta a KRESZ-t? Igen. Akkor mi a probléma? Ja, hogy az, hogy a szabályos közlekedés és a biztonságos közlekedés nem fedi tökéletesen egymást: hiába volt lámpája, az a konkrét lámpa szart sem ért. (Lásd még: lemerülő/lemerült elemmel éppen csak pislákoló lámpa; gyárilag gyenge fényű, hiperolcsó kínai szemét; tervezési hibás, huppanástól kiugró elem miatt néha "automatikusan" kikapcsoló lámpa.) Konklúzió: a KRESZ elavult, életszerűtlen, mielőbbi módosításokra szorul. Én is ezt mondom...!

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.03.21. 21:40:38

@metronomka: Úgy látszik, a buszvezetők mindig fognak ilyenekkel szórakozni. Valami súlyos szankciókkal lehetne talán lenevelni őket. Velem úgy gimis koromban történhetett, hogy a 11-es busz útvonalán tekertünk felfelé az emelkedőn egy haverommal és a minket előző busz a járdára szorított bennünket. Pont ott volt egy kapubejáró, ezért gond nélkül tudtunk a járda irányába menekülni. Csakhogy a haverom, aki éppen aktív kerékpárversenyző volt és csak miattam ment lassabban erre bepipult és simán visszaelőzte a buszt, majd beállt elé a sáv belső részére lépésben. Közben én is megérkeztem és a busz kettőnk igen lassú felvezetésével tette meg az utat a következő megállóig. Akkor gimis fejjel ez jó bosszúnak tűnt, ma már nem vagyok biztos ebben...

parallel (törölt) 2009.03.21. 23:11:00

@Joe Forster/STA: :)
A nőknek nem az a baja, hogy az utak és autók férfiakra vannak tervezve (??? :_D ) és, hogy másképp gondolkodnak. Hanem, hogy teljesen fordítva vannak bekötve. Amikor gondolkodni kellene akkor ész nélkül cselekednek, amikor azonnal cselekedni kellene, akkor hezitálnak és próbálnak agyalni.

Californick 2009.03.22. 00:22:34

Mindig csodálattal figyeltem azokat, akik bringázni mertek s mernek Otthon.
Azt hiszem Davis (CA) az első és valószínüleg az utolsó hely ahol én nyeregbe szállok. Túl a kiépített bicikli sávokon, megvan az a mentalitás az autósokban, ami élni és közlekedni hagy.

törzsmókus 2009.03.22. 00:38:35

@alfetta: (meg mások)
ott van az alapvető baj, h nem fogjátok fel: NINCS olyan h „a bringások”. az egyik szabályos, a másik meg épp nem. az egyiket anyázni a másik miatt a legnagyobb fokú taplóság.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.22. 01:05:46

@parallel: Azért hezitálnak, mert a nők holisztikusan gondolkoznak. Másra van optimalizálva az agyuk - ez evolúciós következmény.

Az egy dolog, hogy te férfiként valószínűleg jobban vezetsz a nők többségénél [*], de ha nem egyedül élsz, minden rosszindulat nélkül fogadok, hogy a zoknidat nem találod meg egyedül. ;-) De egy csomó minden mást sem, mert azt a nő mind fejben tudja tartani, te meg nem. Nagyrészt én sem.

Asszem, a NASA-nál is voltak olyan pszichológiai kutatások, amelyekből kiderült, hogy a nők sokkal jobban elviselik a stresszt, és sokkal átgondoltabban, hidegfejűbben tudnak dönteni, mint a férfiak. Az ok még mindig a fenti: szélesebben látják és nézik körbe a paramétereket, amelyek a döntést befolyásolják.

[*] Ez sem teljesen igaz. Ha csak nők volnának az utakon, akkor - férfi szemmel nézve - óriási kavalkád lenne, de balesetek nemigen. Amilyen nyugodt, nemrohanós, felszabadultabb életfelfogású népek az ázsiaiak - és ebben a nőkre hasonlítanak -, nézz meg az ottani közlekedésről videókat: közlekedési szabályok, sávok, táblák, felfestés, elsőbbség mintha nem is lennének, mindenki toronyiránt megy, amerre lát, de a dudát csak viccből használják, és előzékenyen átengednek mindenkit mindenhová. Egy (férfi) munkatársamnak Vietnamból ez volt az egyik legnagyobb élménye.

Szóval, nem biztos, hogy a nők vannak fordítva bekötve, lehet, hogy mi. Ahogy Einstein is megmondta: minden relatív. ;-)

parallel (törölt) 2009.03.22. 08:22:43

@Joe Forster/STA: Ne haragudj, nem értek egyet, több oldalról túl van misztifikálva a nő mint autóvezető. Lehet, hogy ha van ideje akkor megfontoltabban tud dönteni, de egy "helyzetben" képtelen rá a nagy többség. Lásd a sávváltás, vagy a "jajj most merre kell menni" a kereszteződésben. Az, hogy a statisztikákban a férfiak jönnek ki vesztesen, nem azért van mert a nők olyan "hej de jól" vezetnek. Hanem mert a legtöbbször olyan helyzetekben okoznak balesetet, ami ésszerűtlen és a normális autós nincs felkészülve rá. (példa: a zöldhullámban, a háromsávos úton a belső sávban a kereszteződésen átérve úgy, hogy senki sincs előtte, nyom egy satut és elkezd 20-szal csorogni mert rájön, hogy ő a másik sávba akar menni és csak állóhelyzetből meri megtenni és vár, hogy a középsőben majd elfogyjon valamikor a kocsisor. Szerinted aki hátulról belerongyol mert egyáltalán nem számít erre, mit kap a rendőrtől? Megmondom, hogy nem tartotta be a követési távolságot. Nagyjából egy év pereskedés, ha egy ilyen szerencsétlen idiótánál be tudod bizonyítani, hogy indokolatlanul fékezett. Mert logikátlanul cselekedett és ezzel te nem tudsz számolni.)
Sajnos ez a feltételezés, hogy milyen jól tudnak vezetni, már így is túl nagy önbizalmat adott annak a részének akitől még a jogosítványt is el kellene venni.
(egy nő)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.22. 13:27:00

@parallel: Továbbra is fenntartom a véleményemet: ha csak nők volnának az utakon, sokkal kevesebb baleset volna. Azt a néhány férfit pedig, aki bemerészkedik közéjük, villámsebesen kiutálnák a (relatív?) aggresszivitása miatt.

anniehall 2009.03.22. 14:57:56

Mint arra adamekp • adamekp.blog.hu 2009.03.21. 11:15:44 is rávilágított, ez nem egészen így történt , ahogy ez az úriember leírja. Én ezzel a busszal utaztam péntek reggel, az az igazság h abszolút el voltam gondolkozva, egyszer csak a sofőr anyázik egyet és leszáll megverni a biciklist. Ez tény. Abban azonban biztos vagyok, h ekkor a saját sávunkban voltunk, és éppen elhagytuk a legutolsó megállót - a busz délnek haladt, ezt az 1.sz.kép is bizonyítja, hiszen nem a másik sávban áll, ahol állítólag éppen összeütköztek volna a biciklissel. A biciklis a mi sávunkból keveredett elő, és indult el a veszekedést követően északnak. Sejtettem egyébként h a sértett biciklis ezt a sztorit felteszi a netre, mivel az első reakciója az volt, h előkapta a mobilját, és elkezdett fényképezgetni..

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.22. 17:57:32

@anniehall: Ha pont akkor nem figyeltél, amikor - legalábbis a biciklis szerint - a kocsisor szembesávban való előzése és az ő majdnem elütése történt, akkor nem tudom, mi alapján tanúskodsz, illetve nem értem, hogy amit leírsz, mennyiben mond ellent a biciklis változatának.

090321 2009.03.23. 09:08:19

@anniehall: csatlakozom az előttem szólóhoz amit Joe Forster/STA írt és még annyi a tanuskodásod viszont jól lehet használni ahoz miszerint fizikailag bántalmazta a bringást a buszsofőr.Ugyanis ezt önként leirtad.
Kérdés: akkor is ilyen önbizalommal ment volna a buszos a szembesávba ha a kerékpáros helyett egy rendőrautó jön????????
Következö megállapitás.
Itt az autók álltak vagyis vártak a sorukra , hogy balra tudjanak kanyarodni mert csak igy tudnak az M3-as ra ráfordulni , hogy bejussanak a városba.
A buszos ha ismeri a KRESZ-t milyen jogon előzőtt meg egy álló balra kanyarodó járművet illetve kocsisort?
De ha belegondolunk álló járművet nehéz megelőzni csak kerűlni vagy elhaladni lehet mellette.
A KRESZ pedig azt írja a balrakanyarodó járművet csak is kizárólag jobbról lehet kikerülni ha az út illetve az útpadka engedi.
Van 1 másik szabály is ha jól tudom miszerint a kereszteződésbe lévő szembejövö sávot nem használhatom elözéshez . Akkor miért is tette ezt a buszos?????????? Ugyan is ha balra kanyarodnak ott az autók akkor van ott kereszteződés........
Röviden ennyi . tehát a bringásnak van messzemenőkig igaza. (szerintem)

Abringásoknak írnám !!!!!!!!!!!
A kerékpár járműnek minősül ha ugy közlekednek , hogy ülnek rajta , ezért nem lehet a járdán illetve a zebrán ..stb.. közlekedni vele , csak akkor ha tolják ugyan is ekkor gyalogosnak minősül.
Pl: ha a zebrán egy kerékpáros nem tolja a kerékpárját hanem közlekedik vele ez olyam nint ha én gépkocsival mennék át a zebrán a gyalogosokkal együtt. Tehát ha baleset éri ilyenkor a kerékpárost (pl:elüti egy autó stb...) ilyenkor még súlyos büntetésre is számithatnak a bringások..........

090321 2009.03.23. 09:50:51

@Alf: És akkor a buszos nem rug fel ennyi szabályt?????????????????????
JA ÉRTEM
A buszos csak a kerékpárost akarta figyelmeztetni a kerékpár út használatára!! Ezért több szabályt fel is rugott és még az utasai életét is képes volt veszélybe sodorni azzal, hogy eljátszhatja az az igazságosztó , önbiráskodó szerepét.!!!!!!

GRATULÁLOK.

090321 2009.03.23. 09:59:55

@Alf: Amúgy erről a 8-10méteres bicikli útról van szó amiről a fénykép készült?
Jó hosszú látom sokan ki is használják.

teabore 2009.03.23. 12:03:27

pantographicus 2009.03.20. 23:52:03
"...megint NEM ZAVAROM a sávomban szembejövő járműveket!!"
Olyan rendes vagy, hogy nem zavarod azokat, akik a TE sávodban jönnek szemben....

"tudod hány és hány gyalogos hal meg a zebrán??Csak mondom."

Sejtem - tudod, hány gyalogos hal meg a zebrán amiatt, mert nem áll meg az autós és hány amiatt, mert a biciklis nem áll meg? Csak mondom.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 13:45:37

@090321: Nyugi, ez a 10 méteres "bicikliút" poén volt - lásd legalja.hu -, bár nekem inkább sírnom kell azon, hogy ilyet meg lehetett tervezni és át lehetett adni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.03.23. 15:45:39

@ivanolsen: Én nemcsak kerékpárral járok, úgyhogy nagyon megnyugtatna, ha két évente ütköznének össze autók. Nem országosan: Debrecenben...
A legtöbben egyébként ágyban halnak meg, tehát be kell tiltani az ágyakat, főleg a kórházi ágyakat. (Megmenekülne még a nyugdíjkassza is a csődtől!)

090321 2009.03.23. 23:48:36

@pantographicus: Ezek szerint akkor te is ugyan olyan vagy mint a kollegád semmibe veszed a KRESZ-t. Ehhez szintén csak gratulálni tudok.
És köszönöm , hogy azt is leírtad mennyire tudsz a kerékpároddal is szabálytalanul közlekedni, főleg a járdán.
A BKV-nál mindenki igy közlekedik?

090321 2009.03.24. 00:06:03

@Joe Forster/STA: O.K. :)
Mivel minden nap ott megyek el a Szőnyi út mellet az M3-on mos tettem egy kis kitérőt és megnéztem , hogy van e ott kerékpár út ahol az eset történt.
Ha jól láttam semmilyen bringa utat nem találtam.
Tehát most már senki nem mondja hogy miért nem közlekedett a bringa úton.

Janovszki Zsolt 2009.03.24. 01:02:02

@090321:
FYI: Mint korábban volt szerencsém postolni, a bicikli út az M3-as túloldalán van, könnyű megtalálni, mert ha a Nagy Lajos király útjára felhajtasz, akkor pont keresztezed. Sajnos tehát nem jól láttad, úgyhogy még mindig azt mondom, hogy miért nem közlekedett a bringa úton. (A sofőrt ez nem menti, de hősünknek lehetett volna kicsit több esze.)
Üdv,
Zs

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.24. 01:17:35

@Janovszki Zsolt:
- Bicikliút a Nagy Lajos király útjával párhuzamosan van. (A Kerékpárral Budapesten térkép szerint kb. két utcányi, szokásos módon a semmiből a semmibe vezetve.)
- A Szőnyi úton nincs bicikliút.
- Az M3-as túloldalán, a Kacsóh Pongrác úton sincs bicikliút, ráadásul az - észak felé - egyirányú.
- A sértett a Szőnyi úton haladt. (Dél felé, tehát a Kacsóh Pongrác utat bukta.)

Melyik rész nem volt világos?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.24. 01:23:23

@Joe Forster/STA: Ahhh, és nem. Észak felé haladt.

Miért nem ment a hülyéje a Kacsóh Pongrác úton? Akkor legalább kisebb relatív sebességgel ütötték volna el. Veszélyre sötétedő szemüveget is vehetett volna - a la Galaxis útikalauz stopposoknak -, hogy ne ijedjen meg, mielőtt meghal.

090321 2009.03.24. 10:12:01

@Janovszki Zsolt:
1.Neharagudj mit akarsz a Nagy Lajos király útjával Ő a Szőnyi úton közlekedett és én azt mondtam , hogy a Szőnyi úton nincs.
2. miért kötelezed , hogy egy teljesen más irányba közlekedjen ? Tegyük fel Ő pont a Szegedi útra ment akkor megy arra kerékpár út innen a Szőnyi útról?Nem, még csak a Szőnyit és a Szegedi utat összekötő Teleki Blankán sincs.
3.A Szőnyin Van figyelmeztető tábla , hogy az autópálya túloldalán kötelező kerékpárral a kerékpár úton haladni? Nincs.
Tehát mivel neki a Szőnyiúton volt dolga és ott nincs kerékpár út akkor a KRESZ szerint az úttest menetirányszerinti jobb oldalán kell közlekednie.
Szóval nemtudom miről beszélsz.
Ennyi erővel miért nem azt mondod .
Menjen a Győri Zechmeister útcába mert ott is van kerékpár út és akkor tuti jó messzire elkerüli a balesetet.
Most már jó lenne ha abbahagyná mindenki , hogy hol van bicikli út . OTT NINCS és kész. , neki meg ott volt dolga .
Hülyeséget meg én is tudok irni. PL: miért nem ment a buszvezető másfelé.
Ha meg még is arrafelé megy akkor meg maradhatott volna a saját sávjába és igy legalább nem rug fel annyi közlekedési szabályt.

krampi 2009.03.25. 07:45:26

@Joe Forster/STA:
a: 0
b: kb 4-5 alkalom
c: kb 100 alkalom

krampi 2009.03.25. 07:47:52

@avus: nem tudom hogy a pofon mennyire segítene. Én inkább az objektív számláját adnám oda a srácnak. De valljuk be azért lehetett volna ennek sokkal rosszabb kimenetele is, elvégre nagyot esett a kölök. Mindegy, ha esetleg olvassa ezt a blogot, innen üdvözlöm, és remélem kicsit értelmesebben közlekedik. Vagy mondjam úgy, hogy *példamutatóan* ?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.25. 20:23:43

@krampi: Remek.

A) A Hősök tere és az Kodály körönd közti részen nincsen bicikliút vagy -sáv, itt a bicikliforgalom a szervizúton (csirkék) vagy magán az Andrássy úton (faszagyerekek) történik. Ezért nem találkozol biciklisseol a járdán.

B) A Kodály körönd és az Oktogon között a "járda" valójában kerékpár- és gyalogút, azaz össze vannak vezetve a biciklisek és a gyalogosok. Ebből következően, hogy ott biciklissel találkozol a "járdán", teljesen természetesen dolog, bár a faszagyerekek akkor is az úttesten haladnak. (Ez utóbbit egyébként lehetővé teszi a KRESZ is, pontosan a gyalogosok védelmében.)

C) Az Oktogon és a Bajcsy-Zsilinszky út között kerékpársáv van a járda és a parkoló autók között, biciklivel ezen kötelező haladni. Igaz, némi problémát jelent, hogy 1) autóval ráparkolnak, 2) macskaköves buszmegállók szakítják meg, 3) a biciklisre körbenézés nélkül rányitják az anyósülés felőli ajtót, 4) nem adják meg az elsőbbséget az úttestről jobbra kanyarodók, és 5) szétvagdossák meg felássák az aszfaltot, utána meg nem tömik be rendesen a kátyúkat. Ez Magyarország egyik legelbaszottabb kerékpáros infrastruktúrája, amelyen aránytalanul sok a baleset, mégsem sem tesz senki ellene semmit sem. (Természetesen a faszagyerekek továbbra is az úttesten haladnak, az autók között, azok nagy örömére, amelyet dudálással szoktak kimutatni.)

Remélem, a fentiekkel sikerült árnyalnom a véleményedet.

kunavar 2009.03.26. 12:40:48

@makimajom: Mielőtt a gyalogost a végletekig hülyéznétek, gondoljatok bele, hogy mi az alapvető közlerkedési eszköz!? Bizony, az apostolok lova, minden más, csak kényelmi eszköz, s nem föltétlenül szükségszerű eltaposni azt, aki emberi jogát gyakorolja! 45 éve vezetek foglalkozásszerűen, ahogy rossz magyarsággal mondják.

huta9020 2009.03.26. 13:50:43

A kerékpárutak sokszor veszélyesebbek a sétatempónál gyorsabban haladókra, mint az autók között hajtani. Általában gyalogosok is használják (akár szabad, akár nem), ami szintén veszélyes mindkét félre nézve.

A kerékpárosokat a kerékpárutakra kényszeríteni pontosan annyira nem életszerű, mint az autósoknak a 30 km/h-s vagy még kisebb sebességet előírni. Használja a kerékpárutat az, aki akarja, bár sokszor éppen az nem mondható el, hogy ott nagyobb biztonságban lenne a kerekező.

Egyébként meg csak az emlegesse a kerékpárutat, aki minden esetben szigorúan betartja a KRESZ előírásait. Ha meg nem teszi, akkor türelemmel és megértéssel viseltessen azok iránt, akik a közlekedésnek az övétől eltérő formáját választják.

krampi 2009.03.27. 11:37:06

@Joe Forster/STA: igen, sikerült. Felbosszantottál. Tudod engem is zavar, hogy nagyon pofátlanul parkolnak ott az emberek, én sem értem, hogy miért van macskaköves buszmegálló, és rendkívül balesetveszélyesnek érzem a jobbegyről nyíló ajtókat, de...
ez miért is jogosít fel BÁRKIT IS arra hogy a járdán száguldozzon?
Nem azokról az emberekről beszélek akik normál tempóban, cikázás nélkül közlekednek - hiszen előlük nem is kell elugrani. De nehogymár az általad elmondottak árnyalják a képet,mert eldobom az agyam. Senkit nem jogosít fel a szabályok leszarására az hogy más is ezt teszi. Ezek az emberek az összes többi bringás megítélését rontják...
(jelzem én is bringázom, tudok úgy menni járdán hogy senkit nem zavar, sőt ad absurdum le tudok szállni a bringáról és tudom tolni)

Remélem nem akarod ilyen módon tovább árnyalni véleményemet.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.27. 18:31:42

@krampi: Csak azt akartam világossá tenni, hogy a bicikliseknek sem egy öröm az Andrássy úton közlekedni. A járdán száguldozóknak természetesen nyugodtan szólj, hogy ne ott menjenek, én is ezt tenném...

Mon3 2009.04.01. 16:08:49

@Alf: Ott nincs biciklis út, csak ötven méterrel arrébb, keresztbe. Tehát nem jött be...

vasárnapi bringás 2009.04.07. 00:25:40

Tényleg egy ilyen nyeszlett öregember pofozott fel? Vagy csak a fotó előnytelen?
süti beállítások módosítása