Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mennyivel képes menni egy biciklis?

2009.03.26. 07:52 - kirk kapitány

Mostanában örülök, ha reggel az Újpest határában felállított digitális sebességmérőn fel tudom küzdeni magam 30 fölé. Északról állandóan ellenszél fúj.

A kétkerekű, pedálos, ember által hajtott szerkezettel elérhető sebesség határai azonban egésze máshol vannak. A 100 km/h-t például valószínűleg nem olyan nehéz megközelíteni, csak jó bringa, szélárnyék, és megfelelő mértékű hülyeség kell hozzá, ahogy a francia autópályán kamion mögött edző szaktárs példája is mutatja.
 

 

 
Egy ideig nagyon büszkék voltunk az amerikai fickóra is, aki legyorsulta az őt üldöző rendőrautókat, aztán több monumentális vontatót kicselezve el is húzta a csíkot. De kiderült, hogy a robbanékony biciklis kalandor nem létezett, csak rajzolták. A valódi felvételen az üldözött az első rendőrautó volt, akkor még zöld polgári személyautóként.
 

A hivatalosan regisztrált kitartási versenyben persze nem olyan könnyű túllépni a százat. Az amerikai sebességőrületek, olimpiai képzettséggel felvezető kocsi nélkül eddig 53,7 mérföld/órás (kb 86 km/h) átlagot értek el egy órán keresztül.
 

A csúcsvadászok viszont jó darabig nem tudták megdönteni a 81 mérföldes világrekordot, pedig szervezett körülmények között, csoportosan igyekeztek.
 

 
Aztán tavaly sikerült, úgyhogy pillanatnyilag a sík országúton elért legnagyobb sebesség 82,33 mérföld/óra (kb 132 km/h). Kevlárba burkolva, leszigszalagozva, összegörnyedve.
 

 
Az a vicces, hogy a 100 fölötti tempót próbálgató babszembringások viszonylag biztonságos környezetben próbálkozhatnak, a nagy igyekezet ugyan néha kacsázó kavicsot csinál a spéci gépekből, de a kerékpárosnak nem sok baja esik.
 

 

 

 
Nem úgy mint az abszolút rekord utáni abszolút zakónál, ahol a downhillezős száguldással meglett ugyan a 100 mhp (160 km/h), de a csúcsfelállítás majdnem a biciklis életébe került, amikor a váz egy kisebb bukkanón megadta magát.

 

Címkék: sebesség

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr131025196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a kertész tömlővel 2009.03.26. 09:49:02

tavaly veszprém előtt az egyenesbe én is meglepődtem amikor 100körül_felett tekert 1 srác.120al előztem kb és alig távolodott.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.03.26. 10:02:17

Az UFO volt, csak biciklisnek álcázta magát... ilyenek ezek!

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.03.26. 10:09:12

Egyébként meg eszembe jutott egy kérdés:
Ez a Bruce Bursford "gyerek" tényleg 334.6 km/h-val tekert?!

Win Elen 2009.03.26. 10:14:20

@Korcs: igen de elotte beledobtak a reggeli muzlijebe 12 hengert (passz)

kobber 2009.03.26. 10:19:38

csak a pontosság kerdvéért: az első videón az arc egy belga autopályán teker (igaz, a franciaország felé tartó e42-esen) - ld: kozépső világítás kiépítése, piros/fehér km jelző táblák. csak a pontosság kerdvéért...

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.03.26. 10:22:39

Az én csúcsom valahol 60-70km/h volt, ha jól emlékszem az egykori Lipót (alias elmegyógy- és intézet! :D) melletti lejtőn (gyakorlatilag szakadékba hátszéllel). A végén már komolyan féltem, pedig csak az órán láttam, hogy mennyivel megyek, sokkal kevesebbnek éreztem.

mement 2009.03.26. 10:31:11

en tudatosan nem megyek 40 fole a varosban, mert az autosoknak folyamatos elozesi kenyszeruk van, ha feltornaszom magam 50 55 kornyekere akkor 60 65 el fognak megelozni, es ugye hogy ne nezzen ki foloslegesnek meg hulyesegnek a manover, meg is maradnak ezen a sebbesegen, rajtam meg ne muljon hogy a paraszt betartsa a sebesseghatart, bringara pont 40 a max limit, ami sztem hulyeseg, de ha ezen mulik hogy a budapesti paraszt csorda megtanuljon kozlekedni akkor egye fene:)

avus · http://avus.blog.hu 2009.03.26. 10:38:04

@mement: Pont ezen agyaltam tegnap. Törökvészin jöttem le, a gimi előtti szakaszon 50-et mutatott pont az órám. Autó mögöttem, amikor volt hely, megelőzött. Út menti sebességmérő bevillantott neki, 69, fékezett, majd az én sebességemmel, de már előttem haladt tovább. Nem volt veszélyhelyzet, de ettől függetlenül szívesen megkérdezném tőle, mire volt ez jó? Főleg mivel a Pusztaszerinél úgyis visszaelőztem, 5 másik autóval egyetemben.

Annyira nem nagy horderejű dolog, de úgy bedobnám a kérdést az autozz-on, hogy mi értelme az ilyen előzgetésnek? Mert nyilván nem a tegnapi volt az egyetlen.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.03.26. 15:36:13

@avus: pl. mert nem szereti, ha egy instabil terminátor csontváz dülöngél előtte 50 körüli tempóval... ;)

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.03.26. 15:58:05

kobber: mondjuk a Lille, Tournai E42 tábla is segített, főleg, hogy 800m-re lekanyarodik Basécles és Stambruges felé az N505-ön...

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2009.03.27. 12:56:45

Az első videjón egy régebbi opel astra műszerfalát látjuk, és azoknak többnyire csal az órájuk. Kábé annyit, hogy ha 100-at mutat, akkor az csak 80. Tudom, nekem is ilyen van:)
Meg szerintem kábé annyival is mehet egy teherautó.
süti beállítások módosítása