Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Ígéret és pofon a kerékpárosoknak

2008.10.22. 10:59 - Földes András

A KRESZ egyik életszerűtlen szabálya szerint buszsávban nem lehet kerékpározni, azaz a biciklista a legforgalmasabb utakon arra kényszerül, hogy a buszok és az autók közt lavírozzon, az autósok dühét és értetlenségét, továbbá fokozott veszélyeket zúdítva a nyakába.

A szabály alól csak a biciklis jelzéssel ellátott buszsávok jelentenek kivételt, de ilyenekkel eddig még sosem találkoztunk. Ezért jelentett földöntúli örömet, amikor a Dózsa György úton épülő irodaház előtti felújított útszakaszon eddig ismeretlen útburkolati jelzést pillantottunk meg.

A busz felirat mellett szerepelt a kerékpáros jel is. A Váci út felől érkezve immár jogkövető magatartásunk tudatában tértünk le a buszsávba, amelyről egyből megállapítottuk, hogy valóban szélesebb a szokásosnál, így a busz a sávon belül képes előzni a biciklist.

Önfeledt suhanásunk majdnem száz méteren át tartott, amikor is elértük a következő kereszteződést, és váratlanul visszacsöppentünk a realitásba. A busz-kerékpársáv minden jelzés nélkül megszűnt, így a jogkövető kerékpárosnak a jellemzően forgalmas kereszteződésben kellene besorolnia a megfelelő helyre, a buszok és az autók közti halálzónába. Mi persze élni akartunk, így maradtunk ott, ahol minden budapesti kerékpáros, a buszsávban, vállt vállnak vetve egy trolibusszal.

Közben persze rájöttünk, hogy a rövid, européer buszsáv szakasz valójában szimbólum, a sehonnan nem jövő, egy tévéhíradósnitt erejéig látványos, majd sehová nem tartó kerékpáros fejlesztési politikánk megjelenítése egyetlen rövid útszakaszon. Mint ilyen, tökéletes. Köszönjük.

Címkék: bicikliút buszsáv

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr83726165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kis ember 2008.10.22. 11:27:24

Nem érted te ezt. A sárga festék a legolcsóbb. És újabb 100 méterrel bővült a budapesti kerékpárút-hálózat

Nagykócsag 2008.10.22. 11:53:13

Szerintem ez egy nagyon jó darab. Ha később folytatni fogják, akkor tökéletes.

A legnagyobb hibája szerintem, hogy a kerékpáros piktogram nem a sáv közepére került, hanem a szélére. Mivel úgy gondolták, hogy a kerékpáros olyan hülye, hogy ha középen van a piktogram akkor ott is megy... hát, nem vagyunk hülyék, köszönjük.
Így viszont el fog kopni elég hamar a buszok kerekétől...

kinot 2008.10.22. 12:15:24

Magyarok vagyunk, neem?

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.22. 12:22:08

de legalább megint bővült 100 méterrel a cangaút! előbb-utóbb össze fog érni mindenhol - talán megérjük...

fidel kaszkó (törölt) 2008.10.22. 12:34:01

vegyük észre a háttérben a szimpatikus polgártársunkat, ahogy a szélesebb buszsáv előnyeit kihasználva vészvillogó-jeggyel az út szélén parkol. ez így egy pofon a szarnak. nem való ennek a népnek semmi, ami kicsit is előremutat. inkább fegyvert kell oszatni mindenkinek, mint tőlünk délre.

is 2008.10.22. 12:34:59

hülye megoldás, az igaz. de most mi legyen? radírozzuk le a jelet, és akkor marad az eredeti? az még rosszabb, úgyhogy egyelőre ennyi. reméljük lesz tovább.

gus 2008.10.22. 12:38:56

Másfél évnyi párizsi tartózkodásom utolsó 9 hónapjában szinte csak biciklivel közlekedtem ott, ezzel sokat spóroltam a bérleten, és olyan kis utcákat, kedves környékeket is megismertem így, akiket egyébként elkerültem volna a metróval és busszal. Még télen a mínuszban is tekertem. Ja, mondjuk ott van Velib', vagyis automata biciklikölcsönző, egy évre 29 euró a bérlet, és szinte bármelyik utcasarkon biciklire lehet pattanni, vagy lerakni az éppen használt biciklit.
És a lényeg: PÁRIZSBAN SZINTE MINDENHOL SZABAD AUTÓBUSZSÁVBAN BICIKLIZNI. A busz kábé olyan tempóban halad, mint a biciklis, a buszosok és a taxisok pedig türelmesek, gondolom, jogszabályban rögzítették, hogy aki buszsávban elüt egy biciklist, az még szigorúbb büntetést kap. Kerékpárosként konfliktusom sosem volt a többi közlekedővel.
Jó lenne Budapesten (és más városokban) is ilyen rendszer!

Shopping 2008.10.22. 12:53:54

természetes szelekció.
győzzön az erősebb. (jelen esetben a busz)
Azt legalább nem költik bicikliútra az adómat.

Kézenfekvő 2008.10.22. 13:07:48

kéremszépen ez az útszakasz most lett felújítva, ezért van ez a ez. másrészt pedig kéremszépen ahol már nincs ez a ez, ott viszont [dagály utca-dózsa sarok!] kezdődik is a BICIKLIÚT, szóval nem kell mennünk a buszsávban. kéremszépen. de persze figyelemfelhívás oltárán áldozni bármit, ugye.

Arpesz · http://kerekparral-athenig.blog.hu 2008.10.22. 13:08:53

Ilyet először pár hónapja Athénban láttam, ott ez megszokott volt, a motorosok, biciklisek, és a trolibuszok a nagy sugárutakon egy szélesebb külső sávban közlekedtek.
Elsőre kaotikusnak tűnt, és féltünk a sok cikázó motoros között, de aztán megszoktuk, és a harmadik nap már nagyobb biztonságban éreztük magunkat mint kb. bárhol Budapest bringaútjain. Ja, és éjszaka, enyhe fölfelében le lehetett rakni rajta a trolit (montival!), persze mert minden 300 méteren megállt. :) És ott már megvolt mindehhez a kultúra is, szűk utcában utcában, ahol nem tudtak minket előzni, nem dudáltak ránk az autósok, nem voltak intoleráns, türelmetlen vadállatok, semmi gond nem volt. Néha a troli dudált ránk az ilyen sávokban, de tényleg csak hogy figyelmeztessen még mielőtt utolért, hogy vigyázz apám a bringán, mert jövök a 20 tonnámmal melletted.

Budapesten használom ezt a 100 méteres szakaszt, munkából hazafelé ott megyek. De jobban félek rajta, mint Athénban...

Manyizga (törölt) 2008.10.22. 13:11:18

Shopping, remélem a te adódat a gyógyításodra költik.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2008.10.22. 13:24:08

Az az útszakasz tényleg most lett felújítva. Szerintem folytatódni fog. Ne fikázzunk előre, majd meglátjuk.

tehenke 2008.10.22. 13:27:40

Több bicikliutat a biciklistáknak! Legalább annyi jár nekik, mint az autósoknak. De két feltétellel, járjanak a jogokhoz kötelességek is.
1. Arányosan ők is szálljanak be az útadókba, útdíjakba
2. Ha az autósnak nem felel meg az autóút, hagy menjen a bicikliúton, mint az fordítva bevett szokás, az a sok köcsög biciklis ne csöngessen rá ezért.

Aranyapáim, a jogaitokat követelitek, de mi lesz a kötelességetek ezért?

kis ember 2008.10.22. 13:39:58

Tehenke jön a szokásos demagógiával. Vagy életében először ír fórumra, vagy csak szimplán hülyébb az átlagosnál. De hogy egy kicsit okuljon, ha 5 sornál többet is el tud egyszerre olvasni, akkor a Blikk mellé itt van neki egy kis olvasnivaló:

www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2008.10.22. 13:40:14

Arpesz: én fél évet voltam Athénban, és összesen egy bringást láttam és ismertem, ennyit azért könnyű tolerálni :D:D

Aliem 2008.10.22. 13:56:23

tehenke!

1. súly arányosan szívesen beszállok a súly és egyébb adóba.
2. Környezetszennyezés arányosan szálljanak be az autósok a többiek tb-jbe.
3. a testmozgás hiánya miatti betegségeik miatt szálljanak be többel a saját tb-jükbe.

tehenke 2008.10.22. 13:57:27

Őőőőő... Ha szépen megindoklom, hogy miért mentesülök a hatásos jogszabályok (KRESZ) alól, akkor nekem is lehet? Működik ez mondjuk pénzügyi, fizetési manővereknél is? Vagy a biciklis mindíg maga dönti el, milyen jogszabály vonatkozik rá, és melyik nem?

tehenke 2008.10.22. 14:00:38

Aliem:
1. Az autósok sem súly arányban fizetnek, és megsúgom, nem csak a TELJESÍTMÉNYADÓ sújtja őket.
2. Az Elektromos autókra, hibrid ugyanúgy kell adót fizetni.
3. Rendben, a biciklisek pedig a kerékpározás miatti (baleset, ízületi kopások) betegségekkel arányosan fizessenek többet.

Földes András 2008.10.22. 14:04:38

Kézenfekvő: Ez a szakasz most lett felújítva, igazad van. Viszont autópályát sem úgy építenek, hogy lefektetnek egy kilométeres szakaszt, majd az hirtelen átmegy földútba. Mindezt azzal a ki nem mondott reménnyel, hogy majd folytatják. Addig meg tessék figyelni.

Az általad említett bicikliút a túloldalon vezet.

Tehenke: Ha jól tudom, létezik az általános iskolában egy állampolgári ismeretek óra, amiről nyilván te ellógtál. 1. Az utak a biciklisek adójából is épülnek.

2. A bicikliseknek ott _kell_ a bicikliutat használni, ahol az csak az ő számukra épült. A legtöbb helyen azonban gyalogos-kerékpárút épült, ami helyett a biciklista haladhat az autók közt, érthető okokból.

TH 2008.10.22. 14:05:09

tehenke, ez egy demagóg vita, ami már milliószor végig lett zongorázva máskor és máshol is. Olvasd el a belinkelt cikket, és inkább gondolkozz el rajta.
Ja, én autózni szoktam a városban, nem biciklizni, de valahogy én annak örülök, ha minél kevesebben autóznak, nem annak, ha minél többen. A te érdeked is, hogy sokan biciklizzenek, miért akarsz küzdeni ellene?
És tényleg: ki fizessen a járdák építéséért?

Aliem 2008.10.22. 14:08:04

tehenke!

1. netalán teljesítmény arányosan?
2. Elektromos autó tulajdonosok se fizessenek!
3. Baleset autóban is ér! Ha hiszed ha nem de az ízületi megbetegedések is inkább az autó vezetőkre jellemzők:(

kis ember 2008.10.22. 14:09:35

Drága, drága tehenke!
Mondd, édesem, hogyan is hívják azt az utat, ahol a kerékpárosok haladni szoktak? Elárulom neked: KÖZút.
Azért KÖZút, mert a közért van (nem azért a Közért, az egy másik Közért). Nem nagyon látsz kerékpárost sem az autópályán, sem az autóúton. Mert az ugyanúgy az autósoké, ahogy a kerékpárút a kerékpárosoké.
A közúton pedig mindenki mehet, azért tartják fenn az adóból. Amit mindenki fizet, ha kinyitja a vízcsapot vagy vesz egy zsömlét.
Okoska

kis ember 2008.10.22. 14:10:55

Nahát, mindenki megmondta neked, ne okoskodj, szállj szépen magadba.
Köszönjük

tehenke 2008.10.22. 14:12:18

A járdák, és a bicikliutak az önkormányzatok pénzéből épülnek, melyeknek az egyik FŐ bevételi forrása az autósok által fizetett adó. Ezek mellett kapnak az önkormányzatok még állami támogatás, amit a mindenki által befizetett adóból fizetnek.
De amíg egy bicikli vásárlása után mondjuk 20 eFt áfát, addig egy utó vásárlása után 2.000.000 Ft áfát, +ilyen-olyan illeték+a benzin adója fizetnek be.
Inkább hagyjuk, hogy kinek a pénze, jó?
Amúgy egyetértek azzal, hogy kell bicikliút. De ne az autósok kárára, jó? Valahogy próbáljatok már meg leszállni róluk.

TH 2008.10.22. 14:13:27

kis ember 2008.10.22. 14:10:55
Csak ne húzd fel magad! :) Hülyék mindig lesznek, járműtől függetlenül ugyebár...(ld. a fent linkelt kisokost)

TH 2008.10.22. 14:14:05

tehenke 2008.10.22. 14:12:18
Mi az, hogy az autósok kárára? Vazze, ne mondj már hülyeséget, könyörögve kérlek!

hash · http://hash.freeblog.hu 2008.10.22. 14:15:06

nagyon pöpec ez a szakasz, élmény rajta tekerni! ellenben a bicikliút ami utána jön rémálom, inkább megyek az úton. megfigyelés egyébként: a troli az esetek 99%-ában esélytelen hogy utólérjen, szóval nem zavarjuk egymást egyáltalán :) a buszsáv melletti tekerésben meg az a legszebb, amikor a (KRESZ-t) tanult kollega ledudál, mert hogy miért nem az út szélén megyek :)

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.22. 14:16:19

Tehénke, szerinted az én adómat mire költik, te kretén?

Egyébként pedig ha akarod, és más is akarja, nagyon szívesen fizetek súlyadót a 10 kilós bringám után - TÖMEGARÁNYOSAN természetesen. Sarcolhatnak a köbcentijeim és a lóerőim után is, úgysincs motorizálva a gépem, a CO-kibocsájtásomat pedig az autósokhoz képest akár 10-szeres súllyal is rám verhetik.

Na örülsz?

kis ember 2008.10.22. 14:25:13

Ne foglalkozz vele, nincs agya. Nem jut be a fejébe, hogy pl. a főútvonalakat a főváros tarja rendben, nem a benzin adójából

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.22. 14:27:56

Az a baj, hogy a kipufogógáz ártalmai mindenkire károsak. Ha csak tehénke meg a hasonlók kölykei döglődnének a szmogban, akkor nem húznám fel magam az ostobaságaikon.

Földes András 2008.10.22. 14:32:37

Látott egyébként valaki máshol is ilyen busz-kerékpár sávot? (Magyarországon.)

authorprime 2008.10.22. 14:48:52

alkotmány utca a kossuth tér felől a bajcsy irányába ilyen, nem?

Rocko- 2008.10.22. 14:59:07

tényleg olyan nehéz felfogni, hogy a bringás érdeke is, h ne a buszsávban kerékpározzon?
nem tud a busz távolságot tartani (kivétel a fenti pozitív példa), után a bringás anyáz, h a buszos leszorította. holott ô volt a szabálytalan. másrészrôl meg marhára nem vicces, h egy bringás mögé beszorul egy busz, majd torlódik mögötte a többi. egy bringás elcseszi x*100 ember utazását. lásd Erzsébet híd.
kell ez?

sobi78 2008.10.22. 15:04:11

Földes András!
Van még ilyen az Ajtósi Dürer soron, a Stefánia és a Dózsa György között, a bal oldalon.

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.22. 15:05:39

Rocko, tegyük fel, hogy az Erzsébet hídon tekerek, de nem a buszsávban, hanem az eggyel beljebb lévőben, de ott természetesen úgy, hogy megfelelő oldaltávolságom legyen a jobbról 60-70-nel száguldozó piros hetesektől. Mit gondolsz, 100 autósból hány dudálna, és küldene el a q anyámba?

A kérdés költői, próbáltam már, igaz, nem a hídon. Többet ilyet nem csinálok, megyek szépen a buszsávban, ha tilos ha nem.

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.22. 15:07:55

Mondjuk azt még kipróbálnám, hogy jó nagy biztonságizöld színű táblát kirakok a hátamra, rajta jó nagy fekerte betűkkel:

NE DUDÁLJ, TE BAROM, A KRESZ SZERINT NEKEM ITT KELL HALADNOM.

hash · http://hash.freeblog.hu 2008.10.22. 15:09:01

Rocko: Próbáld ki egyszer, hogy milyen a buszsáv melletti sáv szélén bringázni, szerintem elég hamar rá fogsz jönni, hogy miért nem ott szokás közlekedni! Tudod kicsit megfagy az emberben a szar, mikor egyik oldalról kürtöl a seggében a busz, a másik oldalon meg dudálva száguldanak el az autók.

Én próbáltam szabályosan közlekedni a buszsáv mellett egyszer-kétszer, de megfogadtam, hogy soha többet! Ha az út szélén haladok, legalább az autóstokat nem zavarom, a busz meg vagy kikerül, vagy elengedem a következő sarkon, ebből még _soha_ nem volt problémám. Egyébként fennt is írtam, hogy utól sem ér a busz, max lámpánál, mert szerencsétlennek ugye vannak megállói is.

plszegy 2008.10.22. 15:11:33

A követhező országokban voltak velem (kerékpárossal) normálisabbak az autósok, mint magyarországon: Hollnadia, Olaszország, Ausztria, Németország, Szlovákia, Románia (gyakorlatilag mindenhol, ahol bringáztam). Pedíg nem mindenhol volt fejlettebb a bringás infrastruktúra. Meg a közlekedési morál sem. Mondjuk az olaszoknál, hollandoknál, németeknél, osztrákoknál azért azt is figyelembe kell venni, hogy a rendőr kegyetlenül megb***, ha bántasz egy bicóst, gyalogost. Nem a "ki az erősebb" szelekció a menő.

asztrov 2008.10.22. 16:01:30

plszegy-bővítem a listát: spanyolország, dánia, svédország, franciarország, csak saját tapasztalat alapján. az tény viszont, hogy se marokkóban, se törökországban nem bicikliznék nagyvárosban, bár budapest után...

bíóeszesz 2008.10.22. 16:11:03

a teljesség igénye nélkül csak a §

Párhuzamos közlekedés
36. §
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.

Zsurmi 2008.10.22. 16:12:54

tehenke,

Már megint az arányosan beszállni.

Ismét:

Egyik oldalról: Mindenki fizet (elvileg) SZJA-t, ÁFÁ-t. Autós fizet súly/teljesítmény-adót (mert autója van), és plusz jövedéki adót, ÁFÁ-t: mert használja is.

A másik oldalról: Az autók több ezerszer jobban használják el a közös úthálózatot, mint a kerékpárosok. A kipufogógázt, zajt, a mozgásszegénység miatti egészségkárosodást (amit a TB-ből, tehát a közös kasszából kell kezelni) most nem számoljuk.

Ráadásul elég sok kilómáternyi autópályát (SOKKAL többet, mint kerékpárút) használhatnak, amit a bringások sem (teljesenérthető módon). Az autópályadíj nem fedezi az autópálya árát, akkor is ha sokallják az árát. Azt főleg az adóból fizetik, ja és mivel drága a hitelt amiből építik.

Tehát: autós kevesebbet tesz be a közösbe, mint amit kivesz. Bringás többet tesz be, mint amit kivesz.

Ezért a bringásnak nem kell pluszba fizetni, mert így is töbet dob be. Főleg, hogy elég sok bringás autós is. Szóval ha onnan néznénk, ahonnan te akkor is sántít a nézópontod.

Itt nem relatíve drága külön, elválasztott kerékpárútról van szó, hanem a meglévő/felujított közös útfelület igazságosabb elosztásáról. Hogy vegyék figyembe, hogy más is használja a közös úthálóhatot, nem csak autósok. Akik a 20-30 évvel ezelőtti állapothoz képest min. 10x többen lettek. A kerékpárosok csak ideiglenesen szorultak vissza.

Nem, az nem igazságos, hogy jó sok autó van, nekik több hely/út kell! Persze, több helyet foglal, jó sokan vannak. Elég baj az. Mindenképp össztársadalmi érdek, hogy legyen jó úthálózat. De az nem korrekt, hogy a bringások meg menjenek máshova (de fizessék a részüket).


Az önkormányzatok fő bevételi forrása az állami elosztás.
Mindegy ki épít (vagy nem épít) kerékpárutat, a köz fizeti.

Ha autót veszel, többet fogyasztasz, mint ha nem. Fizetned kell érte. Fogyasztási adó. Nem jár több jog érte. Eldöntheted veszel-e autót és azt is, hogy milyet.

Egyébként nem bicikliút kell. Biciklis infrastruktúra. Ha valahova egy sáv a legjobb, akkor az. Ha egy kereszteződésben külön lámpa, felfestés a balra kanyarhoz, vagy felálló az autók elé (fillérekért), akkor az kell. Ahol meg az autóknak célszerű gyorsan menni (50 felett), és elfér kerékpárút akkor oda az kell.

Zsurmi 2008.10.22. 16:23:38

Rocko,
Tényleg nehéz felfogni, hogy a bringás egyetlen biztonságos
választási lehetősége a szélső sávban haladás? Buszsáv ide vagy oda. Az a buszsáv valaha közös volt. Miért is kellett elválasztani? A sok autó miatt.

A buszos meg nem szoríthatja le a bringást, ha megteszi azért kirúgás jár. Mert nem teheti meg jog szerint. Az élet védelme előbbre való.
Mivel a valóságban megteheti, a bringások is megtehetik, hogy használják a buszsávot. Nabazmeg, most előrébb vagyunk!

Nem fognak a bringások 20-30 évet várni, társadalmi vitára vagy bármire, hogy majd "megengedjék" nekik, belássák az iletékesek (addig meg fizessék a részüket a többiek közlekedéséből, meg szépen megöregednek. Aha persze, majd így lesz).

Az autósoknak miért adtak annyi teret hip-hopp? Mert igény volt rá. Betartották közben szabályokat? Ja látjuk mennyire...

Szabálytalan vagy sem a buszsávhasználat, mivel leszarták az illetékesen hol menjen a kerékpáros a buszsáv esetén, a kerékpáros nem tud szabályosan és biztonságosan haladni. Se ott, se máshol. Máshol más miatt nem fér el, vagy nem tud a céljához jutni szép nagy kerülő nélkül. Pl. a sok egyirányú utca miatt. Azoz mért is szaporodtak el? A sok autó miatt. Már megint.

Rocko- 2008.10.22. 16:28:53

avus · avus.blog.hu 2008.10.22. 15:07:55
de vedd fel videora, érdekel. :)

hash · hash.freeblog.hu 2008.10.22. 15:09:01
aki kurvának megy...

Rocko- 2008.10.22. 16:30:55

Zsurmi 2008.10.22. 16:23:38
nem, a bringásnak van választási lehetôsége, az Erzsébet hídi példát leszámítva. mész egy utcával odébb, kisebb forgalomban.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.22. 16:34:32

Kicsit továbbmagyaráznám a dolgot...

A Lehet út és a Szabolcs utca közötti szakaszon újraelosztották a sávokat. A Duna felé menő irányban a Szabolcs utca után balra elhúzódott a két egyenesen haladó sáv, és jobbra nyílt a jobbra kanyarodó sáv. Ebből két sáv lett; a jobb oldali sáv másfélszeresére nőtt, amolyan WOL lett, az egyenesen haladó sáv egybe lett vonva a jobbra kanyarodóval. (Ennek kurvára örülök, mert az eddigi középső sáv fizikai kanyarodása miatt rengeteg alkalommal toltak le a sávról, melyből többször volt ordítozás, egy esetben verekedés is. A sáv kiegyenesítésével kihúzták a probléma méregfogát.)

A Duna felől jövő oldalon is három sáv volt, egy a busznak. Ebből szintén két sáv lett, a szélső szintén másfélszeres szélességű WOL. (Ami kis üröm az örömben, hogy a felfestéseket bele kellett volna mélyíteni az aszfaltba, hogy a biciklit ne rázza sem a buszmegálló csíkozása, sem a "BUSZ" felirat, sem a bicikliikonok. Mindegy, következő alkalommal ügyesebbek lesznek.)

A Szabolcs utca és a Vágány utca között pillanatnyilag minden úgy maradt, ahogy volt. Valóban, ott elvileg nem szabad biciklizni a buszsávban. Azonban...

A Vágány utca torkolatától a Városliget felé bicikliút indul, de nem azonnal, mert épp a kereszteződés előtt véget ér a bicikliút, hogy a zebrán - a kanyarodó autók folyamatos áramán át - kelljen átjutnod a túloldalra. A Podmaniczky utcával szemben az összeszűkülő járdafelület miatt összevonják biciklijárdává, amelyen - a tiltó tábla ellenére - gyakran parkolnak autók. Az Állatkerti útnál lámpa, és onnantól megint különálló bicikliút, amely a millenniumi emlékműnél - összesen három lámpán keresztül - átmegy a Dózsa György út túloldalára, át az Andrássy úton keresztbe, majd vissza a Városligetbe, illetve a másik irányban - egy zebrán keresztül, mert a bicikliút nem folytonos - hátulról kerüli meg az emlékművet.

Egyrészt ebből következik, hogy a Vágány utcánál egyébként is köteles a biciklis átmenni a Dózsa György út túloldalára (az északira), aztán át a Vágány utcán keresztbe, és a bicikliúton továbbhaladni. (Mely esetben nyilvánvaló, hogy a buszsávban halad a Szabolcs utca és a Vágány utca között, mert a Vágány utcával szemben jobbra letér, és egyből beáll a zebrához.)

Másrészt az is látszik, hogy hiába ez az egy utcasarknyi, bicikliközlekedést megengedő buszsáv, a környéken egy össze-vissza küldözgetős, "itt állj meg, ott várd meg a lámpát, amott húzz már át az út túldalára" nagy lószar a biciklis "infrastruktúra". Ezt az is alátámsztja, hogy a Vágány utcában észak felé két autósáv is van, de az utcában a biciklisek - kb. 50 méter csak-járda után, amelyen elvileg csak tolni volna szabad a biciklit - egy szűk biciklijárdára vannak kényszerítve (tudom, nincsenek kényszerítve, de mégis), majd a Róbert Károly körútnál egy meglepően bonyolult útkereszteződésen átevickélve a híd alatt átmenetileg ismét csak-járdán, majd a Dévényi úton újra biciklijárdán közlkedhetnek. A Szegedi úton végre-valahára külön bicikliút van végig.

Kihagytam valamit?

hash · http://hash.freeblog.hu 2008.10.22. 16:40:39

Rocko: rendkívül frappáns visszavágás, de sajnos rossz a hasonlat, ugyanis a közlekedés civilizáltabb helyeken nem vonja maga után automatikusan, hogy a forgalom többi szereplője _szándékosan_ veszélyezteti az életed (gyk.: mert nem képes kivárni, amíg lesz elég helye megelőzni az egyébként szabályosan haladó járművet).

Ha a kurvás hasonlatot akarnám ráhúzni erre a helyzetre, nagyjából így festene a dolog: aki kurvának áll, ne csodálkozzon, ha baltával feldarabolják...

hash · http://hash.freeblog.hu 2008.10.22. 16:47:10

Egyébként tapasztalataim szerint mindennek a kulcsa az, hogy az ember - bringás, autós, buszos, gyalogos, stb. - ésszel közlekedjen, és ne kizárólag a saját önző érdekeit ("sietek vazeg", "nincs kedvem gyalogolni"), meg a KRESZ-t ("nekem Jogom Van itt menni") tartsa szem előtt.

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.22. 16:49:30

Rocko: tévedsz. Nem megyek egy utcával arrébb, azon az úton megyek, amin az utam visz. Ha nem tetszik, majd te arrébb mész egy utcával.

zahor103 2008.10.22. 16:51:35

tehénkének meg a többi degenerált, fröcsögő, gyűlölködő fasznak üzenem, hogy menjenek el Európa BÁRMELY fő-, nagy-, vagy kisvárosába és nézzék már meg kérem, hogy mennyi bicikliút megy össze-vissza, meg, hogy a belvárosokban mennyire nincs egy ki-bebaszott autó sem. Mert parkolni sehol nem lehet, csak bicikliutak vannak az utak szélén.
Tessék elmenni egy kicsit, körülnézni, elgondolkozni, aztán meg kibaszott hangosan kussolni. Kérem tisztelettel.

zahor103 2008.10.22. 16:54:45

rockónak üzenem, hogy üljön egyszer bicajra, menjen végig három pesti mellékutca macskakövezetén, a ki és beparkoló autók, út közepére rakott konténerek és kukák, építkezések között, majd a végén az Erzsébet-hídon a buszsáv és az autósáv között.
Az özvegyét majd személyesen megvígasztalom. ;o)

wheelman 2008.10.22. 16:54:45

Jól fog mutatni a 2009-es, de szerintem a 2010-es, 2011-es, stb. kerékpáros térképeken ez az egy utcasaroknyi kerékpársáv, (előtte és utána semmi, a Vágány utcai kerékpárút még egy sarokkal arrébb és a túloldalon van,) de ki kell találni valami új jelet, mert ez egy EGYIRÁNYÚ kerékpársáv, a másik oldalon sem buszsáv, sem kerékpársáv nincs! Tehát aki a Duna felé halad, az a térkép alapján nehogy elkezdje keresni a kerékpársávot...

Rocko- 2008.10.22. 17:11:26

hash · hash.freeblog.hu 2008.10.22. 16:40:39
és te budapestet civilizáltnak tekinted közlekedés terén?

avus · avus.blog.hu 2008.10.22. 16:49:30
úgy ni, öntudatos bringás megmutatja, várost lezár, embereket tart fel, és dacol. :)
remélem a te sírodon nem az lesz, h de nekem volt elsôbbségem. :D

zahor103 2008.10.22. 16:54:45
épeszû ember ilyenre nem válalkozik. nem véletlenül nem kerékpározok.

kis ember 2008.10.22. 17:20:10

Rocko:
Hanem ülsz a dugóban és szidod
- a levegő minőségét
- a többi autóst
- az egész k. világot

Nem lenne neked is egyszerűbb, ha biciklis sávok lennének, és akkor a hozzád hasonlóak is biciklire tudnának ülni? Vagy ha te éppen nem, mert nagymamát/3 gyereket/350 kg-os trafót szállítasz, lenne utad, mert a többiek biciklin ülnek, s nem előtted állnak a dugóban.

abdul 2008.10.22. 17:23:52

Nézzétek, ne legyetek telhetetlenek!
Vegyük az M0-t.
A szomszédok című teleregény egyik apropója volt, hogy honnan, és miért költöznek a Lantos utca 8. számba a Szomszédok. (1987)
Taki bácsi, Lenke néni és Alma házát és földjét az állam kisajátította, hogy körgyűrűt építsenek a főváros köré, hogy annak közlekedését, meglévő útjait, levegőjét, és persze lakóit megvédjék a fölösleges forgalomtól, és az ezzel járó következményektől.
Ma (2008) még mindig nem készült el.
Miért gondolnátok, hogy a kerékpárút csak úgy, ukk-mukk-fukk megépül!?
A példa már áll, csak az alapján, szépen, nyugodtan. Még elsietjük.
Mint a metrót....

zahor103 2008.10.22. 17:23:56

rocko: akkor marha konstruktív ember vagy. Ahelyett, hogy egy jobb dolog segítségére lennél, inkább erősíted a régit, a rosszat.
Hip-hip-hurrá!
Gondolj csak bele: ha mindenki olyan lenne, mint te (hál'Isten nem...), akkor Bp-en nem lennének gyalogosok, biciklisek, buszok és villamosok, hanem az egész város éjjel-nappal álló, pöfögő kocsitömeggel lenne eldugaszolva. Persze ez majdnem a jelenlegi helyzet, csak most a kocsik azért 5km/h sebességgel nagyjából haladnak valamicskét, és még vannak bicajozó, gyalogló és bkv-zó emberek is szép számmal.
Mi éppen azért küzdünk, hogy kevesebb kocsi és jóval több város legyen a városban. Igen, jól olvastad, város, ugyanis minden egyes autó 4 négyzetméter várost lop el a lakóktól.

abdul 2008.10.22. 17:27:29

Rockó olyan mint a felnőttfilmes névrokona, egy különbséggel:
ő maga a nemi szerv, akinek feje van, de agya nincs.

Perillustris 2008.10.22. 17:35:23

Én egészen addig megyek a buszsávban, amíg nem ér mögém egy busz. Akkor eggyel arrébb megyek, oszt' jó napot! Aztán vissza.

R.Emil (törölt) 2008.10.22. 17:49:16

minden kedves kerékpáros-ellenes honfitársunknak szivböl kivánom, hogy ha a kölyke(i) egyszer bringára ülnek és kénytelenek lesznek (vagy csak a kedvük tartja ugy) forgalomban tekerni, akkor egy szüleihez hasonlo felsöbbrendüséget hirdetö autos azonnal üsse el a gyereket, hogy élete végéig nyomorék maradjon!

ezuton elöre is elnézést kérek a leendö kölyköktöl, hogy nekik kell bünhödni a szülö primitivizmusa miatt.

Rocko- 2008.10.22. 22:18:36

kis ember 2008.10.22. 17:20:10
az elejét nem értem, mire célzol. :)

"Nem lenne neked is egyszerűbb, ha biciklis sávok lennének, és akkor a hozzád hasonlóak is biciklire tudnának ülni?"
de, nagyon is.
de most nem erről volt szó, hanem a buszsávban tekerésről.
és támogatom a külön, biciklisávot. nem felfestéssel, járdázásból, hanem külön sávot. sőt, anno mondtam is pár helyen, h körút mellett párhuzamosan le kéen zárni egy köruta, és sétánnyá alakítani. szélén járda, oldalt fák, középen fizikailag elválasztott csakis bringaút.
mit kaptam rá? ilyet: avus · avus.blog.hu 2008.10.22. 16:49:30.
mert hogy ő öndtudatos bringás, és semmi pénzért nem tér le az útjáról, ha kell beledöglik is, de megmutatja. hát aki ilyen hülye...

zahor103 2008.10.22. 17:23:56
"Gondolj csak bele: ha mindenki olyan lenne, mint te (hál'Isten nem...),"
heti öt napot BKV-zok, szombaton pihenek, vasárnap szoktam autóba ülni.
szóval akkor most mindenki olyan legyen mint én, vagy sem? ;))))
"Mi éppen azért küzdünk, hogy kevesebb kocsi és jóval több város legyen a városban."
az nagyon szép és jó, csak ne a buszon utazük kárára tegyétek.
"Igen, jól olvastad, város, ugyanis minden egyes autó 4 négyzetméter várost lop el a lakóktól."
minden bringa meg egyet. négy bringa meg négyet. naés?

abdul 2008.10.22. 17:27:29
na ennek még járj utána.

R.Emil 2008.10.22. 17:49:16
én nem vagyok kerékpárellenes.
viszotn felelősségtelejs szülőként gyalog alig merném kiengedni a gyerekemet az utcára, nemhogy kerékpárral.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.22. 22:59:49

@Rocko: "'Igen, jól olvastad, város, ugyanis minden egyes autó 4 négyzetméter várost lop el a lakóktól.'
minden bringa meg egyet. négy bringa meg négyet. naés?"

Csak hogy értsük az arányokat:

1. Kb. egy tucat bringát lehet leparkolni egy autó helyére, ezt kiválóan látni olyan fotókon, ahol a bringaparkolót direkt egy autónak való parkolóhely helyére tették.

2. A bringákat általában garázsban vagy egyéb tárolóban tárolják, nem utolsósorban a lopásveszély miatt. (Ezek a közterületből nem foglalnak helyet, ellentétben az utcán álló autókkal.)

3. Egy út forgalomáteresztési képessége adott keresztmetszeten bicikli esetén, ha jól emlékszem, 8-szoros az autókéhoz képest.

M. Péter 2008.10.23. 01:15:09

Angolhonban van eleg kozos kerekpar- es buszsav, hat nem nagy orom rajtuk biciklizni a sok bunko buszvezeto miatt.

Rocko- 2008.10.23. 12:31:54

Joe Forster/STA · sta.c64.org 2008.10.22. 22:59:49

Csak hogy értsük az arányokat:
1) 3 tucat bringa helyén elfér egy busz. amúgy megnézném, h mennyire jó, h egymás hegyén-hátán vannak a bringák.

2) na most bringaparkoló vagy egyéb tároló? mert különben a bringa is csak a közteret foglalja. :)
és én se támogatom, h az autók az utcán parkoljanak. épüljenek a házak mélygarázzsal, forgalmi csomópontokan alakítsanak ki mélygarázst, h át lehessen szállni tömegközlekedésre.

3) és busz esetén hányszoros? :) és villamos esetén?

M. Péter 2008.10.23. 01:15:09
jajj de hát az már a nagy nuygat, ott kolbászból, bocs küllőből van a kerítés!
most mi lesz? :-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.23. 14:54:18

@Rocko:

1. Egy busz helyén kb. 3-4 autó fér el. Azzal, hogy egy adott területen több ember fér el buszon, mint biciklin, még nem cáfoltad meg, hogy több ember fér el biciklin, mint autóban. Tehát mit is akartál mondani?

2. Számold össze, hány biciklit és autót látsz az utcán (gy.k. közterület) parkolni. De az előző hozzászólásomban már leírtam a lényeget.

3. Nyilván több. (De majd megkeresed te is az erről szóló tanulmányt és elolvasod magad...)

Rocko- 2008.10.23. 18:59:45

Joe Forster/STA · sta.c64.org 2008.10.23. 14:54:18

1) nem cáfoltam, nem is akartam. csak pusztán arra akartam rávilágítani, h miért biciklivel kéne sokaknak járni, miért nem busszal?

2) és hány buszt látsz parkolni?
újfent leírom: ha ez emberek tehetnék, nem az utcán parkolnának.

3) hát akkor?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.25. 18:46:05

Mért, a Stefánia úton pl miért nem lehetett pl. egy "Alkotmányos" bringasávot kialakítani a felújításkor? Miért egy fölösleges buszsávval baszakodtak inkább?
Sosem lesz itt átfogó koncepció. Ne is álmodjon róla senki! Engem nem izga
Ez Budapest, ez Magyarország.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.10.27. 22:59:37

A Stefánia utat úgy újították föl, hogy a földet, aszfaltport, építési hulladékot, nemtommit a Stadion mellett rászórták a bicikliútra, a fás részen pedig ott közlekedett a Bobcat, és ráálltak további teherautók illetve az ott dolgozók autói. Az eredmény: az úttest überkirályul néz ki, a bicikliút borítása viszont még göröngyösebb lett, mint volt (pedig előtte sem volt az a hűde). Gratulálok!
süti beállítások módosítása