A KRESZ egyik életszerűtlen szabálya szerint buszsávban nem lehet kerékpározni, azaz a biciklista a legforgalmasabb utakon arra kényszerül, hogy a buszok és az autók közt lavírozzon, az autósok dühét és értetlenségét, továbbá fokozott veszélyeket zúdítva a nyakába.
A szabály alól csak a biciklis jelzéssel ellátott buszsávok jelentenek kivételt, de ilyenekkel eddig még sosem találkoztunk. Ezért jelentett földöntúli örömet, amikor a Dózsa György úton épülő irodaház előtti felújított útszakaszon eddig ismeretlen útburkolati jelzést pillantottunk meg.
A busz felirat mellett szerepelt a kerékpáros jel is. A Váci út felől érkezve immár jogkövető magatartásunk tudatában tértünk le a buszsávba, amelyről egyből megállapítottuk, hogy valóban szélesebb a szokásosnál, így a busz a sávon belül képes előzni a biciklist.
Önfeledt suhanásunk majdnem száz méteren át tartott, amikor is elértük a következő kereszteződést, és váratlanul visszacsöppentünk a realitásba. A busz-kerékpársáv minden jelzés nélkül megszűnt, így a jogkövető kerékpárosnak a jellemzően forgalmas kereszteződésben kellene besorolnia a megfelelő helyre, a buszok és az autók közti halálzónába. Mi persze élni akartunk, így maradtunk ott, ahol minden budapesti kerékpáros, a buszsávban, vállt vállnak vetve egy trolibusszal.
Közben persze rájöttünk, hogy a rövid, européer buszsáv szakasz valójában szimbólum, a sehonnan nem jövő, egy tévéhíradósnitt erejéig látványos, majd sehová nem tartó kerékpáros fejlesztési politikánk megjelenítése egyetlen rövid útszakaszon. Mint ilyen, tökéletes. Köszönjük.