Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Lószarcsapda a kerékpáros kanyarban

2010.08.31. 11:12 - kirk kapitány

Hétfő reggel alattomos lószarlepényekre futhatott rá az a gyanútlan kerékpáros, aki az Árpád hídi biciklisávon akart átkelni. A bringások által láthatóan már kilapított lócitromon többen megcsúsztak az egyébként forgalmas átkelőn.

A hídon gyakran átjáró biciklisek szerint elég gyakori, főleg hétvégén, vagy hétfőn, hogy lócitromok között kell szlalomozni a kerékpárút egyenes szakaszán. Most azonban többen kiakadtak, hogy a Margit-sziget északi lehajtójának kanyarjában, alig kikerülhető módon ugrott eléjük a lószar.

Klikk a képre a veszélyes kanyarhoz!

 

Megkérdeztük a Fővárosi Közterület-felügyeletet, hogy lovagolhatnak-e egyáltalán az Árpád hídi járdán/kerékpársávon, és ha már rátévedtek, kinek kell eltakarítani utánuk a végterméket.

A válasz szerint a gyalog- és kerékpárút a gyalogos, a kerekesszék, és a kétkerekű kerékpár közlekedésére kijelölt út. A 1/1975 (II.5) KPM-BM rendelet, 13 § e), illetve g) azonban csak a más járművekre vonatkozó tilalmat határozza meg, nem tér ki a lovasokra.

Feltételezhető, hogy mivel a ló nem tartozik a más jármű kategóriába, így a jogszabály szerint nem tilos végigügetni a gyalogosok és kerékpárosok között.

A lószar - mint közterületen elhullajtott szennyeződés - megszüntetéséről az állatra felügyelő személynek kell gondoskodnia a köztisztasági szabálysértésről szóló rendelet 7. paragrafusa szerint. Ha nem teszi, 50 ezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

A szennyezés megelőzésre számos nemzetközi példa található. Ausztráliában, vagy az angliai Lancashire-ben például pelenkát kapnak a lovaskocsikat húzó lovak. (szöveg: Tenczer Gábor, fotó: Nak)

Címkék: budapest bicikliút lószar

248 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr622261092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyorossyerno 2010.08.31. 15:41:32

Jelentem, esik az eső, várhatóan el fogja mosni a szart

phaszfej 2010.08.31. 15:45:35

@goldendiaphragm: Na, mi van? Megállt a logika? Te is csak magolod a hülyeséget az iskolában, gondolkodni meg azt nem tudsz. Isenkém, ezek a bazári majmok! Életükben nem kúrtak még egy jót, és itt játszák a zsenit. Miközben itt egyetlen zseni van csak, az pedig én vagyok.

2010.08.31. 15:45:41

@Silent Bob: PS-t elolvastad?

Nem a pesti embereken gúnyolódtam, hanem az elkényeztetett pesti majmokon. A kettő szerintem nem ugyanaz.

Forest (törölt) 2010.08.31. 15:46:34

Nem kéne b@sztatni a bringásokat (sem). Én inkább autós vagyok, de bringás is. Holland kislányt vittem ki a reptérre a múltkor, és egyet értettünk abban hogy a feszültségek forrása a trehány bringaút kivitelezés.
Vagy az autók közé vannak kényszerítve, vagy a gyalogosok közé.
Mindkettő életveszélyes lehet.
Éljen a látszatintézkedéseiről híres Demszky-féle városvezetés (persze ne legyünk álszentek, Tarlós alatt is csak a PR fogások fognak valamilyen bringautakat szülni, ha egyáltalán)
Radikális várostervezés-áttervezés kellene, és itt most nem arra gondolok hogy "Tííccsák ki az autósokat!" van ennek szofisztikáltabb megoldása is, csak ez így annyira jó figyelem-elterelés az amúgy mindenféle más és égető problémáról, és felelősségrevonásokról.
A bringás sem gonosz direkt, és az autós sem hülye alapállásból, (bár sajnos vannak kivételek) ezt mondjuk elsőként kellene átgondolni mielőtt kommentelünk.
A lószar meg elég érdekes dolog, mert elvileg lovat városban csak ilyen lóseggre akasztható szarzsákkal lehetne hajtani (vagy vmi hasonlót láttam a várban) Ha meg nincs, akkor a kutyások mintájára szíveskedjen a kedves gazdi összekapni a terméket. (Egyszer csak el lehetne kapni az illetőt....)

gyorossyerno 2010.08.31. 15:46:43

A kialakult bickilis vs autós vitákhoz nem tudok hozzászólni, de a köz épülésére végett elárulom, hogy szerintem rajtam kívül mindenki köcsög és paraszt :-)

- ha gyalogos vagyok a köcsög biciklisek elől kell elugrálni, meg állni az esőben a zerbránál mire vmelyik paraszt autós elenged
- ha biciklivel vagyok kerülgethetem a köcsög gyalogosokat, és retteghetek mikor üt el vmelyik paraszt autós
- ha kocsival vagyok figyelnem kell nehogy lekoccolja valami puhatestűt, mert mivel én vagyok az erősebb, nekem kell vigyáznom rájuk. Ez a legnehezebb. És gyakran érzema bicikliseken, hogy ez tudják is és kihasználják

PR32 (törölt) 2010.08.31. 15:47:14

@phaszfej:
- "Életükben nem kúrtak még egy jót"
- "A nők 22 éves kor fölött már mind roncsok. Szottyadtestű, kiélt kurvák."

Ööö...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.31. 15:47:24

Azon sem csodálkoznék, ha nem is lósz@r lenne, hanem a bringások potyogtatnák el. Egyik -másiknak annyira a segge alá nőtt a bicikli, hogy a zsúfolt keletiben is tekernie kell, lökdösve az embereket, sőt van aki még a vonaton is rajta ül, miért pont sz@rni szállnának le?

2010.08.31. 15:48:38

@goldendiaphragm: Hát ezt elbasztad....
Értem én, hogy mire akarsz kilyukadni, de ez akkor is 100 millió találkozás.

Ladeek 2010.08.31. 15:51:08

:D LOOOL kedves autósok, egy alapvetően kerékpáros blogon egy kerékpáros problémáról szóló cikk kapcsán TÉNYLEG azt hittétek hogy bárki egyetért veletek? egyáltalán aki útálja a bringásokat az hogy téved ide? ez tipikus esete a "senki le sem szar, de talán a neten ha beszólok valakinek attól jobban érzem magam" hozzáállásnak. ami valljuk be elég szánalmas. szerintem a felének autója sincs.

amúgy meg a "gyökér" autós meg a "gyökér" bringás közt csak annyi különbség hogy míg az egyik 20-25 kg fém tetején egyensúlyoz addig a másik 1 tonna fémmel körülvéve száguldozik. melyik a tökösebb?

Silent Bob 2010.08.31. 15:51:09

@zulu: Szerintem attól, hogy valakit zavar a szar az úton, ahol naponta jár még nem lesz elkényeztetett majom.
Szerintem ha leírom, hogy a vidékiek gumicsizmás büdös parasztok, de akinek nem inge ne vegye magára, attól az még bántó.
Ps.: Éltem vidéken is és a vidékiek csak a pestiek romantikus fantáziájában olyan jó fejek. Ugyanannyi faszkalap van, mint Pesten.

egy maréknyi dollár 2010.08.31. 15:55:49

Engedjétek meg,hogy egy - tizenéve született - kis költeményemmel/megzenésített/ tisztelegjek a téma előtt.

Lószar az úton,lószar az úton,
Kikerülném én, de már nem túdom.

Lószar a réten,lószar a réten,
Nem vettem észre és beleléptem.

Lószar a kertben,lószar a lépcsőn,
Láttam,hogy ott van,de sajnos későn.

Lószar a földön,lószar az égen,
lószar itt minden, már nagyon régen.

Megj.:túdom=tudom
Az első versszakot személyes élmény ihlette; a többi a költészet.

goldendiaphragm 2010.08.31. 15:56:12

@phaszfej: "Életükben nem kúrtak még egy jót"

Ez nagyon eredeti, még soha senki sem sütötte el egyetlen kommentelős vitában sem.
Teljesen egyedül találtad ki?

Arra, hogy mindkét fél hibázhat: ha csak az egyik hibázik, azt a másik simán korrigálhatja, félrehúzódik, fékez, dudál, utána anyázik egyet, de mindketten megússzák (szerencsés esetben).

Hogy az iskolában tanultam gondolkodni? Nyilván ott is. Te vajon mit tanultál a suliban?

Egyébként nem röffenünk össze? Megnéznélek. Nos?

2010.08.31. 15:58:15

@Silent Bob: Jól van, relax. A pikírt megjegyzésem annak szól, hogy egymás torkának esik a sok idióta lovas/gyalogos/kerékpáros/autós ahelyett, hogy valódi megoldásokat keresne, netán megpróbálna türelmesebb lenni.
Ami meg a jófejséget illeti, nem hiszem hogy túl sok pesti gondolja jófejnek a vidékieket.
Azzal egyetértek, hogy arányaiban kb. ugyanannyi tahó van mindenhol, talán csak az egységnyi területre eső darabszámuk miatt tűnik a főváros ilyen szar helynek.

gyorossyerno 2010.08.31. 16:00:38

A főváros egy fos, a legtöbb ember paraszt. Vidéki nagyvárosból jöttem fel mert itt van normális meló, de a várost utálom az emberek miatt.

goldendiaphragm 2010.08.31. 16:01:09

@Silent Bob: Ezzel meg teljesen egyetértek. Nem a pestiség vagy vidékiség miatt lesz valaki paraszt, hanem a viselkedésétől.

autos1980 2010.08.31. 16:13:32

Az autósok sok száz miliárd forintot füzetnek be a nagy közösbe: jövedéki adó, súlyadó, kötelező bizti, parkolás, stb. Mellette Budapesten a biciklisek száma egyre nő: olcsó, nem szennyezi a környezetet, egésséges stb.
Meg van egy állambácsi, önkormányzat: akinek a dolga lenne (sok minden más mellett) megoldani az autósok és a bringások közötti feszültségeket rendes utakkal, bringautakkal. B@szik rá! Legalább seperné fel a FŐKEFE, de az is b@szik rá! Mi meg itt köpködhetjük egymást!

Stock 2010.08.31. 16:14:29

volt már olyan, hogy bringanáciknak magukkal volt bajuk??????????????????????????????????
mert egyébként bármiféle banális marhaságba képesek belekötni..
elégedetlen, antiszociális, lószar társaság!

előbb tesség 1-2 cikket írni az általatok okozott problémákról, azok lehetséges megoldási javaslatairól... és utána ugatni ilyen jelentéktelen dolgokért!!!!!!!

mellesleg a ló környezetbarátabb mint ti, úgyhogy ha az autósnak szopnia kell mögöttetetek 20-szal, akkor nektek is el kell viselni a lószart "hiszen ez a jövő, semmi más nem fenntartható"!

toxikus 2010.08.31. 16:18:12

én csak azt nem értem miért szarnak a biciklisek a bicikliútra?

k_attila78 2010.08.31. 16:25:42

@Silent Bob: és erre még gyógyszer sincs sajnos:) szerintem tök vicces vigigkövetni ahogy megőrül a biciklis gyűlöletétől:)))

Stock 2010.08.31. 16:26:09

@Silent Bob: lehet, azt nem tudom objektíven megítélni.. :)
de az biztos, hogy igazam van! ;)

Laraaa 2010.08.31. 16:39:41

@Silent Bob: Hát, én hálát adok az égnek, hogy nem a nagy városban élek!! Amúgy meg, ha csak a rendőrök járnának lóháton, az már régen rossz lenne, ugyan is elvileg egy LOVAS ORSZÁG vagyunk! Jah, és ahogy vidéken úgy városban is épp úgy elfogadott lovat tartani!

Silent Bob 2010.08.31. 16:44:21

@Laraaa: Ja, nyilván a lovak is rettenetesen élvezik, hogy vidáman szaladgálhatnak az aszfalton a szmogban az Árpád hídon. De tőlem szaladgáljanak, de ha valakinek állatot van kedve kínozni, legalább a szart szedje össze utána.
Kedvelem az ilyen állatbarátokat.

CavanyuSukor 2010.08.31. 16:53:31

@Stock: volt már olyan, hogy autósnáciknak magukkal volt bajuk??????????????????????????????????
mert egyébként bármiféle banális marhaságba képesek belekötni..
elégedetlen, antiszociális, lószar társaság!

előbb tesséK 1-2 cikket írni az általatok okozott problémákról, azok lehetséges megoldási javaslatairól... és utána ugatni ilyen jelentéktelen dolgokért!!!!!!!

mellesleg a kerékpár környezetbarátabb mint ti, úgyhogy ha a bringásoknak/gyalogosoknak/lovasoknak/öregeknek/fiataloknak szopnia kell miattatok a szmogban, akkor nektek is el kell viselni a bringásokat "hiszen ez a jövő, semmi más nem fenntartható"!

Te meg ülj le, egyes.
:)

Kövér ellenőr 2010.08.31. 16:57:26

Vasárnap estefelé, fél 7 körül mentek át ezek a lovasok Buda felé, az AUTÓMBÓL láttam.
Azonnal tudtam, hogy ott fogják hagyni a névjegyüket, mert már többször BRINGÁZTAM arrafelé és tapasztaltam én is, hogy a lovasrendőrök járművei nem bírták hazáig... Végső gondolatom az egészről: A lovasok tűnjenek a g@cibe a városból!

Laraaa 2010.08.31. 17:42:41

@Silent Bob: Kedves Bob! Mindennek meg van a maga folyamata, és azzal ha egy ló az aszfalton megy, és meg van vasalva (városi nyelven:patkó van a lábán) semmi baja nincs!! Látom, hogy semmi közöd nincs a lovakhoz, és most már kezdek kételkedni, hogy valamilyen állathoz egyáltalán van- e!!!

2010.08.31. 18:13:04

@Laraaa: Valamikor biztosan igaz volt ez, de gyanítom hogy a közkedés igen kis százaléka bonyolódik lovon manapság. Falun még látni lovaskocsikat, extrém esetben kisebb városokban is , de hogy a lakótelep közepén mennyi van...
Feltételezem, hogy az állatok (talán a vadgalambok és néhány egyéb madár kivételével) nem nagyon csípik a nagyvárosokat, vagy csak kényszerből mennek oda.
Szerencsétlen macskák, kutyák, sünök, ahelyett, hogy körülnéznének mielőtt átkelnek az úton, ahol még kijelölt gyalogátkelőhely sincs, nem hogy kijelölt állatátkelőhely, inkább elüttetik magukat, mert nem bírják ezt a nagy rohanást.

Silent Bob 2010.08.31. 18:25:36

@Laraaa: Kedves Lara!
Valóban nem sok közöm van a lovakhoz, valószínűleg rosszul éreznék magukat itt a nyolcadikon a panelban, ezért készséggel elhiszem Neked, hogy a lovak kifejezetten szeretik a 2x3 sávban dübörgő autók füstjét szívni és zaját hallgatni.
Azonban felhívnám a figyelmedet két dologra:
1. a hatályos KRESZ-ben nem találtam olyan passzust, miszerint szabad a kerékpárúton lovagolni
2. nem tudom Te hol élsz, de Budapesten nagyfokú udvariatlanság (és szabálysértés) az állatokat az utcára szaratni és a szart otthagyni. Ezt csak utolsó sudribunkó "ember"társaink teszik. Érdekes módon a szüleim falun is összeszedik a kutyaszart, mert zavarja őket. Engem a lószar zavar a biciklim kerekén, amit a szobámban az ágyam mellett tartok.
Remélem válaszom számodra is kielégítő.
Maradok kiváló tisztelettel. :)

Silent Bob 2010.08.31. 18:33:37

@Laraaa: A Te figyelmedet is felhívnám arra, hogy a "városi bunkó"-zás sokak számára zavaró lehet, feltételezem, hogy Te sem kedveled, ha "tanyasi suttyó paraszt"-ként emlegetnek.
Kézcsókom.

Laraaa 2010.08.31. 19:59:18

@Silent Bob: Engem nem tud meghatni, hogy ki mit gondol! Én amit gondolok, azt általában kimondom! Nekem komoly balesetem volt biciklis hibájából, és ezek után nem tudok jó szemmel nézni rájuk!! Mint ahogy kezdtem, NEM AKAROK SENKIT MEGBÁNTANI! Ha így történt sajnálom!

Laraaa 2010.08.31. 20:03:35

@Silent Bob: Ehhez viszont csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy semaznincs leírva, hogy lovasok közlekedhetnek akár bicikliúton, akár máshol! De az sincs, hogy nem közlekedhetnek! Szerintem ilyenen kár vitázni, mert ebbe senkinek nem lehetne igazat adni!
A másik, én is összeszedem a kutyáim után amit ott hagynak, de viszont, nekem nem kell szagolom sem a szobámban sem pedig az ágyam mellett a szart! Falun lakom, és rendszerető ember vagyok, de azt nem tűröm el, hogy olyan állításokat és vádaskodásokat tegyenek az emberek, amihez 1- nem értenek, 2- fogalmuk sincs, hogy mi hogy zajlik az életben!

Stock 2010.08.31. 20:11:44

@CavanyuSukor: ez annyira ciki, hogy érvelni képtelenek vagytok...
dehát az átlag, amikor kerékpározik (8-10 évesen, amikor normális!) akkor valóban ez a divat, az utánzás, idétlenkedés.....

Silent Bob 2010.08.31. 20:58:25

@Laraaa: Te nem érted miről beszélek. :)
Ha szerinted természetes, hogy lovon járnak az emberek a városban, akkor gyere, látogass meg, körbejárjuk a várost és annyi krémest kapsz, ahány lovast látsz. :)

"e) „Kerékpárút” (26. ábra); a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;"

Te látsz itt lovat?

eml 2010.08.31. 21:15:50

Sok helyen az úttest is össze van szarva, még sincsen róla az autózz-on poszt.

Mayhem 2010.09.01. 06:02:58

@Stock: Ó, igen, a te viszont tudod, hogy mi a normális.

Nem te írtad valahol, most már lőfegyvert is tartasz magadnál, a közlekedési sérelmeid megtorlására? Szerinted ez érett, értelmes, mentálisan egészséges emberre valló viselkedés? Mondd csak, te valami Rambonak képzeled magad? Nem gyerekesen patetikus dolog ez a pú-pú? Aztán idejössz, osztani másokat, hogy milyen viselkedés infantilis?

Stock 2010.09.01. 08:12:54

@Mayhem: nem igazán értem, hogy ez hogy jön ide..
ellenben az biztos, hogy ilyet sosem mondtam, hogy a közlekedési sérelmeim rendezésére lenne nálam a fegyver! hiszen nem így van!
ezért nem igazán értem, hogy a retardált érveléstechnikával ez miben vethető össze?!

Silent Bob 2010.09.01. 10:09:57

@Stock: "volt már olyan, hogy bringanáciknak magukkal volt bajuk??????????????????????????????????
mert egyébként bármiféle banális marhaságba képesek belekötni..
elégedetlen, antiszociális, lószar társaság!"

Mondjuk ez valóban egy igen fejlett érvrendszer. De én is szívesen olvasnám el azokat a cikkeket, amiket te írtál az autósok által okozott problémák megoldásával kapcsolatosan. (Gondolok itt a gyorshajtásra, járdán és kerékpárúton parkolásra, valamint a zebrán történő halálos gázolásokra.)

Egyébként ha valaki, akkor pont a kerékpárosok tesznek és kampányolnak a szabályosabb és elfogadhatóbb együtt közlekedésért. Lásd: "Ne járdázz" kampány, "Látszódj, hogy lássanak" satöbbi.
Szívesen látnék ilyet autós részről...

Mayhem 2010.09.01. 10:18:21

@Stock:

Akkor ezeket más írta nyilván, ez esetben elnézést kérek:

Stock 2010.07.21 13:25:03
@Krisi: hát ha választhatnék 100* inkább egy vascsővel támadjanak rám egy vélt sérelem miatt, mint a szembe sávba kényszerítsenek..

át tudom érezni az 50km-es remegést, egyszer nekem is megvolt!
éjjel, hulla fáradtan párommal kettecskén.. muhéróm gyenge kisautójáva országúton utolértünk egy e34-es szakadt bömbit, ami 50-nel vánszorgott... addig... 10 km-t játszottunk.. 5 és 120km/h sebesség között!
azóta van pisztolyom..
Stock 2010.07.21 13:34:41
@Seca81: nem egészen, de azért a kocsi kasztnit átüti! ;)

...ja és hogy jön ez ide? Pont úgy ahogy a te kommentjeid minden egyes poszthoz. Például érveléstechnika az összeszart bicikliúthoz. De az is lehet, hogy tele lett a búrám azzal, hogy te, már megbocsáss, de mint valami ámokfutó önjelölt inkvizítora az autóisten vallásának itt osztod az észt, ha kell, ha nem, és pont egy olyan posztban, ahol aztán egy ilyen autónácinak aki széltében hosszában szarja tele a várost a kipufogógázaival igazán nincs sok keresnivalója. És ehhez képest öt kiló lószar nem oszt, nem szoroz.

Stock 2010.09.01. 10:22:53

@Silent Bob: szívesen beszélgetek, vitázok autós problémákról is, csak jelen esetben terelésnek érzem, ugyanis az autósok dolgai sokkal rendezettebbek, van egy (rohadt gyenge, de mégis létező) szűrés, a jogsi..
elég komoly büntetési tételek és büntethetőségnek komoly esélye..
illetve biztosítva is vannak arra az esetre, ha balesetet, kárt okoznának...
ezzel szemben a kerékpárosok.................. brrrr!!!!

de így hogy bedobtad szívesen elmondom, hogy szerintem mire lenne szükség az autósoknál:
-jogsi szigorítás: pszicho szűrés, reflex vizsgálat, valódi gyakorlati oktatás, amely magában foglalja a vezetéstechnikai képzést!
-pár évenkénti újravizsgázás.
-a baleset okozásáért történő büöntetések drasztikus szigorítása, többszöri okozásért eltiltás, rendszeres visszaesésért örökre eltiltás!
-komolyabb rendőrségi figyelem a zebrákra...

Stock 2010.09.01. 10:29:24

@Mayhem: ezeket nem sok értelme van kiragadni a szövegkörnyezetből, ezt te is tudod!

ezekszerint megérted, hogy nekem mennyire lett tele a búrám a bringanáci agyatlan eszmék hangoztatásától, ami miatt visszajárok erre az elmeháborodott blogra.. :)
nem vagyok autósnáci! :))
én sosem mondtam, hogy az autónak nincs alternatívája!!!!!

Silent Bob 2010.09.01. 10:29:55

@Stock: Na így már jobban hangzik, mint az előző hozzászólásod. :)
Csak azért reagáltam, mert olyan dolgokat kértél számon (viszonylag minősíthetetlen hangnemben) amik kerékpáros részről abszolút megvannak.
A kerékpárosokat ugyanúgy lehetne büntetni, ha lenne elég rendőr, akik a traffipaxozáson kívül mással is foglalkoznak.
Az, hogy a forgalomban esetleg meghúzzák az autódat és elmenekülnek, az valóban komoly probléma és köcsögség.
Ezen kívül nem nagyon tudok olyat mondani, amit jobban kéne szabályozni.
Hozzáteszem, hogy ha valaki meghúz parkolóban és lelép, ugyanott vagy, hiába a rendszám, meg a biztosítás.

Stock 2010.09.01. 10:40:19

@Silent Bob: azért azt gondolom belátod, hogy utópia a kerekeseket rendszám nélkül büntetni, hiszen sosem lesz annyi rendőr, hogy ott és azonnal intézkedjen mindenkivel szemben?!
biztosítás meg azért kellene, mert amikor meghúzza a kocsimat és ottmarad, vagy sikerül ott tartanom a helyszínen, akkor mi van?!?! ha nem akar-tud fizetni, akkor polgári per? ugyanmár... :)
egy kreszvizsga meg szintén nem lenne elhanyagolható, ha már mindenütt közlekedhet, akkor ismerje is a táblákat!

de alapjaiban valóban jelentős előrelépés lenne a mentalitás megváltoztatása, amit nem nagyon tudok elképzelni komoly büntetési kockázat nélkül..

Stock 2010.09.01. 10:46:11

@Silent Bob: jah a parkolóban meghúzásnál nagyjából nálad a pont.. ;)
de pont a múlt hónapban volt faterommal: melóhelye előtt látta, hogy megtolnak egy parkoló autót, majd elhajtanak.. felírta a rendszámot, hagyott egy cetlit a számával és a rednszámmal a szélvédőn.. fél óra múlva kint volt a szerv, kiderítették, hogy a szomszéd lépcsőházban lakik a tettes.
becsöngettek és közölték a nejével, hogy hívja haza de azonnal, mert.......
lett is betétlap, cserébe faternak meg egy potya söre a károsulttól.. :))
(mellesleg egy naccsaládos igen szimpatikus fiatalember volt az elkövető, aki fater fejéhez vágta, hogy "ezért tart itt ez az ország!" :-DD

tehát forgalmas helyen nagy visszatartó erő a rednszám, de ennek ellenére gyakran meghúzták az én kocsimat is...

Silent Bob 2010.09.01. 10:49:39

@Stock: Az utolsó bekezdéssel maximálisan egyet tudok érteni.
1. van biztosítás
2. az ember nem lép le
3. mindjárt nincs is szükség rendszámra. :)

Stock 2010.09.01. 11:13:46

@Silent Bob: valahogy úgy! ;) csak az első kettőnek 100%-ban teljesülnie kell. ami kissé elméletien hangzik.. "elmélet és gyakorlat között elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag van!" :))

és akkor még mindig az van, hogy szétnéz és ha nem lát rendőrt, akkor át a piroson, egyirányúba szemből... :(

k_attila78 2010.09.01. 12:22:53

Szemét galamnbok szanaszét sz@rnak rendszámot rájuk is!!!:)

2010.09.01. 12:32:33

@Laraaa: Nekem meg komoly balesetem volt autós hibájából. Akkor most utáljak minden autóst? Természetesen óvatosabb vagyok azóta, mert belekalkulálom, hogy az autósok is hibáznak, némelyik még szándékosan is, de ennyi embert nem lehet utálni egyszerre, ahányan az autósok vannak.

2010.09.01. 12:43:53

@Laraaa: A KRESZ-ben az van, hogy a kerékpárút a 2 kerekű kerékpárok számára kijelölt út. Lakott területen kívül lehetőséget ad segédmotoros kerékpárnak, rokkantkocsinak, illetve lakott területen belül gyalogosnak, ha máshol nincs mód közlekedni. Ezen felül semmi másnak nem engedélyezi a közlekedést a kerékpárúton.

2010.09.01. 12:44:52

@Stock: Szerintem te csak direkt lehetsz ilyen hülye. :-)

2010.09.01. 12:47:06

@eml: Ez kizárólag a véletlen műve. Majd ha valaki megcsúszik egy friss adagon és emiatt balesetet okoz, akkor majd lesz.

Laraaa 2010.09.01. 12:47:47

@Robi, a hód: Én NEM azt mondtam, hogy utálok minden biciklist, hanem hogy nem nézek rájuk jó szemmel!! A két fogalom NAGYON eltér egymástól!!! Talán előbb olvasd végig, hogy mit irnak az emberek, értelmezd, és utána vádaskodhatsz és leírhatod a gondolataidat!

Laraaa 2010.09.01. 12:50:23

@Robi, a hód: Ezt ahogy már megírtam, amit szintén nem tudtál értelmezni (valami oknál fogva), hogy erről teljesen fölösleges vitázni, mert 1000+1 ilyen dolog van!!!!!!!! Ezt másképp nem tudom leírni, hogy eljusson a te szintedig, ha már másodszor is félre értelmezed a mondandóm!!

2010.09.01. 12:57:51

@Laraaa: És nálad mit jelent, hogy "nem nézel rájuk jó szemmel"? (Gondolom, nem azt, hogy 5 dioptriás szemüveget viselsz. :-))

Én egyébként nem vádaskodtam, a gondolataimat meg akkor is leírom, ha valaki nem járul hozzá, maximum a moderátor tehet ez ellen valamit.

2010.09.01. 13:00:35

@Laraaa: Valamiért csak indulatosan reagálsz arra, hogy valaki nem ért veled egyet, vagy egyszerűen csak nem ért meg. Szerintem az is gáz, hogy nem tudod másképp leírni. Ha te értelmileg magasabb rendűnek képzeled magad, mint én, akkor erre képesnek kellene lenned.

Stock 2010.09.01. 13:02:09

@Robi, a hód: igazad van! én néha direkt vagyok hülye.. magyarul tudom befolyásolni! de te indirekt módon vagy folyamatosan!! ;)

érvelj, legalább próbáld meg.. tudom, hogy nem megy de ideje lenne gyakorolnod, mégha a 8 éves pajtikkal kerózgatsz naphosszat, akkor is!

2010.09.01. 13:06:17

@Stock: Én már megtettem egy erre létrehozott blogban. Nem sokáig jutottunk vele. Ha jól emlékszem, nem reagáltál rá. Akkor most itt miért erősködsz? Nekem nem olyan fontos, hogy bebizonyítsam, intelligensebb vagyok, mint te. :-)

k_attila78 2010.09.01. 13:07:10

Most akkó' marhára nem értek valamit. Láttam a Novák Petyáról egy videót, aki behozza a városig autóval a biciklijét, majd azzal közlekedik tovább. Akkor ezek szerint a városig normális utána hirtelen hülye lesz mert biciklire száll, hazafelé meg a hülyéből megy át okosba?:)

Stock 2010.09.01. 13:12:32

@Robi, a hód: neeem reagáltam? mikor, mire?
nekem érdekes módon pont fordítva rémlik.. :))

"Akkor most itt miért erősködsz"
mert tisztán emlékszem, hogy még érvetsosem hallottam tőled, elenben folyton szövegelsz!

Laraaa 2010.09.01. 13:21:46

@Robi, a hód: Nem gondoltam és nem is akarom senkinél értelmesebbnek gondolni és hinni magamat!! Mindenkinek mag van a saját véleménye, és nem is akarom, hogy mindenki nekem adjon igazat!!
A másik dolog meg: az hogy nem nézek rájuk jó szemmel, az nem azt jelenti, hogy gyűlölök minden biciklist, csak nem szeretem azt ha elszáguldanak az emberek között/mellett (mindegy hogy fogalmazunk), mert vannak olyan barmok, akik ugyebár nem a bicikliutat használjak! Na, tőlük ki ráz a hideg, és szivem szerint leszedném a biciklijéről, és földbe tipornám!!

2010.09.01. 13:28:23

@Stock: Az elég baj, mert akkor a memóriád is cserben hagy, bár még erre is mondhatod, hogy szándékos. Nézd meg a Szellemképes lett a budai bicikliút című írás hozzászólásait!

Stock 2010.09.01. 13:35:00

@Robi, a hód: aszod!!!!!!!!! mondom ÉRVET!
ne marhaságot.. olvasgass egy picit vissza, hogy már ezerszer téma volt, hogy mindenmbringásszabályoséskicsiatömegeezértnemokozhatbalesetet..
szééégyen, hogy ennyire beszopod a bringanáci ideológiát oszt gondolkodni meg képtelen vagyol!

2010.09.01. 13:53:20

@Laraaa: Akkor ezek szerint azt akartad írni, hogy rossz szemmel nézel azokra, akik a te biztonságodat veszélyeztetve szabálytalanok.
Ezzel én is így vagyok, csak ennél fogva igen sok autóst meg gyalogost kellene ki/lerángatnom a járműjéből/ről, így inkább a magam részét próbálom jól és lazábban csinálni.

2010.09.01. 13:55:55

@Stock: Na jó, nekem erre nincs időm. Majd szólj, ha normálisan is lehet veled tárgyalni!

Stock 2010.09.01. 14:07:09

@Robi, a hód: bocs! kicsit erős volt!
de érvet még akkor sem olvastam.. :))))

2010.09.01. 14:14:25

@Stock: Ha valóban vitázni akarsz, akkor cáfolj minden egyes állítást, amit a hozzászólásban felhoztam. Könnyebbség kedvéért idemásolom:

"Szóval az anyagi kár nagyságának esélyét csökkentő tényezők:
- Kis össztömeg,
- Jó látási viszonyok (nincs holttér),
- Alacsonyabb sebesség,
- Kijelölt hely a közlekedésre (ezt persze nem mindenki tartja be, de még ekkor is általában a jobb sávban közlekednek, ha kerékpárút ellenére az úton tekernek),
- Általában nem váltanak sávot indokolatlanul a gyorsabb haladás reményében,
- Életösztön miatt óvatosabb közlekedés a kockázatos helyeken"

Laraaa 2010.09.01. 14:25:40

@Robi, a hód: Azért látom, lassan szót értünk egymással! De lássuk be, senki nem tud tenni azért, hogy mindenki úgy közlekedjen, ahogy az elő van írva, és ez mindenkire vonatkozik!! Legyen szó autósról, motorosról, bicajosról,gyalogosról és lovasról egyaránt! A közlekedés mindig is probléma volt és lesz is! Mindenkinek a másikkal van problémája! Ez sajnos nem is fog változni!

2010.09.01. 14:37:19

@Laraaa: Én azért nem törődnék bele abba, hogy nem lehet tenni azért, hogy mindenki szabályosan közlekedjen. Persze nem fog mindenki mindig szabályos lenni, de attól még közös érdekünk, hogy tegyünk azért, hogy ez ebbe az irányba változzon. Sokan negatív jelzőként használják az "önkéntesrendőr" fogalmat az autózz blogon. Nos, mivel minden halálesetet megelőz egy szabálytalanság és egy erre nem felkészülő másik közlekedő, ezért szerintem egy önkéntesrendőr sem sok akkor, ha a valódi már nem elég.

2010.09.01. 17:35:02

@Stock: Nem úszod meg az egyenként cáfolást, bár szerintem nincs könnyű dolgod. Ugye csak véletlen egybeesés, hogy pont akkor tüntél el, amikor "érveket" kellett volna írni, nem csak "szövegelni" meg a "marhaságokat" nyomni? ;-)

Mayhem 2010.09.01. 20:33:03

@Stock: Nézd, elég nehéz kiolvasni bármilyen fokú jószándékot az itt előadott kommentjeidből, amelyek sajnos tökéletesen alkalmasak arra, hogy egyes (szerencsére ritkuló fajt képviselő) primitív állatokban a "mennyéajárdánköcsög" mentalitást megerősítsék, amit általában a leszorítás-ledudálás kombóval nyomatékosítanak a gyakorlatban. Ezért nehéz megállni nem visszafordítani a nácizásodat...

És nem, nem értem meg, hogy mitől lehet valakiben ép ésszel annyi indulat, hogy napi több órán át fröcsög egy blogba témától függetlenül. Téged gyalogosként heti egy-két alkalommal a kormányt rádhúzva és lecsengetve zavarnak talán le a járdáról biciklisták? Ha meg kell állnod, rágyújtanak, amikor mellédérnek és belefújják a füstöt a szádba, és amikor kikerülöd őket akkor gázolással fenyegetnek? Egyszer javaslom, próbálj ki egy hetet bringával a városban, és nem néptelen helyeken, meg kertvárosban, hanem háztól munkáig és vissza, edzőterem, bolt stb... Szabályosan, mert az neked állítólag nagyon megy. Kíváncsi lennék mi lenne a véleményed az első három rányitott ajtó, index nélkül, az útca széli parkolóból szinte pánikban eléd vágódó apuci/anyuci, az egyenrangú útkereszteződésben a jobbkéz szabályt meg nem adó, veled szemkontaktust felvevő majd az utolsó pillanatban eléd kanyarodó, aztán hirtelen fékező furgonos, a mögötted a lámpánál a motort fel-fel túráztató, csikorogva induló majd téged dudálva három centire előző, aztán a következő sor végére érve megállni alig tudó vén szaros vagy kivagyi suhogósnacis után. Ezekből ha napi három jut csak, akkor jó napom van. És? Tépem a számat az autós blogokon? Nem. Nyivákolok, hogy szemét autósok? Nem. Amire eldurran az agyam, az a fajta szélsőséges szemlélet amiből az autós oldalt többek közt igenis te képviseled itt, a bringanácizással, az általánosításaiddal, a "ma megint nem láttam szabályosan közlekedő kerékpárost" szövegeléseiddel.

Ha ellenérvet hiányolsz, akkor tessék: a múlt héten állok az autósok közt a dugóban, várom, hogy a lámpa váltson, nem tekerek előre, nincs hely, mélyeket lélegzem a XXI. század technikai remekeinek kiokádott bűzéből, erre a mögöttem pöfögő taxis (tudod, hivatásos jogsi, óriási tapasztalat stb, stb, biztosítás, rendszám édesfaszom... gondol egyet, és izomból belenyom a dudába. Közben még mindíg állunk... Ránézek, uramisten, mit vétettem, világítok fényes nappal, mint a karácsonyfa, fényvisszaverő, láthatósági csíkok minden végtagomon... Letekeri a farok az ablakot és üvölt, hogy mért nem a járdán... Ennyit a rendszám, jogsi, kreszvizsga, kötelező kombódról. Ez a kedves bácsi úgy jutott mindehhez, hogy az írni-olvasni tudás hiánya sem jelentett akadályt. És ott van, és oktat, és rombol, és megmondja. A koncepciód szerint mellesleg 7-8 éves kor alatt nem lehetne biciklizni, ami tekintve az ilyen korú huligánok által a társadalom komoly és felelősségteljes tagjai felé jelentett veszélyre, nyilván teljesen racionális követelés.

És hogy ehhez a cikkhez is passzoljon a komment:
Rendszámot a lovakra.
Lovasjogsit.
Lószarkötelezőt.
Patkóadót.
Zablaadót.

Stock 2010.09.02. 07:48:17

@Robi, a hód: hogy van az, hogy én állandóan válaszolgatok tételesen te-ti meg csesztek bármire reagálni, azonnal félre beszéltek, hmm?!?!?!?!
még ma megkapod a részletes cáfolatot! (bár már 2 milliószor megtettem, ha visszaolvasnál sokat segítene!)

Stock 2010.09.02. 07:50:38

@Robi, a hód: "Én azért nem törődnék bele abba, hogy nem lehet tenni azért, hogy mindenki szabályosan közlekedjen."
ugye hogy rendszám????

Stock 2010.09.02. 07:59:09

@Mayhem: értelmesebbnek hittelek!
érv??????????????????????????????
SOHA SENKI SEMMILYEN ÉRVET NEM TUDOTT AZ ELLEN, HOGY KELL A REDNSZÁM, JOGSI, KÖTELEZŐ.. A KERÉKPÁROKRA!
aszott ciki!
az lenne az érv, hogy vannk hülyék???? és szted mennyi hülyeséget tennének, ha nem lenne semmi szabályzozás??

egyébként pedig a szöveged végi szánalmas, és sablonos bringanáci ironizálásban van némi igazság!
MINDEN FORGALOMBAN KÖZLEKEDŐNEK KRESZVIZSGÁT ÉS BIZTOSÍTÁST! sőt lovaskcsira, de akár lovasra is azonosítót!!
senki nem lehet kivétel! miért is lehetne?!?!

2010.09.02. 08:40:43

@Stock: Ha a félrebeszélés helyett már a cáfolatot írtad volna, már túl lennél rajta. Komolytalan vagy.
Szerintem a KRESZ vizsgát a többség helyesli, ezen nem kell annyit lovagolni.
Egyébként ha nem lenne KRESZ egyáltalán, akkor valószínűleg kevesebb baleset lenne, mint most, mert akkor mindenki tudná, hogy mire számíthat és mire nem. Persze lassabb lenne a közlekedés és még kevésbé kiszámíthatóbb (ami a haladást illeti), de fel kell kelni hamarabb és el is kell indulni időben. Elkényeztetett 20-21. századi emberiség!

Sunsertes 2010.09.02. 14:47:17

Ha a lovas a lovon ül, nem látja hogy szarik.

Ha olajfolt lenne ott, az is veszélyes,viszont nem mossa el az eső.

Ha nem száguldozna akarnák bevenni a kanyart, nem lenne semmilyen balesetveszély, kilehetne kerülni.

Ha szarba lépsz vagy tekersz, mosd le a felületet egy pocsolyában.

Lehetetlen?

2010.09.02. 14:55:51

@Sunsertes: A fénykép alapján ez nem egy száguldozva bevehető kanyar, de ha valaki csak a szokásos sebességgel jön és megcsúszik, akkor könnyen találkozhat a korláttal.
Pocsolya sincs mindig kéznél, amikor kellene. (Általában akkor nincs.)

Sunsertes 2010.09.02. 15:00:08

Én még a nyáron láttam három lovast a budai felhajtónál, nem rendőrök voltak.A harmadik póniló volt.Megálltam, hogy ne ilyedjenek meg a pacik.Megköszönték.És jót nevettek, miután mondtam nekik, hogy az enyém is csak egy lóerős.
Szerintem, nem a háborút kellene szítani az autós-bringás-gyalogos-lovas fronton,ha nem az együttélés formáit kellene reklámozni.

Sunsertes 2010.09.02. 15:02:05

@Robi, a hód: Mi a szokásos sebesség?És télen?És a járdán?

Sunsertes 2010.09.02. 15:09:37

A múltkor a szegedi úton lementem egy kicsit a bringás útról gyalogoskerülés miatt,és amikor a béke téri lámpánál megálltam megütött a SZAG.
Valószínűleg kutyagumi volt, és tudatosult bennem, hogy útba kell ejtenem egy kézi mosóval ellátott kutat.:(
Egy 100-as volt de megérte.:)

Perillustris 2010.09.02. 15:20:13

@Sunsertes: A kellemes, de legalábbis nyugodt együttélés egyik alapfeltétele, hogy az ember nem szaratja a járdára vagy a kerékpárútra sem a lovát, sem a kutyáját. BTW utóbbi, a kutyáját járdára pisáltató-szarató ember a legaljasabb városi létforma.

Sunsertes 2010.09.02. 15:31:46

@Perillustris: Hát igen, kellene.
A lópellust, csak a kocsit húzókra lehet aplikálni.A kutyánál látni, hogy jön az anyag és a lelkiismeretes gazdi tud,1. célozni póráz rángatással és 2.gyűjtögetni.

2010.09.02. 15:37:15

@Sunsertes: Beugrató kérdés? A szokásos sebesség az, amivel általában egy adott útszakaszon haladsz. Ha a körülmények változnak, akkor próbálsz alkalmazkodni hozzá, ha észreveszed időben. A hóra, jégre lehet készülni, ennek ellenére sokan végzik az árokban, vagy bárhol, ami nem az út jobb fele. Amiről ez az írás szól, arra nem biztos, hogy lehet számítani.

2010.09.02. 15:40:52

@Sunsertes: Lelkiismeretes gazdi... sajnos nem sok olyat látni. Engem rendszeresen fogad az a látvány, hogy az autóm kereke speciálisan nedves reggelente. Sajnos nehéz elkapni az ilyen parasztokat.

eml 2010.09.03. 01:18:14

KRESZ 26§
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

Az hogy lószaron csúszol el, vagy a részegen hentergő nagymamán mégy át nem tökmindegy?

2010.09.03. 11:03:29

@eml: Nem. A részegen hentergő nagymamát már akár 500 méterről látni lehet, a lószar viszont nem hírdeti magát ennyire egyértelműen és valószínűleg nem mindenki fogja időben észrevenni, mert más dologra is kell figyelni időnként.

2010.09.03. 11:04:39

@eml: Egyébként ilyen akadályra kell számítania a közlekedőnek? Ha szabálysértés otthagyni, akkor gondolom, nem.

eml 2010.09.03. 18:47:11

@Robi, a hód:
Természetesen egyiknek sincs keresnivalója, de a hangsúly azon van, hogy nem belátható a kanyar.

2010.09.06. 12:54:10

@eml: Ebben nincs tapasztalatom, mert nem ismerem az adott kanyart, de nem biztos, hogy ugyanolyan mértékű lássítást kíván a kanyar lószarral és anélkül.

Jarics 2013.04.23. 16:18:36

rohadjon meg az összes divatbiciklis!

Perillustris 2013.04.23. 22:21:49

@Jarics: Igen! A divatgyalogosokkal és a divatgépjárművezetőkkel együtt! A divatpilótákat meg sem merem említeni.

A Tyne folyó déli partja 2013.04.26. 23:01:24

@Laraaa: "mert vannak olyan barmok, akik ugyebár nem a bicikliutat használjak! "
ja, mint tudjuk, a bicikliút az a lakástól a munkahelyig (boltig, szórakozóhelyig, barátok házáig, stb.) megy, mindenhova vezet, nyilván.
arról nem is beszélve, hogy otthon ugyan nem nagyon ismerem már a helyzetet, de itt bevett szokás, hogy a járdára kiraknak egy bicikliút táblát, és onnantól kezdve tök jó, a villanyoszlop, buszmegálló, sétáló emberek kit érdekelnek, menj azon. vagy a közös bicikli és gyalogosút, ahol haladni abszolút lehetetlen.

A Tyne folyó déli partja 2013.04.26. 23:06:42

ja, és azt a mondatot, hogy "angliai Lancashire-ben például pelenkát kapnak a lovaskocsikat húzó lovak." hadd kezeljem már némi fenntartással. egy kicsit arrébb lakom ugyan, de itt még egy darab ilyet nem láttam, erősen kétlem, hogy az ország egyetlenegy helyén meg alkalmazzák. itt pont ugyanúgy az útra szarnak a lovak, és elég gyakran a biciklisnek és a lovasnak egy és ugyanaz az út van kijelölve. és míg a kutyakaki összeszedésére van előírva rendelet, a lószart nem kell szedniük, azt neked kell kerülgetned...

Cerkás 2013.04.27. 22:49:35

Ha nincsen elég lőszer
Megteszi a lószar

Cerkás 2013.04.27. 22:52:43

@Laraaa: És az, hogy nem tűröd el, az mit jelent? Fellázadsz, vagy ilyesmi?

Mon3 2013.04.28. 08:59:48

@Stock: Talán csak nincs mire válaszolnunk...
"Tuskó"-nak nem szokott magyarázni az ember.

A Tyne folyó déli partja 2013.04.28. 19:28:27

@Stock: milyen utánzás, meg divat, meg idétlenkedés? és miért csak 8-10 évesen normális a biciklizés? szólj már mondjuk Bradley Wigginsnek, hogy milyen idióta, biciklizik. meg az összes többi olimpiai bajnok biciklisnek. te valami eszméletlenül sötét ember vagy.
süti beállítások módosítása