Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Újabb offenzívát indított a bringásfasisztázó autós szervezet

2009.12.10. 12:59 - kirk kapitány

Autókkal foglalják el az alig néhány hetes kiskörúti kerékpárutat parkolópárti aktivisták, akik a sáv visszavételéért hirdetettek demonstrációt. Az Empamo az autósoknak követeli a teljes útfelületet, bár azt állítja, hogy a rendezvény nem a kerékpárosok ellen szól. A szervezet nemrég a Critcal Mass fasisztázásával vétette észre magát.

Nagy áttörésnek számított a fővárosi kerékpáros-közlekedés ügyében, hogy október elején felfestették az első körúti bringasáv burkolati jeleit. A Kiskörút Szabadság híd és Astoria közti szakaszán azóta végig elkészült a kerékpárút.

Két hónappal a felfestés megkezdése után viszont megtartják az első ellendemonstrációt, amelyen a sáv visszavételét fogják követelni. Az Emberibb Parkolásért Mozgalom és a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete karöltve szervezkedik azért, kerékpárút helyett ismét gépkocsi parkolóhelyek legyenek a Vámház és Múzeum körúton. „Meg kívánjuk védeni az adópénzeinkből épült parkolóinkat, forgalmi sávjainkat, útjainkat, mert ha most nem cselekszünk, a Nagykörúton is elveszik! Már elvették a Kiskörúton, a Thököly úton, és a Gogol utcában is.” – állítja a két szervezet, amely arra hivatkozik, hogy a Rogán Antal által vezetett V. kerület a Fővárossal szembe egyetért, és visszaadná az autósoknak a teljes útfelület.

A vasárnapi tüntetésen autókkal foglalják el a kerékpárutat, és petíciót adnak át a Városházán.

A Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete és az Empamo nemrég besokallt a „Critkáll Mass” stílusa miatt is. Akkor Hagyó Miklós főpolgármester-helyettest, valamint Draskovics Tibor rendészeti minisztert kérték közleményükben arra, hogy ne tegyenek több engedményt az autósokkal szemben a bringások javára.

Az V. kerület a körúti boltosok és lakosok érdekében szintén kéri a fővárostól, hogy terveztesse újra a kerékpárutat. A testület csütörtöki ülésén megtárgyalt előterjesztésben a KRESZ előírásainak megfelelő, háztömbönként egy, összesen 13 darab rakodó-parkoló hely és mozgássérült parkoló biztosítását kérik az Astoria és a Kálvin tér közötti szakaszon. Rubovszky Csilla alpolgármester a kerékagynak azt mondta, hogy nem a bicikliút ellen lépnek fel, de egy ilyen beruházást nem lehet a lakosok kárára megvalósítani. A kerékpárút ügye a bíróságon is folytatódni fog.

Címkék: critical mass bicikliút kiskörút empamo

1227 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr171588063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deszkás 2009.12.14. 13:25:02

@Stock: "nem, a megjelent létszám azt mutatja, hogy az egyik oldalon a neohippi belvárosi unatkozó, mindig ráérő fiatalok a másikon a családdal, munkával rendelkező felelősségteljes emberek vannak többségben!"
LOL! De érdekes, hogy az egyik felet lenézed a másikat meg felmagasztalod. Ez ám a kettős mérce!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.14. 13:31:14

@Nargile: Egy olyan országban élsz, ahol a vasutakat bezárják, hogy aztán a busz közlekedést fejlesszék. Egy olyan országban élsz, ahogy a folyamatos gázáremeléssel visszakényszerítik a lakosságot a szénnel és szeméttel való fűtésre. Egy vidéki kisvárosban olyan szmog van már emiatt egy hidegebb estén, hogy 100 méterre nem lehet ellátni. Akkor ne beszélj nekem a környezetvédelemről, amikor mindketten tudjuk, hogy ez nem arról szó!!!!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.14. 13:31:46

@Nargile: Hogy az illegális fakitermeléssel eltűnt erdőkről ne is beszéljek!!!!!

Deszkás 2009.12.14. 13:40:44

@cso zsi: "Az Árpád hídtól 45 perc alatt érek a munkahelyemre háztól házig, ha kocsival teszem. Ugyanez BKV-val akár egy óra + a megállók távolsága, ami 300 + 520 méter."
Csak hogy előzőleg agglomerációról beszéltünk! Ne keverj, ne keverj!

"A pesti bringautak (és bizonyos buszsávok, pl Fő utca) jelenleg egyenlőek az úton ásott gödörrel. Akár van meló, akár nincs, az akadályoz, dugót okoz."
A fő utca végén hány sávból tudnál kikanyarodni, bele a körforgalomba? megfejtés: 1 Akkor nem mindegy, hogy a másik sáv buszsáv, biciklisáv, stb? Tök mindegy, hogy 15+15 autó áll két sorban, vagy 30 egy sorban. Illetve nem mindegy. Sorban szépen haladva, jobb a 30 egy sorban. Akkor nincs tülekedés, tökölődés.

Stock 2009.12.14. 13:42:03

@Deszkás: "Ez ám a kettős mérce!"
rendben, akkor szted mi az oka?! az hogy olyan kevés autós van bringáshoz képest?!

az nem kettős mérce, hogy kritikálmász az egész várost szopatta és senki nem hőbörgött, most meg ki kellett ekrülni eg ypár autót és napokon keresztül fenyegetőztek a bringanácik, hogy lerugott tükör...
nektek szabad tüntetni, a másik félnek nem? nem ez a kettős mérce?
vagy az hogy a bringás ha úgy ítéli meg követel bringa utat, de azt is kiköveteli mellé, hogy ne kellejn használnia..
vagy az hogy úgy vagytok résztvevői a forgalomnak, hogy nincs képesítésetek, büntethetőségetek, biztosításotok??
és így követeltek egyre több jogot + magasabb büntetést az autósoknak?!
nem ez az igazi kettős mérce?!

ja, az meg a legszebb az egészben, hogy bringautakat követelő barmok 80%-a a rossz idő közeledtével autóba ül, vagy BKV-ra száll.. és büszkén nézi a bringasávját, ami áll ürresen, és szivatja vele a többi közlekedőt!!!!!

pcmci 2009.12.14. 13:52:05

@Stock: senki se mondta, hogy az autosok nem tüntethetnek, de a modja felettébb "érdekesre" sikeredett. mindenki azt hangoztatta, hogy nem a kerekesek ellen vannak, mégis a kerékpársávon töltötték ki a dühüket, és szemmel láthatólag a legtöbb hőzöngés is a kerekesek ellen irányult (pl ha van bringaut, legyen talicsakut is, stb). de most akkor öszintén: ha ti is ugy gondoljátok, hogy a városvezetés a dilettáns, ők okozták a kialakult helyzetet, akkor nem a városházát kellett volna körbeparkolnotok, és előállni az értelmes követelésekkel (pl hol a p+r, hol a parkoloház, stb)? :S
szoval leszolhatod a kerekeseket, de kivülről azért látszik, hogy manapság a kerekes szervezetek probálnak szakmai munkát végezni, átgondolt javaslatokat adni a vezetőség kezébe, amit időnként meg is fontolnak.
erről a tegnapi tüntetésről nem mondható el, hogy tulságosan át lett volna gondolva, és bármilyen szakmai munkásság ált volna a háttérben. hőzöngésről szolt 'oszt jonapot...

sweethc 2009.12.14. 14:01:52

Hánynom kell az egész helyzettől! Szomorú hogy ennyi idióta él hazánkban! Lerakom a bringát, elmegyek kamionosnak, és kurvára ki lesz a faszom, ha nem parkolhatok a belvárosban, vagy a körúton. Ha meg elütök, veszélyeztetek, megölök egy két autóst, az természetesen nem kell büntetni. Gondolkozzatok már emberek!!!!!!!!! Nekem úgy tűnik, hogy még mindig túl olcsó a parkolás, hogy ennyi buzi akar ott parkolni!Amsterdamban 4 Eurót kell perkálni óránként. De ott az autós nem egy bunkó fasz, hanem egy figyelmes gépjárművezető, aki tisztában van vele, hogy nem lehet felelőtlenül kihajtani, behajtani,kanyarodni,száguldozni mert ha elbassza, lecsukják és senki nem ad neki igazat. Érdemes lenne tanulni.

Deszkás 2009.12.14. 14:04:20

@Stock: Nem érted, mire mondtam a kettős mércét, pedig be is másoltam. :S Úgy állítod be, mint ha a családok csak az egyik oldalon állnának, a másik oldalon meg az unatkozó fiatalok. Csak hát ez így ebben a formában nem fedi a valóságot.
Tudod mi az igazi szívatás? Az, hogy ott parkoló autók állnak, ahol a forgalom is haladhatna.

Stock 2009.12.14. 14:04:52

@pcmci: miért a kritikálmász az az autósok ellen irányult? akkor miért az utakon tekerésztetek anarchista billegő kacsák mósjára, miért nem emelgettetek kerékpárt a felvonulási téren, vagy a városháza előtt?!?!
vagy az nem az autósok ellen irányult, hogy legyen kerékpárút a két körúti parkolósávból? vagy vegyenek el sávokaz az alkotmányból....
ne vicceljünk már, mindenki a saját érdekét védi!! aki mást mond és próbálja szín tiszta önzését "szakmai" munkának beállítani az hazudik, ennyi!

ti lebénízottátok csúcsforgalomban a várost, az emberek órákkal később értek haza, mint normálisan.. nem volt pattogás, mindenki csendesen nyelt egyet!
most meg ki kell kerülnötök egy pár autót és megy a duma?!?! milyen igazságérzetetk van nektek?!

Stock 2009.12.14. 14:10:07

@sweethc: így van okos vagy, olcsó a parkolás, nagyon is az!
és a kerékpárutad meg az okoscigidre kivetett adóból épül, ugye???????
végezz el egy kresz tanfolyamot, kössél biztosítást, cuppancs fel egy fincsi rendszámot és akkor pofázzál szépen a közlekedésről, de addig kussoljál THC mámorban neohippikém...
és még akkor se ugassál bele olyan adónemekbe, amik téged nem érintenek!!

Stock 2009.12.14. 14:11:05

@Deszkás: tudod mi az igazi szivatás?
hogy több ember szopik ezáltal, mint amennyi nyer!

Funkerman 2009.12.14. 14:25:29

@cso zsi: Szerintem mi itt már annyi mindent megbeszéltünk, annyiszor, hogy csak na.
Az a szörnyű nagy kérdés, hogy én már igazából azt nem értem, hogy aki nem bringával jár, az miért van itt, miért ir erre a fórumra?
A másik szörnyű nagy kérdés az, hogy én feljárok e az autozz.blog.hura és fröcsögök e, anyázok e, miután rámnyitják az ajtót, leszorítanak, ok nélkül ledudálnak stb?
Az, hogy a crical mass milyen volt... meg van a véleményem, legyen elég annyi, hogy én már régóta mondom a heveroknak, hogy ha autóban ülve szemlélném azt ami olyankor megy, nekem sem lenne egy kicsit sem szimpatikus.

cso zsi 2009.12.14. 14:29:06

@Funkerman: Ezek szerint mégiscsak van értelme átjárni egymáshoz, és értelmes keretek között eszmét cserélni.

Funkerman 2009.12.14. 14:31:07

@cso zsi: Sztem nincsen. Mert ezeken a beszélgetéseken semmi sem múlik. Semmi nem ez által fog eldőlni. Sajnos.

kukatr 2009.12.14. 14:32:04

vajon hány ember kapott agyvérzést vagy szívrohamot a kommentek olvasása közben?:))

pcmci 2009.12.14. 14:33:12

@Stock: látom nem figyelsz. bringaemelés szokott lenni, eddig a ligetben volt, legutobb a városháza parkban.
ami az utvonalat és az időpontot illeti, korábban többnyire hétvégére rakták az eseményt, hogy lehetősg szerint ne okozzon nagy felzudulást, aztán mivel annak nem nagyon lett eredméyne, merészelve lett hétköznapon is felvonulni.
az, hogy többnyire nem kerékpáruton, hanem uttesten zajlott a megmozdulás a résztvevők számán kivül annak is köszönhető, hogy ma gyakorlatilag nincs összefüggő kerékpáros uthálozat a városban, ami meg van, az többnyire balesetveszélyes. ez nem az autosok ellen irányul, szomoru ha ugy látod, ez egy kerékpáros érdekérvényesitő megmozdulás (megjegyzem többségében az autosoknak sem kellene hogy fájjon, ha megvalosul némi kerekes infrastruktura fejlesztés, továbbra is ugy gondolom, hogy a várodvezetés dillettáns hozzáállása szüli az ellentéteket).
az meg, hogy a megmozdulás miatt korlátozások is előfordulnak, a demokrácia ára. pont emiatt nem is emelt szot senki a tüntetésetek ellen, az értelmét és a célját kérdőjelezi meg mindenki, ezt kéne megértened (és igen, a cm-t is meg szokták kérdőjelezni amikor szezonja van).

pcmci 2009.12.14. 14:35:12

@Stock: ha már az adokat felhozod, arrol van-e fogalmad, hogy milyen mértékű externális károkat okoz az autozás?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.14. 14:41:13

@pcmci: Pont annyit, amennyit a károk helyreállítására fordítanak: Semennyit.
Mégy egyszer ajánlom a figyelmedbe a vonatok megszüntetésérő a buszok javára és a gázfűtésről szénnel és szeméttel való fűtésre kényszerítésről írtam. Ezek után nekem senki se merje azt mondani, hogy az én autóm szennyezi a környezetet, amikor egy szénfűtéses kazán kéményén óránként több káros anyag jön ki, mint az autóm kipufogójából egy évben!!! Innentől kezdve álszentség bárminemű környezetvédelemre hivatkozni!!!!

cso zsi 2009.12.14. 14:42:50

@sweethc: Arról a 4 euróról beszélgethetünk még bővebben is. Annyiért vettem a szendvicset az irodaház büféjében. Mintha a sör olcsóbb lett volna ugyanott.
De a C1000-ben ma ennyiért kapsz 40 deka sonkát, fél kiló marhahúst, 9 üveg Amstelt.

Ráadásul az egyik adóparadicsomról beszélünk, ahol azért a jövedelmek is másképp alakulnak, mint itthon.
Mások az arányok.
Kint a tömegközlekedés is drága (magyar szemmel, pénztárcával mindenképp), de valahogy még nem utaztam tömött villamoson.

cso zsi 2009.12.14. 14:45:10

@Funkerman: Eldőlni nem, de ha tükörrugdalás vs. ajtónyitás-kormányráhúzás csökken, akkor az egymás közti tolerancia alakul kedvezőbben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.14. 14:52:32

@cso zsi: Az ajtónyitás gond egyszerűen megszűnne, ha a kerékpárosok betartanák a kresz oldaltávra vonatkozó előírásait....

Deszkás 2009.12.14. 15:02:59

@Stock: Te azt hiszed, hogy ebben a feljebbvaló stílusban nyomulsz akkor igazad lesz? Szólok, nem lesz! :DDDD

cso zsi 2009.12.14. 15:14:38

@newtehen: Ez főként az Andrássyn gond, ahol az utas (mivel nem lát ki, mert nem neki van beállítva a tükör), kinyitja az ajtót, mintha a klozetből jönne ki. Én, mint gyakorló sofőr, utasként képes vagyok ezt a helyzetet lekezelni, mert képes vagyok előrehajolva belebámulni a tükörbe, és mert ismerem a problémát.
Állítólag a bringások között sokan vezetnek autót is.
Akkor tudhatnák, hogy ilyenre számítani kell. A hibás az ilyen bringaút megtervezője, kivitelezője.

Stock 2009.12.14. 15:14:41

@newtehen: az se lenne rossz ha ismernék a kresz-t! nem bszurd, hogy senki nem tanította meg őket közlekedni sem elméletben, sem gyakorlatban és mégis részt vehetnek a forgalomban járművel?!

Funkerman 2009.12.14. 15:33:51

@cso zsi: Nem csak az Andrássyn gond, hidd el nekem. Onnantól gond mindenhol, hogy ha pl a körúton betartom az ajtónyitási távolságot, akkor ledudálnak a francba, mert már a sáv közepén megyek. Aztán ilyenkor hamar kiderül, hogy csak duda és gázpedál van az autón, se fék, se index.

Stock 2009.12.14. 15:42:32

@Funkerman: "Aztán ilyenkor hamar kiderül, hogy csak duda és gázpedál van az autón, se fék, se index."
muhahahahahahaha... :-DD
ez jó volt!
nem érdekes, hogy ez az ajtónyitás csak a bringásnak probléma, se motorost, se autóst nem érint...
talán mert előrelátóan közlekednek.. észreveszik ha egy autó megáll abból valószínű, hogy i fgnak szállni, vagy esetleg benézni az ablakon és ha mozgás van akkor úgy megközelíteni?!

nem érdekes, hogy csak a képzetlen (közlekedésileg) bringásokat érinti ez történet?!?!

Deszkás 2009.12.14. 15:43:51

@newtehen: :DDD Hogyan? mikor ott vezet el a bicikliút? Mondjuk nézd meg az Andrássyn a Bajcsy és az oktogon között. Ott hogyan menjen úgy, hogy meglegyen az oldaltávolság?

Stock 2009.12.14. 15:44:30

@Deszkás: te meg azt hiszed, hogyha kifordulsz a kérdések, érvek elől.. akkor vitát nyersz?? :))

Stock 2009.12.14. 15:46:37

@Deszkás: "Ott hogyan menjen úgy, hogy meglegyen az oldaltávolság?"
úgy mint az igazi közlekedők bárhol máshol, ahol szűk helyen halad, ráadásul parkoló járművek között: lassan, körültekintően!!!!!

Deszkás 2009.12.14. 15:48:26

@Stock: Azt te csak hiszed. Sajnos hallottam motoros ismerőstől, hogy volt, aki ilyen miatt halt meg. Nem kellemes átszállni motorral az ajtó ablakán. Autóst nem érint? Hogyhogy nem érint? Biciklis egyedül esik keresztül / bele egy ajtóba, autó nélkül? Na ne! LOL

Deszkás 2009.12.14. 15:49:56

@Stock: Ha lassan megy, nem nyitják elé az ajtót? LOL
Szinte bármilyen lassan megy, egy hirtelen elé nyíló ajtó esetén nem tud megállni.

Deszkás 2009.12.14. 15:52:47

@Stock: Nem hiszem. Csak az olyan kérdéseidre nem fogok válaszolni, amiket ilyen felindultságban, fellengzősen előadsz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.14. 15:55:05

@Deszkás: Nem kell centizgetni az autósokat.
Érdekes, ha egy auutós kicentizi a biciklist, akkor az autós a hülye, mert minek centizgeti, ha pedig a biciklis centizi ki az autóst, akkor az autós igazán figyelhetne, épp mikor suhan el mellette centikkel egy biciklis. Kettős-e a mérce már megint?

pcmci 2009.12.14. 15:56:28

@Stock: talán azért érinti leginkább a kerkeseket, mert őket a legnehezebb észrevenni?

egyébként érinti a motorosokat és autosokat is, csak ritkábban, ne legyél már képmutató...
kresz szerint meg az ajtot kinyito a hunyo, nem értem miért akarod ezt is a kerekesek nyakába varrni.

Stock 2009.12.14. 15:59:24

@Deszkás: "Ha lassan megy, nem nyitják elé az ajtót? LOL"
ezt komolyan kérdezed??

"Szinte bármilyen lassan megy, egy hirtelen elé nyíló ajtó esetén nem tud megállni"
1. ez nyilvánvaló marhaság!! elvégre minden egyéb jármű esetében működik (bár azt elméleti és gyakorlati vezetési ismeretekkel rendelkezők vezetik.. valószínűleg itt van a kutya elásva!)
2. ha mégis igaz lenne és a kerékpár ennyire irányíthatatlan, lelassíthatatlan jármű, akkor be kell tiltani, nem?!

nem vagyok "felindult".. fellengzős egy kicsit valóban, ugyanis a szélsőséges, érvek elől kifordulós, gyerekes ideológiájú bringásokkal nem lehet másképp kommunikálni! ;) hidd el, próbáltam!

gozos 2009.12.14. 16:00:14

Milyen érdekes Budapest - így rendszerváltás után 20 évvel:

- sok helyen azért nincs parkoló, hogy újabb autós sáv lehessen (Nagykörút egyes részei).

- sok helyen azért keskeny a járda, hogy az autós sávok elférjenek. Sok helyen meg azért, mert az autók ráparkolnak (nézz szét a mellékutcákban! Sok helyen nem tudtam végigtolni a babakocsit a járdán)

- sok helyen azért szüntették meg annó a villamost, hogy újabb autós sávot kialakíthassanak (Bajcsi, Rákóczi). Pedig milyen jó lenne értelmes, fonódó felszíni villamosjárat-rendszer a belvárosban a sok autó helyett. A legújabb történet a Frankel Leó utca, ahol a fonódó járatrendszer eléréséért létesítendő villamos sínt nem engedi a II. ker önkormányzata, mert 50 parkolóhely szűnne meg. Így a Margit híd alatt a forgalmas észak-déli útból fog egy sávot elvinni.
És közben morgolódunk, hogy azért megyünk autóval, mert szar, sokátszállásos a tömegközlekedés.

- parkolási díjat azért vezették be, hogy parkolóházakat építsenek, és ott legyenek tárolva az autók. No ez nem igazán történt meg - csak a parkolási pénz lenyúlása.
Ahol pedig van parkolóház, ott pedig értelmesen kialakított P+R tömegközlekedési csomópont nincs a közelben, se nem értelmes P+R-barát tömegközlekedési tarifa. Azaz szállj ki autódból és gyalogolj SOKAT az első villamosmegállóig és fizess átszállásonként. A havi és 24 órás bérlet nem mindenkinek célszerű, a negyedórás és órás időbélyegzővel érvényesíthető jegyet pedig nem szorgalmazzák a nagyok.

És most mindezek hatására az autós és a kerékpáros feszül egymásnak. Ha az imént írtakat átgondolom, szerintem abszolut tévesen lett a kiskörúti kerékpársávra téve a demonstráció helyszíne.

cso zsi 2009.12.14. 16:03:52

@Funkerman: Azokat az autósokat, akiknél csak a gáz és a duda létezik, az autóstársak sem kedvelik.

@Deszkás: Motoros ismerős szintén esett át kocsiajtón.
De autóst tényleg nem nagyon érint ez a probléma, pedig ha pl. a Wesselényi bal oldalán parkoló autóból kiszáll az utas, az ugyanolyan, mint amikor az Andrássyn nyitja rá a bringasávra az ajtót.
Csak ott a troli is jöhet, nem csak bringás.

Stock 2009.12.14. 16:07:39

@pcmci: " talán azért érinti leginkább a kerkeseket, mert őket a legnehezebb észrevenni?"

valóban egy gyalogost, motorost, görkorist, bármit könnyebb észrevenni.. :)))))) amúgy egy utas, főleg gyerek bármikor, bárki elé képes kinyitni az ajtót!!! autóval is számtalanszor tapasztaltam és minő véletlen, mindig meg tudtam állni (motorral is!)

"egyébként érinti a motorosokat és autosokat is, csak ritkábban, ne legyél már képmutató..."
ja persze érinti, csak egyik tábornak sem ez a fő vesszőparipája, mert ritka mint a fehér holló!
és miért?
azért mert körültekintően közlekednek!!
"kresz szerint meg az ajtot kinyito a hunyo, nem értem miért akarod ezt is a kerekesek nyakába varrni."
és a gumi szabály?! "látási és útviszonyoknak megfelelően..." mond valamit?!?!
vagy a bringások direkt a balestekre törekszenek, mert ő a te olvasatodban meg nem állna, le nem lassítana, ha a másik a hibás, akkor inkább belemegy....
lásd a multkori poszt témáját..
vicces, hogy amúgy a többségetek esküszik rá, hogy helyes a piroson való áthajtás kerekesként, mert ti mindent úgy átláttok... de egy parkoló autóval is képesek vagytok összeütközni.. :-DD

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.14. 16:09:17

Érdekes, amíg a kerékpáros megy a nagyobbak, gyorsabbak (autók), között, mindenki figyeljen már rá, mert ő a kicsi, meg a jövő záloga, meg minden. De amint a kerékpáros hatáskörébe kerül egy kisebb: egy most már GYALOGOS, aki kiszáll egy járműből, mit képzel???? Nem látja, hogy jön a kerékpáros, aki nagyobb, gyorsabb?? Miért nem vigyáz??? Ismét kettős-e a mérce?

Stock 2009.12.14. 16:12:42

@newtehen: :))
igen, illetve a gyalog és kerékpárút is azért "veszélyes" mert a hátulról gyorsan érkező kerékpárosra nem figyelnek a gyalogosok..
lassítás, körültekintés kizárva!! :)))))
de rájuk figyeljen mindeki..

Deszkás 2009.12.14. 16:14:55

@newtehen: Kedves Tehén! Még egyszer megkérdezem, mert úgy látszik, nem értetted meg a kérdést és csak félre beszélsz, hogyan ne centizgesse a bringás az autós az Andrássy úton a Bajcsy - Oktogon között a bringás úton?

cso zsi 2009.12.14. 16:16:25

@gozos: A Bajcsyn érthetetlen, a Rákóczin célszerűtlen volt megszüntetni a villamost. Mindkettő hivatkozási alapja a metró volt. Épp csak az maradt ki a szórásból, hogy így ezreknek kell sokkal többet gyalogolni, míg eljut valami járműhöz.
A Rákóczin tulajdonképpen nem történt változás, mert a villamossín helyett buszsáv lett. (Lehetne az út szélén villamossín is mint 60 éve, járdasziget sem kellene a fel-és leszálláshoz.)
A metró, és a parkolóhelyek csökkenése az üzletek bezárását hozta magával mindkét helyen.
A Rákóczival nem volna szabad mást kezdeni, mint a mostani státusza: az visz rá az Erzsébet hídra. Történelmileg így alakult ki.
Amennyiben épül még négy híd a Megyeri és a Lágymányosi közé, ill Csepel budai oldalán kettő, akkor már lesz elkerülési lehetőség, ami esetleg valóban a cél közelébe visz.
Ha a Baross tér, és a Hamzsabégi út között egy 2x3 sávos alagút vezetne, az is megfelene.
akkor tőlem akár sétálóutcát is berendezhetnek a Kossuth Lajoson, és az Erzsébet hídon.
Addig viszont a város szükségszerűen legnagyobb forgalmú útjáról beszélhetünk.

Deszkás 2009.12.14. 16:18:26

@Stock: Hát nem tudom, ha előtted 1-2m-re kinyitják, hogy állsz meg. Elém már úgy is nyitottak ajtót, hogy gyalog nem tudtam megállni, annyira nem figyelnek egyesek. (Magyarán már az autó mellett sétáltam, amikor hirtelen kipattant a benne ülő. Pedig nem akkor állt be.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.14. 16:20:31

@Deszkás: Azért remélem, ha egy kútba vezet az út nem esel bele, csak mert arra megy...

Stock 2009.12.14. 16:24:14

@Deszkás: "Hát nem tudom, ha előtted 1-2m-re kinyitják, hogy állsz meg. Elém már úgy is nyitottak ajtót, hogy gyalog nem tudtam megállni, annyira nem figyelnek egyesek"
hát, ha gyalog nem tudsz megállni, félre ugrani, akkor valaki tényleg nagyon figyelmetlen lehet... :-DD
de a mókát félre téve: mindig is lesznek ilyenek, ezért kell fokozott óvatossággal megközelíteni!!

"(Magyarán már az autó mellett sétáltam, amikor hirtelen kipattant a benne ülő. Pedig nem akkor állt be.)"
megeshet, rohadt kicsi az esélye, de benne van! de ha kellőképp óvatosan kerekeznétek, akkor titeket sem érintene egy fokkal sem jobban, mint bármely más csoportot!!!!!!!!!

Deszkás 2009.12.14. 16:27:53

@Stock: A gyalog és kerékpárút azért veszélyes, amit írsz, hanem azért, mert a gyalogos hirtelen irányváltásra képes, nem kiszámítható a mozgása, ilyen közös úton úgy közlekedik, mintha az járda lenne és csak gyalogosok közlekednének rajta, kolbászol jobbra, balra, így hiába akarja a biciklis kikerülni kis sebességgel, ha a gyalogos hirtelen jobbra/balra lép, kész a baj. (Gondolom gyalogosként közlekedve sosem ütköztél még gyalogossal, sosem léptek eléd, mentek neked.)

Deszkás 2009.12.14. 16:28:43

@newtehen: Előzőleg kértétek, tartsák be a bringások a KRESZ-t. Ha van bicikliút, azt kell használnia, nemde? Akkor meg miről beszélsz?

mizrolist 2009.12.14. 16:36:34

@Stock: feltételezem, te vidéken nem jársz, csak itt Büdöspesten rontod a levegőt...

Amúgy nekem pl. nincs jogosítványom, mert nem akarok megtanulni vezetni. Minek költenék rá? Nincs szükségem autóra.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.14. 16:38:28

@Deszkás: 4 éves korom óta bicajozok. Sosem mentem Neki parkoló autónak. Sem annak kinyíló ajtajának. El sem tudom képzelni, hogy lehet ezt összehozni! Illetve egyféleképpen: A vezető alkalmatlan, hogy az adott járművet vezesse.
Nem lennék ezen kiakadva, ha nem várnátok el, hogy a jobbra kanyarodó autós észlelje a bicikliúton takarásból 40-el előszáguldó biciklistát. Ismét kettős-e a mérce?

Stock 2009.12.14. 16:39:46

@Deszkás: tudod ezt részben megértem, hogy a gyalogosnál nincs kiszámíthatatlanabb közlekedő! viszont ennek tudatában még mindig lehetne megfelelően biztnonságos hely a gyalog-kerékpár út, hogyha mindenki lassan haladna a gyalogosok közelében! és nincs mindig mindenütt gyalogos!! illetve ha olyan alapvetésekre képesek lennének figyelni a kerékpárosok, hogy pl a bajcsin, ahol gyalogátkelő következik, ott benne van hogy a gyalogos keresztezi hirtelen az útját.. és esetleg netalántán lassítson... de nem!! a többség nem teszi.. aztán itt szajkózza, hogy veszélyes!!!!
háát nekem is tök veszélyesek lennének a jobbkezes utcák, ha nem si lassítanék!!!!!!!

a másik fele, meg ami ilyenkor jön, hogy a gyalogos lassú, közel felvenni a tempóját.. aztán gyorsítani........
nem gondoljátok, hogy ugyan ezt kell tennie az autósoknak miattatok?!?!?!
ez is kettős mérce?!

Stock 2009.12.14. 16:42:00

@mizrolist: rosszul feltételezed!
kit érdekel?

Laurel 2009.12.14. 17:21:53

Lassan 20 éve dolgozom a VII. ker. Városligethez közeli részén. Itt azt látom, hogy kerékpárúttól függetlenűl sem lehet parkolni. Az a felelőtlen tetőtérbeépítési őrület, amit látok szerintem nagyban felelős ezért. A meglévő lakóknak is egyre több autója van, és természetesen az újonnan épített emeletek lakói is hozzák a saját járműveiket. Régen egy családban egy autó volt, most van anyucinak, apucinak, és lehet, hogy 10 év múlva az lesz a mindennapi, hogy az egyetemista naggyereknek is lesz. A város viszont nem tágul hozzá ehez. Szerintem ez a néhány kerékpárút, ami van, már nem befolyásolja ezt érdemileg

Deszkás 2009.12.14. 17:46:55

@newtehen: Te aztán nagyon tudod, minek vagyunk hiján. Milyen jó megmondó vagy itt mindig, bezzeg ah valaki az Andrássy úton az autók között a külső sáv közepén tekerne, leordítanád a fejét, hogy mit keres ott, mikor van neki bringaút, így van? Van sapka, nincs sapka.

Deszkás 2009.12.14. 17:48:08

@newtehen: Mi az, hogy ismét? Eddig hányszor bizonyosodott be, hogy én kettős mércével mérek? 1szer sem. Akkor lehet befejezni.

Deszkás 2009.12.14. 17:59:17

@Stock: Tudod a Bajcsy azért veszélyes, mert a járdából lett levágva a bringaút. Ez hiba! A járda keskenyebb lett, mint régen, nem férnek el rajta a gyalogosok, ha rátévednek a bicikliútra, pl kikerülik egymást a gyalogosok, akkor sosem néznek körbe, csak lelépnek, és már kész is a baj. Hiába megy valaki lassan. Ezért mennek le erről a bicikliútról, mert ezen sem lehet normálisan közlekedni, haladni. Lehet, azt mondani, hogy menjenek ott lassabban, de épp emiatt mondom, hogy hibás a kivitelezés. Gondolom te se örülnél annak, ha építenének egy szép új utat, de keskeny és balesetveszélyes lenne és ezért csak 30-cal lehet ott menni.

antibringa 2009.12.14. 18:19:32

@stellaz1: A 2007-es critical masson 80 000 ember vett részt.
Nem 1-2vel tévedtél :)

2007. április 22-én körülbelül 50 000 kerékpáros vett részt a rendezvényen, ahol a budapesti Critical Mass-ek történelmében másodszorra is részt vett Sólyom László köztársasági elnök. Több más városban a résztvevők száma meghaladta az ezer főt. Ez volt a világon az eddigi legnagyobb kerékpáros felvonulás. 2007-ben már kisebb városok, így Berettyóújfalu is csatlakozott a felvonuláshoz.
A szeptember 22-i budapesti eseményen körülbelül 30 000 kerékpáros vett részt.
Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Critical_Mass

antibringa 2009.12.14. 18:21:20

egyébként meg a Slipknot zenekar koncertjei is megtöltenekek az USAban sportcsarnokokat (értsd több 10 ezer fő) attól még a zene szar, az emberek meg suttyók.

Attól még hogy vannak még rajtad kívül ilyen hülyék és 100nál több van, nem jelenti azt , hogy le kéne zárni a várost.
Ezt a bádogdobozozást meg be kéne fejezni, mert elég ciki :)

cso zsi 2009.12.14. 18:35:31

@mizrolist: A vezetni tudás, jogosítványbirtoklás nem kell hogy autótulajdonlásban is megnyilvánuljon.
Saját, vagy a hosszabb távon rámbízott kölcsönautókkal kb a tizedét autóztam az eddig megtett kilométereimnek.
A vezetni tudás nem abban nyilvánul meg, hogy nem égeted le a kuplungot, és képes vagy beállni két autó közé úgy, hogy egynek sem lesz baja.
Az, hogy minden nap eseménymentesen hazajutsz, közelít hozzá.

Stock 2009.12.14. 19:02:19

@Deszkás: "pl kikerülik egymást a gyalogosok, akkor sosem néznek körbe, csak lelépnek, és már kész is a baj. Hiába megy valaki lassan."
ha lassan mész nincs baj! ez törvényszerű..
ha meg látod, hogy több gyalogos torlódik össze, akkor már fel is ismerheted a tipikus baleseti forrást, amit meg is előzhet játszi könnyedséggel!
"Ezért mennek le erről a bicikliútról, mert ezen sem lehet normálisan közlekedni, haladni"
ennek tiszta szívből örülök, hogy a bringás nem tud számára megfelelő tempóban haladni... ezért kijön elém az útra, hogy én ne tudjak!!
és hova menjek????????
ezért kettős a mérce, amit már több alkalommal említettünk, hogy téged ne tartson fel agyalogos, az autós meg figyeljen rád... de te nem akarsz figyelni a gyalogosra és nem érdekel ha feltartod a kocsisort..!!
"Gondolom te se örülnél annak, ha építenének egy szép új utat, de keskeny és balesetveszélyes lenne és ezért csak 30-cal lehet ott menni"
:)) nem is örülök, de tudod hány ilyen van?!
de sztem egyértelmű választás, hogyha nem lehet gyorsabban menni csak a balesetveszély árán, akkor nem megyek gyorsan!

Stock 2009.12.14. 19:13:31

@looksha: "A város viszont nem tágul hozzá ehez. Szerintem ez a néhány kerékpárút, ami van, már nem befolyásolja ezt érdemileg"

a jeneleg meglévő már értelemszerűen nem csökkenti a parkolók számát a jövőben.. :)
ellenben a jövőben tervezettek pl nagykörúti és még ki tudja mi....

a város növekszik, ellenben egyre több parkolót szüntetnek meg sétálóutcáknak, építkezés miatt, vagy kerékpár útnak... amikkel nincs is feltétlenül problémám, csak előbb fel kéne mérni a valós igényeket, hogy melyiket akarja több ember, illetve mindenek előtt új parkolókat kéne építeni, már csak ahoz is hogy stagnálhasson a helyzet!

elvégre ha nő a gyereked, akkor gondolom te se kisebb ruhát adsz rá..(ez persze a városvezetőknek szól) :)

pcmci 2009.12.14. 19:21:48

@Stock: "és hova menjek????????"

az emlitett viszonylaton van neked 3 sávod, tényleg kevés, hogy kikerülj 1-5-10 biciklist?
hiba volt itt a járdára épiteni egy ilyen fost, bőven megfértek volna az uton a kerekesek is.

mizrolist 2009.12.14. 19:24:49

@Stock: azzal a kiegészítéssel értek egyet, hogy az összes új parkolót, ami bővítést jelentene, a Hungária körúton kívül kell megépíteni. Azon belülre mehet a tömegközlekedés és a célforgalom; a szimpla úrvezetőnek viszont semmi keresnivalója a belvárosban, pláne akkor, ha egyedül ül egy 4-5 személyes autóban. Használjon Smartot, az elfér...

antibringa 2009.12.14. 20:07:44

@pcmci: az emlitett viszonylaton van neked 3 sávod, tényleg kevés, hogy kikerülj 1-5-10 biciklist?

1-5-10 biciklisnek minek külön sáv? :)

pcmci 2009.12.14. 20:13:31

@antibringa:
1. szerintem annak az utnak a forgalma nem indokolja, hogy külön bringasáv kelljen (és ez alatt most érthetsz autos és bringás forgalmat is). gondolom a félősebbek miatt épitettek (vagy hogy lehessen vele példálódzni), de ezzel a többségnek ártottak. de ezek a személyes vélemyeim.

2. értem, hogy mire akarsz kilyukadni, és elismerem, hogy nincs olyan sok kerekes ma Budapesten, hogy egy Nyugati - Deák viszonylaton egy autos több mint 10 biciklist előzzön le. (persze ehhez vedd hozzá azt is, hogy az autosok és a kerekesek sebességkülönbsége azért nem olyan nagy a belvárosban.) de azért ez nem 1-5-10 biciklis összességében, hmm? :)

Stock 2009.12.14. 20:20:45

@pcmci: "az emlitett viszonylaton van neked 3 sávod, tényleg kevés, hogy kikerülj 1-5-10 biciklist?"
mekkora ötlet, hogy ez eddig nem jutott eszembe, jah várjál televannak!! pedig nagy ötlet volt és hatalmas kreativitásra vallott! ;)
neked felmerül egy problémád (gyalogos, lassítanod kéne) és oldjam meg én?!
ezt hogy képzeled?!

"hiba volt itt a járdára épiteni egy ilyen fost, bőven megfértek volna az uton a kerekesek is."
háát persze, elvégre mennyivel kevesebb autós használja azt a sávot, amin mehetnének a kerekesek is, ugye?!

Stock 2009.12.14. 20:25:20

@mizrolist: még egy zseni!
és a hungárián belül mivel menjen tovább???? hahó a tömegközlekedés már most is túlzsúfolt..
arról meg nem is beszélve, hogy további 10 pénz a BKV bérlet!
ki dönti el, hogy ki minősül célforgalomnak a hozzád hasonló zsenik?!
az úrvezetők meg szted nem azért mennek csúcsidőben a sűrűbe, mert dolguk van arra??

Stock 2009.12.14. 20:36:08

@pcmci: "1. szerintem annak az utnak a forgalma nem indokolja, hogy külön bringasáv kelljen (és ez alatt most érthetsz autos és bringás forgalmat is).... de ezzel a többségnek ártottak. de ezek a személyes vélemyeim."
nem indokolja az ottani autós forgalom, hogy ne kelljen néhány tucat bringással szívnia??
sztem ott óránként néhány ezer autós simán elhalad és csak a 3 sávnak köszönhetően dugul be ritkán!
kit értessz többség alatt? a néhány tucatot, vagy a több ezret??

"2. értem, hogy mire akarsz kilyukadni, és elismerem, hogy nincs olyan sok kerekes ma Budapesten, hogy egy Nyugati - Deák viszonylaton egy autos több mint 10 biciklist előzzön le."
most őszintén, de teljesen őszintén, van olyan útja ennek a városnak, ami indokolja külön kerékpár forgalmi sáv kialakítását??
komolyan kérdezem, mert ha a többségnek kedvez, akkor legyen úgy!
de én egyenlőre nagyon nem látom, hogy bárhol egy lapon lenne említhető a kerékpáros forgalom az autóssal.... de még azt sem látom, hogy bárhol összefüggő kerékpáros forgalom lenne..
persze, én is érzékelem a tendenciát, hogy évről évre többen vagytok, de még sehol nem láttam olyat hogy csak egy percig is haladt volna mellettem egy menet oszlop.. mindig csak 1-2 bringást látok....

szóval most komolyan, őszintén.. én sem leszek szarkasztikus! szted érdemes a mai kerekes társadalomnak külön infrastruktúrát építeni??

pcmci 2009.12.14. 20:41:40

@Stock: áruld el kérlek, mikor szokott a Bajcsin megtelni 3 sáv? mert eddig amikor arra jártam, valahogy sosem tünt fel, hogy ennyire járhatatlan lenne, de lehet csak én mentem mindig rosszkor.

cso zsi 2009.12.14. 20:42:38

@mizrolist: Neked is, külön.
Sok-sok autóst látok reggelenként az Árpád hídi buszvégállomásnál (a metrónál), akik valószínűleg az agglomerációból, vagy észak-budapesti kerületekből jönnek, 2-3 embert kitesznek a kocsiból, és onnan már "bűnöző", mert egyedül megy tovább a dolgára.
Ilyen gonosz, környezetromboló embernek látszom én is néha, pedig csak onnan indulok, és nem feltétlen cipelek egyik-másik ügyfélhez se családot, se laptopnál több eszközt. Tény, hogy nem a rokikártyás-luxusautós vagyok.

Stock 2009.12.14. 20:55:32

@pcmci: reggel héttől este hétig rendszerint minden munkanap!!!!
nem vagy te vak?!
a kérdésekre meg ne válaszolj, mert még összeomlik a kicsi neohippi álomvilágod.. ;)

Deszkás 2009.12.14. 21:36:50

@Stock: Ne haragudj, de a biciklis is haladni szeretne, nem lassúzni. Te azt mondod, menjen a járdán kialakított gyalogos és bicikliúton lassan. Miért kényszeríted őt lassabb haladásra, mint amivel tud? Mivel a KRESZ szerint nem köteles a gyalogos és kerékpárutat használni, ki fog menni az útra, ha az gyorsabb haladást tesz lehetővé számára. Hogy te hova menjél? Egy sávval beljebb!
Ebben sehol semmi kettős mérce. Nem értitek eme fogalmat, mióta felhoztam, hogy te kettős mércével méred a bicikliseket és az autósokat, azóta próbáljátok visszaragasztani rám, de nem megy. Az nem kettős mérce, ha azt mondom, tartsuk be a KRESZ-t és mindenki közeekedjen annak megfelelően. Neked ott van a több sávos út, van hol közlekedned, ki tudod kerülni a biciklist. De te csak magaddal az autóssal törődsz. Egoista vagy! Én viszont kompletten látom a rendszert, mivel javarészt autóval járok, áruszállító vagyok, de biciklivel is szoktam közlekedni. Ezért tudom, mi a gond a rendszerrel, amit ti nem tudtok felfogni. Most is azzal jössz, ő menjen lassan a gyalogosok között, majdhogynem azt mondod, tolja köztük a biciklit csak azért, hogy te a 2-3 sávos úton gyorsan tudj haladni. Ha azt mondod, én kettős mércével mérek, akkor bizony te is!

Deszkás 2009.12.14. 21:40:09

@antibringa: 1-5-10 biciklis tudsz megelőzni, annyi halad veled éppen akkor egy irányba. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy csak azok közlekednek ott aznap, akiket megelőztél. Gondolkozz logikusan!

Deszkás 2009.12.14. 21:43:03

@Stock: Na mi van, kibújik a kettős mérce? Csak autó autó és autó közlekedhet az úton, a bicikli meg menjen onnan ahova tud? Na nehogy oda lyukadjunk már ki, hogy semmi keresnivalójuk az utakon, és szembe mész már a KRESZ-szel is!

Deszkás 2009.12.14. 21:51:20

@Stock:Milyen dolga van ennyi úrvezetőnek a városban? Csak nem az, hogy otthonról bejusson a munkába reggel, este meg haza? LOL!
Ha a Hungárián kívül megállsz egy P+R parkolóban, akkor megspórolhatod a belvárosban fizetendő parkolási díjat és mindjárt lesz pénzed bérletre. A bérlet árából pedig sűríthetik a tömegközlekedést.

Deszkás 2009.12.14. 21:54:20

@Stock: Nagyon kérlek ne hazudj! Bocs, hogy ennyire durván fogalmazok, de szoktam arra járni autóval az említett időben. Nem igaz állításod! A Bajcsy Nem szokott beállni, főleg azóta nem, hogy a felüljáró alatt már nem lehet balra fordulni. A másik irányba sem láttam még beállva mostanság.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.14. 22:53:40

@Stock: Továbbra is várjuk a tőled a külföldi példákat a bringás jogsira rendszámra, biztosításra.

xenuka 2009.12.14. 23:07:32

szóval:
van két autóm, amiért vásárláskor fizettem összesen 4,5 milliónyi ÁFA-t. Évente megyek velük kb 50.000 km-ert. Mivel benzines mindkettő és 15 liter benyát esznek ezért csak a benzinben fizetek 700*150=105 000 FT adót és illetéket évente. ezen kívül fizetek telejesítményadót 2*75 000=150 000 ert évente. Ez így együtt min 250 000 csak azért mert autóval járok.

A sok biciklis mennyit fizet a városnak, azért hogy legyen út?
LÓFASZT SE - TEHÁT KUSS NEKIK!

Ha meg nem tetszik a stílusom, akkor gondolkozz rajta hülyegyerek, hogy ha nem lennék nem volnának cégeim és nem alkalmaznék ilyen biciklis droidokat mint te havi 150 nettóért.

TUDD, HOGY HOL A HELYED DRÓTSZAMARAS TALPAS PARASZT!

pcmci 2009.12.14. 23:14:15

@xenuka: oztán gyogyszertámogatásra mennyit fizetsz azok után a pirulák után, amit azoknak irnak fel, akik tüdőbetegek lesznek a pöfékelő dobozod miatt hülyegyerek?

olvass vissza, hogy mekkora externális károkat okoz az autozás, aztán nézz utána, mennyi bevételt termel, majd mélységesen kussolva huzzál aludni te gyökér.

xenuka 2009.12.14. 23:23:39

@pcmci:

A szüleid nyugdíjára is én fizetem be utánatok a közterheket.

Amikor gyereked lesz azt is biciklivel szllítod majd esőben vagy beteg anyád a kórházba biciklizteted?

Picimaci - gondolkozz!

Platon 2009.12.14. 23:23:50

@B0BDobalina:
Nézz el mondjuk az Egyesült Államokba, ahol egy csomó helyen kötelező a regisztráció és a rendszám, egy csomó más helyen pedig önkéntes alapon működik. Kinában meg mondjuk kötelező, csak a "jogkövető" biciklisták általában leszarják, bár ahogy a kínai elvtársakat ismerem megtalálják a módját a kikényszerítésének.

biciklispatkány 2009.12.14. 23:24:14

Akkor most tényleg demonstráltak az autósok, vagy csak a szokásos parasztokkal találkoztam, akik ciciklisávon parkoltak?
A habzószájú sok adót fizető autósnak itt mondom, hogy én is sok adót fizetek.
Viszont gondolom nem tudják, hogy rongálják az egészségemet a benzinzabáló kocsijaikkal és a többi belvároslaóét is, ami miatt az állam sokat költ az allergiásokra és asztmásokra!

A FRUSZTRÁCIÓT PEDIG BRINGÁZÁSSAL VEZESSÉTEK LE KEDVES AUTÓS TÁRSAIM! :)

Platon 2009.12.14. 23:28:55

@pcmci:
Ez aztán az értelmes párbeszéd...
Most kérdezzem meg hogy mennyit fizetsz a biciklid előállítása, majd hulladékká vállása során okozott körmyezeti és egészségügyi károkért? Ja hogy egyátalán nem fizetsz adót???

Mellesleg a gépjárműveken van környezetvédelmi adóteher, úgyhogy ezzel jönni erős öngól, mert még valaki jól az orrod alá dörgöli hogy mennyi adót is fizetnek ilyen jogcímen az autósok.

pcmci 2009.12.14. 23:35:25

@Platon: dörgöld nyugodtan, mert nem fedezik ezek a befizetések az okozott károkat.

a kerékpározásnak is vannak externális költségei, senki sem tagadja, hogy vannak, viszont ezek töredékei az autozás okozta externáliáknak. ellenben a kerekes is dolgozik, szoval fizet szja-t, bármit vesz fzeti az áfa-t, stb. szoval elég álszent duma, hogy mindenért csak az autosok fizetnek, ugyhogy nekik mindent szabad, a többieknek meg kuss.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.14. 23:49:29

@Platon:
@Stock: Az Usában csak 1-2 államban kötelező a rendszám, de ott sem értek el vele semmit. Lásd "The Green Manalishi" linkjét feljebb. Gyakorlatilag Kínában sincs, csak elméletileg. Bringásjogsi, kötelező bizti?
Amúgy nem ezen múlik, az autósoknak is van mindenféléjük, mégsem tartják be a kreszt: www.origo.hu/itthon/20090923-ipsosfelmeres-az-autosok-haromnegyede-bevallottan-szabalytalankodik.html
Az általános iskolai kötelező kreszoktatás mindenkinek jó lenne, inkább azért lobbizzatok.

mizrolist 2009.12.15. 00:31:26

@Stock: BKV-zzon, gyalogoljon, vagy menjen biciklivel :P Ha valakinek nem telik egy havi 10k-s BKV-bérletre, akkor autót se tartson.

@cso zsi: az ilyen autósoknak én csak örülök :) De ha nem igényli a munkája, akkor ő is leteheti a verdát, és innentől lásd a fenti megjegyzésemet.

@xenuka: egészségedre. Speciel ha nekem lenne havi kétmillás bevételem, akkor se lenne se autó, se sofőröm, hanem ugyanígy gyalog/BKV-val/biciklivel járnék, ahogy most :P

dmm 2009.12.15. 03:03:03

@xenuka: hogy te mekkora barom vagy, hogy ennyit kicsengetsz két szaros kocsiért...

dmm 2009.12.15. 03:28:38

@xenuka: ja, és szerinted amit TE FIZETSZ, az hány cm út megépítését fedezi?

Deszkás 2009.12.15. 07:53:03

@xenuka: Most te mire vagy büszke? Hogy van pénzed, de eszed nincs, Vagy arra, hogy te jelentős mértékben hozzájárulsz a környezetszennyezéshez? Meg kell mondanom, nagyon nem hiszek neked és az írásodnak, mert a stílusod szerint neked nincs ennyi pénzed. Ennyi pénz tudatában nem szoktak az emberek így viselkedni, mint te, bár tudom, pénzzel intelligencia és ész nem jár. Mellesleg az is hihetetlen számomra, hogy az ekkora autókkal járók, ennyi pénzzel rendelkezők nem fognak ilyen fórumokat látogatni.

Deszkás 2009.12.15. 07:59:56

@dmm: És hány ember megbetegedéséhez járul hozzá két ekkora autó szennyezésével?

Horgos Eszter · http://tamadohattyu.blog.hu/ 2009.12.15. 12:30:16

lesz itt bazmeg, asszem. szerintem az autósokkal az a baj, hogy a vadkapitalista pesti mentalitás levében főttek puhára. képtelenek ebből a kelet európai nejlonzoknisságból kilépni. a kereszteződésbe akkor is behajtanak, ha ezzel elállják a keresztben érkezők útját. ausztriában egyszer ~150 euro büntetést kellett ezért fizetnem (akkor még ATS volt). itt szarnak a közlekedési rendőrök a morál fejlesztésére, a részletre vett autóikban egyedül ücsörgő idegbetegek és a felfuvalkodott audi-bmw-mercedes userektől pedig alapból rettegek, mert 10-ből 10 nem adja meg az elsőbbséget, ha meg elüt... akkor láthatjuk a cipőjét is.

Funkerman 2009.12.15. 13:10:35

@biciklispatkány: Nem tudnak azok sok mindent. Itt maradtak régről, nem vették észre, hogy azóta elhordták a vöröscsillagot a fogatlan, alkoholista fejük felöl. Megtudhattuk tőlük azt pl., hogy ámerikában az emberek csak az erdőkben bringáznak és azt is, hogy az ózon már lyukasan alakult ki.

Funkerman 2009.12.15. 13:20:55

@xenuka: Persze és az ikeába is a 2méteres gardróbszekrényért is bringával megyünk. Neked is az a bajod, hogy nem sarkítasz nagyon.
Igazán örülünk annak, h mindenki nyugdíját, adóját te fizeted. Fasza gyerek vagy! De amennyi bringás van (szerintetek) akkor nem sok plusz adót, tbt fizethethetsz. Sőt, télen semennyit :D
Mi lopunk, csalunk, nem fizetünk járulékokat... Ti pedig vagytok a mintapolgár. :)) Csak ki ne derüljön, hogy 5-öd annyi adót/tbt fizetsz, mint amennyit kellene.
Remélem szilveszter napján sorban állsz majd valamelyik benzinkúton (egyszerre mind a 20 verdáddal), mert 30 forinttal megemlik a talpatok alatt kicsirgó lének az árát.

Laurel 2009.12.15. 17:05:17

@Stock: A lényeg a hozzászólásom első 80%-a volt. Nevezetesen, hogy nagyon sok más ok növelte a belváros mostani autós túlterheltségét. Amit írtam, a tetőtérbeépítésekről valós probléma. Eddig ebben a rövid kis utcában három házra húztak egy új szintet, ami persze a lakóknak jó, mert legalább kifestik a düledező VII. kerületi ócska házaikat. De esténként már most sem jut mindenkinek parkolóhely. (sok új lakás=sok új autó) Emellett újabb házak szeretnék eladni a padlásukat. Ezek után folytathatnám a P+R parkolók megszünésével. Az autóközlekedés problémáinak csak nagyon kis részét jelentik a kerékpárosok, és összességében az elvett parkolóhelyek nagyon minimális része írható a kerékpárutak rovására. Bp. közlekedése az összeomlás szélén áll, és a kerékpárosoktól függetlenül is megoldást kell találni a problémákra

GG81 2009.12.16. 09:56:20

vicces, hogy a cikkben megint az autós a fasiszta, amikor ez tényleg leírásra került, de idézetként, amit a hős kerékagyas sötétzöld mondott a videóinterjúban... hát ennyit arról, hogy egy elhangzott szónak mi a története.

ninj4tune 2009.12.17. 11:05:01

nehogy elriasszátok a demagógokat, miattuk szórakozom ilyen jól (sok más emberrel egyetemben).
köszi! :-D
ps.: a bringautak pont az az autós hétvégi harcosoknak kellenek, akik szeretnék ha a családjukat nem ütnék el... aki KÖZLEKEDNI szeretne bringával, nem nagyon használja ezeket, mert használhatatlanok.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.22. 15:41:07

@Deszkás: Az összes alkalommal. Nem egyszer rámutattam már a kettős mércédre. Amúgy Te nagyon jól tudod, hogy mikor kit ordítanék le. Életemben nem jártam még az Andrássy úton, nem is tervezem. Ellenben már akkor két biciklim volt, amikor Te csattogós lepkét toltál. Csak ha tejért mentem többet tekertem már tizenéves koromban, mint Te egy hónap alatt. Azóta átültem motorra, mert én azzal járok... De Te biztos tudod milyen autós vagyok...

911 Turbo 2010.01.06. 21:57:56

Ma tekerjetek vázszamarasok !!

lr 2010.01.07. 01:06:44

@911 Turbo: Akarsz róla beszélni?

Csii 2013.07.28. 20:02:41

@FN: Itt is játszod az arany középutat, a nagy megmondót?
Röhejes vagy.
süti beállítások módosítása