Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Elkezdődött: telepítik a Bubi dokkolóit

2014.03.05. 12:55 - kirk kapitány

Szerdán elkezdődött a budapesti bérbringa-hálózat állomásainak építése. A dokkolótelepítés több helyen indult egyszerre. A VI. kerületben, az Andrássy út és a Körönd környékén, valamint a Nagykörúton is szerelnek.

A munkákat nehezíti, hogy - bár előre kiplakátolták - gyakorlatilag minden leendő állomás helyén parkoló autók álltak, amelyeket el kellett szállíttatni.

A MOL Bubi teljes hálózata az ígéretek szerint áprilisban már használható lesz. A projekt azonban mintha kis késésben lenne. Eddig arról volt szó, hogy februárban üzemelik be mind a 76 kölcsönzési pontot, amit rövid tesztüzem követ majd.

(Visszakerestem: 2009 áprilisában, tehát öt éve írtunk először a budapesti bérbicikli-hálózatról. Akkor még az előző városvezetés tervezte, és Nyári Krisztián jelentette be, hogy "a városban 300-600 méterenként gyűjtőpontokat állítanak fel, ahova első körben összesen 800-1200 kerékpárt helyeznek ki". Azt mondták, hogy csak két évet kell várni.)

photo 3 (1)
Fotó: Bakró-Nagy Ferenc / Index

 

photo 3
Fotó: Bakró-Nagy Ferenc / Index

Címkék: bubi bérbicikli

73 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr225844405

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bájk, mi? 2014.03.05. 16:05:29

Hamarosan Budapesten is bevezetésre kerül a közösségi bérbicikli rendszer, Esztergomban pedig már át is adták Magyarország első ilyen hálózatát. Ennek örömére megmutatom, milyenek a milánói közbringák. Pont úgy működik a rendszer, ahogy azt elvárjuk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.05. 13:22:26

@zsoci:

Adj neki egy esélyt. Pl ha egyszerű lesz a használata, akkor párszor fogom használni.

.

.

Egyébként a projekt több éves késésben van, de választásokra valahogy elkészült.

.

.

Az sem mindegy, ki a célközönség. Esztergomban például nem a túristák, az biztos.

mement 2014.03.05. 13:23:12

Végre:D Annyi éve vártam már, kár hogy nem fogom használni mert időközben eljöttem az országból:/

Cserébe ahol lakom ugyanezeket a bringákat tolják bérbringa rendszerben, és kurva jól működik.

vazze... 2014.03.05. 13:23:50

Ennél kevés fontosabb dolog van, tényleg... Már csak ez kellett hogy beérjük európát.

umleitung 2014.03.05. 13:35:14

@vazze...:
Inkább ez, mint még egy stadion.

Doktor Senkiházi (törölt) 2014.03.05. 13:36:10

Ha 2011-re ígérték először és 2014-re kész lett, az nem is olyan nagy késés.

zsoci 2014.03.05. 13:38:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Pont ez a gond: nincs célközönség.
A budapestre látogató turista sosem fogja használni, mert nem fogja tudni, meg valjuk be a tipikus turista 60 felett van. Városi bicajozásra a pesti utakon alaklmatlan.

Ez csak egy újabb stadion/M4 stb. építés: pénzszórás cél nélkül.

oszt jónapot 2014.03.05. 13:40:32

@zsoci: Kurva sok turista bringázik a belvárosban már most is.

VVICC 2014.03.05. 13:44:43

@zsoci: kb 5-6 olyan ismerősünk van aki külföldi és minden évben nyáron jönnek hozzánk, más más időpontba. mindegyik ismétlem mindegyik kerékpárt bérel, kérik el a mi cangáinkat.

Hülyeséget ne írj!!!!

balfa 2014.03.05. 13:55:18

@zsoci: 60 felett, sőt, a romkocsmákban fitt 80-asok nyomják, a ráday és a liszt környéke a gurmé 90 évesek tanyája. te itt élsz egyáltalán?

Gsix 2014.03.05. 14:00:43

@zsoci:
Te sem jártál még sehol Mo-on kívül az látszik, pl. Oslo, Stockholm...

Parentheses 2014.03.05. 14:05:19

Én nagyon örülök neki, hogy lesz ilyen, és ha májusra működni fog, az pont elég. Az egyetlen, ami nem tetszik, hogy a városliget már nincs benne a rendszerben, szerintem lehetett volna állomást tenni a kisföldalatti végállomásához, végig az Ajtósin, és a Stadionok felé is.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.03.05. 14:11:16

@VVICC: Mindenki tudhat példát és ellenpéldát mondani, vannak külföldi biciklisek, de szerintem nem olyan sokan. Külföldi ismerős az tök más, mert nem egyszer jönnek pestre, hanem évente.

Aki nem ismeri a várost, az fényképezőgéppel jön, nagy térképpel a kezében és múzeumokat, épületeket, stb-t látogat...
Biciklivel azok közlekednek, akiknek van valami ismeretük és konkrétabb céljuk. Azért ez nem a tipikus túrista esete.
Az megint más, ha valaki a Margit-szigetre bérel biciklit...

Lehet, hogy lesz nagy lelkesedés és ezért majd a magyarok vesznek rá bérletet, de szerintem nem lesz jól kihasználva és nagy pénzszórás az egész. Az autó úttól elkülönített bicikliutak kellenének inkább még, esetleg a Velencei tavat/Balatont/Pestet összekötő bringaút és intenzívebb rendőri ellenőrzés és ha kell bírságolás, hogy mindenki tartsa be a szabályokat... Ez a bubi egy drága látványprojekt..de szkeptikus vagyok, hogy mennyire lesz hasznos.

skovalsky 2014.03.05. 14:21:57

@sanche: 2014-ben ki visz még papírtérképet egy városba, telefon, gps?
Ahhoz pedig, hogy fotózz és egyszerre ismerd meg a várost a legjobb módja a kerékpár, aki mindkettőtt csinálta valaha szerintem egyetért. Némileg rontja majd az élményt a nem kevés bunkó az autós és kerékpáros táborból de összességében szerintem ez egy pozitív dolog ami jót tesz a városnak.

erol 2014.03.05. 14:23:24

@zsoci: Szerinted mi az értelmes közlekedés?

spontan · http://erdekessegek.info 2014.03.05. 14:24:18

Én a belvárosban használnám, ott praktikus lenne ide-oda elgurulni, aztán csak lerakni a biciklit. Engem az érdekelne, hogy realtime a neten lehet-e majd követni, hogy hol mennyi bicikli és szabad hely van, mert az ciki lenne, ha mondjuk megyek valahova, és letenném a biciklit, és nincs szabad hely, ezért ácsorogni kell, amíg valaki el nem visz egyet.

De ha beválik, akkor lehet, hogy idővel nálunk is ilyen jelenetek lesznek majd az utcán:

erdekessegek.info/biciklis-forgalom-hollandiaban-169.html

Lady Ann 2014.03.05. 14:25:09

Kicsit rettegek, hogy megint fogtak egy jó ötletet, de valami irgalmatlanan banális butaságon elcsúszik és használhatatlan lesz az egész :(

Parentheses 2014.03.05. 14:31:42

@sanche: A bérbringa egy tömegközlekedési eszköz, ami szinte mindenhol, ahol működik, veszteséges, mint a tömegközlekedés általában. Csak a legsikeresebb rendszereket tudják kihozni nullszaldósra.

Ezért kellenek a szponzorok (mint a MOL a Bubinál), a reklámbevételek (ezért van sárvédő a hátsó keréken) és természetesen nem elhanyagolható az önkormányzat hozzájárulása sem. Ha egy rendszer az évek során sikeressé válik, az előbbiek szerepe megnő, az utóbbié lecsökken.

Használati oldalról jellemzően két lábon állnak, egyrészről a helyi lakosokból, akik sokat használják, ezzel tehermentesítik az egyéb tömegkzlekedési eszközöket és az utakat, mellette mozognak egy kicsit, a másik lába az alkalmi használók.

A két elem egyformán fontos, mert a helyi lakosok adják a rendszer létjogosultságát és a hosszú távú hasznát, de kevesebb bevételt termelnek (a bérletek ugye diszkontáltak), a másik láb az alkalmi használókat jelenti, a turistákat, akik kevesebbet használják, de többet fizetnek érte (mert az alkalmi használat relatíve drága és a rendszer nem ismerete miatt gyakran kicsúsznak az ingyenes használati periódusból).

A tapasztalat egyébként azt mutatja, hogy a nyugateurópából és a távol-keleti turisták keresik az ilyen rendszereket, látványosságtól látványosságig mennek, lerakják, megnézik, újat vesznek ki, stb.

bldo 2014.03.05. 14:36:55

@sanche: A bérbicikli rendszer tökéletes módja a turistáskodásnak, egy város bejárásának, megismerésének, jómagam is használtam már külföldön, pedig nem volt helyismeretem, és nagyon jópofa volt. Ha az "tipikus turista" (jelentsen ez bármit is) képes a BKV-n eljutni A-ból B-be, akkor a bicajok használatára is az lesz – és sok esetben jobban jár vele, főleg a belvárosban, ahol elég jól kiépült a biciklis infrastruktúra.

Stormbird 2014.03.05. 14:47:31

Sok kis hobbi(t) cangás de egy defektet már nem tudnak orvosolni. Ez a bubika meg szerte szana lesz barmolva, ilyen hülyeségek helyett a BKV-t kellene rendbe vágni fejeket hullajtani a lopásokat sikkasztásokat beszüntetni. Szép állom marad csupán.

bldo 2014.03.05. 14:51:10

@zsoci: Tegnap egy "normális közlekedő" csapott el majdnem, amikor a zöldnél (ismétlem: zöldnél!) mentem át a bringás átvezetésen, mert a vakegér úgy gondolta, hogy neki nem kell megállnia a piros lámpánál. Máskor egy "normális közlekedő" rajtam keresztül váltott sávot. Mentem a bringasávban, mögülem jött, látott, mégis elsodort és otthagyott. Ráfázott, ugrott a jogsija és keresett némi pénzt az állam is a büntetésen. Gondolom mindegyikük hozzád hasonló mentális állapotban lehet – egy roller hajtására nem vagy alkalmas barátom, nemhogy emberek között közlekedésre, bármilyen eszközzel.

Baloldali érték 2014.03.05. 14:52:47

Látom megérkeztek az autójukba gyógyult trollok, akik szerint tipikusan mindenki lassítja a forgalmat csak ők nem.

2014.03.05. 14:55:57

@sanche: a belváros közepén lakom, a közvetlen közelemben három bringakölcsönző van, nyaranta fullon pörög az összes, és a belváros reggeltől estig tele van külföldi fiatalokkal, akik bérbringákon szaladgálnak fel-alá. Az mondjuk más kérdés, hogy eszetlenül mennek, ebben egy fokkal se értelmesebbek, mint a hazai trógercangások, de hogy kihasználtság van ilyen téren, az biztos. A Bubi részben nekik is jó lesz, és nyilván fogják használni helyiek is, egyszer én is kipróbálom majd poénból.

alfax 2014.03.05. 14:58:53

@zsoci: miért lenne alkalmatlan? tökéletesen alkalmas. mi baj van az utakkal a belvárosban?

szvsz 2014.03.05. 15:03:10

Én csak arra vagyok kiváncsi, hogy 2 nap után még hány bringa lesz meg és abból hány nem lesz szénné matricázva/firkálva.

alfax 2014.03.05. 15:06:21

@sanche: Párizsban voltam tavaly, végig ezzel mentünk, TÖKÉLETES.

Gyorsan és közelről látod a várost, bárhol megállsz, beugrasz boltba, kajálni, bármi.

Ennél jobbat turistáknak nem tudok elképzelni. Nekünk papírtérképünk volt meg fényképezőgépünk is, sőt italt is vittünk magunkkal, meg vettünk pl kaját és az Eifel torony alá ültünk piknikezni.

A bicajoknak van ún. CSOMAGTARTÓ-ja amiben minden nagyon jól elfért, a kinyitott térkép is a kormány előtt.

Balage85 2014.03.05. 15:07:42

@spontan: Szerintem simán lehet majd neten és okos telefonon is követni majd, hogy hol, mennyi bicikli van. Mi Bécsben is használtuk már tavaly, kb 2 perc volt a regisztráció, a-ból B-be áttekerni tök jó volt ingyen. :) Jót bicikliztünk és még ingyen is volt. Okostelefonon meg ki lehetett keresni a hozzánk legközelebb lévő tárolót és ott ledobni a bicajt. :)
Már várom nagyon. Nem ezzel fogok dolgozni járni, de néha jó lesz egy-két helyre áttekerni, mint bkv-val átszállni többször. :)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.03.05. 15:13:30

@zsoci: a tipikus turista 0-100 év között van. Honnan vetted ezt az ökörséget? Más kérdés, hogy a legkönnyebben a német öreglányokat lehet felismerni, hogy turisrák.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.03.05. 15:15:18

Azért arra kíváncsi leszek, mi lesz, ha valaki elteker egyik ilyen állomástól a másikig és minden hely foglalt? Akkor hova teszi a bringát?

bldo 2014.03.05. 15:17:21

@álfirkász: "Mi lesz, ha nincs szabad hely a kerékpár lerakásához a gyűjtőállomáson?
Akkor a felhasználó vagy másik gyűjtőállomásnál keres üres helyet, vagy használja a vészlerakó funkciót. A vészlerakó funkció esetében a kerékpárt az állomás mellett, az erre a célra kialakított elemhez rögzítjük speciális módon. Az állomások telítettségéről a terminál, a rendszer weboldala és az okostelefonos alkalmazás ad majd információt." (Idézet a BuBi FAQ-jából.)
Hogy mi történik akkor, ha a "vészlerakó" is foglalt, arról nem szól a fáma. :)

Balage85 2014.03.05. 15:17:34

@szvsz: Mivel bankkártyával fogod tudni csak kivenni így úgy gondolom elég rizikós lesz ellopni, mert pár nap alatt rád vernek gondolom 1-200 ezret :)

Balage85 2014.03.05. 15:18:17

@álfirkász: Áttekersz egy másikhoz, ami nem túl messze van. :))

Yumurdzsak 2014.03.05. 15:18:26

van info az árakról és költségekről?

kristof! 2014.03.05. 15:21:09

Varsóban már több mint egy éve működik ugyanez a rendszer, a város szereti/használja. Én különösebben nem terveztem, hogy rendszeres használója leszek, ám nagyon praktikus, hogy akármikor tudsz pár km-t biciklizni tömegközlekedés helyett, könnyű rászokni. Ne problémázzatok ilyen hülyeségeken, inkább váltsatok kormányt, annak több haszna van

Parentheses 2014.03.05. 15:35:46

@Yumurdzsak: 30 perc ingyenes, utána "meredeken emelkedik", de azt nem írják, milyen mértékben.

remixer 2014.03.05. 15:38:47

Jó lesz ez!

Amúgy mindig élvezettel olvasom a sok habzó szájú majmot! :D

2014.03.05. 15:51:53

kéthét alatt ellopják mind, ha másnak nem akkor fémhulladéknak eladják. egy éhező ország kezébe nem túl okos dolog kenyérnél értékesebb tárgyakat adni.

873ujr3rk 2014.03.05. 15:55:22

@dumdidum42: el-e olvastad-e ?
mer kettő lehet:
A: funkcionális analfabéta vagy
B: tökéletes tájékozatlanság mellett bármibe belepofázó vagy

Nagy Zsolt E. · http://osszefosas.tumblr.com/ 2014.03.05. 16:06:10

@Yumurdzsak: eu pénzből megy,úgyhogy megkímélheted a népet a kórházas/éhező gyerekes/állatmenhelyes kommenttől

@dumdidum42: cigányék jó esélyjel megpróbálják majd begyűjteni,az tuti

Mad Mind 2014.03.05. 16:10:20

@skovalsky:
Sok ember. Sőt van aki csak az útikönyve térképe alapján próbál a városban tájékozódni. A legtöbb ember teljesen felkészületlen utazáskor. A bicikli meg csak akkor jó, ha ki tudod használni, jelenleg ez Budapesten nem lesz megoldott. Tekerj fel a Várba egy jó meleg nyári napon és utána mehetsz is ruhát váltani. Pesten meg megfulladsz.

Bazinga1 2014.03.05. 16:12:15

@Yumurdzsak:
A BKK honlapján ez áll:
"A kerékpárok használata az első félórában ingyenes lesz, ezután az első óra egy BKV-vonaljegy árába, minden további óra díja két BKV-vonaljegy árában fog kerülni. A regisztrációs díj összege “lekerékpározható” lesz."
Ez alapján egyhuzamban másfél óránál tovább nem éri meg használni, szerintem. Kérdés, ha használat után lerakom és mondjuk utána egyből kiveszek egy másik bringát (vagy akár ugyanazt) akkor újraindul-e a "számláló", ha nem, mennyi időnek kell vajon eltelnie?

Bicikliző medve 2014.03.05. 16:14:59

@remixer: Lehet nekik szurkolni, hogy hátha most viszi el őket az infarktus :D

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.03.05. 16:17:27

@873ujr3rk: pedig van benne valami. Attól, hogy a bérlő nem nagyon fogja ellopni, az alkatrészek nem lesznek túl nagy biztonságban.

Valamint az is izgalmas, hogy a fotók alapján úgy tűnik, a nyereg magasságát állító bilincs az a típus, amiből én kettőt is elhasználtam egy v. két hét alatt, mire kiderült, hogy gyenge a súlyomhoz. Folyton becsúszott a nyereg a vázba és kézzel nem is lehetett eléggé meghúzni.

Yumurdzsak 2014.03.05. 16:40:40

@Nagy Zsolt E.: nem volt tervben kisállattemetőkért kampányolni, csak hogy megéri-e nekem. most már csak a havi díj kérdéses

Yumurdzsak 2014.03.05. 16:41:52

@Bazinga1: tel-avivban végig turnézhatod a várost,ha 29 percenként cserélsz. remélem itt is így lesz.

dieter1 2014.03.05. 16:48:09

Ha budapesti lakos volnék, akkor persze a saját kerékpárommal közlekedném bizonyos távokon, de mivel nem vagyok, valószínűleg én is használni fogom: sokkal nagyobb függetlenséget jelent, ha több helyre is el kell jutni ügyinézéshez, mint a tömegközlekedés. Ha pedig még a dugódíjat is bevezetik pár év múlva - amit az EU már kötelezően előirt -, akkor még többen fogják meggondolni, érdemes-e autóval bemenni a városba.
Amúgy miből gondolja valaki, hogy a 60 év felettiek már nem bírnak kerékpárra szállni? Ahogy az Alpok hegyei tele vannak túrázó nyugdíjasokkal, ugyanúgy sokan kerékpároznak is közülük. Attól, hogy sok magyarnak a szabadság annyi, hogy elviteti magát egy hotelig vagy más szallásig, és ott elsörözget egész nap, még léteznek aktiv emberek is :-P

mt-03 2014.03.05. 18:00:52

uttestre teszik a parkolojukat??? a nagykorut forgalma melle? az bator. vagy csak ott szerelik ossze?

F173 2014.03.05. 18:11:30

@dieter1: Én budapesti vagyok, van saját bringám és mégis fogom használni a BUBI-t. Saját bringámat nem szívesem hagyom az utcán, ha viszont elered az eső inkább BKV-ra szállok.
A belvárosban a Bubi sokkal rugalmasabb, mint a saját bringa..

ex-dr. vuk 2014.03.05. 18:21:42

@Bazinga1: igen, ujraindul. A lenyeg az, hogy forogjanak a bringak es ne az legyen h egyvalaki hasznalja sokaig. Igy nagyobb esellyel lesz szabad bringa egy dokkolonal, mert arra osztonoz, hogy rovid utakra hasznald.
Szerintem annyi van hogy ha lerakod akkor ugyanazt nem viheted el.

Lafitty 2014.03.05. 19:50:39

Van 2 bringám és bérletem is, mégis naponta többször használom a bérbringa rendszert, mert kis távokra baromi praktikus, és alig várom, hogy Bp-n is használhassam.

SAndris 2014.03.05. 20:47:16

Tudja valaki, mikor és hol lehet regisztrálni?

Estevez atya 2014.03.05. 22:04:45

Én nagyon drukkolok neki, és ha lesz lehetőségem, kipróbálom.

Én egy picit attól tartok, hogy kb 1 hét után sehol nem lesznek a bringák - széthaggyák, vagy felpakolják egy NAAGY leárnyékolt rakterű autóba.

Ugyanakkor egy már elvileg létező, kölcsönzési lehetőség:
www.obudakerekpar.hu/kerekparpark-es-dijszabas

háténimmár 2014.03.05. 22:22:56

Kiveszem bankkártyával, letámasztom (lelakatolva) egy múzeum elé( de legyen kisbolt 2 precre) és ezalatt ellopják.
Tőlem húzzák le az 1-2000 EUR-t?
Mert a saját bringámat már ellopták, és mivel nem vagyok híres japán világutazó, sosem lett meg.

háténimmár 2014.03.05. 22:24:03

@háténimmár: de ettől függetlenül várom, és belvárosi lakosként még használni is fogom. Bár most vettem egy rollert 45e-ért, az praktikusabb, mert nem kötöm ki, hanem vállra veszem, így a dakoták sem lovasítják meg.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.05. 22:51:51

@dieter1:

" Ha pedig még a dugódíjat is bevezetik pár év múlva - amit az EU már kötelezően előirt "
- Mindig elmondom, a vállalásunk nem csak a dugódíjra, hanem új
Duna-hidak létesítésére is vonatkozott.......

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.05. 22:54:03

Egy koca, aki régen bringázott már, hova jut el fél óra alatt? (Igen, magamról beszélek)

.

Más: Súlykorlátozás lesz?

Alick 2014.03.05. 23:03:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: fél óra alatt 6-7 km-hez nem is kell jó kondi.

Gyurcsany F. 2014.03.05. 23:23:53

Kurva anyukat, inkabb csinalnanak ingyen parkolot a terepjarosoknak, mint ezt a faszsagot.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.03.05. 23:29:16

@Gyurcsany F.: apád meg inkább gumit húzott volna a farkára anyád helyett!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.05. 23:55:03

@háténimmár: Ha bemész a múzeumba, addig ne akard foglalni a bicajt. Rögzítsd a legközelebbi dokkolóállomáshoz és onnantól nem a Te gondod. A tarifarendszer is erre fog ösztönözni, mert egyre többet fizetsz, ahogy ketyeg az óra.

KergeK@csa 2014.03.05. 23:59:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Súlykorlátozás a bicikliket elnézve csak 140 kiló környékén lehet, jó masszívnak néznek ki.

6-7 km egy fél óra alatt simán megvan attól, aki tud bringázni.
Én 10 év kihagyás után 35 perc alatt abszolváltam 10 kilométert, 120 kiló környékén. :/
(Abból lett másfél év alatt 90. ;))

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.06. 00:00:38

Szép, hogy építgetik az állomásokat, de szeretném végre megismerni a konkrét tarifarendszert, továbbá szeretném látni azokat a biciklisbarát forgalmi változásokat (biciklisávok-nyomok, egyirányú utcamegnyitások, stb.), amikről szó volt.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.03.06. 00:04:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hm, ezt nem is tudtam. Konkrétan meg is lett mondva, hogy hol? Vagy hivatkozhatunk a Vidinnél épült hídra is? ;-)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.06. 00:13:17

@Alick: @KergeK@csa:

Kösz. Ez jó, mert 6-7 km-en belül sok mindent elérek, ahova most sok helyre kocsival megyek, hogy ne kelljen várni a BKV-t, ill. ne kelljen gyalogolni a megállóktól. Innentől már csak dokkoló kérdése, hogy jó lesz-e nekem.
Amit meg eddig elköltöttem parkoló-óra etetésre, azt most befizetem Bubira. Már csak az időjárásnak kell kegyesnek lennie, illetve a cuccomnak kell ráférnie.
.

Sovány, 75 kg-os koromban tudtam 20-22-es átlagot menni, a város két pontja között. Rövidebb távokon sikerült néha 27 körüli átlagot hozni, de az gyilkos volt. Nem csak fizikai teljesítésben, veszélyben is.

.

.

@Poszt-toló: Örülnék, ha lennének majd posztok az első időszak tapasztatairól.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.06. 00:15:39

@promontor:

Én is egy vastagbőr posztban tudok csak rá forrást. (Mondjuk én gondoltam, hogy más is van a pakliban)

vastagbor.blog.hu/2012/06/19/dugodij_nelkul

Alick 2014.03.06. 07:14:47

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a bérbringák úgysem "száguldásra" lettek kitalálva...

dieter1 2014.03.06. 09:15:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Köszi a dugódíjas infót - amúgy pedig jó bringázást! :-)

(Örülök, hogy mostanára csak normális hozzászólások maradtak. Gyurcsany F.-et nem tudom, hová tegyem, de végül iróniának vettem és jót szórakoztam rajta.)

erol 2014.03.06. 10:10:39

@Gyurcsany F.: Így van, meg kamion parkolót a belvárosba. Sokat!;)

chirkebaszó 2014.03.10. 13:18:25

Nem azzal döngették a mellüket, hogy februárra befejezik a telepítést, bármilyen legyen is az időjárás, meg minden? márciusban tesztidőszak, áprilisban mehet e nép?
Még jó, hogy időben elkezdték...

törzsmókus 2014.03.11. 19:18:36

@Mad Mind:
> Tekerj fel a Várba egy jó meleg nyári napon és utána mehetsz is ruhát váltani. Pesten meg megfulladsz.

Ez pont ugyanennyire (nem) igaz minden más közlekedési módra.

A Várba amúgy Siklóval megy a turista, mer az menő. Vagy újabban mozgólépcsővel (Várbazár).
süti beállítások módosítása