Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egymás után három Combino-szendvics

2014.01.30. 13:04 - kirk kapitány

A körúton örökítette meg magát két biciklis futár, amint a villamosok közötti szűk rést használják gyorsító sávként. A kettő perces felvétel ideje alatt háromszor vágtak át az egymással szembe haladó Combinók között

Tény, hogy a villamossíneken nincs dugó, csak néhány villamost kell kerülgetni.

A régi körúti villamosokhoz képest azonban a Combinók szélesebbek, a szerelvények között olyan szűk a hely, hogy egy gyalogost is simán elsodorhatnak a kocsik, a szélesebb biciklikormányok pedig szinte biztos, hogy elakadnak valamelyik oldalon.

Az attrakció fokozottan ön- és közveszélyes, és még szabálytalan is.

(via: urbanplayer.hu)

Címkék: combino körút futár

285 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr475789912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sea-you 2014.01.30. 19:16:45

@lyken: Erzesem szerint nem erted amit mondok, de elmagyrazom szivesen:

Vallaltak a felelosseget azaz HA tortenik valami gaz akkor meghalhatnak, bortonbe kerulhetnek, esatobbi.

"aztán meg azt írod, hogy nem lenne életszerű ha vállalnák a felelősséget" vs " igen-igen eletszeru amit irsz, nyilvan mindenki feljelenti magat ha szabalytalansagot kovet el."

Abban tovabbra is egyetertek, hogy nem egeszen komplettek, de tovabbra is tartom magam ahhoz, hogy igenis vagany dolog volt ezt megcsinalni, es nem tudom elfogadni a sok onkentes rendort.

Pistabácsi 2014.01.30. 19:40:59

@KariKa: És, ha olvastad a hsz-eimet írtam, hogy a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége van. És teljesen egyet értek veled, ha nincs lámpa, akkor minden zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége. Olvass tovább leírtam, zebrán nincs elsőbbségünk, csak a vele párhuzamos bicikliúton. A sáv meg a Bajcsyn azért kell, hogy a gyalogosokkal ne zavarjuk egymást. Ott szállnak le a turisták a buszról, és mennek a bazilikába, ott lehetetlenség bringával haladni, ezért mindenki az úton megy.

flea 2014.01.30. 19:41:13

@hatmandu:
Most két eset van.
Az egyik, hogy túl sokat ittál, akkor menj haza, pihend ki magad.
A másik, hogy ezt komolyan gondoltad. Ebben az esetben azt érdemelnéd, hogy a szomszédod holnaptól mindennap a levegőbe lövöldözzön a házad előtt az utcán, és ha esetleg kérdőre vonnád ezért, azt felelje: "Hogy ugrál a kis nyomorék! Majd ha baleset lesz belőle, lehet ugatni, de addig minek?"

flea 2014.01.30. 19:45:00

Mellesleg nem értek egyet azokkal, akik azonnali rendőri felelősségre vonást követelnek. A videón szereplő srácnak ill. a videó készítőjének nyilván fogalma sincs arról, hogy nemcsak magát veszélyezteti. Az értelmes megoldás ebben a helyzetben az, ha vannak tapasztaltabb és szabályosabban (de minimum biztonságosabban) közlekedő kollégáik, akik elbeszélgetnek velük négyszemközt, és elmagyarázzák, hogy ezt konkrétan miért nem kéne.

Aki meg vasrudat dugna az útjukba, az sürgősen menjen csajozni. Ha az nem megy, igyon. Ha az sem megy, fogjon egy deszkát és verjen bele 100 szöget minél rövidebb idő alatt. Mindenesetre vezesse le az indokolatlan feszkóját. :)

flea 2014.01.30. 19:47:52

@közösperonos átszállás: az utóbbi néhány évben Budapesten (legalábbis azon a részén, ahol én közlekedem) drasztikusan megnőtt az olyan autósok számaránya, akik kellően lassan közelítik meg a zebrát, és megállnak az átkelni készülő gyalogosnak.

eöeöe 2014.01.30. 19:48:32

Remélem mentő lesz ami elbassza majd, különben nem biztos hogy időben odaér a segítség.

Pistabácsi 2014.01.30. 19:49:09

@lyken: A kérdés, amire ezt írtam úgy szólt, hogy: miért kéne megadni egy bringásnak az elsőbbséget?

Ne képzelj bele mást! Természetesen akkor jár, ha a KRESZ szerint is jár.

Láttam egy esetet, amikor a bringás a kerékpársávon egyenesen ment, és a mellette (balra) levő sávból az autós úgy gondolta, hogy ő most jobbra lekanyarodik. És azt mondta a sofőr: Miért kellett volna megadnom az elsőbbséget, egyenrangú, mint én? Ahham, belső sávból jobbra kanyarodni, a mellettem levő sávban egyenesen menő jármű elé...

szegedbicaj 2014.01.30. 19:50:04

Villamossal legalább tuti nem húzzák rájuk a járművet, bosszúból az előzésért. Aki viszont a rendőröket rájuk uszítaná, az belegondolt már ebbe?:

www.hir24.hu/Root/Shared/Pictures/2013/09/19/Combino-rendorauto(2).jpg

CSI

v2peti 2014.01.30. 19:50:59

Ha a kerékpárút folytatódik a túloldalon, akkor az elsőbbség hiányát táblával kell jelezni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.30. 20:00:33

HA ilyen messze egymástól, ilyen hosszan felállítanék két sor bútorlapot, fogadjunk, nem sikerülne nekik végigmenni.

Pistabácsi 2014.01.30. 20:06:48

@flea: elfogadom az érvedet. utólag elolvasva, úgy érzem félreértettelek. Sajnos sok barom jön azzal, hogy a biciklisek ilyenek, meg olyanok, és néha belefutok abba a hibába, hogy másokat is ez alapján ítélek meg. nem fogom tovább reszelni a fingot, nincs miért. a lényeg, amit itt sokan próbáltunk egymásnak elmondani több-kevesebb sikerrel, hogy figyeljünk egymásra, és ha lehet próbáljunk szabályosan közlekedni. szép estét! :D

Törvény (törölt) 2014.01.30. 20:13:02

Örömmel tölt el, hogy a Kerékagy próbálja kivetni magából azokat a ön- és közveszélyes szuicid egyéneket, akik semmivel sem törődnek, csak a saját egójukkal! Semmivel sem lennénk kevesebbek, ha ezek az emberek a saját otthonukban békésen felakasztanák magukat.

M. Péter 2014.01.30. 20:28:29

@osztom ezt a véleményt: Elfeledkezel azokról az autósokról és motorosokról, akik felveszik videóra, hogy mennek 200-zal, és ezt rakják ki youtube-ra. Az ügyesebbje egy kézzel vezet, miközben a másik kezében a mobiljával filmezi a sebességmérőt.

Faissst 2014.01.30. 20:37:27

@Dr. Valentin Narcisse: Mièrt gondolod,hogy aki a járdán teker,az nem tud bringázni? :D Igazàból èn azon vagyok meglepődve,hogy mièrt hiszik egyesek,hogy attól mert az úton megy az autók között,attól ők nagyon pro biciklisek? Vicc az egèsz :D

A nagy Ő 2014.01.30. 20:47:21

Érdekes vélemények. Még azt is adnám, hogy ügyesek és vagányak, mint az a motoros aki átugrik egy lángoló karikán, csak az baj, hogy ők ezt forgalomban csinálják. Az meg még inkább, hogy ezt videóra is veszik és közzéteszik. Felelőtlenség saját magukkal és másokkal szemben is.
Persze ettől még nem minden kerékpáros egy virtuskodó marha, ugyanúgy mint ahogy azokból az autósokból sem lehet általánosítani, akik kétszázzal előznek az M7-en és feltöltik a YouTube-ra.

Egy másik videómegosztón lehet látni ennek a Dani nevű srácnak az arcát is. Nagyon fiatal még, kár lenne érte ha ilyen hülyén halna meg, márpedig ha így folytatja megvan rá minden esélye.

áramszedő szakaszoló 2014.01.30. 20:47:43

A két balfasznak elkelne két kurva nagy pofon a villamosvezetőtől. És ha beakad a sínvályúba a kerék? Ott marad a barom, a villamosvezető meg élhet tovább a gázolás terhével a lelkében...a körutasok vannak a legnagyobb stressznek kitéve, és akkor jön két ilyen gyökér...mondom ezt úgy, hogy én is bringázom.

áramszedő szakaszoló 2014.01.30. 20:50:38

@Sea-you: És ha történik? Akkor mit mondasz? Ez nem videójáték bazdmeg, hogy felkel, és még egyszer nekifut a kombínószendvics-szintnek.

Fatal Error! System Halted! 2014.01.30. 20:55:30

Ezt úgy írom, mint egykori biciklifutár:
mindig hánytam az ilyen nagyképű, ki-ha-én-nem, "rakdmegnyélen" típusú futárokat. Mindent és mindenkit leszarnak (persze az autósok is), szép példájukat láthatjuk a videoban. Alighanem én voltam az egyetlen futár a városban, aki megállt a pirosnál. Nem miattuk, de nem sokáig csináltam ezt, leginkább, elegem lett a közlekedésben résztvevő ÖSSZES egyénből, gyalogostól az autósig.

lyken 2014.01.30. 21:32:17

@Sea-you:
A: Történt valami. A neve közúti szabálysértés, ha a szembejövő villamosvezető idevágó teendőlistáját megtekinted, akkor rájössz, hogy közúti veszélyeztetés is.

B: Fentiekért a felelősséget a rendőrség vagy a bíróság tudja megállapítani, mint illetékes szervek. Ez megtörtént?

cukorrépa 2014.01.30. 21:37:09

értem én ezeket a futárokat (nekik logikus, hogy ott mennek, ahol kevés a kocsi, akkor, amikor tudnak), de ez a fajta közlekedés kib*szottul balf*szság.
kurva rossz példát mutat, az összes biciklista renoméját rontja és életveszélyes is.
védhetetlen, ti ketten a képen ökör majmok vagytok.

lyken 2014.01.30. 21:38:43

@Sea-you: " tovabbra is tartom magam ahhoz, hogy igenis vagany dolog volt ezt megcsinalni, es nem tudom elfogadni a sok onkentes rendort."

Apósomba egyszer belement szemből egy barom. Öngyilkos akart lenni. Após busszal volt. Egy évig kezelték.
Lehet kurva vagány dolognak tartod a videó tartalmát. Mikor a villamosvezető egy évig nem tud dolgozni, majd biztos boldog lesz. A családja is nyilván boldog lesz, hogy táppénzen van. A gyerekei is boldogok lesznek, hogy apu árnyéka önmagának. Végülis ez mind baromi vagány dolog igaz?

Láttál már vagányt balesetet okozni bringával? Elárulom mit csinál. Megpróbál rohadt gyorsan eltekerni a helyszínről. Na ennyire vállalják ezek a felelősséget.

lyken 2014.01.30. 21:40:44

@Pistabácsi: Ok, sorry, nem volt egyértelmű.

lyken 2014.01.30. 21:42:05

@cukorrépa: Az a helyzet, hogy ha beállt volna a villamos mögé követőre, ugyanott lett volna nagyjából a videó végére mindkettő.

Pistabácsi 2014.01.30. 21:44:52

@lyken: no para. :D egy oldalon állunk.

Pistabácsi 2014.01.30. 21:48:51

@lyken: én eleve sínen rühellek menni, mert bármikor beragadhat az első kerék a sínek közé. szerintem az a vagány bringás, aki városi autós tempóban bír közlekedni. értsd: megállsz a lámpánál, és villámgyorsan 30-40-re
gyorsulsz.

HaCS 2014.01.30. 21:54:48

Szegény srác! Biztos robotol egész nap. Nézzétek meg, még lámpára se futja neki!

KariKa 2014.01.30. 22:09:19

@Pistabácsi:
Igazad van, figyelmetlenül olvastam, párdon.

@közösperonos átszállás:
Ettől függetlenül az van, hogy a kerékpárút védettségének tudatában élve az azt használó közlekedők szó szerint semmibe veszik a rajta átvezető zebrát.
A különbség az, hogy az autós tudatában van annak, hogy a zebrán a gyalogosnak elsőbbsége van.
De mondom, a mindennapi tapasztalatom az, és ez a működő gyakorlat, hogy a bringások nem is fogják fel, hogy zebra jön, ahol nem nekik van elsőbbségük.

A porbléma abban a tendenciában gyökerezik, hogy az elmúlt években nagy hangsúly helyeződött a kerékpárosok megvédésére, autósokkal szembeni előnyös helyzetbe hozására, de ezzel nem járt együtt az, hogy kihangsúlyozzuk a gyalogosok minden járművel közlekedőnél védtelenebb helyzetét.

Mészáros Laci 2014.01.30. 22:16:55

hozzátenném, hogy az autók mellett is van ilyen veszélyes bringázni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.30. 22:21:49

A villamos viszont nem huzza rá a korményt:-)
A kettő közötti távolsás közel állandó.
Ezek vérprofi futárok.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.30. 22:23:07

@HaCS: nappal minek lámpa?
Estére meg egy fejlámpa elég ami hátul pirosan világít.

holl gold 2014.01.30. 23:18:35

egyszeru a dolog, a gyalogos gyengebb mint a kerekpar ezert semmi gond ha a gyalogos lelöki/felrugja a jardan kerekparozo egyent...en sem autozom a jardan...

Pistabácsi 2014.01.30. 23:33:38

@KariKa: Meg van bocsátva. :D Szép estét!

Pistabácsi 2014.01.30. 23:36:34

@holl gold: egyet kell, hogy értsek veled. bár azért a testi fenyítést nem támogatom, de a bringának semmi keresni valója a járdán, kivéve, ha ott van lelakatolva. :D

mingyá beszólok! 2014.01.31. 00:21:56

Szép estét mindenkinek!

Először is üzenem a kerékpárosok halálát kívánó aberrált állatoknak, hogy még a héten okozzanak halálos gázolásos balesetet kerékpáros terhére. Nyugodtan.

Aztán döbbenjenek rá hogy akit elütöttek, az a saját gyerekük, vagy szomszédjuk, kollégájuk gyereke volt. A sitten meg lehet magyarázni a 150 kilós kan cigánynak, hogy véletlenül öltél gyereket. Erről ennyit.

20 éve bicajozom, régebben én is benne voltam minden marhaságban, de az elmúlt 10-15 év kitermelt egy olyan idegbeteg, agresszív autós generációt, hogy még gyalog sem érzem magam biztonságban a zebrán zöld jelzésnél.

Kedves autósok! Gondoljatok néha arra, hogy milyen könnyű megdögleni az utakon, nyeljetek egyet és nézetek körül mit műveltek velünk, gyalog és kerékpárral közlekedőkkel.

Köszönöm.

glinolid 2014.01.31. 04:55:51

Remélem, már kibasszák a 'csába, a bringafutár cégtől!

Adriano cselescsávó 2014.01.31. 06:32:46

@A nagy Ő:
"Egy másik videómegosztón lehet látni ennek a Dani nevű srácnak az arcát is. "
Megadnád a linket koszi

Adriano cselescsávó 2014.01.31. 07:09:57

@mingyá beszólok!:
"20 éve bicajozom, régebben én is benne voltam minden marhaságban, de az elmúlt 10-15 év kitermelt egy olyan idegbeteg, agresszív autós generációt, hogy még gyalog sem érzem magam biztonságban a zebrán zöld jelzésnél. "

Tehát: régen marha voltál ,de amikor láttad hogy
Agresszívak az autósok akkor betojtál..:DD
Gratulálok!

Adriano cselescsávó 2014.01.31. 07:16:08

@glinolid:
Pontosítanék:
1. Remélem a "kis köcsögre" vigyáznak fenn.. és 100 évig él.
2. Remélem a rendőri felelősségrevonás nem marad el a videó nyomán.
3. Remélem kirúgják a futárcégtől és mondjuk...villamosvezető lesz :)

közösperonos átszállás 2014.01.31. 09:07:10

@KariKa: "Ettől függetlenül az van, hogy a kerékpárút védettségének tudatában élve az azt használó közlekedők szó szerint semmibe veszik a rajta átvezető zebrát."

De legalábbis sokan (arányban többen, mint az autósok közül). Ugyanakkor a gyalogosok is máshogy viszonyulnak a kerékpárosokhoz.

Mondok egy példát. Van itt egy egyirányú utca, az egyik oldalán egy kétirányú bicikliúttal. Keresztül mindkettőn egy zebra. Teljesen általános az, hogy a gyalogosok balra néznek, hogy jön-e autó, majd mikor nem jön(!), lelépnek. A kerékpárútra, mert az van hamarabb. Eközben jobbra nem néznek egyáltalán.

Természetesen ettől még elsőbbségük van a biciklisekkel szemben (bár ugye "meggyőződött annak veszélytelenségéről", meg "váratlanul az útra nem léphet"), de a helyzetbe kódolva van, hogy több a gyalogos-kerékpáros konfliktus, mint a gyalogos-autós.

(Ráadásul jobbról pont egy lámpa utáni lejtő van, ha ott jön biciklis, akkor jön öt-tíz is, lendületből. Ha én jövök elöl, akkor sem tudom átengedni a gyalogosokat, mert a többiek kikerülnek. Ami megint tűnhet bringa-specifikusnak, de képzeljünk el egy többsávos utat, ahol autóval megállok a lámpával nem védett zebra előtt -- vajon megáll-e mellettem, a másik sávban a többi autós, ahogy azt a KRESZ külön előírja? Vagy ha biciklivel megállok a zebra előtt, és ki tud kerülni a mögöttem jövő autós, megteszi-e? Tehát: ha megvan a fizikai lehetősége a kikerülésnek, megint ugyanaz a helyzet...)

terrormaci 2014.01.31. 09:35:52

ilyenkor eszembe jut mindig az egyik Critical Massen lejátszódott jelenet, amikor szóltam az egyik hipszter-fixisnek, hogy ne menjen a síneken: "Figyu, ne menj már a síneken, el fogsz esni." Rámnéz - "Nem fogok, mert nem vagyok olyan balfasz, mint.." paff kormányon át, arccal tompít. Hazáig röhögtem.

Faissst 2014.01.31. 10:11:45

Nem értem miért van ekkora arcuk jó néhány "bringásnak" arra,hogy tudnak gurulni az aszfalton egy lélekvesztővel,néhány autó,netán villamos között.Elárulnátok,hogy ez miért olyan különleges dolog,hogy felsőbbrendűnek érzitek magatokat emiatt? :D Ezt bármelyik biciklizni tudó kisgyerek tudja.

Étrisyon 2014.01.31. 10:15:16

@idelle: Igen, erről. Hogy pont az a csoport általánosít, akikre pont az jellemző, amikkel másokat megvádolnak. De pontosítsunk: van kettő (!) biciklis, akik valóban közveszélyes és szabálytalan módon közlekedtek. Erre mi a reakció? Több tízezer másik megbélyegzése. Igen, pont attól a közösségtől, akiknek fizikai fájdalmat okoz, hogy vannak szabályok, és még ők vannak felháborodva, ha ezt be kell tartani.
Erről beszélünk.

B Boszy 2014.01.31. 10:38:23

@Adriano cselescsávó: tudod az a legnagyobb baj ha alá esik ez a nem egészen ép elméjű a villamos alá akkor 1 ugrik a járművezető " baleset mentes pici pénze ráadás lelkileg meg viseli hisz gyomorgörcs mert ott megy köztük azt lesni ki ér e- Szívem szerint úgy felképelném ezt a nem normálist...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.01.31. 11:32:20

@Étrisyon: "De pontosítsunk: van kettő (!) biciklis"
Pontosítsunk. Nem csak kettő van.

közösperonos átszállás 2014.01.31. 12:45:35

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Pontosítsunk. Nem csak kettő van. "

Ismered a skóciai tehenes viccet a matematikussal?

Amúgy a videón kettő van; aki a videót bármiféle hivatkozási alapnak használta arra, hogy elítélje a bicikliseket en bloc, az pontosan azt tette, amit Étrisyon írt.

Étrisyon 2014.01.31. 13:20:32

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ami nem jelenti azt, hogy minden biciklis ilyen lenne. Bár látom, a gondolkodás nem az erősséged. De hát egy fanatikus "én vagyok a fasza autós" egyéntől mit várunk?

eisi73 2014.01.31. 13:43:18

Hogy szorult volna az anyjába a feje az ilyen idióta köcsögnek. Remélem a kedves barátnője/felesége terhesen a miatta vészfékező villamoson fog utazni, és felnyalja a padlót a végétől az elejéig. Utána elgondolkozhat, hogy mit is csinált!
Azt is szívesen néztem volna, hogy a megelőzött villamos vezetője kiszáll, a kocsi elejénél megvárja a büdösbunkót és a küllői közé nyomja a váltóvasat. De szép is lett volna... :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.31. 13:59:06

@Étrisyon: "Igen, pont attól a közösségtől, akiknek fizikai fájdalmat okoz, hogy vannak szabályok, és még ők vannak felháborodva, ha ezt be kell tartani."

azt tanácsolom, kicsit higgadjál le, mert a magas vérnyomásnak súlyos egészségkárosító következményei vannak.

nézd, engem nem zaklat fel a (budapesti) kerékpárosok általános szuicid hajlama, az meg pláne nem, hogy egyesek a városi gerillaharc eszközének tekintik azt a módot, ahogyan eljutnak A pontból B-be. különösen autósként nem zavar a dolog, lévén össztömegem meghaladja az egy tonnát, és véd a kaszni.

én már akkor bicikliztem, amikor a mai "harcosok" még csak egy forró éjszaka ígéretének eredményeként léteztek két, egymást nem ismerő ember fejében, de ami ennél is fontosabb: amikor még az IFA volt a teherautó, és a Zsiguli az álmok netovábbja.
úgyhogy például csak azt nem értem, miért esik le az aranygyűrű a kedves kerékpárosok ujjáról, ha ötven méterrel többet kell tekerni ahhoz, hogy ne abban az egyirányú utcában jöjjenek szembe, ahol nem lehet, vagy ki tanította nekik azt, hogy át lehet menni a tilos jelzésen, esetleg elfelejtették-e, hogy aznap reggel mivel indultak munkába és csak azért kerekeznek a járdán vagy a gyalogos átkelőhelyen - mivel én ezeket sem tízéves koromban nem csináltam, sem most.

az autósokról írt felvetésedre: szerény véleményem szerint a kerékpáros társadalomban kb. ugyanakkora az aránya a bunkóknak, mint az autóstársadalomban, vagy úgy általában a társadalomban - ez tiszta sor.
igen ám, csakhogy: ha a kerékpáros társadalom különbnek gondolja magát másoknál, hadd ne mondjam, az autós társadalomnál, akkor illene is különb módon viselkedni vagy legalább javítani az arányt. nemde?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.31. 14:15:12

@közösperonos átszállás:
Lófaszt. Arról szól, hogy a KANYARODÓ autóval szemben val elsőbbsége.

@Pistabácsi:
"tehát ha én a kerékpárúton egyenesen megyek, és te az autóval keresztezed az én utamat, elsőbbségem van"
Lónak a faszát van elsőbbséged.
Ha az autó kanyarodik, akkor van. Ha egyenesen megy, te meg keresztezed az útját, akkor nincs (csak akkor, ha bármi más járművel is elsőbbséged lenne).

És a sok barom még képes beirkálni ahelyett, hogy utánanézne...
Vagy megtanulná értelmezni az olvasott szöveget a funkcionális analfabétája.

közösperonos átszállás 2014.01.31. 14:19:55

@idelle: "ha a kerékpáros társadalom különbnek gondolja magát másoknál"

Annak gondolja?

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Arról szól, hogy a KANYARODÓ autóval szemben val elsőbbsége."

Fuss már neki újra, légyszi, mert így nehéz lesz.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.31. 14:39:53

@Pirx:
Lófaszt, kerékpárosnak akkor sem kell, csak a gyalogosnak.

@Pistabácsi:
"kénytelen voltam járdázni"
Ja baszd meg, mert nem lehet leszállni arról a kurva bicikliről, és tolni 30 métert.

A legjobbak a pizzafutárok, akik robogóval simán mennek 30-cal a járdán, mert egyébként kéne kerülniük 100 métert, mert a másik irányból egyirányú az utca.

De ha szólsz a biciklisnek, hogy paraszt, nem a járdán kéne biciklizni, sok még meg is sértődik, és visszaugat. Amikor felajánlom, hogy hívjunk rendőrt, azt persze már egyik sem meri megvárni.

@mingyá beszólok!:
És még akad olyan faszkalap kerekes cigány, aki ezeket védi... remek.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.31. 14:40:37

@közösperonos átszállás:
Talán fuss neki te, baromka, mert eddig még láthatóan nem sikerült megtanulnod az értő olvasást.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.31. 14:44:06

@közösperonos átszállás:
Mondjuk biciklizni a majmot is meg lehet tanítani.
Olvasni nem.

Úgyhogy besorolhatod magad a törzsfejlődés megfelelő fokára, mert utóbbi neked sem sikerült.

bari15 2014.01.31. 14:52:30

Bízom benne rendőrség és futár cég meg teszi a megfelelő lépéseket.És a fő baj nem csak Nagykörúton viselkednek így a kerékpárosok hanem egész városban.Ha szól ember neki akkor ők vannak legjobban megsértődve.Lásd Széll Kálmán téren 18-as villamos végállomásán leszálló utasok közé száguldoznak és még ö csönget.És ajánlom a rendőrség figyelmébe jobban kéne ellenőrizni őket.Mert egyesen járdákon több kerékpáros mint gyalogos annak ellenére,hogy út túloldalán ott kijelölt kerékpár út.És arról nem beszélve Lánchídi alagútban(Budai oldal) a villamossal szembe jött a kerékpáros személyes tapasztalat. Hozzászólásokban olvastam azt bízik hogy villamos vezető lesz az úriember ,ha innen kirúgják én ezt kétlem 1500 főből vesznek fel 30-cat ebből átlag 20 fő végzi el villamos vezetői tanfolyamot.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.31. 14:53:40

@közösperonos átszállás: "Annak gondolja?"

egy méretét/arányát tekintve nem ismert, hangját tekintve viszont zavaróan domináns része szerint igen.

Németh András 2014.01.31. 15:36:44

kár hogy Budapesten nincs egy darab kamera sem felszerelve, sem a közterületekre, sem a villamosokra, és szintén kár hogy olyan nagyon pixeles a videó hogy nem látszik egyértelműen hogy melyik futárról van szó...
... és sajnos kár az is hogyha még lennének is kamerák és a videó alapján könnyen azonosítható lenne az ürge akkor sem lenne adott egy olyan hatóság aki hajlandó eljárni...
... mindezért nagyon nagy kár ...

holl gold 2014.01.31. 15:55:40

Ki az a budös köcsög aki utana teker es videozik ? na ö is megerdemli hogy kivasaljak.
Ezert hadakoznak tuzzel-vassal az ellen hogy valamifele jelzes legyen a kerekparon mert igy szabadon es következmenyek nelkul tudnak randalirozni (szarnak-bajnak-felelössegnek nincs gazdaja).Mast sem tudnak csak kerekpart emelgetni meg követelözni. Hanynak van biztositasa, na nem a balesetbiztositasra gondolok hanem a felelössegbiztositasra amely fizeti az ö altaluk okozott kart...Nemigen hallottam hogy megkarcolt autonal otthagynanak valami papirt vagy vallalnak a karrendezest...

BPO654 2014.01.31. 20:19:46

BTK. 260. § (1) Aki közérdekű üzem működését berendezésének, vezetékének megrongálásával, vagy más módon jelentős mértékben megzavarja, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt bűnszövetségben, öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt különösen nagy, vagy ezt meghaladó vagyoni hátrányt okozva követik el.
(3) Aki a bűncselekményt gondatlanságból követi el, vétség miatt három évig, különösen nagy, vagy ezt meghaladó vagyoni hátrány okozása esetén öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(4) E § alkalmazásában közérdekű üzem a közmű, a közforgalmú tömegközlekedési üzem, a távközlési üzem, valamint a hadianyagot, energiát, vagy üzemi felhasználásra szánt alapanyagot termelő üzem."

BPO654 2014.01.31. 20:23:13

A szemből jövő villamost fékezésre kényszerítette minden valószínűség szerint, + a nőt majdnem elütötte, + majdnem meghalt. Mivel ketten voltak ez bűnszövetség!!!:S
Azonosítót mindegyikre, mint a rendőrökre. Az azonosítóból ki kéne derüljön melyik futárcégnél dolgozik, és ki Ő.

ntn 2014.01.31. 22:50:48

mindenhol vannak idióták. kerékpáron, autóban, blogokon, országházban, stb. nézzetek inkább magatokba

~zoli79 2014.01.31. 23:32:43

10+ éve, amikor Pesten voltam egyetemista, mindig itt mentem. Gyorsan fölismertem, hogy biztonságosabb, mint az úton.

Ezzel a szendviccsel mindössze egy gond van: azoknak a haladó bicajosoknak árt nagyon sokat, akik ugyanitt tekernek, de nem előznek villamost, pláne amikor jön szembe a másik. Csupán azért, mert a kirívó eset felhívja a rendőrség figyelmét és mindenkit büntetni fognak, aki itt halad. Az lesz a fasza.

flea 2014.02.01. 13:53:33

@BPO654: azért hülyeségeket ne beszéljünk. Ha előáll egy villamosvezető, hogy őt biza vészfékezésre kényszerítették, akkor is csak a közúti veszélyeztetés áll meg, a közérdekű üzem megzavarása nem (mert nem "jelentős mértékben" zavarta meg).

Az meg, hogy majdnem meghalt... jaj már. Szabálytalan volt és értelmetlen kockázatokat vállalt, de nekem nem úgy tűnik, mintha _ebben a konkrét esetben_ bárki akár csak sérülésveszélyes helyzetbe is került volna.

Kheopsz · http://giza.eg 2014.02.01. 19:18:39

@~zoli79:
"Csupán azért, mert a kirívó eset felhívja a rendőrség figyelmét és mindenkit büntetni fognak, aki itt halad. Az lesz a fasza. "

Az ilyet a helyszínen agyon kéne lőni.

cso zsi 2014.02.02. 11:08:36

@stmodell: A gyalog épp piroson megy át, de kérdem én, kinek kéne a nagy sárga megállóba állása után bármi néma, és gyors eszközre számítani az adott helyen?

@Gyurma73: Fejlámpa?
A videón tekerő csávónak ritkán látszik a feje a batyutól.
Az is egy balfasz volt, aki bármi, nem a járműre rögzített világítást engedélyezett.
Alapvetően a világítások a közúti gépjárműveken úgy lettek kitalálva (többtízéves fejlesztések során), hogy ne vakítson, de a láthatóság is megmaradjon, és a vezetők szemmagasságától 45 fokban lefelé essen a fényforrás. (ez sajnos csak az azonos kategóriájú járművekre igaz, bár volt idő, amikor a kamionokon is csak 60-80 centi magasan voltak a lámpák.)
Tegnap este a Lehel tér - Victor Hugo környéken 17:00-től 20:00-ig több olyan kétkerekű lénnyel találkoztam, akik a látási, és időjárási viszonyok mellett is mellőzték a fényforrást, és a fényvisszaverőt is.
A minap viszont láttam egy irányjelzést adó illetővel.
Ment egyenesen, majd kinyújtotta a bal karját, és bedöntött balra. Az első autós megállt, hogy ne csapja el. A másodiknak nem sikerült, belekorcsolyázott az első hátuljába.

közösperonos átszállás 2014.02.03. 08:30:39

@cso zsi: "A másodiknak nem sikerült, belekorcsolyázott az első hátuljába."

Na ja, hát nem tartja mindenki az előírt követési távolságot...

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2014.02.04. 18:21:48

@cso zsi: bicikliztél sötétben mostanság? Megmondanád, hogy miért csinálja azt az autósnépség, hogy szarik rám, a bringásra a körforgalomban, mikor elsőbbségem van? Pedig 3Watt villog bele a pofájába bele. A másik 3 Watt pedig a gépen csücsül, mielőtt belekötnél. Hozzátenném, hogy a faszomnak sincs kedve karácsonyfát csinálni magamból, de kivégeztetni sem akarom magam a fajtársaid által. Amúgy nem lehetne már abbahagyni ezt az autós-bringás-gyalogos faszkodást? Már én is unom...

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2014.02.04. 18:23:28

@Rotten Tróger: ... tekintve, hogy tetemes mennyiségű autós balfasz videó áll a rendelkezésemre vágatlanul/ szekundum.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.04. 20:50:43

@Rotten Tróger:

Tudsz egy konkrét kfg-t mondani? Hátha olyat mondasz, amit ismerek, és akkor esetleg lesz ötletem rá.

Sok kfg, amit használok, halálos este a biciklis számára.
Jövök, már előre benézem, mi újság. Nézem, a kfg előtti zebránál mi újság.
Lesem, közben jött-e be valaki a kfg-ba. ÉS itt látom a problémát, hogy az átlag birka nem vesz észre, hiába villog rajtad 2x3 watt. A többi háttérfény között ez kevés. Főleg ha egy 20-30-as tempóval jössz, mert pl egyenesen szeled át a kfg-at.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2014.02.05. 02:49:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Tessék: youtu.be/tJW0bNXNVZ8
Az összes kfg halálos a bringás számára, a fejlámpám is azért lett, mert elfordítva a fejem, pont az alanyt világítom meg. Aki ezt nem veszi észre, az alkalmatlan járművezetésre.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.05. 09:52:40

@közösperonos átszállás: Ilyen alapon tehát akkor a fotón nincsenek szabálytalankodó autósok, tehét kijelenthetjük, hogy csak a kerékpárosok szabálytalanok a közutakon?

@Étrisyon: "De hát egy fanatikus "én vagyok a fasza autós" egyéntől mit várunk?"

Nem, most nagyon mellélőttél. Még csak autóm sincs. Viszont én vagyok az, akit elütöttek a keleti peronján kerékpárral, és otthagytak a g@cibe a földön.

Mon3 2014.02.05. 14:19:59

Nem értem a felháborodást a "gyilkos" autósok részéről. Napi rendszerességgel közelebbről centiznek minket, mint a filmen a futár a villamost. A két villamos között egy valóságos sztráda van.
Ma reggel a nyugatinál tekertem a külső sávban. Nem mentem be a kocsik közé, hogy előre jussak, hanem szabályosan megálltam a lámpánál az előttem álló kocsi mögött, és vártam, hogy elinduljon a sor. Az induláskor bejött mellém a mögöttem lévő kocsi. Egy háztömbnyi ideig egymás mellett mentünk pár centire, mert a dugó miatt nem tudott megelőzni. Aztán kénytelen voltam előre engedni, mert egy kocsi kicsit kijjebb parkolt, és a kedves gyilkos jelölt nem adott nekem helyet.
Az eset után szabálytalanul járdáztam egy kicsit, hogy beolvassak neki. Természetesen a "csillagra érett" egyén fapofával ült a kormány mögött, de ritkán látni olyan beszart tekintetű arcot, mint a felesége volt.
De ezzel még nem volt vége a gyilkossági kísérleteknek mi reggel. A Baross utcában tekertem kifele a Kálvária térnél. A zöld jelzésre én indultam tovább egyenesen, amikor szemből két autó gyorsan bekanyarodott elém az Illés utcába. Mivel már félig a kereszteződésben voltam, a két kocsi nem az ideális íven kanyarodott, hanem egy kicsit sután, átlósan vágódtak be elém az Illés utcából kikanyarodó két szembe sávot igénybe véve, hogy beférjenek. Nem nyomtam erősen és hagytam, hogy előttem bemenjenek az utcába engem egy kicsit feltartva, de utána indulni akartam. Ekkor érkezett nagy sebességgel egy harmadik kanyarodó autó, ami majdnem elcsapott. Egy kicsit félrerántotta a kormányt a vezető és mögöttem száguldozott el, veszettül dudálva, és alpári módon megtisztelve néhai édesanyámat, aki a legutolsó majdnem sikeres gyilkossági kísérlet következményeibe halt bele, amikor sikerült koponyacsonttöréssel a kórházba kerülnöm egy szabálytalan autós miatt.
Egyből hárman nem akarták nekem megadni az elsőbbséget.

Ilyen autós mentalitás után ne csodálkozzunk, hogy néhányan inkább a villamosokat választják. A filmen látható mutatvány még mindig biztonságosabb, mint ami az autók között vár ránk. Szóval egy kicsit hátrébb az agarakkal.

Fánk87 2014.02.05. 23:43:27

Szeretném a szerkesztő figyelmét felhívni, hogy a kresz a "ráhajtást" tiltja, szó sincs arról, hogy ne lehetne rajta közlekedni kerékpárral...(pl. zebrán rátolom a sínekre és utána szállok föl a bringára)ugyanígy a járda, ugyanolyan út, mint bármelyik másik (jobbra tartási kötelezettségem van) sőt, lakott területen belül főútvonalon (a járda is főútvonal) a kanyaradó autónak meg kell adni az elsőbbséget az egyenest haladó kerékpárosnak :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.06. 00:05:47

@Rotten Tróger:

Azt hittem koromsötétről beszélünk....

Kockázd ki 0:10-nél, látod, hogy megint az a kurva telefon!!! - Az ilyenek a másfél tonnás autómat sem szokták észrevenni.

cso zsi 2014.02.06. 23:50:48

@Rotten Tróger: Mostanában épp nem, mert a jelenlegi útviszonyok gyalog is kritikusak. De az ősz végén még tekertem.
Na nem itt a fővárosban, hanem a Tisza környékén, bringaúthiányos környéken, kétszámjegyű főúton.
Hagyományos, gépre szerelt, dinamós világítással, és lábra-karra is tett fényvisszaverőkkel.
Senki nem akart elütni, senki nem dudált rám. Igaz, én meglehetősen sokat vezetek, tehát tudom, milyen reakciókat várhatok másoktól.
...
@Mon3: Példálózhatsz naponta, engem a héten két zebrán akartak "megölni" gyalogosként.
De az sem 100-as, aki a Szabolcs utca irányából kiteker az egyirányú Bulcsú utcából, a villamos elé, a Lehelre.
A kereszteződés lámpás, tehát abból az irányból semmiféle jelzés nincs, a nem túl közeli gyalogátkelőt kivéve.

wagadogu 2014.02.07. 15:18:40

Nagyon egyszerűen elkerülhető lett volna az, hogy fékezésre késztesse a szembejövő villamost (ami igen gáz dolog), meg saját magát is paráztassa, (azért ez is látszik a videón). Az elején tök felesleges volt elkezdeni előzni, hiszen látszott, hogy már régóta ott áll és indulni fog, ezt mondjuk felismerhetné egy forgalomban járatos futár. A gáz abból van, ha szar a sín, beleng a vili, a 60 centiből könnyen lesz 50, fékkaron a kéz már szorul. Meg abból is gáz lesz, ha egy kis wannabe-futár próbálkozik ezzel, mert látta a kerékagyon és milyen király. Na akkor nem lennék a sofőr helyében.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 11:36:32

@Fánk87: "Szeretném a szerkesztő figyelmét felhívni, hogy a kresz a "ráhajtást" tiltja, szó sincs arról, hogy ne lehetne rajta közlekedni kerékpárral..."
Aztakva. Tajgetosz pozitív vagy, öcsém.

@Mon3: "Napi rendszerességgel közelebbről centiznek minket, mint a filmen a futár a villamost" "Az induláskor bejött mellém a mögöttem lévő kocsi. Egy háztömbnyi ideig egymás mellett mentünk pár centire, mert a dugó miatt nem tudott megelőzni."

Neked azt javaslom, hogy nézd át a kreszt. Középen haladó villamost ugyanis TILOS balról előzni, míg egy nyomon haladó járművet szabad. Az oldaltávval kapcsolatban pedig, ha nem vagy biztos benne, hogy tudod tartani az egyenest, vagy félsz az autóktól, lehet akkor nem sok keresnivalód van az utakon.
Az előzésről szóló kresz szabályokat is ajánlom a figyelmedbe, hogy mit kell tennie annak a járműnek, akit előznek. Pl tilos gyorsítania..

Mon3 2014.02.11. 12:46:42

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Eszed még annyi sincs, mint a nevedet adó állatnak.
Nem előzésről volt szó, hanem leszorításról.
Pont te "vartyogsz", aki még nyomokban se ismeri a KRESZ-t. 1. Előzni csak a megfelelő oldaltávolság megtartásával lehet. 2. Csak akkor lehet előzni, ha az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni. És agyaskám, én a kerékpárral felveszem gyorsaságban a versenyt egy kocsival???? Gyorsítással akadályozom???
Ha egy kicsit is vetted volna a fáradtságot, és figyelmesen elolvastad volna a másik által leírtakat, akkor nem írtál volna hülyeséget.
Én az előttem haladó kocsi mögött tekertem fél méterre, és a másik kocsi bejött mellém, és semekkora hely sem volt, hogy az előttem haladó kocsi és közém besoroljon.
Életszerű, hogy ha én a kerékpárommal a dugóban araszoló kocsisort centizgetve a sávon belül előzöm, akkor az a kocsi, amelyik mellé bebújok, az fékez, és beenged maga elé, mert nem akarja gyorsítással akadályozni az előzésemet. Gondold végig a másik szemszögéből, hogy milyen hülyeség az álláspontod.
És bocs, de nem nekem kell az oldaltávra figyelnem, hanem az "előző" kocsinak.
Szállj már magadba egy kicsit, de már megszoktam, hogy erre tökéletesen alkalmatlan vagy.

Még egy észrevétel. Miért akarod, hogy Fánk87-t örökbe fogadják???? Erre roppant kiváncsi vagyok, vagy lehet, hogy csak a hülye komcsi történelem oktatás kíváló terméke vagy?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.11. 18:26:48

@Mon3:

Ha hallgattál volna!

" 1. Előzni csak a megfelelő oldaltávolság megtartásával lehet."
- A videóban szerinted megvan az oldaltávolság? Van róla fogalmad, egy 2 cm-es pályahiba (És Budapesten tudok közel 10 cm-esről is) esetén mennyit billen a villamos 150 cm magasan oldalra?

.

" 2. Csak akkor lehet előzni, ha az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
- A zavarásról látom nincsen fogalmad.

.

flea 2014.02.12. 12:07:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: azért gondolom, nem a nagykörúton vannak a 10, de még a 2 centis pályahibák sem.

közösperonos átszállás 2014.02.12. 14:07:54

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Ilyen alapon tehát akkor a fotón nincsenek szabálytalankodó autósok, tehét kijelenthetjük, hogy csak a kerékpárosok szabálytalanok a közutakon? "

Így van, ilyen alapon pontosan ez is történhetett volna, ezért is mondtam (meg mondta a kolléga is), hogy ez a gondolatmenet baromság. Örülök, hogy tudtál követni. :-)

közösperonos átszállás 2014.02.12. 14:13:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 1.: Ezzel most mit is akartál neki mondani?

"- A zavarásról látom nincsen fogalmad."

Namost akkor zavarás nélkül vissza tudtak elé térni? (Hint: ne a zavarásra, hanem a visszatérésre koncentrálj. Hint2: elég kevés autó fér el fél méteren hosszában.)

Mon3 2014.02.13. 14:45:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Agyaska.

Hogy milyen h...e vagy, csak egy szemléltető példa:

Megkérdezed, hogy mi a véleményem Jézusról.
Utána meg ledorongolsz, hogy miért beszélek pozitívan Pontius Pilátusról. Könyörgöm, legalább arra hivatkozzál, amiről beszéltünk. Vagy roppant felületes vagy ...

kék-zöld 2014.02.21. 14:38:09

@Mon3: Arról mi a véleményed, hogy tegnap a dunakeszi Tesconál a gyalogátkelőhelyen ütött el egy egy bringás. Szabályosan mentem az ott közlekedő autó megállt a bringás nem! Még hátra is szólt, hogy állj fel nyanya. Még nem vagyok nyanya, de felállni már nem tudtam, mert a lábam eltört és itt ülök gipszben 6 hétig!Egyébként én is autós vagyok és eddig még sosem volt problémám senkivel, mindig inkább félrehúzódtam hadd menjenek, hiszen sokkal mozgékonyabbak a bringások. A történtek fényében azonban kicsit másképp látom a dolgot. Ha engem ennyire leszart egy bringás aki tudta, hogy elütött és mégsem állt meg, igaz nem meggyilkolni akart mint Téged, de nagy fájdalmat okozott és kapom a táppénzt ami sokkal kevesebb mint a fizetésem ráadásul a mentőt is nekem kell kifizetnem!Tegyek feljelentést ki ellen? Szóval az úton mindkét fél ott van, és amíg az autósok úgy viselkednek ahogy Te leírtad, a bringások meg úgy ahogy velem, addig nem fogjuk megszeretni egymást!

törzsmókus 2014.02.22. 13:35:28

@kék-zöld: jobbulást kívánok, és azt, hogy megértsd: nincsenek „az autósok”, meg „a bringások”. emberek vannak, akik valamilyen járművel vagy anélkül közlekednek. aki alapból bunkó, az biciklin és autóban is az.

remélem, sikerül lehiggadnod, és mire legközelebb autót vezetsz, ugyanolyan kedves és előzékeny leszel, mint a baleset előtt :)

törzsmókus 2014.02.22. 13:40:31

@Fánk87: mielőtt beszopnál egy jobbhorgot valamelyik főútvonal járdáján, javaslom, fuss neki még egyszer a Kresznek. nagyon nem stimmelnek a fogalmaid.
(ha 12 éves még nem múltál el, akkor persze szabályosan járdázol főúton, és technikailag elsőbbséged is van, de azért csak óvatosan.)

törzsmókus 2014.02.22. 13:44:24

@Mon3: „Az eset után szabálytalanul járdáztam egy kicsit, hogy beolvassak neki.”
rohadt balesetveszélyes, és a lelkednek se tesz jót, ha „be akarsz olvasni”. higgadj le, engedd el. ha amúgyis utoléred egy pirosnál, nyugodtan beszélgess el vele persze, ráfér :)

(tapasztalatból beszélek, már volt koccanásom is úgy, h felidegesítettem magam egy idiótán aki beszólt vmit, és rá figyeltem a forgalom helyett. azóta nagyjából megtanultam elengedni az ilyet)

nemacsuka · http://nemacsuka.blog.hu 2014.02.24. 10:45:11

szomoru ez a video. a villamosvezetokben tamado jogos ellenszenvet a tobb tizezer budapesti biciklista erzi majd meg es nem csak ez a ket kamikaze. tudom, nagyobb energia, de az utcan levo tobbi kozlekedo tisztelete lenyegesen vaganyabb es napi szinten nagyobb kihivas, mint villamosok kozott kozlekedni, amit raadasul megelozni is keptelenek. epic fail. (disclaimer: napi szinten biciklizek)

Mon3 2014.02.24. 16:34:26

@kék-zöld: "Arról mi a véleményed"

Másfél évvel ezelőtt egy szabálytalan taxis átszabta az arcomat. Nekem maradandó sérüléseim lettek. Ezért egy kicsit jogosan vagyok kiakadva az autóstrollokra.

Én mindig meg szoktam álni a zebránál, hogy átengedjem a gyalogosokat. Csak hát éppen az autósok nem szoktak ilyenkor megállni mellettem. Kedvencem a Koós Károly sétány. Számolni szoktam, hogy ha megállok a zebránál, hogy átengedjek egy gyalogost, akkor hányan mennek el mellettem a KRESZ szabályait semmibe véve. A rekordom eddig 25 volt.

Sajnálom az balesetedet és jobbulást kívánok, de nem ez a jellemző.

the crow 2014.02.27. 22:47:15

Az a kb 40 fős biciklicsapat, akik ma este 10kor a petőfi hídon tekertek budára, majd az álló autók között cikazva átmentek a piroson, ezután 3 sávot elfoglalva, akadalyozva a forgalmat, veszélyeztettek magukat, gondolkodjanak el hogy mi a helyes illetve miért utálja őket a legtöbb autós. Gondolom ők hiszik magukat a bringasok kremjenek. Pedig csak egy csapat taho, aki nem fogja fel hogy ha véletlenül perecel egyet ilyen felfokozott mamorban akkor a vétlen autóst is bajba sodorhatja. Egymast is figyeljetek, ne csak az autósokat. Barmok.

Teri néni 2014.02.28. 06:09:44

@the crow:
Ezek a biciklisták annyira primitívek, hogy észérvek leperegnek róluk. Ezek azért csapódnak hordába, mert a primitívek így érzik jól magukat.

Teri néni 2014.02.28. 06:10:44

@Mon3: nem kellett volna a városban cikkázni az autók között. Így jártál.

Mon3 2014.03.03. 11:57:50

@Teri néni: "nem kellett volna a városban cikkázni az autók között. Így jártál."

Nem kellett volna hülyeségeket beszólni… Menj vissza a Rákóczi térre, mert ahhoz a munkához legalább értesz.
Kinyitották előttem egy szabálytalanul parkoló autó ajtaját! Én soha nem cikáztam, és nem is fogok. Már csak azért el akarnak tenni láb alól a gyilkos autósok, mert létezem...
Ma reggel is mentem a körúton a külső sávban, és egy sárga kasznis hátulról bejött mellém a sávba, és három utcán keresztül mellettem jött (hát igen cikáztam közte és a parkoló autók között), de mivel az előttem haladó kocsi sebességével haladtam, nem tudott megelőzni. Egyszerűen nem volt lehetősége az előzésre, de azért csak bejött szabálytalanul @the crow: mellém. Szóval a jó k...a anyját az összes ilyen szemétnek, és ide sorolom az összes trollt is, aki az ilyeneket védi, menti, támogatja!!!

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2014.03.09. 00:34:15

@guriga uram jr.: No azért ezt a helyedben nem verném nagy dobra, mert még a végén kiderül, hogy nem jól tanultad meg, lévén szövegértelmezési problémáid vannak. Ez a jobbik eset, a rosszabbik meg az, hogy behaluztál valamit, ami oda se volt írva.
De segítek megfejteni a rejtélyt. Át lehet gurulni a zebrán, csak akkor nincs elsőbbséged. Ha leszállsz és tolod, akkor van.
süti beállítások módosítása