Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egymás után három Combino-szendvics

2014.01.30. 13:04 - kirk kapitány

A körúton örökítette meg magát két biciklis futár, amint a villamosok közötti szűk rést használják gyorsító sávként. A kettő perces felvétel ideje alatt háromszor vágtak át az egymással szembe haladó Combinók között

Tény, hogy a villamossíneken nincs dugó, csak néhány villamost kell kerülgetni.

A régi körúti villamosokhoz képest azonban a Combinók szélesebbek, a szerelvények között olyan szűk a hely, hogy egy gyalogost is simán elsodorhatnak a kocsik, a szélesebb biciklikormányok pedig szinte biztos, hogy elakadnak valamelyik oldalon.

Az attrakció fokozottan ön- és közveszélyes, és még szabálytalan is.

(via: urbanplayer.hu)

Címkék: combino körút futár

285 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr215789912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

netface 2014.01.30. 13:28:20

Gyökerek, első amúgy...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.30. 13:29:14

Tény, hogy úgy dögöljenek meg ezek a bringások lehetőleg, hogy nem okoznak bajt a villamosvezetőnek.

goldenhind 2014.01.30. 13:33:08

agyhalottak...
a szerveiket, remélem felajánlották már...
értelmes embereknek, még szükségük lehet rá...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.01.30. 13:35:45

Persze, ha valamelyiket elsodorja majd a villinger, akkor mindenki hibás lesz, csak biciGlisek lesznek sérthetetlenek.

Elegem Van · http://elegemvan.blog.hu 2014.01.30. 13:35:52

Elegem van az ilyen hülyékből!

gumirocker 2014.01.30. 13:36:15

És ugyanezt csinálják az autók között is. És akkor csodálkoznak, ha az autós nem tud megállni, mert a semmiből tűnnek elő eléje.

flea 2014.01.30. 13:36:31

Egyszer találkoznak szembe egymással, elég csúnya vége lesz.

Aram Hacsakúgynem 2014.01.30. 13:38:42

"Az attrakció fokozottan ön- és közveszélyes, és még szabálytalan is."

akkor általános lesz kerékpáros körökben.

OkoskaTo:rp 2014.01.30. 13:39:58

Darwin.
Csak épp szívás azoknak, akik majd a helyszínelés alatt nem érnek el időben az úticéljukhoz.

BUD4 2014.01.30. 13:42:01

Már Visinszkij pontosan megmondta, hogy ilyenkor mi az eljárás.

stargazerhu 2014.01.30. 13:44:41

Nem kérdés, hogy hülyeség amit csinálnak.

@flea: Ezt boccs de elképzeltem:) Elsőre vicces, aztán szerintem fájna nekik.

@gumirocker: És az autósok mit csinálnak? A sofőröknek elvileg jogsijuk is van, mégse adják meg az elsőbbséget a gyengébbeknek. Lásd biciklisek vagy gyalogosok (zebrán!!). A nagy többség csak közlekedik a hipertérben, azt vmi lesz és fogalma sincs róla hogy nem egyedül van az úton :)

BUD4 2014.01.30. 13:46:48

A legjobb az, hogy észre sem veszik, hogy ténylegesen nem jutnak előbbre, hiszen a villamost nem tudja megelőzni (mivel az új "lámparend" bevezetése óta alig tartózkodnak a megállóban a villamos, tehát az előzés befejezése előtt elindulnak. Ráadásul a szembejövő villamost folyamatosan fenntartja, mert a felvételen is látható, hogy ők csak lépésben tudnak közlekedni.

Macropus Rufus 2014.01.30. 13:47:40

@goldenhind: :) értem az ironítát, de donorok a legrikább esetben kerűlnek ki a cangások és a motorosok közűl, az ok prózaian 1xü: egy cangás/motoros balesete (ami halálos) ritkán szokott úgy végződni, hogy maradjon felhasználható szerve az alanynak.

rexter 2014.01.30. 13:51:08

remelem akkor doglenek majd meg amikor epp nem en varok a villamosra, mert ha miattuk kell 3 percnel tovabbra varakoznom akkor merges leszek.

AvgDvl 2014.01.30. 13:52:15

die mutherfucker, die!

Ebből elég, KRESZ és alkalmassági (pszichológia) vizsgát minden közlekedőnek!

függetlenül attól, milyen járművel megy.

Macropus Rufus 2014.01.30. 13:53:43

@stargazerhu: jogos.
De ugye a cangás/motoros olyanokkal akar szabálytalanúl izmozni akik pik-pak beépítik a füldbe ha rámennek.
Rendőrségi datok alapján készűlt statisztika szerint (a neten fent van) BAZ megyében a személyisérüléssel járó balesetkek okozásában a cangások már megelőzték a terehautósokat, az összes sérüléssel járó balesetkből több mint 11%-ot okoznak a cangások... Ezen azért érdemes elgondolkodni. Ez nem menti az autósok szabálytalankodásait, de kezdi árnyalni az ártatlan cangás vs. baromállat autós helyzetet.
ez már csak azért is szép arány, mert több teherautó van az utakon BAZ megyében mint cangás, lévén, hogy a tranzit forgalom is arra megy.

fogyasztói magastartás 2014.01.30. 13:54:37

bónuszként majdnem elüt egy teljesen szabályos gyalogos nénikét.

hátbazdmeg.... inkább ezeket baszkodnák a rohadék rendőrök... jaaa.. hogy ebben nincs pénz!

Ha szeretnéd avatart a hozzászólásaid mellé 2014.01.30. 13:54:41

idióta köcsögök, ezek a legrosszabbak amúgy... van egyáltalán igény ezekre így 2014ben?

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.01.30. 13:54:54

gratulálok, remélem nem tervezted reprodukálni magad.

fogyasztói magastartás 2014.01.30. 13:57:38

megjegyzem a legveszélyesebb az egészben a sínnel párhuzamos váltás. szépen figyel és veszi az akadályt.

amúgy ez veszélyeztetés kategória, ugyanis a kombínókat éles fékezésre kényszeríti. szóval nyomozható lenne, ha a rendőrök nem lennének olyan nyamvadtak. simán be lehetne börtönözni az ilyeneket.

Pdaw 2014.01.30. 14:00:44

Beszarok, a végén még irányjelzésre is lendítette a karját :)

mihály nyilas 2014.01.30. 14:13:04

Aztat hiszik magukról hogy vagányak a srácok. Ganxta hipphopp meg minden. Vagány vagy? Húzzál le 12 órát egy börtönben melósként (őrként) körleten, meglátjuk ki a vagány. Ott legalább csak a saját életeddel jáccó.
ui.: ja a gyalogos majdnem megvót...

fehso2 2014.01.30. 14:13:36

Egyszer majd csúnyán rábasztok, és ha nem tesznek koporsóba, akkor a kerekesszék már nem fog elférni a tuják között!

mihály nyilas 2014.01.30. 14:14:31

ui.:amúgy mókás a zene...

Rocko- 2014.01.30. 14:16:03

nyugodtan le lehet ezeket lőni.

falomb 2014.01.30. 14:20:20

A katasztrofális aláfestő "zene" méltó a videó tartalmához.

prunoki 2014.01.30. 14:25:33

Ez akkor lesz még izgalmasabb, ha szemből is jön bringás a két villamos között. Vagány dolog amúgy, meg biciklizni is tudnak.

JT_Biopower 2014.01.30. 14:26:28

Érdekes, hogy én is voltam bő hónapig futár, de nem kellett ilyen kunsztokhoz folyamodnom, sem a piroskon átmennem, hogy a címekre időben odaérjek.

Remélem a villamosvezetők online kapcsolatban vannak a közelben posztoló rendőrökkel és ha ilyet tapasztalnak, akkor fülöncsípik őket. Az sem lesz baj, ha menekül a bringás és egy villamos/kocsi alatt végzi. Tele van már a tököm a sok hülye fasszal, aki lejáratja a bringásokat!

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.01.30. 14:26:48

Egy ilyenért egy autós, motorost megállítanak, és megbüntetik. A bringások meg felveszik videora, és publikálják a neten mindenféle következmény nélkül. Remélem az összes ilyet ledarálja a következő villamos.

Thou 2014.01.30. 14:27:45

Az ilyen gyökereket addig kell rúgni amíg mozognak.

Ainult Mina 2014.01.30. 14:27:57

Minek ezeknek bicikliutat építeni?

2014.01.30. 14:33:33

Legyenek szívesek pótlóbusz nélkül megdögleni, köszönjük!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2014.01.30. 14:34:10

Aki a bicikliseket a futárokról ítéli meg, az remélem az autósokat is a taxisokról.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2014.01.30. 14:36:37

Elég tömör lesz a véleményem. Nem vagyok oda érte, hogy a bringásokat nem csípik az autósok, BKV-sok, gyalogosok. Én is jó párszor tapasztaltam már, amikor tekerek. De azért lássuk be az ellenszenvnek nem csak a gyök kettővel járdán totyogók, csalinkázók adják a táptalajt, hanem azok is akiknek elvileg "az életük" a bringázás ->bicajos futár. Szóval ezek után felesleges csodálkozni.
Igen szar a helyzet sok téren, de ettől még be kéne tartani alapvető dolgokat.

flea 2014.01.30. 14:37:04

@Gerusz: a taxisok nagy átlagban sokkal normálisabbak, mint a futárok.

Ide mit kell írni? 2014.01.30. 14:43:15

@AvgDvl: A gyalogosnak IS !!
Évente megújítandó egészségügyi vizsgával ! + az összes járókeretre kötelező téligumit !
( Vagy ne adjak ötleteket mert még bevezetik és fizethetünk...?)

GRX 2014.01.30. 14:47:50

Az a baj ezzel, hogy ha a vilinger üti el őket, még donor se lehet belőlük, mert a szerveiket is szétvágja.

VT Man 2014.01.30. 14:50:56

Lejáratják a normális bicikliseket is az ilyen barmok :(

Mesmoryser 2014.01.30. 14:52:35

@flea: Meg sem próbálom összeszámolni, hányszor próbált taxis legyilkolni, miközben teljesen szabályosan és körültekintően bringáztam.

Konzerális 2014.01.30. 14:52:40

Szuper, és ezt megtaníthatom a gyerekeimnek is, mert ők nagyon felnéznek Danira. Remélem, eljárás alá vonja a rendőrség. Csak azt is tegyétek fel, mert a fiaimnak megszeretném azt is mutatni!

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.01.30. 14:53:20

GYŰLÖLKÖDJÜÜÜÜÜNK! PFÚÚÚÚÚJ! HALÁÁÁÁÁL RÁJUUUK! GECIBRINGÁSOOOOOK!!!! MI MINDIG SZABÁLYOSAK VAGYUUUUNK!!!!

Persze azért megnézném, ha egyszer beszorulna a kerék a villamossínbe.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.30. 14:55:27

@stargazerhu:
Biciklisnek miért is kellene elsőbbséget adni?
Pláne miért kellene zebrán elsőbbséget adni neki?

@dorian gray:
Hát elég sokat tettetek és tesztek érte nap mint nap, hogy utáljanak benneteket.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.30. 14:56:08

@VT Man:
Mint a kettőt?
Már úgy értem, országos szinten 2-t.

ZuluDelta 2014.01.30. 14:59:52

@AvgDvl: Ha hiszed, ha nem, volt ilyen irányú törekvés hatósági szinten, de elhalt. Mivel kötelező lenne, nem lehetne reális árat megszabni, és a PÁV-nak annyi új kapacitást / eszközt kellene bevonni, hogy milliárdokkal terhelné a kasszát. Ezzel együtt, szakmailag nem értelmetlen dolog, kivéve, hogy tudtommal sehol az EU-ban nincs rá példa. Ami létezik, az a saját hibás balesetet követő "utánképzés", ha ez sikeres, lehet visszakapni a jogsit. Más: a PÁV egyfajta szűrésre jó, de a közlekedési morált nehezen változtatná meg. Többek között az oktatás reformjára lenne első menetben szükség, és a "kezdő" jogosítvány bevezetésére, amit min. 1 év után, ismételt vizsgával lehetne véglegesíteni.

Üdv: egy alkalmasságvizsgáló pszichológus

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2014.01.30. 15:00:19

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

Igen csak tudod én igyekszem mindig betartani a dolgokat, és akárhogy nézzük szar dolog,
engem utálni nincs túl sok oka a forgalom többi résztvevőjének, meg úgy vélem vannak még hozzám hasonló bringások. De túl sokat ez ellen nem lehet tenni, az ilyen barok miatt.

flea 2014.01.30. 15:05:29

@Mesmoryser: elhiszem, ezzel együtt az eredeti állítást fenntartom.

Deszkás 2014.01.30. 15:05:43

@AvgDvl: "függetlenül, milyen járművel megy" A járműt hagyjuk ki. Mondjuk úgy, függetlenül, hogyan közlekednek. Mert a gyalogosokra is ráférne.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2014.01.30. 15:08:53

Á, ez semmi, ökörszarv-kormánnyal kéne utána csinálni :DDD

ampelmann 2014.01.30. 15:10:42

@goldenhind: abból nem lesz felhasználható szerv...

hellsing 2014.01.30. 15:11:17

"Tény, hogy a villamossíneken nincs dugó..."

Meg az is, hogy a felvételkor az úton se volt. És majdnem elcsaptak egy-két, a villamosok előtt-mögött átsétáló gyalogot is.

Ha az én futáraim lennének, simán kivágnám őket. Ha magukra nem is vigyáznak, a hátukon lévő cucc másé, ne kéne a villamos alá szórni.

Hyla arborea 2014.01.30. 15:12:44

Remélem megdögölnek!

873ujr3rk 2014.01.30. 15:15:01

jó kommentek. ha kerékpárost láttok nyugodtan gázoljátok el. végtére is megérdemlik. ha nem is épp ott előttetek, de valahol valamikor biztos szabálytalankodtak...

lyken 2014.01.30. 15:15:56

Minden tiszteletem a bloggeré, hogy a bringások legaljából is mutat, nemcsak a rózsaszín oldalról.

@kaskala: "ügyesek:))"
A gyalogosra gondolsz 1:44-nél aki ügyesen ugrik egyet előle a zebrán?
Vagy a villamosvezetőre 1:48-nál aki elsőre arra gondolt, hogy vészfékezzen-e vagy ne? Másodszorra meg arra, hogy ha kiszáll és pofánveri, akkor őt vonják a végén felelősségre?

bélabú1 2014.01.30. 15:15:59

fogyasztói magastartás:
csak egy megjegyzés: a nénike piroson ment át, látszik hogy a villamosnak van szabad jelzése, ebből következően a gyalogosnak nem volt zöld.

Pistabácsi 2014.01.30. 15:16:17

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Biciklisnek miért is kellene elsőbbséget adni?" Talán azért mert jár neki. Ha elsőbbséged van, meg kell adni. Nem zebrán, ott nincs, kivéve, ha a zebra mellett van bicikliút, de az meg nem zebra.

goldenhind 2014.01.30. 15:16:30

@Macropus Rufus:
igazad van...
ez tény...
sajnos ezt nem vettem figyelembe...
:)

Macropus Rufus 2014.01.30. 15:16:44

@Lxxxx: index.hu/belfold/2013/07/10/a_balesetek_12_-at_kerekparosok_okozzak/

"2013. január 01. és június 30. között összesen 6 650 személyi sérüléses közúti baleset történt, 2,83%-kal kevesebb, mint 2012. azonos időszakában. A balesetet okozók 12%-a kerékpáros."

"A közúti balesetek 59 %-át a személygépkocsi vezetők okozták. A tehergépkocsi vezetők a balesetek 10 %-ának, az autóbusz vezetők pedig továbbra is az összes baleset 1 % - ának az okozásáért felelősek A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya továbbra is magas, az első félév végére elérte a 12 %-ot (807 balesetet okoztak kerékpárral)."

szóval sajnos tényleg ennyire gáz a helyzet

Konzerális 2014.01.30. 15:17:21

Megtettem a közérdekű bejelentést a rendőrségen. Tett -> következmény!

zolika59 2014.01.30. 15:20:11

Csak egyszer találkozik az álló villamos mögött bekanyarodó kukásautóval.

Don Quixote de la Ferko 2014.01.30. 15:20:14

Ez így értelmetlen. A szerveik olyan mértékben sérülhetnek, hogy nem lehet felhasználni.
Csak a fejetekért nem kár, abban úgysincs semmi értelem.

Pistabácsi 2014.01.30. 15:21:55

@flea: Tegnap pl a teljesen normális taxis úgy kihajtott elém a havas úton szabálytalanul, hogy öröm volt nézni. Majd 200 m után fogta magát, és megállt az út közepén. Nem utast vett fel, csakúgy. Mivel nem ment sehova, gondoltam kikerülöm. Erre elindul, és rámhúzza a kormányt. Megkérdezem, mégis ezt hogy gondolt, és a reakció: most anyázni akarsz? De, azért normális, ahham.

Don Quixote de la Ferko 2014.01.30. 15:22:10

@stargazerhu:

"Lásd biciklisek vagy gyalogosok (zebrán!!)."

Zebrán a bringásnak nincs elsőbbsége. Ott csak a duda jár neki. Érdekes, egyből tudja a KRESZ-t.

lyken 2014.01.30. 15:22:38

@stargazerhu: "És az autósok mit csinálnak? A sofőröknek elvileg jogsijuk is van, mégse adják meg az elsőbbséget a gyengébbeknek."

Ezt így általánosítva? Gondolkozz már kicsit. A mindenbringásgyökér/mindenautósgyökér mantrázók megérdemelnék, hogy gyalog bepakolják őket egy arénába, ahol aztán nyugodtan kaparják ki egymás szemét. Minket többieket viszont hagyjatok már a baromságaitokkal.
Van ugyanis olyan ember aki se bringán se autón nem érzi magát kevesebbnek attól, hogy megáll a zebra/piros lámpa/stop tábla előtt.

mel gibson 2014.01.30. 15:23:20

micsoda faszfejek vagytok ti itt.
ugat a csöves gyalogos,ugat az autóvezető(akinek talán jogsija még csak van,de tehetsége biztos nincs....mindennap látlak benneteket az úton...)
ez nem szabályos,de mi a fasz közötök van hozzá?rendőr vagy?(de,ha az is vagy te kurvagyerek,akkor takarodj oda és kapd el,ne itt okoskodj....ja,hogy nem tudod elkapni....akkor a pofád befogod)
sok csicska,úgy tudja,hogy ő valami seriff és ugrik az ilyenre.
magatokkal kezdjetek inkább valamit mszp-s droidok.

Pistabácsi 2014.01.30. 15:23:34

@Pistabácsi: Ja, és az irányjelzőt egyszer sem használta, mert normális.

[Gábor] 2014.01.30. 15:24:00

Ügyesek és vakmerőek, de szarrá kéne bírságolni őket, hogy megértsék: ezt és így nem lehet, mert nem csak önmagukat veszélyeztetik.

guriga uram jr. · http://realujpest.blog.hu 2014.01.30. 15:24:01

@stargazerhu: A biciklisek gyalogosok a zebrán. Ugyanis a kresz szerint le kell szállniuk, és tolniuk a szamarat.

lyken 2014.01.30. 15:27:07

@Ainult Mina: "Minek ezeknek bicikliutat építeni?"

A bringautakat nem ezeknek építik, hanem a normális kerékpárosoknak. Már ha lehet bringautnak nevezni a sárga alibicsíkokat. Apropó... Mondj egy használható bringautat az elmúlt évben átadva.

lyken 2014.01.30. 15:29:39

Amúgy a legszebb az egészben, hogy ezek a futárok azokkal tolnak ki leginkább akik normálisan közlekednek. Aztán persze biciklis felvonuláson közlekedésibűnöző létükre van pofájuk odaállni a normális tekerők közé.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2014.01.30. 15:35:46

Mennyi mocskosszájú, szarkavaró, senkiházi kommentelő jár ide!

Meg kellene érteni végre, hogy a kerékpárosok és főleg a kerékpáros futárok felsőbbrendű lények, a mi egyetlen dolgunk az alázat, semmi több.

Kérném-e szerint viselkedni.

Köszönöm

stargazerhu 2014.01.30. 15:36:06

@lyken: Igen igazad van ez így általánosítás, de nem lehet egyenként mindenkiről írni. Akinek nem inge nem veszi magára.

Azzal meg, hogy egyesek nem tudják értelmezni a magyarul írt szöveget, nem tudok mit kezdeni. gondolok itt arra, hogy nem a biciklishez írtam zárójelben a zebrát! ;)
Teljesen igaz, ha a biciklis átsuhan a zebrán, magára vessen, autós kollégának nem kell rá ott számítania.

De azért közlekedési morálunkról sokat elmond, hogy gyalogosként ledudálnak a zebrán. Ha autósként megállok és megadom az elsőbbséget a zebránál, akkor is ledudálnak. Ha biciklizem, akkor meg a bicikli úton üt el az autós, vagy jobb esetben csak ledudál, pedig nekem van elsőbbségem. (És most tekintünk el attól a balkáni hozzászólástól, hogy annak van elsőbbsége, akinek megadják! Mert aki így gondolja, az majd ezt akkor mondja, ha a gyerekét mondjuk a zebrán kivasalta egy IQ harcos, aki szintén ezt a vallást követi)

És még egyszer mondom lököttek ezek a biciklisek, de ha elbasszák, akkor meghalnak. Ha egy kamionos elbassza, nem ő hal meg, hanem az autós, a motoros, a gyalogos vagy épp a biciklis...

lyken 2014.01.30. 15:38:57

@ZuluDelta: " a PÁV egyfajta szűrésre jó, de a közlekedési morált nehezen változtatná meg."

A közlekedési morált az változtatná meg, ha akkora lenne a lebukás esélye, hogy nem érné meg.

Ha nem áll meg a zebránál mi van?
Ha villamossínen hajt mi van?
Ha ledudálja vagy majdnem elüti a gyalogost a zebrán mi van?
Ha beveri egy kocsi ablakát mi van?

Fentiek autósokra-bringásokra-gyalogosokra is igazak. Most a lebukás esélye kvázi nulla százalék bármiben. Ha a lebukás kockázata akkora lenne, hogy biztosan bevarrják, akkor nem szabálytalankodna senki.
Ezek a csodabringások se repesztenének, ha a kockázat az lenne, hogy 244 óra sittkó, meg 1000€ büntetés. A paraszt alakok se potyogtatnák ki a csikket meg az ürees cigisdobozt a kocsiból, ha 24 óra sitt meg 1000€ büntetés a jutalom. Mondjuk azonnal fizetendő.

esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel 2014.01.30. 15:39:12

Es persze, ha elesik, es elgazolja a villamos, annak a vezetoje lesz a hibas, mert miert nem veszfekezett.
a**** pi*****

osztom ezt a véleményt 2014.01.30. 15:40:10

Egy ilyenért egy autós, motorost megállítanak, és megbüntetik. A bringások meg felveszik videora, és publikálják a neten mindenféle következmény nélkül... Ügyesek és vakmerőek, de szarrá kéne bírságolni őket, hogy megértsék: ezt és így nem lehet, mert nem csak önmagukat veszélyeztetik.

lyken 2014.01.30. 15:41:19

@stargazerhu: Naja. Tele kéne szórni gyalogyardokkal az utcát. New Yorkban összesen van annyi rendőr az utcán mint Magyarországon. Nem is nyírnak ki a zebrán.

deputy sheriff 2014.01.30. 15:42:01

Legalabb azert a video vegen "indexelt"!

múltidéző 2014.01.30. 15:45:24

Én sokszor bicikliztem a 4-6 sínein. Persze nem így, ahogy ezek. Megvártam egy villamost, beálltam mögé és tekertem. Csak addigra értem utol, mire elindult a megállóból. Tettem mindezt saját magam és az autósok helyzetének könnyítésére is: sem én őket, sem ők engem nem zavartak. Csináltam ezt mindaddig, amikor egyszer egy autós szabálytalanul balrakanyarodott a sínekre és - jogosan nem számítva rám sem, hiszen én is szabálytalan voltam - elütött. Az autós ELHAJTOTT. Az egészet látta két rendőr, akik jól megszídtak, az út szélére vezettek, majd továbbálltak. Na, azóta inkább az út szélén biciklizem, sok autós bosszúságára. Nem szívesen, de mégegy ilyen nem.

Macropus Rufus 2014.01.30. 15:46:04

@Don Quixote de la Ferko:
"Zebrán a bringásnak nincs elsőbbsége. "
pontosabban ha tolja akkor van.
Amúgy ha rajta űl, akkor forgalomban vesz részt és rá a táblák vonatkoznak. Magyarán ha nem lámpás a zembra és a csóka átmegy a zebrán bicajjal és a kocsi át megy a cóskán, akkor még a cangás kerűlhet szar helyzetbe, amennyiben az álltala keresztezett út táblával van védve. Gy.k. elsöbség adás elmulasztása + személyi sérüléssel járó közlekedési baleset okozása. (mert tuti meg fog sérűlni)
Az autós lehet elő fogják venni, mert ugye a zebrát úgy kell megközelíteni, hogy... de a kocsis arra fog hivatkozni, hogy igen, ő úgy jött, de a bicajos elévégot 30-al. Erre nem lehet felkészűlve ui. a gyalogosok ritkán mennek ilyen gyorsan. Amennyiben a kocsiban is kár keletkezik (márpedig fog) azt is a bicajos fogja fizetni.
Ez egy közlekedésről szóló műsorban volt. Csak a miheztartás véget vették elő, mert sok cangás nem tolja a zebrán a vasát.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.01.30. 15:47:01

azért ennek a két faszszopónak hatalmas szerencséje, hogy a villanyvezérek nem tudják rájuk húzni a kormányt. pedig megérdemelné az ilyen. ez mások súlyosan gondatlan veszélyeztetése, amit csinálnak.
esetleg vinni kell a vezéreknek egy söprűnyelet, és ha látja, hogy oson a két villamos közt a bringás, akkor kidugni a nyelet a bringás előtt két méterrel. hadd tanuljon jómodort.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2014.01.30. 15:47:13

@lyken:

És majdnem lakik is ott összesen annyi ember, mint idehaza:P

közösperonos átszállás 2014.01.30. 15:47:25

@Pistabácsi: "Ha elsőbbséged van, meg kell adni. Nem zebrán, ott nincs, kivéve, ha a zebra mellett van bicikliút, de az meg nem zebra. "

Általában nincs, de épp lehet is (pl. nincs elsőbbségadás kötelező tábla senkinek, akkor jobbkéz).

@Macropus Rufus: "szóval sajnos tényleg ennyire gáz a helyzet"

Érdekes lenne azért a külterület-belterület megoszlás is, emlékeim szerint ezen balesetek fele vagy még több külterületen történik, azok meg azért nem "ezek" a bringások.

@guriga uram jr.: "Ugyanis a kresz szerint le kell szállniuk, és tolniuk a szamarat. "

Amit egyértelműen kimond a KRESZ azon pontja, hogy... izé, nem találom, segíts már! (De legyen benne gyalogátkelőhely is.)

dondanial 2014.01.30. 15:48:21

'PEOPLE ARE AWESOME 2014 - BUDAPEST'

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.30. 15:56:14

@dorian gray:
Akkor te vagy az egyik kivétel a kettőből.
De hidd el, nem vagytok sokan.

@Pistabácsi:
A bicikliút mióta jogosít elsőbbségre (keresztben)?

@lyken:
Mondjuk New Yorkban kicsit többen is laknak, mint Magyarországon.

flea 2014.01.30. 15:56:29

@Pistabácsi: szar lehetett. De azt ugye vágod, hogy mit jelent az, hogy "nagy átlagban"?...

873ujr3rk 2014.01.30. 15:56:32

@guriga uram jr.: :)

elmondom mikor szoktam leszállni és áttolni:
odaérek a kereszteződéshez, gyalogosok feltorlódva várják h végre szünet legyen az autófolyamban. én azt várom h végre valamelyik kiharcolja a kibaszott elsőbbségét, aztán megunom, leszállok odalépek a zebrához és előre gurítom a bicót. ilyenkor rettentő fékezéssel megáll végre a fasz és átsétálhatunk.
és nem, ilyenkor nem szoktam legéppuskázni a kibaszott szabálybenemtartó autóst, csak továbbgurulok. pedig a fenti kommentek fényében a minimum az lenne h miután megbüntettem volna százezercsilliárdra, kitépném a szívét és küldeném a testrészeit mindenkinek aki szereti..

Pistabácsi 2014.01.30. 15:56:36

@közösperonos átszállás: Úgy érted általában nincs elsőbbségem, ha zebrán tekerek át? Lehet, bár én azért inkább ott úgy megyek, hogy feltételezem, nincs. Biztos ami biztos alapon.

fifibá55 2014.01.30. 15:57:03

@BUD4: Komolyan azt gonodolod, hogy nem vágnak át a piroson? Én a Bajcsy-Andrássy-József A. kereszteződésben csaknem naponta látok 'forradalmárokat', akik keresztülrongyolnak a kereszteződésen, aktuális lámpaszínektől függetlenül.

közösperonos átszállás 2014.01.30. 15:58:37

@Macropus Rufus: "Magyarán ha nem lámpás a zembra és a csóka átmegy a zebrán bicajjal és a kocsi át megy a cóskán, akkor még a cangás kerűlhet szar helyzetbe, amennyiben az álltala keresztezett út táblával van védve."

Ergo, ha nincs táblával védve, akkor meg az autós kerülhet ugyanilyen helyzetbe.

(Amúgy a 31. par. (5) b) és cb) pontjai is arról beszélnek, hogy attól van elsőbbsége a biciklisnek, hogy kerékpárúton érkezik. Ja, érkezik, történetesen épp zebrára. Tájékoztatási szempontból sokkal szerencsésebb lenne ilyenkor mindig a kerékpáros átvezetést alkalmazni, de ez csak tájékoztatás, nem változtat az elsőbbségi viszonyokon. Vagy ha sikerülne végre valakinek rámutatni arra a pontra, amely szerint bicajjal zebrára hajtani szabálytalan...)

stargazerhu 2014.01.30. 15:58:50

"azért ennek a két faszszopónak hatalmas szerencséje, hogy a villanyvezérek nem tudják rájuk húzni a kormányt. pedig megérdemelné az ilyen. ez mások súlyosan gondatlan veszélyeztetése, amit csinálnak."

Hogy is van ez? Ráhúzni a kormányt az nem lenne veszélyeztetés, ha megtehetnék? A seprűnyélről már nem is beszélve....:)
És az mi mikor az autós a bringasávra kiba...a az ajtót a biciklis meg repül? :)
Vagy mikor az autós a buszmegállóban áll meg, ami miatt az öreg néni nem tud csak lerepülni a buszról? ;)
Pontosan úgy közlekedünk, ahogy élünk....egymás ellen és nem együtt, egymással.

873ujr3rk 2014.01.30. 16:01:24

@fifibá55: én is ezt teszem. az anrássyról balra a
bajcsyra kiszámithatóan, biztonsággal lehet kanyarodni pirosban. ha szabályosan csinálnám, megőrülnél, mert indulnál a zöldnél de én előtted baszakodnék a kerékpárommal és nem tudnál kikerülni...

Sulyom 2014.01.30. 16:01:54

Ha van gerince a bringásfutár közösségnek, akkor holnapra itt a poszt, hogy melyik cégtől rúgták ki őket, illetve egy hónap múlva, hogy a közösség segítségével milyen gyorsan lezárult a nyomozás...

Ti sem vagytok jobbak, ha "ezeket" megtűritek magatok között. Ha volt bátorságuk ezt eljátszani, most legyen bátorságuk vállalni a felelősséget.

Pistabácsi 2014.01.30. 16:03:13

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Ezt légyszíves fejtsd ki bővebben. Azt írtam, hogy zebrán nincs elsőbbségem, mert az zebra. Ha vele párhuzamosan halad a kerékpárút, akkor azon van. Ha keresztezi a kerékpárút a zebrát, akkor a gyalogosnak van elsőbbsége. A kerékpárút párhuzamos az autóúttal, azon van felfestve, tehát ha én a kerékpárúton egyenesen megyek, és te az autóval keresztezed az én utamat, elsőbbségem van.

Étrisyon 2014.01.30. 16:04:19

@Aram Hacsakúgynem: mert ugye az autósok minden szabályt betartanak, soha nem hajtanak át a piroson, betartják a kresz-ben előírt sebességkorlátokat, és mindig megadják az elsőbbséget.
Ja, hogy mégsem? Csak nem autós körökben is általánosak olyan dolgok, melyek ön- és közveszélyesek, ráadásul szabálytalanok is?
Ne legyünk már álszentek! Bagoly mondja verébre.

hedgehog2 2014.01.30. 16:04:44

Pszichiátriára vele!

Pistabácsi 2014.01.30. 16:05:43

@flea: értem én, de ez szubjektív. ha hozol statisztikát elhiszem. ne érts félre, nincs nekem semmi bajom sem a taxisokkal, sem másokkal, szerintem a bunkóság nem járműfüggő. de az általánosítással nem tudok egyet érteni.

stargazerhu 2014.01.30. 16:06:16

@Sulyom: Juj, akkor mennyi taxist, villamosvezetőt, buszvezetőt, árú szállítót, gyalogos jómunkás embert kéne kirúgni, ha ez így menne? :D

Pirx 2014.01.30. 16:07:02

@közösperonos átszállás: Csak egy kicsit kellene gondolkodni és rájönnél. a 24§ szerint a járdán nem kerékpározhatsz. -> hogy kerülsz a zebrára?
A zebrán gyalogosok közlekednek. Ha a kerékpáron ülsz járművet vezetsz, mit keresel a zebrán abba az irányba, mint a gyalogos?
Abban az esetben, ha a zebrával párhuzamosan kerékpárút is van, akkor joggal lehet áthaladni a kerékpáron ülve, de akkor se a zebrán. Ebben az esetben az autósnak elsőbbséget kell adnia.

Pistabácsi 2014.01.30. 16:07:18

@Pistabácsi: És nem a kerékpárút jogosít fel az elsőbbségre, hanem a KRESZ. Ha bebizonyítod, hogy minden kanyarodó járműnek elsőbbsége van a kerékpárral szemben, akkor igazat adok neked.

fifibá55 2014.01.30. 16:08:06

@Pistabácsi: bizony nincs, feleségem már csókolózott zebrán a semmiből elévágó bicajossal. Mire a kihívott rendőr odaért, a bicajos kereket oldott, így megúszta a büntetést.

fifibá55 2014.01.30. 16:10:41

@873ujr3rk: Én gyalog járok arra. Nem őrültem meg, hogy autóval közlekedjek a Belvárosban.

Metálvörös 2014.01.30. 16:12:15

@múltidéző:
Gondolom volt akkora a sokk, hogy nem jegyezted meg az autó rendszámát, merthogy amit csinált, az cserbenhagyás. A rendőröket inkább nem minősíteném... A videóról meg annyit, megnéznék egy olyat is, amikor beszorult a kerék a sín mélyedésébe, és egy szép ívű zakó után kb. 10 kg friss vegyes fémhulladék büszke tulajdonosaként ugrik félre az ÜGYES biciklista a tuja elől :) Mert a villamosvezetőnek valóban nem kívánhatjuk, hogy kivasaljon egy ekkora marhát.

Pistabácsi 2014.01.30. 16:12:37

@fifibá55: őszintén sajnálom ami a feleségeddel történt, sajnos sok ilyen van. én a járdán bringázókat sem szeretem. de hidd el, nem minden bringás ekkora gyökér.

Sulyom 2014.01.30. 16:12:53

@stargazerhu: Nem kellene olyan sokat kirúgni, mert nem mernének ennyire meredek dolgokat megcsinálni.
Elég sokat közlekedem bicajjal, így a más módon közlekedők bicajos utálata engem is érint. Az ilyen manőverek alapozzák meg ezt az ellenszenvet. Ergo elemi érdekem, hogy következménye legyen az ilyen viselkedésnek, mint ahogy a többi kerékpárosnak is.
Tudom, az egy másik, kulturáltabb ország lenne....

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.30. 16:13:07

Egyrészt remélem kirúgják őket. Másrészt sajnálom szegény villamosvezetőket. Harmadrészt vártam volna a blogtól és a közösségtől az elhatárolódást, és a beismerést, hogy bringások közt is van ostoba tahó.

stargazerhu 2014.01.30. 16:13:08

@fifibá55: "korrekt" biciklis volt. De ez megint nem járműfüggő...hanem személyiség függő. Hány cserbenhagyásról hallunk....minden hétre jut egy :(

Lehet járdán kerékpározni.

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.30. 16:13:49

@stargazerhu: Aki tud bringárni az nem járdán fog. Minek?

Balage85 2014.01.30. 16:14:54

Nem véletlen lettek ezek az idióták biciklifutárok...
Pirosnál látott már valaki megállni biciklist? Ezeket kéne vegzálnia a rendőröknek, nem az autóst mert nem ég a rendszámtábla világítása...

Pirx 2014.01.30. 16:15:56

@Pistabácsi: hm... Szórakozásból néha mérem. kb egy percig tart a legszabályosabbnál is, hogy valamilyen alapvető szabályt felrúgjon. Legszebb példa a Petőfi híd. Végre valamilyen naív lélek - azt hívén elér bármit is a kerékpárosoknál - kitett egy táblát a járdáknál, hogy "Csak tolva". Szerinted hányan tolják?

stargazerhu 2014.01.30. 16:16:54

@Sulyom: És ki fogja eldönteni, hogy mi a súlyos, hogy miért jár kirúgás? Te? :)
Miben más jogilag, ha egy autós, egy gyalogos, egy biciklis...stb szabálytalankodik?
Ha biciklivel két combinó között mész, az kirúgás. Ha mondjuk autóval szabálytalanul átrongyolsz a gyalogosok között a zebrán, az kirúgást ér? És még lehetne sorolni....;)

Pirx 2014.01.30. 16:17:14

@Dr. Valentin Narcisse: Ja! Akkor az a sok zsebkontador full brigás szerkóban, sisakban, napszemüveggel még most is a járdán, az mind amatőr. ugye? Nem tudnak bringázni.

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.30. 16:19:07

@stargazerhu: Mellesleg ha pl. egy futár cégnél elkapnak, hogy az autóddal 120-szal száguldottál lakott területen szerinted nem rúgnak ki a penészbe kérdés nélkül? Aki ennyire ostoba és közveszélyes, azt ki kell rúgni. Ki vagy te? Munkáltató még nem voltál, ugye?

Pistabácsi 2014.01.30. 16:19:09

@Balage85: Akkor endem te még nem láttál biciklizni. Ráadásul futár vagyok, mégsem csinálok ilyeneket. Nincs olyan sürgős fuvar, ami fontosabb az életemnél. Pirosnál meg szoktam állni, sőt még akkor is ha nincs lámpa, de van zebra. Az más kérdés, hogy általában még 2-3 autó megelőz, mire a gyalogos biztonságban átkelhet.

stargazerhu 2014.01.30. 16:20:19

@Dr. Valentin Narcisse:
Igazad van, de sokan nem mernek az autók között menni...a kamu EU pénzek lenyúlására készült bicikli utak meg hát...
Szerintem is sokkal veszélyesebb a zebrán menni, mint a forgalomban.

Balage85: Állj oda Bp bármelyik lámpás kereszteződéséhez, és nézd meg hány autó megy át a piroson. ;)

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.30. 16:20:53

@Pirx: Hán én inkább pár hülyegyerekkel szoktam a járdán találkozni. Aki tud, azokkal inkább csak a zebra keresztezésével van baj. Nem akarják felfogni, ha egyszer nem ők mehetnek át előbb. Akár piroson. A Kálvinon folyamatosan zaklatják a gyalogosokat. Az sem jó, de a járdázás gyökerebb dolog ennél is.

Mészáros Laci 2014.01.30. 16:21:35

@stargazerhu:

a villamosvezető megpróbálta ráhúzni a kormányt.

lyken 2014.01.30. 16:22:11

@Konzerális: "Megtettem a közérdekű bejelentést a rendőrségen. Tett -> következmény! "
Nagy reményeid ne legyenek. A sajtóhírek szerint, mikor bejelentették a japán bringás ellopott bringáját, megjelölve hogy ki árulja, nem akartak kimenni. Mikor internetes hír lett belőle akkor mentek ki.

Itt a blogon volt egy debreceni srácnak sztorija róla, hogy lenyúlták a bringáját, aztán megoldatlanul lezárták a nyomozást. Pár hét múlva meglett, hogy ki nyúlta le, bejelentette a rendőrségen és közölték vele, hogy lezárt ügy, nem tesznek semmit.

Ahogy Csikós mondta: belsoseg.blog.hu/2014/01/19/nyolc_ev_utan_vege

"Remélem rövidesen elévül az egész, ez még jobban aláhúzná a véleményemet, hogy a magyar rendőrség igazából csak arra jó, hogy törvénytisztelő, ám néha kisebb szabályokat megszegő állampolgárokat fejőstehénnek használjon, míg az igazán káros elemeket futni hagyja."

fifibá55 2014.01.30. 16:22:15

Azért hozzátartozik, hogy nagyon sok zebránál semmi se indokolja, hogy az ember leszálljon és toljon, főleg, ha a járdás kerékpárút is folytatódik a másik oldalon. Persze fel is festhetnének a zebra mellé egy kerékpárcsíkot, de az túl egyértelművé tenné a dolgot és nem lehetne egymást anyázni, ami a magyarok egyik kedvenc elfoglaltsága.

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.30. 16:22:54

@stargazerhu: Aki autók közt nem mer menni, annak valamiféle tanfolyam kéne, vagy bármilyen formában segítség, hogy megszokja. Először kevésbé forgalmas utak, hogy rákapjon az ízére, stb. Szerintem meg lehetne oldani bicikliút nélkül is. A bicikliutak helyett amúgy is jobb lenne, ha azért lenne kevés az autós, mert nem éri meg a városban autózni.

Pirx 2014.01.30. 16:22:56

@stargazerhu:
1. Más szabályszegése nem ment fel a szabály betartása alól
2. Álljunk oda, és kiderül, hogy nagyságrendi különbség van, akár abszolút értékeben is (nem arányaiban) a piroson áthajtó autósok, és a piroson áthajtó kerékpárosok között. Többen vannak a bringások.

Pistabácsi 2014.01.30. 16:24:24

@Pirx: Aki a Petőfi hídon megy bringával, eleve nem komplett. A pesti végén lépcső van, érdemes inkább másik hídon menni. Nem tudtam, hogy ki van táblázva, de még sosem mentem át rajta, csak az úton. De azért te is tudod, hogy ha mérni akarnám, más közlekedők is ugyanezt az eredményt mutatnák. A szabálytalankodás általános, sajnos. Nem járműfüggő.

Pirx 2014.01.30. 16:24:56

@Dr. Valentin Narcisse: Valóban a járdázás zavar leginkább, de a járdázásnak egyenes következménye a zebrán áttekerés.

lyken 2014.01.30. 16:25:11

@dorian gray: Kétszerannyi. Húszmilliós a lakosság. 4000 lakosra jut egy rendőr. Ez Budapesten is megvan, vagy csak kötözködsz?

stargazerhu 2014.01.30. 16:25:33

@Dr. Valentin Narcisse:
Most másról beszélünk. Én azt mondom, hogy nem olyan egyszerű ezt megítélni, hogy miért kell, hogy kirúgás járjon. Mi számít ugyan olyan veszélyeztetésnek, szabálysértésnek...lásd pl a gyermekrák alapítványos csókát...lásd a forgalmat feltartó kis-árúszállítókat, akik azért mert ők dolgoznak bármit megtehetnek, így gondolják.
És igen én is örülnék, ha az olyat, aki 120-val száguldozik, mondjuk kirúgnák, ha lennének következményei.

Lényeg a világbéke! :D

Pirx 2014.01.30. 16:25:51

@Pistabácsi: Lásd az előtted lévő hozzászólásom! Nem ment fel a szabályszegés alól, hogy más meg más szabályt szeg meg.

Albu 2014.01.30. 16:27:14

Fél év közmunka.

Sulyom 2014.01.30. 16:27:47

@stargazerhu: Először is, itt nem sima szabálytalanságról van szó. Másodszor, nem mondtam, hogy a taxis, buszos, stb. közösségeknek nem kellene meghatározni és betartatni/betartatni egy megfelelő szintű szakmai morált.
Kirúgás pedig nem azért jár, mert nekem nem tetszik az ilyesmi, hanem mert árt az üzletnek. Ha nagy általánosságban elterjed, hogy a bringás futár köcsög állat, vajon jót tesz az a futárcég megrendeléseinek?
Neked jó, ha a közlekedők baromnak gondolnak, és ennek megfelelően viselkednek veled? Vagy ha a rendőr alapból ellenségesen
áll hozzád vitás esetben, csak mert bicajjal vagy? Érted már mire gondolok?
Sajnos kis hazánkban nem érett még meg a társadalom az ilyen szintű gondolkodásra. Ennek a fejlődésnek egyik zászlóvivője a kerékpáros közösség, a közösségnek pedig egy jelentős arculat formáló rétegét alkotják a futárok. Ezért mertem remélni, hogy itt ez esetleg működhet.
Hogy messziről hozzak példát, vajon a papság jól járt avval, hogy cinkosságot vállalt a pedofil tagokkal?

LexLathor 2014.01.30. 16:31:22

látták, hogy a múltkor a sünöknek nem sikerült. most megmutatták nekik. ami nem megy sünverdával, megy bringával.
ügyesek. tetszik.

Sea-you 2014.01.30. 16:31:38

Sztem bator dolog volt megcsinalni, meg ha szabalytalan is.

A veszelyekkel nyilvan tisztaban voltak, vallaltak a felelosseget.

stargazerhu 2014.01.30. 16:31:46

@Pirx:
1. Igaz! Egyetértek...Csak nem mutogatni kéne mindenkinek a másikra.
2. Ebben viszont nincs igazad. 1x volt "szerencsém" 1 órát várni vkire egy kereszteződésben (Moszkva térnél). Így megfigyeléssel ütöttem el az időt. Minden lámpaváltáskor minden irányban legalább két kocsi piroson ment át. Csak ebből és a 30 ezres bírságokból 1 óra alatt, egy kereszteződésben milliós tételt lehetett volna összehozni.
Na léptem, jó beszélgetést! ;)

Pistabácsi 2014.01.30. 16:31:56

@fifibá55: Sajnos vannak olyan kerékpárutak, amik a járdára vannak festve, ezzel pont az anyázós helyzeteket erősítik. Bár szerintem ezt a kölcsönös odafigyeléssel lehetne csökkenteni. Volt rá példa, hogy az adott cím, ahova vittem fuvart egy olyan helyen volt, hogy kénytelen voltam járdázni, de olyankor nagyon figyeltem, hogy a gyalogosokat ne zavarjam. Sosem volt még emiatt konfliktusom.

lyken 2014.01.30. 16:33:33

@lyken: Elgépeltem, ott 1000 lakosra jut egy gyalogjárőr. Ha az autós és nyomozó egységeket is vesszük, akkor meg 580 lakosra jut egy rendőr. Budapesten viszont tényleg 4000 lakos/rendőr a mutató. Gyalogjárőrből meg még ennél is gyengébb a mutató.

Pistabácsi 2014.01.30. 16:33:56

@Pirx: Egyet is értek, és nem védem a szabálytalankodókat. De ne általánosíts! Nem igaz, hogy csak a bringások szabálytalanok.

lyken 2014.01.30. 16:37:49

@Sea-you: "Sztem bator dolog volt megcsinalni, meg ha szabalytalan is."
A veszelyekkel nyilvan tisztaban voltak, vallaltak a felelosseget."

A veszély az volt, hogy elüti a gyalogost a zebrán. A felelősség vállalása meg az, hogy beballag a rendőrségre vallomást tenni. Te tudsz ilyenről?

Azért is vállalja szerinted a felelősséget, ha valaki eltöri a karját a vészfékező villamoson? Mi van ha három ember töri el? Kipengeti a három ember után a 2-4 hónapnyi bevételkiesést? Meg kipengeti az okozott kényelmetlenségek árát? Vagy te mire gondoltál?

flea 2014.01.30. 16:44:23

@Pistabácsi: általánosítás az lenne, ha azt mondanám, hogy minden taxis, vagy minden futár valamilyen. Szerintem a taxisoknak nagyjából 5%-a, a biciklis futároknak meg olyan 15%-a tesz magasról a szabályokra és úgy általában a közlekedés többi résztvevőjére. (Ez az én szubjektív tapasztalatomon alapul, nem bármiféle alapos statisztikán.)

flea 2014.01.30. 16:46:42

@Pistabácsi: általánosítás az lenne, ha azt mondanám, hogy minden taxis, vagy minden futár valamilyen. Szerintem a taxisoknak nagyjából 5%-a, a biciklis futároknak meg olyan 15%-a tesz magasról a szabályokra és úgy általában a közlekedés többi résztvevőjére. (Ez az én szubjektív tapasztalatomon alapul, nem bármiféle alapos statisztikán.)

Narancskommunista (törölt) 2014.01.30. 16:46:43

Már várnak a veséjükre...

Egyébként az a legundorítóbb az ilyen férgekben, hogy közben még vagánynak is tartják magukat, ezért felveszik és felteszik a netre. Ez a fajta vagánykodás társadalmi szempontból rendkívül káros, mert jellemzően utánzókra találnak az ilyen Darwin díjasok.

Don Quixote de la Ferko 2014.01.30. 16:47:03

@Macropus Rufus:

Gondolod, hogy a vesedonorok a kötőszavakon kívül megértettek valamit abból, amit írtál?

flea 2014.01.30. 16:47:20

(a blogmotor meg bekaphatja)

Don Quixote de la Ferko 2014.01.30. 16:51:05

@mel gibson:

Az a fasz közük van hozzá, hogy lehet, hogy a te lelkivilágod elviseli a darabokra szakadó ember látványát, de a nagy többség nem szívesen emlékszik vissza arra, ha egy agyatlan gyökér hentesmódra tálalódik a szomszéd villamos kereke alatt. Szóval semmi gond, ha egy hülyegyerek csendes magányában kinyírja magát, de ha a nagy plénum előtt teszi, akkor a nagy plénumnak is van köze hozzá.

_B_ 2014.01.30. 16:51:29

Ezzel az a baj, hogy utána több százezren szopnak miatta, ha elkenődik. Leáll a 4-6, leáll a belváros a helyszinelés miatt.
Simán levágnám a lábát. Szerintem kerekesszékkel már pont nem férne el, leszokna róla.

Narancskommunista (törölt) 2014.01.30. 16:53:10

@flea:
Az a baj, a bringás futárkodás pont azért működik csak, mert szabálytalanul közlekednek, ugyanis szabályos előnye csak az autókkal szemben van a bringásnak, amikor álló kocsisorban jobbról megkerülheti az autókat, de ez az előnye a robogósnak is megvan, viszont egy robogó sebességét tartósan nem tudják a legfittebb kerékpáros futárok sem. Magyarul a kerékpáros futárkodás definíció szerint a szabálytalanságra épít. A használhatatlan, járdával egybeépített kerékpárutak megjelenése óta ez halmozottan igaz, mert ott ugye elvileg a kerékpárúton kellene mennie, de ott meg nem lehet normális sebességgel haladni a gyalogosok miatt, magyarul ott még hátrányban is van mind az autós, mind a robogós futárral szemben.

A taxisok többsége meg vagy buta vagy bunkó, vagy mindkettő, hiszen azért lett taxis, mert máshoz nem ért, és ezt tapasztalatból is írom.

Dzsoki Júing 2014.01.30. 16:53:32

Szabálytalan? És az mikor érdekel egy biciklist?
Érik az a tarkónbaszás gyerekek!

Don Quixote de la Ferko 2014.01.30. 16:53:47

@Tomi from Space:

Megnyugodhatsz, alázattal megyek keresztül a nyakán, ha nem vesz tudomást a fizikáról. Igaz, ezektől fizikát elvárni, ha tudnák, nem agyatlanul tekergetnének a városban, hanem normális emberhez méltó módon élnének.

Pistabácsi 2014.01.30. 16:54:38

@Pirx: A járdázás meg valószinű onnan jön, hogy a nagy okosok régen a járdára festették a bicikliutat, vagy kiraktak egy táblát, hogy bringa és gyalogút. Az emberek meg elhiszik, hogy ott lehet biciklizni. Pedig a járdán bringázás sokkal veszélyesebb. Engem pl egyszer egy rendőr akart az Andrássy úton a járdára zavarni, eléggé vitatható stílusban. Mikor közöltem vele, hogy ott nem lehet, akkor megkérdezte, ezt ki mondta. Mondom neki a KRESZ. A mellettem álló taxis sírt a röhögéstől.

Don Quixote de la Ferko 2014.01.30. 16:55:15

@stargazerhu:

"de ha elbasszák, akkor meghalnak. "
A probléma az, ha elbasszák és meghalnak, attól még lazán lesittelnek mást is, ha nem tudja bizonyítani, hogy a gyökér tekerődroid volt az idióta.

Don Quixote de la Ferko 2014.01.30. 17:00:02

@közösperonos átszállás:

Ne játszd az agyad (ha nincs, pláne). Sokszor meg lett tárgyalva, hogy ráhajthat, de nincs elsőbbsége. Ennyi. Ha akarod keresd elő a kerékpárosklub kiadványát, abban is ez van leírva. Nem érsz annyit, hogy előkeressem neked, de egyszer már megtettem egy hasonló agyatlannak, keress vissza és elolvashatod.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.30. 17:00:22

@Étrisyon: "mert ugye az autósok minden szabályt betartanak"

tehát arra a felvetésre, hogy a kerékpárosok között feltűnően nagy számban tapasztalom a szabályok megszegését, az ön- és közveszélyes magatartást, az a válasz, hogy "de az autósok...!"

köszönöm, kábé erről beszélek...

Pistabácsi 2014.01.30. 17:01:54

@Narancskommunista: Azért van, hogy a robogós már nem fér el, de én még igen. Olyankor van helyzeti előnyöm. A taxisok sem mind gyökerek, sokszor engedett előre taxi úgy, hogy neki volt elsőbbsége. Nem tudnám megmondani, kik között mennyi a bunkó.

Don Quixote de la Ferko 2014.01.30. 17:03:55

@stargazerhu:

Miért lenne veszélyeztetés? Ha menet közben olyan forgalmi szitu adódik, amiben a bringás gyorsabban tud menni, és mellém jön miközben haladok (trolloknak: haladok, HALADOK, H A L A D O K, forog mind a négy kerék, gurulok, remélem lefedtem az észlények elég nagy százalékát), nagy ívben letojom, hogy ott van. A saját sávomban ott megyek, ahol akarok, oszt jónapot, ha szabálytalankodik, viselje a következményeit, szóval a legkevésbé sem érdekel, ha ráhúzom a kormányt. Aztán bizonyítsa be, hogy nem a szembejövő jött át szabálytalanul, és miatta rántottam félre a kormányt.

Don Quixote de la Ferko 2014.01.30. 17:07:11

Na páááá agyatlanok, további jó őrjöngést.

Pistabácsi 2014.01.30. 17:10:32

@Don Quixote de la Ferko: Gondolom, akkor nem előzöl meg bringást sávon belül 5cm oldaltávolságból?

Stakmann 2014.01.30. 17:13:43

@AvgDvl: Ezt én is támogatom!Így nem csak a kerékpárosokat lehetne megszűrni,de az autósok fele is eltűnne:)

♔batyu♔ 2014.01.30. 17:14:06

Túl sok a futár, ezért páran feláldozzák magukat.

Stakmann 2014.01.30. 17:15:44

@Don Quixote de la Ferko: Már bizonyítottam,Van belőle egy új bringám,és egy intenzív nyelvtanfolyamom.:)Te buta

teknocerno 2014.01.30. 17:18:11

@mel gibson: hogy jön ide az mszp? ennyiből fideszes is lehet, sőőőt...

Burgermeister 2014.01.30. 17:18:30

óóóóóó de fasza...kipróbálom. A Lánchid alatti villamos alagutban is fasza menni...arrról van videjó???

kizenél???

Deutsche Gabbana 2014.01.30. 17:20:13

Aki hülye, az hülye gyalogosként, bringásként, autósként. Csimpaszkodott az én járművembe is, veszélyeztetve saját magát és engem is, amikor lelassítottam, hogy ne érje meg neki, még rávert az autómra egyet...

Szappan_ 2014.01.30. 17:23:46

Lehet nem kellene a bicós futárokat egy kalap alá venni a normális bicózó emberekkel.
Ez olyan mintha szerinted a személyautó és a kamion utánfutóval pontosan ugyan az a kategória lenne.

_ev_ 2014.01.30. 17:25:48

Szerencsétlen villamosvezetők hogy örülhetnek ezeknek a hülyegyerekeknek. (Amúgy cool :))

közösperonos átszállás 2014.01.30. 17:37:40

@Pirx: "a 24§ szerint a járdán nem kerékpározhatsz. -> hogy kerülsz a zebrára?"

Mondjuk oda vezetik a gyalog- és kerékpárutat. Hány ilyet mutassak?

"A zebrán gyalogosok közlekednek."

Mint mondtam, ha ezt (mármint hogy _csak_ gyalogosok) a KRESZ-szel alátámasztaná valaki... (Amúgy akkor ebből az udvarból sem lehet szabályosan kihajtani autóval? maps.google.com/maps?q=Szeged,+Hungary&hl=en&ll=46.256618,20.151286&spn=0.008932,0.015385&sll=37.0625,-95.677068&sspn=41.767874,63.017578&oq=szeged&hnear=Szeged,+Hungary&t=m&z=16&layer=c&cbll=46.256603,20.151141&panoid=ODpVqTvQL6X8cTPjbAa9IA&cbp=12,278.49,,0,-5.18 )

@Dr. Valentin Narcisse: "Harmadrészt vártam volna a blogtól és a közösségtől az elhatárolódást, és a beismerést, hogy bringások közt is van ostoba tahó. "

Poszt utolsó mondata megvan?

@Don Quixote de la Ferko: "Sokszor meg lett tárgyalva, hogy ráhajthat, de nincs elsőbbsége. Ennyi."

Hej, Ferkó, tényleg csak te hiányoztál!

Amúgy rosszul emlékszel (de meglepő!), az a konklúzió, hogy az a pont nem vonatkozik rá, hogy a zebrán áthaladó gyalogosnak elsőbbsége van (mivel nem gyalogos). Tehát ez alapján nincs elsőbbsége. Ha például bicikliúton megy, és egyenesen ráhajt egy zebrára, akkor a vele párhuzamosan érkező, jobbra vagy balra forduló autóval szemben elsőbbsége van, mert a szabály ezt mondja, és nem mondja, hogy ja, ha zebrán vagy, akkor nincs.

Sea-you 2014.01.30. 17:39:30

@lyken: igen-igen eletszeru amit irsz, nyilvan mindenki feljelenti magat ha szabalyztalansagot kovet el.

Az altalad vazolt eset pedig nem tortent meg, a mi lett volna ha meg nem igazan erdekel - legalabbis engem. Birom, hogy szamonkerni mindenki annyira tud...

Normalis? nem
Veszelyes? nana
Tortent baj? nem

Dzsoki Júing 2014.01.30. 17:42:41

Amíg nem vezetnek be komoly szankciókat a közveszélyes senkiháziak ellen, addig csak tovább fog romlani a helyzet. Nyugodtan nyírják ki magukat, annak még örülök is, de annak már nem, hogy ezek simán nekem jönnek a járdán, vagy amikor megyek át a zebrán zöldben. Ha meg mondjuk éppen nem leszek toleráns hangulatomban és biciklistül felrúgom az egyik járdán tekerőt, akkor biztos én leszek a szemét, meg az agresszív. Dehát, annyi baj legyen, vállalom! :)

Sea-you 2014.01.30. 17:49:25

@lyken: igen-igen eletszeru amit irsz, nyilvan mindenki feljelenti magat ha szabalyztalansagot kovet el.

Az altalad vazolt eset pedig nem tortent meg, a mi lett volna ha meg nem igazan erdekel - legalabbis engem.

Normalis? nem
Veszelyes? nana
Tortent baj? nem

KariKa 2014.01.30. 17:52:53

@Pistabácsi:

Ez basszus, ez az, ami legjobban felbassza az agyamat. És pláne egy futártól. (halkan teszem hozzá, anno fél évet voltam pajti)

Itt a bajcsyn, kb pont a toldi előtt van van a zebra, ami _folytatódik_ a bicikliúton (azt, hogy a bicikli út mellé miért van biciklisáv is, ne kérdezzétek).

Szóval tehát a gyalogosnak elsőbbsége van (!) a kerékpárúton haladó biciklissel szemben, sőt, még tábla is van, és mégis senki, de senki nem áll meg, amikor jönnek a gyalogosok.

Tetejébe ott van a hirdetőoszlop is, ami mögül kibukkan a gyalogos, aki szabályosan közlekedik, a kerékpáros pedig nem fékez, hanem káromkodik.
És ez van reggel fél8kor is, amikor bringáznak a munkába az amúgy normális emberek, és délután is, és állandóan.

A fenenagy öntudatosság közepette oda kéne figyelni, hogy a GYALOGÁTKELŐHELYEN MINDIG A GYALOGOSNAK VAN ELSŐBBSÉGE. Akkor is, ha az a kurva gyalogátkelőhely átvezet a kerékpárúton.

Legyetek szívesek a bringás társadalomban terjeszteni, hogy a bajcsy bringaúton levő zebrákon a gyalogosnak van elsőbbsége.
Majd amikor 10-ből 6 bringás lassít, mert a zebrára takarásból léphet egy gyalogos, akkor, és csakis akkor lesz normális kapcsolat.

K (régi outis)

hatmandu 2014.01.30. 18:22:45

Hogy pattog már itt a sok nyomorék! Mi fáj nektek ezen? Semmi hatása nincs az életetekre, és senkit nem veszélyeztetnek a futárok magukon kívül. Majd ha baleset lesz belőle, lehet ugatni, de addig minek?

Jaj de mi van, ha szembejön egy másik... mi lenne bazmeg, hát lefékeznek. Erre nem gondoltál, mi?

lyken 2014.01.30. 18:23:05

@Sea-you: " igen-igen eletszeru amit irsz, nyilvan mindenki feljelenti magat ha szabalyztalansagot kovet el."

Valami zavart érzek az erőben. Ezt te írtad: "vallaltak a felelosseget."
Először azt írod, hogy vállalták a felelősséget, aztán meg azt írod, hogy nem lenne életszerű ha vállalnák a felelősséget. Olyan bizonytalan vagy ma... Vagy mégsem? Ohwait...

Ezt is te írtad: "Sztem bator dolog volt megcsinalni (...) A veszelyekkel nyilvan tisztaban voltak,"
aztán ezt reagáltad rá: "a mi lett volna ha meg nem igazan erdekel - legalabbis engem."

Pont az ilyen mindenbe beleszaró vagánybringások miatt utálják a jóérzésű emberek a bicikliseket.

lyken 2014.01.30. 18:34:58

@Pistabácsi: "Talán azért mert jár neki."
Ott jár neki, ahol a KRESZ szerint jár neki. Nem mindenhol.
Másfelől nézz meg egy vérmes bringást(akár ezt itt a videóról). Normál esetben veri a Tandemben az asztalt egy sör mellett, hogy elsőbbsége van (három sörnél hamarabb nem megy haza, bringája a Tandem előtt kilakatolva). Mert az jár neki. Mármint az elsőbbség. Olyankor is, ha a KRESZ mást mond. A piros lámpa akkor jelent stop-ot, ha neki is kényelmes. Bár neki elsőbbsége van az autóssal szemben szerinte mindenhol, a gyalogos már ugorjon félre a zebrán. Aztán jön a holdudvaruk, akik a pelusukba pisilve tapsikolnak, hogy "bator dolog volt megcsinalni". Ez kész.

Lehet(és kéne is) úgy közlekedni, hogy nem veszélyeztetünk másokat. Akkor se, ha az a más a villamoson ül és a vészfékezéstől lehet baja. Ne járassuk már le a bringásokat. Mindenkinek joga van hülyének lenni, de van aki visszaél a lehetőséggel.

baaamba 2014.01.30. 18:42:41

@Don Quixote de la Ferko: Dózsa György út - Vágány utca saroknál a Hősök tere felől a kerékpárúton ki van téve egy kifordult tábla, hogy kerékpárút vége, csak senki nem veszi észre. A gyalogosoknak a Vágány utcán keresztbe zöld a lámpa, persze a biciklis nem száll le, hajt át, mint az állat, de ugyanakkor a Dózsa György útról a Vágány utcába kanyarodó járműveknek is zöld. Reggelenként a kanyarodó buszon két verzió fordul elő vagy a robogó biciklis vészfékez és anyáz vagy a buszvezető tapos a fékre az utolsó pillanatban, mivel korábban nem is nagyon láthatja a hátulról nagy sebességgel érkező biciklist. Lehet elmélkedni azon, hogy ki a szabálytalan, de csak idő kérdése, hogy mikor hal meg ott egy biciklis.

közösperonos átszállás 2014.01.30. 18:48:07

@baaamba: "ki van téve egy kifordult tábla, hogy kerékpárút vége"

Persze, hogy vége a kerékpárútnak, ha útkereszteződés jön, de ez megint nem változtat az elsőbbségi viszonyokon...

@KariKa: "Legyetek szívesek a bringás társadalomban terjeszteni, hogy a bajcsy bringaúton levő zebrákon a gyalogosnak van elsőbbsége.
Majd amikor 10-ből 6 bringás lassít, mert a zebrára takarásból léphet egy gyalogos, akkor, és csakis akkor lesz normális kapcsolat."

Alapvetően egyetértek veled azzal, hogy biciklin tán még több a tahó, mint autóban. Ugyanakkor, fogalmazzuk már át fenti soraidat autóra: terjesszétek már az autós társadalomban, hogy a zebrákon a gyalogosnak... elég abszurd lenne, nem? Miért lenne akkor ez máshogy a bicikliseknél? Ha attól, hogy én is volánt tekergetek, meg a másik is, még semmi sem köt össze minket, ha az ő tipikus hibáihoz semmi közöm, akkor biciklin ülve ez miért lenne másképp?

(És hát ja, félelmetes, hány autós megy lendületből olyan helyeken, ahol takarásból léphetne elé zebrára gyalogos... Ez sem bringa-specifikus sajnos. Ja, elsősorban autóval járok.)

bonafide 2014.01.30. 18:48:39

Ilyenkor örülök, hogy vidéki városban élek :) Eszembe nem jut, mikor kellett legutóbb kerósra rádudálnom, de arra is csak azért, mert annyira részeg volt, hogy a baloldali sáv szélén előzve is majdnem elcsaptam :D Itt nem szokás annyit szabálytalankodni, pedig szar az élet itt is :/

sipike.hu 2014.01.30. 19:02:19

Az ilyennek nincs anyja...
Vagy szarik rá (bocsánat!).

A villamosvezető mit él át ilyenkor?!

AZ ILYENEKNEK BÖRTÖNBEN A HELYE!

Azonnal rendőrt hívni!
Részemről megkeresném a felvétel készítőjét is.

Sea-you 2014.01.30. 19:16:45

@lyken: Erzesem szerint nem erted amit mondok, de elmagyrazom szivesen:

Vallaltak a felelosseget azaz HA tortenik valami gaz akkor meghalhatnak, bortonbe kerulhetnek, esatobbi.

"aztán meg azt írod, hogy nem lenne életszerű ha vállalnák a felelősséget" vs " igen-igen eletszeru amit irsz, nyilvan mindenki feljelenti magat ha szabalytalansagot kovet el."

Abban tovabbra is egyetertek, hogy nem egeszen komplettek, de tovabbra is tartom magam ahhoz, hogy igenis vagany dolog volt ezt megcsinalni, es nem tudom elfogadni a sok onkentes rendort.

Pistabácsi 2014.01.30. 19:40:59

@KariKa: És, ha olvastad a hsz-eimet írtam, hogy a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége van. És teljesen egyet értek veled, ha nincs lámpa, akkor minden zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége. Olvass tovább leírtam, zebrán nincs elsőbbségünk, csak a vele párhuzamos bicikliúton. A sáv meg a Bajcsyn azért kell, hogy a gyalogosokkal ne zavarjuk egymást. Ott szállnak le a turisták a buszról, és mennek a bazilikába, ott lehetetlenség bringával haladni, ezért mindenki az úton megy.

flea 2014.01.30. 19:41:13

@hatmandu:
Most két eset van.
Az egyik, hogy túl sokat ittál, akkor menj haza, pihend ki magad.
A másik, hogy ezt komolyan gondoltad. Ebben az esetben azt érdemelnéd, hogy a szomszédod holnaptól mindennap a levegőbe lövöldözzön a házad előtt az utcán, és ha esetleg kérdőre vonnád ezért, azt felelje: "Hogy ugrál a kis nyomorék! Majd ha baleset lesz belőle, lehet ugatni, de addig minek?"

flea 2014.01.30. 19:45:00

Mellesleg nem értek egyet azokkal, akik azonnali rendőri felelősségre vonást követelnek. A videón szereplő srácnak ill. a videó készítőjének nyilván fogalma sincs arról, hogy nemcsak magát veszélyezteti. Az értelmes megoldás ebben a helyzetben az, ha vannak tapasztaltabb és szabályosabban (de minimum biztonságosabban) közlekedő kollégáik, akik elbeszélgetnek velük négyszemközt, és elmagyarázzák, hogy ezt konkrétan miért nem kéne.

Aki meg vasrudat dugna az útjukba, az sürgősen menjen csajozni. Ha az nem megy, igyon. Ha az sem megy, fogjon egy deszkát és verjen bele 100 szöget minél rövidebb idő alatt. Mindenesetre vezesse le az indokolatlan feszkóját. :)

flea 2014.01.30. 19:47:52

@közösperonos átszállás: az utóbbi néhány évben Budapesten (legalábbis azon a részén, ahol én közlekedem) drasztikusan megnőtt az olyan autósok számaránya, akik kellően lassan közelítik meg a zebrát, és megállnak az átkelni készülő gyalogosnak.

eöeöe 2014.01.30. 19:48:32

Remélem mentő lesz ami elbassza majd, különben nem biztos hogy időben odaér a segítség.

Pistabácsi 2014.01.30. 19:49:09

@lyken: A kérdés, amire ezt írtam úgy szólt, hogy: miért kéne megadni egy bringásnak az elsőbbséget?

Ne képzelj bele mást! Természetesen akkor jár, ha a KRESZ szerint is jár.

Láttam egy esetet, amikor a bringás a kerékpársávon egyenesen ment, és a mellette (balra) levő sávból az autós úgy gondolta, hogy ő most jobbra lekanyarodik. És azt mondta a sofőr: Miért kellett volna megadnom az elsőbbséget, egyenrangú, mint én? Ahham, belső sávból jobbra kanyarodni, a mellettem levő sávban egyenesen menő jármű elé...

szegedbicaj 2014.01.30. 19:50:04

Villamossal legalább tuti nem húzzák rájuk a járművet, bosszúból az előzésért. Aki viszont a rendőröket rájuk uszítaná, az belegondolt már ebbe?:

www.hir24.hu/Root/Shared/Pictures/2013/09/19/Combino-rendorauto(2).jpg

CSI

v2peti 2014.01.30. 19:50:59

Ha a kerékpárút folytatódik a túloldalon, akkor az elsőbbség hiányát táblával kell jelezni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.30. 20:00:33

HA ilyen messze egymástól, ilyen hosszan felállítanék két sor bútorlapot, fogadjunk, nem sikerülne nekik végigmenni.

Pistabácsi 2014.01.30. 20:06:48

@flea: elfogadom az érvedet. utólag elolvasva, úgy érzem félreértettelek. Sajnos sok barom jön azzal, hogy a biciklisek ilyenek, meg olyanok, és néha belefutok abba a hibába, hogy másokat is ez alapján ítélek meg. nem fogom tovább reszelni a fingot, nincs miért. a lényeg, amit itt sokan próbáltunk egymásnak elmondani több-kevesebb sikerrel, hogy figyeljünk egymásra, és ha lehet próbáljunk szabályosan közlekedni. szép estét! :D

Törvény (törölt) 2014.01.30. 20:13:02

Örömmel tölt el, hogy a Kerékagy próbálja kivetni magából azokat a ön- és közveszélyes szuicid egyéneket, akik semmivel sem törődnek, csak a saját egójukkal! Semmivel sem lennénk kevesebbek, ha ezek az emberek a saját otthonukban békésen felakasztanák magukat.

M. Péter 2014.01.30. 20:28:29

@osztom ezt a véleményt: Elfeledkezel azokról az autósokról és motorosokról, akik felveszik videóra, hogy mennek 200-zal, és ezt rakják ki youtube-ra. Az ügyesebbje egy kézzel vezet, miközben a másik kezében a mobiljával filmezi a sebességmérőt.

Faissst 2014.01.30. 20:37:27

@Dr. Valentin Narcisse: Mièrt gondolod,hogy aki a járdán teker,az nem tud bringázni? :D Igazàból èn azon vagyok meglepődve,hogy mièrt hiszik egyesek,hogy attól mert az úton megy az autók között,attól ők nagyon pro biciklisek? Vicc az egèsz :D

A nagy Ő 2014.01.30. 20:47:21

Érdekes vélemények. Még azt is adnám, hogy ügyesek és vagányak, mint az a motoros aki átugrik egy lángoló karikán, csak az baj, hogy ők ezt forgalomban csinálják. Az meg még inkább, hogy ezt videóra is veszik és közzéteszik. Felelőtlenség saját magukkal és másokkal szemben is.
Persze ettől még nem minden kerékpáros egy virtuskodó marha, ugyanúgy mint ahogy azokból az autósokból sem lehet általánosítani, akik kétszázzal előznek az M7-en és feltöltik a YouTube-ra.

Egy másik videómegosztón lehet látni ennek a Dani nevű srácnak az arcát is. Nagyon fiatal még, kár lenne érte ha ilyen hülyén halna meg, márpedig ha így folytatja megvan rá minden esélye.

áramszedő szakaszoló 2014.01.30. 20:47:43

A két balfasznak elkelne két kurva nagy pofon a villamosvezetőtől. És ha beakad a sínvályúba a kerék? Ott marad a barom, a villamosvezető meg élhet tovább a gázolás terhével a lelkében...a körutasok vannak a legnagyobb stressznek kitéve, és akkor jön két ilyen gyökér...mondom ezt úgy, hogy én is bringázom.

áramszedő szakaszoló 2014.01.30. 20:50:38

@Sea-you: És ha történik? Akkor mit mondasz? Ez nem videójáték bazdmeg, hogy felkel, és még egyszer nekifut a kombínószendvics-szintnek.

Fatal Error! System Halted! 2014.01.30. 20:55:30

Ezt úgy írom, mint egykori biciklifutár:
mindig hánytam az ilyen nagyképű, ki-ha-én-nem, "rakdmegnyélen" típusú futárokat. Mindent és mindenkit leszarnak (persze az autósok is), szép példájukat láthatjuk a videoban. Alighanem én voltam az egyetlen futár a városban, aki megállt a pirosnál. Nem miattuk, de nem sokáig csináltam ezt, leginkább, elegem lett a közlekedésben résztvevő ÖSSZES egyénből, gyalogostól az autósig.

lyken 2014.01.30. 21:32:17

@Sea-you:
A: Történt valami. A neve közúti szabálysértés, ha a szembejövő villamosvezető idevágó teendőlistáját megtekinted, akkor rájössz, hogy közúti veszélyeztetés is.

B: Fentiekért a felelősséget a rendőrség vagy a bíróság tudja megállapítani, mint illetékes szervek. Ez megtörtént?

cukorrépa 2014.01.30. 21:37:09

értem én ezeket a futárokat (nekik logikus, hogy ott mennek, ahol kevés a kocsi, akkor, amikor tudnak), de ez a fajta közlekedés kib*szottul balf*szság.
kurva rossz példát mutat, az összes biciklista renoméját rontja és életveszélyes is.
védhetetlen, ti ketten a képen ökör majmok vagytok.

lyken 2014.01.30. 21:38:43

@Sea-you: " tovabbra is tartom magam ahhoz, hogy igenis vagany dolog volt ezt megcsinalni, es nem tudom elfogadni a sok onkentes rendort."

Apósomba egyszer belement szemből egy barom. Öngyilkos akart lenni. Após busszal volt. Egy évig kezelték.
Lehet kurva vagány dolognak tartod a videó tartalmát. Mikor a villamosvezető egy évig nem tud dolgozni, majd biztos boldog lesz. A családja is nyilván boldog lesz, hogy táppénzen van. A gyerekei is boldogok lesznek, hogy apu árnyéka önmagának. Végülis ez mind baromi vagány dolog igaz?

Láttál már vagányt balesetet okozni bringával? Elárulom mit csinál. Megpróbál rohadt gyorsan eltekerni a helyszínről. Na ennyire vállalják ezek a felelősséget.

lyken 2014.01.30. 21:40:44

@Pistabácsi: Ok, sorry, nem volt egyértelmű.

lyken 2014.01.30. 21:42:05

@cukorrépa: Az a helyzet, hogy ha beállt volna a villamos mögé követőre, ugyanott lett volna nagyjából a videó végére mindkettő.

Pistabácsi 2014.01.30. 21:44:52

@lyken: no para. :D egy oldalon állunk.

Pistabácsi 2014.01.30. 21:48:51

@lyken: én eleve sínen rühellek menni, mert bármikor beragadhat az első kerék a sínek közé. szerintem az a vagány bringás, aki városi autós tempóban bír közlekedni. értsd: megállsz a lámpánál, és villámgyorsan 30-40-re
gyorsulsz.

HaCS 2014.01.30. 21:54:48

Szegény srác! Biztos robotol egész nap. Nézzétek meg, még lámpára se futja neki!

KariKa 2014.01.30. 22:09:19

@Pistabácsi:
Igazad van, figyelmetlenül olvastam, párdon.

@közösperonos átszállás:
Ettől függetlenül az van, hogy a kerékpárút védettségének tudatában élve az azt használó közlekedők szó szerint semmibe veszik a rajta átvezető zebrát.
A különbség az, hogy az autós tudatában van annak, hogy a zebrán a gyalogosnak elsőbbsége van.
De mondom, a mindennapi tapasztalatom az, és ez a működő gyakorlat, hogy a bringások nem is fogják fel, hogy zebra jön, ahol nem nekik van elsőbbségük.

A porbléma abban a tendenciában gyökerezik, hogy az elmúlt években nagy hangsúly helyeződött a kerékpárosok megvédésére, autósokkal szembeni előnyös helyzetbe hozására, de ezzel nem járt együtt az, hogy kihangsúlyozzuk a gyalogosok minden járművel közlekedőnél védtelenebb helyzetét.

Mészáros Laci 2014.01.30. 22:16:55

hozzátenném, hogy az autók mellett is van ilyen veszélyes bringázni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.30. 22:21:49

A villamos viszont nem huzza rá a korményt:-)
A kettő közötti távolsás közel állandó.
Ezek vérprofi futárok.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.30. 22:23:07

@HaCS: nappal minek lámpa?
Estére meg egy fejlámpa elég ami hátul pirosan világít.

holl gold 2014.01.30. 23:18:35

egyszeru a dolog, a gyalogos gyengebb mint a kerekpar ezert semmi gond ha a gyalogos lelöki/felrugja a jardan kerekparozo egyent...en sem autozom a jardan...

Pistabácsi 2014.01.30. 23:33:38

@KariKa: Meg van bocsátva. :D Szép estét!

Pistabácsi 2014.01.30. 23:36:34

@holl gold: egyet kell, hogy értsek veled. bár azért a testi fenyítést nem támogatom, de a bringának semmi keresni valója a járdán, kivéve, ha ott van lelakatolva. :D

mingyá beszólok! 2014.01.31. 00:21:56

Szép estét mindenkinek!

Először is üzenem a kerékpárosok halálát kívánó aberrált állatoknak, hogy még a héten okozzanak halálos gázolásos balesetet kerékpáros terhére. Nyugodtan.

Aztán döbbenjenek rá hogy akit elütöttek, az a saját gyerekük, vagy szomszédjuk, kollégájuk gyereke volt. A sitten meg lehet magyarázni a 150 kilós kan cigánynak, hogy véletlenül öltél gyereket. Erről ennyit.

20 éve bicajozom, régebben én is benne voltam minden marhaságban, de az elmúlt 10-15 év kitermelt egy olyan idegbeteg, agresszív autós generációt, hogy még gyalog sem érzem magam biztonságban a zebrán zöld jelzésnél.

Kedves autósok! Gondoljatok néha arra, hogy milyen könnyű megdögleni az utakon, nyeljetek egyet és nézetek körül mit műveltek velünk, gyalog és kerékpárral közlekedőkkel.

Köszönöm.

glinolid 2014.01.31. 04:55:51

Remélem, már kibasszák a 'csába, a bringafutár cégtől!

Adriano cselescsávó 2014.01.31. 06:32:46

@A nagy Ő:
"Egy másik videómegosztón lehet látni ennek a Dani nevű srácnak az arcát is. "
Megadnád a linket koszi

Adriano cselescsávó 2014.01.31. 07:09:57

@mingyá beszólok!:
"20 éve bicajozom, régebben én is benne voltam minden marhaságban, de az elmúlt 10-15 év kitermelt egy olyan idegbeteg, agresszív autós generációt, hogy még gyalog sem érzem magam biztonságban a zebrán zöld jelzésnél. "

Tehát: régen marha voltál ,de amikor láttad hogy
Agresszívak az autósok akkor betojtál..:DD
Gratulálok!

Adriano cselescsávó 2014.01.31. 07:16:08

@glinolid:
Pontosítanék:
1. Remélem a "kis köcsögre" vigyáznak fenn.. és 100 évig él.
2. Remélem a rendőri felelősségrevonás nem marad el a videó nyomán.
3. Remélem kirúgják a futárcégtől és mondjuk...villamosvezető lesz :)

közösperonos átszállás 2014.01.31. 09:07:10

@KariKa: "Ettől függetlenül az van, hogy a kerékpárút védettségének tudatában élve az azt használó közlekedők szó szerint semmibe veszik a rajta átvezető zebrát."

De legalábbis sokan (arányban többen, mint az autósok közül). Ugyanakkor a gyalogosok is máshogy viszonyulnak a kerékpárosokhoz.

Mondok egy példát. Van itt egy egyirányú utca, az egyik oldalán egy kétirányú bicikliúttal. Keresztül mindkettőn egy zebra. Teljesen általános az, hogy a gyalogosok balra néznek, hogy jön-e autó, majd mikor nem jön(!), lelépnek. A kerékpárútra, mert az van hamarabb. Eközben jobbra nem néznek egyáltalán.

Természetesen ettől még elsőbbségük van a biciklisekkel szemben (bár ugye "meggyőződött annak veszélytelenségéről", meg "váratlanul az útra nem léphet"), de a helyzetbe kódolva van, hogy több a gyalogos-kerékpáros konfliktus, mint a gyalogos-autós.

(Ráadásul jobbról pont egy lámpa utáni lejtő van, ha ott jön biciklis, akkor jön öt-tíz is, lendületből. Ha én jövök elöl, akkor sem tudom átengedni a gyalogosokat, mert a többiek kikerülnek. Ami megint tűnhet bringa-specifikusnak, de képzeljünk el egy többsávos utat, ahol autóval megállok a lámpával nem védett zebra előtt -- vajon megáll-e mellettem, a másik sávban a többi autós, ahogy azt a KRESZ külön előírja? Vagy ha biciklivel megállok a zebra előtt, és ki tud kerülni a mögöttem jövő autós, megteszi-e? Tehát: ha megvan a fizikai lehetősége a kikerülésnek, megint ugyanaz a helyzet...)

terrormaci 2014.01.31. 09:35:52

ilyenkor eszembe jut mindig az egyik Critical Massen lejátszódott jelenet, amikor szóltam az egyik hipszter-fixisnek, hogy ne menjen a síneken: "Figyu, ne menj már a síneken, el fogsz esni." Rámnéz - "Nem fogok, mert nem vagyok olyan balfasz, mint.." paff kormányon át, arccal tompít. Hazáig röhögtem.

Faissst 2014.01.31. 10:11:45

Nem értem miért van ekkora arcuk jó néhány "bringásnak" arra,hogy tudnak gurulni az aszfalton egy lélekvesztővel,néhány autó,netán villamos között.Elárulnátok,hogy ez miért olyan különleges dolog,hogy felsőbbrendűnek érzitek magatokat emiatt? :D Ezt bármelyik biciklizni tudó kisgyerek tudja.

Étrisyon 2014.01.31. 10:15:16

@idelle: Igen, erről. Hogy pont az a csoport általánosít, akikre pont az jellemző, amikkel másokat megvádolnak. De pontosítsunk: van kettő (!) biciklis, akik valóban közveszélyes és szabálytalan módon közlekedtek. Erre mi a reakció? Több tízezer másik megbélyegzése. Igen, pont attól a közösségtől, akiknek fizikai fájdalmat okoz, hogy vannak szabályok, és még ők vannak felháborodva, ha ezt be kell tartani.
Erről beszélünk.

B Boszy 2014.01.31. 10:38:23

@Adriano cselescsávó: tudod az a legnagyobb baj ha alá esik ez a nem egészen ép elméjű a villamos alá akkor 1 ugrik a járművezető " baleset mentes pici pénze ráadás lelkileg meg viseli hisz gyomorgörcs mert ott megy köztük azt lesni ki ér e- Szívem szerint úgy felképelném ezt a nem normálist...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.01.31. 11:32:20

@Étrisyon: "De pontosítsunk: van kettő (!) biciklis"
Pontosítsunk. Nem csak kettő van.

közösperonos átszállás 2014.01.31. 12:45:35

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Pontosítsunk. Nem csak kettő van. "

Ismered a skóciai tehenes viccet a matematikussal?

Amúgy a videón kettő van; aki a videót bármiféle hivatkozási alapnak használta arra, hogy elítélje a bicikliseket en bloc, az pontosan azt tette, amit Étrisyon írt.

Étrisyon 2014.01.31. 13:20:32

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ami nem jelenti azt, hogy minden biciklis ilyen lenne. Bár látom, a gondolkodás nem az erősséged. De hát egy fanatikus "én vagyok a fasza autós" egyéntől mit várunk?

eisi73 2014.01.31. 13:43:18

Hogy szorult volna az anyjába a feje az ilyen idióta köcsögnek. Remélem a kedves barátnője/felesége terhesen a miatta vészfékező villamoson fog utazni, és felnyalja a padlót a végétől az elejéig. Utána elgondolkozhat, hogy mit is csinált!
Azt is szívesen néztem volna, hogy a megelőzött villamos vezetője kiszáll, a kocsi elejénél megvárja a büdösbunkót és a küllői közé nyomja a váltóvasat. De szép is lett volna... :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.31. 13:59:06

@Étrisyon: "Igen, pont attól a közösségtől, akiknek fizikai fájdalmat okoz, hogy vannak szabályok, és még ők vannak felháborodva, ha ezt be kell tartani."

azt tanácsolom, kicsit higgadjál le, mert a magas vérnyomásnak súlyos egészségkárosító következményei vannak.

nézd, engem nem zaklat fel a (budapesti) kerékpárosok általános szuicid hajlama, az meg pláne nem, hogy egyesek a városi gerillaharc eszközének tekintik azt a módot, ahogyan eljutnak A pontból B-be. különösen autósként nem zavar a dolog, lévén össztömegem meghaladja az egy tonnát, és véd a kaszni.

én már akkor bicikliztem, amikor a mai "harcosok" még csak egy forró éjszaka ígéretének eredményeként léteztek két, egymást nem ismerő ember fejében, de ami ennél is fontosabb: amikor még az IFA volt a teherautó, és a Zsiguli az álmok netovábbja.
úgyhogy például csak azt nem értem, miért esik le az aranygyűrű a kedves kerékpárosok ujjáról, ha ötven méterrel többet kell tekerni ahhoz, hogy ne abban az egyirányú utcában jöjjenek szembe, ahol nem lehet, vagy ki tanította nekik azt, hogy át lehet menni a tilos jelzésen, esetleg elfelejtették-e, hogy aznap reggel mivel indultak munkába és csak azért kerekeznek a járdán vagy a gyalogos átkelőhelyen - mivel én ezeket sem tízéves koromban nem csináltam, sem most.

az autósokról írt felvetésedre: szerény véleményem szerint a kerékpáros társadalomban kb. ugyanakkora az aránya a bunkóknak, mint az autóstársadalomban, vagy úgy általában a társadalomban - ez tiszta sor.
igen ám, csakhogy: ha a kerékpáros társadalom különbnek gondolja magát másoknál, hadd ne mondjam, az autós társadalomnál, akkor illene is különb módon viselkedni vagy legalább javítani az arányt. nemde?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.31. 14:15:12

@közösperonos átszállás:
Lófaszt. Arról szól, hogy a KANYARODÓ autóval szemben val elsőbbsége.

@Pistabácsi:
"tehát ha én a kerékpárúton egyenesen megyek, és te az autóval keresztezed az én utamat, elsőbbségem van"
Lónak a faszát van elsőbbséged.
Ha az autó kanyarodik, akkor van. Ha egyenesen megy, te meg keresztezed az útját, akkor nincs (csak akkor, ha bármi más járművel is elsőbbséged lenne).

És a sok barom még képes beirkálni ahelyett, hogy utánanézne...
Vagy megtanulná értelmezni az olvasott szöveget a funkcionális analfabétája.

közösperonos átszállás 2014.01.31. 14:19:55

@idelle: "ha a kerékpáros társadalom különbnek gondolja magát másoknál"

Annak gondolja?

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Arról szól, hogy a KANYARODÓ autóval szemben val elsőbbsége."

Fuss már neki újra, légyszi, mert így nehéz lesz.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.31. 14:39:53

@Pirx:
Lófaszt, kerékpárosnak akkor sem kell, csak a gyalogosnak.

@Pistabácsi:
"kénytelen voltam járdázni"
Ja baszd meg, mert nem lehet leszállni arról a kurva bicikliről, és tolni 30 métert.

A legjobbak a pizzafutárok, akik robogóval simán mennek 30-cal a járdán, mert egyébként kéne kerülniük 100 métert, mert a másik irányból egyirányú az utca.

De ha szólsz a biciklisnek, hogy paraszt, nem a járdán kéne biciklizni, sok még meg is sértődik, és visszaugat. Amikor felajánlom, hogy hívjunk rendőrt, azt persze már egyik sem meri megvárni.

@mingyá beszólok!:
És még akad olyan faszkalap kerekes cigány, aki ezeket védi... remek.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.31. 14:40:37

@közösperonos átszállás:
Talán fuss neki te, baromka, mert eddig még láthatóan nem sikerült megtanulnod az értő olvasást.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.01.31. 14:44:06

@közösperonos átszállás:
Mondjuk biciklizni a majmot is meg lehet tanítani.
Olvasni nem.

Úgyhogy besorolhatod magad a törzsfejlődés megfelelő fokára, mert utóbbi neked sem sikerült.

bari15 2014.01.31. 14:52:30

Bízom benne rendőrség és futár cég meg teszi a megfelelő lépéseket.És a fő baj nem csak Nagykörúton viselkednek így a kerékpárosok hanem egész városban.Ha szól ember neki akkor ők vannak legjobban megsértődve.Lásd Széll Kálmán téren 18-as villamos végállomásán leszálló utasok közé száguldoznak és még ö csönget.És ajánlom a rendőrség figyelmébe jobban kéne ellenőrizni őket.Mert egyesen járdákon több kerékpáros mint gyalogos annak ellenére,hogy út túloldalán ott kijelölt kerékpár út.És arról nem beszélve Lánchídi alagútban(Budai oldal) a villamossal szembe jött a kerékpáros személyes tapasztalat. Hozzászólásokban olvastam azt bízik hogy villamos vezető lesz az úriember ,ha innen kirúgják én ezt kétlem 1500 főből vesznek fel 30-cat ebből átlag 20 fő végzi el villamos vezetői tanfolyamot.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.01.31. 14:53:40

@közösperonos átszállás: "Annak gondolja?"

egy méretét/arányát tekintve nem ismert, hangját tekintve viszont zavaróan domináns része szerint igen.

Németh András 2014.01.31. 15:36:44

kár hogy Budapesten nincs egy darab kamera sem felszerelve, sem a közterületekre, sem a villamosokra, és szintén kár hogy olyan nagyon pixeles a videó hogy nem látszik egyértelműen hogy melyik futárról van szó...
... és sajnos kár az is hogyha még lennének is kamerák és a videó alapján könnyen azonosítható lenne az ürge akkor sem lenne adott egy olyan hatóság aki hajlandó eljárni...
... mindezért nagyon nagy kár ...

holl gold 2014.01.31. 15:55:40

Ki az a budös köcsög aki utana teker es videozik ? na ö is megerdemli hogy kivasaljak.
Ezert hadakoznak tuzzel-vassal az ellen hogy valamifele jelzes legyen a kerekparon mert igy szabadon es következmenyek nelkul tudnak randalirozni (szarnak-bajnak-felelössegnek nincs gazdaja).Mast sem tudnak csak kerekpart emelgetni meg követelözni. Hanynak van biztositasa, na nem a balesetbiztositasra gondolok hanem a felelössegbiztositasra amely fizeti az ö altaluk okozott kart...Nemigen hallottam hogy megkarcolt autonal otthagynanak valami papirt vagy vallalnak a karrendezest...

BPO654 2014.01.31. 20:19:46

BTK. 260. § (1) Aki közérdekű üzem működését berendezésének, vezetékének megrongálásával, vagy más módon jelentős mértékben megzavarja, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt bűnszövetségben, öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt különösen nagy, vagy ezt meghaladó vagyoni hátrányt okozva követik el.
(3) Aki a bűncselekményt gondatlanságból követi el, vétség miatt három évig, különösen nagy, vagy ezt meghaladó vagyoni hátrány okozása esetén öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(4) E § alkalmazásában közérdekű üzem a közmű, a közforgalmú tömegközlekedési üzem, a távközlési üzem, valamint a hadianyagot, energiát, vagy üzemi felhasználásra szánt alapanyagot termelő üzem."

BPO654 2014.01.31. 20:23:13

A szemből jövő villamost fékezésre kényszerítette minden valószínűség szerint, + a nőt majdnem elütötte, + majdnem meghalt. Mivel ketten voltak ez bűnszövetség!!!:S
Azonosítót mindegyikre, mint a rendőrökre. Az azonosítóból ki kéne derüljön melyik futárcégnél dolgozik, és ki Ő.

ntn 2014.01.31. 22:50:48

mindenhol vannak idióták. kerékpáron, autóban, blogokon, országházban, stb. nézzetek inkább magatokba

~zoli79 2014.01.31. 23:32:43

10+ éve, amikor Pesten voltam egyetemista, mindig itt mentem. Gyorsan fölismertem, hogy biztonságosabb, mint az úton.

Ezzel a szendviccsel mindössze egy gond van: azoknak a haladó bicajosoknak árt nagyon sokat, akik ugyanitt tekernek, de nem előznek villamost, pláne amikor jön szembe a másik. Csupán azért, mert a kirívó eset felhívja a rendőrség figyelmét és mindenkit büntetni fognak, aki itt halad. Az lesz a fasza.

flea 2014.02.01. 13:53:33

@BPO654: azért hülyeségeket ne beszéljünk. Ha előáll egy villamosvezető, hogy őt biza vészfékezésre kényszerítették, akkor is csak a közúti veszélyeztetés áll meg, a közérdekű üzem megzavarása nem (mert nem "jelentős mértékben" zavarta meg).

Az meg, hogy majdnem meghalt... jaj már. Szabálytalan volt és értelmetlen kockázatokat vállalt, de nekem nem úgy tűnik, mintha _ebben a konkrét esetben_ bárki akár csak sérülésveszélyes helyzetbe is került volna.

Kheopsz · http://giza.eg 2014.02.01. 19:18:39

@~zoli79:
"Csupán azért, mert a kirívó eset felhívja a rendőrség figyelmét és mindenkit büntetni fognak, aki itt halad. Az lesz a fasza. "

Az ilyet a helyszínen agyon kéne lőni.

cso zsi 2014.02.02. 11:08:36

@stmodell: A gyalog épp piroson megy át, de kérdem én, kinek kéne a nagy sárga megállóba állása után bármi néma, és gyors eszközre számítani az adott helyen?

@Gyurma73: Fejlámpa?
A videón tekerő csávónak ritkán látszik a feje a batyutól.
Az is egy balfasz volt, aki bármi, nem a járműre rögzített világítást engedélyezett.
Alapvetően a világítások a közúti gépjárműveken úgy lettek kitalálva (többtízéves fejlesztések során), hogy ne vakítson, de a láthatóság is megmaradjon, és a vezetők szemmagasságától 45 fokban lefelé essen a fényforrás. (ez sajnos csak az azonos kategóriájú járművekre igaz, bár volt idő, amikor a kamionokon is csak 60-80 centi magasan voltak a lámpák.)
Tegnap este a Lehel tér - Victor Hugo környéken 17:00-től 20:00-ig több olyan kétkerekű lénnyel találkoztam, akik a látási, és időjárási viszonyok mellett is mellőzték a fényforrást, és a fényvisszaverőt is.
A minap viszont láttam egy irányjelzést adó illetővel.
Ment egyenesen, majd kinyújtotta a bal karját, és bedöntött balra. Az első autós megállt, hogy ne csapja el. A másodiknak nem sikerült, belekorcsolyázott az első hátuljába.

közösperonos átszállás 2014.02.03. 08:30:39

@cso zsi: "A másodiknak nem sikerült, belekorcsolyázott az első hátuljába."

Na ja, hát nem tartja mindenki az előírt követési távolságot...

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2014.02.04. 18:21:48

@cso zsi: bicikliztél sötétben mostanság? Megmondanád, hogy miért csinálja azt az autósnépség, hogy szarik rám, a bringásra a körforgalomban, mikor elsőbbségem van? Pedig 3Watt villog bele a pofájába bele. A másik 3 Watt pedig a gépen csücsül, mielőtt belekötnél. Hozzátenném, hogy a faszomnak sincs kedve karácsonyfát csinálni magamból, de kivégeztetni sem akarom magam a fajtársaid által. Amúgy nem lehetne már abbahagyni ezt az autós-bringás-gyalogos faszkodást? Már én is unom...

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2014.02.04. 18:23:28

@Rotten Tróger: ... tekintve, hogy tetemes mennyiségű autós balfasz videó áll a rendelkezésemre vágatlanul/ szekundum.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.04. 20:50:43

@Rotten Tróger:

Tudsz egy konkrét kfg-t mondani? Hátha olyat mondasz, amit ismerek, és akkor esetleg lesz ötletem rá.

Sok kfg, amit használok, halálos este a biciklis számára.
Jövök, már előre benézem, mi újság. Nézem, a kfg előtti zebránál mi újság.
Lesem, közben jött-e be valaki a kfg-ba. ÉS itt látom a problémát, hogy az átlag birka nem vesz észre, hiába villog rajtad 2x3 watt. A többi háttérfény között ez kevés. Főleg ha egy 20-30-as tempóval jössz, mert pl egyenesen szeled át a kfg-at.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2014.02.05. 02:49:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Tessék: youtu.be/tJW0bNXNVZ8
Az összes kfg halálos a bringás számára, a fejlámpám is azért lett, mert elfordítva a fejem, pont az alanyt világítom meg. Aki ezt nem veszi észre, az alkalmatlan járművezetésre.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.05. 09:52:40

@közösperonos átszállás: Ilyen alapon tehát akkor a fotón nincsenek szabálytalankodó autósok, tehét kijelenthetjük, hogy csak a kerékpárosok szabálytalanok a közutakon?

@Étrisyon: "De hát egy fanatikus "én vagyok a fasza autós" egyéntől mit várunk?"

Nem, most nagyon mellélőttél. Még csak autóm sincs. Viszont én vagyok az, akit elütöttek a keleti peronján kerékpárral, és otthagytak a g@cibe a földön.

Mon3 2014.02.05. 14:19:59

Nem értem a felháborodást a "gyilkos" autósok részéről. Napi rendszerességgel közelebbről centiznek minket, mint a filmen a futár a villamost. A két villamos között egy valóságos sztráda van.
Ma reggel a nyugatinál tekertem a külső sávban. Nem mentem be a kocsik közé, hogy előre jussak, hanem szabályosan megálltam a lámpánál az előttem álló kocsi mögött, és vártam, hogy elinduljon a sor. Az induláskor bejött mellém a mögöttem lévő kocsi. Egy háztömbnyi ideig egymás mellett mentünk pár centire, mert a dugó miatt nem tudott megelőzni. Aztán kénytelen voltam előre engedni, mert egy kocsi kicsit kijjebb parkolt, és a kedves gyilkos jelölt nem adott nekem helyet.
Az eset után szabálytalanul járdáztam egy kicsit, hogy beolvassak neki. Természetesen a "csillagra érett" egyén fapofával ült a kormány mögött, de ritkán látni olyan beszart tekintetű arcot, mint a felesége volt.
De ezzel még nem volt vége a gyilkossági kísérleteknek mi reggel. A Baross utcában tekertem kifele a Kálvária térnél. A zöld jelzésre én indultam tovább egyenesen, amikor szemből két autó gyorsan bekanyarodott elém az Illés utcába. Mivel már félig a kereszteződésben voltam, a két kocsi nem az ideális íven kanyarodott, hanem egy kicsit sután, átlósan vágódtak be elém az Illés utcából kikanyarodó két szembe sávot igénybe véve, hogy beférjenek. Nem nyomtam erősen és hagytam, hogy előttem bemenjenek az utcába engem egy kicsit feltartva, de utána indulni akartam. Ekkor érkezett nagy sebességgel egy harmadik kanyarodó autó, ami majdnem elcsapott. Egy kicsit félrerántotta a kormányt a vezető és mögöttem száguldozott el, veszettül dudálva, és alpári módon megtisztelve néhai édesanyámat, aki a legutolsó majdnem sikeres gyilkossági kísérlet következményeibe halt bele, amikor sikerült koponyacsonttöréssel a kórházba kerülnöm egy szabálytalan autós miatt.
Egyből hárman nem akarták nekem megadni az elsőbbséget.

Ilyen autós mentalitás után ne csodálkozzunk, hogy néhányan inkább a villamosokat választják. A filmen látható mutatvány még mindig biztonságosabb, mint ami az autók között vár ránk. Szóval egy kicsit hátrébb az agarakkal.

Fánk87 2014.02.05. 23:43:27

Szeretném a szerkesztő figyelmét felhívni, hogy a kresz a "ráhajtást" tiltja, szó sincs arról, hogy ne lehetne rajta közlekedni kerékpárral...(pl. zebrán rátolom a sínekre és utána szállok föl a bringára)ugyanígy a járda, ugyanolyan út, mint bármelyik másik (jobbra tartási kötelezettségem van) sőt, lakott területen belül főútvonalon (a járda is főútvonal) a kanyaradó autónak meg kell adni az elsőbbséget az egyenest haladó kerékpárosnak :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.06. 00:05:47

@Rotten Tróger:

Azt hittem koromsötétről beszélünk....

Kockázd ki 0:10-nél, látod, hogy megint az a kurva telefon!!! - Az ilyenek a másfél tonnás autómat sem szokták észrevenni.

cso zsi 2014.02.06. 23:50:48

@Rotten Tróger: Mostanában épp nem, mert a jelenlegi útviszonyok gyalog is kritikusak. De az ősz végén még tekertem.
Na nem itt a fővárosban, hanem a Tisza környékén, bringaúthiányos környéken, kétszámjegyű főúton.
Hagyományos, gépre szerelt, dinamós világítással, és lábra-karra is tett fényvisszaverőkkel.
Senki nem akart elütni, senki nem dudált rám. Igaz, én meglehetősen sokat vezetek, tehát tudom, milyen reakciókat várhatok másoktól.
...
@Mon3: Példálózhatsz naponta, engem a héten két zebrán akartak "megölni" gyalogosként.
De az sem 100-as, aki a Szabolcs utca irányából kiteker az egyirányú Bulcsú utcából, a villamos elé, a Lehelre.
A kereszteződés lámpás, tehát abból az irányból semmiféle jelzés nincs, a nem túl közeli gyalogátkelőt kivéve.

wagadogu 2014.02.07. 15:18:40

Nagyon egyszerűen elkerülhető lett volna az, hogy fékezésre késztesse a szembejövő villamost (ami igen gáz dolog), meg saját magát is paráztassa, (azért ez is látszik a videón). Az elején tök felesleges volt elkezdeni előzni, hiszen látszott, hogy már régóta ott áll és indulni fog, ezt mondjuk felismerhetné egy forgalomban járatos futár. A gáz abból van, ha szar a sín, beleng a vili, a 60 centiből könnyen lesz 50, fékkaron a kéz már szorul. Meg abból is gáz lesz, ha egy kis wannabe-futár próbálkozik ezzel, mert látta a kerékagyon és milyen király. Na akkor nem lennék a sofőr helyében.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.11. 11:36:32

@Fánk87: "Szeretném a szerkesztő figyelmét felhívni, hogy a kresz a "ráhajtást" tiltja, szó sincs arról, hogy ne lehetne rajta közlekedni kerékpárral..."
Aztakva. Tajgetosz pozitív vagy, öcsém.

@Mon3: "Napi rendszerességgel közelebbről centiznek minket, mint a filmen a futár a villamost" "Az induláskor bejött mellém a mögöttem lévő kocsi. Egy háztömbnyi ideig egymás mellett mentünk pár centire, mert a dugó miatt nem tudott megelőzni."

Neked azt javaslom, hogy nézd át a kreszt. Középen haladó villamost ugyanis TILOS balról előzni, míg egy nyomon haladó járművet szabad. Az oldaltávval kapcsolatban pedig, ha nem vagy biztos benne, hogy tudod tartani az egyenest, vagy félsz az autóktól, lehet akkor nem sok keresnivalód van az utakon.
Az előzésről szóló kresz szabályokat is ajánlom a figyelmedbe, hogy mit kell tennie annak a járműnek, akit előznek. Pl tilos gyorsítania..

Mon3 2014.02.11. 12:46:42

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Eszed még annyi sincs, mint a nevedet adó állatnak.
Nem előzésről volt szó, hanem leszorításról.
Pont te "vartyogsz", aki még nyomokban se ismeri a KRESZ-t. 1. Előzni csak a megfelelő oldaltávolság megtartásával lehet. 2. Csak akkor lehet előzni, ha az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni. És agyaskám, én a kerékpárral felveszem gyorsaságban a versenyt egy kocsival???? Gyorsítással akadályozom???
Ha egy kicsit is vetted volna a fáradtságot, és figyelmesen elolvastad volna a másik által leírtakat, akkor nem írtál volna hülyeséget.
Én az előttem haladó kocsi mögött tekertem fél méterre, és a másik kocsi bejött mellém, és semekkora hely sem volt, hogy az előttem haladó kocsi és közém besoroljon.
Életszerű, hogy ha én a kerékpárommal a dugóban araszoló kocsisort centizgetve a sávon belül előzöm, akkor az a kocsi, amelyik mellé bebújok, az fékez, és beenged maga elé, mert nem akarja gyorsítással akadályozni az előzésemet. Gondold végig a másik szemszögéből, hogy milyen hülyeség az álláspontod.
És bocs, de nem nekem kell az oldaltávra figyelnem, hanem az "előző" kocsinak.
Szállj már magadba egy kicsit, de már megszoktam, hogy erre tökéletesen alkalmatlan vagy.

Még egy észrevétel. Miért akarod, hogy Fánk87-t örökbe fogadják???? Erre roppant kiváncsi vagyok, vagy lehet, hogy csak a hülye komcsi történelem oktatás kíváló terméke vagy?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.11. 18:26:48

@Mon3:

Ha hallgattál volna!

" 1. Előzni csak a megfelelő oldaltávolság megtartásával lehet."
- A videóban szerinted megvan az oldaltávolság? Van róla fogalmad, egy 2 cm-es pályahiba (És Budapesten tudok közel 10 cm-esről is) esetén mennyit billen a villamos 150 cm magasan oldalra?

.

" 2. Csak akkor lehet előzni, ha az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
- A zavarásról látom nincsen fogalmad.

.

flea 2014.02.12. 12:07:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: azért gondolom, nem a nagykörúton vannak a 10, de még a 2 centis pályahibák sem.

közösperonos átszállás 2014.02.12. 14:07:54

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Ilyen alapon tehát akkor a fotón nincsenek szabálytalankodó autósok, tehét kijelenthetjük, hogy csak a kerékpárosok szabálytalanok a közutakon? "

Így van, ilyen alapon pontosan ez is történhetett volna, ezért is mondtam (meg mondta a kolléga is), hogy ez a gondolatmenet baromság. Örülök, hogy tudtál követni. :-)

közösperonos átszállás 2014.02.12. 14:13:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 1.: Ezzel most mit is akartál neki mondani?

"- A zavarásról látom nincsen fogalmad."

Namost akkor zavarás nélkül vissza tudtak elé térni? (Hint: ne a zavarásra, hanem a visszatérésre koncentrálj. Hint2: elég kevés autó fér el fél méteren hosszában.)

Mon3 2014.02.13. 14:45:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Agyaska.

Hogy milyen h...e vagy, csak egy szemléltető példa:

Megkérdezed, hogy mi a véleményem Jézusról.
Utána meg ledorongolsz, hogy miért beszélek pozitívan Pontius Pilátusról. Könyörgöm, legalább arra hivatkozzál, amiről beszéltünk. Vagy roppant felületes vagy ...

kék-zöld 2014.02.21. 14:38:09

@Mon3: Arról mi a véleményed, hogy tegnap a dunakeszi Tesconál a gyalogátkelőhelyen ütött el egy egy bringás. Szabályosan mentem az ott közlekedő autó megállt a bringás nem! Még hátra is szólt, hogy állj fel nyanya. Még nem vagyok nyanya, de felállni már nem tudtam, mert a lábam eltört és itt ülök gipszben 6 hétig!Egyébként én is autós vagyok és eddig még sosem volt problémám senkivel, mindig inkább félrehúzódtam hadd menjenek, hiszen sokkal mozgékonyabbak a bringások. A történtek fényében azonban kicsit másképp látom a dolgot. Ha engem ennyire leszart egy bringás aki tudta, hogy elütött és mégsem állt meg, igaz nem meggyilkolni akart mint Téged, de nagy fájdalmat okozott és kapom a táppénzt ami sokkal kevesebb mint a fizetésem ráadásul a mentőt is nekem kell kifizetnem!Tegyek feljelentést ki ellen? Szóval az úton mindkét fél ott van, és amíg az autósok úgy viselkednek ahogy Te leírtad, a bringások meg úgy ahogy velem, addig nem fogjuk megszeretni egymást!

törzsmókus 2014.02.22. 13:35:28

@kék-zöld: jobbulást kívánok, és azt, hogy megértsd: nincsenek „az autósok”, meg „a bringások”. emberek vannak, akik valamilyen járművel vagy anélkül közlekednek. aki alapból bunkó, az biciklin és autóban is az.

remélem, sikerül lehiggadnod, és mire legközelebb autót vezetsz, ugyanolyan kedves és előzékeny leszel, mint a baleset előtt :)

törzsmókus 2014.02.22. 13:40:31

@Fánk87: mielőtt beszopnál egy jobbhorgot valamelyik főútvonal járdáján, javaslom, fuss neki még egyszer a Kresznek. nagyon nem stimmelnek a fogalmaid.
(ha 12 éves még nem múltál el, akkor persze szabályosan járdázol főúton, és technikailag elsőbbséged is van, de azért csak óvatosan.)

törzsmókus 2014.02.22. 13:44:24

@Mon3: „Az eset után szabálytalanul járdáztam egy kicsit, hogy beolvassak neki.”
rohadt balesetveszélyes, és a lelkednek se tesz jót, ha „be akarsz olvasni”. higgadj le, engedd el. ha amúgyis utoléred egy pirosnál, nyugodtan beszélgess el vele persze, ráfér :)

(tapasztalatból beszélek, már volt koccanásom is úgy, h felidegesítettem magam egy idiótán aki beszólt vmit, és rá figyeltem a forgalom helyett. azóta nagyjából megtanultam elengedni az ilyet)

nemacsuka · http://nemacsuka.blog.hu 2014.02.24. 10:45:11

szomoru ez a video. a villamosvezetokben tamado jogos ellenszenvet a tobb tizezer budapesti biciklista erzi majd meg es nem csak ez a ket kamikaze. tudom, nagyobb energia, de az utcan levo tobbi kozlekedo tisztelete lenyegesen vaganyabb es napi szinten nagyobb kihivas, mint villamosok kozott kozlekedni, amit raadasul megelozni is keptelenek. epic fail. (disclaimer: napi szinten biciklizek)

Mon3 2014.02.24. 16:34:26

@kék-zöld: "Arról mi a véleményed"

Másfél évvel ezelőtt egy szabálytalan taxis átszabta az arcomat. Nekem maradandó sérüléseim lettek. Ezért egy kicsit jogosan vagyok kiakadva az autóstrollokra.

Én mindig meg szoktam álni a zebránál, hogy átengedjem a gyalogosokat. Csak hát éppen az autósok nem szoktak ilyenkor megállni mellettem. Kedvencem a Koós Károly sétány. Számolni szoktam, hogy ha megállok a zebránál, hogy átengedjek egy gyalogost, akkor hányan mennek el mellettem a KRESZ szabályait semmibe véve. A rekordom eddig 25 volt.

Sajnálom az balesetedet és jobbulást kívánok, de nem ez a jellemző.

the crow 2014.02.27. 22:47:15

Az a kb 40 fős biciklicsapat, akik ma este 10kor a petőfi hídon tekertek budára, majd az álló autók között cikazva átmentek a piroson, ezután 3 sávot elfoglalva, akadalyozva a forgalmat, veszélyeztettek magukat, gondolkodjanak el hogy mi a helyes illetve miért utálja őket a legtöbb autós. Gondolom ők hiszik magukat a bringasok kremjenek. Pedig csak egy csapat taho, aki nem fogja fel hogy ha véletlenül perecel egyet ilyen felfokozott mamorban akkor a vétlen autóst is bajba sodorhatja. Egymast is figyeljetek, ne csak az autósokat. Barmok.

Teri néni 2014.02.28. 06:09:44

@the crow:
Ezek a biciklisták annyira primitívek, hogy észérvek leperegnek róluk. Ezek azért csapódnak hordába, mert a primitívek így érzik jól magukat.

Teri néni 2014.02.28. 06:10:44

@Mon3: nem kellett volna a városban cikkázni az autók között. Így jártál.

Mon3 2014.03.03. 11:57:50

@Teri néni: "nem kellett volna a városban cikkázni az autók között. Így jártál."

Nem kellett volna hülyeségeket beszólni… Menj vissza a Rákóczi térre, mert ahhoz a munkához legalább értesz.
Kinyitották előttem egy szabálytalanul parkoló autó ajtaját! Én soha nem cikáztam, és nem is fogok. Már csak azért el akarnak tenni láb alól a gyilkos autósok, mert létezem...
Ma reggel is mentem a körúton a külső sávban, és egy sárga kasznis hátulról bejött mellém a sávba, és három utcán keresztül mellettem jött (hát igen cikáztam közte és a parkoló autók között), de mivel az előttem haladó kocsi sebességével haladtam, nem tudott megelőzni. Egyszerűen nem volt lehetősége az előzésre, de azért csak bejött szabálytalanul @the crow: mellém. Szóval a jó k...a anyját az összes ilyen szemétnek, és ide sorolom az összes trollt is, aki az ilyeneket védi, menti, támogatja!!!

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2014.03.09. 00:34:15

@guriga uram jr.: No azért ezt a helyedben nem verném nagy dobra, mert még a végén kiderül, hogy nem jól tanultad meg, lévén szövegértelmezési problémáid vannak. Ez a jobbik eset, a rosszabbik meg az, hogy behaluztál valamit, ami oda se volt írva.
De segítek megfejteni a rejtélyt. Át lehet gurulni a zebrán, csak akkor nincs elsőbbséged. Ha leszállsz és tolod, akkor van.
süti beállítások módosítása