Egy ezresből kijön és több balesetet megelőzhetünk vele. Megmutatjuk, hogy készül!
A bejegyzés trackback címe:
https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr145681397
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
halaloszto 2013.12.08. 14:11:24
Es a kresz-el ez milyen viszonyban van?
Vajk
Vajk
Don Quixote de la Ferko 2013.12.08. 14:35:19
@halaloszto:
Le kell tojni a KRESZ-t, ezt a bringások meg is teszik. Viszont én is letojom a KRESZ-t, ha ennek köszönhetően nem megyek keresztül a bringás nyakán. Végre valami, ami értük van, nem a nagy pofájukért.
Hajrá, most kivételesen a bringásoknak drukkolok, de azért csak óvatosan, mert ha 800 lumennel villog bele pontosan szemmagasságból a a pofámba, akkor azért sanszos a keresztülgyaloglás.
Le kell tojni a KRESZ-t, ezt a bringások meg is teszik. Viszont én is letojom a KRESZ-t, ha ennek köszönhetően nem megyek keresztül a bringás nyakán. Végre valami, ami értük van, nem a nagy pofájukért.
Hajrá, most kivételesen a bringásoknak drukkolok, de azért csak óvatosan, mert ha 800 lumennel villog bele pontosan szemmagasságból a a pofámba, akkor azért sanszos a keresztülgyaloglás.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2013.12.08. 14:48:52
nekem nagyon tetszik, ahogy a formatervező kislány a vécépapírgurigányi szigszalag mögül azt mondja, hogy a géza jól átgondolta a formatervet.
é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.12.08. 14:57:27
két oldalra még tükröt meg magyar zászlót! ha autóra nem tákolhatok xenonlámpát dróccamárra FÉKLÁMPÁT miért?
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.12.08. 15:05:25
@halaloszto: semmilyen. De értelme sincs sok. Pláne, ha ilyen erős, amilyennek ez látszik.
Arról nem beszélve, hogy hogy szereljem fel ezt a tárcsafékre? :D
Arról nem beszélve, hogy hogy szereljem fel ezt a tárcsafékre? :D
ValamiAmerika 2013.12.08. 15:05:49
Én az eBay-ről vettem egy hasonló cuccot, az sem volt sokkal drágább :)
www.ebay.com/itm/350864270379?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
www.ebay.com/itm/350864270379?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.12.08. 15:05:52
... vagy egy kontrafékesre?
NemNick 2013.12.08. 15:22:10
@ValamiAmerika: Ez tényleg nem is rossz.
NemNick 2013.12.08. 15:46:58
@halaloszto: pont semilyenben:
A KRESZ a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a közúti közlekedés szabályairól.)
Míg - többek közt - a kerékpárok felszereltségéről a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szól.
(A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről)
Jó reggelt. Remélem neked nincs jogsid, ha már a hosszúnevű Don Quixote ésatöbbi agresszív akárkinek _sajnos_ van.
Amúgy ez utóbbi vonatkozó passzusa pont azzal kezdődik, hogy csak jóváhagyási jellel ellátott féklámpát szabad felszerelni a járművekre.
Már itt bukik a dolog.
Hogy aztán ez a gyakorlatban mennyiben jó ötlet - pl. esős időben, csillogó úttesten, vizes szélvédőn mennyire jó az, ha egy bicajos, mondjuk, az eddigi egy szem, szerény LED-je (ami amúgy szintén nem szabályos) helyett hirtelen ezervattal a képedbe lő egy bő pirosat, nagyban "segítve" pl. a köztetek lévő távolság felmérését, hát, azt majd az élet eldönti...
De ki kell próbálni, és ha jó, akkor használni.
Morcos rendőr beleköthet.
A KRESZ a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a közúti közlekedés szabályairól.)
Míg - többek közt - a kerékpárok felszereltségéről a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szól.
(A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről)
Jó reggelt. Remélem neked nincs jogsid, ha már a hosszúnevű Don Quixote ésatöbbi agresszív akárkinek _sajnos_ van.
Amúgy ez utóbbi vonatkozó passzusa pont azzal kezdődik, hogy csak jóváhagyási jellel ellátott féklámpát szabad felszerelni a járművekre.
Már itt bukik a dolog.
Hogy aztán ez a gyakorlatban mennyiben jó ötlet - pl. esős időben, csillogó úttesten, vizes szélvédőn mennyire jó az, ha egy bicajos, mondjuk, az eddigi egy szem, szerény LED-je (ami amúgy szintén nem szabályos) helyett hirtelen ezervattal a képedbe lő egy bő pirosat, nagyban "segítve" pl. a köztetek lévő távolság felmérését, hát, azt majd az élet eldönti...
De ki kell próbálni, és ha jó, akkor használni.
Morcos rendőr beleköthet.
vamivan 2013.12.08. 16:07:15
a 400 forintos lámpának sok tulajdonsága van, de hogy vakító legyen, na az pont nincs
amúgy a fent említett köhém rendelet szerint tilos ilyet feltenni, ahogy tilos egyébként minden manapság forgalomban kapható első és hátsó lámpa ("A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.") és amúgy tilos villogva használni ezeket
amúgy a fent említett köhém rendelet szerint tilos ilyet feltenni, ahogy tilos egyébként minden manapság forgalomban kapható első és hátsó lámpa ("A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.") és amúgy tilos villogva használni ezeket
vamivan 2013.12.08. 16:07:52
de amúgy nekem is van hosszú évek óta féklámpám :)
abes 2013.12.08. 16:10:29
Odáig jussunk el, hogy rendes világításuk legyen és kapcsolják be.
Perverz Matyesz 2013.12.08. 16:12:34
@NemNick
Azért a kínai 400Ft-os lámpa csak nem ezer wattos, főleg miután leragasztották piros fóliával, nem lesz veszélyesebb, mint a hirtelen "ezervattal" képedbe világító autós féklámpa. Viszont a kívánt hatást kiválthatja, hiszen a sofőr arra van kondicionálva, hogy hirtelen erős piros -> fékezni kell (vagy legalábbis figyelni).
Másrészt sokkal inkább szeretem, ha akár karácsonyfányi leddel van kivilágítva a biciklis, meg még 50 prizma van rajta és fényvisszaverő szalag és kukásmellény is, mintha sötétben sunnyogna fekete álcaruhában. Mert így még esős időben is látható, akkor is, ha szemből televakít egy utólagos xenonos marha. És így esélyes, hogy ő is hazaér és én sem kerülök azért börtönbe, mert valaki úgy gondolta, hogy biciklivel nem kell látszani.
U.I: sajnos a VIII-ik kerületben már most sokan azt hiszik, hogy az egyirányú utca csak az autósoknak az. Érdekes.
Azért a kínai 400Ft-os lámpa csak nem ezer wattos, főleg miután leragasztották piros fóliával, nem lesz veszélyesebb, mint a hirtelen "ezervattal" képedbe világító autós féklámpa. Viszont a kívánt hatást kiválthatja, hiszen a sofőr arra van kondicionálva, hogy hirtelen erős piros -> fékezni kell (vagy legalábbis figyelni).
Másrészt sokkal inkább szeretem, ha akár karácsonyfányi leddel van kivilágítva a biciklis, meg még 50 prizma van rajta és fényvisszaverő szalag és kukásmellény is, mintha sötétben sunnyogna fekete álcaruhában. Mert így még esős időben is látható, akkor is, ha szemből televakít egy utólagos xenonos marha. És így esélyes, hogy ő is hazaér és én sem kerülök azért börtönbe, mert valaki úgy gondolta, hogy biciklivel nem kell látszani.
U.I: sajnos a VIII-ik kerületben már most sokan azt hiszik, hogy az egyirányú utca csak az autósoknak az. Érdekes.
2Bvx2B 2013.12.08. 16:30:15
@Don Quixote de la Ferko: Recece.
Megismétlem: RECECE
Megismétlem: RECECE
2Bvx2B 2013.12.08. 16:35:18
@ValamiAmerika: Ezt köszönöm, jó tipp, már rendelem is.
Sokkal több értelme van, mint egy "barkácsféklámpának".
Sokkal több értelme van, mint egy "barkácsféklámpának".
tattila 2013.12.08. 16:39:02
@vamivan:
Az együttkapcsoláshoz: Az egyik kezemmel az egyiket, a másikkal a másikat kapcsolom be, egyszerre. Ha sikerül, akkor az elektromos kapcsolásuk ezt megengedi, tehát OK.
Az együttkapcsoláshoz: Az egyik kezemmel az egyiket, a másikkal a másikat kapcsolom be, egyszerre. Ha sikerül, akkor az elektromos kapcsolásuk ezt megengedi, tehát OK.
Don Quixote de la Ferko 2013.12.08. 17:08:26
@NemNick:
Rövidnevű seggfejke.
Te viszont azok közé az észlények közé tartozol, akik pl. nem tették régebben lehetővé, hogy a 6 V-os Trabantban le lehessen cserélni a féklámpát és a teljes rendszert 12 V-ra, és ennek köszönhetően jobb láthatóságra. Ha egy picit figyelmesebben olvastál volna, és meg is érted, amit olvasol, akkor nem csinálsz hülyét magadból, mivel említettem, hogy az ötlet jó, csak megfelelő módon kell alkalmazni. De ha neked fontosabb ha valaki legyalulja a bringást, akkor lelked rajta, remélem jól alszol majd néhány halál után.
Máskor gondolkozz, mielőtt megpróbálsz észt osztani, főleg, ha nem rendelkezel felesleggel, de mint látható még az alapok is elég szegényesek.
Rövidnevű seggfejke.
Te viszont azok közé az észlények közé tartozol, akik pl. nem tették régebben lehetővé, hogy a 6 V-os Trabantban le lehessen cserélni a féklámpát és a teljes rendszert 12 V-ra, és ennek köszönhetően jobb láthatóságra. Ha egy picit figyelmesebben olvastál volna, és meg is érted, amit olvasol, akkor nem csinálsz hülyét magadból, mivel említettem, hogy az ötlet jó, csak megfelelő módon kell alkalmazni. De ha neked fontosabb ha valaki legyalulja a bringást, akkor lelked rajta, remélem jól alszol majd néhány halál után.
Máskor gondolkozz, mielőtt megpróbálsz észt osztani, főleg, ha nem rendelkezel felesleggel, de mint látható még az alapok is elég szegényesek.
Secnir 2013.12.08. 17:11:31
na stop.
1. faszi feltalálta a spanyolviaszt, és rájött, hogy néz ki egy áramkör. gratulálok, ezt ált. isk. 5. osztályban technikaórán el lehet sajátítani. ezért kár volt kirakni egy posztot.
2. féklámpa kerékpárra. és reklámozza. csinálják, rendőr meg leszedeti, és büntet. lásd idevonatkozó rendeletek.
3. felvillanó féklámpát rak a kerékpárra, viszont rendes lámpát nem. normális?
1. faszi feltalálta a spanyolviaszt, és rájött, hogy néz ki egy áramkör. gratulálok, ezt ált. isk. 5. osztályban technikaórán el lehet sajátítani. ezért kár volt kirakni egy posztot.
2. féklámpa kerékpárra. és reklámozza. csinálják, rendőr meg leszedeti, és büntet. lásd idevonatkozó rendeletek.
3. felvillanó féklámpát rak a kerékpárra, viszont rendes lámpát nem. normális?
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.12.08. 17:19:03
iszonyat fontos. állandóan belém mennek, amikor fékezek. már háromszor gázoltak halálra emiatt.:)
Balt 2013.12.08. 17:21:10
@NemNick: @vamivan: Ez januártól változik a heti hírek szerint. Persze ettől még a fenti féklámpa nem lesz "jogharmonikus", de ránézésre nem is tűnik túl hosszú életűnek az elképzelés. :) Az ötlet nem rossz - magam pl. vagy 30-35 éve fabrikáltam ilyet a "tuning" gyerekbringámra -, globálisan, ipari jellegű kivitelben lenne értelme, aztán hátha hozzáigazodnának a szabályok is.
@ValamiAmerika: Jó, jó, de ezt meg mi hajtja... izé, fékezi? :)
@ValamiAmerika: Jó, jó, de ezt meg mi hajtja... izé, fékezi? :)
Balt 2013.12.08. 17:23:26
Apropó: hol lehet ilyen öntapadós fóliát kapni? Így, Mikulás után ez nagyon is aktuális kérdés, pláne ha hiszünk benne, hogy lesz jövőre is. :)
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.08. 17:34:13
Vannak kurva fontos találmányok, mint az instant sörpor.
Meg feleslegesek, mint az instant vízpor.
Meg feleslegesek, mint az instant vízpor.
BHJ-962 2013.12.08. 17:34:23
Gratula!
Feltalálták a kanálban a mélyedést!
aprod.hu/hirdetes/uj-bicikli-indexes-elso-hatso-lampa-szett-dudaval-feklampaval-ID1AH0T.html
Feltalálták a kanálban a mélyedést!
aprod.hu/hirdetes/uj-bicikli-indexes-elso-hatso-lampa-szett-dudaval-feklampaval-ID1AH0T.html
Netuddki. 2013.12.08. 17:34:25
Izé, a biciklis kolbászol előttem 15km/h-val, a kocsi meg megyen 50km/h-val. Nem attól fogok fékezni ha 15-ről lelassul 5-re, hanem attól, hogy 15-el megy előttem. Már ha meglátom és nem tudom kikerülni. Jobb lenne ha az a "féklámpa" rendes lámpa lenne és állandóan világítana alkonyattól pirkadatig és még egy kicsit tovább, amíg világos nem lesz. A fejekben is...
Visionstar 2013.12.08. 17:44:58
Maga az elképzelés nem rossz, de azért nem égetném magam nyilvánosan egy ilyen tákolmánnyal. Bocs a leszólásért, de mindig adok arra, hogy milyen a végeredménye a munkámnak, és ez nagyon nem menne át a minőség ellenőrzésemen. A "kapcsoló" az nagyon meleg, két kopasz kábelvég összeér, oszt ennyi. Na meg a szigszalag system.
Netuddki. 2013.12.08. 17:44:59
300 vagy ezer vagy nem tudom...
prfecó 2013.12.08. 17:56:23
biciklisként nem érezném magam mindent megoldottam a láthatóság érdekében , inkább maradok fényvisszaverődő csík a lábszáron és állandó vörös lámpa
autósként a sötétben hirtelen felvillanó ritmikusan veszélyérzetet adó pontot kikerülve vagy elrántanám a kormányt vagy észlelést követően már elgázoltam ( 40 km/órasebesség mellett is ) az eddig láthatatlan kerékpárost
autósként a sötétben hirtelen felvillanó ritmikusan veszélyérzetet adó pontot kikerülve vagy elrántanám a kormányt vagy észlelést követően már elgázoltam ( 40 km/órasebesség mellett is ) az eddig láthatatlan kerékpárost
Balt 2013.12.08. 17:59:05
@tattila: :))) Jogos. Egyébként komolyan nem tudom elképzelni, mi indukálta ezt a rigorózus "egyszerre be- és kikapcsolós" szabályt még a dinamós ántivilágban, de már akkor is túlhaladott volt, az fix. Illusztráció: A lovaskocsi alján csüngő viharlámpa vagy Mézgáék Máris szomszédtól kölcsönkért zsúrkocsi-utánfutója "macskaszemmel" - sajnos videón nem találtam meg.
sky1 2013.12.08. 18:02:21
Hát helló.
Egyrészt, köszönöm az építő jellegű kritikákat.
Másrészt, köszönöm a bontó jellegű kritikákat.
@Balt:Ilyen öntapadós fóliát (piros transzparens) a Panton dekorban kapni, Budapesten eléggé sok helyen van ilyen, méterre adják, tehát kérhetsz 10 cm-es csíkot is.
:) Nem reklám a cél, srácok, hanem közelítés.
Mint az a fentebb olvasható néhány véleményből kitűnik, távol van pár ember társaitól, bármilyen közegben is találkoznak - mint például itt. A két helyszín, ti: webes felület, illetve az út, forgalomban abban különbözik hogy itt nyomok egy scrollt a buta mondatok esetében és helló. Az úttesten ezt nem tehetem meg, se bringásként (van rajta rendes világítás is :) ), sem autósként - amit szintúgy használok, már jó húsz éve.
Spanyolviaszt? Hol állítom, hogy ez egy saját ötlet lenne? :D
Ne irigykedjetek, srácok, mert én ezzel semmit sem nyerek, csak elmondtam valamit, vagy jó, vagy nem, ezt majd meglátjuk.
Én jó másfél hónapja raktam fel az enyémet, naponta megyek vele, semmi gáz.
Jól működik, az autósok hallhatóan leveszik a gázról a lábukat amennyiben mögöttem kénytelenek jönni - márpedig a belváros, a nagyobb forgalmú utak csúcsforgalom esetén ilyen. A fényerő: sokkal több, mint egy normál bringalámpa, fék funkcióval, kb. egy robogó féklámpájának ereje.
:D Szóval, lehúzó vélemények nélkül is működik, teljesen mindegy mennyire örül vagy nem az illető, teszi a dolgát.
KRESZ: Most egy hete módosult, forgassa haszonnal, aki rá hivatkozik.
Köszönöm, hogy reagálhattam, remélem néhány homályos pontot megvilágítottam.
Maradok tisztelettel :D
Egyrészt, köszönöm az építő jellegű kritikákat.
Másrészt, köszönöm a bontó jellegű kritikákat.
@Balt:Ilyen öntapadós fóliát (piros transzparens) a Panton dekorban kapni, Budapesten eléggé sok helyen van ilyen, méterre adják, tehát kérhetsz 10 cm-es csíkot is.
:) Nem reklám a cél, srácok, hanem közelítés.
Mint az a fentebb olvasható néhány véleményből kitűnik, távol van pár ember társaitól, bármilyen közegben is találkoznak - mint például itt. A két helyszín, ti: webes felület, illetve az út, forgalomban abban különbözik hogy itt nyomok egy scrollt a buta mondatok esetében és helló. Az úttesten ezt nem tehetem meg, se bringásként (van rajta rendes világítás is :) ), sem autósként - amit szintúgy használok, már jó húsz éve.
Spanyolviaszt? Hol állítom, hogy ez egy saját ötlet lenne? :D
Ne irigykedjetek, srácok, mert én ezzel semmit sem nyerek, csak elmondtam valamit, vagy jó, vagy nem, ezt majd meglátjuk.
Én jó másfél hónapja raktam fel az enyémet, naponta megyek vele, semmi gáz.
Jól működik, az autósok hallhatóan leveszik a gázról a lábukat amennyiben mögöttem kénytelenek jönni - márpedig a belváros, a nagyobb forgalmú utak csúcsforgalom esetén ilyen. A fényerő: sokkal több, mint egy normál bringalámpa, fék funkcióval, kb. egy robogó féklámpájának ereje.
:D Szóval, lehúzó vélemények nélkül is működik, teljesen mindegy mennyire örül vagy nem az illető, teszi a dolgát.
KRESZ: Most egy hete módosult, forgassa haszonnal, aki rá hivatkozik.
Köszönöm, hogy reagálhattam, remélem néhány homályos pontot megvilágítottam.
Maradok tisztelettel :D
BHJ-962 2013.12.08. 18:06:08
@Visionstar: Felőlem viheted,de azért beszéld meg az eladóval is:-))
viccesre fordítva a szót,nekem a cruiseren már van ilyen kb két éve,mondjuk az irányjelző részét azt nem használom,de a féklámpa,a világítás,na meg az elektromos kürt az működik tökéletesen.
viccesre fordítva a szót,nekem a cruiseren már van ilyen kb két éve,mondjuk az irányjelző részét azt nem használom,de a féklámpa,a világítás,na meg az elektromos kürt az működik tökéletesen.
sky1 2013.12.08. 18:07:41
@BHJ-962: a két fényteljesítményt vessed majd egyszer össze, szignifikáns :)
BHJ-962 2013.12.08. 18:21:15
@sky1: Minek a mijét és mivel?
Azt akarod jelezni,hogy fékezel vagy csak egyszerűen el akarod vakítani a hátad mögött közlekedőt?
Ha csak fékezel,arra tökéletes az általam linkelt cucc,van egy alapfény,ha egy picit meghúzod a fékkart,felgyullad egy kb 3-szor erősebb fény.
Ha meg vakítani akarsz,akkor hajrá,húzz bele,ettől vannak erősebb cuccok is.
Azt akarod jelezni,hogy fékezel vagy csak egyszerűen el akarod vakítani a hátad mögött közlekedőt?
Ha csak fékezel,arra tökéletes az általam linkelt cucc,van egy alapfény,ha egy picit meghúzod a fékkart,felgyullad egy kb 3-szor erősebb fény.
Ha meg vakítani akarsz,akkor hajrá,húzz bele,ettől vannak erősebb cuccok is.
Reggie 2013.12.08. 18:32:01
@Balt: Az, hogy egyesek elfelejtik bekapcsolni a ketto kozul az egyiket, jellemzoen a hatsot. Ez foleg akkor fordul elo, ha valamiert rovid idore megallnak, pl. fagyit vesznek a szigeten.
THK 2013.12.08. 18:41:35
Margit, nooormális?! :-o
Két BLANKOLT VEZETÉKVÉGET érint össze közvetlenül egy sárvédő nélküli kerék fölött = teljes üzembizonytalanság még jó időben is, egyébként pedig pár nap kérdése, hogy reménytelenül elkoszolódjanak az érintkező felületek, később majd szépen korrodálnak is...
Ezt csak egy bölcsész találhatta ki, gyakorlati szerelési tapasztalatok nélkül - de a dizájnerlánykák tapsolnak hozzá, ez a lényeg.
Két BLANKOLT VEZETÉKVÉGET érint össze közvetlenül egy sárvédő nélküli kerék fölött = teljes üzembizonytalanság még jó időben is, egyébként pedig pár nap kérdése, hogy reménytelenül elkoszolódjanak az érintkező felületek, később majd szépen korrodálnak is...
Ezt csak egy bölcsész találhatta ki, gyakorlati szerelési tapasztalatok nélkül - de a dizájnerlánykák tapsolnak hozzá, ez a lényeg.
2013.12.08. 18:44:19
@sky1:
"prototípus, DIY :D"
Kb. "életvédelni eszköz" lenne a féklámpa, ha neked ebbe belefér a DIY kókány, hát lelked rajta. Azért kapásból fel lehetne soroni pár érintésre működő megbízható, esetleg vízálló kontaktust, de aki bölcsész suliba jár ugye.. :D
A formatervezéses szöveg pedig külön nagyon komoly.. :]
"prototípus, DIY :D"
Kb. "életvédelni eszköz" lenne a féklámpa, ha neked ebbe belefér a DIY kókány, hát lelked rajta. Azért kapásból fel lehetne soroni pár érintésre működő megbízható, esetleg vízálló kontaktust, de aki bölcsész suliba jár ugye.. :D
A formatervezéses szöveg pedig külön nagyon komoly.. :]
multi84 2013.12.08. 19:03:20
Ma is 2 biciklis volt akinek semmilyen világítása nem volt nem hogy féklámpája, vagy láthatósági mellénye, szerencsére mindkettő szembejött esős, párás ködös időben nagyon szeretem az ilyet. Előbb legyen meg a kötelező cucc aztán utána tőlem azt rak fel még amit akar.
Reggie 2013.12.08. 19:31:32
@Crystah Mastah: Raadasul a blankolt vezetekveg ilyen kornyezetben igen hamar elkezd korrodalni.
sky1 2013.12.08. 19:37:53
@Crystah Mastah: + esetleg vízálló, hát, olyan nem kell. Ez vízálló. Nem ázik be, max meg. :D
THK 2013.12.08. 19:40:26
@sky1: mindegy kié, ebben a formában nem szabad bemutatni, mert a hülyeség ragadós, és vki még leutánozza!
Aztán abban a tudatban fékezget bátran nagyot, hogy úgyis látszik a lámpája - pedig közben jó eséllyel pont akkor nem fog működni...
Ha már biciklisblog, belefért volna egy kiselejtezett vezetékes sebességmérő reed relés jeladójának a használata, akkor egy szót nem szólnék (bár sok értelmét akkor sem látnám) - de így egyszerűen felelőtlenség ilyen gányolásra biztatni! :(
Aztán abban a tudatban fékezget bátran nagyot, hogy úgyis látszik a lámpája - pedig közben jó eséllyel pont akkor nem fog működni...
Ha már biciklisblog, belefért volna egy kiselejtezett vezetékes sebességmérő reed relés jeladójának a használata, akkor egy szót nem szólnék (bár sok értelmét akkor sem látnám) - de így egyszerűen felelőtlenség ilyen gányolásra biztatni! :(
halaloszto 2013.12.08. 19:43:34
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: persze, es instant vizpor nelkul mit kezdesz a sorporoddal ha nincs a kozelben viz?
Vajk
Vajk
Értetlenke76 2013.12.08. 19:43:39
Nem egészen értem a válaszolók fanyalgását. Először is, a tag egy szóval nem mondta, hogy ezzel a megoldással ki lehetne bekkelni a kötelező KRESZ előírásokat. Másodszor, és ezt az autósoknak üzenem, ennek még mindig több értelme van, mint az ültetett járgányaiknak, a bömbölő kipufogóval. Harmadszor, persze, hogy nem jó megoldás szabadon hagyni blankolt vezetéket, de egyrészt nem 230V-os hálózati feszültségről van szó, másrészt ez egy otthon kókányolt alkatrész, szóval inkább prototípusnak tekinthetjük, mint végleges megoldásnak.
Nekem bringásként nem az ugrott be elsőre, hogy milyen hatékony lenne ez a kocsik között, mert ott szerintem sem ér egy fabatkát sem. Viszont városban a kerékpárúton nagyon is hasznos lehet. Mivel a bringás eleve lassabban megy, mint egy autó, ezért nem annyira egyértelmű, ha valamiért lassítani kezd. És ott viszont tényleg jól jönne egy ilyen segédeszköz, hogy például ne másszak fel a bringámmal Mariska néni csomagtartójára, mert szegénykémnek az úttest közepén jut eszébe, hogy ő le akar szállni.
Mindent összevetve, nem lenne ez akkor marhaság, mint amekkorának sokan látják, csak valakinek egy kis pénzt kéne fektetnie a komolyabb kivitelezésbe. De az igazi megoldás az lenne, ha az iskolákban ismét bevezetnék a kötelező KRESZ oktatást, mert közlekedni azt nagyon nem tudunk. Se kerékpáros, se autós, se gyalogos.
Nekem bringásként nem az ugrott be elsőre, hogy milyen hatékony lenne ez a kocsik között, mert ott szerintem sem ér egy fabatkát sem. Viszont városban a kerékpárúton nagyon is hasznos lehet. Mivel a bringás eleve lassabban megy, mint egy autó, ezért nem annyira egyértelmű, ha valamiért lassítani kezd. És ott viszont tényleg jól jönne egy ilyen segédeszköz, hogy például ne másszak fel a bringámmal Mariska néni csomagtartójára, mert szegénykémnek az úttest közepén jut eszébe, hogy ő le akar szállni.
Mindent összevetve, nem lenne ez akkor marhaság, mint amekkorának sokan látják, csak valakinek egy kis pénzt kéne fektetnie a komolyabb kivitelezésbe. De az igazi megoldás az lenne, ha az iskolákban ismét bevezetnék a kötelező KRESZ oktatást, mert közlekedni azt nagyon nem tudunk. Se kerékpáros, se autós, se gyalogos.
nov2016 2013.12.08. 19:45:19
Pont 30 éve barkácsoltam a Csepel Kemping biciklimre féklámpát, sok mindenre nem volt jó, de menő volt az biztos. :)
Kisiskolás gyerekként is egy karos mikrokapcsolóval oldottam meg, nem pedig két blankolt vezetékkel?! Felnőtt embernek ennyi esze legyen... :)
Kisiskolás gyerekként is egy karos mikrokapcsolóval oldottam meg, nem pedig két blankolt vezetékkel?! Felnőtt embernek ennyi esze legyen... :)
robicheck 2013.12.08. 20:44:02
És ez most a szigszallagtól ott marad a helyén? Nettó baromság az egész.
Az én bicóm:
- van elől-hátul, egymástól függetlenül kapcsolható lámpa (elől fehér, hátul piros)
- hordok láthatóság mellényt (ciki, nem ciki)
- macskaszem a kerékküllőkön és a pedálokon.
- láthatósági flexibilis csíkok a lábakra.
A bukósisakot már meg sem említem, mert még hülyének néznétek. Bár az nem a láthatóság miatt kell...
Az én bicóm:
- van elől-hátul, egymástól függetlenül kapcsolható lámpa (elől fehér, hátul piros)
- hordok láthatóság mellényt (ciki, nem ciki)
- macskaszem a kerékküllőkön és a pedálokon.
- láthatósági flexibilis csíkok a lábakra.
A bukósisakot már meg sem említem, mert még hülyének néznétek. Bár az nem a láthatóság miatt kell...
igazi hős 2013.12.08. 20:52:07
@ValamiAmerika: Ez nekem is tetszik. Gondolom egy g-szenzor van benne. Kérdésem, hogy a legendás minőségű útjaink mennyire zavarják meg, azaz nem kezd el villogni egy átlagosan zötykölődős úton?
@poszt: A csupasz vezetékek nekem is szúrják a szememet, szerencsére nem szó szerint. De a bölcsész lány szerint ez "jól átgondolt", higgyünk neki.
@poszt: A csupasz vezetékek nekem is szúrják a szememet, szerencsére nem szó szerint. De a bölcsész lány szerint ez "jól átgondolt", higgyünk neki.
G1 2013.12.08. 21:09:16
Hehe. Nekem van féklámpám, sőt index is. Bár triciklivel nyomom, és azon fontos, mert sötétben nem tudok jól láthatóan jelezni mindig, ráadásul a kezem kell is a kanyarodáshoz... Abból a kínai csodacuccból fabrikálatm, amit valaki be is linkelt. Teljesen jól müxik, jól látható (nem vakít), hogy mit készülök épp tenni, ami szerintem az egyik legfontosabb, ha közlekedsz.
harvy666 2013.12.08. 22:11:22
www.bicygnals.com.au/indicator-bicycle-lights.html
en anno egy ilyen indexet vettem +kormany bal oldalara egy tukor mivel ugyis csak 2 savos utakon kozlekedek nem sok haszna volt de hat valami hulyesegre kolteni kell :D
en anno egy ilyen indexet vettem +kormany bal oldalara egy tukor mivel ugyis csak 2 savos utakon kozlekedek nem sok haszna volt de hat valami hulyesegre kolteni kell :D
Reggie 2013.12.08. 22:34:22
@igazi hős: A bolcsesz lany batran allitja a mcdonalds pult mogul, hogy az is jol atgondolt, hogy bolcsesznek ment.
cso zsi 2013.12.08. 23:08:27
@nov2016: Érdekes, anno mi is barkácsoltunk hasonlót, mert akkoriban még úgy okították nekünk a bringázást, hogy féklámpa hiányában az egyik kéz felemelésével kell jelezni a megállást.
Ez egy kézi + kontra együttesnél még működött, de egy ökörszarvas "versenybringával" már nem annyira. Az előredőlt testtartásból max előre nyújtható a kar, ha meg két kézzel fékezünk, akkor sehová. Egy mikrokapcsoló a fékrendszer valamelyik rögzítési pontjánál jól tette a dolgát.
Ez egy kézi + kontra együttesnél még működött, de egy ökörszarvas "versenybringával" már nem annyira. Az előredőlt testtartásból max előre nyújtható a kar, ha meg két kézzel fékezünk, akkor sehová. Egy mikrokapcsoló a fékrendszer valamelyik rögzítési pontjánál jól tette a dolgát.
halaloszto 2013.12.08. 23:26:18
@Értetlenke76: ezzel nem az a kerdes hogy "ki lehet-e bekkelni a kreszt"
hanem hogy a kresz szerint kerekparra feklampat szerelni tilos, es a rendor siman megbuntethet erte. hogy itt olyanra buzditanak, ami szabalytalan.
Vajk
hanem hogy a kresz szerint kerekparra feklampat szerelni tilos, es a rendor siman megbuntethet erte. hogy itt olyanra buzditanak, ami szabalytalan.
Vajk
Helyszíni zsemle 2013.12.09. 00:03:32
Szerintem nem nagy otlet, inkabb egy brutalis piros villogora van szukseg. Ha kerekparoznek, akkor tennek hatra kb 200 wattnyi power ledet, es 1000 wattos impulzusokkal villogtatnam, hogy mar 5 km-rol ki folyon a szeme az osszes gecilada autosnak.
Gera 2013.12.09. 00:15:53
Tízéves korunkban mi is csináltunk ilyet egy haverommal, a működési elv alapvetően ugyanez volt, csak a kivitelezés sokkal igényesebb :) Ha jól emléxem, a mozgó érintkező egy a bowdenre húzott rugó volt, az álló meg egy a bowdenre ráhúzott és a vázon levő szemre ragasztott gumis alátét.
Ahogy írták már, az a baj ezekkel a barkács megoldásokkal, hogy nem igazán bírják a sarat meg az oxidációt meg a rázkódást, úgyhogy nem bíznék benne, hogy mindig működnek. A linkelt gyorsulásszenzoros megoldás sokkal jobb és az legalább tárcsafékkel is használható.
Ahogy írták már, az a baj ezekkel a barkács megoldásokkal, hogy nem igazán bírják a sarat meg az oxidációt meg a rázkódást, úgyhogy nem bíznék benne, hogy mindig működnek. A linkelt gyorsulásszenzoros megoldás sokkal jobb és az legalább tárcsafékkel is használható.
LAPE 2013.12.09. 01:38:48
@Helyszíni zsemle: Hmm... kíváncsivá tettél. Szumma 200 wattos teljesítmény értékből hogy is lesz 1000 watt "impulzus"? Vagy ez már valami új energiatermelős cucc lesz? :D
Reggie 2013.12.09. 01:54:51
@LAPE: Ugy, hogy 1/5-od ideig 1000W-al hajtod meg, utana 4/5-od ideig ki van kapcsolva. Igy az atlagteljesitmenye 200W. Termeszetesen ezt azert korlatozzak a diodara megadott abszolut maximalis aramertekek, illetve a kapcsolgatas frekvenciaja, mivel ha tul lassu akkor a veges hokapacitas es hovezetes miatt tulmelegszik a belseje. Az 1:5 arany vilagitastechnikai LEDekkel nem jellemzo, nem is erre tervezik, inkabb 1:1.2 ... 1:1.5 es legritkabban 1:2 szokott lenni. Infranal 1:10 sem ritka.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.09. 06:48:58
De most tényleg, nem volt egy ember sem, aki tudja, mi az a csavar? :D Még a kábelkötözős dolog elmegy, de a szigetelőszalag...
Műszaki kultúra, Magyarország, 2013. :(
Műszaki kultúra, Magyarország, 2013. :(
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2013.12.09. 08:00:09
@Don Quixote de la Ferko:
Van amikor 80000000 lumennel világít hátulról az aktuális audi/bmw/suv szar...az nem zavar?
Van amikor 80000000 lumennel világít hátulról az aktuális audi/bmw/suv szar...az nem zavar?
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2013.12.09. 08:05:14
@vamivan: ez az együttkapcsolást már idén (!) átírták a gyorsreagálású törvényhozók (kb15 év késéssel)
...tájékozódj
...tájékozódj
ecch 2013.12.09. 08:14:57
@álfirkász: Szerintem meg lehet oldani, a kormányon a fékkaron is ennek a vezérlését, s akkor mindegy milyen kialakítású a fékünk.
ecch 2013.12.09. 08:19:50
Jogos lehet az aggály a bringás csináld magad otthon cuccoktól, hisz eddig is kiderült, hogy nem akármit fogadtak el korábban. Például az első villogó lámpát, holott azt sem tartom zavaró eltérésnek. Egy kicsiny villogás nem volt vészes, és látszott hogy egy közeli bringás, és nem távoli motoros. Ha majd leszerelik a túlfényes villogó ledes kanyarjelzőt Kiskunhalas mellett, akkor szóljanak. Évek óta kinn van, és éjszaka meg lehet tőle veszni. Ott egyedül a felezőben elhelyezett gyengébb ledeknek van értelme, de azt kimarták az autókerekek..
feketebarany666 2013.12.09. 08:31:15
Ot evesen en is csinaltam ilyet a bringamra, kb ilyen minosegben.
vamivan 2013.12.09. 08:31:36
@Kanten_vagyok_Montarzsiból: ez nem nyert, a jogszabály mai napon hatályos változatában benne szerepel. direkt megnéztem :)
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
Kinca68 2013.12.09. 08:46:26
Én csak nem tudom elképzelni azt a helyzetet, amikor segíthetne ez a féklámpa - ha minden egyéb szabályt betart a kerékpáros. Én autósként mindig 1-2 járművel magam elé próbálok nézni, hogy a forgalmi okból történő fékezésre már jó előre fel tudjak készülni. Egy előttem tekerő kerékpáros nem sokat takar ki a forgalomból, tehát kimondhatjuk, hogy ez esetben a lassítás szükségességét nem az ő féklámpája alapján mérem fel. Ha saját szándékból az úttest szélén meg óhajt állni, akkor meg úgy is karjelzést kell adnia, e kötelezettségét a féklámpa sem oldja fel. Este/esőben sem tudom azt elképzelni, hogy az ő féklámpájára hagyatkozzam. Ettől persze lehet, hogy másnak segít, ártani pedig semmiképpen nem árthat. Szerintem.
SarahConnor 2013.12.09. 09:23:54
Nem rossz ötlet, bár ha a saját tapasztalataimból indulok ki, akkor felesleges (mondom: ott ahol én járok, úgy, ahogy én járok).
Mögöttem ugyanis alig vannak. Kielőznek. Amivel nincs baj, nekem is jobb, ha nem tötymögnek mögöttem.
Mondjuk sok autós inkább rámhúzza az autót, elhúz mellettem, és két másodperc múlva sorol is be elém. Egyszer mentem már bele az oldalába autónak emiatt (elborultam, a faszi a csillagokat leígérte, hogy ne hívjak rendőrt), és volt már, hogy a térdem(!) súrolta az autó.
Szóval az autóst se kell félteni, van ott is seggfej bőven.
A féklámpa tehát azért tökmkindegy, mert nem maradnak mögöttem, nem adnak elsőbbséget (úgy értem: nem hagyják, hogy kereszteződésnél előttük kanyarodjak, rámkanyarodnak, elnyomnak, aztán elhúznak, én meg majd kikanyarodok utánuk).
A fennmaradó időben bringaúton vagyok.
Ugyanakkor meg igenis vakít, és én nem akarok senkivel kicseszni. Valaki írta, hogy a 400 forintos lámpa nem vakít: hát én 500ért vettem első-hátsót szettben, az első olyan, mint a filmben szereplő, és igenis vakít. Volt, aki villogott miatta, először pampogtam, mi baja, aztán kiderült.
Mögöttem ugyanis alig vannak. Kielőznek. Amivel nincs baj, nekem is jobb, ha nem tötymögnek mögöttem.
Mondjuk sok autós inkább rámhúzza az autót, elhúz mellettem, és két másodperc múlva sorol is be elém. Egyszer mentem már bele az oldalába autónak emiatt (elborultam, a faszi a csillagokat leígérte, hogy ne hívjak rendőrt), és volt már, hogy a térdem(!) súrolta az autó.
Szóval az autóst se kell félteni, van ott is seggfej bőven.
A féklámpa tehát azért tökmkindegy, mert nem maradnak mögöttem, nem adnak elsőbbséget (úgy értem: nem hagyják, hogy kereszteződésnél előttük kanyarodjak, rámkanyarodnak, elnyomnak, aztán elhúznak, én meg majd kikanyarodok utánuk).
A fennmaradó időben bringaúton vagyok.
Ugyanakkor meg igenis vakít, és én nem akarok senkivel kicseszni. Valaki írta, hogy a 400 forintos lámpa nem vakít: hát én 500ért vettem első-hátsót szettben, az első olyan, mint a filmben szereplő, és igenis vakít. Volt, aki villogott miatta, először pampogtam, mi baja, aztán kiderült.
adam.smith 2013.12.09. 09:39:05
Most miért? Tök korrekt és normális dolog, hogy rádhúzzák a kormányt...
Nekem is amikor legutóbb a Kálvinról fordultam a kiskörútra (Astoria felé); megvártam míg zöld a zebra, hogy a legkevésbé zavarjak akár csak egy autóst is. Elindulok, látom állna ki taxis, intek neki olyan egyértelműen ahogy csak lehet, hogy ráérek pajtás, te pénzért rohansz, én nem. Erre megáll. Na mondom jé, végre jó arc taxis! Elhajtok mellette és mutatom az ujjammal (a hüvelykkel, NEM a középsővel), hogy köszi, jó arc vagy. Alig haladok 5 métert padlógáz és szimpi 15-20cmes oldaltávval elhajt mellettem, mindezt úgy, hogy a két sávból egyiken sem haladt senki, én pedig természetesen a bringasávban voltam...
(nem, ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden taxis geci és vivát csak a bicikli, szimplán csak megosztottam egy storyt :) )
Nekem is amikor legutóbb a Kálvinról fordultam a kiskörútra (Astoria felé); megvártam míg zöld a zebra, hogy a legkevésbé zavarjak akár csak egy autóst is. Elindulok, látom állna ki taxis, intek neki olyan egyértelműen ahogy csak lehet, hogy ráérek pajtás, te pénzért rohansz, én nem. Erre megáll. Na mondom jé, végre jó arc taxis! Elhajtok mellette és mutatom az ujjammal (a hüvelykkel, NEM a középsővel), hogy köszi, jó arc vagy. Alig haladok 5 métert padlógáz és szimpi 15-20cmes oldaltávval elhajt mellettem, mindezt úgy, hogy a két sávból egyiken sem haladt senki, én pedig természetesen a bringasávban voltam...
(nem, ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden taxis geci és vivát csak a bicikli, szimplán csak megosztottam egy storyt :) )
2013.12.09. 10:08:15
Csatlakozom az értetlenkedőkhöz. A kivitelezés nem kicsit tré, a működés láthatóan bizonytalan, ráadásul elviekben sem stimmel a dolog, mert a fékezés jelzése marginális ahhoz képest, hogy biztosítsuk a folyamatos láthatóságot. Ahogy ezek a videóbeli bringák állnak, az a helyzet, hogy van egy fékezésre (talán) felvillanó lámpájuk, oszt' csá. Szóval mennek nindzsa üzemmódban, majd ha épp fékeznek, felvillan a lámpa, ez minden, csak nem biztonságos. Sokkal fontosabb lenne egy bivalyerős piros lámpa hátra, ami folyamatosan ég, és akkor az autós úgyis látja, tökmindegy, hogy gyorsít, vagy lassít. Az meg csak a hab a tortán, hogy én ilyen kókány szemetet nem raknék a biciklimre, de ha mégis, a tárcsafékkel akkor se működne. Az egész egy nagy szar.
imittto 2013.12.09. 10:59:52
@NemNick: "csillogó úttesten, vizes szélvédőn mennyire jó az, ha egy bicajos, mondjuk, az eddigi egy szem, szerény LED-je (ami amúgy szintén nem szabályos) helyett hirtelen ezervattal a képedbe lő egy bő pirosat, nagyban "segítve" pl. a köztetek lévő távolság felmérését"
Áruld már el mi a különbség eközött, és a 2 X 5W helyzetjelző után a 2 X 5W helyzetjelző + 2 X 21W féklámpa + 10-15 ledes pótféklámpa kombó között ami az autókon van?
Áruld már el mi a különbség eközött, és a 2 X 5W helyzetjelző után a 2 X 5W helyzetjelző + 2 X 21W féklámpa + 10-15 ledes pótféklámpa kombó között ami az autókon van?
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2013.12.09. 11:01:55
Esőben nem marad bekapcsolva? Csak úgy első ránézésre. Plusz sokszor van, hogy csak az első féket használom (pl. jobbra kanyarodok, JELZEK, akkor a hátsót nem igazán tudom meghúzni), akkor nem igazán működne a rendszer.
Sokkal jobb megoldás lenne pl. egy gyorsulásmérő és egy igencsak primitív mikrokontroller (program = "teljes gyorsulás > 1G, Z-komponens előre mutat => lámpát be"), de persze ahhoz már tudni kéne forrasztani meg programozni egy kicsit.
Ez történik, ha egy mérnök munkáját bölcsészek végzik.
Sokkal jobb megoldás lenne pl. egy gyorsulásmérő és egy igencsak primitív mikrokontroller (program = "teljes gyorsulás > 1G, Z-komponens előre mutat => lámpát be"), de persze ahhoz már tudni kéne forrasztani meg programozni egy kicsit.
Ez történik, ha egy mérnök munkáját bölcsészek végzik.
FaBRiK 2013.12.09. 12:16:13
Na, akkor eljutottak oda, ahova én a 80-as évek közepén. Anno a szarvkormányos 20-as bringámra szereltem az első féklámpát ugyanezen az elven, csak ott még a kamionos szomszédtól kapott piros lámpa volt meghekkelve kis izzóval, 4,5V-os laposelemmel. A hibája az, hogy hamar oxidálódik a 2 csupasz vezeték, vagy csak egyszerűen elnyomják egymást.
A v2.0-ban már mikrokapcsoló volt nekem, most talán van már valami vízzró nyomógomb is.
A v2.0-ban már mikrokapcsoló volt nekem, most talán van már valami vízzró nyomógomb is.
sky1 2013.12.09. 12:36:41
@imittto: Viszont beszélünk róla, tehát nem az.
Van egy jó csomó vélemény, mindezeket egybevetve kiderül, mennyire alig van közlekedési kultúránk, és valamiféle nyomi nímandoknak tartjátok a bringásokat. Tréfás ez, annak tekintetében hogy ha visszaugrunk pár évtizedet, megláthatjuk például a karral irányjelző autót, az egy piros lámpával közlekedő szintén autót, féklámpa nélkül.
A vidéki országutakon, a nagyobb forgalmú utakon Pesten szinte alig indokolt egy ilyesmi használata, de nem is állítottam hogy valamiféle Örök Élet Italát mutatom be.
Ez egy már ezerszer kitalált cucc a végletekig leegyszerűsített - ha úgy tetszik, primitív - megoldása. :D Senki sem álítja, hogy így kell ezt megoldani, a pálya nyitott, lehet csiszolni. Blankolt vezeték? Igen. Másfél hónapja zavartalanul üzemel, azzal a 3 db AAA- s elemmel, amit akkor beleraktam. A két vezetékvég közötti 5-6mm eső esetén sem zár rövidre, ellenben az ajánlott mindenféle kapcsolókkal, amelyek lényegében beltérre vannak tervezve, az autósok is. Vannak persze weatherproof megoldásúak is, olyan áron amely értelmetlenné teszi az egész DIY-t. Hacsak nincs a fiókban.
Van-e értelme? Nem tudom van-e bárminek is értelme amit használunk, az eszünkön kívül. De annyi bizonyos, hogy az eddigi forgalmi tapasztalatom az az, hogy észreveszik, akár bicós, akár autós az illető, és e jelzés tudatalatti értelmezése következtében hoz döntést.
Akik ismernek, pontosan tudják, mennyi kilométer van bennem bringán, és autóval ;) ,szóval tapasztalati úton közelítettem meg a kérdést, és jó ötletnek tartottam megosztani veletek ezt, itt.
Az is örömmel tölt el, amikor olvasom, már sokan megoldottátok korábban, na, ez az amiért érdemes beszélni, legyen az bármiféle téma, jelen esetben a bringás féklámpa.
Ha két embernél több elkezd együtt keresni megoldásokat egy adott tárgyról (és ebben benne van az abszolút elfogadástól a rajongásig minden), és ezt civilként teszi, nem megbízatás, eszméletlen jó dolgok születhetnek! :)
Csak elég visszaolvasni azok véleményét, akik más megoldásokat ajánlottak feljebb, tették mindezt mindazért mert valamiféle tudás birtokában vannak. A hangnemek néha neccesek, de hát egy ilyen pressz alatt álló társadalomban már az is csodaszámba meg, ha nem egyből párkapcsolati aktusra szólítanak fel bármely rokoni kapcsolatban álló személlyel, esetemben.
A lányoknak meg ezúton is mindent köszönök, rajtuk nem ér a nyelveteket köszörülni,
mert nem elegáns, srácok.
Skí ;)
Van egy jó csomó vélemény, mindezeket egybevetve kiderül, mennyire alig van közlekedési kultúránk, és valamiféle nyomi nímandoknak tartjátok a bringásokat. Tréfás ez, annak tekintetében hogy ha visszaugrunk pár évtizedet, megláthatjuk például a karral irányjelző autót, az egy piros lámpával közlekedő szintén autót, féklámpa nélkül.
A vidéki országutakon, a nagyobb forgalmú utakon Pesten szinte alig indokolt egy ilyesmi használata, de nem is állítottam hogy valamiféle Örök Élet Italát mutatom be.
Ez egy már ezerszer kitalált cucc a végletekig leegyszerűsített - ha úgy tetszik, primitív - megoldása. :D Senki sem álítja, hogy így kell ezt megoldani, a pálya nyitott, lehet csiszolni. Blankolt vezeték? Igen. Másfél hónapja zavartalanul üzemel, azzal a 3 db AAA- s elemmel, amit akkor beleraktam. A két vezetékvég közötti 5-6mm eső esetén sem zár rövidre, ellenben az ajánlott mindenféle kapcsolókkal, amelyek lényegében beltérre vannak tervezve, az autósok is. Vannak persze weatherproof megoldásúak is, olyan áron amely értelmetlenné teszi az egész DIY-t. Hacsak nincs a fiókban.
Van-e értelme? Nem tudom van-e bárminek is értelme amit használunk, az eszünkön kívül. De annyi bizonyos, hogy az eddigi forgalmi tapasztalatom az az, hogy észreveszik, akár bicós, akár autós az illető, és e jelzés tudatalatti értelmezése következtében hoz döntést.
Akik ismernek, pontosan tudják, mennyi kilométer van bennem bringán, és autóval ;) ,szóval tapasztalati úton közelítettem meg a kérdést, és jó ötletnek tartottam megosztani veletek ezt, itt.
Az is örömmel tölt el, amikor olvasom, már sokan megoldottátok korábban, na, ez az amiért érdemes beszélni, legyen az bármiféle téma, jelen esetben a bringás féklámpa.
Ha két embernél több elkezd együtt keresni megoldásokat egy adott tárgyról (és ebben benne van az abszolút elfogadástól a rajongásig minden), és ezt civilként teszi, nem megbízatás, eszméletlen jó dolgok születhetnek! :)
Csak elég visszaolvasni azok véleményét, akik más megoldásokat ajánlottak feljebb, tették mindezt mindazért mert valamiféle tudás birtokában vannak. A hangnemek néha neccesek, de hát egy ilyen pressz alatt álló társadalomban már az is csodaszámba meg, ha nem egyből párkapcsolati aktusra szólítanak fel bármely rokoni kapcsolatban álló személlyel, esetemben.
A lányoknak meg ezúton is mindent köszönök, rajtuk nem ér a nyelveteket köszörülni,
mert nem elegáns, srácok.
Skí ;)
Reggie 2013.12.09. 13:05:50
@Kinca68: Es ha az utviszonyok miatt fekez?
@adam.smith: Szerintem a bringasavban huzodj jobb oldalra, ha felos vagy. Erdekes modon a bringasok sosem felnek, ha a gurulo kocsisorok kozott kell cikazni, de ha mellettuk mennek el, akkor mar jon a mufosas.
@adam.smith: Szerintem a bringasavban huzodj jobb oldalra, ha felos vagy. Erdekes modon a bringasok sosem felnek, ha a gurulo kocsisorok kozott kell cikazni, de ha mellettuk mennek el, akkor mar jon a mufosas.
THK 2013.12.09. 13:15:12
@sky1: pedig írtam a legkézenfekvőbb megoldást, egy ratyi vezetékes sebességmérő reed jeladóját (a hozzá tartozó küllőmágnes pedig a bowdenhez is szorítható) - meglepő, ha azt beltéri célúnak véled...
Csupasz vezetékvégeket kapcsolóként használni még általános iskolás gyerektől is gáz lenne, de az magánügy - viszont így, nagy nyilvánosságnak ilyen durva gányolást megosztani, ráadásul másoknak is utánépíteni, az finoman szólva is felelőtlenség!
Csupasz vezetékvégeket kapcsolóként használni még általános iskolás gyerektől is gáz lenne, de az magánügy - viszont így, nagy nyilvánosságnak ilyen durva gányolást megosztani, ráadásul másoknak is utánépíteni, az finoman szólva is felelőtlenség!
imittto 2013.12.09. 14:16:08
@sky1: "valamiféle nyomi nímandoknak tartjátok a bringásokat" - valamit félreértesz...magam is bringás vagyok, autót max. akkor használok ha a gyerekeket vidékre viszem a nagyszülőkhöz. Fölöslegesnek tartom mert bringával a fékutad sokkal rövidebb, minthogy a mögötted jövő autósnak ezzel bármi segítséget adnál. Te megállsz a következő 3-4 méteren, ő a lámpa felvillanása után pusztán a reakcióidő alatt megtesz 13,8 métert (ha 50 a megengedett, és tényleg annyival megy, nem 62-vel, mert csak 63-tól böntethető obj. felelősséggel). Ezalatt a majdnem 14 méter alatt még hozzá se ért a fékhez...ha meg távolabb vagy tőle akkor simán kikerül féklámpa nélkül is. Városban bringázok, forgalomban, de még nem volt komoly összetűzésem autóssal pedig se féklámpám, se indexem. Csak jelzem merre készülök menni, ha meg kell állnom azt az út szélén teszem, megállok a pirosnál és ki vagyok világítva (éjjel-nappal, agydinamós cucc, pont nem érdekel hogy folyamatosan világít). Furcsamód nem szoktak ledudálni, leszorítani.
sky1 2013.12.09. 14:16:44
@THK: Sajnálatosan nyugtázom, hogy az újításra fordítható energiádat további, most már korántsem meglepő módon edukatív jellegű hozzászólásokra tékozlod.
Az ötlet tényleg jó, igaz, egy eléggé necc hibalehetőséget hordoz magában.
A reed-ekkel az a gáz, hogy szinte csak üvegből készültet láttam. És itt a mondat vége.
A megoldás, amit mutattam, bár a film nem mutatja, már a helyszínen, a résztvevők által upgrade-lve lett. Meg is csinálták.
Gagyi? Nem gagyi? Működik.
A résztvevők csinálták maguknak, és ez nagyobb yepp volt, mint ebayról berendelni, bármit. :D
Remek móka volt, utólagos lehúzás ide, megmondás oda.
De köszönöm, mindig tanul az ember. ;)
Béke!
Az ötlet tényleg jó, igaz, egy eléggé necc hibalehetőséget hordoz magában.
A reed-ekkel az a gáz, hogy szinte csak üvegből készültet láttam. És itt a mondat vége.
A megoldás, amit mutattam, bár a film nem mutatja, már a helyszínen, a résztvevők által upgrade-lve lett. Meg is csinálták.
Gagyi? Nem gagyi? Működik.
A résztvevők csinálták maguknak, és ez nagyobb yepp volt, mint ebayról berendelni, bármit. :D
Remek móka volt, utólagos lehúzás ide, megmondás oda.
De köszönöm, mindig tanul az ember. ;)
Béke!
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.12.09. 14:34:34
a kapcsolót a fékkarhoz kellene beszerkeszteni szerintem. ez a felkötegelőzött drótvég nem egy életbiztosítás (elhajlik a drót, ráfröcsög a sár, nekitámasztva a tárolónak az összezárja és lemerül az elem)
másrészt a lámpa elhelyezése nem jó. az ülés aljára ne tegyétek, mert felülsz a kicsit bővebb derekú kabátba és kapásból el fogja takarni.
másrészt a lámpa elhelyezése nem jó. az ülés aljára ne tegyétek, mert felülsz a kicsit bővebb derekú kabátba és kapásból el fogja takarni.
Reggie 2013.12.09. 14:35:29
@sky1: Es az mit szamit, hogy uvegbol van?
Az otlet pedig annyira nagy es ujszeru otlet, mint kartyalapokat rakni a kullokhoz, hogy legyen hangja a kerekparosnak...
Az otlet pedig annyira nagy es ujszeru otlet, mint kartyalapokat rakni a kullokhoz, hogy legyen hangja a kerekparosnak...
sky1 2013.12.09. 14:38:02
@imittto: Na, ezt már lehet értékelni.
A sebességek közötti különbségekből fakadó rövid időn belüli találkozás miatti hiábavalóságra hivatkozás: majdnem megáll.
A forgalmi helyzet a következő: megyek 20-25 között, 15 az ritkán fordul elő bringásokkal a városban.
A városban. Mégegyszer.
A legtöbb helyzetben egy sávban haladtok, hiszen a parkoló autók miatt behúzódsz, ki a halálsávból. Tudod, mi az mivel bringázol.
a városban, nap közben ritkán megy csúcsforgalomban 40 fölé az autók sebessége, lámpától lámpáig, egymás mögött.
Rögtön miről is beszélünk?
A sebesség különbsége mindjárt lecsökkent 15-20 km/h-ra, ráadásul lassításról beszélünk, nem satuzásról - a legtöbb bringás ritkán teszi, autós sem túl gyakran. Az ilyen durva dinamikus lassulásra kényszerülésnek oka van, szinte mindegy is már akkor, van-e bármilyen fényjelző.
Egy autóvezető normális látószöge, a tudatos, a 40°-tól 60°-ig terjed, a bringásoké is, csak jobban körbenézel, nem vagy egy passzív térbe belegyömöszölve. Ha hirtelen kell cselekedni, ez a fok leszűkülhet 10° környékére, fókuszálásnak nevezik. Akkor már kivétel nélkül csak az erősebb (nem vakító!) impulzusra reagál a holttérben az agy.
Ez a megoldás egy
-kommunikátor-,
amely ha csak rákészülsz a fékezésre, jelez, és akkor még van jó 2-3 másodperced autósként eldöntened, mit teszel.
Ha van hely, kikerülöd, ha nincs, megállsz.
Ahogy egyébként is megteszik ezerszer egy nap.
Ez egy gesztus a többi vezető részére, egyen bicós, vagy autós: fékezek, erről tájékoztatlak, és nem várok többet mint eddig a huszonév alatt, csak remélni tudom, hogy nyugodtabban közlekedsz mivel tájékoztatva voltál arról, mi fog történni.
Barátságosan. Tovább.
A sebességek közötti különbségekből fakadó rövid időn belüli találkozás miatti hiábavalóságra hivatkozás: majdnem megáll.
A forgalmi helyzet a következő: megyek 20-25 között, 15 az ritkán fordul elő bringásokkal a városban.
A városban. Mégegyszer.
A legtöbb helyzetben egy sávban haladtok, hiszen a parkoló autók miatt behúzódsz, ki a halálsávból. Tudod, mi az mivel bringázol.
a városban, nap közben ritkán megy csúcsforgalomban 40 fölé az autók sebessége, lámpától lámpáig, egymás mögött.
Rögtön miről is beszélünk?
A sebesség különbsége mindjárt lecsökkent 15-20 km/h-ra, ráadásul lassításról beszélünk, nem satuzásról - a legtöbb bringás ritkán teszi, autós sem túl gyakran. Az ilyen durva dinamikus lassulásra kényszerülésnek oka van, szinte mindegy is már akkor, van-e bármilyen fényjelző.
Egy autóvezető normális látószöge, a tudatos, a 40°-tól 60°-ig terjed, a bringásoké is, csak jobban körbenézel, nem vagy egy passzív térbe belegyömöszölve. Ha hirtelen kell cselekedni, ez a fok leszűkülhet 10° környékére, fókuszálásnak nevezik. Akkor már kivétel nélkül csak az erősebb (nem vakító!) impulzusra reagál a holttérben az agy.
Ez a megoldás egy
-kommunikátor-,
amely ha csak rákészülsz a fékezésre, jelez, és akkor még van jó 2-3 másodperced autósként eldöntened, mit teszel.
Ha van hely, kikerülöd, ha nincs, megállsz.
Ahogy egyébként is megteszik ezerszer egy nap.
Ez egy gesztus a többi vezető részére, egyen bicós, vagy autós: fékezek, erről tájékoztatlak, és nem várok többet mint eddig a huszonév alatt, csak remélni tudom, hogy nyugodtabban közlekedsz mivel tájékoztatva voltál arról, mi fog történni.
Barátságosan. Tovább.
sky1 2013.12.09. 14:41:46
@Reggie: a műfosás a direkt ráhúzó, agresszív autósok miatt van: akik nem tartják be a 1,5 métert.
Illetve, az már valódi fosás, mivel az általad leírt két eset közül az utóbbinál egy jóval nagyobb dinamikával rendelkező impakt képe merül fel.
Illetve, az már valódi fosás, mivel az általad leírt két eset közül az utóbbinál egy jóval nagyobb dinamikával rendelkező impakt képe merül fel.
sky1 2013.12.09. 14:43:59
@Hurrá Torpedó: a kapcsoló elöl ronggyá ázik.
Az elhelyezés nálam jó a nyereg alatt, sportosan öltözöm, vagy elegánsan: ezt persze mindenki maga döntheti el.
Az elhelyezés nálam jó a nyereg alatt, sportosan öltözöm, vagy elegánsan: ezt persze mindenki maga döntheti el.
sky1 2013.12.09. 14:45:24
@Reggie: hát, akkor a kártyás cuccot told fel egy videómegosztóra, jómagam is meglájkolnám :D
THK 2013.12.09. 14:48:58
@sky1: most tényleg nem láttál még sebességmérő jeladót bicikli elsővillán? Műanyag, vízhatlan tokozásba teszik a reed relét: üzembiztos, nem törékeny...
Meg sem kellene bontani a jeladó borítását, elég a vezetékét elvágni egy filléres kínai sebmérőnek.
Az stabilan működne, ez viszont így viccnek is rossz.
Meg sem kellene bontani a jeladó borítását, elég a vezetékét elvágni egy filléres kínai sebmérőnek.
Az stabilan működne, ez viszont így viccnek is rossz.
lottobike 2013.12.09. 15:30:32
Valóban gratulálunk szép munka.
Az üzletünkben kapható 1200.-ft-ért
a gyári változata kicsit jobb és ami
FONTOS!nem csak fékezéskor világít,hanem
fékezéskor plusz fényerőre kapcsol.Akit
érdekel keressen minket bátran 500.-ft-ért
azonnal fel is szereljük. www.schwinncsepel.hu/index.php?L=schwinn.product&id=5956
Üdvözlettel:A LottoBike csapata
Az üzletünkben kapható 1200.-ft-ért
a gyári változata kicsit jobb és ami
FONTOS!nem csak fékezéskor világít,hanem
fékezéskor plusz fényerőre kapcsol.Akit
érdekel keressen minket bátran 500.-ft-ért
azonnal fel is szereljük. www.schwinncsepel.hu/index.php?L=schwinn.product&id=5956
Üdvözlettel:A LottoBike csapata
sky1 2013.12.09. 17:32:13
@THK:
:D Viszont itt és most köszönjük az első igazán hasznos hozzászólást, amely előrébb lendítheti a DIY területén ténykedő kísérletezgetni vágyó emberek munkáját, megmutatva azt, van esetleg jobb, hasznos megoldás kapcsolásra.
Bár a " elég a vezetékét elvágni egy filléres kínai sebmérőnek" megoldás is szimilár az én kísérleti megoldásomnak :D
Üdvözlettel, és kellő derűvel : Skí
:D Viszont itt és most köszönjük az első igazán hasznos hozzászólást, amely előrébb lendítheti a DIY területén ténykedő kísérletezgetni vágyó emberek munkáját, megmutatva azt, van esetleg jobb, hasznos megoldás kapcsolásra.
Bár a " elég a vezetékét elvágni egy filléres kínai sebmérőnek" megoldás is szimilár az én kísérleti megoldásomnak :D
Üdvözlettel, és kellő derűvel : Skí
sky1 2013.12.09. 17:33:45
@lottobike:
Nektek meg ahhoz gratulálok srácok, hogy egy DIY témához berakjátok a linketeket, rekláme..
:D
Nektek meg ahhoz gratulálok srácok, hogy egy DIY témához berakjátok a linketeket, rekláme..
:D
igazi hős 2013.12.09. 20:35:07
@Reggie: "Erdekes modon a bringasok sosem felnek, ha a gurulo kocsisorok kozott kell cikazni, de ha mellettuk mennek el, akkor mar jon a mufosas." Érdemes lenne kicsit elővenni az általános iskolai fizikakönyvet és átlapozni a dinamikáról szóló részt. Egyáltalán nem mindegy, hogy 100 kg megy 20 km/h-val neki egy álló 1 tonnás járműnek vagy egy 40 km/h-val menő 1 tonnás valami ütközik a 20 km/h-val menő 100 kilós bringásnak. Ha nem érted az elméletet, hozok autót a teszteléshez.
ossivert 2013.12.09. 20:42:02
@lottobike:
Én még a majd 500as nagykeráron is elcsodálkoztam, de 1700ért az már nagyon pofátlan...
44280014 FÉKLÁMPA 5 LED + ELEM "2XLR06" 455.- Ft
Én még a majd 500as nagykeráron is elcsodálkoztam, de 1700ért az már nagyon pofátlan...
44280014 FÉKLÁMPA 5 LED + ELEM "2XLR06" 455.- Ft
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.09. 21:23:28
@igazi hős:
"Egyáltalán nem mindegy, hogy 100 kg megy 20 km/h-val neki egy álló 1 tonnás járműnek vagy egy 40 km/h-val menő 1 tonnás valami ütközik a 20 km/h-val menő 100 kilós bringásnak."
- [troll mode on]
- Teljesen mindegy. Ugyanúgy sérül az ütközéstől is mint a veréstől a bringás. Bár szerintem a verés jobban fáj.
- troll mode off]
- Igaz, troll módban írtam, de lehet olyat esni a két álló kocsisor között is, ami akár halálos is lehet. A kocsisor között a biciklis 'nem tud esni', azaz hiába tudná kontrollálni a bukást, a szűk helyen beakadhat a feje például, és ami bukás a sík terepen egy elegáns bringaelhagyás lett volna, az a szűk térben akár halálos is lehet.
Rossz megközelítésnek tartom, amit mondasz. Jobbnak tartom, ha a biciklis nem megy neki semminek, ahogy a biciklisnek sem megy senki.
"Egyáltalán nem mindegy, hogy 100 kg megy 20 km/h-val neki egy álló 1 tonnás járműnek vagy egy 40 km/h-val menő 1 tonnás valami ütközik a 20 km/h-val menő 100 kilós bringásnak."
- [troll mode on]
- Teljesen mindegy. Ugyanúgy sérül az ütközéstől is mint a veréstől a bringás. Bár szerintem a verés jobban fáj.
- troll mode off]
- Igaz, troll módban írtam, de lehet olyat esni a két álló kocsisor között is, ami akár halálos is lehet. A kocsisor között a biciklis 'nem tud esni', azaz hiába tudná kontrollálni a bukást, a szűk helyen beakadhat a feje például, és ami bukás a sík terepen egy elegáns bringaelhagyás lett volna, az a szűk térben akár halálos is lehet.
Rossz megközelítésnek tartom, amit mondasz. Jobbnak tartom, ha a biciklis nem megy neki semminek, ahogy a biciklisnek sem megy senki.
igazi hős 2013.12.09. 22:29:32
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ez már közelíti azt az autós "érvelési" szintet, hogy "de igenis veszélyes a szabálytalan bringás a többiekre, mert a szabálytalan bringás miatt egy kamionos félrekaphatja a kormány és legyalulhat egy egész óvodás csoportot". Neked is így van igazad: bármi elképzelhető, még az is amit írsz. Mondjuk nem nagyon tudok olyan helyzetet elképzelni, amitől az álló autók között eldőlő bringás komolyan megsérülne, pedig láttam már pár embert álló helyből eldőlni. (És a többség józan volt!)
A valóságban ha szűk a hely, akkor a bringás lassan megy, a legrosszabb esetben leteszi a lábát. Akár a klipszből is ki kell vennie az egyiket, de még ez is túlélhető, vagy csak nekem volt eddig piszok mázlim.
A valóságban ha szűk a hely, akkor a bringás lassan megy, a legrosszabb esetben leteszi a lábát. Akár a klipszből is ki kell vennie az egyiket, de még ez is túlélhető, vagy csak nekem volt eddig piszok mázlim.
Mon3 2013.12.09. 23:18:25
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Szerintem neked szánalmas „trollkodásod” helyett sürgősen be kéne ülnöd egy fizikaórára, mert egyáltalán nem mindegy a mozgási energia miatt.
Remélem, egyszer egy majd kamion csinálja veled ugyanazt (minden bizonnyal életedben utoljára), mint amit a "potenciális gyilkos" autósok csinálják velem nap, mint nap, a leszorítósdit.
Szerintem neked szánalmas „trollkodásod” helyett sürgősen be kéne ülnöd egy fizikaórára, mert egyáltalán nem mindegy a mozgási energia miatt.
Remélem, egyszer egy majd kamion csinálja veled ugyanazt (minden bizonnyal életedben utoljára), mint amit a "potenciális gyilkos" autósok csinálják velem nap, mint nap, a leszorítósdit.
Reggie 2013.12.10. 03:20:53
@igazi hős: Mivel egy iranyba haladnak, igy teljesen mindegy, egeszen addig, amig a kerekparos nem er talajt. Ugyanis ha all a kocsi, akkor 0-val er foldet a bringas, mig mozgo kocsinal kb. 40-el. Viszont meg igy is a talajra zuhanas okozza altalaban a kisebb serult.
De ez a kerdes igazan nem is erdekes, mert itt inkabb olyan utkozesek fordulnak elo, amikor az oldalaik ernek ossze, ott meg kicsit mashogy nez ki a folyamat es kevesbe szamit a tomegek aranya.
De ez a kerdes igazan nem is erdekes, mert itt inkabb olyan utkozesek fordulnak elo, amikor az oldalaik ernek ossze, ott meg kicsit mashogy nez ki a folyamat es kevesbe szamit a tomegek aranya.
igazi hős 2013.12.10. 09:29:51
@Reggie: "Mivel egy iranyba haladnak, igy teljesen mindegy" Attól félek, hogy ezt el is hiszed. Szóval szerinted teljesen mindegy, hogy a bringás megy 20 km/h-val az álló az autónak vagy fordítva, az álló bringásnak megy neki 20-szal az autó? A két esetben azonos a lendület és a mozgási energia?
A 40-nel földet érés nem tudom mennyire egyszerű, de könnyen meggyőzhetsz, elég ha ugrasz egy hasast bő 6 méter magasból. Bár az igaz, hogy földet éréskor van esélyed csúszni vagy gurulni, ellentétben az ütközéssel, amikor néhány centin kell a bringásnak -önszántán kívül- az autó sebességére gyorsulnia.
A 40-nel földet érés nem tudom mennyire egyszerű, de könnyen meggyőzhetsz, elég ha ugrasz egy hasast bő 6 méter magasból. Bár az igaz, hogy földet éréskor van esélyed csúszni vagy gurulni, ellentétben az ütközéssel, amikor néhány centin kell a bringásnak -önszántán kívül- az autó sebességére gyorsulnia.
Kinca68 2013.12.10. 14:14:10
@Reggie: Mire gondolsz? Gödör? -> Karjelzéssel kikerülés (mivel irányváltoztatással jár).
ValamiAmerika 2013.12.10. 19:19:43
@Balt: mozgásérzékelő van benne :)
igazi hős 2013.12.10. 21:07:50
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Cégünk jelmondata: "Mindent az ügyfélért!" Térjen be máskor is hozzánk, ha felvilágosításra, baráti tanácsra vagy csak egyszerű, őszinte mondatokra van szüksége.
tattila 2013.12.11. 20:23:15
@Balt: A cél az lett volna, hogy - a dinamóból származó energia által - egyszerre kell tudniuk világítani.
Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.14. 23:46:04
Két dolog jött le a videóból:
1. A kis formatervező lánykának megnézném a formáját jobban is :)
2. Ebayen hasonló lámpák kaphatók (átszámítva) kb 2ezerért, van indexes is kb 3ért.
1. A kis formatervező lánykának megnézném a formáját jobban is :)
2. Ebayen hasonló lámpák kaphatók (átszámítva) kb 2ezerért, van indexes is kb 3ért.
Reggie 2013.12.15. 03:11:45
@Kinca68: A godor kikerulese nem jar iranyvaltoztatassal. De eleg arra gondolni, hogy ha felmarjak egy darabon az utat, akkor a savon kereszben van egy szintkulonbseg, amit nem kikerul, hanem lelassitva halad at rajta.
Faissst 2013.12.15. 23:38:07
@Reggie: Aki tud is bringázni rendesen,nem csak közlekedik vele,az nem lassít egy 10 centis szintkülönbség miatt ;)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.12.18. 08:06:23
Na, az ilyen barkácsmegoldások elkerülése miatt lenne jó a biciGlire is a rendszám és a műszaki vizsga. :-)
Pafi (törölt) 2014.01.10. 23:42:40
@ossivert: Honnan származik az a majdnem 500 Ft-os nagyker ár, és mitől pofátlan az 1700 Ft, ha az EBay-en belinkelt 3600 Ft-ost megköszönték?
@sky1: "Nektek meg ahhoz gratulálok srácok, hogy egy DIY témához berakjátok a linketeket, rekláme.." Ja, hogy nem is a féklámpa volt a cél, hanem hogy lehessen gagyizni?
Kicsit sokáig tartott, de a válaszodból ítélve még mindig nem úgy tűnik, mintha sikerült volna felfogni a különbséget a sebességmérő jeladója, és két csupasz vezeték között. ("szimilár"? létezne ilyen szó?) Na mindegy.
Akárhogy is, én a LottoBike-os megoldásra szavazok (bár azt sajna nem írták le, hogy hogyan érzékeli a fékezést)!
"FONTOS!nem csak fékezéskor világít,hanem
fékezéskor plusz fényerőre kapcsol."
És a 2 db ceruza (LR06 vagy AA) sokkal gazdaságosabb energiaforrás, mint a 3 db Mikro (AAA) elem/aksi.
A nagy fizikusoknak: dicséretes, hogy hallottatok már mozgási energiáról, már csak azt is meg kellene érteni, hogy ennek a folyamat során történő megváltozása és a változás sebessége számít, nem pedig a puszta értéke. Pl. a Föld mozgási energiája kb. 7*10^33 Joule, mégsem fog közel fénysebességre gyorsulni valaki a vele történő ütközéstől, ha ugrik egyet. :-) Az aszfalton történő csúszás, és az autó alá keveredés veszélye különbözteti meg a két felvázolt esetet, és nem a mozgási energiák különbözősége. Viszont a 6 méterről földre hasas ugrás kb. 60-100 G gyorsulással jár, a 40-nel elesés után pedig kb. 1 G a fékező súrlódási erő.
@sky1: "Nektek meg ahhoz gratulálok srácok, hogy egy DIY témához berakjátok a linketeket, rekláme.." Ja, hogy nem is a féklámpa volt a cél, hanem hogy lehessen gagyizni?
Kicsit sokáig tartott, de a válaszodból ítélve még mindig nem úgy tűnik, mintha sikerült volna felfogni a különbséget a sebességmérő jeladója, és két csupasz vezeték között. ("szimilár"? létezne ilyen szó?) Na mindegy.
Akárhogy is, én a LottoBike-os megoldásra szavazok (bár azt sajna nem írták le, hogy hogyan érzékeli a fékezést)!
"FONTOS!nem csak fékezéskor világít,hanem
fékezéskor plusz fényerőre kapcsol."
És a 2 db ceruza (LR06 vagy AA) sokkal gazdaságosabb energiaforrás, mint a 3 db Mikro (AAA) elem/aksi.
A nagy fizikusoknak: dicséretes, hogy hallottatok már mozgási energiáról, már csak azt is meg kellene érteni, hogy ennek a folyamat során történő megváltozása és a változás sebessége számít, nem pedig a puszta értéke. Pl. a Föld mozgási energiája kb. 7*10^33 Joule, mégsem fog közel fénysebességre gyorsulni valaki a vele történő ütközéstől, ha ugrik egyet. :-) Az aszfalton történő csúszás, és az autó alá keveredés veszélye különbözteti meg a két felvázolt esetet, és nem a mozgási energiák különbözősége. Viszont a 6 méterről földre hasas ugrás kb. 60-100 G gyorsulással jár, a 40-nel elesés után pedig kb. 1 G a fékező súrlódási erő.
sky1 2014.01.12. 18:51:58
Pafi: Kicsit sokáig tartott, de mondhatni, szinte mindegy akarsz-e itt edukálni vagy sem, a tény az tény: még most is, esőben, fagyban működik. Ez van. A többi?
Words. :)
Words. :)