Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

76 métert repült az elgázolt kerékpáros

2013.10.09. 17:06 - kirk kapitány

Egy osztrák férfi gázolhatott vasárnap Körmenden. Az autóját Hegyháthodászon elrejtve találták meg.

Egy osztrák férfit gyanúsítanak azzal, hogy halára gázolt egy kerékpárost vasárnap Körmendnél és segítségnyújtás nélkül elhajtott - közölte a Vas megyei település rendőrkapitánya szerdán Szombathelyen sajtótájékoztatón. Szendrődi Barnabás elmondta, hogy a férfit Hegyháthodászon fogták el kedden.

Ismertetése szerint az osztrák férfi több közlekedési szabályt is megszegett: a vele szemközti sávban szabályosan közlekedő, láthatósági mellényt is viselő kerékpárost ütött el, mert olyan útszakaszon kezdett - a felfestett záróvonalat átlépve - előzni, ahol ezt tábla tiltja, és sebességkorlátozás is érvényben van.

A kapitány elmondta, az ütközés olyan nagy erejű volt, hogy az elütött férfi testét 76 méterre arrébb találták meg. Szólt arról is, hogy a baleset körülményeinek feltárásában nagy segítségükre voltak az állampolgárok, számos szemtanú jelentkezett felhívásukra.

Hozzátette: a terepjáró eleje súlyosan megrongálódott, lámpája összetört, a járművet is Hegyháthodászon, egy volt téeszmajor melléképületében találták meg elrejtve, rendszám nélkül. (MTI)

Címkék: gázolás

46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr245560800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2013.10.09. 17:43:49

Szerintem csukják be vagy 35 évre.

2013.10.09. 17:48:35

Gondolom, majd ezt a gázolót is jól hazaengedik, mint az ír Tobint, aztán mehet a levelezés évekig az osztrák hatóságokkal, hogy tessék szíves lenni kiadni nekünk.

Mercel 2013.10.09. 18:36:52

@kermi:

Nem hiszem, hogy a tobin féle hibát valaha is mégegyszer elköveti az igazságszolgáltatás.
Most a rezesova hibán dolgoznak, és nem slendriánságból fognak elengedni egy gyilkost, hanem azért mert van elég pénze megbundázott szakértőkre és pénzért akár szaddámot is újra feltámasztó ügyvédekre.
Mert a fejemet rá, hogy rezesova meg fogja úszni, maximum felfüggesztett ejnyebejnyével..
Nem gáz, csak egy család halt meg pokoli kínok között egy agresszív milliomos ribanc miatt..

Ha az osztrák fickó nem olyan gazdag mint rezesova, akkor igen tutira lesitelik.

"Frigyes"

stargazerhu 2013.10.09. 18:43:09

@Mercel: Az gondolod, hogy hiba volt? Szerintem tudatosan némi pénzért vki elintézte, hogy kimehessen...Ugyan már ne legyünk naivak.

gabardin 2013.10.09. 18:48:18

@stargazerhu: ott a pont, mindenkinek joga van tévedni, van az a pénz...

stargazerhu 2013.10.09. 19:03:14

@gabardin: Hááát igen, jó szöveg!!! ;) Bár a hír maga szomorú....:( Nekem az a bajom ezzel, hogy az igazság vélelme mögé elbújva nem vállalják a felelősséget az emberek....és ha megnézzük van összefüggés a vagyoni helyzettel...
Bezzeg a "kisember", aki a kosarasok balesetét okozta...vállalta, hibázott és szerintem így könnyebb is neki megbocsátani. És akkor Sthol Buciról még nem is beséltünk...

J. László egy bolsevik (törölt) 2013.10.09. 19:48:23

A poszter nem normális. Ez a szenzáció, hogy 76 métert repült egy ártatlan ember, nem pedig az, hogy halálra gázolták, mert szabályosan bringázott? Mindegy, biciklis írta...
Szóval, megint oda kell kilyukadnom, hogy nem lehet elég óvatos az, aki ilyenkor, ősz közepén, még mindig a bringán bassza a rezet. Ma is láttam egy barmot, aki kihívóan, az éppen zöldet kapó autók között szlalomozott keresztirányban... Néha elég egy két méteres repülés is, ha azt két tonna vas okozza, és máris eltűnhet az életből egy értékes ember.

J. László egy bolsevik (törölt) 2013.10.09. 19:53:16

@Mercel: "Most a rezesova hibán dolgoznak, és nem slendriánságból fognak elengedni egy gyilkost, hanem azért mert van elég pénze megbundázott szakértőkre és pénzért akár szaddámot is újra feltámasztó ügyvédekre."

Van remény: a baltás gyilkost is kiadták. Ilyen előzménnyel lehet próbálkozni, de előbb altatni kell az ügyet. Iránban már régen fellógatták volna a ringyót...

TomT 2013.10.09. 19:53:52

@Mercel: ez a Rezesová példa most nem biztos, hogy jó lesz. Legalábbis a rendőrség munkájával kapcsolatosan. Épp most olvasom, hogy ellenőrzés nélkül visszaadták a telefonját, mert nem állt rendelkezésükre szerszám, amivel az "iphone egységből" kivehették volna a sim-kártyát.
Az azért már döfi, hogy egy gemkapocs, töltőceruza vagy gombostű hiánya meghiúsítja egy ilyen komplex nyomozati cselekmény foganatosítását :)

Első mohikán 2013.10.09. 20:18:08

Baromira mindegy, hogy 76 vagy 24 métert repült szerencsétlen kerékpáros. Ez nem síugrás, hogy méricskéljünk...Elgázolták, meghalt, a szabálytalankodó pedig megpróbált lelépni. Maga a hír ennyi, nem kell egy részmomentummal felturbózni csak azért, hogy idekattintsanak.

Egyébként a cikkben nem szerepelt, hogy nappal vagy éjszaka, illetve hol történt és -ugyan láthatósági mellény volt rajta- használt-e lámpát. Ha világosban vagy lakott területen kerekezett tökmindegy, hogy viselte a mellényét. Ha éjjel, akkor a lámpa sokkal fntosabb, mint csak a mellény, mert az távolabbról látszik, nem csak akkor, amikor éppen a fényszórónk elé kerül.
Írom ezt biciklisként, mielőtt belémköttök.
Remélem okulnak belőle -talán- a bringások és a sofőrt pedig felelősségre vonják.

itchap 2013.10.09. 20:44:26

@Kis ember: Szerintem meg Viktor adja ki őt is. Az osztrákoktól nem kell nekünk valami szívesség mostanában?

ex-dr. vuk 2013.10.09. 21:16:45

@Kis ember: miert engednek ki 35 ev mulva?...

@taxi33: max annyit tudnak belole okulni a bringasok, hogy ne legyel rosszkor rossz helyen...
En motorral epphogy megusztam, fenyes nappal, vilagitasom ment, autos kivag elozni, hoppegymotoros akkor vissza. Nem sokon mult.
Azzal, akinek feher bot kene a kocsija elejere mit lehet kezdeni?... Semmit.

párnalárva 2013.10.09. 22:54:13

Ahhoz volt esze a patkánynak hogy elrejtse a kocsiját egy idegen országban, helyismeret nélkül. Ahhoz nem hogy szabályosan vezessen és ne öljön meg teljesen feleslegesen valakit. Az ilyeneket kerékbe törném.

Flúgatlan 2013.10.09. 23:33:08

Nem akarom védeni a gázolót, de azoknak, akik "kerékbe törnék", meg 35 évet adnának neki, azért nem adok igazat.

Durván megbüntetném, de nem a börtönévek száma kellene, hogy rendkívül magas legyen. Egy átlag embernek 2-3 év börtön is eléggé keresztbetesz a pályafutásának, családnak, pszichéjének, stb. Hülye volt, felelőtlen, de azért nem az előre eltervezett gyilkossággal egyenrangú, amit tett.

Inkább az egyéb büntetéseket erőltetném a pár évnyi börtön mellett:
a) Soha, semmilyen feltételek mellett nem lehet jogosítványa.
b) Kártérítésként köteles az áldozat teljes élettartamára becsült jövedelmének 2-3 szorosát az áldozat családjának átutalni. Ha kell, eladva a házát, autóját, mindenét, akár a saját családja rovására. Ha máshogy nem megy, börtönből kijövet megy csövezni. A családja is, ha máshogy nem sikerül az áldozat családját kártalanítani. Kemény, de inkább a gázoló családja kerüljön utcára, mint az ártatlan áldozaté. Ennek lenne elrettentő ereje is.
c) Választójog és választhatósági jog visszavonása.

A börtönévek számnak emelése nem sokmindent old meg szerintem. Csak bűnözővé kupálódik ki.

mrZ (törölt) 2013.10.10. 00:02:58

@Flúgatlan:
Méghogynem előre eltervezett gyilkosság?
Hát nem ő nyomta a pedált, célozta be a bicajost, és ólte meg? Csak az áldozat véletlenszerű, de a cselekmény tudatos.

>>Csak bűnözővé kupálódik ki.
Már igy is az. Gyilkos.

Perillustris 2013.10.10. 00:43:31

@Mercel: kizárt a felfüggesztett

pcomment 2013.10.10. 04:50:38

@Mercel: de igen, a magyar helyszínelők és az orvosok iszonyatos trehánysága miatt fog kikerülni a börtönből, ha kikerül.

FGSuperman 2013.10.10. 08:11:15

@pcomment: vagy a qrva ügyvédek miatt

vajon az aki védeni fogja, ugyanazokat a kliséket vetné be, ha a saját gyerekét gázolták volna el?

J. László egy bolsevik (törölt) 2013.10.10. 08:24:25

@Flúgatlan: "Kártérítésként köteles az áldozat teljes élettartamára becsült jövedelmének 2-3 szorosát az áldozat családjának átutalni. Ha kell, eladva a házát, autóját, mindenét, akár a saját családja rovására."

A kártérítéssel egyetértek. A többit ne nagyon boncolgassuk, mert:
- a tettes jövedelme az adott pillanatban lehet akár nulla is
- az áldozat teljes élettartamát nem lehet megbecsülni, egy bringás vagy motoros várható élettertama lehet akár egy óra is, mint a fenti eset is mutatja
- a tettes családját nem lehet bevonni a büntetendők körébe, nem a középkorban élünk (még egyelőre).
A börtön megfelelő büntetés a tettesnek, a kerékpáros pedig drágán megfizetett, amiért ezt a közlekedési eszközt választotta. Nem véletlen, hogy én soha nem biciklizek olyan helyeken, ahol több tonnás vasak száguldoznak.

GG81 2013.10.10. 08:39:38

szomorú eset, remélem nem balfaszkodják el a szervek!
és mi van a rendőrmotorost gázoló osztrákunkkal!? nagy a csend. kétkeréken komolyan kell félni az osztrák terepjárósoktól! :-(

igazi hős 2013.10.10. 08:59:37

@Flúgatlan: Mindannyian hibázunk, türelmetlenek vagyunk, ott is előzünk, ahol nem szabad, sőt ahol veszélyes. Néha ennek áldozata van. Szörnyű dolog, de megesik. Ez büntetést érdemel, szerintem felfüggesztettet, vagy rövid idejű letöltendőt.
De ez a fickó nem a mentőt hívta, nem a rendőrnek szólt, nem ment oda segíteni, hanem elhúzott a francba és mivel látványosan megsérült az autó, azt is elrejtette. Emiatt kell rohadt hosszú időre rács mögé rakni.
Itt mondjuk nem segített volna, mert akkora volt az ütközés, de jó pár olyan áldozat van, aki azért halt meg, mert továbbment aki elütötte. Őket menti meg egy látványos büntetés, hogy a legközelebbi ilyen esetben így mérlegeljen a hibás: kihívom a mentőt, megvárom a rendőrt = fél év felfüggesztett + 1-2 év jogsi nélkül, továbbmegyek = 5 év letöltendő.

igazi hős 2013.10.10. 09:04:47

@sixx egy bolsevik: "bringás vagy motoros várható élettertama lehet akár egy óra is" Nem, az a szélső értéke, ahogy egy láncdohányos alkoholista is élhet 100 évig. A várható élettartamod nő a bringázással, bár lehet, hogy a 0 közelében sűrűbb az eloszlás, a görbe "púpja" messzebb van.

Laciii 2013.10.10. 09:11:24

@taxi33:
Záróvonal meg előzni tilos nem szokott lenni jól belátható helyen, kicsi az esély hogy lámpán múlott volna.

@sixx egy bolsevik:
Az autódban is meghalsz ha frontálisan neked megy egy száguldozó suvos, kosarasok példája mutatja, hogy buszban se vagy biztonságban.

bambanő (törölt) 2013.10.10. 09:21:43

Kar, hogy nem Borsodban tortent a baleset. Ott az oslakosok tudnak rogtonitelkezni. A magyar igazsagszolgaltatas meg majd kimosdatja as osztrakot. Ilyen sulyos, sokszoros szabalyszeges eseten mar nem gondatlan buncselekmenyert kiszabhato buntetessel kellene felelnie, ez mar tul durva ahhoz. Es embert olt... Elszokott, elrejtette a jarmuvet...
En say mondom: kotelet neki, es akkor meg nagylelku voltam.

zabiela 2013.10.10. 09:25:09

Nem vagyok híve annak a büntetőpolitikának amit Magyarország képvisel, de az ilyen jellegű gondatlanságból elkövetett emberöléseket radikálisan vissza kellene szorítani, hisz az a biciklis aki az út jobb szélére húzódva, láthatósági mellényben teker, hagy érezze már magát biztonságban, úgy ahogy más nyugat európai országban teheti, akinek meg annyit ér a sietsége, hogy azért embert is hajlandó ölni (Rezes Éva szlovákiából, meg ez a Sógor Ausztriából), az pedig szépen üljön le és gondolkodjon el a rácsok mögött, hogy egy ember, vagy egy család életébe került az hogy még vezetni sem tanult meg, a vétlen kerékpárosnak sajnos erre már esélye sincs...

_B_ 2013.10.10. 09:54:34

miért ültetnénk le, és etetnénk, meg nevelnénk további bűnözésre a többi ingyenélő börtönlakó segítségével?
Nyilvános akasztás, fejlecsapás, máglya stb. Nem véletlenül voltak ezek régen kedvelt eszközök. Visszatartó ereje nem kicsi, és kiszelektálja az igazi szemetet a társadalomból.
Ugyanilyen büntetést adnék a rablógyilkosoknak, falvakat, városokat rettegésben tartóknak. Mert jelenleg külön fizetünk nekik, hogy szaporodjanak, és adják át a "kultúrát" utódaiknak.

GonoszMostoha 2013.10.10. 10:08:00

@stargazerhu:
Így igaz. Országunk egyik nagy, ügyvéd-oligarcha, igen befolyásos családja sok-sok pénz ellenében szó szerint kihúzta a szarból azt a szarházit, és lehetővé tették a békés, nyugodt hazatérését, miközben az összes rendvédelmi szerv és ellenőrző pont, a reptér is le lett állítva a férfiról. Ez a "nagyrabecsült" mocsok ügyvédbanda pontosan tudta, hogy éveket nyertek Tobinnak, miközben a hazai közvéleményt beetették a magyar igazságszolgáltatás töketlenségével.
Hasonló történik most az ároktői bandával is. Hazugság, hogy kétszázharminc-valahány bűnjel azonosításával nem végzett a labor. Ilyen horderejű rablás-gyilkosság-sorozatnál néhány perdöntő bizonyíték is elegendő lett volna a 4 év alatt az elítélésükhöz. Ezért hazugság az, hogy a laborra fogták az ügy elhúzódását. Remélem, azért sokan nem vettétek be ezt (sem).

Kengyelfutógyalogmammut 2013.10.10. 10:40:02

Nem volt kedve 76 m-t sétálni...

ex-dr. vuk 2013.10.10. 11:49:30

@igazi hős: "Szörnyű dolog, de megesik. Ez büntetést érdemel, szerintem felfüggesztettet, vagy rövid idejű letöltendőt."

Ez nem figyelmetlenseg volt, hanem sulyos (es szandekos) felelotlenseg. Na nehogymar felfuggesztett legyen... (marmint ha ottmarad segiteni - igy nyilvan eletfogyt :))

ex-dr. vuk 2013.10.10. 11:59:47

@zabiela: szandekos szabalysertesbol eredo baleseteket szerintem kozuti veszelyeztetesnek kellene tekinteni, vagyis szandekos buncselekmenynek, es emiatt joval magasabb buntetesi tetelekkel kezelni.

Démonmac1 2013.10.10. 12:23:03

Van még remény, ha az illető mondjuk Focista, mint Bodnár László (aki szintén kerékpárost gázolt halálra) aztán semmi nem lett az ügyből.

boszorkányság 2013.10.10. 12:50:16

Sorbanállás van a felmentésekért. Most Rezesék állnak elől: a négy elhunyt erőszakolta ki a saját halálát a sztárügyvédek szerint. Még kártérítést is kap Rezes, hogy eddig feltartották.

boszorkányság 2013.10.10. 12:52:54

@ex-dr. vuk: A meglátás már egyes országokban valóság. A baleset "eredményétől" függően a szándékos szabálysértés emberölési kísérlet, vagy emberölés kategória és nem gondatlanság.

Johnny336 2013.10.10. 13:41:52

@bambanő: ja, ezt mond Szögi Lajosnak és kedves családjának. Milyen jó, hogy a piréz őslakosok őnbíráskodtak, mi?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.10. 15:34:16

@Johnny336: És ott még csak komoly baleset sem történt, csak kb annyi, hogy fellökött egy az útra kibicikliző gyereket, aki egyből fel is pattant. Még a bőre sem horzsolódott le.

igazi hős 2013.10.10. 16:46:17

@ex-dr. vuk: Nem kéne újságadatokból ilyen következtetéseket levonni. 76 métert akár 100 km/h-s ütközéstől is repülhet a bringás, ráadásul ez is túlzás, hiszen "az elütött férfi testét 76 méterre arrébb találták meg". Nem tudjuk (legalábbis én nem tudom), hol történt pontosan és milyen körülmények között. Az se sok információ, hogy "a terepjáró eleje súlyosan megrongálódott, lámpája összetört". Egyik haverom 100 alatti tempóval elkapott egy kutyát és a motorig minden (lámpa, lökhárító, két hűtő, motorháztető) ment a kukába, pedig a kutyában nincs acélváz és fele annyit nyomhat, mint egy bringás.
Szóval ha a szakértők (nem a kommentelők) szerint rossz látási körülmények között ment 130-cal, akkor megáll a te értékelésed, de ennél sokkal enyhébb esetben is megtörténhetett ez a baleset.

ex-dr. vuk 2013.10.10. 18:51:26

@igazi hős: 100 is szabalysertes nemhogy a 130. elozes zarovonalon at nyilvanvaloan nem veletlen.

igazi hős 2013.10.11. 01:40:01

@ex-dr. vuk: Sőt, ha 80-nal ment egy 60-as vagy 70-es korlátozásnál, akkor is gyorshajtott.
Nem mondtam, hogy nem volt tudatos szabálysértés, csak a mértéke nálam ennyi adat alapján nem üti meg az "akasszuk fel" mértéket. Lásd a Rezesova balesetet: a nő nagyon gyorsan ment, részegen és közben végig telefonálgatott, ez simán "akasszuk fel" kategóriás. És egy ilyenre jut tucatnyi "siettem haza 140-150-nel a szinte üres pályán, erre kijött elém 90-nel a mazsola a külsőből" típusú baleset.

pcomment 2013.10.11. 08:23:45

@FGSuperman: az ügyvéd azért van, hogy a vádlottat védje a törvényes keretek között, az ügyészség pedig azért, hogy a vádat bizonyítsa. Normális jogállamban ez így van. És normális rendőri/helyszínelői szervek esetén pedig aki bűnös, az megkapja a méltó büntetését...

véres horror 2013.10.11. 17:04:11

@Flúgatlan: ezt meséld az áldozat családjának és barátainak te barom!

Mercel 2013.10.11. 20:19:51

@stargazerhu:

tobin egy joghézagot, a hatóság bénázását, felkészületlenségét használta ki.
Szerintem csak egy "jó" ügyvéd segített neki.

Nagyon gerinctelen volt, de azért ne lássunk már mindenben összeesküvést.

Amúgy tobin nem biztos, hogy jobban járt a meneküléssel, hiszen a mai napig sincs nyugta az ügy miatt.
Szerintem ha visszapörgethetné az időt leülné a büntetését. És ezt nem a jóhiszeműség mondatja velem.

"F."

Mercel 2013.10.11. 20:23:23

@Johnny336:

Mondjuk a két eset nem összehasonlítható, de abban egyetértek, hogy a lincselés, és a csoportos önbíráskodás az nagyon nagyon messzire visz.

"F."

ex-dr. vuk 2013.10.12. 16:23:41

@igazi hős: azert kell felakasztani, mert otthagyta az aldozatot es elmenekult.
De ha nem hagyja ott, akkor se ussza mar meg felfuggesztettel... Semmi visszatarto ereje nincs.

igazi hős 2013.10.12. 20:53:24

@ex-dr. vuk: Az elejével abszolút egyetértek, lásd az első kommentemet: @igazi hős:
De amíg nem tudjuk, hogy simán balfasz volt (mert kis eséllyel, de úgy is összejön egy ilyen baleset), vagy közveszélyes idióta (aminek valóban sokkal nagyobb az esélye), addig ne a legdurvább esetet feltételezzük, Mondjuk, itt mindegy, mert ha szabályosan üti el a bringást, akkor is letöltendőt kéne kapnia a cserbenhagyásért.

tiborc2008 2013.11.12. 14:45:25

Mint tudjuk, magyar állam maffia-módon működik, és van az a pénz, amiért ezt is, meg a szlovák kurvát is futni hagyják, így van remény számukra.
süti beállítások módosítása