Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Gulyás Istvánnak nagyon elege van a biciklistákból

2013.09.05. 16:53 - kirk kapitány

A királyi tévé nem azonosul a kerékpárosokkal. Sőt, nemhogy nem azonosulni nem tud, hanem a közlekedésben résztvevők szabályszegő, visszabeszélkő söpredékének tartja.

Ez az álláspont sütött a Ma Reggel csütörtöki kiadásából, amikor Gulyás István műsorvezető nagyjából azzal nyitott, hogy megkérdezte a 2500 tagot számláló Critical Mass főszervezőjét, Kürti Gábort: „Ebből a 2500 főből, akit maguk képviselnek, gondolom, mindenki tud biciklizni. A biciklisták közül, akik kerékpároznak, hányan tudnak valóban kerékpározni, és ismerik a Kreszt?”

kerek

A műsorvezető alig leplezett utálattal faggatta Kürtit arról, hogy a KERÉKPÁROSOK, miért nem tartanak be semmilyen közlekedési szabályt, miért beszélnek csúnyán, és miért nem világítják ki magukat, mert az autósoknak, akiket a beszélgetésben mintegy szószólóként maga Gulyás képviselt, már nagyon elegük van ebből, hiszen ők sosem szegik meg a Kresz szabályait.

Kürtit a Körúti biciklisáv terveivel kapcsolatban hívták be a stúdióba, de erről Gulyának lényegében egyetlen kérdése volt: tényleg normális közlekedés politikai kérdésnek lehet-e tartani a Körúti autós parkolóhelyek eltűntetésének ötletét. Miután Kürti megpróbált szakszerűen válaszolni, de hiába, többet erről a témáról szó sem esett. Amikor több kirohanás után maga a riportalany akarta visszaterelni a műsorvezetőt a meghirdetett témára, Gulyás kijelentette, a Körútról nem őt, hanem a körúti lakosokat fogja megkérdezni.

Címkék: mtv critical mass

217 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr645496887

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hamis videó a Critical Mass egyik főszervezőjéről? 2013.09.06. 17:09:43

Hamis videó a Critical Mass főszervezőjéről? Döbbenetes videó jelent meg a legismertebb videómegosztó portálon, szereplője Kürti Gábor, a Critical Mass egyik szervezője, a Magyar Kerékpárosklub tisztségviselője. A nyilvánvalóan résztelekből összev...

Trackback: Egy szó nem hangzott el az MTV-ben az eredeti témáról 2013.09.05. 20:39:01

Bár a nagykörúti kerékpársáv kapcsán hívták be Kürti Gábort, a Critical Mass főszervezőjét a köztévé reggeli műsorába, egy szó nem hangzott el a témáról. Sokkal inkább volt szó arról, hogy Gulyás István műsorvezetőnek milyen problémái vannak a bringásokka…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imittto 2013.09.06. 01:15:24

@cso zsi: "Aki az elhagyott úton a 30-as táblánál 50-nel merészel hajtani, az egy ámokfutó." - nem tudhatod miért van kint a tábla. Esetenként a javítás után hetekkel is - egész addig, míg a műszaki átadás/átvétel meg nem történik, addig egy balesetért azt vennék elő aki levetette a táblát... Namármost amíg nincs műszaki átvétel addig te ne döntsd el hogy jogos-e vagy sem. A KRESZ nem opció, ha ott a tábla akkor annyi. Autóval és bringával is járok, bármikor beülhetsz mellém/jöhetsz utánam - hidd el, lehet szabályosan közlekedni és mégis mindenhova időben odaérni, és még azért se kell idegeskedni hogy megbüntetnek (egy büntetést szedtem össze 12 év alatt, hajnalban autóval lámpa nélkül indultam el, az első sarkon lemeszeltek - ott kiderült hogy a jogsim is lejárt 10 hónapja)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.06. 01:28:06

Valamiért a kerékpárosok egyre népszerűtlenebbek, főleg a gyalogosok körében. Elgondolkoztató.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.06. 01:32:56

@imittto:

"Esetenként a javítás után hetekkel is - egész addig, míg a műszaki átadás/átvétel meg nem történik, addig egy balesetért azt vennék elő aki levetette a táblát... "

- Érzed, hogy ez így ebben a formában eléggé verejtékillatú.

Szyl 2013.09.06. 01:38:00

Azért vesznek 365 traffipaxot mert szabályosak az autósok :D hahaha
index.hu/belfold/2013/09/04/belevag_a_rendorseg_a_csillaghaborus_tervbe/

p.dani 2013.09.06. 01:46:32

szabálytalankodik a biciklis, a gyalogos és az autós is. viszont szabálytalanságok között is óriási lehet a különbség. egy szabályszegő lehet pl. szimplán bunkó, vagy közveszélyes.
egy autó kb. 4m*2m területet foglal, egy bicikli kb. 1m*2m -t, egy autó min. 1-1.5 tonna, egy biciklis kb. 90kg. amikor egy biciklis szabálytalan egy autóssal szemben többnyire csak a saját életével játszik (esetleg megkarcolja közben a drága autót), fordított esetben az autós azt kockáztatja, hogy MEGÖL valakit. a biciklisek és gyalogosok között ez ugyanúgy fennáll, viszont a különbség az, hogy ott ha baj van a biciklis sem ússza meg sértetlenül. legnagyobb felelőssége az autósoknak van, mivel nagy tömeget gyorsan mozgatnak.
elhiszem, hogy sok a hülye a biciklisek között is, de ugyanolyan emberekből vannak, mint az autósok/gyalogosok, szóval a hülyék aránya kb. megegyezhet.
személy szerint én munkába járáshoz bkv-zok, biciklizni pedig hobbiból szoktam. a probléma sokszor nem egyszerűen az emberi hülyeség, hanem a túl nagy tömeg/forgalom, és/vagy a rosszul megtervezett közlekedés. ezért lett volna érdemesebb beszélniük arról, hogy hova kerüljön kerékpárút/sáv, és hogy mi lesz a parkolókkal.
biciklisként nem mondom, hogy az autósok bunkók. sokszor pl. olyan helyen is elengednek, ahol a bicikliseknek kinn van az elsőbbség adás tábla. persze be is szoktak fordulni elém ott ahol nekem van elsőbbségem, de ettől még nem fogom azt mondani, hogy az autósok bunkók.

mennyivel értelmesebb lenne arról beszélni, hogy mit kéne megváltoztatni ahhoz, hogy az emberek jobban megférjenek egymás mellett, mint, hogy azt feszegetni, hogy melyik társaság a hülyébb(/szabálytalanabb). dehát ebben az országban jobban szeretnek hibást keresni, mint megoldást a problémára.

mel gibson 2013.09.06. 06:59:37

ha nem jön semmi(!!!),átmegyek a piroson.ez így is marad.ha tényleg bringás vagy,akkor tudod,hogy nincs rosszabb,mint megállni feleslegesen és ne is hasonlítsuk össze a két dolgot.autóval még jó,hogy megállsz a lámpánál,ez nem kérdés.
a tegnapi riport végét pont elkaptam,ez a műsorvezető egy igazi köcsög.

tocibacsi 2013.09.06. 07:20:34

a riportot szerencsére nem láttam,de a körúti őrületről azért megvan a véleményem... ha marad ez az autóellenes hozzáállás, dugódíj lesz ráadásul a parkolókat is megszüntetik ott, akkor nagyon fogok örülni, hogy nincs valami boltom a környéken... Biztos vagyok benne, hogy a belső kerületekben egy üzlethelyiség bérleti díja nem azonos egy külvárosival. Azt gondolom, hogy az a normális, ha ilyen frekventált helyeken normális városokban kis takaros boltok, elegáns üzletek sorakoznak és nem csak a frissen felújított közterületek csili-vilik, hanem minden más is. De valahogy nem áll bennem össze a kép, hogy gazdagék zötyögnek végig a kombínóval a körúton és shopiznak. És oké, dugódíj->kevesebb autó, de attól még az ott lakók dettó megtöltik az összes szabad parkolóhelyet, főleg ha a számuk is csökken... Lassan eljutunk oda, hogy az agglomerációban lakó villatulajdonosok előbb jutnak el Parndorfba, mint a Westendbe... biztos ez kell a városnak?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.09.06. 07:21:54

@mel gibson: te nem látsz, átmész a piroson, elbaszlak, megdöglesz
Megérte?
Tegnap is vqlami agyhalott bringáshaverod tekert át előttem pirosban zebrán, dudáltam , és satuval megmentettem a kis semmit nem érő életét. (Nyilván nem ér semmit ha saját maga is ennyire becsüli)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.06. 07:26:57

@mel gibson:
"ha nem jön semmi(!!!),átmegyek a piroson.ez így is marad."

Ja, mert a kerékpárosok felette állnak a szabályoknak???????????????????????????????

És mi az, hogy nem jön semmi??? Hányszor előfordul, hogy megyek át a zebrán zöldnél, és a biciklis meg átsuhan egy félméterrel előttem vagy mögöttem....!!!!!!!!!!
Esküszöm legközelebb direkt elé állok az ilyen ökörnek, és nem érdekel, ha nekem is bajom lesz, de hogy ő is összetöri magát az tuti! És ő lesz a hibás, mert én egy gyalogos vagyok a zebrán zöldnél, ő pedig egy biciklis pirosnál!!!!!!

Stakmann 2013.09.06. 07:45:12

Évek óta ugyan az a nóta...A bringások egy része gyökér,azt hiszi hogy azért mert két keréken suhan,rá nem vonatkozik semmilyen szabály és nem kell tekintettel lennie másokra(autósokra,buszokra,többi kerékpárosra).Rendkívül idegesítőek.Az autósok évről-évre egyre jobban tolerálják őket(amiért hatalmas respect),de természetesen mindig akad egy két deviáns aki egy őt ért sérelem miatt egy egész társadalmi réteget kíván elfújni a haragjával...Csak egy kérdés kedves Gulyás úr,nem tanulta még meg hogy széllel szemben,agy nélkül nem szabad hugyozni,mert pisa megy a szánkba?

Egy"régi"kerékpáros

2013.09.06. 08:24:02

@enpera: Legközelebb ne mentsd meg. Éljen a természetes szelekció! Egyszer csak elfogynak a szabálytalan közlekedők.
(évi 10000 km-t tekerek BP-en, és 15000-et ótózom)

Perillustris 2013.09.06. 08:56:21

@Semper Fidelis: Oké, de ugranak a járdára parkoló kocsik is. Rendben?

inuitdog 2013.09.06. 08:57:34

Annak aki kérdezte, hogy mi 2,5T. Egy Nissan Navara zárt palatóval. A kérdés inkább az lenne, hogy ez mit keres a belvárosban, ezzel jár dolgozni?

Perillustris 2013.09.06. 08:58:19

@Shopping: "a piros elején átcsúszik valaki"

LOL - "átcsúszik".

Perillustris 2013.09.06. 09:01:03

@Réti fiú: "az autosok kontojara biciklisiteni egy varost"

Mivel a határon túl gépjárművesítették(sic!) a várost, a benne lakók kontójára, teljesen helyénvaló ezt a folyamatot megállítani, sőt visszanyesni.

Perillustris 2013.09.06. 09:03:11

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: "zebrán le kell szállni, és tolni"

Már megint ez a butaság? Nem kell leszállni. Az más kérdés, hogy a legtöb kerékpáros nem szabályosan jut el a zebráig, hiszen a járdán nem mehetne.

A csekkekkel meg ne fárassz, ha minden sebességtúllépésről menne a sárga papír, már nem lenne fa a földön.

Balt 2013.09.06. 09:15:34

Nem láttam a riportot, de a körúton valóban nem biztonságos kerékpározni, és erre nem is kínálkozik ésszerű megoldás, pláne a Kombájnók gigaszigetei óta. (Ill. talán megfontolandó lenne a villamosvágányokon, szigorúan szabályozva: ha erre van példa a világban. A biztonsága kérdéses, ezért esetleg valami műszaki megoldással megtámogatva: ökörtoló, kispárna stb. a villamosokon. Viccen kívül.)

Érdekességképpen egy példa:
www.k64.org/London/2009-02-22.html

(Mielőtt valaki kétségbe vonná az empátiámat, jelzem, hogy ma is bringával jöttem, igaz, nem a körúton.)

Perillustris 2013.09.06. 09:16:15

@Kölcsi: "jobban észreveszik az emberek"

Ez egy fontos megjegyzés. A piroson áthaladás látványos.

Perillustris 2013.09.06. 09:19:14

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: A szokásos rendőrségi hír. Azt az ilyen megállapítások soha nem tartalmazzák, hogy legalább ilyen arányban csökkent a forgalom is.

mel gibson 2013.09.06. 09:20:48

@Hoppácska:
meg is fogjátok érdemelni mindketten....közlekedni TUDNI KELL.
a nem jön semmi pedig azt jelenti,hogy nem jön semmi.ne legyél hülye.

szkepi 2013.09.06. 09:21:26

sulyado, benzinado, regado, parkolodij, stb stb.... ezeket fizetem a nyugodt autozasert, meg idonkent a rendori jutalekot. mit fizet a bringas? emmit, csak szabalytalan, hidon kozepen halad, jardan szaggat, belerug akocsiba.... demondstral, lezarat, nem vilagitja ki magat, piasan vezet. igaza van Gulyasnak

mel gibson 2013.09.06. 09:23:55

@enpera: üsd el nyugodtan,menj börtönbe,én leszarom.engem,ha akarsz sem tudsz elgázolni,tudniillik én abból indulok ki,hogy te is nyomorék sofőr vagy és figyelek arra is,hogy esélyt se adjak rá,hogy elbassz.cshá

szkepi 2013.09.06. 09:26:05

@iSten: primitiv egy velemenyed van tahokam

inuitdog 2013.09.06. 09:33:45

@szkepi: Cserébe aránytalanul szennyezed a környezetet, nem fogjuk ilyen olcsón megúszni a következményeket.

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2013.09.06. 09:36:13

@Perillustris: de le kell szállni, és szabad járdán biciklizni (a vonatkozó szabályokat betartva). mi alapján osztod az észt, ha a kreszt se ismered?

tra lala 2013.09.06. 09:37:12

@Argus: na latod azt en sem. Betiltanam a mentoautot is. Elektromos autora ugysincs penz, elektromos biciklire viszont van.

mel gibson 2013.09.06. 09:37:36

vezetek autót mindennap és bringázok is majdnem mindennap,ha az időjárás engedi.nekem nem jelent gondot lassítani,kikerülni,figyelni másra.ez csak a here parasztoknak okoz problémát,akik csak autóznak és életükben nem ültek kerékpáron.akit idegesít egy biciklis,az azt jelenti,hogy soha nem közlekedett csak kocsival.szánalmas lehet.a csak autósok(tisztelet a kivételnek,mert vannak szerencsére) kapják be,húzzatok mozogni.

Perillustris 2013.09.06. 09:39:56

@HaCS: Örülök, hogy megegyezhetünk abban: mindenki szabálytalanul közlekedik. Eltérő mértékben, más-más súllyal persze, de ez akkor is fontos megállapítás.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.06. 09:48:18

@Balt:

A sín ellen több dolog is szól.
A biciklis nem minden esetben tud a villamossal lépést tartani, amikor a villamos utoléri és halad mögötte, a biciklis jó esetben megpróbálja elhagyni a sínt, hogy elengedje a villamost, ám a sín belső oldalán levő vályú megvezeti az elsőt. A biciklis kieshet az autók elé, a villamos elé. A villamos nem biztos, hogy meg tud állni, az autósok sem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.06. 09:50:14

@mel gibson:

Nekem a biciklis a járdán gyalogosként okoz problémát. Rengeteget.

Perillustris 2013.09.06. 09:58:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ebben nincs semmi különleges. Az évtizedes közlekedéspolitika, mely sárga festékkel épített kerékpáros infrastruktúrát, a járdára terelte a bicikliseket, a több éve tartó bringás boom-mal együtt egyes szakaszon valóban sok konfliktust generál.

Perillustris 2013.09.06. 10:05:30

@tocibacsi: "De valahogy nem áll bennem össze a kép, hogy gazdagék zötyögnek végig a kombínóval a körúton és shopiznak."

A Mammutnál már ma sem mennek tovább, esetleg Westend.

matijasz 2013.09.06. 10:07:08

Ez tök érdekes: bármerre jár az ember,mindenhol üvegtörmelékek,karosszériadarabok az útkereszteződésekben,miközben csupa szabálykövető autós él itt.Baleset pedig kizárólag valamilyen szabály be nem tartása miatt következhet be.Akkor a szabályokkal lehet csak a baj...

Perillustris 2013.09.06. 10:11:20

@Balt: Van példa a sínek kerékpárosbaráttá alakítására, de egy olyan forgalmú járatén, mint a 4/6-os, kizárt a lehetőség.

Perillustris 2013.09.06. 10:13:21

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: Írd már le a vonatkozó szabályokat, ha kérhetem, KRESZ-mester!

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2013.09.06. 10:33:21

@Perillustris:
54. § (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

a másikra hirtelen nem találtam a vonatkozó paragrafust, csak egy kresz-oktató hozzászólását: "A kijelölt gyalogátkelőhely, kizárólag a gyalogosoknak az úttesten történő átkeléséhez kijelölt terület. Tehát semmiféle jármű (ilyen a kerékpár is!) hosszirányban nem veheti igénybe, tehát tilos! Ha leszállsz róla, és tolod, akkor gyalogosnak minősülsz, tehát úgy szabályos."

Perillustris 2013.09.06. 11:02:11

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: Engedelmeddel a "kresz-oktató hozzászólását" magasról... Tudod, "ők" azok, akik a "gyalogoscsalogatás" kifejezést is használták-használják. A KRESZ nem tiltja a zebrán áttekerést, igaz, elsőbbségse nincs a zebrán bringázónak.

A felemlegetett paragrafust pedig igen ritkán merítik ki a kerékpárosok, ugyanis a forgalom nagysága nem teszi alkalmatlanná az úttestet.

Úgyhogy a frappáns visszavágás most sem sikerült.

otapi 2013.09.06. 11:07:09

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: Ne kezdjük már megint, a Kresz szerint városon belül szabályos zebrán tekerni, csak elsőbbséget kell adni gyakorlatilag mindenkinek. Rengeteg korábbi poszt kommentjeiben volt már erről szó, olvass vissza.
Azt hogy egy oktató mit mond az nem reveláns, nekem annó mondott olyat is hogy ne csalogassam a gyalogost le az úttestre, meg menjek a megengedettnél gyorsabban, ha a forgalom úgy kívánja meg hasonló hülyeségek.

otapi 2013.09.06. 11:09:12

@szkepi: Súlyadót már nagyon régóta nem kell fizetni. Regadót is csak akkor ha külföldi nem elektromos autót veszel.
Mindesetre, ezeket nem az úthasználatért kell fizetni, csak szólok.

otapi 2013.09.06. 11:10:29

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: Ja értem, tehát a lényeg a darabszám. Ez alapján kijelenthetjük, hogy Németországban jóval több a gyorshajtó mint nálunk. Csak nekem sántít ez?

2013.09.06. 11:16:18

@Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere: A másik állításodra nem is fogsz találni.
Számos olyan "zebra" van BP-en, amelyre rávezetik az osztott vagy osztatlan bringa-gyalogos forgalmat úgy, hogy előtte nincs kerékpárút vége jelzés.
Tipikus "autós" reakció, hogy "de a zebrán nem számít a gyors kerékpárosra, csak a lassú gyalogosra". Számítson gyors áthaladóra. Naponta tekerek a Városligeten át. A Városliget környékén meglepően sok a rolleres, gördeszkás és görkorcsolyás (de ma a Pesti úton, az úttesten küzdöttem meg egy rolleressel, hogy megelőzhessem). Simán az átlag bringás sebességgel haladnak. Rajtuk is meglepődik az ótós? A járdán szabályosan tekerő kisgyerektől? A zebrán átfutótól? (a futók is lazán 10 km/h fölött vannak)
A kanyarodó ótósok naponta lepődnek meg a felfestett, pirossal kiemelt bringaút keresztezéseken áthaladó drótszamarasokon is. A figyelmetlenek.

A nagykörúton belül ritkán tekerek, de autóval is igyekszem elkerülni. Nem kéne kerékpár forgalmat vinni nagy autós forgalmú utakra. Az nem jó a közlekedőknek. Inkább kerülök, minthogy a körúton/belvárosban tekerjek. Néha szükséges valamelyik oldali Duna menti bringaúton tekernem,és nagyon nem örülök neki. Nagyon el vannak cseszve.

Bringás-autós "szembenállás" nagyvárosi úri passzió. Teljesítménytúrákon a fél országot körbetekertük több tucatnyian (éjjel és nappal)úgy, hogy a több ezer km-nyi közúti tekerésen nem volt érdemi konfliktus. Vidéki kis településeken a kerékpár minden korosztály alap közlekedési eszköze. De már a külső kerületek belső útjain se akadnak fel a bringásokon.

otapi 2013.09.06. 11:18:50

@cso zsi: Ne kezdjünk már szubjektív élményekből objektív következtetéseket levonni! Én meg napi utam 60%-ban jobbkezes utcákban megyek, renszeresen látok kocsit úgy a kereszteződésbe hajtani, hogy közben a söfőr egyik kezével a mobilt szorítja a füléhez, általában látszik is rajtuk hogy hírtelen nem tudják mit kellene csinálni. T elágazásban meg 10 ből 6 autós meg egyszerűen nem foglalkozik a jobbkézszabállyal, piroson átcsúszás, záróvónalon átmenve előzés teljesen alap bizonyos helyeken és még lehetne folytatni a sort.
Jónéhány esetben nem rajtuk múlik hogy nincs baleset. Mégsem ebből próbálok következetést levonni, hanem az elérhető statisztikákból.

Balt 2013.09.06. 11:20:03

@inuitdog: "A kérdés inkább az lenne, hogy ez mit keres a belvárosban, ezzel jár dolgozni?"

Az MTVA székház (amióta Bajnai elbiznicelte) nem éppen a belvárosban van.

Balt 2013.09.06. 11:24:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igen, nyilván csak alapos mérlegelés után szabad rá"engedni"/terelni Európa (a világ) legsűrűbben járó villamosvonalára a kerékpárt. De egyéb ésszerű alternatíva nincsen sztem. (Valamelyik közlekedési vagy parkolósáv megszüntetése nem az.)

Balt 2013.09.06. 11:27:44

@Perillustris: Most értem ide. Válaszom fentebb. @Balt:

A Nagykörút keresztmetszete nem kerékpárosbarát, be kell látni. Bár lehet, hogy a dugódíj majd azzá teszi, de valahogy akkor sem lelkesít az ötlet...

otapi 2013.09.06. 11:35:16

@cso zsi: Ebben egyetértünk, túlzóak a bűntetések. Csökkenteni kellene, cserébe viszont jóval nagyobb arányban derüljön ki a gyorshajtás, hogy biztosan lehessen számítani bűntetésre (mégha kisebb mértékű is).
Az már teljesen más kérdés hogy miért hagynak kinn 30-as, 40-es táblákat - azokért meg az útkezelőket kellene zavargatni egy normális világban.

otapi 2013.09.06. 12:05:22

@cso zsi: Ahá! Hát mit akarsz, örülj hogy nem földút van itt :)

cso zsi 2013.09.06. 12:05:39

@otapi: Statisztikának nem hiszünk, se pro, se kontra.
Az úti tapasztalat hihetőbb mindkét fél részéről.
Amit még a nyár elején említettem, hogy csökkentek a bringás deviánsok, az az iskolaidény kezdetével visszavonandó. Megint füldugós, és fejhallgatós!!! kerósokkal van tele a kiskörút. A szembejövők már el is vesznek közöttük.

otapi 2013.09.06. 12:08:44

@cso zsi: Amúgy régen trabim volt, tökre szerettem vele az ilyen kis utakon "száguldozni". A mostani kocsimat már jobban féltem :)

cso zsi 2013.09.06. 12:10:37

@otapi: Ettől még simán lehet(ne) hajtani rajta 90-nel, amíg nincs szembejövő.

De itt egy nagyforgalmú, kétszámjegyű út, a 31-es: maps.google.com/?ll=47.716461,20.413284&spn=0.055899,0.308647&t=m&z=12&layer=c&cbll=47.716433,20.413118&panoid=mu_-a2E2-3-JBen_w_GQ6A&cbp=11,220,,0,0

otapi 2013.09.06. 12:10:57

@cso zsi: Inkább csak fenntartással kell fogadni, de ha nincs más?
Az úti tapasztalat nekem azt mondja hogy 1:1 arányban vannak tahók autósok és biciklisek között. A külöbség viszont tonnákban és veszélyességben mérhető.

otapi 2013.09.06. 12:14:43

@cso zsi: Egyenesben még oké, de kanyarban le kellene lassítani, bármelyik kanyar után lehet egy gyalogos biciklis vagy akár őz az úton. Az autósok egy jó része nem fog lelassítani 50-60-ra (ami lehet hogy még mindig sok egy nem belátható kanyarban) ha az egyenesben 90-100-zal megy.

otapi 2013.09.06. 12:18:10

@otapi: Ja igen, ehhez hozzátartozik, hogy az ilyen rossz padkájú utakon a középvonalon lehet csak menni 90-100-zal, ha éppen nem jön szembe senki, de gondoltam ez alap.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.06. 12:35:59

@otapi: "Az úti tapasztalat nekem azt mondja hogy 1:1 arányban vannak tahók autósok és biciklisek között. A külöbség viszont tonnákban és veszélyességben mérhető."

Aki meg azzal jön, hogy "de a bringás is okozhat balesetet, megijszt valakit,stb...", annak azt a példát hozom fel, mikor egy kutya kiugrott a susnyásból, a szuzukis félrekapta a kormányt, el ne üsse, ezzel a mozdulattal ki is nyírta magát meg még a négy utasát a szembejövő kamionon. A kutya meg ott vigyorgott premierplánban a TV2 -őn. Nem letszott rajta a megbánás...

2013.09.06. 12:40:25

@cso zsi: Divat lett a telefüles fejhallgató. És telefonhoz is ezt használja gyalogos, bringás. Üvöltve közlekedik, ha észrevesz, ijedtében ugrik vagy kacsázik.
De még a nagyértékű autókban is ritka a kihangosító. A kedvencem az egyik kezével telefonáló, másikkal bagózó/kajáló ótós. De bringán is láttam már ilyet.

otapi 2013.09.06. 12:40:37

@Rotten Tróger: No igen, asszem 20e pénz (valamivel több, mint egy tankolás) egy vezetés-technikai tréning a Hungaroringnél, szerintem megéri.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.06. 13:04:44

@otapi: láttad a Dreddes videómat? Kíváncsi lennék, egy kevésbé rutinos bringás (pl. egy elölkosárkás bölcsészlányka) hogy kezelte volna, mikor a kormánytól 2 centire húz el az istenbarma... ezt nem bírja sok autós felfogni, hogy a kétkerekűeken még egyensúlyozni is kell tudni. Persze, rengeteg bringásra is ráférne valami hasonló tréning...:D

inuitdog 2013.09.06. 13:09:14

@Balt: Igazad van az MTVA székház már nem a belvárosban van. Helyesbítek a belvárosból jár a platós terepjáróval dolgozni.

2013.09.06. 13:25:09

@Rotten Tróger: Külső kerületben a volán buszok csinálnak ilyeneket rendszeresen. Sokan ezért nem mernek az úton tekerni, mert félnek a túl közel elhúzó autósoktól.
De azért az elmúlt években ez is javult. 3 éve még havi rendszerességgel fordult elő, hogy érintett az elhúzó jármű, mostanában már nem történik ilyesmi. Akkor még csak elvétve tekert be valaki a város széléről, mostanában már sorokba verődve jövünk be.

ex-dr. vuk 2013.09.06. 13:43:20

@Balt: muhahahaha ez de szanalmas.

Na nezzuk mitol telitett a belso sav:
"A biciklis végig a külső sávban halad, a parkoló autók mellett"
Parkolo autok??? De miert akarunk parkolosavot tenni oda, ahol igy sem fer el a kozlekedes? Akkor szamoljuk ki, hogy egyetlen parkolo auto mennyi benzint eget el egy parkolasi nap soran. Legyszives... :)

Majd vegul: ha lenne annak a szerencsetlen biciklisnek egy biciklisavja, eppen ahogy tervezik, akkor maris nem tart fel senkit.

Egyebkent vegezetul: egy kerekparos nem 15-tel halad, az autos meg ha (a cikkben szereploen) 60-nal, akkor gyorshajt.

Hajdú Peter 2013.09.06. 14:53:36

@szkepi: "sulyado, benzinado, regado, parkolodij, stb stb.... ezeket fizetem a nyugodt"

A nagy loszart fizetsz. Vagy ha fizetsz is valamennyit, a valodi koltsegekhez kepest, az EGY NAGY SEMMI !!!

A kornyezet szennyezes koltsegeit mikor fizeted ki ?
A fel millio asztmas, 2 millio allergias, tobb ezernyi tudorakos beteg kezelesi koltseget MIKOR FIZETED KI ?
Az olaj haborukban meghalt milliok eletet, szenvedeset, MIKOR FIZETED KI ?
A balesetek, a dugok, az elhetetlen veszelyes varos koltsegeit MIKOR FIZETED KI ?

Amit te fizetsz, a valodi koltsegek szazad reszet sem fedezi. Mintha a boltbol 2 forintert akarnad elhozni a 200 forintos kenyeret, es mikor nem engednek, akkor meg reklamalnal, hogy te fizettel.

tra lala 2013.09.06. 15:55:54

@Hajdú Peter: Vagy reklamal, hogy miert nem ingyen kapja, hisz lefele kell kerekiteni :D

ex-dr. vuk 2013.09.06. 15:57:32

@szkepi: ja nem fizeti hehe.
sulyado (gepjarmuado) - kocsi 50+kW, bicikli 0kW: 0ft
regado - kerekpart nem kell regisztralni sehol, oft
benzinado (jovedeki ado) - bicikli nem fogyaszt benzint: 0ft
pakolodij: auto altal elfoglalt brutto hely: 12nm, bicikli altal elfoglalt 1.5nm. Huu mennyi is legyen... 20ft? 30? Van ertelme?

Veled is csak tobben vagyunk...

tra lala 2013.09.06. 16:37:55

@ex-dr. vuk: az autos pont annyit fizet, amennyit be tudnak vasalni rajta. Ha nem kene adot/parkolasi dijat/benzint fizetni, akkor ugyan egy fillert sem fizetne magatol. :)

ex-dr. vuk 2013.09.06. 17:17:28

@f renc: ez nyilvanvalo.

egyebkent nem vilagos a hiszti: ha neki az faj hogy bicikli utan mindezt nem kell fizetni, akkor miert nem biciklizik az ilyen?.. jol kibaszna legalabb az allammal :)

tra lala 2013.09.06. 17:56:53

@ex-dr. vuk: valamiert ez jutott az eszembe :D www.youtube.com/watch?v=oqDlKpTihNo
sajnos a legvege hianyzik

cso zsi 2013.09.06. 19:51:34

@otapi: Persze, hogy alap a középen hajtás, amíg nincs szembejövő. Ott belefér a 90 is. De a trafizás egy ilyen úton nem vicces a 60-as táblánál...
@kasza003: Sajnos én is látok ilyet, szerintem 3-4 keze lehet neki.
@Rotten Tróger: " ezt nem bírja sok autós felfogni, hogy a kétkerekűeken még egyensúlyozni is kell tudni. Persze, rengeteg bringásra is ráférne valami hasonló tréning...:D "
Én ugyan a tős, és gyökeres pestiek közül való lennék, de gyermek, és kamaszkoromban is tudtam, hogy működik a kerékpár.
Úgy tíz-tizennégy évesen csinálhattam úgy, ahogy a mai nagykorúak. Kicsivel később nyaranta a 44-es úton, majd újra a főváros útjain (Róbert K. - Felszabadulás, mai nevén Drégelyvár között). Az összes gyerekem tudja, mi az a kerékpározás, de a legkisebb még nem rendelkezik jogsival. Azt viszont már tudja, ha találkozó van, abból nem ő fog jól kijönni.
Ha ezt tíz év múlva elfelejti, és úgy fog menni, mint a mai főiskolások, sk dugom a seggébe a stücnit.

ex-dr. vuk 2013.09.06. 21:03:30

@f renc: jol ismerem a filmet, es nagyon szeretem :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.07. 09:33:11

@Balt:

Van ésszerű alternatíva, de az a mélyzöldeknek meg a villamosbarátoknak nem tetszik.

Meg kell szüntetni a villamost, helyére közlekedősávot tenni, a jelenlegi belső sáv marad közlekedő sáv, a jelenlegi külső sáv meg buszsáv lesz. A betáplálási rendszeren minimális változtatások kellenek (viszont új vezetéktartók) és már suhanhatna a körúton a duplacsuklós troli. A buszsávot számára úgy kellene kialakítani, hogy abban megférjenek egymással a kerékpárral. Szerintem ki lehet.

Ennek a verziónak a további előny, hogy több helyen lehetne a körútról balra kanyarodni, mivel manapság egy balkanyar egy kalandos városnézéssel is felér.

otapi 2013.09.07. 14:22:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: mivel a 4-6 villamos annyi utast szállít amit máshol metróval szokás, trolikkal esélytelen lenne pótolni.

törzsmókus 2013.09.08. 19:43:37

@Kölcsi: kerekparosklub.hu/bebiciklizes

"gőzerővel dolgoznak a bringások szabályos közlekedésre nevelésén", pont ahogy szeretnéd. csak kevés rá a forrás és az önkéntes.

erre nem biztos, hogy az a jó válasz, hogy nem lépsz be a Klubba...

FGSuperman 2013.09.08. 20:34:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: eza kik kivel szabálytalan, meg ki kit akadályoz jobbannak van egy másik oldala is:

- Én kerékpárosként dokkal inkább figyelek a körülöttem lévő dolgokra, és tudom, hogy engem sokkal többen akadályoznak bizonyos szituációkban. A gyalogosok igen nagy százalékban használják közlekedésre a kerékpárutakat, ott ahol egyébként több méteres járda van közvetlenül mellette (pl: Csepel Kossuth u., vagy állnak ki a buszmegállóból cigarettázni a kerékpárútra). Amíg én el tudom kerülni őket nincs gond, alkalmanként fel sem tűnik nekik, hogy ők a szabálytalanok, de ha rájuk csengetsz, kiáltasz, akkor te vagy a köcsög, pedig hát nem.
Engem konkrétan ütött el már autós szabálytalan manővert végrehajtva, mégsem mentem semelyik autós fórumba qrvaanyázni.

Pedig lenne rá ok.
Minden nap halnak meg autós karambolokban emberek, pedig ott aztán tele van mindenki jogsival.
Hogy is van ez?

FGSuperman 2013.09.08. 20:41:59

@Perillustris: forgalom nagysága nem, de az útburkolat milyensége igen - azt meg a kerékpáros dönti el

Perillustris 2013.09.08. 21:29:55

@FGSuperman: Tehát a Nagykörút járdáin biciklizők eldöntötték, hogy az útburkolat minősége nem alkalmas kerékpározásra, vagy mi?

Lehet mellébeszélni, de minek? Budapesten igen kevés helyen lehet szabályosan kerékpározni a járdán az úttest minőségére fogva.

A macskaköves utak mellett talán, de nem vagyok biztos abban, hogy a bíróság is ezt gondolná.

GG81 2013.09.09. 08:18:27

@Perillustris: Tehát az úttesten biciklizők eldöntötték, hogy a bringagyalogon sétáló akár 1 db ember miatt nem alkalmas kerékpározásra, vagy mi?

Lehet mellébeszélni, de minek?

Perillustris 2013.09.09. 09:06:12

@GG81: Te most nem mellé-, hanem félrebeszélsz. Közléskényszered van?

GG81 2013.09.09. 10:05:36

@Perillustris: tükröt tartok, önellenőrzéshez. De jól terelsz és félrebeszélsz, csak a szokásos. Meg sem lepődöm!?

Perillustris 2013.09.09. 10:41:56

@GG81: "tükröt tartok, önellenőrzéshez"

LOL

gregibroki 2013.09.09. 11:19:16

Az mekkora szégyen, hogy a köztévés riporter ennyire szubjektív? Ráadásul színvonaltalan, bicskanyitogató stílusa is van.
Tegnap mentem a Rómaira dél-Pestről. Odafele betértem a Kolossy pékségbe, majd hülye módon elfelejtettem, hogy az Alsó rakpartra már nem tudok rámenni. Ez a Szentlélek térnél előtt derült ki számomra...na nembaj, megyek a bringaúton. Eljutottam nagy nehézségek árán az Auchanig, ahol már annyira ideges voltam, hogy nem szinte bevérzett a szemem :) Visszafele már a rakparton mentem, 10-ből 5-en ráfeküdtek a dudára. ("a JÁRÁDÁN!!!! menjél köcsög" és stb tanácsokkal).
Pedig csak a bringások káromkodnak, hogy is van ez?
Ja, legközelebb ha hallom, hogy valaki folyamatos dudával közelít, beállok középre és nem fog tudni mit csinálni (max elüt... :))

cso zsi 2013.09.09. 15:56:23

@gregibroki: Az alsó rakparton viszonylag kevés a járda, ellenben 70-nel szabad közlekedni.
A hülyeséget sem árt néha ésszel csinálni.

5perc 2013.09.09. 16:33:50

Gulyás Pista nem mérvadó ebben (sem). Felesleges vele foglalkozni és figyelemmel kitünteni.

gregibroki 2013.09.09. 18:41:32

@cso zsi: van engedelyem fouton valo bringazasra. a 70-es sebesseg feljogosit arra, h kilapits valakit ill elbirald h hol mehet vagy hol nem?
de azert latom aterezted a hsz-em lenyeget; mondjuk most igy visszagondolva jobban jartam volna a szentendrei uttal :)

FGSuperman 2013.09.09. 19:23:40

@Perillustris: a KRESZ az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlansága esetén engedélyezi a járdán való haladást - nem említenek útburkolat minőséget
lehet más oka is

Perillustris 2013.09.10. 02:00:34

@FGSuperman: A nagy gépjárműforgalom nem teszi alkalmatlanná, ezt kell megértened.

Persze érdekelnek a vélt "más okok" is. Nos?

gregibroki 2013.09.10. 09:45:09

@cso zsi: ja igen, odafele azert kaptam agyverzest, mert eljutottam az Arpad Fejedelem utjan a Szentlelek terig, majd orszaguti kerekparral ezzel sezmbesultem: maps.google.com/maps?saddr=Budapest,+Szentl%C3%A9lek+t%C3%A9r,+Magyarorsz%C3%A1g&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.539905,19.045464&spn=0.000492,0.001354&sll=37.0625,-95.677068&sspn=73.296712,177.451172&oq=budapest,+sezntl&t=h&mra=ls&z=21&layer=c&cbll=47.539905,19.045464&panoid=S2yja_2RuEKUJqeXWakrWA&cbp=12,338.47,,0,5.96

hozzateszem, nem 100m itt a macskako; vagy egy masik pelda: szepen atadtak a Corvinus elotti setanyt; hogy nez ki a bringaut rajta? na hogy? MACSKAKOVES!!4! Bingo! Na ezert nem hasznalom en az elszeparalt szarokat. Inkabb megyek az Also Rakparton vagy a Szentendrein es ehhez jobb ha hozzaszoknak a az autosok. Ja igen az elszeparaltak szarok (ezerszer leirtuk itt a forumozo cimbikkel) veszelyesek. Ugyanis abban az esetben, ha az autos szempontjabol irrelevans iranybol halad rajta a bringas, akkor konnyen elutheti. Tehat a forgalommal szmben biciklizik rajta az illeto, azt konnyen kivasalhatjak.

közösperonos átszállás 2013.09.10. 15:52:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Meg kell szüntetni a villamost, helyére közlekedősávot tenni, a jelenlegi belső sáv marad közlekedő sáv, a jelenlegi külső sáv meg buszsáv lesz. A betáplálási rendszeren minimális változtatások kellenek (viszont új vezetéktartók) és már suhanhatna a körúton a duplacsuklós troli. A buszsávot számára úgy kellene kialakítani, hogy abban megférjenek egymással a kerékpárral."

A 4-6-osnak csúcsidőben egyenletes, 2 perces követési ideje van.

Kétpercenként egy 54m-es villamos.

Ezt kiváltani 30 másodpercenként járó trolikkal, hogy közben még a biciklisek is beférnek közéjük, hát igen, mi sem egyszerűbb ennél.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.10. 20:06:13

@közösperonos átszállás:

54 méter, de mekkora is a hasznos utasfelület?

A troli leáll-e, ha valaki a sínre fingik? Mert jelenleg a 4-6 legnagyobb ellensége az, hogy csak a sinen tud menni.

közösperonos átszállás 2013.09.11. 08:51:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "54 méter, de mekkora is a hasznos utasfelület?"

Aszondják, csúcsidőben az erősebb irányban 15-20e utast visz. Ha teleraksz egy csuklós trolit, akkor utazzon rajta 100 ember, az óránként 150-200 csuklós troli. 18-24 mp-enként egy kitömött csuklós troli, azaz lámpaciklusonként öt-hat (gyak. egymás seggében). Még egyszer kérdezem, hogy a túróba raksz be közéjük még bicikliseket is biztonságosan? (Szabályosan ugye sehogy, ilyen forgalmú buszsávban nem engedélyezhető kerékpáros közlekedés. De nyilván csak tök véletlenül, vagy mert a közlekedésszervezők nem értenek hozzá.)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.11. 09:31:46

@közösperonos átszállás:

Combino: 54 méter, 353 férőhely.

Troli - egyébként duplacsuklósról írtam- : 24 méter, 180 férőhely.

48 méternyi troli viszi el 54 méternyi Combinonak az utasait.

A troli nincsen sínhez kötve. A Fő utcai szélességű buszsáv meg már jó a bicikliseknek is.

gregibroki 2013.09.11. 10:24:00

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azért a trolikkal is rohadt sok szívás van. Pl ami én ismerek, a 75-ös vonalon állandóak a meghibásodások. Mondjuk lehet, hogy a rázkódás miatt esik le egyfolytában az áramszedőjük. Rossz nyelvek szerint a trolivezetők direkt csinálják, hogy ne kelljen annyit melózni... :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.11. 10:40:07

@gregibroki: De ugyanakkor:

Ha a troli lerobban, szedő le, többi troli kikerüli, kimarad egy járat.

Ha a villamos lerobban?

közösperonos átszállás 2013.09.11. 12:34:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Troli - egyébként duplacsuklósról írtam- : 24 méter, 180 férőhely."

Hány ülő- és hány állóhely is? Mert az Ikarus 280-asra is felférnek elvileg (szabvány szerint, bár hogy ez még a szocialista vagy az új-e már, azt passz) 150-en, de azért reálisan nem kéne, ott már nagyon gáz az utascsere.

"A Fő utcai szélességű buszsáv meg már jó a bicikliseknek is. "

Előírásnak van egy minimum szélesség meg egy maximum forgalom.

Mogyoró007 2013.09.13. 14:09:47

Ezt az akadékoskodó embert... Részemről, é biciklis IS vagyok és betartom a szabályokat. Sokan vannak, akik nem. Ez tény. De ez igaz az autósokra és a gyalogosokra is. Pont.

Viszont ez hogy jön ide? Nem ez volt a téma. A riporter a reggeli összetűzését terápia jelleggel kibeszélte magából. Ki a fenét érdekel?
A téma a nagykörúti kerékpár út hogyanja lett volna. Mindent meg lehet oldani, de nem akarásnak nyögés a vége...
süti beállítások módosítása