Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bokáig érő sár az egyhetes biciklis alagútban

2013.08.28. 17:05 - kirk kapitány

Veszprémben a néhány napos rossz idő elég volt ahhoz, hogy súlyosan megviselje a százmilliókért épített vadonatúj beruházásokat.

Miközben tóvá változott a belváros közlekedési csomópontban a 150 milliós aluljáró, a város határában épült kerékpáros alagútban mocsár alakult ki.

1175725 602942116425028 1439597956 n
Galéria, kattints a képekért! (Fotó: Molnár Máté)

Egy veszprémi kerékpáros próbálta ki az alig hat napja átadott bicikliutat. A szerdai eső után azonban elakadt a kerékpárút alagútjánál. Az összességében 367 millió forintos beruházás legdrágább műtárgyát ellepte a sár.

A képek tanúsága szerint az átadás ellenére a rézsűt nem füvesítették, a föld olyan laza volt, hogy az egyik csatorna kivezetés körül egy méter mélyen kimosódott a víz. Az alagút bejáratainál pedig egy-egy kis átmérőjű csővel igyekeztek letudni a vízelvezetést.

1170946 602941789758394 904926184 n

Címkék: bicikliút

146 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr385482226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blöff 2013.08.28. 22:00:48

az nem lesz baj, ha a szél erősen fú a négysávos bicikli viadukton? remélem azért telepítettek az alagútba segélykérő telefont, meg liftet, mert ha beomlik még a végén benne ragadnak...

gipsz.jakab 2013.08.28. 22:30:14

vizibicikli !

ezt a közgép találta ki
emelendő a szolgáltatás (víz)szintvonalát !

Perillustris 2013.08.28. 22:31:11

@Diopapa_sok: Az autópálya közpénzből épül, s igen, elvileg a használója fizet (a díjak meghatározása kifejezetten aljas, de ez más tészta).

S igen, a kerékpáros is fizet a kerékpárút használatáért. Hogyan? Azzal, hogy kerékpározik, így az ő kilométerköltsége a legkevesebb az állam számára (azt alapul vettük, hogy közlekedni kell).

gipsz.jakab 2013.08.28. 22:33:07

@zotyikaa: "Nálunk 32 éve lopta ki a fidesz a pénzt azért áznak a garázsok? "

igen csak akkor még mszmp nek hívták őket kb....

Parajpuding 2013.08.28. 22:36:48

Itt a lényeg, hogy az uniós pénzek elköltésével valakik jól jártak. Itt is természetesen így történt, de hogy-hogy nem, ezek nem a kerékpárosok. Üdv mindenkinek Mutyiországban!

Fikkentáger 2013.08.28. 22:38:39

Kurvára nem drága a tekercsben kapható gyepszőnyeg, amikor ilyen aszályos nyár végén kellene hirtelen rézsűt füvesíteni. És egyébként pedig ha drága, akkor kiafaszt érdekel, vagy a veszprémi közpénzes beruházások részletes költségvetése nyilvános? És ha véletlenül igen, majd pont az lesz a 10 pontos kérdés, hogy miért került a füvesítés x csilliárdba, amikor az egész projekt durván felül lett árazva.

Déenes 2013.08.28. 22:44:51

@vackorazelsőbében: Ott a 10 pont!

Plusz építeni kell mindkét oldalra egy-egy tisztességes méretű víznyelőt, mert ami oda lett pottyantva, az nem az. Nem vezeti el a vizet sehová sem.

gipsz.jakab 2013.08.28. 22:46:25

@Déenes: nem volt már rá pénz

a qva eu keveset adott...
csak tízszeres árat fizettek meg...
így nem maratt extrákra...
mint pl vízelvezetés ...

Déenes 2013.08.28. 22:49:16

@Don Quixote de la Ferko:
Milyen jó is az ilyen és ehhez hasonló konstruktív kritikát olvasni...

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.28. 22:56:43

Teljesen nyilvánvalóan szétlopott kivitelezés. Minden olyan országban, ahol nem egy maffia irányít ügyészestül, mindenestül, ez nyilvánvaló képi bizonyítéka a korrupciónak.

Itt bunkóéknál ez a normális, le is írják büszkén.

Napkutya 2013.08.28. 23:14:58

Más országokban, kimegy a kivitelező, felméri, -bevállalja, hogy elbaszta, majd néhány nap alatt rendbe teszi, ÉS KÉSZ!

Nálunk, ez ahhoz a jelenségkörhöz kapcsolódik majd, hogy az emúttnyócév, nincs pénz, Örüjjetekhogyezisvanbazmeg!

Azután, ugyanazt a kivitelezőt, megbízzák, hogy adóforintokból tegye rendbe amit elbaszott százmillióért. Havonta.

Vagy nem?

igazi hős 2013.08.28. 23:51:14

@Diopapa_sok: "az alföldön lehet alagutat ásni" Ezt a mantrát minden agyhalottnak megtanítják?
1. Nem az Alföldön, hanem a Dunántúlon.
2. Még csak nem is alföldön vezet az M6, hanem dombságon.
3. Azért alagút (és völgyhíd), hogy kisebb legyen az emelkedő, és ne kelljen beragadni a 7-8%-os emelkedőn lelassuló és egymást előzgető kamionok mögé. Nem mellékesen a kisimított emelkedő kisebb üzemanyag fogyasztást és emiatt kisebb környezetszennyezést jelent. Igen, a te autód is kevesebbet fogyaszt.
4. Így volt olcsóbb (ezen a nyomvonalon), mert így nagyobb részt EU pénzből épült, amit nem kaptunk volna meg, ha nem EU szabványos a sztráda.

robaganrab 2013.08.29. 00:06:03

Bár nem olvastam végig a kommenteket, szeretném megjegyezni, hogy július végén az Utcazene mellett jártam Veszprém ezen részén. Akkor már készen volt a rézsü, és a lámpákat szerelték az aluljáróban.

A "tervezett" gyepet szerintem egyszer sem locsolták meg az azóta eltelt cika 30 napban, ami az utóbbi évek egyik legszárazabb nyarát tekintve több, mint felelőtlenség, egyenesen igénytelenség.

Innentől kezdve lehet szidni sok mindent és mindenkit, de lássuk be, a tervezést és átvételt végző "szakemberek" nézték be, nem is kicsit.

Fhmen 2013.08.29. 00:07:55

@CJKrisz: na tedd csak vissza azt a faszt a szádba, oszt maradj csöndben kis köcsög

v2peti 2013.08.29. 00:18:25

@CJKrisz: Azt kívánom, hogy a forgalmi dugókban többet álljál, mint amennyi ideig tart eljutni a munkahelyedre autóval!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.29. 01:01:10

Sosem értettem, miért kellett ekkora franc ennek a kerékpárútnak. Simán kaphattak volna egy lámpát ők is, akár még külön fázissal is.

irongrass (törölt) 2013.08.29. 01:18:09

@fda: A felhőszakadás lemosta volna a szőnyeget is, nem tudod úgy rögzíteni ezen az egy lábas rézsűn. Mondom, ide még a hidrovetés is necces, mert sok mindent tud az, de a 42 fok, ami napon 50-55, azért még annak is kihívás. De hát a sok itt írogató maszopzombi a műszaki tényekkel nehezen boldogul, csak mantrázzák a piros bögréért a fideszdroidozást. Ennyit tudnak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.29. 01:37:04

@necromedve:

"a 8-as útból valami európai gyorsforgalmi út lesz pár éven belül, azon nem szabad szintben keresztül vezetni semmiféle utat. Veszprémtől nyugatra már épült pár irdatlan nagy felüljáró áttekinthetetlen ívekkel a szomszéd falu számára is."

- A kerékpárutat átvihették volna a felüljárón is, amikor csinálják a felüljárót. Picit szélesebbre csinálják, és már jó.
- A kerékpárút alagútját, ha már most megcsinálták, mégsem csinálták eleve olyan szélesre. Miért ne lehetett időben gondolkozni?

Morgan kapitány (törölt) 2013.08.29. 06:06:44

@necromedve: A felül/aluljárósítás a 8-asnál kifejezetten helyes. Utánozhatatlan érzés, mikor Litérnél, Hajmáskérnél végre egy pillanatra lyuk támadt a forgalomban, rákanyarodsz a belső sávra és sikoltozva húzod a gázt (motoron), mert érzed a hátadban a közeledő autókat, akik persze nem lassítanak.
Litérnél havonta meghalt egy autós, míg el nem készült a felüljáró.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.29. 07:16:16

Kimosódott a víz? Bajnai majd visszamossa :)

Baluci 2013.08.29. 07:36:58

Magyarország! Én így szeretlek...

Balt 2013.08.29. 07:58:44

@Dzoltán55: :)) Hol volt ebben a "Fidesz imádat"? Az viszont legalább kiderült, hogy magas a frusztrációs mutató Fidesz-fóbiáséknál...

Fazakas László 2013.08.29. 08:04:11

Csak ennek a sok fikázónak írom, itt bizony egyedül az eső lehet a hibás!
Hogy kik és mennyiből építették - aztán egy zápor hazavágta? Egészen más dolog.
Budapesten, Kőbányán az Éles saroknál (vagy a Illatos úton szintén) nagy záporok után általában derékig ér a víz, pedig azt legalább 50-60 éve építették. Na és akkor hol volt még a Fidesz?
Nem kellene minden időjárási/építészeti problémából mindjárt politikát kreálni.
Az M6-oson például az alagutakról, az utólag rájuk épített "hegyek" okán miért nem szólnak a rossznyelvek? Ott, a környéken mindenki csak azon röhögött, de persze arra mégsem lehet egy rossz szó se, mert mszp-s időszakban mentek reá az állami milliárdok ...

Fazakas László 2013.08.29. 08:17:09

@igazi hős:
Na ezt aztán jól megmagyaráztad az mszp védelmére. De elfelejted hozzá azt, hogy például Érd előtt valahogyan mégiscsak lehetett 4-6 %-os emelkedőket beépíteni ugyanerre az M6-osra! Párhuzamban a régi 6-os úttal. (Ahol meg 6-7 % az emelkedő)
De ha ebben esetleg mégis kissé tévednék, akkor ott van egy másik eklatáns példa - a veszprémi 8-as út.
Ott az ilyen keresztül-kasul dombocskáknál simán csak "V" alakban kivágták a "hegyet", és nem kellett oda se sok beton, se semmi egyéb, díszkivilágítós flanc! Sokkal olcsóbbért kijött volna - és úgy is megfelelne az EU-s szabványoknak.
Jártál már a románok erdélyi A3-as autópályáján /Gyalu és Aranyoslóna között/ (kb. 60km)?
Ha az valahogyan megfelelhet az EU-s "szabványoknak", akkor itt ugyan miről hajazunk?

Fazakas László 2013.08.29. 08:20:42

@gipsz.jakab:

Most is az mszp lopja ki a nagy pénzeket vidéken, pl. a Leader községeknél használatos trükkös módszerekkel.

nemecsek ernő áruló 2013.08.29. 08:20:55

@Fazakas László: "Na és akkor hol volt még a Fidesz?"
Nem akarlak elkeseríteni, de minden szempontból a fidesz politikai felmenői voltak azok is.

Homo Homini Lupus 2013.08.29. 08:44:45

Nyilván azért mosta le az eső a földet, vagy homokot, mert még nem nőtt ki a fű a domboldalon. Ha majd kinő a fű, nem fogja lemosni. Szerintem emögött nem a 2/3, vagy a szciálbolsevikok ármánykodása van.

Elijah_Baley 2013.08.29. 09:07:25

nem rossz, de budapesttel ne veheti fel a versenyt, csak ha takarásban dugnak pár karót az út közepére :)

Flúgatlan 2013.08.29. 09:11:19

@Homo Homini Lupus: " Ha majd kinő a fű, nem fogja lemosni. Szerintem emögött nem a 2/3, vagy a szciálbolsevikok ármánykodása van. "

+1

Kár mindjárt üvöltözni, bár divatos és az Index kiteszi címlapra.

Egy frissen átadott aluljárónál ez elfogadható probléma. A kérdés az, hamar kiszedik-e a sarat és hogy időben füvesítenek-e. Most ezt nem lehet eldönteni.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.08.29. 09:20:10

Végre van rendes pályájuk a terepbiciklistáknak és extrémsportolóknak. A kocabicikliseknek már épült elég alagút.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.08.29. 09:21:44

@igazi hős: "4. Így volt olcsóbb (ezen a nyomvonalon), mert így nagyobb részt EU pénzből épült, amit nem kaptunk volna meg, ha nem EU szabványos a sztráda"

Az M6-os nem EU pénzből épült, ezt már máskor is kitárgyaltuk, megjegyezhetnéd.

Nap 2013.08.29. 09:32:27

A vízelvezetést nem csinálták meg rendesen.
Hogy ez politikai okokból történt-e, vagy sem...

labi 2013.08.29. 09:38:30

No, ez aztán nagyon kellett...

A száraz nyár miatt lófaszt lehetett nem növényzetet telepíteni, még a gaz se nőtt, így sajna bizony lemosta.

Most itt az ősz, hamarosan lesz növényzet ami megfogja és mindenki happy. Ja nem, a faszt mindenki, a bringások egy része mindig talál valami okot a nyavajgásra.

kitiltott kennimekkormikk 2013.08.29. 09:43:37

A mutyiberuházások már csak ilyenek...

fepe 2013.08.29. 09:48:24

Mennyi itt a hülye édes istenem...
Szerintem az itteni többség életében nem ültetett még füvet. Az nem úgy van, hogy elszórom a magot, aztán másnapra vastag zöld pázsit van rajta. Sajnos ez egy olyan eset, amit 1 miliárdból sem lehetett volna megoldani, mert ilyen a természet. Szépen felsöprik, újrafüvezik és ha nem lesz özönvízszerű eső 1 hónapig, akkor a probléma megoldódik magától.

necromedve 2013.08.29. 09:54:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: esővíz miatt jobb megoldás a felüljáró - autós forgalomnak. Viszont a bringásoknak elég húzós lenne. A nyolcason elhaladó kamionok, buszok miatt nagyon magasan kéne vezetnie, ami vagy nagyon meredek, vagy nagyon hosszú feljárót jelent. Már most is kell tekerni rendesen a Vámos felé felfele vezető részen. Ha simán a bringásoknak építünk felüljárót, vagy lesz egy 15%-os feljáró rész, vagy egy 300 méteres. Az egyik az átlag bringásnak nem megoldás, a másik meg ronda és drága.
Ami felüljárók Márkó felé az autóforgalom számára épültek, így is iszonyatosan kacskaringóznak, hogy meglegyen az emelkedés, de ne is foglaljanak el egy négyzetkilométert. Ha egy olyat bővítesz ki kerékpáros résszel, az egész kócerájt nagy teherbírásúra kell megcsinálnod, a bringás részt is jóval drágább áron, mert olyat nem lehet csinálni, hogy a közepe jó kamionnak is, a széle meg szar. Ez szörnyen megdobná a költségeket, ha még a korrupciós szorzó is a képletbe kerül. :P Szóval ne adjunk ötleteket az illetékeseknek. ;)
Bár nem vagyok mérnök, de szerintem meg lehetett volna csinálni az alagút verziót is jól, hiszen a terepnek alapból van annyi lejtése a város felé, hogy még az aluljáró legaljáról is elvigye az esővizet a gravitáció. Persze a csatornázás közben sokat kell hozzá ásni. Vagy kevesebbet ásol és beteszel egy átemelő szivattyút, de Murphy törvénye alapján inkább a gravitációra bíznám a vízelvezetést. :P Lehet, hogy meg is történt az építkezés során a csatornázás, a föld alá nem látok be. Egyelőre. :P Az lenne a jobbik eset, ha csak a lefolyónyílást kéne kibővíteni a már meglevő csatornahálózathoz. Ha utóbbiról is elfelejtkeztek az illetékesek, vagy ennyire alábecsülték, ott kezdődnek a komolyabb gondok.
A bemosott sár megint más kérdés, az nehezebben folyik el a csatornában, arra mást kell(ett volna) kitalálni. Az alpolgármesternő diplomás táj- és kertépítész mérnök. Biztos van rá ötlete. :P

2013.08.29. 10:12:10

azt mondja meg a sok füvesítés szakértő, hogyan lehet valamit úgy kifizetni és átadni, hogy nincsen kész?
továbbá a 150 millióba miért nem fért bele egy árok kiásása?

2013.08.29. 10:13:58

@wowww: bocsánat a 150 millió a gyalogos aluljáró, ez a beruházás 367 millió.

ex-dr. vuk 2013.08.29. 10:21:10

@CJKrisz: boritekolhato volt, hogy lesz egy idiota aki megint elojon a "nem fizet adot" marhasaggal. Gratulalok, megnyerted a piros hangszorot ;)

indapass90210 2013.08.29. 10:25:11

@ex-dr. vuk: én pl egy csomót bicóztam úgy, hogy nem fizettem egy fillér adót sem.

igazi hős 2013.08.29. 11:12:34

@Fazakas László: "Sokkal olcsóbbért kijött volna - és úgy is megfelelne az EU-s szabványoknak." Nem értesz hozzá, de véleményed van. Szuper. Megnyugtatlak: drágább lett volna a bevágás. Az ott nem szikla, amiben 75 fokos falak is "működnek", ott homokba kellett volna ~30 fokos meredekségű bevágást csinálni, a megmozgatott föld mennyisége 1 millió m3 felett lett volna. Ugye tudod, hogy ez mennyibe kerül? Talán azt is el tudod képzelni, hogy milyen szép látvány ennyi föld (homok) elterítve a domb lábánál?

igazi hős 2013.08.29. 11:15:12

@promontor: Jogos, PPP volt, nem EU-s projekt.

pitonkigyo 2013.08.29. 11:27:06

@efi: Ha jól látom meg is építették, csak betemetődött.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.29. 11:27:43

@necromedve:
"a 8-as útból valami európai gyorsforgalmi út lesz pár éven belül, azon nem szabad szintben keresztül vezetni semmiféle utat. Veszprémtől nyugatra már épült pár irdatlan nagy felüljáró áttekinthetetlen ívekkel a szomszéd falu számára is. "

Pár év helyett inkább évtized. A litéri felüljáró mondjuk pont elég egyszerű, nem áttekinthetetlen, de hogy gyorsforgalmi út legyen valamikor, még nagyon sok hátra van:

1. A Veszprém - Várpalota közötti szakasz burkolatát fel kell újítani. Ez meg is kezdődött csigatempóval Litér és Hajmáskér között.

2. Meg kellene építeni a Várpalota elkerülő szakaszt.

2. Még egy rakás szintbeli kereszteződést, leágazást meg kellene szüntetni. Fehérvárról indulva van ebből 2 Csórnál, aztán van Pétfürdőnél, Öskünél, Hajmáskér-Sólynál, a veszprémi elkerülő szakaszon pedig az összes kereszteződés lámpás.

3. Veszprémhez érve ha az úton maradsz, akkor mész be Veszprémbe, ha lemész róla, akkor mész a déli elkerülőre. Ennek fordítva kellene lennie, ehhez viszont teljesen újra kellene építeni a felüljárót és az íveit, egyébként ez a felüljáró a litérivel ellentétben tényleg nehezen átlátható, logikátlan és veszélyes.

Szóval az én tippem olyan 20 év, mire gyorsforgalmi út lesz.

zold.fulu 2013.08.29. 11:32:55

Egy pici türelem, egy pici jó indulat és egy pici problémaközpontú látásmód és rögtön nem lenne ekkora gond. A fű kinő - türelem.(Amúgy a képeken n lehet is látni néhány száraz kórót) Az ilyen beruházásokra garancia van, ki fogják javítani - jó indulat. Árok esetén az telt volna meg, ami szintén problémát jelentene a következő esőnél, így tartós megoldásban érdemes gondolkozni - probléma központú látásmód.

Aki ideges, szívjon egy kis friss levegőt és gondolja át még egyszer. Vagy dühöngjön, hiszen a bicikli út tényleg használhatatlan így, de ne süllyedjen oda, ahová a posztíró és néhány kommentelő. Annak semmi értelme.

dieter1 2013.08.29. 12:17:37

@vidékigyerek 2013.08.28. 21:01:30
"Ha majd Egerben kész lesz egyszer a patakmederbe(!) épített belvárosi bringaút és megjön az első tavaszi ár ... Na majd azt tessenek fotózni! :))) :((( Nagy az Isten állatkertje csak alacsony a kerítés"

Bécsben metrót is építettek patakmederbe...
A budapesti rakpartokat is idônként elönti a víz...
(Nem a hozzászólásod ellen írom, csak arról jutottak eszembe.)

2013.08.29. 12:54:15

@zold.fulu: a füvesítés és az ároképítés nem egymást kizáró, hanem egymást kiegészítő dolog
tartós megoldás? az a fű már rég ki fog pusztulni, amikor a betonelemek még mindig állnának
egyszer a garanciális időszak le fog telni, majd utána lenne érdemes visszatérni rá, milyen állapotban lesz ez és mennyire gondozott - erős kételyeim vannak

Morgan kapitány (törölt) 2013.08.29. 12:55:55

@Ensiada Arkoveitie: "A Veszprém - Várpalota közötti szakasz burkolatát fel kell újítani."
Teljesen igaz. Mikor átléped a megyehatárt Fehérvár felé, mintha Mordorból érnél át Japánba. Még az autóbuszokat is rázzák a veszprémi utak.

titanmanus 2013.08.29. 13:12:28

Hát ez van, máshol ilyen épül:
content2.skoften.net/images/gifdump/243/07.gif

nálunk egy "cső" is bonyolult dolog. :(

Reggie 2013.08.29. 15:38:34

@titanmanus: "Forbidden

You don't have permission to access /images/gifdump/243/07.gif on this server."

Ahogy a linkeles is bonyolult:)

titanmanus 2013.08.29. 15:42:03

@Reggie:
hát nekem megy, tesóm is írta hogy jó, fészen is megosztottam ott is megy. Megnézi bonyolut nem? Firewall vagy vpn nincs ott?

titanmanus 2013.08.29. 15:49:18

@Reggie: amúgy így megnézhetted volna, nem kell hozzá nagy IT ész:
content2.skoften.net/images/gifdump/

Fazakas László 2013.08.29. 15:59:45

@nemecsek ernő áruló:
Jaaa, hát ha így veszük a dolgokat
- akkor itt mindenki a neander-völgyi ősemberhez köthető ...

Reggie 2013.08.29. 16:03:07

@titanmanus: Miutan csak rakattintottam a kommentedben levo linkre, es ezt irta, nyilvan nem en kurtam el. Szerinted egy kattintason mit lehet elkurni?

Fazakas László 2013.08.29. 16:03:37

@labi:
Én elég aktív bicajos vagyok, nyavajoghatnék hozzá rendesen, de egyáltaláhn nem teszem. Reálisan, a valóságban élő-ként nyelem le a hülyeséges dolgokat.
Itt csak a sok hülye mszp-s csíra van teljesen oda-vissza a maga egyéni, kormányellenes átlaghülyeségével, és mindenféle fidesz-fikázással beoltva ...

titanmanus 2013.08.29. 16:04:53

@Reggie: xD Nem jobb gombbal kellett volna. :D Na OFF vége.

Reggie 2013.08.29. 16:07:45

@titanmanus: Nyilvan bal gombbal nyomtam:)

Ha a kacsa vizbe fullad, nem feltetlen a viz a hulye:)

titanmanus 2013.08.29. 16:10:36

@Reggie: "Ha a kacsa vizbe fullad, nem feltetlen a viz a hulye:)" xD

A disznónak is két oldala van, mégsem egyenlet.

Firtl Márta 2013.08.29. 16:14:24

A kerékpárút építést engedélyhez kötik. Egyszerűbb és olcsóbb volt az eredeti tervek szerinti egyszintű csomópont (gyengébbek kedvéért a lámpás megoldás). Azonban sajnos nem engedélyezték, a későbbi 8-as felújítás miatt (tudjuk , hogy vagy lesz 8-as felújítás vagy nem), de ez van, így kapott engedélyt. Tehát így lehetett pályázni és megvalósítani. A helyzet az, hogy másképp nem lett volna kerékpárút. HABÁR ÚGY TŰNIK JOBBAN ÖRÜLNÉNEK A BRINGÁSOK , HA NEM LENNE!

Firtl Márta 2013.08.29. 16:15:35

Tök vicces lenne, ha vállalnátok a neveteket is és nem csak bírálnátok, megfelelő infók nélkül arctalanul. Az internet csodája...

Fazakas László 2013.08.29. 16:18:44

@igazi hős:
A homoknak is van egy bizonyos, a "szabványban meghatározott" rézsü-szöge. És még a fosó homokot is rendesen meg lehet fogni egy kis ésszel - pl. gyepráccsal, netán használt, egymáshoz kötözött ócska gumiabroncsokkal, vagy egyéb - pl. növénybeültetéses módszerekkel, trükkökkel.
Persze, ezeknek a gigantomán komcsiknak az alagút volt a legnagyobb pénzes-buli. Tán még toronydaruk is segítették a "hatalmas" beruházást - és most nem tudom, hogy PPP akcióban, avagy "csak valami" uniós pénzekből. Mindenesetre eléggé röhejes tény, hogy homokos talajba fúrtak alagutakat, aztán fölötte szépen megpakolták a kijött anyagból a "hegyet" ... hogy valóban valami hegy-jellege legyen egy 2-300 méteres, útba eső akárminek.
Azok a hülye horvátok bezzeg -
ők bizony többszáz méter magas, igazi hegyekbe, valódi sziklákba fúrtak nem egy, de több, sokszáz méteres alagutakat.
Azért van ám valami különbség az igazi nemzeti értékek (lásd horvátok) - és a nemzet (és adófizetőinek) totális kifosztása a baloldal részéről (magyarországi) - műveletek között.

titanmanus 2013.08.29. 16:40:53

@Firtl Márta: nem tudom mennyire ismered a MK munkáját, de bringások nagy része a kerékpárutak eltörlését szeretnék és azt kiharcolni, hogy ahol csak lehet, menjünk az úttesten. Biztonságosabb és olcsóbb. Bővebben erről az ő honlapjukon és a CM fórumon.

Firtl Márta 2013.08.29. 17:13:58

A kerékpárúttal kapcsolatosan minden fórumon kihangsúlyozták (de biztos hallotta mindenki), hogy hivatásforgalmi kerékpárút konstrukcióban nyert a pályázat, a turisztikai jelentősége csupán másodlagos. Lehet, hogy a bringások a kerékpárutak eltörlését szeretnék, de akik a multikhoz járnak dolgozni, vagy a multiktól járnak haza Nemesvámosra mondjuk este 22-23 óra között szerintem jobban örülnek a kerékpárútnak (mégha nincs is végig kivilágítva), mintha a tapolcain kellene 8-10 óra munka után tekerniük (ez az én véleményem). Sajnos kevés bringást látok én speciel az úton bringázni, leginkább a járdán mennek, ahol én a babakocsit tolnám... (ahol amúgy 12 éves kor felett tilos). De ennek semmi köze a kerékpárúthoz. Fontos sajtóhír lett volna, de természetesen mindenki csak a 367 -es számmal foglalkozik, az, hogy a kivitelezés kapcsán a két önkormányzat önereje cca 45 M Ft (ennyiből semmi sem épült volna, nemhogy kerékpárút). A többi NEM az adófizetők pénze, hanem európai uniós forrás. Amúgy ha annyira szeretnek a kerékpárosok az úton menni, nem értem, miért vannak rengetegen a B.almádiba vezető kerékpárúton és miért nem mennek Felsőörs - Csopak felé a Balatonra.... (mert ott ritkán látni bicajost). Én már tekertem arra, nem volt nagy élvezet a 120-150 km/h -val tépő autósok mellett; gyerekkel meg biztos, hogy nem vágnék bele. Én családi bringás vagyok, tehát én örülök a kerékpárútnak, de természetesen el tudom fogadni, hogy nem mindenki örül ennek a kerékpárutaknak. Csak nem értem, miért kell mindent leszólni korrekt infók nélkül.

titanmanus 2013.08.29. 17:49:17

@Firtl Márta: Balatonalmádi: ahol van kerékpár út azt használni kötelező, ellenben 30.000ft a bünti. A bringagyászon nem kötelező menni, ha az veszélyes. És mivel ott gyerekek is ugrálnak, játszanak én nem megyek rajta. Azért sem mert 30kmh felett megyek így pláne nem mehetek bringaúton. Főleg hogy a legtöbb minősége az k*ki, és a keresztutcáknál az autósok nem állanak meg, jó példa erre a Nagyicce-Kerepes kerékpárút, amin vagy 40 utca megy keresztbe és nem állanak meg, 200 kiálló cölöp karóként veszélyes és aknafedő kátyú hátán. Filmet is készítünk róla, de szerintem használja ott azt, akinek 7 anyja van. :) Karó karó hátán, kapukiállók, kersztbeálló autók: maps.google.hu/?ll=47.508041,19.174254&spn=0.005841,0.033023&t=m&z=16&layer=c&cbll=47.508035,19.174251&panoid=m9OEZxULtIUu-VIu3rUvXw&cbp=11,93.86,,0,8.3

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.29. 18:21:51

@titanmanus:

Önmagában az, hogy 30 felett tudsz tekerni, még nem mentesít a kötelező használata alól.

titanmanus 2013.08.29. 18:24:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Lehet, de ugye ott többel nem lehet,.. de értem. Viszont mivel senkit nem tartok fel, és mivel életveszélyes, nem megyek ott. :)

gipsz.jakab 2013.08.29. 19:49:36

@Firtl Márta:

én is névvel válalom !

senki egy büdös rohat szót nem szólt arról hogy az alapkoncepció rosz lene
hogy kerékpárút épül...
és szintben elválasztott csomópont...
mint sok más országban épül is ijjen...

itt a HITVÁNY magyar TERVEZÉST és KIVITELEZÉST...
ájnblok ellopot beruházást elherdált Köszpénzt tette sóvá mindenki...

igazi hős 2013.08.29. 20:23:10

@Fazakas László: Most úgy csinálsz, mintha értenél hozzá, de csak féligazságokat írogatsz. Ezért még egyszer megkérdem: tudod mennyibe került volna azzal a bizonyos "megfelelő rézsűszöggel" kitermelt földnek az elszállítása? Vagy csak mantrázol tovább egy marhaságot, csak hogy komcsizhass egy jóízűt?
Mondom: így volt olcsóbb. Nem a kivitelező szerint, hanem a konkurencia szerint is. Nem tudom linkelni a forrást, mert a Vegyépszer honlapja érthető módon elég szűkszavú.
A horvát autópályára hivatkozni nem kicsit vicces. Ma már nem kézzel fejtik a követ, hogy olyan drága munka legyen. Ellenben sokkal kevesebb földmunka kell, ami szállítási távolságtól függően hatalmas összeg. Nem mondom, hogy nem lopták szét az összes magyar autópályát, mert azt tették, de ebben kivételes összhangban az összes párt benne volt. Akkor még nem a "csak a Fidesz" szlogen dívott...

nemecsek ernő áruló 2013.08.30. 07:41:27

@Fazakas László: Az eső nem egy rendkívüli esemény. Aluljáróból elvezetni, meg a frissen átadott út mellett a füvesítés előtt védekezni nem egy ördöngösség, és ha a pénzt nem kilopnák a komcsik, hanem szakembereket alkalmaznának, akkor lenne, aki figyel ezekre.

nemecsek ernő áruló 2013.08.30. 07:42:43

@Fazakas László: Főleg, hogy a korábbi szadis önkormányzat szintén EU-s pénzből akkora gigacsatornázást csinált, hogy Veszpémben külön művészet ilyen epikus módon elbaszni valamit.

Firtl Márta 2013.08.30. 08:04:57

Na! Látom, hogy teljesen mindegy nektek , kaptok-e korrekt információkat a projektről, mert leszarjátok és csak az a lényeg, hogy nyomathassátok az "ellopták a pénzt", "szart építettek" dumát...
Sajnos muszáj a magyar tervezőkkel és kivitelezőkkel dolgoztatni. Esetleg külföldi kellett volna megbízni? Akkor azért pampognátok. A magyar szabályozási és engedélyezési rendszer nagyon rossz, több sebből vérzik, de ez úgy gondolom nem a megvalósító hibája.
Eső pedig valóban volt, ha "normális" eső esett volna, valószínű nem lenne ilyen óriási hírverés, de sajnos rendkívüli mennyiség esett. Több kár is keletkezett országszerte, biztos, hogy ott is fikáznak ...
Azért arra még reagálnék, hogy ellopott közpénz ... a nyertes kivitelező az önkormányzatok által biztosított anyagi fedezet alatt jóval adta be ajánlatát és vállalta a beruházást is ! Szóval ha el akarták volna lopni, gondolom a teljes anyagi fedezetnek megfelelő ajánlatot adtak volna be ... Kicsit gondolkozz, mielőtt szarral dobálózol..
Persze Te biztosan jobban csinálnád, menj és jelentkezz önkéntes munkára a beruházásoknál. Bárhol szívesen látnak szerintem. És akkor belelátsz és elmondhatod az okosságaidat..

nyünyüge 2013.08.30. 12:47:31

@wowww: már korábban is merészeltem felhívni a figyelmet arra, hogy a történet kicsiben megegyezik a "miért kellett alagutat építeni az M6-on a löszdombok alatt?", "miért omlottak le a rézsűk és a padkák az első komoly esőzésnél?" történetre.
Csak akkor nem volt kérdés, hogy ki a hibás.

Fazakas László 2013.08.30. 17:41:45

@wowww:
Szerintem még a szarból is lehetne várat építeni, csak megfelelő szakember kell hozzá. A 8-as úton - valahogy elég érdekes módon (és még az "átkosban") - de tudtak "V" alakú bevágásokat tenni, aztán a rézsüfalakat lefedték valami rabicz-hálóval, meg mindenféle kővel, és jól befüvesítették.
Szó ami szó, ha annyira nagyon megakarták volna, itt ugyanúgy megoldhatták volna.
És még csak nem is komcsizásból, de csupán a józan paraszti ész alapján látni, mennyire kilóg a lóláb az ilyen PPP beruházások hatalmasra duzzadt lenyúlásainak okán.
Aztán ha már alagút, (mingyá három is van sorban egymás után - olyan 3-500 méteresek) - akko lehet hozzá dicsekedniük, hogy mi is tudunk ám olyat, mint a horvátok.
Csak az sántikál benne, mint a féllábú Tóninál, hogy a horvátok valójában csaknem ugyanennyiért csinálták meg, miközben átfúrták a kőhegyeket,
itt meg utólag hordták rá a kialakított betoncsövekre a belőlük kibányászott löszt, hogy hadd legyen igazad.
És nem homok - lösz ... anno - mintha itt nem mindegy lenne.
Mellesleg még az is megjegyzendő, az M6 út elég messze elkerüli Pécset, tehát aki Pécsre menne, sokkal jobban járhat, ha inkább a régi úton utazik.
Mi csupán egyszer mentünk el az alagutak felé a pécsi útjaikon, hogy röhöghessünk végre egy jót a baloldali bénagézák nagy művén, tudományán.
A körösvölgyi hidat is csak néhány kiklométerrel odébb kellett volna nyomvonalában tolni és simán kiválthatták volna egy födre épült úttal.
De hát ez a posztkommunista gigantománia nagyon sok pénzt szülhet itt egyeseknek ...

nyünyüge 2013.08.30. 18:25:28

@Fazakas László:
Sok jó tanács, kár, hogy a körülmények ismerete nélkül valók.
Hátulról:
az M7 nyomvonaláról több évig vitáztak, egyrészt a helyi polgármesterek lobbija, másrészt természetvédelmi érvek (tőzeg) miatt lett ez a nyomvonal.
Az M6-os nyomvonala sem könnyen alakult ki, és a löszdombok rézsűkkel való széttúrását vagy egy dimbes-dombos autópálya útvonalat sem díjazták volna.
A horvát autópályákkal kapcsolatban totális tévhit, hogy drágább sziklára autópályát építeni, mint futóhomokra vagy löszre. Sziklás talaj esetén ugyanis alig van alapozási költség, míg .... . És ott több hetes folyamatos eső sem mossa le a friss rézsűt.

panelburzsuj 2013.08.30. 20:36:23

@igazi hős:

Nem homokba - löszbe.

Ami akár függőleges falban is megáll (ld: löszmélyút, vagy akár a tavalyelőtti somogybabodi, tabi "kanyonok") - csak hát az semmiféle autópálya-szabványba nem férne bele, hogy általában gond nélkül megáll - kivéve, amikor mégis leomlik...

panelburzsuj 2013.08.30. 20:50:00

@Fazakas László:

A völgyhíd-projekt azóta szépen kiegészült a Balatonendréd-Tab összekötő úttal.

Kacskaringó, bevágás-kivágás-töltés, Lulla község "tehermentesítése" az átmenő forgalom alól...

Mondjuk töredékannyiba került - de a forgalom még töredékebb... (Csöndes júniusi délutánon egyik irányba három autó jött velem szembe, másikba kettő + mindkétszer 3-3 biciklis.)

Kimértem - nem térképen, hanem terepen, valós forgalomban - hogy Tab városának szorgos népe mintegy 2-3 perccel hamarabb eléri így az autópályát, mint a régebbi - (kétféle...) - variációban.

Találós kérdés: és akkor mit is oldottunk meg?

igazi hős 2013.08.30. 22:39:24

@nyünyüge: Az M6 nyomvonala szar. Tudtak volna jobbat, de sok eltökölt év után nehogy lekésse az autópálya a kulturális fővárost muszáj volt egy ilyen kompromisszumos nyomvonalat megvalósítani. Egyébként a "lehordjuk a dombtetőt és feltöltjük vele a völgyet" megoldást pont azért vetették el, mert hosszú idő (1-2 év) lett volna, mire beáll a 60 m-es löszdomb. (@panelburzsuj: Nem homokdomb, megértettem, bár a földmunka szempontjából mindegy, hogy melyiket kell kitermelni és elhordani.)

panelburzsuj 2013.08.30. 22:45:43

@igazi hős:

Hogy "megértetted"- az azért kicsit túlzónak tűnik a "mindegy" tükrében - de hát engedelmeddel nem fogunk itt most földtani, mérnökgeológiai, rézsűtani meg köbözési gyorskurzusokat nyitni.

igazi hős 2013.08.31. 00:58:20

@panelburzsuj: Nézd, ehhez egyáltalán nem értek. Pont ezért tök mindegy, hogy miből van a domb. Ha egy szakember azt írta, hogy oda x fokos bevágás kell, ami y m3 anyag kitermelését jelenti, ami viszont z forint költséget jelent, akkor ebből nekem csak a z forint a lényegi információ, a többivel nem tudok mit kezdeni. Elhiszem, hogy téged szakemberként zavar egy laikus szótévesztése.
De! A mondanivaló lényege (az adott helyen a bevágás rosszabb megoldás, mert nagy költséggel és nagy tájrombolással jár) helyes?

Fazakas László 2013.08.31. 05:07:37

@nyünyüge: "A horvát autópályákkal kapcsolatban totális tévhit, hogy drágább sziklára autópályát építeni, mint futóhomokra vagy löszre. Sziklás talaj"

A horvát autópályáknál nem is a síksági utakra próbáltam meg rámutatni, hanem az alagut alagut hátán tipusú területekre. Míg ők "hegyeket mozgattak át", itt az M6-oson a "homokfúrás" ment csak. Sokkal sokkal többért ....

Fazakas László 2013.08.31. 05:12:04

@igazi hős: Óóó, mit kellett itt annyira "tájat rombolni", ahol azokon a 100-150 m magas dombokon csupán néhány magában álló fa és mindenféle szőlőültetvények vannak.
Átlagos laikus ember észre sem vette volna a különbségeket, csak ha a politikai mindenszar-keverők fel nem nyitják a szemeit.

panelburzsuj 2013.08.31. 10:54:20

@igazi hős:

A "nagy" költség nagyságát pont az határozza meg, hogy mekkora bevágás "kell" - a "kell"-t meg egyik oldalról a terep műszaki adottságai, másik oldalról meg az, hogy ezt a "terepet" mekkora összegre értékeljük "táj"-ként.

A sötét ló az utolsó tétel: te tudod, hogyan számolták ki?

igazi hős 2013.08.31. 22:38:57

@panelburzsuj: A tájnak nem láttam számolt értéket, szerintem olyannal mérnök nem számol, mert nem objektív adat.
Ami a számokat illeti:a 30 m széles útpályához 120 m széles bevágást számoltak és 1 millió m3 feletti földmunkát. De a szállítási távolságra illetve a végösszegre nem emlékszem, csak arra, hogy jóval nagyobb volt, mint az alagutas megoldásé.
Ami a tájértéket illeti: a hordjuk le a dombtetőt az aljába megoldás olcsóbb lett volna (bár vicces módon ott is kellett volna egy alagút a völgybe valami patak miatt), csak a megvalósítási idő szólt ellene, de az kilőtte ezt a lehetőséget, Fazakas úr bánatára.

igazi hős 2013.08.31. 22:44:11

@Fazakas László: Van akit nem zavar egy erdő közepére épített többemeletes ház, van akit igen. Neked egy 50 m magas, 200 m széles mesterséges domb nem lóg ki a tájból.

panelburzsuj 2013.08.31. 22:48:40

@igazi hős:

Ej de bájosan "naiv" ...

Csak annyit hadd kérdezzek: a pataknak is kell 3 x 2 sáv aszfalt, hogy át tudjon bújni az "alagúton"?

(Egyébként egy gramm "földet" se "kell" elszállítani - ami lejön a púpokról, azt beteszik a gödrökbe. Nagyjából ezen az "elven" épült a Dunántúl minden dombvidéki vasútvonala - pl. a Pécs-Bátaszéki is. Szóval "a mérnökök" azért nem az M6 kapcsán szembesültek először ezzel problémával. (Sőt: ha ennyire lenyűgöz a téma, nézz utána, mit jelent "reáliában" a Bibliában sűrűn emlegetett "királyi út"...)

panelburzsuj 2013.08.31. 22:52:49

@igazi hős:

Amúgy becsülöm a csetlés-botlásodat - igazán üdítő a sok vicsori pártharcos között.

igazi hős 2013.08.31. 23:07:40

@panelburzsuj: Nem értek hozzá, de az alagútban nem a "tető" a drága? Egyébként a patakalagút sokkal rövidebb lett volna, mint a rendes, szóval biztos olcsóbb lett volna - ahogy írtam is.
Nem ismerem az adott vasutat: ott is 50+ m-es dombokat hordtak össze? Löszből?

igazi hős 2013.08.31. 23:09:51

@panelburzsuj: A másik kérdés az idő: mennyi idő után lehet pályát építeni egy friss 50 m-es dombra? Nem kellenek évek ehhez?

panelburzsuj 2013.08.31. 23:22:19

@igazi hős:

Mégis legyen "dózer for dummies" kurzus? :)

igazi hős 2013.09.01. 08:56:50

@panelburzsuj: Nem akarok érteni hozzá, ahhoz itt vagy te. Egy mérnökkel sem magyaráztatom el, hogy miért kell olyan vastag födém a házra, hanem egy másik mérnökkel ellenőriztetem a számokat, ha nem tetszik az eredmény.
Egyszerű válaszok is megfelelnek: pl. "2 év".

panelburzsuj 2013.09.01. 12:22:31

@igazi hős:

Hová küldhetem a számlát? ...

igazi hős 2013.09.01. 20:26:00

@panelburzsuj: Előbb még tanfolyamot akartál indítani, most meg pénzt kérsz egy kétszavas válaszért? Te mindig ilyen 'elegánsan' térsz ki a valódi válaszok elől?

panelburzsuj 2013.09.01. 20:46:26

@igazi hős:

Az telhetetlen, ám lusta energiavámpírok (régiesen: potyázók) elől szoktam kitérni.

Megkaptad a két szódat.

Mehetsz reklamálni.

igazi hős 2013.09.02. 10:05:58

@panelburzsuj: Nos érzek némi ellentmondást ezen kommented és a 2013.08.30. 22:45:43 és 2013.08.31. 23:22:19 kommentjeid között.
Szóval nagyon szeretnél magyarázni (de csak addig amíg nincs rá igény), viszont egy konkrét kérdésre válaszolni az fárasztó. Gondolom a 'legyen "dózer for dummies" tanfolyam' kérésre pont ugyanezt válaszoltad volna.
Ha azt írtad volna, hogy "nem tudom a választ, bocs" az rövidebb lett volna, igazán nem kellett volna ennyit fáradnod miattam.

gregibroki 2013.09.03. 16:28:17

én azt nem értem miért nem volt elég az M6-os egy gyorsforgalmi útnak; sajnos nincs rajta nagy forgalom.
süti beállítások módosítása