Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Majdnem kitalálták a perpetum mobilét

2013.08.06. 16:48 - kirk kapitány

Az eddigi legkerékpárszerűbb elektromos kerékpár a napokban debütált sanghaji China Cycle 2013 kiállításon, olasz fejlesztés, és csak tekerni kell.

A Zehus Bike+ állítólag olyan hibrid, mint a Toyota Prius, csak nincs nagy és nehéz akkumulátora. Az egyetlen külső jel, hogy nem hagyományos bicikliről van szó, a vaskos hátsó agy.

972014 468380949916024 1038007981 n

Ebben a tányérban rejtették el a motort, az akkut, a szenzorokat és a kontroll egységet. Az olaszos költőiséggel átitatott termékismertető szerint a bicikli szíve, agya és izma is ebben a kerékagyban található.

A milánói műszaki egyetemen fejlesztett technológiát az igazi károsanyag-kibocsátás nélküli járműként jellemzik. Állítólag lemérték, hogy pedállal termelt energiával működő motorral 30 százalékos hatékonyság emelkedést értek el, az oxigénfogyasztás pedig 20 százalékkal csökkent. A kerékpárt le is védették.

954817 468380666582719 1359385536 n

A gép tényleg jól néz ki, de hogy a kerékpáros által kifejtett, az áramtermelésre fordított plusz energiából hogyan lesz annyi áram, hogy azzal saját magát meghajtsa, azt nem tudtuk kihámozni a költészetből.

Címkék: e bike

94 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr815447825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madárpók 2013.08.06. 17:02:59

Csak dombos vidéken van értelme, lefele gurulva a motor generátorként működve fékez, és az energiát eltárolja az akkuban. Legalábbis én csak így látom értelmét.

Fejesrob 2013.08.06. 17:38:44

Pontosan így van, a legtöbb bringásnak csak az kell, hogy dombon felfelé is a sík terepnek megfelelő erővel kelljen tekerni, sík terepre pedig nem kell rásegítés.

Az ember azért vesz bringát, hogy sportoljon.

Sequoyah 2013.08.06. 17:47:17

Nem értem mi köze ennek az örökmozgóhoz. Ez annyit csinál, hogy a tekerőnek végi egyenletes sebességgel kell tekerni, a belső akkumlátor kisimítja a domborzat egyenlőtlenségeit. Felfelé merül, lefelé töltődik. Azonos befektetett energiával egy centivel sem megy többet mint bármelyik kerékpár, sőt az energiaátalakítás/tárolás veszteségeit figyelembe véve kevesebbet fog.
A tekerő viszont nem fárad el annyira az emelkedőn, így tovább bírja.

the illusion of choice 2013.08.06. 18:05:09

"A kerékpárt le is védették."

Que?

Peetiboy 2013.08.06. 18:07:58

Finom lehet, amikor az emelkedő felénél kifogy a szufla az akkuból. Onnantól csak a túlsúly és a változtatható fogaskerék áttétek hiánya marad.

Baloldali érték 2013.08.06. 18:08:39

@Fejesrob: "Az ember azért vesz bringát, hogy sportoljon."

Pesten...

Vagy hogy eljusson A-ból B-be.

Plumper 2013.08.06. 18:14:45

amennyibe az ilyenek kerülnek, annyiért az ember vesz egy használt, de jó robogót.

giriz 2013.08.06. 18:21:06

Cikkíró, ülj le egyes!

is 2013.08.06. 18:23:10

@Plumper: ...majd tölti bele a benyát..

tobias2 2013.08.06. 18:33:57

A második képen látható, hajlított rudas kerékpár csak kiállításra való. Három lépcsőugratás után behajlik a felső vas és összecsuklik a bringa mint egy szatyor. Szerencséd van, ha nem törik teljesen ketté.

Mr. Waszabi 2013.08.06. 19:03:45

Nem örökmozgóról van szó, amely zéró energia betáplálással állít elő energiát, mindössze arról, hogy vannak olyan szerkezetek, amelyeknél az energia nagyobb hányadát másutt és máskor tették a "gépbe". Így a kerékpárosnak a "helyszínen" kevesebbet is elég, ami a használat szempontjából pont nem mindegy, ugye. Ilyen trükkös energiatárolók pl. az állandó mágnesek. Van több, gyakorlatban is alkalmazott szabadalom is, hogyan lehet a jelenleg elterjedtnél jelentősen kevesebb helyszíni energiabefektetéssel hasznosítani a mágnesekbe implantált erőt (pl. Kohei Minato állandó mágneses motorja 7% energiabetáplálást igényel felhasználói oldalon a kinyert teljesítményhez képest. A lényeg, hogy nem indukciós elven működik, amely igen hamar lemágnesezi a mágneseket).
Tehát a dolog nem sérti az energiamegmaradás törvényét, csak érteni kell, hogy hogyan érvényesül az.

gigabursch 2013.08.06. 19:29:53

Várom a Touron a megjelenésüket.

Ha már a koxolás akkora bűn.

lyia (törölt) 2013.08.06. 19:36:02

Ha a verejték nem káros anyag, akkor ide vele, habár ilyen bicajom már van.

Na, mindegy, ingyen elfogadom ...

lyia (törölt) 2013.08.06. 19:39:25

Ennél nagyobb újdonság a VaticanCycle 67-ers,

három miatyánkkal elmegy Szajolig,

négy üdvözlégymáriával Marosvásárhelyig,

és csak a célban lövi le a kerékpárost lóhátról a Semjén.

Vizilabda 2013.08.06. 19:44:19

Ezzel adtak a szarnak egy pofont.

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 19:47:21

@Mr. Waszabi: "pl. Kohei Minato állandó mágneses motorja 7% energiabetáplálást igényel felhasználói oldalon a kinyert teljesítményhez képest."

Hehe! Pont ilyen szerkezeteket hívnak örökmozgónak!!! :-) Vagy hogyvanez??

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 19:49:15

@Blog.hu-s nickname: Ennyi erővel lehetne a cikk címe: "Bögyös csajok napoznak a parton."

Annak is pont annyi köze van a cikknek, mint ennek a címnek. :)

MosoMasa 2013.08.06. 19:49:42

Megyó meg egyszer majdnem rákos lett.

Mr. Waszabi 2013.08.06. 20:14:45

@Blog.hu-s nickname: nem. Ebbe muszáj energiát betáplálni ahhoz, hogy működjön. Csak nem kell sokat. Viszont vannak korlátai is.
Ez azt jelenti, hogy magától nem megy, másrészt nem működik örökké, mivel a mágnesek idővel elfáradnak. Az más kérdés, hogy az eddig megszokott elterjedt technológiákhoz képest örökmozgónak tűnik, de csak hatásfok növeléséről van szó.
Ha szemléletes akarok lenni, az a kérdés, hogy sok, súlyos és drága akkumulátort teszünk egy szerkezetbe, vagy kevesebb, kevéssé súlyos és költséges mágnest. Nincs ingyen tehát, nem is tart örökké (értsd, időnként a fáradt mágneseket cserélni kell, akárcsak az akkukat egy elektromosban) csak hatékonyabb a megszokotthoz képest.

rooter 2013.08.06. 20:41:01

Majdnem okos ember írta ezt a szart.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.06. 20:46:58

@Mr. Waszabi:

Én azt nem értem - de őszintén! - hogy miért nem a szuperkondenzátorokra (sz.k.) gyúrnak rá ezek a fejlesztők.
A sz.k.-ok helytakarékosak, nem vásnak el annyira, és ugyan nem tárolják hosszú időn át az energiát, de nem is kell. Amit beletekersz, vagy belemegy magától a lejtőn, azt gyorsan újrahasznosítod a hágón.
Ennyire primitívek ezek a fejlesztők?

(A másik:
minél könnyebb váz kell, ha lehet szénszálas, és a gumik legyenek tömörek. De ez már futurológia.)

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 20:49:07

@Mr. Waszabi: Akkor komolyra a szót.

Ha 7 W-ot betáplálsz, és kapsz 100 W-ot. Az örökmozgó.

Mi akadályoz meg abban, hogy a kimenetről visszatáplálj 7 W-ot a bemenetre?? És már örökmozgó is.

Ha nem örökmozgó, akkor _nem igaz_ az, hogy a kinyert teljesítmény 7%-át kell csak betáplálni. Gondold át. Ez nem "csak" hatékonyság.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.06. 20:50:53

konkrétan senki nem tudja.hogy működik.,csak talágatások vannak.

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 20:51:16

@Mr. Waszabi: Másrészt. Az örökmozgót nem azért hívjuk örökmozgónak, mert örökké mozognak! :)
Természetesen anyagfáradás, stb. lehetséges.

Hanem mert "maguktól" mennek.

Mellesleg a mai mágnesek már nem fáradnak olyan könnyedén.

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 20:53:51

@Kara kán: Én meg annak örülnék ha a hétköznapi autókba is tennének kis energia-visszatápláló egységet (opcionálisan, rendelhetőt). Aki sokat autózik városban, hegyvölgyön, annak jó lenne.

De nem a méregdrága hibridekre gondolok. Csak max 1-2 kilométernyire. Pl: kereszteződés előtti fékezés energiáját használhatnék a kigyorsításra.

De attól tartok, többe kerülne a hús, mint a leves. :-((

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.06. 21:06:14

@Blog.hu-s nickname:
Az autóipar kb. 80 éve létezik, Ford óta, de amekkora barmok, olyan nagy fejlődés nem volt.
Alap követelmény lenne ma, hogy minden autóban legyen GPS, automata váltó, öntisztító klíma, napelem a tetőn.
De ők, mint a hülyegyerekek, csak csinálják a gagyijaikat.
A 40 millió ft-os Bentley-k helyett ilyen modern autókat kéne gyártaniuk a kis árrés, nagy haszon elv alapján.

igazi hős 2013.08.06. 21:06:41

Szerintem tök jó ötlet, nyilván nem sportolók, hanem kocabringások számára. De hiányolok egy agyváltót a leírásból. Azzal egyrészt állítani lehetne a rásegítést, amikor a motor dolgozik, másrészt nem halna meg a bringás, ha egy hosszú emelkedő közepén kiürül az akku.
A címadás meg -mondjuk úgy- elég szerencsétlenre sikerült.

2013.08.06. 21:07:35

Bringa elektromotorral és a fő érv az, hogy nullemissziós?

Miakurvaélet.

Ki fogyaszt kevesebb oxigént? Aki teker?

Vagy csak én nem látom a belső égésű motort ezen a szaron?

Plumper 2013.08.06. 21:12:14

@is: igen, plusz kötelező biztosítás évi 6ezer. szerviz gombokért. Ft / km-ben a robogó verhetetlen.
miért, a bringaszerviz olcsó? vagy a méregdrága alkatrészek? annyiért húznak le, amennyiért nem sajnálják.

@scheerti: olasz robeszt az öltönyös juppi buzik vesznek.

@Kara kán: drága autókból is pofátlan módon hagynak ki 100Ft-os alkatrészekkel működő "extrákat".

2013.08.06. 21:18:23

bár nem változtat azon, hogy ez a cikk egy rakás szar, de az örökmozgó latinul helyesen: perpetUUm mobile

Mi a fasznak kell idegen szót használni, amikor a Magyar nyelv ismeri a gyönyörű határozós kapcsolatot: örökmozgó???

2013.08.06. 21:21:37

helyesen: PERPETUUM MOBILE

Minél szegényesebb a szókincsed, annál inkább idegen szavak használatával próbálod ellensúlyozni ezt a hiányosságod...

Olyan szép határozós kapcsolatként ismeri a Magyar nyelv: örökmozgó

igazi hős 2013.08.06. 21:27:19

@Blog.hu-s nickname: Mióta a Forma 1-ban van KERS, várják, hogy megjelenik széria autóban. (Troliban nagyon régóta van lendkerék, szóval az ötlet nem igazán új, csak a kompakt méretezés lenne az.)
De nem jön, szóval vagy túl drága, vagy nem marketingelhető annyira, hogy emiatt drágábban vegyenek autót. Ráadásul Amerikában a hibrid már befutott a divat ökobarátoknál, Európában meg tudnak kézzel váltani, ezért az ilyen rendszerekhez szinte kötelező automata felára elvinné azt, amennyit a fogyasztáson meg lehet spórolni.

alfax 2013.08.06. 21:46:10

@Fejesrob: én közlekedési eszköznek vettem.

fspd 2013.08.06. 22:04:56

@DICKtátor: Helyesen persze "magyar nyelv", ha már itt tartunk. :)

2013.08.06. 22:18:59

@fspd: így van, igazad van...nem is az én nyelvtan tudásomra szerettem volna rávilágítani, ami biztosan hiányos, hanem inkább az idegen szavak teljesen indokolatlan használatára...:D

Kétlem ugyanis, hogy a cikk szerzőjének elsőként a perpetuum mobile jutott volna eszébe, és nem az hogy örökmozgó.

Egyébiránt köszönöm a helyreigazítást, nem szégyen a tévedés, inkább az ahhoz való ragaszkodás...

mazolika 2013.08.06. 22:31:08

@Blog.hu-s nickname: A definiciód eléggé sántít. Az, hogy valami "magától" megy, egy kicsit pongyola megfogalmazás :) Ha úgy vesszük, ennyi erővel az autóm is örökmozgó, hiszen a betáplált energia az aksiból jön, és cserébe addig mozog, amíg tart a "benzin".

Ha az autómba egy mágneses motort rakok, akkor nyilván a betáplált energiát vissza lehet csatolni a mágneses motorba (csak a kezdeti energiát kell neki kölcsönözni, mondjuk egy akkumulátorból), és cserébe addig mozog, amíg a motorban levő mágnesek le nem mágneseződnek.

A különbség valószínűleg annyi lenne, hogy abban a világban "mágneskutak" lennének. Meg a hatékonyabb működés miatt ritkábban kell megállni "mágnesért".

A jelenlegi motorok hatásfoka, kb. 30-40%. Az első autókénak hatékonysága sem esett ennél távolabb. Ha holnaptól beülsz egy 95%-os hatékonysággal működő autóba, aminek az energiaforrása még 10-szer akkora energiát szolgáltat ugyanannyi térfogaton, akkor ugyanannyi tankolással kb. 20-25-ször annyi utat tudnál megtenni. Ezt persze gyakorlatilag örökmozgónak is lehet nevezni, de azért még nem egészen az :)

gozos 2013.08.06. 22:36:01

Sok új nincs a nap alatt. Valamikor az elődeink az M62-es (Szergej) dízel-elektromos mozdonnyal már megcsinálták majdnem ugyanezt. Csak az energiapuffert hagyták ki, pedig egy lendkerék érezhető hatásfoknövekedést okozna itt is.
Már Öveges prof. is említette könyvében a vasúti alkalmazhatóságát, de azóta sem terjedt el.
hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_M62_sorozat

A bringánál valószínüleg akku és/vagy szuperkapacitás csinálja a pufferelést. ÉS persze nem dízelgenerátor, hanem ember illetve fékezéskor a kerék által hajtott generátor adja a kisegítő energiát.

Elijah_Baley 2013.08.06. 22:43:18

örökmozgó v sem, a felső hájpos buzibájknak láccik amire rendes sportember elvből nem ül fel, az alsó meg egy megfáradt vízvezetékcső reinkarnációja.
fostalicskák egycolos fejcsővel...

igazi hős 2013.08.06. 22:46:00

@mazolika: Egy atomerőmű a te definíciód szerint közel örökmozgó. Egy atommeghajtású tengeralattjárónak több évente kell csak "tankolnia". Az örökmozgó olyan gép lenne, amiben olyan körfolyamat megy végbe, amiben nincs veszteség. Másképp fogalmazva, az örökmozgó rendszeresen (bár nem szükségszerűen periodikusan) visszatér ugyanabba az energetikai állapotba. Ha egy motorból fogy az üzemanyag, az nem ugyanaz az energetikai állapot, hiszen az üzemanyagban tárolt kémiai energia (égéshő) csökken.

Mr. Waszabi 2013.08.06. 22:50:04

@Blog.hu-s nickname: a lényeget egyfelől jól látod, azonban figyelmesebben kéne olvasni. Már írtam, hogy semmiképpen nem örökmozgó, mivel az állandómágnesek elfáradnak idővel, tehát cserélni kell. Ergo nem tud örökmozgó lenni a szerencsétlen.
Egy hagyományos indukciós motornál az akkumulátorokat fogod cserélni idővel, mint emitt a mágneseket, ha így érthetőbb. A trükk abban van, hogy jelenleg az emberi technológia hatékonyabb mágneseket képes előállítani, mint amilyen akkumulátorokat.
Tehát nem örök mozgó, csak hatékonyabb energiafelhasználás.

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 23:09:35

@mazolika: Bocsánat a pontatlan definícióra.

Amennyiben létezik olyan szerkezet, amelynek a működéséhez a kinyerhető energiának csak 7%-ára van szüksége? És nem örökmozgó??
Ehhez csak a mágnes "energiájára" van szüksége?

Szerinted ez nem örökmozgó?

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 23:13:29

@Mr. Waszabi: "azonban figyelmesebben kéne olvasni."

Te olvasod, amit írok? Semmi sem tart örökké. A mechanikus (fából egyébből készült) örökmozgók sem lehettek azok... hisz a fa korhad?

Nem hiszem el, hogy egy szerkezet csak a kimenő energia 7%-át fogyasztja. És ez órákig, napokig működik, csak a "mágnes energiájával".

Akárhogy is csavarod a szót, ez - ha igaz - örökmozgó.

(A mai modern mágnesek elég jól, és sokáig tartják mágnesességüket is, akár az általuk generáltnál nagyobb mágneses térben is.)

Nem létezik olyan szerkezet, amiről beszélsz.

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 23:15:26

@mazolika: Az autó és benzin példád rossz példa. Vagy nem érted, vagy nem akarod megérteni, amit írtam.
A mágnes _nem_ üzemanyag, nem hordoz, raktároz energiát.

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 23:19:13

Kohei Minato mágneses motorja is ugyanolyan "majdnem örökmozgó", mint ez a bicikli.

Sajnos.

Mr. Waszabi 2013.08.06. 23:22:02

@Blog.hu-s nickname: ecsém, nagyon konok vagy. Rákeresel Kohei Minato-ra a gugliban és megtalálhatod a szabadalmi leírást is, meg több tudományos bizonyítást, elemzést is, miért annyi az annyi. Mivel mindez nyilvános, nem fogok erről itt vitatkozni veled.
A technológia - és más hasonló, ötletes technológiák - elterjedésének üzleti okai vannak, elsősorban az erős mágnesek magas ára. Inkább vegyen a vevő olcsó eszközt és fizessen magas villanyszámlát, erről szól a történet a gyártói versenyben. Tehát a bringagyár sem talált fel semmi újat, csak már érdekek vezérelték, erre akartam kilyukadni.
Jó éjszakát!

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 23:23:38

Vagyünk egy motort, ami 7W-ról 100W-ot ad ki. Erre kössünk egy 100W-ról 1 kw-ot adó motort, majd erre még egy 1 kW-ról 10 kW-ot adó motort.

Akkor 1-2 ceruzaelemmel (és 3 ilyen motorral) elhajtanánk egy autót?? Nonemá!!! Ugye vicc!

Sok ilyen sarlatánságot olvastam már! De valahogy egyiket sem gyártják mind a mai napig.

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 23:25:16

Rákerestem a neten, és 1000 meg 1 "ingyenenergia" motort találtam.
Csinálj egy - működő!! - prototípust, és irtó gazdag ember leszel.

Sajnos nem fog működni! Mert a _hit_ nem hajtja meg a motorokat. Sajnos.

Blog.hu-s nickname 2013.08.06. 23:27:23

Tessék itt is van egy! Még drága mágnes sem kell hozzá!
www.youtube.com/watch?v=JjzKFJP2Z_8

Te mindent elhiszel kritika nélkül?

olcso 2013.08.07. 00:13:53

@Kara kán: Kicsit drágulnának az autók... Megjelenne az a közönség, amelyik inkább ABS és légzsák nélkül venné meg vagy valami hasonló...

Mr. Waszabi 2013.08.07. 01:08:06

@Blog.hu-s nickname: rendkívül örülök, hogy neked 10 perc elég volt a youtubon körülnézni, s mindent tudsz a témáról. Nekem a jelek szerint kár volt fáradoznom a valóban működő modellek felkutatásával, a róluk készül tudományos szakcikkek elolvasásával, illetve azok megértésével, elég lett volna ha korábban találkozunk itt, mindjárt megspóroltál volna nekem egy csomó időt.
De már csak ilyen buta vagyok, hogy vélelmezem, ha fizikusok viszgálatra méltónak tartanak egy-egy ötletet, szaklapban publikálják valamiről, hogy működik, mérésekkel alátámasztják, akkor hajlamos vagyok elhinni, hogy tényleg működik.
De láthatóan vannak nálam ösztönösebb tehetségek, akik enélkül is tudják a tutit, majd legközelebb téged kérdezlek előbb.

Balt 2013.08.07. 07:24:48

@Peetiboy: Ez benne van a pakliban, főleg, ha egy szélesebb áttételi tartományú agyváltót is tartalmaz a vaskos hátsó "dob". (Akkor elég kevés akku fér be, vagy pedig vmi forradalmi újítás van ezen a frobton. Amit ugyan kötve hiszek, de az ötlet mindenképpen előremutató.)

Balt 2013.08.07. 07:26:19

@Balt: Jaizé, tényleg nem látszik a képen semmi váltóra utaló.

bgp 2013.08.07. 07:53:05

@Baloldali érték: pesten is sokan azért mennek bringával, mert gyorsabb!! és olcsóbb.

gautama 2013.08.07. 08:12:44

@Fejesrob: "Az ember azért vesz bringát, hogy sportoljon." Így is van. Akik közlekedésre mernék használni, azok nem is emberek. Így én sem, én egy zrmszlxk vagyok.

Plumper_ 2013.08.07. 08:31:06

@bgp: ha olcsóbb, azt 100%-ig megértem.
viszont csak a gyaloglásnál gyorsabb (az extrém autós dugókat leszámítva), ellenben a bunkó-figyelmetlen autósok miatt veszélyes és a szmog beszívása sem túl jó.

Void Bunkoid 2013.08.07. 08:47:57

@Baloldali érték: bármennyire is hülyén nézel, sajnos ebből a szempontból troll barátunknak van igaza.

A biciklit a 19. század folyamán találták ki, és marhára nem _járműnek_ szánták (tehát hogy valaki közlekedésszerűen A-ból B-be jusson el vele), hanem sport- és szabadidőeszköznek.

Én máig azt tartom - elnézést a hímsovinizmusért :) -, hogy az a felnőtt férfi, aki a kerékpárt nem sporteszköznek, hanem elsődleges járműnek használja, az nem sportos vagy környezettudatos, csak egyszerűen csóró.

Egy kollégám biciklitúrákon és versenyeken vesz részt, de bevásárolni illetve munkába az autójával jár :)

kisrobert 2013.08.07. 09:10:07

@Mr. Waszabi: Csak hogy a fizikát is lásd, ne csak a ködösítést:
A jelenleg egyik legerősebb mágnes (Neodímium N52) mágneses energiája 40J/kg. Azaz ha elveszti a mágneses képességét, akkor ennyi energiát ad le. (Másképp megfogalmazva a mágneses tere ennél több munkát nem tud végezni. És még azt sem olyan egyszerű elérni, hogy ez a mágneses energia átalakuljon.)

Egy Li-Ion akkumlátor energiatároló képessége 330 000J/kg.

(Szabadalom kiadásánál nem vizsgálják a megvalósíthatóságot.)

tobias2 2013.08.07. 09:18:28

@Blog.hu-s nickname: "pl. Kohei Minato állandó mágneses motorja 7% energiabetáplálást igényel felhasználói oldalon a kinyert teljesítményhez képest."

"Hehe! Pont ilyen szerkezeteket hívnak örökmozgónak!!! :-) Vagy hogyvanez??"

Úgy, hogy lottón nyertek egy teljesítményt, ahhoz a szelvény felhasználói oldalán hozzáadtak még 7%-ot, és máris megvehették Kohei Minato állandó mágneses motorját.

Bicikliző medve 2013.08.07. 09:41:04

@Kara kán: Azért ezt gondold át újra. Nem az autógyártó fejleszti a GPS-t, se a felsorolt kiegészítőket. Nam most ha azt alapból beleépítené az autókba, akkor meg kellene vennie őket, emiatt árakat kellene emelni. Az kinek biznisz, amikor a cél, hogy minél több embert megcélozzanak az olcsó autókkal?

pizzaboy 2013.08.07. 09:55:59

@wmiki: gondolom a tiédet a Hit hajtaná

fda 2013.08.07. 10:17:49

Jó kis cikk, látott valamit és megírja, amiről nem tud semmit.

A leírás nulla, a fotó alapján annyit lehet kinézni belőle, hogy pl. lejtőm gyorsulva vagy pirosnál fékezve feltölt valami kondenzátor-szerű akkut, amit majd a következő gyorsításnál használ. Akár még egy nymatékváltója is lehet, ebbe elvileg befér. Mást a ma ismert technológia alapján nem lehet kinézni belőle.

Ahhoz, hogy "örökmozgó" legyen, jópár dolgot még fel kell fedezni :-)

Zak 2013.08.07. 10:43:16

@Mr. Waszabi: "rendkívül örülök, hogy neked 10 perc elég volt a youtubon körülnézni, s mindent tudsz a témáról." - nem, elég volt 1 perc, hogy rájöjjön az ember, hogy amit mondasz erről az állandó mágneses motorról az egyszerűen nettó baromság. Kérleg győzz meg, és ha már ennyire sok időt fektettél bele, hogy felkutasd az erről szóló tudományos cikkeket, linkeljél már be egyet ide. Lehetőleg valamelyik hiteles kutatóintézet/egyetem/stb honlapjáról, ami ezt bizonyítja. Tényleg érdekel, mert amit eddig mondtál, hogy a mágnesbe' belerakták az energiát felmágnesezéssel, majd használat közben ez elmegy... hát, nem tudom mennyit tanultál az elektromágnesességről, de tudhatnád, hogy a mágneses tér léte nem energia, csupán annak a megváltozása. Állandó mágnesnél meg ugye... és az hogy egy mágnes lemágneseződik az olyan csekély változás, hogy abból nem lesz használható energia.

Blog.hu-s nickname 2013.08.07. 10:45:57

@Mr. Waszabi: Nézd, nem most találkoztam a Minato névvel először életemben. A minősítésem - és kis esszéd helyett - írhatnál érveket, küldhetnél linket (fizikus által írtat, nem szenzációhajhász újságíróét.)

Sajnos, a Minato-motort csak a többi "ingyenenergia"-gép mellett találom. Nem jó hír ez Minatonak.

Nem tudom, miért nem épít ezekből valaki egy _működő_ modellt, mert az az ember a világ leggazdagabbja lehetne. De senki sem akar az lenni. (És a Földet sem akarja senki megmenteni.)

A youtube-s videó csak egy példa arra, hogy mindent elhiszel-e amit látsz a neten.

Ezek a "csodagépek" csak a (hiszékeny) befektetők pénztárcáját szokták fejni. De pluszenergiát nem termelnek. (Sokszor egyszerű mérési hiba.) Ez van. Lassan 10 év alatt miért nem lett belőle valami??

mazolika 2013.08.07. 10:50:11

@igazi hős: Igen, tudom. Nézd meg, hogy kire-mire reagáltam. A példám direkt rossz példa volt :)

Arra a akartam kilyukadni, hogy a mágneses motor nem örökmozgó kategória, hiszen ott a mágnesben tárolt energia alakul át végső soron mozgási energiává. Persze, akire reagáltam az örökmozgó definícióját másképp definiálta, ezért neki annak tűnik :)

Blog.hu-s nickname 2013.08.07. 10:51:01

(Régen először azt hallottam, hogy a Minato motor több energiát állít elő, mint amennyit használ. Azután a szenzáció lecsengése után, azt olvastam, hogy hatékonyabb, mint a normál ventillátorok. - Értsd 100W kimenetet nem 30-ból állít elő, hanem 60-80-ból. Ami arra tényleg elég, hogy 40 ezer ventillátort rendeljenek tőle. De semmi több. Sajnos.)

Blog.hu-s nickname 2013.08.07. 10:52:45

@mazolika: A mágnesnek nincs energiája. Fizika.
Ha a mágneses térbe helyezel egy mágneses testet, annak van. Pont annyi, mint amennyi energiába került az odahelyezése.

Építs egy mágneses gépet, ami a "mágnes energiáját" használja, és jó áron megveszem!

mazolika 2013.08.07. 11:00:50

@Blog.hu-s nickname: Sajnos a mágnes tartalmaz energiát. Ha egy nem mágneses acéldarabot felmágnesezel, az neked energiába kerül. Ezt az energiát pontosan meg lehet határozni. @kisrobert hozzászólásában leírja, hogy mennyi energiát tárol a ma kapható legerősebb mágnes.

Zak 2013.08.07. 11:01:17

@Void Bunkoid: "A biciklit a 19. század folyamán találták ki, és marhára nem _járműnek_ szánták". A puskaport sem gyilkolásra találták ki, a távcsövet először földmérésre használták. ÉÉÉS? kit érdekel,mire használták először?
"Egy kollégám biciklitúrákon és versenyeken vesz részt, de bevásárolni illetve munkába az autójával jár" - ez igen nyomós érv kijelentéseid alátámasztására. Nem kéne itt gerjeszteni az értelmetlen autós-biciklis vitát. Akármit csinálsz, úgyis egyre több biciklis lesz, amit neked meg kell szoknod.

Zak 2013.08.07. 11:02:27

@mazolika: és a mágnesben hogyan tárolják az energiát?

mazolika 2013.08.07. 11:06:49

@Blog.hu-s nickname: Nem. Az örökmozgó definíciója @igazi hős alapján: Az örökmozgó olyan gép lenne, amiben olyan körfolyamat megy végbe, amiben nincs veszteség. Ha nincs veszteség, akkor "örökké" mozog. Ezért hívjuk örökmozgónak. Ez a mágneses motor előbb-utóbb szükségszerűen leáll, tehán nem örökmozgó.

Persze te nem így definiáltad az örökmozgót, ezért persze te nyugodtan rámondhatod a mágneses motorra, hogy örökmozgó. Számomra ez egy "hosszú ideig mozgó, mozgó" lenne, de én semmiképpen nem hívnám örökmozgónak :) Te nyugodtan hívhatod annak, csak egy fizikus közelében inkább pontosíts, hogy ő is megértse és ne beszéljetek el egymás mellett :)

ElPadre 2013.08.07. 11:12:48

@lyia: kösz, most kiköptem a kávémat a billentyűzetre. :)

Blog.hu-s nickname 2013.08.07. 11:20:33

@mazolika: Bocsika, ha a szavakon lovagolunk.

Akkor a "hosszú ideig mozgó, mozgó"-ban sem hiszek. És újabb elnézést kérek az újabb pontatlan definícióért.

De úgy érzem ez már nem fizikusi vita, hanem nyelvtani. Ebből kiszállok.

mazolika 2013.08.07. 11:21:17

@Blog.hu-s nickname: Jó kérdés. Nekem az is elég lenne, ha a jelenleg működő gépeink hatásfoka felmenne úgy 80-90%-ra. (pl. benzinautó 30-40% és NAGYON lassan növekszik - persze ebben is történtek változások - hála az egyre magasabb benzináraknak, hibrid- és elektromos autóknak).

mazolika 2013.08.07. 11:27:28

@Blog.hu-s nickname: Oké :) Ez nem nyelvtani, inkább kommunikációs kérdés: ha nem ugyanazt értjük ugyanazon a szón, akkor miután elmondtuk, amit szeretnénk, el kell magyarázzuk a másik nyelvén is, hogy ő is ugyanazt gondolja :)

Amúgy, az ÖSSZES hozzászólásodat végigolvasva menet közben jöttem rá, hogy nem hiszel az "örökmozgóban". Meg voltam róla győződve, hogy pont az ellenkezőjét állítod, épp a félreértett örökmozgó leírásod miatt :)

Tehát meg kell, hogy nyugtassalak: ahogy ingyenebéd, úgy örökmozgó sincs az univerzumban. Mindig "jön" valahonnan az energia, mindig meg kell fizetni az árát, ami látszólag ingyen van.

2013.08.07. 11:28:16

@Void Bunkoid: a te elképzelésed a világról nettó butaság és nincs összhangban a mai magyar valósággal:
-egyre több jól kereső ember jár munkába kerékpárral. közülük soknak van autója is és azt használják épp, amelyik célszerűbb
- a magángépjárműpark kritikus mértékben öregszik, miközben egyre több olyan márkás bringát látni ami többet ér mint sok használatban lévő roncs
-a csóróságot számomra elsősorban nem az anyagi javak, hanem a lelki-testi jólét hiánya határozza meg-a, de a te általad csórónak bélyegzett rétegnek a valóságban kerékpárra se jut elég pénze, hanem gyalogol, vagy bliccel

kiskoromban rengeteg matchboxom volt és tizenévesként is már sokat vezettem, de vannak akik kinőnek ebből...

2013.08.07. 11:30:27

a cikk meg persze a szokásos hangzatos marhaság, már várom a Széles Gábor-féle energiacellás csodakerékpárt

Mr. Waszabi 2013.08.07. 12:36:31

@Blog.hu-s nickname: nem szeretem, ha kiforgatják a szavaimat. Értelmes és innovatív kommunikációnak látom értelmét, ezért vetettem fel egy ötletet, aminek utánanéztem, mielőtt hivatkoztam volna rá, tehát nem a youtube-ról tájékozódom, mint beállítani szeretnéd. Felvetésemet te ferdítetted el előbb az örökmozgó irányába, majd felszínes ismereteid alapján általánosítva kijelentetted, hogy ezek mind szarok, végül odáig jutottál, hogy milyen hülye vagyok. Egészségedre, ha így látod, azonban engem ez nem érdekel, nem ezzel a céllal szóltam hozzá a témához.

Itt egy összehasonlító, összefoglaló dolgozat a hasonló technológiákról, ezzel részemről a téma lezárva:
www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=takahashi%20magnetic%20motor&source=web&cd=12&ved=0CEsQFjABOAo&url=http%3A%2F%2Fwww.iiste.org%2FJournals%2Findex.php%2FJETP%2Farticle%2Fdownload%2F2746%2F2770&ei=cB4CUsavNsmp4ATn3oHADQ&usg=AFQjCNEDv-kKXy1nxZGjZlodMz7LNYz7UA&bvm=bv.50310824,d.bGE

igazi hős 2013.08.10. 23:59:49

@Plumper_: "viszont csak a gyaloglásnál gyorsabb (az extrém autós dugókat leszámítva), ellenben a bunkó-figyelmetlen autósok miatt veszélyes és a szmog beszívása sem túl jó." Annyira jó, amikor valaki megmagyarázza, hogy a másik nem tud két számot összehasonlítani. Az autónak sokkal nagyobb az utazósebessége, de az autóval utazás idejét erősen megdobja a dugó (ami a Hungárián nem extrém eset, hanem mindennapos) és a parkolóhely keresés. Amikor hajnalban jártam dolgozni és volt céges parkoló (tehát fél percem ment el parkolásra), akkor bő 30 km/h volt az átlagom. Bringával 22-25-ös átlagot megyek.
Most a reggeli csúccsal járok én is, ráadásul ingyenes parkolóhely 10 perc gyaloglásra van a cégtől. És ami a legfontosabb: autóval a hazaút du. 4 környékén lehet 30 perc és lehet 60 is (+10 perc az autóig). Bringával fix 40 perc. Gyereknek nehéz lenne megmagyarázni, hogy "bocs, baleset volt a Hungárián, várjál suli után még 10-20 percet az ügyeleten".
Bizonyos irányokban és bizonyos időkben jól autózható a város, de a legtöbben a reggeli és délutáni csúcsban autóznak, amikor torlódás van. Pont azért mert sokan akarnak akkor autózni.

kúrógép1 (törölt) 2013.08.21. 16:16:36

@DICKtátor: te se tudsz hejesen irní mít ókóskódsz akor

Void Bunkoid 2013.08.23. 15:26:54

@wowww: én azt látom a munkahelyemen, hogy az jár biciklivel, aki még a tömegközlekedésre is sajnálja a kesst, és inkább jön a mínusztízben-hóban biciklivel akár öt-hat kilométerről is, utána meg megy táppénzre mert megfázott (mert ugye sarkvidéki szerkóban, sokréteggel felöltözve nem kényelmes biciklizni).

A legnagyobb probléma ami ezt az úgynevezett autós-kerékpáros vitát gerjeszti, az az, hogy nincsen megfelelő kerékpárút-hálózat.

A járdán viszont a biciklisek veszélyesek a gyalogosokra, az úttesten meg a saját életüket kockáztatják, illetve jónéhány esetben ők maguk balesetek okozói. Ha lenne normális kerékpárúthálózat mindenhol, semmi akadálya nem lenne.

No meg a legvégső, igaz gonoszkodó érvem :))): biciklivel nemigen lehet kicsi bevásárlószatyornál vagy hátizsáknál nagyobb dolgot szállítani. Sem a heti bevásárlás, sem épp elfolyó magzatvizű feleség sürgős szállítására nem alkalmas. Márpedig - sajnos tapasztalatból - meginduló szülésnél nem szoktak annyira rohanni a mentők, mert max levezetik a helyszínen, ha nagyon elkésnek. Ez esetleges komplikáció előfordulásánál akár végzetes is lehet.

olcso 2013.08.23. 15:43:46

@Void Bunkoid: Pont az elfolyó magzatvizű feleségek miatt kéne, hogy akinek nincs szüksége egy adott távon az autóra, az ne használja, hogy az ilyen esetekkel időben célba lehessen érni.

Bevásárlás pedig többféleképpen megoldható egyszerűen. Első eset: minden nap azt a plusz időt, amit a kerékpározással nyersz egy megállásra fordítod valamelyik boltnál kis mennyiség beszerzésére. Második eset: vannak kerékpárra szerelhető táskák, így 150 literre egyszerűen bővíthető a "raktér", ami azért már jó bevásárlóméret.

Bicikli-BKV: Senki nem fizet szívesen a BKV-ért, mert jobb ha a zsebében marad a lé. Ezek az emberek pedig azért bicikliznek, mert a kerékpáron mindig van ülőhelyük, gyorsabb, arra mennek amerre akarnak, akkor amikor akarnak és mozognak is egy kicsit. Akik nálunk bicajjal járnak, gyakran nyáron millás kirándulásokat tartanak családdal, tehát nem pénzhiány az oka a biciklizésnek.

igazi hős 2013.08.23. 15:47:26

@Void Bunkoid: Kezdjük végén: ha épp folyik a magzatvíz, vagy csak sokat kell vásárolni, akkor az ember felveszi az asztalról a slusszkulcsot. De ennek mi köze ahhoz, hogy mivel jár az ember dolgozni?
Ami a megbetegedést illeti. Ha bringával megy az ember télen, akkor végig 0 fokban utazik, ha ésszel megy és nem izzad ki (vagy ha végig tud pörögni), akkor nem fázik meg. Ellenben BKV-val folyamatosan változik, hogy 0 fokban fázik (mert nem mozog miközben a buszra vár) vagy 15-20 fokban megizzad a tömegben. És akkor a többiek által lelkesen terjesztett vírusokról és bacilusukról nem szóltam.
Igen, a bringázáshoz fel kell öltözni, nem utcai ruha kell télen, de az egész nem több, mint a téli bérlet ára és több szezont kibír. Másrészt én elég fázós vagyok, de mióta sokat bringázom, mindkét irányba javult a tűrésem, a hideget és a meleget is jobban bírom.

Az viszont abszolút tény, hogy kéne egy rendes kerékpáros infra, de nem kerékpárutak kellenének a városba, hanem összefüggő _kerékpársáv_ hálózat.

igazi hős 2013.08.23. 16:23:26

@wowww: Lenin is megmondta: ismétlés a tudás anyja. (Vagy valaki más mondott valami hasonlót.)
Engem nem zavar, ha egyetértünk :-D

olcso 2013.08.23. 16:25:20

@igazi hős: "Másrészt én elég fázós vagyok, de mióta sokat bringázom, mindkét irányba javult a tűrésem, a hideget és a meleget is jobban bírom."

Pontosan. Nekem az a tapasztalatom, hogy mióta elmúltak azok az idők, hogy csak úgy röpködnek az 1000-esek a bicajomba, sokkal kevésbé bírom a hideget és a meleget is, amellett, hogy az állóképességem is alábbhagyott. Most sűríteni kéne a bicajozásokat. : )

Moszkvicsslusszkulllcs 2013.09.17. 16:45:47

Jómagam is csak tippelgetek:

Talán a kerékpáros állandó, optimális fordulatszámmal tekeri a pedált, az elektromotor pedig kiváltja a fogaskerekes váltóművek funkcióját + rájön egy kis energiavisszatáplálás a fékezések során.
süti beállítások módosítása