Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Aki nem bírja a 30-at, nincs esélye

2013.07.30. 21:31 - Földes András és Spirk József

Kisebb városi távokon, munkába járásra egy hétig elég egyetlen egyszer rádugni a hálózatra, a hétköznapokat pedig élvezetessé teszi az autókat megszégyenítő gyorsulás és a teljes versenyző szettbe öltözött bringások előzgetése a budai hegyeken. A pedelec rendszerű kerékpárok egyik alapverzióját tesztelte a Kerékagy.

Magyar e-bike iON márkanévvel: a békéscsabai székhelyű elektromoskerekpar.com biciklijét 37 voltos li-ion Samsung akku és 250 wattos motor hajtja, és futott már 5000 kilométert, de semmi nyoma a fáradásnak.

FA: Arra a kérdésre, hogy érdemes-e elektromos kerékpárt vásárolni, csak annyit tudok mondani: Kevés jobb dolog van annál, mint amikor az ember kényelmes tempóban teker fel a Szépvölgyi út meredekebb részén, és miközben a tájat nézi, elhúz egy csapat tapadós ruhás bicikliversenyző mellett, akik zavartan és izzadva néznek utánunk. Egy rövid pillanatig istenként fürdőzhetünk tekintetük fényében, de aztán lihegésük elhal mögöttünk, és mi könnyeden szárnyalunk tovább a kék ég irányába.

Ebben a kristálytiszta pillanatban összeáll minden, ami a hajtós elektromos biciklikben jó. Csendes, nem is látszik, hogy motor van alattunk, mert a rendszer kicsi, szinte észrevétlen. De azért tekernünk is kell, mert csak így halad, noha koránt sem annyit, mintha teljesen mi hajtanánk az amúgy vaskos monstrumot.

Az élet persze nem ilyen kristálytiszta pillanatok összessége, így a szép dolgok darabokra esnek, és külön megvizsgálva már előtűnnek a kevésbé fényes darabok is. De mielőtt belemerülnénk a részletekbe, le kell szögeznünk, a hajtós elektromos bicikli remek találmány.

A szerkesztőségünkbe érkező drabális holland biciklire emlékeztető tesztpéldány egy pillanat alatt elvarázsolt. Az indulásnál a motor húzni kezd, ezzel kiküszöbölve a városi biciklizés legfárasztóbb, és néha frusztráló részét, amikor abba kell hagynunk a suhanást, hogy a piros lámpa után újra utazósebességre küzdjük fel magunkat. Nem gond az sem, ha lassítanunk kell, mert bármikor másodpercek alatt újra sebességünkön vagyunk. Utazósebességünket pedig hosszútávon is tarthatjuk, mivel a rásegítés folyamatosan tolja alánk a pónilóerőt.

20130712 165719

Nem az esztétikum a lényeg

A fedélzeti kompjúter alapján a városban 27-29 kilométeres sebesség alatt nem is nagyon mentem.

Az elektromos bicikli tehát egyrészről azoknak jó, akik feszített program szerint élik az életüket, és mindenhová gyorsan kell megérkezniük, viszont nem akarnak csatakos izzadtan beesni a tárgyalásra. A kényelmes tekerés miatt mindig úgy szálltam le, mintha egy limuzinból léptem volna elő.

Ennél is hasznosabb volt az elektromos bicikli a budai oldalon. Megdöbbentő volt, hogy valójában milyen könnyedén lehet feljutni akár a város egyik legmeredekebb utcáján, a Kiscellin is, amelynek tetejére normálisan kapkodó lélegzettel, elhomályosuló látással szoktam felérni. Az átlagos hegymenetek pedig tényleg olyanok, mint eltekerni a Nyugatitól az Oktogonra. Az elektromos bicikli előnyeit leginkább a hegyre kényszerült lakosság élvezheti ki. Budán jogos bicikliellenes érv volt eddig, hogy munkába/iskolába menet az ember vidáman leszáguld ugyan a városba. De este, fáradtan már kinek van kedve, ereje visszakapaszkodni?

SJ: Arra a kérdésre, hogy érdemes-e e-bike-ot venni, nem tudok egyértelműen válaszolni, de kétségtelen, hogy egy tartósteszt alatt gyorsan gyűlnek az érvek amellett, hogy igen.

Hamar kiderült például, hogy alaptalan minden félelem amiatt, hogy a pedelec rendszerű e-bike-on ellustul az ember. Ez nem igaz. Illetve, van választás. Kétségtelen: lehet úgy is tekerni, hogy alig kelljen valami kis izomerőt kifejteni, csak épp annyira, hogy a pedál megadja az elektromos jelet a számítógépnek, és az bekapcsolja a motort, de úgy is lehet, mintha normál kerékpár lenne alattunk. Ha beleáll a pedálba a biciklis, pont úgy kifárad és verítékezik, mint a motor nélküli gépen, de közben a motor hozzáadott teljesítményével együtt csodálatos sebességnövekedést érhet el.

Az is növeli az elégedettség érzését, hogy az e-bike könnyedén tartja is a viszonylag magas sebességet. Azoknak a kevésbé edzett országúti bringásoknak, akik nem tudják hozni folyamatosan a 30-as tempót, nincs esélyük, hogy tartsák a lépést.

20130712 165731

5000 kilométer után csak a dugaszolóaljzat fedele hiányzott

Az is érv lehet az igen mellett, hogy az e-bike percekkel meg tudja rövidíteni a munkába kerékpározáshoz szükséges időt. Az Index és a lakóhelyem közötti 7,5 kilométeres távot a sokéves tapasztalat szerint 19-20 perc alatt teszem meg, a rekordom 17 perc volt. Nos, ezt az addigi legjobb időt rögtön a második nap 1 perccel sikerült lerövidíteni. A lefaragás annak köszönhető, hogy nem folyton pirosra váltó lámpákhoz értem oda az egymást követő kereszteződésekben, hanem az autókkal együtt sikerült végigmennem egy zöldhullámon, piros után pedig az autókkal együtt lőtt ki a gép miután két tekerést követően felbúgott az első kerékbe rejtett motor. A háromsebességes agyváltót a tesztidőszak alatt legfeljebb próbaképpen kellett tekergetnem, a hídfők és kisebb budai emelkedők nem jelentettek akadályt a legnagyobb fokozatban sem.

A nem mellett leginkább az az általános, és szűnni nem akaró fenntartás szól, hogy az akkumulátor egy durván környezetkárosító találmány. De hát közben autózunk és mobiltelefonálunk is, anélkül, hogy a komoly környezetterhelést jelentő alkatrészek miatt ugyanez a dilemma akár a leghalványabb mértékben is felmerülne. A globális szempontokat figyelembe véve nyilván nem hasznos, de ahogy terjednek az elektromos kerékpárok, egy újabb területen tűnnek majd el az ellenérzések a technológia ellen.

Az e-bike igazi hátránya azonban mindenképp az ára. A legolcsóbb bicikli is 100 ezer forint körül van, de a szakértők szerint 350 alá nem is érdemes lemenni. Szintén jó, ha az ember nem az emeleten lakik, vagy legalább van egy garázsa, az elektromos biciklik súlya ugyanis 20 kiló felett van, márpedig néhány naponta már csak amiatt is konnektor közelébe kell vinnünk, hogy feltölthessük. Nem beszélve arról, hogy az akkumulátornak nem tesz jót az eső, a pára, a hó, a hideg, tehát ilyen időben fedett helyre kell rakni a biciklinket.

Az ideális elektromosbicikli-használó tehát hegyen lakik, viszont a lakása nem az emeleten van, vagy ha igen, rendelkezik garázzsal. És több átlagos biciklire való pénzzel.

Az elektromos bicikli hasznos lehet még időseknek, akik nem akarják feladni a tekerést, vagy olyanoknak, akik nagyobb távolságból ingáznak.

Ha úgy érzi, hogy a fenti kategóriák valamelyikébe esik, akkor még egy feladata van. Kiművelődni a témából, a döntés ugyanis egy fokkal még nehezebb, mint a hagyományos kerékpároknál. Itt még hozzájön a motor és az akkumulátor.

20130712 165747

Gyorsításkor erősen zümmög

Az elektromos bicikliknek két alfaja van: az olcsó, és Magyarországon terjedő fajta tulajdonképpen egy elektromos robogó, pedálokkal. Mi ezzel nem foglalkozunk, mert ez valójában nem bicikli. A másik alfaj neve pedelec (pedal electric cycle). Ennél csak akkor haladunk, ha tekerjük is a pedált, amely nem csak a biciklit indítja el, de a motort is. Gázt tehát a pedálozásunkkal adunk.

Itt bonyolódik tovább az ügy. Az egyszerűbb modelleknél a motor bekapcsol, ha tekerünk, kikapcsol, ha leállunk. A mi általunk is próbált típus viszont a lábunkkal kifejtett nyomaték arányában gyorsít. Ha erősebben tekerünk, többet pakol alánk a motor.

És még mindig nincs vége. Motorból ugyanis háromfajta van. A legegyszerűbb változat az első kerékagyban van. Igen, benne. Furcsa, de tényleg, ugyanis egészen kicsi szerkezetről van szó, és a kerékpárosok, motorosok számára egészen szokatlan érzetet ad, amikor a kanyarokból határozottan kihúzza a biciklit.

Jobbnak mondják azt, amelyik a középrészben, vagy a hátsó agyban található. Az elmondások szerint azok kormányozhatósága sokkal jobb. Mivel mi mást nem próbáltunk, annyi biztos, hogy amennyiben hirtelen indulunk, esetleg valakit viszünk a csomagtartón, akkor kicsit elemelkedik és kikapar az első kerék. Ez jól néz ki, de nem túl praktikus.

Az egész szerkezet legfontosabb része meglepő módon az akkumulátor. Egyrészt a plusz súly legnagyobb részét ez adja. Másrészt ez a legdrágább elem a rendszerben. Az akkumulátornak ugyanis sokat kell bírnia, hiszen ha lemerül, akkor egyszeriben egy legalább húszkilós monstrumot kell tekernünk. Fontos, hogy sok töltést bírjanak, mert az akkumulátor drága, 50-200 ezer forintba kerül egy új. Az elektromos biciklinek ez a legérzékenyebb része, nem tesz jót neki a hideg, az eső, a pára, és nyilván a drágábbak jobban tűrik a megpróbáltatásokat.

Címkék: teszt e bike

139 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr85432208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyix 2013.07.31. 00:01:19

@bbocs2: ja csak közlekedési eszköznek nem lesz asználható mert sok helyre izzadtan gáz beállítani. Ez is tapasztalat, úgy hogy pár éve még évente lekerekeztem kb 5000 km-t úgy hobbiból.

turulpina 2013.07.31. 00:05:50

@bbocs2: "bakker pont ez a lényeg, hogy ha 1 szezont végigtekersz, akkor rákattansz, és _lesz_ kedved hazatekerni meló után is!
A biciglizés örömforrás lesz, még budára dombokra hazatekerve is (tapasztalat)."

Hát ez nem túl jó ajánlat, hogy majd egy év múlva jó lesz. :) Szerintem 20-ból 1 ember várja ki az egy évet...

Egyébként én már most rákattantam, mert mert most is örömet okoz, szeretek tekerni, annyi a különbség, hogy hazafelé is úgy megyek, mintha közel sík terepen mennék. Attól még tekerek napi 50 percet oda-vissza, és mindkét irányba megizzadok.
És ez nekem jó, függetlenül attól, hogy más rásegítés nélkül teker, vagy 10x annyit teker, vagy 2x gyorsabban teker.

Egyébként az én rendszerem (bionx) tud vissza is tölteni, és max 25-ig segít, utána el kezd visszavenni fokozatosan.

Keelhaul 2013.07.31. 00:06:16

A cikkben leírtak miatt kicsit felhorkantam.

Egész addig nem érdekel különöseben az e-bike mozgalom, amíg a stravan nem jelennek meg a 20-as átlagú tempók a diós árokban, stb.

Én személy szerint magamnak 350k-ért inkább vennék egy fasza országúti bringát, mint egy e-bike-ot, de én szeretek tekerni.

A kocabringás vs "buzi nacis sznob" meccs pedig nevetséges. Szerintem alapvetően vannak seggfejek és nem seggfejek, és az elhatárolás nem az autós vs kerékpáros, kocabringás vs pró arc, oútis vs montis vonalak mellett történik.

toljukcsináljuk! 2013.07.31. 00:06:48

Az elektromos rollernek több értelmét látom. Azzal mehetek a járdán.

2013.07.31. 00:10:09

@Gwahyr: mert szerinted ezeknek a kerékpáros infrákon a helye? akkor képzeld el, hogy ezek az infrák tele lennének a kényelmes tempóban bringázók között cikázó pedelecekkel - szerintem nem lenne ez annyira élvezetes..
amennyiben nem oda valónak tartod, nem értem, hogy miért jelentene plusz infrafejlesztést

amúgy az ilyen kerékpáros infrák, amik jelenleg vannak, többségében abszolút nem hiányoznának... nagyon kényelmesen el lehet férni kerékpárral egy közúton, az autósok azok, akik azt szűkösnek találják

2013.07.31. 00:12:20

Mi ez az elitizmus? A kerékpár közlekedési eszköz. Nem is értem. A sportolók összetévesztették a blogot valamiféle sport bloggal?

turulpina 2013.07.31. 00:14:46

@sanyix: "ja csak közlekedési eszköznek nem lesz asználható mert sok helyre izzadtan gáz beállítani. Ez is tapasztalat, úgy hogy pár éve még évente lekerekeztem kb 5000 km-t úgy hobbiból."

De, használható, csak nem mindig, és nem mindenkinek.

Én az időm felében bicajjal járok (ősszel-télen-tavasszal is).
Munkahelyen felsőt át kell vennem, ha csak egy trikó van rajtam, akkor is, ha párát átengedő-szélvédő technikai felsőből van 2-3 réteg, akkor is.
Ezek csak abban segítenek, hogy ne fázzak (meg), és kevesebb izadtság maradjon meg.

Ha viszont ügyfélhez kell menni, én sem kockáztatom, hogy 1. biciklisfutárnak nézzek ki 2. az ügyfélnél a budiban gyorsan átvegyek valami kevésbé otromba és átizzadt felsőt (próbáltam, nem kényelmes).

Így az idő másik felében marad a verda.

De így is elégedett vagyok, és szerintem szett árának az 1/4-ét már behoztam benzinből. :)

Keelhaul 2013.07.31. 00:19:22

@wowww: Én csak azt szeretném, ha mindenhol jó minőségű, autóval és kerékpárral is biztonságosan használható közút lenne, megfelelően ellátva táblákkal és figyelmeztetésekkel, szükség szerint kerékpárSÁVokkal. A nagyon forgalmas részeken legyen kerékpárút felőlem, de ne legyek letiltva az aszfalt széléről.

Az kétségtelen, hogy az ebike nem a budapesti kerékpáros infrastruktúrára van tervezve. Illetve akkor megint ott tartunk, hogy a delikvens le fog izzadni, amikor a 42. bunny hopot kell bemutatnia az Andrássyn a kátyúk miatt. Na jó, összesen 4 van, de az mind az út szélén, és mind alattomos.

turulpina 2013.07.31. 00:21:05

@wowww: "amúgy az ilyen kerékpáros infrák, amik jelenleg vannak, többségében abszolút nem hiányoznának... nagyon kényelmesen el lehet férni kerékpárral egy közúton, az autósok azok, akik azt szűkösnek találják"

Nézőpont kérdése:
- nem szeretek autók közt menni, inkább megyek a járdán fele sebességgel, mint kocsik közt;
- 25-30-nál sose megyek többel;
- kifejezetten faszfejnek gondolom, aki csakazértis az autók közt megy 20-al (nem a futárra gondolok) mondjuk a Margit-hídon Pestre, ahelyett hogy a járdán menne ugyanekkora sebességgel, csak hogy feltarthassa az autókat.

Keelhaul 2013.07.31. 00:23:07

Amúgy szerintem ez a sportolóknak is jó. Gondolom sokaknak van barátnője, aki utálja hogy "már megint biciklizni mész, ahelyett, hogy ...". Lehet venni ebikeot, fel lehet vinni Dobogókőre vagy a János-hegyre, mindjárt van minden héten 3 óra közös program, és eggyel kevesebb vita. Közben sportol is, meg a kerékpáros ember is sportol.

dark future · http://www.andocsek.hu 2013.07.31. 01:09:57

@turulpina:

"Szerintem meg amúgy igazi bringás a Tour-on van"

hahaha :)
igazi bringás meg a tour :) az igazi bringás nem doppingol, meg nem épít be a vázba titkos elektromos hajtást...

turulpina 2013.07.31. 01:16:11

@dark future: szerintem azok a csúnya tour-os gonoszok a doppingjuk és a titkos elektromos hajtányuk (az az olasz csóka?) nélkül is meglehetősen vad teljesítményre képesek, ezek a trükkök 'csak' annyit tesznek hozzá, hogy a 200 km-t 15 perccel hamarább teszi meg, mint nélküle.

Viszont órákkal-napokkal hamarább, mint a helyi menő csávók mappel meg festina felirattal a hátukon-seggükön.

palkopali 2013.07.31. 01:34:44

Sziasztok!
Végigolvastam a cikket, a kommenteket. Nagyon jó érzés, hogy 5000 karakteres limit van és véleményt lehet kifejteni, ezért az oldal fejlesztőjének pirospont. Szóval senkit nem akarok megbántani, de legtöbben annyira 'személyeskedve' látjátok a dolgokat. Nekem van egy fucos versenykerékpárom. Évente kb. tizezret szoktam tekerni. Azért csinálom, mer jól esik, ennyi. Örülök, hogy van aki alternatívát keres a munkába járáshoz, az lenne baj ha nem tenné. Nem kell túlspilázni a dolgokat. ; DE! Nagyon sokan komolyan vették ezt a cikket, ami hiba. Az igazi bringázás nem a versenyről szól, meg hogy lehagyjuk a másikat. Ami a cikk alapkonklúziója. MIT KÉPZELTEK TI, AKIK KIRAKJÁTOK EZT A FÖRTELMES CIKKET?! Egy egész "életstílust" tapostok el! Hogyan képzelitek? Milyen erkölcsi piedesztálon álltok, hogy bármi joggal ítéletet mondjatok?! Egy olyan többsíkú kompetíciót vázoltok fel "hozzánemértő" emberek előtt (nem bántásból), ami nem lézetik!
1.Egy piros hosszú nadrágot! papucsot! viselő nő egy országútival persze hogy nem bírja a tempót, amit egy elektromos bringát 'meghajtó' férfi diktál.
2.A felüjárón való közlekedés?
3.A piros lámpa után kb 5 másodperc allatt szinte mindenki visszanyeri menettempóját.
4.Az 'alpári' biciklist megtestesítő kép: Hagyjuk le a csengőt meg a prizmát mert MI nem ismerjük a kreszt, ugye?
5. 2:20 nál látható hogy e megtermett legény milyen nehezen tudja meghalytani a szuperman-feelinges cuccot? De persze nincs negatívum ugye?
Nektek ez az átlag biciklista? Felvázoltok egy hamis képet a bringásokról. Egyoldalú álláspontfoglalás az egész, nem csodálkoznék ha valamelyikőtök/rokona árulná a bringát, mivel nem látok más értelmet abban, hogy miért kell 2 közel sem 'egyforma' dologról, így írni. A bringás az egyszerűségre törekszik. Hogy ha történik valami, könnyen orvosolható legyen a probléma és haza tudjon menni és nem arra, hogy a magyar környezeti viszonyok végett szinte állandó veszélynek lenne kitéve a bringa. MIKOR FOGJÁTOK MÁR FEL, HOGY A TÁRSADALOM FOLYAMATOS ZÜLLESZTÉSE BAROMI NAGY PROBLÉMA. EZ MEGY, IGEN EZT TUDJÁTOK, EGYMÁS FA$$$AK A KÖRBESZOPKODÁSA.

Egy Alpári Pécsi Bringás Egyetemista.

dark future · http://www.andocsek.hu 2013.07.31. 01:40:59

@turulpina:

"meglehetősen vad teljesítményre képesek"
ezt nem vitatom, de nálam az "igazi" sportember alapkritériuma az, hogy nem csal. (a tourok története meg nagyjából a különféle doppingok és trükközések története, ez most már nem is titok.)

Gabriel_mtb · http://pedalfordulat.blog.hu/ 2013.07.31. 01:44:50

Szerintem a kritikus megjegyzések nem az e-bike-ról szóltak, hanem a cikk szerzőiről. Csak akkor tud valaki hitelesen véleményt formálni valamiről, ha járatos a témában.
Mire eljutottam a videóig, a szerző a "tapadós ruhás bicikliversenyző", "a kevésbé edzett országúti bringásoknak, akik nem tudják hozni folyamatosan a 30-as tempót" és ehhez hasonló kiszólásai miatt emberileg és szakmailag is hiteltelenné vált. A videó alapján pedig nyilvánvaló, hogy a két szereplő alkalmatlan a feladatra.
Olyan ez, mintha én bevállalnék F1-es autó tesztet. Az élményemről tudnék írni, de magáról az autóról nem, mert attól nem lesz valaki hiteles autó tesztelő, hogy szokott néha vezetni.

Keelhaul 2013.07.31. 02:45:17

@turulpina: Azért a "csak az a komoly bringás, aki touron indul" elég durva, te sem gondolhatod komolyan.

Csak hogy ne kezdjem el sorolni az egyéb versenyszámokat, biztosan tudod, hogy nem minden csapat kap meghívást a Tourra, és azért a Tour mellett ott van a Giro meg a Vuelta is...

Nagyon nem szeretem azt az általánosan uralkodó véleményt, hogy az itthon tekerő országútisok egytől egyig kis gyíkok, mert nagyon nem így van. Tessék regisztrálni strava-ra, kimenni a Pilisbe, edzegetni, nézgetni az időket, aztán elgondolkodni, hogy hány _évig_ kéne keményen edzeni, hogy az ember egyáltalán versenybe szállhasson a magyar top amatőrökkel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.07.31. 06:05:08

szerintem jó ez.az idősebbeknek ,akik már nem bírják úgy.

szamarhegy 2013.07.31. 06:06:02

Budakeszin lakom, tervben van egy ilyen kerékpár, mert utcai ruhában, hátizsákkal semmi kedvem leizzadva a munkahelyre érni. Elég sokat bicózom sportként, de a napi munkába járás másik történet. Nem értem a fanyalgókat, ennek semmi köze a sportoláshoz, csak a kényelmes A-ból B-be jutásról az autó és a tömegközlekedés alternatívájaként.

magyar bucó 2013.07.31. 06:24:05

@fefe79: A "kocabringás" viszont fent lakik a hegyen és azért megy fel, hogy otthon legyen.

rpyd74 2013.07.31. 06:56:04

Tavaly vettem egy pedelec rendszerű MTB-t. Tapasztalatok:
1. Úgy megyek a munkahelyemre, hogy nem kell zuhanyzással kezdenem a munkámat!
2. Úgy bringázok a Bükkben, hogy nem halok meg. DE! mivel a legnagyobb rásegítéssel nem sokat bír hegyen (max 20km) így ha egy nagyobb kört szeretnék menni (60-70km),akkor le kell venni a rásegítést. Mire felérek a hegy tetejére, egészségesen elfáradok, és nem meghalok...
3. Én néha cikinek érzem, amikor elmegyek a cicanadrágos bicajosok mellett, de ez van...
4. Mióta megvan ez a bringa 1500km-t mentem vele. Ez azt jelenti, hogy 20km/h átlagsebességgel számolva 75órát mozogtam, és közel 100l benzint nem égettem el...
5. Az én bringám 25km/h felett már nem segít.
6. Nem volt olcsó a bicajom (bár használtan vettem), de most , hogy használom egyértelműen kijelenthetem, hogy megérte az árát.
7. Sok "igazi bringás" kipróbálta, és mindenki mosolyogva szállt le róla. Szóval szerintem aki fikázza ezeket a bringákat, azoknak szerintem egy kicsit savanyú a szőlő...

Vizilabda 2013.07.31. 07:05:50

Nekem volt egy elektromos Tornádó (250w) , de eladtam, mert nagyon nehéz volt, mert nagyon lassú volt, nem bírta az emelkedőt, nem lehetett vele a járdára ugratni, hamar lemerült. 70000 Ft -t vettem 8 éve. Nem helyettesíti Pesten a bkv -t sajnos. pedig azért vettem.

midnight coder 2013.07.31. 07:07:42

Igazából soha nem értettem, hogy a bringásoknak miért jó hogy homokos bohócnak öltözve tekernek. Ok, ez versenyen nyilván kell, mert minden másodperc számít, de Gipsz Jakabkának nagyjából mindegy hogy 3 másodperccel előbb vagy később ér be, viszont ahogy kinéz igencsak gáz.

Amúgy pedig el kell dönteni, hogy 16-25 éves gyerekek sporteszközének tekintjük-e a biciklit, vagy egy közlekedési eszköznek amivel az átlagpolgár eljut a melóba. Ha ez utóbbit, akkor bizony el kell fogadni ez e-biciklit, mivel az átlagpolgár nem fog 4-5 kilométernél letekerni többet naponta munkába menet, ugyanakkor elég kevés ember lakik ennyire közel a melóhelyéhez. És persze, nem mindenki lakik sík terepen.

Igazából az alapvető gond ezzel is az, mint a sima bickilivel: 1. Nem tudod hova letenni. Sem a panelházban (az nem alternatíva hogy felcipeled a sáros, koszos biciklit az emeletre, pláne liftben). 2. A melóhelyen nehéz úgy letenni, hogy nagyjából biztos lehess abban, hogy hazafelé is biciklivel teszed meg az utat.

.antisocial (törölt) 2013.07.31. 07:41:20

Alapvetően jópofa dolog. Azért arra felhívnám mindenki figyelmét, hogy a Tímár utcai felüljárón tilos bringázni! A kis huncut közteres, esetenként rendőr, megpróbál megbüntetni, ha rajtakap és el is... :)

Silent Bob 2013.07.31. 08:21:38

@midnight coder: Igazából sokkal kényelmesebb az a szett, de én is veszek rá rendes ruhát, (oldalzsebes rövidgatya + póló) hogy ne nézzek ki buzinak. :) De ha egy virsligumis bringát teker az ember, akkor jól jön az a szivacs a seggnek, ami a homigatyába van építve. :)

lobster thermidor 2013.07.31. 08:22:08

Az elektromos kerékpár nem a magyarországi viszonyokra lett kitalálva.
A hazai kerékpárutak legnagyobb részén 30 km/h sebességgel haladni egyszerűen nem lehet, ahol pedig lehet, ott közveszélyes a gyerekekkel billegő, és a kerékpárutakra vonatkozó közlekedési szabályokat abszolút figyelmen kívül hagyó hobbibringások miatt.
350 ezerért már egészen jó kis 50 ccm-es, 4ütemű, katalizátoros robogókat lehet venni. Ezekkel sokkal biztonságosabban, és gyorsabban lehet közlekedni, mint egy vékony kerekű bringával, ráadásul tárolni könnyebb, ellopni pedig sokkal nehezebb.

blackpuma 2013.07.31. 08:33:24

@midnight coder:
Én sport gyanánt űzöm a bringát, a városban. Igen, be szoktam öltözni homokos bohócnak, mert sokkal kényelmesebb a betétes gatya ezeken a kvajó kerékpárutakon, a mez pedig nem tocsog az izzadtságban 3 perc után. Ezenfelül nem lobog összevissza rajtam, meg a hátsó zsebekben tudom tárolni a kulcsot, telefont stb..
Ha vkit a sportruházata alapján ítélsz buzinak, elég korlátolt lehetsz...

lobster thermidor 2013.07.31. 08:40:56

@midnight coder:

Buzizás helyett gondolkodhatnál néha!
A hétköznapi kerékpározásban is sokkal praktikusabb a testhez álló ruházat, mint a bő póló, és a lobogó szárú gatya. Ugyanis a közúti forgalomban ezek akár egy autó visszapillantó tükrébe is beleakadhatnak, más egyéb apró kellemetlenségekről már nem is szólva.
Az pedig mindenki számára nyilvánvaló lehet, hogy a forgalomban haladó autók között elesni nem túl szerencsés dolog!

mickeyknox 2013.07.31. 08:56:33

sokan az "igazi bringások" (wtf??) közül nem igazán értik szerintem, mire való ez a jármű. a sportolás (legyen tömeg vagy él) és az egyszerű, gyors A-ból B-be való eljutás közt óriási különbség van. nem mindenki nézi örömteli kihívásak minden reggel munkába menet a hegyet. viszont ezzel a géppel könnyen, gyorsan, olcsón és viszonylag környezetbarát módon lehet közlekedni a városban, és pont erre is való. ha valaki szórakozásból, vagy sportolási céllal bringázik, az meg használja a hagyományos biciklit. egyszerű ez.

turulpina 2013.07.31. 08:59:26

A színes bohóc ruha és a normál utcai között is van átmenet.

Nekem csak olyan bicajos felsőim vannak, amiken a max 2 cm-es márkajelzésen kívül nincs semmi minta, amúgy megy fekete-fehér, esetleg szürke.
Elismerem, és kihasználom, hogy ezek az anyagok sokkal hamarább átengedik és elpárologtatják az izzadtságot, egy normál utcai pólón még 20 perc múlva is ott az izzadtságfolt.
Azt meg kifejezetten hasznosnak találom, hogy télen 0 fok körül is 3 réteg technikai cucc max 4-5mm vastag (együtt), és mégsem fázom.

De ettől még nem mindenki szeret Magyarországon zömében értelmezhetetlen cégek logóival teleaggatott színes forrónadrágot és pólót hordani.

Ez a ruhával beakadós sztori sincs meg, persze nem is próbálok az autósorok között előrevergődni állandóan, hogy utána 20m-en belül visszaelőzzenek, és a következő lámpánál kezdjük újra a játékot.

Alul nekem tökéletes egy bő, kényelmes utcai (túrázós) gatya, amiben kényelmes tekerni.

Persze nekem a 25 az utazó, annál több max lejtőn - a sport nálam mellékhatás, a közlekedés a cél. De élvezem is, sokkal jobban, mint a dugóban ülést.

2013.07.31. 09:03:03

@midnight coder: "Igazából soha nem értettem, hogy a bringásoknak miért jó hogy homokos bohócnak öltözve tekernek." - van azért aki nem majomságból veszi fel a cicagatyát, például én sem (ráadásul nem is outival közlekedem, hanem egy masszív xc-vel), mert sokkal kényelmesebb tekerni benne, szabadon mozog a láb, nem tekeredik a nagrdág, nem kell izegni-mozogni tekerés közben. Hozzáteszem, nekem csak felirat nélküli, egyszerű márkajelzéssel bíró cuccaim vannak gatyában, és felsőben is, az tényleg majomság, mikor valaki ilyen tour-like öltönyben adja, főleg mikor a traktorommal elhúzok mellette harminccal, az meg kiköpi a tüdejét a csittifitti holmijában. Szóval a kerékpáros öltözetnek van egy nagyon praktikus oldala is.

2013.07.31. 09:18:58

Egyébként ez a pedelec dolog egyelőre csak kipróbálás szinten érdekelne, nem lakom hegyközelben, sík részeken közlekedem, és kifejezetten élevezem, hogy ki tudok dögleni a tekerésben, jó érzés meló után úgy hazatekerni izomból, hogy otthon húsz percig csak pihegek, ezt nem cserélném el egy uras krúzolásra villanybicón. Talán húsz év múlva, mikor a technika is kiforrottabb lesz, meg én is gyíkabb leszek, akkor majd átülök egy ilyenre.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.31. 09:23:02

@midnight coder: kicsi látens(?) buzim! Egyszer menjen darázs az üresen fityegő herezacskód környékére, majd rájössz! :DDD

négykarika 2013.07.31. 09:43:47

Ami igazán árt az akksinak, az a meleg: 10 fok hőmérséklet-emelkedés kb megfelezi az élettartamot. Hidegben max nem megy, de melegben sokkal gyorsabban öregszik - különösen teljesen feltöltött állapotban.

Silent Bob 2013.07.31. 09:46:08

@shitgun: "mikor valaki ilyen tour-like öltönyben adja"
Na ettől kész vagyok én is, mikor a negyvenes, 120 kilós tag full beszettelve, spd-s cipőben rakja neki tízzel. :D

Anomália Dinamika 2013.07.31. 09:47:40

Szerintem tök mindegy, hogy mivel, miben, és milyen gyorsan megy az ember, amíg ezt normálisan, a társadalmi együttélés (írott és íratlan) szabályait betartva teszi. Aki pl. lenézné az 5 éves lányomat (vagy bárkit), mert nem tud síkon 30-as tempót tartani, az magáról állít ki szegénységi bizonyítványt. A cikket negatívan értékelőket kérdezném, hogy miért nem írnak jobb cikkeket (nemtudomki után szabadon: Fikázni könnyű, alkoss!)? Az itt olvasottakat ki-ki értékelje magának, én kifejezetten hasznos információnak tartom, ettől még gondolhatom úgy, hogy van még 20 évem, mielőtt elektronizálnék. Persze akkor már valószínűleg jóval fejlettebb/olcsóbb lesz a technika, 1982-ben egy bizonyos Clive Sinclair sem gondolhatott arra, hogy 20 év elteltével mennyi pénzért milyen PC-ket lehet majd venni.

2013.07.31. 09:50:23

@turulpina: elég szomorú, ha arra használod a kvázi motorod, hogy gyalogosok között menj a járdán (akármilyen óvatosan is)...

pitonkigyo 2013.07.31. 09:51:06

Hegyvidéki munkábajáráshoz tényleg jó, amúgy utálok üresjáratban tekerni, gondolom anyival meg nem szabad menni amennyi a végsebessége ennek a cuccnak rendesen meghajtva. Tényleg, mennyi? A pirosnál gyorsulás az egyik kedvencem, főleg mert van idő rápihenni :)

turulpina 2013.07.31. 10:05:50

@wowww: "elég szomorú, ha arra használod a kvázi motorod, hogy gyalogosok között menj a járdán (akármilyen óvatosan is)..."

Ez azért szép csomag, két csúsztatás egy mondatban, szíjjártói magasságok. :)

Kvázi motor: 25-ig segít, amit kerékpárúton szoktam max elérni, meg pl. a Budakeszin lefelé.

És: nem _arra_ használom, hogy gyalogosok között menjek a járdán, a melóig tartó 8km-en kb. 400m járda van, ahol gyalogos-tempóban megyek (még csengőt sem használva, ha kell megállva), mert párhuzamosan egy kibaszott macskakő van, ami városi gumikkal minden, csak nem jó, illetve a Margit-hídon megyek még a 'járdán' (további 800m), ami egyébként 3m széles, és igen, nagyobb prosztóságnak tartom (mivel autóval is arra járok, ismerem a másik oldalt), amikor valaki 15-20-al liheg fel a híd közepéig, feltartva az egész Margit-körútról jövő forgalom felét (a külső sávot), mert ő kurvanagy biciklis - én meg szépen elcsorgok mellette a járdán.
És még a biztonságérzetem is nagyobb a járdán haladva + lehet nézni a panorámát Dunával, parlamenttel, várral.Kövezz meg.

2013.07.31. 10:15:42

@turulpina: a Margit hídon nem járda van, hanem bicikliút, ha arra gondolsz, akkor a legszabályosabban közlekedsz ott.

JT_Biopower 2013.07.31. 10:17:54

@midnight coder: "Amúgy pedig el kell dönteni, hogy 16-25 éves gyerekek sporteszközének tekintjük-e a biciklit, vagy egy közlekedési eszköznek amivel az átlagpolgár eljut a melóba."

Tévedsz, nem kell eldönteni! :)

turulpina 2013.07.31. 10:18:23

@shitgun: nem arra gondolok, a déli oldalon csak sima járda van. Mivel arról az oldalról jövök, és a túl oldalt is azon az odalon van az iroda, nem vergődök át a szabályosra + 6 perc alatt, ezt beismerem.

igazi hős 2013.07.31. 10:22:31

@wowww: A kerékpáros infrákon most is keverednek a kényelmes (10-15-ös) tempóval menők és a náluk saját erőből kétszer gyorsabbak. Ha több a pedelec, akkor lassú járművek száma csökken (vélhetően inkább ők fognak váltani) és egyenletesebb lesz a forgalom. Mondjuk ilyen árak (vagy inkább ilyen bérek) mellett nem lesz észrevehető a változás.

dan72 2013.07.31. 10:35:41

Az "izzadtság problémáját" úgy oldom meg, hogy lassan tekerek. Ha Budán laknék, talán érdekelne a dolog a hegyek miatt, de így még nem kéne - főleg annyiért..

öt görög 2013.07.31. 10:37:23

@négykarika: az jó, mifelénk a kerékpáros szezon úgyis inkább a téli hónapokra esik

igazi hős 2013.07.31. 10:37:53

@turulpina: "kifejezetten faszfejnek gondolom, aki csakazértis az autók közt megy 20-al (nem a futárra gondolok) mondjuk a Margit-hídon Pestre, ahelyett hogy a járdán menne ugyanekkora sebességgel, csak hogy feltarthassa az autókat"
Nem hiszem, hogy bárki azért menne az úton, hogy másokat feltartson. Azért megy ott, mert ott szabályos és valószínűleg nem akar a híd végén jobbra kanyarodni, hanem a körúton menne tovább.
saját tapasztalataim szerint vagy olyan kicsi az autós forgalom, hogy a bringást nem gond kikerülni, vagy olyan nagy, hogy a bringást tartja fel a sok autó. Mivel a bringanyomot még véletlenül sem hagynák szabadon a hídon állók. (Tudom, hogy erre nem kötelesek, de a többségnek nem esne la az aranygyűrű az ujjáról, ha 30 centivel beljebb állna.)

ex-dr. vuk 2013.07.31. 10:40:14

@öt görög: Aki emiatt ul at kocsibol, akkor szerinted mi? :) Tizedere esik vissza annak a szemelynek.

igazi hős 2013.07.31. 10:48:08

@midnight coder: Egyszer próbáld ki a bohócruhát, én is sokáig fintorogtam rajta, aztán kipróbáltam.
Ha mész közepes terheléssel egy fél órát, akkor egy pamutpólóból rendesen csavarni lehet a vizet, míg egy rendes felső szinte száraz, mert gyorsan felszívja a vizet, elteríti és elpárologtatja. Nem csak nyáron számít, sőt, minél rosszabb idő van, annál fontosabb, hogy a bőröd ne legyen vizes.
Nadrágnál ugyanez a helyzet, megtoldva a betét adta kényelemmel.

turulpina 2013.07.31. 10:51:51

@igazi hős: akkor eltérőek a tapasztalataink (vagy a mintavételi idősáv), én kb. f9-f10 között szoktam arra járni melóba menet, a kifejezetten gyért max így nyáron lehet tapasztalni.

Azt viszont már jó párszor sikerült elcsípni (autóból is, meg a járdáról végignézve), hogy 5-10 autó követ karavánban egy öntudatos biciklist (belső sávban is folyamatos a forgalom), aki az amúgy töküres járdán is jöhetne.

Tudom, járdán nem szabályos, de nálam néha a józan ész és biztonságérzet felülírja, annyira nem sietek sehova.

szlan 2013.07.31. 10:55:44

@turulpina: A Margit hídon van
a) járdán futó kerékpárút
b) úttesten futó kerékpársáv

Ezek után aki a déli oldalon a járdán kerékpározik az minimum bunkó (valamint teljes mértékben szabálytalan). Aki meg nem mer (vagy akar) az autók között közlekedni egy járművel ami oda (is) való, az ne kerékpározzon.

szlan 2013.07.31. 10:57:36

@szlan: megjegyzem ha már járda, akkor le lehet szállni a kerékpárról és tolni. Az szabályos, és egyetlen gyalogost se zavarsz vele.

igazi hős 2013.07.31. 11:07:50

@turulpina: De az is lehet, hogy mást értünk feltartás alatt. Ha az az 5 autós a bringás miatt 10 mp-cel kevesebbet állhat a híd végi lámpánál, az még nem feltartás. A hídon 40-es (a zebránál 30-as korlátozás van), nem veszít sokat, aki mögöttem jön végig. De ha egy nálam sokkal lassabb bringás megy ott, és olyan sűrű a forgalom, hogy nem tudják a belsőben menők elengedni (dehogynem tudnák, csak nem akarják), akkor a forgalom úgy is erősen torlódik a Jászainál.

turulpina 2013.07.31. 11:16:06

@igazi hős: bizonyára mást értünk feltartás alatt.

Én onnan nézem, hogy szükségtelenül (mert lenne alternatíva) feltartva idegesítek másokat.

És valóban, én nem tartom különösebben problémásnak, hogy a 3m széles járdán menjek kényelmesen, ahol egyébként 30m-enként jön szembe valaki, ősszel-télen meg szinte senki.

Hogy ettől bunkó lennék, az megítélés kérdése, ha onnan nézem, hogy találkozom átlagban 10 gyalogossal, akiket nem kényszerítek semmilyen irányváltásra (télen 1-el sem), viszont az autós sávban legalább 10 autót lassításra bírok, akkor részemről kisebb a 'társadalmi kockázata' a járdázásomnak.

Szerintem nem a szabály észnélküli betartása mindig a célravezető.

Még egyszer ismétlen, nem megyek különösebben gyorsan, megértem, aki tud és szeret is haladni, nem is az ilyenkről beszélek (itt).

szlan 2013.07.31. 11:25:40

@turulpina: az a baj, hogy a bringások egymást agitálják ilyen hülyeségekre. Mint a pirosozás és a hasonlók. Május 1-én a nagy repülős banzáj idején a Margit híd tele volt bámészkodókkal és sétálókkal, meg gyerekkel mászkálókkal. Szerinted mentek bringások a járdán? Igen. Szerinted lassan mentek? Nem. Szerinted lecsengették a gyalogosokat? Igen. Miközben nagyjából 5 perc átközlekedni az északi oldalra a bringaútra és visszajönni a híd másik végén. Ez ugyanaz mint a pirosozás, hogy a bringa előnyeit ugyanmár használjuk ki, például megállni és újra indulni az nehéz meg időrabló. Aztán meg bringás fórumon megy az anyázás, amikor az ételfutár a Weiss Manfrédon felrakja a Suzuki Swiftet a bringaútra és úgy kerüli ki a dugót. Miért? Neki meg úgy gyorsabb. Tulajdonképpen a gyors közlekedéssel mindig járnak negatívumok, ha kényelmes akarsz lenni akkor gyalogolj, ha gyors, akkor meg alkalmazkodj. Minél gyorsabb, annál jobban kell alkalmazkodnod. Repülővel és helikopterrel már kényelmetlenül sok szabályt kell betartani, kerékpárral szerintem vállalhatóan keveset, csak azokat azért illene.

No mindegy, ez nem is ide tartozik.
A cikk meg szar, mert körtét körtéhez kellene hasonlítani. Esetleg lehetne egy ebringa vs robogó összehasonlítás is akkor már.

2013.07.31. 11:33:56

@szlan: A videó még pusztítóbb, nézd meg, ha eddig nem tetted. Csávókám alig tud elindulni szerencsétlen e-bike-kal, a csaj full béna, fos helyeken mennek, és hibás az egész koncepció, nem egy harmatos kiscsajjal, hanem valami gyakorlott izomemberrel kellett volna összerakni a villanybrinyót.

turulpina 2013.07.31. 11:37:47

@szlan: engem ugyan nem agitál sneki semmire.

Én elsődlegesen autósként határozom meg magam, aki egyébként örömmel bicajozik is (közlekedési eszközként), de tisztában van a túloldal működésével is.

Csengőt csak bicikli úton kódorgók figyelmeztetésére használok, ha tudom hogy tilosban járok (azaz járdán tekerek a főút helyett), akkor nem derogál kettővel tekerni a néni mögött amíg el nem férek mellette.

De azért a józan észt ne dobjuk már sutba, mi a jó fasznak toljam, amikor gyalogostempóban tekerve fele olyan széles vagyok?

Ezzel együtt tudom, hogy 5-ből 4 járdán is tekerő általában türhő módon teszi a dolgát.

A pirosozásról:
- Moszkva-térnél a Retek utcában megy a bicikli út, ahol külön lámpa van a bicikliseknek. 5-ből három türhő (fele bohócruhás ennek is! nem mind koca) átrobog a gyalogos-zöldön, és fény utcai felé menő keresztbezöldön átmenő gyalogosok között. Én mindig megvárom a saját zöldemet, cserében elvárom a gyalogostól, hogy ő se menjen át (a mammerek azért átmennek).
- amikor viszont Széna-térnél a villamos-megállóból mennék tovább a Duna felé, ha épp elfogynak a Moszkva felől jövők, és jönnének a dombról jövők, de még 100m-re most kapják a zöldet, bizony át szoktam menni, két tekerés, három mp, senkit nem zavarok vele.

Olyan piroson, ahol se autóval, se gyalog nem mennék át, biciklivel sem teszem.
De ne legyünk képmutatók, gyalog se megyünk el mindig a zebráig, és várjuk meg a zöldet.

Keelhaul 2013.07.31. 11:38:14

@szlan: "Aztán meg bringás fórumon megy az anyázás, amikor az ételfutár a Weiss Manfrédon felrakja a Suzuki Swiftet a bringaútra és úgy kerüli ki a dugót. Miért? Neki meg úgy gyorsabb."

A különbség csupán annyi, hogy amikor én belemegyek egy pirosba (igen, bele szoktam bizonyos helyeken), akkor ezt CSAK AKKOR teszem meg, ha

1.) Látom, hogy sehol nem jön senki, sem gyalogos, sem autó, és belátom a kereszteződést.
2.) Nem tartok föl senkit, vagy hozok veszélyhelyzetbe senkit közvetett módon sem.

Általában OKKAL megyek bele egy pirosba, azaz nem 10 mp-ről van szó, hanem egy zöldhullám eléréséről.

A másik apró különbség, hogy amikor egy Swift berántja elém a kormányt, akkor én kitöröm a nyakam, míg ha én berántom egy Swift elé, akkor is én töröm ki a nyakam.

Az autósok, akik morognak a pirosozó bringások miatt, azt nem értik, hogy egy kerékpáros, ha nem járdán megy, akkor gyakorlatilag csak kerékpároson és saját magán tud számottevő sérüléseket okozni.

Azt mondjuk én is utálom, ha valaki 22-vel megy, de átmegy a piroson, mert ennek semmi értelme. Általában azért nem így van.

Butch Cassidy 2013.07.31. 11:43:37

Én is próbáltam, nem rossz, nem rossz, de nem kerékpár. És szeretném hallani a user véleményét, amikor fel kell vinnie egy lépcsőn, vagy lemerül az akku az erdő közepén és onnan lábbal kell kihoznia a 20 kilós gépet. Azt meg, hogy valakinek lelki örömöt okoz egy sportszerűtlen versenyzés, már véleményezték sokan...

Keelhaul 2013.07.31. 11:43:52

Más, az igazi férfiak, rendes rövidgatyát hordó, maszkulin egyáltalán nem bizonytalan vagy félszeg, ezért tapinadrágot nem hordó férfiak felé:

Ti hány ilyen mezes gecót láttok aki tízzel megy? Vagy pl ha éppen két interval között vagyok, akkor is harmincöttel kell menjek, hogy bizonyítsam a kőkeménységet?

Most akkor ki az elitista?

turulpina 2013.07.31. 12:00:50

@Keelhaul: bár nem hiszem, hogy engem szólítottál meg (én is hordok felül mezt, bár szponzor- és csapatlogó menteset), én csak a fullos tour-színekben városban bumlizókat tartom röhejesnek, kicsit mint a Rossi-versenymintás-versenybőrruhás utcai motoros.

pudliho 2013.07.31. 12:03:29

Az akku ára elég húzós, talán egyszer majd kitalálnak valami jobb és olcsóbb energia tárolót de addig marad a kerékpár vagy a moped.
Még egy kerékpárra szerelhető kínai dongó motor szett is olcsóbb mint egy akku pakk most.

fofofo 2013.07.31. 12:12:34

Ez nem sporteszköz, hanem közlekedési eszköz. Arra való, hogy ne csatakosra izzadtan érkezzen meg az ember a munkahelyére (mert olyan helyen lakik/dolgozik, hogy egy-két nagy emelkedő mindenképpen útba esik). Vagy hogy a gyengébb fizikai állapotban levőknek is elérhető legyen a kerékpározás azáltal, hogy segít a nehezebb szakaszokon.
Nem értem ezt a sok hozzászólást, hogy "ez nem igazi sport", meg ilyen hülyeségek. Ez szánalmas sznobizmus.

2013.07.31. 12:23:19

@fofofo: nem feltétlen sznobizmusról van szó, hanem arról, hogy sokan - pl én is - közlekedési eszközként is használjuk a biciklit, és büszkék vagyunk az emberi erővel kifejtett teljesítményre, amit ez az e-bike majdnemhogy feleslegessé tesz. Én nem szólok rosszat a pedelec-et használókra, megvannak a nyilvánvaló előnyei, csak épp a kerékpározás lényegi része veszik el, az erőkifejtés, a teljesítmény. Akkor inkább már tényleg egy robogó, azon öltönyben is lehet furikázni, megy 50-60-nal, és városban jól használható. Az e-bike nekem olyan öszvérmegoldás, ami sem a robogó, sem a bicikli előnyeit nem ötvözi jól, inkább egy hóbortos ötlet, egy álbicikli, de aki élvezi, élvezze, én magam is szívesen kipróbálnám, de nem hinném (még így látatlanban sem) hogy huzamosabb ideig késztetést éreznék a használatára. (Télen persze jól jönne egy kevesebb erőkifejtést igénylő közlekedési eszköz, de akkor inkább vennék 50 rongyért egy jó állapotú Babettát.) Az meg, hogy valaki azon vagizik, hogy dombnak fölfele lehagyja a pedelec-kel a sima bicósokat, nem kevésbé sznalmas, mint az ortodox bringások sznobizmusa.

Laciii 2013.07.31. 12:34:30

@shitgun:
Anyám meg örül, hogy nem 60 felett kell elkezdeni jogsival szórakozni hanem továbbra is el tud biciklizni _bármerre_ és pont elég az erőkifejtés, a teljesítmény ahhoz, hogy ne épüljön le viszont nem annyira sok, hogy utána ne tudjon lábra állni.

Nem lett tőle 30 évvel fiatalabb, de úgy tud vele _biciklizni_ mintha.

2013.07.31. 12:42:09

@Laciii: na, hát erre például nagyon is jó, 34 vagyok, ha lesz még olyan, hogy húsz év múlva, akkor szerintem én is tolom majd ilyennel.

turulpina 2013.07.31. 12:42:12

@shitgun: "csak épp a kerékpározás lényegi része veszik el, az erőkifejtés, a teljesítmény"

Nem veszik el, csak kevesebb szükséges. A pedelecnél biztosan, mert ha nem tekersz, a motor se segít.
Annyit ér mint egy bazi erős hátszél, 20 helyett tudsz 25-el menni, 10 helyett 15-el.

És esetemben nekiállsz a Budakeszi útnak, amire enélkül korábban csak azt mondtad: faszt.

Nem versenyzőknek, rendszeres sportolóknak kell, de nem is kényszeríti őket erre senki.

2013.07.31. 12:53:31

@turulpina: világos, a magam nevében fogalmaztam, én inkább izzadok és feszülök, mert irodai patkány vagyok, gyúrni nem járok, futni utálok, ami mozgás van az életemben, az a kerékpár, és ha már, akkor legyen kövér. De még egyszer, én nem fikázom a pedelec dolgot, sok helyzetben/embernek totál királyság, nekem speciel nem kéne (arról nem is beszélve, hogy 350-ből már nagyon fain hagyományos biciklit lehet venni, én inkább ott keresgélnék, ha lenne fölös 350-em:)

igazi hős 2013.07.31. 12:53:38

@Butch Cassidy: Ne rágódjunk ezen a 20 kilón. Az én bringán 16 kiló, de többnyire lóg rajta egy 4 kilós összekötő rúd, meg egy másik 12 kilós bringa. Ja, meg egy 26 kilós gyerek. És mégsem szoktunk ottragadni sehol, bár a durva emelkedőkön tolni kell.

igazi hős 2013.07.31. 13:00:50

@shitgun: "irodai patkány vagyok, gyúrni nem járok, futni utálok" Mintha én írtam volna, kiegészítve azzal, hogy a bringázás "ingyen idő", mert munkába járni muszáj és se autóval, se BKV-val nem lenne igazán gyorsabb.

Cecan Basescu 2013.07.31. 13:08:02

@turulpina: Én vagyok az egyik ilyen türhő. Jobban preferálom a balkáni stílust felütve egy kis européer előzékenységgel. Simán átcsorgok a kereszteződésen olyan tempóval amivel látja a gyalog is, h simán megállok, ha kell. Visszafelé még egyszerűbb mert felfelé kell tekerni. Ez így ebben a formában olyan mint a te járdázásod. Mindkettőt lehet ésszel művelni...

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.31. 13:11:43

@Silent Bob: és ez téged vajon miért zavar, buzigyerek? Fáj, hogy inkább a bringájával foglalkozik és nem veled? :D

Johnny336 2013.07.31. 13:14:10

@igazi hős: inkább mozgással töltöm el a munkábaingázást, mint üljek a dugóban.
Az általam preferált munkábajárós időszakban szinte kivétel nélkül dugóban szopnék, autóval, BKV-val, akármivel.
Ellenben biciklivel 24-25 kmh átlaggal közlekedek, utazósebességem 30-32 km/h. Zuhanyzó van, a reggeli mozgás felfrissít, kb. a legjobb pontja a munkának :D

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.31. 13:14:34

@turulpina: te egy kifejezett pöcsfej vagy. Fasznak nem neveznélek, mert ahhoz kicsi vagy és löttyedt. :D
Remélem, lassan tényleg eljutunk oda, hogy a rendőrök az ilyen fasszopó köcsögöket megbüntetik végre.

Silent Bob 2013.07.31. 13:19:48

@álfirkász: Leginkább azért mert előttem balfaszkodik a bringasávban, aztán 90%-ban a pirosnál elmegy mellettem (mert ő nem áll meg) és kezdődik elölről. Ezt leszámítva csak vicces. :)

Silent Bob 2013.07.31. 13:20:27

@álfirkász: De úgy érzem valaki magára ismert. :D

Cecan Basescu 2013.07.31. 13:21:19

@shitgun: Igen, mert az Andrássyn laksz, ha mondjuk Hűvösvölgyből kellene bejárnod a Kolosy-ra, akkor az első Kapy úti mászás után gondolkodóba esnél. Nincs ilyen bringám egy batár montival járok saját erőből 25-40 közt, de néha eljátszom a gondolattal, h jó lenne egy kis hátszél. Legalább olyan mint amit a touron használt a gyerek.

2013.07.31. 13:25:10

@Cecan Basescu: Király utca:)) és onnan is csak Kőbányára járok, szóval lapos mint az Alföld, ez tény, de igazad van, egy kollegám Budaörsről tolja, pár napja hazamentem vele, van ott egy olyan emelkedő, amit ha minden nap meg kéne másznom, megszomorodnék.

turulpina 2013.07.31. 13:31:04

@álfirkász: magadra ismertél, töki? :)

turulpina 2013.07.31. 13:33:12

@Cecan Basescu: értem én, meg elvileg lehet is, csak ott a gyalog is keresztbe tud tenni (menni), amitől kétélű a fegyver.

dukeekud 2013.07.31. 13:34:29

Egyetertek, a varosi kozlekedes legjobb modja az elektromos kerekpar. Gyors, olcso, kornyezetbarat, nem okoz dugot, nem foglalja a helyet az utakon, nem gond a parkolas.
Milyen fasza lenne mar, ha az autoutakat 3-4 savos kerekparutaka alakitanak.
Es ki mar sokat izzadt kerekparon, annak roppant szorakoztato, hogy a villanymotor huza.

Silent Bob 2013.07.31. 13:41:56

@dukeekud: Szerintem az elektromos roller menőbb. :)

Cecan Basescu 2013.07.31. 13:47:17

@turulpina: Pont azt mondom, ha Szilágyi lámpa felől jössz, pont teli pirosra érkezel. Akkor megy át moszkván a nép + kanyarodnak az autók a Mammut felé. Után simán vállalható. De ha nekem van zöldem, akkor sem rongyolok át ott 40el, mert 10-ből 5-ször lesz egy öreg, vagány tini, csöves vagy egy random figyelmetlen aki lelép elém.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.31. 13:47:17

@Silent Bob: rosszul érzed, csak rühellem a magadfajta, nagypofájú tetveket, akik miatt olyan rossz a biciklisek híre.
Mondjuk száguldozni nem szokásom, de nem is vagyok rá kötelezve, szóval lehet kussolni. :D

Silent Bob 2013.07.31. 13:53:34

@álfirkász: Bekaphatod a faszomat. Tényleg azért vagyok tetű meg miattam utálják a bringásokat, mert kiröhögöm azokat a dagadt faszokat, akik full versenyszerkóban tekerik a szarjukat tízzel? Idióta.

Silent Bob 2013.07.31. 13:54:49

@álfirkász: A biciklisek rossz híre pont az olyan faszszopók miatt van, akik tekerni nem tudnak, ezért gurulnak át ötösével a piroson, mert különben soha nem érnének A-ból B-be.

dukeekud 2013.07.31. 14:39:46

@shitgun: "Csávókám alig tud elindulni szerencsétlen e-bike-kal, a csaj full béna, fos helyeken mennek, és hibás az egész koncepció, nem egy harmatos kiscsajjal, hanem valami gyakorlott izomemberrel kellett volna összerakni a villanybrinyót. "

Azert egy 250 wattos motortol nem lehet csodakat varni. 500 watt azert kell ahhoz, hogy az indulas is zokkenomentes legyen.

Keelhaul 2013.07.31. 14:58:36

@Silent Bob: @álfirkász: Látom beindult a faszméregetés.

Paprét sorompótól sorompóig. MENNYI? HALLJUK!

Keelhaul 2013.07.31. 15:14:35

@wowww: Én továbbra sem értem, miért zavar bárkit is, hogy xyz Contadornak érzi magát egy saxobankos mez viselése közben.

Járdázni viszont szerintem TILOS kellene hogy legyen. Ha valaki járdán akar kerékpárral mutatkozni, akkor azt toló pozícióban tegye meg.

Silent Bob 2013.07.31. 15:28:55

@Keelhaul: Fasz tudja, én dolgozni járok bringával. Belváros - Stadionok, kb. 7 km, lámpákkal együtt húszas átlag. Nekem ez normál tempó, a Ligetben néha megelőznek, amúgy bringával nem nagyon szoktak.
Teljes mértékben leszarom amúgy, hogy mi mennyivel megy, ami bosszant, az az amikor állok a lámpánál, elgurulnak mellettem, aztán 100 m után visszaelőzöm és a következő lámpánál kezdődik elölről. Én azt is leszarom, ha átmegy a piroson, legfeljebb megdöglik, csak ne ezzel pótolja a kraftot.

MostmarAztanEleg 2013.07.31. 15:36:13

Én vennék ilyet, ha nyugger lennék... Addig is azért taposok, hogy megérjem, hogy nyugger legyek :D

Silent Bob 2013.07.31. 16:04:11

@MostmarAztanEleg: Ja. Amúgy az ötlet nem rossz, csak geci ronda ez a "kerékpár".

igazi hős 2013.07.31. 21:49:30

@wowww: Negyed ekkora ár mellett talán mérhető mennyiségű pedelec lenne (lesz), ilyen mellett soha. Viszont nem is bringagyászokon kell menni (kivéve a nagyon széles helyeket, pl. Népliget, Városliget, Stefánia), hanem bringasáv kéne sokkal több helyre.

Perillustris 2013.07.31. 23:56:43

@midnight coder: "Igazából soha nem értettem, hogy a bringásoknak miért jó hogy homokos bohócnak öltözve tekernek."

Nyugodt pillanatodban gondolkozz el azon, vajon miért asszociálsz egy sportruházat kapcsán a homokosokra...

gerberus 2013.08.01. 01:00:29

Két dolog kéne, e-kerékpárnak és e-kiegészítőknek is: egyrészt, hogy legyen normálisabb az ára, másrészt, hogy nézzen ki jól, stílusos, dizájnos, de mindenképpen elfogadható külsejű legyen, a Babetta-utánzat például nem az. A könnyebbség lehetne egy harmadik szempont, de az akku súlya gépészetileg adott, egyelőre legalábbis. Szóval az első kettőre kellene ráfeküdni ahhoz, hogy elterjedt jelenség legyen.

Scuttle 2013.08.01. 12:37:46

Egyesek logikájából azt kell leszűrnöm, hogy amikor a 15 kg os montim melett elhúz egy 7 kilós oútis az „csalás”? (amikor én hagyom le felfele országúton akkor persze öröm van:P )
Persze nem csalás az csak más, ezt egy magát igazi kerekezőnek tartó embernek fel kéne fognia. Ennek a pedelecnek is megvan a maga helye, na nem mint sport de közlekedési eszköznek bizonyos rétegeknek nem lehet rossz.
Az, hogy valaki abban leli örömét, hogy gépi rásegítéssel le tud hagyni valakit hát legyen az illető baja.
A videó meg egy fos, ha már összehasonlítotok legalább legyenek közel egyenlő feltételek kerékpáros és kerékpár részről is 350e pedelec, akkor 350e oúti pl.

elektromoskerekpar 2013.08.01. 18:05:53

Kedves olvasók és írók! Látom elég vegyesek a hozzászólások a cikkel kapcsolatban. Én mint a kerékpár készítője örülök, hogy beszéltek a témáról. Ami tuti biztos, hogy nincs két azonos ember. Sem ízlésben sem izomerőben. Az elektromos kerékpár mint például a roller vagy a 120 lóerős motor nem lehet jó mindenkinek. Mint minden járműből itt is elég széles a választék így mindenki megtalálja a maga járgányát. A jövőben megpróbálok majd látványos videókat készíteni amin látszanak majd az előnyök és a hátrányok is. Ezt a videót a Budapesti kollégák csinálták és szerintem tökéletes. Az újságíróknak köszönöm a korrekt cikket, a hozzászólóknak meg kellemes tekerést és/vagy pedelecezést kívánok! - Roland
süti beállítások módosítása