Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A bringás baleseti adatok cáfolják a rendőröket

2013.07.26. 14:01 - kirk kapitány

A Magyar Kerékpárosklub egyáltalán nem lehangoló adatokat olvasott ki a rendőrség kerékpárosokat érintő razziájából. László János klubelnök szerint kifejezetten jó eredménynek tekinthető, ha a csengő hiányát is beleértve, ami a közlekedés biztonságát igazán nem befolyásolja, az ellenőrzött bringásoknak csak mintegy 20 százalékánál találtak problémát a hatóságok.

Az MKK által összegyűjtött közlekedési statisztikai számok ugyanakkor kifejezetten azt jelzik, hogy miközben évek óta jelentősen nő a kerékpárhasználat, csökkent a komoly balesetek száma. Nemcsak a kerékpárosok halálával végződő tragédiák száma esett vissza, hanem érzékelhetően a kerékpárosok által okozott súlyos, halálos kimenetelű balesetekből is kevesebb történt az elmúlt években.

A Teve utcai Rendőrpalota kerékpártárolója előtt megtartott sajtóeseményen az is kiderült, hogy csökkenő tendenciát mutat az ittasvezetési statisztika is, és ezen belül kevesebb lett az alkoholos befolyásoltság miatt büntetett kerékpárosok aránya is.

20130726 131945
KépaláFotó: /

Az MKK a sajtótájékoztatón szándéknyilatkozatot írt alá az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottságát képviselő Kiss Csaba elezredessel, hogy a jövőben közösen értékeljék ki a kerékpárosok személyi sérülésével járó balesetek okait, valamint közösen tegyenek javaslatokat a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére.

A Kerékagy is érdeklődött a rendőrségnél, hogy milyen statisztikai adatok alapján minősítették lehangolónak a kerékpárral közlekedők szabálykövetési morálját lehangolónak. A rendőrség szerint az éjszakai ellenőrzések során találtak sok szabálytalankodó biciklist.

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr675427592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiri bá 2013.07.26. 15:16:40

"A Kerékagy is érdeklődött a rendőrségnél, hogy milyen statisztikai adatok alapján minősítették lehangolónak a kerékpárral közlekedők szabálykövetési morálját lehangolónak."

Állnának csak ki a belváros helyett a külvárosi részekre és 10-ből 8-nak repülhetne is a piroson áthaladásért a 150k-s bünti...

Flaggx 2013.07.26. 15:22:32

Én úgy látom, inkább rosszabb a tendencia. Amíg tavaly nyáron elvétve láttam piroson áthajtó bringást, ma már napi szinten 2-3-at is (napi 20-30 perces út alatt). Az, hogy nincs belőle komolyabb baleset, nem annyira az ilyen bicikliseknek köszönhető...

De azon is csodálkozom, hogy pl. a szentendrei úton nem hal meg egy biciklis napiszinten. Ha 10ből 9 tudja használni a párhuzamosan futó bicikliutat, a többinek miért derogál?

Johnny336 2013.07.26. 15:42:39

@Flaggx: ezt én sem értem. Ráadásul nem gyorsabbak pl. nálam, egy-két outis kivételével, akik tényleg tudnak haladni.

Kedvencem az a csóka volt a Kiskörúton, akit kétszer előztem meg, mert hiába egy tüdőbeteg csiga lassúságával vetekedett, míg én megálltam a pirosnál, ő vidáman átcsorgott.

Szeretik bringástársak előhozni, hogy autósok is átmennek a piroson. Ez így van. Ahogy az autósok szoktak átmenni, úgy én is. Tehát sárgán átmegyek, és belecsúszok a pirosba. De teli piroson, ami több, mint 5 másodperce piros, ahogy sok kerékpáros teszi, csak egyetlen autót láttam áthajtani életemben, az is fekete Audi volt, tele kohányokkal.

Érdekes módon az ilyen piroson áthajtókat mindig utolérem, és lehagyom, mint a szart.

Legutóbb rászóltam egy ilyenre, hogy tempót tekerjen, úgy legyen gyors - csak nézett nagy szemekkel...

Bretschneider detektív 2013.07.26. 15:42:49

Kislányommal letekertünk a hétvégén vagy 120 km-t, kisutakon, falvak között, Tolna-Bács megye.

10 autósból 4 dudál amikor elzuhan melletted 100+szal, de úgy, hogy én a profi kerékpáros is beszarok és beszitálok.

Autós is vagyok, de B-s jogsit szerintem csak az kaphatna, aki előtte lebiciklizett forgalomban 30 km-t. Az nem olyan nagy táv, de megtapasztalja a másik oldalt is.

Gallaxyz 2013.07.26. 15:42:55

A Kerékpáros Klub és a Kerékagy tobábbra se fogja fel, hogy mi a hiba! Ahelyett, hogy magyarázkodnátok - mikor mindnki számára nyilvánvaló, hogy a rendőröknek igazuk van, hiszen nap mint nap tapasztalhatja mindenki, hogy a bringások többse a legalapvetőbb szabályokat is magasról leszarja és egyúttal szarnak minden más közlekedőre is, legyen az gyalogos, autós vagy épp a többi bringás - inkább üvöltve kellene felhívnotok a figyelmet a szabályok betartásának fontosságára és a normális közlekedésre!

Ehelyett nemrég az Allycat-os kreténeket népszerüsítettétek itt ezen az oldalon, mert az "Allycat kultúra" (ami úgy a szabályok minél nagyobb ívű leszarásáról szól) olyan menő.

Leginkább azért durva, hogy ennyire síkhülyék vagytok, mert a szabályos közlekedés mindennél inkább a ti érdeketek lenne, hiszen a kerékpáros a legvédtelenebb szereplő a forgalomban. Ehelyett még bátorítjátok is a szerencsétlen követőiteket és hamis önbizalmat tápláltok beléjük, hogy "nyomjátok csak bátran, úgyis mi vagyunk a királyok, minden út bringaút, stb..." - egészen addig amíg szembe nem jön egy kispolszki lökhárítója.

Csak így tovább faszfejek!

Bretschneider detektív 2013.07.26. 15:46:21

@Bretschneider detektív: Ja, lakott területen belül is, 40-es táblánál is, stb.

Nem általánosítanék, nem vonok le következtetést, egy konkrét kirándulás egy konkrét tapasztalata.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.07.26. 15:48:51

én azt hittem nincs a szabályoknak megfelelő bringás a városban (csengő, ilyenolyan prizma, stb)

ehhez képest a 20% valóban nem mondható lehangolónak, bár inkább a pirosozó/járdázó közveszélyes idiótákkal foglalkoznának mint a csengő/prizmákkal...

Riwii 2013.07.26. 15:49:32

@Bretschneider detektív: Hogy lehet, hogy rám soha nem szoktak dudálni? Gondolom véletlenül se kerékpárút mellett tekertetek az úttesten, annak is a közepén ugye? Az külön szép, hogy egy dudaszótól beszitálsz, baromi profi lehetsz! Vasúti sín mellett mindenesetre sose tekerj, mert ha netán a vonat dudál egy átjáróban akkor ott halsz meg helyben, ha egy autó dudájától is beszitálsz.

Azért az se semmi, hogy milyen szemlézered van, a rendőrök mit nem adnának egy ilyenért! Csak ránézel az autóra és máris megmondod, hogy az nem 90-nel ment, hanem 100 fölött. Még a radar is +/-5 km/h-t téved, de te szemre teljes biztonsággal megmondod, hogy az nem 90, hanem 100! Fantasztikus! Kár, hogy nincs már Friderikusz Só, ezzel simán felléphetnél!

Riwii 2013.07.26. 15:51:04

@Bretschneider detektív: Szerintem 20-as táblánál is. Akkor már...

Guszty 2013.07.26. 15:52:06

@Bretschneider detektív: A dudálással mi a probléma?:
"30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad."

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.07.26. 15:54:58

@Guszty: az vele a baj, hogy aki a bódéjában ül, az el se tudja képzelni hogy akinek a fülébe dudál annak az mennyire hangos. (nem kicsit)

Svartalfar 2013.07.26. 16:03:32

Csak azt nem értem, hogy ez a sok tökéletes sofőrnek nevezett gyökérkefe aki autóval jár még a budira is mi a fenét keres egy kerékpáros oldalon??? Majd ha egyszer felülsz a lusta seggeddel egy kerékpárra és elmész egy nagyobb városba kerékpározni ott majd meglátod, hogy a fajtársaid mennyire figyelnek majd rád és utána puffogjál meg dobálózz a szabályokkal te 1/2-ed kegyelem!

Flaggx 2013.07.26. 16:18:05

@Svartalfar: 1. Index-címlapon virító bődületes hazugság miatt.
2. Kíváncsiságból, hogy vajon mit közvetít a bringásoknak egy biciklis blog, mondjuk egy motoros bloghoz képest, ahol szinte minden cikkben felhívják a figyelmet a megfelelő ruházatra és a közlekedési szabályok betartására, sőt, külön bejegyzéseket szentelnek nekik. Ehhez képest, itt még bátorítják is a bicikliseket a szabályok áthágására, akik aztán fel vannak háborodva, hogy ellenőrzik és büntetik őket ezmiatt minimális összeggel.
3. Szoktam biciklizni Budapesten - igaz, ritkán - de mindig ügyelek arra, hogy minél kisebb zavaró tényező legyek a többi közlekedőnek, és ha tehetem a bicikliutat használom, és NEM SZEGEK KÖZLEKEDÉSI SZABÁLYT SZÁNT SZÁNDÉKKAL!
4. Az meg már a Rendőrségre nézve is szánalmas, hogy Budapesten, ahol naponta több tízezer ember ül bringára, napi átlagban 110 biciklist tudtak ellenőrizni, azt is csak egy nagyonnagy akció keretében.

Gallaxyz 2013.07.26. 16:21:25

@Svartalfar: Hisztizhetsz itt napestig, viszont ha ütközünk akkor én kiszállok az autóból, téged meg a mentő visz el (jó esetben).

Ezért dobálózunk itt a magadfajtáknak a szabályokkal, ha lenne eszed inkább megköszönnéd, hogy felhívjuk a figyelmedet erre - ha már az érdekeidet (állítólag) képviselni hivatott kerékpáros szervezet szarik bele. De persze szarjál rá te is, tekerj csak át minden piroson továbbra is nagy pofával, tekerj be az egyirányú utcákba szemből, tekerj át 40-nel a zebrákon, basszál lámpát kapcsolni este vagy láthatóságit húzni a városon kívűl, aztán meg majd háborodjál fel ha elütnek. Ne felejtsd el: fő a büszkeség! A sírodon majd kurva jól fog mutatni, hogy te bezzeg nem voltál olyan lusta fasz, mint az autós aki elütött és tovább él. Minden út bringaút YEAHHH!

Flaggx 2013.07.26. 16:22:07

@Gallaxyz: Na ja, mintha az Isle of Man TT-t akarnák megtartani Budapesten, hétköznap 10-től 14-ig, mindenféle biztosítás nélkül, mert az milyen kemény.

Reggie 2013.07.26. 16:26:13

@Svartalfar: Ahhoz el kene jutnod egy adott ertelmi szinvonalig, hogy meg tudd erteni.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.07.26. 16:34:55

nadeuraim.

több tiszteletet kérnék mindenkitől, hiszen mindannyian közösen közlekedünk, járműtől függetlenül.

A nagyobb vigyázzon a kisebbre/gyengébbre, és ne azon örömködjön hogy az ütközésükből ki kerül ki majd "győztesen".

köszönöm.

gyongyvir 2013.07.26. 16:43:57

Hááát, van egy olyan gyanúm, hogy 20% szabálytalanság az autósoknál is összejönne (prizma-szintű hibákból). És ugye remélem azzal egyet értetek, hogy az autósnak sokkal nagyobb a felelőssége.
Az autók többsége 90 és 130 között megy (nem vagyok radar), nem lassít, úgy előzi a biciklist is kb. fél méter távolságból. Jól tudom, hogy a másik sávba teljesen át kellene mennie az autósnak? Tényleg próbáljátok ki egyszer, autósok, hogy milyen remek élmény egy ilyen előzés.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 16:47:35

@Flaggx: a fonodo kerekparsavrol ugyanigy beszelnek a laikusok: "kibaszott veszelyes, csoda hogy nincs minden nap halalos baleset" .. nemhogy nem csoda, hanem torvenyszeru, hogy nincs :D Sot.

Aki napi szinten biciklizik erti mi a baj a szeparalt keskeny (gyalogosokkal sulyosbitott) kerekparuttal. En tudom. Valszeg te nem.

Gallaxyz 2013.07.26. 16:50:12

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "A nagyobb vigyázzon a kisebbre/gyengébbre, és ne azon örömködjön hogy az ütközésükből ki kerül ki majd "győztesen".

És neked ennyi elég? Már hogy ezt így kinyilatkoztatod? És ha nem vigyáz? Mert mondjuk nem olvasta a kommentedet, mert mondjuk egy 20 órája úton levő, kikötött tachográffal közlekedő török kamionos? Akkor is kimész elé bátran "mert a nagyobb vigyázzon a kisebbre" bullshitben hiszel mindenek felett?

Nem lenne célszerűbb ha inkább azt hirdetnétek, hogy mindeni figyeljen, mindenk vigyázzon, de aki védtelen az vésse a fejébe, hogy rohadtul figyeljen mások helyett is, ha meg akarja élni a nyugdíjkorhatárt? Csak mert ez a valóság, amit te hirdetsz az meg egy mesekönyv.

Ha elhiszed, hogy az úton mások fognak vigyázni rád saját magad helyett, azzal gyakorlatilag alá is írtad a halálos ítéleted. És ebből a szempontból tök mindegy, hogy bringán ülsz, autóban vagy egy Kamazban. Mindennél van erősebb...

Dubito 2013.07.26. 16:50:41

A razzia nem arról szólt, hogy piroson áthaladó bringásokat bírságoltak a rendőrök, hanem arról, hogy egyébként szabályosan közlekedőket állítottak meg és csesztettek, pl. a csengő hiányáért. És ez a probléma.

Akinek meg rendben van a bringája és nem is piált, azután is nyugodtan fittyet hányhat bármilyen közlekedési szabályra, nem esik bántódása. Legfeljebb elütik.

De hát ez semmiben sem különbözik attól az álcselekvéstől, ahogy a rendőrök az autósokat is vegzálni szokták.

ex-dr. vuk 2013.07.26. 16:56:07

@Dubito: ez ugyanaz hogy pl. zebran nem adnak elsobbseget az autosok, rendorseg megoldasa: trafipax!!! wtf???
nemhogy siman atmenne egy rendor civilkent es utana 50 meterrel kiszednenek mindenkit aki nem engedte el, aaaa neeeeem. az hulyeseg. na ez ugyanez

Flaggx 2013.07.26. 16:57:29

@ex-dr. vuk: Szűkek, gyalogosokat kell kerülgetni, a térkövezett meg széthullik. Akárcsak Budapest aszfalt vagy macskaköves útjai, amik sokszor szűkek, bicikliseket kell kerülgetni, vagy kátyúkat. Mégsem hajtok motorral vagy autóval a járdán, mert az utak szarok.
A bicikliúton pedig ritkán kerülgetnek 70el száguldó gyalogosok.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.07.26. 17:00:01

@Gallaxyz: ezt most nekem mondod? csaknem 40 éve tekerek városban, megtanultam magamra vigyázni, amennyire lehet...

nem igazán értem hogy hova akarsz ezzel kilyukadni. ki állította hogy ne vigyázzunk magunkra, mert majd mások, meg hasonló okosságokat?

te találtad ki?

Bretschneider detektív 2013.07.26. 17:15:23

@Guszty: Hát például ez a probléma. És amerre jártunk NINCS kerékpárút. Az út széle szirszar, alig lehet rajta haladni. Az egyik csávó pl. akkor dudált, amikor kanyarban megelőzött minket úgy, hogy szembe épp a helyközi busz jött. Mentünk le a fűbe az árokba. Húsz centire elhúz melletted és akkor dudál, amikor melléd ért. Ne ijedj meg, nem muszáj. A 12 éves lány se ijedjen meg.

A többi (szerencsére több) autós miért bírta ki dudálás nélkül? Mentek a picsába ezzel a felfogással.

És nincs szemradarom, de magam is vezetek rendszeresen (többet, mint kerékpározok), így azért 10-20 km / óra különbséggel meg merem saccolni...

Dubito 2013.07.26. 17:18:08

@ex-dr. vuk: ááá.. ilyen rafinált módszereket ne várj a magyar rendőrségtől. Ha rajtuk múlna, sorsolással választanák ki, kinek postázzák a bünticsekkeket, legyen meg az előírt havi bevétel.

Reggie 2013.07.26. 17:21:02

@Bretschneider detektív: Azert eleg nagy felelotlenseg ugy kivinni a gyerekedet kerekparozni a foutra, hogy egy dudalastol is megijed es beszital, mert barmikor baleset lehet belole. Egyertelmu, hogy alkalmatlan a kerekparos kozlekedesre, majd ha idosebb lesz akkor kell vele probalkozni.

Bretschneider detektív 2013.07.26. 17:23:50

Hja és még annyi, hogy az iskolában májusban volt kerékpáros oktatás, ki-mit-tud, stb. és a lányom a rendőrök által is szénné lett dicsérve KRESZ-tudása és gyakorlata miatt, a biciklijén azóta hivatalos matrica van, hogy valamennyi szabálynak megfelel, jól felkészített kerékpár. (Mondjuk ezen röhögtem, mert ha leesik róla valami, és nem pótolom azonnal, akkor már érvénytelen a matrica. Na mindegy, az adott, véletlenszerű pillanatban minden OK volt rajta, és ügyelünk is, hogy a család valamennyi járműve rendben legyen.)

És autóval is úgy közlekedem, hogy odafigyelek a másikra, ezért aztán onnan is van egy csomó érdekes élményem, ugyanazokról a barmokról kb. Ja, és középkorú férfi vagyok.

Bretschneider detektív 2013.07.26. 17:25:35

@Reggie: Nem főúton kerékpároztunk, ha tudsz olvasni. Falvak közt, kis, sokadrangú utakon (nem direkt, ilyen utak vannak A és B pont között, ahová mentünk. És a dudálástól én ijedtem meg. Ő jóval előttem ment, én kaptam a fülembe. És lásd előző kommentemet, nem alkalmatlan.

Amúgy hol gyakorlatoztatnád te a gyerekedet?

Bretschneider detektív 2013.07.26. 17:26:59

@Reggie: Amúgy akinek csak kerékpárja van és azzal közlekedik mindennap a tanyáról az iskolába, az felelőtlen? Esőben, szélben, kátyúkat kerülgetve? (Nem mi, csak hát ismerek ilyen gyerekeket.)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.07.26. 17:27:18

@Reggie: azabaj hogy a dudák hangereje arra van kitalálva hogy a teljesen hangszigetelt bódédban is igencsak meghalljad már messziről. Akkor képzeld el mindezt 2-3 méterre a füledtől, mindenféle szigetelés nélkül. Nem mondom hogy próbáld ki, mert a próbában benne van hogy készülsz rá, de nem hinném hogy te szemrebbenés nélkül vennéd ha valaki a semmiből ráddudál szabadtéren két méterről...

Azért mert a szabály megengedi hogy dudálj, attól még nem feltétlenül kell ám minden előzésnél. Sőt semmire nem jó, csakhogy mélyítsük az ellentéteket a közlekedőtársaink között.

Bretschneider detektív 2013.07.26. 17:28:34

Többet nem válaszolok olyan kommentekre, akik úgy reagálnak, hogy el sem olvassák amit írtam. (Vagy nem tudják értelmezni?)

Bretschneider detektív 2013.07.26. 17:35:07

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Bizony, az autót már messziről hallod, csak ő hiszi magáról, hogy lopakodó (tisztelet a szerencsére többséget kitevő kivételnek), le is húzódsz, ő meg vérszemet kap, mert gyávaságnak véli, s épp csak hogy nem ver hátba a visszapillantójával. Jól belátható útszakaszon, még csak véletlenül sem használva a másik sávot. Egyszer kerültek ki e hétvégén úgy rendesen, amikor egy kombájn ment előttünk. Annak nem dudáltak, érdekes módon.

Reggie 2013.07.26. 17:35:46

@Bretschneider detektív:
"A 12 éves lány se ijedjen meg."
Ez alapjan ugy lehetett erteni, hogy megijedt.

A foutat meg valoban tevesen irtam, orszagutat akartam.

"Amúgy hol gyakorlatoztatnád te a gyerekedet?"
Nem a hollal volt gond.

2013.07.26. 17:26:59 Nem a kerekpar+gyerek kombotol lesz felelotlenseg, hanem attol, hogy ugy engedik az utakra, hogy egy szabalyos es ezaltal barmikor elofordulo esemenytol(azaz itt a hangjelzes) megijed es igy balesetet okozhat.

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Teljesen mindegy, a szituacio szabalyos es a szabalyos szituaciokat tudni kell kezelni, mert egyebkent balesetveszelyes.
(Mondjuk en siman birnam, de nem vagyok mervado, mert megszoktam a veletlenszeru, eros(>150dB) zajokat mas okbol.)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.07.26. 17:41:19

@Gallaxyz: "a bringások többse a legalapvetőbb szabályokat is magasról leszarja és egyúttal szarnak minden más közlekedőre is"

nincs iagazad, a kerékpárosok többsége (ahogy az autósok többsége is) rendkívül szabálytisztelő ember, aki próbál szabályosan és biztonságosan eljutni a céljáig.

Csakhogy őket nem veszed észre, nem tűnnek ki a szimpla közlekedők masszájából, ellentétben azzal a kisszámú, de annál ön-, és közveszélyesebb idiótával, akikre ráillik a leírásod, hozzátéve, hogy a másféle közlekedési eszközt használók között is ugyanígy megtalálható e feltűnő, de annál irritálóbb kisebbség.

Reggie 2013.07.26. 17:42:59

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Ez nem igaz. Amikor pirosnal allok a biciklivel, akkor mindig megbamulnak, ugyhogy szerintem ez a feltunobb.

JT_Biopower 2013.07.26. 17:46:55

Az autós kommentelőktől szeretném megkérdezni, hogy ők mit tesznek, ha szabálytalan autóssal találkoznak?
Én bringásként például a piroson áthaladó bringásra rászólok, még ha visszapofáz akkor is. Vagy ha nincs lámpája/nem kapcsolja be, stb.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.07.26. 17:49:00

@Reggie: és hol/hogyan kéne rászoktatni a kitudja hány decibeles véletlenszerű hangokra a 12 éves kislányokat, hogy utána kiengedhessük az utcára?

(ha már hozzászoktál a >150db-hez akkor igencsak halláskárosult lehetsz, úgyhogy nemcsoda hogy simán bírnád)

ex-dr. vuk 2013.07.26. 17:50:42

@JT_Biopower: ezt en is probaltam, de teljesen ertelmetlen. Pl. azert, mert tudjak, hogy szabalytalan. Semmi ertelme szolni is erte.

En a csikkeldobokra szoktam raszolni, az mar mas teszta, altalaban felveszik es kidobjak, es talan kesobb emlekezni fognak arra, hogy valaki valamikor rajuk szolt mar ezert :)

Reggie 2013.07.26. 17:54:04

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Mondjuk tanpalyan, vagy megvarni mig nem lesz ijedos vagy nem rantogatja a kormanyt miatta. Esetleg lehet szoktatni otthon is, egy dudat es 12V-os akksit eleg olcson kapsz vateran.

(Tudod ott ahol sokszor elofordul ekkora terheles, ott fulvedot szokas alkalmazni(eloiras van ra). Persze ettol fuggetlenul neha elofordult, hogy nem volt fent, de elarulom egyik naprol a masikra ennyitol nem kapsz hallaskarosodast. Gondolom ha voltal katona te sem suketultel meg a loveszgyakorlaton, bar teny, hogy ott tobbnyire szabad terben van.)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.07.26. 18:01:13

@Reggie:
tanpályán nem lehet ilyesmit gyakorolni, hiszen ott számítasz rá.

Inkább azt kéne gyakorolni tanpályán hogyan kell egy kerékpárost biztonságosan megelőzni. Ugyanis egy kerékpár bármikor megváltoztathatja az irányát duda nélkül is, pl egy nagyobb úthiba, egy szembejövő kamion menetszele, egy nagyobb széllökés, stb. Ezért nem szabad 20 centi oldaltávolsággal előzni még kis sebességkülönbség esetén sem.

Reggie 2013.07.26. 18:06:42

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Az nem mindig szamit, hogy szamitasz ra. Ha latnad hogyan rezzennek ossze sorozatosan a hallgatok a nagyfesz laborban a meteres periodikus atutesnel, pedig szamitanak ra...

JT_Biopower 2013.07.26. 18:14:59

Autóvezető tanulókat is kiviszik a forgalomba vagy csak velem kivételeztek?

Don Quixote de la Ferko 2013.07.26. 18:15:33

Csak 20 %

Éljen.
Alleluja.
Jaj de jó.
Arohadtmocskospénzbehajtóksunyistatisztikája.
Csak 20 %.

Lefordítom:

100 autóból
-ötnek nincs semmilyen világítása
-ötnek nincs használható fékrendszere
-ötnek nincs futófelület a gumiján
-ötnek a "károsanyagkibocsátása" a megengedett százszorosa.

Csak 20%. Mi a probléma. Csak 20 %.

Ugye nem nagy baj, ha azt mondom, a csak 20%-ot harsogó betegagyú kerékpárosklubosok vagy közvetlen családtagjuk lesz az, aki az autósok *** CSAK *** 20%-ának mondható hibája miatt lesz kivasalva, vagy nyüved meg tüdőrákban.

Tényleg ennyire idióták a kerékpárosok, hogy állandóan hirdetni kell a sötétségüket?

1 db. is sok lenne, nem 20%.

Reggie 2013.07.26. 18:19:09

@Don Quixote de la Ferko: Mondjuk kerdes, hogy ebbol mennyi volt a csengo. Mert annak hianya kb. annyira veszelyes, mint ha nem lenne a kocsiban emelo.

prolee 2013.07.26. 18:57:26

@Dubito: Nagyon jól látod a helyzetet. Nincs közlekedésbiztonsági célja az intézkedéseknek.
Pénzbehajtási célja van.
Egy bringabuzi százezreket tol bele a járgányba. Szemet szúrt, hogy van itt egy réteg, akit lehet bírságolni minden szarért.
Aztán majd lesz bringaúthasználati díj, meg bringaparkolási díj, meg 830 olyan felszereltségi követelmény, ami kurvasokba fog kerülni, viszont a gyártása állami monopólium lesz, esetleg magát a cuccot is csak Nemzeti Dohányboltban lehet majd forgalmazni., Na, majd ezek hiányáért külön 830 jogcímen lehet még bírságot kiszabni.

Én valami ilyesmire gondolok. Pirosozó barombringással, meg külvárosi kocsmából százéves csotrogányon hazavergődő alkesszal nem fog nyűglődni a rendőrség.

Bírság, bírság, bírság, bírság, bírság.....ez a legfőbb cél.

prolee 2013.07.26. 19:17:41

Azt nem igazán értem, hogy a körülmények teljes ismerete nélkül miért kell felelőtlenségként minősíteni valakinek a magatartását, csak azért, mert belekerül a történetbe egy 12 éves gyerek.

Én egyszer beírtam egy kommentbe, hogy hogyan diétáztatom a gyereket. Erre kaptam hideget-meleget, nem kell disznót hizlalni, súlyosan káros a gyerek diétáztatása, stb.
Tényleg nem írtam be a kommentbe, hogy a versenysportoló gyerek sportsérüés miatt kénytelen volt feküdni és meg akarta tartani a versenysúlyát, a sportorvos állította össze a diétát,stb. De nem is az volt a kommentem lényege.
Én egyáltalán nem engedem Budapesten kerékpározni a nagykorú gyerekeimet (értsd nem vettem nekik bicajt), de nem szólom meg azt, aki erre megtanítja a gyerekét, mert az hasznos dolog.

olcso 2013.07.27. 08:42:40

@Don Quixote de la Ferko: Az első három stimmel, csak a világítást nem használók többen vannak ötnél.

"nyüved meg tüdőrákban"
Mintha a bringások szívnák egyes egyedül a kipufogógázt be...

gyongyvir 2013.07.28. 14:31:43

Logikus, hogy ne engedd biciklizni a 12 éves kislányodat, mert az autósoknak nincs ínyükre átmenni a másik sávba normálisan megelőzni.
A biciklizés kitűnő sport, de hát inkább rohadjunk otthon, vagy a kocsiban, mert mások szerint aki nem bírja az ilyen előzést, az ne üljön biciklire.
Ekkora baromságot rég hallottam.
Ja és ki ismer olyat, akinek még nem volt balesete? Mindenkin, akinek már volt, eltiltandó a közlekedéstől, mert már hibázott?!
Éppen ezért kell a másik sávban előzni a biciklist, mert ha eldől, vagy kikerül valamit, akkor ne üssük el, illetve azért is, mert nagyon ijesztő, amikor 20-30 centire elhúznak melletted.

D4D 2013.07.28. 21:41:04

"csökkenő tendenciát mutat az ittasvezetési statisztika is, és ezen belül kevesebb lett az alkoholos befolyásoltság miatt büntetett kerékpárosok aránya is."

- Ez mennyiben függ össze ezzel?

A járművezetés személyi feltételei

4. § (1) Járművet az vezethet, aki
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van, továbbá
c) a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt nem áll, és szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.
(4)5 Az (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel fennállása esetén - a főútvonalon kerékpározás esetét kivéve - a kerékpárosra nem kell alkalmazni az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott korlátozást.

D4D 2013.07.28. 21:45:54

"A Magyar Kerékpárosklub egyáltalán nem lehangoló adatokat olvasott ki a rendőrség kerékpárosokat érintő razziájából."

- Kedves László János! Légy egy napra gyalogos a Margit híd budai hídfőjénél. Sétálgassál a CBA (exMatch) és a Posta, az OTP és a volt Gül Baba (már 20 éve más) étterem között. Garantálom, hogy másként fogod látni.

D4D 2013.07.28. 21:52:22

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

"A nagyobb vigyázzon a kisebbre/gyengébbre, és ne azon örömködjön hogy az ütközésükből ki kerül ki majd "győztesen"."

- Ez a vonatra is vonatkozik?

D4D 2013.07.28. 22:01:00

@JT_Biopower:

Amikor egy lámpa jön velem szemben, és lehetséges, hogy nem motor, hanem félszemű autós, akkor megvillantom a fénykürtöt. Ha autó, aminek a nem világít a bal oldali lámpája, akkor már kap is az arcába minden fényt.

Városi parkolásos szituknál, mikor a marhája úgy áll be, hogy akadályoz (kilóg, és a szűkületben nem fog elférni majd a busz.) oda szoktam menni, és végigkérdezem a kocsijáról. Olyasmit szoktam kérdezni, hogy " A klíma is széria?" stb.. és egyszer csak oda hozom ki úgy röpke egy-két perc alatt a témát, hogy inkább észt rendeltél volna a klíma helyett.

D4D 2013.07.28. 22:04:09

@Reggie:

" Mondjuk kerdes, hogy ebbol mennyi volt a csengo. Mert annak hianya kb. annyira veszelyes, mint ha nem lenne a kocsiban emelo."

- Nem! Hasonlítsd a duda hiányához! Én egyszer jártam két hónapig úgy, hogy az egyik oldalán a kormánynak nem ment a duda. Emiatt majdnem elcsaptam egy embert, mert mikor kellett volna, nem tudtam jobb oldalon dudálni. Rá két napra jó volt.

olcso 2013.07.29. 00:05:03

@D4D: Én még sosem dudáltam azért mert kellett. Persze nem mondom, hogy haszontalan a duda, de meglehetősen ritka amikor valami a dudán múlik...

ex-dr. vuk 2013.07.29. 10:02:58

@olcso: pedig mennyien hiszik azt, hogy az mindent megold... dugo van agybafobe dudalnak, hatha segit :) hat nem.

galoooshka 2013.07.29. 22:18:10

@Gallaxyz: persze nem várom, hogy felfogd, de elmondok neked egy történetet: egy autós (sose biciklizik, nincs is neki, gyalog persze jár, de főleg autós) főbérlőm felhív, hogy ugyan, magyarázzam el neki, miért megy előtte a kerékpáros az Árpádfejedelmen, a bicikli út helyett.Ezt a részt engedelmeddel kihagyom, úgyse értenéd meg, ez a hozzáállásod miatt van, tehát kár beléd, a lényeg: felhoztam kapásból 4-5 indokot, megértette, tök nyugodtan, aztán megkérdeztem, hogy ugye ő most vezetés közben telefonál...nemtudom, tudod-e, az szabálysértés. Valamint a stop táblánál "itt átcsorgok, fasznak állnék meg" is szabálysértés. Valamint ha kerékpárost látsz szabálytalankodni (=szabálysértés) és az egyszerű agyaddal ráhúzod a kormányt, az bűncselekmény.

2013.07.30. 09:27:37

Sajnos nagyon aktív biciklisként általában a bicósokat szapulókkal tudok egyetérteni. Én az a hülye vagyok, aki megáll a pirosnál, ott közlekedik, ahol az elő van írva, és nyilván nem vagyok szent, de durva, rendszeres kihágásokat nem követek el, nekem sose sietős annyira, hogy ne tudjak megállni a lámpánál 47 másodpercre, vagy hogy ne tudjak befordulni a körút melletti párhuzamos utcába, mert idegesít a többsávos, zsúfolt út. Ellenben a 10/9, na legyek jóindulató 10/8 piroson áthajtó az sajnos tény, látom minden nap, a kocabiciklistől a Merida-öltönybe öltözött (ál)profikig szinte mindenki leszarja a lámpát, a zebrát, az elsőbbséget, a járdát stb, jól látszik, hogy némelyek kifejezetten extrémsportként fogják fel az állat módra közlekedést. A másik viszont, hogy az autósok közel nem akkora ganyák, mint itt hirdetik sokan, nekem az elmúlt években egyszer volt konfliktusom, ami annyi volt, hogy egy taxis jól rámhúzta kormányt, és ha nincsenek bitang tárcsafékeim (üdv a fixiseknek), akkor felkenődöm a parkoló autósorra. Elmormoltam egy káanyádat, és ezzel el volt intézve, nem pörgök rajta, nem állok bosszút a többi autóson, ennyi belefér, bármivel közlekednek az emberek, egy részük tahó, mert alapból tahó, ezen nem kell fennakadni. Most hétvégén lementünk a Velencei tóra Bp-ról kétkeréken, ott is jók voltak a tapasztalatok, kikerültek minket, nem volt centizés, tök nyugodtan leértünk. Szóval akinek biciklisként napi horrorélményei vannak gyilkos tekintetű autósokkal, az kicsit nézzen magába, mert a viták úgy kezdődnek általában, hogy én csak visszaütöttem.

R_G_B 2013.08.02. 00:37:09

Azért piros és piros között is van különbség. Éjjel háromkor a kihalt utcán, nappal az üres zebránál (nincs keresztút), vagy jobbra kisív üres zebránál és nem jön autó, stb. olyan helyzetek, ahol egy megfontolt kerékpáros senkit sem veszélyeztet önmagát is beleértve, ha átmegy rajta. Tény, hogy ehhez képest én is egyre több potenciális szervdonort látok évről évre. Na őket kéne megvédeni önmaguktól, nem a csengőért ba..tatni a népet, meg a Köhém rendelet egyéb kőkori elemeiért (pl. a lámpa helye).

MIx 2013.08.04. 17:02:15

Tisztelem, és segítem a kerékpárosokat a közlekedésben autósként.
Főleg a 11-es úton közlekedek, itt mindig találkozom 4-8 biciklissel.
Pedig táblák tiltják!
Nem ismerik?
Árpád híd alatt kerékpárút és zebra keresztezi az autós utat. Kerékpárosoknak stoptáblájuk van, ennek ellenére a zebrán kerekeznek át leszállás, megállás nélkül az autósokat megállásra kényszerítve.
Mindig rájuk dudálok, de méltatlankodnak!
Ennyire ismerik a KRESZ-t?
Piros lámpánál felállnak a nyeregből, körülnéznek, aztán ÁTLÓSAN! át a kereszteződésen!
Tőlük csak a motorosok közlekednek szabálytalanabbul.
Szóval a kerékpárosok

D4D 2013.08.05. 23:49:27

@wowww: Én sem a vasúti sineken megyek Bécsbe, pedig 23 km-el rövidebb.

olcso 2013.08.06. 18:54:57

@D4D: Pedig senki nem tiltja, te bajod, ha nem használod ki. : ) Én már kipróbáltam és kényelmes...
süti beállítások módosítása