Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Négy-öt méterrel a föld fölött ülve

2013.05.15. 17:02 - kirk kapitány

Működött a waw-faktor, több ezren figyelték szájtátva Los Angeles egyik alternatív fesztiválján, amint egy emeletnyi magas kerékpár szeli át a várost. A hetekben tartott CicLAvia fesztivál fő látványosságát Richie Trimble szolgáltatta, amikor felmászott a 4,5 méter magasan található nyeregbe, és végig is tekert a géppel egészen a Venice Beachig, ahol egy lámpaoszlop segítségével fejezte be az utat.

Richie Trimble egy New York-i születésű videós, aki magát cinetográfusként szereti megnevezni. Most azonban nem csak filmezett, hanem maga játszotta a főszerepet, azaz fejkamerával örökítette meg a több kilométeres utat, és a Stoopidtall-nak elnevezett biciklit is maga építette, állítólag 12 munkaóra alatt.

STOOPIDTALL - CICLAVIA 2013 - LA BIKE CULT from Richie Trimble on Vimeo.

Produkciója persze nem volt úttörő jellegű, hiszen sokan próbáltak már a Stoopidtall-nál jóval magasabb kerékpárral is egyensúlyozni. Ez persze nem mindenkinek jött össze. 2008-ban Michael Moony térde több helyen is eltörött, amikor nyilvános bemutatóján összeomlott alatta a 12 méteres váz, és csak a biztonsági kötelek óvták meg az életét.

tall-bike-1

Természetesen azok a 2-3 méteres magas biciklik sem veszélytelenek, amelyekből egyre többet látni az utcai forgalomban.

Tavaly a kerékagy is hírt adott arról, hogy a Közlekedéstudományi Egyesület közleményben fejezte ki aggodalmát a hasonló szerkezetek magyarországi megjelenése miatt. Az intézet véleménye szerint a magas kerékpár nem csak a normál elindulásnál és megállásánál okoz nehézségeket, hanem egy esetleges vészfékezés esetén is. Vészhelyzetben olyan hatalmas bukás történhet, ami a kerékpáros testi épségén túl a forgalom többi résztvevőjének a biztonságát is veszélyezteti.

A magas kerékpárok egyébként több mint száz éves múltra tekinthetnek vissza. A meghosszabbított vázas bicikliket a főleg az Egyesült Államok városaiban, a gázlámpás közvilágítás bevezetése után használták olyan céljárműként, amely megkönnyítette a lámpagyújtók munkáját. Richie Trimble technikájához hasonlóan világítóoszloptól világítóoszlopig közlekedtek vele.

Címkék: extrém kerékpár

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr495301859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar bucó 2013.05.15. 17:59:04

Az emberi hülyeség határtalan...

Petyat 2013.05.15. 18:05:11

Nem cinetográfus, hanem Cinematographer. Már sokadszor futok bele abba, hogy cikizik azt aki ezt a szót írja a profiljára. Én is használom, közvetlen a Photographer mellé szoktam írni. :)

Magyarul kameramann és operatőr ugye?
Angolul mi?
Camera operator és Cinematographer.

Mi a különbség? Az előbbi csak kezeli a kamerát, a második pedig ki is találja a képi világot.

A fenti kettő a képalkotáshoz kapcsolható két szakma. Az utómunka megint más, 1000 különböző specialista dolgozik ebben az iparágban. Olyan szakma, hogy videós nincs.

Martian (törölt) 2013.05.15. 18:07:17

Ha beleakad a trolivezetékbe, rögtön elektromos bringa lesz belőle, emberi áramszedővel. :)

nemjogasz 2013.05.15. 18:58:27

ha leesik a lánc útközben, mit csinál?

krampy 2013.05.15. 19:11:34

Egyensúlyérzékétől függően, egyszer csak eldől valamikor

kovacs55 2013.05.15. 19:13:45

Hogy maszik fel ra, viszi magaval a letrat?...piros lampanal megfogja a trolivezeteket a f@szkalap hogy ne döljön el ???...kanyarban megtamaszkodik egy elsö emeleti ablakban?...

Mugli 2013.05.15. 19:18:50

Baromira nem értek a meteorológiához, de mitől annyira biztos abban, hogy nem jön széllökés a tengerparton?

freddyD 2013.05.15. 19:45:29

És ez igazából miért jó neki?

Alexease 2013.05.15. 19:56:21

Mar egyszer-ketszer talalkoztam a keresztezodesben egy-egy magas biciklissel, mindig elengedtem, mert nem szerettek (tudtak?!) megallni a macisajtnal es a stop tablanal;)
En raeros vagyok es turelmes, plusz tulzottan figyelek, tolem nem kell tartaniuk.
De ezek 1 savos, szuk, korben parkolo autos utcak, ha speedert fognak ki, akkor mar csak az alacsony, 4 kerekuvel fognak kocsikazni (jobb esetben).

dukeekud 2013.05.15. 20:06:44

Kivancsi volnek hogy tartja az egyensulyat. Mert az biztos, hogy itt mar nem, az amugy is cafolt giroszkophatas biztositja a stabilitast.

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.05.15. 20:11:05

Ezzel nem hiszem hogy közlekednének, inkább mutatványos bicikli. Ellenben a "csak" dupla magas kerékpárt időnként én is látok.
Ami nem csak amiatt veszélyes mert biztonságos közlekedésre alkalmatlan hanem azért is mert kocsiból oldalról/tükörből nem is nagyon látni.

u4hgn 2013.05.15. 20:28:53

A szinematográfer tudománya kimerült egy nagylátószögű kamerában, hogy minél magasabban ülőnek tűnjön.

yeru 2013.05.15. 20:45:09

huuu de "hamar" ért ide a hír...:-)))

yeru 2013.05.15. 20:50:04

@freddyD: amúgy ez az erdeti:youtu.be/bJXXckWLc0E

itt a zene miatt is átjön a miért jó neki kérdésre a válasz: poén és hatalmas feeling:-))))

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2013.05.15. 20:57:31

@dukeekud: Lemaradtam, mikor cáfolták meg a tehetetlenség törvényét (merthogy a giroszkóphatás abból következik)?

Reggie 2013.05.15. 20:57:54

Modern vilag termeszetes szelekcioja.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.05.15. 21:21:22

néhányan nem érzik jól magukat, ha nem csinálhatnak baromságokat...

Mille38 2013.05.15. 21:31:51

HA egy ilyen miatt kerülök börtönbe ahelyett, hogy nevelném a gyerekeimet... már a normál kerékpárosok látványától is minden alkalommal összerándul a gyomrom vezetés közben, tehát 1-2 percenként. Agresszívek, nem tartják be, talán nem is ismerik a közlekedési szabályokat.
Ma egy komplett túracsapat ment előttem, minden piroson áthajtottak. :( Le is hagytak.

Ha egy ilyen leesik a magas bicikliről, akkor a nyakamba zuhan a tetőn át? Szerintem a közlekedéstudományi egyesület ne "aggodalmát fejezze ki", hanem tiltakozzon a gyalogosok és autósok, egyszóval a más közlekedők veszélyeztetése ellen.

olcso 2013.05.15. 21:49:33

@Mille38: Ez showbicaj, nem nagyon fogsz ilyen miatt sehova kerülni, mert ezzel nem közlekednek, persze alacsonyabbakkal igen, ami szintén veszélyes, de kevésbé.
A sima bicajostól pedig ne félj, együtt kell vele élni.

Egyébként tetszik a videó : )

kru 2013.05.15. 21:58:58

Kedves Cikkíró!
A Közlekedéstudományi Intézet hivatalos véleményével kapcsolatban nem árt, ha az előzmények is tisztázottak.
Az Intézet egyik munkatársával történetesen a fent említett "aggodalomkifejtés" előtt három hónappal kerültem szóváltásba egy blogon, miután minősíthetetlen hangnemben beszélt a közlekedési eszközömről. Állítása szerint "majdnem elütötték", amely a gyakorlatban azt takarja, hogy lelép az útra, meglátja hogy jövök, megijed, azt hiszi hogy nem tudok megállni, majd elkezdi hangosan mondani ami éppen az eszébe jutott, akármi is legyen az.

Valamint továbbra is kérem a közlekedés újdonságait fenntartásokkal fogadókat, hogy az automobilok által okozott halálos balesetek számát látva is kezdjenek ostobaságokat kommentelni.

Dinsdale Piranha 2013.05.15. 21:59:30

Manapság elég nehéz kitűnni a tömegből, de ennek az ürgének sikerült. Másra nem jó.

olcso 2013.05.15. 22:04:38

@kru: Te egy ilyennel közlekedsz?? Van videód is??

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.15. 22:23:20

@kru:

Tudod, ma egy jobbkezes utcában nem kaptam meg az elsőbbséget a kerékpárostól. Nem jött nekem, ledobta magát.

Pedig ha egy ilyen magas szarral lett volna, most ingyér meglenne a kavicsos lámpám.

mirx 2013.05.15. 22:55:19

Nekem ezen már kurvára tériszonyom lenne.

Hatttorihanzo 2013.05.15. 22:56:56

wow faktor az, nem waw, hadd kotekedjek man!

2013.05.15. 22:57:16

Bátor ez a fickó. Vagy inkább vakmerő. Nincs baj az egyensúlyérzékemmel, de ezzel nem mernék elindulni még üres pályán se. :)

Hatttorihanzo 2013.05.15. 23:01:59

meg cinematografus, nem cinetografus, bar en inkabb valami biztosan letezo magyar szot hasznalnek...

Hatttorihanzo 2013.05.15. 23:05:48

Michael Moony pedig inkabb Mooney, asszem most mar nem tudom abbahagyni...

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2013.05.15. 23:34:29

@yeru: ez a videó gyűjteménye azon szituációknak, ahol nem a bringáson múlt, hogy még él. Amikor a keresztbe jövő autósoknak láthatóan nem esik le, hogy nem tud megállni, vagy amikor a híd alá majdnem beszorul, vagy amikor a többi bringás elmélázik és eléáll keresztbe, azok mind olyan helyzetek, ahol nem sokon múlott (és nem a bringáson) hogy most más híreket olvasunk az eseményről.

Bár az lehet, hogy a hidat lemérték, és tudták, hogy görnyedve pont át lehet férni.

DrSzoke 2013.05.16. 00:41:31

@baliquez: Sztem nem arrol van szo hogy be kellene tiltani,csak a megfelelo dolgokat a megfelelo helyen hasznalni.Ez nem kozutra valo.Top fuel dragsterrel meg salakmotorral,sot bigfoot-tal sem megyunk a forgalomba,ezzel sem kene.

min 2013.05.16. 01:14:19

tök jó ,hogy minden bringásposztnál megjelennek a magukat veszélyeztetettnek képzelő autósok és itt rinyálnak :-) Mi a bánatért olvassák ezt a blogot?? Nézegessenek totalcart vagy autozz bolgot. Utobbinál legalább egymást fikázzák :-)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2013.05.16. 01:19:17

@min: ebben az esetben azért inkább az a helyzet, hogy bringásként szívesebben látnám ezt a cuccot a cirkuszfesztiválon, mint kerékpáros felvonuláson. Pl. mert agyoncsap :)

pudliho 2013.05.16. 02:16:00

nem semmi komment az amikor egy autós leírja, hogy: "összerándul a gyomrom vezetés közben" ... érted a nullanyócas lemezteknő belsejében fél... ez még viccnek is rossz :-D

kotelhuzas 2013.05.16. 05:46:02

nem látok rajta féket. Kontrás?

Don Quixote de la Ferko 2013.05.16. 07:17:34

Ez jóóó.

Minden bringás alá ilyet.

Vese nagyhatalom lennénk.

midnight coder 2013.05.16. 07:18:36

@pudliho: Ha majd egyszer felnősz, akkor belátod, hogy épeszű ember nem akar megölni egy másikat, még akkor sem, ha történetesen ő épp egy autóban ül, a másik meg biciklin. És igen, idegesíti a lehetőség, hogy az az idióta aki magasról szarik arra hogy piroson hajt éppen át mert ugye ő fitt és nem autóban punnyad - miközben a lendülete fontosabb neki mint az élete - pont az ő kocsija alatt fog kikötni.

pagonylako 2013.05.16. 08:01:37

Úgy látszik ilyen magasságban már bukó sem kell, tudja a srác hogy tök felesleges. Próbáljon meg Budapesten így átmenni a kereszteződésben, asszem az elsőben borult volna mert a kutya nem engedte volna át.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.16. 08:26:38

@min:

Autósként nem érzem magam annyira veszélyeztetve, mert a fémdoboz megvéd.

Gyalogosként tarkón lőném, amelyik ilyennel közlekedik.

igazi hős 2013.05.16. 08:54:49

@kotelhuzas: Szerintem ez mind fixi, egyszerűbb vele trackstandelni.

@poszt: Ez csak egy látványosság, mint a nálunk is gyakori gólyalábas mutatványosok, remélem azokat nem akarja egy autós kolléga sem betiltatni. Illetve önveszélyes versengés, ki tud nagyobbat építeni, ha belehalunk akkor akár 2x15 perc hírnév is jut nekünk, hurrá.

Pj0tr 2013.05.16. 08:58:58

Elsősorban autós vagyok (tudom sokan itt abba fogják hagyni az olvasást), de a nem attól félek, hogy bajom esik, amikor egy biciklissel kerülök közlekedési kapcsolatba, hanem pont attól, hogy az én seggem alatt ott az 1 tonna és ha alám kerül, akkor bizony ott marad és máris nézhetek szembe egy életre szóló lelkiismeret furdalással (még ha nem is az én hibám volt) valamint az egyéb nem jogi konzekvenciákkal. Úgyhogy igenis féltem a sz@ros ki életemet, mert nekem nem azt jelenti az életem, hogy dobog a szívem és levegőt veszek!
Kevesebbet vezetek Pesten mint a nagy átlag az biztos, de így is nagyon sokszor futok össze autóban is kétkerekű ámokfutóval. És akkor még nem beszéltünk arról amikor gyalogosként futok velük össze. Vagy az mindenki szerint normális dolog, hogy ugrálnom kell a biciklisek elől? Ha én képes vagyok tiszteletben tartani (mind gyalogosként, mint autósként) a szabályokat, akkor legyenek szívesek ők is. És igenis megadom a biciklisnek is a jobb kezet és ha gyalog átkelek egy bicikliúton akkor körülnézek és ha jön valaki, akkor nem lépek le elé!
Egyébként azért van ez nagy biciklis autós ellentét, mert nyilván én is csak azt jegyzem meg, amikor a tirpákkal találkozom az úton, aki miatt esetleg satuznom kell, mert eddig haladt a parkoló sávban, de hirtelen ott termett egy kocsi és majdnem merőlegesen kikanyarodik 10km/h-val elém, aki pedig 40-50el megyek!

labi 2013.05.16. 09:09:52

@Petyat: "Magyarul kameramann és operatőr ugye?"

Jahm, a kamera és a man szép magyar szavak. :)

GG81 2013.05.16. 09:11:06

@min: mert az autósok közt közlekedtek ti is a közúti közlekedésre alkalmatlan, elégtelen felszerelésű vasdarabjaitokkal, pl. fixes féknélküli szarokkal.
jah, és állandóan azzal takaróztok, hogy ti vagytok a védtelenebbek és szegény ti... ez akkor lenne helytálló, ha betartanátok a közlekedési szabályokat valamint a közlekedésben való részvétel feltételeinek szabályait!
bizalmi elv. ha tudod, hogy leszarod a szabályokat, akkor ne is várd el viszont, hogy veled szemben szabálykövetőek legyenek!
azzal, hogy ilyen eszközökkel jöttök az útra eleve kódoljátok a feszkót, aki pedig qrvának áll az ne csodálkozzon, hogy b@szogatják!

éppen ezért is kivétel a normális üléspozícióban, rendesen felszerelt bringán közlekedő egyszeri bringás, mert valahogy neki nem a kitűnés a célja, hanem az együttműködő közlekedés!

*rockstar* 2013.05.16. 09:15:37

- nem "waw", inkább "wow"
- és így a képre ránézve nem fejkamera, hanem mellkamera

tomnemtom 2013.05.16. 09:32:37

mien kicsik az emberek onnan fentről.

trixilw 2013.05.16. 09:45:09

Pj0tr, Mille38 és a többiek akik írják, hogy összeszorul a gyomruk ha meglátnak egy kerákpárost, azokat nagyon szépen megkérném, hogy ballagjanak be az első örsre és adják le a jogsijukat, mert alkalmatlanok a vezetésre. A jogosítvánnyal felelősség is jár, egy tonnás járműven kell tudni a pontos széleit, szerkezetének határait vészhelyzetre reagálni. Ha nem megy, lehet abbahagyni.

Mondom ezt mint autós, nem kerákpáros, de engem a sok idióta vezetni nem tudó dugót generáló béna ezerszer jobban idegesít mint bármelyik bringás, sőt, bringással még nem volt problémám.

Pj0tr 2013.05.16. 10:20:42

@trixilw: Nem szorul görcsbe a gyomrom, de ha szépen elhaladnék mellette és berántja magát elém és elcsapom, akkor engem vesznek elő. Úgyhogy köszi a jó tanácsodat, de a jogsimat megtartom. Dugót nem generálok és vezetni is tudok. Nem vagyok egy F1 pilóta, de hidd el a Pesti közlekedés állít elég kihívást elém az autós kollégák részéről is, hogy normális vezetőnek tartsam magam. És meg is nyugtatlak, hihetetlenül türelmes vezető vagyok.

wowww 2013.05.16. 10:25:42

@Pj0tr: mert ez olyan jellemző, hogy öngyilkos módra berántják magukat az autó elé? egyébként ha mégis, ha te szabályos haladtál, miért szednének elő? olyat még sose láttál, hogy autó vág be eléd? (mert akkor igen szerencsés ember lehets)

de ha annyira rettegsz ettől, javaslom neked - és mindenkinek - hogy tartson a kresz által is előírt BIZTONSÁGOS OLDALTÁVOLSÁGOT - na ez az aminek a hiányát naponta érzékelem

olcso 2013.05.16. 11:48:44

@GG81: A bizalmi elv lényege, hogy számíthatsz arra, hogy mások is ismerik és betartják a közlekedés szabályait. Nincs benne olyan rész, hogy ha én látok valakit, aki nem tartja be, akkor nekem sem kell. Tehát ha te eltévedsz, megijedsz, valami miatt elrántod a kormányt, satuzol, kiteszed az asszonyt, attól még számíthatsz arra, hogy mások betartják a szabályokat.

szilvi1960 2013.05.16. 11:54:19

hűha, hát, ez nem semmi. és hogy lehet így megállni?

k_attila78 2013.05.16. 15:04:36

ezzel szó szerint át lehet menni a piroson...:)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2013.05.16. 20:47:34

@dukeekud: Jahogyja, nem a giroszkóphatás létét cáfolták meg, hanem azt, hogy attól stabil a bicikli. Bár ettől még lehet, hogy a normál biciklit a giroszkóphatás tartja egyensúlyban, nem igazán magyarázza el a cikk, hogy hogy is van ez.
(Ja és bocsánat, a giroszkóphatás nem következik a tehetetlenségből, hirtelen összemostam a perdületmegmaradással, elnézést)

Pj0tr 2013.05.17. 08:36:05

@wowww: Csakhogy amikor az autó bevág elém mininumum 30al megy és csak max 20km/h a különbség! Biciklis esetén ez lehet 40 is, ami barátok közt is azt jelenti, hogy 1 másodperc alatt 11 méteres különbséget győz le a kocsi a biciklissel szemben.
Tartok oldaltávolságot, ahol amekkorát tudod, de akkor véleményed szerint, egy szűkebb szakaszon araszolgassak én is 10km/h-val, mert nem tudok biztonságos oldaltávolságot tartani? Már ne is haragudj, de erre azt tudom csak mondani, hogy akkor inkább húzzanak el az útról, amit az autósoknak építettek az autósok adójából! Nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát :)

wowww 2013.05.17. 08:52:47

@Pj0tr: ha egy álló autó bevág eléd akkor teljesen mindegy a különbség...
egyébként igen, ha nem tudsz biztonságos oldaltávolságot tartani, inkább lassíts... vagy készülj fel arra, hogy a másik hirtelen eléd fordulhat. ez leginkább akkor történhet meg, ha elfogy neki a sáv, amitelőre lehet látni, ezért ott kell figyelni - ezt hívják defenzív vezetésnek, elvileg hallanod kellett róla az oktatáson

amúgy aki balra forduláskor nem néz hátra, azt nem hívnám igazi kerékpárosnak, csak egy idiótának, aki biciklizik. alap dolog, hogy minden balra húzódáskor hátra kell nézni - ennek ellenére én is már láttam olyat, aki csak ment mint az ökör - ugyanilyen idióta előfordul gyalogosban, aki szét sem néz, meg autósban, aki bele nem néz a tükörben. 1 órája történt: mentem a sávban, erre egy marha mellettem húzódott rá, mintha ott se lennék (ebből én voltam kerékpárral és ő autóval)

az adós marhaságot meg hagyjuk már, az utakat nem az autóknak építették, hanem mindenkinek aki használja (tudod: KÖZút)
mindenki adójából épül, azokéból is akik nem használják (a "súlyadó" nagyon kis szelet). továbbá mindenki fizeti a légszennyezés költségeit. nekem ráadásul autóm is van, ha azt írood, hogy ritkán vezetsz, lehet én többet, akkor most miért is nem használhatnám???

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2013.05.17. 12:06:04

@Pj0tr: ugyan már, benne van a kreszben is, hogy a bringás haladhat az úton. Ha ettől ideges vagy, akkor az idegességed a baj, nem az, hogy a bringás az úton halad.

A helyes megoldás pedig valóban az, hogy lassítasz. Legutóbb autóval ilyen helyzetben én pl. szűknek ítéltem meg a helyet, megvártam míg elfogynak a másik sávból, és addig tartottam a 20-25 km/h sebességet a bringás mögött. Lehet, hogy elfértem volna mellette, de nem vállaltam a felelősséget a próbálkozásért, tehát nem próbálkoztam.

Hasonló ez ahhoz a bringás élményhez, amikor a kerékpárutat elállják a kutyasétáltatók. Ott is lassítok, megvárom a kedvező helyzetet és továbbmegyek. Tudom hogy vannak akik veszekedni meg kiabálni jobban szeretnek, de nekem eddig tökéletesen bevált a türelmes hozzáállás.

hét 2013.05.17. 16:45:15

kissé elkanyarodott a téma a cikktől...
Ezek a szerkezetek szerintem sem valók közútra - legalábbis amiről biztonságosan leszállni nem lehet.

Ehhez a bringás-aoutós témához csak annyit, hogy folyton ezen rágódni tök mókuskerék; mindenki a saját közvetlen, közvetett tapasztalásait példázza, hol negatív, hol pozitív felhanggal, de ebből megoldás úgy sem fog születni. Nekem is van jó és van rossz tapasztalatom. Van úgy hogy mindent betartok, ahogyan az szabályos, s van, hogy nem. (tehát máég az sem állja meg a helyét, hogy valaki "bunkó és szabálytalan", mint fix jellemvonás, s persze a visszájára is igaz). Egy biztos igyekszem, mindig figyelmes lenni, mert szerintem nem szabályosan, hanem okosan kell közlekedni! ...ezzel lehet vitázni, de nem érdemes ;)

olcso 2013.05.19. 01:06:33

@SomiTomi: Akkor nyilván keverlek egy szolnoki Úrral.
süti beállítások módosítása