Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Halálos kerékpárra figyelt fel a magyar közlekedéstudomány

2012.07.12. 13:25 - kirk kapitány

Megelégelték, hogy itt-ott már Budapesten is felbukkant néhány magas bicikli: a Közlekedéstudományi Egyesület jópofa, de ön- és közveszélyes játéknak minősítette a szerkezeteket.

A társaság levelét közöljük:

„Egy új, Amerikából származó extrém kerékpár használata terjed Magyarországon, a tall bike, magyarul magas kerékpár. A kerékpár azért extrém, mert a nyereg magassága 2 méter körül van. Bíró Csaba a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) szóvivője szerint ezzel nincsen semmi baj mindaddig, amíg a sporteszközt nem használják a közutakon és a kerékpárutakon. Sajnos azonban nem így van.magasbicikli.jpg

A kerékpár felhasználói szerint az eszköz mindenben megfelel a magyar közlekedési előírásoknak. Az alábbi videón látható, hogy az eszközt a budapesti forgalomban is használják, ráadásul nagyon szabálytalanul. Az elején, a piros lámpához érkezést, és az indulást érdemes figyelni:

A Közlekedéstudományi Egyesület szakértői szerint a kerékpár kreativitásból ötös osztályzatot, a közlekedésbiztonság szempontjából pedig egyest érdemel.

Véleményünk szerint – mondta Bíró Csaba – ez a kerékpár nem csak a normál elindulásnál és megállásánál okoz nehézségeket. Egy esetleges vészfékezés esetén olyan hatalmas bukás történhet, ami a kerékpáros testi épségén túl a forgalom többi résztvevőjének a biztonságát is veszélyezteti, de más veszélyek is fenyegetik a magas kerékpárosokat. A kerékpár magas súlypontja miatt a kerékpáros könnyen áteshet a kerékpárutak mellett elhelyezett 1,2 m magas védőkorláton, a feje pedig beleütközhet a kerékpárutak feletti műtárgyakba.

A kerékpárutakat szabvány szerint úgy tervezik, hogy azokon maximum 2,25 m magasságú (biztonsági térrel együtt 2,5 m magas) kerékpáros tudjon biztonságosan közlekedni. Annak a biciklisnek a feje, aki kb. 2 m magasan ül, túlnyúlik a biztonsági zónán is. Könnyen belátható, hogy ebből előbb-utóbb akár halálos balesetek lehetnek, ezért a Közlekedéstudományi Egyesület azt javasolja, hogy a magas kerékpárokat ne használják közúti közlekedésre, bármilyen jópofa is.”

Címkék: extrém kerékpár

346 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr614648445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.13. 08:06:47

@igazi hős: Szóval a becsapódási szög? Úgy érted, hogy erősen változhat az értéke? Ebben igazad van, de megjegyzem, hogy ez esetben csak azt mondhatod, hogy nagy a szóródás terjedelme. A szórás más fogalom. :)

Roy 2012.07.13. 08:35:16

@Icarus_: Ha nem vetted volna észre én is viccnek szántam a megjegyzésemet.
Egyébként nálunk is nagyon sok olyan kerékpár közlekedik közútón ami egyáltalán nem oda való. A nevüket nem tudom, de az űlés az alacsonyan van elég kis kerekekkel, és fékek egyáltalán nincsennek rajtuk. Olyanok mint egy félresikerőlt gyerekbiciklik.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.13. 08:36:40

@igazi hős: "Innen kezdve nem érdemes impulzusmomentummal babrálni, nincs forgómozgás, marad a nyers erő. Ja nem, energia."

Szerintem revideáld az álláspontod. Az eső kerékpárosnak van perdülete. :)

Az a baj, hogy nem ismeritek fel a lényeget. Amikor az a szerencsétlen bringás eltaknyol, mozgási és potenciális energiával rendelkezik. (Másfélékkel is, de ez most nem számít.) Az esési folyamat alatt ezek az energiák alakulnak át. Első körben hangot keltenek - puffan a szerencsétlen -, deformációs és súrlódási munka lesz belőlük. Az esés veszélyességét - ugyancsak első körben - az határozza meg, hogy a bringás melyik testszövetei, melyik csontjai mennyi energiát nyelnek el, s ez milyen sérüléseket okoz.

A további számítgatások helyett javasolnám az egészségügyi intézmények betegnaplóit elemezni, s ezeket összevetni az ellátott bringás elbeszélével, ha még él a szerencsétlen.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.13. 09:10:29

Kell valami öreg romot keríteni.
Beállni a tornyozott zseni elé, menni előtte 20 métert, majd satu.
Helyszínelővel közölni, hogy kiszaladt egy macska, azért kellett hirtelen fékezni.
Toronyzseni felkenődött, biztos hozzá még nem ért fel a követési távolság című népi játék.
Tornyosi a harmadik ilyen affér után leszokik a magamutogatásról.

Ez ennyire egyszerű.

Fel kéne fogni, hogy Magyarországon élünk, ahol népi játék lett a törvényekre szarás, és a lebukás utáni azonnali sipákolás.

(Az utolsó mondathoz annyit fűznék hozzá vuk és a többi mongoloid idióta miatt, hogy általánosítás, nem a jelen esetre vonatkozik. Remélem így még ők is felfogják, és nem kezdenek azonnal a magasbringát tiltó törvényekről hadoválni)

Don Quixote de la Ferko 2012.07.13. 09:13:36

@igazi hős:

Megnyugtatlak, baromira nem érdekel a bringás testi épsége. Arra vigyázzon saját maga. (Már amelyiknek van annyi agya, hogy megtegye. Speciel egyetlen egy ilyen bringást ismerek)

Emmett Brown 2012.07.13. 09:16:46

@Don Quixote de la Ferko: szép, hogy írod, hogy divat lett a törvényekre szarás, miközben pont az első bekezdéseddel szolgáltatsz erre egy ékes példát.

A minden ok nélküli satuzás (bocs, népnevelő satuzás) ugyanis baromira nem szabályos, a helyszínelőnek való hazudozás meg aztán pláne nem az.

Itt is van egy számolgatós mellékszál, nem akarsz abba is beszállni? ezzel már tegnap is nagy sikert arattál :)

Alf (törölt) 2012.07.13. 09:24:31

@Circus: és akkor jól igazad lenne, és lehetne utálni a többet szabálytalankodókat még jobban.

inkább szeresd felebarátodat.

GG81 2012.07.13. 09:29:34

@ex-dr. vuk: ha fixes, és nincs rajta mind a 2 üzem fék akkor a rendőr igenis tehet ellene közúti forgalomban. gyerekbiciGliket a zárt (verseny) pályára!

GG81 2012.07.13. 09:33:13

@ex-dr. vuk: de ez nem az (fixes)... a videón most látom, hogy teker visszafelé is... akkor tényleg ez van, a féktelenségbe nem lehet belekötni. :-)

2012.07.13. 09:43:50

@Krajczig&Khaas: like

ex-dr. vuk 2012.07.13. 09:57:21

@GG81: orulok, hogy magadtol sikerult rajonni :)

egyebkent egy fixire is lehet feket tenni...

Torrhen 2012.07.13. 10:00:03

Most komolyan..

Mi a lényege ennek a 2 méteres cangának?

Azonkívül persze, hogy kétszer akkorát lehet vele esni, mint a hagyományossal...

A másik meg, hogy kurva nagy kreativitás kellett eme bringa megépítéséhez, kitalálásához... szerintem valamelyik diliház lelkes amatőr "tudósai" fejéből pattanhatott ki.

Aki ilyet használ, remélem eltöri mindkét lábát, csak hogy rájöjjön nem olyan jó dolog, ha az ember magas "lovon" ül..

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.07.13. 10:46:44

A minap mögülem érkezett egy öreg csóka ilyennel a járdán, keskeny járdán, kanyarban, majd ráfordult az úttestre, haladási iránnyal szemben...

Csak néztem, hogy vajon ez meddig lesz odafent.

ex-dr. vuk 2012.07.13. 11:08:58

@Torrhen: remeljuk, hogy te meg bennegsz egy kocsiban, csak hogy rajojj, hogy nem mehetsz 100-al ahol 90-es korlat van.. Kb. ennyire voltal fasz az elobb.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.13. 11:57:23

@Emmett Brown:

Így van. Örülök, hogy észrevetted, és annak külön örülök, hogy jelentkeztél, hogy igen, te (is) vagy az az idióta, akiről szó volt.

Sajnos kerékpárost máshogy nem lehet nevelni. Szükségük van az erőszakra, gumiboton kívűl mást nem értenek.

Ez van. Ha nem tetszik, benyalhatsz.

kverti 2012.07.13. 12:09:33

A zebrán áthaladás közben kellett volna úgy felrúgni a nyomorultat, hogy ráhajoljon az a kurva faramuci bicikli a fasz fejére.

Emmett Brown 2012.07.13. 12:25:29

@Don Quixote de la Ferko: látom hozod a formádat. Kár hogy tegnap olyan csúnyán megfutamodtál, igencsak szórakoztató volt a vergődésed :)

Don Quixote de la Ferko 2012.07.13. 12:37:05

@Emmett Brown:

Azt a színvonalat kapod, ami értelmi képességeidnek megfelel. Nehéz ilyen mélyre süllyedni, de okulásod érdekében megéri.

Mi van matekzseni? Tegnap óta megtanultad már, hogy 2 + 2 csak a te agyadban 5 ?

Emmett Brown 2012.07.13. 12:41:19

@Don Quixote de la Ferko:
idézet tőled:"500 méter ötvennel 36.23188405 sec"

nekem ennyi épp elég, hogy tudjam melyikünk volt matekból felmentve...

közösperonos átszállás 2012.07.13. 12:47:24

@insert_click: "de a complex jogtárban ugyanez szerepel mint hatályos, legalábbis az 54-es paragrafus:
itt a link ha valaki nem hiszi:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM"

Igen, pont itt nincs c) pontja az 54-es paragrafusnak. :-)

Nyilván: már, de akkor mit számít nekünk egy 2007-es ítélet, ami egy már megváltozott jogszabályra vonatkozik (egy megváltozott jogszabályhelyre hivatkozik)? (2010. jan. 1-től frissült.)

Az 1) paragrafus amúgy különösen vicces, hogyaszondja:

"(1)325 Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni."

Kicsit elbonyolították; ha szigorúan szó szerint vesszük, annyit mond, hogy kerékpárral a felsorolt helyeken az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni. Máshol meg nyilván nem kell az úttest jobb széléhez húzódni (kivéve, ha valami azt is elrendeli), na bumm. :-) (Az általad hozott indoklásnak is van egy olyan, teljesen megalapozott értelmezése, hogy az adott kerékpáros az adott helyzetben a zebrán szabálytalanul közlekedett, mely állításból sem levezethető az, hogy akkor minden zebrán minden kerékpáros az.)

De ha egy pillanatra elfogadjuk, hogy csak az 1) bekezdésben felsorolt helyeken lehet biciklizni*, akkor lakott területen belül a "sima" úttesten egyáltalán nem is lehet? (Se buszsáv, se kerékpársáv, se leállósáv, se útpadka, se főútvonal.)

Plusz ahol a további pontok engedélyezik.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.13. 13:15:26

@Emmett Brown:

Kezdjük az alapokkal ismereteid tágítását.

Méter: hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9ter

Itt megtalálod az alapokat, megtanulhatod hogyan alakult ki, mihez viszonyítjuk.

km: Ezerszerese a méter alapegységnek.

1 km = 1000 m

Remélem eddig felfogtad, ha nem szólj, akár le is rajzolhatom, láthatóan azon a szinten vagy, ahol a képregények dominálnak felfogóképességeddel kapcsolatban.

Óra = 60 perc
Óra = 3600 sec.

Ebbe most mélyebben ne menjünk bele, a méternél elakadtál, hagyok néhány évet, hogy felfogd, elsőként fogadd el, hogy egy óra 3600 másodperc.
Ezt a nálad okosabbak ahtározták meg, változtatni nem tudsz rajta, max. buta agyaddal hőbörögsz ellene.

Most jön a macerásabb rész, tehát jól figyelj, mert már eddig is láthatóan fogalmad sem volt az egészről.

50000 méter 3600 másodperc alatt. (Gyengébbek kedvéért, azaz miattad, 50 km / órás sebesség.

Ebből következően 1 sec alatt 13,8 m távolságot haladsz.
A távolság részletezésébe most ne menjünk bele, csak megzavarná amúgy is hézagos gondolkodásodat.

Ebből következően az 500 méter megtételéhez 36,231884057971014492753623188406 secundum szükséges.

Ennyi.
Ha van még valami problémád a matematikával, jelezd.

De ne feledd el, hogy mibe kötöttél bele elsőként, ne feledd el, hogy mibe kötöttél bele másodikként, mert a kettő közötti ellentét ami meghaladta érzékelési tartományodat magyarázza azt, hogy miért vagy végtelenül egyszerű, és sötét, amikor ezekkel az adatokkal példálódzol.

Engem nem zavar, folytathatod, tényleg tetszik, ahogy folyamatosan hülyét csinálsz magadból.

GG81 2012.07.13. 13:19:54

@ex-dr. vuk: oh, az úgy már nem is lenne menő, meg letisztult... tehát már ezért és a tilosban járás izgalmáért csak megéri leszerelni akár mindkettőt. ez valahogy jön azzal a CM-es ellenálló és szabadosság érzésével. :-)

a k.agyas főképen láthatón viszont aligha van fék, sőt a kommentekben ajánlott youtube-os videókon láthatóakon sem...

ex-dr. vuk 2012.07.13. 13:29:27

@GG81: ha nem akarsz nem teszel ra, es szabalytalan lesz. en csak azt mondom, hogy attol, hogy 'fixi' meg nem szabalytalan, mivel a hajtasra nincs semmilyen szabalyozas.

Emmett Brown 2012.07.13. 13:34:43

@Don Quixote de la Ferko: jaj de jó, hogy ismét belefutottál :)

tehát: 500m/(50000m/3600s)=500/50000*3600= 36

ha te azt állítod, hogy 50/3,6=13,8-cal, akkor csak azt tudom ajánlani, hogy ellenőrizd is le: 13,8*3,6= szerinted ez 50, de szerintem (meg a világ szerint) viszont csak 49,68. tehát ha a sebesség 49,68 km/h LENNE akkor valóban az általad megadott 36,231 mp kellene az út megtételéhez.
sajnálom, de még mindig nem tudsz számolni :)

Reggie 2012.07.13. 13:45:40

@Emmett Brown: Gigalol. Ez az idiota tanulni sem kepes...

Emmett Brown 2012.07.13. 13:52:18

@Reggie: pedig azt hittem tegnap este volt elég ideje, hogy a dinós játékot végigvigye...

Reggie 2012.07.13. 13:56:19

@Emmett Brown: Hat a masodik palya nehez lehetett neki, hisz ket ismeretlen is volt benne.:)

Amugy letezik matematikabol felmentes, csak azt a jo tanulok kapjak, nem a rosszak/idiotak.

MaCS_70 2012.07.13. 13:58:13

Halihó!

Hát, igen. Nem az az igazán ciki, ha valaki nem tud számolni (bár nem nagy dicsőség, de egy-egy hiba becsúszhat), hanem a téves számítást alátámasztani hivatott leereszkedő hangnem...

De a témához is: épeszű ember szerintem nem tarthatja biztonságosnak, ezért közúti forgalomban elfogadhatónak ezt az emeletes poénbiciklit. Fékekkel, csengővel, prizmával, világítással sem.

De egy-két hete láttam, ha még lehet, rosszabbat! Egy nagyon eredeti és jópofa figura délelőtt 11-kor a Teréz körúton egy EGYKEREKŰ akrobatabicajjal hajtott! Kétségtelen, hogy nagyon ügyes volt, meg kellett állnia (bár előtte a piroson úgy hajtott át, mint a szél), és remekül elegyensúlyozgatott, aztán leszállás nélkül hajtott tovább.

Valahogy nem tudok másra gondolni, mint hogy ez és a tall bike is jókora provokáció, ami az ön- és közveszélyességén túl a karékpárosok általános megítélését is rontja.

Üdv: MaCS

ex-dr. vuk 2012.07.13. 14:11:26

@Don Quixote de la Ferko: a kerekitesi hiba miatt jott neked a sok tizedes, ez pontosan 36 sec.

50km/h = 50/3.6m/s, 500/(50/3.6) = (500*3.6)/50 = 36.

Matek. ;)

Reggie 2012.07.13. 14:13:06

@ex-dr. vuk: Az a poen, hogy tegnap mar elmagyaraztuk neki, de nem fogja fel. ( autozz.blog.hu/2012/07/12/indokolatlan_sebessegkorlatozas )

ex-dr. vuk 2012.07.13. 14:15:20

@MaCS_70: ketsegtelen, hogy napi kozlekedesre alkalmatlan, nem azert mert veszelyes, hanem mert kurvamaceras :)
ha valaki vallalja a macerat jarjon vele, ha tudja kezelni. Ez kb. olyan kulonbseg mint a normal motorkerekpar kontra kurvahosszuvillaju csopper. Utobbit sokkal nehezebb iranyitani, de aki tudja, lelke rajta. Ha balesetet okoz nyilvan o viszi el a balhet.
A velorex is ilyen, egy elso kerekkel baromi borulekony, de ha ovatosan mesz vele akkor nincs baj.

ex-dr. vuk 2012.07.13. 14:17:19

@Reggie: jo hat nem mindenki tud szamolni, van, aki olvasni sem. Szerencsere az utobbiak nincsenek itt :D
az viszont borzalmas, akik olvasni ugyan tudnak, de ertelmezni nem. viszont frocsogni kivaloan. write-only mode :)

ex-dr. vuk 2012.07.13. 14:18:37

@Torrhen: "kétszer akkorát lehet vele esni"
Ez olyan, mint a 32%-kal selymesebb bőr a reklamban? :D

MaCS_70 2012.07.13. 14:27:29

@ex-dr. vuk:

Halihó!

Nagyon nem értek egyet Veled!
A közlekedés egyrészt veszélyes üzem, másrészt csapatjáték. Egymásra is vigyáznunk kell, a veszélyességet egy bizonyos határon belül tartani -- amin ezek a járművek bőven kívül esnek (Ezt ki merem jelenteni, van ennyi szakmai tapasztalatom, tudásom.)
A baleseteket meg kell előzni, nem utólag vizsgálni a felelősséget. A vétlen fél akkor is brutálisat szívhat, ha elvben megtérítik a kárát.
A poénkodásnak az úton csak a biztonság keretein belül lehet létjogosultsága, tetszőleges járművel, sőt, akár gyalog is.

Üdv: MaCS

ex-dr. vuk 2012.07.13. 14:57:59

@MaCS_70: ennyi erovel betilthatnak a gorkorcsolyazast is kozteruleten, mert van, aki nem tud, de megis megprobalja. sot, eleve a kerekparozast vagy gyaloglast is be lehet... meg ne igyon senki mielott utcara megy. meg kene talalni a hatarokat. ha valaki egy ilyen cuccal kepes biztonsagosan kozlekedni, akkor tegye, felesleges tiltani. Velocipeddel is siman kimennek az utra, ha lenne nekem. Persze nem jarnek vele napi szinten, mert maceras letenni, de miert kene betiltani?
Manapsag megprobalnak mindent szabalyok koze tenni, nem csoda, hogy hogy feszegetik a hatarait. Egy ilyen emeletes bicaj jelenleg szabalyos, ahogyan a velociped. Most majd hizni fognak olyat, hogy "az ules max x cm-re lehet a talajtol"? Ugyan mar. Van egy ismerosom, aki 220 centi, az ulese baszottmagasan van, akkor lehet h az o bicaja is szabalytalan lenne mar.

Reggie 2012.07.13. 15:24:13

@ex-dr. vuk: Ez nem igaz. Pl. ilyen alapon van betiltva a gallytoro racs is.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.13. 15:35:03

@ex-dr. vuk:

Köszönöm. Ugyan nem igazán szeretjük egymást, de ettől függetlenül köszönöm, hogy megmagyaráztad szegény Emmet-nek, hogy hol baszta el a kottát, és miért csinált két napon keresztül hülyét magából.

Nekem tetszett az ámokfutása, egyszerűen zseniális volt, ahogy saját magát ütötte azzal, hogy elsőként kiborult, mert nem tizedespontossággal számoltam, utána meg azon borult ki, hogy megkapta tizedes pontossággal.

Remélem, most már végre rájön, hogy végtelenül egyszerű agyának köszönhette, hogy ilyen könnyen be lehetett húzni a csőbe.

Emmett Brown 2012.07.13. 15:56:17

@Don Quixote de la Ferko: nevetséges vagy.

Most akkor mennyi idő is kell az 500 méterhez?
Kitartasz a 36,231884057971014492753623188406 mellett, vagy belátod, hogy Reggienek, Vuknak meg nekem van igazunk?

ex-dr. vuk 2012.07.13. 16:05:40

@Reggie: milyen alapon? azzal maskepp megy a kocsi? tobb balesetet okoz, akinek van? nem ertem.

igazi hős 2012.07.13. 16:06:16

@Androsz: Nos, miután szólok, hogy hibás az extrapolálásod, megismétled. ?

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Szerintem a szórása nagy, a tartomány az fix 0-kétpi.

ex-dr. vuk 2012.07.13. 16:08:07

@Don Quixote de la Ferko: Muhahaha
En azt magyarozom, hogy TE hol basztad el.

Itt: "Ebből következően 1 sec alatt 13,8 m távolságot haladsz."
Ez nem igaz, mert 50/3.6 = 13.88888888888888888888888888888*

Tehat kerekitesi hibat vetettel. Ha vegigveszed az atalakitast, amit csinaltam, akkor latni fogod, hogy a PONTOS eredmeny az eppen 36 (egesz szam). Ird le papirra, es meglatod :)

Emmett Brown 2012.07.13. 16:08:20

@ex-dr. vuk: nem többet, hanem súlyosabbat(már ha történik valami)

Reggie 2012.07.13. 16:08:20

@ex-dr. vuk: Azert van varosban betiltva a gallytoro, mert ha balesetet okoz, akkor nagyobb serulest okoz es igy veszelyesebb(foleg a gyalogosokra). Hiaba mondod, hogy de te jobban tudsz vezetni es cserkesz becsszo,nem csinalsz balesetet.

ex-dr. vuk 2012.07.13. 16:10:28

@Don Quixote de la Ferko: raadasul ha mar kerekitesz akkor ezt felfele kellett volna, 13.9-re. :) De az eredmenyt ez is elbassza csak masik iranyba es kevesebbel.

igazi hős 2012.07.13. 16:10:41

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: "Az eső kerékpárosnak van perdülete." Legfeljebb a kerékpáros akrobatáknak van számottevő perdülete, akit elütnek vagy elesik, az nagyjából egyenesen (illetve a gravitáció által "görbítve") repül. Engem már ütöttek el úgy, hogy állva érkeztem meg és nem fordultam semmit, de a legtöbb balesetnél is csak egy negyed fordulat jellemző, ahogy pofára érkezik az áldozat.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.13. 16:16:14

@igazi hős: Nem, egyáltalán nem. Amiről te beszélsz, az a szóródás terjedelme. :) A szórás más fogalom. Ami azt illeti, a becsapódás szöge nem lehet 0 <= fi <= 2PI. :D :D Gondolkodj, mielőtt számolgatsz. :)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.13. 16:16:54

@igazi hős: Bocs, de fogalmad sincs arról, hogy mi a perdület. :D

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.13. 16:18:19

@igazi hős: Bocs, de neked fogalmad sincs arról, hogy mi a perdület. :)

ex-dr. vuk 2012.07.13. 16:19:55

@Reggie: en mondjuk ezt is marhasagnak tartom. raadasul kijatszhatod ugy h belul merevited szarra a kocsit. egyebkent magadat is szopatod mert ha nincs gyurodozona akkor az neked rossz.
de az egeszet szarragasnak tartom. inkabb arra kene ramenni, hogy ne okozzanak balesetet. de arra meg szarnak (lasd zebrak meg autopalyas amokfutok). szoval innentol eleg alsagos

Reggie 2012.07.13. 16:20:03

@igazi hős: Hat ha ugy vesszuk, akkor az is perdulet. Meg jo is, igy egy tengely menten stabilizalja a mozgast, mint a puskalovedeknel a huzagolas:)

Viccet felreteve valoban nem nagyon szamit az a plusz 1 meter, energiaban alig tobb. Olyan, mintha 20km/h helyett 25.7km/h-val menne. (100 kilos ember eseten)
40-nel mar csak 43.1km/h.

A problema igazabol a stabilitassal van, illetve a hirtelen megallassal, valamint ha hirtelen meg kell allni, akkor sokkal konnyebben feldol.

Reggie 2012.07.13. 16:20:56

@ex-dr. vuk: Ebben egyetertek veled. De most nem ez a mainstream gondolkodas (sajnos).

ex-dr. vuk 2012.07.13. 16:37:01

@Reggie: mondjuk Makon tenyleg betiltottak sok helyen a gorkorit meg gordeszkat. szerintem az allamnak nem tetszik, hogy ilyen sokan vannak az orszagban, azt akarjak, hogy elhuzzunk.

GG81 2012.07.13. 18:04:46

@ex-dr. vuk: "Manapsag megprobalnak mindent szabalyok koze tenni"
Pont erről szól a nyugati fejlett társadalom, amihez itt a kis medencében tartozni akarunk, lásd még nyugatmajmolás.

Egyre minden jobban szabályozva van és lesz, akár tetszik, akár nem. Szerinted a WB tragédia megért annyit, hogy utána vezessék be a komoly férőhely korlátokat 1-1 rendezvényen? Amikor már nyugaton túl voltak szabályozva a népek a kocsma előtt cigiztek és vártak a bejutásra a mínuszokban, hogy valaki ne csak a bagó miatt hagyja el a helyiséget.

GG81 2012.07.13. 18:14:40

@ex-dr. vuk: látom ezt sem érted. a gallytörő és a belső merevítés eleve más célt szolgál, más-más esetben alkalmazzák. a gallytörő menő, mint a féknélküli fixi... piperkőcség... mert egy WagonR+ on más miatt nem tudom megérteni, de van olyan.

és még a gallytörőzét is minimum kétfelé lehet választani. pont a fenti magamutogatós komolytalan divatkellék és a valódi munkaeszközön használt részre. nos az utóbbiak eleve valami sokkal nagyobb vason vannak, amik rendszerint alvázas terepjárók! és itt jön a lényeg, azokon eleve nem beszélhetünk gyűrődési zónákról... azok a kiterjesztett ütközővel áttörnek mindenen, pont ez a lényege... és pont ezért van tiltva, mert a város nem dzsungel vagy szavanna, az emberek meg nem eltiprandó gallyacskák... és bármennyire is pimpelés a WagonR+ gallytörője feleslegesen súlyosbító tényező a városban, a terepjáró (munkagép) meg nem jön gyakran a belvárosba... a habszívacs "gallytörő" meg valamiért nem fogy a Homasitából... :-)
remélem így már kicsit tisztább.

GG81 2012.07.13. 18:16:53

@ex-dr. vuk: szerintem tök jogosan tiltották be. ha valaki azt nem a gyaloglása felgyorsítása érdekében használta, hanem mondjuk a durva soktízmilliókért felújított közterek díszburkolatainak szétverésére, akkor nincs is ezen mit csodálkozni! szerintem Budapesten is van egy két tér, ahol nem látják őket szívesen, van tiltótábla és a közteres simán büntethet is érte...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.07.13. 18:42:50

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: :-) Azért beszéltem első alkalommal a nyereg és az első tengely víszintes irányú távolságáról. De a tengelytáv ennél rövidebb szó, és nem akkora a különbség. Tudom, a körmozgás valahol átmegy parabolába, el is kezdtem egy Excel-táblát csinálni rá, poénból, de aztán ráuntam. A kezdősebesség-vektort meg tudom már adni bármilyen bringára és sebességre, de aztán előjön a probléma, hogy mi az a "nagy" esés, és nem volt kedvem a landolás szögét, úthosszt, mifenét végigírogatni. Erre tartjuk a közlekedésbiztonsági szakembereket. :-)

@igazi hős: Nos, miután szólok, hogy hibás az állításod, megismétled?

Ez így nem vita, jóbarát. Mondd meg, hogy szerinted hol a hiba, én pedig bizonyítok vagy javítok, ennek ez a menete.

"Minek nagy a szórása?"
"Mivel két adatot említettem, az egyik fix, így csak a becsadási szög marad."
"Szóval a becsapódási szög? Úgy érted, hogy erősen változhat az értéke?"
"Szerintem a szórása nagy, a tartomány az fix 0-kétpi."

Nem akarok beleszólni, de én úgy érzem, hogy a 2*PI a teljes kör. Ha ez a becsapódási szögre vonatkozott, ahogy azt korábban mondtad, akkor ez azt jelentené, hogy a delikvens alulról is becsapódhat az aszfaltba. Mintha rejtett rakétasilóból törne ki mindenki ijedelmére. PI/2 is elég lesz becsapódási szögnek egy ferde hajításból, már ha a nyereg nincs alacsonyabban az első tengelynél. Ha netán mégis, akkor terjedjen a tartomány píig, velem lehet alkudni. Amondó vagyok, hogy ejtsük ezt a témát békességben, és koncentráljunk egyéb ügyekre.

ex-dr. vuk 2012.07.13. 20:24:57

@GG81: jo. betiltottak, mert volt, aki rongalt vele. de erre betiltjak azt is, aki kozlekedett vele, es ez szerinted igy van jol?.. sajnalatos gondolatmenet. tiltsak be a rongalast, de ne a korizast.

ex-dr. vuk 2012.07.13. 20:25:41

@GG81: amig a zebrakon nem lehet atmenni halalfelelem nelkul, mert basznak ra a rendorok, addig kurvara alsagosnak tartom gallytoro miatt basztatni barkit, piperkocseg vagy nem.

igazi hős 2012.07.13. 21:42:45

@Androsz: "Nem akarok beleszólni, de én úgy érzem, hogy a 2*PI a teljes kör. Ha ez a becsapódási szögre vonatkozott, ahogy azt korábban mondtad, akkor ez azt jelentené, hogy a delikvens alulról is becsapódhat az aszfaltba." Nem akarlak összezavarni, de ha szerinted a függőlegesen a talpadra esni és függőlegesen a fejedre esni ugyanaz az eset, akkor már a modellezéssel is nagyon nagy hiba van. Ezután jöhetne némi matek vagy fizika, de ha a Föld körül forog a Nap, akkor már mindegy a gravitációs állandó 3. tizedesjegye.

igazi hős 2012.07.13. 21:47:15

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Úgy látom, te is osztod Androsz tudását, ezért nagyon más választ sem tudok adni. És persze továbbra is a szórás nagy. De ha akarod, annyit pontosítok, hogy a felvehető tartományhoz képest, bár ezt nyilvánvalónak tekintettem.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.07.13. 22:15:34

@igazi hős: Elég sokáig tartott, mire kiagyaltad kimosakodásul ezt az ökörséget a talpraeséssel. A becsapódási szög fogalmát sajátos értelmezésben használod. Ezek szerint a tüzérek is azt értik becsapódási szögön, hogy az ágyúgolyó melyik fele esik éppen az ellenséges várfal felé. Inkább mondtad volna azt, hogy bocs, ezt tényleg benéztem, ugorgyunk. Nem szégyen, én is írtam már szamárságot, utána odaírtam, hogy tévedtem, aztán a világ mégsem dőlt össze. Aztán jössz az okoskodásoddal, amelyben a Nap a Föld körül FOROG, a gravitációs állandóról – amelynek egyébként pontosan ugyanakkora lenne az értéke a geocentrikus helyzetben is, hiszen nem ez az egyetlen eset, amikor a szerephez jut – már nem is beszélve. Szóval hagyd abba. Elismerem, NEKED VAN IGAZAD, te győztél, menj homokozni.

Mon3 2012.07.13. 22:58:34

Azt magyarázza meg nekem valaki, hogy amikor találkoztam egy parkoló autó, előttem hirtelen kinyitott ajtajával, az ajtótól számítva 10,3 m után volt a vértócsa az aszfalton a rendőrségi helyszínelés szerint. Én semmire se emlékszem, de 140 kg vagyok, 28"-os trekinggel tekerek és átlag 30-35 között mehettem,de mértem már 46-ot is síkon.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.07.14. 00:21:52

@Mon3: Hát úgy, hogy hetet hengerbucskáztál, mint a bakarasznyi ember. :-)) Nagy látványosság lehetett. Ha 140 kiló vagy, akkor esetleg nem teljesen szögletes az alakod, és úgy jobban megy a gurulás, mint gondoltad volna. :)

És ha 140 kiló vagy, akkor abból az ajtóból sem maradhatott túl sok. :D

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.14. 00:41:27

@igazi hős: Nézd barátom, ennek így semmi értelme. Már látom, hogy nem konyítasz sem a matematikához, sem a fizikához, így nincs miről vitatkozni. Bringázni biztosan tudsz, s én is tekerek olykor. A többit hagyjuk meg a közlekedésbiztonsági szakembereknek.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.14. 00:51:32

@Androsz: Maradjunk abban, hogy a "bringával esni" elég bonyolult matematikai modellt igényelne, mert a kerékpáros - kerékpár rendszer egyáltalán nem tömegpont, sőt, nem is homogén, különöosen nem merev test. Ennél már jobb és eredményre vezető a kísérlet, ahogyan az autókkal és azok védelmi rendszereivel szokás. Itt abba is hagyhatjuk. Azért érdekelne, hogy kerékpár esetében van-e olyan laboratórium, amelyik ilyen vizsgálatokkal is foglalkozik? Amennyiben van, melyik gyártó figyel az eredményekre, merthogy a mai bringák sem biztonságosabbak, mint pld. 20 éve, ugyanakkor a motorkerékpároknál, de különösen az autóknál még most is zajlik a biztonsági rendszerek evolúciója. :)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.14. 00:58:55

@ex-dr. vuk: A Velorex ugyan három kerekű, de elől van két kormányozott kereke, hátul egy hajtott. A három pontos alátámasztás miatt nem olyan stabil, mint egy négykerekű, de nem is versenyautónak készült. :)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.07.14. 02:43:33

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Én egy matematikailag nagyon egyszerű modellel is teljesen beérem, csak szép legyen a szeme.

Na, üdv.

ex-dr. vuk 2012.07.14. 08:53:08

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: vannak olyan haromkereku kisteherek, ahol elol van az 1 kerek. ilyen trike-szeru, csak burkolt. Na az durvan borulekony. Persze nem versenyauto, de az emeletes bicikli sem versenybringa :)
Aki tud vele menni (le-/felszallni egy pillanat alatt), az miert ne mehetne? Londonban mondjuk nem latni ilyet, csak parkokban okorkodnek vele, de critical mass-en elokerulnek az ilyenek is, meg a velociped, egykereku, fekvobicaj, stb.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2012.07.14. 17:58:40

@közösperonos átszállás:
igen itt pont nincs jelölve c pont. de a b-ben benne van.

Mon3 2012.07.14. 19:55:52

@Androsz: Egyszerűen kitörtem az ajtót. Az általad vizionált gurulás meg hülyeség, mert csak egy nagy vértócsa volt. Ott érkeztem le arccal a földre, más semmi...

igazi hős 2012.07.14. 22:21:32

@Androsz: Elnézést, hogy nem ülök egész nap a gép előtt, hogy hamar válaszolhassak az okosságaidra. Tudod, az ember dolgozik, családdal van, ezt-azt csinál, ezek fontosabbak a blogolásnál.
Az ágyúgolyó nem tud kétféleképpen becsapódni, az ember igen. Ha nem érted a kettő közötti különbséget, akkor gyakrabban kellett volna talpra érkezned.

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Meghajlok megsemmisítő érveid előtt. A bizonyítványomat már széttéptem és kérvényt is írtam a TTK rektorának, hogy azt a réges-régi (még ortodox) valószínűségszámítás szakdolgozatot és a védését érvénytelenítsék.

Döbbenetesek vagytok, hogy egyikőtöknek sem jutott eszébe érvelni. Vagy igen, csak hamar rádöbbentetek az értelmetlenségre? Pedig szívesen olvasnám, ahogy prof tovább üti a vasat perdület témakörben, hátha eljut de la Ferkó szintjére.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.15. 08:29:48

@Androsz: Milyen igazad van. :) Azért engedd meg, a szép szem nem minden, s a magam részéről további igénypontokat fogalmaznék meg. Szép vasárnapot!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.15. 08:31:21

@ex-dr. vuk: Felőlem mindenki azzal teker amivel akar, feltéve, hogy nem a közúton teszi!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.15. 08:43:18

@igazi hős: Nincs és nem is volt szándékomban az állításaidat "megsemmisítő érvekkel" lemosni a pályáról. Abban bizonyos vagyok, hogy a matek és a fizika neked most szűz terület. Egykor akár otthon is lehetnél benne, de régen gyakoroltad, mert aki nincs tisztában a "szóródás terjedelme" és a "szórás" közötti különbséggel, az ne okoskodjon valószínűségszámításból, statisztikából, s hasonlóan fizikából sem, ha fogalma sincs arról, hogy mi a perdület, s mi a különbség a kerékpáros és egy anyagi pont mozgása között. Még valami. Nagy ívben dörmögök arra, hogy kinek milyen diplomája van. Éppen elég diplomás barmot láttam már, úgyhogy nem a papír számít, hanem az, hogy mihez ért. Jobban tennéd, ha magad is azzal foglalkoznál, amihez értesz. Kellemes vasárnapot, jó pihenést!

ex-dr. vuk 2012.07.15. 14:55:43

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: ha neked nem art vele, akkor miert baj neked ez?
Sajnos naponta tapasztalom, hogy hianyzik az emberekbol az "elni hagyni".

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.15. 15:06:32

@ex-dr. vuk: Mint mondtam, ott teker a kétméter magas szarával, ahol csak akar, kivéve az összes közterületet, különösen a közutakat. A közlekedés veszélyes üzem, s ott elmebetegeknek, egyéb barmoknak helye nincsen.

ex-dr. vuk 2012.07.15. 15:55:27

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: szerintem sem, megis tele van az ut veluk. a legtobbjuk sajnos kocsit vezet... az sokkal veszelyesebb mint egy ilyen nagybringa, hidd el nekem.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.15. 22:37:22

@ex-dr. vuk: Elég sok őrült száguldozik a közutakon, szentigaz, de ez a gólyalábas bringa akkor is veszélyes, ha normális fazon tekeri. Még nem találkoztam velük forgalomban, de az elsőnek a seggébe dugom a kerékpár kormányát, hogy a száján jön ki.

igazi hős 2012.07.15. 23:13:25

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Nem az én állításomra kellett volna reagálnod, hanem a sajátodat alátámasztani bármivel. Írhattál volna arról, hogy szerinted milyen az eloszlás vagy arról, hogy milyen forgó mozgást végez egy fellökött kerékpáros. Egyiket sem tetted, hanem ehelyett minősítgeted az én tudásomat. Hiszen ha az én tudásomat lenullázod, azzal a te ténymentesített kijelentéseid automatikusan igazzá válnak, ugye? Van erre egy szép kifejezés: argumentum ad personam. Rád bízom, hogy tovább gondolod-e.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.07.15. 23:35:08

@igazi hős: Az én álláspontom az, hogy nem értesz ahhoz, amiről okoskodsz. Ennek belátásához elegendő eleolvasni, amiket ide írtál. Nincs se kedvem, se időm a te matametika és fizika oktatásoddal foglalkozni.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.07.16. 01:35:05

@Mon3: "Az általad vizionált gurulás meg hülyeség"

Nem ismerted fel a játékosságot a szavaimban? Tényleg nem tudhatom, hogy repültél ilyen szép nagyot, hacsak az a 30-35 nem csomóban értendő a sebességmérő műszereden. Vagy kétjegyű digitális kijelzője van, amelyen előttük az 1-es számjegy nem volt látható. ;-)

ex-dr. vuk 2012.07.16. 08:45:51

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: "elni hagyni"... Tudod te vagy valoszinuleg az a fajta, aki radudal a bringasra, hogy "huzzal mar a bicikliutra bazmeg!" akkor is, ha tokeletesen elfer mindenki, es meg bicikliut sincs, amire "huzni" kene. Rengeteg ilyennel talalkozom magyarorszagon.

Ha motorozok es a varosban 50-nel menve szaguldva megeloznek en sem eredek utana, hogy "50 a megengedett bazmeg!", max csovalom a fejem es rohogok magamba, hogy a kovetkezo sarkon varja a trafi... ;)

GG81 2012.07.16. 10:53:29

@ex-dr. vuk: élni még hagyni, de visszaélni nem! és ez a különbség...

GG81 2012.07.16. 15:16:52

@ex-dr. vuk: a jó öreg oszd meg és uralkodj mellett a kollektív büntetés elve is egy jó módszer...

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2012.07.16. 16:31:25

Nincs tisztelet a biciglisbe!!! Veszélyezteti a többi emberpolgárt gyalogos Autós kismamák gyerekek nincsenek biztonságba előlük!!! Leszarja az hogy másnak veszélyes amit csinál!!! A biciglis!!! Ilyen mind!!!

Don Quixote de la Ferko 2012.07.16. 18:37:17

@ex-dr. vuk:

Álmodozol. Mint mindig.
Nem baj, nem az eszedért szeretünk.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.16. 18:38:14

@Emmett Brown:

No, hol tartasz? el tudsz már számolni a kezed segítségével tízig?

igazi hős 2012.07.16. 21:50:58

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Értem. Ez az álláspont legalább stabil, nem kell hozzá semmilyen (sem szellemi, sem fizikai) támogatás. Jó lehet neked, hogy nem zavarnak össze a tények. Azt még megírhatnád, hogy mikor nézted meg a szórás definícióját, az első kommentem után, vagy később vagy csak most fogod.
Ceterum censeo: nagy a szórás. Az elméleti PI/gyök 3-nál a gyakorlatban kisebb, de ez elég nagy akkor is, ha értékként elég kicsi.

közösperonos átszállás 2012.07.17. 14:44:51

@insert_click: "igen itt pont nincs jelölve c pont."

Bocs, eszerint _nincs_ c) pont.

"de a b-ben benne van. "

Hát az így szól: "b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad."

Hogy jön ez egy nyílegyenesen zebrán áthajtáshoz?

igazi hős 2012.07.18. 10:48:27

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Sikerült túllépni a személy alapú érvelésen és eljutottál a személyeskedésig.

tyberius 2012.07.19. 18:37:46

Hát ha olvasta is az illető a figyelmeztetést, nem nagyon hatotta meg, mert tegnap délután a körúton szpottoltam a Baross utcánál, ami azért is vicces, mert tegnap pont a Baross utcán sikerült belegurulnom egy bazinagy lyukba az út közepén (csak tudnám, mi a f*szért zárták le két hétig, ha még ezt se tudták betömni), aminek köszönhetően megrándult a csuklóm és félóráig fájlaltam a seggem. Elképzelem, hogy nézett volna ki ugyanez egy ilyen toronybringán...

_B_ 2012.07.25. 19:16:15

Na most a fogyatékos fixisek örülhetnek, hogy nem az övék a legveszélyesebb jármű az utakon....

Mon3 2012.07.26. 16:02:49

@_B_: Bocs, de ez is fixis. Enélkül tényleg életveszélyes lenne. A fixi egy különleges hatást ad a gépnek. Én nem szeretem, de aki megszokja, annak nagyobb az összhangaja a gépével. Ha szállt már el a féked nagy sebesség közben, akkor már érted, hogy miről beszélek.

Pierr Kardán 2012.07.30. 16:46:11

@Don Quixote de la Ferko: "No, hol tartasz? el tudsz már számolni a kezed segítségével tízig? "

Miért pont tízig??? A te számítási módszered szerint neki 10,231884057971014492753623188406 ujja van. :-))

(Egyébként tényleg nem zavar, hogy mindenki szeme láttára csináltál itt magadból hülyét és még erőlködsz tovább ???)

:-)))))))))))

Don Quixote de la Ferko 2012.07.31. 08:48:19

@Pierr Kardán:

Tényleg nem zavar, ha ennyire idióták vagytok.
Így tovább, én valójában nektek drukkolok.
Tudtok még ennél mélyebbre is süllyedni.
Hajrá!

coronarythief 2013.05.15. 18:26:43

a probléma megoldása egyszerú, legyen közlekedési szabálysértés forgalomban használni olyan kerékpárt, aminek a pedáltengelye mondjuk 50 cm-nél magasabban van. kész, pont.
süti beállítások módosítása