Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bőgött a CM-szervezője az utolsó bringaemelésnél

2013.04.20. 20:24 - kirk kapitány

Szombaton délután átvonult a budapesti belvároson az utolsó Critical Mass.

Már az újpesti rakparti gyülekezőnél látszott, hogy nagyon sokan, több tízezren gyűltek össze, hogy végigtekerjék a 16 kilométeres távot, amely Petőfi híd - budai alsó rakpart - Halász utca - Fő utca - Alagút - Attila út - Lánchíd utca - Lánchíd - József Attila utca - Andrássy út - Olof Palme sétány útvonalon szokás szerint a Városligetben zárult.

18384745 7fa9875422430e5f6c2269535488e1ff xl
Katt az indafotós képekért!

Az óriási sor az elején a nagy tömeg miatt gyakran csak csordogált, de két órával az indulás után, 18 órakor a ligeti Nagyrét már így teljesen megtelt.

A szervezők megfogadták, hogy most nem lesz létszámbecslés, csak annyit állapítanak meg, hogy az áprilisi hőségben minden korábbinál több bringás jött le a bringás ünnepre.

DSC 1151
Fotó: Bődey János (Index)

Kürti Gábor, a CM egyik főszervezője a Kerékagynak végül mégis azt mondta, hogy ha korábban volt olyan vonulás, amelyikről akkor azt állították, hogy 80 ezren tekerték végig, akkor ezen biztos voltak 100 ezren. Az biztos, hogy a Petőfi csarnok melletti nagy réten és az Olof Pamle Ház melletti térségen nem fértek el a résztvevők. Kürti azt mondta, nem is nagyon látta az utolsó két emelést, mert végig bőgte az utolsó vonulás záróeseményét.

Critical Mass történelem képekben

3815977 d8943a3f72b87125c66292dacca0f999 xl

Címkék: critical mass

488 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr395236719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

közösperonos átszállás 2013.04.22. 14:29:14

@hpty: Vagy a bringás mentő bedobása, az mi vót?

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 14:34:06

@olcso:
Nem. Hanem az, hogy aki kerékpározik, az nem vonul, hanem kerékpározik. A hétvége kiváló alkalom volt erre, bár én most pont nem bicajoztam, hanem gyalog túráztam, de múlt hétvégén tekertem is egyet. Ajánlom minden magamutogatónak a vonulások helyett, az erőnlétet is javítja többek között, és akkor többen (nem mondom hogy mindenki) fel tudnak majd tekerni egy-egy nagyobb emelkedőn is.

olcso 2013.04.22. 14:38:54

@Zabaalint: Igazad van, javítana, viszont, ha valaki rendszeresen edz, azon nem ront, hogy évente kétszer kimegy vonulni. Az pedig, ha valakinek rossz az erőnléte nem kizáró ok. Taxisoknál sem csak az vonul, aki a Bp-Londont megállás nélkül vezeti, vagy gyalog sem csak az, aki a Kinizsi 100ast 18 órán belül nyomja. Mindenesetre jó lett volna ilyen túrákat is népszerűsíteni.

Zabaalint (törölt) 2013.04.22. 14:44:36

@olcso:
A kérdés továbbra is az, hogy minek vonulni. Attól, hogy valaki munkába kerékpározik, vagy hobbiból teker, miért kellene bármiféle közösséget vállalni sok ezer másik emberrel, aki szintén? Vagy ez inkább tüntetés, mert ha az, akkor érthető a célja, de nekem nem úgy tűnik, hogy tüntetés lenne.

olcso 2013.04.22. 14:51:38

@Zabaalint: Ismerkednek, amellett, hogy prezentálják, hogy van értelme odafigyelni rájuk, mert sokan vannak.

közösperonos átszállás 2013.04.22. 15:05:00

@Zabaalint: "Attól, hogy valaki munkába kerékpározik, vagy hobbiból teker, miért kellene bármiféle közösséget vállalni sok ezer másik emberrel, aki szintén?"

Ki mondta, hogy kell? (Én se voltam még soha.) Ugyanakkor: aki mégis vállalna, annak azért még szabad?

hpty 2013.04.22. 16:16:27

@közösperonos átszállás: Az autók városból való kitiltásának remek ötletére való válasz! :D

hpty 2013.04.22. 16:19:03

@közösperonos átszállás: Ez is az autók kitiltására ment.
Ahol nincs tiltva, ott mehessen minden. Ne zárogassuk le egymás elől az utakat! Ez olyan ovis!
Ahol valami tiltva van, az nem rajtam múlik! Én is végig szeretnék néha menni a Nagymezőn, de mivel rajtam van rendszám, ezért nem teszem! Ti ott is mehettek következmények nélkül!

közösperonos átszállás 2013.04.22. 16:22:17

@hpty: "Ahol nincs tiltva, ott mehessen minden."

Ezzel konkrétan semmit nem mondtál. :-) A CM alatt ott autó nem mehetett, akkor az úgy részedről oké is volt?

"Én is végig szeretnék néha menni a Nagymezőn, de mivel rajtam van rendszám, ezért nem teszem! Ti ott is mehettek következmények nélkül! "

Autóval járok, bocs. :-) Csak ettől még nem lettem sem vak, sem hülye. A Boldogasszony sgt. elején 8-tól megállni tilos van, mégis egy munkanap több száz autó áll meg ott hosszabb-rövidebb időre. Képzeld, még az se gátolja meg őket, hogy rendszámuk is van. :-)

hpty 2013.04.22. 16:22:24

@zZz: Na, ez a nem európai hozzáállás! Ami nekem nem tetszik, az ne mehessen be! Lófaszt! Ha a belvárosban lakom, akkor a lakásomig azzal megyek, amivel szeretnék! Majd a kedvedért Terminátor leszek, mi? (Élő szövet a fém vázon) :D

hpty 2013.04.22. 16:26:51

@közösperonos átszállás: Mindenki a saját műszerével írtja a gazt, az Ő dolguk!
A CM alatt így, a CM alatt úgy! Lópikulát! Menjenek a rendes forgalommal.
Valaki emlegette az autós találkozót.
Nah, olyanon én is voltam, nem is 1x! Mégsem zárattuk le a fél várost, hanem A-ból B-be konvojban mentünk, és voltak pontok, ahol bevártuk egymást. Attól még mentek a lámpák, volt más közlekedő (autó, bringa, BKV, stb.), mégis elért mindenki a végpontba! Érdekes, mi?
Na ezt hívják "Élni és élni hagyni!"-nak!!!

olcso 2013.04.22. 16:38:31

@hpty: Szerintem hagyd az autók kitiltását, nem pontos megfogalmazás. Mikor ezt szóváteszed, nem "boccs, nem fogalmaztam pontosan" a válasz, hanem, h "nekem van igazam akkoris". Az autók létszámának csökkentése a belvárosban viszont jó ötlet

Dzsoki Júing 2013.04.22. 16:40:56

@olcso: Valamilyen érthetetlen okból engem zavar, hogy a magukat biciklistának mondó, többségében kb mozgássérült, de nagyon harcos öntudat"biciklisták" miatt kell rendszeresen lezárni a várost, hogy biciklitemelgethessenek, több bicikliutat és a kresz-szabályok betartását követelve, miközben ők a nekik épített bicikliutak helyett a járdán, a gyalogosok között tekernek és magasról szarnak még a legalapvetőbb kresz-szabályokra is.
De tuti, hogy bennem van a hiba, amiért ez nem tetszik, igyekszem megjavulni! (vagy inkább lerúgom a bicikliről a következő járdántekerő, pirosnálnemmegálló kis gecit :D)

hpty 2013.04.22. 16:47:08

@olcso: Igazad van! De ez a kategórikus: "Ami nekem van, csak az a jó, ami neked, az meg csak rossz lehet!" hozzáállás nem nagyon tetszik!
A csökkentésről annyit, hogy az üzemanyagárak amúgy is csökkentik rendesen.
Ha csak a 5-10 évvel ezelőtti állapotokra gondolok, akkor ez a mai forgalom semmi.
Akkor pénteken minden állt, Nagykörút, Hungária, Ki-bevezető utak, rakpartok! MINDEN!
És valaki a mostaniért sír????! Az ilyennek semmi sem jó! :D
Én is robogóztam sokat, tudom, hogy jobb mint a dugó! De sosem kampányoltam, hogy mindenki robogózzon, mert kisebb lesz a dugó, meg a szmog, mert fele annyit se fogyaszt stb.
Hogy ki mivel megy az az Ő SAJÁT DOLGA! Ennyi!

olcso 2013.04.22. 17:00:19

@Dzsoki Júing: Egyébként CM-en a szervezők rászólnak a járdázókra, szóval elméletileg még tanulhat is belőle az ember. Egyébként az, hogy ott vannak, de nem bicikliznek a hétköznapokban, lehet, hogy azt jelenti, hogy bicikliznének, ha jobbak lennének a feltételek. Ne javulj meg, saját véleményed, hogy nem tetszik. Nekünk is sokminden van, ami nem tetszik, ilyenek pl a járdázók. A többi biciklis nem örül egy járdázó egyénnek, mert veszélyes és mindannyiunkról rossz képet fest.

olcso 2013.04.22. 17:01:47

@hpty: Pedig lehet, hogy akkor teli lenne a város robogósávokkal és robogóutakkal :D

kúrógép10 (törölt) 2013.04.22. 17:46:22

MA MÉG A RÁDIÓBAN AZT MINDJA AZ EGGYIK ÉRTELMI FOGYATÉKOS CRITICAL MASS SZERVEZŐ HOGY AZ CRITICAL MASS ILYEN "ÖRÖMÜNNEP" MEG HOGY "FESZTIVÁLHANGULAT FÍLING"

HÁT BASZÓDJ MEG EZÉRT KELL FELTARTNIA A FÉL VÁROS FORGALMÁT???????????????????????????

windex 2013.04.22. 18:14:15

@Zabaalint: nekem ugyan nem rendezvényem, oda se mentem, vagyis inkább vagyok tekinthető a te csoportod tagjának :-) bár kár, hogy bringás létedre nem értesz egyet a tartalommal. persze nem kell tetszenie, ha olyan diszkrét vagy, hogy melldöngetésnek nevezed. de lehet, hogy együtt örülni másokkal jó dolog ám! egyúttal remélem, hasonlóképpen érzel minden utcai megmozdulással kapcsolatban :-)

olcso 2013.04.22. 18:15:53

@kúrógép10: Ctrl+C és Ctrl+V egykis Caps Lockkal megspékelve "mindja az eggyik"

windex 2013.04.22. 18:16:52

@kúrógép10: ugye ugyanígy ordítasz bárminemű tüntetés kapcsán? akkor lennél következetes :-) szerintem - nem bringásként a véleménnyilvánítás megér pár óra türelmet. amire - nem mellékesen - fel lehet készülni, mert nem flashmob az ilyen, bejelentik előre, rádió-tévé bemondja. lehet, hogy veled van a baj, túl sok benned a feszültség. jobb lenne, ha az indulataidat azok felé irányítanád, akik meg is érdemlik :-)

windex 2013.04.22. 18:18:36

@hpty: mondjuk nem baj, hogy ha valaki valamit jóll csinál, azt elmondja a balgáknak, akik még nem teszik

windex 2013.04.22. 18:20:13

@Dzsoki Júing: 1 nap fáj a 365-ből? nem vagy te irigy? különben ne általánosíts. ilyen alapon minden ruandai tömeggyilkos. ja, és nem vagyok bringás, mielőtt megszólítanál :-)

windex 2013.04.22. 18:21:48

@hpty: hányan voltak az autós találkozón? voltak legalább 50 ezren? aligha, mert akkor lett volna lezárás, úgyhogy ez nem párhuzam

windex 2013.04.22. 18:24:25

@hpty: de nem azért mehet a nagymezőn a bringás, mert nincs rendszáma, hanem mert a kocsihoz/motorhoz képest lassú, keskeny, és nincs kipufogógáz :-) eltekintve a babsalátát és chili con carnét fogyasztóktól

windex 2013.04.22. 18:26:25

@hpty: ha a lakásod olyan helyen van, ahol nem mehet kocsi, akkor te se mehetsz, hiába laksz ott. na ez az európai hozzáállás :-) váci utca, pl

windex 2013.04.22. 18:28:49

@Zabaalint: aki kerékpározik, annak is lehet véleménye. és akkor vonul. hibás szembeállítani a bringázást és a véleménynyilvánítást - és egy demonstráció véleménynyilvánítás, ugye

hpty 2013.04.22. 18:30:06

@windex: Ha valamit lebecsülsz, az lehet Neked nem fontos, másnak viszont igen! A létszám a mérvadó? Miért nem a súly, vagy a lóerő? :D

hpty 2013.04.22. 18:30:42

@windex: Pedig a taxik mehetnek!!! És nem riksával!!!!!! ;)

hpty 2013.04.22. 18:31:23

@windex: Ha a váci utcában laknék, akkor nem lenne ilyen gondom, hidd el! ;) :D

windex 2013.04.22. 18:34:32

@Dzsoki Júing: nem szempont, ki tud feltekerni dobogókőre. a demonstráció azért van, hogy tágítsa a városlakók lehetőségeit - amivel szerencsére egyre többen élnek, mert megértik, hogy bringával közlekedni jó. és a közlekedésszervezés is, mert szaporítják a bringautakat, és egyre több helyen elfogadpott, majd természetes, ha egy személy bringával megy oda. de ha valamire nem hívod fel a figyelmet, lassabban veszi figyelembe a - pl bringásokat - az, aki azt nem gyakorolja. amúgy nincs különbség bringás és nem bringás között, egy személy, egy ember a bringás, a gyalogos, az autós is. érdekes, amúgy amikor a dugóban állsz - sokkal gyakrabban, hogynemondjam minden nap - akkor az autósokat is általánosítva szidalmazod, mint ezen az egy napon a bringásokat? remélem...

windex 2013.04.22. 18:36:49

@hpty: taxisok? protekcionizmus! le vele! :-)))

nem a létszám a mérvadó. hanem a tömeg - ha sokkal több kocsi vonulgatna, azok miatt ugyanúgy le kéne zárni mindent, amerre mennek, amennyiben szervezett vonulásról lehet szó. de a tömeget a létszám adja, nem a lóerők :-)

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 18:40:57

@Zabaalint: "hogy aki kerékpározik, az nem vonul, hanem kerékpározik"
???
Én és a haverjaim bringával járunk munkába, néha hegyekre tekerünk-lejövünk, máskor bringatúrázunk, és kimegyünk a CM-re is. Mindenkinek van jogsija és vezetni is szoktunk.

hpty 2013.04.22. 18:51:39

@windex: Nem! Hidd el! Az egyik legnagyobb klub vagyunk, de ha a klubtagok fele eljönne egyszerre, akkor sem zárunk le semmit! Ez van, bocsi! :D
MAX kibéreljük a Ringet!!! :D

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 18:52:53

@hpty: Bélgáztól még nem halt meg senki, ha nem hiszed, nézd meg a MythBusterst, különben is az autósok nem szellentenek?
Viszont csak a szálló portól csak Bp-en évente 3000-en halnak meg és a koromról, No2-ról stb még nem is beszéltünk. Ne kényszerítsd ránk a halált.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 18:58:32

@hpty: "Ha a belvárosban lakom, akkor a lakásomig azzal megyek, amivel szeretnék!"
Aha. Ezek szerint ha én M1 Abrams tankkal szeretnék hazamenni, akkor azt is lehet? Ha útba esik a házad/lakásod/autód szétlőhetem és átmehetek rajta?

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.04.22. 18:58:35

@B0BDobalina:
1. MythBusters saját bevallásuk szerint sem vehető 100%-ig komolyan (és bocs, de én is körberöhöglek, ha rájuk alapozva állítod bármiről, hogy lehetséges-e vagy sem!)
2. A bélgáz is üvegházhatású gáz.
3. Ma sétáltam egy lakótelepen. Autók max. 30km/h-ra vannak korlátozva fekvőrendőrök által. A mellettelm elmenő tizenöt biciklis mind a járdán tekert.
Kicsivel odébb meg az egyirányú utcába tekert be egy idióta, csomagtartón egy pici gyerekkel, mögötte meg egy olyan tíz-tizenkét éves tekert. Nincs engedélyezve a behajtás kerékpárral.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 19:04:00

@álfirkász: Várom a linkeket a bélgáz miatti elhalálozásokról. Amúgy te nem termelsz 1 köbcentit sem?
3. Hogy jön ez ide?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 19:07:41

@hpty: Azért mert emberek vagyunk és nem gépek. Ha nem tetszik jövő tavasszal panaszkodj az OVI-nál, hogy neked lóerő alapján több szavazat jár.

hpty 2013.04.22. 19:12:35

@B0BDobalina: Naaa! Ne menjünk át sötétzöldbe!!!!!!! :D :D :D

hpty 2013.04.22. 19:13:42

@B0BDobalina: A szabályos eszközökből lehet csak választani! A helikopter, kombájn stb. sem ér! :D

hpty 2013.04.22. 19:14:43

@B0BDobalina: Humorérzék nuku?
Mint említettem, de Neked külön leírom: Vonulgass, de ne zárj el senkit!!!! ÉÉÉÉteeed? :D

hpty 2013.04.22. 19:17:11

@B0BDobalina: Ti Terminátorok vagytok: Élő szövet a fém vázon! Csak agyilag van különbség, sajnos az "Ő" javára!!! :D

Dr. GGG77 2013.04.22. 20:56:13

@B0BDobalina: Oké. Akkor mondom én. Munkahelyem kocsival 30-45 perc (extrém esetben 1 óra), BKV-val másfél-két óra, bringával szerintem 1 óra lehet egy edzettebb embernek. Tetszik vagy sem.

Dr. GGG77 2013.04.22. 22:26:24

@Perillustris: "Hol van itt az a nagy előny?"

Szted mindegy milyen az útvonal? De képzeld, a feleségem 4 km-re dolgozik csak a lakásunktól, kocsival 5-6 perc, BKV-val meg lenne 35 a gyaloglások miatt.

Dr. GGG77 2013.04.22. 22:28:58

@olcso: "de ez már nem tűnik föl, mert pont ilyen mértékben és arányban szarják le azok is, akik csak autót vezetnek és nem is bicikliznek."

Csak röhögni tudok ezen. Vagy sírni. Szóval szerinted az autósok 30-50%-a (kábé ez az arány a bringásoknál, mondjuk a kis körúton) megy át folyamatosan és rendszeresen a piroson? Vagy szarja le a jobb kezet? Ha így lenne naponta 10 ezer ember halna meg az utakon.

Dr. GGG77 2013.04.22. 22:38:23

@B0BDobalina: "Uncsi a sok előzés."

Szívesen megnézném, mondjuk egy reggel 7-es indulással a lakásunktól, a munkahelyemig tartó távot. Te bringával, én kocsival. Megengedném, hogy "lámpázz", ahogy ti nevezitek azt a parasztságot, hogy szartok a pirosra.
Csak előtte kérdezd meg magadtól, hogy tudod-e tartani a rakparton az 50-80-at... :)

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 23:01:37

@Dr. GGG77: Pff, miért nem mindjárt éjjel kettőkor? Ha sz*rnék a pirosra, már rég nem élnék. Amúgy hány km?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 23:05:14

@hpty: Áhá, értem, a saját súlyodra értetted! Szóval azért akarsz két szavazatot, mert a tunyaságtól akkora a s*gged, mint egy ház, a fejed meg beton! :) Már értem, miért nem érdemes bekötnöd magad!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 23:14:10

@hpty: Nem tudom, mi a vicces, vagy a sötétzöld évi 16000 magyar ember halálában...
www.legszennyezes.hu/cikk.pdf
nol.hu/archivum/20130207-a_szallo_por_a_halalunk
levego.hu/sites/default/files/kiadvanyok/korommenteslevegot0919.pdf
Gondolom nem röhögnél, ha a gyerekeidet vagy a szüleidet ravataloznák.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.22. 23:16:48

@B0BDobalina: Na jó, a reggel 7 óra lehet hogy csúcsidő, nem tudom mi van olyankor, rég indultam olyan korán.

Perillustris 2013.04.22. 23:38:48

@Dr. GGG77: Kétségkívül igaz lehet. Azonban ebből nem következik, hogy "az útvonalak többsége még ma is ilyen".

hpty 2013.04.22. 23:40:49

@B0BDobalina: Na, már személyeskedni próbálsz? Hú, ezt a szegénységi bizonyítványt... LOL
De elnézem Neked, a nagy szmogban picit több ólmot szívtál... vagy a fehér lekvártól vagy ilyen? :D
Csak arra vigyázz, hogy ezt a poént legközelebb ne egy redősnyakúnak süsd el mondjuk egy Audiban vagy Bömösben, mert átmegy a nyakadon és még vissza is tolat! :D

Perillustris 2013.04.22. 23:42:38

@Dr. GGG77: Felesleges számháborúzni, de azért az jól megfigyelhető a lámpaváltásoknál, hogy aki tud, az még átcsúszik a kereszteződéseken autóval is, már pirosban. Mentem már eleget autóval, mentél már te is, ha szerinted ez nem így van, akkor csukott szemmel vezetsz. Az más kérdés, hogy ha már valaki megállt előtted, akkor már jó eséllyel te is meg fogsz.

hpty 2013.04.22. 23:43:09

@B0BDobalina: És cigizni egyik sem szokott? Vagy egyéb hatások? Ugyan, mindenkit többszáz behatás ér, nem lehet 1-1 okot kiragadni, mint a tuti kiváltó ok. A világ PICIT bonyolultabb!

Perillustris 2013.04.22. 23:46:10

@Dr. GGG77: "Ha így lenne naponta 10 ezer ember halna meg az utakon."

BTW ez eléggé öngól. Vagy minden piroson átmenő kerékpárost megment egy-egy autós?

Perillustris 2013.04.22. 23:52:55

@hpty: Háhá. Egyszer egy utolsó pénteki bringázáskor megcsináltuk kb. százan a szabályos tekerést. Nagyobb anyázás sosem volt. Egyszer csak mellém gurult egy rendőrautó, megbeszéltük, amit kellett (megkért mindket, hogy tömörödjünk össze egy sávot elfoglalva, ne egymás után tekerjünk), aztán kéretlenül végigment előttünk az útvonalunkon villogva. Ennyit erről.

hpty 2013.04.23. 00:04:43

@Perillustris: Háháhá! Ez poén, mert haverral egyszer mi is a saját fegyverét fordítottuk a drótszamár ellen! Teker, persze nem az út szélén, hanem középen, a körúton a külső sávban. Haverom ahol tudta megelőzte, és nála kb. 10 km/h-val lassabban haladtunk párszáz métert! A belső sáv érthetően tömve, előzni, elsunnyogni másfelé nem tudott! Azt a lila fejet le kellett volna filmezni, ahogy artikulátlanul üvöltött, hogy ez mi? Mi, amit Te csinálsz kisgyerek!!!! Háháháhá! Az egy szép nap volt!!! :D :D :D

Perillustris 2013.04.23. 00:17:15

@hpty: Te a szmájlikért kapod a jutalékot? Ha kimarad egy hozzászólásodból, pótolni kell?

Mondjuk egy kicsit is rátermettebb bringás nem jött volna zavarba, bár itt is lehet, hogy csak az idő szépíti meg a történetet.

A Nagykörúton amúgy nem tudsz az út szélén tekerni, mert ott autók állnak.

Pedig az úton parkolni luxus.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.23. 00:21:47

@hpty:
Kedves CM-fikázók!
Az utóbbi időben az alábbi rendezvények miatt voltak jelentős forgalomkorlátozások Bp-en:

- Telekom Vivicittá Városvédő Futás
- Élet menete
- Október 23-i állami ünnepségek
- Vonulások: Magyarok Világszövetsége, Jobbik Ifjúsági szervezete
- Milla tüntetések
- Békemenet
- Gój Motoros Egyesület motoros felvonulása
- SPAR Budapest Nemzetközi Maraton és Futófesztivál
- Magyar Gárda alapításának ötéves évfordulója
- Vodafone Kezdj El Valami Újat Hétvége
- Magyarország-Románia VB-selejtező
- Szent Jobb-körmenet, vízi és légiparádé, valamint tűzijáték
- Metropol nemzetközi reggeli futás
- Nemzeti Vágta
- Budapest Pride
- NIKE Nemzetközi Félmaraton
- Autómentes Hétvége, (CM nélkül) illetve a Lánchídon a Tudományok hídja
- Budapest futófesztivál, NATO-futás, jubileumi XX. történelmi váltófutás és Vivát Huszár rendezvények
- Sziget Feszivál
- A Good Day to Die Hard” című film forgatása...

Amelyikőtök nem tud nem bármit felmutatni, hogy a fentiek miatt is hőzöngött volna, azt hiteltelen, kormosagyú bringafóbnak könyveljük el.

hpty 2013.04.23. 00:25:56

@Perillustris: Az úton, vagyis a 2 sávon nem parkol senki. A parkolóban szoktak, szép kis összegért.
Oda írok smile-t, ahova jólesik, csakúgy, mint hogy azzal közlekedem, amivel akarok, bárki bárhogyan is győzköd sötétebbnél sötétebb zöld dumával! :D
Nem jött zavarba! Fel volt háborodva, hogy ez mi, amit csak NEKI szabad! Jaj, ezt sűrűbben meg kell csinálni, a kedvedért kamerázva is!!!
:D :D :D (csak Neked)

hpty 2013.04.23. 00:27:38

@B0BDobalina: A Die Hard-forgatásért fizettek a városnak, azt ne vedd ide! A többi tényleg igaz!
Nekik is van blog.hu oldaluk? Mert hosszú még az éjszaka! :D

hpty 2013.04.23. 00:28:40

@B0BDobalina: Nekem van, de a bőrnyakúnak nem lesz! Ezért óvom a "tepsi épséged"! :D

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.23. 00:31:44

@hpty: "A világ PICIT bonyolultabb!"
Látom, nem is sikerül megértened. A tudományt, kutatásokat, tényeket elintézed egy ugyannal. Persze egyszerűbb mint olvasni és tájékozódni.

hpty 2013.04.23. 00:33:24

@Perillustris: Jaj, azt meg sem említettem, hogy mily nagy önuralomra volt szükségetek, hogy annyi piros lámpa, zebra, járda stb. láttán is visszafogtátok magatokat... Ha a story igaz és nem a idő szépítette meg! :D :D :D

hpty 2013.04.23. 00:34:52

@B0BDobalina: Te meg a gondolkodás elé helyezed a demagógiát. De sebaj, anyukád így is szeret, ez szinte biztos! Vagy Ő is csak mondja? :D

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.23. 00:47:39

@Perillustris: Ezt ugye most találtad ki? Ha tele a belső sáv, akkor a külső is, hiszen jobbra tartási kötelezettség van.
A körúton amúgy az első pirosnál beállok eléd és -ha tényleg tele a belső sáv- nem előzöl meg többet. Ha mégis, eljátsszuk megint és feltöltelek a youtube-ra. Egyébként meg ott 2-kerekűekkel a külső sáv közepe az ajánlott nyomvonal. Ha megkérdezed miért, hülyébb vagy mint hittem.

Perillustris 2013.04.23. 00:59:52

@hpty: Már hogyne parkolna. Út az, bárki láthatja.

"szép kis összegért"

Ez sem nyert. Egyszer megszámoltuk: a többség ilyen-olyan jogosultságokkal parkolt ingyen, jó részük - feltehetően kamu - mozgássérült igazolvánnyal.

Perillustris 2013.04.23. 01:03:59

@B0BDobalina: "Ha tele a belső sáv, akkor a külső is, hiszen jobbra tartási kötelezettség van. "

Mondjuk ez a Nagykörútra pont nem érvényes, ha már meg lettem szólítva.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.23. 01:04:10

@hpty: Összegzem a működési elvedet:

tudomány = demagógia < a te gondolataid

Túl sok időt pocsékoltam rád...

hpty 2013.04.23. 01:15:40

@B0BDobalina: Ezt megint elszámoltad, Terminátor!
Ha 50-nel megy mind2 sáv, és a külsőben a brinyós mondjuk 30-cal, és a haver előtte megy 20-szal, akkor Ő is! Ezután már hogy ne lenne tele a belső sáv! A sávok közepén kell haladni, jobbra tartva...autóval. Brinyóval a szélén.
És ha engem feltöltesz a youtube-ra engedély nélkül, akkor 1. a bíróságon elítélnek és fizetni fogsz, 2. bónuszként meg is leszel baszva hintőporos néger fasszal. Ha nem rugatja előbb meg valaki a gépet a nyakadon. Amilyen arrogáns fax vagy, ennek nagyobb esélye van! :D

hpty 2013.04.23. 01:17:09

@B0BDobalina: Összegzem: A te hülyeséged nem = tudomány! Ha valamit 100x leírsz, attól még nem lesz igaz, max. vicces! :D

hpty 2013.04.23. 01:20:01

@Perillustris: A felfestett parkolóhelyek az út, persze. :D A sok jogosultság ingyen van? Rokikártyáért is meg kell kenni az orvost, kerületes matricáért is lehúznak. Ez megint ilyen féleszű (értsd nem 4 kerekű, hanem 2) hozzáállás? Ami ingyen van, az a Te parkolásod, közlekedésed, a bringautad (Neked), stb.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.23. 01:20:41

@Perillustris: Igaz, a nagykörútra nappal általában ez érvényes:
youtu.be/sD6pzHXmSTE

hpty 2013.04.23. 01:37:21

@B0BDobalina: Szép! Csak ezen a kis szakaszon is volt 2-3 piros lámpa! Vagy nevezzem korai rajtnak? :D Persze a zsaruk mellett már bent volt a sportszelet!!! :D Mozgó autók között meg ne menj, mert ok, hogy kellenek a szerveid, de bármily hihetetlen is, sajnálnálak! :D

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.23. 01:49:13

@hpty: Tényleg hülyébb vagy mint hittem.
"Ha 50-nel megy mind2 sáv..." Te már itt elszámoltad, a körúton SOHA nincs ilyen, még ha nem lenne dugig autókkal akkor sem, mert a lámpák a villamosra vannak hangolva. Nyomhatsz egy kövéret, hamarabb odaérsz a következő pirosig. Szoktál te egyáltalán vezetni, vagy örülsz ha előreengednek az anyósülésre?
Ha mégis szoktál, nézz körül itt, hátha mehetsz is a bíróságra: www.roadsafe.hu/

Szerinted ezeknél az eseteknél ki fizetett és kitől vontak le pontokat?
- youtu.be/TDLs5hSSk9s
- youtu.be/FmIcGkKMcXU

hpty 2013.04.23. 02:08:38

@B0BDobalina: Látod, Te annyira hülye vagy, hogy még nem is hitted! Gyökér!
Igen, én VEZETNI szoktam jogosítvánnyal, KRESZ tudással. Te meg a törvényen kívüli, biztosítás- és jogosítvány nélküli szaroddal.
Látod ennyire tropa vagy agyilag:
Ha megvan a kocsi és a rendszám, akkor pontot hogyan vonnak? Ki vezetett? Max objektív felelősséggel lehet büntetni az üzembentartóra, vagy ha kiderül, hogy ki vezetett. De miért mondanák meg. A pénz nem lesz kevesebb, csak pont jönne hozzá!
Bringával Te honnan tudod, mi az 50? Mikor láttál Te olyat? Szakadékban hátszéllel, vagy hiénáztál valami teherautón? :D
Nagyon féleszű (2 kerekes)! LOL
Magyarország, a feljelentgetős buzik hazája! :D
A tag is elég hülye volt, hogy emiatt bement a rendőrségre. Elég lett volna a "Nem én vezettem!" jól bevált módszer. Lúzer volt, rábaszott! :D

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.04.23. 09:20:09

@hpty: "Magyarország, a feljelentgetős buzik hazája!"
Pár sorral feljebb még te akartál feljelenteni.
Akkor te buzi-e vagy?

közösperonos átszállás 2013.04.23. 09:26:25

@hpty: "Ha a belvárosban lakom, akkor a lakásomig azzal megyek, amivel szeretnék! "

Van a házban teherlift is?

közösperonos átszállás 2013.04.23. 09:29:00

@hpty: "Valaki emlegette az autós találkozót.
Nah, olyanon én is voltam, nem is 1x! Mégsem zárattuk le a fél várost, hanem A-ból B-be konvojban mentünk, és voltak pontok, ahol bevártuk egymást. Attól még mentek a lámpák, volt más közlekedő (autó, bringa, BKV, stb.), mégis elért mindenki a végpontba! "

Ha egy-kéttucatnyian voltatok, akkor ez így a normális. Ha száz+-nyian, akkor kell a rendőri felvezetés (asszem kötelező is, de lehet, hogy rosszul emlékszem, nálunk anno volt). Ezres nagyságrendben a forgalommal haladni, az vicc, azt elvárni meg hülyének nézés.

közösperonos átszállás 2013.04.23. 09:29:50

@B0BDobalina: "Ha tele a belső sáv, akkor a külső is, hiszen jobbra tartási kötelezettség van. "

Városon belül amúgy nincs.

közösperonos átszállás 2013.04.23. 10:06:24

@hpty: "Bringával Te honnan tudod, mi az 50? Mikor láttál Te olyat? "

Ó, én szinte minden nap látok; tudod, sokat járok 30-as övezetben.

Zabaalint (törölt) 2013.04.23. 11:22:33

@windex:
Nem vagyok bringás, legalábbis olyan értelemben nem, amit a CM mozgalom teremtett meg, és ami a feszültséget okozza a közlekedők között. Bringás akkor vagyok, amikor bringázok, amikor meg gyaloglok, akkor gyaloglok, amikor meg autót vezetek, akkor autós vagyok.

El kéne felejteni ezeket a jelzőket, emberek vannak, akik néha bringáznak, néha autóznak, néha gyalogolnak, stb., stb. Nem autósok, kerékpárosok, gyalogosok, mert az csupán pillanatnyi állapotot jelöl. Igen, persze léteznek bringások is, akik versenyszerűen csinálják vagy hobbiként.

Zabaalint (törölt) 2013.04.23. 11:24:03

@windex:
Természetesen van metszete is a két halmaznak, de pont a CM hivatott azt beállítani, hogy a kettő halmaz azonos, ami persze hazugság.

Zabaalint (törölt) 2013.04.23. 12:02:55

@B0BDobalina:
"Amelyikőtök nem tud nem bármit felmutatni, hogy a fentiek miatt is hőzöngött volna, azt hiteltelen, kormosagyú bringafóbnak könyveljük el. "

Az ilyen szöveggel viszont azt támasztod alá, amit erről a majomparádéról gondolok.

olcso 2013.04.23. 16:37:25

@Bobdobalnia: Milyen kamerád van?? Vagy nem akciókamera, hanem te csináltad??

közösperonos átszállás 2013.04.24. 09:32:00

@Zabaalint: Oké, az érzelmeiddel már tisztában vagyunk, de az érvekre még várunk.

Zabaalint (törölt) 2013.04.24. 11:48:51

@közösperonos átszállás:
Az érzelmeimről még nem írtam egy szót sem, az érveimet két poszt alatt is olvashatod, bár szerintem nem nekem kellene alátámasztanom, hogy mire is jó egy ilyen majomparádé.

közösperonos átszállás 2013.04.24. 14:37:01

@Zabaalint: "Az érzelmeimről még nem írtam egy szót sem"

Hát a majomparádé szó használata valahogy nem azt támasztja alá, hogy a racionalitás vezérel.

A pártgyűléses analógiára nem terveztél válaszolni? Mert valahol ott kezdődne az érvelés.

Zabaalint (törölt) 2013.04.24. 14:49:15

@közösperonos átszállás:
Ezen két időpont összehasonlítása mond neked valamit?
2013.04.24. 11:45:02
VS
2013.04.24. 14:37:01

Vagy itt kellett volna válaszolnom, miközben ott kérdeztél?

Zabaalint (törölt) 2013.04.24. 14:49:46

@közösperonos átszállás:
Oké, akkor beismerem, egy szót írtam, méghozzá a majomparádét.

közösperonos átszállás 2013.04.24. 14:54:38

@Zabaalint: "Vagy itt kellett volna válaszolnom, miközben ott kérdeztél? "

Jogos, azt nem néztem. :-) Át oda.

hpty 2013.05.02. 19:34:59

Na, itt a megoldás! Úgy látszik, innen is lopnak ötleteket...Ki is vetette fel???? :D
www.f1-live.hu/erdekessegek/bringazz-a-hungaroringen-majus-11-en/

Perillustris 2013.05.02. 21:28:49

@hpty: Nem tudom ki vetette fel, de nem mostanában volt, az biztos, ugyanis már 2010-ben is volt hasonló.
süti beállítások módosítása