Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

100 millió biciklis nevében bombázzák levéllel Bánki Eriket

2012.12.14. 15:40 - kirk kapitány

Levélcunamival próbálják befolyásolni az EU kerékpáros fejlesztésekkel kapcsolatos álláspontját. A Kerékpárosklub az egyik magyar képviselő, Bánki Erik bombázására bíztatja az elkötelezett bringásokat.

Hétfőn szavaz az unió illetékes bizottsága a közlekedési pénzekről. Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottságának kell eldöntetnie, hogy a rendelkezésre álló keretet hogyan osztják fel a különféle területek között.

Kerékpárosklub figyelemfelkeltő levél küldésére bíztatja a kerékpáros fejlesztések támogatóit. A szervezet a fideszes Bánki Eriket célozta meg, aki a bizottság tagjaként szavazatával beleszólhat a döntésekbe.

„Levelemmel azért keresem Önt, mert kiemelten fontosnak tartom a kerékpározás fejlesztését, és mert az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottságában tagként Ön engem is képvisel.” – szól a Bánkinak 100 millió európai biciklis nevében elküldött üzenet.

A levél szerint azért van szükség az akcióra, mert bár tavaly decemberben még úgy tűnt, hogy „az Európai Parlament, meglátva a kerékpáros közlekedés össztársadalmi szinten is mérhető társadalmi és gazdasági előnyeit, kiáll amellett, hogy ez a közlekedési forma megkapja a szükséges stratégiai, infrastrukturális és egyéb támogatásokat. Ennek egyik fontos eleme lett volna az is, hogy az európai kerékpáros úthálózat, az EuroVelo, a Ten-T stratégiai hálózat részévé váljon. A korábbi ajánlások ellenére azonban az azóta készülő irányelvekből kimaradt a kerékpáros közlekedés.”

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr964965488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacka929 2012.12.14. 16:02:05

"Ön engem is képviselnek" ...

Démonmac1 2012.12.14. 17:31:16

Elég lenne csak a szabálytisztelő hazai kerékpárosok nevében írni azt a levelet.
Az a két tucat ember rögtön alá is írhatná:)

Közbiztonság Szilárd 2012.12.14. 17:33:15

Szerintem bombázzuk olyan levelekkel, hogy lófaszt a biciklisek seggébe, meg egy csomó rendőrt az utcákra, a járdán-zebrán-kivilágítatanul-forgalommal szembe-részegen bicikliző barmok (azaz az összes biciklis) büntetésére.

Perillustris 2012.12.14. 17:36:40

3-ból 3 troll. Csodás.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.14. 17:48:33

Nem megyünk át piroson!

Százszor...
Azaz egyszer sem.

comes 2012.12.14. 18:23:43

VÁLTOZATLAN ÉS HATÁROZOTT VÉLEMÉNY!
A bicilista tartsa be a KRESZ valamenyi szabályát! Egyébként lehet minderről beszélni!

Martian (törölt) 2012.12.14. 18:29:51

@kolbászoszsömle: továbbá nem telefonálunk kézbevett telefonnal, irányváltás ELŐTT indexelünk, nem közelítünk meg zebrát 70-nel - autóvezezetésnek is vannak tipikus szabálytalanságai.

Martian (törölt) 2012.12.14. 18:38:58

A témához: nem tartom szerencsésnek az Európai Gittegylet túlzott bizgetését, abból csak pénzkidobás és túlszabályozás lesz... szeparálás helyett inkább integrálják szorosan a bringás, robogós-pizzafutáros, etc. infrákat a meglévő úthálózathoz, annak szélesítésével, javításával (normális útpadka, bringasáv).

JakiHUN 2012.12.14. 18:44:39

@Martian: Pontosan erről van szó, hogy erre legyen pénz.

ZoZy 2012.12.14. 18:47:39

@Közbiztonság Szilárd: ritka nagy hülye vagy, remélem büszke is vagy rá! Nyugi, nem főállású brigás aktivista vagyok, hivatásos soförként járom Büdipestet minden nap, de sajnos azt kell hogy mondjam, az autósnál nagyobb paraszt nem sok van a földkerekségen. Belőled is csak az irigység beszél, mert gubbasztasz a bádogdobozodban a dugóban amíg a bringás szabadon tud haladni és leszarja a benzinárat és az autó fentartásának a tetemes költségeit. Érdekes, nekem bringás még sohasem okozott balesetet, de autós jóval többet. Amíg naponta 80-100 autóst látok olyan szabálytalanságot elkövetni, amiért helyben agyon kellene verni, mert mások életét veszélyezteti, addig felesleges verni a nyáladat a bringásokra. Ja, és anyádba a lófaszt!

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.14. 19:10:05

Nem volt elég az eddigi pénz, még többet akarnak lenyúlni a fijjúk? Mert gondolom, ha ebből valami pénz jutna ide, akkor azt azonnal valami fidesz közeli cégnél költenék el, a szokásos dupla-háromszoros áron. :D

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.14. 19:10:52

@Közbiztonság Szilárd: gondolom, az a jókurvaédesanyád is biciklis, hogy ennyire képben vagy.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.12.14. 19:12:02

@ZoZy: Ezt olyan szépen mondtad, hogy megkönnyeztem :)

De télleg, az miért is fáj, hogy mások bicikliznek? Az agresszív/buta autós köcsögök nekem is több fejfájást okoznak. És még veszélyesek is.

Martian (törölt) 2012.12.14. 19:32:29

Budán, a Mária téren többször is figyeltem a forgalmat... az egyirányú, lejtős Batthyány utcának van egy enyhe íve, ami által a Mária tér utáni zebra egészében nem látható be, ráadásul a zebra után van egy általános iskola.
A Batthyány utcából jövő autósok durván harmada-negyede olyan tempóval érkezik a Mária térre, hogy a zebrán átkelők tekintetében potenciális gyerekgyilkos...

Közbiztonság Szilárd 2012.12.14. 20:08:17

@Perillustris:
Nyilván nem ti, biciklisek vagyok a szabálytalankodó, a KRESZ-t nem ismerő faszkalapok, hanem azok trollok, akik ezt szóvá teszik.

Az a baj, hogy minden biciklis seggfej - magyarul kerekes cigány - így gondolkodik.

@ZoZy:
ne magadból indulj ki, elhiszem, hogy nálad nagyobb paraszt nincs, ezért mást nem tudsz elképzelni, de az autósok többsége normális.
A biciklisek közül egy sem.

@fidesz = népirtó csőcselék:
Nem.
De abban biztos vagyok, hogy neked az édesanyád büdös kurva, ezért el sem tudod képzelni, hogy másé nem az.

@Martian:
Igazad van.
De biciklivel SEM telefonálunk menet közben, és irányváltás előtt irányjelzést adunk.
Szerinted hányan csinálják ezt a biciklisek közül? Ja, hogy senki?

Ridga 2012.12.14. 20:13:27

@Martian:

Én a biciklis szlogenekből eddig úgy tudtam, hogy az autós az mindig a dugóban áll, bezzeg a biciklis halad.

Hogy tud egy autó a dugóban állva 70-nel menni?

Sárika és Dávidka 2012.12.14. 20:53:55

@Közbiztonság Szilárd: Én még nem láttam olyat, aki biciklivel telefonált volna. Nyilván ahol téged ápolnak, ez nem ritka látvány.

Martian (törölt) 2012.12.14. 21:03:49

@Közbiztonság Szilárd: a saját megfigyeléseim szerint a bringások kb. 55 % (feltehetően van jogsija, ismeri a KRESZ-t) szabálykövető, figyel a forgalomban és csak ritkán (ha biztosan nem veszélyeztet senkit) lépi át a szabályokat.
Kb. 35 % önfejűen közlekedik, de a saját bőrére azért vigyáz. A maradék kb. 10 % viszont ön- és közveszélyes... és sajnos az ő "mutatványaikból" általánosít a többi közlekedő.

Martian (törölt) 2012.12.14. 21:04:30

@Ridga: áááá, nem kell elhinni a bringás szlogeneket! :)

Martian (törölt) 2012.12.14. 21:06:54

@Sárika és Dávidka: az autósoknál ez gyakoribb, de éppen tegnap láttam egy ilyen bringást.
Ma már annyiféle headset, kihangosító van... miért kell félkézzel kormányozva markolászni a telefont!?

ZoZy 2012.12.14. 21:08:57

@Közbiztonság Szilárd: seggfej papagáj, csak ismételgetni tudod a hülyeségeidet? Bizony paraszt vagy, csak nem esett le neked, hogy pont annyira általánosítottam az autósokkal kapcsolatban, mint te a bringásokkal. Csak túl ostoba vagy, hogy értsd is azt amit olvasol, te környezetpusztító piros zsigulis cigány.

Mon3 2012.12.14. 21:15:26

@Közbiztonság Szilárd: Hat hónapomba került, de ügyészségre jutattam egy kerékpáros-gyilkost. Lassan de biztosan fogyasztani kezdtünk benneteket. A harcba a benzinár, a regisztrációs adó, a súlyadó, a kis áteresztő képességgel rendelkező utak mellett nem sokára beszáll a dugódíj is. Lassan, de biztosan győzni fogunk, és ettől a gyilkos, bűzös bandától egyszer s mindenkorra megszabdulunk. Cincogj csak csótánykám, hozom a vasalt bakancsom...

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.14. 21:22:50

@Közbiztonság Szilárd: ne magadból és a kurvaanyádból indulj ki, te korcs!

johnnyvicious 2012.12.14. 21:52:43

Ha már a cikkhez nem tudok hozzászólni, akkor a szokásos "minden autós buzi, minden bringás köcsög" témához mondom:
Alapvető gond van az emberekkel és ez nem attól függ, hogy bringán ülsz, vagy autóban. Pl.: múltkor egy kereszteződésnél vártam valakit a járdán az egyik ház tövében.Mentőautó szirénázva jön, kb. még 50 méterre van a kereszteződéstől. Lámpa zöldre vált a gyalogosoknak. 10-ből 7 gyalogos elindul át a zebrán. WTF? Ezt most csak álmodom, vagy ez most tényleg van? Az emberek fele itt alapvető dolgokkal még csak köszönő viszonyban sincs, a másik fele meg már rég leszarom üzemmódba kapcsolt, vagy elhúzott külföldre.
Üdvözlet azoknak, akik még nincsenek leszarom üzemmódban és akik figyelnek a többiekre is közlekedés közben. Egy bringás vagyok, de beülhetek autóba is, bármennyire megdöbbentő!

Ridga 2012.12.14. 22:02:45

@Martian:

Melyiket? Azt, hogy az autósok 70-nel mennek a zebrán vagy azt, hogy mindig állnak a dugóban? Csak mert mindkettő bringás szlogen.

Megjegyzem, engem valahogy mindig átengednek a zebrán az autósok, nem tudom mitől lehet ez (valószínűleg attól hogy határozott vagyok) érdekes módon bringást viszont az életben nem láttam még megállni zebránál, szabálytalanul keresztültekerni rajta a gyalogosok között cikázva viszont annál többször.

Lehet itt persze rugózni, hogy kik milyen arányban követnek el szabálysértéseket, de az azért a statisztikákból egyértelműen látszik, hogy a kerékpárosok az autósokhoz viszonyított alacsony létszámukhoz képest, drasztiksan több balesetet okoznak. Azt pedig mindenki tapasztalhatja aki közlekedik, hogy gyakorlatilag a legsúlyosabb szabálysértéseket követik el rendszeresen (piros lámpa, egyirányú utca, este kivilágítatlanul). Tulajdonképpen az összes súlyos szabálysértés közül egyedül a gyorshajtás nem jellemző a bringásoknál, az is csak azért mert fizikai akadályai lennének. :)

Funkerman 2012.12.14. 22:23:17

@Közbiztonság Szilárd: Jaja, csatlakozom én is. Mármint pl. Zozy-hoz.
Jó erősen leszívhatod egy ménes versenyló általánosított, túrós kárját. Te közbiztonsági faszkártya.

elgigante70 2012.12.14. 22:34:19

@Közbiztonság Szilárd: szerintem meg menj az anyádba, én egy egyirányú utcában lakom, ahol egész nap százzal mennek forgalommal szemben a kocsik, mégsem írok úgy mintha mindegyik te lennél

Ridga 2012.12.14. 22:42:29

@elgigante70:

"egész nap százzal mennek forgalommal szemben a kocsik"

:)))))))))))))))))))))))))))))

Hol van az az utca? Én is akarok, én is, én is!
Továbbá biztos, hogy csak százzal, nem kétszázzal? Szerintem kétszáz lesz az.

Aztén csodálkoztok, hogy mindenki csak röhög rajtatok. :)

Martian (törölt) 2012.12.14. 23:20:00

@Ridga: "a statisztikákból egyértelműen látszik, hogy a kerékpárosok az autósokhoz viszonyított alacsony létszámukhoz képest, drasztiksan több balesetet okoznak."

Az "okoznak" szempontú statisztika forrása komolyan (nem azért, mert kétségbe vonnám) érdekel.

"Azt pedig mindenki tapasztalhatja aki közlekedik, hogy gyakorlatilag a legsúlyosabb szabálysértéseket követik el rendszeresen (piros lámpa, egyirányú utca, este kivilágítatlanul)."

Veszélyesség tekintetében az utolsó a legsúlyosabb, viszont pl. gyalogátkelős pirosnál akár azt is megtehetné a bringás, hogy a gépét hóna alá kapva felsétál a járdára, majd a zebrán túl leteszi az útra és továbbteker. :)

"Tulajdonképpen az összes súlyos szabálysértés közül egyedül a gyorshajtás nem jellemző a bringásoknál, az is csak azért mert fizikai akadályai lennének. :)"

Ez sem abszolűt akadály, hegyekből lefelé lakott területen belül összejöhet a 70-80... :)

kohabitállak 2012.12.14. 23:21:44

@Közbiztonság Szilárd: "De biciklivel SEM telefonálunk menet közben">Hol láttál olyan bringát amivel lehet telefonálni? Ráadásul menet közben? Fől kell emelnem a földről, hogy beszélni tudjak rajta,és ,és, és 3G-t tud e? Eldobhatom a rádiós fülesem? Kérlek írj, olyan kíváncsi lettem.

nowy 2012.12.14. 23:35:49

@Ridga: Nem tudom,te melyik statisztikát nézed, de általában a személyi sérüléssel járót szokták itt emlegetni. Ezzel csak egy baj van, ha a balesetetben az egyik résztvevő kerékpáros, az szinte mindig személyi sérüléssel jár, míg ha két autó találkozik, sokszor elég egy betétlap csere.

elgigante70 2012.12.14. 23:39:25

@Ridga: te mér nem valami köcsög autósblogon írsz, ribizli? egyébként a káposztásmegyeri út, újpesten. állj ki a végére bármelyik reggel, csodákat láthatsz! és mind autós. négy hónapja a lányom ütötte el majdnem egy ilyen droid, aztán még az én kurva anyám volt a téma. ha még érdekel valami kérdezz nyugodtan, válaszolok

Kandaláber 2012.12.15. 00:21:11

@kohabitállak: Ne essünk túlzásba, van ilyen. Függőleges pozícióban ülve.
Ha London polgármestere képes rá, akkor más is.

Perillustris 2012.12.15. 00:33:32

@Ridga: "de az azért a statisztikákból egyértelműen látszik, hogy a kerékpárosok az autósokhoz viszonyított alacsony létszámukhoz képest, drasztiksan több balesetet okoznak."

Tegyük hozzá, személyi sérüléses balesetekről van szó. Ha a statisztikába belekerülnének a koccanásos, és egyéb, megegyezéssel záródó gépjármű-gépjármű balesetek, már nem is lenne túlzott hányad.

gigabursch 2012.12.15. 07:38:52

@Perillustris:
Egyik sem volt troll.

Mindegyik a valós tényeket írta le.

gigabursch 2012.12.15. 08:00:47

@Közbiztonság Szilárd:
Nem értek veled egyet. Rajtam és gyermekeimen is van láthatósági mellény és bukósisak mindig, sőt a zebrán áttoljuk a biciklit és nem ülünk rajta. S még sorolhatnám...
Felén végre-valahára már elég sokan öltözködnek, nomeg a fényvisszaverő, ruhafogó csíkokat is használják tk. csukóikon, így egy "indexelés" is feltűnőbb, sőt értelmezhető

De a java, az tényleg tagédia.
Ma reggel: Ónos szitálás, one kivilágitás, sisak, mellény. De ha a hülyéje elperecel, melyik kocsi veszi észre a földön fekve, pláne ha nem keresztben, hanem nagyjából hosszában fekszik a menetirányra.

@Martian:
Szerintem kicsit több az önfejű meg a balfasz és kevesebb az aki odafigyel a forgalomra és magát a forgalom szerves részének tekinti.
Nálam ugy 1/3 mind a három tábor

@Mon3:
Gratula. Várom a bírósági ítéletet

@Ridga:
Bezonyám...

2012.12.15. 08:42:22

Jó, hogy eszembe juttattátok, amikor a mail jött pont nem volt időm rendesen elolvasni sem...

Zolus84 2012.12.15. 08:53:19

Ezen a blogon mindig előkerül az autós vs. bringás téma. Mikor jövünk már rá, hogy a közlekedési eszköz nem függ össze az ember személyiségével? A különbség csak az, hogy ha a barom autóban ül, akkor nagyobb kárt tud okozni.
Inkább össze kéne fogni, hogy elterjedjenek a kerékpárutak, ez autósnak és bringásnak is közös érdeke. Én személy szerint hajlandó lennék fizetni is érte, hogy építsenek bringautakat. Pl. örülnék, ha nem kéne nyáron a 7-es főúton a bringásokat kerülgetnem, és annak örülnék, hogy ha kedvem tartja, én is bringával mennék le strandolni a Velencei-tóra.

Perillustris 2012.12.15. 09:14:35

@gigabursch: Igen, abszolút. Így visszaolvasva határozottan úgy tűnik. LOL

cso zsi 2012.12.15. 09:40:32

@Mon3: "Lassan, de biztosan győzni fogunk..."
Ki az ellenség? Te magad 10 évvel később? 2-3 gyerekkel magad körül? Vagy a netes bevásárlás-rendelés az fénypostán érkezik? Netán nem is a Belvárosban laksz, csak odajársz dolgozni?
Egyszer majd felnősz.

Fertőtlenítés a faluban 2012.12.15. 09:43:13

@Mon3: Továbbá: lehet fényképezni, lehet videózni, a felvételeket el lehet küldeni a rendőrségre.

cso zsi 2012.12.15. 09:46:35

@Zolus84: "A különbség csak az, hogy ha a barom autóban ül, akkor nagyobb kárt tud okozni."
Ez így van. A minap is egy lámpás kereszteződésnél az egyik irányból két autós haladt párhuzamosan, a bal oldali balra kívánt kanyarodni. Szemből jött egy fiatal, szőrös arcú (nem úri)ember, szintén autóval, és szintén balra kívánt kanyarodni. A tempós érkezést egy kormányhúzással fejezte be, az ütközést elkerülendő, a másik balra kanyarodni vágyó elkapta a kormányt, nekiment a mellette haladónak. Szőrös úr kikerülte őket, és ment tovább a dolgára, szarban hagyva őket.
Fúj, ezek az autósok, milyenek.

Szőrös (nem)úr autójának tetején viszont volt két, nem teszkóban kapható kerékpár...

Mon3 2012.12.15. 10:08:47

@cso zsi: Hálistennek nem a te rémesen pocsék itélőképességed dönti el, hogy ki hány éves, és mennyire van igaza. Tetszik, hogy felraktál 4 képet az igazad bizonygatására. Én csak megállok az útszélén és egy perc alatt látok több tucat maroktelefonos autóst. Gratula neked. De ahogy elnézem más probléma is van veled. Lelkes globalizáció-lovag lehetsz. Az ilyenek generálják a világot tönkretevő, fogyasztáson alapuló rablógazdálkodást.
És átléptem a félévszázadot. Igaz ez a családunkban még gyerekkornak számít. A keresztapám 92 éves korában házasodott meg...

cso zsi 2012.12.15. 11:14:48

@Mon3: "És átléptem a félévszázadot."
És velem egyidősen is azt hiszed, hogy ez neked-nekem, meg a mi gyerekeinknek jó?
A Belvárosban magyar szót már alig hallani, csak a kiszolgáló-rétegben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.15. 13:27:15

Ó, mostanában minden reggel akad két-hárm biciklis f@szkalap, akik feltuszkolják a tömött vonatra a sáros, koszos biciklijüket. Összekenve, lökdösve mindenkit. Mert ha lehet, még sz@rni is magukkal viszik.
A kedvencem, amikor a szép új siemens vonatok ülését kenik össze a szarjaikkal, illetve a fehér belsőt b@sszák össze.
Ezeknek? Marhavagon, de vasvillával rakodva. Állatok ezek, én mondom.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.15. 13:35:09

@elgigante70: Az én lányom pedig egy biciklis ütötte el a Critical Masson, a járdán. Nem is lassított.

@Mon3: Az a Ti bajotok, hogy ott harcoltok, ahol élni kéne...

elgigante70 2012.12.15. 15:31:45

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): most erre mit mondjak? én még sosem ütöttem el senkit, de ha megtörténne, biztos megállnék. ezért kár itt anyázni, elég lenne ha mindenki ésszel közlekedne, akár bringán, akár autóval. a hülyéknek meg mindegy, épp mi van a segge alatt, de persze általánosítani mindig könnyebb

Martian (törölt) 2012.12.15. 17:35:22

@Zolus84: széles, jó minőségű padkás utak, kerékpársávval. A különálló kerékpárutak jó része más közutakhoz képest gyenge minőségű, össze-vissza tekereg, nincs tisztítva-karbantartva, emellett beláthatatlanul, balesetveszélyesen keresztez merőleges utakat, utcákat. A Velencei tó, a Fertő tó és a Balaton körül egyaránt számos elrettentő példa van... de néha még Skandináviában is láttam rossz példákat, ahol egyre inkább a sávos megoldás terjed el.

Martian (törölt) 2012.12.15. 17:37:48

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): ha a jegyét kifizeti és kerékpárszállításra alkalmas vagon(rész)t használ, addig rendben van.

Mon3 2012.12.15. 21:16:27

@fidesz = népirtó csőcselék: "Nem volt elég az eddigi pénz, még többet akarnak lenyúlni a fijjúk?"
Tévedsz. Nem maguknak nyúlják le.
A Zuschlag, Hunvald, Verók, Hagyó, Tocsik, Princz, Wieszt, Bajnai és Gyurcsány vezette MSZP 8 év alatt még az ükunokáidból is adósrabszolgát csinált. Ezt a tartozást valamiből ki kell fizetni. Hát erre gyűjtenek. Te meg...
Szeretném megsimogatni a kis buksidat, és hogy mivel, ill. hogy kívül vagy belül, azt a te fantáziádra bízom.

kohabitállak 2012.12.17. 07:59:22

@Kandaláber: Fasza. Bringán ülve telefonál>NEM bringával telefonál. Érted már?

Hemü 2012.12.17. 10:12:48

Aki a biciklisekre köpköd, hogy X%-ban átmennek a piroson, az gondolkozzon el azon, hogy ha ő bringával közlekedne, akkor ugyanekkora eséllyel ő is átmenne. Én kerékpárosként sem megyek át, ezért én mondhatom.
A kerékpárosok 80%-ának van jogosítványa (nekem is), és nagy részüknek autója is van. AZZAL nem mennek át a piroson.
Ugyanez áll az egyirányú utcákra és a többire.

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.18. 01:52:46

@Hemü: na ez így biztosan nem igaz. Gyalog még so so... előfordul, de úgy is ritkán, de biciklivel (szándékosan) soha nem mentem át, mióta kinőttem a gyerekkorból. Autóm meg nincs. Ettől függetlenül figyelem a t. biciklizőket és azt látom, hogy igen nagy hányaduk szarik minden szabályra. Mostanság úgy 80%-ra saccolom ezt az arányt, a tavasztól-őszig tartó időszakban. Ilyenkor télen valahogy kevésbé feltűnőek.

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.18. 01:57:02

@Mon3: igen, erre gyűjtenek, hát persze... azért tűnt el mostanra a magánnyugdíjpénztárak sokmilliárdja. Azért menetel tempósan a csőd felé az ország. (nem beszélve olyan apróságokról, mint egy tegnapi hír, miszerint orbán elvtárs úgy gondolja, aki "kiszavaz", az takarodjon a Pártból... erősen emlékeztet egy rákosi mátyás nevű másik szarházi mentalitására)

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a fideszeseknek legjobb helye a lámpavas lenne...
Annyi gazemberséget, mint amit ez a tetves söpredék elkövetett másfél-két év alatt, a gengszterváltás előtti negyven évben nem sikerült összehozni. Csak nézd meg azt a cikket, amit a homepage-em helyén találsz!
Remélem, anyád is érintett lesz a témában, csak hogy érzékeld az elvtársaid ganéságainak egy részét!

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.18. 13:33:04

@Hemü: amennyiben? Abból indulok ki, hogy ha nincs rossz idő, elég sokat mászkálok az utcán. Mióta nem tudok bringázni, azóta még jobban figyelem a kerekezőket és mindenütt azt látom, hogy a többség hihetetlen tahó.
Járdán biciklizik ott is, ahol a kétszer két sávos úton tíz percenként jelenik meg egy autó, zebrán átteker, lehetőleg ott is a piroson stb.
A másik fele - bár ez részben az önkormányzat hibája is - ahol van kerékpárútnak csúfolt sáv a járdán (ahol egyébként rajtam kívül csak elvétve fordul elő gyalogos), inkább az úttesten megy, ki tudja, miért...

Az autósokkal nem foglalkozom, ha nem parkolnak a járdára/bringaútra vagy nem felejtik el megadni az elsőbbséget adott esetben.
Mégis miből induljak ki, ha nem ebből?

Hemü 2012.12.18. 14:08:23

@fidesz = népirtó csőcselék:
Ezt mire írtad ellenérvként? Lehet, hogy csak én nem értem.

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.18. 14:29:50

@Hemü: vagy én nem értem, hogy mire írtad, hogy ne magamból induljak ki...

Hemü 2012.12.18. 15:23:13

@fidesz = népirtó csőcselék:
Én azt írtam, hogy a Föld lakosságának X%-a (nálad X=80), átmászkál a piroson, ha kerékpárral közlekedik (főleg, ha rendszeresen teszi), csak ez sokukról nem derül ki, mert nem szoktak karékpárral közlekedni, sőt, lehet, hogy nem is tudnak biciklizni.
Erre te lényegében azt írtad, hogy nem igaz, mert te nem pirosozol.
Erre írtam, hogy ne magadból indulj ki.

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.18. 15:26:30

@Hemü:
te ezt írtad:

"Aki a biciklisekre köpköd, hogy X%-ban átmennek a piroson, az gondolkozzon el azon, hogy ha ő bringával közlekedne, akkor ugyanekkora eséllyel ő is átmenne."

Ez nem ugyanaz, mint amit most írtál...

Hemü 2012.12.18. 16:16:39

Nem látom, hogy miben különbözik a kettő, azon kívül, hogy hála neked, részletesebben leírtam. De ha így érthető, akkor megérte.

Közbiztonság Szilárd 2012.12.18. 18:44:45

@Funkerman:
Te indulsz ki magadból, kerekes cigány.
Azt hiszed, hogy azért, mert a te anyád kurva, te meg korcs vagy, mindenki más is az. Pedig hát nem. Csak a hozzád hasonló kerekes cigányok.

@elgigante70:
Á, inkább a te anyádba megyek, ahogy eddig is. Egy bablevest megér.

@kohabitállak:
@Sárika és Dávidka:
Meg kéne tanulnod magyarul, kisköcsög.
Vagy gyűjteni még egy 10-et a most 60-as IQ-dhoz, hogy megértsd az ilyen nem teljesen szájbarágós mondatokat.

@Martian:
A biciklisek 100%-a szegi meg a KRESZ-t.
Ha netán ismeri, akkor meg a jogsiját is el kéne venni, azonnal.

@Mon3:
Az izzadságtól büdös kerekescigány-bandától?
Remélem én is, hogy megszabadulunk.

@ZoZy:
Nekem nincs piros Zsigulim, kerekes cigány.
Te viszont kerekes cigány vagy.

@gigabursch:
Hát ha ez tényleg így van, akkor minden tiszteletem.
De én ilyet még nem láttam, pedig elég sokat járok a városban.

Többnyire gyalog, de ezt az anarchista kerekes cigányok nem fogják fel, szerintük aki utálja őket, mint a szart, az csak autós lehet. Addig bírnak gondolkozni, mint a birkák az Állatfarmban: négy láb jó, két láb rossz. És a csirkéket emiatt már gyanakodva méregetik.

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.18. 18:53:43

@Közbiztonság Szilárd: érdekes egy anyád lehet... kipottyant magából egy szardarabot és ahelyett, hogy lehúzta volna a budin, felnevelte az ifjabbik Kula bát... :D

Hemü 2012.12.18. 19:45:20

@Közbiztonság Szilárd:
Akkor ne ülj biciklire, mert akkor megszeged a KRESZ-t. :-)
Bár szerintem különben is, mint mindenki.

Közbiztonság Szilárd 2012.12.24. 04:18:33

@fidesz = népirtó csőcselék:
Már megint a tükörhöz beszélsz, seggfejkém.

Powerlich 2012.12.28. 11:27:26

Hiába vitatkoztok ki a nagyobb seggfej, Én tegnap este a Hungária körúton két civil autót egy mentőt és egy rendőrautót láttam átmenni a piroson. Megkülönböztető jelzés nélkül természetesen. Úgy gondolom ha ilyen példát mutat nekem egy rendőr, akkor senki ne várja el tőlem ha bringával vagyok hogy 0 fokban 30 perc tekerés után meg fogok állni egy olyan kereszteződésben ahol perceket kell várni 1 kurva zöldre, persze ez helyszínfüggő. Mellesleg kurva szarul vannak beállítva a lámpák Budapesten.

elgigante70 2012.12.29. 00:14:42

@Közbiztonság Szilárd: azt észrevetted, hogy szent este egyedül te álltál neki fikázó kommentet írni? tényleg nem volt jobb dolgod? azt kifigyeltem, hogy a szókincsed végtelenül sivár, és most kiderül, hogy az egész életed az...u.i. : na, most megint írhatsz valami rondát, 70 kommentet úgysem olvas el senki

Közbiztonság Szilárd 2012.12.29. 20:43:12

@elgigante70:
Szenteste egy nappal később van, te seggfej.

Akinek meg olyan a helyesírása meg a szókincse, mint a tiéd, az talán ne ugasson ilyenekről.

fiftififti 2013.01.07. 11:57:36

Azt kellene már végre felfogni, hogy a közlekedésben nem gyalogos, kerékpáros, autós vesz részt, hanem emberek különböző eszközökkel. Egymásra kellene figyelni és úgy közlekedni! Én autóval és kerékpárral is szoktam a pesti forgalomban közlekedni. Tapasztalok hideget-meleget minden résztvevő részéről, de amikor kerékpáron ülök és az autóban ülők figyelembe sem veszik a szabályokat és a körúton menet közben rám néz az ember vezetés közben majd rám húzza a kormányt minden ok nélkül, az mi?
Kicsit abba kellene bele gondolni, mint mikor nem engedik el a megkülönböztetett jelzést használó járműveket az emberek: akkor is így viselkednél ha a te családtagod lenne az adott helyzetben?
Próbáljuk már meg egy kicsit használni az agyunkat és úgy viselkedni mint egy ember!

gregibroki 2013.01.08. 10:00:45

@fiftififti: eeeennyi! igen ezt nehéz felfogni sokaknak, mondjuk akkor ez a blog nem működne :)

Untermensch4 2013.01.24. 11:29:23

vannak ember aki azt képzeli hogy a többi közlekedő (társalgásban: autós/kerékpáros/gyalogos köcsögök) alapfeladata az Ő saját egóját kiszolgálni, gyorsabb és kényelmesebb közlekedése érdekében. ahogyan mások is írták már: az emberi ostobaság nem járműhöz kötődő dolog.
@Közbiztonság Szilárd: így utólag is gratulálnék a magas színvonalhoz. főleg az "anarchista kerekes cigány" tetszett, már-már művészi szinten utal kifinomult és érzelmileg kiegyensúlyozott személyiségedre :).
Kedves Hozzászólók! schrodingersdawg.blog.hu/2011/11/07/ervelesi_hibak
süti beállítások módosítása