Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Hiába engedi a MÁV-szabályzat, a vasutasok ellenállnak

2012.11.30. 12:53 - kirk kapitány

Folyamatos veszekedésekről, majdhogynem tettlegességig fajuló vitákról számolt be levelében a kerékagy egyik olvasója. „9to5”-nek egyedi tervezésű, összehajtható kerékpárja van, amivel naponta ingázik a vonaton Cegléd és Budapest között. A vasutasok azonban nem nézik jó szemmel a kézipoggyászként kezelt biciklit.

„Otthonról az állomás 2,6 km, a Nyugatitól a munkahelyem 1,8 km. Ideális közlekedési eszköz az összecsukható kerékpár. Főleg, ha egyedi tervezésű, bordásszíj hajtású = nincs lánc, nincs kenőanyag (zsír, olaj), nincs kosz.” – írja 9to5 hozzátéve, hogy cserébe van viszont értetlenség a jegyvizsgálók részéről.

A MÁV üzletszabályzata szerint az összecsukható kerékpár összecsukott állapotban kézipoggyásznak minősül, így a kézipoggyász és nem a kerékpár szállítására vonatkozó szabályozás érvényes rá. Így az olyan járatokon is szállítható (lenne), ahol amúgy a kerékpár szállítását tiltja a menetrendben a piktogram. Vagyis az InterCity járatokon is.

17373471 81d67d7cdb94a935033218a26c00ca42 l

(A képeket az olvasó küldte kerékpárjáról)

Kivéve a jegyvizsgálók szerint.

Ezért hivatalos – írásos – állásfoglalást kértem a MÁV-Start ügyfélszolgálattól. Amit meg is kaptam, ki is nyomtattam, magamnál is hordok, és el is olvassák. Már aki erre hajlandó. És nem áll be a vagon ajtajába azzal, hogy a jegyvizsgáló csak a közreműködő utasokért van, akik betartják a szabályokat. Legalább is azokat a szabályokat, ami a jegyvizsgáló szerint létezik. Az ügyfélszolgálat által kiadott állásfoglalást meg „…vigye, és tegye a MÁV vezérigazgatójának az asztalára!”.

Ezt itt: Üzletszabályzatunk rendelkezése értelmében (9 CÍM 9.3 pont) az összecsukható kerékpár kézipoggyász körébe tartozó tárgy, melyet a kézipoggyászra vonatkozó általános szabályok megtartásával is csak a 2. kocsiosztályú személykocsiban szállítható.

17373473 7e1bc68631f72e538a96b80e06eb4f6e l

A fent leírtak alapján kerékpárját viheti kézipoggyászként IC járatunkon is.

Szíves elnézését kérjük, amiért jegyvizsgáló munkatársunk kellemetlenséget okozott az Ön számára.”

Az olvasó szerint viszont a levél sem oldotta meg naponta ismétlődő problémáit. A kalauzokból akkora haragot vált ki az összehajtogatott bicikli, hogy „akár a tettlegesség határát súrolva” továbbra is akadályozzák a szállítását, pedig a levélírónak Start Klub VIP kártya is van.

Címkék: máv összehajtható bicikli

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr924939368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.11.30. 13:25:03

A posztoló nem értette a szitut. A derék vasutasok egy kis baksisért tartották a kezüket, 2-3 rongy havonta megoldaná a problémát. Ez egy olyan hely, hogy a vasutas a minimál hatalmával a kis szemétdombján hatalmas úrnak érzi magát, és megmondja mi merre. Az igazgató elmehet a sunyiba, Ló Jenő nyolc osztályú, négy fogú kaller megaszondja tutit, szállj le, vagy fizess paraszt. És poszter, király a bringád, jó lett volna egészalakos fotó!

2012.11.30. 13:33:35

Egyébként mekkora a canga összehajtva? Nem lehet varratni hozzá valami táskafélét strapabíró anyagból? A válladra dobnád, onnantól meg mindenki kinyalhatja, mi közük, hogy koszos alsógatya, vagy bicikli van a táskában.

beked 2012.11.30. 13:45:06

Mindez azért felháborító, mert a MÁV igyekezett valóban kerékpárbarátnak látszani és tett is érte.
(hogy a rendelkezésre álló forrásokból ez kedves volt vagy kevés én nem tudom megítélni).

vasziljevics 2012.11.30. 14:03:19

kb 4-5 éve egy gyorsvonatra próbáltunk meg felszállni Miskolcon ketten + két bicikli. persze nem volt külön vagon, de a nyomtatott és az internetes menetrendben is engedélyezve volt az adott járaton a kerékpárszállítás (ezt később a miskolci forgalmi irodában meg is erősítették nekem, persze akkor már mindegy volt...) - de a kalauz elintézte annyival, hogy "a menetrend hülyeséget állít" és "ameddig ő a jegyvizsgáló ezen a vonaton, addig mi nem szállunk fel kerékpárral"...

és igaza lett.

mt-03 2012.11.30. 14:04:46

es olyankor hol van ez a kaller mikor a helyjegy nelkuliek raulnek a helyedre es ott kell veluk anyazni hogy tapaszkodjon fel?

Stock 2012.11.30. 14:05:15

lázítsunk,lázadjunk, erről szól a kerékpározás..... arról mikor lesz poszt, hogy nem kéne egy irányúzni, pirosozni?
(amúgy ha a bringáról nem folyik épp a dzsuva, akkor valóban gáz a hozzáállás..)

wwenigma 2012.11.30. 14:08:05

@vasziljevics: bakker, felszallsz es lesz*rod ha igazad van. Hívjon rendőrt.

vasziljevics 2012.11.30. 14:13:27

kb. 17 éves voltam és 60 kiló szemben a negyvenes, 120 kilós kallerrel - szerinted?

most, hogy visszagondolok, nyilvánvalóan le akart húzni valamennyivel, de mondjuk ez nekem akkor és ott fel se merült.

llcool 2012.11.30. 14:14:58

Van egy Stridám, menjünk együtt, az már majdnem flashmob.

Túl Hosszú Captcha (törölt) 2012.11.30. 14:25:48

Aranyosak ezek a "majdnem összevert a vasutas" cikkek. Hatásosabb lett volna, ha azt írod "Majdnem tarkón lőtt és utána a fejemmel bábjátékozott volna, majd kijelentette: Hitelkártyát nem fogadok el, hol húzzam le, a seggemen?". Homárra való történet.

Szumi 2012.11.30. 14:26:29

Felettébb gyanús ez az összecsukhatóság - érdekes módon olyan képet nem tudott küldeni, amin összecsukott állapotban látható. szerintem "összecsukva" sem kisebb, mint egy normál kerékpár...vegyen rá jegyet, vagy a vasúti kilométereket is váltsa ki bringával.

2012.11.30. 14:41:13

@Szumi: jó, hogy ilyen okos vagy. Láttál már összecsukható kiskerekű biciklit? Összehajtva kb akkora, mint egy nagyobb sporttáska, max. mint egy gurulős bőrrönd, de utóbbiból vannak jóval nagyobbak, mint összehajtható bicikliből. Szóval egy pénteken hazautazó egyetemistának alapesetben kábé ketszer ekkora pakkja van. A poszteré méretben kb ugyanilyen: hydro-carbons.blogspot.com/2012/11/mini-folding-bike.html
A vasutasok meg nyilvánvalóan pénzt akartak, esetleg egyszerűen köcsögölnek, mert miért ne.

Szumi 2012.11.30. 14:50:30

@shitgun: visszautasítom - ez csak feltételezés a részedről :)

2012.11.30. 14:53:15

@Szumi: már melyik része?

guszti 2012.11.30. 15:23:13

Kárbondrájv jól néz ki, kallerban nyilván dolgozik a sárga irígység is, mint az állat. Persze tényleg lehetne egy egészalakos kép is.

Don Quixote de la Ferko 2012.11.30. 15:23:56

Bebandukolsz a legközelebbi IKEA-ba. Veszel egy szép nagy IKEA válltáskát. Abba belefér, ergo vasút benyalhat. Ha nem tetszik nekik, fotó, homár, "A vasút diszkriminálja az IKEA táskát" címmel.

Hátradől, végignéz, ahogy az IKEA lepofozza a vasutat.

Oszt jónapot.

Don Quixote de la Ferko 2012.11.30. 15:30:42

@Szumi:

Ez speciel igaz, neked is estek egyből.
Érdekelne a hajtási pont. Első villán nincs, hátsó villán a nyeregig szintén nem látható, ha a váz közepén töri meg, attól még szép méretes darab marad.
A MÁV adjon ki befoglaló méretet, ha belefér összehajtható, ha nem, szarrágás.

Intelli 2012.11.30. 15:39:35

Másik vonaton meg nem összehajtogatott kerékpárt az ajtóba teszik, hogy lehetőleg ne tudjanak felszállni a sorstársak és le se szarják a kallerek...

2012.11.30. 15:54:02

@Don Quixote de la Ferko: jézusom, ide csak teljesen fogalmatlanok írnak? Hát hogy lenne hajtási pont az első villán, vagy a hátsó villán? Képzelj már magad elé egy biciklit, hogy lehetne meghajtani a villáknál? A kereket is vele hajtanád? Emlékszel a régi hajtogatós kempingekre? Hajtás a váz közepén, ami totálisan logikus, hisz ha x hosszúságú dolgot a lehető legkisebb méretre akarunk hajtani egy ponton keresztül, akkor azt a felénél kell megtenni, más esetben hosszabb lesz, mint félbehajtva. neked is linkelek egy valószínűleg hasonló bicajt, itt is a váz közepén hajlik, hisz ez a logikus: hydro-carbons.blogspot.com/2012/11/mini-folding-bike.html

Peetee 2012.11.30. 15:55:55

A MÁV, meg a dolgozóinak egy jó része (benne a léhűtő felső vezetéssel és a gusztustalan analfabéta alkoholista állomásfőnökkel és jegykezelővel együtt) az egyik legnagyobb fertő az ország testén.

GöTi 2012.11.30. 15:59:14

Egy éve vettem egy használt holland rokkant háromkerekűt donornak egy reku trájk építéséhez. Érdről átszállással hoztam Miskolcra. Volt bicaj jegyem hozzá. Értelmes kallerokkal elbeszélgettem a terveimről útközben. Egyikük felhívta a figyelmemet, hogy létezik egy MÁV igazgatói belső utasítás, ami szerint 20coll kerékméretig a bicajokra nem kell jegyet venni! Nem hozhattak külön szabályt EU miatt már a vasutasokra, ezért egyszerűen mélyen hallgattak róla. Felhívtam a MÁV ügyfélszolgálatát, és tényeleg így volt (egy éve).
Érvényes még ez a szabály? Ha igen, akkor a kis kerekű bicajt össze se csukd. A BUNKÓ kaller meg nyalja ki.

A MÁV-nál is a nagy többség teljesen rendes ember - korrupt gazemberek pedig mindenütt vannak.

GöTi 2012.11.30. 16:02:52

@Don Quixote de la Ferko:
"A MÁV adjon ki befoglaló méretet, ha belefér összehajtható, ha nem, szarrágás."
Minden közlekedési cég, a MÁV is megadja a kézipoggyász max méreteit.
Az már nagyszerű politikusaink sara, hogy ez országosan nincs egységesítve az állami tulajdonú cégek között.

Don Quixote de la Ferko 2012.11.30. 16:09:49

@shitgun:

Úgy tűnik. Egy kis segítség, hogy legyen némi fogalmad a dologról:

www.google.hu/search?hl=hu&gs_rn=0&gs_ri=hp&cp=17&gs_id=aq&xhr=t&q=%C3%B6sszecsukhat%C3%B3+ker%C3%A9kp%C3%A1r&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bpcl=39314241&biw=1236&bih=770&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=bMu4UNapL8fGswbyg4DgDA

Örülök, hogy segíthettem, így talán tényleg lesz némi fogalmad az összehajtásról.

Ha nem jön be, akkor még egy apró segítség, ezt a karaktersorozatot másold át a keresőbe:(remélem tudod mi az, ha nem szólj)

"Összecsukható kerékpár"

2012.11.30. 16:20:43

@Don Quixote de la Ferko: na most nem tudom mire gondolsz, mert a linken látható 20"-os kerekű biciklik (érted, a posztolónak is olyan van) semmiféle villánál nem hajtogathatók, hanem középen félbe, nyereg le, kormány hajlít és elforgat, voila. tehát kösz, pont épp ugyanazt mondod, mint én, jól összevesztél magaddal.

Don Quixote de la Ferko 2012.11.30. 16:24:32

@shitgun:

Megint nem értettél meg. A méretről van szó. Ez a két képből nem látszik. Tegye fel a poszter összehajtva, ha ezt nem tette meg, akkor annak van valami oka, valószínűleg az, hogy összehajtva nem olyan kicsi, mint ahogy azt hiszi.

Don Quixote de la Ferko 2012.11.30. 16:27:03

@shitgun:

" pont épp ugyanazt mondod, mint én, "

Ez speciel igaz, csak kicsit korábban írtam. Ha figyelmesebben olvasol, rájössz, pont ezzel kezdtem, hogy a váz közepén hajlik. Örülök, hogy végre megértetted.

2012.11.30. 16:29:07

@Don Quixote de la Ferko: világos, az első kommentben én is azt írtam, hogy megnézném telibe a gépet, de pont azért mert a közepe nem látszik, és a poszter szerint hajtható, logikusnak tűnik, hogy középen hajtható, merthogy ezek a 20" collosok általában ilyenek. A kerékméretből ítélve, feltételezve, hogy középen van a pont (ami a képekből is kilogikázható), az összehajtott bringa saccra 80x70x30 centi lehet. Ez pedig nem nagyobb, mint egy tömött sporttáska. Másfelől értelmetlen is a kérdés, hisz a posztoló nem maga szülte, hogy lehet szállítani, hanem a magasságos MÁV-tól van erre írásos papírja. Amit a csicska MÁV alkalmazottak leszarnak. Ez a fő gond.

2012.11.30. 16:39:11

@Don Quixote de la Ferko: na, itt egy kép egy huszas kerekűről összehajtva kézben, akinek erre kifogása van vonaton, az tényleg nyomjon sünt: hg.hu/cikk/design/7816-bringat-a-hatizsakba

Don Quixote de la Ferko 2012.11.30. 16:43:08

@shitgun:

Korrekt méret. Így már reálisabb. A kertemben bóklászó valódi, tüskés sünt ugyan nem ajánlom fel a MÁV-nak, de azért írj fel a listára, én is küldök nekik egyet.

R.T. Flakfizer 2012.11.30. 18:52:18

@shitgun: "Nem lehet varratni hozzá valami táskafélét strapabíró anyagból? "

na de miért? az egész helyzet egyértelmű, miért kellene félkegyelműekhez alkalmazkodni?

@Don Quixote de la Ferko: "A MÁV adjon ki befoglaló méretet, ha belefér összehajtható, ha nem, szarrágás."

A MÁV már kiadott egy állásfoglalást, ott van a poszt végén. Felteszem a poszter megadta a paramétereket, vagy ha nem, a Vasút megelégedett az összehajthatósággal. Mást mit lehet még leírni?

Stock 2012.11.30. 19:54:55

@R.T. Flakfizer: mondjuk esős időben... tényleg fölös a zsák... hiszen mindenki szeret saras lében topogni a kocsiban!

R.T. Flakfizer 2012.11.30. 20:02:47

@Stock: ühümm
de a fenti probléma nem ez, ill. te sem ezzel indokoltál. szóval miért a félkegyelműekhez (itt ugye a konkrét kalaz(ok)ra gondolok) kelljen alkalmazkodni?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.01. 00:16:56

Nehéz úgy véleményt mondani, hogy nincsen egy fénykép az összecsukott bicajról, továbbá a MÁV járatain szállítható kézipoggyász maximális méreteit sem tudjuk.

gregibroki 2012.12.01. 10:09:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nekem is ez a véleményem. Ha elmesélek egy sztorit az összecsukható bringám és a kaller esetéről, akkor minimum egy olyan fotót tálalok hozzá, amin az összecsukott bringám van :) de amúgy elhiszem az egészet, csak sok a kötekedő, kétkedő ember.

Stock 2012.12.01. 10:36:53

@R.T. Flakfizer: " ill. te sem ezzel indokoltál. "
??

"amúgy ha a bringáról nem folyik épp a dzsuva, akkor valóban gáz a hozzáállás."

imittto 2012.12.01. 12:44:41

@Stock: Mert a cipőjére mindenki húz olyankor szatyrot felszálláskor? Semmivel s csinál nagyobb rendetlenséget mint mindenki más.

fota 2012.12.01. 13:02:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én is összecsukható kerékpárral szoktam vonaton utazni, bár engem eddig nem akartak megverni a kalauzok, de ketten is figyelmeztettek, hogy októbertől már nem lehet a kempinggel sem ingyen utazni.
Nosza, bőszen nekiugrottam az üzletszabályzatnak és a jelenleg érvényben lévőnél:
9.3.2. A kézipoggyász mérete – darabonként – a 30x50x80 cm-es méretet
nem haladhatja meg, kivéve a:
- gyermekkocsit,
- esernyıt,
- sétapálcát,
- tokba helyezett hordozható hangszert,
- összecsukott állapotban szállított összecsukható kerékpárt,
- sírkoszorút.

Kerékméret szabályozás nem volt! Sőt, ez alapján az egyetlen feltétel az összecsukhatóság.

2012. november 27-én felkerült egy 2013-tól hatályos tervezet is, amiből a: "- összecsukott állapotban szállított összecsukható kerékpárt," rész törlésre került.
Cserébe bekerült a kerékméret:
9.3.19. Kerékpárviteldíj megfizetése nélkül szállítható:
a) minden 20" vagy annál kisebb kerékátmérőjű kerékpár, ha a méretszám a keréken fel van tüntetve,
b) az eredetileg egykerekűnek gyártott kerékpár (monocikli).
9.3.20. Kerékpár csak akkor vihető be a személykocsi utasterébe, ha kerékátmérője 20" vagy annál kisebb, a méretszám
a keréken fel van tüntetve, és azzal 14 év alatti gyermek utazik, valamint ha a többi utast nem akadályozza.
Az ilyen kerékpár akkor is szállítható, ha a menetrendben a vonat oly módon van megjelölve, hogy
azon egyáltalán nem szállítható kerékpár. Minden más esetben a kerékpár – ideértve a 9.3.19. pontban szabályozott
többi esetet – a Díjszabásban és annak felhatalmazása alapján külön rendelkezésben, valamint a vonaton
(piktogrammal) feltüntetett módon szállítható.

Vagyis ha majd hatályba lép, akkor már összecsukhatónak sem kell lennie, elég a 20" kerékméret!

R.T. Flakfizer 2012.12.01. 14:07:06

@Stock:
ja! összekevertelek shitgunnal - sorry!
mindazonáltal tartom, hogy a vizes-sáros idő csak egy kivétel, a poszt nem erről szól - ha a MÁV megengedi (utazási feltételeknek a bringa megfelel), akkor egy kaller ne ugráljon már. vagyis ne az agyalágyult, majdénmegmondomdommithogyanok irányítsanak, ne hozzájuk alkalmazkodjunk.

Fhmen 2012.12.01. 18:16:28

@fota: na, akkor felírom a montim kerekére hogy 20", oszt jónapot...ezt a faszságot..

9to5 2012.12.02. 13:51:48

Először is köszi, hogy kikerült a posztom.
Másodszor: azért nem tettem ki képet összecsukott állapotban + egészalakost, mert a fentiekhez hasonló minőséget akartam. De a kedvetekért kiegészítettem a fotóalbumot: indafoto.hu/9to5 BTW csókoltatom a tisztelt hozzászólót: szerinted egy 20"-os kerékkel mekkora lehet egy összecsukható gép? BTW #2: az IC-n bizony a mozgáskorlátozottat is megszív@tták a kerekesszék miatt. Az milyen, hogy neki is állásfoglalást kellett kérni, amit nyomtatott és magával visz?

retinax 2012.12.02. 13:54:25

@Don Quixote de la Ferko: Meg a MÁV-ról se tett fel képet, és ennek is biztos valami oka van, lehet, hogy tulajdonképpen a kiskőrösi taxisokkal gyűlt meg a baja, csak nem vallja be, hanem a MÁV-ot mószerolja helyette.
De nem normális vagy te!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.02. 13:59:36

@9to5:

Szerintem belefér a kézipoggyász fogalmába. Köszi a képet, így sokkal korrektebb a dolog.

KollerAndor 2012.12.03. 18:15:13

Ceglédről gyakrabban van vonat, mint a legtöbb BKV vonalon a járatsűrűség. Miért pont az IC-re akar felszállni, amikor ott vannak a szegedi öszvérek és mindegyikben van bringás kocsi. Nagyon sántít ez a történet.

9to5 2012.12.03. 21:54:53

@KollerAndor: Akkor kezdjük az elején: 1) Utaztál-e már kerékpárszállító marhavagonban? Szigetelés nincs, ülés nincs; 2) a kocsi annyira retkes, hogy oda a kerékpárt nem vinném fel, nem hogy abban a ruhában üljek fel, amiben dolgozom; 3) elég 1 1/2 órát ingázni, nem hogy arra várjak, hogy jöjjön Szegedről az öszvér, ha a Nyíregyházi van időben. És azért akarok az IC-re szállni, mert oda van bérletem/kártyám/jegyem. Sántít? Gratulálok! Lehet engedélyt kérni a frusztrált jegyvizsgálótól, hogy felülhess arra a szolgáltatásra, amiért fizettél. Hogy is volt a statisztika arról, hogy a MÁV szolgáltatásait? Ugye a MÁV alkalmazott ingyen utazik IC 1. osztályon, mert ő ott dolgozik. A 4-es ülésen egyedül, lába a szemközti ülésen alva. Ez sántít. Ingázol? Vasúttal? Jó szórakozást hozzá.

KollerAndor 2012.12.04. 06:32:02

Válaszod meggyőzött arról, hogy valóban sántít ez a történet. Számtalan lehetőség van Ceglédről kerékpárszállításra alkalmas vonattal utazni. Hosszú évek óta ingázok Kiskunfélegyháza-KöKi között (néha Csongrádról) Bp.-re. Kerékpáromat mindig magammal viszem. Érdekes, nekem óránként van vonatom, nem 20 percenként, és mégis jó. A hangnemért meg szégyelld magad!

retinax 2012.12.04. 09:35:51

@KollerAndor: Nem mindenkinek felel meg életmódszerűen, hogy retkes marhavagonban utazzon napi két órát. Lehet, hogy neked igen, de ha én 160 ezer forintnál is többet fizetnék egy szolgáltatásért (ennyi a VIP kártya), alighanem én is elvárnám a tisztességes körülményeket. Nyilván amíg többen vannak azok, akik simán lenyelik ezt a szolgáltatási szintet, addig a máv nem érdekelt abban, hogy változtasson. Nem egyformák az igények, én belátom, van, aki bármivel beéri, de ne húzzuk már azt le a saját szintünkre, aki normális szolgáltatásra vágyik a nem kevés pénzéért!

KollerAndor 2012.12.04. 09:56:01

@retinax: Nekem is a cégem fizeti.a VIP - Start kártya mióta 160e HUF ?

Marhavagont még egyetlen vonatban sem láttam, amivel utaztam.

Nem kellene itt kelteni a feszültséget, egy nem létező probléma miatt. Elég sok sebtől vérzik ÍGy is a máv csoport.

9to5 2012.12.04. 12:04:47

Szégyellem magam a hangnemért. Sajnálom, hogy Kiskunfélegyházáról ingázol Budapestre. Tiszteltetlek érte. Sajnálom, hogy Kiskunfélegyházáról csak óránként van vonat. Sajnáljam, hogy Cegléden fut össze a Szeged és a Nyíregyháza felől jövő vonal és emiatt sűrűbben van lehetőség BP-re indulni? Nem fogom. És nem fogok másik vonatra szállni ahelyett, amivel utazni akarok, mert valaki nem tudja értelmezni, amit a saját cége hivatalosan, írásban kiküld. Nevezheted bárminek a kerékpár szállítására szabványosított vagonokat, amik a Szeged felől érkező IC-hez vannak kapcsolva, de ne mérjük már az IC szintjéhez.
A MÁV csoport szolgáltat, az utasokért van és - ideális esetben - az utasok befizetéseiből működik. A jegyvizsgáló is abból kapja a fizetését. Ha az étteremben bunkó a pincér, nem mész oda többet, az étterem bezár, vagy kirúgják a pincért.
A probléma létezik, addig a pillanatig, amíg akad egyetlen jegyvizsgáló is, aki kiskirályt játszik a vonaton. A feszültség közöttük és az udvarias, tisztességes jegyvizsgálók között kellene hogy legyen.

retinax 2012.12.04. 12:38:53

@KollerAndor: Az milyen érvelés, hogy ha neked jó a döngölt padló, akkor a másiknak minek a parketta? Szerintem az nem túl okos dolog, hogy nagy erőkkel dolgozol a világ rosszabbá tételén azzal, hogy egy alacsony szintet állítasz be etalonnak. Pedig a helyzet nagyon egyszerű:
1. 9to5-nek van bérlete az IC-re
2. az IC-re fölvihető az összecsukható kerékpár
3. kivéve, ha a kaller (Koller?) úgy dönt, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is, és akkor 9to5 nem szállhat fel az IC-re, bár ld. 1. és 2. pont.
És te a 3. ponttal egyetértesz. Ez így oké? Szerintem nem 9to5 története sántít.

9to5 2012.12.04. 13:36:03

@retinax: Köszi! :-)
Update:
"Visszajelzéseit megkaptuk. Elsősorban szíves elnézését kérjük a tapasztalt kellemetlenségek miatt.
Az Ön által jelzettek alapján megtettük a szükséges intézkedéseket, hogy a jövőben jegyvizsgáló munkatársaink a szabályokat betartva – előző állásfoglalásunkban jelzetteknek megfelelően – lássák el munkájukat. Kérjük, hogy előző állásfoglalásunkat a lehetőség szerint a jövőben is vigye magával.
Bízunk benne, hogy utazása a jövőben zavartalan lesz járatainkon."
Kiváncsi vagyok, mi lesz a hatása.

gregibroki 2012.12.04. 13:51:21

@9to5:@KollerAndor: Ha összecsukható kerékpárom van, ami kézipoggyásznak megfelel, akkor azt miért csak a kerékpárszállító kocsiban vihetem? Nem az lenne logikus, hogy mellettem is lehet? Vagy mellettem is lehet?

9to5 2012.12.04. 14:38:51

@gregibroki: "Üzletszabályzatunk rendelkezése értelmében (9 CÍM 9.3 pont) az összecsukható kerékpár kézipoggyász körébe tartozó tárgy, melyet a kézipoggyászra vonatkozó általános szabályok megtartásával is csak a 2. kocsiosztályú személykocsiban szállítható."

Amúgy:
"9.3.2. A kézipoggyász mérete – darabonként – a 30x50x80 cm-es méretet
nem haladhatja meg, kivéve a:
- összecsukott állapotban szállított összecsukható kerékpárt..."
"9.3.11. A kézipoggyászra vonatkozó általános szabályok megtartásával
is csak a 2. kocsiosztályú személykocsiban szállítható:
b) összecsukható kerékpár (összecsukva)..."

Szóval több helyen ott van, hogy az összecsukható kerékpár kézipoggyásznak minősül. De a jegyvizsgálók szerint nem. De ne bolygassuk, mert vérzik a MÁV csoport...

KollerAndor 2012.12.04. 19:36:19

Minél hangosabban kiabál valaki, annál jobban igaza van. :-)

Szégyelljétek magatokat a bunkó stílusért!

Ceglédről az egyik legsűrűbb vonatkövetés van. Az egész cirkusz mondvacsinált.

Változatlanul kíváncsi vagyok , hogy melyik pénztárban lehet Start-VIP kártyát kapni 160ezer HUF-ért?

9to5 2012.12.04. 22:04:19

Ez a mondvacsinált: "Változatlanul kíváncsi vagyok , hogy melyik pénztárban lehet Start-VIP kártyát kapni 160ezer HUF-ért?"
Mi is volt odaírva?
"...ha én 160 ezer forintnál is többet fizetnék egy szolgáltatásért (ennyi a VIP kártya)..."
Tény:
www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=14b183b378f86c
Ára:
•Fél évre: 168.000 Ft
Szegény MÁV ezért vérzik.

retinax 2012.12.04. 22:21:04

@KollerAndor: A logikád tehát a következő: 9to5-nak minden bizonnyal joga van felvinni a biciklijét az IC-re, de ettől simán eltekintünk, mert dögöljön meg, hogy sűrűn járnak a vonatai, amikor a tieid meg nem. És mivel ebbe nem lehet belekötni, hát belekötsz a stílusába (vagy az enyémbe? Már nem is tudom követni, kire vonatkozik a többes szám. Na mindegy, én simán vállalok vele közösséget a te álláspontoddal szemben.)
Szerintem nem olyan nehéz megérteni, hogy az ember, ha minden nap vonatozni kényszerül, este már húzna haza amilyen gyorsan csak lehet. Mert lehet, hogy őt otthon még cuki kisgyerekek, kedves feleség és meleg otthon is várja. Gondolom, most még jobban utálod. Szerintem egyszerűen irigy vagy :).

retinax 2012.12.04. 22:51:28

@9to5: Ó, igazán nincs mit. Aki ilyen bringát épít magának, az nálam simán megérdemel minden támogatást. Főleg, ha igaza van.

gregibroki 2012.12.05. 09:41:56

@KollerAndor: @retinax: Andor meg kell mondjam nem nagyon értem a vergődésedet. Viszont megnyugodhatsz, mert a környéketeken van az ország legmagasabb egyfőrejutójócsaj állománya :)

håll käften 2012.12.06. 19:39:40

@KollerAndor: Szerintem te vagy a jegyellenőr!!Más logikus választ nem találok arra,miért véded vállvetve a kallert(magadat?).

Reggie 2012.12.09. 03:38:23

@KollerAndor: Szegyeld magad a bunko stilusodert es az igenytelensegedert, valamint azert, mert megalkuvo vagy!

Untermensch4 2012.12.09. 10:25:46

@KollerAndor: a "marhavagon" az arra emlékeztető kerékpárszállítót jelöli (eléggé találóan); teljesen mindegy mennyibe kerül a VIP/jegy/bérlet ha kifizették utazhat, ha az ászf szerint vihetné a bringát de ezt egy vasutas önhatalmúlag felülbírálja, az probléma (még akkor is ha magyarisztánban gyakori ez a feudális gondolkodásmód); a máv csoport vérző sebeit nagyrészt politikusok és máv-vezetők ejtették, a kerékpár-vonat kombós utazásra rászokók éppen enyhítenék (eme hipotézisem részleteit külön kérésre kifejtem)
@fota: a "többi utast nem akadályozza" rész alapján továbbra is a kaller egójától függhet hogy a bringa felférhet vagy sem (bár ahol én utaztam évekig a kalauz mondta az összecsukós szabályt és amikor a vonatról kezdtek lemaradni a kerékpárszállító majd a személykocsik is akkor sem csinálták a fesztivált mert tudták hogy a kerékpáros ingázók létszáma nem csökkent)@gregibroki: ha elférne melletted vihetnéd (kézben ha már kézipoggyász:)) én az összecsukott bringámat a bőröndök polcára rakosgattam időnként viccből@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ha összecsukhatóság a követelmény akkor összecsukva kézipoggyásznak számít a díjszabás szempontjából a kinézet ilyen esetben lényegtelen

9to5 2012.12.10. 09:38:44

A korrketség kedvéért még egyszer beteszem ide is - a sorozatos ügyfélszolgálatos telefonbeszélgetéseimet egyben válaszolták meg: "Visszajelzéseit megkaptuk. Elsősorban szíves elnézését kérjük a tapasztalt kellemetlenségek miatt.
Az Ön által jelzettek alapján megtettük a szükséges intézkedéseket, hogy a jövőben jegyvizsgáló munkatársaink a szabályokat betartva – előző állásfoglalásunkban jelzetteknek megfelelően – lássák el munkájukat. Kérjük, hogy előző állásfoglalásunkat a lehetőség szerint a jövőben is vigye magával.
Bízunk benne, hogy utazása a jövőben zavartalan lesz járatainkon."
Pénteken a szegedi járaton szólított meg a kalauz hölgy. Ő (és mindenki a szegedi vonalon) korrekt módon állt hozzá a kérdéshez. Csak annyit jegyzett meg, hogy milyen jó lenne neki egy másolat az állásfoglalásból, mert ő bizony nem látott még ilyet (amit meg is kapott, mert semmibe nem telik újraprintelni). Szóval pénteken ő említette, hogy gondolt rám hét közben: a parancskönyvben kiadták, hogy az összecsukható = kézipoggyász.
Egy csata megnyerve, most következik a 2013-as tervezet értelmez(tet)ése: az "összecsukható", mint fogalom, 1 az 1-ben kikerült. 20", vagy az alatti kerékmérettel IC-n is szállítható 14 év alatti gyermek kíséretében... ???

kovizozo 2012.12.14. 18:15:40

Csak most olvastam az egészet. Érdekes. Szerencsére én ilyen szarrágó kallerral még nem találkoztam.

Fota írta december elején az új tervezetet, amit most te is felvetettél. Szerintem jól értelmezed. Csak akkor vihető 20"-os vagy annál kisebb kerekű kerékpár a személyvagonban, ha azzal 14 év alatti gyermek közlekedik. A te biciklid nem gyerekbicikli, így szerintem ezt az opciót bukod a jövőben, persze ha így marad.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.03. 13:45:58

Látom, a nektek nem tetsző kommenteket egyszerűen kiszedte a moderátor. Gratulálok. A Szólásszabadságért, sajtószabadságért, meg ilyen faszságokért ne nagyon kiabáljatok majd Ti sem.

aspectratio 2013.01.03. 15:30:19

@Szumi: kisebb gyökér...pont a fele

Mon3 2013.01.03. 20:51:08

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Nem vagy véletlenül piréz? Azok szoktak hozzád hasonlóan tiltakozni, hogy micsoda egy rasszista nép ez a magyar, ha pofán vágják lopás közben...
Arra nem gondoltál, hogy a modortalanságod miatt törölték a bejegyzésedet. Írjál úgy, hogy tiszteled a másikat, mégha nem is értesz egyet vele, és csodák csodájára, meg marad a bejegyzésed. Próbálkozzál!!!!

fota 2013.01.30. 11:04:33

Azóta a tervezet (vagyis az új hatályos üzletszabályzat) életbe lépésének dátuma is felkerült az oldalukra: 2013. február 1.
Maradt a szöveg, amit decemberben írtam.
- nincs összecsukható feltétel
- 20" vagy alatt ingyen

9to5-nak pedig marad a poggyász méret alá csukás, meg egy táska a bringához, egy "bőröndöt" oda viszel a vonaton, ahová csak akarsz...

9to5 2013.03.15. 22:03:44

Csináltam egy honlapot, ahová feltöltöttem több képet, információkat: 9to5workshop.wix.com/bikes#
Előre is bocs', angolul van. Majd egyszer megcsinálom a magyar verziót is.
süti beállítások módosítása