A budapesti tömegközlekedés történetében eddig nem nagyon volt példa arra, hogy a kerékpárosok véleményét kérdezzék arról, hogyan alakítanák át a várost. A Budapesti Közlekedési Központ biciklis kérdőíve viszont rögtön olyan kérdéseket feszeget, amelyek hazai viszonylatban eddig az elképzelhetetlen progresszió kategóriájába tartoztak.
A BKK a tömegközlekedés és kerékpározás viszonyáról tájékozódik, szerdán tette közzé „A kerékpár szerepe a Budapest környéki utazásokban és a kerékpár-szállítási igények felmérése" című kérdőívét.
A megkérdezettek nemcsak általában mondhatnak véleményt a különböző kerületekben tapasztalt kerékpározási körülményekről, hanem elmondhatják, milyen akadályokat látnak a biciklis forgalom növekedése előtt, és milyen változtatások esetén használnák gyakrabban kerékpárjukat.
A BKK-kérdőív szokatlan módon, olyan lehetőségek fogadtatását is szondázza, amelyek eddig csak a magasabb kerékpár-kultúrájú országokban valósultak meg.
Több kérdés is körüljárja, hogy milyen igények vannak arra, hogy a kerékpárokat a különféle tömegközlekedési eszközökön szállíthassák. Befolyásolná-e a kerékpárhasználat sűrűségét, ha lehetne szállítani bizonyos metró-, villamos- és buszjáratokon. Sőt már az is felmerül, hogy mekkora összegű lehetne egy elfogadható kerékpáros kiegészítő jegy az autóbuszokon.
A válaszadók számos lehetőség közül (közösségi kerékpáros rendszer (BuBi) kialakítása és kibővítése a Hungária körútig, a belső városrész (és kerületközpontok) komplex kerékpárosbarát fejlesztése, Dunamenti (EuroVelo6) kerékpáros útvonal teljes kialakítása és népszerűsítése, regionális kerékpáros útvonalak fejlesztése a város szélétől a városközpontig, kerékpársávok kialakítása a főutak mentén, elválasztott kerékpárutak építése a főutak mentén, egyirányú utcák megnyitása kétirányú kerékpáros forgalom számára, sebességcsillapított zónák kiterjesztése) választhatják ki azokat, amelyek szerintük a legmeghatározóbbak lehetnek a jövőben.