Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Szívesen szállítaná-e biciklijét BKV-buszon?

2012.10.04. 17:05 - kirk kapitány

A budapesti tömegközlekedés történetében eddig nem nagyon volt példa arra, hogy a kerékpárosok véleményét kérdezzék arról, hogyan alakítanák át a várost. A Budapesti Közlekedési Központ biciklis kérdőíve viszont rögtön olyan kérdéseket feszeget, amelyek hazai viszonylatban eddig az elképzelhetetlen progresszió kategóriájába tartoztak.

A BKK a tömegközlekedés és kerékpározás viszonyáról tájékozódik, szerdán tette közzé „A kerékpár szerepe a Budapest környéki utazásokban és a kerékpár-szállítási igények felmérése" című kérdőívét.

A megkérdezettek nemcsak általában mondhatnak véleményt a különböző kerületekben tapasztalt kerékpározási körülményekről, hanem elmondhatják, milyen akadályokat látnak a biciklis forgalom növekedése előtt, és milyen változtatások esetén használnák gyakrabban kerékpárjukat.

A BKK-kérdőív szokatlan módon, olyan lehetőségek fogadtatását is szondázza, amelyek eddig csak a magasabb kerékpár-kultúrájú országokban valósultak meg.

Több kérdés is körüljárja, hogy milyen igények vannak arra, hogy a kerékpárokat a különféle tömegközlekedési eszközökön szállíthassák. Befolyásolná-e a kerékpárhasználat sűrűségét, ha lehetne szállítani bizonyos metró-, villamos- és buszjáratokon. Sőt már az is felmerül, hogy mekkora összegű lehetne egy elfogadható kerékpáros kiegészítő jegy az autóbuszokon.

A válaszadók számos lehetőség közül (közösségi kerékpáros rendszer (BuBi) kialakítása és kibővítése a Hungária körútig, a belső városrész (és kerületközpontok) komplex kerékpárosbarát fejlesztése, Dunamenti (EuroVelo6) kerékpáros útvonal teljes kialakítása és népszerűsítése, regionális kerékpáros útvonalak fejlesztése a város szélétől a városközpontig, kerékpársávok kialakítása a főutak mentén, elválasztott kerékpárutak építése a főutak mentén, egyirányú utcák megnyitása kétirányú kerékpáros forgalom számára, sebességcsillapított zónák kiterjesztése) választhatják ki azokat, amelyek szerintük a legmeghatározóbbak lehetnek a jövőben.

Címkék: budapest bkk

96 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr454820208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.10.04. 17:51:55

Csodálatos, csak az ellenőrző kódot nem lehet elküldeni...

Trackback 2012.10.04. 17:52:22

De k*rva jó lenne, ha az amúgy hatalmas terekkel rendelkező metrókocsikon és a buszokon bringák garmadáit kéne kerülgetni. Kimondottan örülnénk neki, ha fétisüket is magukkal hozná a BKV-zásra a sok anorexiás harisnyanadrágos kerékagyú.

cenzuratroll bosszanto 2012.10.04. 17:53:03

Működik. Hihetetlen.

Csak megkérdezném, a bringás ugyi teljes mellszélességgel az mellett van, hogy a BKV járatokon ne lehessen bringát szállítani.

Már csak azért is, mert nekem azért memóriazavaros egyedekkel ellentétben azért rémlik, hogy a bringa mellett érvelés egyik sarkalatos pontja az, hogy igazi magyar bringás nem jár még BKV-val sem, mert ugyi az tele van koszos, büdös komcsikkal.
No, bringások, lehet arcot veszteni, és a fentiek függvényében a saját köpet alá állni.

zsurzsenka 2012.10.04. 18:10:59

Torontoban letezik. Aztan lehet, hogy Kanada mas varosaiban is, de arra meg nem jartam. A buszok hutoracsara van felszerelve ket biciklinek valo vaz. Itt van bovebben: ttc.ca/Riding_the_TTC/Bicycles.jsp

Es mukodik.

dieter1 2012.10.04. 18:16:20

A síkvidéki pestieknek könnyü. Én elsôsorban a hegyen lakó, nem versenyzô kerékpárosokat kérdezném. Köztük sokan vannak ugyanis, akik azért nem használják naponta a bringájukat, mert nem akarják hazafelé minden áldott nap kiköpni a tüdejüket. Az autók és fôleg buszok hegymenetbeni többszörös füstkibocsátásáról nem is beszélve.
Amúgy én télen-nyáron kerékpárral járok munkába, normális utcai ruhában, pedig már csak néhány évem van a nyugdíjig. Ja, igen, azt elfelejtettem mondani, hogy Bécsben. Itt valahogy kevesebb efféle tahó van, mint akik itt fröcsögnek :-)

m_balage 2012.10.04. 19:01:10

@cenzuratroll bosszanto: jahát persze. mert minden biciklis egyforma. nyilván.

m_balage 2012.10.04. 19:02:34

@zsurzsenka: és mindenki örül, különösen az a szerencsés elgázolt gyalogos, akinek átszúrja a kormány a torkát :)

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2012.10.04. 19:04:11

Azért van egy elképesztő pofa ebbe!!! Nincs kártékonyabb elem a Budapesti közlekedésbe mint a biciglis maffia jelenleg és Őket kérdezi meg valaki hogy hogy alakítják át a Budapesti közlekedést??? Ennyie rővel a mindent össze szaró galambokat kutyákat is lehet kérdezni a köz tisztaságról köszönjük!!! Egyépként pedig teljesen őrült ötlet a BKV így is teljesen kész van nem lehet mgé a biciglis hordát is rá szabadíttani a járművekre!!! Balesetveszély hahó!!! Vagy már naponta néhány ember élet feláldozás se drága a nagyságos biciglis urak hobbyáért??? Talán már végén a lakásunkba is be kell engedni a biciglis urakat mert Ők így akarják??? Hova terjed már ez a biciglis őrület meg rombolás hát ennek sose lesz vége???!!!

usererror 2012.10.04. 19:29:07

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:
Te érted amit leírtál?
A helyesírásod miatt azt mondanám, hogy "egyes, leülhetsz", a tartalomhoz meg nem tudok hozzászólni, mert nincsen.

Darkcomet 2012.10.04. 19:31:55

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:

Apám! Téged látott mostanában orvos? Szerintem sürgősen keress fel egy agyturkászt kommentelés helyett, mert nagyon rádférne ;-)

Grigorij 2012.10.04. 19:35:09

"egyes, leülhetsz"
Na akik ilyet írnak, azok a gyerekek, akiknek nem is lenne joguk még kommentelni...

usererror 2012.10.04. 19:35:56

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:
Ne haragudj, megkövetlek. Az előbb csak a hozzászólásodat olvastam, a nick nevedet észre sem vettem. A kettő teljesen összhangban van.

usererror 2012.10.04. 19:37:11

@Grigorij: Ezt nem tejesen értem, kifejtenéd bővebben, kérlek?

Grigorij 2012.10.04. 19:38:42

Egyébként én támogatom az ötletet, hiszen ha a sok tahó hátizsákos percenként dzsuvázhatja össze mások ruháját a kutyaszaros zsákjával, akkor már csak arra van igény, hogy az olajos, kutyahugyos bringákkal koszoljuk ruhánkat.
Ja ha kívülre akasztják? Az más! Akkor már csak a hajléktalanokhoz hasonló tisztaságú kerékpárosokat kell szagolnia az utasoknak.
Szóval én törvény hoznék, hogy a BKV-n csak mocskos kerékpárosok és hátizsákos tahók utazhassanak, mozgássérültek, kisgyerekesek meg ne!

Grigorij 2012.10.04. 19:42:54

@usererror:
Semmi probléma, csak kibaszottul idegesít a diákszleng a felnőttek beszélgetése közben.

FilcTroll 2012.10.04. 19:47:42

Ma is végigtekerve az Üllői út-Kálvin tér-Gellért tér útvonalon a csúcsforgalomban azt láttam, hogy az autós maffia jelentős előnyben van az önpusztító hülyeség tekintetében. Autóból persze mindez nem látszik, de kívülről nagyon is.

Nagyon ideje megakadályozni, hogy az autók még jobban elpusztítsák ezt a várost.

A Cyclechic blogon volt a napokban cikk, hogy Berlinben milyen sokféle "BKV" járaton lehet kerékpárt vinni.

usererror 2012.10.04. 19:49:37

@Grigorij: A végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó trollnak írt hozzászólásom 50%-át ezennel átruházom rád.

usererror 2012.10.04. 19:51:11

@Grigorij: sebaj, én még akkor nevelkedtem, amikor a mosoly jelek helyett idézőjelet használtak. Most meg már az idézőjelet nem értik. Ezek a mai fiatalok.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.10.04. 19:56:21

@dieter1:

"Én elsôsorban a hegyen lakó, nem versenyzô kerékpárosokat kérdezném. Köztük sokan vannak ugyanis, akik azért nem használják naponta a bringájukat, mert nem akarják hazafelé minden áldott nap kiköpni a tüdejüket. Az autók és fôleg buszok hegymenetbeni többszörös füstkibocsátásáról nem is beszélve."

Így van. Pont ezért nem közlekedem bringával, úgyhogy én kifejezetten örülnék, ha hazafele, hegynek föl buszozhatnék a bringámmal.

lilly.alien 2012.10.04. 20:16:42

"biciglis maffia" = szerintem biciklis, de mindegy.
A tolerancia hiányzik a legtöbb emberből, főleg Pesten. Akinek nem tetszik, az jöjjön vidékre, kevesebb köcsög gyalogost kell kerülgetni!

Pitzu 2012.10.04. 20:18:57

Én támogatom az ötletet, de úgy gondolom, hogy ehhez a Bkv járműpalettáján egy komolyabb fejlesztést is végre kellene hajtani.
Amit pedig szerintem már ráges-régen engedélyezni lehetett volna, hogy indokolt esetben!!! fel lehessen szállni buszra, villamosra kerékpárral. Az indokolt esetet olyanra értem, mint például a helyben nem javítható műszaki probléma.

mangorlo 2012.10.04. 20:26:52

volt ilyen kérdés hogy egyirányú utcába mehetnek e a bicósok. aztán olyan válasz hogy behajtok én szarok rá. na én ilyen vagyok. jó kérdőív

jó lenne ha pár dolog megvalósulna, és nem kéne szarnom a szabályokra, mert lelkem mélyén szeretnék szabálykövető lenni

lilly.alien 2012.10.04. 20:33:30

@mangorlo: Nálunk ezt megcsinálták, azóta az autósok is szembe mennek az egyirányúban...

Kopi3.14 2012.10.04. 20:39:15

@Grigorij: " Akkor már csak a hajléktalanokhoz hasonló tisztaságú kerékpárosokat kell szagolnia az utasoknak."

Ezt leszel szíves levezetni!

Ibby 2012.10.04. 21:35:07

Az ötlet szerintem nagyon jó, végre komolyan felvetődik. Szerintem a legnagyobb szükség arra lenne, hogy a metrón lehessen kerékpárt szállítani. Ha legalább hétvégén megvalósulna, már az is kitágítaná a lehetőségeket. Aztán ha működik, lehet tovább fejlődni.

wandering 2012.10.04. 21:38:46

Persze! Szálljanak csak fel a tömegközlekedési eszközökre, aztán mikor leszállnak, biciklizzenek a járdán csapatostul! Csak akkor nekem gyalogosnak csináljanak kötélpályát, hogy én is közlekedni tudjak!

kutyás majmok vagytok (törölt) 2012.10.04. 21:43:10

Az autós adófizetők milliárdjait elherdáló bkk és köcsög vezetői szakmailag nullák, ha ilyen kérdésre van idejük. Ötletelni én is tudok, így is bosszant, hogy állandóan a tömegesen szabálytalankodó agyalágyult bringások seggét nyalják. Lóval miért nem lehet felszállni a buszra? Az is környezetbarát. De ha már a biciklisnek lehetne, akkor lehessen a robogót is feltenni a buszra, metróra. Így lenne fair, nem? Különben is a liftbe simán, állítva is beteszi a paraszt ribanc a bringát...
Halló, harisnyás majmok, ha már tekertek, minek akartok buszozni? Hülyék vagytok? Vagy csak a Dávidka az?

GaZe 2012.10.04. 22:05:45

Berlinben majd' minden eszközön lehet szállítani kerékpárt, ha a sofőr benne van, még doubledecker (emeletes)buszon is.
az u-bahn/s-bahn-okon, staßenbahnokon, a regionalbahn-okon teljesen magától érthetődő a szállításuk, csúcsidőben sem megy a hiszti, hiszen a kerékpárért is ki van fizetve a menetjegy.
De biztos Berlinben nem tuggyák mijajó, maj' Budapesten a Zokosok, a sok szakértő kommenthuszár az maj' megmutassa - hogyan lehet a végletekig elcseszni egy klassz kis várost /a lehetőségek NEM-kihasználásával/ :)
De persze nehogymá valaki inkább bicajjal közlekedjen, há' akkor nem ülne előtted a dugóban egy autóban. logíííííííkussch

NMihalY 2012.10.04. 22:13:57

Szerintem vérciki az, aki kerékpárral buszra száll. A buszon, villamoson egyébként is kevés a hely, nem tartom jó ötletnek a kerékpár-szállítás lehetőségét. (Így is néha nehéz helyet keríteni azon utasoknak, akik gyermeket tolnak kocsiban, vagy kerekesszékkel/rollátorral szállnak járműre.)

ön itt áll 2012.10.04. 22:30:12

hogy itt mekkora gyökerek vannak...eszem-faszom megáll. Bringásoknak tették fel a kérdést, erre az összes gyökér otthon aszalódó, nyálgép szájkaratés elkezd fröcsögni és gennyet lövellni a beteg mirigyeiből, merthogy így a bringások, meg úgy a bringások és még a liftbe is berakják és szabálytalankodnak és mittomén, meg különben is...há noooooooormális??? Há mi a fasz közötök van hozzzá bazmeg?? Nem tökmindegy nektek, ha semmi mást nem tartogat nektak az élet, mint kinézni a fejetekből és sodródni a tömeggel, csücsülni a homleszekkel a buszon és kussban lenni? Autó drága, motor veszélyes, bringások köcsögök, roller ciki..hát akkor marad az anyázás, hogy nehogy másnak jobb legyen. Ha felrakhatom a bringám a buszra, akkor felrakom és neked annyi beleszóllásod van, hogy a pofádat befogod. Sajnos. Rád nézve. Így jártál te életképtelen, szürke kis pöcs.

ön itt áll 2012.10.04. 22:35:56

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:
muhaha!

ha nem tudnám, hogy direkt trollkodásból csinálod, hogy reagáljanak a hülyeségedre, akkor már szájba rúgtalak volna. Így viszont erőlködő "viccesnek lenni" próbálkozást vélek felfedezni a böfögésedben, de átlag alatt van, elég gyenge lett.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.04. 22:43:40

kerekparozasi lehetoseget masszivan a hungarian belul kellene kialakitani es lehetove tenni hogy az elovarosi vasutak bevihessek a bringakat, igy talan kevesebb agglo zudulna ra budapestre, esetleg direkt finanszirozhatna az egyik agglo a masikat, amit pl. dugodijnak beceznenek :)))

Rocko- 2012.10.04. 23:05:47

határozottan NEM.
a kerékpáros helyen az úton és a kerékpárúton van. ha nem tud ott menni, akkor ne menjen. a busz sem megy a kerékpárúton.

Fertőtlenítés a faluban 2012.10.04. 23:09:00

@Faszt vagytok ti lovas nemzet:
Nem értem, hogy minek ugat bele ebbe a kérdésbe egy olyan, aki se nem bicózik és BKV-val sem utazik. Ja persze, rájöttem: azért kell belepofázni, mert az ő pénzéből finanszírozzák a tömegközlekedést, a vidéki iskolákat, de meg az államadósságot is ő törlesztgeti.
További kérdés, hogy miért szól bele az illető a magyarok dolgába?

Pistabácsi 2012.10.04. 23:15:01

Én csak a magam nevében nyilatkozom. Ha van nálam bicikli, majd hülye leszek buszra szállni. Bár valaki itt felvetette, ha menet közben olyan hiba merül fel, hogy nem lehet a vassal tovább menni, akkor esetleg lehessen használni a bkv-t is. Ebben az esetben jó ötlet.

Fertőtlenítés a faluban 2012.10.04. 23:19:59

Pár éve a parkolásos maffia gittegylet (EMPAMO, vagy mi a frász) agytrösztje egy BKV-s autóbusz-vezetővel megerősítve tüntetett a kerékpáros maffia ellen. Még a végén az ő buszát is meg fogják szállni az ősellenség bicósok, ajjaj...
A BKV bizonyos járművein eddig is lehetett bringát szállítani (60-as villamos, HÉV). Jó lenne kiterjeszteni ezt a szolgáltatást más vonalakra is, de csak akkor, ha garantálható, hogy ne csökkentse a többi utas komfortját.

Pistabácsi 2012.10.04. 23:21:38

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Azért nem egy deffektre gondoltam. :D Amúgy a linkre reagálva: ZSÍR! :D

Ibby 2012.10.04. 23:26:18

Nem értem, miért nem lehet normálisan érvelni és esetleg némi empátiával a másik helyébe képzelni időnként magunkat. Először vmilyen soft formát javasolnék, mondjuk hétvégén és metró, hév (ahol ez a lehetőség már adott) vonalon, nekem pl. ez a lehetőség sokszor segített volna. Egyébként a fogaskerekűn is lehet szállítani, ahhoz is hozzászoktak az emberek, nem értem ezt a nagy hőzöngést

Hajdú Peter 2012.10.04. 23:41:36

"Szívesen szállítaná-e biciklijét BKV-buszon?"

Nagy királyság lenne, de csak úgy ha nem kell leszállni a bringárol, hanem lendületből fölehet rá menni, baszakodás nélkül. Persze a nagyon bénak azok szálljanak le a metroban a mozgólépcsönél, de aki jól nyomja, az hagy menjen a lépcsön is. Csak igy volna kiralyságos. Ha ezt faszán megoldják, akkor igen.

kalapocska 2012.10.04. 23:44:57

@m_balage: itt Los Angelesben is mukodik. Tokugyanaz mint Torontoban.
www.culvercity.org/services/~/media/Files/bus/brochure_ENG%20pdf.ashx
Ez csak egyik fajta jarat, de mindegyiken van. Erdekes a gyalogosok nem panaszkodnak.
Ha nincs rajta bicikli fel van amugy hajtva a tarto.
En nagyon sokat hasznalom, teljesen jo.

Nivta 2012.10.05. 00:47:32

@dieter1:

"Itt valahogy kevesebb efféle tahó van, mint akik itt fröcsögnek :-) "

Piroson áthajtó,forgalommal szembe hajtó,közlekedési szabályokat telibeszaró,járdán száguldozó erőszakos és faszkalap biciklis viszont egy sincs.

@ön itt áll:

"merthogy így a bringások, meg úgy a bringások és még a liftbe is berakják és szabálytalankodnak és mittomén, meg különben is...há noooooooormális??? Há mi a fasz közötök van hozzzá bazmeg??"

Esetleg annyi,te szerencsétlen balfasz,hogy autósként,buszvezetőként,gyalogosként,de még a közúti közlekedéstől teljesen független, egyszerű lifthasználóként - magyarul mindenütt - bárki,bármikor szenvedő alanya lehet a saját szempontjain és jogain kivül mindenki másét toronymagasan leszaró ám infrastruktúra-használatért egy büdös buznyák közterhet nem fizető biciklisek végtelenül agresszív pofátlanságának.

" Autó drága, motor veszélyes, bringások köcsögök, roller ciki.."

Nem. Csak a bringások köcsögök.:)

"Ha felrakhatom a bringám a buszra, akkor felrakom és neked annyi beleszóllásod van, hogy a pofádat befogod. Sajnos."

HA.De egyelőre le kell takarodnod a picsába a buszról és istennek hála még nem egy ilyen militáns és példátlanul pofátlan kisebbség szempontjai a mérvadóak.Szerencsére.

"Így jártál te életképtelen, szürke kis pöcs."

Mondja a biciklis,akiknek a 90-a véletlenül sem környezettudatosságból teker a városban hanem szimpla kényszerúségből mert szemmel láthatóan ágrólszkadt,madárijesztő csöves aki nemhogy egy gépjármű fenntartását de még a BKV bérlet árát sem tudja megfizetni.

lujo22 2012.10.05. 01:33:14

Igen, jó lenne, ha lehetne szállítani a drótszamarakat tömegközlekedési járművön, ahogy vki írta külföldi példa nyomán. A jármű elején lévő tartóra felakasztás nem vesz el helyet az utasoktól, másrészt a vezetőnél azonnal lehetne fizetni is a szállításért.
Én már kaptam defektet a belvárosban, Rákoscsaba lakva elég nehezen sikerült hazajutnom a biciklivel. Olyan ismerőst szerezni, aki kegyeskedett eljönni, meg még az autójába első kereket kiszerelve be is fért a bicaj, jópár órába, és telefonálásba került.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2012.10.05. 01:56:04

@zsurzsenka: A torontói rendszer nagyon egyszerű - használhatónak kéne lenni Budapesten is. Miért? Mert Toronto alapjában egy 2,5 milliós (valójában 6 milliós) város, ahol nem sokkal több buszjárat létezik, mint Budapesten. Mégis megoldották a dolgot és használják is.
A lényeg tényleg itt van: 2 bicaj fér fel a buszok elejére, azokat rögzíteni lehet, nem esnek le. Nem kell érte semmi extrát fizetni, ez a szolgáltatás része. A sofőr és az utasok türelmesek, megvárják, míg felrakod, aztán megy a jármű tovább.
A metrón reggeli és délutáni csúcsban nem vihetsz bicajt, de napközben szállíthatod. Ettől függetlenül reggel sem szólnak rád, bár nem ildomos a tömegben a szaros kerekű bringát vinni.

Villamosokon nincsen lehetőség olyan szállításra, mint a buszokon, de a villamosok a belvárosban járnak, nincsenek külvárosi járatok, a belvárosban meg magad is eltekersz ide-oda, nem kell segítség.

Örülnék neki, ha a BKV is úgy gondolkodna, hogy ez egy extra szolgáltatás, ami benne van az egyébként is magas jegyárban. Jó lenne, ha nem az utastérben kéne szállítani a vasszekereket, illetve (ha már erről csevegünk), jó lenne, ha első ajtón szállnának fel az emberek, a hátsón (vagy hátsókon) meg le. Miért is jó ez? Mert az első ajtón maxi csak a gyerekkocsisok, rokkantak és a bicajt a busz orráról levevők szállnának le - gyorsabb lenne az utascsere. De ez csak álom.
Magyarország... na, jó: én is szeretlek!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2012.10.05. 01:58:30

@kalapocska: Bocs, közben itt javítanék is: nem drótszekér, hanem drótszamár... :-) Rosszul írtam.
A lényeg, hogy nagyon egyszerű használni ezt az általad is belinkelt tartót, és nem is kellene másban gondolkodnia a BKV-nak. Ha le van védetve a technológia, meg kell fizetni, aztán szerelni az összes buszra. Ennyi.

Mr.Fish 2012.10.05. 02:20:14

@Tom Bobb: csak elfelejted azt a tényt, hogy Budapesten magyarok élnek, és itt a hozzászólások analizálásával pontosan kirajzolódhat az átlag magyar képe: utálok mindenkit, mert akkor nem kell utálnom magamat az életért, amit élek. szerintem ha meg kellene várnia egy átlag budapesti utasnak, amíg a szerencsétlen bringás felrakja a kerékpártárolóra a biciklit, az említett utas olyan mennyiségű gyűlöletet szórna szegény bringásra felszállás után, hogy az illető rögtön szörnyet halna a negatív energiáktól.
Toronto-ban működik, más városokban is működik, ahol ismerik az emberek a tolerancia fogalmát. elképzelhetetlennek tartom, hogy szó nélkül el tudnák viselni a fél perc plusz várakozást a budapesti utasok, ahol majdnem ökölre mentek az emberek, amikor a 2000-ben kitalálta hőn szeretett Viktorunk, hogy az hord kokárdát március 15-én, aki Fidesz párti. ettől függetlenül örülnék, ha megvalósulna Budapesten is ez a rendszer, sőt, örülnék, ha boldogan játszana a játszótéren a cigány gyerek a nem cigánnyal, ahogy Toronto-ban játszanak a palesztin gyerekek az izraeliekkel...

alexandracskacska 2012.10.05. 02:43:55

Csatlakozom, Torontoban mukodik a rendszer tokeletesen.

zsurzsenka 2012.10.05. 03:32:50

@Mr.Fish: Hát neked sincs egy pozitív hozzáállásod a dologhoz. :) Amúgy a napközbeni kerékpár pakolást észre sem veszed, mert olyan gyorsan történik.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2012.10.05. 03:34:20

@Mr.Fish: Az a röhej, hogy mindenféle népek érkeznek Kanadába (így Torontóba is), sokszor semmi neveltetésük nincsen. Gondolok itt a folyamatosan földre köpködő kínaiakra, a lökdösődő és tolakodó indiaiakra és pakikra, vagy éppen a mi cigányainkra. Érdekes, mikor ezek a "neveletlen" (ugye, mindenki látta, hogy idézőjelbe tettem?) emberek egyik napról a másikra, szinte órák alatt megtanulják az itteni rendet - szépen sorban állsz a busz- és villamosmegállóban, mosolyogva engedsz előre másokat, türelmesen vársz a sorodra, van bérleted/jegyed, amit felmutatsz az első ajtón felszállva a sofőrnek, csak hátul szállsz le, hogy ne zavard a folyamatos utascserét - satöbbi. Ezek a neveletlen népek (most nem raktam idézőjelbe) megtanulják tehát, mert rá vannak kényszerítve. Mindenféle fizikai behatás nélkül.
Menne ez Magyarországon is. Egyszer álmodtam, BKV-val akartam utazni és nem értettem, hogy a többiek miért bármelyik ajtón szállnak fel, én megyek az elsőhöz, mutatom a bérletemet a sofőrnek, aki fittyet sem hány rá... borzasztó álom volt!

Jó lenne olyan országban élni, ahol nem restek ellopni a más országokban már bejáratott dolgokat és tetteket. Jó lenne. Ez semmibe sem kerülne. Most vesz a BKV buszokat, több százat talán, és még mindig minden ajtó nyílni fog. Miért? Miért nem lehet csak az elsőn felszállni, innentől nem eltűrni a koszos ellenőröket? Mert nem lenne rájuk szükség.

Bocs az offért.
Ez csak úgy kijött... elnézést.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.10.05. 08:09:38

ezt a faszságot! épp azért tértem át biciklire,mert nem akarok azzal a szaros, retkes, 30 éves buszokon 20 km/óra sebességgel zötykölődni. ezután majd biztos felszállok biciklivel is. arról nem is beszélve, hogy kurva jó lesz,ha reggel mondjuk a tömött 6oson -ahol kb elfingani se tudom magam,mert annak sincs hely- majd felszáll valaki bringával.
remélem erre a felmérésre elköltött a Bkk vagy Bkv, a faszom tudja ki ,vagy 50 milliót

kalapocska 2012.10.05. 08:17:35

@Mr.Fish: A tolerancia tanulhato , de csak egy modja van megtanulni:gyakorolni kell! Fel kell szerelni a buszra a bicigli tartokat es majd egy ido utan az emberek megszokjak/ es megszeretik.
Mellesleg a rokkantaknak is akadalymentesiteni kene, ez lenne a minimum. A pesti kivalo tomegkozlekedesi halozatban (es ez nem ironia) max 5 -10 perc pluszt jelentene egy-ket lasabb utas.

kalapocska 2012.10.05. 08:18:07

@Mr.Fish: A tolerancia tanulhato , de csak egy modja van megtanulni:gyakorolni kell! Fel kell szerelni a buszra a bicigli tartokat es majd egy ido utan az emberek megszokjak/ es megszeretik.
Mellesleg a rokkantaknak is akadalymentesiteni kene, ez lenne a minimum. A pesti kivalo tomegkozlekedesi halozatban (es ez nem ironia) max 5 -10 perc pluszt jelentene egy-ket lasabb utas.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.10.05. 09:48:05

@Mr.Fish: A tolerancia tanulhato , de csak egy modja van megtanulni:gyakorolni kell! Fel kell szerelni a buszra a bicigli tartokat es majd egy ido utan az emberek megszokjak/ es megszeretik.
Mellesleg a rokkantaknak is akadalymentesiteni kene, ez lenne a minimum. A pesti kivalo tomegkozlekedesi halozatban (es ez nem ironia) max 5 -10 perc pluszt jelentene egy-ket lasabb utas.

dieter1 2012.10.05. 10:13:25

@Rocko-: Gondoljuk tovább. Tehát a gyalogos helye a járdán van. Ha nem tud ott menni, ne szálljon buszra, a busz se megy a gyalogjárdán :-P Most komolyan: minden közlekedési módnak megvannak a határai. Aki kerékpáros, az sem jut el mindenhová (lásd az elsô hozzászólásomat a hegyvidékiekrôl), tehát a kérdés valóban megfontolandó.

@Nivta: jogos, nem kellett volna ilyen szót használnom, már csak azért sem, mert megérkeztek a másik oldal fröcsögôi is - sajnos. Amit egyébként a kerékpár ellen írsz, azzal nem mindig értek egyet, de legalább érthetôek a szempontjaid.

@Grigorij: "kizárnál" valakit egy kommentbeli stílusfordulat miatt a diskurzusból, mert idegesít? Érdekes hozzáállás, bár a te stílusod sem az a kimondottan felnôttes. Csatlakozom usererrorhoz :-)

Örömteli viszont, hogy legalább a hozzászólók egy kis része hajlandó értelmes diskurzusra :-)

Rocko- 2012.10.05. 10:54:59

@dieter1: gondolkodj csak.
gondolj arra is kérlek, hogy a kerékpár a buszon:
- sok helyet foglal
- koszos
- balesetveszélyes
ezzel szemben a gyalogos? legrosszabb esetben koszos. (bár ez már ey másik témakör.)
amelyik kerékpáros nem tud fel és lemenni hegyről az ne kerékpárzzon. nagyon egyszerű a dolog. vagy ugyanilyen empatikus vagy a kerékpárútra parkolókkal, amikor azt mondják hogy máshol nem volt hely?
kerékpárúst és kész. azért épült, tessék használni.

Nivta 2012.10.05. 11:27:55

@Mr.Fish:

"csak elfelejted azt a tényt, hogy Budapesten magyarok élnek, és itt a hozzászólások analizálásával pontosan kirajzolódhat az átlag magyar képe: utálok mindenkit, mert akkor nem kell utálnom magamat az életért, amit élek. szerintem ha meg kellene várnia egy átlag budapesti utasnak, amíg a szerencsétlen bringás felrakja a kerékpártárolóra a biciklit, az említett utas olyan mennyiségű gyűlöletet szórna szegény bringásra felszállás után, hogy az illető rögtön szörnyet halna a negatív energiáktól."

A fennkölt moralizálás közepette te meg csak arról feldkezel meg pubi,hogy azok a "szegény bringások" is egytől-egyig magyarok akik véletlenül sem csak feltételes módban szórják a gyűlöletet hanem ténylegesen elküldik a kurva anyjukba azokat a gyalogosokat kortól és nemzetiségtől függetlenül,akik bátorkodnak normál tempóban elmenekülni előlük a lánchíd alatti budai átjároban, a villamos melletti járdaszükületben vagy a híd járdáján.
Teszik mindezt úgy,hogy nem csak türelmesnek kéne ott lenniük hanem egyenesen el kéne takarodniuk onnan a büdös picsába vagy legalább csak illedelmesen tolni a szarukat,pontosan úgy ahogyan a KRESZ és az általad olyannyira hiányolt,nyugati határainkon túli etikett előírja.A szörnyet halás meg szintúgy nem fikció ha az idióta,járdán szágudozó állat biciklis által elgázolt kisgyerekekről esik szó.

"Toronto-ban működik, más városokban is működik, ahol ismerik az emberek a tolerancia fogalmát."

Arról a Kanadáról beszélsz ahonnan ezrével paterolják ki a csaló és mindefajta beilleszkedésre képtelen cigányokat a tolerancia jegyéban és ahol összerezzennek a magyar szó hallatán és ahol évszázadokra le lettünk járatva,természetesen a "magyarok" hibájából?!

"ahol majdnem ökölre mentek az emberek, amikor a 2000-ben kitalálta hőn szeretett Viktorunk, hogy az hord kokárdát március 15-én, aki Fidesz párti."

Erre a hülyeségre vonatkozóan igazán beszúrhatnál valami linket a tipikus hasraütésszerű komcsi szarkeverés helyett.
(Ha eddig bármi kétségem lett volna,hogy egy tőrőlmetszett liberális faszkalap okoskodik szokásásos kettős mércével a biciklsek,gyalogosok és a magyarok-nem magyarok mentalitását illetően akkor ez most végképp köddé vált.)

" sőt, örülnék, ha boldogan játszana a játszótéren a cigány gyerek a nem cigánnyal, ahogy Toronto-ban játszanak a palesztin gyerekek az izraeliekkel..."

Akkor menj ki a városligetbe vagy nézz be bármelyik VI,VII,VIII,XI.kerületi óvoda udvarára,de ostoba demagóg seggfej.Ha viszont mégsem látsz ilyet az nyilván azért van mert a magyar gyerekekben köztudottan benne van az otthonról hozott antiszocialitás és agresszió.Nem véletlenül verik hülyére a tanárukat vagy rabolják ki kiskoruként szegény kis roma társaikat és persze nem véletlenül féltik a cigány szülők sem annyira gyermekeiket a köcsög gádzsóktól. Az izraeli gyerekek meg szintén példásan toleránsak a palesztin lúrkókkal,akiknek felmenői nemcsak leigázták,de máig blokád alatt tartott területeken éheztetik szegény izraelieket.XD.

dieter1 2012.10.05. 11:31:00

@Rocko-: Amint a szmájliból láthattad, nem gondoltam egészen komolyan a neked írtakat :-)
De ha egyszer olyan szép sarkosan fogalmazol, most is például: "amelyik kerékpáros nem tud fel és lemenni hegyről az ne kerékpárzzon."

Én otthon valóban nem kerékpározom, éppen azért, mert a hegyek miatt gyakorlatilag ki vagyok zárva ebbôl a lehetôségbôl. Azzal is tisztában vagyok, hogy a zsúfolt buszokban képtelenség volna csúcsidôben kerékpárt szállítani. Mindez azonban nem lehet akadálya annak, hogy egy létezô problémát vizsgálat nélkül lesöpörjünk az asztalról - lásd például a busz hátuljára feltett kerékpártartót mint lehetôséget.

Amúgy pedig kerékpárút: hány olyan helyen épült Budán hegyre felvezetô, a buszforgalomtól távoli kerékpárút, ahol a kipufogógázok belélegzése nélkül hazajuthatsz?!
Pest mint sík vidék ideális kerékpáros terep, még csak meg sem kell izzadnia annak, aki nem akar. Aki viszont délután/este haza akar jutni a hegyre, annak még kipufogógázok nélkül is szenvedés feltekerni, hacsak nem sportoló az illetô.

Nivta 2012.10.05. 11:39:27

@Tom Bobb:

"Egyszer álmodtam, BKV-val akartam utazni és nem értettem, hogy a többiek miért bármelyik ajtón szállnak fel, én megyek az elsőhöz, mutatom a bérletemet a sofőrnek, aki fittyet sem hány rá... borzasztó álom volt!"

Egyszer álmodtam olyat,hogy a biciklisek legalább a náluk is védtelenebb gyalogoskat tiszteleben tartják.
Én sétálok a Szabadság-hídon vagy a Lánchídon.Jön egy száguldó,trágrául szitkozódó,tipikus kretén biciklis,szétrebbennek a kisgyereket sétáltató szülők,riadt idős túristák.
Mire a pillér melletti kanyarulatban előszökken egy valóban csak a mesében létező és bicikliseket is megbüntető fakabát és úgy megbassza ezt az elmebeteget 50 ezerre,hogy leég a haja.Pompás álom volt!Rohantam is utána kukit mosni, ágyneműt cserélni.:)

Nivta 2012.10.05. 11:44:04

@dieter1:

"Amúgy pedig kerékpárút: hány olyan helyen épült Budán hegyre felvezetô, a buszforgalomtól távoli kerékpárút, ahol a kipufogógázok belélegzése nélkül hazajuthatsz?!"

Amennyit kifizettek.

"Aki viszont délután/este haza akar jutni a hegyre, annak még kipufogógázok nélkül is szenvedés feltekerni, hacsak nem sportoló az illetô."

Vagy minden realitást mellőző elmebeteg aki a fizikai törvényeket,domborzati és infrastruktúrális viszonyokat semmibe véve egyszerre akar baszni és szűznek maradni.

dieter1 2012.10.05. 11:44:17

Ebbe a témába tényleg kár belekeverni a politikát, a faji kérdéseket vagy hasonlókat, hiszen aki reggel az egyik táborban ébred, az abban is marad estig. Akkor már több esély van a megegyezésre közlekedésügyben, szinte senki sincs, aki kizárólag egyetlen táborba tartozik.
Jómagam köcsög biciklis vagyok munkába járáskor, vonaton utazom haza hétvégén, otthon helyben köcsög gyalogosként zavarom az összes jármü közlekedését, mikor átkelek a gyalogátkelôhelyen. Ha be kell mennem Pestre, akkor vagy köcsög autós leszek, aki a kipufogóbüzével teszi élhetetlenné a várost, vagy köcsög utas, aki miatt olyan zsúfoltak a BKV járatai. Ugye mennyivel könnyebb így toleránsnak lenni? :-D

dieter1 2012.10.05. 12:00:16

@Nivta: Azt hittem, lehet veled értelmesen beszélgetni, de sajnos kezdek rájönni, hogy ez nem fog menni. Azért még próbálkozom.
"Amennyit kifizettek."
Ha képtelen vagy felfogni, hogy a kipufogógázok csökkentése olyan össztársadalmi érdek, amit szerte a világon mindenütt az adókbevételekbôl finanszíroznak, akkor minden hiába. Egyébként például autótulajdonosként is hozzájárulok minden ilyen közlekedési fejlesztéshez.
"Vagy minden realitást mellőző elmebeteg aki a fizikai törvényeket,domborzati és infrastruktúrális viszonyokat semmibe véve egyszerre akar baszni és szűznek maradni."
Ez a vagdalkozás mire volt jó?!

Rocko- 2012.10.05. 12:13:00

@dieter1: "Mindez azonban nem lehet akadálya annak, hogy egy létezô problémát vizsgálat nélkül lesöpörjünk az asztalról - lásd például a busz hátuljára feltett kerékpártartót mint lehetôséget."
persze, valóban nem.
én is szeretném ha a buszon fél órát állna, mert felteszik a kerékpárt, vagy lelopták vagy bármi mást. lehet még kitalálni sok ezer más dolgot, hogy egy kisebbség hogyan basszon ki a többséggel, de nem érdemes.

"ahol a kipufogógázok belélegzése nélkül hazajuthatsz?!"
így van, burkot minden kerékpárosnak! ha lehet minden pénzt öljünk beléjük, helyezzük minden elé a szent, egyetlen, sérhetetlen, mindenható kerékpárost.
építsünk Budára is keérkpárutat, hogy utána felbuszohassanak.

figyelj már, holnapra kitlaálok én is valami elkéepszőten nagy baromságot, amire elszórhatod a pénzt, csak abból majd én jól is járok.

Nivta 2012.10.05. 12:31:56

@dieter1:

"Azt hittem, lehet veled értelmesen beszélgetni"

Én is míg nem kap el az amnézia vagy a mellébeszélés:

"Amúgy pedig kerékpárút: hány olyan helyen épült Budán hegyre felvezetô, a buszforgalomtól távoli kerékpárút, ahol a kipufogógázok belélegzése nélkül hazajuthatsz?!"

Te itt ha jól látom, infrastruktúrális hiányokról keseregsz és én erre reagáltam.
Lennél olyan szíves elmagyarázni,hogy a "buszforgalomtól távoli" az milyen emmissziós értéket takar?

"Ha képtelen vagy felfogni, hogy a kipufogógázok csökkentése olyan össztársadalmi érdek, amit szerte a világon mindenütt az adókbevételekbôl finanszíroznak, akkor minden hiába."

Szeritem te vagy képtelen rendesen olvasva felfogni,hogy én ezidáig gázkibocsátásról egy vak hangot nem írtam és az általam kommentált a hozzászólásod sem tartalmazott sehol semmi ilyesmit.Ne beszélj mellé! Amúgy az emissziós értékek csökkentésével tökéletesen egyet értek. A bibi csak az,hogy ennek költségét is az autósók finanszírozzák.

"Egyébként például autótulajdonosként is hozzájárulok minden ilyen közlekedési fejlesztéshez."

Ellentétben a biciklis társadalom derékhadát képező nincstelenekkel akik mindenfajta büdzsét nem hízlaló módon változtatnalk helyet.

"Ez a vagdalkozás mire volt jó?!"

Arra,hogy felfogd,hogy mindennek megvannak a hátrányai a kerékpáros közlekedéshez hasonlóan.Ha meg mégis képtelen vagy a földön két lábon állva felmérni a lehetőségeidet és utópisztikus paradicsomi körülményekről ábrándozol akkor majd azokkal kivánd elsődlegesen megfizettetni akik ezt haszálják.

dieter1 2012.10.05. 12:43:24

@Rocko-: Szitkozódsz, csapkodsz összevissza, de miért? Én azért nem vetném el ilyen vehemensen az ötletet. Nézzük például a reggeli csúcsot, amikor egy óránál is több idôbe telik egyes városrészekbôl bejutni a munkahelyre. Hosszú sorokban állnak az autók, sokban egyetlen ember ül csak. A buszok, hacsak nincs külön sávjuk, ugyanígy ácsorognak a dugóban. Ha az autósok egy része innen is kerékpárral járna, csökkenhetnének a dugók. Reggel szinte senki nem tenné fel a buszra a kerékpárt, ha le is gurulhat. Délután-este pedig megoszlik, ki mikor megy haza, nem lennének félórás várakozások. Persze ez egyelôre feltételezés, de ismét megkérdezem: miért kell kapásból lesöpörni egyes kérdéseket az asztalról?
Amúgy pedig nem érdemes pár bunkó kerékpáros miatt általánosítani - minél elterjedtebb lesz a kerékpár, annál normálisabb lesz az átlag ;-)

usererror 2012.10.05. 12:44:22

@Mr.Fish: Picit tiltakozom kell ezen a ponton, ugyanis nem szeretném, ha bárki az itteni hozzászólásokat az átlag magyar ember megnyilvánulásának tekintené. Be is toszna, ha ez lenne az átlag.

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.05. 13:12:17

offtopik, de most lusta vagyok megkeresni, a blog gazdáit hol lehet elérni:
index.hu/tech/2012/10/05/kesz_a_bicajosoknak_szant_legzsaksisak/
Mesélje már valaki el ennek az agyatlan firkásznak, hogy a hagyományos biciklis sisakot is le kell cserélni (kötelező, a saját érdekedben) egy olyan esés/baleset után, ahol a sisakot is ütés éri!
(ahogy emlékeim szerint az autós légzsákokat sem lehet újra használni, max. újrahasznosítani)

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.05. 13:13:20

@A fidesz a betegek kiirtására készül: bocs, ez egy kicsit kuszára sikerült... :-D
Szóval:
1. Lusta vagyok megkeresni a blog gazdáit, de esetleg érne egy posztot a téma
2. Valaki szóljon már annak az idióta firkásznak, hogy...

ön itt áll 2012.10.05. 13:36:52

@Nivta: autóval vagy motorral közlekedek, a bringám 5 éve áll a garázsban. 30 km-re lakom a munkahelyemtől és örülnék, ha buszra lehetne rakni (külső tárolóra a gyengébb gyökerek kedvéért, akik azt hiszik, hogy a buszra kell majd felrakni a vasat), mert akkor sikerülne bejutnom addig, ahonnan már van bicikli út. Nem tudom téged ki terrorizál, de én soha nem hajtok járdán (hülyeség és veszélyes). Autósként, motorosként semmi bajom a bringásokkal, ha kérhetném az én nevemben ne szídd őket. Gondolom lever a víz, amikor bringást kell előznöd autóval, de ez nem az ő hibájuk, valahol magadban keresd a szorongás okait (pl. béna soför vagy)
10 éve kb, amikor még panelban laktam, én is beraktam a liftbe a vasat. Lent beszálltam vele, fent meg ki. Problem? Mit kellett volna tegyek? Felvinnem lépcsőn, mert kopnak a nyomógombok a liften??

873ujr3rk 2012.10.05. 16:23:48

Ha már útfejlesztés:

Ide szeretnék átjárót:

goo .gl/maps/rk82A

A Rigmus utca - Kacsoh Pongrác útvonalra

és ide:

goo .gl/maps/QTJlb

A Körvasút sor és a Madridi utca közé.

Ezt légyszíves elintézni gyorsan, okosan.

RolyPoly 2012.10.05. 16:25:30

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll: te egy igazi hülye vagy, tényleg! Fulladj meg a benzingőzben, a gyerekednek is előbb vegyél autót, mint bringát, okos vagy,nagyon!Nézz már körbe a világban, mi zajlik?!

Bicska2 2012.10.05. 17:48:53

Úristen, ezek a megfontolt, konkrét infókra alapozott tiltakozó fröcsögések!
Hol, ki mondta azt, hogy a négyes-hatos villamosokról van szó? meg a hetes buszcsaládról?
Ezekre kerékpárral nemcsak veszélyes, de nettó baromság lenne kerékpárral "felszállni".
Elég egyértelmű, hogy peremvidékeken kavirnyászó járatokról van szó, amik nincsenek púposra tömve.
Ki lehetne okosan válogatni azt a féltucat vonalat, ahol ennek igenis lenne értelme, és senkinek sem ártana.
Meg nyilván néhány ésszel megalkotott szabály is kéne hozzá.
Teszemazt a kerekesszékesé a prioritás, tehát ha másként nem oldható meg az utaztatása, akkor a bringás szálljon le/fel se szálljon és várja meg a következőt. Ugyanez babakocsival.
Esetleg a vezetőnek lehessen vétójoga 2-3 esetre vonatkozólag( sok álló utas, nyakig sáros downhill vas stb).
Ezt 5 soros szabállyal el lehet intézni úgí, hogy mindenki boldog legyen olyan járatokon ahol értelme is van, és nem szivat senkit.
De nem, rögtön azzal kell érvelni, hogy dehát a hetes buszon ez hogy meg úristen halomra fognak dögleni az utasok.
Piha.
Ennyi ember, és az össz IQ négyzetre emelve mégis 10 alatt van, szánalmas.

Nivta 2012.10.05. 21:12:17

@ön itt áll:

"Nem tudom téged ki terrorizál"

A budai rakparton és a hidak járdáján elviekben szabályellenesen áthajtó napi több ezer biciklisről nyilván tőlem hallasz először.A pontos helyszínt is közelebbről és világosan megjelöltem,mint ahogy a nagyrészüket kitevő agresszív köcsögök konkrét tetteit is.Esetleg nem írtam elég nagy betűvel?

"Autósként, motorosként semmi bajom a bringásokkal, ha kérhetném az én nevemben ne szídd őket. Gondolom lever a víz, amikor bringást kell előznöd autóval, de ez nem az ő hibájuk, valahol magadban keresd a szorongás okait (pl. béna soför vagy)"

Konkrét formában csak és kízárólag gyalogosként kritizáltam őket,ha kérhetném ne magyarázz be olyat amit nem írtam.
Gondolom lever a víz ha figyelmesen kell olvasni ha félreértesz nem az én hibám,valahol magadban keresd a csúsztatásod okait(pl.dyslexiás vagy.)

"10 éve kb, amikor még panelban laktam, én is beraktam a liftbe a vasat. Lent beszálltam vele, fent meg ki. Problem? Mit kellett volna tegyek? Felvinnem lépcsőn, mert kopnak a nyomógombok a liften??"

Szerecsére sosem laktam panelban a problémát én is csak közeli ismerősök gyakran ismételt panaszaiból ismerem.Azt meg még egy ötéves gyerek is tudja - kivéve persze a magad fajta észkombájnokat -,hogy az elsősorban szeméyek szállítására készített és ennek megfelelő koptatófelületekkel épített lifteknek még véletlenül sem a vezérlőgombjában fog kárt tenni a rendszeresen ki-be tologatott, mindenféle kiálló alkatrészével karcolásokat és egyéb sérüléseket okozó kerékpár.Önmagában persze némi kultúrával ez is kezelhető.Példának is elsősorban annak érzékeltetésére hoztam föl, hogy a biciklisek még a közlekedésen kívül is képesek borsot törni a környezetük orra alá.

D4D 2012.10.05. 21:57:36

@dieter1:

Kérdezd meg a busz utasait is, mit szólnak hozzá. Akik például nem férnek fel egy 10 percenként járó buszra egy kerékpár miatt. Vagy kérdezd meg azokat is, akiknek a ruháját összekoszolja egy kerékpár.

D4D 2012.10.05. 22:05:16

@Fertőtlenítés a faluban:
"ha garantálható, hogy ne csökkentse a többi utas komfortját."

- Szerinted milyen módszerekkel garantálható???

D4D 2012.10.05. 22:07:19

@Pistabácsi:

"Azért nem egy deffektre gondoltam."

- Egy vázhajlásnál, villatörésnél szerintem inkább a mentőssel kellene egyezkedni, hogy feltennéd a bicót...

D4D 2012.10.05. 22:18:07

@Tom Bobb:

" A torontói rendszer nagyon egyszerű - használhatónak kéne lenni Budapesten is. Miért? Mert Toronto alapjában egy 2,5 milliós (valójában 6 milliós) város, ahol nem sokkal több buszjárat létezik, mint Budapesten. "

- Kéne egy torontói úthálózat is.

D4D 2012.10.05. 22:25:01

@dieter1:

"Amúgy pedig kerékpárút: hány olyan helyen épült Budán hegyre felvezetô, a buszforgalomtól távoli kerékpárút, ahol a kipufogógázok belélegzése nélkül hazajuthatsz?!"

- Egy hegyi kerékpár sávról tudok, a Zöldlomb utcában. Bár kinek esze van, az eddig is, eztán is a Csatárkán (Párhuzamos) megy, esetleg a Felső Zöldmálin.

Nivta 2012.10.05. 22:54:54

@Bicska2:

"Úristen, ezek a megfontolt, konkrét infókra alapozott tiltakozó fröcsögések!"

Bocs,de a minden konkrétumot és realitást tökéletesen nélkülöző "okosságaid" sem kevésbé megmosolyogtatóak.

"Hol, ki mondta azt, hogy a négyes-hatos villamosokról van szó? meg a hetes buszcsaládról?"

A metro emlegetése viszont önmagában több mint rémisztő és ugyanakkora ökörség mintha a fentieket is preferálták volna.

"Ezekre kerékpárral nemcsak veszélyes, de nettó baromság lenne kerékpárral "felszállni"."

Látom,egyvalamit azért mégiscsak sikerült leírnod ami nem nettó hülyeség.

"Elég egyértelmű, hogy peremvidékeken kavirnyászó járatokról van szó, amik nincsenek púposra tömve."

Peremvidéken kavirnyászó metró.Ja!Melleseg mutass bátran egytlen olyan "peremvidéken kavirnyászó" járatot ami az arra lakó bringások szempontjából ráhordó jelleggel bír és nincs csúcsidőben púposra tömve.

"Ki lehetne okosan válogatni azt a féltucat vonalat, ahol ennek igenis lenne értelme, és senkinek sem ártana."

Válogathatsz napestig ha értelemszerűen nincs olyan vonal ami a tárgyalt szempontból fontos ám gyér kihasználtságú.

"Meg nyilván néhány ésszel megalkotott szabály is kéne hozzá.
Teszemazt a kerekesszékesé a prioritás, tehát ha másként nem oldható meg az utaztatása, akkor a bringás szálljon le/fel se szálljon és várja meg a következőt. Ugyanez babakocsival."

NE RÖHÖGTESS!Baszhatod a bármilyen lángész által meagalkotott szabályodat egy olyan morállal bíró biciklis társadalomban ahol nemhogy egy egyszerű autóbuszon érvényes közösségi szabályokat,de még a büntetőjogi szankciókkal is fenygető hatósági korlátozásokat is totálisan telibeszarják piroslámpástól,behajtani tilosotól."

"Esetleg a vezetőnek lehessen vétójoga 2-3 esetre vonatkozólag( sok álló utas, nyakig sáros downhill vas stb)."

Pillanatig se zavarjon,hogy ez most is megvan és ha bátorkodik ezt valamely sofőr érvényesíteni a biciklis részéről az azonnali letakarodás helyett többnyire hangos üvöltözés a válasz a vezető telibebaszott kurva anyjának sűrű emlegetésésvel.

"Ezt 5 soros szabállyal el lehet intézni úgí, hogy mindenki boldog legyen olyan járatokon ahol értelme is van, és nem szivat senkit."

Álmaidban esetleg,de nem ilyen antiszociális őnző és agresszív köcsögökkel teli biciklistársdalomban.

"De nem, rögtön azzal kell érvelni, hogy dehát a hetes buszon ez hogy meg úristen halomra fognak dögleni az utasok."

Gyermeteg ötletelésed sem bír sokkal több értékkel a konstruktívitás tekintetében.

"Piha.
Ennyi ember, és az össz IQ négyzetre emelve mégis 10 alatt van, szánalmas."

Kíváncsian kérdem,indítványaid tükrében a saját IQ-dat mely számjeggyel jelölnéd meg?

Nivta 2012.10.05. 23:08:01

@D4D:

Beszarás,mi? Budai hegyekbe vezető kerékpárutat akarnak.És persze hol másutt mint buszforgalomtól távoli helyen.
Magyarul valami jó kis zöldterületen vezető nyomvonalon...Ami ugyebár csak többszáz fa vagy növény kirtásával kivitelezhető,természetesen a példás környezettudatosság jegyében.LOL!

D4D 2012.10.05. 23:13:00

Írták páran, hogy jó lenne, ha a metróra fel lehetne tenni.

A piros metró 10 km hosszú.
A kék 20 km hosszú. (Nagyjából)

Aki ennyit nem tud letekerni, az csessze meg!

Jogos észrevétel, hogy aki Káposztásmegyerről jár Vecsésre dolgozni bringával, az... Az szerintem hülye, vagy fanatikus.

A HÉV-eken sem jó a dolog, mert sok helyen lehet biciklit vinni. Lehessen csak az első kocsiban vinni. Ez megszüntetné a helykeresést és rohangálást, valamint a biciklivel való túlzsufoltságot a kocsikban.

Látni kell továbbá, hogy a járművek nem alkalmasak (Még a HÉV sem) a kerékpárszállításra. A megállók sem alkalmasak arra, hogy ott kerékpárral mozogjanak emberek a tömegben.

Peremkerületi járatok.

Budafok: Igazából két helyen lenne értelme, a Tordai úton, valamint a Tóth József utcában. Mindkettő elég meredek, azonban egyik sincs 1 km se. A két szakasz együtt nincs meg 1200 méter.

XI.-XII. ker.

A Svábhegyet kivéve mindenhova fel lehet tekerni. Oda meg van fogas. Bár ott is ki kellene találni valamit, mert elég sokszor, főleg kiránduló időben káosz van.

Rózsadomb.

Ha Karácsony Gergely (LMP-s Ogy képviselő) fel tud tekerni a biciklijével, akkor nehogy már a nép silányabb legyen a választottjainál.
A Kapy úton nem lehet feltekerni, de van jó kerülőút:
maps.google.hu/maps?saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=47.527665,18.99242+to:47.5294931,18.993858+to:47.53282,18.99119+to:Kapy+utca&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.5283,18.999331&spn=0.010302,0.01929&sll=47.530474,18.995533&sspn=0.010301,0.01929&geocode=FbQo1QIdZtEhAQ%3BFfE21QIdJM0hASnff6Sq095BRzExqvjpKMQAEw%3BFRU-1QIdwtIhASl_HQnMLNlBRzGQnRLrKMQAEw%3BFRRL1QIdVsghASkFp_GVK9lBRzFBpvbpKMQAEw%3BFSQ91QIdevghAQ&oq=k%C3%B6ki&t=h&mra=dpe&mrsp=3&sz=16&via=1,2,3&z=16

Hogy hosszú? Ez van. Hányan járnak/járnának biciklivel Hűvösvölgy felől a Törökvészi toronyházakhoz (vagy vissza) dolgozni?

Óbuda.

Óbuda hegyvidéki részein a kirándulók igénye van a HHH-re. A többi hegyvidéki utcán én még nem láttam biciklist. A 137-es felső végállomásaira valóban nehéz feltekerni. De szerintem az ott lakó emberek nem igénylik. Ők felteszik a biciklit a tetőcsomira, majd elmennek Zebegénybe, és tekernek egyet a Dunakanyarban.

Üröm-Rókahegyre meg alapvető BKV szolgáltatás sincs. (Tulajdonképpen Csillaghegy hegyi oldala)

Pesten, a síkon, aki egy 10 percenként közlekedő buszjáratra nem képes ráverni biciklivel, az ne tekerjen.

Ugyanakkor az elővárosi vonatokon tényleg jobban meg kellene oldani a kerékpárszállítást, mert annak van értelme. Ugyanakkor meggondolandó, hogy pl Rákospalota-Újpesten biciklivel mászkáljanak emberek a vágányok között.

Szerény véleményem szeerint megfontolandó a kerékpárszállítás, de a viszonylatokat erősen lekorlátoznám, mert pl semmi értelme, hogy valaki Békásmegyerről vigye a biciklijét HÉV-en a Rómaifürdőig. A kerékpár szállításnak csak hosszú távon van értelme.

Ha a BKV amúgy 95%-os minőségen működne, akkor kifejezetten jó ötletnek tartanám a B-járatok bevezetését. B mint bicikli.

Például egy vonal.
Óbuda MÁV állomás, ahol csatlakozik az elővárosi vasúthoz
Bécsi út, régi Volán pályaudvar
Szentlélek tér

Ezeen egy busz pörögne, amely kifejezetten kerékpárosokra van átalakítva.

De például Csepel Tanácsház térről is jöhetne egy B-busz, ami a Vágóhíd, Boráros tér megállókon állna meg csak.

Ötletelek, mert nem tartom ördögtől valónak az ötletet, de nem ezt tartom a jelenlegi budapesti közlekedés fő problémájának. Ez egyenlőre egy századrangú kérdés, de most divat.

A BKK kérdőíve egyébként nem kiegyensúlyozott, pár kérdésre kifejezetten nem lehet normális válaszokat adni. Pl domborzati viszonyok.

kohabitállak 2012.10.06. 16:16:05

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll: Nyugalom és lizoformos lábáztatás>a hosszú élet ritka>agyérgörcsöt fogsz kapni>én meg attól sírót. Vagy röhögőt...? :)

kohabitállak 2012.10.06. 16:18:51

Amúgy a HÉV és a Fogaskerekűt kivéve, eszembe nem jutna BKV járaton utaztatni a bringámat, tök értelmetlen egy működő járművet egy másik járművel szállítani.

törzsmókus 2012.10.07. 12:29:29

szomorú h ennyire nem szorult semmi empátia a kommentelőkbe.

az embernek pl lehet olyan térdsérülése, amire a kímélő biciklizés jót tesz (jobbat, mint a gyaloglás vagy buszon álldogálás), de a hegyre tekerés nem. nekem volt ilyen. esténként a 9 körül átlag 4-5 utast szállító 91-es buszon vittem fel a biciklimet. szerencsére a sofőrök normálisabbak voltak, mint az itt hozzászólók. ez jót tett a térdemnek, mostanra meggyógyult, fel is tekerek.

villamoson is vittem többször biciklit, amikor vagy a gép volt menetképtelen, vagy én (gyk. szeszt ittam). ha rámszóltak, leszálltam.

Würzburgban a félig alacsonypadlós villamosokra a kerekesszékes / babakocsis helyre fel lehetett tenni a biciklit, de ha jött egy „rászoruló”, át kellett adni a helyet (vagyis leszállni).

lehetne ezt ésszel, értelmesen.

pengusz 2012.10.08. 16:43:04

Tisztelt Bringások!
Máshová nem tudom írni, ezért tolom ide: Noha a csepeli gerincutat még hivatalosan nem adták át, de a kerékpárút nincs lezárva, végig járható. A Soroksári út felől a Szabadkikötő (Weiss Manfréd) úton érkezők a hangárok előtt el tudnak kanyarodni jobbra lámpával segítve. Ez egyenesen a gerincúti bringaútra vezet, a csepeli Hév végállomásig (innen bringaút az M0-ig) Terjesszétek!

libaavonaton 2012.10.08. 18:10:35

Megjegyzem Prágában nemhogy lehet szállítani biciklit a metrón,(villamoson, buszon) de ezek olyan pofátlanok, hogy mindezt megteheted ingyen, azaz 0 koronáért!!!! És valahogy soha nem láttam hőbörögni senkit emiatt...
És nem kellett rögtön Amerikáig rohanni egy példáért és még csak annyira nem is tartozik a nyugathoz mint Bécs. Ki érti ezt.

pengusz 2012.10.09. 08:39:03

@D4D: "De például Csepel Tanácsház térről is jöhetne egy B-busz, ami a Vágóhíd, Boráros tér megállókon állna meg csak."
Végig megy bringaút, akkor minek? :D
Az, hogy a Tanácsház utcát nem Károli Gáspárnak utcának nevezed az rendben, mert friss a névváltoztatás, de azért a Tanácsház tér elég húzós :D (mondom ezt tősgyökeres csepeliként)

GG81 2012.10.09. 13:14:46

@pengusz: megerősítem, teljesen jól használható. egyetlen nagy hiba a Corvin úti átvezetés lámpája a központ felé. Nagyon nem áthaladás-engedés párti. :-/

Ahol még tudsz híresztelni:
kerekagy.blog.hu/2011/09/07/csepelen_elkezdtek_epiteni_a_bejaros_bicikliutat

kerekagy.blog.hu/2012/01/09/nem_vallalnak_felelosseget_a_felkesz_csepeli_kerekparutert

kerekagy.blog.hu/2011/08/16/hat_uj_ut_epul_biciklis_ingazoknak_oktoberben

D4D 2012.10.09. 18:49:01

@pengusz:

"Végig megy bringaút, akkor minek? :D "

Eredetileg a Szabadkikötő út egy életveszélyes mutatvány volt a kerékpárosok számára. Onnan eredt az ötlet a csepeli bringabuszra.
Viszont jót mondtál: Ott van mellette a bringaút. Igaz, nem irányhelyes, igaz, pár helyen átvisz a túloldalra feleslegesen, de van. Bringaút van sok más helyen is, de ezek vonalvezetéséről olyanok döntenek, akik a kampányban látnak biciklit, játszani is inkább a talicskával játszottak anno.
A vonalvezetésük ezeknek az utaknak sosem lesznek jók mindaddig, amíg politikusok, és nem szakemberek jelölik ki őket.

Ergo ahol van bringaút, nincs szükség bringaszállításra, pláne nem a jelenlegi gondok közepette. - Ettől függetlenül nem tartom továbbra sem ördögtől valónak a dolgot, bár a generell megadott szállítási engedély nálam nem opció, mindenképpen külön hálózaton érdemes gondolkodni.

D4D 2012.10.09. 18:54:24

@pengusz:

Nem vagyok csepeli. Nekem az Tanácsház tér marad.

Dr. GGG77 2012.10.09. 20:06:50

Mindenképp lehessen szállítani, a jegy pedig ne kerüljön többe 40 forintnál.
Ja, és természetesen a mozgólépcsőn lehessen tekerni, valamint a peronon is, a fülben szigorúan bömbölő mp3-al.

pengusz 2012.10.10. 07:30:46

@D4D: "Igaz, nem irányhelyes, igaz, pár helyen átvisz a túloldalra feleslegesen," Te most ugyanarról beszélünk? Közvágóhíd felé ha megyünk végig jobb oldalon megy, semmi átvezetés :D (gyakorlatilag a Szent Imre tértől a ráckevei hévig)
Szerintem az egy nagyon jól megtervezett bringaút, rendszeresen megyek arra (heti 3+ alkalom Csepelről 13-ba)

D4D 2012.10.10. 09:38:00

@pengusz: Irányhelyes kerékpárút alatt azt értem, mikor az út mindkét oldalán van kerékpárút, és ezek egyirányúak. Jellemzően az autókkal haldsz egy irányba rajta.

Jobbra hátra még csak-csak bepillantok, ha nincs semmi sövény, és jó helyen van a bringaút, akkor még tükörből is. De reggelente a Szilágyi Erzsébet fasoron balra hátrapillantani a sövény mögé..........
süti beállítások módosítása