Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Elütötték a BBC bicikliző tudósítóját Csepelen

2012.09.19. 13:50 - kirk kapitány

Nick Thorpe-ot, a BBC budapesti tudósítóját kerékpározás közben gázolta el egy autó a reggeli forgalomban Csepelen. Az újságíró sérülése miatt kórházba került. Egy éve.

A BBC szerdán hosszú írást közölt a baleset áldozatának tollából a magyar főváros kerékpáros közlekedésének felvirágzásáról.

Nick Thorpe annak ellenére, hogy tavaly rossz élményeket szerzett a Mohács-Budapest között 200 kilométeres túrája végén, elismerően írt arról, hogy Budapesten - a veszélyek ellenére is - tempósan növekszik a biciklisek száma.

A kerékpáros boom kialakulásával kapcsolatban Thorpe kiemelte, hogy a Critical Mass szervezői és a Magyar Kerékpáros Klub az elmúlt években rendszeresen több tízezres felvonulásokat hozott össze, és azt is megemlítette, hogy a belvárosban és a Duna-parton 15-20 ezer budapesti kerekezik minden nap.

Thorpe, aki bevallása szerint sztorikat szeret írni, nem pedig benne lenni a sztoriba, a szeptember elején történt balesete kapcsán a magyar egészségügy helyzetéről is felvillantott néhány képet. Az ütközés után ugyanis hátsérülés gyanújával a mentők kórházba vitték, ám hamar kiderült, hogy nem olyan súlyos a sérülése, mint ahogy elsőre látszott.

141 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr764788086

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.19. 14:45:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Ez is csak egy nick 2012.09.19. 17:40:31

@csuvakka:
Le kéne már szokni arról, hogy megmondd másoknak, hogy ki a gyökér, mert aki megmondja másoknak, az az igazi gyökér.

Ez pont olyan okosság, mint amit te írtál.

Környezettudatos 2012.09.19. 17:56:34

Ki volt az a paraszt autós, aki nem tolatott vissza a "publicistára" miután látta, hogy még mozog a parasztja?!

Don Quixote de la Ferko 2012.09.19. 18:02:04

@shitgun:

Szívesen. Örülök, hogy segíthettem az értelmezést.

@Funkerman:

Örülök, hogy örömet szerezhettem. "... mikróba..." Ezzel meg te szereztél mulattságos perceket mindenki másnak. Igaz, nem veled röhögnek, hanem rajtad, de sebaj, jó neked így. Ugyi magadtól is rájössz, miért csináltál hülyét magadból. Bár értelmedet elnézve kétlem.

@Perillustris:

Bizony. Olvasd el a körítést is, oszt rájössz, miből lehetett rájönni.

@kilgortrout:

Örülök, hogy te is igazoltad írásom tartalmát és igazságát. Láthatóan az intelligencia említésekor még véletlenül sem saját magadra gondoltál.

Denny Crane 2012.09.19. 18:20:26

@Rocko-: Francba, ezt benéztem. Igazad van.

ergerberger 2012.09.19. 18:35:30

"ám hamar kiderült, hogy nem olyan súlyos a sérülése, mint ahogy elsőre látszott."

Először azt hitték, hogy kettévágta a karambol, de aztán kiderült, hogy csak azért rövid, mert thorpe.

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2012.09.19. 19:09:11

Nem lépett oda a koléga elég keményen a gáznak!!! Biciglis mafia minek megy Pestről Mohácsra nincs vonat??? Nem fizeti a BBC a vonat jegyet??? Ja hogy direkt feltartani az autósokat szabálytalanul biciglizni országúton autó pályán csinálni a feszkót bomlasztani ártani!!! Ha meg elütik közbe akkor megy a sírás!!!

Én amondó vagyok országúton autó pályán menő sőt járdán menő sinen menő 1-irányuba szemből menő stb biciglisre ne vonatkozzon a btk és semmi jog!!! Mert ő a jogon kívül helyezte magát tehát ha elütik ki vasalják abból se legyen jogi ügy!!! Mert ő akarta!!!

anyadmajma 2012.09.19. 19:36:18

NA, má megin a régí nóta!!!!
Ahogy egy baleseti sebész ismerősöm mondta régen: nekem aztán magyarázhatja a műtőasztalon, hogy doktor úr, nekem volt elsőbbségem! én pont úgy fogom összevarrni, mint azt, aki nem adta meg.
Szóval én ülök a két tonna önsúlyú vasban(próbálok figyelni rájuk, mert a kocsit nem fizetik ám ki), a hülye fanatikus ostoba bringás meg a nehéz felfogásával együtt sincs 150 kiló. a fizika meg fizika.
De az is jópofa, hogy mehetnek az egyirányú utcába szembe a forgalommal. Sőt, megint lehet talajrészegen bicajozni, mer az is jó.
Ki nem szarja le ezeket a köcsögöket? Ha elémjön, elásom az aszfalt alá, mert sokkal kevesebb gond, mintha mentőt hívok.
Ja, tisztelet a kivételnek, a gyalogost meg pl. mindig átengedem, mert neki van elsőbbsége.

Reggie 2012.09.19. 19:47:27

@anyadmajma: Csak ott, ahol tabla engedi.

johnnyvicious 2012.09.19. 19:54:50

@csuvakka: Bár nem szoktam kutyámajmokkal egyetérteni, de most egyetértek veled, kedves Csuvi. Vissza mennyél!!!

Egyébiránt én a biciklis szlengben a BBC rövidítést a big black c... kifejezésre szoktam használni.

Reggie 2012.09.19. 19:59:31

@Don Quixote de la Ferko: Hat az erto olvasassal neked is problemaid vannak. Ugy latszik mire a kommentekig eljutottal, addigra elfaradtal. Ugyanis ketten csak jobbulast kivantak, mindenfele tovabbi szoveg nelkul, ezert nem allapithato meg, hogy bringasok-e. Rajtuk kivul meg volt egy kommentelo, aki egy kerekparost es a kerekagy szerkesztoit ekezo gondolatokat fuzott melle. Tehat lenyegeben a kerekparosok hozzaallasarol nem tudtunk meg semmit. Viszont rolad kiderult, (amennyiben nem egy mentalis betegseg kovetkezteben kepzeltel a fent emlitett kommentekhez tovabbi mondatokat) hogy rendkivul idiota vagy. Szerencse, hogy utalod a kerekparosokat es a kerekpart, mert ennyi esszel mar gyalogosan is tul veszelyes vagy.

Shlomo Morel 2012.09.19. 20:30:30

Kár, hogy nem én voltam.

Überspannung 2012.09.19. 21:02:21

JOBBULÁST KÍVÁNOK, NICK! REMÉLEM NINCS KOMOLY BAJOD ÉS HAMAROSAN ÚJRA FOX TUDNI BICIGLIZNI, NICK!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2012.09.19. 21:14:50

Legalább a magyar egészségügyről pozitív a képe. Biztos nem tudták, mi angolul a hálapénz...

Shlomo Morel 2012.09.19. 21:36:08

@Tisztelt Roll!: LOL. Jobbulást egy év múlva?!

Magyarországon sokan nem tudnak értelmezni egy egyszerű szöveget sem.

madandcrazybird (törölt) 2012.09.19. 21:43:13

@shitgun: Anyukat kuldte te....Hat nem tudsz olvasni. Van aminek van hirertek, van aminek nincs. Termeszetesen sajnalom a dolgot de nem serult meg nagyon. Remelem.

Überspannung 2012.09.19. 21:52:02

@Shlomo Morel: MINDEN ZSIDÓ ILYEN HÜLYE MINT TE?
ROFLMAO!

JanDítě 2012.09.19. 22:48:34

minden nap munkábajáró-hétvégén rendszeresen kint szlalomozó biciklisként:
az utóbbi két nap termése
1.Margit híd feljáró a szigetről,ugye ott is van lámpa.gyalogosoknak zöld,mennének át villamoshoz.puffadt szemüveges szararc kb a tömeg közepébe vág, középkorú hölgynek a barátnője mondja hogy menjél már, amire megjegyzés:mennék de biciklisek jönnek.erre szararc:szopjálle!!!így..semmi bocs vagy megállok amíg mennek..nem..szopjálle..
ma:szintén margit híd,kerékpár út BME felé van egy kis kanyar, srác kicsit átment másik sávba.mögötte feszülő gyatyós terminátor-szemüveges kopasz állat elévág és menet közben arconbassza????értitek???
ok nem sok köze van a cikkhez max annyi hogy közlekedési kultúra stb de én mint évek óta tekerő egyre jobban kezdek kétségbeesni hogy ilyen balfaszokkal vagyok körülvéve

Don Quixote de la Ferko 2012.09.20. 06:55:02

@anyadmajma:

Így van. Korrekt hozzáállás.

@Reggie:

Épületes ömlengés volt. Egyedül szülted meg, vagy összeült az egész család, hogy le tudjatok írni 8 mondatot?

@Shlomo Morel:

És hogy kiborulnak, mert erre fel meri hívni az ember a figyelmüket.

kilgortrout 2012.09.20. 08:07:29

@Don Quixote de la Ferko: Ja tényleg, a magadfajtákat hívják trollnak, ugye? Most esett le...tényleg hülye vagyok.

halszájú 2012.09.20. 08:45:30

<< Nick Thorpe annak ellenére, hogy tavaly rossz élményeket szerzett a Mohács-Budapest között 200 kilométeres túrája végén >>

hatha meg neadjaisten az alfoldon szeretne bicikliturazni (budapest-bekescsaba tura), akkor milyen elmenyekkel lenne gazdagabb.

allando halalfelelem, az embernek egy eletre elmegy a kedve a biciklizestol, es rohan dacsiat venni reszletre.

protézisesh 2012.09.20. 09:03:22

szombaton autóztam a nagykörúton, a Petőfi hídtól az oktogonig. Mindkét sáv tele, a nem túl hosszú szakaszon három biciklis is teremtette a divatot:
két tipikus "elempés bölcsészkurva" gondolta magáról, hogy ő milyen trendi x egészséges x környezetbarát, illetve egy "sportoló", aki teljes harci díszben (kivéve sisak, természetesen) virító díszmajom, aki mindenáron a piroshullámban akart az autók között Tour időfutamot nyomni.

Na most komolyan: ERRE való a bicikli? Nemá... :(

ex-dr. vuk 2012.09.20. 09:04:07

@anyadmajma: sokmindennel nem vagy tisztaban a kreszvaltozasokat illetoen... Szerintem inkabb ne vezess, ha ennyire koveted oket.
Talajreszegen autot vezetni is lehet, csak nem szabad es masok egeszsegere nezve igen karos. A masodik vezeto halalos baleseti ok az ittas gepjarmuvezetes. Csakhogytudd.

ex-dr. vuk 2012.09.20. 09:05:19

@protézisesh: aki kerekparozik az szerinted mind "elempés bölcsészkurva", vagy esetleg csak munkaba kozlekedo ember?

protézisesh 2012.09.20. 09:19:23

@ex-dr. vuk: szombat délután kettőkor? Amúgy lehet értetlenkedni, de van az a típus: romantikus filmekben szokott szerepelni, turisnak látszó de valóban kurvadrága, ámde szarul kinéző lógó göncökben, kócos-fésületlen hajjal, smink nélkül (de 400 krém a fürdőszobaszekrényén), valami ótvar lomis osztrák citybike tetején. Valami ilyesmi: 3.bp.blogspot.com/_rDpHUsiwt_A/S8jRFYbToKI/AAAAAAAAAD4/h-7vYwnhjME/s1600/skeppshult08%2B-%2BCopy.jpg

na ezeket hívom én elszállt bölcsészk.vának

ex-dr. vuk 2012.09.20. 09:21:26

@protézisesh: szombat delutan kettokor nem mehet valaki munkaba? esetleg edzesre? varosba nezelodni? autok miert vannak a belvarosban szombat delutan kettokor?

en ertem, ha neked a kepen szereplo lany nem tetszik, de ez a te hajlamaidat mutatja csak be ;)

protézisesh 2012.09.20. 09:22:10

@ex-dr. vuk: mér, te vótál?
amúgy örülök, hogy megláttad a lényeget. Az fel sem merült, hogy húszezer autó között, nulla biciklisáv, bicajosnak való nulla hely esetén esetleg nem kellene trendizni? A körúttal párhuzamosan nincsen 400 kis utca, ahol autóforgalom nélkül lehetne eljutni ugyanoda, de kisebb rizikóval és kevesebb embert feltartva? Ha már mindenáron szívni akarja a belváros bűzét, jó mélyen letüdőzve...

Don Quixote de la Ferko 2012.09.20. 09:46:42

@kilgortrout:

Biza. A te világképedben az igazmondókat trollnak hívod. Nem baj, téged minősít, és neked jó így.
Azzal nem szállok vitába, hogy hülye vagy, többször is sikeresen bizonyítottad.

kilgortrout 2012.09.20. 09:57:08

@Don Quixote de la Ferko: Az én világképemben a troll az, aki érveket nem sorol, csak odaszól. Így tettél te is. Ehhez nem kell ész, és nem attól fogsz kinőni a troll státuszodból, hogy ismersz olyan szavakat, mint pl. a "biza".
Ennyi. A vitából-mely szó itt nem is alkalmazható, mivel a vita érvek ütköztetését jelenti, te meg csak foghegyről hülyézel mindenkit-ezennel kiszálltam.
Neked adom az utolsó szót, próbálhatsz valami bravúrt, amit nem tudok szó nélkül hagyni, ha gondolod, de nem fog sikerülni úgysem. A jelek szerint csak hosszadalmasabb mocskolódásra vagy képes, ami megmosolyogtató.
üdv

ex-dr. vuk 2012.09.20. 10:01:30

@protézisesh: "bicajosnak való nulla hely"
miert nulla hely? az uttest nem eleg szeles egy kerekparnak?
ez mar fobia komam, kezeltesd.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.20. 10:12:44

@kilgortrout:

Ebben speciel igazad van, nem érveket közöltem.

Tényeket.

Mivel a tényekkel nem tudtál vitába szállni, tehát ha valóban a világképedet nézzük, nem tudtál érvelni, így inkább választottad a trollkodást, és az esztelen ámokfutást, amivel folyamatosan a saját hülyeséged bizonygatod.

Segítségül, bár kétlem, hogy eljut egyszerű tudatodig:

Egy éve volt a baleset? Igen, tény.
Sok zseni jobbulást kívánt a közel egy éve felgyógyultnak? Igen, tény.
Következik ebből, hogy az értő olvasás egyiknek sem az erőssége, szövegértelmezésből megbuktak? Igen, tény.

Van egy rossz hírem. Nem nekem kell vitáznom, hiszen én tényeket közöltem, te kötöttél bele, bár érveket nem tudtál felvonultatni, így nem csak hülyét csináltál magadból, de még azt is többször bebizonyítottad, hogy troll vagy.

Ügyes. Csak így tovább. Lehetsz még ennél is hülyébb, küzdj, össze fog jönni.

kilgortrout 2012.09.20. 10:40:37

@Don Quixote de la Ferko: Kezd szórakoztatni az ostobaságod, amit valóban szép kerek körmondatokba rejtesz-te politukusnak készülsz? Elhatározásommal ellentétben megpróbálom felnyitni a szemed.
Ha tényeket közölsz (közölnél), akkor érvelsz (érvelnél), de valószínűleg ezt hiába magyaráznám neked.
Tevékenységed megkoronáztad azzal, hogy igazoltad; vagy szövegértelmezésből nem éred el az elégséges szintet, vagy el sem olvastad, amihez "hozzászólsz", úgy hinted magas lóról köpedékedet. Ne keresgélj, ide másolom:
"Nem azért kell neked esni, mert valótlan a megállapítás, hogy figyelmetlenség/oktondiság/faszság az egy éves sztorit követően jobbulást kívánni, hanem azért, mert ex cathedra kijelentéseket teszel A Kerékpárosokról. Gratulálok, intelligens emberek szemében röhejes öngólt lőttél."
Hol van itt arról szó, hogy vitatom a tényeket, miszerint egy éves csúszással érkeztek jókívánságok?
Ezt követően pedig mást sem teszel, mint hülyézel.
Összegzés: el sem olvasod, amire reagálsz, és csak sértegetsz, provokálsz.
Konklúzió: ostoba troll vagy a legveszélyesebb fajtából, mert még azt is hiszed, felette állsz a plebsnek.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.20. 12:21:34

@kilgortrout:

Te tényleg full idióta vagy. Ajánlom figyelmedbe a topik témáját:

"Elütötték a BBC bicikliző tudósítóját Csepelen"

Ez igaz? Igen. Tény.
Egy éve történt? Igen. A topiknyitóban is megírták. Tény.
Van hozzád hasonló idióta, aki egy év után jobbulást kíván neki? Igen, van. Tény.
Szövegértelmezés csapnivaló? Igen. Tény.

Gratulálok újabb ömlengésedhez, mint azt jeleztem, tudsz te még nagyobb idióta lenni, mint eddig mutattad.

Hajrá, neked drukkolok. Lassan a fejed búbja is elmerül a szarban, amit magad köré tapicskoltál, de küzdesz ész nélkül, hogy még mélyebbre süllyedj.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.20. 12:22:57

@kilgortrout:

Még annyi, hogy a tényekkel ellentétben te mit hiszel, az a magánügyed, veled együtt szarom le.
Legalább van miben tocsognod.

kilgortrout 2012.09.20. 12:28:16

@Don Quixote de la Ferko: Másodszor se olvastad el, mihez szóltam hozzá, bravóóóó! ...vagy tényleg ennyire sötét vagy.
Azért szóltalak meg, mert egyből azonosítottad a hülyeséget (értsd egy év után jókívánságok) a kerékpáros társadalommal. Most már kezd fájni az ostobaságod. Persze hiheted ezt, hisz a magánügyed ugyebár... Idióta.
Na kiszálltam ebből tényleg, már nem szórakoztatsz.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.20. 12:38:49

@kilgortrout:

Szerinted engem mennyire érdekel a böfögésed?
Láthatóan kiborulsz a válaszoktól, és ez neked jó, én meg mulatok rajtad.

Ennyire egyszerű. Mint te.

kilgortrout 2012.09.20. 12:43:49

@Don Quixote de la Ferko: Ergo troll vagy... Egyről beszélünk. Pá, "Doncsióte"

Don Quixote de la Ferko 2012.09.20. 12:50:39

@kilgortrout:

Így van. Örülök, hogy ennek örömére ismét hülyét csináltál magadból.
hajrá. Van még ennél lejjebb, már a válladon álló feje is az általad kavart szar alatt van, de azért küzdesz, hogy még lejjebb süllyedhess.

Az tetszik, hogy tényleg ekkora állat vagy, nem megjátszod.

protézisesh 2012.09.20. 13:25:28

@ex-dr. vuk: nem hiszem, hogy fóbia lenne (sőt, a komád sem vagyok), de a körúton van egy sor parkoló autó, meg két relatív szűk sáv. Ezen a képen blogol.hu/pikz/kdorozs/00017672.jpg remekül látszik, hogy egy sima Opel Kadett is teljesen kitölti a sávot, pedig az nem is széles autó. Ha két ilyent egymás mellé képzelsz, akkor sem köztük, sem a külső sor és a parkoló autók között nem marad annyi hely, amin egy biciklis _biztonságosan_ tudna haladni.

Sőt: ha halad(na) a kocsisor, akkor megelőzni nem tudják a biciklist (aki ugye max. 20-30 kmh között megy), ha meg beáll a sor, akkor a bicajos nem fér el tükörverés/autókarcolás nélkül a kocsisorok között.

Szóval vagy az van, hogy a biciklis fenntartja a fél várost, vagy összetiporják. Vagy ezek kombinációja. Valóban szükségét érzed, hogy az ilyen helyeken biciklizz(en bárki)? Ilyen forgalmas utakról még vidéken is kitiltják a kerékpáros forgalmat. Ott a sok párhuzamos kis utca, az miért nem jó?

Persze egyszerűbb fóbiát, meg rasszizmust vonyítani, mint elgondolkozni, igaz? :(

Az általad idiotizmusnak titulált videóhoz is van pár észrevételem:
a biciklis is közlekedő. Baromira semmivel több joga nincsen gyorsan és akadálytalanul haladni, mint az autósnak, vagy a busznak. Ahogy a nagy forgalmú utakon-utcákon is vannak dugók, úgy a kerékpárutakon is lehet nagy forgalom vagy dugó.

Érdemes viszont belegondolni: a videózott életkép érvényes a napsütéses nyári hétvégék délutáni óráira. Ez jelent ideális esetben máj-szept között 40 napot, napi 4-6 órával (amikor EKKORA a tömeg). Az év viszont 365 nap x 24 órából áll. Szerinted szeptembertől májusig is az összes közlekedőnek kellene szívni, csak mert te lusta vagy fékezni ha szembe jönnek a kétirányú bicikliúton?

Úgy látom, te se a gondolkodó fajta vagy, meg se próbálod az EGYENSÚLYI helyzetet megkeresni. A te világképedben csak biciklik vannak az utakon, aki meg akármilyen okból autóval jár, az dögöljön meg, igaz? Mondok valamit: a busz (pláne a csuklós) kb 70 centivel szélesebb az én autómnál. Ha én a dugóban araszolok miattad (mert nem tudlak elkerülni, annyit meg nem érsz, hogy börtönbe kerüljek mert kivasaltalak), akkor mögöttem a csuklóson álló-ülő 160 ember is a te anyádat szidja.

Tudomásul kell(ene) venni, hogy vannak helyek, ahova a bicaj NEM VALÓ. És az ötvenkilencedik "öntudatos bicajos" után ne csodálkozz, ha egy autósnak eldurran az agya (vagy csak nem vesz észre) és rád húzza, vagy rád nyitja az ajtót, vagy befékez előtted.

Nekem ez a "kedvencem": www.youtube.com/watch?v=dWtL6PDqf0o

ha én vagyok az autós/buszos, még meg is verem az idiótát.

ex-dr. vuk 2012.09.20. 14:06:34

@protézisesh: szoval ha egy 2x3 savos uton vegig parkolnak, es EMIATT a kerekparos nem fer el, akkor a megoldas, hogy tilcsukbeakerekpart (legalabbis az utrol le)... Okos gondolat. Azt hittem, hogy az uttest a jarmuvek kozlekedesere es nem TAROLASARA szolgal.
Innentol fobia. Eszedbe sem jut, hogy talan az utat nem parkolonak kellene hasznalni, inkabb legyen a biciklis a jardara kenyszeritve (ahol persze szinten anyazol, amikor epp nem kocsival vagy hanem gyalog, akkor meg miert nem huz az utra).

Okos, okos.

ex-dr. vuk 2012.09.20. 14:11:31

@protézisesh: "Tudomásul kell(ene) venni, hogy vannak helyek, ahova a bicaj NEM VALÓ."
Tudomasul kellene venni azt, hogy vannak olyan teruletek es helyzetek, ahova az auto NEM VALO. Ilyen a belvaros es a munkabajaras (pl. egy szal kistaskaval egyedul jo idoben). Amig ehhez ragaszkodsz mindenhova autokat fogsz kepzelni, mindenki mas meg kushadjon. Ezert vannak a belvarosban 2x3 savos utak busz/kerekpar savok nelkul. MINDEN az autzasnak van alarendelve. De ezt is kinottek. Mily meglepo.

A videoval meg kar jonni, ezerszam tudok mutatni balfasz kerekparost, ahogyan autost is (csak az utobbiak altalaban jobban amortizaljak a kornyezetuket, es csak kicsit kevesbe sajat magukat).
Szoval nem en vagyok kerekparsoviniszta, hanem te auto.. A 2x3 savbol (~8-10 meter) csupan 2x1 metert szeretne(n)k. Az olyan sok?

gregibroki 2012.09.20. 14:28:49

@protézisesh: látom kimaradtál sokéves kommentelgetésből és most találtad fel a melegvizet
1: megy a faxom a sok kis párhuzamos utcán (ááá, ott sokkal kisebb a szmog, oda nem megy el, ott hegyi levegő van, ott megadják az elsőbbséget és nem kell 50m-ként lefékezni csontra, kis mellékutcákon 2x annyi idő bárhonnan bárhova elérni, mint a naygkörúton, stb nagyon régen kivesézett téma + betiltanám a nagykörúton való parkolás, mert az állítja meg legjobban a forgalmat)
2: ha bringásgatyát, bringáspólót látsz egy kerékpároson az azért van, mert biciklizik; lehet, hogy műmájer, lehet, hogy nem, ne te döntsd el lszi! Amúgy a bringásgatya szivacsos-->nem töri fel segged hosszabb távon, Bp-ről meg lehet ki kell menni valahogy, vagy addig rendes utcai ruhában legyen, majd amikor kiért a városból, öltözzön harcidíszbe, vagy mi a ajavaslatod?

protézisesh 2012.09.20. 14:33:18

@ex-dr. vuk: Nem, a kerékpáros azért nem fér el, mert a sávok keskenyek. És már kétszer leírtam, de nem akarod meghallani (mert egy sötétzöld biciklis idióta vagy): Ott a párhuzamos mellékutca, ahol lehetne menni a forgalom zavarása/akadályozása és önmagad veszélyeztetése nélkül.

Az utakon meg az autók között járnak azok a naagy, szögletes izék is, amik soksok embert, vagy árut visznek a belvárosi boltokba. Az értelmesebbje ezeket BUSZnak, meg Teherautónak hívja.

Az a baj veletek, gyökerekkel, hogy a saját kis mikrokozmoszotoktól eltérő verziót el se tudtok képzelni. Szerinted aki Bp-en a Nagykörúton (vagy a Hungárián) belülre merészkedik, az mind született belvárosi, akinek ott van a lakása-munkahelye-gyerekeiskolája-bevásárlóhelye-fodrásza-hobbiegyesülete, amit simán le tud háromszögelni bringával? Csomaggal, bevásárlással, gyerekkel, iskolatáskával? Gondolkozz a külső kerületekben élők, az agglomerációból, vagy vidékről bejárók fejével, az alkalmanként Bp-re látogatókkal. Szerinted mindenki HOBBIBÓL megy autóval a városba?

Városépítészeti adottság és politikai örökség, hogy Bp-en nincsenek olyan átvezető, elkerülő és feltáró utak, mint mondjuk Bécsben. Azon osztozunk, ami van. Semmi gondom nincs, ha a biciklis az Andrássyn (Oktogon-Hősök tere szakasz)a parkolóutcán gurul, ott az autósok is gurulnak. De ha bejön a 2x2 sávra, mert derogál neki lassítani a keresztutcáknál (márpedig a parkolóút annak alá van rendelve, na attól agyfaszt kapok. Ugyanígy elborul az elmém, ha a Hungárián akar biciklizni, vagy a Kis- esetleg a Nagykörúton. MIÉRT? MIÉRT OTT? Nincs ezer kis utca, ami ezekkel párhuzamos, csak nincsen szarásig töltve autókkal?

"A 2x3 savbol (~8-10 meter) csupan 2x1 metert szeretne(n)k. Az olyan sok?"
A busz 2,5m széles. Egy csulkósnak (rosszabb a nyomkövetése) 3,5m sávszélesség épp csak elég. Két sáv = 7 méter. Ha csak 6, abban két szgk eltalál, két busz már izzad egymás mellett. Parkolónak 2,20-2,50 széleset szokás hagyni. Ahol a villamosmegállónak szigete van, ott a két sáv is épp csak elég. Mit akarsz? A villamosmegállónál szűküljön EGY sávosra a körút, mert te nem akarsz egy utcával beljebb biciklizni?

Mondom én, hogy nem gondolkozol, csak rugózol, mert valaki a fejedbe ültette, hogy a bicikli jó. Igen, a bicikli jó ott, ahol nincs akkora forgalom, mint az Árpád hídon. De a mocskos levegőjű főváros belsejében nyírod magad kifelé, ha jó mélyeket lihegve taposod a pedált. Neked se jó amit csinálsz, csak még nem tudod. :(

ex-dr. vuk 2012.09.20. 16:09:08

@protézisesh: latom az nem akadalyoz, hogy egy teljes savot csiktol csikig teleparkolnak... probald meg emesztgetni, elkepzelni, hogy mi lenne, ha azok nem lennenek ott. EGY PLUSZ SAV!!! Tyuha elvtarsak, tyuha, a pofammilyenhuzatosmi? Szoval ott egy TELJES SAVBAN elfernenek azok a kerekparosok, akik szerinted nem fernek el a 2x3 savon.
Megy a tokom a mellekutcakon, hogy 50 meterenkent allora kelljen fekeznem a jobbkezes utcak miatt kilometereken keresztul, hogyne, menj ott te, ha te ezt szereted.

A kozlekedest pedig nem akadalyozza, hanem AZ A KOZLEKEDES. Amikor allsz a dugoban, akkor ki akadalyozza a kozlekedest? :D Ki akadalyozza annak a naaaagy szogletes izenek a mozgasat, ami annyira erdekel teged (lol)?
Ha Londonban ilyen szeles utak lennenek segguket vernek a foldhoz oromukben... De nincsenek, viszont van kulonbseg: belvarosban dugodij, az utat nem osztjak savokra, csak a lampak elott, igy nincs az h valaki a keros miatt ne tudna menni, es MINDEN keros az UTTESTEN megy. Fura nem? Pedig nem 2 millios hanem 10 millios varos, 5x annyi busszal.

Sajnalom, hogy bringafobiad van, de NEM fognak eltunni az utakrol, akarmennyire szeretned, sot: egyre tobben lesznek.

ex-dr. vuk 2012.09.20. 16:15:57

@protézisesh: "Csomaggal, bevásárlással, gyerekkel, iskolatáskával?"
Ez vegyuk ugy h meg sem lattam, mert ha igen akkor beteszlek az "agyatlan idiota troll" skatulyaba es nem torsz ki onnan sosem ;)

protézisesh 2012.09.20. 16:54:19

@ex-dr. vuk: Az egy plusz sáv lenne az, ami egyrészt csak 0,7 sáv széles, másrészt 200 méterenként eltűnik-megjelenik, mert hol egy villamossziget (ami mellett most se mindenhol van parkolóhely), hol egy kereszteződés (kanyarodósávval) ugrik be. Így a plusz egy sáv tökéletesen működésképtelen lenne, nem segítene senkin.

Az alapszabály meg az egész világon az, hogy a nagy-gyors-erős járművek használják a nagy-széles utakat, a kicsi-gyenge-lassú járművek (a puahtestűek ide tartoznak!) meg a kis utcákat. és a jelenlegi helyzetet+szabályozást figyelembe véve én a saját lányomat is pofon vágnám, ha a Körúton akarná elgázoltatni magát ahelyett, hogy a Mária utcát használná. Még ha ott le is kell lassítania egykét macisajt miatt.

"Sajnalom, hogy bringafobiad van,"

Attól van fóbiám, hogy mástól megijed, elém esik/elsodrom és én mehetek börtönbe miatta, meg az én lelkemen fog száradni. Ez baromira nem hiányzik. Ölje meg magát máshogy, ha megunta az életét.

"de NEM fognak eltunni az utakrol, akarmennyire szeretned, sot: egyre tobben lesznek." Az nem baj, de kezeljünk már mindent a maga helyén! Széles/többsávos utak = autó, kis keskeny utcák=bicikli. Ennyi.

Nálunk vidéken is ki vannak tiltva a szélesebb utakról, mégse hörög senki. Ez csak egy ostoba pesti szokás, hogy autók között cikáztok, mer' láttátok a jutubon, hogy londonban az milyen menő... Hát nem menő.

ex-dr. vuk 2012.09.20. 17:16:15

@protézisesh:
"Az alapszabály meg az egész világon az, hogy..."
Na innentol valik komolytalanna ez... Nezz szet nyugat-europai varosokban. De tenyleg. Akkor hatha nem irsz baromsagot.

"Attól van fóbiám, hogy mástól megijed, elém esik/elsodrom és én mehetek börtönbe miatta, meg az én lelkemen fog száradni."
Ha tudsz vezetni akkor nem tortenik ilyen. Ha a kerekparosnak nem mesz neki hatulrol nem esik alad, hidd el :D Probald majd ki.
"Ölje meg magát máshogy" - illetvehogy te olod meg. mert ha o szabalyosan ment es te elutotted, akkor te olted meg. ugye. (ide tartozik a kovetesi tavolsag megtartasa is).

Rendben kezeljunk mindent a maga helyen:
belvaros - tomegkozlekedes, seta, bicikli.
kintebb - osszes elozo + auto

"Nálunk vidéken"
Hol? Melyik uton? Eppen a szeles utrol nem kene kitiltani, mert ott elfer, nem? :) Eleg baromsagot csinalnak "nalatok videken" akkor (ami nem meglepo persze, a bringafobia ott is jelen van).

protézisesh 2012.09.20. 17:43:27

@ex-dr. vuk: oké, hol láttál te (az idióta szigetlakókat meg a befüvezett hollandokat leszámítva) olyant, hogy a város _fő_közlekedési_útvonalain (hegyalja, rákóczi, andrássy, bajcsy, körutak, hungária) a bicajosok ott csalinkáznak az autók között? Pár helyen már megfordultam, de eddig még nem fordult elő.

"Ha tudsz vezetni akkor nem tortenik ilyen."
vezetni a Schumacher tud, meg az Alonso. Te meg én nem.

"Ha a kerekparosnak nem mesz neki hatulrol nem esik alad, hidd el :D Probald majd ki." ha egy kicsit is autós szemmel néznéd a világot, tudnád, hogy a LEGSZÉLESEBB jármű a biciklis. Egy nagyobb jármű SZELE is elsodorhatja, meg sem kell érinteni, hogy eldőljön. Akinek egészséges életösztöne van, az nem abban bízik, hogy mögötte csak türelmes és toleráns autósok vannak, hanem ELKERÜLI a konfliktushelyzeteket. Az oroszlánt se a fűevésre akarod rászoktatni, hanem elkerülöd, ha nem akarod, hogy megegyen.

És ha a parkoló autók közül kilép egy gyalogos, vagy elé nyitnak egy ajtót, akkor ő bevág a sáv közepére, én meg már át is mentem rajta. Követési távolság ide, vagy oda.

"belvaros - tomegkozlekedes, seta, bicikli."

Oké.
1.) Győrből jövök, van egy elintézni valóm Szigetszentmiklóson a Közlekedésfelügyeleten, utána át kell mennem az Illatos útra egy 100x60x60cm dobozba férő csomagért, majd leadnám az órám a Kristóf téri drágaórásnál, mert az a márkaszerviz. Szerinted ezt hogyan kellene megoldani bicajjal meg tömegközlekedéssel?
2.) A pesti kárpát utcánál lakom, az ajtóssyn van az iroda, az egyik gyerek ovis, a másik általános iskolás, reggel ki kell pakolni őket 8 előtt. 5-ig tart a munkaidőm, utána össze kell szednem őket (ovi fél 6ig, suli 6ig van nyitva), de át kell mennünk a komjádi uszodába edzésre, majd bevásárolni és haza. Hogyan oldod meg bicajjal és tömegközlekedéssel?
3.) pécs felől jövök, mert a Philip morris dunántúli képviselője vagyok. fel kell mennem fótra a központba termékmintákért, utána a budaörsi hiperekben kell tárgyalnom, majd este meglátogatni az egyetemista gyerekem, akinek hozok is egy csomó kaját otthonról. Hogyan oldod meg bicajjal és tömegközlekedéssel?

Mondom én, te is egy elvakult sötétzöld hipszter vagy, aki nem képes belátni, hogy az emberiség egy igen jelentős hányada NEM olyan életmódot folytat, mint ő, hanem IDŐRE megy, cuccokat visz, másokat visz, nem lehet ázott/izzadt, satöbbi.

Neked ebből az egészből csak annyi maradt meg, hogy én nem akarok bicikliseket látni a körúton. A miérteket, a logikát mögötte (ami a te életedet VÉDENÉ, az enyémet meg könnyebbé tenné) meg se hallod, nem fér a fejedbe. Ez a baj veletek, elvakult zöldekkel...

Nálunk vidéken (megyeszékhely, az ország 3-6 legnagyobb városa) a városon átvezető országos főutakról (egy és kétszámjegyű utak) ki vannak tiltva a biciklisek. Vagy van bicikliút (amit használnak is), vagy mennek a párhuzamos utcákon.

Nem, nem fér el. A biciklis azokon a kis egysávos utcákon fér el, ahol naponta két autó jár. Nem pedig azokon, ahol az irányonként két sáv is kevés a napi húszezer arra járó autónak. Amihez kurvára senkinek semmi köze, hogy azok az autók miért ott járnak. De normális helyeken (ellentétben Bpesttel) nem húszezer autóst rendelnek alá tizenöt biciklis kényelmének, hanem fordítva.

ex-dr. vuk 2012.09.20. 18:03:12

@protézisesh: nem pazarlom az idomet a tovabbi baromsagaidra. angyod tergyekalacsa a hipszter (nincs is ilyen szo).
lehet, hogy nalatok a belvarosban ki vannak tiltva a kerekparosok, de ez csak a varosvezetes idiotizmusara utal. fobiasok, mint te. van ilyen, nem szegyen az, csak be kell vallani.

Az erveket nem erted, masom meg nincs.
A huszezer autos - tizenot biciklis aranyt meg gondold at, es azt is, hogy mi lenne a kivanatos, ha tenyleg igy van (nincs).

Hagyok idot.

Reggie 2012.09.20. 19:06:48

@Don Quixote de la Ferko: Nem nyert. Probalj meg nem a sajat kornyezetedbol vett mintakkal operalni.

protézisesh 2012.09.20. 19:37:14

@ex-dr. vuk: Gondoltam, hogy megfutamodsz, amint 2-3 realis problemat felvetek, ami nem illik bele a sotetzold vilagkepedbe. Ne kerulj elem biciklivel...

ex-dr. vuk 2012.09.20. 21:21:14

@protézisesh:
oke irok en is egyet: "4. mosogepet kell hazavinnem a boltbol! biciklivel hogy vigyem bazmeg??"
Ennyire vagy hulye.

protézisesh 2012.09.21. 08:53:21

@ex-dr. vuk: a mosógépedet a városon belül kiszállítja a bolt (ingyen vagy pénzért), amiket én felsoroltam, azok viszont vagy naponta jelentkező ügyek (Bpesti lakosnál), vagy mindig MÁSIK autó van az utcán, amit a sötét agyad úgy érzékel, hogy ma is kurva sok autó van itt.

Te meg ennyire vagy hülye. Értelmeset nem tudtál eddig mondani, ne is fáradj a válasszal.

ex-dr. vuk 2012.09.21. 08:57:17

@protézisesh: oke mondok jobbat: "nagymamamat hogy vigyem az sztk-ba, bicikli csomagtartojan, bazmeg???"

De ahogy latom a lenyeget nem fogtad meg az elobb sem.

Powerlich 2012.09.21. 09:37:25

@protézisesh: Nincs is ezzel gond, akkor maradj az autónál és fizesd a benyát. De ne általánosíts légyszíves. Bringásból és autósból is sok paraszt van. Segíteni kéne egymást és nem elnyomni, így mindenki számára élhetőbb lenne ez az ország! Üdv.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.09.21. 11:05:24

Kár hogy nem döglött meg a libsi geci!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.21. 15:10:55

@protézisesh: Mi van, ha 3 autót kell hazavinnem? Autóval hogy vigyem haza?
Mi van, ha repülőgépeket kell szállítanom Pécsre? Autóval hogy oldjam meg?
Mi van, ha le kell szállítanom 5 tonna vadkendert Jamaicába? Autóval hogy vigyem el?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.21. 15:19:01

@protézisesh: "normális helyeken (ellentétben Bpesttel) nem húszezer autóst rendelnek alá tizenöt biciklis kényelmének, hanem fordítva."
Bp-en kb. 1,5 millió lakost rendelnek alá 500e bp-i autós és 300e agglomerált autós kényelmének és bűzének. Évente kb. 2000 ember hal meg emiatt.

ex-dr. vuk 2012.09.21. 15:23:39

@B0BDobalina: szerintem nincs 500e budapesti autos... De igazabol nem tudom. Gyanus lenne, hogy a lakossag negyedenek van autoja...

protézisesh 2012.09.21. 15:30:32

@Powerlich: ha elolvastad az elejét is, akkor láthatod: onnét indultam, hogy az autók járjanak a körúton, a bicajosok meg ne veszélyeztessék a saját életüket ugyanott, hanem használják a kisebb utcákat.

@B0BDobalina: @ex-dr. vuk: (meg a többi sötétzöld, aki nem képes feljebb emelni a fejét térdmagasságnál): az általam hozott példák nagyon is valósak, mindennaposak. A tieitek (mosógép, vadkender Jamaikába, stb) finoman szólva is kevéssé azok. Lehet gúnyt űzni belőle, de ettől nem lesztek szipmatikusak, sőt senki nem is akar titeket megérteni. Valós emberek valós problémáiról beszélünk. A tömegközlekedés a mindennapi élet megoldását nem teszi lehetővé. Jelenleg a legkisebb rossz az autózás. Mellesleg 1 (EGY) BKV-busz is több mocskot okád, mintha minden utasa a saját autóját pöfögtetné. A fa/szénfűtésű belvárosi lakások meg sokkal több mocskot okádnak, mint a közúti közlekedés összesen. Vajon márciustól októberig miért nincsen SOHA szmog Bpesten? Autó ugyanannyi van, mint télen...

Akinek meg nem tetszik a bűzös belváros: ki lehet költözni csendesebb lakónegyedbe. Jaaa, ott nincs romkocsma, meg éjjelnappali, meg színház, meg mozi, meg kulcsmásoló, stb? VALAMIT VALAMIÉRT. Az nem megy, hogy a Rigó utcában olyan levegő és akkora forgalom legyen, mint a Tüskevárban.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.21. 15:52:51

@protézisesh: Sajnos súlyos tárgyi tévedésekkel van tele a szöveged, olvass többet és ne feltételezz. Mindenki jobban jár, te is.
Nem tetszik a bűzös belváros és szinte sosem használom az említett szolgáltatásokat. Bp. Európa 2. legszmogosabb városa Bukarest után, azért ez messze van a Tüskevártól, egyelőre bécsi, vagy Prágai levegős is jó lenne.

Kovács Béla váltóőr 2012.09.21. 16:04:57

@Silent Bob:
Félreértettél, vagy félreérthetően fogalmaztam. Egyáltalán nincs általános rossz érzésem a bringázással kapcsolatban. A kerékagynak üzentem, hogy szopjanak le, ugyanis ezt a kis érdekességet beküldtem emailben, hátha kimegy egy olyan poszt, hogy gyerekek, ésszel a járdán is. Egy 80 éves embert simán meg lehet ölni egy elütéssel. Annyi nem jött vissza válasznak, hogy bocs, bazmeg, ez nem érdekes is.

Tehát nem a bicikliseknek üzentem általában, hanem konkrétan a kerékagynak.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.21. 16:37:55

@protézisesh:
1. Csináld autóval, ez a bp-i forgalom kevesebb, mint 1%-a.
2. Ovist hozza-viszi az anyja a Zöld Ág oviba (Kárpát u. 25-27) gyalog. Isis elmegy gyalog Hermann Ottóba, a Gárdonyiba, vagy busszal kb. 2 megállóra valamelyik zeneibe. Az Ajtósira elmégy a 75-ös trolival (Gyaloglás: kb. 1', Várakozás: kb. 2', Utazás: kb. 9' forrás: útvonalterv.hu, aki csúcsidőben ezen a szakaszon autóval gyorsabb, az hazudik), vagy eltekersz a Dózsán a járdára festett borzalmon, vagy kis utcákon ízlés szerint. Uszoda van a Herman Ottóban, oda gyalog, ha mégis a Komjádi kell, 21. perc alatt ott vagy otthonról BKV-val, vagy kb. 15 alatt bringával, akár gyerekestül. Igaz máshol, de én speciel egyedül és gyalog jártam isibe (kb. 5 perc) és busszal uszodába (kb. 25 perc). Bevásárolni nem kell minden nap, de ha mégis, leugrasz a Pannónia u-i Aldiba, vagy az Ipoly u-i CBA-ba vagy Drávai u-i Profiba stb. ízlés szerint. Ha nagybevásárolni akarsz, menj el 2-4-hetente hétvégén autóval a Váci úti Tescoba, vagy ahova akarsz.
3. Csináld autóval, ez a bp-i forgalom kevesebb, mint 1%-a.

A példáid alapján a bp-i autóforgalom kb. 99%-a indokolatlan. Tudom, sokkal nehezebb útvonalak is vannak, ne is írjatok többet, meg ne gyertek a létrával, lekvárral, beteg nagymamával, mert ez nagyon ritka, naponta közlekedek, tudom. Én nem mondom, hogy mindenki BKV-zzon, meg tekerjen, de sokkal többen megtehetnék.

ex-dr. vuk 2012.09.21. 16:55:08

@protézisesh: az a gond, hogy a sarkitasainkbol nem vetted eszre, hogy mit is akartunk vele mondani.

Persze vannak olyan helyzetek, amikor auto kell. Nyilvan. Ezt senki nem vitatta. Sot van olyan ember is, akinek tenyleg minden nap az kell. De van egy olyan is (kurvara messze nem elhanyagolhato szamu), akinek nem kellene, megis kocsikazik. Ez utobbiak azok, akinek a kurva anyjat ;)
Persze az ellustulas eleg durva, noverem gyalog viszi a 4+6 eves gyereket iskolaba, 30-40 perc seta oda. Tobbiek meg elkepednek mikor meghalljak, hogy TE JO ISTEN ENNYIT GYALOGOLNI!
Biciklivel ez persze csak 15 perc lenne, kocsival 20 (dugo miatt). Annyit segitek, hogy mindez nem budapesten van, de nem is kisfaluban.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.21. 16:55:40

Azoknak, akiket a fentiek nem győztek meg, kedvcsináló videó bringázáshoz (18+): vimeo.com/33186972#at=236

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.21. 16:59:32

@protézisesh: "a LEGSZÉLESEBB jármű a biciklis"
Ezt magyarázd már el annak napi 8-10 gépjárműves baromnak, aki 5cm-re jön el mellettem a körúton, hogy aztán 30m múlva lefékezzen a pirosnál.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.21. 17:44:34

@protézisesh: "Az oroszlánt se a fűevésre akarod rászoktatni, hanem elkerülöd, ha nem akarod, hogy megegyen."
Különös hasonlat, bár én kicsit túlzónak tatom, hogy az autóvezetők vadállatok. :)

Silent Bob 2012.09.22. 09:44:12

@Kovács Béla váltóőr: Ez mondjuk jogos, valóban félreértettelek. Én is utálom a járdán verető köcsögöket.

dubai tennis 2012.09.23. 18:56:17

nem nézek ide pár napig és megint lemaradok a jó kis acsargról.

kurvaélet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 09:46:11

@B0BDobalina: Elképesztő méretű tévedésben vagy és az áruterítést, forgalmat teljesen kihagytad. Ez akkora, de akkora csúsztatás, hogy nincs is mit mondani erre. A felsorolás pedig a legtöbb ember számára teljesen megoldhatatlan...

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.24. 11:16:31

@Alfagumi: Nézd meg mire válaszoltam, talán úgy megérted. Milyen felsorolás?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.24. 11:31:06

@protézisesh: A mellékelt képen látszik, hogy a külső sáv KÖZEPÉN kiválóan elfér egy kerékpáros. Amelyik autós meg akarja előzni - egyébként teljesen feleslegesen, mert a lámpánál úgyis visszaelőz - annak ott a belső sáv.
Figyeld meg, hogy az átlagos kerékpáros a körúton gyorsabban halad az autósnál, akkor is, ha nem pirosozik. Gyakorlatilag feltartják az autók, amikor a dugóban előrecsorog.

Sanus 2012.09.24. 12:46:07

@ex-dr. vuk: Ez így van, rohadtul ellustultak az emberek és 10 perc gyaloglástól már rosszul vannak.
Nekem sajnos elengedhetetlen az autóhasználat, napi 80-120 km-t kell vezetnem a munkám miatt, de bringával járok be dolgozni, mert kevesebb mint 4 km-re lakom. A bevásárlást is megoldom vele kb 2 naponta. Télen a latyakos út helyett a tiszta járda gyalogosan teljesen jó alternatíva - a tömegközlekedés nálunk nem olyan jó mint Bp-en. Na ilyenkor szoktak sokan nagy szemekkel nézni, hogy "Olyan messziről gyalog???? Biztos nem kell boltba menned..." Pedig de, megyek oda is, csak elbírom... Közben meg nem értik, hogy az általam elfogyasztott ételmennyiség mellett hogyan lehet olyan vékony...

Sanus 2012.09.24. 12:47:39

izé, lehet=lehetek

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.24. 18:08:29

@kagytl: Javaslom a magyar helyesírás szabályainak tanulmányozását: mek.oszk.hu/01500/01547/01547.pdf
Én nem engednélek felső tagozatba. Ez inkább saját magad paródiája, de annak is siralmas.

Prussian King 2012.09.25. 02:34:52

@protézisesh: Pontosan ezert kene csak egy savot hagyni mind a ket iranyban a Koruton az autoknak, es kialakitani biciklisavokat. Es ha valami nem valo a varosba akkor az egy hatalmas tobb ezer kilos vasdarab, es a bicikli az ami valo.

Dr. GGG77 2012.09.25. 23:04:49

@B0BDobalina: "Figyeld meg, hogy az átlagos kerékpáros a körúton gyorsabban halad az autósnál, akkor is, ha nem pirosozik."

Csakhogy a 2/3-uk "pirosozik" és ez a gond, nem az, hogy dugóban gyorsabb a bringa.
Meg ha szólsz neki, még neki áll feljebb...

Vegyétek észre, hogy a többségetek nem csak szimplán belepisál a KRESZ-nek hívott medencébe, hanem egyenesen a startkőről teszi. Pl a budai alsó rakparton, a Tímár utcánál. Sokszor állóra kell fékezni, mert bringás pajtásoknak a STOP tábla semmit nem mond... Csodálom, hogy nem vasalnak ki naponta 10 idiótát ott..

Ezért utáltam a CM-et, mert a szervezők az ujjukat nem mozdították azért, hogy a bringára ülő ezrekkel megértessék, hogy a közlekedés nem játék. Sőt. Elhitették ezekkel az ezrekkel, hogy bringán szarhatnak mindenre, szabályra, rendőrre, másokra. Na, ez a gáz.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.26. 01:06:13

@Dr. GGG77: Pirosozni nem szép dolog, de szerinted tényleg "EZ A GOND"? Amikor ülsz a körúton a dugóban, autók állnak a zebrákon és a kereszteződésekben is torlaszként, neked tényleg az a legnagyobb bajod, hogy bringások egy része átmegy a piroson? Ez legfontosabb dolog neked a világon? Szerintem gondolkozz el, vajon miért b*szod fel az agyad emiatt ennyire? Tippjeim:
- irigykedsz, hogy a bringás gyorsabban halad, amíg te a dugóban rohadsz,
- kb. ezt az egy szabályt ismered a kreszből.
Válassz ki egy közlekedési lámpát bármelyik forgalmasabb helyen és időben Bp-en, és figyeld egy darabig alatta a forgalmat. Ciklusonként átlag min. 2 pirosozó autóst fogsz rajta megszámolni SÁVONKÉNT, és/vagy még be is ragadnak a kereszteződésbe.
Aki a stoptáblánál nem áll meg (és még csak nem is lassít), az megérdemli a sorsát, ez a természetes szelekció, és én is remélem, hogyha esetleg kinyiffan, mások nem sérülnek meg.
Én is látom, hogy sok a szabálytalankodó kerékpáros ahogy autós is, csak mások a tipikus kihágások. Ez neked szokatlan, mert csak az egyik oldalról látod a dolgokat, a gyorshajtás, mobiltelefonálás (kb. minden 5. autós), átcsusszanás a sárgán ami már piros, indexelés mellőzése, oldaltávolság, követési távolság be nem tartása stb. nálad oké, mert ezeket megszoktad. Ez persze nem menti fel a szabálytalankodó kerékpárosokat.
A CM-ről nagyon keveset tudhatsz, kiemelten foglalkoztak a szabályok betartatásával, főleg az utóbbi években, pl. criticalmass.hu/gyik
Szakmai szervezetük, a Magyar Kerékpárosklub 4 fő tevékenysége közül az egyik a "Szemléletváltás - oktatás", lásd itt: kerekparosklub.hu/rolunk
A magyar kerékpározók 70-75%-ának van jogosítványa, az én ismeretségi körömben 95% feletti az arány. Mo-on szinte mindenki sz*rik a rendőrre, szabályra, választóikra, adókra, törvényre, mindenre, mert nincsenek következmények. Szerintem meg EZ A GOND, de ez nem kerékpáros-kérdés.

gregibroki 2012.09.26. 10:42:36

@B0BDobalina: szívemből szóltál!

még hozzátennék 1-2 szót az előző hsz-hoz a pesti közlekedésmorálról: egy fos
Bővebben: országútim van már vagy 10 éve, ergo nem nagyon fognak látni a pesti bringautakon (persze vannak kivételek), az autók között bringázom, biztonságosabban érzem magam, figyelnek rám, látnak, stb, már kiveséztük párszor; de azt vettem észre, ha nem megyek tempósan, sokszor erőszakosan, előzékeny vagyok sok szituban, akkor megesznek reggelire. Soha nem engednek ki, valahogy mindig bevág elém valaki, mert ő most jobbra fog kanyarodni és nincs ideje...
Ha egy kicsit lájtosabban megyek, elfogyasztanak az autósok. Nem vesznek figyelembe.
Ezért megyek úgy, mint egy állat (külső szemmel), mert ha nem teszem, soha nem érek el sehova és még ki is lapítanak.
Hatás-ellenhatás törvénye.

Dr. GGG77 2012.09.26. 11:28:20

@B0BDobalina: Ma reggeli stat:
Fővám tér, piros lámpa, 6 bringásból 3 átment

Vámház krt.-Lónyay sarok, piros lámpa, 5 bringásból 4 átment

Teli pirosról beszélek mindkét esetben. Gondolkozz el egy picit azon, hogy nézne ki egy ilyen arány, ha az autósok, buszok, teherautók is így nyomnák.
Ha ez megvan, akkor jöhet az a kérdés, hogy egy ilyen bringás milyen jogon pofázik jogokért, bringaútért.

Mon3 2012.09.26. 12:04:13

@Dr. GGG77: "bringán szarhatnak mindenre, szabályra, rendőrre, másokra."

A lelkeden belül biztosan azt hiszed, hogy tied az örök igazság...
Csak hát az autósok meg beleszarnak a medencébe, ha már a képzavarodnál maradunk. Elég megállni a város egy pontján, és nézegetni, hogy hány szabálytalan autós közlekedik (zebra, piros lámpa, kanyarodás, stb.).
Egy autóval ölni lehet, egy bringás inkább csak magát tudja megölni, másokat nem. Ezért előbb az autós szabálytalankodók ellen kell fellépni, és utána jöhetnek a többiek.

Pár napja volt a körúti balesetem helyszínelése, mert 5 hónapja találkoztam egy szabálytalanul közlekedő autóval. Szerencsémre volt egy hivatásos sofőr szemtanúm, aki azt nyilatkozta, hogy én szabályosan közlekedtem, és esélyem se volt elkerülni a balesetet. Legszebb az volt, amikor egy nézelődő megszólalt, hogy látta a balesetet, és szegény bringás meghalt. Hihi. Hosszú életű leszek.

gregibroki 2012.09.26. 12:39:31

@Dr. GGG77: én értelek, hogy fáj a dolog, meg rohadt kis férgek vagyunk, de nem okozunk sok gondot az ilyen szintű kihágásokkal (szerintem)
a lámpák miért a motorizáció fellendülésével jelentek meg? gondolkozz! elsősorban azért vannak, hogy az autók ne törjék össze egymást, a gyalogosokat ne vasalják ki, stb. Ha nem lenne autó, nem kellene lámpa, ebben biztos vagyok. Nomármost van autó ez tiszta sor, van lámpa is, eddig ez is rendben, a bringás pedig átmegy, mert nem jön autó. Ha úgy mentek át, hogy volt autó a kereszteződésben, akkor jogos a felháborodás.

Dr. GGG77 2012.09.26. 13:29:51

@gregibroki: Uramatyám. Hülye vagy, de az arcod hatalmas...
Ugye neked nincs jogsid motoros járműre? Mert ha mégis írj már légyszi egy típust meg egy rendszámot, hogy figyeljek és ki tudjalak kerülni.

Dr. GGG77 2012.09.26. 13:33:35

@Mon3: A balesetedet sajnálom, igen vannak béna és/vagy bunkó autósok, nem is kevés.

De azt fogadd el, hogy ha az autós közlekedési morál is olyan lenne, mint a bringás, akkor napi 3000 halottunk lenne kb.

"egy bringás inkább csak magát tudja megölni, másokat nem"

Ez így van. Épp ezért nem értem, hogy Budapesten a 70%-uk miért hiszi sérthetetlen félistennek magát, miközben séröülékenyebbek egy gyalogosnál is.

Mon3 2012.09.26. 14:30:42

@Dr. GGG77: "70%-uk miért" Erősen túlzol.

A kerékpárosok nagy része éppen a sérülékenysége miatt nem követi el azokat a szabálytalanságokat, amiket általánosan nekik tulajdonítasz.
Egyébként ma láttam egy édes esetet. Egy fekete benzinfaló egyszerűen megállt a kereszteződésben. Szépen megvárta a pirost, és amikor a kereszt irányba zöldre váltott a lámpa, szépen nagyívben balra kanyarodott, ahol egyébként tiltja a KRESZ. Igaz, hogy a szűk hely miatt nem nagyon tudta a kanyart bevenni, és ezzel a teljes forgalmat feltartotta, valamint majdnem elütött egy bringást, és tisztességesen megugrasztott a zebrán átkelő gyalogosokat is, hiszen a kanyar egy részét ott hajtotta végre néhány előre-hátra tolatás után, de nem zavartatta magát.

Dr. GGG77 2012.09.27. 08:08:53

@B0BDobalina: Nem, csak nem az életem a Kerékagy. Valamint SOSEM írtam azt, hogy az autósok tökéletesek, sőt.

Mon3 2012.09.27. 14:45:40

@Dr. GGG77: "nem az életem a Kerékagy"

Igazad van. Ez a kerékpárosok oldala. A jelenlévő mindig kivétel, de az autósfanok idejönnek szapulni minket. Ellenben mi soha nem megyünk az ő oldalaikra...

Dr. GGG77 2012.09.27. 18:43:40

@Mon3: Ez a poszt azonban a közlekedésről szól, nem a bringázásról, vagy valamilyen bicikliről.
Pl, eszembe nem jutna kommentelni egy sisakokról szóló posztot.

GG81 2012.10.16. 18:20:50

@Mon3: finoman szólva valótlant állítasz. nézz már át az autózz blogra egy kicsit!!!

Mon3 2012.10.18. 11:28:17

@GG81: Hátha Te mondod. Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet egy újabb lehetőségra, hogy ezt a gyilkos bandát szapuljam...

GG81 2012.10.18. 13:54:51

@Mon3: te, téged mentőautóval vittek vagy mentőbiciGlivel?? beültél/feküdtél egy potenciális gyilkos mellé? mert ez a gyilkosozós duma harmatgyenge. az öngyilkost elgázoló sem lesz gyilkos, a piroson átrongyoló biciklis meg kb. ugyanaz a kategória... tesz érte.

csak körültekintően!

Mon3 2012.10.19. 12:52:03

@GG81: „beültél/feküdtél egy potenciális gyilkos mellé?”

Tettek róla, hogy ne tudjak tiltakozni...
Eszméletvesztésem és három nap amnéziám volt a fejsérülésem miatt. Másfél órát töltöttek a mentősök, azzal, hogy szállítható állapotba kerüljek. A szemtanuk többsége még a helyszíni szemlén is úgy tudta, hogy meghaltam. Köszönetet kell mondanom az egyik társatoknak, mert az idegsebészeten elintézte az üdülésemet. Érdekes, hogy ott nem találkoztam kerékpárral nyomorékká tett autóvezetőkkel. Vajon miért nem?
De amikor átnéztem az onkológiára, ott sem találkoztam a kerékpárosok "kipufogó gázaitól" tüdőrákot kapott emberekkel. Roppant érdekes volt.

Te be akarsz skatulyázni egy hozzád hasonló, korlátolt kategóriába engem, ami nem megy. Én is vezetek autót. Az asszonynak és nekem is van saját autóm. A munkám miatt én is rendszeresen vezetek. Tehát szükség van az autóra. Köztünk az a nagy különbség, hogy csak akkor veszem elő a kocsit, ha nagyobb távolságra megyek, vagy 50 kilónál nagyobb terhet kell elvinnem, és nem az autóban hizlalom a seggem, ill. nem a férfiasságom kompenzálására használom.
Én csak a kerékpárosokkal szembe tapasztalható agresszív viselkedés és a túlzott gépjárműforgalom ellen ágálok, ami a magas benzinár miatt egy kicsit visszafogottabb lett, és ez jelzi, hogy igazam van.

GG81 2012.10.19. 13:42:04

@Mon3: látod tudsz, te ha akarsz. korrekt írás, bár vigyázz mert vékonyjég! azzal, hogy autózól, ezek szerint van olyan, hogy kicsit autózni nagyon és egyáltalán nem. a kicsit autózó az még nem az egyáltalán nem autózó, tehát simán hozzárakod a tüdőmocskot bárki szervezetébe. csak szólok. engem például a repülés irritál, ami itt a helyben is szennyez a földön járatott motrokkal meg fent teszi tönkre a légkört.
milyen köztünkről beszélsz ember? szerencsére nem az az ing, amit magamra kellene vennem, mert én is minimalizálom az autóhasználatot, ráadásul a háztartásban 1 van csak, de meg kell járatni néhány naponta, ha már van... euro sok, leállós motorral, így egy pirosnál állva sem tolom a gázokat (senki, de még a bringások orra alá sem), hoppácska.
az értelmetlen autózást én sem szeretem, de nem tilthatod a szabad helyváltoztatásban, annak formájában az embereket, maximum ráveheted az alternatívák használatára. van aki végleg átül a bkv-ra vagy bringára, mert mondjuk nincs pénze a benzinre vagy egy komolyabb szervizre, hát ez van, de sokan inkább kb. nem esznek, de az autójukat működésben tartják. ezekkel mit kezdesz? ezek így fognak már kihalni, aztán 1-2 generációváltás és talán látható lesz némi változás.
süti beállítások módosítása