Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Óriás reklámokkal propagálják New York bringásítását

2012.09.12. 17:02 - kirk kapitány

2013 márciusára tervezik a New York-i kerékpárhálózat beindítását, de már most, a nagy kerékpáros bumm beindulása előtt megkezdődött a közvélemény megdolgozása.

6 Bike Like A NewYorker 47-75x71

A figyelemfelhívó kampány részeként többek között óriásplakátokat és útfelületi reklámokat helyeztek a város forgalmas részein.

10 Screw You Excuse Me 47-75x71

A hálózat beindítása után 10 ezer új bicikli jelenik majd meg Manhattan, Brooklyn és Queens utcáin, amelyeket 600 dokkoló helyen lehet majd bérbe venni. A felmérések szerint New Yorkban a napi utazások fele 2-3 kilométeres vagy annál rövidebb távolságra szól, a bérelhető kerékpárokkal ezeken a távokon próbálják meg kiváltani a gépjárműhasználatot.

46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr644772974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shopping 2012.09.12. 17:45:10

Lesz még ott jaj.
A fifth avenue-n nem 20al robognak a taxisok.

Egyébként is faszság biciklizni egy olyan városrészben mint Manhattan, ahol ennyi metró van.

És hova rakják a 10000 biciklit??? Egy olyan városban, ahol nincs szabad terulet. egy parkolóhely annyiba kerül mint egy azonos méretű lakás...

GaZe 2012.09.12. 18:50:41

@Shopping: esetleg a parkoló helyére?

veresspal 2012.09.12. 19:10:53

Nagyon szeretem a nyújorki mentalitást. Hosszabb ideig voltam kint, amikor hazajöttem, és arról áradoztam, milyen kedvesek, nyugodtak az emberek, mennyire segítőészek és barátságosak, a pösti és mucsai ismerőseim egyaránt hitetlenkedtek, mondván ők nem élnének ilyen nagy és barátságtalan városban, biztosan nagyon rideg. Bezzeg Pöst, ahol az utcát elárasztotta a primitvizmus és az agresszió, vagy mucsa, ahol a szomszéd hétvégén sikítózik, stb, az igen, szép magyar virtus.

uarempty 2012.09.12. 19:12:16

@Shopping: nem tom..mé nem megy metróval az olyan..ha nincs kiépítve normálisan a biciklis infrastruktúra, addig elég veszélyes...meg is látni az eredményét, főleg itthon.. :D

uarempty 2012.09.12. 19:14:29

@veresspal: főleg bruklin igaz?ny-ba mindenki egy angyal, és kolbászból van a kerítés.Átrepültél felette csak, vagy 1 napot voltál kint összesen? :D Nyilván sokkal jobb a helyzet, mint itthon egyébként.AMíg ugye nyakukba nem omlik 2 torony a fene nagy kedvességük jelképeként :D

balage28 2012.09.12. 19:25:27

Kínai negyedben még érteném is...

hird 2012.09.12. 21:36:08

@kohabitállak:
bameg ez nem biciklizés, ez extrém sport.
50-nel robogni egy busz seggében úgy, hogy nincs féked (igazi fék)...meg át a piroson, emberek között forgalomban
Ennek semmi köze a biciklizéshez...msx annyi mint az edzőtermi falmászásnak a biztosítás nélküli egyenes és sik sziklamászáshoz

Semmi bajom az extrém sportokkal - kell az adrenalin. Mondjuk a sziklamászók max magukat veszélyeztetik, de ezek a srácok a forgalomban sok embert, akinek semmi köze hozzájuk.

(Én is átmegyek a piroson bringával - de csak ha szétnéztem, hogy nem jön semmi, nem forgalomban)

Fikifiki 2012.09.12. 21:45:26

NYC valtozik, egyre tobb a biciklisav, az mas kerdes hogy a taxisok ott parkolnak.
Durvabb mint Pest, mindenki megy ossze vissza, at a piroson...
De menni fog.

SadBoobie (törölt) 2012.09.12. 21:48:20

2-3 km gyalog se kéne, hogy problémát okozzon, sőt mire az ember kibérli, majd leadja, addigra gyalog oda is érhet, ez is az is kb 30 perc alatt megvan.

zsocek 2012.09.12. 23:26:45

@uarempty: Brooklyn, nem bruklin, bugris. Amúgy nyilván a Bronxra gondoltál, ha egyátalán. Én elég sokat voltam ott, dolgoztam is, bicikliztem is, lényegesen biztonságosabb, mit pesten, mert ott az emberek vigyáznak egymásra. Ha egyszer arra jársz, majd megtapasztalod.
Az utolsó mondat viszont nem csak értelmetlen, de rendkívüli tahóságodról is árulkodik, pláne most, pár nappal 09/11 után.

TommyGun77 2012.09.12. 23:50:44

@zsocek: Lehet tahóság, én is sajnálom azt a 10e embert aki áldozat volt 9/11-ben de hányan haltak meg amerikai háborúban? Nem véletlen kapták azt a pofájukba már megbocsáss...háborúznak az olajért, irak sosem volt kisangyal de milyen kényelmesen átsiklik mindenki felette hogy irakban sosem találtak tömegpusztító fegyvereket, se atomot se vegyit, az amcsik...

halar 2012.09.12. 23:59:02

nem ujkeletu a bringaboom new yorkban:
www.youtube.com/watch?v=I3sGsno0uiE

ott is rájönnek hogy bringázni gyorsabb, olcsóbb, egyszerűbb és jobb érzés.

uarempty 2012.09.13. 01:09:52

@zsocek: 1. nem vagyok bugris 2. úgy hívom, ahogy akarom 3. jól tudom, amerikai katonák huggyoztak le halott keletieket... csak úgy, gondolom a kedvesség jelképeként, meg mészárolnak halomra nem messze, az olajért.De te csak bugrisozzál, meg tapsikoljál.
Tahóságról max a bugrisozásod árulkodik.és az, hogy nem tudsz értelmezni mondatot.A 911-et sajnálom mindet, elég durva, de ettől függetlenül nem vagyok szemellenzős birka, bocsi, te nyugodtan lehetsz az.De akkor hagyj, mr.bugristahó.

.45 caliber (törölt) 2012.09.13. 03:26:25

Valaki jelentkezzen ki elt mar NYC, vagy hozza kozeli helyen , mondjuk 25 eveket?
En igen, 31 eveket eltem ott, az itteni hozzaszoloknak fogalmuk sincs az egesz varos egy "liberalBolsi" feszek!

2012.09.13. 07:43:50

Most láttam a Premium Rush-t, (www.imdb.com/title/tt1547234/), az alapján úgy gondolom, hogy nem éppen veszélytelen, de klassz és hatékony lehet NY-ban bicajozni. Kiváncsi lennék, mennyire volt igaz a film.

2012.09.13. 08:14:31

Most komolyan, tízezer bicikli mit old meg egy sokmilliós városban?

2012.09.13. 08:16:27

@hird: "Én is átmegyek a piroson bringával"

Gratulálok.

Mon3 2012.09.13. 09:49:16

@_zulu_:

Én is átmegyek a piroson. Ezzel szoktam örületbe kergetni az autóstrollokat. Ha olyan piroshoz érek, ami nem kereszteződés, hanem csak egy zebra, akkor lepattanok és áttolom. Nincs szabály rá, hogy a zebrán csak egy irányban lehet gyalogosan átkelni.

2012.09.13. 09:51:51

@Mon3: "Nincs szabály rá, hogy a zebrán csak egy irányban lehet gyalogosan átkelni."

Osztán ennek mi köze van a piroshoz?

gregibroki 2012.09.13. 09:52:42

@Mon3: nagyon lelkes vagy, én egyszerűen átmegyek :)

2012.09.13. 09:55:10

@Mon3: Tudomásul kelleen venni, hogy van néhány olyan szabály, amit minden közlekedőnek minden körülmények között be kellene tartania, mert be nem tartásuk veszélyeztetés: Piros lámpa, stoptábla, macisajt. Ezek leszarása életveszélyes, ezt meg a biciklis trollok nem értik meg.

2012.09.13. 10:05:16

@SadBoobie: a kibérlés és leadás a kártyával kb 2*30mp

2012.09.13. 10:27:40

@_zulu_: ez így hülyeség, ahogy van. Kicsit átgondoltabban kellene támadni. :) Úgy tartják a féligazságok taktikailag sokkal sikeresebbek mert jobban lehet bullshitelni velük. Próbáld ki...

Sanus 2012.09.13. 10:29:00

@_zulu_: Na ja, a bringás és autós trollok miatt nem tud biztonságosan közlekedni a normális ember. De egyik sem érti meg, hogy nem csak a másik a hülye...

HencegőLajos 2012.09.13. 10:39:39

@kohabitállak: Belenéztem a filmbe. Véleményem: ezek a suttyó bringások tartják fenn a kerékpárosokkal szembeni gyűlöletet. Nem szép ilyet mondani, de én gyűlölöm őket. Más ember testi épségét, életét veszélyeztetik, indokolatlanul megijesztik a többi közlekedőt. Én mindenhova bringával járok, de ezeket a majmokat nagyon szívesen megverném. :(

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.13. 10:44:58

Na jó, az Új Városban ha autót vesz valaki, akkor igazolnia kell, hogy van parkolója is. A kerékpáros megoldás igazi megváltás lehet...

kohabitállak 2012.09.13. 11:22:10

@HencegőLajos: Lepődj meg>ezek a srácok nagyságrendekkel kevesebb balesetet okoznak mint a fogalmatlanul kóválygó városi divatbringások. Ugyanis tudnak kerékpározni>100%-ban arra koncentrálnak amit csinálnak, nem elmélázva lődörögnek (hiába gyök kettővel) a forgalomban>tudnak VEZETNI.

gregibroki 2012.09.13. 11:43:58

@kohabitállak: egyetértek, az első fixis videó életemben a MASH-hez köthető, ezek a gyerekek bármit megcsinálnak a bringájukkal, teljesen elvoltam utánna napokig
az autósokat pedig én is sok esetben sajnálom, tegnap tekertem a budai fő "kerékpárúton"- kíváncsiságból, szórakozásból- hát ajándék néhány biciklis képessége.
azoknak az autósoknak pedig azt üzenem, akik dudálnak és integetnek, majd a mutogatnak a járdára a budai felső rakparton: NEM FOGOK FELMENNI ARRA A SZARRA! :)

D4D 2012.09.13. 22:41:01

Egy másfél Budapest területű, Magyarországnyi lakosú várost hasonlítjuk Bp-hez kerékpáros szempontból?

Ezzel az erővel Apajpusztát is hasonlíthatnánk Tokióhoz.

DjKaller 2012.09.13. 23:30:51

@kohabitállak: Ettől még való igaz, hogy az emberben ellenérzést keltenek. Mint három éve bringázó, kerékpárosklubtag, igazi bikerarc, mondom ezt. Én egy Gianttel tolom, és Pesten is sokszor kiakaszt, mikor kerekezős társak ugyanúgy bevágódnak a zebrára, mint ebben a filmben. Ez tahóság! Lehet, hogy sosem lesz belőle baleset, de van udvariasság, előzékenység is a földön, meg kell adni a gyalogosoknak is az átjutás lehetőségét, nem beszélve arról, hogy bunkóság így sokkolni őket. Ugyanakkor a másik oldalt is nehezen értem meg, mikor vki megáll egy zebra előtt, pl. kiskörút, vásárcsarnok éjjel, vagy hajnalban, mikor sehol egy gyalogos és csak áll és várja hogy váltson a lámpa. Ez is túlzás! Nincsenek abszolút igazságok, a megoldás és a normális eljárás a kettő között van!

DjKaller 2012.09.13. 23:33:35

@D4D: Ez egy marhaság, nagyváros-nagyváros. Azért mert 10X annyian lakják még nem lesznek totál mások a körülmények. Ez csak a kiterjedésben jelent főleg különbséget, meg max helyenként a beépítettségben, de ettől még ugyanazokkal a gondokkal kell szembenézni egy 2 milliós és egy 10 milliós városban. Viszont egy 6000 fős település nyilván nem hasonlítható egy 2 millióshoz.

DjKaller 2012.09.13. 23:35:36

@D4D: Ha azt mondod Budapest és NYC nagyon más, mert egyikben 5-ször annyian laknak mint a másikban, akkor ezek szerint egy 1000 fős és egy 200 fős falu is totál más igaz? Ott is ötszörös a különbség, még is nagyon hasonlóak.

D4D 2012.09.14. 00:19:22

@DjKaller:

NYC területe 700 valahány négyzetkilométer, Budapesté 525.

tyberius 2012.09.14. 10:32:03

@the Static: Amúgy a film milyen? Megéri a mozijegy árát? :)

@D4D: Nem tudom, honnan jön ez a thread (ki hasonlította Budapestet New Yorkhoz), de a nagyobb népsűrűség még jobban is indokolja a bringás közlekedés fejlesztését - kisebbek a távolságok, kevesebb a hely.

@_zulu_: Sárga taxiból sincs sokkal több, mégis a város közlekedésének létfontosságú részét képezik.

ask.yahoo.com/20070321.html

Mellesleg itt is azt írják, hogy átlag 4,5 km-t tesznek meg az utasok, ami simán abszolválható lenne biciklivel, és nem is kerülne utanként 10 dollárba. :)

kohabitállak 2012.09.14. 10:43:03

@DjKaller: Már a CM posztokhoz is belinkeltem ezt a videót, mondván azok akik Budapesten kicsontoznák a "a felelőtlenül cikkázó" futárokat, mit szeretnének csinálni az ilyen figurákkal, helyszíni főbelövés pl.? Érdekes, egyetlen nagyhangú sem reagált a kérdésre... Én 13 év és több mint 100ezer Bp.-i kilométer bringázás után>én nyeretem! :)<,sok (kezdeti) év fixizés DH versenyzés után mondom>ezektől az arcoktól nem kell tartania senki közlekedőnek.

SadBoobie (törölt) 2012.09.14. 13:20:05

@KárászAti: ebben azért én kételkedem, de nézd el , túl szkeptikus vagyok, illetve a saját hazai mércémmel közelítem a dolgot.Igazából csak trollkodtam, nem tartom hosszútávon értelmes megoldásak a benzingőzben és méginkább dieselkoromban való sporttevékenység űzését az egyén szempontjából.
Kockázatok tekintetében kérdezze meg tűdőgondozóját, onkológusát....:-(
Gyakorlati szempontból pedig amelyik munkához nem kellenek személyes tárgyakat hurcolni (táska, stb) azt interneten keresztül, otthonról is lehet végezni a 21. században.

D4D 2012.09.14. 14:29:11

@tyberius:

ki hasonlította Budapestet New Yorkhoz?

- Több kommentben volt ilyen utalás.

HencegőLajos 2012.09.14. 14:32:30

@kohabitállak: Ezt írod: "Lepődj meg>ezek a srácok nagyságrendekkel kevesebb balesetet okoznak mint a fogalmatlanul kóválygó városi divatbringások." Nem hiszek neked. Kérem a statisztikádhoz a forrásokat. Állításod szerint tehát ha "n" számú szabálykövető (vagy legalábbis nem hazárdirozó) biciklis csinál pl. 1000 balesetet "m" idő alatt, akkor ilyen fantasztikus tudású "n" számú fixis fiatalember csak 1-2 balesetet csinál "m" idő alatt. Ugyanis gondolom tudod mi a nagyságrend fogalma!? ;) De értem én miről akarsz beszélni, csak nem hiszek neked. És hogy egy kicsit melléd álljak: nem a budapest 2-3 fixissel van a gond, hanem a 200-300 nagyon magabiztos faszfejre (elnézést a kifejezésért), aki úgy vezet mint egy örült. Közéjük tartozik érdekes módon egy csomó "világmegváltó" kiscsaj is. Néhány hatalmasan bunkó módon kerekezik. Még egyszer mondom gyűlölöm őket. Ők mérget öntenek a közlekedési társadalomba. Azért van ekkora feszültség. És egy megjegyzés arra, hogy ők mekkora királyistenek és mennyire tudnak vezetni: magatartásukkal akkor is megfélemlítik a többi közlekedőt. Olyan ez mintha téged körbe lőnélek, és nem érteném miért féltek a kis életed, hiszen én nagyon jól célzok ám. Érted miről beszélek?

HencegőLajos 2012.09.14. 14:36:37

javítás: "miért félted a kis életed"

kohabitállak 2012.09.14. 14:53:11

@HencegőLajos: Értem! :) A "statisztikám" 13 év és 100 ezernél több, bringán töltött idő tapasztalata. És én is ezt taglalom>a fogalmatlan, lépésben egyenesen haladni, kanyarodni nem tudó, full önérzetes, újdonsült bringázók hada a valódi veszélyforrás. Képtelenek fölfogni, ha városban tekernek, akkor nem egy szabadidős sporteszközt nyúznak, hanem KÖZLEKEDNEK. Úgy ülnek a bringára mint ha a metrón utaznának és a környező események tőlük függetlenül történnének. Egyébként igazad van, gyalogosra a frászt hozni a zebrán, tényleg nem etikus, főleg mert ebben a városban nincsenek ehhez a helyzethez hozzá edződve.

Mon3 2012.09.16. 00:45:34

@_zulu_: Hát a jóisten nem sok észt osztott neked. Épp azt mondtam, hogy nincs tilalom rá.

Amerikában egy srác kikerült egy kerékpársávon szabálytalanul parkírozó autót, ezért egy ottani "sün" megbüntette, hiába hivatkozott rá, hogy nem tudott volna tovább haladni az úton. Persze a hülye yard le se szarta a szabálytalan autóst. Utána a srác – mivel egy nagy adag kaszkadőr vénával rendelkezett - feltöltött egy videót, melyen csökönyösen csak a kerékpárúton hajtott, s jó nagyokat zakózott a sok hülye szabálytalan autós miatt, de szigorúan betartotta a rendőr utasítását. Valahogy ehhez a hülye zsaruhoz hasonlítasz. „A szabál az szabál.”

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2012.09.17. 17:18:33

@D4D: A múltkor pont az ellenkezőjével érveltél, akkor túl kicsinek találtad a többi várost.

D4D 2012.09.17. 19:44:29

@B0BDobalina:

" túl kicsinek találtad a többi várost."

- Melyiket? Amelyiknek 2000 lakosa volt?

Hasonlót a hasonlóval kell hasonlítani. Ennyi.

Sanus 2012.09.18. 10:13:35

@kohabitállak: "lépésben egyenesen haladni, kanyarodni nem tudó, full önérzetes, újdonsült bringázók hada a valódi veszélyforrás. Képtelenek fölfogni, ha városban tekernek, akkor nem egy szabadidős sporteszközt nyúznak, hanem KÖZLEKEDNEK."

Ezzel egyetértek, de sajnos a másik oldalon is ott vannak az ugyanilyen arcok, akik azt hiszik, hogy a gázpedál tiprása az már autóvezetés, miközben elfelejtik, hogy ez nem az NFS a játékkonzoljukon. Különben is nekik van jogsijuk és akkor már közlekedni is tudnak... Lóf@szt. Ezek az arcok sokkal veszélyesebbek és szvsz jobban megfélelmlítik a közlekedésben résztvevőket mint egy önérzetes bringás ribi. Mondom ezt évi kb. 30ezer km autóvezetés és több mint 20 év országúti bringázás tapasztalatával. De ami igaz az igaz, az ilyen típusú emberek "mérget öntenek a közlekedési társadalomba", ahogy HencegőLajos is írta.
A gyalogosok némelyike meg egy külön állatfajta. Akire más közlekedő -még ha szabálytalan is - a frászt tudja hozni, az meg is érdemli, mert nem figyel - gyalogosról beszélek. Gyalogosan is kutya kötelessége figyelni a többi közlekedőre, a járdán is, mert NINCS EGYEDÜL!
süti beállítások módosítása