Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Elmarad az őszi Critical Mass

2012.09.05. 11:17 - kirk kapitány

Információink szerint 2012-ben megtörik az immár évtizedes hagyomány, és nem lesz biciklis felvonulás a fővárosban az autómentes napon.

A Critical Mass honlapja szerint a szervezők megkezdték ugyan a felkészülést a rendszerint több tízezres rendezvény összehozására, de az elmúlt napokban mégis változtattak álláspontjukon.

A szervezői mag szerint a CM felvonulásai elmúlt években Budapesten betöltötték szerepüket, megtörték az alapvető félelmet a kerékpározás biztonságosságát illetően, de már nem a sok konfliktussal járó tömegfelvonulások miatt növekszik a bringások száma. A kerékpározás sokak számára divat, sport és szükséglet lett, ezért már nem feltétlen kell évente kétszer lezárni a belvárost.

Címkék: critical mass

141 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr214756471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panka 2012.09.05. 12:06:49

Én már csak ritkán megyek vissza a fővárosba, mert elköltöztem, de legutóbbi ottjártamkor elborzasztott, hogy gumi flip-floppban, lobogó szoknyában, vállon lógó táskával, sisak nélkül tekertek az autók közt a lányok. Csak kapkodtam a fejem, olyan veszélyesnek látszott, aztán az Astoriánál ott feküdt egy, vérző fejjel az aszfalton, elcsapták, naná.
Ha már muszáj bringázni, akkor kérem szépen, alkalmas szerkóban! Hegyet se mászunk flip-flopban, autót se vezetünk tűsarkúban, mert veszélyes. Ennyit akartam hozzáfűzni, köszönöm. Ja, és a kresz-t se árt bemagolni előbb.

Jucus40 2012.09.05. 12:08:11

@Dr. GGG77: Az! Divat! Női nadrágban kipucsitott hátsóval a busz előtt a sáv közepén menni.

Feyd Rautha 2012.09.05. 12:08:58

Okos döntés és logikus végre.

panka 2012.09.05. 12:09:36

@L.K.R.: Hát ja, basszus, pedig hogy kitaláltam már elméletben, hogy nem erkölcstan kell ide a kisiskolásoknak, hanem kresz tantárgy kötelezően, kétévenként vizsgával, különben csak kísérettel közlekedhetnének még gyalog is.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.05. 12:10:14

Nem értem, miért? Bölcs Vezér szólt, hogy nem szereti a tömeget?

ntn 2012.09.05. 12:13:19

én pl szoktam 'indexelni', még akkor is, ha épp autóval közlekedem. meg sáv közepén tekerni is, mivel nem vagyok köteles a padka mellett a mocsokban, törmelékben, üvegszilánkokban percenként defektet kapni. ugyanez a bringaút-téma is, ha használhatatlan, akkor nem használom, hiába van ott.

Malachi 2012.09.05. 12:13:58

@((Adam)): nem tudom, nem életszerű az egész helyzet nekem. jogsim lassan 20 éve van, és gyakorlatilag biciklin nőttem fel, de nem tudom összehozni a Budapest+bringázás kombót egyszerűen.

ugye kerékpárút az nagyon kevés helyen van.

ha a forgalomban megyek, az átlag hetvennel robogó járműveket tartom fel valamennyire. ha a járdán, a gyalogosokat veszélyeztetem, mert nincsenek általában felkészülve rám. meg nem is haladok igazán, akkor meg minek a kerékpár. én nem látok itt optimális megoldást.

ha lenne, le se lehetne robbantani a nyeregből, imádok biciklizni.

Ganésha (törölt) 2012.09.05. 12:15:49

Eszerint immár összegyűlt a kritikus tömeg. Na bumm, s nemsokára felragyog az új kor csillaga.

dr. pretender 2012.09.05. 12:18:11

mint gyalogos, azt mondom, hogy a bp-i autósoknál csak a bp-i biciklisek a nagyobb tahók... sajnos.

DjZoNe · http://djz.hu/blog/ 2012.09.05. 12:18:12

De jó, eggyel több napon lehet majd emberi módon közlekedni a városban.

fehso2 2012.09.05. 12:18:49

Végre!

Korábban jó hangulatú volt ez a rendezvény, de elbunkósodott a sok szararc bringástól, akik ellepik az utakat amúgy nap, mint nap.

(egy 32 éve kerékpározó)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.09.05. 12:21:05

A szegedi Critical Masson szeptember 22-én 16:00-18:00-ig minden résztvevőt szeretettel várunk :) Indulás: Aradi vértanúk tere, majd Rakpart, Tisza Lajos körúton az Anna kútig, majd fel a Kossuth Lajos sugárúton a gigagörforgalomig, a végig a nemrég felújított Rókusi körúton a Csongárdi sugárútig, majd a Brüsszeli és Római körutak érintésével a Bertalan hídon állunk meg emelni először. Ezt követően az újszegedi Liget megkerülésével feltekerünk a Belvárosi hídra, ahol ismét megemeljük a kerót. Végül eltekerünk a Széchenyi tér és a Kárász utca mellett, majd egy rövid Tisza Lajos körúti szakaszt és a Dugonics téri körforgalom érintését követően teszünk egy kört a Petőfi Sándor sugárút - Bécsi körút - Szentháromság utcán keresztül vissza az Aradi vértanúk terére, ahol befejeződik az örömünnep :)
Rendezők jelentkezését is várjuk a cm_rendezo@mpp.hu e-mail címen.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.09.05. 12:22:37

@Malachi: Bátraké a szerencse. Kezdd el a bp-i biciklizést, és rájössz, hogy érdemes. A BKV-nál szinte mindig gyorsabb, kivétel: hegymenet, valamint a metrók, egy-két expresszbusz és a HÉV vonalain, de csak akkor, ha a kiindulópontod és az úticélod is egy-egy megállóban van. Ha már párszáz métert kell menni előtte meg utána, pláne ha átszállásos az út, akkor ezekben az esetekben is a bicikli a gyorsabb. Persze nem Marinéni 7 km/h-s tempójában, de feltételezem, hogy te jó kondiban vagy.

litespeed69 2012.09.05. 12:24:07

én egy kritikus egyed vagyok. főleg bringával, néha kocsival. ti pedig faszok vagytok, szopogassátok tovább egymást!

Malachi 2012.09.05. 12:27:41

@bm613: köszi, hát, talán megpróbálom. de nem valószínű. :)

amúgy érdekesebb, ha elolvassátok az eredeti blogbejegyzést, hogy végleg vége, jövő tavasszal lesz az utolsó, de már az sem teljesen biztos.

ezt viszont sajnálom, évi egy az beleférne - de bonyolultabb ez az ügy, mint elsőre gondoltam.

Darázs Csaba 2012.09.05. 12:29:57

Biciklizni csak pontosan, szépen
S ha kérhetném: vidéken

ntn 2012.09.05. 12:32:50

@Darázs Csaba: a második rész nem fog menni, de remélem azért nincs harag

Qju 2012.09.05. 12:35:33

Ha úgyis autómentes nap lesz. (gyakorlatilag elég lenne a szgk. részére kijárási tilalmat hirdetni erre a napra) :) Akkor a kerékpárosoké lesz az egész főváros és okafogyottá válik a belváros lezárása. Ezt a dolgot nem csak évente 2 alkalommal hanem 365-ször is meg lehetne ismételni. A belvárosban mindenképp.

Nevem Earl 2012.09.05. 12:36:31

Kár érte, jó móka volt. Mondjuk egyedül bringázni is az.

Ványadt bácsi 2012.09.05. 12:40:05

minden nap bringával járok, gyakorlatilag mindenhova a városban, dolgozni, bevásárolni, ügyet intézni. van jogosítványom is, de ezt javarészt vidéki utakra használom. nyilván minél több a bringás, arányosan annál több a hülye is köztük, ezért tökéletesen egyetértek azokkal, akik KRESZ tudást követelnek minden bringástól! szerintem egyébként sokkal normálisabbak az autósok a kerékpárosokkal, mint pár éve, és ezt személy szerint nagyon köszönöm! még két dolog: nem minden szabálysértés főbenjáró bűn (forgalmas helyen, piroson áthaladás persze, hogy az); bringaút, sáv, ajánlott útvonal nagyon sok van Budapesten, én pl. majd mindenhova el tudok jutni szabályosan, biztonságosan, tehát ennek hiányára hivatkozni utoljára 5 évvel ezelőtt volt jogos.

GL-581 g 2012.09.05. 12:45:07

Elmarad a donorfelvonulás? Brühühű! :P
Esetleg a parádézás helyett el lehetne járni KRSZ-tanfolyamokra. Talán kevesebb fehér bigikli kéne, gyerekek.

@Joe the Wizz: Tökéletesen egyetértek! Sajnos sok a pökhendi félhülye, aki azt hiszi, hogy onnantól, hogy ő biciklin ül, rögtön felsőbbrendű, és mindenhez joga van. Nem kéne ide más: egy 3 hetes rendőrségi akció, ahol a változatosság kedvéért a bringásokat szívatják. Néhány vaskos büntetés, és rögtön tudnák, mi az a bukósisak, és mi az a KRESZ. :)

@Qju: Az anyádért induló mentő részére is elég lenne kijárási tilalmat elrendelni, te fasiszta barom. Nem mindenki dolgozik futárként egy tofuétteremben, hogy rövidgatyában járhasson dolgozni.

A magadfajta bringanácik miatt utálom a biciklistákat.

2012.09.05. 12:45:32

A következő kritikus tömeg célja- legyen a benzines és dízel autók kiszorítása. Bírnám ha Budapesten csak hibrid (vagy csak elektromos) autókkal közlekednének!

(nagy távolságra nem valók ez világos. - de ügyet intézni, munkába elmenni 50 km belülre simán jók lennének!)

A CM-nek köszönöm, hogy tevékenységükkel átformálták az autósok és a többi társadalmi szereplő (politikusok, önkormányzatok, átlagemberek) gondolkodását és hozzáállását a kerékpáros közlekedéshez!
Remélem ha úgy érzik, hogy változóban (eltűnőben) van ez a pozitív szemlélet, akkor újra megszervezik a KRITIKUS TÖMEGET!

Johnny336 2012.09.05. 12:47:07

Meg kéne próbálni úgy közlekedni, hogy nem képzeljék magunkat háborús övezetbe, ahol az autósok mindig minket akarnak kinyírni.
El akarnak jutni A-ból B-be, váratlan negatív esemény nélkül. Ahogy a bringás is.
Mi lenne, ha együtt közlekednénk, nem azt akarnánk, hogy tiltsák ki az autósokat, tiltsák ki a bringásokat?
Ez egy társasjáték - ha az egyik oldal gyökér, akkor a másik is az lesz.

Funkerman 2012.09.05. 12:47:08

@btomi1980a: Mér ha részeg lett volna akkor mi van?

öt görög 2012.09.05. 12:51:40

@vágtázó halottkém: milyen kár, hogy baromi sokan pont nagy távolságról járnak be dolgozni, ugye.

KergeK@csa 2012.09.05. 12:53:02

@GL-581 g: "Néhány vaskos büntetés, és rögtön tudnák, mi az a bukósisak, és mi az a KRESZ. :)"

Jó nagy hülye vagy, hogy bukósisak ügyben a KRESZ-re hivatkozol, mikor sehol nem szerepel olyan benne, hogy kötelező lenne a viselete városban. :)
Öngól.

2012.09.05. 12:55:14

Évi 8000 km-t tekerek BP-en (télen is) és 10-15000 km-t ótózok (és nem vagyok futár). Egyre több bringás tartja be a szabályokat. Egyre biztonságosabb kerékpárral közlekedni. De még mindig
- sok autós nem adja meg az elsőbbséget a gyalogosnak, bringásnak ott, ahol pedig kéne
- sok a színvak és a járdázó bringás
- sok a bringaúton "piknikező" autós, gyalogos

És sajnos erősen nő a bringa úton közlekedő motorosok száma, és egyre többször szorít le a szemből előző autós.

2012.09.05. 12:55:14

Én szeretnék egy bicikliutat vagy legalább sávot a Bartók Béla útra. Légyszi.

Qju 2012.09.05. 12:55:35

@GL-581 g: Szerintem összetévesztettél magaddal.
A mentő, a tűzoltó és a busz az nem szgk. Egyébként már több 12 éve nincs szüksége orvosi ellátásra anyámnak.

@vágtázó halottkém: Teljesen egyet értek veled.

Funkerman 2012.09.05. 12:56:33

@szájhúzó kutya: Hagyjuk már ezt a nagy gyalogos fetisizálást. A gyalogos a legbirkább, legfigyelmetlenebb, a közlekedés szabályaiba legjobban beleszaró élőlény.
Napi szinten tologatják át anyukák a babakocsit a piroson úgy, hogy semerre nem néznek el. Gyerekkel kézenfogva mennek szintén a piroson. Ez a példamutatás, gratulálok.

captainm 2012.09.05. 12:57:04

Őszintén én nem örültem a Critical Mass rendezvényeknek. Kerékpáros vagyok, minden nap tekerek a belvárosban, ahol van bringaút csak ott és néha elborzaszt az emberek hülyesége legyen az gyalogos, bringás, vagy autóvezető. Egy CM rendezvény alatt rendszerint a biztonság és a kressz az, ami a háttérbe szorul sajnos, az elkövetkező hasonló rendezvényeknek már nem a bringa népszerűsítését, hanem a józan szemléletű közlekedést adnám célkitűzésként, mert sajnos abból szenvedünk hiányt, nem kerékpárosokból és bringautakból.

KergeK@csa 2012.09.05. 12:57:28

@Johnny336: Mert mindkét oldalon adott x%, aki retardált, teljesen függetlenül attól, hogy mivel közlekedik. Sőt, a gyalogosoknál is emgvan ez az arány.
Konkluzió: Magyarországon az emberek x%-a retardált, aki mindenki mást ki akar tiltani, aki nem ugyanazzal jár, mint ő.

Én "csupán" nekiállnék büntetni a rendőrség helyében:
- biciklis átment a piroson? 20 rugó.
- biciklis járdázik? 10 rugó.
- biciklis nem állt meg a zebránál? 10 rugó.
- autós nem állt meg a zebránál? 30 rugó.
- autós nem indexelt? 20 rugó.
- autós szabálytalanul parkolt? 30 rugó.
- gyalogos átment a piroson? 10 rugó.
- gyalogos a bicikliúton ment? 10 rugó.

Mindenkit szankcionálni kéne, nem csak évente kétszer rászállni egyik vagy másik szereplőre.
Ja, hogy ehhez ki kéne a semmirekellő rendőröknek emelni a seggüket a kocsiból?

KergeK@csa 2012.09.05. 12:58:30

@Voodookoop: nyomvonalról már esett szó, sőt megnyitott buszsávról is. (külön sávnak nincs elég hely.)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.09.05. 12:59:37

Rendszerszinten több 10 ezres? Milyen rendszer? Mit jelent ez a szó ott?

labi 2012.09.05. 13:01:02

@panka: "Én már csak ritkán megyek vissza a fővárosba, mert elköltöztem, de legutóbbi ottjártamkor elborzasztott, hogy gumi flip-floppban, lobogó szoknyában, vállon lógó táskával, sisak nélkül tekertek az autók közt a lányok."

Mostanában már a feketeruhás-gázpalackos-kapakeresztbe-szatyorakormányon részt szokod vidéken? :)

Ványadt bácsi 2012.09.05. 13:05:16

@Voodookoop: melyik részére? a Karolina úttól van, az előtte lévő szakaszon hiányzik, de az szerintem jelen állapotában túl forgalmas, hogy a kocabringásokat is ráengedjék.

segabor 2012.09.05. 13:07:21

Úgy vélem, a CM beteljesítette nemes küldetését, sikerrel. Minden elismerésem a szervezőknek, korrekt és jó munkát végeztek.

Silent Bob 2012.09.05. 13:07:59

@kasza003: Szóval tulajdonképpen sok barom van ebben a városban. :)

Oscee 2012.09.05. 13:09:17

A biciklis tanuljon meg repülni, mert járdára nem való, úttestre nem való a járdán illetve úttesten közlekedők szerint. Ja hogy bicikliút sincs, nem marad más hátra, mint repülni!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.09.05. 13:10:12

@labi: Meglepődnél, ha látnád vidéken mennyire kulturáltabban tekernek az emberek. Érdekes, nincs is konfliktus, mint pesten...

labi 2012.09.05. 13:10:24

Nos, a CM elmaradása kicsit olyan nekem, mint ha a kezemet ütném a kalapáccsal és akkor jó ha nem találom el.
Ennyi CM után egész szinpatikusak lettek attól, hogy idén nem lesz. Tudok neki örülni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.09.05. 13:11:42

@KergeK@csa: Ugyan már. Sokkal egyszerűbb aludni az automata trafipax mellett a klímás kocsiban, a rendszer meg névtelenül küldi a csekket. No de 40 fokban elkapni egy lelki beteg bringást, vagy szenilis gyalogost...

labi 2012.09.05. 13:13:53

@Oscee: "A biciklis tanuljon meg repülni, mert járdára nem való, úttestre nem való a járdán illetve úttesten közlekedők szerint."

A pilóták szerint a levegőbe se valók.
Amúgy a bringának valóban ez a baja. Járdára gyors, úttestre lassú. Mindenhova meg nem lehet sávot építeni, meg amúgy is drága és ha kész akkor is fikázzák a bringások. Függetlenül attól hogy milyen lett.

labi 2012.09.05. 13:15:50

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Meglepődnél, ha látnád vidéken mennyire kulturáltabban tekernek az emberek."

Ej-ej, azt feltételezed hogy fővárosi vagyok, pedig még csak nem is városi... Szóval van alkalmam látni hogy bringázik Pesta bácsi és Bori néni. :)

Ványadt bácsi 2012.09.05. 13:17:40

@Oscee: ez a járdázás is olyan kérdés, amit differenciálni kéne, pl. a Dózsa Görgy út egyes részei túl forgalmasak egy gyakorlatlan bringásnak, de a járda széles és alacsony forgalmú (pl. az Állatkert és Lehel út között), ott nem szokott probléma lenni a bringás-gyalogos együttélésből. sőt az egy "ajánlott" kerékpáros útvonal is, soha nem szólt érte rendőr, pedig gyakran állnak mellette. a belvárosban viszont nagyon zavaró a járdázó bringás, ezt aláírom. nem csak a szabályokat kell böngészni, hanem józan paraszti ésszel kell gondolkozni.

GL-581 g 2012.09.05. 13:18:15

@KergeK@csa:
1. Szövegértés, tofufutár, szövegértés.
2. Nem tudom, hogy a KRESZ mit ír elő a bringásoknak. Mert nem vagyok bringás. Sajnos a nagypofájú biciklis wannabe-zöldek többsége sem tudja, hogy KRESZ mit ír elő a bringásoknak.

@Qju: Miért is kéne kitiltani az autókat a városból? Azért, hogy kényelmesen tudjatok közlekedni egy sportszerrel? Bringanácik vagytok, pontosan ugyanolyan gusztustalanok, mint a valódi nácik.

Egyetlen kérdés a nagy zöld kerékpáros mozgalomhoz:

Amikor a Madárhegyen 2 Ikarus busz és 30 autó zötyög felfelé 15-tel és f0ssa a kipufogógázt, mert egy kétkerekű hülye a sávban teker ahelyett, hogy az út mellett futó bicikliutat választaná, vajon mennyire környezetbarát a kerékpározás?

Amikor egy okos biciklista kitalálja, hogy a pesti rakpartból csináljanak bringautat, mert még azt sem tudja az idiótája, hogy a rakpart fölött ott a bicikliút, vajon miért tartom pökhendi korlátolt majmoknak a bringával divatozó nyomorultakat?

Kedves biciklis mozgalom: az okoskodás, mások korlátozásának követelése és a kedvezmények-jogok kiharcolása után nem lenne ideje kicsit fejlődni és a kötelességekre is jobban odafigyelni?

A járdán lecsilingelős, Madárhegyen forgalmat feltartós, zebrán majdnem elcsapós, körülnézés nélkül elémvágós biciklisták tömegét viszonylag nehéz szeretni.
És ide biza bünti kell: bírság, bírság és bírság.
Talán egyszer megtanulja a sok kétkerekű paraszt...

tmm 2012.09.05. 13:18:24

Ha már csak kevés embert zavar a critical mass, akkor nincs is értelme? Állítólag nem csak a tömegnövelés volt a céljuk, hanem, hogy rendesebben is közlekedjünk. Ebben még nem látok áttörést, csak fényt az alagút végén. Most kéne még rátenni egy lapáttal. Bár nem én szerveztem, nem ugatok bele.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.09.05. 13:19:57

A teljes autós társadalom nevében köszönjük!

SubaruStage2 2012.09.05. 13:20:40

Mindíg a màsik a hülye. Ha autozol a gyalogos, bringàs. Ha gyalogos vagy akkor az autos, bringàs stb...

A bringa nem qrja szét az utakat, tisztàbb marad a levegô
sportsz kicsit, kis költsègekkel jàr,
nem generàl dugòt. Az auto meg mondjuk kènyelmes :-)

Egyallampolgar 2012.09.05. 13:21:27

Kedves CM szervezők, egyetértek a döntéssel. Azt gondolom sokat tettek a tömegdemostrációk és egyéb események ahhoz, hogy a kerékpáros közlekedés Budapesten a jelenlegi szintre emelkedjen. Ma már sokkal jobb bringázni hazánkban mint 7-8 éve. Tavasszal ott leszek :)

ZBR 2012.09.05. 13:21:29

@btomi1980a:
Megszondáztattad, onnan tudod? :)

global 2012.09.05. 13:25:01

Azért azok az autósok, akik gyakorlatilag kitiltanák Budapestről a bringásokat, gondolkodjanak el a következményeken is.
"Budapesten a lakosság 14 százaléka használt biciklit közlekedési eszközként márciusban" - HVG. Ha ők a jó pesti szokásoknak megfelelően 1 fő/autó arányban kiszabadulnának az utakra, vajon milyen dugók lennének - és szerintem ezen bringások nagy része nem azért teker, mert nem tud megvenni pl. egy szutyok Corsát.

Az már csak hab a tortán, hogy az autósok egy jelentős része az agglomerációból érkezik, telefüstöli a várost, majd hazamegy és fikázza Budapestet, hogy milyen szmogos, amit pont - részben - az ő autója is okoz.

Jucus40 2012.09.05. 13:26:29

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Igaz! Pedig ott a 80 éves nénik, bácsik nem szórakozásból csinálják! Mikor viharos szélben tekernek be a falutól 6 km-re lévő tanyáról kenyérért, vagy az orvoshoz.

loopketa 2012.09.05. 13:28:01

@btomi1980a:

Ugy kell neked, alltal volna szabalyosan. Tortuk mar le hasonlo tetuknek a tukret... Ne logjal be a bicajutra. :facepalm:

Zebrateve 2012.09.05. 13:33:33

@KergeK@csa: Járdázását miképpen bünteted, amikor nincs hozzá számonkérhető, nem gumiparagrafus? "Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan..." Ki dönti el? Nagyforgalmú, teljesen szétjárt, nyomvályús utakon, buszsávokon mit csináljak? És ha a sáv közepén megyek, az a baj? Ha a járdán, az a baj?

2012.09.05. 13:36:06

@Silent Bob: Ja. Mert nagy város. De csökken a számuk, vagy rejtőzködnek. Talán az unokáinknak már élhető várost hagyunk örökül.

Zebrateve 2012.09.05. 13:37:14

@Ványadt bácsi: Az említett szakaszon pl. van gyalog- és kerékpárút, azért nem szólít le a rendőrbácsi.

Silent Bob 2012.09.05. 13:41:34

@Zebrateve: Vágány utca és a Lehel közt nincs. De tényleg nem szól a yard, kezdő koromban én is találkoztam ott velük.

Zebrateve 2012.09.05. 13:42:13

@Jucus40: És aztán esetleg a faluban a járdán tekernek, fél méterre a kaputól, amin bármikor kijöhet valaki?

Én se szórakozásból tekerek, hanem kenyérért. Átvitt meg átvitetlen értelemben is. Csak Budapesten. És nem vagyok 80, de igyekszem. Ez a másik ok, amiért tekerek (egészséges életmód, ilyesmi).

fordfairlane 2012.09.05. 13:43:51

mint autós és bringás kikérem magamnak, hogy bárki is kritizáljon. autóval közlekedők és bringával közlekedők között is ugyanannyi arányban látok bunkókat, kiskirályokat, akiknek az elsőbbségadás vagy a KRESZ egyéb paragrafusai számukra csak valami opcionális dolog.
autósként is már okoztak nekem balesetet, vagy kellett kivédenem balesetet, és bringásként is. nem az számít, hogy mivel közlekedsz, hanem az, hogy hogyan és hogy odafigyelsz-e a többi közlekedésben résztvevő járműre, emberre.
kirívó esetek mindkét oldalon vannak.
az meg hogy milyen ugyanazon az úton kocsival menni és bringával, egy kicst más kérdés. aki bringázik, tudja milyen macskakövön vagy kátyús úton tekerni (és itt halkan megjegyezném, hogy ez vonatkozik a bicikliutakra is, bár ott macskakó valóban nincs, csak kátyú, és göröngyös útfelület) és ez innentől kezdve mindent megmagyaráz. azért, mert ott van mellettem a bicikliút - ami totál szar - hadd tekerhessek már a kétszer két sávon, lehúzódva (már-már meghunyászkodva) az út szélén. a bicikli is egy jármű és jogom van részt venni a közlekedésben.
a szabályokat meg mindenki tartsa be. és tisztelet, alázat a másik felé. ez egyébként - sajnos - mostanában az élet minden területén hiányt szenved.

KergeK@csa 2012.09.05. 13:50:39

@Zebrateve: Kockaköves utat bíróság már elfogadott alkalmatlannak, a valuysodas merteketol fugg a dolog.
A hivatalos allasfoglalas szerint a nagy forgalom NEM minosul alkalmatlannak az ut.
Buszsavon nem mehetsz, ha nincs tabla. (targyalas alatt van meg tobb tabla, illetve az osszesre kiterjesztes.)
A savban mar nem kell jobbra tarani, legalisan mehetsz kozepen is, nem kell az ajtonyitastol, szilankoktol tartanod az utszelen. Aki dudal, bekaphatja, ne akarja felulirni a kreszt. Ettol fuggetlenul elozekenyen el lehet engedni a buszt/autot, ha el tudod. (plane, ha szabalytalanul mesz a buszsavban...)
Jardan alapesetben nem mehetsz, kiveve ha ut alkalmatlan vagy 12 evesnel fiatalabb vagy a bringaut van oda vezetve.

Nagyjabol ennyi. :)

Ványadt bácsi 2012.09.05. 13:50:54

@Zebrateve: tévedés, kerékpárút csak a Vágány utcáig van (az Állatkert felől a vasúti felüljáróig), utána csak járda. kint van a kerékpárút vége tábla is. a kerékpárút a Vágány utcában folytatódik, egy másik irányba.

KergeK@csa 2012.09.05. 13:52:37

@fordfairlane: kihagytad a viacolor-bol epitett bicikliutakat, hogy rohadjon le a keze annak, aki ilyet tervez....

ntn 2012.09.05. 13:59:07

@fordfairlane: sajnos azért a térkővel elég sokan próbálkoztak kerékpárút gyanánt. a könyves kálmán krt. mellett van pl ilyen a lágymányosi környékén, ha jól emlékszem. nyilván aki ezeket építi, nem nagyon tekert még életében.

ex-dr. vuk 2012.09.05. 14:13:58

De ki hekkelte meg a CM oldalat?

ntn 2012.09.05. 14:19:05

@ex-dr. vuk: nyilván az örmények

Azazael 2012.09.05. 14:33:48

Szórakoztató volt végigolvasni a kommenteket. Kommentharczosok.

Zebrateve 2012.09.05. 14:45:25

@KergeK@csa: OK, köszönöm a kiegészítéseket. Akkor folytatom: a hivatalos állásfoglalás nem jogszabály. A bíróság eldönti, ez OK, bár vicces, hogy a jogszabályt a közlekedőnek kell alkalmaznia, aztán majd a bíróság megmondja, hogy szerinte hogy gondolta ugyanezt a jogalkotó.
Nem is mondtam, hogy tábla nélkül használnám a buszsávot.
De, jobbra kell tartani, de az útviszonyoknak megfelelően.
A járdázást nem is alapesetként tüntettem fel. Te csak annyit írtál: járdázás = 10 rongy. Én meg írtam, hogy nem feltétlenül. Még a gyalogos a kerékpárúton ment kitétel az, amibe bele lehet kötni, mert használhatja szabályosan, bizonyos esetekben. Bár úgy látom, ezt te is tudod, csak kissé hirtelen írtál.

Zebrateve 2012.09.05. 14:53:45

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Esetleg azért nincs (annyi) konfliktus, mert jóval kisebb a forgalom, ezért nem okoz akkora gondot, hogy ha valaki nem megfelelően közlekedik, mert van hely és idő kikerülni?

@Jucus40: Értsem ironikusan? Esetleg valami ellenérv?

Dr. GGG77 2012.09.05. 14:58:40

@ntn: "ugyanez a bringaút-téma is, ha használhatatlan, akkor nem használom, hiába van ott."

Majd én a kocsival is így fogok gondlokodni. Ha nem tetszik az úttest irány a járda, bringaút, a park! Na, mit szólsz?
Csak azért csináljátok, mert nem kaptok a rendőrtől egy 30 ezres csekket egy-egy ilyen akciótok után.

Dr. GGG77 2012.09.05. 15:03:12

A döntést egyébként csak üdvözölni tudom, a CM arra volt jó, hogy a felelőtlen, félalkesz, divatbringások számát növelje.
Tisztelet azoknak, akik tudnak normálisan, az alapvető szabályokat (piros lámpa, jobbkéz, zebrán nem teker, járdán nem teker, stb) betartva biciklizni!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.09.05. 15:08:28

@Zebrateve: Nem hinném, hogy vidéken kisebb lenne a biciGli forgalom. Ha nem ér véget számodra a világ pest határánál, majd nézz meg egy alföldi városot.

hegyilany 2012.09.05. 15:10:26

@labi: De, a tapasztalat azt mutatja, mindenhova lehet bringasávot építeni (lásd Hollandia, Dánia), csak az a közlekedés más szereplői részéről lemondással jár. De ez lassan úgyis fejlődik, az igényekhez igazodva.

ntn 2012.09.05. 15:19:23

@Dr. GGG77: próbálj meg egyszer kerékpározni, és lehet, hogy megérted, amit írtam. nem a nemtetszés a baj egyes bringautakkal, hanem a használhatatlanság. ezek miatt pedig nem fogok mountain bike-kal közlekedni, mert az nem közlekedésre való. amivel viszont haladni tudok normális tempóban, azzal nem tudok a bringaúton. autóval is hajtottam már sötétben akkora kátyúba, hogy szépen felütötte a felnit. csak ezeket néhány ilyen eset, esetleg baleset után valahogy kijavítják, viszont a kerékpárútra meg sz@rnak magasról.

btomi1980a 2012.09.05. 16:31:56

@loopketa:

Szabályosan parkoltam te paraszt! Nem lógtam ki, nem rossz helyen álltam, nem akadályoztam senkit!
A faszfej bringás szabálytalanul közlekedett, nem tudott megállni, csak úgy, hogy nekihajtott az autómnak! Majd amikor segítséget nyújtottak volna neki, látván az autón okozott kárt, kúrva gyorsan felpattant a bringára és eliszkolt!

Remélem beszopjátok és kötelező lesz a rendszám és a biztosítás, majd meglesem mekkora lesz a szátok a Kúrva anyátok! (felelősségre vonás azon az oldalon is)

Fizetett blogger 2012.09.05. 18:27:10

ELTŰNT AZ ALÁBBI HOZZÁSZÓLÁS:

Fizetett blogger 2012.09.05. 16:42:08
A két szervezetre (CM - Kerékpárosklub) jellemző, hogy érdemi (az adott személy jogait csökkentő) személyi felelősségvállalás évek óta nem történt.

Néhány "Hajtás Pajtás" kialakított egy rendszert, amelyet úgy építetttek fel, hogy a környezet úgy érezze, pótolhatatlanok.

A Kerékpárosklub anyagi csőd szélén áll.

A közelmúltban megindult egy tagsággyűjtési akció. Bemondás alapján(!) körülbelül 4000 ember tudná eltartani a jelenlegi klub szervezetét.

(Talán nem érdektelen az az apróság, hogy nyári szabadságok idején 3-4 napos határidővel szerveztek meg "társadalmi" vitát a kérdésről.)

Ugyanakkor alapvető információk hiányoznak a múltbéli működésről, a stratégia célokról.

Így többé-kevésbé mindenki azt gondolhat bele, amit helyesnek képzel.

A "CM356", amelye váltják a CM nevet ennek a vezetői gárdának a vészkísérlete, hogy minél több embert bevigyen a "klubba".

(Talán nem érdektelen az az apróság, hogy pár napja még egy holnapi Critical Mass szervezői gyűlés lett meghirdetve.)

Láthatóan totális káoszban "vezeti" néhány felelősségvállalást nem, csak hatalomgyakorlást vállaló ember. Mindkét szervezetben.

Összefonódva.

A pofám leszakadt, amikor a Critical Mass-t lefújták.

Elhiszi valaki, hogy más országokkal ellentétben Magyarországon a kerékpáros társadalom fejlettsége elérte azt a szintet, amelyért sok-sok országban még "kénytelenek" a CM kereteit használva azt fejleszteni?!?
Válasz erre

nowy 2012.09.05. 20:28:32

@Fizetett blogger: látszik,hogy semennyire nem vagy tisztában a helyzettel,csak a pofázás megy.A CM elindult 2005-ben,majd belőle 2006-ban kinőtt a Kerékpárosklub.Naná,hogy van közös nevező. A 4000 tag (ami egyébként 3500) nem hasraütésre lett kitalálva,mint ahogy te próbálod beállítani,hanem a költségvetés alappján.A költségvetést áprilisban fogadta el a Klub közgyűlése.Információk a múltbéli működésről elérhetőek a honlapon (pl közhasznősági jelentés),de a stratégiákról is éppen elég bejegyzést találhatsz.
Személyi felelősségre vonás pedig csak annyira lehetséges,amennyire aktív a tagság,a Klub elnökét és tisztségviselőit le lehet váltani,a lehetőség adott.A CM pedig azért akarja bevinni az embereket a Klubba,hogy továbbra is folytatódhasson a megkezdett szakmai munka,amihez ugyan CM adja az alapot (látványos tömeg),de a Kerékpárosklub végzi el,mert tévedés azt hinni,hogy ingyenesen és szabadidőben elvégezhető az a munka,amit a Klub csinál.
Persze könnyebb évente 2 CM-en bringázni,mint dolgozni vagy a tényekkel tisztában lenni.

Kenderice 2012.09.05. 21:56:10

@Jucus40: Ez hogy jutott eszedbe te ökör?

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.05. 22:15:33

@Kenderice: miért lenne ökör? Arról nem tehet, hogy buzi vagy.

szegedbicaj 2012.09.05. 22:16:55

Szögedön lösz CM szeptember 22-én, lehet jönni! Kerékpározható Zrínyi utcát!

CSI

l ember 2012.09.06. 00:18:08

ó, de kurvaunalmas ez az egész. Már csak régi kommentjeimet tudom másolgatni:

igen, a kerékpárosok szabálytalanok.

-okok: nem kell hozzá jogosítvány, mivel egy gyakorlatilag veszélytelen járműről van szó.
-a kresz autós közlekedésre íródott, kerékpárosok számára sokszor fölösleges, néha veszélyes szabályokkal

megoldások:

-alap kresz oktatás, lehetőleg általános iskolában.
-biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtése

Az előbbi tekintetében megjegyzem, hogy a CM-honlapon (criticalmass.hu) rendszeres vita van a szabályokról és azok követéséről, a szabálytalankodók elég rendes oltásokat és használható tanácsokat is kapnak. Itt még csak a kerékpárosok szídását láttam, házon belül semmi sepregetésre utaló nyommal nem találkoztam
A Magyar Kerékpárosklub rendszeresen tart afféle kerékpáros közlekedési tanfolyamokat (kerekparosklub.hu/bebiciklizes). Érdeklődnék, anyázáson kívül bármilyen autós szervezet mit tett a városi közlekedési kultúra előremozdításáért.
KRESZ ügyben a fent említett szakmai szervezet redszeresen véleményez, tanácsol és nyomást gyakorol. Szintén érdeklődnék, bármi progresszív javaslat megjelent -e már autós közösségektől a "minden biciklis lehetőleg tűnjön el az útból, merthogy veszélyes és akadályozza a forgalmat" véleményeken kívül

Zebrateve 2012.09.06. 09:25:54

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nem kerékpáros forgalomról beszéltem, hanem forgalomról.

A hit pedig ide kevés, nézz forgalomszámlálási adatokat, aztán folytathatjuk.

kohabitállak 2012.09.06. 10:33:10

FIGYELEM! Mindenkitől kérdezem aki itt és egyéb fórumon, autóval közlekedőként ki van akadva a városban "életveszélyesen" cikkázó>itt most a valóban kerékpározni tudókról van szó!<bringásoktól >ezt vajon hogyan tolerálnátok, helyszíni gyilkossággal!? :)
Hosszú, elég az első 4percet megnéznetek:www.youtube.com/watch?v=mpmxjQPGqbM

Jucus40 2012.09.06. 12:07:32

@Kenderice: Ezt rossz helyre irtad! Magadról állitottad ki a születési anyakönyvi kivonatodat! Ezt annak cimezd, akitől megkérdezed hogy mi lesz a vacsora.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.06. 13:44:54

@sirdavegd: Na végre! Nem minden Budapesten történik! Hajrá!

Kenderice 2012.09.07. 17:59:17

@Jucus40: Te buziztál le engem először! Mit vagy felháborodva???
Továbbra is ökör vagy.

Kenderice 2012.09.07. 18:00:59

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Anyád a buzi te szargeci. Mi a faszt buzizol?
Én csak felháborodtam azon, hogy a kerékpáros felvonulás miatt nem, de a rohadt buzik miatt le lehetett zárni egy egész kerületet...
Hogy dögölne meg mind.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.07. 18:36:21

@Kenderice: fasznak nem neveznélek, te kispöcsű buzi! :D

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.07. 18:37:04

@Kenderice: apád vált volna ökörré, mielőtt a kurvaanyádat felcsinálta, akkor most nem lennél itt buzeránskám.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.07. 18:38:32

@Kenderice: apád vált volna ökörré, mielőtt a kurvaanyádat felcsinálta, akkor most nem lennél itt buzeránskám.
süti beállítások módosítása