Az EMPAMO rendszeres időközönként előáll valamilyen nagyszabású javaslatcsomaggal, hogy az utcákon megvédje a különféle közlekedő csoportok okozta fenyegető veszélytől az autósokat. A szervezet megint akcióba lépett, és az Autósok Szövetségével javaslatokat adott be a KRESZ-szabályok módosítására.
A parkolási díjak ellen szövetkező társaságból kinőtt autósszervezet, az EMPAMO, amely két éve a ziháló kerékpárosok okozta fokozott légszennyezéssel is felvette a harcot, most a KRESZ módosítását tűzte ki célul.
A szervezet óhajlistája szerint orvosolni kell az aránytalanul magas bírságtételeket, amelyek az autósokat sújtják, többek között azzal, hogy a rendőröknek visszaadják a szabálytalanságokkal kapcsolatos mérlegelési jogát. A közlekedési jelzőlámpák sárgajelzésénél áthaladókat se lehessen büntetni, és a fekvőrendőröket is szabványosítani kell, mert némelyik tönkre teszi a kocsi felfüggesztését, ha túl gyorsan hajtanak rá.
Eddig tart a liberalizáció az EMPAMO-nál, a többi javaslat nem autósokra vonatkozik, és ott jöhet a szigor, ahogy a csövön kifér. A célkeresztben megint a kerékpárosok kerültek, akik ott „kóvájognak” az úton, ahol az autósoknak kellene a hely, de azért a gyalogosoknak sem árt egy kis elsőbbségnyírbálás, mert „annyira elszoktak a körültekintéstől, a gyalogátkelőkön, és azokon kívül is úgy kelnek át, hogy azzal sok esetben veszélyes manőverre késztetik a járműveket”.
A szervezet kiemelt törődése a kerékpárosokkal négy-öt javaslatban konkretizálódott. Előíratnák a KRESZ-vizsgát, ha nincs jogosítványa a kerékpárosnak, a munkát vállaló bicikliseknek pedig a kötelező azonosító rendszám bevezetését, és az évenként megismételt KRESZ-vizsgát tennék kötelezővé. A kötelező jobbratartás és kerékpárút-használat mellett egy furfangos megfogalmazással börtönt is javasolnak azoknak a bringásoknak, akiket többször is italozáson értek.
Az autós szervezet világképére jellemző, hogy a közlekedést akadályozó illetéktelenek közé már a gyalogosok is bekerültek. Azt szeretnék, hogy ne legyen feltétlen elsőbbségük a gyalogátkelőhelyeknél, ha nincs jelzőlámpa, az úttestre lépés előtt kötelező legyen megállni, és körültekinteni!
Az utolsó 100 komment: