Néhány hétig az autók között kell közlekedniük a kerékpárosoknak az Andrássyn, mert átépítik a kerékpárutat és a parkolósávot. Az autósoknak is zökkenőkkel jár a következő hónap: a munkavégzés idején nem lehet parkolni.
A munkálatok első része hétfőn kezdődött az Oktogonnál az út északi oldalán, eltüntetik a kerékpársávot eddig elválasztó terelőgombokat, és lemaratják az út felületét. Az átalakítás több szakaszban zajlik majd, és várhatóan május 13-ig el fog tartani. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a Nagymező utca és az Oktogon közötti első szakaszt még a héten vasárnapig befejezik.
![photo 2 photo 2](http://kep.index.hu/1/0/282/2826/28267/2826722_fe5555b6aad5d52588296be2b8b6a811_wm.jpg)
Vitézy Dávid a BKK vezetője még tavaly ősszel az Autómentes Hétvégén tett ígéretet arra, hogy megcserélik a bicikliutat és a parkolókat, azaz a kerékpárosoknak a változtatás után már nem a parkolók és a járda közt kell majd haladniuk.
![photo 1 photo 1](http://kep.index.hu/1/0/282/2826/28267/2826726_9d0b6b9a0bbebe35a5fb9951d435187a_wm.jpg)
A kerékpársáv és a parkolósáv közé egy ajtónyitásnyi biztonsági sáv kerül, hogy a váratlanul kinyíló ajtók ne okozzanak balesetet. Az önálló jobbra kanyarodó sávval ellátott kereszteződésekben a kerékpársáv a jobbra kanyarodó és az egyenes forgalmi sáv közé kerül, így a jobbra kanyarodó autók először a besorolási szabályok szerint keresztezik a kerékpársávot, és csak utána kanyarodnak jobbra.
![photo 3 photo 3](http://kep.index.hu/1/0/282/2826/28267/2826724_2fa9d222ceeca62fd8ea60eb352a670b_wm.jpg)
A nem kerékpárral közlekedők számára furcsa lehetett, hogy bringások miért fanyalogtak az Andrássy kerékpárútja miatt, és miért választották inkább az autóforgalmat. A parkoló autók és a járda közt futó sáv ugyanis a legveszélyesebb közlekedési szakasz volt Budapesten. Jellemző balesetforrás volt, hogy az autójukhoz siető gyalogosok óvatlanul a kerékpárosok elé léptek, az anyósülésről kiszálló utasok, akik még kevésbé számítanak hátulról érkező járműre, az ajtónyitással okoztak súlyos
Az utolsó 100 komment: