Ne bringázz a járdán!
Címkék: biztonság járda
114 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr714365267
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
otapi 2012.04.05. 15:13:00
@numudal: Nem csodálom, ha rossz élményeid vannak az autóútról, ott ugyanis 110 a megengedett és kerékpárral tilos a behajtás...
numudal 2012.04.05. 15:19:18
:) akkor ezért villogtak?! Nem tehetek róla, kerestem az autópályát...
Egyébként az "úttest" -et se szeretem. Fent vázolt okokból :)
Egyébként az "úttest" -et se szeretem. Fent vázolt okokból :)
Mad Mind 2012.04.05. 15:21:45
@CyberPunK:
Az igaz, de legalább valamit tudnak róla, ellentétben a sok idiótával biciklin. Részemről az iskolai oktatásba bevenném, mert alaptudásnak kéne lenni.
Az igaz, de legalább valamit tudnak róla, ellentétben a sok idiótával biciklin. Részemről az iskolai oktatásba bevenném, mert alaptudásnak kéne lenni.
OkoskaTo:rp 2012.04.05. 15:22:20
Értem én, hogy miről szólna ez a film, DE... Biztos, hogy egy népnevelő videónak úgy kell befejeződnie, hogy az eredeti problémánál súlyosabb szabálysértéseket követnek el? 1. 10 évnél idősebbet szállít, 2. buszsávon teker (kerékpározást engedélyező tábla nélkül).
Ráadásul a kerékpár felszerelése sem felel meg a KöHÉM rendeletnek.
Ráadásul a kerékpár felszerelése sem felel meg a KöHÉM rendeletnek.
2012.04.05. 15:22:53
Ahogy a videó végén a biciklis megdicsőülve beúszik a buszsávba, az priceless! (Szabálytalan egyébként, de kit érdekel.)
Tökös gyerek lehet a film hőse, én -és az épelméjű emberek úgy általában- nem nagyon játszunk bátorságpróbát a csuklósbusszal... Még kocsival se, nemhogy biciklivel.
Biztos attól van, hogy alkatilag ilyen sótlan kispolgárok vagyunk.
Tökös gyerek lehet a film hőse, én -és az épelméjű emberek úgy általában- nem nagyon játszunk bátorságpróbát a csuklósbusszal... Még kocsival se, nemhogy biciklivel.
Biztos attól van, hogy alkatilag ilyen sótlan kispolgárok vagyunk.
numudal 2012.04.05. 15:26:54
:) megmeg... csak alig tudtam figyelni, mert valami állat mögöttem állandóan üvöltette a hifit:)
2012.04.05. 15:27:02
Aktív bringásként azt mondom, biciklizzünk az úton, aki parázik, az tolja a járdán a bringát (mondjuk akkor minek van?), és/vagy keressen egy csendesebb mellékutcát. Sose értettem, miért jó bőszíteni a gyalogosokat a Kiskörúton, mikor ott vannak a párhuzamos kis utcák, ahol nyugodtan lehetne tekerni. A barátnőmet én se küldöm a négysávosra, hanem arra megyünk, ahol biztonságban érzi magát (tavaly óta biciklizik újra sok év kihagyás után), de az nem a járda. Főleg azokon akadok ki, akik hajtják a trendi szar biciklijüket a járdán, csöngetnek, ciccegnek, de ahhoz kevesek, hogy az úton nyomják. Legutóbb a kapunk előtt turkáltam a táskámban a kulcsokért, jön egy bicajos kislány a járdán, majd' pofára esik, mert lassan haladva nem tudja egyenesben tartani a bringát, és rámkiált, hogy így nem tudok elférni. Elmagyaráztam neki, hogy a járda a nevében hordozza releváns tulajdonságát.
Laci939 2012.04.05. 15:28:23
Ha látható és kiszámítható vagy, nem eshet bajod sehol, még a Rákóczi úton sem. Járdán nem látnak rád a kanyarodó autók, ráadásul a gyalogosok a legritkábban kiszámíthatóak, ezért sokkal nagyobb az esélye, hogy baleset történik járdán, mint az úttesten.
A Rákóczi útra én se megyek, ott vannak a széles, egyirányú párhuzamos utcák, Wesselényi, Dohány. Ha a troli utól talál érni, lehúzódom.
Ha mégis járdára kényszerülök, úgy előzök, ahogy az autóvezetőket szeretném hogy előzzenek.
A Rákóczi útra én se megyek, ott vannak a széles, egyirányú párhuzamos utcák, Wesselényi, Dohány. Ha a troli utól talál érni, lehúzódom.
Ha mégis járdára kényszerülök, úgy előzök, ahogy az autóvezetőket szeretném hogy előzzenek.
szarkafarka 2012.04.05. 15:32:11
@bellissima: elsöbbsege volt de hova temessuk....???
Powerlich 2012.04.05. 15:32:43
@titan: Budai hídfőnél történt az eset, a Pesti az más tészta, ott valóban eléggé érdekes van megoldva, de a budai oldalon egyértelmű, hogy hol a járda és hol a bringaút. Amúgy toleráns vagyok Én csak tényleg siettem.
numudal 2012.04.05. 15:37:54
"sokkal nagyobb az esélye, hogy baleset történik"
Naja, de a járdán egy baleset:
"a fenébe, juj fáj a karom"
"bocsánat"
és egy idős néni megsértödik.
ezzel szemben az úttesten meg:
"a halál oka gázolás, hozzák a kiskanalat, hogy le tudjuk szedni a szélvédőről"
Persze kis túlzással, de azért kitartok amellett, hogy értelmes/kúlturált közlekedéssel se itt, se ott nem történik baleset. De ha mégis, akkor inkább egy gyalogos üssön el, mint egy 6-os BMW. Tudom, hogy sok nő szerint nem a méret a számít, de engem tud zavarni az 2 tonna különbség.
Naja, de a járdán egy baleset:
"a fenébe, juj fáj a karom"
"bocsánat"
és egy idős néni megsértödik.
ezzel szemben az úttesten meg:
"a halál oka gázolás, hozzák a kiskanalat, hogy le tudjuk szedni a szélvédőről"
Persze kis túlzással, de azért kitartok amellett, hogy értelmes/kúlturált közlekedéssel se itt, se ott nem történik baleset. De ha mégis, akkor inkább egy gyalogos üssön el, mint egy 6-os BMW. Tudom, hogy sok nő szerint nem a méret a számít, de engem tud zavarni az 2 tonna különbség.
szarkafarka 2012.04.05. 15:43:17
Tudod..mindig azzal jönnek hogy a bicigli "puhabb" mint az auto, sebezhetöbb, en meg hozzatennem hogy a gyalogos meg "puhabb", sebezhetöbb mint a biciglis. Ergo ha engem igy ijesztgetnenek a jardan akkor biztosan belöknem a kocsik koze a köcsögöt, tessek meg lehet probalni...
ex-dr. vuk 2012.04.05. 15:43:27
@croc: nem biztos, hogy szabalytalan, attol fugg, hogy tabla engedi-e. ott epp nemtom hogy van.
egyebkent meg tekerj a belso savban a buszsavtol balra, es meglatod, hogy miert baromsag. :)
egyebkent meg tekerj a belso savban a buszsavtol balra, es meglatod, hogy miert baromsag. :)
numudal 2012.04.05. 15:44:13
@szarkafarka:
Ott a pont. "Neki volt igaza, kár, hogy erről a kamionosnak nem szóltak időben"
Ott a pont. "Neki volt igaza, kár, hogy erről a kamionosnak nem szóltak időben"
aBringakirály 2012.04.05. 15:49:39
@numudal:
Neked van igazad.
Meg azoknak, akik a film végi szabálytalan buszsávos közlekedést kifogásolják.
Az egyébként abszolút unszimpatikus kerékpárosklub (tényleg nem szeretem őket) legalább a saját felvilágosító filmjében mutathatna jó és szabályos közlekedésre (és eszközre) példákat.
Neked van igazad.
Meg azoknak, akik a film végi szabálytalan buszsávos közlekedést kifogásolják.
Az egyébként abszolút unszimpatikus kerékpárosklub (tényleg nem szeretem őket) legalább a saját felvilágosító filmjében mutathatna jó és szabályos közlekedésre (és eszközre) példákat.
Laci939 2012.04.05. 15:50:59
@numudal: Akkor repülőn se utazzunk, mert ha ott történik baleset, akkor vége, míg autóbalesetben van esély a menekülésre.
Sajnos megbízható statisztika nincs, de járdán a kereszteződés is fontos szerepet játszik, amik gyakran beláthatatlanok. Ha bicikliútra kerülök, szinte mindig teljesen megállok minden kereszteződésnél, mert egyszerűen beláthatatlan, és fékezek én, holott elsőbbségem lenne. Mivel mindig ezt csinálom, nem tudom, gond lett-e volna, ha nem állok meg, de megijedés, az biztosan. (Jobb félni, mint megijedni.)
!Általában az az út, ami autóval jól járható, nem járható jól biciklivel és fordítva!, így majdnem a teljes napi utamat tudom kisforgalmú utakon, az autóforgalom minimális zavarásával lebonyolítani.
Ahhoz, hogy elüssön a BMW, rengeteg mindent kell rosszul csinálni. Ha nem vesz észre téged, az valószínüleg a te hibád, mert nem vagy kivilágítva, beláthatatlan helyen mész stb. Ha direkt el akar ütni, és nem húzódsz le, az is részben a te hibád.
Az autóvezetők 99,9%-a egyébként hihetelen rendes, óriási köszönet jár nekik, ezúton is.
Jó szolgen lenne ide a figyeljünk egymásra!
Én mindig figyelek, eddig még nem volt konfliktusom, igaz, csak szeptember óta biciklizek mindennap. Járdán lassabb, beláthatatlanabb.
Sajnos megbízható statisztika nincs, de járdán a kereszteződés is fontos szerepet játszik, amik gyakran beláthatatlanok. Ha bicikliútra kerülök, szinte mindig teljesen megállok minden kereszteződésnél, mert egyszerűen beláthatatlan, és fékezek én, holott elsőbbségem lenne. Mivel mindig ezt csinálom, nem tudom, gond lett-e volna, ha nem állok meg, de megijedés, az biztosan. (Jobb félni, mint megijedni.)
!Általában az az út, ami autóval jól járható, nem járható jól biciklivel és fordítva!, így majdnem a teljes napi utamat tudom kisforgalmú utakon, az autóforgalom minimális zavarásával lebonyolítani.
Ahhoz, hogy elüssön a BMW, rengeteg mindent kell rosszul csinálni. Ha nem vesz észre téged, az valószínüleg a te hibád, mert nem vagy kivilágítva, beláthatatlan helyen mész stb. Ha direkt el akar ütni, és nem húzódsz le, az is részben a te hibád.
Az autóvezetők 99,9%-a egyébként hihetelen rendes, óriási köszönet jár nekik, ezúton is.
Jó szolgen lenne ide a figyeljünk egymásra!
Én mindig figyelek, eddig még nem volt konfliktusom, igaz, csak szeptember óta biciklizek mindennap. Járdán lassabb, beláthatatlanabb.
2012.04.05. 15:54:47
@ex-dr. vuk: Az Erzsébet-hídra nem jó ötlet felmenni biciklivel. Tábla nincs, de ha volna se segítene: se a percenként két csuklósbuszos buszsáv, se a nyolcvanas tempóban haladó középső sáv nem vállalható,
Viszont szerencsére általában üres a járda :-)))
Viszont szerencsére általában üres a járda :-)))
Laci939 2012.04.05. 15:58:47
@croc: Nyilván vannak kivételek. Gyorsforgalmi út mellett járda/bicikliút, hiszen nagyobb a sebességkülönbség, nehezebb az észlelés, és a kereszteződések se gyakoriak.
A videó főleg a (bel)városra irányul, ahol nagy a gyalogosforgalom (és sűrűek a kereszteződések).
A videó főleg a (bel)városra irányul, ahol nagy a gyalogosforgalom (és sűrűek a kereszteződések).
2012.04.05. 16:05:07
@Laci939: Csak nem kellett volna a filmben pont azzal a szakasszal (ellen)példálózni, ahol az úttest reménytelen, gyalogosforgalom meg szinte nincs, tehát pont azon kevés belvárosi helyek egyike, ahol mindenkinek jobb, ha a járdán tekernek a biciklisek :-)))
brooks was here 2012.04.05. 16:07:39
@paranoir:
Elmondtad, amit akartam.
Aki nem tud városban bringázni, ne tegye. Ugyanígy: aki nem tud kikerülni egy bringást, ne vezessen. Ennyi.
Elmondtad, amit akartam.
Aki nem tud városban bringázni, ne tegye. Ugyanígy: aki nem tud kikerülni egy bringást, ne vezessen. Ennyi.
Kemencés Szittya Buci 2012.04.05. 16:09:01
Ez az "úton biciklizzél" szerintem rettenetesen nagy ökörség. Azokkal nincs gond, akik tudják tartani a tempót (pl futárok, pro bringások), de agyfaszt kapok, amikor 10-15 km/h-val tötyögnek a Nagykörúton, Bartók Béla úton a papik, csajok, akárkik. Ekkora tempóban a járdán miért nem lehet menni? Számoljunk: autósok mennek 40-50-nel, ez 30-40 km/h különbség, a súlyról nem is beszélve, míg gyalogoshoz képest ez max 10 km/h különbség. Melyik is a veszélyesebb? Kis utcákban felőlem bringázhat akárki, de ezeken a főutakon ne menjenek már ennyivel. És persze jellemzően az ilyen tötyörgős bringások mennek át a piroson, a forgalmat meg baromira feltartják.
Mondom ezt úgy, hogy bringázok is, autózok is. Aki meg nem bír kikerülni egy széles járdán 4 gyalogost, az ne üljön biciklire.
Mondom ezt úgy, hogy bringázok is, autózok is. Aki meg nem bír kikerülni egy széles járdán 4 gyalogost, az ne üljön biciklire.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 16:12:37
@hefi_: öcsi! Azt a kibaszott _járművet_ tolni is lehet, ha fosol az autók közt!
@Öreg Trafford: anyádat lökte volna fel egy járdán bicikliző faszkalap, mikor terhes volt veled, úgy, hogy elvetéljen!
@Öreg Trafford: anyádat lökte volna fel egy járdán bicikliző faszkalap, mikor terhes volt veled, úgy, hogy elvetéljen!
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 16:14:52
@numudal: téged inkább a BMW! A KRESZ világosan kimondja, hogy tilos a járdán tekerni, szóval lehet kussolni és tolni!
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 16:17:09
@ex-dr. vuk: mi baromság? Szabályosan, a busz sávtól balra tekerni? Velem előfordult párszor. Kicsit kellemetlen érzés volt, mert nem voltam 100%-ig biztos benne, hogy szabályos-e... No meg, ha nem figyeli az ember a környezetét, akkor meglepetésként érheti a hátulról érkező autóbusz. De ha süket vagy, akkor eleve ne akarj járművet vezetni!
soseleszekelső 2012.04.05. 16:18:05
Látom sokan félreértik a film végét.
Az nem a BUSZ sávra buzdít, hanem a második rész, a 'Ne légy állatt, ne bringázz a BUSZ sávban!' trailere.
epic fail...
Az nem a BUSZ sávra buzdít, hanem a második rész, a 'Ne légy állatt, ne bringázz a BUSZ sávban!' trailere.
epic fail...
soseleszekelső 2012.04.05. 16:18:46
állatt=állat
Laci939 2012.04.05. 16:20:24
@croc: Tényleg nem volt túl szép a vége, valami jobb útszakaszt találhattak volna, így a követendő és az elrettentő példa is szabálytalan.
Viszont azzal vitatkoznék, hogy gyér lenne a Nagykörút (Szent István körút) gyalogosforgalma (a másik oldalán fordulok meg gyakran), sokkal inkább lesem a buszt, hogy mikor engedjem el, minthogy korzózó turistákat kerülgessek. Ha jól emlékszem, a taxik simán elférnek, javíts(atok) ki, ha nem!
Viszont azzal vitatkoznék, hogy gyér lenne a Nagykörút (Szent István körút) gyalogosforgalma (a másik oldalán fordulok meg gyakran), sokkal inkább lesem a buszt, hogy mikor engedjem el, minthogy korzózó turistákat kerülgessek. Ha jól emlékszem, a taxik simán elférnek, javíts(atok) ki, ha nem!
laci_52 2012.04.05. 16:22:28
Néha kell a járdán is bicajozni. Sok forgalmas út szélén nincs kerékpársáv. Ezeken a helyeken inkább óvatosan a járdán tekerek, mert még nem akarok meghalni. Jártam már úgy, hogy a barom autós a jobboldali visszapillantójával megütötte a bal könyökömet, olyan közel ment el mellettem. Nem sokon múlott egy nagy esés.
ex-dr. vuk 2012.04.05. 16:23:45
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö:
szabalyos, sot csak ugy, de a dudakoncert es a centizgetes elegge adrenalinnovelo ;)
szabalyos, sot csak ugy, de a dudakoncert es a centizgetes elegge adrenalinnovelo ;)
Kemencés Szittya Buci 2012.04.05. 16:24:43
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö:
Téged meg üssön el az éppen előző autó mögött jövő autós, mert nem lát át az előtte menőn, te büdös szarházi köcsög troll. Soha nem láttam még, hogy járdán egy biciklis elüssön egy gyalogost, elkenődött bringást viszont már láttam az úton. Ha meg akarsz halni, menjél csak nyugodtan a Váci úton biciklivel, te ökör.
Téged meg üssön el az éppen előző autó mögött jövő autós, mert nem lát át az előtte menőn, te büdös szarházi köcsög troll. Soha nem láttam még, hogy járdán egy biciklis elüssön egy gyalogost, elkenődött bringást viszont már láttam az úton. Ha meg akarsz halni, menjél csak nyugodtan a Váci úton biciklivel, te ökör.
brooks was here 2012.04.05. 16:25:43
@Öreg Trafford: Engem ütött már el, igaz, jó régen volt.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 16:30:09
@Öreg Trafford: te kretén fasszopó! Ha veszélyesnek ítélek egy utat, arra nem megyek rá. Leszállok a bicikliről és _TOLOM_ a járdán!
Hogy anyád miért nem fojtott meg a köldökzsinóroddal, mikor megszült...
Hogy anyád miért nem fojtott meg a köldökzsinóroddal, mikor megszült...
Trackback 2012.04.05. 16:30:41
Értelmes film.
Nem a Szomszédok c. művészi világeposz-sorozat rendezője rendezte? Felismerni véltem a rendező stílusjegyeit a kifinomult kameramozgásokban, a hangeffektekben és a színészi átélés összetéveszthetetlen instruálását magán hordozó színészi alakításokban, nem beszélve a velős mondanivaló zseniálisan intenzív és kreatív képi feldolgozásáról.
Egyébként a gyalogosnak kéne összefogniuk, és minden bicajost feltartóztatni a járdán aztán pedagógiai céllal leereszteni a bringa kerekét. Mindkettőt.
Persze csak ha rendőr nincs a közelben, mert ha igen, rögvest ki is állíthatna egy csekket 5.000,- forintról. Rögtön leszokna a sok kritikus bogár a járdáról, és visszahúzódna az úttest szélére.
:)
Aki meg fél biciklizni a városban, sétáljon, vagy vegyen igazi zöldként bérletet, és használja a BKV-t.
Nem a Szomszédok c. művészi világeposz-sorozat rendezője rendezte? Felismerni véltem a rendező stílusjegyeit a kifinomult kameramozgásokban, a hangeffektekben és a színészi átélés összetéveszthetetlen instruálását magán hordozó színészi alakításokban, nem beszélve a velős mondanivaló zseniálisan intenzív és kreatív képi feldolgozásáról.
Egyébként a gyalogosnak kéne összefogniuk, és minden bicajost feltartóztatni a járdán aztán pedagógiai céllal leereszteni a bringa kerekét. Mindkettőt.
Persze csak ha rendőr nincs a közelben, mert ha igen, rögvest ki is állíthatna egy csekket 5.000,- forintról. Rögtön leszokna a sok kritikus bogár a járdáról, és visszahúzódna az úttest szélére.
:)
Aki meg fél biciklizni a városban, sétáljon, vagy vegyen igazi zöldként bérletet, és használja a BKV-t.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 16:31:01
@Öreg Trafford: ja, egyébként pont a Vácinak azon a szakaszán, ahol szabad, rendszeresen biciklizek évek óta!
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 16:32:16
@ex-dr. vuk: nem mondtam, hogy idegbetegeknek való... ;)
Pl. az Erzsébet hídon is inkább tolom. Meg egyébként is jobban szeretem a mellékutcákat, ahol nincs busz sáv. :)
Pl. az Erzsébet hídon is inkább tolom. Meg egyébként is jobban szeretem a mellékutcákat, ahol nincs busz sáv. :)
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 16:34:10
@laci_52: neked is csak azt tudom mondani, mint a többi idiótának: a biciklinek megvan az a jó tulajdonsága, hogy tolni is lehet.
Ez kb. hasonló mentalitásról árulkodik, mint amikor valaki az 1000 köbcentis motorjával az UVH-n hajt át, mert messze van az Árpád híd.
Ez kb. hasonló mentalitásról árulkodik, mint amikor valaki az 1000 köbcentis motorjával az UVH-n hajt át, mert messze van az Árpád híd.
Gekko 2012.04.05. 16:39:44
@numudal: Ha nekem jössz a járdám, a karod lesz a legkisebb bajod, áhhhh....
Kelenföldön, az aluljáróban, mint az idióták hajtják, szinte kivétel nélkül. Ha meg nem ugrok félre, megsértődnek. Aztán meg beszarnak, mikor kicsit ingerültebben reagál az ember... Motorozok és bringázok is eleget, de lassan több konfliktusom lesz a kétkerekűek rátartisága és agyatlansága miatt, mint az autósokkal. Ahogy azok zömében kezdenek hozzászokni a kétkerékhez, úgy lesz a kétkerekűek tábora egyre pofátlanabb... Vagy csak így érzem. De a Kelenföld az tényleg agyrém
Kelenföldön, az aluljáróban, mint az idióták hajtják, szinte kivétel nélkül. Ha meg nem ugrok félre, megsértődnek. Aztán meg beszarnak, mikor kicsit ingerültebben reagál az ember... Motorozok és bringázok is eleget, de lassan több konfliktusom lesz a kétkerekűek rátartisága és agyatlansága miatt, mint az autósokkal. Ahogy azok zömében kezdenek hozzászokni a kétkerékhez, úgy lesz a kétkerekűek tábora egyre pofátlanabb... Vagy csak így érzem. De a Kelenföld az tényleg agyrém
2012.04.05. 16:42:39
@laci_52: nekem régebben egy autós a kormányomat kapta el, szerencsére nem tükörrel, csak a kocsi oldalával. Szép tanulság volt, még óvatosabb vagyok azóta, pedig akkor se én voltam a hibás.
phaszfej 2012.04.05. 17:07:29
A bicikli nem jármű. Az csak egy játék, amivel speciel gyorsabban lehet haladni, mint gyalog. Ebből adódóan lehet vele járdán és úttesten is menni, de mindig csak a legnagyobb alázattal, hogy senkit se zavarjunk vele. Az úttest az élet vérkeringése, akadályozni illetlenség a népgazdaságot hajtó autósokat, a járda pedig a gyalogosoké, lecsengetni őket tahóság, csak azért, mert valaki biciklivel buzul.
Bicikliutat járdából elvenni a gyalogosakkal szembeni udvariatlanásg és kibaszás(pl. bajcsy),hiszen ha már gyalogolok, ne kelljen már ostoba, gumibilis fejű, cicanadrágos, ostoba biciklisekre figyelnem, akiknek ez az egyetlen identitásuk (sakkozhatnának is helyette akár), úttest szélére tenni pedig az autósokkal szembeni fölösleges akadályoztatás. Mer' ugye az autósnak figyelnie kell a többi autósra, a gyalogosokra és akkor még a hülye, rendkívül agresszív biciklisekre is, akiknél agresszívebb állatokat ritkán látni. Az utakat sem a nem létező bicikliadóból építik, hanem ugye a benzinpénzekből, szóval nem is értm, miért ugatnak a bicajosok be. Semmi joguk hozzá. Amelyik településnek van lóvéja diszkrét bicikliuta építésére, az örvendetes, de ne helyezzük már fontoossági sorrendben az autók és a gyalogosok elé. Szóval bárhogyis, de a bicikli csak nyűg mindenkinek. Amúgy, aki normális, az gyalog is, kocsiban is, biciklin is normális.
Bicikliutat járdából elvenni a gyalogosakkal szembeni udvariatlanásg és kibaszás(pl. bajcsy),hiszen ha már gyalogolok, ne kelljen már ostoba, gumibilis fejű, cicanadrágos, ostoba biciklisekre figyelnem, akiknek ez az egyetlen identitásuk (sakkozhatnának is helyette akár), úttest szélére tenni pedig az autósokkal szembeni fölösleges akadályoztatás. Mer' ugye az autósnak figyelnie kell a többi autósra, a gyalogosokra és akkor még a hülye, rendkívül agresszív biciklisekre is, akiknél agresszívebb állatokat ritkán látni. Az utakat sem a nem létező bicikliadóból építik, hanem ugye a benzinpénzekből, szóval nem is értm, miért ugatnak a bicajosok be. Semmi joguk hozzá. Amelyik településnek van lóvéja diszkrét bicikliuta építésére, az örvendetes, de ne helyezzük már fontoossági sorrendben az autók és a gyalogosok elé. Szóval bárhogyis, de a bicikli csak nyűg mindenkinek. Amúgy, aki normális, az gyalog is, kocsiban is, biciklin is normális.
Alikam 2012.04.05. 17:13:35
@Gekko: ezt nem értik meg ezek a tuskó tahók sosem.
Már amikor ez a biciklis-mizéria kezdett itt gyökeret ereszteni írtam, hogy egyelőre még nincs sok biciklis, de majd ha annyi lesz, mint autós, akkor annyi vagy még több tahó lesz köztük, egyszerűen a nagy számok törvénye alapján, de már most ki lehet jelenteni, hogy a kétkerekesek között bizony sokkal több tahó van arányaiban.
A pozitívum az, hogy viszont néha már látok szabályt-betartó biciklist, sőt, újabban motorost is!
Már amikor ez a biciklis-mizéria kezdett itt gyökeret ereszteni írtam, hogy egyelőre még nincs sok biciklis, de majd ha annyi lesz, mint autós, akkor annyi vagy még több tahó lesz köztük, egyszerűen a nagy számok törvénye alapján, de már most ki lehet jelenteni, hogy a kétkerekesek között bizony sokkal több tahó van arányaiban.
A pozitívum az, hogy viszont néha már látok szabályt-betartó biciklist, sőt, újabban motorost is!
2012.04.05. 17:16:24
@phaszfej: én bírom a köcsög hozzászólásaidat, de most nem értek egyet. A bicikli jól bevált közlekedési eszköz, igaz akkor működik, ha van hozzá infrastruktúra, hely, meg akarat. Kínában kinevetnék ezt a kommentedet, itthon van némi alapja, de nem hinném, hogy az az ideális, ha a biciklis eltűnik az útról, meg mindenhonnan.
Az autózás fontos dolog, de ne gondoljuk, hogy minden autós épp vért visz egy koraszülöttnek, szóval nem látom be, miért fontosabb úgy általában az autósok közlekedése, mint mondjuk az enyém, aki munkába járok cangával, termelem a GDP-t meg hasznos dolgokat végzek. Más meg lehet, hogy reggel indul a plázába a apu kocsijával, mert kell egy huszadik faszomtudjamilyenmárkájú nadrág neki. Szóval a biciklis nem felesleges nyűg, hanem jó alternatíva a közelekedésben, de problémák vannak, ez tök igaz. Az utolsó mondatod zsír.
Az autózás fontos dolog, de ne gondoljuk, hogy minden autós épp vért visz egy koraszülöttnek, szóval nem látom be, miért fontosabb úgy általában az autósok közlekedése, mint mondjuk az enyém, aki munkába járok cangával, termelem a GDP-t meg hasznos dolgokat végzek. Más meg lehet, hogy reggel indul a plázába a apu kocsijával, mert kell egy huszadik faszomtudjamilyenmárkájú nadrág neki. Szóval a biciklis nem felesleges nyűg, hanem jó alternatíva a közelekedésben, de problémák vannak, ez tök igaz. Az utolsó mondatod zsír.
Laci939 2012.04.05. 17:24:20
@phaszfej: Remélem, ez egy paródia, ha nem, akkor megetetem a trollt.
A bicikli egy jármű, ahogy az a KRESZ-ben meg van írva, és korlátlan mennyiségű befér belőle a városba annak elgetósítása nélkül. Az autó egy nagyszerű találmány, de arra, hogy tömegek járjanak vele munkába, alkalmatlan, hiszen elgettósítja a várost, rontja a levegő minőségét (közvetve az átlagos várható élethosszt), és bár nagyon figyel mindenki, ezreket csap el évente. Egyszerűen nem fér be ennyi a városba.
Ha mindenki, aki biciklizik, autóban ülne, nagyobb dugót okozna.
A kerékpár infrastruktúrája a legolcsóbban fejleszthető, sőt, a biciklizés a felhasználónak is olcsóbb, főleg rövid, 5-10 kilométeres távokra tökéletes. (Nagyobb távok vonatos rásegítéssel kiküszöbölhetőek.) Lehet, hogy nem fizet súlyadót, viszont a levegőt sem szennyezi, ezzel megspórolja a Parlament felállványozását, a légszennyezés okozta (korai) halálok miatti adókiesést, és azoknak az árváknak a gondozását, akiknek a szüleit elcsapta az autó. Sőt, mivel megvan a rendszeres napi mozgása, érelmeszesedése se nagyon lesz. Egyébként van, aki befizette: criticalmass.hu/forum/20090930/fizessunk-adot
Milyen űrruháról beszélsz? cyclechic.blog.hu/
Remélem ez elég érv volt arra, hogy érthető legyen: ha sokan kerékpároznak, egymást és a többi közlekedőt nem zavarava, az jó mindenkinek. Még azoknak is, akik családjuk vagy nagy csomagjuk miatt autóhasználatra kényszerülnek, hiszen kevesebb autó nem csinál dugót.
A bicikli egy jármű, ahogy az a KRESZ-ben meg van írva, és korlátlan mennyiségű befér belőle a városba annak elgetósítása nélkül. Az autó egy nagyszerű találmány, de arra, hogy tömegek járjanak vele munkába, alkalmatlan, hiszen elgettósítja a várost, rontja a levegő minőségét (közvetve az átlagos várható élethosszt), és bár nagyon figyel mindenki, ezreket csap el évente. Egyszerűen nem fér be ennyi a városba.
Ha mindenki, aki biciklizik, autóban ülne, nagyobb dugót okozna.
A kerékpár infrastruktúrája a legolcsóbban fejleszthető, sőt, a biciklizés a felhasználónak is olcsóbb, főleg rövid, 5-10 kilométeres távokra tökéletes. (Nagyobb távok vonatos rásegítéssel kiküszöbölhetőek.) Lehet, hogy nem fizet súlyadót, viszont a levegőt sem szennyezi, ezzel megspórolja a Parlament felállványozását, a légszennyezés okozta (korai) halálok miatti adókiesést, és azoknak az árváknak a gondozását, akiknek a szüleit elcsapta az autó. Sőt, mivel megvan a rendszeres napi mozgása, érelmeszesedése se nagyon lesz. Egyébként van, aki befizette: criticalmass.hu/forum/20090930/fizessunk-adot
Milyen űrruháról beszélsz? cyclechic.blog.hu/
Remélem ez elég érv volt arra, hogy érthető legyen: ha sokan kerékpároznak, egymást és a többi közlekedőt nem zavarava, az jó mindenkinek. Még azoknak is, akik családjuk vagy nagy csomagjuk miatt autóhasználatra kényszerülnek, hiszen kevesebb autó nem csinál dugót.
phaszfej 2012.04.05. 17:24:41
@paranoir: Én is örülnék, ha nem lenne szükség kocsikra, ha mindenki ráérne gyalog vagy bicajon közlekedni, nem lenne zaj és füst, de ennek a problémának a megoldása nem a különbözőképpen közlekedő emberek egymásnak ugrasztás egymás felségterületének a csökkentésével, hanem gyakorlatilag az egész életszemlélet össznépi megváltoztatása, ami kiterjed az élet minden területére. De ez csak akkor megvalósítható, ha a jelen körülményekhez alkalmazkodva viselkedünk igazságosan. Jelen körülmények között pedig a bicikli lehetne akár kurvajó közlekedési eszköz is, de nem az, mert az egész emberiseég annyira felpörgetve éli a földi életet, hogy elegengedhetetlen hozzá a motorizáció. Ha erről le tudunk globálisan mondani, akkor végre ráérünk hajtani és jó levegőt szívni. De a gyalogosokat még abban az esetben sem zavarhatjuk.
Bandy86 2012.04.05. 17:25:54
@croc: "Az Erzsébet-hídra nem jó ötlet felmenni biciklivel. Tábla nincs, de ha volna se segítene: se a percenként két csuklósbuszos buszsáv, se a nyolcvanas tempóban haladó középső sáv nem vállalható,
Viszont szerencsére általában üres a járda :-)))" Kivéve az épen fényképezgető (gyk. "nemfigyelő") turisták :)
Viszont szerencsére általában üres a járda :-)))" Kivéve az épen fényképezgető (gyk. "nemfigyelő") turisták :)
phaszfej 2012.04.05. 17:26:27
@Laci939: Te a vágyaidról beszélsz, nem a valóságról. Nekem is ez a vágyam, de itt az aktualitás van terítéken.
Laci939 2012.04.05. 17:32:20
@phaszfej: "elegengedhetetlen hozzá a motorizáció"??
Az én utam:
13,5 km, HÉV-es rásegítéssel (marad 7,2 km) bicikli: 40-45 perc, lassan megyek, nehogy megizzadjak.
Autó: 25-40 perc között.
BKV: 50-70 perc között.
Aki BKV-zik is valahogy bejut a munkahelyére GDP-t termelni, az HÉV pedig szennyez, de nem helyben. És akkor a város szélén tett le a HÉV, ha bevinne az Astoriáig, simán gyorsabb lennék a kocsinál, kényelmes tempóban.
Az én utam:
13,5 km, HÉV-es rásegítéssel (marad 7,2 km) bicikli: 40-45 perc, lassan megyek, nehogy megizzadjak.
Autó: 25-40 perc között.
BKV: 50-70 perc között.
Aki BKV-zik is valahogy bejut a munkahelyére GDP-t termelni, az HÉV pedig szennyez, de nem helyben. És akkor a város szélén tett le a HÉV, ha bevinne az Astoriáig, simán gyorsabb lennék a kocsinál, kényelmes tempóban.
Laci939 2012.04.05. 17:35:25
@phaszfej: Mármint melyik volt vágy?
Az, hogy nem jármű? Ahhoz képest szép összegeket sprórolunk éves szinten benzinköltségen, hát még ha egyáltalán nem lenne autó.
A dugóban álló motorizáció pedig hol gyorsabb mint az a játékbicikli?
Az, hogy nem jármű? Ahhoz képest szép összegeket sprórolunk éves szinten benzinköltségen, hát még ha egyáltalán nem lenne autó.
A dugóban álló motorizáció pedig hol gyorsabb mint az a játékbicikli?
numudal 2012.04.05. 17:44:04
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö:
Köszönöm a jó kívánságaidat!
Egyébként pedig ahol tudom betartom a KRESZ-t, de -sajnos- nem mindig életszerű és ahogy az autósok sem tudják/akarják/szokták betartani mindig... ez van.
@gekko:
Én nem megyek Neked, ahogy másnak sem. Nyugi. Az pedig, hogy itt keménykedsz, nem fog halálra rémíteni.
Egyébként pedig, ha elolvasod amit írtam: Járdán, a kerékpáros, szépen, csendben, szerényen, lassan közlekedjen, mert nem ott az Ő helye. Ez tiszta sor, nem kiabálunk, nem csengetünk, nem vágunk pofákat és nem erősködünk. Ha a gyalogos elenged, megköszönjük, ha nem akkkor kussolva megyünk mögötte vagy megállunk stb.
Hiszem azt, hogy jelenleg a bringaútak nagyrésze -vagy amit annak csúfolnak- életveszélyes. Azt hiszem, hogy rengeteg úton NEM jó az autók között tekerni, mert zavarjuk őket, az út nem megfelelő minőségű stb stb.
Szóval igen, a biztonság a fontos, aki bizonytalanabb az válassza a járdát, de ott aztán tényleg lassan, békésen.
És igaz: rengeteg kerékpáros van, túl sok ennyi és ilyen minőségű kerékpárúthoz. Valamint nem titok: nagyon elszemtelentek/tünk. Ezzen pedig nekünk, kerékpárosoknak kell változtatnia.
Mindenkinek biztonságos közlekedést kívánok!
Köszönöm a jó kívánságaidat!
Egyébként pedig ahol tudom betartom a KRESZ-t, de -sajnos- nem mindig életszerű és ahogy az autósok sem tudják/akarják/szokták betartani mindig... ez van.
@gekko:
Én nem megyek Neked, ahogy másnak sem. Nyugi. Az pedig, hogy itt keménykedsz, nem fog halálra rémíteni.
Egyébként pedig, ha elolvasod amit írtam: Járdán, a kerékpáros, szépen, csendben, szerényen, lassan közlekedjen, mert nem ott az Ő helye. Ez tiszta sor, nem kiabálunk, nem csengetünk, nem vágunk pofákat és nem erősködünk. Ha a gyalogos elenged, megköszönjük, ha nem akkkor kussolva megyünk mögötte vagy megállunk stb.
Hiszem azt, hogy jelenleg a bringaútak nagyrésze -vagy amit annak csúfolnak- életveszélyes. Azt hiszem, hogy rengeteg úton NEM jó az autók között tekerni, mert zavarjuk őket, az út nem megfelelő minőségű stb stb.
Szóval igen, a biztonság a fontos, aki bizonytalanabb az válassza a járdát, de ott aztán tényleg lassan, békésen.
És igaz: rengeteg kerékpáros van, túl sok ennyi és ilyen minőségű kerékpárúthoz. Valamint nem titok: nagyon elszemtelentek/tünk. Ezzen pedig nekünk, kerékpárosoknak kell változtatnia.
Mindenkinek biztonságos közlekedést kívánok!
Laci939 2012.04.05. 17:51:44
@phaszfej Azt nem tudom, mennyire olvastad a többi kommentet, igyekszem úgy közlekedni, hogy senkit se tartsak fel, és senkit ne ijesszek meg.
Ez így jobb nekem is, nektek is, a gyerekeknek is, nekem is.
Ezt a párhuzamos kisforgalmú utcákkal érem el, ha bemész egy olyanba, ott többen biciklizek, mint főúton.
Ez így jobb nekem is, nektek is, a gyerekeknek is, nekem is.
Ezt a párhuzamos kisforgalmú utcákkal érem el, ha bemész egy olyanba, ott többen biciklizek, mint főúton.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 17:58:32
@numudal: szívesen, máskor is. De megismétlem: a kerékpárnak megvan az a jó tulajdonsága, hogy tolható. Ahol nem érzed biztonságosnak a használatát, ott leszállhatsz róla és tolhatod. Városban meg léteznek mellékutcák, nem kötelez senki arra, hogy mondjuk a Soroksári úton kerekezz csúcsidőben.
(konkrét példához tán lehet alternatíva a Mester utca, kb. 100m-rel odébb)
És ha Újpest felől megyek a belső kerületek felé, akkor is a "kertek alatt" a kerékpárutakon és mellékutcákon át szoktam közlekedni, nem a Váci úton, meg a Bajcsyn (bár ez utóbbin van kerékpárút, csak kényelmetlen)
(konkrét példához tán lehet alternatíva a Mester utca, kb. 100m-rel odébb)
És ha Újpest felől megyek a belső kerületek felé, akkor is a "kertek alatt" a kerékpárutakon és mellékutcákon át szoktam közlekedni, nem a Váci úton, meg a Bajcsyn (bár ez utóbbin van kerékpárút, csak kényelmetlen)
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 18:01:11
@phaszfej: hű vagy a nickedhez, mint mindig, kicsi troll. :D
Molnár Simon 2012.04.05. 18:55:47
Powerlich és többek: kresz szerint nem 25 körül szabad menni a gyalogos/bringás járdán, hanem max 20-szal. Nem kényszer a bringázás; toljad a gyalogosok között, vagy hagyd otthon, ha nem akarsz bringaúton vagy úttesten tekerni.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 19:06:57
@Molnár Simon: MIÓTA???
Tudtommal a járdán csak és kizárólag akkor szabad kerékpározni, ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan. Nem minősül alkalmatlannak az út a nagy forgalom miatt. Állítólag - bár ez, amikor utoljára néztem még nem volt kiemelve a KRESZ-ben - a kerékpározást tiltó tábla sem jelenti az úttest alkalmatlanságát (ezt viszont kapitális fasságnak tartom).
Szintén emlékeimből idézve: ahol engedélyezve van a járdázás, ott is max. 10km/h sebességgel. A 20 az vagy kerékpárútra vagy osztott gyalog+kerékpárútra vonatkozik talán.
Tudtommal a járdán csak és kizárólag akkor szabad kerékpározni, ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan. Nem minősül alkalmatlannak az út a nagy forgalom miatt. Állítólag - bár ez, amikor utoljára néztem még nem volt kiemelve a KRESZ-ben - a kerékpározást tiltó tábla sem jelenti az úttest alkalmatlanságát (ezt viszont kapitális fasságnak tartom).
Szintén emlékeimből idézve: ahol engedélyezve van a járdázás, ott is max. 10km/h sebességgel. A 20 az vagy kerékpárútra vagy osztott gyalog+kerékpárútra vonatkozik talán.
Laci939 2012.04.05. 19:50:00
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: gyalogos/bringás járdán=gyalog- és kerékpárúton, szerintem.
Járda: 10km/h, ha az út használhatatlan
Gyalog- és kerékpárút: 20km/h, de szabad az úttesten, ha túl nagy a gyalogosforgalom
Kerékpárút: 30km/h
Úttest: 40km/h
Úttest, lakott területen kívül, sisakban: 50km/h
Járda: 10km/h, ha az út használhatatlan
Gyalog- és kerékpárút: 20km/h, de szabad az úttesten, ha túl nagy a gyalogosforgalom
Kerékpárút: 30km/h
Úttest: 40km/h
Úttest, lakott területen kívül, sisakban: 50km/h
ex-dr. vuk 2012.04.05. 23:09:36
@phaszfej: nem jarmu? szolnod kene a torvenyhozoknak is, mert a kresz szerint az... veluk vitatkozz.
ex-dr. vuk 2012.04.05. 23:21:47
Inkabb azt kene eroltetni, hogy ne kereszteljenek at jardakat egy tablaval gyalogeskerekparutta, mert attol az meg nem lesz az, csak elvileg. Nem lesz szelesebb, jobb minosegu, alkalmasabb kerekparozni. Mindossze kotelezo jardazas.. Aztan csodalkoznak, hogy a bringas jardahoz szokik.
Ezt erositi, hogy a hiperszabalyos autosok miatt az uttesten sem mernek menni sokan.
Ezt erositi, hogy a hiperszabalyos autosok miatt az uttesten sem mernek menni sokan.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.05. 23:33:37
@ex-dr. vuk: egyébként ezen a "nem merek az úttesten..." kezdetű mondókán akkor szoktam igazán jól szórakozni, amikor egy kb. 1-2autó/perc forgalmú úttest járdáján látom biciklizni a nagyfiúkat. Az úttest kb. 2x3 sáv szélességű, bár csak 2x2-esnek van felfestve.
A Tyne folyó déli partja 2012.04.05. 23:37:56
@Powerlich: itt nem messze egy helyen egyenesen kétsávos bicikliút van (nyíllal felfestve, hogy melyik irányba megy az egyik, és a másik.) mellette gyalogút. szerinted hol jött az összes gyalogos? naná, hogy a bicikliúton, és persze, hogy velem (a biciklissel) szemben. a gyalogúton senki nem volt.
A Tyne folyó déli partja 2012.04.05. 23:56:21
@Mad Mind: te nagyon okos, azt miből gondolod, hogy a biciklisnek nincs jogosítványa? @Öreg Trafford: azért nem lehet ennyivel a járdán menni, mert : a) tilos, tudtommal. b) mert a franc se akarja kerülgetni a totál kiszámíthatatlan gyalogost (azok ugyanis nem sávban mennek, mint az autók, ergó bármikor megállhat előtted, vagy kiléphet eléd, nem jelzi semmi a szándékát, és akkor mindketten balesetet szenvedtek).@phaszfej: utakat a benzinpénzből építik? ez nekem új. amúgy, szerinted mennyire rongálja egy bicikli az utat, meg mennyire egy kocsi? és melyiknek mennyi a károsanyag kibocsátása? @ex-dr. vuk: na, ez itt felénk is szokás. megyek biciklivel az úton, egyszer csak látom, hogy a mellettem lévő járdára kitettek egy bicikliút táblát. de mindenhol járdaszegély van, hol kellett volna felmennem? és nem is jelezte addig semmi, hogy az állítólag bicikliút. a másik ilyen helyen itt a közelben meg még egy csomó minden akadály is van, oszlop, buszváró, ami mellett akkor is csak kicentizve férek el, ha nincsenek buszra váró emberek. ha vannak, akkor sehogy. de állítólag az a bicikliút. meg a járda is, mert annyiból állt a bicikliút "megépítése", hogy kitették a táblát. aztán csodálkoznak, ha inkább az úton megyek. másik változat, ez is divat errefele, hogy a bicikliutat elterelik, le a lejtőn, aztán pár száz méterre meg vissza fel a dombra, ki az útra. ha maradok az úton, akkor megspórolom azt a pár száz métert is, meg még az emelkedőt is.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.06. 00:13:43
@A Tyne folyó déli partja: Újpesten van egy utcácska, ahol a járdára vezették a kerékpárutat. Szépsége a dolognak, hogy eredetileg öt méterenként egy-egy fa állt a "kerékpárút" közepén, mióta a fákat kivágták, azóta meg autók parkolnak rajta. Többek közt a túloldali szerviz ügyfelei...
Hzq90 2012.04.06. 00:39:50
egy ekkora barom ne biciklizzen sehol...amúgy meg tényleg sokkal jobb,ha előttem kacskaringózik az úton,én átmegyek rajta mert bal*asz,aztán az én jogsimat veszik el! A mi városunkban szinte mindenhol van kijelölt kerékpárút,amiket előszeretettel hagynak fogyelmen kívül maguk a biciklisek.Ennyit erről.
Powerlich 2012.04.06. 05:25:04
@A Tyne folyó déli partja: Igen. igen többször jártam már Én is így, amúgy az Én tapasztalatom az, hogy az autósokkal jobban együtt lehet működni a közlekedésben mint a gyalogosokkal.
1 szónak is száz a vége, a lényeg hogy a belvárosban felejtsétek el a járdát... ha mégis rákényszerültök, akkor vigyázzatok a fagyizó gyerekekre :P
1 szónak is száz a vége, a lényeg hogy a belvárosban felejtsétek el a járdát... ha mégis rákényszerültök, akkor vigyázzatok a fagyizó gyerekekre :P
Powerlich 2012.04.06. 05:29:10
@Hzq90: ha átmész rajta, nemvalószínű hogy csak a jogsidat bukod :) vidéki viszonylat teljesen más mint a pesti, ott baszki még a világítás sem kötelező, a kocsmázó részeg "kerékpárosokról" meg nem is beszélve, van egy-két kivétel a vidéki települések között is, de amit a papa 50 évvel ezelőtt megszokott azon nem fog változtatni...
kándu 2012.04.06. 08:33:07
Kevésbé veszélyes -a biciklis számára- a járdán való közlekedés, mint közúton. A nagyvárosi ember pedig elszokott attól, hogy a járdán kerékpár is közlekedhet. Most már retrónak mondható, vagy akár gáznak is az a biciklis kütyü, amit csengőnek hívnak. Nem véletlenül találták ki ezt a bonyolult eszközt. Tegye fel a biciklis és használja a gyalogosok legnagyobb meglepetésére. Kb 5 év és mindenki megszokja. 20 éve is működött az 50cm széles járdán és most is fog a 3 4-szer olyan szélesen.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.06. 09:10:26
@kándu: húsz éve is tilos volt a járdázás. Arról nem beszélve, hogy a járdán "lecsöngetni" a gyalogost, a szabálysértés mellett még pofátlanság is.
----
Egyébként ezen a blogon is egyre jobban látszik, mennyire tahó alakok élnek az országban, mennyire büszkén hangoztatják egyesek, hogy szarnak a szabályokra...
----
Egyébként ezen a blogon is egyre jobban látszik, mennyire tahó alakok élnek az országban, mennyire büszkén hangoztatják egyesek, hogy szarnak a szabályokra...
Reggie 2012.04.06. 09:22:30
@kándu: Na az az igazi pofatlansag, ha a jardan elkezd csengetni egy kerekparos. A csengetes helyett inkabb be kene huznia fulet farkat, amiatt, hogy ott kozlekedik.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.06. 09:44:22
@Reggie: de az is izgalmas, hogy sokszor volt szerencsém olyan húgyagyúhoz, aki az Árpád híd északi járdáján sétált, sok esetben középen, elfoglalva a teljes utat és a csengőt sem akarta meghallani.
Némelyik még vissza is pofázik, ha az ember rászól, hogy inkább az M7-esen kéne sétafikálni, ott sem akadályozná jobban a forgalmat, mint a kerékpárúton...
Némelyik még vissza is pofázik, ha az ember rászól, hogy inkább az M7-esen kéne sétafikálni, ott sem akadályozná jobban a forgalmat, mint a kerékpárúton...
Reggie 2012.04.06. 09:47:31
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: Jaja, az is nagyon durva. Raadasul meg a lovasrendorok is a kerekparuton mennek es osszeszarjak a lovaik az utat.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.06. 10:21:14
@Reggie: hm. Ezt jó tudni. A lovak "maradékával" már találkoztam, de hogy az rendőrló lett volna... Akiket a szigeten láttam, azokat teherautón vitték oda.
alexfly 2012.04.06. 11:05:14
@numudal: nem jó ötlet. Autóúton kerékpárral alapból tilos közlekedni, úgyhogy még harmadsorban sem ajánlom...
alexfly 2012.04.06. 11:12:14
@Öreg Trafford: Akkor a Hummeremmel is a járdán fogok menni, mert félek a buzukiktól. A kispókkal meg félek a kamionok között, ezért járdázok...
A járművek közlekedésére alapból az úttest való. Ha valaki fél a forgalomban a többi járműtől, akkor nem az a megoldás, hogy az alapból tiltott felületen halad.
A járművek közlekedésére alapból az úttest való. Ha valaki fél a forgalomban a többi járműtől, akkor nem az a megoldás, hogy az alapból tiltott felületen halad.
alexfly 2012.04.06. 11:27:32
@phaszfej: "A bicikli nem jármű. Az csak egy játék, amivel speciel gyorsabban lehet haladni, mint gyalog. "
Akkor írd át a KRESZt. De amíg a kerékpár a többivel teljesen egyenrangú jármű, addig ne terjessz ökörségeket.
" Az úttest az élet vérkeringése, akadályozni illetlenség a népgazdaságot hajtó autósokat"
Meg a teherforgalmat, az autókázóknál jóval hasznosabb közösségi közlekedést, a kerékpárokat...
" Az utakat sem a nem létező bicikliadóból építik, hanem ugye a benzinpénzekből, szóval nem is értm, miért ugatnak a bicajosok be"
A szokásos marhaság. Ha ez így lenne, akkor miért van mindenútépítésnél kinn a tábla, hogy "épül az EU támogatásával"? És az autósok által okozott évi többszázmilliárdos kiadások? Azt szerinted ki fizeti? Az autósok kinek a pénzén autókáznak? És még ezek után követelőznek?
"ne helyezzük már fontoossági sorrendben az autók és a gyalogosok elé. Szóval bárhogyis, de a bicikli csak nyűg mindenkinek"
A gyalogosok elé ne is helyezzük. A kerékpár fontosságban a gyalogos- és közösségi közlekedéssel áll egy szinten -jóval az autózás előtt. És a mindenkinek (az autókázón kívül) ráfizetéses autóközlekedéssel szemben a kerékpározás mind a közlekedés, mind a népgazdaság, mind az életminőség szempontjából előnyös. Nyilván azt kell előnyben részesíteni, ami mindenkinek hasznos és nem azt, ami milliárdos kárral jár...
" Amúgy, aki normális, az gyalog is, kocsiban is, biciklin is normális."
Ezzel viszont 100%-ban egyetértek. Az egyetlen olyan mondatod az egész hozzászólásodban, ami értelmes.
Akkor írd át a KRESZt. De amíg a kerékpár a többivel teljesen egyenrangú jármű, addig ne terjessz ökörségeket.
" Az úttest az élet vérkeringése, akadályozni illetlenség a népgazdaságot hajtó autósokat"
Meg a teherforgalmat, az autókázóknál jóval hasznosabb közösségi közlekedést, a kerékpárokat...
" Az utakat sem a nem létező bicikliadóból építik, hanem ugye a benzinpénzekből, szóval nem is értm, miért ugatnak a bicajosok be"
A szokásos marhaság. Ha ez így lenne, akkor miért van mindenútépítésnél kinn a tábla, hogy "épül az EU támogatásával"? És az autósok által okozott évi többszázmilliárdos kiadások? Azt szerinted ki fizeti? Az autósok kinek a pénzén autókáznak? És még ezek után követelőznek?
"ne helyezzük már fontoossági sorrendben az autók és a gyalogosok elé. Szóval bárhogyis, de a bicikli csak nyűg mindenkinek"
A gyalogosok elé ne is helyezzük. A kerékpár fontosságban a gyalogos- és közösségi közlekedéssel áll egy szinten -jóval az autózás előtt. És a mindenkinek (az autókázón kívül) ráfizetéses autóközlekedéssel szemben a kerékpározás mind a közlekedés, mind a népgazdaság, mind az életminőség szempontjából előnyös. Nyilván azt kell előnyben részesíteni, ami mindenkinek hasznos és nem azt, ami milliárdos kárral jár...
" Amúgy, aki normális, az gyalog is, kocsiban is, biciklin is normális."
Ezzel viszont 100%-ban egyetértek. Az egyetlen olyan mondatod az egész hozzászólásodban, ami értelmes.
alexfly 2012.04.06. 11:34:02
@phaszfej: Bocs... az előbb korán írtam. Paranoirnak adott válaszod már egészen másképp hangzik. De :az igaz, hogy a motorizáció jelenleg szükséges; viszont a jelenlegi túlzott formája nemhogy nem az, de egyenesen káros. Az autózás kb. 80%-a felesleges és csak arra jó, hogy a többieket szívassa. Ezekben az esetekben a kerékpár igenis egy ideális közlekedési eszköz -egyébként lehet vergődni, de minden arra utal, hogy ez a jövő útja a fenntarthatatlan autómániával szemben.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.06. 11:34:16
@alexfly: valamit félreértettél. Az illető nem önkritikának szánta a nickjét (bár annak is jó lenne), ő csak egy ócska kis troll.
Tképp a farkánál fogva kéne lámpavasra húzni, ha lenne neki olyanja... ;)
Tképp a farkánál fogva kéne lámpavasra húzni, ha lenne neki olyanja... ;)
alexfly 2012.04.06. 11:46:33
@numudal: "Járdán, a kerékpáros, szépen, csendben, szerényen, lassan közlekedjen, mert nem ott az Ő helye. Ez tiszta sor"
Nem, nem tiszta sor. Ha a járműnek nem a járdán va a ghelye, akkor ne menjen ott. Ott közlekedjen, ahol a helye van. EZ a tiszta sor...
" Azt hiszem, hogy rengeteg úton NEM jó az autók között tekerni, mert zavarjuk őket, az út nem megfelelő minőségű stb stb."
Rengeteg úton autóval sem jó a többi autó között menni. Akkor azzal uis járdázzunk? Meg hogy zavarjuk őket? Engem is zavarnak az autók. Sőt egymást is. És akkor mi van? Tudomásul kell venni, hogy nem egyedül vagyunk az úton és ez ezzel jár.
"Szóval igen, a biztonság a fontos, aki bizonytalanabb az válassza a járdát, de ott aztán tényleg lassan, békésen."
Szóval nem. A biztonság a fontos, és éppen ezért lényeges lenne, hogy mindenki betartsa a biztonságos együttközlekedéshez szükséges szabályokat -pl. a KRESZ-t. És szabályosan közlekedjen ott, ahol a szabály szerint kell neki. Nem pedig hamis biztonságérzet képzetével a tilosban.
Nem, nem tiszta sor. Ha a járműnek nem a járdán va a ghelye, akkor ne menjen ott. Ott közlekedjen, ahol a helye van. EZ a tiszta sor...
" Azt hiszem, hogy rengeteg úton NEM jó az autók között tekerni, mert zavarjuk őket, az út nem megfelelő minőségű stb stb."
Rengeteg úton autóval sem jó a többi autó között menni. Akkor azzal uis járdázzunk? Meg hogy zavarjuk őket? Engem is zavarnak az autók. Sőt egymást is. És akkor mi van? Tudomásul kell venni, hogy nem egyedül vagyunk az úton és ez ezzel jár.
"Szóval igen, a biztonság a fontos, aki bizonytalanabb az válassza a járdát, de ott aztán tényleg lassan, békésen."
Szóval nem. A biztonság a fontos, és éppen ezért lényeges lenne, hogy mindenki betartsa a biztonságos együttközlekedéshez szükséges szabályokat -pl. a KRESZ-t. És szabályosan közlekedjen ott, ahol a szabály szerint kell neki. Nem pedig hamis biztonságérzet képzetével a tilosban.
alexfly 2012.04.06. 11:50:25
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: ok, de ebben a HSZ-ben (ezexerint véletlenül?) tényleg volt értelem. És én azt olvasom, amit ír -nem azt, hogy ki. (egy ideig)...
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.06. 12:35:32
@alexfly: lehet. Ha észreveszem a nickjét, már nem olvasom el, hogy mit ír.
A Tyne folyó déli partja 2012.04.06. 18:14:21
@Hzq90: gondolom, mivel az is pont olyan jó lehet, mint amit fent említettem, hogy a járdára raktak egy bicikliút táblát, aztán jól van. és ezzel még slusszpoén, hogy sose tudni, mikortól lesz járda, ahol tilos biciklizni..vagy mint otthon, a szentkirályszabadjai, ahol kb. három méterenként járdaszegély van, persze, hogy mindenki az úton megy inkább. ugyanis, haladni szeretne. de említhetném megint a fentit, amit írtam, hogy a bicikliút elterel, aztán néhány száz méter után visszaterel, ha az úton megyek, akkor megspóroltam értékes métereket, és perceket. ha nem csak szórakozásból biciklizem, hanem A pontból B-be tartok, akkor azért nem mindegy.
A Tyne folyó déli partja 2012.04.06. 18:19:05
@kándu: ezzel több gond is van. a) a járdán kb. folyamatosan csengethetnél. b) meg se hallják a gyalogosok, főleg, ha fülhallgató van rajtuk.
Reggie 2012.04.08. 18:03:08
@A Tyne folyó déli partja: es a legfontosabb c) total szabalytalan:)
gregibroki 2012.04.10. 11:17:43
@bellissima: nekem pénteken ugatott be egy 10-12 év körüli gyerek Dózsa György úton az anyósülésről, hogy asszongya "biciklisút?!" majdnem leszakadt a pofám, ott röhögött a kis géputtony az apja mellett, gondolkodtam, hogy a lookpatentes cipőmmel nemes egyszerűséggel berúgom menet közben a kocsijuk oldalát :)
jut eszembe a jóféle bringautakról
jut eszembe a jóféle bringautakról
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.10. 11:52:53
Reggel az ATV-re kapcsoltam véletlenül. Épp valami turisztikai műsor ment, amiben épp a budapesti biciklizést reklámozták benne.
Nem kellett két perc, hogy bemutassák, mekkora tahók: a Lánchíd déli járdáján tekertek át Budára.
1. Napközben úgy tudom, ma is engedélyezett a biciklis forgalom az úttesten.
2. Ott a Margit híd, viszonylag közel, rajta kerékpárút, vajon miért voltak lusták odáig eltekerni?
Nem kellett két perc, hogy bemutassák, mekkora tahók: a Lánchíd déli járdáján tekertek át Budára.
1. Napközben úgy tudom, ma is engedélyezett a biciklis forgalom az úttesten.
2. Ott a Margit híd, viszonylag közel, rajta kerékpárút, vajon miért voltak lusták odáig eltekerni?
usererror 2012.04.10. 12:21:24
@Laci939: Teljesen igazad van, ugyanígy járok el évek óta és soha nem érzem magam veszélyben, mert mindenhol figyelek és az autósok is figyelnek általában, maximális respekt. Tök hálásak egyébként, mikor elengeded őket, vagy egy általuk beláthatatlan kereszteződésben intesz nekik, mert te ugye magasabban ülsz és látod az egész szituációt. Viszont emellett sajnos még arra is kell figyelni, hogy melyik autónak ég a lámpája, melyikben várakoznak, mert bármennyire is odafigyelsz, egy ajtó bármikor kinyílhat eléd.
kovboj1 2012.04.10. 17:29:04
az nem úgy van, hogy ha nincs kitéve hogy "kerékpárral behajtani tilos" akkor szabad?
gregibroki 2012.04.11. 09:45:50
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: ott van a margit-híd viszonylag közel :) ez jó!
maps.google.com/maps?saddr=1011+Budapest,+Clark+%C3%81d%C3%A1m+t%C3%A9r,+Magyarorsz%C3%A1g&daddr=Roosevelt+t%C3%A9r&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.502431,19.041817&sspn=0.01064,0.01929&geocode=FU3E1AId-YkiASkJyNtSPNxBRzEV6rKJ42O7tw%3BFS7I1AIdTqIiAQ&mra=me&mrsp=1&sz=16&t=m&z=16
maps.google.com/maps?saddr=1011+Budapest,+Clark+%C3%81d%C3%A1m+t%C3%A9r,+Magyarorsz%C3%A1g&daddr=47.5146372,19.0436479+to:Roosevelt+t%C3%A9r&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.50578,19.039564&sspn=0.021279,0.038581&geocode=FU3E1AId-YkiASkJyNtSPNxBRzEV6rKJ42O7tw%3BFQ0E1QIdP5UiASmB7ESVBdxBRzFBjv_pKMQAEw%3BFS7I1AIdTqIiAQ&mra=dpe&mrsp=1&sz=15&via=1&t=m&z=15
maps.google.com/maps?saddr=1011+Budapest,+Clark+%C3%81d%C3%A1m+t%C3%A9r,+Magyarorsz%C3%A1g&daddr=Roosevelt+t%C3%A9r&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.502431,19.041817&sspn=0.01064,0.01929&geocode=FU3E1AId-YkiASkJyNtSPNxBRzEV6rKJ42O7tw%3BFS7I1AIdTqIiAQ&mra=me&mrsp=1&sz=16&t=m&z=16
maps.google.com/maps?saddr=1011+Budapest,+Clark+%C3%81d%C3%A1m+t%C3%A9r,+Magyarorsz%C3%A1g&daddr=47.5146372,19.0436479+to:Roosevelt+t%C3%A9r&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.50578,19.039564&sspn=0.021279,0.038581&geocode=FU3E1AId-YkiASkJyNtSPNxBRzEV6rKJ42O7tw%3BFQ0E1QIdP5UiASmB7ESVBdxBRzFBjv_pKMQAEw%3BFS7I1AIdTqIiAQ&mra=dpe&mrsp=1&sz=15&via=1&t=m&z=15
gregibroki 2012.04.11. 09:49:27
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: amúgy meg teljesen igazad van, hogy ne menjen az ember a Lánchíd járdáján. Viszont sokan fosnak a kocsiktól, ezért mennek a járdán. Az is zseniális megoldás, hogy a Szabadság-hídon a látványosabbik oldalra (északi) tették a bringautat. Ezzel fantasztikus harmóniát teremtve a turisták és a kerékpárosok között. Az autók pedig 20-al döcögnek.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.11. 11:16:46
@gregibroki: Szabadság hídon mióta van bringaút? Két éve (tavaly, nyár elején??) még nem volt... Pontosabban a híd járdájánál végetért.
A Margit hidat meg ne úgy nézd, hogy munkába készülsz, hanem úgy, hogy tévé forgatásba kezdenek a pesti oldalon, amivel a kerékpározást próbálják népszerűsíteni!
A Margit hidat meg ne úgy nézd, hogy munkába készülsz, hanem úgy, hogy tévé forgatásba kezdenek a pesti oldalon, amivel a kerékpározást próbálják népszerűsíteni!
gregibroki 2012.04.11. 11:25:11
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: ja, igazad van, az tényleg necces
A Tyne folyó déli partja 2012.04.11. 20:36:12
@Reggie: igen, az is, de én konkrétan a csengetésre írtam, hogy miért is nem működne.
A Tyne folyó déli partja 2012.04.11. 20:39:57
@gregibroki: nekem is beszóltak egyszer, még otthon. Balatonról mentem haza (Veszprémbe), még nem volt meg a bicikliút Almádi és Veszprém közt, de a Balaton körül már volt (legalábbis, egy része). nos, mivel ugye nekem nem arra volt a haza, mint amerre a bicikliút ment, nyilván nem azon mentem. erre bekiabált valaki, hogy "ott a bicikliút!" én meg visszakiabáltam, hogy nekem meg arra van a haza...
gregibroki 2012.04.12. 10:18:18
@A Tyne folyó déli partja: hát igen, súlyos vétek megzavarni holmi lassabb bringákkal az autósok nyugalmát!
nekem Bp-en sűrűn beszólnak, de a csúcs ez a max 12 éves kis mikkamakka volt
nekem Bp-en sűrűn beszólnak, de a csúcs ez a max 12 éves kis mikkamakka volt
D4D 2012.04.12. 11:25:15
@Kemencés Szittya Buci:
Soha nem láttam még, hogy járdán egy biciklis elüssön egy gyalogost,
- Attól még létezik.
Soha nem láttam még, hogy járdán egy biciklis elüssön egy gyalogost,
- Attól még létezik.
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.12. 13:24:36
@Kemencés Szittya Buci: baromarc! Engem csak azért nem lökött fel egy alkalommal egy hozzád hasonló faszkalap, mert ő biciklivel volt ötven kiló, én meg egymagamban száztíz...
fidesz = házmesterek pártja 2012.04.12. 13:41:05
Döglött a blog v. csak az új poszt alatt nem lehet kommentet írni?
saunier 2012.05.01. 19:19:00
@Kemencés Szittya Buci: tényleg, miért bringáznak népek a váci úton, amikor ott a biciklisáv? nem egyszer tapasztalom elhűlve.
Perillustris 2012.05.01. 23:11:50
@saunier: Arra az 1,1 km-re gondolsz?
Ezzel az editorral szerkeszted a posztjaidat. 2012.06.04. 15:03:51
@phaszfej: "A bicikli nem jármű. Az csak egy játék, amivel speciel gyorsabban lehet haladni, mint gyalog. Ebből adódóan lehet vele járdán és úttesten is menni, de mindig csak a legnagyobb alázattal, hogy senkit se zavarjunk vele. Az úttest az élet vérkeringése, akadályozni illetlenség a népgazdaságot hajtó autósokat, a járda pedig a gyalogosoké, lecsengetni őket tahóság, csak azért, mert valaki biciklivel buzul."
+1
(amúgy mi a f@sz van a kedvenc trollommal? nagyon passzív vagy az elmúlt időszakban... csak nem becsajoztál...?)
+1
(amúgy mi a f@sz van a kedvenc trollommal? nagyon passzív vagy az elmúlt időszakban... csak nem becsajoztál...?)
Az utolsó 100 komment: