A világ gazdagjai csak 275 darabon osztozhatnak a nemzetközi kerékpárpiac luxus kategóriájának ma elérhető egyik legszofisztikáltabb és legdrágább elektromos bringájából. Közülük volt már olyan, aki a Veyronja mellé látatlanban, interneten rendelt, de azért a 7-8 milliós gépből még a később ébredőknek is jut. Az M55 nevű egyedi e-bike-kal egy Üröm határában működő, alig kétéves vállalkozás próbálja meghódítani a világot.
Magyarországon szokatlanul ambiciózus célt tűzött ki maga elé egy Budapest melletti településen létrehozott kisvállalkozás. Az ürömi székhelyű M55 Kft. százmilliós beruházása egyenesen a világ legtehetősebb fogyasztóihoz akarja eljutni hasonló nevet viselő biciklijeit.
Az M55 elektromos kerékpárokat kitaláló, kifejlesztő és gyártó társaság eddig nem is pazarolt sok energiát a hazai marketingre, a fő csapásirány rögtön a külföldi fizetőképes réteg volt: a Terminus sorozat első gépeit 2011-ben a monacói Top Marques kiállításon mutatták be, ott indult az értékesítés is, azóta pedig már a Közel-Kelet több országában is építik hídfőállásaikat. A napokban épp Dubajban, egy luxus játékszereket felvonultató kiállításon szerepelt az ürömi bicikli.
A cég víziója szerint az általános gazdasági recesszió az elitkategóriában még hosszú ideig nem hoz majd érezhető visszaesést, ezért érdemes beruházni, és érdemes bekerülni azok közé a ritka, egyedi tervezésű, minőségi termékek közé, amelyek közül a gazdagok előszeretettel válogatnak sportkocsijaik és jachtjaik mellé. A különleges forma, a szokatlan technika, és a 25555 eurós (több mint 7,5 millió forint) alapár, ami a megrendelő fantáziájára bízott külön igényekkel még jelentősen növelhető, azonnali beugrót jelentett a luxuscikkeket kínáló kiállítások kollekciójába.
Ehhez az arculathoz tartozik a limitált szériás gyártás és egy különleges monacói kapcsolat is. A Terminus sorozatból típusonként legfeljebb 55 darab készülhet. Az öt típus között van olyan, amit egyedi festése vagy félkarú villája tesz érdekessé, de akár Swarovski-kristályokkal is lehet rendelni gépet az ürömiektől. A sorozatszámot pedig minden darabon a nyereg alatt jól látható táblán tüntetik fel. A cég a kerékpárok értékesítése után egy jelentősebb összeget adományoz a monacói herceg alapítványának. Az M55 honlapját böngésző érdeklődők az eladási áron kívül azt is megtudhatják, hogy minden egyes eladásból 555 euróval (több mint 160 ezer forint) részesül a Prince Albert II of Monaco Foundation.
A luxuscikkeket ismertető lapok mellett a technikai szakújságok is pozitívan fogadták az M55 feltűnését. A Wired azt állította, hogy a magyar M55-höz fogható impozáns és rejtélyes szerkentyűvel még nem találkozott. Az újságíró különösen a menetpróba miatt lelkesedett. A Kerékagy tapasztalatai szerint sem alaptalan a lelkesedés. A pedelec rendszerű meghajtás kizárólag tekerésre aktiválja a motort, amit így külön nem lehet használni. A kerékpáros az első métereken még akár ki is állhat a nyeregből, hogy megmozdítsa a 30 kilós szerkezetet, de aztán hirtelen az az érzése támad, hogy olyan csúcssportolóvá vált, aki képes meredek emelkedőn minden nehézség nélkül tartani a 30-40 kilométer per órás tempót. Egy normál kerékpáron legfeljebb viharos időben, 70-80 kilométer per órás hátszélben lehet hasonló illúziója a biciklisnek. A Terminuson azonban sohasem fordul a szél, baj csak akkor van, ha 50-100 kilométeres táv megtétele után lemerül az akkumulátor.
Az M55 megszületése egy sportbalesetnek köszönhető. Szöllősi Richárd, az ötletgazda MTB-s karrierjét egy komolyabb térdsérülés szakította meg. Ezután állt neki egy olyan szerkezet kifejlesztéséhez, ami kerékpár ugyan, de magába ötvözi a motorozás előnyeit is. A világ nagy kerékpárgyártóival párhuzamosan 6-7 év alatt a magyar építési vállalkozó is előrukkolt saját munkájával. Az időközben céges keretek közé átültetett hobbiba komoly tervezők is bekapcsolódtak, és egy futurisztikus dizájnnal sikerült a nemzetközi mezőnytől teljesen elütő végterméket előállítani. Bár eddig mintegy két tucat gépet értékesítettek, a kft., amelynek volt már egy magyar megrendelője is, a cégadatok szerint 2010-es évet is nyereséggel zárta.