Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Emelkedik az elektromos bringák csillaga

2011.12.31. 15:58 - kirk kapitány

A kerékpárpiac szereplői sokáig abban reménykedtek, hogy haszonélvezői lehetnek az Európát sújtó gazdasági recessziónak. Nem így lett: az unióban egy év alatt több mint félmillióval esett a kerékpáreladások száma. Az elektromos kerékpárok viszont kurrens termékeknek bizonyultak, Németországban 33 százalékkal többet vettek belőle.

Megközelítette az egymilliós határt az unió országaiban az elektromos kerékpárok eladásának száma 2010-ben. A piaci összesítések szerint az elektromotoros meghajtással kiegészített biciklik népszerűsége töretlenül nő.

Magyarországon is jelentősen bővültek az eladások. A fővárosban ugyan még a megnövekedett kerékpárforgalom ellenére sem mindennapi látvány az e-bike, vannak azonban vidéki városok, főként az Alföldön, ahol elszigetelten ugyan, de divat lett az olcsó kategóriás, kínai import kerékpár. Ezek a típusok nem a sportcentrikus közönséget célozzák, leginkább azzal teszik magukat vonzóvá, hogy amíg az akku bírja, az utasnak egyáltalán nem kell pedálozni.

A kerékpározást a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem szempontjai alapján propagáló közönség lassan kénytelen elkönyvelni, hogy a környezetet erősen terhelő, különféle akkumulátorokat használó e-bike egyre népszerűbb közlekedési eszközzé válik, és egyre nagyobb részt hasít ki a piacból. Kínában és Japánban már az összeg eladott kerékpár felét-harmadát ezek a hagyományos kerékpároknál kétszer-háromszor drágább gépek teszik ki.

A legnagyobb európai piacon, Németországban tavaly 5 százalékos részesedést ért el az e-bike, de növekedési trendek alapján úgy számolnak, hogy az évtized végére már minden ötödik eladott bicikli elektromos lehet. Nem idegenkednek a motoros kerékpároktól Hollandiában sem. A kerékpáros reneszánsz példaországában 2010-ben az összes hagyományos típus eladási számai estek, az elektromos kerékpáré viszont 8 százalékkal nőtt. A prognózisok szerint az idén 300 ezer új darab találhat gazdára Hollandiában.

Egy friss amerikai tanulmány egyébként azt állítja, hogy a környezetterhelés ellenére az e-bike 16-szor energiahatékonyabb, mint egy SUV, és egy normál személyautónál pedig 12-szer jobb.

A piaci adatok szerint az EU 27 tagállamában tavaly kevesebb mint 18,6 millió kerékpárt adtak el, egy évvel korábban még a 19,1 milliót, 2008-ban pedig a 20,4 milliót is meghaladta az eladott biciklik száma.

Címkék: e bike

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr173509721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.12.31. 18:16:09

Egyre több elektromos biciklit vesznek a németek, de a töltéshez szükséges energiát biztosító atomerőműveket meg bezárják.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.31. 18:25:04

ezek a tescos kinai szarok nem sokáig birják.ami jó az meg k drága.

bbandi 2012.01.01. 21:58:19

Csak az a szomorú, hogy Makón legalábbis nem autókat cseréltek villanybiciklire, hanem rendes bicikliket.
Ráadásul elég veszélyes, hangtalan, és 25-30-cal mennek sokszor járdán is vele.

Levente.hu 2012.01.02. 17:25:32

Kohóba az összessel! Pont az értelmét veszti el az egész, és egyenes út a teljes elkényelmesedés felé. Jó, ez most szélsőséges hozzáállás, de inkább az igazi kerékpárt kellene terjeszteni.
Népegészségügyileg is jobban járnánk vele.
Persze értem én, hogy autó helyett, stb... de az a gyanúm, hogy inkább a hagyományos bicikliről szállnak át a puhányok.

Mondjuk nem tudom miért lenne veszélyes a hangtalan 25-30km/h, mikor én hangtalan 30-40km/h-val megyek, igaz nem járdán. De a járdázáshoz az eszköznek nincs semmi köze.

Reggie 2012.01.03. 01:50:13

@Levente.hu: Az egesz ertelme a kozlekedes es nem a sport. Eddig mindig azon ment a rinya, hogy a kerekpar nem sporteszkoz, hanem kozlekedesieszkoz es helye van a varosi kozlekedesben. Most akkor megis sporteszkoz? Ideje lenne mar eldonteni...

A sok puhany 65 ev feletti biztos sajnalja, hogy nem kaphat infarktust a kerekparon.

Mon3 2012.01.03. 11:03:47

1 mFt-ért árulnak egy minőségi német márkát, amit tekerni kell, de fékezésnél visszatermel az aksira, meg jól néz ki, stb.
Az egyik barátom meg 80 eFt-ért vett a Vaterán egy ócska kínait, amivel 20 km/h-ás sebesség mellet elgurul néhány kilómétert tekerés nélkül.
Nekem meg talán a "bionx" tetszene, mert mégis ez áll a legközelebb az eredeti kerékpárhoz.

Levente.hu 2012.01.03. 19:03:05

@Reggie: Most nem mennék bele teljesen fölösleges vitákba, én nem rinyáltam eddig semmin, viszont most kifejtettem nemtetszésemet az elektromos bringákkal kapcsolatban. Személy szerint rengeteget közlekedek a kerékpárommal, de mellette sokat sportolok is vele. Kb. fele-fele arányaban, évente 2000km város, 2000-2500km túra.
És egyébként pedig mindkettő egyszerre, csak az elektromos változatnál az egyik funkciót jó drága pénzért kiszerelik. :P

Reggie 2012.01.03. 22:43:40

@Levente.hu: Pont ezert jo az elektromos. Ha akarod sportolsz, ha akarod kozlekedsz, ha akarod mindketto. Igy legalabb nem kell szenvedni, hogy valahova menet szarraizzadsz, viszont hazafele mar megteheted, hogy te tekered. Nem lesz valos indok a piroson athajtasra, mert a gep visszagyorsit tobbnyire abbol az energiabol, amit fekezeskor visszanyert. Ez segiti majd a kerekparosokat beilleszkedni a kulturalt emberek koze(marmint amelyeknek eddig nem sikerult).

Levente.hu 2012.01.04. 13:57:13

@Reggie: Valaki említette a bionx rendszert, abban látok fantáziát. Viszont az elektromos biciklikhez nekem erősen társul az a nagymamázós stílus, megy 25-el, emelkedőn annyival se, olyan érezhetően semmittevős, bealvós dolog. Nem sok elektromos bicikli van errefelé, de ahányszor találkoztam vele mindig csak lassan vándorló úttorlaszként jelentkezett, és így 10-15km/h sebesség-különbséggel kerültem ki.

Untermensch4 2012.01.04. 20:43:48

@bbandi: nem az elektromos bringa veszélyes hanem az idióta ember aki rajta ül. én még nem láttam bringát ember nélkül 25-30-cal száguldani a járdán :)

Untermensch4 2012.01.04. 20:47:57

@Levente.hu: én még 25-tel se megyek. még jó hogy nincs előírva kötelező legkisebb sebesség kerékpározásra :)

bbandi 2012.01.04. 20:55:06

@Untermensch4: Jogos, csak nekem otthon úgy tűnt, hogy akikkel így találkoztam, azok rendes bicajjal nem tudtak volna 15-tel se menni.

alte trottel 2012.01.05. 09:20:51

Igazatok van, csimoták!
Már ma odaadom a "vasazós" etnikumnak az e-bringámat és visszaülök a vareszba. Így legalább majd én dudálom le a hajatokat (vagy hajtok a nyakatokra) nem ti, tetőtől farkig fair sportemberek anyáztok, ha a 64 évemmel, cukrommal, infarktussal, COPD + magas vérnyomással nem indulok elég sportosan előttetek!

kis59 2012.01.10. 20:11:01

@alte trottel: Bizony, nem a pelyhes állú ifjak (már bocsánat..:)) ) a célközönség. Ilyet veszek a 70-en felüli édesanyámnak, hogy el tudjon menni a boltba (nem vagyok mindig kéznél)

alte trottel 2012.01.13. 02:17:12

@kis59:
Nézz utána, lehet kapni háromkerekű felnőtt bicót, bészerelsz hátra két agymotort, az ülés alá az aksit (neten minden olcsón beszerezhető), és a menyecske száguldhat akár a csóri hetivásárba is.
süti beállítások módosítása