Lehetne szépen, nyugiban, sikkes ruhákban is kerékpározgatni körbe Buda és Pest esztétikus helyein, ahogy ezt a cyclechic.hu I love Budapest. I bike Budapest vidójában megálmodták, de sajnos keskeny az az időrés, amikor úgy lehet fényképezni a város utcáit, ahogy ők tették, egyetlen kocsi nélkül.
A bejegyzés trackback címe:
https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr483445787
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.07. 16:17:40
a hapsi nem kapcsolt lámpát sötétben.
nem jelzi az irányváltoztatást.
a nő meg a gyalogosok számára fenntartott területeken teker.
jó lenni látni már végre egy olyan videot, ami a szabályos kerékpározásra buzdít...
nem jelzi az irányváltoztatást.
a nő meg a gyalogosok számára fenntartott területeken teker.
jó lenni látni már végre egy olyan videot, ami a szabályos kerékpározásra buzdít...
Mon3 2011.12.07. 18:06:40
@xaba99: És jó lenne már látni végre egy szabályosan közlekedő autóst is.
Tegnap este tekertem haza az Erzsébet Királyné útján a Városliget irányába. Elérkeztem a Hermina úti kereszteződéshez. Balra néztem, nem közeledett gépjármű. Jobbra néztem, és két autó közeledett a Kós Károly sétány felöl, no meg mögöttem meg a troli nyomakodott. Szépen megvártam, hogy a két kocsi megérkezzen a kereszteződésbe és elkezdtem gurlni, abba a reményben, hogy amikor elhaladnak, akkor én áthajthatok a kereszteződésen. A troli természetesen jött mögöttem, és Ő is becsurgott a kereszteződésbe. Az első kocsi balra akart kanyarodni, de a második egy kicsit türelmetlen volt, és az egy sávos uton bepofátlankodott melléje. A balra kanyarodás egy kicsit meglepte, és félre rántotta a kormányt, és Ő így a rossz oldalra keveredett, és a forgalommal szembe fordulva engem fellökött, és a troli előtt állt meg, vele szembe. Óriási szernecsém volt, hogy amikor közeledett, láttam, hogy ebből baj lesz, és leugrottam a gépről, és így nekem nem, csak a kerékpáromnak lett baja. Ő egy boccsal elintézte a dolgot, és gyorsan elhúzott. De azt már nem vette észre, hogy a bmx-pedálom szegei végig húzták a kocsi oldalát...
Tegnap este tekertem haza az Erzsébet Királyné útján a Városliget irányába. Elérkeztem a Hermina úti kereszteződéshez. Balra néztem, nem közeledett gépjármű. Jobbra néztem, és két autó közeledett a Kós Károly sétány felöl, no meg mögöttem meg a troli nyomakodott. Szépen megvártam, hogy a két kocsi megérkezzen a kereszteződésbe és elkezdtem gurlni, abba a reményben, hogy amikor elhaladnak, akkor én áthajthatok a kereszteződésen. A troli természetesen jött mögöttem, és Ő is becsurgott a kereszteződésbe. Az első kocsi balra akart kanyarodni, de a második egy kicsit türelmetlen volt, és az egy sávos uton bepofátlankodott melléje. A balra kanyarodás egy kicsit meglepte, és félre rántotta a kormányt, és Ő így a rossz oldalra keveredett, és a forgalommal szembe fordulva engem fellökött, és a troli előtt állt meg, vele szembe. Óriási szernecsém volt, hogy amikor közeledett, láttam, hogy ebből baj lesz, és leugrottam a gépről, és így nekem nem, csak a kerékpáromnak lett baja. Ő egy boccsal elintézte a dolgot, és gyorsan elhúzott. De azt már nem vette észre, hogy a bmx-pedálom szegei végig húzták a kocsi oldalát...
karikaV43 2011.12.07. 19:50:13
Kár ezen a szabályos közlekedésen rugózni,míg mostanában az autósok kezdenek jobban figyelni,tisztelet a kivételnek.Addig még minden bringást akit csak látok szabálytalan,simán át megy a piroson mindegyik,csaj,csávó tök mindegy. Rendszámot nekik és bringás jogsit,bringás rendőröket és meg is lesz az esély egyenlőség.
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.12.07. 20:23:07
nincs valami zűr a világegyetemben?
mostanában a kommentek kezdenek elillanni.
Hű, mondom magamban, most mi lesz?
Nem az én hülyeségeimre gondolok, hanem a mások kommentjére. Ami mindig okosabb, aranyosabb, értelmesebb, mint az enyim.
apicsába
mostanában a kommentek kezdenek elillanni.
Hű, mondom magamban, most mi lesz?
Nem az én hülyeségeimre gondolok, hanem a mások kommentjére. Ami mindig okosabb, aranyosabb, értelmesebb, mint az enyim.
apicsába
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.12.07. 20:24:06
most meg visszatértek. má' a kommentek
váoooo
ezt hogy csinálják? van itt egy fekete lyuk?
váoooo
ezt hogy csinálják? van itt egy fekete lyuk?
kicccsavo 2011.12.07. 21:00:49
@Mon3: ott van rögtön 0:06-nál aszabályosan közlekedő autós :)
igazi hős 2011.12.07. 21:09:56
@karikaV43: "míg mostanában az autósok kezdenek jobban figyelni,tisztelet a kivételnek." Ezt úgy kell érteni, hogy éljenek a tapló autósok?
Valóban kér ezen rugózni, majd ha az autósok annyira figyelnek a bringásokra, mint fordítva, akkor tényleg egyenlőség lesz köztük. Amúgy meg pont olyan sűrűn büntetnek meg bringán, mint autóval, szóval itt is megvan az egyenlőség.
Ha meg sokallod a piroson átmenő bringásokat, tedd mellé a járdán szabálytalanul parkoló bringások számát.
Valóban kér ezen rugózni, majd ha az autósok annyira figyelnek a bringásokra, mint fordítva, akkor tényleg egyenlőség lesz köztük. Amúgy meg pont olyan sűrűn büntetnek meg bringán, mint autóval, szóval itt is megvan az egyenlőség.
Ha meg sokallod a piroson átmenő bringásokat, tedd mellé a járdán szabálytalanul parkoló bringások számát.
karikaV43 2011.12.07. 21:27:41
@igazi hős: nem az irónia. Nincs esély egyenlőség.Még egy autónak a Bajcsy-Zsilinszki úton eszébe sem jut át menni a piroson nem dugóban,hanem szinte üres úton,addig a mellettem elhaladó biciklisek vagy öt egy percen belül mind simán áthajtott.Erről ennyit,kell az azonosító jel és igenis jogsit nekik,mert így aztán lehet magyarázni. Én azzal sem értek egyet,hogy zebrán nem kell leszállni,autóból nehéz észre venni. Amíg nem épül bicikli út addig jobb volt a régi szabály.
Meg ha épül azt ne az autósokon sarcolják be,legyen bringás útadó és akkor talán,ti is megtudjátok mi a közös teher viselés.Még hozzá tenném nekünk 4kerékpárunk van és a gyerekeinket szabályos közlekedésre tanítjuk.
Meg ha épül azt ne az autósokon sarcolják be,legyen bringás útadó és akkor talán,ti is megtudjátok mi a közös teher viselés.Még hozzá tenném nekünk 4kerékpárunk van és a gyerekeinket szabályos közlekedésre tanítjuk.
Sunsertes 2011.12.07. 21:48:22
Mindenki magából induljon ki, akár autós vagy kerékpáros.
Szabályosan közlekedek = példát mutatok.
Más: az a magassarkú cipő életveszélyes, egy rossz
lábletétel és bokatörés.
Az a vádli, az a láb... Hűűűű...Tökéletes. :)
Szabályosan közlekedek = példát mutatok.
Más: az a magassarkú cipő életveszélyes, egy rossz
lábletétel és bokatörés.
Az a vádli, az a láb... Hűűűű...Tökéletes. :)
GG81 2011.12.08. 11:20:05
@xaba99: hát igen, a szabhídi járdán tekerés tényleg érthetetlen, fúleg, hogy az üres utak is téma!? meg hát a cél is az a kerékpáros társadalomban, az MK részéről, hogy az úttesten van a kerékpáros helye...
szabályos bringás!? és akkor csodálkoznak, hogy jobbhorgokat kapnak!? bp. II.ker Lajos utca 2 piroson átmegy emberünk, miután jobbról megelőzött a pirosnál álltamban, ezért a pár száz méterre lévő utcánál azért kell lépésben haladnom, kivárva a sorom a jobbra kanyarodásra, mert az a köcsög oda tudott érni! mert 2 piroson átment, ha szabályosan megállt volna már az elsőnél, qrvára nem akkor értünk volna a lekanyarodásomhoz és kellett volna a faszkalapjára várnom míg továbbandalog, mert haladni sem haladt...
legközelebb kicsit jobban rágyorsítok (szíjja a gázt!), duda, neadj' még be is férhetek elé a jobb kisívben!? lehet csak kicsit kell fékeznie, mint nekem miatta feleslegesen!!! mondom, átment 2 piroson!!! ezért semmi alapja nem lenne elvárni, hogy más betartsa vele szemben KRESZ-ben előírtakat, bizalmi elv!!!
lehetne jönni a zavarással... én is csak zavarnám, neki is csak fékeznie kellene!!! hupszika! vagy, ha a köccse szabálytalan bringás miatt kell az autósnak fékeznie az rendben van, fordítva főleg úgy, hogy az autós nem is szabálytalankodna, mert mondjuk egy gyalogos elengedése miatt a jobbkanyar manővere közben zavarna, meg nem?
szabályos bringás!? és akkor csodálkoznak, hogy jobbhorgokat kapnak!? bp. II.ker Lajos utca 2 piroson átmegy emberünk, miután jobbról megelőzött a pirosnál álltamban, ezért a pár száz méterre lévő utcánál azért kell lépésben haladnom, kivárva a sorom a jobbra kanyarodásra, mert az a köcsög oda tudott érni! mert 2 piroson átment, ha szabályosan megállt volna már az elsőnél, qrvára nem akkor értünk volna a lekanyarodásomhoz és kellett volna a faszkalapjára várnom míg továbbandalog, mert haladni sem haladt...
legközelebb kicsit jobban rágyorsítok (szíjja a gázt!), duda, neadj' még be is férhetek elé a jobb kisívben!? lehet csak kicsit kell fékeznie, mint nekem miatta feleslegesen!!! mondom, átment 2 piroson!!! ezért semmi alapja nem lenne elvárni, hogy más betartsa vele szemben KRESZ-ben előírtakat, bizalmi elv!!!
lehetne jönni a zavarással... én is csak zavarnám, neki is csak fékeznie kellene!!! hupszika! vagy, ha a köccse szabálytalan bringás miatt kell az autósnak fékeznie az rendben van, fordítva főleg úgy, hogy az autós nem is szabálytalankodna, mert mondjuk egy gyalogos elengedése miatt a jobbkanyar manővere közben zavarna, meg nem?
igazi hős 2011.12.08. 13:21:33
@karikaV43: Tehát az a gondod autósként, hogy másokat nem büntetnek meg nyilvánvaló szabálytalankodásért, autósként pedig elvárod vagy legalábbis nem helyteleníted, hogy a nyilvánvaló szabálytalankodásokat figyelmen kívül hagyják. Ha ez az esélyegyenlőség nálad, akkor ez egy elég tág értelmezése, nálam nem fér bele.
Az meg örvendetes, hogy még mindig ilyen sokan bringáznak.
"ne az autósokon sarcolják be" Jubilálunk, te vagy a századik ezen a topikon, aki ezt írja, de ettől még az adófizetőknek (a bringásoknak is) kell kiegészíteni az autósok befizetéseit, hogy fedezze az autózás költségeit.
Az meg örvendetes, hogy még mindig ilyen sokan bringáznak.
"ne az autósokon sarcolják be" Jubilálunk, te vagy a századik ezen a topikon, aki ezt írja, de ettől még az adófizetőknek (a bringásoknak is) kell kiegészíteni az autósok befizetéseit, hogy fedezze az autózás költségeit.
GG81 2011.12.08. 15:06:23
@errorka: a járdázásról elmondtam, amit az MK is, ha ott jársz, légy vendég... nekem mindig is a centizgetőkkel volt ott a bajom. a kihalt járdán hajrá... csak épp a film sugalta az üres utcákat, akkor dramaturgiailag sem volt értelme!
ehhez a bringás dologhoz még annyit, ha tényleg nem csinálok semmi szabálytalanságot, tehát nem pörgetem 51-ig sem, de el tudok menni mellette... amint előtte vagyok és indexelek jobbra, akkor már megszívta (volna). csakhát inkább lassítottam, mert bringázom is. csak már megint a lényeget nem érted, qrva szabálytalan volt. nem kellett volna ottlennie, ha szabályos és még el is várja a szabályosságot!? mire fel? bizalmi elv!!!
nekem bringán valami hasonlót kellett a napokban átélnem, amit én itt csak kigondoltam és felvázoltam. a különbség szembetűnő lesz. hiszen az autó szemből kanyarodott be elém (szabad lehetősége volt) és a járdán gyalog megfogta féluton, tehát az autó így pont elállta a sávom! mi itt a probléma!? az autós láthatta, hogy jövök szemből tehát simán kivárhatta volna míg elhaladok mellette szemből, látnia kellett, mert világítok, fénytvisszaverek rendesen! és akkor a gyalog sem pont keresztezte volna az útját... ezek ilyen utólagos okoskodások, mint a bringás "büntetése". mert azzal, ha előtte vagy és indexelsz már bőven nem veszélyeztetsz!!! ez nem kerékpársávos vagy párhuzamos bicikliutas történet! naponta sokszor történik ez meg a külső sávokban, a lekanyarodó, parkolómanővert végző autók esetében, ilyenkor a hátul levő megáll vagy ha tud kikerül, ennyi. és mondom, lassítottam, mert mögötte voltam és nem is toltam neki előtte, hogy elé kerüljek, csak épp ha szabályos lett volna az emberünk bőven nem előttem lett volna!!!
ehhez a bringás dologhoz még annyit, ha tényleg nem csinálok semmi szabálytalanságot, tehát nem pörgetem 51-ig sem, de el tudok menni mellette... amint előtte vagyok és indexelek jobbra, akkor már megszívta (volna). csakhát inkább lassítottam, mert bringázom is. csak már megint a lényeget nem érted, qrva szabálytalan volt. nem kellett volna ottlennie, ha szabályos és még el is várja a szabályosságot!? mire fel? bizalmi elv!!!
nekem bringán valami hasonlót kellett a napokban átélnem, amit én itt csak kigondoltam és felvázoltam. a különbség szembetűnő lesz. hiszen az autó szemből kanyarodott be elém (szabad lehetősége volt) és a járdán gyalog megfogta féluton, tehát az autó így pont elállta a sávom! mi itt a probléma!? az autós láthatta, hogy jövök szemből tehát simán kivárhatta volna míg elhaladok mellette szemből, látnia kellett, mert világítok, fénytvisszaverek rendesen! és akkor a gyalog sem pont keresztezte volna az útját... ezek ilyen utólagos okoskodások, mint a bringás "büntetése". mert azzal, ha előtte vagy és indexelsz már bőven nem veszélyeztetsz!!! ez nem kerékpársávos vagy párhuzamos bicikliutas történet! naponta sokszor történik ez meg a külső sávokban, a lekanyarodó, parkolómanővert végző autók esetében, ilyenkor a hátul levő megáll vagy ha tud kikerül, ennyi. és mondom, lassítottam, mert mögötte voltam és nem is toltam neki előtte, hogy elé kerüljek, csak épp ha szabályos lett volna az emberünk bőven nem előttem lett volna!!!
A Tyne folyó déli partja 2011.12.08. 20:53:21
@Sunsertes: ezt én se bírom megérteni. engem is győzködtek már (főleg a cyclechic blogon..), h hogy ó, -bármiben- lehet biciklizni, magassarkú cipő, szoknya, mit neki. az ok, "lehet". én is kipróbáltam. de se nem biztonságos, se nem kényelmes. márpedig nekem az fontosabb, mint hogy csinos legyek a biciklin...
igazi hős 2011.12.08. 21:48:21
@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ha jól értem, te tapasztalatból tudhatod, hogy mennyire biztonságos és kényelmes egy 8-10 centis tűsarkúban gyalogolni. Ennek ellenére rengetegen viselik. Többször láttam a környéken egy ifjú hölgyet közepes (4-5 centis) sarkú cipőben és szoknyában. Kimondottan jól néz ki. De a bringásnadrágos lányokat is jó nézegetni. :-)
nowy 2011.12.09. 09:03:38
Ez nem egy oktató film,ezért nem értem miért rugóznak egyesek a szabályokon (hangsúlyozom,hogy a videóról van szó és nem általában a közlekedésről).
Kb olyan, mintha egy filmben, autós üldözés közben, felrónánk az index elmaradását.
Kb olyan, mintha egy filmben, autós üldözés közben, felrónánk az index elmaradását.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.09. 09:08:00
@nowy: ez tényleg nem oktató, hanem PR film.
abban igenis oda kellen figyelni a szabályokra.
olyan, mintha a választási kampányfilmekben is háttérben mindenféle törvénytelenségeket mutogatnának...
abban igenis oda kellen figyelni a szabályokra.
olyan, mintha a választási kampányfilmekben is háttérben mindenféle törvénytelenségeket mutogatnának...
GG81 2011.12.09. 10:12:45
@errorka: láthatod nem vagyok egy állat. :-D de, ahogy írod képes vagyok a többi állat autós fejével gondolkozni, mert köztük bringázom és autózom nap, mint nap. már megint előkerül a defenzív vezetési stílusom, ami nem a tötymörgést jelenti, hanem pont azt az empátiát, amivel ki tudod gondolni mit fog tenni a másik, hát még ha erre helyezkedéssel és egyébb reakciókkal rá is erősít...
tehát pont rohadtul nem mindegy, hogy miként is került újra a kocsisor elé a bringás! mert amíg pirosnál szabályosan előre mehet, ok. vagy, ha balfaxodik egy autós és nem indul a zöldnél... (ez történt ma... elhaladtam mellette). de, amikor mindenki más ZEN! szabályosan kivárja a sorát, az meg átmegy 2db PIROSON! úgy kolbászol ott újra, hogy jogtalanul szerzett egy kis előnyt, tehát ott sem kéne lennie! mindezek után az autós, aki szabályosan zöldnél elindul, szabályosan szeretne haladni, lekanyarodni, de nem tud, mert aki előtte szabálytalankodott AKADÁLYOZZA! miért akadályozza?, mert ott sem kéne lennie! éérted!? és ezzel a bringásnak is qrvára tisztába kellene lennie, hisz tudja, hogy piroson ment át, tudja, hogy ezt látták, tudja, hogy a bizalmi elv alapján neki aztán a legkisebb joga sincs magával szemben szabálykövető magatartást kérni/követelni másoktól!
Ilyen esetben igen is számolnia kell azokkal az elborult arcokkal! De vannak még esetek: vagy így közlekedsz, de akkor meghúzod magad és qrvára odafigyelsz, mert tudod, hogy nincs igazad! Vagy van bőr a képén és még neki áll feljebb, tipikus biciklisfutár mentalitás. De a lényeg, hogy normális hozzáállású bringást sokkal előbb elfogadják, mert látják, hogy közlekedni akar, együttműködve. A tegnapi esetre alkalmazva: semmi bajom nem lett volna, ha úgy kerül elém, hogy látom rendesen a piros után a zöldnél indul, majd úgy érem utol és mivel tudom, hogy le fogok kanyarodni duplán se akarnám lenyomni vagy eljátszani vele a megelőzöm és kiteszem az indexet fékezzen ő is játékot... mindkét oldal hozzáállásától függ a dolog, igen erőssen.
tehát pont rohadtul nem mindegy, hogy miként is került újra a kocsisor elé a bringás! mert amíg pirosnál szabályosan előre mehet, ok. vagy, ha balfaxodik egy autós és nem indul a zöldnél... (ez történt ma... elhaladtam mellette). de, amikor mindenki más ZEN! szabályosan kivárja a sorát, az meg átmegy 2db PIROSON! úgy kolbászol ott újra, hogy jogtalanul szerzett egy kis előnyt, tehát ott sem kéne lennie! mindezek után az autós, aki szabályosan zöldnél elindul, szabályosan szeretne haladni, lekanyarodni, de nem tud, mert aki előtte szabálytalankodott AKADÁLYOZZA! miért akadályozza?, mert ott sem kéne lennie! éérted!? és ezzel a bringásnak is qrvára tisztába kellene lennie, hisz tudja, hogy piroson ment át, tudja, hogy ezt látták, tudja, hogy a bizalmi elv alapján neki aztán a legkisebb joga sincs magával szemben szabálykövető magatartást kérni/követelni másoktól!
Ilyen esetben igen is számolnia kell azokkal az elborult arcokkal! De vannak még esetek: vagy így közlekedsz, de akkor meghúzod magad és qrvára odafigyelsz, mert tudod, hogy nincs igazad! Vagy van bőr a képén és még neki áll feljebb, tipikus biciklisfutár mentalitás. De a lényeg, hogy normális hozzáállású bringást sokkal előbb elfogadják, mert látják, hogy közlekedni akar, együttműködve. A tegnapi esetre alkalmazva: semmi bajom nem lett volna, ha úgy kerül elém, hogy látom rendesen a piros után a zöldnél indul, majd úgy érem utol és mivel tudom, hogy le fogok kanyarodni duplán se akarnám lenyomni vagy eljátszani vele a megelőzöm és kiteszem az indexet fékezzen ő is játékot... mindkét oldal hozzáállásától függ a dolog, igen erőssen.
karikaV43 2011.12.09. 10:17:21
@igazi hős: szerintem szövegértelmezésből egyes. Sehol nem mondtam olyat,hogy bármilyen szabálytalanságot el kellene kendőzni. Az esélyegyenlőség ott kezdődik míg az autón van rendszám utólérhető és bűntethető vagyok akkor a közlekedés többi résztvevője aki járművön közlekedik szintén legyen ugyanilyen elbírálású. A köcsög bringás meg ne menjen át a piroson,mert az nagyon tapló dolog és nem átcsúszik a sárgán simán átmegy a piroson.
Nem tudom milyen autózás költségeire hivatkozol,mert ha véletlenül az orvosi ellátás akkor pofára estél mert azt még senki nem bizonyította a világon néhány sötétzöld szervezeten kívül,ami mind kamu tanulmány. Épp a napokban jött statisztika szerint a hazai halálozás 80%-ért a helytelen táplálkozás a felelős. Erről ennyit,meg ha már ennyire sötétbe nyomjuk és autózás költségei,én évi 60ezer km-t megyek autóval az 6literrel számolva is kb.650ezer forint adó csak üzemanyagba,Te a bicaj után mennyit is fizetsz?
Ez csak gázolaj sehol a szervíz és egyéb költségek adótartalma.Éves szinten kb 1millió amit csak az autón húznak berajtam. Gondolom az összes szja amit fizetsz ezt meg sem közelíti. Az utakat autóknak építik nem biciklinek most a mi játék terünkből akar minden egyéb közlekedési részt vevő elvenni ami igenis a rajtunk lehúzott sápból épült nem a bicajosok pénzéből.Ti nem fizettek annyit amiből bicikli utat lehetne csinálni. Ezenkívül minden biciklis élvezi az autók előnyeit,de a hátrányait nem akarja. Tudod aki ennyire mániákus mint te azt biciklivel küldeném lisztért,de nem a sarki boltba mert oda autó hozza,ha nem mondjuk Komáromba a malomba,cukorért Kaposvárra,a többi kajáért meg a termelőhöz. Kiváncsi lennék néhány hét ilyen lét után hajlandó lennél-e még mindig az autózás ellen fellépni vagy szép csendben inkább a sarki boltba vásárolnál. Volna egy tippem, a sarki bolt nyerne. Na ennyit az autók elleni baromságokról.
Nem tudom milyen autózás költségeire hivatkozol,mert ha véletlenül az orvosi ellátás akkor pofára estél mert azt még senki nem bizonyította a világon néhány sötétzöld szervezeten kívül,ami mind kamu tanulmány. Épp a napokban jött statisztika szerint a hazai halálozás 80%-ért a helytelen táplálkozás a felelős. Erről ennyit,meg ha már ennyire sötétbe nyomjuk és autózás költségei,én évi 60ezer km-t megyek autóval az 6literrel számolva is kb.650ezer forint adó csak üzemanyagba,Te a bicaj után mennyit is fizetsz?
Ez csak gázolaj sehol a szervíz és egyéb költségek adótartalma.Éves szinten kb 1millió amit csak az autón húznak berajtam. Gondolom az összes szja amit fizetsz ezt meg sem közelíti. Az utakat autóknak építik nem biciklinek most a mi játék terünkből akar minden egyéb közlekedési részt vevő elvenni ami igenis a rajtunk lehúzott sápból épült nem a bicajosok pénzéből.Ti nem fizettek annyit amiből bicikli utat lehetne csinálni. Ezenkívül minden biciklis élvezi az autók előnyeit,de a hátrányait nem akarja. Tudod aki ennyire mániákus mint te azt biciklivel küldeném lisztért,de nem a sarki boltba mert oda autó hozza,ha nem mondjuk Komáromba a malomba,cukorért Kaposvárra,a többi kajáért meg a termelőhöz. Kiváncsi lennék néhány hét ilyen lét után hajlandó lennél-e még mindig az autózás ellen fellépni vagy szép csendben inkább a sarki boltba vásárolnál. Volna egy tippem, a sarki bolt nyerne. Na ennyit az autók elleni baromságokról.
karikaV43 2011.12.09. 11:07:52
@errorka: Szerintem nagy tévedésbe vagy az autópályát nem csak én használom és nem csak én fizetek érte,gondolom az a néhány ezer kamion meg milliónyi autó azért még fizet valamit.Én nem azt mondtam,hogy egyedül tartom fenn a hazai autózást,hanem azt hogy a bringások semmit nem fizetnek viszont kurva sokat követelnek.Azt sem mondtam mindenki autóval menjen bevásárolni, bár én nem pesten lakom csak nagyrészt ott dolgozom engem sem a szmog,sem a dugó nem nagyon érint. Nem a boltba kell menni lisztért pajtás malomba bicajjal 200km mert,ha rossz az autó legyen már rossz a kamion is.Ami pöfög az nem akkor ne szelektálj saját érdekeid szerint,az kicsit egyoldalú. Akit baleset után el kell látni az csak rendelkezik társadalom biztosítással is. Az 1millió az csak az autó után fizetendő nem az összes adó.Elég nagy tévedésbe vagy,de ez nem baj,mielőtt a nem neked címzett dolgokba bele szólsz jó lenne informálódnál vagy te is feketén dolgozó biciklis futár vagy? Ezért fogalmad sincs az adó és egyéb közterhekről.
karikaV43 2011.12.09. 11:46:10
@errorka: mondtam óriási tévedésbe vagy,de ez mindegy.Miért nekem kellene fizetnem a teljes sztrádát amikor nem csak én használom. Nem kell velem egyetérteni,de rajtad érződik a szűk látókörüség.
GG81 2011.12.09. 12:03:04
@errorka: a büntetősatu nem az én világom. viszont egy másik jelenség, a konstansmenőket a lakott területeken szívesen fel szoktam tartani. lévén ők mindenhol 70-80-nal mennek, ami lakott területen kívül kevés, a városban meg sok ugyebár... a normálisabbja meg kint megelőzi, bent meg feltarja az ilyen barmokat... azt, ha meg tud előzni, akkor kezdődik előlről a játék. szívni csak ő tud, mert a városban őt lövi le a traffipax.
karikaV43 2011.12.09. 12:36:19
@errorka: mondom,hogy tévedésbe vagy.Nem azt írtam,hogy egyes biciklisek vegyék meg az utat,szerintem iratkozz be általános iskola 4-ik osztályba és szövegértelmezésből vegyél órákat. Azt az adat bányát este átolvasom a kedvedért,de nem hiszem hogy meggyőző lesz,mondjuk a ksh-ét elhinném de ki tudja.
karikaV43 2011.12.09. 12:38:38
@errorka: Na elég is volt a címlap levegő munkacsoport az kb. annyira objektív mint matolcsy a közgazdaággal. Ugye ezt te sem gondolod komolyan,hogy ez független és objektív.
miertvanigy · http://nyiltanoszinten.blog.hu/ 2011.12.09. 13:48:25
A levegő munkacsoporthoz 2003-ban intéztem egy kérdést (meddig lehet árusítani R22 gázzal klímákat) azóta válaszolnak bár telefonba már jelezték hogy ööö izé mittudják ők de majd visszahívnak:)
Kb akkora szar mint a greenpeace, a megoldást semmire nem tudják csak feltűnősködnek mindenhol...
Kb akkora szar mint a greenpeace, a megoldást semmire nem tudják csak feltűnősködnek mindenhol...
igazi hős 2011.12.09. 14:17:06
@karikaV43: Elméleti szinten mindenki egyformán büntethető, gyakorlati szinten meg egyformán nem büntetnek meg senkit. (Tavaly 630 ezer gyorshajtásért büntettek, ez 3 millió hazai autó + átvonulók mellett közel 0. Csak BP-en lehetne napi százezer büntetést kiosztani, plusz tízezret a piros lámpáért és még 1-2 ezret a kereszteződésbe ragadásért. Na, akkor lehetne sírni szegény rendszámmal rendelkező és büntethető autósoknak.)
Az autózás költségeibe volt merszem beleszámolni a 31,000 km országos és 160,000 km önkormányzati út karbantartását, új utak építését. Ez bizony több mint a jövedéki adóból befolyó, laikusnak irgalmatlanul soknak tűnő százmilliárdok. Próbáld meg megbecsülni, hogy ha minden utat csak kétszer járnak be egy évben az útellenőrök és csak kétszer le kell róla tolni a havat, akkor az mennyibe kerül. És ha még javítani is kell rajta? Legyen irreálisan tartós az út, azaz csak 50 évente kell az alaptól újraépíteni, az mennyibe kerülhet? Ha ezek a becsléseid megvannak és még mindig azt gondolod, hogy fedezi a jövedéki adó, akkor gyere vissza és megvitatjuk.
Az autózás költségeibe volt merszem beleszámolni a 31,000 km országos és 160,000 km önkormányzati út karbantartását, új utak építését. Ez bizony több mint a jövedéki adóból befolyó, laikusnak irgalmatlanul soknak tűnő százmilliárdok. Próbáld meg megbecsülni, hogy ha minden utat csak kétszer járnak be egy évben az útellenőrök és csak kétszer le kell róla tolni a havat, akkor az mennyibe kerül. És ha még javítani is kell rajta? Legyen irreálisan tartós az út, azaz csak 50 évente kell az alaptól újraépíteni, az mennyibe kerülhet? Ha ezek a becsléseid megvannak és még mindig azt gondolod, hogy fedezi a jövedéki adó, akkor gyere vissza és megvitatjuk.
igazi hős 2011.12.09. 14:23:05
@karikaV43: Az pedig igazán érdekelne, hogy az én autózás ellenességemet miből vezetted le. Szinte mindennap autózom, szerencsére nem kell annyit mint neked. Megengedhetem magamnak, hogy egyes ügyfelekhez is bringával menjek, persze nem Tiszaújvárosba, hanem BP-en belül.
Viszont nem hiszem, hogy csak autóval lehet közlekedni és különösen nem hiszek abban a közhiedelemben, hogy az autósok befizetései tartják el az országot. (Ahogy a dohányosok és alkoholisták sem, az is csak poénnak jó. Illetve poénnak is szar.)
Viszont nem hiszem, hogy csak autóval lehet közlekedni és különösen nem hiszek abban a közhiedelemben, hogy az autósok befizetései tartják el az országot. (Ahogy a dohányosok és alkoholisták sem, az is csak poénnak jó. Illetve poénnak is szar.)
karikaV43 2011.12.09. 16:20:56
@igazi hős: nos a büntetés mértékével egyet tudok érteni,tényleg kevés és az is sarcszerű. Az autópályákra már rég ki kellett volna rakni a fix trafikat a teljes szakaszon. Az út építést tényleg nem fedezi az adó,de annak az autósokon kívül van még néhány haszonélvezője úgy nagyjából az egész ország. Mert az árú nagy része autópályán érkezik. Én is szeretek bicajozni,csak az ügyfelek ehhez messze vannak.
Ettől függetlenül az autósok kárára igazságtalan a közúti közlekedés és az azt terhelő összes szar.
Ettől függetlenül az autósok kárára igazságtalan a közúti közlekedés és az azt terhelő összes szar.
karikaV43 2011.12.09. 18:15:58
@errorka: nézd nekem a LMCS pont olyan mint orbán amit mond,tesz,ír az mind kamu és ez pont azért van,mert eddig annyit tettek keresztbe ennek az országnak,hogy a blogmotorból is kifogyna a benzin mire felsorolnám. Biztos van benne valami,de a munkaórákat azért kár számolni,mert bármi mással is időbe telik beérni.
Németbe kisebb városokban elég jól lehet biciklis utánfutóval közlekedni,akár két gyerekkel is ez Pesten elképzelhetetlen. A közúti lobbi erős,hogy a vasútnál hogy tud olcsóbb lenni az rejtély,de már a szenet is kamionnal hozzák,de az a vasút hibája,hogy iszonyú rugalmatlan.Hozzá teszem a vasútmodellezés a hobbim,tehát nem a kamionoknak szúrkolnék, de a bunkó késik az árú mondjuk 2 napot mert sztrájk van,jön a telefon,hogy van 4órád kipakolni a vagont amit 2 nappal előbbre szerveztél,kár térítés,értesítés késésről semmi és az állomásról még te pakolsz be.Érdekes máshol jól működik a vasút nálunk nem. A kamion nagy előnye a házhoz szállítás.
A kormányt meg hagyjuk ezek rosszabbak mint szállasi,rákosi,kádár együtt véve.Ennyi kárt ezek összesen nem csináltak mint zorbán másfél év alatt.
Németbe kisebb városokban elég jól lehet biciklis utánfutóval közlekedni,akár két gyerekkel is ez Pesten elképzelhetetlen. A közúti lobbi erős,hogy a vasútnál hogy tud olcsóbb lenni az rejtély,de már a szenet is kamionnal hozzák,de az a vasút hibája,hogy iszonyú rugalmatlan.Hozzá teszem a vasútmodellezés a hobbim,tehát nem a kamionoknak szúrkolnék, de a bunkó késik az árú mondjuk 2 napot mert sztrájk van,jön a telefon,hogy van 4órád kipakolni a vagont amit 2 nappal előbbre szerveztél,kár térítés,értesítés késésről semmi és az állomásról még te pakolsz be.Érdekes máshol jól működik a vasút nálunk nem. A kamion nagy előnye a házhoz szállítás.
A kormányt meg hagyjuk ezek rosszabbak mint szállasi,rákosi,kádár együtt véve.Ennyi kárt ezek összesen nem csináltak mint zorbán másfél év alatt.
igazi hős 2011.12.09. 21:55:55
@karikaV43: "Az út építést tényleg nem fedezi az adó,...
Ettől függetlenül az autósok kárára igazságtalan a közúti közlekedés és az azt terhelő összes szar." E két mondat között ellentmondást érzek. Abban igazad van, hogy a nehézgépjárművek (buszok, kamionok) még kisebb részét fedezik a költségeiknek. mint az autósok. A hiányzó részt nyilván az állam pótolja ki, ezt akár azzal is indokolhatjuk, hogy ezek a közösség érdekeit szolgálják. Bár ez inkább csak régen volt igaz, ma már egyértelműen nem. Ha a szállítás teljes költsége megjelenne az árban, akkor a Tescoban nem spanyol paradicsom lenne, mert 1-2 ezer km-ről nem érné meg szállítani.
De ettől még az autósok nem fedezik a rájuk eső költségeket. Abszurd játékként képzeld el BP "közösségi" úthálózatát ami csak a szállítást és a tömegközlekedést (+mentő, tűzoltó, stb) szolgálja ki: a főutak (ahol most busz jár) 2x1 sávon aszfalt, a több egysávos, murvás, persze a több gyalogos miatt szélesebb járdák, esetleg osztott binga-gyalogutak. Azaz a bő 5000 km közútból marad 1400 km, felszabadul kb 20 millió m2 telek, az telekáron is 200 mrd Ft, de beépített útként a tízszeresébe kerül. Ezt 30 évre (ennyi a tervezett élettartama egy útnak) elosztom, az 66 mrd Ft/év csak BP-en. És még nem számoltam a karbantartást (közlekedési lámpák, táblák, útfestések, út takarítása, kátyúzás, sózás, meg amit még elfelejtek). Még akkor is rengeteg pénzbe kerül az autózás, ha mindent a legolcsóbban és a legtisztességesebben oldanak meg.
Ettől függetlenül az autósok kárára igazságtalan a közúti közlekedés és az azt terhelő összes szar." E két mondat között ellentmondást érzek. Abban igazad van, hogy a nehézgépjárművek (buszok, kamionok) még kisebb részét fedezik a költségeiknek. mint az autósok. A hiányzó részt nyilván az állam pótolja ki, ezt akár azzal is indokolhatjuk, hogy ezek a közösség érdekeit szolgálják. Bár ez inkább csak régen volt igaz, ma már egyértelműen nem. Ha a szállítás teljes költsége megjelenne az árban, akkor a Tescoban nem spanyol paradicsom lenne, mert 1-2 ezer km-ről nem érné meg szállítani.
De ettől még az autósok nem fedezik a rájuk eső költségeket. Abszurd játékként képzeld el BP "közösségi" úthálózatát ami csak a szállítást és a tömegközlekedést (+mentő, tűzoltó, stb) szolgálja ki: a főutak (ahol most busz jár) 2x1 sávon aszfalt, a több egysávos, murvás, persze a több gyalogos miatt szélesebb járdák, esetleg osztott binga-gyalogutak. Azaz a bő 5000 km közútból marad 1400 km, felszabadul kb 20 millió m2 telek, az telekáron is 200 mrd Ft, de beépített útként a tízszeresébe kerül. Ezt 30 évre (ennyi a tervezett élettartama egy útnak) elosztom, az 66 mrd Ft/év csak BP-en. És még nem számoltam a karbantartást (közlekedési lámpák, táblák, útfestések, út takarítása, kátyúzás, sózás, meg amit még elfelejtek). Még akkor is rengeteg pénzbe kerül az autózás, ha mindent a legolcsóbban és a legtisztességesebben oldanak meg.
karikaV43 2011.12.09. 22:12:17
@igazi hős: ebben azért nem értek egyet,hiszen ezeket az utakat,már a századfordulón megépítették és a terület útnak lett szánva,tehát telek ár kilőve,már csak azért is mert az egymás szájában lévő házaknál kevés rosszabb város koncepció létezik. Bp útjaira biztos nem költenek 66mrd-t ez tuti,még 10 év alatt sem egyébként csak az üzemanyag adójából,100 milliárdok folynak be,hiszen a molnak simán többszáz milliárdos adózás előtti eredménye szokott lenni.A teljes bevétel,ha jól tudom akkor bőven 1000millirád felett van ennek a fele bizony adó,plusz súlyadó,útdíj,kötelező,szervíz etc.,etc..
Szóval azért pakoljuk be a lóvét oda szarásig és mindig újabb sarc jön,a többi közlekedő meg nem fizet semmit,csak rontja a közlekedést,bár ez csak a fővárosban probléma.
Szóval azért pakoljuk be a lóvét oda szarásig és mindig újabb sarc jön,a többi közlekedő meg nem fizet semmit,csak rontja a közlekedést,bár ez csak a fővárosban probléma.
karikaV43 2011.12.09. 22:38:38
@errorka: nos nagyjából bele olvastam,két dolog mindjárt szemet szúrt,a közlekedés költségeibe bele vették,a máv,bkv,volán támogatást,ki szedték a 2006-os évet amikor az állam 441mrd-t költött útépítésre, a támogatások nélkül még így is null szaldós a buli mert kb.900mrd mindkét oldal,ráadásul a céges adók egy részét nem vették figyelembe.Mivel ez 120 oldal ezért,nem most fogom elolvasni az egészet,de nyílván ha kivesszük az útépítést már 2006-ban is 500mrd pluszt hozott a költségvetésnek a gépjárművek adója.Az orvosi kiadásokról még nem olvastam,de arra semmilyen tudományos bizonyíték nincs egyenlőre,hogy a gépjármű forgalom mennyi gyógyszer és egyéb hatással van a lakosságra,szerintem kimutathatatlan és nem forintosítható és nehezen bizonyítható. A halál esetek 80% a helytelen táplálkozás eredménye.Gondolom a légúti megbetegedések egy része is betudható ennek,de pl. az én fiam is közgyógy ellátásban részesül pedig falun lakunk és a szomszédunk a szántó föld és nincs autó forgalom csak a saját ill. kukásautó mégis légutis a gyerek és csak 2 éves.Ilyen fajtából is elég sok van. Szerintem ez a tanulmány azért készült,hogy lehessen még adó kiróni és szépen teszik is.
karikaV43 2011.12.10. 13:30:35
Többnyire egyetértek, a pazarlást nem szeretem én sem a korrupciót meg végképp. Az autópálya építést csak azért emeltem ki mert annyi csak abban az évben volt. A mostani kabinet biztos egy centit nem épít,viszont az azóta emelt adókkal lényegesen nagyobb a bevétele. Ugye a fuvarozó cégek utáni adó bevétel sem szerepel a listán,viszont a volán és bkv segélyek kiadásként,viszont a jegyár bevételt nem láttam feltüntetve.Persze veszteséges mindkét cég,de az objektivitást erősen segítené.
Aztán a szervíz költségek utáni áfa és egyéb bevételek is simán kimaradtak pedig,csak a bkv,volán,közúti fuvarozok biztosan rengeteget költenek szervízre.Egy kamionra egy gumi min.100ezer pénz és abból bizony 20Áfa.Az kamiononként 12 kerék+2 pót,tehát 280ezer legalább kétszer/kamion a buszokon 6-8 db,tehát ez is elég komoly pénz. Meg hát az áruszállítás nélkül nem létezne nemzet gazdaság,ezért szerintem mindenképp több hasznot termel mint amennyibe kerül.
A máv,bkv,volán kiegészítése meg egyértelmű politikai marhaság,a kedvezmények nagy részét el kellene törölni,miért utazik ingyen a nyugdíjas és szinte mindenki kedvezménnyel jár.
Szerintem 50%-os diák,nyugdíjas kedvezmény és slussz,akkor nem kellene tömni a 3gráciát pénzzel,csak hát nálunk ez olyan mint a nyugdíj emelés.Hozzá teszem szüleim nyugdíjasok,de ők is pont így látják.
A bringa utaknak tényleg csak települések közt van értelme ill. olyan helyeken ahol kevés pénzből meglehet csinálni. Nálunk pl. a járdát szélesítették ki mikor csatornáztak. Van egy oda-vissza sáv bicajnak és van egy a gyalogosoknak. Sajnos mi pont úgy lakunk,hogy a gyerek kétszer kénytelen iskolába menet a főúton átmenni. Ráadásul a mi utcánk végén nincs zebra és hát reggelente elég nagy a forgalom az autós társak meg nem igazán állnak meg az önkori meg nem festet zebrát.
Én pont az M6 mellett lakom és örülök neki,sokkal könnyebben és biztonságosabban jutok el az úti célomhoz mint eddig. Azt én is látom,hogy nincs durva forgalom,de ez a válságnak is köszönhető. Régen a 6-os út mindig nagyon forgalmas volt,de Dunaújvárostól délre bizony elfogy az autó sor. Szerintem, ha le érne a határig más lenne a helyzet,de az nem mostanában lesz.
Aztán az is baj,hogy itt meg más blogokban az emberek egymásnak esnek,kinek milyen közlekedési eszköz jutott. Az autós szerint a többi irigy,ami valljuk be valahol igaz,a többi meg környezet szennyezősözik, ami persze igaz szintén,de az autós meg van gyalogos nélkül fordítva nehéz elképzelni.A mai világban egy budai honpolgár sem szívesen kerekezne mondjuk Budaőrsig tejért mert a vonat nem viszi beljebb,vagy mindenki irány a rákos-rendező. Nehéz ügy a vélemény nyílvánitás, meg nem tetszés mert épp most betonoznak a Kossuth téren orbán alapokat.
A 80%-ot a héten olvastam vagy rádió hírekben hallottam,de már nem tudom hol,de megkeresem,mert engem is meglepett a dolog,ha meg lesz belinkelem. A rákot is egyébként ide sorolták ami nem tudom helyes-e vagy sem,de állítólag azok nagy része is ebből fakad.Egyébként a szív,koszorú ér,agyvérzés az mind a helytelen életmód következménye,gondolom a vastagbél,gyomor rék is.Nem vagyok doki ezért ebbe érdembe nem tudok belefolyni.
Köszi a gyerkőcre azt mondják kinövi.Amúgy Dunaújváros mellett lakunk,de észak-nyugatra ezért ide nem jön a vasgyárból a mocsok,csak ha onnan fúj a szél,de az ritka. Mi is fűtünk fával is,de itt elég szeles ezért nem annyira gáz.
Aztán a szervíz költségek utáni áfa és egyéb bevételek is simán kimaradtak pedig,csak a bkv,volán,közúti fuvarozok biztosan rengeteget költenek szervízre.Egy kamionra egy gumi min.100ezer pénz és abból bizony 20Áfa.Az kamiononként 12 kerék+2 pót,tehát 280ezer legalább kétszer/kamion a buszokon 6-8 db,tehát ez is elég komoly pénz. Meg hát az áruszállítás nélkül nem létezne nemzet gazdaság,ezért szerintem mindenképp több hasznot termel mint amennyibe kerül.
A máv,bkv,volán kiegészítése meg egyértelmű politikai marhaság,a kedvezmények nagy részét el kellene törölni,miért utazik ingyen a nyugdíjas és szinte mindenki kedvezménnyel jár.
Szerintem 50%-os diák,nyugdíjas kedvezmény és slussz,akkor nem kellene tömni a 3gráciát pénzzel,csak hát nálunk ez olyan mint a nyugdíj emelés.Hozzá teszem szüleim nyugdíjasok,de ők is pont így látják.
A bringa utaknak tényleg csak települések közt van értelme ill. olyan helyeken ahol kevés pénzből meglehet csinálni. Nálunk pl. a járdát szélesítették ki mikor csatornáztak. Van egy oda-vissza sáv bicajnak és van egy a gyalogosoknak. Sajnos mi pont úgy lakunk,hogy a gyerek kétszer kénytelen iskolába menet a főúton átmenni. Ráadásul a mi utcánk végén nincs zebra és hát reggelente elég nagy a forgalom az autós társak meg nem igazán állnak meg az önkori meg nem festet zebrát.
Én pont az M6 mellett lakom és örülök neki,sokkal könnyebben és biztonságosabban jutok el az úti célomhoz mint eddig. Azt én is látom,hogy nincs durva forgalom,de ez a válságnak is köszönhető. Régen a 6-os út mindig nagyon forgalmas volt,de Dunaújvárostól délre bizony elfogy az autó sor. Szerintem, ha le érne a határig más lenne a helyzet,de az nem mostanában lesz.
Aztán az is baj,hogy itt meg más blogokban az emberek egymásnak esnek,kinek milyen közlekedési eszköz jutott. Az autós szerint a többi irigy,ami valljuk be valahol igaz,a többi meg környezet szennyezősözik, ami persze igaz szintén,de az autós meg van gyalogos nélkül fordítva nehéz elképzelni.A mai világban egy budai honpolgár sem szívesen kerekezne mondjuk Budaőrsig tejért mert a vonat nem viszi beljebb,vagy mindenki irány a rákos-rendező. Nehéz ügy a vélemény nyílvánitás, meg nem tetszés mert épp most betonoznak a Kossuth téren orbán alapokat.
A 80%-ot a héten olvastam vagy rádió hírekben hallottam,de már nem tudom hol,de megkeresem,mert engem is meglepett a dolog,ha meg lesz belinkelem. A rákot is egyébként ide sorolták ami nem tudom helyes-e vagy sem,de állítólag azok nagy része is ebből fakad.Egyébként a szív,koszorú ér,agyvérzés az mind a helytelen életmód következménye,gondolom a vastagbél,gyomor rék is.Nem vagyok doki ezért ebbe érdembe nem tudok belefolyni.
Köszi a gyerkőcre azt mondják kinövi.Amúgy Dunaújváros mellett lakunk,de észak-nyugatra ezért ide nem jön a vasgyárból a mocsok,csak ha onnan fúj a szél,de az ritka. Mi is fűtünk fával is,de itt elég szeles ezért nem annyira gáz.
igazi hős 2011.12.10. 16:02:02
@karikaV43: "biztos nem költenek 66mrd-t ez tuti,még 10 év alatt sem" Ezt csúnyán buktad, csak a főváros a kerületek nélkül a kiemelt beruházásokra (nagy felújítások) elkölt évi 10 milliárdot. A kerületekhez az úthálózat 2/3-a tartozik.
A MOL nyereségét ami főként a finomításból származik, összevetni az útra fordított költségekkel, elég érdekes. A MOL egy közel monopolhelyzetben levő magáncég, akinek az árképzését elvileg éber állami szemek felügyelik.
A szerviz díját sem igazán értem itt megemlíteni, abból miért lesz út?
A MOL nyereségét ami főként a finomításból származik, összevetni az útra fordított költségekkel, elég érdekes. A MOL egy közel monopolhelyzetben levő magáncég, akinek az árképzését elvileg éber állami szemek felügyelik.
A szerviz díját sem igazán értem itt megemlíteni, abból miért lesz út?
karikaV43 2011.12.10. 16:47:03
@igazi hős: nos gondolom a kerületek erre nem sokat költenek,vagy csak az utakon nem látszik és kámforral javítanak,azért annyira csúnyán nem buktam,főleg ha a korrupciót is ki vesszük belőle. A MOL nyereségéből azért lehet következtetni a forgalmára és ugye a forgalma felét az adók adják,tehát ki lehet belőle nagyjából kalkulálni az állam bevételét és ebből a szempontból a tulajdonos személye teljesen mindegy.
A szervíz díjnak is 25% az ÁFA tartalma,meg az alkatrészeknek is,azért az is komoly summa: mint a gumi cserénél itt is sok milliárdos tételről beszélhetünk,még akkor is,ha az autósok fele számla nélkül javíttat, a fuvarozók biztos nem. A kérdés persze ennél sokkal összetettebb,és sajnos nem itt fogjuk a megoldásokat megtalálni.
A szervíz díjnak is 25% az ÁFA tartalma,meg az alkatrészeknek is,azért az is komoly summa: mint a gumi cserénél itt is sok milliárdos tételről beszélhetünk,még akkor is,ha az autósok fele számla nélkül javíttat, a fuvarozók biztos nem. A kérdés persze ennél sokkal összetettebb,és sajnos nem itt fogjuk a megoldásokat megtalálni.
FGSuperman 2011.12.11. 15:17:53
@karikaV43: a hiedelmekkel ellentétben az autòutak nem csak az autòsok befizetéseibôl épülnek
esetleg nézz annak utàna, hogy mennyi autòút és mennyi kerékpàrút van kis hazànkban
esetleg nézz annak utàna, hogy mennyi autòút és mennyi kerékpàrút van kis hazànkban
nowy 2011.12.12. 13:31:09
@karikaV43: "Jövőre 22,8 milliárd forintot költ útfelújításokra a főváros"
index.hu/belfold/budapest/2011/12/12/utfelujitas/
Azért vedd figyelembe,hogy a szállítmányozók és egyéb cégek költségként elszámolják az üzemanyagot, alkatrészeket,amortizációt, stb.
De ha csak az egyszeri embert vesszük,akkor tegyük fel,hogy az autós és a bringás is keres 200000 Ft-ot.Ennek felét mindketten kifizetik rezsire,kajára és a másik felét szabadon elköltik.A bringás ha csak 25%-os ÁFÁs terméket vesz akkor 25000 Ft-nyi adótartalmat fizet,az autós viszont 80000 Ft-ot fizet 25%-os ÁFÁval + 20000 Ft-ért tankol,így ő összesen kb 30000 Ft Áfát/adót fizet be, tehát nincs is olyan nagy különbség a kettő között.
index.hu/belfold/budapest/2011/12/12/utfelujitas/
Azért vedd figyelembe,hogy a szállítmányozók és egyéb cégek költségként elszámolják az üzemanyagot, alkatrészeket,amortizációt, stb.
De ha csak az egyszeri embert vesszük,akkor tegyük fel,hogy az autós és a bringás is keres 200000 Ft-ot.Ennek felét mindketten kifizetik rezsire,kajára és a másik felét szabadon elköltik.A bringás ha csak 25%-os ÁFÁs terméket vesz akkor 25000 Ft-nyi adótartalmat fizet,az autós viszont 80000 Ft-ot fizet 25%-os ÁFÁval + 20000 Ft-ért tankol,így ő összesen kb 30000 Ft Áfát/adót fizet be, tehát nincs is olyan nagy különbség a kettő között.
Mon3 2011.12.12. 16:08:59
Kis hazánkban nagyon erős az autós lobbi. Míg a vasúti fuvarozásnál minden költséget beszámítanak, és a MÁV-tól elvárják, hogy fenntartsa magát, addig a közúti fuvarozásnál az utakat nagyjából közpénzen építik meg és tartják fenn. Radikálisan lecsökenne a kamionok száma, és ezzel az útfenntartásra fordított költség is, ha ugyanolyan elbírálás alá esne a két fuvarozási nem. Hirtelen megérné vasúton szállítani, és kevesebb lenne a szmog, a halálos baleset és a dugó is.
GG81 2011.12.13. 14:52:11
@karikaV43: 'vasút vs. közút'?
azért azt tegyük hozzák, hogy a vasúthoz képest a közúti fuvarozás egy (nem)kicsit rugalmasabb. gyorsaságban ugyanott van, sőt kevesebb a holtidő, pl. egy rolá-ról fel-leállás, vagy ha csak konténeres, akkor kamionra átpakolás és célhozjutás... és menetidőben sincs az az egetverő különbség, kb. azonos sebességekről beszélünk és míg a sofőrnél ott van a kötelező pihenőidő, addig ott tudnak játszani 2 sofőrös cserével... míg a vasúton folyamatos lehet szintén a vezető ellátás a beosztások szervezésével, de a tehervonatok a személyszállítás mögé vannak sorolva a pályakihasználásban.
és akkor egy másik nagyon fontos, hogy itthon miért nincs ennek kultúrája... nos, németország vagy akár osztrákia szépen tudott fejlődni ezen a téren és mint sokminden más területen itt is csak ámulhatjuk a kialakított infrastruktúrájukat, amivel évzizedes előnyük van. ott van példuál a nagysebességű pályáik! amit nem restek kihasználni, ezek nem utolsó sorban párhuzamosan több sínpárral tudnak működni, ezzel növelve a kihasználhatóságot, nem kicsit gyorsítja ez a történeseket, mint mondjuk a magyaorszgáon, még jellemző ÁLLOMÁSKÖZI szopó! hála például trianonnak, ahol ugye öröm és bódottá aláírták lóf@szt senem lehet fejleszteni vagy csak pontosan meddig és állj.
pölö, ilyenek miatt. ;-)
azért azt tegyük hozzák, hogy a vasúthoz képest a közúti fuvarozás egy (nem)kicsit rugalmasabb. gyorsaságban ugyanott van, sőt kevesebb a holtidő, pl. egy rolá-ról fel-leállás, vagy ha csak konténeres, akkor kamionra átpakolás és célhozjutás... és menetidőben sincs az az egetverő különbség, kb. azonos sebességekről beszélünk és míg a sofőrnél ott van a kötelező pihenőidő, addig ott tudnak játszani 2 sofőrös cserével... míg a vasúton folyamatos lehet szintén a vezető ellátás a beosztások szervezésével, de a tehervonatok a személyszállítás mögé vannak sorolva a pályakihasználásban.
és akkor egy másik nagyon fontos, hogy itthon miért nincs ennek kultúrája... nos, németország vagy akár osztrákia szépen tudott fejlődni ezen a téren és mint sokminden más területen itt is csak ámulhatjuk a kialakított infrastruktúrájukat, amivel évzizedes előnyük van. ott van példuál a nagysebességű pályáik! amit nem restek kihasználni, ezek nem utolsó sorban párhuzamosan több sínpárral tudnak működni, ezzel növelve a kihasználhatóságot, nem kicsit gyorsítja ez a történeseket, mint mondjuk a magyaorszgáon, még jellemző ÁLLOMÁSKÖZI szopó! hála például trianonnak, ahol ugye öröm és bódottá aláírták lóf@szt senem lehet fejleszteni vagy csak pontosan meddig és állj.
pölö, ilyenek miatt. ;-)
GG81 2011.12.13. 14:59:43
@Mon3: amióta szétKFT-zték a MÁV-ot azóta még az egykori nagy cégen belül is megy mindenki-mindenkinek a számlázás... a Trakció ugyanúgy kiszámlázza, hogy kérem egy mozdony, ennyi áramot vett fel, plusz 1 pilóta, az annyimint... és ő ugyanúgy megkapja a pályafentartóktól a számlát, hogy igen, akkor a mozdonnyal és vontatmányával önök ennyi és ennyi km-t használták a síneket, tessék a kasszához fáradni...
a vasúti infra fenntartása attól még ugyanúgy adóforintokból is működik és nagyon nem összehasonlítható a közúthálózat arányaival. sokkal több közcélú szerv használja az utakat, mint a vasutakat... nem sok tűzoltóautón vannak vasúti forgóváz és nemcsak oda mennek ahová a sínek vezetnek!
persze, hogy az utak fenntartása sokkal inkább közérdek.
a vasúti infra fenntartása attól még ugyanúgy adóforintokból is működik és nagyon nem összehasonlítható a közúthálózat arányaival. sokkal több közcélú szerv használja az utakat, mint a vasutakat... nem sok tűzoltóautón vannak vasúti forgóváz és nemcsak oda mennek ahová a sínek vezetnek!
persze, hogy az utak fenntartása sokkal inkább közérdek.

