Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bringán andalogni Budapesten

2011.12.07. 15:35 - kirk kapitány

Lehetne szépen, nyugiban, sikkes ruhákban is kerékpározgatni körbe Buda és Pest esztétikus helyein, ahogy ezt a cyclechic.hu I love Budapest. I bike Budapest vidójában megálmodták, de sajnos keskeny az az időrés, amikor úgy lehet fényképezni a város utcáit, ahogy ők tették, egyetlen kocsi nélkül.


50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr793445787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.07. 16:17:40

a hapsi nem kapcsolt lámpát sötétben.
nem jelzi az irányváltoztatást.
a nő meg a gyalogosok számára fenntartott területeken teker.
jó lenni látni már végre egy olyan videot, ami a szabályos kerékpározásra buzdít...

Mon3 2011.12.07. 18:06:40

@xaba99: És jó lenne már látni végre egy szabályosan közlekedő autóst is.

Tegnap este tekertem haza az Erzsébet Királyné útján a Városliget irányába. Elérkeztem a Hermina úti kereszteződéshez. Balra néztem, nem közeledett gépjármű. Jobbra néztem, és két autó közeledett a Kós Károly sétány felöl, no meg mögöttem meg a troli nyomakodott. Szépen megvártam, hogy a két kocsi megérkezzen a kereszteződésbe és elkezdtem gurlni, abba a reményben, hogy amikor elhaladnak, akkor én áthajthatok a kereszteződésen. A troli természetesen jött mögöttem, és Ő is becsurgott a kereszteződésbe. Az első kocsi balra akart kanyarodni, de a második egy kicsit türelmetlen volt, és az egy sávos uton bepofátlankodott melléje. A balra kanyarodás egy kicsit meglepte, és félre rántotta a kormányt, és Ő így a rossz oldalra keveredett, és a forgalommal szembe fordulva engem fellökött, és a troli előtt állt meg, vele szembe. Óriási szernecsém volt, hogy amikor közeledett, láttam, hogy ebből baj lesz, és leugrottam a gépről, és így nekem nem, csak a kerékpáromnak lett baja. Ő egy boccsal elintézte a dolgot, és gyorsan elhúzott. De azt már nem vette észre, hogy a bmx-pedálom szegei végig húzták a kocsi oldalát...

karikaV43 2011.12.07. 19:50:13

Kár ezen a szabályos közlekedésen rugózni,míg mostanában az autósok kezdenek jobban figyelni,tisztelet a kivételnek.Addig még minden bringást akit csak látok szabálytalan,simán át megy a piroson mindegyik,csaj,csávó tök mindegy. Rendszámot nekik és bringás jogsit,bringás rendőröket és meg is lesz az esély egyenlőség.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.12.07. 20:23:07

nincs valami zűr a világegyetemben?

mostanában a kommentek kezdenek elillanni.
Hű, mondom magamban, most mi lesz?
Nem az én hülyeségeimre gondolok, hanem a mások kommentjére. Ami mindig okosabb, aranyosabb, értelmesebb, mint az enyim.

apicsába

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.12.07. 20:24:06

most meg visszatértek. má' a kommentek
váoooo

ezt hogy csinálják? van itt egy fekete lyuk?

kicccsavo 2011.12.07. 21:00:49

@Mon3: ott van rögtön 0:06-nál aszabályosan közlekedő autós :)

igazi hős 2011.12.07. 21:09:56

@karikaV43: "míg mostanában az autósok kezdenek jobban figyelni,tisztelet a kivételnek." Ezt úgy kell érteni, hogy éljenek a tapló autósok?
Valóban kér ezen rugózni, majd ha az autósok annyira figyelnek a bringásokra, mint fordítva, akkor tényleg egyenlőség lesz köztük. Amúgy meg pont olyan sűrűn büntetnek meg bringán, mint autóval, szóval itt is megvan az egyenlőség.
Ha meg sokallod a piroson átmenő bringásokat, tedd mellé a járdán szabálytalanul parkoló bringások számát.

karikaV43 2011.12.07. 21:27:41

@igazi hős: nem az irónia. Nincs esély egyenlőség.Még egy autónak a Bajcsy-Zsilinszki úton eszébe sem jut át menni a piroson nem dugóban,hanem szinte üres úton,addig a mellettem elhaladó biciklisek vagy öt egy percen belül mind simán áthajtott.Erről ennyit,kell az azonosító jel és igenis jogsit nekik,mert így aztán lehet magyarázni. Én azzal sem értek egyet,hogy zebrán nem kell leszállni,autóból nehéz észre venni. Amíg nem épül bicikli út addig jobb volt a régi szabály.
Meg ha épül azt ne az autósokon sarcolják be,legyen bringás útadó és akkor talán,ti is megtudjátok mi a közös teher viselés.Még hozzá tenném nekünk 4kerékpárunk van és a gyerekeinket szabályos közlekedésre tanítjuk.

Sunsertes 2011.12.07. 21:48:22

Mindenki magából induljon ki, akár autós vagy kerékpáros.
Szabályosan közlekedek = példát mutatok.
Más: az a magassarkú cipő életveszélyes, egy rossz
lábletétel és bokatörés.
Az a vádli, az a láb... Hűűűű...Tökéletes. :)

GG81 2011.12.08. 11:20:05

@xaba99: hát igen, a szabhídi járdán tekerés tényleg érthetetlen, fúleg, hogy az üres utak is téma!? meg hát a cél is az a kerékpáros társadalomban, az MK részéről, hogy az úttesten van a kerékpáros helye...

szabályos bringás!? és akkor csodálkoznak, hogy jobbhorgokat kapnak!? bp. II.ker Lajos utca 2 piroson átmegy emberünk, miután jobbról megelőzött a pirosnál álltamban, ezért a pár száz méterre lévő utcánál azért kell lépésben haladnom, kivárva a sorom a jobbra kanyarodásra, mert az a köcsög oda tudott érni! mert 2 piroson átment, ha szabályosan megállt volna már az elsőnél, qrvára nem akkor értünk volna a lekanyarodásomhoz és kellett volna a faszkalapjára várnom míg továbbandalog, mert haladni sem haladt...
legközelebb kicsit jobban rágyorsítok (szíjja a gázt!), duda, neadj' még be is férhetek elé a jobb kisívben!? lehet csak kicsit kell fékeznie, mint nekem miatta feleslegesen!!! mondom, átment 2 piroson!!! ezért semmi alapja nem lenne elvárni, hogy más betartsa vele szemben KRESZ-ben előírtakat, bizalmi elv!!!
lehetne jönni a zavarással... én is csak zavarnám, neki is csak fékeznie kellene!!! hupszika! vagy, ha a köccse szabálytalan bringás miatt kell az autósnak fékeznie az rendben van, fordítva főleg úgy, hogy az autós nem is szabálytalankodna, mert mondjuk egy gyalogos elengedése miatt a jobbkanyar manővere közben zavarna, meg nem?

igazi hős 2011.12.08. 13:21:33

@karikaV43: Tehát az a gondod autósként, hogy másokat nem büntetnek meg nyilvánvaló szabálytalankodásért, autósként pedig elvárod vagy legalábbis nem helyteleníted, hogy a nyilvánvaló szabálytalankodásokat figyelmen kívül hagyják. Ha ez az esélyegyenlőség nálad, akkor ez egy elég tág értelmezése, nálam nem fér bele.
Az meg örvendetes, hogy még mindig ilyen sokan bringáznak.
"ne az autósokon sarcolják be" Jubilálunk, te vagy a századik ezen a topikon, aki ezt írja, de ettől még az adófizetőknek (a bringásoknak is) kell kiegészíteni az autósok befizetéseit, hogy fedezze az autózás költségeit.

terror 2011.12.08. 14:07:42

@GG81:

1. Ez nem MK produktum.
2. Jardazas tenyleg gaz (bar ugye az is kihalt, kihalt jardan meg elvileg lehet tekerni, egyesek szerint :), meg hat a lampat is felnyomhattak volna...
3. Ha nem te adod neki a jobbhorgot - mert te elkerulted volna - attol meg adhatja mas. Szoval nem torvenyszeru a dolog.
4. A szabalytalansagra nem biztos, hogy a megfelelo valasz a szabalytalansag + veszelyeztetes kombo.
5. Ha tudod, hogy lekanyarodsz, nem kell arra gyurni, hogy mindenkepp elotte kanyarodj be, csak azert, mert korabban szabalytalan volt. Lehet te is az voltal a nagy igyekezetedben, es monduk felporgetted 55-60ig, mert mar benned volt az ideg. Akkor aki mogotted jon, az bevaghat eled? Persze neki megjobban gyorshajtania kellene, ugyhogy ot elozhetne meg nagyobb gyorshajtassal az ot koveto... Erted...

GG81 2011.12.08. 15:06:23

@errorka: a járdázásról elmondtam, amit az MK is, ha ott jársz, légy vendég... nekem mindig is a centizgetőkkel volt ott a bajom. a kihalt járdán hajrá... csak épp a film sugalta az üres utcákat, akkor dramaturgiailag sem volt értelme!

ehhez a bringás dologhoz még annyit, ha tényleg nem csinálok semmi szabálytalanságot, tehát nem pörgetem 51-ig sem, de el tudok menni mellette... amint előtte vagyok és indexelek jobbra, akkor már megszívta (volna). csakhát inkább lassítottam, mert bringázom is. csak már megint a lényeget nem érted, qrva szabálytalan volt. nem kellett volna ottlennie, ha szabályos és még el is várja a szabályosságot!? mire fel? bizalmi elv!!!

nekem bringán valami hasonlót kellett a napokban átélnem, amit én itt csak kigondoltam és felvázoltam. a különbség szembetűnő lesz. hiszen az autó szemből kanyarodott be elém (szabad lehetősége volt) és a járdán gyalog megfogta féluton, tehát az autó így pont elállta a sávom! mi itt a probléma!? az autós láthatta, hogy jövök szemből tehát simán kivárhatta volna míg elhaladok mellette szemből, látnia kellett, mert világítok, fénytvisszaverek rendesen! és akkor a gyalog sem pont keresztezte volna az útját... ezek ilyen utólagos okoskodások, mint a bringás "büntetése". mert azzal, ha előtte vagy és indexelsz már bőven nem veszélyeztetsz!!! ez nem kerékpársávos vagy párhuzamos bicikliutas történet! naponta sokszor történik ez meg a külső sávokban, a lekanyarodó, parkolómanővert végző autók esetében, ilyenkor a hátul levő megáll vagy ha tud kikerül, ennyi. és mondom, lassítottam, mert mögötte voltam és nem is toltam neki előtte, hogy elé kerüljek, csak épp ha szabályos lett volna az emberünk bőven nem előttem lett volna!!!

terror 2011.12.08. 16:01:59

@GG81: En sem tudom, miert jardaztak. Chic-en meg lehet erdeklodni. Biztos van ra magyarazat :)

Te nem eroskodtel, hogy elotte kanyarodj, ez igy okes. Sokan viszont pontosan ugy gondolkodnak, mint ahogy leirtad. Tovabbmegyek, akkor is, ha az illeto nem megy at elotte piroson :P

A legkomolyabb "felulkerekedok" (rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/374283) pedig auto elleneben is igy kozlekednek.

Ilyen direkt bekanyarodok a masik ele nekem is volt, nem egyszer. Ahol pedig gyalogkerekparut van, zebra+sarga csikos atvezetessel, ott mindennapos. Foleg ha - szabalytalanul - kivagnak egy macisajtot meg egy bringagyalog vege tablat. Ilyenkor a tulnyomo tobbseg vagy a gazra lep, hogy senkit se kelljen atengednie, vagy megall a bringas elott - az atvezetesben -, es elengedi a gyalogokat.

Persze itt is megvannak a kivetelek, es megkockaztatom, hogy novekszik a szamuk :)

Ez a kinek hol kellett vagy nem kellett volna lennie, ez annyira lenyegtelen dolog szerintem. Nuanszokon mulik, hogy mikorra keveredsz adott pozicioba. Egy elnezett zebra, egy narancssarga, egy veszvillogozo kikerulese, vagy egy kerekparos elozese, de hopp, jonnek a belsoben, picit varni kell. Vagy fel oraja belefutottal egy balesetbe (a poen kedveert: auto-auto, nehogy mar a bringasokra fogjuk :), es ott dekkoltal 20 percet. Mar reg otthon lehetnel :) De nem vagy. Ha ugy tetszik, veletlenek sorozata. Kar rajta ragodni...

A Tyne folyó déli partja 2011.12.08. 20:53:21

@Sunsertes: ezt én se bírom megérteni. engem is győzködtek már (főleg a cyclechic blogon..), h hogy ó, -bármiben- lehet biciklizni, magassarkú cipő, szoknya, mit neki. az ok, "lehet". én is kipróbáltam. de se nem biztonságos, se nem kényelmes. márpedig nekem az fontosabb, mint hogy csinos legyek a biciklin...

igazi hős 2011.12.08. 21:48:21

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ha jól értem, te tapasztalatból tudhatod, hogy mennyire biztonságos és kényelmes egy 8-10 centis tűsarkúban gyalogolni. Ennek ellenére rengetegen viselik. Többször láttam a környéken egy ifjú hölgyet közepes (4-5 centis) sarkú cipőben és szoknyában. Kimondottan jól néz ki. De a bringásnadrágos lányokat is jó nézegetni. :-)

igazi hős 2011.12.08. 21:49:12

@igazi hős: A lényeg lemaradt: ... cipőben és szoknyában bringázni.

nowy 2011.12.09. 09:03:38

Ez nem egy oktató film,ezért nem értem miért rugóznak egyesek a szabályokon (hangsúlyozom,hogy a videóról van szó és nem általában a közlekedésről).
Kb olyan, mintha egy filmben, autós üldözés közben, felrónánk az index elmaradását.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.09. 09:08:00

@nowy: ez tényleg nem oktató, hanem PR film.
abban igenis oda kellen figyelni a szabályokra.
olyan, mintha a választási kampányfilmekben is háttérben mindenféle törvénytelenségeket mutogatnának...

GG81 2011.12.09. 10:12:45

@errorka: láthatod nem vagyok egy állat. :-D de, ahogy írod képes vagyok a többi állat autós fejével gondolkozni, mert köztük bringázom és autózom nap, mint nap. már megint előkerül a defenzív vezetési stílusom, ami nem a tötymörgést jelenti, hanem pont azt az empátiát, amivel ki tudod gondolni mit fog tenni a másik, hát még ha erre helyezkedéssel és egyébb reakciókkal rá is erősít...

tehát pont rohadtul nem mindegy, hogy miként is került újra a kocsisor elé a bringás! mert amíg pirosnál szabályosan előre mehet, ok. vagy, ha balfaxodik egy autós és nem indul a zöldnél... (ez történt ma... elhaladtam mellette). de, amikor mindenki más ZEN! szabályosan kivárja a sorát, az meg átmegy 2db PIROSON! úgy kolbászol ott újra, hogy jogtalanul szerzett egy kis előnyt, tehát ott sem kéne lennie! mindezek után az autós, aki szabályosan zöldnél elindul, szabályosan szeretne haladni, lekanyarodni, de nem tud, mert aki előtte szabálytalankodott AKADÁLYOZZA! miért akadályozza?, mert ott sem kéne lennie! éérted!? és ezzel a bringásnak is qrvára tisztába kellene lennie, hisz tudja, hogy piroson ment át, tudja, hogy ezt látták, tudja, hogy a bizalmi elv alapján neki aztán a legkisebb joga sincs magával szemben szabálykövető magatartást kérni/követelni másoktól!
Ilyen esetben igen is számolnia kell azokkal az elborult arcokkal! De vannak még esetek: vagy így közlekedsz, de akkor meghúzod magad és qrvára odafigyelsz, mert tudod, hogy nincs igazad! Vagy van bőr a képén és még neki áll feljebb, tipikus biciklisfutár mentalitás. De a lényeg, hogy normális hozzáállású bringást sokkal előbb elfogadják, mert látják, hogy közlekedni akar, együttműködve. A tegnapi esetre alkalmazva: semmi bajom nem lett volna, ha úgy kerül elém, hogy látom rendesen a piros után a zöldnél indul, majd úgy érem utol és mivel tudom, hogy le fogok kanyarodni duplán se akarnám lenyomni vagy eljátszani vele a megelőzöm és kiteszem az indexet fékezzen ő is játékot... mindkét oldal hozzáállásától függ a dolog, igen erőssen.

karikaV43 2011.12.09. 10:17:21

@igazi hős: szerintem szövegértelmezésből egyes. Sehol nem mondtam olyat,hogy bármilyen szabálytalanságot el kellene kendőzni. Az esélyegyenlőség ott kezdődik míg az autón van rendszám utólérhető és bűntethető vagyok akkor a közlekedés többi résztvevője aki járművön közlekedik szintén legyen ugyanilyen elbírálású. A köcsög bringás meg ne menjen át a piroson,mert az nagyon tapló dolog és nem átcsúszik a sárgán simán átmegy a piroson.
Nem tudom milyen autózás költségeire hivatkozol,mert ha véletlenül az orvosi ellátás akkor pofára estél mert azt még senki nem bizonyította a világon néhány sötétzöld szervezeten kívül,ami mind kamu tanulmány. Épp a napokban jött statisztika szerint a hazai halálozás 80%-ért a helytelen táplálkozás a felelős. Erről ennyit,meg ha már ennyire sötétbe nyomjuk és autózás költségei,én évi 60ezer km-t megyek autóval az 6literrel számolva is kb.650ezer forint adó csak üzemanyagba,Te a bicaj után mennyit is fizetsz?
Ez csak gázolaj sehol a szervíz és egyéb költségek adótartalma.Éves szinten kb 1millió amit csak az autón húznak berajtam. Gondolom az összes szja amit fizetsz ezt meg sem közelíti. Az utakat autóknak építik nem biciklinek most a mi játék terünkből akar minden egyéb közlekedési részt vevő elvenni ami igenis a rajtunk lehúzott sápból épült nem a bicajosok pénzéből.Ti nem fizettek annyit amiből bicikli utat lehetne csinálni. Ezenkívül minden biciklis élvezi az autók előnyeit,de a hátrányait nem akarja. Tudod aki ennyire mániákus mint te azt biciklivel küldeném lisztért,de nem a sarki boltba mert oda autó hozza,ha nem mondjuk Komáromba a malomba,cukorért Kaposvárra,a többi kajáért meg a termelőhöz. Kiváncsi lennék néhány hét ilyen lét után hajlandó lennél-e még mindig az autózás ellen fellépni vagy szép csendben inkább a sarki boltba vásárolnál. Volna egy tippem, a sarki bolt nyerne. Na ennyit az autók elleni baromságokról.

terror 2011.12.09. 10:30:30

@GG81: Es ha mesz 50-el az 50-es tablanal, es utoler valaki, sot meg is eloz, befurakszik, majd pont atfer a narancssargan, te meg megallsz, akkor vajon ha utolered, gondolkodsz-e azon, hogy bevagj ele, vagy az orra ala padlozz egy adagot? :)

Mint emlitettem, sokan gondolkodnak ugy, ahogy korabban irtad, es atan veghez is viszik. Az elobb vazolt helyzetben viszont meghuzzak magukat. Akkor inkabb nem is lesz olyan zavaro a dolog.

terror 2011.12.09. 10:44:22

@karikaV43: "mert ha véletlenül az orvosi ellátás akkor pofára estél"

Langlovagokat mikor lapoztad fel utoljara? Eleg sok kep van ott, meg leiras, amibol kikovetkeztetheto, hogy orvosi ellatas kovette az esemenyeket.

"Nem tudom milyen autózás költségeire hivatkozol"

Ez itt a baj. Gondolj utana, mekkora kornyezeti terhelest jelent egy auto es mekkorat egy kerekpar. (Levego, zaj, uttest, stb.)

Eves szinten 1 milliot fizetsz. Szep osszeg. Autopalyan jartal-e mar? 1km, 2-3 milliard. Mondjuk neked 1 sav eleg a 6-bol, a "te reszed" igy "csak" 300 millio, es akkor nagyon baratian szamoltam. Hany eves vagy? Ha jol szamolom, 300 ev alatt fizetsz be 1km autopalyat, es akkor csak 1 savrol beszeltunk ugye. Erosen velemenyes a dolog :)

Es akkor hol vannak meg a felujitasok, es a fentebb emlitett externalis koltsegek...

"Tudod aki ennyire mániákus mint te azt biciklivel küldeném lisztért,de nem a sarki boltba mert oda autó hozza,ha nem mondjuk Komáromba a malomba,cukorért Kaposvárra,a többi kajáért meg a termelőhöz."

Te is a sarki boltban veszed, csak esetlegesen oda is autoval mesz. Es neked ugyanugy "autoval" (egyebkent inkabb teherauto lesz az, vagy kamion) hozzak. Vagy szerinted a TE liszted kornyezetkimelobb uton jut el a boltba, mint aze, aki bringaval megy erte?

Elkepzelem igy a boltot, ahol lehet valogatni a lisztek kozul: van "autos" liszt meg "bringas" liszt. Es persze nem csak liszt, hanem minden mas...

Amugy biztos jobb lenne neked, ha mindenki, aki bringaval jar bevasarolni, autoval menne. Tobb lenne a parkolohely, tobb szabadidod lenne a kisebb dugok miatt, stb. Mint ugy amugy a hetkoznapokon is...

karikaV43 2011.12.09. 11:07:52

@errorka: Szerintem nagy tévedésbe vagy az autópályát nem csak én használom és nem csak én fizetek érte,gondolom az a néhány ezer kamion meg milliónyi autó azért még fizet valamit.Én nem azt mondtam,hogy egyedül tartom fenn a hazai autózást,hanem azt hogy a bringások semmit nem fizetnek viszont kurva sokat követelnek.Azt sem mondtam mindenki autóval menjen bevásárolni, bár én nem pesten lakom csak nagyrészt ott dolgozom engem sem a szmog,sem a dugó nem nagyon érint. Nem a boltba kell menni lisztért pajtás malomba bicajjal 200km mert,ha rossz az autó legyen már rossz a kamion is.Ami pöfög az nem akkor ne szelektálj saját érdekeid szerint,az kicsit egyoldalú. Akit baleset után el kell látni az csak rendelkezik társadalom biztosítással is. Az 1millió az csak az autó után fizetendő nem az összes adó.Elég nagy tévedésbe vagy,de ez nem baj,mielőtt a nem neked címzett dolgokba bele szólsz jó lenne informálódnál vagy te is feketén dolgozó biciklis futár vagy? Ezért fogalmad sincs az adó és egyéb közterhekről.

terror 2011.12.09. 11:25:50

@karikaV43: Az autopalyas penzt miert akarod sokezerrel elosztogatni? Azt akarod mondani, hogy masok fizetik meg az utszakaszt, amin kozlekedsz? Hiszen ez botranyos lenne :)

Amugy nem tudtam, hogy aki ellent mer mondani neked, az automatice feketen dolgozo biciklisfutar. Elnezest. Aki egyet ert veled, milyen beosztasban dolgozik es mivel kozlekedik? Csak a tisztanlatas vegett...

Mint ahogy azt sem tudtam, hogyha valahol kerekparut epul, es azon valaki biciklivel teker, annak nem lehet autoja, es nem autozhat a het masik 1-6 napjan.

Esetleg ha te hetvegen kiruccansz a csaladdal valahova bringaval, akkor nem mesz bringautra, mert abba nem adoztal bele semmit?

Gyalogolni szoktal-e? Mikor fizettel utoljara jardaadot?

karikaV43 2011.12.09. 11:46:10

@errorka: mondtam óriási tévedésbe vagy,de ez mindegy.Miért nekem kellene fizetnem a teljes sztrádát amikor nem csak én használom. Nem kell velem egyetérteni,de rajtad érződik a szűk látókörüség.

terror 2011.12.09. 11:52:24

@karikaV43: Leforditom, hogy mit irtal: ha te valamit hasznalsz, akkor az menjen kozosbol. Ha te valamit nem, akkor fizesse meg az, aki hasznalja.

www.levego.hu/sites/default/files/kozuti_vasuti_kozlekedes_tarsadalmi_merlege_magyarorszagon_0.pdf

107. oldal, KTI osszesitese. Johetnek a te adataid, ha vannak. Akkor is, ha mas szamok jonnek ki.

GG81 2011.12.09. 12:03:04

@errorka: a büntetősatu nem az én világom. viszont egy másik jelenség, a konstansmenőket a lakott területeken szívesen fel szoktam tartani. lévén ők mindenhol 70-80-nal mennek, ami lakott területen kívül kevés, a városban meg sok ugyebár... a normálisabbja meg kint megelőzi, bent meg feltarja az ilyen barmokat... azt, ha meg tud előzni, akkor kezdődik előlről a játék. szívni csak ő tud, mert a városban őt lövi le a traffipax.

karikaV43 2011.12.09. 12:36:19

@errorka: mondom,hogy tévedésbe vagy.Nem azt írtam,hogy egyes biciklisek vegyék meg az utat,szerintem iratkozz be általános iskola 4-ik osztályba és szövegértelmezésből vegyél órákat. Azt az adat bányát este átolvasom a kedvedért,de nem hiszem hogy meggyőző lesz,mondjuk a ksh-ét elhinném de ki tudja.

karikaV43 2011.12.09. 12:38:38

@errorka: Na elég is volt a címlap levegő munkacsoport az kb. annyira objektív mint matolcsy a közgazdaággal. Ugye ezt te sem gondolod komolyan,hogy ez független és objektív.

miertvanigy · http://nyiltanoszinten.blog.hu/ 2011.12.09. 13:48:25

A levegő munkacsoporthoz 2003-ban intéztem egy kérdést (meddig lehet árusítani R22 gázzal klímákat) azóta válaszolnak bár telefonba már jelezték hogy ööö izé mittudják ők de majd visszahívnak:)

Kb akkora szar mint a greenpeace, a megoldást semmire nem tudják csak feltűnősködnek mindenhol...

igazi hős 2011.12.09. 14:17:06

@karikaV43: Elméleti szinten mindenki egyformán büntethető, gyakorlati szinten meg egyformán nem büntetnek meg senkit. (Tavaly 630 ezer gyorshajtásért büntettek, ez 3 millió hazai autó + átvonulók mellett közel 0. Csak BP-en lehetne napi százezer büntetést kiosztani, plusz tízezret a piros lámpáért és még 1-2 ezret a kereszteződésbe ragadásért. Na, akkor lehetne sírni szegény rendszámmal rendelkező és büntethető autósoknak.)
Az autózás költségeibe volt merszem beleszámolni a 31,000 km országos és 160,000 km önkormányzati út karbantartását, új utak építését. Ez bizony több mint a jövedéki adóból befolyó, laikusnak irgalmatlanul soknak tűnő százmilliárdok. Próbáld meg megbecsülni, hogy ha minden utat csak kétszer járnak be egy évben az útellenőrök és csak kétszer le kell róla tolni a havat, akkor az mennyibe kerül. És ha még javítani is kell rajta? Legyen irreálisan tartós az út, azaz csak 50 évente kell az alaptól újraépíteni, az mennyibe kerülhet? Ha ezek a becsléseid megvannak és még mindig azt gondolod, hogy fedezi a jövedéki adó, akkor gyere vissza és megvitatjuk.

igazi hős 2011.12.09. 14:23:05

@karikaV43: Az pedig igazán érdekelne, hogy az én autózás ellenességemet miből vezetted le. Szinte mindennap autózom, szerencsére nem kell annyit mint neked. Megengedhetem magamnak, hogy egyes ügyfelekhez is bringával menjek, persze nem Tiszaújvárosba, hanem BP-en belül.
Viszont nem hiszem, hogy csak autóval lehet közlekedni és különösen nem hiszek abban a közhiedelemben, hogy az autósok befizetései tartják el az országot. (Ahogy a dohányosok és alkoholisták sem, az is csak poénnak jó. Illetve poénnak is szar.)

karikaV43 2011.12.09. 16:20:56

@igazi hős: nos a büntetés mértékével egyet tudok érteni,tényleg kevés és az is sarcszerű. Az autópályákra már rég ki kellett volna rakni a fix trafikat a teljes szakaszon. Az út építést tényleg nem fedezi az adó,de annak az autósokon kívül van még néhány haszonélvezője úgy nagyjából az egész ország. Mert az árú nagy része autópályán érkezik. Én is szeretek bicajozni,csak az ügyfelek ehhez messze vannak.
Ettől függetlenül az autósok kárára igazságtalan a közúti közlekedés és az azt terhelő összes szar.

terror 2011.12.09. 17:45:25

@karikaV43: Egyelore ez van. Mondtam, hogy nyugodtan linkelhetsz ellentanulmanyt, ha vannak, de nincsenek. Mert senki nem veszi a faradtsagot, hogy szamolgasson.

Egyebirant mondottam, hogy a KTI-s szamokat nezzed. Annyira te sem lehetsz naiv, hogy azt gondolod, hogy az LMCS megvette a KTI-t, hogy mit irjanak le :)

Amugy ennel egyszerubb modja nincs a dolognak, mint megnezni egy domaint, vagy egy fejlecet, es kidobni a kukaba. Ettol persze meg nem alakulnak maskepp a szamok.

Amugy ott vannak a forrasok, nyugodtan ujra lehet szamolni mindent ugy, ahogy szerinted kijon :) En nagyon szivesen elolvasnam masok szamitasait is, de nincs. Kulfoldon is vannak szamok, azok kb. alatamasztjak ezt, marmint hogy a gepjarmuforgalom minuszt termel. Viszont ott ennyi latszik. itt meg eleg szepen ki van vesezve. Forintositva a dugok, a kimaradt munkaorak, ceges benzines visszaelesek, stb.

terror 2011.12.09. 17:52:14

@karikaV43: "Mert az árú nagy része autópályán érkezik."

Szerinted miert? :) Pont azert, mert olcsobb, mint ha vasuton erkezne. Holott kornyezetszennyezobb, jobban rongalja az utakat, stb.

Vajon miert probaljak meg sok helyen az uthasznalattal aranyos dijak bevezeteset? Itthon is ez lenne a cel, csak ostobak ulnek a barsonyszekekben, es pont azokat fogjak szivatni, akiket nem kene, mikozben meg akiknek tenylegesen fizetni kene, meg olcsobbra is kijohetnek.

karikaV43 2011.12.09. 18:15:58

@errorka: nézd nekem a LMCS pont olyan mint orbán amit mond,tesz,ír az mind kamu és ez pont azért van,mert eddig annyit tettek keresztbe ennek az országnak,hogy a blogmotorból is kifogyna a benzin mire felsorolnám. Biztos van benne valami,de a munkaórákat azért kár számolni,mert bármi mással is időbe telik beérni.
Németbe kisebb városokban elég jól lehet biciklis utánfutóval közlekedni,akár két gyerekkel is ez Pesten elképzelhetetlen. A közúti lobbi erős,hogy a vasútnál hogy tud olcsóbb lenni az rejtély,de már a szenet is kamionnal hozzák,de az a vasút hibája,hogy iszonyú rugalmatlan.Hozzá teszem a vasútmodellezés a hobbim,tehát nem a kamionoknak szúrkolnék, de a bunkó késik az árú mondjuk 2 napot mert sztrájk van,jön a telefon,hogy van 4órád kipakolni a vagont amit 2 nappal előbbre szerveztél,kár térítés,értesítés késésről semmi és az állomásról még te pakolsz be.Érdekes máshol jól működik a vasút nálunk nem. A kamion nagy előnye a házhoz szállítás.
A kormányt meg hagyjuk ezek rosszabbak mint szállasi,rákosi,kádár együtt véve.Ennyi kárt ezek összesen nem csináltak mint zorbán másfél év alatt.

terror 2011.12.09. 18:38:53

@karikaV43: Tovabbra is azt mondom, hogy akkor nezd a KTI adatait. Azok is benne vannak a PDF-ben. Az LMCS-s reszt atugrod, ok. Bar ott is vannak erdekessegek amugy. A KTI-nek is minuszolas jott ki egyebkent, ennyit elarulok. Erdemes atolvasni.

igazi hős 2011.12.09. 21:55:55

@karikaV43: "Az út építést tényleg nem fedezi az adó,...
Ettől függetlenül az autósok kárára igazságtalan a közúti közlekedés és az azt terhelő összes szar." E két mondat között ellentmondást érzek. Abban igazad van, hogy a nehézgépjárművek (buszok, kamionok) még kisebb részét fedezik a költségeiknek. mint az autósok. A hiányzó részt nyilván az állam pótolja ki, ezt akár azzal is indokolhatjuk, hogy ezek a közösség érdekeit szolgálják. Bár ez inkább csak régen volt igaz, ma már egyértelműen nem. Ha a szállítás teljes költsége megjelenne az árban, akkor a Tescoban nem spanyol paradicsom lenne, mert 1-2 ezer km-ről nem érné meg szállítani.
De ettől még az autósok nem fedezik a rájuk eső költségeket. Abszurd játékként képzeld el BP "közösségi" úthálózatát ami csak a szállítást és a tömegközlekedést (+mentő, tűzoltó, stb) szolgálja ki: a főutak (ahol most busz jár) 2x1 sávon aszfalt, a több egysávos, murvás, persze a több gyalogos miatt szélesebb járdák, esetleg osztott binga-gyalogutak. Azaz a bő 5000 km közútból marad 1400 km, felszabadul kb 20 millió m2 telek, az telekáron is 200 mrd Ft, de beépített útként a tízszeresébe kerül. Ezt 30 évre (ennyi a tervezett élettartama egy útnak) elosztom, az 66 mrd Ft/év csak BP-en. És még nem számoltam a karbantartást (közlekedési lámpák, táblák, útfestések, út takarítása, kátyúzás, sózás, meg amit még elfelejtek). Még akkor is rengeteg pénzbe kerül az autózás, ha mindent a legolcsóbban és a legtisztességesebben oldanak meg.

karikaV43 2011.12.09. 22:12:17

@igazi hős: ebben azért nem értek egyet,hiszen ezeket az utakat,már a századfordulón megépítették és a terület útnak lett szánva,tehát telek ár kilőve,már csak azért is mert az egymás szájában lévő házaknál kevés rosszabb város koncepció létezik. Bp útjaira biztos nem költenek 66mrd-t ez tuti,még 10 év alatt sem egyébként csak az üzemanyag adójából,100 milliárdok folynak be,hiszen a molnak simán többszáz milliárdos adózás előtti eredménye szokott lenni.A teljes bevétel,ha jól tudom akkor bőven 1000millirád felett van ennek a fele bizony adó,plusz súlyadó,útdíj,kötelező,szervíz etc.,etc..
Szóval azért pakoljuk be a lóvét oda szarásig és mindig újabb sarc jön,a többi közlekedő meg nem fizet semmit,csak rontja a közlekedést,bár ez csak a fővárosban probléma.

karikaV43 2011.12.09. 22:38:38

@errorka: nos nagyjából bele olvastam,két dolog mindjárt szemet szúrt,a közlekedés költségeibe bele vették,a máv,bkv,volán támogatást,ki szedték a 2006-os évet amikor az állam 441mrd-t költött útépítésre, a támogatások nélkül még így is null szaldós a buli mert kb.900mrd mindkét oldal,ráadásul a céges adók egy részét nem vették figyelembe.Mivel ez 120 oldal ezért,nem most fogom elolvasni az egészet,de nyílván ha kivesszük az útépítést már 2006-ban is 500mrd pluszt hozott a költségvetésnek a gépjárművek adója.Az orvosi kiadásokról még nem olvastam,de arra semmilyen tudományos bizonyíték nincs egyenlőre,hogy a gépjármű forgalom mennyi gyógyszer és egyéb hatással van a lakosságra,szerintem kimutathatatlan és nem forintosítható és nehezen bizonyítható. A halál esetek 80% a helytelen táplálkozás eredménye.Gondolom a légúti megbetegedések egy része is betudható ennek,de pl. az én fiam is közgyógy ellátásban részesül pedig falun lakunk és a szomszédunk a szántó föld és nincs autó forgalom csak a saját ill. kukásautó mégis légutis a gyerek és csak 2 éves.Ilyen fajtából is elég sok van. Szerintem ez a tanulmány azért készült,hogy lehessen még adó kiróni és szépen teszik is.

terror 2011.12.10. 12:21:49

@karikaV43: A MAV pl. azert kerult bele, mert a kozuti kozlekedes es a vasuti kozlekedes osszehasonlitasa is cel. A BKV es a Volan kozuti. Egyebkent az osszesito tablazatokban kulon szerepel minden. Vannak kulon oszlopok szemelyautokra es tehergepjarmuvekre is.

A 441 milliard nezopont kerdese is lehet. Ha belevesszuk, igazsagtalan a gepjarmuvezetok reszerol. Ha nem vesszuk bele, akkor mi lesz azzal a 441 milliard forinttal? Becsukjuk a szemunket, es olyan, mintha nem is lett volna? Az sem tul igazsagos.

Tetelezzuk fel, hogy ez igy artalmas, sarcoltatas jon, stb. De nezzuk a masik oldalrol is. Amikor a publikum ele kerulnek ezek a szamok, nemileg elgondolkodhatnak a nepek, hogy kell-e ez nekunk? Talan elejet vehetoek peldaul az ilyen tervezett "amokfutasok" is:

nol.hu/gazdasag/20110702-hetezermilliard_autoutakra_2040-ig

Kulonoskeppen az anyagi helyzetre es az uzemanyagok arara valo tekintettel. Persze van benne olyan, aminek lenne ertelme, de egyelore pl. az M6-os is szepen termeli a minuszt, es hat az epitese sem volt eppen olcso. Ezt azzal indokoljak, hogy elorehozott beruhazas. (41. oldal @ www.asz.hu/jelentes/1118/jelentes-a-2009-2010-ben-befejezodo-autopalya-beruhazasok-es-penzugyi-folyamatai-ellenorzeserol/1118j000.pdf) Mondjuk ha meg 10 evig termeli a minuszt, az sem piskota penz.

Probaltam kutakodni a szamok ugyeben, es talaltam peldaul ilyet:

www.epito.bme.hu/uvt/oktatas/feltoltesek/BMEEOUVMG08/uf8_kozuti_intezmenyrendszer_finanszs_t.pdf

2007-2013. ~784 milliard a KOZOP keret (ez nem csak autopalya), viszont 2000 milliardot irnak, hogy annyi kene. 33. oldal. Boduletes penzek mennek el felujitasra meg epitkezesre, es ezt tobbek kozott a gepjarmuforgalom novekedesevel indokoljak. Az pedig termeszetes, hogy novekedes varhato, ha a koltsegeket nem emelik ki, a kornyezeti terhelest a felelosokkel nem fizettetik meg, es pl. olcsobb atmenni az orszagon teherautoval, mint vonattal. Es minel tobben mennek at gepjarmuvel, es minel tobb gepjarmu hasznalja az utakat, annal nagyobbak a kornyezeti terhelesek.

Es ez a mostani autopalyamatricas dolog sem segiti elo az ertelmes kozlekedest.

Szoval sajnos olyan osszegek mennek el, sok esetben foloslegesen, hogy hiaba adozol te csak az auto utan evi 1 milliot, boduletes minuszok termelodnek. Ez persze nem a te hibad, csak ne is mondd azt, hogy te megfizetted, amit meg kellett. Valoszinuleg ha akarnad, se tudnad.

Ugyanigy javareszt bringautakat sem akarunk mar. Igen, eleinte akartunk, de aztan lattuk, hogy miket muvelnek. Erre ne koltsenek (koz)penzt. Ahol indokolt, ott hadd szoljon (lakott teruleten kivul, telepulesek kozott, meg a Szabadkikoto fele megoldasok), de pl. a belvarosba teljesen folosleges. Es mi is hiaba mondjuk, hogy ne, mert elkoltik. Mert igy van mibol nyulni. Aztan jon az, hogy megepitettek, hasznaljad, mi adonkbol, stb.

Egy pelda, hogy milyen emberek terveznek, szamolnak, stb:

kerekparosklub.hu/tervvelemenyezes-szakmai-allasfoglalasunk-egy-totkomlosi-tervrol

Amig ilyen emberek dolgoznak a tervezoasztalnal, a kivitelezoknel, stb, addig sajnos herdalas lesz.

De volt mar MK reszerol megfurt so-sokmillios epitkezes, de volt, ami a tiltakozas ellenere is atment a szuron.

kerekparosklub.hu/demonstracio-a-drava-utcaban

Es itt kanyarodnek vissza a fent emlitett gondolatra, hogy igenis ezeket a szamokat az emberek szeme ele kell tenni. Es akit nem zavar a herdalas, az ne sirjon akkor se, ha tobbet kell fizetnie. Akit meg zavar, valahogy talalja meg a modjat a tiltakozasnak.

---

"A halált okozó betegségek 30–35 százaléka a helytelen táplálkozás következtében alakul ki."

En egy ilyen mondatot talaltam ossz-vissz a neten, ahol helytelen taplalkozas-halal-szazalek szerepelt. Tudsz mutatni egy forrast? Kicsit soknak tunik nekem az a 80%, de nekem sincsenek adataim ez ugyben, szoval a velemenyem igy nem sokat er :)

Gyerkocot sajnalom. Falun leginkabb a futes lehet az, ami leguti megbetegedeshez vezethet, de ha az uralkodo szeljaras olyan feletek, hogy eromu/nagyvaros iranyabol fuj, akkor siman kaphatjatok az "aldast" ilyen helyekrol is.

karikaV43 2011.12.10. 13:30:35

Többnyire egyetértek, a pazarlást nem szeretem én sem a korrupciót meg végképp. Az autópálya építést csak azért emeltem ki mert annyi csak abban az évben volt. A mostani kabinet biztos egy centit nem épít,viszont az azóta emelt adókkal lényegesen nagyobb a bevétele. Ugye a fuvarozó cégek utáni adó bevétel sem szerepel a listán,viszont a volán és bkv segélyek kiadásként,viszont a jegyár bevételt nem láttam feltüntetve.Persze veszteséges mindkét cég,de az objektivitást erősen segítené.
Aztán a szervíz költségek utáni áfa és egyéb bevételek is simán kimaradtak pedig,csak a bkv,volán,közúti fuvarozok biztosan rengeteget költenek szervízre.Egy kamionra egy gumi min.100ezer pénz és abból bizony 20Áfa.Az kamiononként 12 kerék+2 pót,tehát 280ezer legalább kétszer/kamion a buszokon 6-8 db,tehát ez is elég komoly pénz. Meg hát az áruszállítás nélkül nem létezne nemzet gazdaság,ezért szerintem mindenképp több hasznot termel mint amennyibe kerül.
A máv,bkv,volán kiegészítése meg egyértelmű politikai marhaság,a kedvezmények nagy részét el kellene törölni,miért utazik ingyen a nyugdíjas és szinte mindenki kedvezménnyel jár.
Szerintem 50%-os diák,nyugdíjas kedvezmény és slussz,akkor nem kellene tömni a 3gráciát pénzzel,csak hát nálunk ez olyan mint a nyugdíj emelés.Hozzá teszem szüleim nyugdíjasok,de ők is pont így látják.
A bringa utaknak tényleg csak települések közt van értelme ill. olyan helyeken ahol kevés pénzből meglehet csinálni. Nálunk pl. a járdát szélesítették ki mikor csatornáztak. Van egy oda-vissza sáv bicajnak és van egy a gyalogosoknak. Sajnos mi pont úgy lakunk,hogy a gyerek kétszer kénytelen iskolába menet a főúton átmenni. Ráadásul a mi utcánk végén nincs zebra és hát reggelente elég nagy a forgalom az autós társak meg nem igazán állnak meg az önkori meg nem festet zebrát.

Én pont az M6 mellett lakom és örülök neki,sokkal könnyebben és biztonságosabban jutok el az úti célomhoz mint eddig. Azt én is látom,hogy nincs durva forgalom,de ez a válságnak is köszönhető. Régen a 6-os út mindig nagyon forgalmas volt,de Dunaújvárostól délre bizony elfogy az autó sor. Szerintem, ha le érne a határig más lenne a helyzet,de az nem mostanában lesz.

Aztán az is baj,hogy itt meg más blogokban az emberek egymásnak esnek,kinek milyen közlekedési eszköz jutott. Az autós szerint a többi irigy,ami valljuk be valahol igaz,a többi meg környezet szennyezősözik, ami persze igaz szintén,de az autós meg van gyalogos nélkül fordítva nehéz elképzelni.A mai világban egy budai honpolgár sem szívesen kerekezne mondjuk Budaőrsig tejért mert a vonat nem viszi beljebb,vagy mindenki irány a rákos-rendező. Nehéz ügy a vélemény nyílvánitás, meg nem tetszés mert épp most betonoznak a Kossuth téren orbán alapokat.

A 80%-ot a héten olvastam vagy rádió hírekben hallottam,de már nem tudom hol,de megkeresem,mert engem is meglepett a dolog,ha meg lesz belinkelem. A rákot is egyébként ide sorolták ami nem tudom helyes-e vagy sem,de állítólag azok nagy része is ebből fakad.Egyébként a szív,koszorú ér,agyvérzés az mind a helytelen életmód következménye,gondolom a vastagbél,gyomor rék is.Nem vagyok doki ezért ebbe érdembe nem tudok belefolyni.

Köszi a gyerkőcre azt mondják kinövi.Amúgy Dunaújváros mellett lakunk,de észak-nyugatra ezért ide nem jön a vasgyárból a mocsok,csak ha onnan fúj a szél,de az ritka. Mi is fűtünk fával is,de itt elég szeles ezért nem annyira gáz.

igazi hős 2011.12.10. 16:02:02

@karikaV43: "biztos nem költenek 66mrd-t ez tuti,még 10 év alatt sem" Ezt csúnyán buktad, csak a főváros a kerületek nélkül a kiemelt beruházásokra (nagy felújítások) elkölt évi 10 milliárdot. A kerületekhez az úthálózat 2/3-a tartozik.
A MOL nyereségét ami főként a finomításból származik, összevetni az útra fordított költségekkel, elég érdekes. A MOL egy közel monopolhelyzetben levő magáncég, akinek az árképzését elvileg éber állami szemek felügyelik.
A szerviz díját sem igazán értem itt megemlíteni, abból miért lesz út?

karikaV43 2011.12.10. 16:47:03

@igazi hős: nos gondolom a kerületek erre nem sokat költenek,vagy csak az utakon nem látszik és kámforral javítanak,azért annyira csúnyán nem buktam,főleg ha a korrupciót is ki vesszük belőle. A MOL nyereségéből azért lehet következtetni a forgalmára és ugye a forgalma felét az adók adják,tehát ki lehet belőle nagyjából kalkulálni az állam bevételét és ebből a szempontból a tulajdonos személye teljesen mindegy.
A szervíz díjnak is 25% az ÁFA tartalma,meg az alkatrészeknek is,azért az is komoly summa: mint a gumi cserénél itt is sok milliárdos tételről beszélhetünk,még akkor is,ha az autósok fele számla nélkül javíttat, a fuvarozók biztos nem. A kérdés persze ennél sokkal összetettebb,és sajnos nem itt fogjuk a megoldásokat megtalálni.

FGSuperman 2011.12.11. 15:17:53

@karikaV43: a hiedelmekkel ellentétben az autòutak nem csak az autòsok befizetéseibôl épülnek

esetleg nézz annak utàna, hogy mennyi autòút és mennyi kerékpàrút van kis hazànkban

nowy 2011.12.12. 13:31:09

@karikaV43: "Jövőre 22,8 milliárd forintot költ útfelújításokra a főváros"

index.hu/belfold/budapest/2011/12/12/utfelujitas/

Azért vedd figyelembe,hogy a szállítmányozók és egyéb cégek költségként elszámolják az üzemanyagot, alkatrészeket,amortizációt, stb.
De ha csak az egyszeri embert vesszük,akkor tegyük fel,hogy az autós és a bringás is keres 200000 Ft-ot.Ennek felét mindketten kifizetik rezsire,kajára és a másik felét szabadon elköltik.A bringás ha csak 25%-os ÁFÁs terméket vesz akkor 25000 Ft-nyi adótartalmat fizet,az autós viszont 80000 Ft-ot fizet 25%-os ÁFÁval + 20000 Ft-ért tankol,így ő összesen kb 30000 Ft Áfát/adót fizet be, tehát nincs is olyan nagy különbség a kettő között.

Mon3 2011.12.12. 16:08:59

Kis hazánkban nagyon erős az autós lobbi. Míg a vasúti fuvarozásnál minden költséget beszámítanak, és a MÁV-tól elvárják, hogy fenntartsa magát, addig a közúti fuvarozásnál az utakat nagyjából közpénzen építik meg és tartják fenn. Radikálisan lecsökenne a kamionok száma, és ezzel az útfenntartásra fordított költség is, ha ugyanolyan elbírálás alá esne a két fuvarozási nem. Hirtelen megérné vasúton szállítani, és kevesebb lenne a szmog, a halálos baleset és a dugó is.

GG81 2011.12.13. 14:52:11

@karikaV43: 'vasút vs. közút'?
azért azt tegyük hozzák, hogy a vasúthoz képest a közúti fuvarozás egy (nem)kicsit rugalmasabb. gyorsaságban ugyanott van, sőt kevesebb a holtidő, pl. egy rolá-ról fel-leállás, vagy ha csak konténeres, akkor kamionra átpakolás és célhozjutás... és menetidőben sincs az az egetverő különbség, kb. azonos sebességekről beszélünk és míg a sofőrnél ott van a kötelező pihenőidő, addig ott tudnak játszani 2 sofőrös cserével... míg a vasúton folyamatos lehet szintén a vezető ellátás a beosztások szervezésével, de a tehervonatok a személyszállítás mögé vannak sorolva a pályakihasználásban.
és akkor egy másik nagyon fontos, hogy itthon miért nincs ennek kultúrája... nos, németország vagy akár osztrákia szépen tudott fejlődni ezen a téren és mint sokminden más területen itt is csak ámulhatjuk a kialakított infrastruktúrájukat, amivel évzizedes előnyük van. ott van példuál a nagysebességű pályáik! amit nem restek kihasználni, ezek nem utolsó sorban párhuzamosan több sínpárral tudnak működni, ezzel növelve a kihasználhatóságot, nem kicsit gyorsítja ez a történeseket, mint mondjuk a magyaorszgáon, még jellemző ÁLLOMÁSKÖZI szopó! hála például trianonnak, ahol ugye öröm és bódottá aláírták lóf@szt senem lehet fejleszteni vagy csak pontosan meddig és állj.
pölö, ilyenek miatt. ;-)

GG81 2011.12.13. 14:59:43

@Mon3: amióta szétKFT-zték a MÁV-ot azóta még az egykori nagy cégen belül is megy mindenki-mindenkinek a számlázás... a Trakció ugyanúgy kiszámlázza, hogy kérem egy mozdony, ennyi áramot vett fel, plusz 1 pilóta, az annyimint... és ő ugyanúgy megkapja a pályafentartóktól a számlát, hogy igen, akkor a mozdonnyal és vontatmányával önök ennyi és ennyi km-t használták a síneket, tessék a kasszához fáradni...
a vasúti infra fenntartása attól még ugyanúgy adóforintokból is működik és nagyon nem összehasonlítható a közúthálózat arányaival. sokkal több közcélú szerv használja az utakat, mint a vasutakat... nem sok tűzoltóautón vannak vasúti forgóváz és nemcsak oda mennek ahová a sínek vezetnek!
persze, hogy az utak fenntartása sokkal inkább közérdek.
süti beállítások módosítása