Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Sínek helyett bicikliút

2011.11.30. 17:18 - kirk kapitány

Szlovákiában a gömöri régióban több, már évek óta vagy a közelmúltban bezárt vasúti szárnyvonal újrahasznosítását vették tervbe.

A leggyorsabban a Rimaszombat-Poltár vonal helyén lehetne kiépíteni kerékpárutat. A mintegy 40 kilométer hosszú szakaszon már szinte mindenhol felszedték a síneket és a talpfákat, de a pályatest még jó állapotban van. Igény is lenne a kerékpárútra, két járási központot kötne össze, a vidék természeti szépségei könnyen megközelíthetővé válnának, és számos építészeti érdekesség is található az egykori vasútvonal közelében.

A Szlovák Vasúttársaság a közlekedési minisztériummal is felvette a kapcsolatot a szárnyvonalak kerékpárúttá való átalakításának ügyében. Javaslataik szerint konkrétan a Poltár-Rimaszombat, az Úszor-Somorja, a Dévény-Stomfa, a Révkomárom-Gúta, a Pöstyénfürdő-Verbóc vonalon kezdődhetne meg a kerékpárutak építése.

Az előzetes becslések szerint egy kilométer jó minőségű és a normáknak megfelelő bicikliút 35-40 ezer euróba kerülne.

 

13 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr573426448

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Weboldal bérlés kontra weboldalkészítés 2011.12.01. 10:30:01

Több százezer forint egy weboldal indítása, vagy egy új rablás az üzleti pályán? Kinek a pénzére pályáznak a weboldalszerkesztők?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2011.11.30. 18:09:07

Ennyire nem tortenik semmi magyarorszagon, hogy hosszu ido utan ez jut?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.11.30. 20:47:55

@vuk_: Tél van, kevés a biciklis. Drága a benzin, kevesebb az autós. A kormány faszságai pedig többnyire nem érintik a biciklizést. Ez az igazi uborkaszezon...

hefi_ · http://kerekpar.info 2011.11.30. 21:31:31

@Gerusz: "Tél van, kevés a biciklis. Drága a benzin, kevesebb az autós."
és az emberek nálunk most vonattal járnak, ezért nem lehet a síneket átalakítani kerékpárúttá :)

D4D 2011.12.01. 02:08:27

A zempléni kisvasút megszűnt szakaszain ez a projekt nálunk már megvalósult.
Sajnos. És itt a sajnos a kisvasút miatt.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.12.01. 05:38:05

Fejlesszük tovább: a négyes metró legyen a világ első földalatti kerékpárútja.

Attila Juhasz 2011.12.01. 20:43:52

Nálunk is van ilyen irányú tervezet.

bicosok.hu/?p=237

cso zsi 2011.12.01. 21:09:10

@D4D: Méghogy vasút, ugyanmár.
Már a hajózás helyett is bringaút lesz. Únijós pénzből. www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/torolhetik-a-dunai-projektet-363503

papugaja 2011.12.02. 09:29:03

@cso zsi:

Nem a célok változtak, hanem a keretek felhasználhatósága érdekében döntöttek így.
Idézek neked a döntés indoklásából:
"A 2007-2013 közötti programozási időszakban megvalósítani tervezett „Duna hajózhatósága projekt” a vízjogi létesítési engedélyek hiányában ebben a programozási időszakban nem valósítható meg. A projekt előkészítése a 2014 utáni projektindítás érdekében továbbra is zajlik, melynek finanszírozására 280 M Ft összeget fenntartunk a KÖZOP 2. prioritásában. A fennmaradó 20,7 Mrd Ft átcsoportosításra kerül az 5. prioritásra, a környezetbarát közlekedés fejlesztésének céljával az EuroVelo kerékpárút finanszírozására."

papugaja 2011.12.02. 09:43:14

@papugaja:
És ezt a cikk egyik kommentjében megnyilatkozó Botond1959 nickű szakembernek is tudnia illene.

GG81 2011.12.02. 10:21:16

az ötlet jó, nem kéne már töltést építeni, alapozni mint pl. a csepeli bringaútnál tették 1,5-2méter szintkülönbségben... :-)

Zsurmi 2011.12.02. 22:43:12

Tavaly Karintiában jártam, közel az osztrák-olasz szlovén hármas határhoz.

A wurzenpass-on átkelve, rövid kitérővel szlovénián át eljutottunk a Tarvisio-ba vezető kerékpárútra. Nos az is egy vasútvonal volt, az erdőben hegyek, völégyek között. Csak épp nema vonat zakatolt, hanem a bringa lánca csendben sistergett.

Gondoljatok bele, a régi vasútvonalak ideálisak turisztikai bringaútnak: az emelkedésük csekély, hiszen a gőzös sem tud hegyet mászni. Az alapok megvannak, a műtárgyak meg tökéletesen alkalmasak a soktonnás szörnyek helyett pár száz kilónyi bringások megtartására.

Főleg ha erdős vidékről van szó, kész bringásturista-mágnes. Csak ki kell szolgálni az igényeket (pihenő, etető/itató), információ, reklám.

deliszello 2011.12.09. 10:31:37

"Amíg a mevalósítás várat magára", legalább pedálhajtányos vasúti turizmust indítanánk be, osztrák mintára, drezina.
süti beállítások módosítása