Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Két év börtön a biciklitolvajoknak?

2011.10.28. 14:48 - kirk kapitány

Súlyos szabadvesztéses büntetést javasol a kerékpárlopások elkövetői számára a Jobbik. A párt szerint a hatósági keménykedés javíthat a lopások felderítési arányán is, de hogy mi lesz a börtönökkel azt nem kalkulálták be a javaslatba.

A Jobbik szerint két évig terjedő szabadságvesztéssel kellene büntetni kerékpárlopást. A szigorítással a törvény elismerné, hogy milyen jelentős anyagi és nem anyag jellegű kárt okozhat a biciklik elemelése.

A párt érvelése szerint "a romló hazai közlekedési viszonyokra, életszínvonalra, a növekvő üzemanyagárakra, egyre több ember, sőt egész családok számára válik a kerékpár a fő, esetenként az egyetlen közlekedési eszközzé, akiknek pótolhatatlan kárt okoznak a tolvajok".

Közben szélesedik a kerékpárok feketekereskedelme, és a kerékpártolvajok száma is növekszik, mert az elkövetőknek, ha el is kapják őket, nem kell komolyabb büntetéssel számolnia.

A javaslatnak biztos lesznek támogatói, különösen, hogy mostanában nagy divatja van az ilyen típusú ügyek keménykezes megoldásának, de azért lábjegyzetként megjegyezzük, hogy az amúgy is telitett börtönökben elég nagy lenne a baj, ha újabb hullámban egy nagyobb elkövetői csoport szabadulna rá a rendszerre. És az értékarányt figyelembe véve, mi lesz az autótolvajokkal?

120 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr483336250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2011.10.28. 15:14:13

A bolti lopas szigoritasa is jelentos eredmenyt hozott. Lehet benne valami...
Igy elsore..

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.10.28. 15:22:08

Végül is emberölésért is adnak 2 évet.

tocibacsi 2011.10.28. 15:23:20

Most nem azért, de aki biciklit lop, az valszeg nem azért lop csak biciklit, mert úgy gondolja, hogy "az még belefér", hanem mert az autólopáshoz béna / nincs megfelelő kapcsolata / fél, satöbbi...
Kurvára nem az a kérdés, hogy mekkora érétket lop valaki, hanem az, hogy valaki vagy lop vagy nem... Autót, biciklit, áramot, ékszert, SZALÁMIT, kiskutyát ... TÖKMINDEGY!!!

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.10.28. 15:23:55

Ezután az autólopásért kerékbe törés jár!

Gera 2011.10.28. 15:27:32

Részemről mehet, de szerintem az alapprobléma nem a BTK, hanem az, hogy a rendőrség leszarja ezt az egész problémakört. Kérdem én, miért nem tud pl a BRFK kiállítani kettő darab rendőrt arra, hogy csapdát állítsanak a tolvajoknak? fognának egy kétszázezer feletti értékű bringát, aztán azzal szórakoznának, hogy civilben leparkolják a különösen érintett helyeken és messzebbről figyelik, aztán ha elkapták az illetőt, mehet a börtönbe 3 évig terjedő szabadságvesztésre a nagyobb érték miatt, de megkapja a lehetőséget: ha segít elkapni az orgazdát, akkor megússza a börtönt. Miért nem lehet ezt így megcsinálni?

CJKrisz 2011.10.28. 15:29:44

Itt igazából nem azt kellene figyelni, hogy mit lopott el, biciklit, autót, vagy csak egy zsemlét a boltból. A LOPÁS, mint olyan megvalósult. És igenis rohadjon le a keze az összes olyan rohadéknak, aki más tulajdonát elveszi. Teljesen függetlenül attól, hogy mit lopott el. Lopott. Tetoválják a homlokára, hogy LOPTAM! és élje jó sokáig ezzel a hátralevő hitvány életét.

pfekete101 2011.10.28. 15:31:39

@Gera: tok ugyanez jutott nekem is az eszembe. Szerintem is ezt kene csinalni. Val.leg az lehet a problema, hogy nincs eleg emberuk ilyen "pitianer" ugyekre. Pedig jo Vona! :)

THLM 2011.10.28. 15:32:05

Nehogy már azért ne börtönözzünk be bűnözőket, mert telítettek a börtönök! Akkor építsünk börtönöket... Majd később, amikor megtanulják a "nem mondjuk ki, hogy kik, de úgy is mindenki tudja" csoport, hogy ne lopjon, mert börtön lesz, akkor úgy is csökkenne a börtönök telítettsége.

maydayray 2011.10.28. 15:37:31

Egyszerű kérem, az ilyen piti kis alakokat mondjuk 6 hónap börtön helyett a magyar boxválogatott használhatná boxzsákként 6 hónapig. nem hiszem, hogy utána még szeretnének lopni, és a boxválogatott is készül az olimpiára, ugye.

IamTwo 2011.10.28. 15:42:17

@endike: az emberölés alaptétele 5 év. Minősített esetek 10 évnél kezdődnek.

telkoe 2011.10.28. 15:42:19

Szep dolog a blogolgatas, de ha kicsit utanakerdeztel volna mi alapjan allapitjak meg a btk teteleket akkor egybol nem irsz ekkora ostobasagokat. A tele bortonok ellen pedig kituno dolog ha elrettento buntetesi tetelek vannak (azaz ketszer is megggondolja hogy ellopja a biciklit vagy elkoveti a 3. eroszakos bcs-t)

danzig 2011.10.28. 15:46:02

Kézlevágás, mint a régi szép időkben...

driopios 2011.10.28. 15:47:04

teljesen mindegy mennyi a büntetési tétel, ha úgyse kapnak el senkit sose.

Amusing 2011.10.28. 15:47:09

lopás = kézlevágás

mindegy, hogy egy bicaj, vagy egy terepjáró

Más tulajdonát tisztelni kellene.

driopios 2011.10.28. 15:48:09

ja, és ha ez a jobbiktól jön, akkor sejthetjük, hogy milyen tolvajokra számítanak.

robian 2011.10.28. 15:54:06

lopták már el keróm. 3 x is. én nem szándékozom lopni. akkor meg?

Gera 2011.10.28. 15:57:32

@telkoe: Tévedsz, az elrettentő büntetési tétel szart se ér, ha nem kapnak el senkit. Épeszű embert a mostani tételek is elrettentenének, ki a franc akarna akár csak egy hónapot börtönben ülni egy szar bicikli ellopásáért, amin pár ezret, ha keres. De ha nincs valós kockázat a lebukásra, akkor persze nem is érdekli a büntetési tétel. Ha százból egyet kapnak el, az nem kockázat, akkor se, ha 20 évet adnának neki.

dr. Aullah 2011.10.28. 15:58:53

@driopios: Ezt akartam írni. Olvasom itt az indokukat... ami egy picit igaz. Mármint van alapja, de ez inkább csak kifogás. Tudjuk kik lopnak biciklit. És igen, sajnos a rendőrség le sem szarja.

zekke 2011.10.28. 16:05:46

En tamogatom a szigoritast, azert megis csak vicc, hogy egy akar tobb szazezres holmi eltulajdonitasat ugy kezeli a rendorseg mint ahogy.
Persze azert a dragabb bringaval rendelkezok is elfelejthetnek a sodronyzarakat.

OFF
amugy ugy hallottam (es az itthoni viszonyokat ismerve, nem hiszem, hogy urban legend), hogy sok esetben a portasok fujjak be a tolvajoknak, ha egy elkotesre alkalmas/erdemes bringat parkolnak le a kozelukben..

Gera 2011.10.28. 16:11:42

@zekke: Kétszázezer felett eleve három évig terjedő börtönbüntetés van a BTKban és bűntettnek minősül, úgyhogy semmiféle szigorítást nem jelentene a rosszabbik kétéves javaslata. De már 20ezer és 200ezer között is megvan a két év, csak az még vétség. Szóval amiről ez a javaslat szól, az inkább a 20ezer alatti kategóriába tartozó öreg és ócska biciklik.

B-rocker (törölt) 2011.10.28. 16:12:39

A privatizálásért mennyit kéne kiszabni?

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.10.28. 16:13:42

Az autótolvajokat ki kell végezni, rögtön lesz hely a bringatolvajoknak.
Nem vagyok jobbik-rajongó, de ez a javaslat határozottan tetszik.

Reggie 2011.10.28. 16:13:50

Keves az a ket ev. De szerintem sokkal jobb lenne kibaszni oket a brazil oserdobe, aztan megprobalhat hazajonni.

kitiltott kennimekkormikk 2011.10.28. 16:14:26

@driopios: Miért, kik szoktak biciklit lopni? Norvég atomfizikusok?

bridgeman 2011.10.28. 16:15:21

@Gera: Egyetértek: nem szigorítani kell, csak el kell kapni a tolvajokat.

Húsleves 2011.10.28. 16:17:11

"az amúgy is telitett börtönökben elég nagy lenne a baj, ha újabb hullámban egy nagyobb elkövetői csoport szabadulna rá a rendszerre."

Azért ha nem haragszol, az ítéletet ne az határozza már meg, hogy éppen hányan vannak a börtönben.

"És az értékarányt figyelembe véve, mi lesz az autótolvajokkal?"

Abszolút jogos az észrevétel, és nem csak ezen a téren, hanem általában is nagy baj van nálunk az arányossággal. Sokkal szigorúbb büntetések kellenének, persze nem egyedüli, hanem végső eszközként.

ex-dr. vuk 2011.10.28. 16:17:34

@Gera: em is kene figyelni. az amcsik autoval csinaljak ezt, auto felszerelve GPS kovetovel, be van kamerazva, tavvezerelheto zarak es motor... A kocsi bejelez (csak a rendorsegen), hogy lopjak, aztan mikor mar utolertek akkor tavolrol lekapcsoljak a motort es bezarjak az ajtokat. Paff. Tokeletes.

Persze bringan nehez pont igy, de egy vazba epitett koveto az orgazdakat is lebuktathatna konnyuszerrel.

Anti Anyag (törölt) 2011.10.28. 16:18:36

Mi járna, halálbüntetés és akkor nincs gond az arányossággal.

Húsleves 2011.10.28. 16:19:13

@vuk_:
Vagy egy vázba épített tízezer voltos kondenzátor :-)

nu pagagyí 2011.10.28. 16:20:09

Ha jól értem a javaslatot, akkor a lopás értékével fordítottan arányos büntetési tételt javasolna a Jobbik. Hárometer milliárdért dícséret, 20 ezres bicajért két év.

ex-dr. vuk 2011.10.28. 16:24:19

@robian: akkor vegre megtanultad, hogy rendes zarat kell venni? :)

Húsleves 2011.10.28. 16:24:25

@nu pagagyí:
Az egyik felét mi is olvastuk, de a másik felére dobjál már egy linket, hogy mi is megtudjuk, hol javasolta a jobbik a háromezer milliárdért a dicséretet.

aiolosz 2011.10.28. 16:25:02

Csonkolás, de ha bármilyen képviselő, akkor a farkát is vágják le.

delvideki 2011.10.28. 16:25:16

Egyetértek a hozzászólókkal, példás büntetéseket kell statuálni!
- minden járműtolvajnak levágni a lábait!
- minden tolvajnak a kezeit(összevonható az előző ponttal)!
- minden sikkasztónak szintén a kezeit!
- aki törlesztette 180-as árfolyamon a hitelét, szintén a kezét (elvégre vagy a bankot vagy az államot lopta meg)!
- minden banki dolgozónak mindkét kezét levágni (tudjuk, hogy tolvajok)!
- minden NAV-osnak dettó (hiszen még nagyobb tolvajok)!
Ötletemért csk annyit kérek cserébe, hogy kizárólagosságot kapjak művégtag kereskedelemre...

Démonmac1 2011.10.28. 16:25:29

A termény megdézsmálást nem akarják büntetni?
Van egy fügetolvaj náluk is:D

robian 2011.10.28. 16:26:13

@vuk_: meg. és nem hagyunk ott XTR-t soha semmivel lezárva. arra kell B bicaj.

Etniez 2011.10.28. 16:28:02

Nem jó a poszt. Amióta nincs 10.000-es értékhatár és azonnali elzárás van, nincs bolti lopás, sőt benzinkútról sem hajtanak el fizetés nélkül.
Támogatom, pedig biciklim sincs. Ha kevés a börtönhely, építsenek még. Ez milyen szöveg már?

delvideki 2011.10.28. 16:28:21

...de mi lesz ha a művégtagokat is elkezdik lopni?

ex-dr. vuk 2011.10.28. 16:29:00

@nu pagagyí: kivancsi lennek atmenne-e az a kommunikacio, hogy a biciklitolvaj azt mondja: o csak "megmentette", "biztonsagba helyezte" a biciklit, nem ellopta ;) ahogyan a nyugdijakat.

Démonmac1 2011.10.28. 16:29:38

Tegyük fel egy canga ára 100k mondjuk 2 év sitt.
3000 milliárdért mennyi a ráta?

aiolosz 2011.10.28. 16:32:49

@delvideki: Akkor nincs más hátra, kapásból a farkat kell levágni.

nowy 2011.10.28. 16:34:33

Bevezetném az arizonai mintát,amit Arpaio seriff alkalmaz.Egyből nem lenne sikk börtön viseltnek lenni...

kyanzes (törölt) 2011.10.28. 16:41:13

Nem értem ezt a puhánykodást. Milyen két év? Nem kell ülnie semmit. A második vagy harmadik eset után meg kell fosztani az állampolgárságtól, hontalanként pedig semmiféle keresnivalója nincs itt.

delvideki 2011.10.28. 16:42:42

@aiolosz: akkor felveszem a választékba a műbránereket is, nyihaha!

Húsleves 2011.10.28. 16:46:46

Nekem van egy ötletem, amivel mindenki elégedett lesz. Liberálisokkal szemben elkövetett bűncselekményekért ne járjon büntetés, mivel ők ezt nem igénylik.

naat2 2011.10.28. 16:47:01

Tipikus látszatkeménység.
Mondom ezt annak ellenére, hogy két bringánkat is ellopták az elmúlt 1.5 évben.
A büntetési tétel emelése alapvetően nem használ, a megelőzés (~= "felvilágosítás") és az elkapás hatékonyságán kell(ene) dolgozni - mondjuk ez a nehezebb és kevésbé látványos út. A traffipaxozás mellett erre persze nem sok idő jut.
(Hasonló a helyzet az "egyre kevesebben fizetnek, tőlünk viszont szedjük el minél töb pénzt" adózáshoz - ha már úgyis sokan asszociálnak erre a témára).

Tita nick 2011.10.28. 16:49:51

Igenis kell a kemény kéz, kapjanak csak annyit. nagyon jól tudjuk, hogy kik azok, akik elkövetik a kerékpárlopások túlnyomó többségét. És ha cigány az elkövető, ha nem, kapjon példás büntetést. Ha kocsit lop, ha kerékpárt. Vagy a posztíró inkognitóban jogvédő? Ja, akkor értem, valamibe csak bele kell kötni, amit a kormányzat csinál, anélkül nap nem múlhat el. ugye?

naat2 2011.10.28. 16:50:23

Húsleves: büntetésnek természetesen kell lennie, csak a nulla nagyon sokkal szorozva is nulla marad.

aiolosz 2011.10.28. 16:51:55

@delvideki: Átgondolva a javaslatomat, mégis azt gondolom, az ötlet nem rossz. Aki bringával jár, nem tipikus, hogy emberek tömegét csonkítja + képletesen, aki agyilag nem fogná.. a többiekért még a golyó is kidobott pénz...

Tita nick 2011.10.28. 16:54:47

@kitiltott kennimekkormikk: Jaja! :-)))))

Øystein Halfdansson Kolompár. Pl.

bucbuc 2011.10.28. 16:56:17

Lehet hogy a tettet büntetné és nem az értékarányosságot...

Hát mittomén, a szigor eddig minden területen pozitív eredményt hozott.

ex-dr. vuk 2011.10.28. 17:02:35

@robian: pontosan :)
en most vettem olyan bicajt, amihez nem fogok zarat vinni sosem, nehogy kisertesbe essek valahol lezarni.

Anti Anyag (törölt) 2011.10.28. 17:08:26

@Húsleves: Csak addig liberális,amíg az ő tulajdonát nem lopják.

Konkrétan az SZDSZ-es csóka leköltözött vidékre és 2 hét után vadászpuskát vásárolt, mert a cigányok hozzá is úgy járkáltak be mint Mari nénihez.

Épelméjű 2011.10.28. 17:13:21

@Gera:
Mert a rendőrök buták és nem tudnak csapdát álltani.
Különben is, az megerőltető lenne a mostani munkájukhoz képest.
A rendőrségnek nem feladata a bűnözés visszaszorítása.
A rendőrség feladata a semmittevés, trafipaxozás, tüntetés biztosítás, közúti igazoltatás, bírságolás, stb....
Az, hogy kreatívan tolvajt, betörőt, stb..-t fogjanak, az nem tartozik a munkakörükbe.

Tita nick 2011.10.28. 17:17:28

Posztíró koma!

Inkább Dániel Péterről, a DK-s mocskos szájúról értekezz! Vagy az tetszik neked?

Húsleves 2011.10.28. 17:18:17

@Anti Anyag:
Tudom, és szívem szerint le is integrálnám oda mindet, ahova korábban ők integrálták a bűnözőket.

biciklispatkány 2011.10.28. 17:28:09

egyesszámú probléma, ahonnan a cikket nem is olvastam tovább: a Jobbik javasolja.
és más magyarázatot nem is fűznék hozzá...

flippant 2011.10.28. 17:31:11

@biciklispatkány: A piros bögrés akciónak már vége van, efftásam.

webnazi 2011.10.28. 17:34:45

Emberek!
Nem szabad rontani tovább a statisztikán! A börtönök már így is erősen tele vannak, ám ha még az autó- és biciklitolvajok is oda kerülnének, no meg a privatizáció tettesei, azonmód kiderülne az arányokból, túl sok a lesittelt bakelitszármazású egyed!
És akkor Magyarország a nemzetközi megítélés tekintetében erősen rasszista, fasisztanáci, fajgyűlölő országként lenne elkönyvelve.

KovA 2011.10.28. 17:57:30

Nemcsak az értékarányosság lehet szempont.
De az is. Kérdés mi a büntetés célja ?

Olyannak kell lenni, hogy egyszerűen ne érje meg se a biciklilopást kockáztatni se az autólopást kockáztani.

Különben a büntetés csak amolyan üzleti kockázat amitől még megéri mert nyereséges összességében...

A büntetésnek tehát egyszerre kell fordított arányban kell lennie a lebukás valószínúségével és egyenes arányban az ellopott értékkel.

Amatőr 2011.10.28. 18:14:28

@CJKrisz: "Itt igazából nem azt kellene figyelni, hogy mit lopott el, biciklit, autót, vagy csak egy zsemlét a boltból. A LOPÁS, mint olyan megvalósult. És igenis rohadjon le a keze az összes olyan rohadéknak, aki más tulajdonát elveszi. Teljesen függetlenül attól, hogy mit lopott el. Lopott. Tetoválják a homlokára, hogy LOPTAM! és élje jó sokáig ezzel a hátralevő hitvány életét. "

Sajnos a nézeted igazolja a jelen igazságát: ha ellopsz egy csavart; lesittelnek, de ha ellopod az egész gyárat, soha meg nem buksz!

dr yetee 69 2011.10.28. 18:16:40

@Tita nick: Nekem Wittner nem tetszik,akkor?

Exploiter 2011.10.28. 18:18:53

"És az értékarányt figyelembe véve, mi lesz az autótolvajokkal?"

Nem igazán értem a kérdést.
Tőlem akár nyilvánosan el is égethetjük őket hétvégente a főtéren, ebből eredendően bármit, 20 év börtöntől kezdve a karóba húzásig.

Amatőr 2011.10.28. 18:20:37

@Skyless: Nem a férőhely hiánya a gond, hanem igen-igen sokba kerül a rabok eltartása! Kaja, fűtés, fegyőrök, épületfenntartás, biztonság, stb. Tehát egy életfogytos sittentartása többe kerül, mint egy orvos kitaníttatása az általánostól a szakvizsgáig. Azaz a halálbünti eltörlése növelte a költségeket.

Húsleves 2011.10.28. 18:24:56

@Amatőr:
Elég szégyen az már önmagában is, hogy egy bűnöző tetű takarmányozása sokszorosa a minimálbérnek, itt kellene kezdeni a változtatást.

Amatőr 2011.10.28. 18:26:16

@Húsleves:" Elég szégyen az már önmagában is, hogy egy bűnöző tetű takarmányozása sokszorosa a minimálbérnek, itt kellene kezdeni a változtatást. "

Egyetértek.

odamondó 2011.10.28. 18:51:24

"amúgy is telitett börtönökben elég nagy lenne a baj, ha újabb hullámban egy nagyobb elkövetői csoport szabadulna rá a rendszerre"

ez tetszik, tehát ha betelnek a börtönök akkor onnantól anarchia lesz, mert képtelen az állam több embert bekasznizni?

Amatőr 2011.10.28. 18:58:50

@odamondó: "ez tetszik, tehát ha betelnek a börtönök akkor onnantól anarchia lesz, mert képtelen az állam több embert bekasznizni? "

Ez bizony így van! Most is sokan vannak várólistán, mert nincs számukra üres cellaágy!

kis59 2011.10.28. 19:06:57

Nyilván itt a kőrözött kerékpárokról lehet szó. A gond az, hogy az olcsóbbaknál nem biztos, hogy az ember hosszabb távon megőrzi a blokkot. Az én kb. 8 éves teszkókerékpáromnak sem hiszem, hogy megvan papírja (Papír? Egy apró teszkófecni.) A vaterás gépeknél ennél a kategóriánál sem szokás papírt készíteni.

Szabványok 2011.10.28. 19:18:22

@Tita nick: Ki az a Dániel Péter? Mi az a DK?
Mi közük a biciklitolvajokhoz?
Valami biciklista vagy biciklistaellenes társaság?

Szabványok 2011.10.28. 19:23:07

@biciklispatkány: :-)
Nem az a fontos, hogy mit mond, hanem az, hogy ki mondja?
Ha Lenin azt mondta, hogy "Tanulni, tanulni, tanulni!" akkor ne tanuljunk?
Vak tyúk nem találhat szemet?

odamondó 2011.10.28. 19:23:15

@Amatőr: ja az jó akkor talán ideje lenne a halálbüntetést valóban elővenni.

Amatőr 2011.10.28. 19:39:57

@odamondó: Ez ellen az az érv, hogy ha már egyszer aláírtuk a Római Egyezményt a halálbünti eltörléséről, akkor azt már nem lehetséges visszavonni. Bár egykor azt is mondták, hogy a Béketáborból nem lehet kiszállni....

Tita nick 2011.10.28. 19:58:25

@Szabványok: Ki ivott a bögrécskémből?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.10.28. 20:06:27

Járhat ezer év is lopásért, attól még lopni fognak, ha a rendőrség kb. csak annyit tesz az ügyekkel, hogy felveszi a jegyzőkönyvet és három hónap múlva küldi az értesítést a nyomozás megszüntetéséről. Biciklit, autót, telefont, zsilipet, villanysorompó akkumulátorát, tökmindegy.

Kan Kalin 2011.10.28. 20:21:03

ha a kerekek számából indulok ki, akkor valószínüleg 4 év :)
surl.hu/cgJAci

A Tyne folyó déli partja 2011.10.28. 20:33:09

@vuk_: a Halfordsban lehet kapni ilyen immobitageket, ami alapján a rendőrség állítólag meg tudja találni, ha ellopják.
www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_743723_langId_-1_categoryId_165637#dtab

www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_743701_langId_-1_categoryId_165637#dtab

amúgy, én az új bicajommal három lakattal járok...egy vékonnyal az üléscső és a csomagtartó van összekötve, viszek egy láncot lakattal, meg egy u lakatot is. a láncot lakattal ráhurkolom a csomagtartóra (levédve ezzel az üléscsövet is) és át a hátsó keréken, meg a vázon kötöm a tárolóhoz, az u lakattal meg az első kereket kötöm le...mióta ez előzőt ellopták. mert igen, ebben az országban is történik ilyesmi...

ex-dr. vuk 2011.10.28. 23:28:45

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Az en bringam a council-nal van regisztralva, ok is teggeltek valamit ra :)
Nekem U-lakat + lanc van, az ulesem pedig hozza van kotve a kormanyhoz, szoval az ules ellopasahoz szet kell szerelni az egesz kormanyszerkezetet is :)

Guy_Montag 2011.10.29. 07:05:44

@vuk_: Az en bringam az NKH-nal van regisztralva, ok is teggeltek valamit (rendszam) ra :)
Nekem zar + immobiliser van, az ulesem pedig hozza van kotve a kormanyhoz, meg az alvazhoz, meg a kamcsatka-14 adotoronyhoz is. szoval az ules ellopasahoz szet kell szerelni az egesz kormanyszerkezetet is, meg gyujtast hekkelni, meg immobilisert basztatni :)

Kolb Ace 2 2011.10.29. 07:06:27

Támogatom! Nyugodtan sitteljék csak le a cigányokat (ugye nem kérdés melyik csoport a biciglitolvaj), de kiterjeszteném mindenféle lopásra. A sittek telítettségét esetleg akasztással, kézlevágással lehetne csökkenteni.

Kolb Ace 2 2011.10.29. 07:13:57

@Amatőr: Ez azért nem megoldás, mert a sötét bőrszín eleve = "LOPTAM!" felirat, mégse csökken a bűnözés.

efilnikufesin 2011.10.29. 10:22:37

csak zárójelben jegyezném meg, most is bünteti a btk. 2évig terjedő szab.veszttel. :)

A Tyne folyó déli partja 2011.10.29. 12:19:39

@vuk_: cycle to work? én is azt próbáltam, de nagyon rosszak a tapasztalataim. volt egy lista, hogy hol lehet venni hozzá bicajt . először arról volt szó,hogy kizárólag a Halfords lesz benne, csak velük van megállapodás. aztán jött a lista, hogy még melyik boltok. a "biztonságos" lista, amit csak council gépekről lehetett elérni. ott első helyen Halfords, meg még néhány bolt. először ki kellett nézni a biciklit, aztán kérni vouchert az árára. vettem egyet Halfordsnál (Carrera Subway Limited Edition, a ország utolsóját sikerült elhoznom, a skót határból hozták ide, féláron vettem, mert kifutó modell volt). vittem a vouchert, erre kiderül, hogy ők nincsenek is benne, illetve négy!! ilyen is van országosan, ők egy másikban vannak...úgyhogy ott álltam egy megvett bicajjal, meg egy voucherrel a semmire. jó, akkor költsük el hozzávalókra. mentem a listán szereplő következő boltba. csekély öt éve bezárt...következő, minden cucc iszonyat drága...végigjártuk az összeset, mire találtunk egy normálisat, végül lett belőle még egy bicikli, (amit azóta eladtunk, nem igazán volt jó), plusz sárhányók. úgyhogy nem volt egyszerű, ráadásul, nekem ne is éri meg biciklivel menni a munkahelyre (ok, ettől még bicaj kell), mert gyalog is csak 15 perc, és bicajjal meg kell kerülnöm az egész épületet,(ott vannak fedett tárolók) mire megkerülöm, lezárom, levándorlok az alagsorba a szekrénykéhez, ahol a munkahelyi öltözéket tárolom, átöltözök, pont annyi időt elvesztettem, mint amit megspóroltam azzal, hogy biciklivel jöttem. úgyhogy munkába nem igazán használom, minden máshova igen.

Guy_Montag 2011.10.30. 06:21:23

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): jól értem, hogy a cycle to work akcióval éltél, de nem is jársz munkába vele, sőt, el is adtad?

erre van egy jó szó. persze nem csodálkozok, hogy vitted magaddal a mentalitást :D
csak így tovább, kuponhuszár :D

A Tyne folyó déli partja 2011.10.30. 11:00:56

@dubai_tennis: az eszedért nem lopnak el. tán olvasd el még egyszer, hátha sikerül értelmezni.
éltem volna vele, ha normális a rendszer, de nagyon nem volt az. kettő, képzeld el, hogy nem örök életedben kell munkába járni vele, egy évre vonatkozott, és ott se volt feltétel,hogy mindennap, kizárólag azzal menj be. utána el kellett dönteni, hogy mit csinálsz vele, visszaadod, megveszed, stb. abszolút semmit nem nyertem vele, a fentiek miatt, sőt. de látom, nem megy az értő olvasás.

Guy_Montag 2011.10.30. 11:32:36

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): hányszor mentél az alatt az egy év alatt be munkába vele?

na ez a csaláslopáshazudás. annyi agyam még van, hogy észrevegyem.

ön is nyert egy luxushétvégét dubai egyik gyönyörű szállodájába!

A Tyne folyó déli partja 2011.10.30. 11:45:49

@dubai_tennis: hányszor kell neked elmagyarázni, hogy az a bicikli, amire kértem a vouchert (mert arról volt szó, hogy a bolt benne van) NEM az lett, mert rossz információt adtak meg? (többet is, lásd, a listán szereplő, évek óta bezárt bolt).
mondom, vettem egy biciklit, AZUTÁN kértem rá a vouchert, az összegre. a terv az volt, hogy ez lesz a cycle to workös bicikli. mivel arról volt szó, hogy a bolt BENNE van a scheme-ben. erre kiderült, hogy arra a boltra NEM az a cycle to work scheme vonatkozik, ők egy másikban vannak. így ott álltam egy már kifizetett biciklivel, PLUSZ egy voucherrel ugyanannyiért. amit végül muszájból kellett elköltenem VALAMIRE, mert a bicikli már megvolt, és NEM tudtam rá a vouchert felhasználni. a voucherre nem is lett volna rá végül is szükségem. magyarul SEMMIT NEM NYERTEM VELE, SŐT, VESZÍTETTEM IS, te nehéz felfogású.

amúgy meg, kapaszkodj meg: kiegészítőkre is lehetett költeni. pl. lámpára. ha mondjuk vettem volna belőle egy ötfontos lámpát, mellényt, akármit, akkor szerinted mi lett volna a megoldás? mert ugye, bicikli nem, de hozzávaló igen, akkor mindennap vinnem kellett volna a zsebemben, hogy megvalósuljon a munkába járás fogalma?

ennyi észt, istenem.

Guy_Montag 2011.10.30. 11:48:42

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): az észtek kicsit arrább vannak.

bocsánat, leragadtam a "cycle to work" kifejezésnél, ez azt hiszem, magyarul azt jelenti, hogy "bringával munkába". ezt onnan tudom, hogy google translatorral lefordíttattam észtre, és onnan magyarra ( ezen a nyelven írodik most eme pár sor is ).

a kérdés továbbra is: hányszor mentél munkába vele. és egy másik kérdés: az akció a munkábajárást hivatott segíteni?

szólj, ha nagyon bonyolult valamelyik kérdés :D

ex-dr. vuk 2011.10.30. 21:48:17

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ne foglalkozz vele, mindig lesz aki belekot.

Guy_Montag 2011.10.31. 14:44:23

@vuk_: igazad van, biztos lesz valaki, aki észreveszi a sumákolást.

a kérdés továbbra is: hányszor mentél munkába vele?
és egy másik kérdés: az akció a munkábajárást hivatott segíteni?

A Tyne folyó déli partja 2011.10.31. 20:05:17

@vuk_: azon röhögök, hogy odáig jutott,hogy cycle to work, és az a tény, hogy végül is NEM tudtam használni és nemhogy nyertem vele, de még vesztettem is mivel a biciklit, amire erre terveztem venni, végül is NEM tudtam az akcióra venni, képtelen értelmezni. most gyakorlatilag at kérdezi, hogy hányszor mentem munkába azzal a biciklivel, amit végül nem tudtam vele megvenni. és abszolút nem zavarja:)

Guy_Montag 2011.10.31. 20:15:58

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
de nem ám!
persze nem bírja ki a kis k****, hogy ne válaszoljon :D ettől szép.

egyszerűbb a kezelésed, mint egy WC-tartálynak

és roppant szórakoztató.

de végülis válaszoltál.

ex-dr. vuk 2011.11.01. 10:23:44

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): trollokkal ne foglalkozz. szerencsere o konnyen felismerheto :)

feketehun 2011.11.01. 13:31:50

Szerintem tökfölösleges szigorítani. A jelenlegi szabályokat kellene hatékonyabban betartatni. Egy alkalommal abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy épp idöben értem oda, amikor lopták a bringám. Rendör is volt arra, elkapták a fószert (aki megjegyzem nem volt hiperpigmentált, hanem sima földönfutó leszakadt pasas). Hónapokkal késöbb a tárgyalás után mondta, hogy nagyon kikészült az egész cécótól, kihallgatás, házkutatás, minden szar... Nem sajnálom az illetöt, de az ö esetében szeritem így is elérte a célját az eljárás. Próbára bocsátották, remélhetöleg ez elég neki és nem lop többet. Ha mégis, másodjára már bevarrják. Szerintem ennyi elég.

Kicsit off, de van egy másik érdekes aspektus is. Pár hete elhagytam a bringám kulcsát, és csak egy volt hozzá. Hagyományos szemes láncot használtam olyan lakattal, amit ti a fészer ajtajára tesztek mondjuk. Nem volt mit tenni, levágtam. A közeli pékséges emberkének mondtam, hogy a gép az enyém, nem vagyok tolvaj. Nyilván nem hitte el nekem, amit végül is meg lehet érteni. De mégis, mivel bizonyithattam volna, hogy a bringa, amit apróhirdetés után vettem, az enyém? Tanúkkal? Tanúja mindenkinek lehet, mindenre. Elöször talán valamilyen nyilvántartást kellene létrehozni alvázszám-tulajdonos alapon, utána lehetne egyáltalán nekiállni keménykedni.

Guy_Montag 2011.11.01. 15:02:05

@vuk_: trollokdni jó, értem?

Guy_Montag 2011.11.01. 15:14:31

@feketehun: a láncelvágós történetre annyit, hogy szerintem egy jó minőségű fénykép segíthet.
felismerhetően legyen rajta a bicaj és te.

feketehun 2011.11.01. 19:45:13

@dubai_tennis: Igazad van, dehát esö után köpönyeg. Azért igy is megoldottam.

Guy_Montag 2011.11.01. 20:00:44

@feketehun: szerintem a legegyszerűbb, ha a telcsiden tárolod a képet, az mindig kéznél van.

A Tyne folyó déli partja 2011.11.01. 20:40:57

@dubai_tennis: nálad nehezebben lennék egyszerűbb. aki olyat állít, hogy magyar állampolgárként nekem nem szabadna itt átmennem a zebrán, mert otthon tilos, hiába nem illegális itt, nos, az alá elég nehéz lemenni:)) de holnaptól a másik oldalon fogok közlekedni, szembe a forgalommal, és ha jön a rendőr, közlöm vele, hogy rám a magyar szabályok vonatkoznak:)

a francba, most jut eszembe, hogy otthon ma munkaszüneti nap volt. itthon kellett volna maradnom, hiszen rám ugye a magyar szabályok vonatkoznak, nem szólhattak volna érte semmit a főnökeim.

amúgy feladok neked egy kérdést (bár tudom, ezek meghaladják a képességeidet, de hátha): szerinted honnan tudom, hogy nem éri meg biciklivel mennem a munkahelyemre, mert tovább tart, mintha gyalog mennék? (adok egy hetet, utána visszajövök, hátha addigra sikerül kiagyalnod, tudom, ez számodra roppant megerőltető kérdés.)

A Tyne folyó déli partja 2011.11.01. 20:45:49

@feketehun: kell róla fénykép. amúgy, speciel nekem pl. a telefonom csak egy alap, az nem tud. de mikor megvettem, rögtön felírtam az alvázszámot, csináltam róla képet (a laptopon van), plusz vettem hozzá matricát és regisztráltam az immobilize honlapon.

Guy_Montag 2011.11.01. 20:58:43

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

ez már csillagos ötös!!!!

már bizonyítottál, de te csak azért is újra és újra bizonyítasz!!!

makacs egy figura!

ugye nem baj, ha nem olvastam végig?

atyaég. rólad mintázták a faéket? mert a wc-tartály sztem bonyolult hozzád képest. (bár eddig nem ezt mondtam, dehát az ember mindig a jobbat feltételezi)

na jöhet a fröcsi :D

Guy_Montag 2011.11.01. 21:01:26

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
na hülyegyerek. vajon mennyire értelmes pont azt beírni ide, amit a másik már megtett?

ennyi önálló gondolatod sincs?

csak eggyel feljebb olvass, ne tovább! segítek:
feketehun kulcselhagyós problémájára már előtted reagáltam, te meg lemásoltad :D

na hogy is néz ki az a faék? ( ez még megy? )

azon filózok, hogy téged meg az imbecile honlapon regisztrállak :D

Guy_Montag 2011.11.01. 21:06:58

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
elejét véve bizonyos dolgoknak,
annyit megadok neked, hogy lehet, hogy már előttem is megemlítette valaki az egyébként teljesen kézenfekvő fényképes megoldást.

ettől persze te még a megszólalásod feletti megszólalást másoltad, ami igencsak rövidlátó...

na semmi csüggedés, várom ám a választ!

Csigafattyú 2011.11.01. 22:40:30

Érdekes, hogy egyesek máris rasszista felhangot vélnek sejteni a javaslat mögött. Az nem a Jobbik hibája, ha a biciklilopások terén is túlreprezentált valamelyik kisebbség (pl. a rácok). Inkább az a gáz, hogy eddig még senkinek sem jutott eszébe, hogy a bringalopás tulajdonképpen nem is büntethető, hacsak nem valami irdatlan drága bicót emelt el a tolvaj, ÉS még meg is fogták vele.

Csigafattyú 2011.11.01. 22:43:11

Különben meglepődnétek, ha tudnátok ki és mi áll a javaslat mögött (mert az ötlet nem a Jobbiktól jött, ők csak benyújtották, mert egyetértettek vele), és hogy mi az egésznek a célja. Nyugi, abszolút nemes a cél. Ez csak eszköz. Az illetők próbálták az LMP-t is megkérni ugyanerre, de szartak a fejükre.

Guy_Montag 2011.11.01. 22:46:52

@Csigafattyú: állandóan csak a provokáció. ez olyan ronda dolog.

Perillustris 2011.11.01. 23:03:52

@Skyless: @kitiltott kennimekkormikk: @Csigafattyú: youtu.be/9ufP9Y-QrXg

youtu.be/O9kkxiNuDXM

Budapesten a bringák többségét jóképű magyar testvéreink lopják el.

Csigafattyú 2011.11.01. 23:36:02

@Perillustris: Nem állítottam, hogy nem így lenne, azt mondtam, hogy egyesek itt már pedzegetni kezdték, hogy ez valami rasszista törvénymódosítás, pedig nem az. Mellesleg én eddig háromszor fogtam biciklitolvajt, és ebből kétszer drapp volt.

M. Péter 2011.11.01. 23:47:28

@telkoe: Komolyan azt hiszed, hogy az atlag biciklitolvaj alaposan elemzi a helyzetet, majd egy racionalis dontest hoz?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.02. 16:55:22

Jobbik, nem jobbik, bicikli vagy roma, a tolvajlást igenis súlyosabban kell büntetni. Manapság semmi tisztelete a magántulajdonnak.

Muster Mark 2011.11.02. 19:02:24

Én a biciklitolvajokat nyilvánosan ledarálnám. A lábukkal kezdve. Lassan. Órákon át zakatolna a daráló.

Annak aztán lenne visszatartó hatása, nem gondoljátok, libsikéim?

Mercel 2011.11.05. 00:12:23

Hello!

Ez már megint egy jobbikos látszatkeménykedős ***ság. Pont ugyanazt csinálják mint viktorék 8 évig.. Gyűlölködnek vergődnek.
Nem a büntetési tételeket kéne bármekkoráról bármekkorára emelni.
Egyszerűen simán a rendőrségnek végeznie kellene a munkáját.

Mondom ezt úgy, hogy egy kis "svéd" kölök szinte az orrom előtt fújta meg tavaly a bringám a belvárosban.
A zsaruk arra nem voltak képesek, hogy az utcai kamerák képét megnézzék..

Nem a gyűlölködést kéne szítani, hanem a dolgát kéne végeznie az államnak, és az állami szerveknek.
Nekem amúgy szimplán az a véleményem, hogy had vághassam iszonyatosan pofán az elkövetőt aztán had menjen...
Ha minden lebukásnál kapna egy durvát a kis pofijára a tolvaj tuti hamar szakmát váltana..

"Frigyes"

Untermensch4 2011.11.07. 17:29:35

Becslés: értékhatár helyet vmi járműlopás-elleni büntetésről lenne szó
És tényleg a probléma nagyobbik fele sünék hozzáállásában van ( és mivel hierarchikus szervezet ugyebár, fejétől bűzlik a hal... )
ha a rendőröket arra idomítják a gazdáik hogy szép statisztikát meg sok begyűjtött bírságot produkáljanak ( merthogy Kuncze "Megélhetésibűnözésselegyüttkellélni" Gábor óta a rendőrség költségvetésének egy részét nekik kell "kitermelni". logikusan nem a nincstelen bringatolvajt célozzák hanem az autósokat (ha nem lenne pénze legfeljebb eladja a kocsit...)
a szomorú az hogy a rendőrség szervezeti felépítése miatt nem lesz "alulról jövő kezdeményezés" ha a rendőrség nem jól működik akkor a parlamenti bűnözőkön kell számonkérni

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.09. 13:20:35

@Mercel: Gyűlölködnek? Szerinted az az igény, hogy a tolvajlás hatóságilag szankcionálva puszta gyűlölködés?
Szerintem az gyűlölködés, amit Te idehánytál.

Mercel 2011.11.12. 00:52:08

@newtehen:

Ha olvasni megtanultál (feltételezem nehezen) akkor ideje lenne lassan eljutni az értelmezésig is.
Mellesleg úgy látom a ragozással is komoly problémák akadnak.

Idézek magamtól mert az olyan felemelő tud lenni;

"Nem a büntetési tételeket kéne bármekkoráról bármekkorára emelni.
Egyszerűen simán a rendőrségnek végeznie kellene a munkáját."

Mit nem értesz?

Azt kellene megakadályozni, hogy ellophassák a bringákat.
Azt a pár száz orgazdát kéne lerohanni akiknél mindig el lehet adni a lopott bringákat.
Nem a két év börtön miatt fog leszokni egy tolvaj a bringalopásról, mivel a felderítési arány a nullához közelít derék rendőreink hatékony munkája miatt.
3 nap elzárás miatt is leszokna róla ha csak minden második alkalommal elkapnák.
Ergo nem azzal van gond, hogy a jelenlegi büntetési tételek nem elég elrettentőek.
Hanem azzal, hogy szokás szerint nem tudnak érvényt szerezni a törvénynek.

Ha azt mondom neked kapsz tőlem 100 millió forintot, de akkora esélyed van rá hogy ténylegesen megkapd mint arra, hogy a rendőrség megtalálja a lopott bringát akkor ugye nem mondasz fel holnap a munkahelyeden?

Remélem felfogtad.

Végül pedig mivel rossz napom van még ostobának is nevezlek.
Newtehen! Ostoba vagy.

"Frigyes"

Fekete Sámuel 2012.12.06. 13:45:50

Kirk bácsi, én csak annyit kívánok neked, hogy reggel a bringádnak hűlt helyét találd, akárhol is tartod.
süti beállítások módosítása