A kerékpároknál nem sok változás történt az elmúlt évtizedekben az általánosan használt fékrendszerek felépítésében. Forradalmi változást hozhat az a német találmány, amely megszabadítaná a kerékpárokat a kormánytól induló drótoktól.
A saarbrückeni egyetem mérnöke a napokban állt elő találmányával, a bovden nélküli fékkel. A tulajdonképp meglehetősen egyszerű ötlet bejárta a világsajtót.
Holger Hermanns egy számítógépes drót nélküli egér elvét alkalmazta az új rendszerhez. A biciklisnek egy nyomásérzékelős fogantyúval kell működésbe hoznia a féket.
A rendszer egyelőre szemmel láthatólag kísérleti stádiumban van, ugyanis a kormányon elhelyezett jeladó elhelyezéséhez még egy cigarettás doboz nagyságú műanyag tok kellett, és a villa alján lévő fékezőegység is elég komoly méretű maradt. A feltaláló azonban mégis bízik abban, hogy találmánya elterjed, mert szerinte megbízhatósága alapján akár repülőkön, vagy más magas biztonsági követelményeket támasztó közlekedési eszközökön is alkalmazhatnák. Hermanns azt állítja erre feljogosítanák az eddig elvégzett mérések.
Hermanns szerint a drót nélküli technológia mindig magában hordozza a hibalehetőségeket, de az új fék esetében a kockázatot sikerült minimalizálni. A mérések szerint a rendszer egybillió fékezésből háromszor téveszt, azaz 99.999999999997 százalékos megbízhatósággal működik. A feltaláló szerint ebből az látszik, hogy még nem tökéletes, de azért már most is elfogadható.