Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egybillióból háromszor téveszt a bovden nélküli fék

2011.10.26. 14:30 - kirk kapitány

A kerékpároknál nem sok változás történt az elmúlt évtizedekben az általánosan használt fékrendszerek felépítésében. Forradalmi változást hozhat az a német találmány, amely megszabadítaná a kerékpárokat a kormánytól induló drótoktól.

A saarbrückeni egyetem mérnöke a napokban állt elő találmányával, a bovden nélküli fékkel. A tulajdonképp meglehetősen egyszerű ötlet bejárta a világsajtót.

Holger Hermanns egy számítógépes drót nélküli egér elvét alkalmazta az új rendszerhez. A biciklisnek egy nyomásérzékelős fogantyúval kell működésbe hoznia a féket.

A rendszer egyelőre szemmel láthatólag kísérleti stádiumban van, ugyanis a kormányon elhelyezett jeladó elhelyezéséhez még egy cigarettás doboz nagyságú műanyag tok kellett, és a villa alján lévő fékezőegység is elég komoly méretű maradt. A feltaláló azonban mégis bízik abban, hogy találmánya elterjed, mert szerinte megbízhatósága alapján akár repülőkön, vagy más magas biztonsági követelményeket támasztó közlekedési eszközökön is alkalmazhatnák. Hermanns azt állítja erre feljogosítanák az eddig elvégzett mérések.

Hermanns szerint a drót nélküli technológia mindig magában hordozza a hibalehetőségeket, de az új fék esetében a kockázatot sikerült minimalizálni. A mérések szerint a rendszer egybillió fékezésből háromszor téveszt, azaz 99.999999999997 százalékos megbízhatósággal működik. A feltaláló szerint ebből az látszik, hogy még nem tökéletes, de azért már most is elfogadható.

 

Címkék: fék bovden

211 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr593331354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guy_Montag 2011.10.26. 21:06:52

@midnight coder: barátkozz a "dinamika" kifejezéssel. aztán ha megvan, akkor gondolkozz a súly/erő arányon is.
ha ezeket jól megrágtad, mondhatod a következő orbitális gyíkságodat :)

Guy_Montag 2011.10.26. 21:08:25

@midnight coder: macera, vagy nem, én visszaváltok bicajjal, pedig igazi outi, azaz lent van a váltókar.

Martian (törölt) 2011.10.26. 21:09:16

@winyettyu:
A tárcsafék kb. masszív terepbringán megéri, országúti esetén könnyen megcsúszik a kerék, ha nagy a fékerő. Első keréken jól jöhet egy ABS rendszer, annak több értelme van, mint a wireless-nek.
Ügyes fixis kb. hozza a kontrafék hatásfokát, elsőfék nélkül.

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:09:17

@dubai_tennis:
Ez talán azért lehet, mert az autósnak meg kell várni a zöldet.
Igaz, a bringásnak is, de nagy átlagban nézve 100-ból jó ha egy betartja a piros lámpát, és megáll.

Guy_Montag 2011.10.26. 21:09:52

@midnight coder: ezek már akkora baromságok, hogy nyertél egy luxushétvégét dubai legszebb szállodájába! teniszpálya a közelben. :D jójó, csak viccelek :D

Guy_Montag 2011.10.26. 21:16:38

@luciferko: figyelgesd a bejegyzéseimet, folyton azon sírok, hogy én megállok (biciklivel is) a pirosnál. tájékozódj fikázódás előtt!

ön is nyert egy luxushétvégét dubaiban :D

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:19:53

Figyelgesd a bejegyzéseimet. Olvastad valahol, hogy érdekelnek a firkálmányaid?
Ha értelmesen olvasnál, százból egyről volt szó. 1%, hogy te is értsd.
Az, hogy pont te vagy az, örvendetes, de valójában nem oszt, nem szoroz a bringások közlekedési morálján és KRESZ tudásán.

Filhipposz 2011.10.26. 21:20:21

@nemjogasz: Édes fiam! Tudod te, mit jelent az az (egyébként angol) szó, hogy billió?

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.10.26. 21:22:05

simán lerakom a két lábam oszt meg is álltam.. vezeték nélkül :))

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:22:25

@dubai_tennis:
Arról aztán végképp ne is beszéljünk, hogy a bringásokról általánosságban szóltam, te meg egyből magadra vetted. Relaxálj, ha ennyire ideges vagy inkább ne írogass, csak magaddal cseszel ki, ha felidegesedsz éjszakára.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.26. 21:23:21

@luciferko:
Én is mindig megállok a pirosnál! Mint, ahogy az a mostani hozzászólásimból is kiderülhetett!

Guy_Montag 2011.10.26. 21:23:59

@luciferko: van egy 200 lóerős terepjáróm is!!!!

4000 ccm :)

na jöhet az acsarg :D

monyon le 2011.10.26. 21:25:19

Na a Germán megint 5letel, pedig megnézhetne egy igazi 28"-as tanyabike-ot! Se bovden, se fék, ja van de az is kontrás, az elején meg fémpálcás áttétes nagy nagy fékkarral!
PB gázpalack és kasza, lila gumipókkal felkötve az az extra.

Martian (törölt) 2011.10.26. 21:25:48

@dubai_tennis: van némi értelme a visszaváltásnak, mert még a nyáron 52:16-os áttétellel, erőből startolva rögtön sikerült eltörnöm a hátsó tengelyt. :)

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:25:52

@BPBP:
Az jó. Akkor ezek szerint itt posztol az ország összes (egy-számjegyű szám az összegük) bringása, aki hajlandó megállni.

Éljen, éljen, éljen.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.26. 21:26:49

@luciferko:
Vagy lehet esetleg egy olyan verzió is, hogy Te tévedsz. Vagy nem?

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:27:09

@dubai_tennis:

34 év, 2400 ccm, veterán.

Nem érdekel a pöcshosszabbítód.

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:30:02

@BPBP:

Állj ki egy nyári vasárnap délután egy kereszteződéshez. Oszt számolj.

A legjobban az tetszik, amikor a néhány másodpercnyi teljes pirosban mint a legyek, megindulnak keresztül-kasul a bringások.
Nekem mindegy, én igazából örülök, ha minél több potenciális vesedonor rója az utakat.

nowy 2011.10.26. 21:30:16

@Filhipposz: és te tudod mit jelent az az (egyébként angol) szó, hogy trillió ? Mert az eredeti angol cikkben ez szerepel.
“This implies that out of a trillion braking attempts, we have three failures,”

Másrészt magyar nyelvű cikket olvasunk itt fent,amiben a billió billiót jelent.

Kynsí (törölt) 2011.10.26. 21:34:41

@Sword: A hidraulikus táárcsafék tulbonyolított? jól beállított v fék jobb? hát ezt azért igy nem jelenteném ki. Egy városi bringán lehet tulzásnak tűnik a tárcsa de ahogy te is írtad terepen vagy dh gépen azért kicsit más a helyzet. Én is ha átülök a nagybicajról kisgépre min 3x os féktávval kell alapból számolnom tehát ha a biztosnságot nézi az ember egy tárcsás városi bicó norm gumival akárhogy nézem jobban megáll. Az meg más történet hogy az ilyet mennyire meri lekötni az ember bárhova.

Guy_Montag 2011.10.26. 21:35:26

@luciferko: na ezt már szeretem. 19 éves a gépem, pont nem a faszhosszabbító kategória . vagy lehet, hogy nálad ez még/már az.

most az a bajod, hogy az amcsik autómata váltót tesznek egy terepjáróba? vagy a 320Nm zavar?

a bicajom még régebbi.

mellesleg pont a veteránautós gyíkok szoktak faszt hosszabbítani a "kocsijukkal", én közlekedésre használom. és van hozzá alkatrész is. ot vizsgáért mennyi kenőpénzt toltál? mert kizárt, hogy az utolsó csavarig eredeti a lefényezett rozsdád. na füstöljön az a diagonal! vészfékezz vele sokat :D

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:40:09

@dubai_tennis:
Ha nem pöcshosszabbító, miért dicsekszel vele? A kutya nem volt kíváncsi rá.

Nem érdekelnek az amcsi autók. Váltók sem. Amcsi nyomatékok sem. De ugyi nem baj? Vagy ezért is hisztizni fogsz?

Alleluja. A bringám nekem is. Újabb lényegtelen információ mindkét oldalról.

Buta vagy, de nem baj, mint említettem, rád is szüksége van a társadalomnak, ideális, egészséges vesedonor lehet még belőled.

Na pááá, további jó vergődést, jó volt olvasni a témához semmiben nem kapcsolódó baromságaidat.

midnight coder 2011.10.26. 21:41:04

@dubai_tennis: Te meg barátkozz az áttétel fogalmával, és hogy vajon miért is lehet az autókon, motorokon sebességváltó.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2011.10.26. 21:50:26

Úgy kéne, hogy az autókban lenne egy bringakompatibilis wireless fékkapcsoló, és fordítva. Így mindenki a másikét kapcsolhatná át. Nem lenne gond az előző bringás, a be nem engedő autós. :)

Guy_Montag 2011.10.26. 21:50:41

@luciferko: akkor miért toltad be ide a kohószökevényedet avagy betegágyadat?

@midnight coder:
autómata váltó 4 seb, terepváltó felezővel.

végre egy kis pezsgés :D

egyébként meg a verhetetlen ára miatt vettem a gépet, bármilyen európai vagy japán terepjáró legalább 3x annyiba kerül. csak azért mert itt magyarországon kicsit le vannak maradva bizonyos dolgokban (ilyen például, hogy a dízel jobban megéri, meg hogy amcsi verdához nincs alkatrész, és ha van drága. van, és olcsóbb, mint egy puccos deutche wagen alkatrészei)

Kinca68 2011.10.26. 21:51:19

@dubai_tennis: @luciferko: @midnight coder:
Gyerekek!
Csak nem ölitek meg mindjárt egymást?
Ez is a nácik miatt van.
Mer' ők feltalálgatnak. :)
Tessék szépen kibékülni. Most.
Aztán menni aludni. :)

Guy_Montag 2011.10.26. 21:53:04

@Kinca68: acsarogni jó, értem?

itt hatásosan lehet véleményt ütköztetni.

szépen mondtam?

ave 2011.10.26. 21:53:16

Nem hiszem el, hogy epeszu ember ilyen marhasagban gondolkodik, mint a vezetek nelkuli fek.
Mit nyer vele?? Akku kell a karhoz es a fekhez is, raadasul vezetek nelkuli radiokapcsolatot nagyon konnyu megzavarni, hiaba jon ezzel az egy a billiohoz dumaval.
Nem lehet analog modon adagolni. Akarhany fokozatot is csinal, digitalis marad.
Visszajelzes a fekkaron zero.

Hobbi projektnek nagyon jo, de remelem ezt sose fogom latni biciklin.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2011.10.26. 21:59:28

@hazug fidesznyik: Tudom, hogy ne etessem a trolokat, nade ez kiveri nálam is. Nooormális? Fáj neked ha szerencsétlen bringás átmegy a piroson? Ha keresztbe jön egy busz, az a bringás baja. Ha nem, akkor meg had menjen.

Itt Amszterdamban konkrétan megverik a bringások azt a bringást, aki nem megy át a piroson és ezzel feltartja a mögötte levőket. It's more like a guide, ahogy a művelt kalóz mondja a piros lámpára. Azt jelenti: Nézz körl, mielőtt átmész és ha elbasznak, ne pattogj.

Guy_Montag 2011.10.26. 22:00:32

@ave: egyetértek, majdnem akkora fasság, mint az alkoholmentes sör.

Guy_Montag 2011.10.26. 22:04:05

@Eltévelyedés: és mi van, ha pont azt az autót vezeted, ami pont elbassza a drótkamikazét?

elhiszed, hogy k nehéz feldolgozni?

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.26. 22:05:47

@Eltévelyedés:
Hehe!
Mondjuk az hozzátartozik az igazsághoz, hogy Hollandiában a piroson átkelő biciklist, max egy másik bringás üthetné el! :)

www.youtube.com/watch?v=n-AbPav5E5M&noredirect=1

:)

BlahBlah 2011.10.26. 22:07:52

@Jofiu: vagy egy tour de france-on mi történne, ha összeakad :)

de ha máshol átvennék, akkor egy forma1,motogp,indycar

st37 2011.10.26. 22:14:32

A ficko a rendszert nem kerékpárra találta ki, hanem pl. vonatokra. Ez csak az ötlet tesztje.

Aligha lesz piaca, kivéve, ha ipod/iphone segítségével is müködik. Akkor majd megveszik az apple buzik

tocibacsi 2011.10.26. 22:16:04

@Hack.Elek: én meg értem az előnyeit, de egy kib*ott EKG-t nem tudtak eddig wirelessre megoldani a T. Fejlesztő kollégák... Amúgy egy kábel szerintem épp elég egyszerű, hogy biztonságosnak tekintsük, míg tetszőleges kábelmentes összeköttetéshez kell valami elektronika, azokat valami proci vezérli, bennük több millió tranzisztorral... szóval szeritnem egy kábel csakúgy nem megy tönkre, egy ilyen eletronika meg igen... érted?! Azon aggódsz, hogy sáros lesz a cipőd a földúton és most gólyalábakban gondolkodsz... és vaze: egy repülő esetén pont a szándékos zavarás kivédése lesz az elsődleges szempont... ha valaki ott tart, hogy már kábelt vagdos, akkormár g*cire mind1... és nekem azt se mondjad, hogy egy forrfül, egy sorkapocs egy böszöm csavarral előbb fingik meg, mint egy komplex elektronika...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.26. 22:18:10

@monyon le: nekem is a bauer bike jutott eszembe:-))
elöl egy fémrudazat amia agumit nyomja hátul meg kontra,100 éves biciklik is működnek.

Martian (törölt) 2011.10.26. 22:19:35

@tocibacsi: "én meg értem az előnyeit, de egy kib*ott EKG-t nem tudtak eddig wirelessre megoldani a T. Fejlesztő kollégák..."

A TF-en láttam ilyet (mobilnetes), de nem tömegtermék...

tocibacsi 2011.10.26. 22:21:13

@ave: tökéletesen egyetértek, de azé a digitális dolgokat enniyre nem kéne lehordani, egy pontosan ugyanilyen értelmetlen és idióta projekt keretében simán elő lehet állítani 2^32 állapotú (4.2 milliárd), forszfídbekkes fékkarokat is :D

tocibacsi 2011.10.26. 22:22:15

@st37: ja, csak ha van egy bejövő hívás, nem tudnak majd fékezni... :D és akkor messze esik majd az alma a fájától...

tocibacsi 2011.10.26. 22:24:53

@Martian: nem azt mondtam, hogy nincs, hanem azt, hogy megbízhatóan nem működik... én a teljes világpiacot láttam, MEDICA, Düsseldorf... 2005 óta minden évben...

csg67 2011.10.26. 22:30:15

Pár év múlva egy bicikliszervizben:

- Jó napot kívánok!
- Magának is, mi a problémája?
- Egy ideje a fékkel az a prob...
- Hermanns-féle vagy hagyományos?
- Természetesen elekronikus!
- Jó, mert a régi típussal már mi sem foglalkozunk, azt szereltesse a minden kocsma előtt tébláboló Lakatosokkal! Elvégre az internet korában élünk, nem?
- Na igen! Éppen ez lenne a baj, a múltkor az egyik hipermarket előtt mentem el és a fék WiFije bekapcsolva maradhatott, mert letöltött valami frissítést a fékerőszabályozóra. Azóta időnként minden ok nélkül néha fékez. Nem értem mi lehet a baj...
- Hol szokott fékezni?
- Hát az utcán, amikor tekerek..
- Nem úgy értem, mindig ugyanott, vagy rendszertelenül?
- Ja, ahogy most mondja tényleg mindig ugyanott, az áruház parkolójában, meg itt a sarkon is!
- Akkor már értem, a saron a kerítés mögött is van egy áruház, szerintem beszedett egy direkt-marketing cookiet, ezért fékez le a bicaj, ha az adott áruházlánc közelébe ér. Mindig mondom, hogy a fékkar és a féktárcsa WiFijét is legalább 512 bites autorizációval kell védeni, különben bárki feltöri egy iPod XV5-tel is...
- És ez legális?
- Feltörni a titkosítást?
- Nem, az áruházláncnak ilyen szoftvereket telepítenie a tudtom nélkül?
- Persze, a parkoló bejáratánál ki van függesztve -EU előírásszerűen- a felhasználási feltételeket tartalmazó link, ha onnan letölti, akkor megtalálhatja benne, hogy ez teljesen szabályos abban az esetben, ha a felhasználó nem védi az eszközeit titkosítással!
- De hát ez szemétség!
- Még szerencséje, hogy nem a szoftverrendőrség fedezte fel egy közúti ellenőrzés közben, hogy nem az eredeti CE minősítésű fékerőszabályozó szoftver fut a gépben, mert akkor még meg is büntethetik! Pláne, ha balesetet okoz a fékezésssel, akkor a bicajt is elkobozhatják és a kötelező baleseti biztosítása is a legmagasabb dijtételbe fog ugrani!
- De ha elkobozzák a bicajt, akkor minek fizetnék biztosítást?
- Jövőre mindenkinek kell, nem csak a járművekkel közlekedőknek, nem hallott az új adótörvényekről?
- Ne már, a gyalogosoknak is?
- Igen, nekik is, orvosi vizsgához kötik a biztosítást, akinek nem elég gyorsak a reflexei, vagy bottal, esetleg járókerettel közlekedik, annak eleve magasabb kategóriát állapítanak meg.
- Na ezt inkább hagyjuk, térjünk vissza a fékemhez, mit lehet vele kezdeni?
- Újra kell telepíteni a rendszert. Milyen oprendszeren fut? Symbian, RIM, Mobile vagy esetleg Apple?
- Á, ez egy kínai klón, Linux van rajta, de felírtam a torrent oldal címét, ahonnan le lehet tölteni a telepítőjét.
- Az jó, küldje át a mobilomra a címet, de ne WiFin próbálkozzon kapcsolódni mert bent az üzletben túl nagy az interferencia és a sávszélességet is megeszi a sok első-hátsó fék szett vezérlő, amiket biztonsági okokból nem lehet kikapcsolni. Szóval nyomja át SMS-ben, és akkor holnap délre kész leszek vele.
- Már küldöm is a címet. Mennyibe fog kerülni?
- Ez nem nagy munka, százezerből biztosan kijön, még akkor is, ha vírusmentesíteni kell...
- Ez tényleg kedvező, de szeretnék róla számlát, tudja a bicaj nekem munkaeszköz, futár vagyok.
- Ja, az úgy már más, akkor nem csak munkadíjat kell felszámolnom, de a telepítésnek a 67%-os ÁFÁ-ját is, mivel munkaeszköz, ezért a Nemzeti Közlekedési Hatóság területileg illetékes vizsgaállomásán be kell mutatnom a Nemzeti Hírközlési Hatóság frekvenciahasználati engedélyét, amit előzőleg ki kell váltanom az adott típusra. Mivel ez nem EU-s termék, ezért előbb típusengedélyt kell hozzá szerezni a...
- Jó, jó, akkor inkább nem kérek róla számlát, de akkor meg tudná zsírozni az első kerék csapágyát, mert néha nyikorog?
- Én megzsírozhatom, ha tud hozzá szerezni a Nemzeti Környezetvédelmi Hivataltól zsírfelhasználási kvótát... Esetleg meg tudom csinálni szuprevezető mágneses lebegtetésűre és akkor soha többé nem kell zsírozni.
- Egy haveromnak volt olyan csapágya, de elég drága volt bele a folyékony hélium...
- Á, az egy elavult típus volt, már vannak olyan magas hőmérsékletű YBCO mágnesek, amiket télen szinte nem is kell hűteni és fél deci folyékony nitrogénnel simán elmennek egy hétig, ha a hőszigetelés nem sérül meg. Az ára pedig még alacsonyabb is mint a zsírkenésű csapágyé.
- De mitől ilyen drága mostanában a hagyományos csapágy?
- Mióta a Nemzeti Környezetvédelmi Hatóság külön adóztatja a zsírzást, és a hagyományos csapágy termékdíját is a kétszeresére emelték a szupravezető mágnesek előtt megnyílt az út...
- Aha, akkor már értem... Meggyőzött, tegye be az új csapágyat is, de készen lesz vele holnap délig?
- Persze, hagyja csak itt a gépet nyugodtan.
- Köszönöm, viszlát!
- Viszont látásra uram!

Guy_Montag 2011.10.26. 22:42:54

@csg67: na végre értelmes tartalom!

tocibacsi 2011.10.26. 22:43:51

@csg67: hehe... de a szomorú az, hogy tényleg erre tartunk, a seggünkbe tolt véreres marketinglófaszt jelenleg tárcsaféknek híjják...

Guy_Montag 2011.10.26. 22:48:14

@BPBP: virág elvtársnak ősz szakálla van?

djlacee · http://www.ikvahir.eu/ 2011.10.26. 22:49:10

a cikkhez: hát végülis arra is van esély, hogy a bovden elszakad

Tímár Mihály 2011.10.26. 22:49:20

Ez mekkora marhaság! Inkább vezeték nélküli vízcsap kellene! Olyan ritkán vannak a kék kutak már, hogy néha mind a két kulacsom kiürül egy hosszabb túrán. Ha lenne vezeték nélküli vízcsapom, akkor viszont nem kellene kulacs se. Otthonra meg jó lenne egy vezeték nélküli sörcsap...

Guy_Montag 2011.10.26. 22:51:31

@Tímár Mihály: meg egy vezeték nélküli plazmatéjvé!

és mi lesz, ha feltalálják a vezetéknélküli vezetéket? az minden problémát megold!

madbence · http://napszemuvegbe.tumblr.com 2011.10.26. 23:13:23

Tul nagy a szerkezet. Ha nem lenne ekkora, siman eletkepes lenne. Mar ugy ertem, hogy a vezeteknelkuli technologia van olyan fejlett, hogy olcson es megbizhatoan csinalja az adatatvitelt.
Ugye a kozeg zajos, egy kicsi ado pedig nyilvan gyenge jelet tud produkalni, alacsony jel/zaj viszonnyal. A megfelelo algoritmusokkal (kodolassal) ez a szam tetszolegesen kiterjesztheto, azaz siman el lehet erni egy vezetekes csatorna minoseget is. (es ehhez nem kell kulonosebben draga hardver)
Kvazi elobb fog elutni egy auto, mintsem hogy rossz vetelt produkaljon a fek.

igazi hős 2011.10.26. 23:18:48

@Boston2: Szórt fényű lámpát még csak-csak, de irányított fényű lámpát nem villogtatunk. Nem azért mert szabálytalan, hanem mert kurva zavaró. Még a szembejövő bringásnak is, az autós szeme még lejjebb van.

igazi hős 2011.10.26. 23:29:06

@midnight coder: Mi a baj az éjszakai parkolással? Nekem zárt, meleg térben éjszakázik a bringám, míg az autóm kint áll az utcán. Meg is hálálja a törődést, mert simán legyorsulja a dugóban állókat.

igazi hős 2011.10.26. 23:38:40

@Kinca68: Ne ájuljunk már be, a fékezésnél a leggyengébb pont a gumi-út kapcsolat. Bármilyen jó a féked, ha a gumi megcsúszik, akkor cseszheted. Egy közepes V-fék is elég, hogy megállj 70-ről. Egy jó V-fék, elég, hogy sokszor megállj 70-ről. A tárcsafék vizes-saras környezetben jobb a V-féknél, mert kevésbé koszolódik, cserébe sokkal jobban terheli a kereket, a küllőket.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.26. 23:45:04

@igazi hős:
Nappal. Különben errefelé nem vesznek észre.

igazi hős 2011.10.26. 23:56:23

@midnight coder: Én is naponta megyek az Üllőin, de az autós, akit elhagyok, az nem előz vissza többé reggeli csúcsban.

igazi hős 2011.10.27. 00:04:30

@Martian: Ezen csiszolj egy kicsit: ha visszaváltasz, akkor nagyobb erő ér hátulra. Mekkora zárvány volt a tengelyben?

Martian (törölt) 2011.10.27. 00:05:13

@tocibacsi: azt is a telemetrikus rendszert is ismered, amit a SOTE TE terhelésélettan laborban használnak (mobilnetes)?

hallari 2011.10.27. 00:46:26

@Charlie Brown: azt hiszem ráhibáztál a kapitalizmus egyik lényegi elemére. "Gyártsunk olyat, amire monopóliumunk van, tehát mi szabjuk az árakat és csak mi javíthatjuk. A javítás persze olyan drága, hogy inkább újat kell venni."

Martian (törölt) 2011.10.27. 00:46:50

@igazi hős: az áttétel-nyomaték kérdésen én is elgondolkodtam... talán kisebb áttétellel az indító lökés gyorsabban átér a holtpontba, így finomabb és egyenletesebb az indítás, mint nagyobb áttételnél a "rángató rúgás" alatt.

Perillustris 2011.10.27. 01:16:02

@luciferko: "nem oszt, nem szoroz a bringások közlekedési morálján és KRESZ tudásán"

A teljesen általános gyorshajtás, a szabálytalan parkolás, s - horrible dictu - a piroson átmenés milyen morálra és KRESZ-tudásra utal az autósok esetében?

Egy kis videó, mert ilyen persze nincs is: youtu.be/FAXd8xNaWtI

Ez épp csak kettő.

A kerékpárosok morálja-szabálykövetése nem jobb, és nem rosszabb. Tudom, nehéz ezt lenyelni, mert te a piroson azért mész át, mert beléd jöttek volna, meg a 60 az igazából alig több mint 50, stb. Unalmas.

Steerio 2011.10.27. 01:43:26

@Perillustris: valamint a harmincas tábla az "kinthagyott", autópályán életveszélyes betartani a százharmincat, és hát persze hogy a zebrán parkol le, szabad is, hiszen máshol nem volt hely!

Steerio 2011.10.27. 01:46:58

@Perillustris: Arról meg ne is beszéljünk, hogy a rádióban teljesen elfogadott, és az időjárásjelentéssel egyenértékű a gyorshajtást elősegítő traffipaxinfó, ami egész egyszerűen nem fér a fejembe. Ahogy a hasonló célt szolgáló villogtatás sem.

Hiszen minden barom, aki mást büntetlen gyorshajtáshoz segít, a saját életét teszi kockázatosabbá. Persze ez nem gond, csak az a kurva bringás, az ne merjen pirosnál jobbra kanyarodni!

Reggie 2011.10.27. 05:43:08

@Steerio: Majd, ha a rakparton merik a gyorshajto kerekparosokat, akkor rajossz, hogy mi a kulonbseg a megelozes es a penzbehajtas kozott...

Lumieres 2011.10.27. 05:46:01

Miért tárcsafékkel próbálkozott? A dobfék esetében az egész elektronikát (vevő) be lehet tenni az "dobba".

Dobféknél a villába kerülhet az egész "szappanos" doboz.

3x tévesztés: Ha beduplázza a jelsűrűséget (két jel közti időközt lefelezi, akkor elérhető, hogy egymilliárdból háromszor "hibázzon", vagyis várhatóan soha életében...

Lumieres 2011.10.27. 05:49:35

A dobféknél pedig már azonnal ott a tekercselhető áramforrás, ami úgy fékezhető, hogy közben energiát termel mondjuk a villába épített akkumulátorokba.
Remélem segít a formatervezésben is.

Reggie 2011.10.27. 06:24:10

@Lumieres: Hat ez nem teljesen igy van. Pont az adatatviteli technikara vonatkozott a kutatas, ami lefedte az ilyen primitiv minosegjavitas koret is, nezd meg az eredeti cikkben linkelt szamitott es mert ertekeket es adatatviteli modszereket.

hörgőszelep (törölt) 2011.10.27. 07:06:08

A lényeg az, hogy lehetőleg sokkal bonyolultabb, sokkal "modernebb", de sokkal drágább és csak rövid élettartamú legyen, különben nincs értelme gyártani. Most szedtem szét egy ún. ULTIMATE CHOPPER-t, ami különben nagyon jó kis őrlőgép,de a kapcsolókart úgy méretezték, ( kis ravasz mérnökök!!) hogy a legkíméletesebb használat mellett is 5-6 év után lehetőleg eltörjön. Van ragasztóm, esztergám, marógépem, tehát én meg tudom javítani, de akinek nincs, az eldobja és vesz esetleg 15 rugóért egy újat...! Bravó, szép új világunk.

LEndy 2011.10.27. 07:06:22

Vázmentes bringa a tuti...

LEndy 2011.10.27. 07:10:18

Azért megnézném, hogy egy külső zavarás miatt mondjuk fog egy satut. Nem fogok rohanni ezért a cuccért, bár jó ötletnek tűnik végső soron.

Vagy amikor merül az elem... :-)

nowy 2011.10.27. 07:59:06

@Reggie: Elárulnád mit nyersz vele,ha 50 helyett 70-nel mész a rakparton ? 1 percet ? 2 percet ? Arról nem beszélve,hogy van pár zebra,ahol nem ártana, ha meg tudna állni az autós.

bodzapuska 2011.10.27. 08:16:39

@Teszt.Elek:
"'99.99999997 per cent reliable':
Ez tízmilliárdból 3, az eredeti cikkben,pedig:
"99.999999999997 százalékos megbízhatósággal működik"
ez 100 billióból 3szor nem működik.Szóval tök jó a cikk,csak ha számokkal,meg százalékban kell kifejezni,az már túl bonyolult...Akkor most hányból hányszor téveszt?Nem mintha a 10 milliárdból 3 nem lenne elég jó.(Napi 1000 fékezéssel is >270000 évig húzza)
Szvsz egy hagyományos bovdenes féknek nincs ilyen jó megbízhatósága.

GG81 2011.10.27. 08:23:02

@djlacee: :-)
erre is hivatkoznak a fixisagyúak... :-) fixit a pályára, NEM a forgalomba!

nowy 2011.10.27. 08:33:31

@bodzapuska: ne tévesszük már össze a csilliárdnyi pingelést és fék valódi kipróbálását !

Ebzon 2011.10.27. 08:38:00

Megnyugodtam. Az itteni hozzászólásokból kiderült, hogy a biciklisek megállak a pirosnál. Viszont kicsit ideges is lettem, mert ezek szerint színvak vagyok. Hozzáteszem, láttam olyat aki megállt és megvárta a zöldet(na de hányat???1-2?)

Ebzon 2011.10.27. 08:42:01

@Perillustris: Ebben igazad van, csak a biciklisre az autósnak odakell figyelni és egy ilyen országban.......

harmincas 2011.10.27. 08:45:11

Ilyen egy elcseszett baromságot... miért, miért lenne szükség egy egyszerű, könnyű, olcsó, mechanikus, és szinte soha meg nem hibásodó fék helyett egy bonyolult és drága elektronikus rendszerre, amivel ezer probléma és hiba lehet? (Én csak nyári és hétvégi kocabicajos vagyok.)

A Leander-tölgyi M-Bear 2011.10.27. 08:48:54

defektmentes abroncsot kellene kitalálni.
durván terepezek, ott havonta kapok 1-2 defektet, kipróbáltam a legdrágább abroncsokat, zselét, spray-t, azt a pvc-szerű defektgátló szalagot is, de szarra se jó egyik sem.

Németh András 2011.10.27. 09:07:53

@csg67: ez nagyon jó (de megjegyezném hogy nagyon pihent az agyad)

papugaja 2011.10.27. 09:11:54

Engem az érdekelne, hogy lehet-e majd távolról, kényelmesen otthon a fotelben ülve is fékezni az iFonomról.

Don Quixote de la Ferko 2011.10.27. 09:44:45

@Perillustris:

Óvoda középső csoportos szint:

De a zautósok is átmennek...
De a zautósok is lemennek...
De a zautósok is felmennek...

Lehet. Nem ez volt a téma, de ez ne zavarjon.

Igazából szeretem a költséghatékonyságát a hozzád hasonló észlényeknek.
2 vese, szív, csontvelő, máj cirka 10 ezer forintért. Megéri egy lökhárító fényezése 4-5 ember továbbélésért az okos, "deazautós is átmegy" érvrendszerrel rendelkező vesedonor kivasalása után.

Ébresztő, 1 tonna vassal mész szemben és a fizika nagyobb úr, mint a lámpa amivel nem foglalkozol.

citrix 2011.10.27. 09:51:34

Ez az új megoldás végre a bringákon is lehetővé teszi az ABS,ESP rendszer alkalmazását.Eddig se volt olcsó egy drótszamár(100e-nél indul egy használható),ez picit drágítja majd.De nyilván jobb lesz,ahogy egy új Honda ESP-s 4 hűtött tárcsafékje se hasonlít a Trabant 4 dobfékjéhez.Nagyon nem.Az más kérdés,hogy a bringák már ma is igencsak kapósak a fúvóshangszereket kedvelő ám rövidlátó jóarcú gyerekek között:trombitának nézik és megfújják.

Perillustris 2011.10.27. 10:06:49

@luciferko: "Nem ez volt a téma, de ez ne zavarjon."

Mókás, csak tudnám, hogy a poszthoz ki keverte ide már megint a piroson átmenést.

GG81 2011.10.27. 11:12:13

@Perillustris: végülis másnak sem szúrja ezexerint a szemét... :-DDD

közösperonos átszállás 2011.10.27. 11:18:38

@luciferko: "Nem ez volt a téma"

vs.

"Ez talán azért lehet, mert az autósnak meg kell várni a zöldet."

órarugógerincű felpattanó 2011.10.27. 11:35:22

@luciferko: Na. Vannak ott még szemek, hasnyálmirigy, tüdő, miegymás.

Perillustris 2011.10.27. 12:34:29

@órarugógerincű felpattanó: Sőt, aranyfog, karóra, pénztárca, mobiltelefon is.

Schmitt Plág 2011.10.27. 14:47:14

olyat nem lehet hogy én otthon ülök a fotelban joystickkal a kezemben és elküldöm a bringámat (wireless!! ez fontos!!!) tekerni egyet...?

Reggie 2011.10.27. 17:14:52

@nowy: Nyilvan semmit, de gondolj a lagymanyosi hidon talalhato 30-ra, ami abszurd es nevetseges, vagy a ferihegyi repterre vezeto uton a veletlenszeruen es ertelmetlenul elhelyezett nehany meternyi 50-es szakaszokra. Az utobbival az a baj, hogy ezek kornyeken tablak erdejevel talalkozol, tehat konnyu veletlenul is elnezni, vagy ha eszre is veszed es nem akarsz hirtelen nagyot fekezni, akkor par meterre meg nem megfelelo a sebesseged es mar megy is a birsag. Ezek a tablat egyertelmuen nem azert vannak kint, mert van ertelmuk, hanem lehet penzt beszedni.

Perillustris 2011.10.27. 20:53:46

@Reggie: Tudod, én ezt készséggel el is fogadom, csak az a tüske, hogy ha én írom be, hogy rengeteg esetben értelmetlenül "fogják meg" a kerékpárost, pedig létezik olyan forgalomtechnikai megoldás, ami tipikus win-win szituációt eredményez(ne) a közlekedésben, akkor rögtön jön egy vagy több rezidens troll, aki csak azt képes beböfögni, hogy ezek a bringások már megint extra jogokat akarnak. Pedig dehogy.

nowy 2011.10.28. 00:29:10

@Reggie: Igaz,hogy vannak teljesen értelmetlen táblák és szakaszok,de sajnos, a még jól kitáblázott helyeken is akár percenként képes pityegni a traffipax.

winyettyu 2011.10.28. 20:20:46

@Kinca68: ez csak abban az esetben van így, hogy a tárcsafékes bicajt nyugodt szívvel elengedem a hármashatáron/mátrában/akárhol, mikor a v-fékessel nem mernék akkora sebességgel menni.:)

Guy_Montag 2011.10.29. 06:33:29

szerintem meg bakfity.

nemjogasz 2011.10.29. 15:46:59

@10 000:
@Filhipposz:
Igen, tudom, hogy az angol "billion" kifejezés magyarul milliárd, azaz ezer millió, azaz 10^9, a magyar billió pedig milliószor milliárd, azaz 10^15.
Ha vettétek volna a fáradtságot, és megnézitek, hogy a postban lévő számot, idézem:
"99.999999999997 százalékos"
Ha összeszámoljátok, akkor a 7es előtt 11 db 9-es van a tizedespont után. Ez azt jelenti, hogy a hibaszázalék 3*10^-12 (háromszor tíz a mínuszt tizenkettediken)
Hibaszázalékot úgy számolunk, hogy hibaszám/próbaszám*100. Próbaszám legyen x, mivel nem tudjuk, jól fordította-e a billiót.
tehát 3/x*100=3*10^-12. Ezt megoldva látjuk, hogy x=10^14, ami egy nagyságrenddel tér el a magyar billiótól, mig a milliárdtól 5 nagyságrenddel, így valószínűbbnek láttam a 10^15 jelentését a billiónak.

10 000 2011.10.30. 06:33:58

Lenyűgöző amit matekból előadtál. Főleg az a nagyvonalúság, hogy ha nem boldogulsz a megoldással, akkor egy rossz számítást kinevezel jónak. Ennél a bringánál végül is mindegy. Ha majd a levegővételeid számát kezelik úgy, hogy egy nagyságrend eltéréssel nem foglalkoznak, akkor azért reklamálj!

Guy_Montag 2011.10.30. 07:21:11

van ennek a találmánynak valami értelme?
illetve a találmány szóval vitatkoznék. ez maximum fejlesztés, méghozzá kb. olyan, mintha sajtreszelővel almát reszelnék, és azt mondanám, feltaláltam az almareszelőt.

"olyan, mint sajtreszelővel maszturbálni. szórakoztató, de leginkább fájdalmas" :D
nem pontos az idézet.
süti beállítások módosítása