Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egybillióból háromszor téveszt a bovden nélküli fék

2011.10.26. 14:30 - kirk kapitány

A kerékpároknál nem sok változás történt az elmúlt évtizedekben az általánosan használt fékrendszerek felépítésében. Forradalmi változást hozhat az a német találmány, amely megszabadítaná a kerékpárokat a kormánytól induló drótoktól.

A saarbrückeni egyetem mérnöke a napokban állt elő találmányával, a bovden nélküli fékkel. A tulajdonképp meglehetősen egyszerű ötlet bejárta a világsajtót.

Holger Hermanns egy számítógépes drót nélküli egér elvét alkalmazta az új rendszerhez. A biciklisnek egy nyomásérzékelős fogantyúval kell működésbe hoznia a féket.

A rendszer egyelőre szemmel láthatólag kísérleti stádiumban van, ugyanis a kormányon elhelyezett jeladó elhelyezéséhez még egy cigarettás doboz nagyságú műanyag tok kellett, és a villa alján lévő fékezőegység is elég komoly méretű maradt. A feltaláló azonban mégis bízik abban, hogy találmánya elterjed, mert szerinte megbízhatósága alapján akár repülőkön, vagy más magas biztonsági követelményeket támasztó közlekedési eszközökön is alkalmazhatnák. Hermanns azt állítja erre feljogosítanák az eddig elvégzett mérések.

Hermanns szerint a drót nélküli technológia mindig magában hordozza a hibalehetőségeket, de az új fék esetében a kockázatot sikerült minimalizálni. A mérések szerint a rendszer egybillió fékezésből háromszor téveszt, azaz 99.999999999997 százalékos megbízhatósággal működik. A feltaláló szerint ebből az látszik, hogy még nem tökéletes, de azért már most is elfogadható.

 

Címkék: fék bovden

211 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr153331354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.26. 14:55:45

lehet, hogy ritkán téveszt, de az elég szar lehet, ha lemerül az elem...

Gabriel_mtb · http://pedalfordulat.blog.hu/ 2011.10.26. 15:30:35

Tényleg szinte semmi változás nem volt a bringás fékeknél. Csak a canti fékeket felváltotta a V-fék, megjelent a párhuzamos nyomású V-fék, volt a Magurának hidraulikus abroncsféke, most pedig már majdnem minden normálisabb MTB hidraulikus tárcsafékkel van szerelve.
A drive by wire mind a repülő- mind a autóiparban elterjedt.

lr 2011.10.26. 15:48:35

Remélhetőleg stabilabb, mint egyes vezeték nélküli kerékpárcomputerek. :P

Leonard Zelig 2011.10.26. 17:15:49

@xaba99: Nyilván dinamós, márpedig csak forgó kereket akarsz lefékezni nem? A mai technológiával szerintem már egy kerékfordulat is elég áramot ad le...

Jofiu 2011.10.26. 17:18:15

És ha elfelejtek elemet cserélni?
Ha pedig trafóház mellett megyek el magától befékez?
Hát nem is tudom, igaz, hogy a bowden is elszakadhat, de az a rövidke drót engem nem zavar, hogy lecseréljem wireless fékre.
Majd még valami vicceskedvű hacker feltöri és a bicikliutak mellett azzal szórakozik, hogy távirányítással beblokkolja az első fékeket. Bah.

Ha valamit találjon ki az a wireless lánc. Az már valami. Nincs több olaj meg ledobott lánc. Erővisszacsatolásos pedál ami irányítja a hátsó agyban lévő motort. Az a kafa, állítható terhelhetőséggel, nagyiknak könnyűt, spotolóknak direk bikanehezet.

manmachine · http://nagykrisztian.com 2011.10.26. 17:20:28

@xaba99: Olyankor utolsó erejéből blokkolja a kerekeket...

Jofiu 2011.10.26. 17:20:45

@Leonard Zelig: azért mondjuk én gombelemnél erősebb energiaforrásra bíznék fékpofák összeszorítását.

Anti Anyag (törölt) 2011.10.26. 17:23:50

Mint az autóknál. Drágább, bonyolultabb és ha nem működik baszhatod, mert ezt nem javítod meg az út szélén.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.26. 17:24:46

@Leonard Zelig: Nyílván. Kár, hogy a kép alapján nyílván nem az. A "nyomásérzékelős fogantyú" meg főleg nem dinamós.

Jofiu 2011.10.26. 17:25:49

@Leonard Zelig: mellesleg eszembe jutott, a fékkar jeladóját is dinamóval töltjük? Összekötjük egy dróttal a kereket és a fékkart? : ))

Jofiu 2011.10.26. 17:29:09

@xaba99: biztos a féktárcsa mágneses és így dinamóként is funkcionál. ; ))

GrG 2011.10.26. 17:31:54

Fékkar jeladója piezzo elektromossággal is működhet, az elég megbízható, a fék pedig ahogy fent is írta valaki lehet egyben dinamo.
G

Nguyen 2011.10.26. 17:38:23

Nincs hibűtlan rendszer. A "vezetékes" fék is elszakadhat, sérülhet, és máris ott van kb hasonló mértékű hibahatár.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2011.10.26. 17:40:53

Azért még lehetne bonyolítani igazán nem? Például kereszeződésekbe automata jeladót szerelünk, ami akkoris befékezi a bringákat, ha a user elbambul és nem fékez.

Esetleg a jeladót érintőképernyősre, ahol egy slidebar beállításával állítod a fékerőt.

Esetleg nem lehet, hogy eltárolja a fékezéskor elveszett mozgási energiát és gyorsításkor rásegít?

De nem lehetne mégis inkább hagyományos drót? de tényleg. egy bovden kb 100 forint.

Önjáró Talajgyalu 2011.10.26. 17:41:51

1., Saarbrücken és nem Saarbrüncken.
2., Arra a negyven centire minek rádiós szar? Ha zavarja a bowden, még kábel sem kell, a váz fém anyaga is elég jól használható soros jeltovábbításra... Annyira biztosan, mint egy rádiós adóvevő.

Amúgy respect, mert legalább valami újal görcsöl a csóka, nem a már unalomig ismert szart próbálja pofozgatni.

Charlie Brown 2011.10.26. 17:43:57

Deccit, cseréljünk le egy egyszerű, olcsó, jól működő valamit egy bonyolult, drága, házilag javíthatatlan elektromos vacakra. Éljen a "haladás".

Ronald 2011.10.26. 17:45:58

Az évek alatt nekem 2-szer ment szarrá a bowdenes fékem. Pedig én csak kemping-bicikliző vagyok...városban nem tekerek.

Egyszer a bigyó a végéről csúszott ki... másodszor meg (sunyi módon) bent a köpenyben szakad a kanóc.
Tény ami tény - mindkét alkalommal, a fék=kampó.

Na, akkor mitől olyan hülyebiztos is a bowdenes?
Mert látjuk-értjük hogyan működik?
.

Teszt.Elek 2011.10.26. 17:50:41

Ez a wireless fék istentelen nagy ostobaság.

Ugyan miért akarnál leváltani egy rendszert, ami:
1) egyszerű
2) olcsó
3) nem igazán tud meghibásodni, ha pedig mégis, akkor még mindig ott van a másik fék.
Főleg miért egy olyan rendszerre, ami:
1) drága
2) bonyolult
3) sérülékeny

Csak gondoljunk bele, egy bringán van két egymástól független és függetlenül üzemeltethető fékrendszer. Elöl és hátul. Ez technikailag olyan megoldás, hogy leszámítva a mechanikus meghibásodást, gyakorlatilag elég kevés külső hatás van, ami használhatatlanná teszi ezeket, olyan pedig, ami ezt egyszerre tenné mindkettővel szerintem nincs is.

Ezzel szemben itt van a csóka csodás rádiovezérelt kütyüje, ami szép és jó, de felvet egy nagyon banális kérdést: mégis mi a francot csinálsz, ha mondjuk valami megzavarja a fék jeladóját, vagy éppen valami olyan jelet küld, amit a vevő fékezési utasításként értelmez?

Akkor még nem beszéltünk arról, hogy az elektronikus kütyünek áram kell valahonnan, ami plusz macera.

A repülős kommentet meg inkább hagyjuk, mert az életben nem lesz repülőn (de autóban sem) drót nélkül vezérelve semmi érdemi, főleg nem olyan alapvető dolog, mint a fék.

A csávó nyugodtan nevezhet a nobel-re.. az IG nobelre.

Jofiu 2011.10.26. 17:51:20

További ötlet: legyen a kormány is wireless. A repülők fly-by-wire rendszeréhez hasonló, csak fly-by-wireless. És így ki-ki preferenciájának megfelelően lecserélheti a kormányt joystickra vagy hasznélhatja az iPhone giroszkópját is, amerre dönti a telót arra megy a bicaj.
De az igazi az lehet, ha összekötik GPS-szel és hazanavigál. Ha még a wireless láncot is megcsinálják akkor pedig tutira bekapcsolható a robotpilóta, még alhatunk is biciklizés közben.
Oltári szuper lehetőségek!

Uzi 2011.10.26. 17:51:24

Ugri-bugri BMX-eseknek jó lehet, tudják pörgetni a kormányt egykerekezés közben és fékjük is lesz :)

2011.10.26. 17:52:10

Tudomásul kéne venni, hogy a kerékpár már fel találva, minden alkatrészével együtt, minden további fejlesztés csak játékos bohóckodás.

vukkarak 2011.10.26. 17:56:30

És mi van ha valami vicces csóka az Istenhegyi alján bekapcsol egy rádióhullám blokkolót? (Tudom, dughat fadarabot a küllők közé is!)

Nekem a fémvázon terjedő jeles jobb ötletnek tűnik.

Jofiu 2011.10.26. 17:57:38

@Teszt.Elek:
"mégis mi a francot csinálsz, ha mondjuk valami megzavarja a fék jeladóját"
Jah, jah, vicces is lenne ha mondjuk wifi-vel sűrűn lefedett területen épp mindenki torrentezik akkor még tolni se tudnád a bicajt mert a sok wireless router összeakad a fék jeladójával és folyamatosan blokkol, szép is lenne. : ))
De mellesleg jó lopásgátló szerkezet is egyben. Csak be kell kapcsolni egy jeladót ami blokkolja a fékeket és jóccakát! Csak nehogy másik szerencsétlen bicajos pont ott akarjon eltekerni mert pofára esik mikor beblokkol az ő féke is.

magyar bucó 2011.10.26. 18:03:00

A bovden nem csak a jelet viszi át a fékezéshez, hanem egyben az energiaátvitelt is szolgálja.
Állapota szemrevételezéssel ellenőrizhető.

LongJohnHolmes 2011.10.26. 18:03:44

Pont olyan forradalmi, mint a hangtompítós riasztópisztoly.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2011.10.26. 18:04:48

USB-s töltőre kell tenni a bicajt :D. Jól fog mutatni a gép mellett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.26. 18:06:22

Elemcsere : Menet közben tölthet akkut. Ellenben nekem inkább az a bajom, hogy
- adagolhatóság?
- reakcióidő?
- fékerő? Akkora motorral? LOL.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2011.10.26. 18:09:50

Én ugyan nem tekerek, de ez azért kicsapja a biztosítékot. Az egyszerű, megbízható (netán olcsón ésvagy egyszerűen javítható) autók korát már rég meghaladtuk, beletörődünk, legföljebb nem veszünk '90 után gyártott vackokat, ám úgy fest a "fejlődés" nem állhat meg, itt az ideje ezeket a vívmányokat ráültetni a bicajokra is. De csak ha van már rajta légzsák ami megvédi a gázoló autó fényezését, valamint sávelhagyásgátlós asszisztens, ami visszaterel titeket a piroshetes rögtönítélő elé, ha menekülni próbálnátok. Röhej, XXI. század... :D

magyar bucó 2011.10.26. 18:11:12

@ColT: Pár csepp eső okoz olyan szigeteletlenséget, hogy észrevétlenül lemerül

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.26. 18:11:47

@Jofiu: de a szíjhajtású kerékpár sem olajos.

2011.10.26. 18:13:08

@ColT: a fékerő kétfokozatú:
1: nincs
2: van
Ebből kell gazdálkodni:)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2011.10.26. 18:14:48

Tegyük hozzá, legyen egy közúti járműnek akárhány kereke, tudtommal közvetlen mechanikai kapcsolat nélküli fék- vagy kormányberendezést sehol nem engedélyeztek még.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2011.10.26. 18:15:44

Tegyük hozzá, legyen egy közúti járműnek akárhány kereke, tudtommal közvetlen mechanikai kapcsolat nélküli fék- vagy kormányberendezést a világon sehol nem engedélyeztek még. Okkal.

Jofiu 2011.10.26. 18:17:58

@Gyurma73: Jaaj, az nem ugyanaz, én a wireless meghajtásról beszélek, gondolj bele, végtelenek a lehetőségek. Mondjuk ha a bicajunkat rákötjük a netre, hasonlóan a konditermek helybebicajait, és a konditermesek tekerhetnék a megosztott utcai bicajokat ahol szükség van rá, nem menne kárba az erőbefektetés, áttölthetnék a tekerést azoknak akiknek épp szükségük van rá, mondjuk egy kaptatóra tekernek fel éppen, be tudnának segíteni egymásnak. Ha meg mondjuk a tömegközlekedést is bekötjük a rendszerbe akkor a rengeteg kondigép hajthatná a metrót, wireless meghajtással, interneten keresztül.
Óriási ötlet, szerintem megyek és keresek befektetőket, légyszi addig se lopjátok el az ötleteimet.

veny 2011.10.26. 18:20:13

Megspórol egy egyszerű alkatrészt, és felrak helyette pár száz jóval bonyolultabbat. Nobelt neki!

robian 2011.10.26. 18:28:35

@Uzi: erre találták fel a rotort

kekeckecc 2011.10.26. 18:29:17

csak a fixie...!
3 éve, napi 40km Pesten, fék nélkül. megvagyok nélküle.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.26. 18:29:28

@Jofiu: még meg lehet oldani a wireless kerékpárt.Középen meghajtasz egy agyba épített generátort ,ami áramot termel,a termelt árammal pedig meghajtod a hátsó kerékbe épített villanymotort.

guszti 2011.10.26. 18:31:39

légfék, ja, hát ha úgy műxik, mint az, akkor akár még engedélyezhetik is. Vagyis ha inverz módban vezérel, bármilyen hiba, kapcsolat megszakadása, elem lemerülése esetén befog. (Légféknél is a fékpofák elemeléséhez kell a sűrített levegő, anélkül a rugók fogva tartják a fékeket. Ezért nem tud elindulni levegő nélkül a kamion meg a busz.)
Persze az sem hálás ha ezt az istenhegyin lefelé, 40-es tempó felett teszi...

magyar bucó 2011.10.26. 18:31:40

@Gyurma73: És az áram hogyan kerül át a motorba?

A80 2011.10.26. 18:35:10

Még pár gyakorlati probléma: súlytöbblet, reakcióidő (milyen késleltetést jelent ez a kütyü), és maximális fékhatás. Utóbbi kettő különösen kritikus egy vészfékezés esetén...

Jofiu 2011.10.26. 18:44:04

@A80: Az se árt ha a megfelelő jeladó a megfelelő fékkel tud csak működni, mert különben képzeld el a criticall mass-on a sok jeladó összeakad és véletlnszerű kinek a fékét húzod be egy 10m sugarú körön belül, jó nagy káosz lenne.

nemjogasz 2011.10.26. 18:45:43

Nem látom be, hogy miért zavart bárkit is az a két szál bovden. Legalábbis normál biciklihasználat közben nem valószínű a 360 fokos kormánymozdulat, azt hiszem...
Amúgy is drága, feleslegesen bonyolult, és a bovden tökéletesen megfelelő.

Amúgy ez a hibaarány hogy jött ki? Ha épített ezer prototípust, és másodpercenként 1000 próbafékezést tud egy darab fék, akkor egymilliárd másodpercen, azaz 31 éven át kéne tesztelni... Ha meg csak az első hiba bekövetkeztéig tesztelte, hát az elég érdekes. De ahhoz is 10 év kellene.

Jofiu 2011.10.26. 18:46:00

@Gyurma73: erre mondom én, kössük a generátort és a motort is a netre aztán áttoljuk az áramot torrenten.

Guy_Montag 2011.10.26. 18:46:26

@Jofiu: legalább látványos lenne...

nemjogasz 2011.10.26. 18:49:13

@nemjogasz: ha meg csak a jeladó és a vevő között pingelt egybilliószor (ami viszont nem nagy idő), akkor az meg nem a fék megbízhatósága, csak a jeladóé és a vevőé. Ráadásul gondolom nem hurcibálta körbe a városban tesztelés közben, hogy megnézze, milyen a valós interferencia.

Jofiu 2011.10.26. 18:53:39

@nemjogasz: biztos csinált teoretikai modellt és kiszámolta. Olyan esélyeket ki tudnak már számolni fejben hogy csak na, meteorbecsapódás meg ilyenek, hát erre is biztos van, hogy nem kell kísérletezgetni, meteoritokkal sem kísérletezgetnek.

Hack.Elek 2011.10.26. 18:54:29

@Teszt.Elek: a bicajokhoz ugyan egyáltalán nem értek, de a repülőkön régóta kísérleteznek fly by wireless rendszerekkel, szóval egyáltalán nem lehetetlen (sőt nagyon is valószínű), hogy előbb-utóbb be fognak vezetni ilyet, ha nem is a közeli jövőben. A nyilvánvaló kockázata mellett ennek elég sok előnye lenne, például egy repülőn jó nagy a kábelek tömege, plusz a kábelek és csatlakozásaik nagyon kézenfekvő meghibásodási pontok, amik miatt nem egy vészhelyzet keletkezett már.

Martian (törölt) 2011.10.26. 18:57:06

Én azt nem értem, hogy mi ennek a wireless megoldásnak az a rettenetesen nagy előnye, amiért bármi bizonytalanságot vagy komplikált javíthatóságot érdemes felvállalni?

Jofiu 2011.10.26. 19:00:11

@Hack.Elek: akkor lesz csak jelentőségteljes, hogy kapcsolják ki az adóvevőt tartalmazó készülékeket a repülés teljes időtartama alatt:
www.flickr.com/photos/erikcharlton/348280630/

nemjogasz 2011.10.26. 19:00:57

@Jofiu: hát nemtudom, de technikai dolgoknál pont azért szoktak valódi prototípusokon tesztelést végezni, hogy kiderüljön, hátha valamit nem vettek figyelembe az elméleti számításoknál.
Egyébként de, meteoritokkal is kísérleteznek,(persze nem 10km es kődarabokkal), de modellkísérletekkel szimulálják a becsapódást (néhány 10 grammos kőzetdarabokat lőnek ki pár km/s-os sebességgel.)

Jofiu 2011.10.26. 19:03:26

@nemjogasz: én meg azt hittem sikerül majd valami hülyeséget mondanom meteordobálással, erre tessék, lehagyott a tudomány. : )

crevita 2011.10.26. 19:06:53

-kontrázz, Gazsi!
-üncca-ucca-üncca

Martian (törölt) 2011.10.26. 19:10:40

@Hack.Elek: ezek szerint ha majd a bringákon is lesz magassági kormány, akkor lesz érdemes gondolkodni ilyesmin... :)

Torzon Borz 2011.10.26. 19:11:16

Ok! Most már tudom, hogy egybillióból háromszor téved. Csak egy rövid kérdés. De mégis mekkorát?

Hack.Elek 2011.10.26. 19:13:13

@Jofiu: Lehet, hogy éppen ez (vagy legalábbis az erre vezető fejlesztések) fogják lehetővé tenni azt, hogy ne kelljen mindent kikapcsolni, mert egyszerűen muszáj lesz a rendszereket mindenféle interferenciától és egyéb hatásoktól rendesen megvédeni. (Mellesleg ez már most is eléggé így van, csak még a felelősséget nem merik nagyon vállalni, de nem véletlen, hogy pl. a Lufthansa gépeken wifin lehet internetezni a repülés alatt.)

Hack.Elek 2011.10.26. 19:13:52

@Martian: Azt hiszem, értem amit mondani akartál, és igazad is van. :)

Sword 2011.10.26. 19:15:00

Mekkora hülyeség. Csak azért mert meg lehet csinálni, attól meg is kell és használni is kell?
Minek túlbonyolítani egy szögegyszerű, megbízható berendezést? Már eleve a hidraulikus tárcsafék is túlzottan bonyolult egy kerékpáron.
Egy jó, rendesen beállított V-fék a legtöbb esetben simán kenterbe ver egy átlagos tárcsaféket. Meg lehet nézni, hogy eleve mekkora erőkart használ a fékezéshez egy fék, ami egy ~15cm átmérőjű tárcsát fékez, meg egy, ami a felni peremét... Biztos van létjogosultsága bizonyos sportágakban a tárcsaféknek, de nem a hobby bicajosok körében.
Ez a találmány meg tényleg felesleges. Nem fogom rábízni az életem egy túlbonyolított, sérülékeny elektronikára, amikor közvetlen erőátvitellel egyszerűen megoldható évtizedek óta. Igen, nekem is szakadt már bowden (egyszer..., de a van hátsófék)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.10.26. 19:20:20

[az a lényeg, hogy a fék nélküli kormányt egy magyar csóka találta fel a közelmúltban...]

Kinca68 2011.10.26. 19:24:10

Ok, tényleg hülyeség, nem kell megcsinálni. De nem az "üzembizonytalanság" miatt:
1. itt kb. minden harmadik embernek szakadt már el bowdenje és összesen nem fékeztünk még egybilliószor.
2. ki mondta, hogy ebből nem lehet kettő egy kerékpáron?

Reggie 2011.10.26. 19:25:03

Ez mitol talalmany? Legfeljebb fejlesztes.

tocibacsi 2011.10.26. 19:28:41

ez meg mégis mi a halál véreres lófaszának kell? és mi ebben a "találmány" ?! És az sem mindegy, hogyan téved: nem fékez, amikor az user szeretne, vagy akkor fékez, amikor senkisem kérte (esetleg a szemben jövő fékezett és félrement az infó). Az utóbbi nagyonsok nagyságrenddel rosszabb... Én egyébként a tárcsaféket sem értem... mármint az elterjedtsége teljességgel megmagyarázhatatlan... nekem is az van, tudom, miről beszélek...

tocibacsi 2011.10.26. 19:31:56

@Hack.Elek: teljességgel kizártnak tartom, hogy egy digitális (akár egyben optikai) adatbuszon túlmenően valaha is tovább egyszerűsodne a téma... mindenfajta vezetéknélküliséb burtális hibalehetőséget és kockázatot hordoz... most őszintén... fel tud bárki mutatni BÁRMILYEN vezetéknélkül technológiát, ami akkora megbízhatósággal bír, amit egy repülőn elvárnánk?!

Kinca68 2011.10.26. 19:33:02

Inkább a sárvédőt találta volna fel. :)

Martian (törölt) 2011.10.26. 19:34:15

@Kinca68: a wireless technika üzembiztonsága a gyakorlatban azért rosszabb... például vasút mellett nem megy a Polár rádiós pulzusmérőm.

Reggie 2011.10.26. 19:34:59

@tocibacsi: Azert kiegeszito rendszernek megeri, ha mar a vezetekek szakadtak, de kizarolagos rendszerkent meredek, mivel ugy csak a terroristak dolgat egyszerusitene.

nemjogasz 2011.10.26. 19:35:20

@idelle: lol
@tocibacsi: na ja. Egy tenoristának nem is kéne mást csinálnia, mint zavarni a gépen az adott frekvenciát, és már zuhan is a röpcsi. Ráadásul egy ilyen zavaró teljesen jól rejthető, elvégre a vámos nem tudja, hogy a mobiltelefonban valódi elektronika van vagy egy átalakított zavaró.

tobias2 2011.10.26. 19:42:40

@Jofiu: Remek! Még egy kiegészítést tennék: a jelzavarás kiküszöbölése végett fékgondolat-érzékelő chipet kell a kerékpározók agyába építeni, amely a halántékra kivezetett optikai csatlakozó útján üvegszálas kábellel csatlakozik az elektronikus fékvezérlőhöz. Ezt hekkeljék meg!

Reggie 2011.10.26. 19:45:06

Amugy ha az eredeti cikket elolvassatok: a kerekpar csak demonstracios eszkoz, amivel a radio atvitel megbizhatosagat akarjak demonstralni. Tehat nem kell felteni a kerekparotokat:)

Martian (törölt) 2011.10.26. 19:45:50

@Sword: "Már eleve a hidraulikus tárcsafék is túlzottan bonyolult egy kerékpáron."

Van benne valami... egy bringa fékezésénél a gyenge láncszem inkább a gumi és az út közötti súrlódás, mintsem az extra fékerő hiánya, amit netán egy (jól beállított) V-fék sem tudna biztosítani.
Ráadásul a kerékagyra ható fékek a küllőkön keresztül adják át a fékerőt, amelyek fokozottan érzékenyek az anyagfáradásra (különösen érintő irányú erő esetén).

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.26. 19:47:20

Nekem van egy vezetéknélküli jeladóval működő bringacomputerem, ami majdnem tökéletesen működik. Azért csak majdnem, mert ha bekapcsolom mellette a 2W teljesítményű szupererős LED-es lámpámat flash üzemmódra (amúgy kb. 5 centire van tőle) a villogtatás által kibocsátott elektromágneses impulzus azon nyomban bezavarja a vezeték nélküli működést, a bringacomputer kiírja, hogy "too many signals" és átmegy standby-ba. Nem szeretném ezt egy fékkel megtapasztalni.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.10.26. 19:48:01

Habár mostanában nem nagyon biciklizek (gyerekként viszont mindig azon ültem), feleslegesnek tartom ezt a rendszert, azaz pontosabban modern korunk újabb lehúzásai közül az egyik. Ráadásul sokkal több benne a hibalehetőség, mint az egyszerű bowdenben (igaz, ez utóbbi is tud örömet okozni, amikor motorral vészfékezve elszakad kb. 40 km/óránál – megéltem!).

Fotósként a vezeték nélküli vakukioldók (adó-vevő rendszerek) jutnak eszembe: azok is már mindenféle digitális kódokkal működnek, még az egyszerű, olcsó kínai verziók is. Mégis sok típus közülük elindítja a vakut mindenféle külső rádiófrekvenciás zavarra (szomszéd képcsöves tévét néz, elmegy az ablak előtt egy régi Ikarus stb.). Persze léteznek biztonságos verziók is, de ezek szettben (adó és vevő) 40-50 000 Ft-nál kezdődnek.
Most akkor, ha majd kell nekem egy vezeték nélküli fékrendszer, akkor alapból 50 000 Ft-ba fog kerülni az 500 Ft-os bowden helyett? Király! Éljen a haladás!

Teszt.Elek 2011.10.26. 19:48:07

@Kinca68: Egyrészt az üzembiztonságra nézve.. a fenti rendszer nem volt élesben komolyan tesztelve. A fenti szám matematikai modellel lett kimutatva

"'99.99999997 per cent reliable': Professor Hermanns's team have used mathematical models to prove the brake's reliability"
- idézet egy külföldi cikkből az adott témában

Másrészt a fékbowden egy olyan eszköz, ami jól ellenáll a külső hatásoknak és nincs olyan külső zavaró tényező ami lehetetlenné tenné a működését, vagy éppen működésbe tudná hozni, amikor te nem szeretnéd.

Ha ilyen fékből kettő van, két külön bowdennel a két fékhez, az egy redundáns rendszer, ahol az egyik meghibásodása esetén a másik még játszik és nincs igazán olyan külső hatás, ami egyszerre mindkettőt megzavarná. (Van, de előbb döglesz meg te, mint a fékeid)

A wireless adók és vevők mind ugyanazon a közegen keresztül kommunikálnak és van olyan zavaró hatás ami ha fellép, akkor érdemben el tudja lehetetleníteni mindkét féket egyidejűleg, vagy ami talán még rosszabb, olyankor hozza működésbe egyiket, vagy másikat, amikor nem számítasz rá, vagy éppen kifejezetten nem kéne.

Ezért nem egyenértékű két wireless fék, két hagyományossal.

Mellesleg a fenti wireless fékrendszer esetében is több adót használt a feltaláló ami egyidejűleg küldi a jelet a fékezéshez.

Jofiu 2011.10.26. 19:52:38

@tobias2:
Nekem mindíg is a wireless zuhany lesz a vágyak netovábbja, mindig útban van az a kurva zuhanycső.

GPS fun 2011.10.26. 20:00:46

A vázolt találmány ezer sebből vérzik. Pl. sokkal nehezebb, sokkal drágább, sokkal bonyolultabb, sokkal környezetszennyezőbb kb. soha nem lesz használva. Nekünk azért hozzák, mert minden "cool" nyugati cuccot megveszünk drágáért. A fékrendszer megbízhatóságát azért emelik ki, mert hallották, hogy a siemens metrókocsik is ott buktak el. :D

Hack.Elek 2011.10.26. 20:01:35

@tocibacsi: Pont például egy repülőn a vezetékes technológiának is van nem elhanyagolható kockázata. Megsérülhetnek, elrozsdásodhatnak a csatlakozások, elrághatja valami a kábeleket, akár szándékosan el is lehet vágni őket. A wireless annyiban más, hogy ez a közeg közös volta miatt könnyebbnek tűnik. Cserébe ha egy wireless csatornát valami zavar, akkor az a zavarás megszűnésével helyreállhat, de ha a drótot elvágják, az úgy is marad (különösen egy optika). Szóval én mind értem az ellenérveket, de igenis lehet megbízható wireless linket csinálni két pont között akár kölcsönös authentikációval, titkosítással meg mindennel ami kell, az igazán nagy kockázat leginkább a szándékos megzavarásában van szerintem, amire nyilván ki kell találni a megfelelő kompenzáló megoldásokat.

Egyébként kicsit elkanyarodtunk a témától, azt leszögezném, hogy bicajon ez szerintem is hülyeség. :) A bowden eddig is jól bevált.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.10.26. 20:21:36

@Eltévelyedés: "Például kereszeződésekbe automata jeladót szerelünk, ami akkoris befékezi a bringákat, ha a user elbambul és nem fékez."

Miért? A természetes szelekciót ne keverjük már ide...
Nem automata jeladó kell a kereszteződésbe, hanem automata szöges léc, ami leveri a bringást a vasról, ha piroson hajt át.

Guy_Montag 2011.10.26. 20:22:32

@GPS fun: siemens metrókocsik?

lemaradtam valamiről?
ismereteim a témában: siemens combino VILLAMOS alvázproblémák ( alu helyett a magyar combino acélvázas lett )

metró témában a FRANCIA alstom szerelvényeit meszelték el.

szóljatok, ha lemaradtam valamiről

midnight coder 2011.10.26. 20:27:24

A bicikli mint jármű 1000 sebből vérzik, az éjszakai parkolási lehetőségtől az igen lassú gyorsulásig. De a megállás speciel nincs rajta ezen a listán, arra remekül alkalmas a jelenlegi fékrendszer is.

Kinca68 2011.10.26. 20:29:17

@Martian:
@Teszt.Elek: Azért azt hiszem, hogy a véletlen (interferencia, mágnesvihar stb.) működésbelépést gyakorlatilag kizárhatjuk. Ha nem egy konstans frekvencia, hanem bármilyen "értelmes" kódolt jelsorozat hozza működésbe a mechanikát, akkor kisebb az esély a véletlen működésbelépésre, mint hogy a térdeddel meghúzod a fékkart.
A zavaró jelek miatti nem működésről: ez már inkább lehet probléma. Talán egy üzemszerű működést vizsgáló és állandóan helyreállítani próbáló áramköri megoldás nem megvalósíthatatlan. Ha feltételezzük, hogy a zavaró behatás nem állandó. Persze Intercityt nem fékeznék vele... De talán egy kerékpárt.

Kinca68 2011.10.26. 20:33:37

@midnight coder: Igazából a parkolás sem gond. A másnapi megtalálás. Na az igen. :)

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 20:38:04

Élettartam vizsgálat. Automata készülék, mely adott számú teljes fékezési ciklust hajt végre.
Ha másodpercenként fut le egy ciklus (a mechanikának idő kell, még a sváboknál is), az 1 billió vizsgálathoz cirka 31000 évre van szükség.

Honnan vette a csóka, hogy 1 billióból összesen 3 hiba volt? Szoftveres víziói nem érdekelnek.

winyettyu 2011.10.26. 20:39:06

nekem van hagyományos v-fékes, újabb fajta v-fékes, meg hidraulikuas tárcsafékes kerékpárom is. ár/érték arányban a v-fék sokkal jobb mert mondjuk a tárcsa 2x olyan jól fog meg , ami 40-50, ritka esetekben 70km/h-nál nem kis előny. ennek ellenére kb 10x annyiba kerül, viszont az adagolhatósága miatt mindig rossz érzéssel tölt el visszaülni a v-fékesre. meggyőzősésem, hogy a bringásoknak a 80%nak nem is kéne biciklire ülnie, mert elképesztő dolgokat tudnak csinálni. aki meg a fixit isteníti az szeitnem még életében nem gondolt bele, hogy mi van ha mondjuk hirtelen kell megállni. vagy a fixisek nem mernek 20km/h fölé gyorsulni? mert igaz szarul érezném magam 30-40km/h-nála körúton úgy, hogy tudom hogy nem 10m, hanem 50-60m alatt tudok megállni.

Guy_Montag 2011.10.26. 20:39:19

@midnight coder: a "lassú gyorsulás" szerintem nem igaz, az emberi izom igen nagy dinamikára képes.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.26. 20:44:48

@midnight coder:
"...az igen lassú gyorsulásig."

Látszik, hogy még sosem ültél bringán, városban a piros lámpánál az autók mellett!

Németh András 2011.10.26. 20:46:37

az igazán mókás az majd az lesz ha megy a sok bringás az úton és az egyik nyom egy féket, és mindenki blokkol :) vagy kap mindenki személyre szabott jelet?
vettünk egy vezeték nélküli kilométerórát, felszereltük és találtunk a városban egy biztonsági kamerát aminek ha alááll az ember akkor a bringa elkezd 97-tel száguldani :D

Kinca68 2011.10.26. 20:51:28

@winyettyu: Nekem ebből pont az jön le, hogy a hidraulikus tárcsafék jobban megéri. Minden egyes sikeres fékezés 70km/h-ról jelentősen növeli az eszmei értékét.

midnight coder 2011.10.26. 20:55:24

@BPBP: A piros lámpánál szép sorban szokták előzni a bicikliseket. Aztán a következő pirosnál beéri őket a biciklis.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.26. 20:56:47

@midnight coder:
Jajj, ne erőltesd!!
Ne írj arról, amiről eddig csak hallottál!

Guy_Montag 2011.10.26. 20:59:09

@midnight coder: bocsesz, de próbálom értelmezni.
TEHÁT ha a piros után az autóknak kell előzni a biciklit, akkor a bicikli elöl van, ugye? akkor jobban is gyorsul? na persze abban igazad van, hogy nem 100 km/h-ra gyorsul, de nem is a sebességről beszélünk . U G Y E ?

10 000 2011.10.26. 21:00:16

@nemjogasz: A billió milliárdot jelent legtöbb helyen. A számolásod így téves.

Martian (törölt) 2011.10.26. 21:00:40

@Kinca68: próbálj meg más közlekedési eszközt felvinni a lakásba! :)

midnight coder 2011.10.26. 21:00:45

@dubai_tennis: Az emberi izomzat arra van kihegyezve, hogy olyan 5 kilométer/óra sebességgel mozogjon. Erre van kb. 90W teljesítménye. Na most, a biciklivel el tudsz érni úgy 25-30 kilométert (normál körülmények közt), de ehhez jókora áttétel kell. Ez kb. olyan, mint ha az autóval negyedikkel indulnál. Az persze megoldás lenne, ha a piros előtt visszaváltanál legkisebb fokozatra és ezzel indulnál, de a gyakorlatban ez elég macerás lenne.

midnight coder 2011.10.26. 21:02:55

@dubai_tennis: Ha a biciklis szépen benn maradna a sorban a pirosnál akkor nem is kerülne előre. De szépen átgurul az álló kocsisorok mellett közvetlenül a lámpáig.

a9018767 2011.10.26. 21:03:41

izé, wireless nyerget monda már valaki?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.10.26. 21:04:20

A brake by wire autóknál nem szokatlan megoldás és megbízhatóbb, mint a hagyományos hidraulikus fék. Ebben igazából a nagy újdonság, hogy wireless és bicikli.
Az egy másik kérdés, hogy a bicikli biztonságossági szintje mellett a fékhiba kockázata eltörpül.

Illetve Reggienél a pont. A bringa csak demonstrációs eszköz. Lehetett volna akár kávéfőző is.

midnight coder 2011.10.26. 21:05:38

@BPBP: Naponta játszom ezt az Üllőin. Csak autóból nézve.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.26. 21:06:04

@Teszt.Elek: Azért nem egészen... A váltók is istentelenül elbonyolítják a bringát. Sőt a kontra fék mellé minek egy külső is, ami esőben csúszik. :)
A régi jó postásbicikliken egy generáció tanult meg bringázni... :)

Guy_Montag 2011.10.26. 21:06:52

@midnight coder: barátkozz a "dinamika" kifejezéssel. aztán ha megvan, akkor gondolkozz a súly/erő arányon is.
ha ezeket jól megrágtad, mondhatod a következő orbitális gyíkságodat :)

Guy_Montag 2011.10.26. 21:08:25

@midnight coder: macera, vagy nem, én visszaváltok bicajjal, pedig igazi outi, azaz lent van a váltókar.

Martian (törölt) 2011.10.26. 21:09:16

@winyettyu:
A tárcsafék kb. masszív terepbringán megéri, országúti esetén könnyen megcsúszik a kerék, ha nagy a fékerő. Első keréken jól jöhet egy ABS rendszer, annak több értelme van, mint a wireless-nek.
Ügyes fixis kb. hozza a kontrafék hatásfokát, elsőfék nélkül.

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:09:17

@dubai_tennis:
Ez talán azért lehet, mert az autósnak meg kell várni a zöldet.
Igaz, a bringásnak is, de nagy átlagban nézve 100-ból jó ha egy betartja a piros lámpát, és megáll.

Guy_Montag 2011.10.26. 21:09:52

@midnight coder: ezek már akkora baromságok, hogy nyertél egy luxushétvégét dubai legszebb szállodájába! teniszpálya a közelben. :D jójó, csak viccelek :D

Guy_Montag 2011.10.26. 21:16:38

@luciferko: figyelgesd a bejegyzéseimet, folyton azon sírok, hogy én megállok (biciklivel is) a pirosnál. tájékozódj fikázódás előtt!

ön is nyert egy luxushétvégét dubaiban :D

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:19:53

Figyelgesd a bejegyzéseimet. Olvastad valahol, hogy érdekelnek a firkálmányaid?
Ha értelmesen olvasnál, százból egyről volt szó. 1%, hogy te is értsd.
Az, hogy pont te vagy az, örvendetes, de valójában nem oszt, nem szoroz a bringások közlekedési morálján és KRESZ tudásán.

Filhipposz 2011.10.26. 21:20:21

@nemjogasz: Édes fiam! Tudod te, mit jelent az az (egyébként angol) szó, hogy billió?

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.10.26. 21:22:05

simán lerakom a két lábam oszt meg is álltam.. vezeték nélkül :))

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:22:25

@dubai_tennis:
Arról aztán végképp ne is beszéljünk, hogy a bringásokról általánosságban szóltam, te meg egyből magadra vetted. Relaxálj, ha ennyire ideges vagy inkább ne írogass, csak magaddal cseszel ki, ha felidegesedsz éjszakára.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.26. 21:23:21

@luciferko:
Én is mindig megállok a pirosnál! Mint, ahogy az a mostani hozzászólásimból is kiderülhetett!

Guy_Montag 2011.10.26. 21:23:59

@luciferko: van egy 200 lóerős terepjáróm is!!!!

4000 ccm :)

na jöhet az acsarg :D

monyon le 2011.10.26. 21:25:19

Na a Germán megint 5letel, pedig megnézhetne egy igazi 28"-as tanyabike-ot! Se bovden, se fék, ja van de az is kontrás, az elején meg fémpálcás áttétes nagy nagy fékkarral!
PB gázpalack és kasza, lila gumipókkal felkötve az az extra.

Martian (törölt) 2011.10.26. 21:25:48

@dubai_tennis: van némi értelme a visszaváltásnak, mert még a nyáron 52:16-os áttétellel, erőből startolva rögtön sikerült eltörnöm a hátsó tengelyt. :)

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:25:52

@BPBP:
Az jó. Akkor ezek szerint itt posztol az ország összes (egy-számjegyű szám az összegük) bringása, aki hajlandó megállni.

Éljen, éljen, éljen.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.26. 21:26:49

@luciferko:
Vagy lehet esetleg egy olyan verzió is, hogy Te tévedsz. Vagy nem?

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:27:09

@dubai_tennis:

34 év, 2400 ccm, veterán.

Nem érdekel a pöcshosszabbítód.

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:30:02

@BPBP:

Állj ki egy nyári vasárnap délután egy kereszteződéshez. Oszt számolj.

A legjobban az tetszik, amikor a néhány másodpercnyi teljes pirosban mint a legyek, megindulnak keresztül-kasul a bringások.
Nekem mindegy, én igazából örülök, ha minél több potenciális vesedonor rója az utakat.

nowy 2011.10.26. 21:30:16

@Filhipposz: és te tudod mit jelent az az (egyébként angol) szó, hogy trillió ? Mert az eredeti angol cikkben ez szerepel.
“This implies that out of a trillion braking attempts, we have three failures,”

Másrészt magyar nyelvű cikket olvasunk itt fent,amiben a billió billiót jelent.

Kynsí (törölt) 2011.10.26. 21:34:41

@Sword: A hidraulikus táárcsafék tulbonyolított? jól beállított v fék jobb? hát ezt azért igy nem jelenteném ki. Egy városi bringán lehet tulzásnak tűnik a tárcsa de ahogy te is írtad terepen vagy dh gépen azért kicsit más a helyzet. Én is ha átülök a nagybicajról kisgépre min 3x os féktávval kell alapból számolnom tehát ha a biztosnságot nézi az ember egy tárcsás városi bicó norm gumival akárhogy nézem jobban megáll. Az meg más történet hogy az ilyet mennyire meri lekötni az ember bárhova.

Guy_Montag 2011.10.26. 21:35:26

@luciferko: na ezt már szeretem. 19 éves a gépem, pont nem a faszhosszabbító kategória . vagy lehet, hogy nálad ez még/már az.

most az a bajod, hogy az amcsik autómata váltót tesznek egy terepjáróba? vagy a 320Nm zavar?

a bicajom még régebbi.

mellesleg pont a veteránautós gyíkok szoktak faszt hosszabbítani a "kocsijukkal", én közlekedésre használom. és van hozzá alkatrész is. ot vizsgáért mennyi kenőpénzt toltál? mert kizárt, hogy az utolsó csavarig eredeti a lefényezett rozsdád. na füstöljön az a diagonal! vészfékezz vele sokat :D

Don Quixote de la Ferko 2011.10.26. 21:40:09

@dubai_tennis:
Ha nem pöcshosszabbító, miért dicsekszel vele? A kutya nem volt kíváncsi rá.

Nem érdekelnek az amcsi autók. Váltók sem. Amcsi nyomatékok sem. De ugyi nem baj? Vagy ezért is hisztizni fogsz?

Alleluja. A bringám nekem is. Újabb lényegtelen információ mindkét oldalról.

Buta vagy, de nem baj, mint említettem, rád is szüksége van a társadalomnak, ideális, egészséges vesedonor lehet még belőled.

Na pááá, további jó vergődést, jó volt olvasni a témához semmiben nem kapcsolódó baromságaidat.

midnight coder 2011.10.26. 21:41:04

@dubai_tennis: Te meg barátkozz az áttétel fogalmával, és hogy vajon miért is lehet az autókon, motorokon sebességváltó.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2011.10.26. 21:50:26

Úgy kéne, hogy az autókban lenne egy bringakompatibilis wireless fékkapcsoló, és fordítva. Így mindenki a másikét kapcsolhatná át. Nem lenne gond az előző bringás, a be nem engedő autós. :)

Guy_Montag 2011.10.26. 21:50:41

@luciferko: akkor miért toltad be ide a kohószökevényedet avagy betegágyadat?

@midnight coder:
autómata váltó 4 seb, terepváltó felezővel.

végre egy kis pezsgés :D

egyébként meg a verhetetlen ára miatt vettem a gépet, bármilyen európai vagy japán terepjáró legalább 3x annyiba kerül. csak azért mert itt magyarországon kicsit le vannak maradva bizonyos dolgokban (ilyen például, hogy a dízel jobban megéri, meg hogy amcsi verdához nincs alkatrész, és ha van drága. van, és olcsóbb, mint egy puccos deutche wagen alkatrészei)

Kinca68 2011.10.26. 21:51:19

@dubai_tennis: @luciferko: @midnight coder:
Gyerekek!
Csak nem ölitek meg mindjárt egymást?
Ez is a nácik miatt van.
Mer' ők feltalálgatnak. :)
Tessék szépen kibékülni. Most.
Aztán menni aludni. :)

Guy_Montag 2011.10.26. 21:53:04

@Kinca68: acsarogni jó, értem?

itt hatásosan lehet véleményt ütköztetni.

szépen mondtam?

ave 2011.10.26. 21:53:16

Nem hiszem el, hogy epeszu ember ilyen marhasagban gondolkodik, mint a vezetek nelkuli fek.
Mit nyer vele?? Akku kell a karhoz es a fekhez is, raadasul vezetek nelkuli radiokapcsolatot nagyon konnyu megzavarni, hiaba jon ezzel az egy a billiohoz dumaval.
Nem lehet analog modon adagolni. Akarhany fokozatot is csinal, digitalis marad.
Visszajelzes a fekkaron zero.

Hobbi projektnek nagyon jo, de remelem ezt sose fogom latni biciklin.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2011.10.26. 21:59:28

@hazug fidesznyik: Tudom, hogy ne etessem a trolokat, nade ez kiveri nálam is. Nooormális? Fáj neked ha szerencsétlen bringás átmegy a piroson? Ha keresztbe jön egy busz, az a bringás baja. Ha nem, akkor meg had menjen.

Itt Amszterdamban konkrétan megverik a bringások azt a bringást, aki nem megy át a piroson és ezzel feltartja a mögötte levőket. It's more like a guide, ahogy a művelt kalóz mondja a piros lámpára. Azt jelenti: Nézz körl, mielőtt átmész és ha elbasznak, ne pattogj.

Guy_Montag 2011.10.26. 22:00:32

@ave: egyetértek, majdnem akkora fasság, mint az alkoholmentes sör.

Guy_Montag 2011.10.26. 22:04:05

@Eltévelyedés: és mi van, ha pont azt az autót vezeted, ami pont elbassza a drótkamikazét?

elhiszed, hogy k nehéz feldolgozni?

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.26. 22:05:47

@Eltévelyedés:
Hehe!
Mondjuk az hozzátartozik az igazsághoz, hogy Hollandiában a piroson átkelő biciklist, max egy másik bringás üthetné el! :)

www.youtube.com/watch?v=n-AbPav5E5M&noredirect=1

:)

BlahBlah 2011.10.26. 22:07:52

@Jofiu: vagy egy tour de france-on mi történne, ha összeakad :)

de ha máshol átvennék, akkor egy forma1,motogp,indycar

st37 2011.10.26. 22:14:32

A ficko a rendszert nem kerékpárra találta ki, hanem pl. vonatokra. Ez csak az ötlet tesztje.

Aligha lesz piaca, kivéve, ha ipod/iphone segítségével is müködik. Akkor majd megveszik az apple buzik

tocibacsi 2011.10.26. 22:16:04

@Hack.Elek: én meg értem az előnyeit, de egy kib*ott EKG-t nem tudtak eddig wirelessre megoldani a T. Fejlesztő kollégák... Amúgy egy kábel szerintem épp elég egyszerű, hogy biztonságosnak tekintsük, míg tetszőleges kábelmentes összeköttetéshez kell valami elektronika, azokat valami proci vezérli, bennük több millió tranzisztorral... szóval szeritnem egy kábel csakúgy nem megy tönkre, egy ilyen eletronika meg igen... érted?! Azon aggódsz, hogy sáros lesz a cipőd a földúton és most gólyalábakban gondolkodsz... és vaze: egy repülő esetén pont a szándékos zavarás kivédése lesz az elsődleges szempont... ha valaki ott tart, hogy már kábelt vagdos, akkormár g*cire mind1... és nekem azt se mondjad, hogy egy forrfül, egy sorkapocs egy böszöm csavarral előbb fingik meg, mint egy komplex elektronika...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.26. 22:18:10

@monyon le: nekem is a bauer bike jutott eszembe:-))
elöl egy fémrudazat amia agumit nyomja hátul meg kontra,100 éves biciklik is működnek.

Martian (törölt) 2011.10.26. 22:19:35

@tocibacsi: "én meg értem az előnyeit, de egy kib*ott EKG-t nem tudtak eddig wirelessre megoldani a T. Fejlesztő kollégák..."

A TF-en láttam ilyet (mobilnetes), de nem tömegtermék...

tocibacsi 2011.10.26. 22:21:13

@ave: tökéletesen egyetértek, de azé a digitális dolgokat enniyre nem kéne lehordani, egy pontosan ugyanilyen értelmetlen és idióta projekt keretében simán elő lehet állítani 2^32 állapotú (4.2 milliárd), forszfídbekkes fékkarokat is :D

tocibacsi 2011.10.26. 22:22:15

@st37: ja, csak ha van egy bejövő hívás, nem tudnak majd fékezni... :D és akkor messze esik majd az alma a fájától...

tocibacsi 2011.10.26. 22:24:53

@Martian: nem azt mondtam, hogy nincs, hanem azt, hogy megbízhatóan nem működik... én a teljes világpiacot láttam, MEDICA, Düsseldorf... 2005 óta minden évben...

csg67 2011.10.26. 22:30:15

Pár év múlva egy bicikliszervizben:

- Jó napot kívánok!
- Magának is, mi a problémája?
- Egy ideje a fékkel az a prob...
- Hermanns-féle vagy hagyományos?
- Természetesen elekronikus!
- Jó, mert a régi típussal már mi sem foglalkozunk, azt szereltesse a minden kocsma előtt tébláboló Lakatosokkal! Elvégre az internet korában élünk, nem?
- Na igen! Éppen ez lenne a baj, a múltkor az egyik hipermarket előtt mentem el és a fék WiFije bekapcsolva maradhatott, mert letöltött valami frissítést a fékerőszabályozóra. Azóta időnként minden ok nélkül néha fékez. Nem értem mi lehet a baj...
- Hol szokott fékezni?
- Hát az utcán, amikor tekerek..
- Nem úgy értem, mindig ugyanott, vagy rendszertelenül?
- Ja, ahogy most mondja tényleg mindig ugyanott, az áruház parkolójában, meg itt a sarkon is!
- Akkor már értem, a saron a kerítés mögött is van egy áruház, szerintem beszedett egy direkt-marketing cookiet, ezért fékez le a bicaj, ha az adott áruházlánc közelébe ér. Mindig mondom, hogy a fékkar és a féktárcsa WiFijét is legalább 512 bites autorizációval kell védeni, különben bárki feltöri egy iPod XV5-tel is...
- És ez legális?
- Feltörni a titkosítást?
- Nem, az áruházláncnak ilyen szoftvereket telepítenie a tudtom nélkül?
- Persze, a parkoló bejáratánál ki van függesztve -EU előírásszerűen- a felhasználási feltételeket tartalmazó link, ha onnan letölti, akkor megtalálhatja benne, hogy ez teljesen szabályos abban az esetben, ha a felhasználó nem védi az eszközeit titkosítással!
- De hát ez szemétség!
- Még szerencséje, hogy nem a szoftverrendőrség fedezte fel egy közúti ellenőrzés közben, hogy nem az eredeti CE minősítésű fékerőszabályozó szoftver fut a gépben, mert akkor még meg is büntethetik! Pláne, ha balesetet okoz a fékezésssel, akkor a bicajt is elkobozhatják és a kötelező baleseti biztosítása is a legmagasabb dijtételbe fog ugrani!
- De ha elkobozzák a bicajt, akkor minek fizetnék biztosítást?
- Jövőre mindenkinek kell, nem csak a járművekkel közlekedőknek, nem hallott az új adótörvényekről?
- Ne már, a gyalogosoknak is?
- Igen, nekik is, orvosi vizsgához kötik a biztosítást, akinek nem elég gyorsak a reflexei, vagy bottal, esetleg járókerettel közlekedik, annak eleve magasabb kategóriát állapítanak meg.
- Na ezt inkább hagyjuk, térjünk vissza a fékemhez, mit lehet vele kezdeni?
- Újra kell telepíteni a rendszert. Milyen oprendszeren fut? Symbian, RIM, Mobile vagy esetleg Apple?
- Á, ez egy kínai klón, Linux van rajta, de felírtam a torrent oldal címét, ahonnan le lehet tölteni a telepítőjét.
- Az jó, küldje át a mobilomra a címet, de ne WiFin próbálkozzon kapcsolódni mert bent az üzletben túl nagy az interferencia és a sávszélességet is megeszi a sok első-hátsó fék szett vezérlő, amiket biztonsági okokból nem lehet kikapcsolni. Szóval nyomja át SMS-ben, és akkor holnap délre kész leszek vele.
- Már küldöm is a címet. Mennyibe fog kerülni?
- Ez nem nagy munka, százezerből biztosan kijön, még akkor is, ha vírusmentesíteni kell...
- Ez tényleg kedvező, de szeretnék róla számlát, tudja a bicaj nekem munkaeszköz, futár vagyok.
- Ja, az úgy már más, akkor nem csak munkadíjat kell felszámolnom, de a telepítésnek a 67%-os ÁFÁ-ját is, mivel munkaeszköz, ezért a Nemzeti Közlekedési Hatóság területileg illetékes vizsgaállomásán be kell mutatnom a Nemzeti Hírközlési Hatóság frekvenciahasználati engedélyét, amit előzőleg ki kell váltanom az adott típusra. Mivel ez nem EU-s termék, ezért előbb típusengedélyt kell hozzá szerezni a...
- Jó, jó, akkor inkább nem kérek róla számlát, de akkor meg tudná zsírozni az első kerék csapágyát, mert néha nyikorog?
- Én megzsírozhatom, ha tud hozzá szerezni a Nemzeti Környezetvédelmi Hivataltól zsírfelhasználási kvótát... Esetleg meg tudom csinálni szuprevezető mágneses lebegtetésűre és akkor soha többé nem kell zsírozni.
- Egy haveromnak volt olyan csapágya, de elég drága volt bele a folyékony hélium...
- Á, az egy elavult típus volt, már vannak olyan magas hőmérsékletű YBCO mágnesek, amiket télen szinte nem is kell hűteni és fél deci folyékony nitrogénnel simán elmennek egy hétig, ha a hőszigetelés nem sérül meg. Az ára pedig még alacsonyabb is mint a zsírkenésű csapágyé.
- De mitől ilyen drága mostanában a hagyományos csapágy?
- Mióta a Nemzeti Környezetvédelmi Hatóság külön adóztatja a zsírzást, és a hagyományos csapágy termékdíját is a kétszeresére emelték a szupravezető mágnesek előtt megnyílt az út...
- Aha, akkor már értem... Meggyőzött, tegye be az új csapágyat is, de készen lesz vele holnap délig?
- Persze, hagyja csak itt a gépet nyugodtan.
- Köszönöm, viszlát!
- Viszont látásra uram!

Guy_Montag 2011.10.26. 22:42:54

@csg67: na végre értelmes tartalom!

tocibacsi 2011.10.26. 22:43:51

@csg67: hehe... de a szomorú az, hogy tényleg erre tartunk, a seggünkbe tolt véreres marketinglófaszt jelenleg tárcsaféknek híjják...

Guy_Montag 2011.10.26. 22:48:14

@BPBP: virág elvtársnak ősz szakálla van?

djlacee · http://www.ikvahir.eu/ 2011.10.26. 22:49:10

a cikkhez: hát végülis arra is van esély, hogy a bovden elszakad

Tímár Mihály 2011.10.26. 22:49:20

Ez mekkora marhaság! Inkább vezeték nélküli vízcsap kellene! Olyan ritkán vannak a kék kutak már, hogy néha mind a két kulacsom kiürül egy hosszabb túrán. Ha lenne vezeték nélküli vízcsapom, akkor viszont nem kellene kulacs se. Otthonra meg jó lenne egy vezeték nélküli sörcsap...

Guy_Montag 2011.10.26. 22:51:31

@Tímár Mihály: meg egy vezeték nélküli plazmatéjvé!

és mi lesz, ha feltalálják a vezetéknélküli vezetéket? az minden problémát megold!

madbence · http://napszemuvegbe.tumblr.com 2011.10.26. 23:13:23

Tul nagy a szerkezet. Ha nem lenne ekkora, siman eletkepes lenne. Mar ugy ertem, hogy a vezeteknelkuli technologia van olyan fejlett, hogy olcson es megbizhatoan csinalja az adatatvitelt.
Ugye a kozeg zajos, egy kicsi ado pedig nyilvan gyenge jelet tud produkalni, alacsony jel/zaj viszonnyal. A megfelelo algoritmusokkal (kodolassal) ez a szam tetszolegesen kiterjesztheto, azaz siman el lehet erni egy vezetekes csatorna minoseget is. (es ehhez nem kell kulonosebben draga hardver)
Kvazi elobb fog elutni egy auto, mintsem hogy rossz vetelt produkaljon a fek.

igazi hős 2011.10.26. 23:18:48

@Boston2: Szórt fényű lámpát még csak-csak, de irányított fényű lámpát nem villogtatunk. Nem azért mert szabálytalan, hanem mert kurva zavaró. Még a szembejövő bringásnak is, az autós szeme még lejjebb van.

igazi hős 2011.10.26. 23:29:06

@midnight coder: Mi a baj az éjszakai parkolással? Nekem zárt, meleg térben éjszakázik a bringám, míg az autóm kint áll az utcán. Meg is hálálja a törődést, mert simán legyorsulja a dugóban állókat.

igazi hős 2011.10.26. 23:38:40

@Kinca68: Ne ájuljunk már be, a fékezésnél a leggyengébb pont a gumi-út kapcsolat. Bármilyen jó a féked, ha a gumi megcsúszik, akkor cseszheted. Egy közepes V-fék is elég, hogy megállj 70-ről. Egy jó V-fék, elég, hogy sokszor megállj 70-ről. A tárcsafék vizes-saras környezetben jobb a V-féknél, mert kevésbé koszolódik, cserébe sokkal jobban terheli a kereket, a küllőket.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.10.26. 23:45:04

@igazi hős:
Nappal. Különben errefelé nem vesznek észre.

igazi hős 2011.10.26. 23:56:23

@midnight coder: Én is naponta megyek az Üllőin, de az autós, akit elhagyok, az nem előz vissza többé reggeli csúcsban.

igazi hős 2011.10.27. 00:04:30

@Martian: Ezen csiszolj egy kicsit: ha visszaváltasz, akkor nagyobb erő ér hátulra. Mekkora zárvány volt a tengelyben?

Martian (törölt) 2011.10.27. 00:05:13

@tocibacsi: azt is a telemetrikus rendszert is ismered, amit a SOTE TE terhelésélettan laborban használnak (mobilnetes)?

hallari 2011.10.27. 00:46:26

@Charlie Brown: azt hiszem ráhibáztál a kapitalizmus egyik lényegi elemére. "Gyártsunk olyat, amire monopóliumunk van, tehát mi szabjuk az árakat és csak mi javíthatjuk. A javítás persze olyan drága, hogy inkább újat kell venni."

Martian (törölt) 2011.10.27. 00:46:50

@igazi hős: az áttétel-nyomaték kérdésen én is elgondolkodtam... talán kisebb áttétellel az indító lökés gyorsabban átér a holtpontba, így finomabb és egyenletesebb az indítás, mint nagyobb áttételnél a "rángató rúgás" alatt.

Perillustris 2011.10.27. 01:16:02

@luciferko: "nem oszt, nem szoroz a bringások közlekedési morálján és KRESZ tudásán"

A teljesen általános gyorshajtás, a szabálytalan parkolás, s - horrible dictu - a piroson átmenés milyen morálra és KRESZ-tudásra utal az autósok esetében?

Egy kis videó, mert ilyen persze nincs is: youtu.be/FAXd8xNaWtI

Ez épp csak kettő.

A kerékpárosok morálja-szabálykövetése nem jobb, és nem rosszabb. Tudom, nehéz ezt lenyelni, mert te a piroson azért mész át, mert beléd jöttek volna, meg a 60 az igazából alig több mint 50, stb. Unalmas.

Steerio 2011.10.27. 01:43:26

@Perillustris: valamint a harmincas tábla az "kinthagyott", autópályán életveszélyes betartani a százharmincat, és hát persze hogy a zebrán parkol le, szabad is, hiszen máshol nem volt hely!

Steerio 2011.10.27. 01:46:58

@Perillustris: Arról meg ne is beszéljünk, hogy a rádióban teljesen elfogadott, és az időjárásjelentéssel egyenértékű a gyorshajtást elősegítő traffipaxinfó, ami egész egyszerűen nem fér a fejembe. Ahogy a hasonló célt szolgáló villogtatás sem.

Hiszen minden barom, aki mást büntetlen gyorshajtáshoz segít, a saját életét teszi kockázatosabbá. Persze ez nem gond, csak az a kurva bringás, az ne merjen pirosnál jobbra kanyarodni!

Reggie 2011.10.27. 05:43:08

@Steerio: Majd, ha a rakparton merik a gyorshajto kerekparosokat, akkor rajossz, hogy mi a kulonbseg a megelozes es a penzbehajtas kozott...

Lumieres 2011.10.27. 05:46:01

Miért tárcsafékkel próbálkozott? A dobfék esetében az egész elektronikát (vevő) be lehet tenni az "dobba".

Dobféknél a villába kerülhet az egész "szappanos" doboz.

3x tévesztés: Ha beduplázza a jelsűrűséget (két jel közti időközt lefelezi, akkor elérhető, hogy egymilliárdból háromszor "hibázzon", vagyis várhatóan soha életében...

Lumieres 2011.10.27. 05:49:35

A dobféknél pedig már azonnal ott a tekercselhető áramforrás, ami úgy fékezhető, hogy közben energiát termel mondjuk a villába épített akkumulátorokba.
Remélem segít a formatervezésben is.

Reggie 2011.10.27. 06:24:10

@Lumieres: Hat ez nem teljesen igy van. Pont az adatatviteli technikara vonatkozott a kutatas, ami lefedte az ilyen primitiv minosegjavitas koret is, nezd meg az eredeti cikkben linkelt szamitott es mert ertekeket es adatatviteli modszereket.

hörgőszelep (törölt) 2011.10.27. 07:06:08

A lényeg az, hogy lehetőleg sokkal bonyolultabb, sokkal "modernebb", de sokkal drágább és csak rövid élettartamú legyen, különben nincs értelme gyártani. Most szedtem szét egy ún. ULTIMATE CHOPPER-t, ami különben nagyon jó kis őrlőgép,de a kapcsolókart úgy méretezték, ( kis ravasz mérnökök!!) hogy a legkíméletesebb használat mellett is 5-6 év után lehetőleg eltörjön. Van ragasztóm, esztergám, marógépem, tehát én meg tudom javítani, de akinek nincs, az eldobja és vesz esetleg 15 rugóért egy újat...! Bravó, szép új világunk.

LEndy 2011.10.27. 07:06:22

Vázmentes bringa a tuti...

LEndy 2011.10.27. 07:10:18

Azért megnézném, hogy egy külső zavarás miatt mondjuk fog egy satut. Nem fogok rohanni ezért a cuccért, bár jó ötletnek tűnik végső soron.

Vagy amikor merül az elem... :-)

nowy 2011.10.27. 07:59:06

@Reggie: Elárulnád mit nyersz vele,ha 50 helyett 70-nel mész a rakparton ? 1 percet ? 2 percet ? Arról nem beszélve,hogy van pár zebra,ahol nem ártana, ha meg tudna állni az autós.

bodzapuska 2011.10.27. 08:16:39

@Teszt.Elek:
"'99.99999997 per cent reliable':
Ez tízmilliárdból 3, az eredeti cikkben,pedig:
"99.999999999997 százalékos megbízhatósággal működik"
ez 100 billióból 3szor nem működik.Szóval tök jó a cikk,csak ha számokkal,meg százalékban kell kifejezni,az már túl bonyolult...Akkor most hányból hányszor téveszt?Nem mintha a 10 milliárdból 3 nem lenne elég jó.(Napi 1000 fékezéssel is >270000 évig húzza)
Szvsz egy hagyományos bovdenes féknek nincs ilyen jó megbízhatósága.

GG81 2011.10.27. 08:23:02

@djlacee: :-)
erre is hivatkoznak a fixisagyúak... :-) fixit a pályára, NEM a forgalomba!

nowy 2011.10.27. 08:33:31

@bodzapuska: ne tévesszük már össze a csilliárdnyi pingelést és fék valódi kipróbálását !

Ebzon 2011.10.27. 08:38:00

Megnyugodtam. Az itteni hozzászólásokból kiderült, hogy a biciklisek megállak a pirosnál. Viszont kicsit ideges is lettem, mert ezek szerint színvak vagyok. Hozzáteszem, láttam olyat aki megállt és megvárta a zöldet(na de hányat???1-2?)

Ebzon 2011.10.27. 08:42:01

@Perillustris: Ebben igazad van, csak a biciklisre az autósnak odakell figyelni és egy ilyen országban.......

harmincas 2011.10.27. 08:45:11

Ilyen egy elcseszett baromságot... miért, miért lenne szükség egy egyszerű, könnyű, olcsó, mechanikus, és szinte soha meg nem hibásodó fék helyett egy bonyolult és drága elektronikus rendszerre, amivel ezer probléma és hiba lehet? (Én csak nyári és hétvégi kocabicajos vagyok.)

A Leander-tölgyi M-Bear 2011.10.27. 08:48:54

defektmentes abroncsot kellene kitalálni.
durván terepezek, ott havonta kapok 1-2 defektet, kipróbáltam a legdrágább abroncsokat, zselét, spray-t, azt a pvc-szerű defektgátló szalagot is, de szarra se jó egyik sem.

Németh András 2011.10.27. 09:07:53

@csg67: ez nagyon jó (de megjegyezném hogy nagyon pihent az agyad)

papugaja 2011.10.27. 09:11:54

Engem az érdekelne, hogy lehet-e majd távolról, kényelmesen otthon a fotelben ülve is fékezni az iFonomról.

Don Quixote de la Ferko 2011.10.27. 09:44:45

@Perillustris:

Óvoda középső csoportos szint:

De a zautósok is átmennek...
De a zautósok is lemennek...
De a zautósok is felmennek...

Lehet. Nem ez volt a téma, de ez ne zavarjon.

Igazából szeretem a költséghatékonyságát a hozzád hasonló észlényeknek.
2 vese, szív, csontvelő, máj cirka 10 ezer forintért. Megéri egy lökhárító fényezése 4-5 ember továbbélésért az okos, "deazautós is átmegy" érvrendszerrel rendelkező vesedonor kivasalása után.

Ébresztő, 1 tonna vassal mész szemben és a fizika nagyobb úr, mint a lámpa amivel nem foglalkozol.

citrix 2011.10.27. 09:51:34

Ez az új megoldás végre a bringákon is lehetővé teszi az ABS,ESP rendszer alkalmazását.Eddig se volt olcsó egy drótszamár(100e-nél indul egy használható),ez picit drágítja majd.De nyilván jobb lesz,ahogy egy új Honda ESP-s 4 hűtött tárcsafékje se hasonlít a Trabant 4 dobfékjéhez.Nagyon nem.Az más kérdés,hogy a bringák már ma is igencsak kapósak a fúvóshangszereket kedvelő ám rövidlátó jóarcú gyerekek között:trombitának nézik és megfújják.

Perillustris 2011.10.27. 10:06:49

@luciferko: "Nem ez volt a téma, de ez ne zavarjon."

Mókás, csak tudnám, hogy a poszthoz ki keverte ide már megint a piroson átmenést.

GG81 2011.10.27. 11:12:13

@Perillustris: végülis másnak sem szúrja ezexerint a szemét... :-DDD

közösperonos átszállás 2011.10.27. 11:18:38

@luciferko: "Nem ez volt a téma"

vs.

"Ez talán azért lehet, mert az autósnak meg kell várni a zöldet."

órarugógerincű felpattanó 2011.10.27. 11:35:22

@luciferko: Na. Vannak ott még szemek, hasnyálmirigy, tüdő, miegymás.

Perillustris 2011.10.27. 12:34:29

@órarugógerincű felpattanó: Sőt, aranyfog, karóra, pénztárca, mobiltelefon is.

Schmitt Plág 2011.10.27. 14:47:14

olyat nem lehet hogy én otthon ülök a fotelban joystickkal a kezemben és elküldöm a bringámat (wireless!! ez fontos!!!) tekerni egyet...?

Reggie 2011.10.27. 17:14:52

@nowy: Nyilvan semmit, de gondolj a lagymanyosi hidon talalhato 30-ra, ami abszurd es nevetseges, vagy a ferihegyi repterre vezeto uton a veletlenszeruen es ertelmetlenul elhelyezett nehany meternyi 50-es szakaszokra. Az utobbival az a baj, hogy ezek kornyeken tablak erdejevel talalkozol, tehat konnyu veletlenul is elnezni, vagy ha eszre is veszed es nem akarsz hirtelen nagyot fekezni, akkor par meterre meg nem megfelelo a sebesseged es mar megy is a birsag. Ezek a tablat egyertelmuen nem azert vannak kint, mert van ertelmuk, hanem lehet penzt beszedni.

Perillustris 2011.10.27. 20:53:46

@Reggie: Tudod, én ezt készséggel el is fogadom, csak az a tüske, hogy ha én írom be, hogy rengeteg esetben értelmetlenül "fogják meg" a kerékpárost, pedig létezik olyan forgalomtechnikai megoldás, ami tipikus win-win szituációt eredményez(ne) a közlekedésben, akkor rögtön jön egy vagy több rezidens troll, aki csak azt képes beböfögni, hogy ezek a bringások már megint extra jogokat akarnak. Pedig dehogy.

nowy 2011.10.28. 00:29:10

@Reggie: Igaz,hogy vannak teljesen értelmetlen táblák és szakaszok,de sajnos, a még jól kitáblázott helyeken is akár percenként képes pityegni a traffipax.

winyettyu 2011.10.28. 20:20:46

@Kinca68: ez csak abban az esetben van így, hogy a tárcsafékes bicajt nyugodt szívvel elengedem a hármashatáron/mátrában/akárhol, mikor a v-fékessel nem mernék akkora sebességgel menni.:)

Guy_Montag 2011.10.29. 06:33:29

szerintem meg bakfity.

nemjogasz 2011.10.29. 15:46:59

@10 000:
@Filhipposz:
Igen, tudom, hogy az angol "billion" kifejezés magyarul milliárd, azaz ezer millió, azaz 10^9, a magyar billió pedig milliószor milliárd, azaz 10^15.
Ha vettétek volna a fáradtságot, és megnézitek, hogy a postban lévő számot, idézem:
"99.999999999997 százalékos"
Ha összeszámoljátok, akkor a 7es előtt 11 db 9-es van a tizedespont után. Ez azt jelenti, hogy a hibaszázalék 3*10^-12 (háromszor tíz a mínuszt tizenkettediken)
Hibaszázalékot úgy számolunk, hogy hibaszám/próbaszám*100. Próbaszám legyen x, mivel nem tudjuk, jól fordította-e a billiót.
tehát 3/x*100=3*10^-12. Ezt megoldva látjuk, hogy x=10^14, ami egy nagyságrenddel tér el a magyar billiótól, mig a milliárdtól 5 nagyságrenddel, így valószínűbbnek láttam a 10^15 jelentését a billiónak.

10 000 2011.10.30. 06:33:58

Lenyűgöző amit matekból előadtál. Főleg az a nagyvonalúság, hogy ha nem boldogulsz a megoldással, akkor egy rossz számítást kinevezel jónak. Ennél a bringánál végül is mindegy. Ha majd a levegővételeid számát kezelik úgy, hogy egy nagyságrend eltéréssel nem foglalkoznak, akkor azért reklamálj!

Guy_Montag 2011.10.30. 07:21:11

van ennek a találmánynak valami értelme?
illetve a találmány szóval vitatkoznék. ez maximum fejlesztés, méghozzá kb. olyan, mintha sajtreszelővel almát reszelnék, és azt mondanám, feltaláltam az almareszelőt.

"olyan, mint sajtreszelővel maszturbálni. szórakoztató, de leginkább fájdalmas" :D
nem pontos az idézet.
süti beállítások módosítása