Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Fél óráig ingyenesek lesznek a budapesti biciklik

2011.09.22. 15:28 - Földes András

Aláírták a budapesti kerékpárkölcsönző-rendszer támogatási szerződést, így 2013-tól a világ fejlett városaihoz hasonlóan nálunk is működhet a környezetbarát közlekedési hálózat. A rendszer kiépítéséhez szükséges 900 millió forint európai uniós támogatásról szóló szerződést Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára; Dr. György István, városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója írta alá az Autómentes Napon, a forgalom elől lezárt Alkotmány utcában.
 
A Budapest Bicikli, azaz Bubi névre hallgató rendszerben bárki elvehet a belvárosi önkiszolgáló gyűjtőállomásokról egy közbringát a városon belüli utazásokhoz. Az első ütemben 74 állomáson több mint ezer kerékpár áll majd. Budán 15, Pesten 58 és a Margitszigeten egy állomást telepít a Budapesti Közlekedési Központ.
 
A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek a gyűjtőállomások, a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa a Dózsa György útnál, a Városliget vonalában lesz.
 
Cél, hogy egy bringát sokan használjanak
 
A speciális alkatrészekből összeszerelt közbringát regisztrált és alkalmi BuBi használók a nap 24 órájában, a hét minden napján, egész évben igénybe vehetik. A cél az, hogy a kerékpárok csak az utazás idejére legyenek használatban, és minél többen használják ugyanazt a bringát egy nap. A kerékpárok használata az első 30 percben ingyenes lesz. A BuBi kerékpárok használata a néhány perces utazásoktól egészen a több órás használatig terjedhet.
 
A BuBi célja, hogy olyanok számára biztosítsa a városi kerékpározás lehetőségét, akik nem tudják valamilyen okból saját biciklijüket használni, például mert vonattal járnak be Budapestre, hegyen laknak, a nap valamely szakában kénytelenek más közlekedési módot használni, esetleg nincs még saját biciklijük. A fejlesztéssel egyidejűleg a Belváros kerékpárosbarát fejlesztésére is sor kerül.
 
A Bubi uniós támogatása 900 millió forint, melyet az Európai Regionális Fejlesztési Alap biztosít az Új Széchenyi Terv keretében, az önrészt a Fővárosi Önkormányzat biztosítja a BKK számára.
 
Más európai városokban is
 
A hétvégén indult el az észak-franciaországi Lille városának közösségi kerékpárkölcsönző rendszere is. 1100 kerékpárt helyeznek el összesen 110 önkiszolgáló terminálnál. A terminálok egymástól 300 méterre találhatóak. Ha a kívánt állomáson már nincs szabad hely, egy képernyő jelzia három legközelebb fekvő, szabad hellyel rendelkező állomás elhelyezkedését.
 
További háromezer bicikli lízingrendszerben kölcsönözhető. Ezeknél (mivel nem
automatikusan záródó termináloknál helyezik el őket) lopás ellen U-lakatot biztosítanak és a hátsó kerék kulccsal zárható. Amellett, hogy a zárak védik a kerékpárt, 200 eurós biztonsági letétet alkalmaznak, amelyet kár és lopás esetén hívnak le.
 
A kerékpár előfizetési ára 1,40 euró egy napra, 7 euró hetente és 36 euró egy évre. Az ilyen előfizetéssel rendelkezők számára az első fél óra ingyenes, az utas, ha nem viszi vissza 30 percen belül a kerékpárt, akkor a plusz fél óra után fizet 1 eurót. Előfizetni az interneten vagy bármely állomáson, bankkártyával lehet.
 

Hosszú távú bérlés esetén az árak 5 eurótól 36 euróig terjednek. A V’lille-nél mód van arra, hogy kerékpárt béreljenek és otthon tárolják: az 1 hónapos bérlés 5 euró, a 9 hónapos 27 euró, az éves 36 euró. 

Címkék: budapest bubi bérbicikli

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr453246001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GRAND 2011.09.22. 16:02:44

Budán kevésnek tartom a 15 terminált, pláne, ha terület arányában nézem.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.09.22. 16:22:32

Írták, hogy kamerákkal figyelik majd a biciklitárolókat. Kíváncsi leszek, ez elég lesz-e a fémgyűjtők távol tartásához. Elvégre arcába húzza a kapucnit, és már fűrészelhet is.

htgkw 2011.09.22. 16:26:02

Ha terület arányában nézzük, akkor nem kevés a 15 állomás. A BuBi állomások tervezett helyei és azok hatásterülete térképen megtekinthető a

www.parking.hu/dok/kerekpar/kkkr/kkkr_bp_terkep.pdf

web címen.

k_attila78 2011.09.22. 16:40:55

30 perc alatt hány piroson tudnak átmenni majd a hülye biciklisek? meghogy járdáznak-e majd az ilyen típusú biciklikkel az a kérdés... Lesz-e egyáltalán rendszám ezeken a gépeken?

ex-dr. vuk 2011.09.22. 16:44:08

@k_attila78:
"30 perc alatt hány piroson tudnak átmenni majd a hülye biciklisek?"
Attol fugg, hogy merre mennek. Mondj egy utvonalat, hogy konnyebben ki tudjuk szamolni neked ;)

Styxx 2011.09.22. 16:47:14

@k_attila78:
Lesz rendszám: "k_attila78" felirattal. Apróbetűkkel még annyi: "Minden biciklist lehülyéző gyökér"

htgkw 2011.09.22. 16:48:51

Nem lesz rendszám.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.09.22. 16:53:18

@k_attila78: annyira tele van már kocsival a város, hogy minden újabb biciklisnek örülni kell, aki nem egyedül terpeszkedik egy 4-5 személyes autóban, miközben folyamatosan szennyezi a levegőt

ex-dr. vuk 2011.09.22. 16:58:25

@spontan: te meg uj lehetsz itt. ez csak olaj a tuzre, a trollokat nincs mirol meggyoznod :)

spontan · http://erdekessegek.info 2011.09.22. 16:59:53

@vuk_: adtam neki egy esélyt, hátha nem troll :)

ex-dr. vuk 2011.09.22. 17:15:45

@spontan: mar az elso mondatabol vilagosan kiderul, hogy az.

Devil 2011.09.22. 17:19:09

Komjadi uszodahoz is jo lenne egy... Meg par P+R parkolohoz - ahhoz a keveshez ami van, nem kell sok :)

fagzal 2011.09.22. 17:21:44

Hát kiváncsi vagyok, mennyi idő alatt lopják el / teszik tönkre majd őket...

Devil 2011.09.22. 17:23:12

@spontan: En orulok is! Minden egyes bringassal tobb hely marad az aszfalton meg a BKVn!
Bar en nem szivesen bicajozok - a belvarosban - mert sok a kocsog meg a bunko bicajos es a forumok is tele vannak uldozesi manias es/vagy zold-terrorista varosi gerilakkal.
A bicikliutak meg neha rohejes minoseguek.

ex-dr. vuk 2011.09.22. 17:58:08

@Devil: "en nem szivesen bicajozok - a belvarosban - mert sok a kocsog meg a bunko bicajos"
Ennyi erovel ki se menj az utcara... tele van kocsog es bunko emberekkel, barmerre jarsz, akarmivel kozlekedsz.

_B_ 2011.09.22. 20:49:44

BuBi helyett PeBi-nek kéne hívni, mert pont Buda marad ki belőle:)
A "C" populáció erős jelenléte miatt 1 hetes felezési időt jósolok a friss vas állománynak...

igazi hős 2011.09.22. 21:52:23

@GRAND: Ma voltam fogorvosnál az Orbánhegyi út közepén. Nem egyszerű út, pedig az még csak az alja a hegynek. Szerintem kevesen fognak a hegyen (I., II., XII. kerület nagyobb része) bringázni, azok meg saját bringát hajtanak. Ezt levonva akár arányos is lehet, persze térképen kéne látni. Aztán meg fél év alatt kialakul egy valós használati térkép, ami alapján lehet bővíteni.

igazi hős 2011.09.22. 21:55:34

@Devil: P+R-hez minek? Az azért van, hogy letedd az autót _lehetőleg minél messzebb a központtól_ és menj tovább BKV-val. Ezzel szemben a bringakölcsönző a Belvárost célozza meg, ott van elég nagy sűrűség, hogy kis távolságokra kiváltsa az autót vagy a tömegközlekedést.

krampam 2011.09.23. 00:16:35

ÉLJEN!
Ennek nagyon örülök, csak győzzem kivárni. Szerintem ez az egyik legnagyszerűbb városi találmány. Az biztos, hogy én ki fogom használni.

:)

Maisie MacKenzie 2011.09.23. 08:19:45

@_B_:

"mert pont Buda marad ki belőle:"

Pedig Budán biztosan népszerű lenne, de csak egy irányban! :-)

Lefele sokan használnák, ezért a magasabban lévő tárolókat napközben sűrűn kellene utántölteni bringaszállító teherautókkal.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.23. 11:53:05

Kerékpáronként 1.100.000.-Ft -ra jön ki.
Senki ne higgye, hogy ez a környezetvédelemről szól.

Maisie MacKenzie 2011.09.23. 12:34:11

"A terminálok egymástól 300 méterre találhatóak. Ha a kívánt állomáson már nincs szabad hely, egy képernyő jelzi a három legközelebb fekvő, szabad hellyel rendelkező állomás elhelyezkedését."

Szívás, ha nem tudod leadni a bringát és keringeni vagy kénytelen, vagy fizethetsz a plusz használatért!

htgkw 2011.09.23. 12:53:01

@newtehen:
Kicsit lehetne pontosítani, hogyan jött ki az 1.100.000 Ft / bringa ár? Ebben ugye benne van a tervek elkészíttetése, engedélyek költsége, a bringát tartó oszlopok és terminálok költsége, a hozzá tartozó informatikai háttérrel? Továbbá a fenntartáshoz szükséges eszközök költségei (szerszámok, elosztó kocsik, szerviztelep). Továbbá az állomások kiépítésének költsége - kivitelezés. Ha ezekkel is számolsz, akkor mennyi az eredmény? Ha jól tudom ez is benne van a pályázat költségei között.
Valahol a környezetvédelemről is szól. De leginkább egy jobb közlekedési rendszerről, élhetőbb városról.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.26. 11:29:17

@htgkw: "Továbbá a fenntartáshoz szükséges eszközök költségei"
Nem. Ez csak a létrehozás költsége.

De rajtad már nyomott hagyott az, hogy olyan világban nőttél fel, ahol természetes, hogy egy vasoszlop földbe betonozása 7 számjegyű költséggel jár...

A költségeket is így számítják. Pld a MÁV-nál a viteldíj/utas hányadost, ahol nem részletezik, hogy ez most a jegyvizsgáló bére, vagy a villanyoszlop festésének arányos költsége.

Itt az a lényeg, hogy ezért az árért hány kerékpár lesz. Az informatikai háttér senkit nem hat meg, azt nem lehet tekerni.
De a szoftvert egy Műszaki szakon végző egyetemista talán megírja ingyen is, mint vizsgamunkát...

igazi hős 2011.09.26. 22:53:55

@newtehen: Némileg egyszerűen látod a világot. Ha netán az a remek egyetemista ingyen is megírná a programot, attól még a bringatárolókat összekötő hálózat nem hiszem, hogy megoldható lenne vizsgamunkaként. Áramellátás, valami elég strapabíró kommunikációs egység (esőben és 50 fokban egyaránt működjön a rendszer), kártyaolvasó terminál, mindez a hazai viszonyokhoz egy vandálbiztos csomagolásban. Ráadásként nagyon kis szériában. Könnyen összejön az a 7 számjegyű eredmény.
Másrészt nem bíznék pénzt egy ilyen szintű "egyetemista összerakta" rendszerre és itt sok pénzről van szó. Nem csak a befizetett bérleti díjakról, az identitások is értékek, én legalábbis nem szeretném, ha a nevemben villámgyorsan kölcsönöznének egy tucat bringát, ami többé nem kerül vissza.

htgkw 2011.09.27. 08:31:54

@newtehen:
Egy "kicsit" egyszerűsítettél. Tényleg csak a bringákat lehet tekerni, de a gondolatmenetedet továbbvíve a kocsim értéke évente nem kis összeggel nő a beletankolt benzin ára miatt.
Az informatikai háttér megírásához kérlek mutass egyetemistát. Aztán rögtön néhány tervezőpalántát is, akik diplomamunkaként megrajzolják a terveket. Aztán néhány munkást, akik nyári gyakorlatként megépítik.
A projekt eleme nem csak a rendszer kiépítése, hanem a működtetés biztosítása is. És ebbe bizony beletartozik pl. az elosztókocsik megvásárlása.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.28. 14:25:59

@igazi hős: , @htgkw:
Szánalmas. Valszeg hollandiában és más helyeken ezért vannak ebből működő rendszerek, mert ott fogják, és megcsinálják. De idehaza a magadfajták fröcsögik csak, hogy egy biciGli bizony 7 számjegyű lesz, és csak így lehet, mert hűha.
Tudod, hogy akár fűnyírót is kölcsönözhetsz? Menj már be pld a brikó kölcsönzőjébe, és legalább nézd meg, hogy működik egy kölcsönző, mielőtt itt mindenféle hightechet vizionálsz...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.28. 14:27:13

@igazi hős: @htgkw:
Vagy érdemes lenne megnézni nyáron a Balatonon egy VALÓDI biciGli kölcsönzőt megnézni.

Istenem. Ezért jártok ti biciGlivel, mert mást nem nagyon lehet rátok bízni...

igazi hős 2011.09.28. 17:03:28

@newtehen: Nem szeretnék a stílusodig lesüllyedni, de láttál már biciklikölcsönzőt? Feltűnt egy lényeges különbség a tervezett rendszerhez képest? Nevezetesen, hogy itt nem lesz ember, aki kiadja és bevegye a bringát, plusz nyilvántartsa a bérléseket.
Ha nem csak elvből fikáznál, hanem gondolkodnál is, akkor ez a 74*4 minimálbéres ember, alig 30 millió forint per hó. Hacsak nem találsz ennyi szakdolgozatos egyetemistát, aki szombat éjjel ott lesz. (Mind a dolgozók számát, mind a bérüket minimálisra vettem. Jövőre ez már 40 millió.) Talán érdemes alá némi infrastruktúrát tenni, amit ugyan többe kerül kiépíteni, de üzemeltetni a töredékébe. Nem?

htgkw 2011.09.30. 08:46:49

@newtehen:
Kedves Newtehen!
Nem gondolnám, hogy bármit is fröcsögtem volna.
Mást is rám lehet bízni, mint bringát.

Te viszont olyan szintre kezdesz süllyedni, ahová én nem szeretnélek követni.
Részemről befejeztem a beszélgetést.

Üdvözlettel:
HTG