A budai rakparton rengeteg hely van, de amikor ezt a trafót megcsinálták, az alkotóknak nem tűnt fel, hogy a gyalogos-biciklis közös járdára helyezték. Keresztbe, úgy, hogy legalább a háromnegyedét elfoglalja. Ideiglenesen, még minimum egy évig.
Nehéz magyarázni egy olyan konstrukciót, amelyik mindenkit, minden egyes alkalommal, ha arra jár, röhögésre késztet vagy felidegesít.
A DBR Metró mégis megpróbálta: a cég tisztában van vele, hogy nem ez az ideális állapot, de a trafószekrényt még a műegyetemi metróállomás építésekor tették oda, ahol van, és 2012 végig még ott lesz szükség rá. Hogy mindenki megnyugodjon, a járdát elfoglaló fémszekrényt körbeépítették egy ideiglenes járdával.
A kontárságnak és a hülyeségnek egyszerre emlékművet állító építmény fennmaradása mögött állítólag az van, hogy a DBR Metró sokallta az áthelyezési költségeket. Az Elmü állítólag 15 millió forintot kért volna, hogy 90 fokkal elfordítsa, ezért aztán nem jött össze az üzlet.