Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Csepelen elkezdték építeni a bejárós bicikliutat

2011.09.07. 10:32 - kirk kapitány

Munkagépek dolgoznak a csepeli Weiss Manfréd úti 2885 méter hosszú kerékpárút építési munkálatain. Hat helyszínen indított kerékpárút-fejlesztési programot augusztusban a Budapesti Közlekedési Központ, a budapesti kerékpárút-hálózatot mintegy 700 millió forintból csaknem 16 kilométerrel bővítik.

Vitézy Dávid, a BKK vezetője néhány hete azt ígérte, a főváros októberig át is ad 12,4 kilométer bicikliutat és biciklis sávot. A fejlesztések célja, hogy könnyítsék a kerékpárral ingázók számára a központba való bejutást.

kerékagy csepel építkezés D  ZA20110906005

 

Címkék: budapest bicikliút

89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr633208444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cheyene 2011.09.07. 11:02:02

Nagyon örülök. Gyakran fogom használni.

zoliopata 2011.09.07. 11:13:43

Inkább az utat szélesítenék,a bicikliseknek ott a járda, azon úgysem jár egyetlen gyalogos sem 4

zoliopata 2011.09.07. 11:16:26

A bringások nrm olyan sportosak,hogy betekerjenek rajta,a HÉVen szállítják a bicajt.

.zsoltt. 2011.09.07. 11:21:22

@zoliopata: Amíg nincs infrastruktúra, addig ne vonj le nagy következtetéseket. Kevés merész van aki a képen is látható teherautók között szívesen teker. Hajrá csepel!

lutria 2011.09.07. 11:26:17

De miért ássák ilyen mélyre,pont a kerékpárosok arcába megy a kipufogógáz.
Arról nem is beszélve,ha baleset miatt egy autó leszalad az útról vagy 1.5 métert fog zuhanni.

CzTOMpika 2011.09.07. 11:30:54

@zoliopata: Ott a járda? Gondolom Te is sűrűn tekersz arra... az a járda gyalogosforgalomra sem alkalmas, nemhogy kerékpárosra...
Egyébként egyetértek, az utat is szélesíteni kellene, és meg lehetett volna csinálni 1 oldalon egy széles gyalogos-kerékpáros utat, természetesen elválasztva.

@lutria: nem ássák mélyre, épp hogy feltöltik, ennyi töltésre van pénz

összességében én örülök ennek is mert nem mindig van kedvem megvárni a HÉV-et, és bár pont az arcunkba fogjuk kapni, nem baj, van maszk ;)

CzTOMpika 2011.09.07. 11:33:10

@zoliopata:
Látszik Te is milyen sűrűn jársz erre gyalogos/kerékpárosként...
az a "járda" nemhogy kerékpározásra de gyalogos forgalomra sem alkalmas...

egyetértek azzal hogy szélesítsék az utat is, de már nagyon kellett ide ez a kerékpársáv! előre is köszönjük!!! Végre!

dw1 · http://bpcity.hu 2011.09.07. 11:34:48

én nagyon örülök neki, konkrétan eddig azért nem jártam ki egyáltalán csepelre mert a rossebnek se volt kedve végigmenni a szabadság úton.

hévezni meg hévezzen a lusta.

szóval hello csepel!

Hungry Hungarian 2011.09.07. 11:34:59

@zoliopata: Látom nagyon nem érted a helyzetet. Egy út kiszélesítése mégtöbb autót vonna maga után ami mégnagyobb dugót, zajt és szennyezett levegőt jelent. Lásd USA-ban a 16 sávos autópályán a dugókat. A városi dugókra és a környezetszennyezésre csak a több gyalogos/kerékpáros/tömegközlekedő a hosszú távon fenntartható alternatíva. Ehhez viszont nyilván olyan infrastruktúra kell.
Én a minél kevesebb autós sávot és minél több busz/villamos és biciklisávot támogatom, annak ellenére, hogy sokszor járok kocsival.
Amint lesz megfelelő infrastruktúra felénk is, nem fogok sokat vacilálni váltani.

Lexon 2011.09.07. 11:35:38

Lehet, hogy teljesen feltöltik, nem? Én minden nap erre járok. Folyamatosan emelkedik a szint, nem kizárt, hogy felhozzák az úttest szintjéig.
Aki meg a járdát javasolja, az ne pofázzon, mert sosem járt még arra.
Csakugyan volt nemrég egy baleset, amikor az autós felszaladt a járdára, de ennek elég minimális a veszélye.
A legjobb megoldás, szerintem, a HÉV túloldalán kialakított kerékpárút lett volna. De én ennek is nagyon fogok örülni. Minden nap életveszélyben vagyunk ezen az útszakaszon.

Lexon 2011.09.07. 11:36:46

dw1: aki szabadság útnak hívja a néhai Szabadkikötő utat, az ne is jöjjön... :D

mezga-aladar 2011.09.07. 11:48:32

@lutria: az minimum 2 méter....

50 millió per km... jó ár kb 3-4 szeres...

bár ha nagyon jó minőség lesz... nem szakad be, nem töredezik össze... gondolom ez ilyen svejci fajta lesz

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.09.07. 12:43:43

@zoliopata: Ott ez pont nem jó megoldás.

1.: a 70-nel haladó teherautók menetszele miatt rizikós lenne a biciklisávban tekerni. Belvárosban (alacsonyabb sebességű, főleg személyautókból álló forgalom, sok kereszteződés) nyilván a sáv a jobb, de itt ez a jobb megoldás.
2.: a csatornafedők. Ott ritka szarul van megoldva jelenleg. Ha kiszélesítenék és biciklisávot húznának rá, akkor két opció lenne: vagy a biciklisávba raknák a fedőket (ami rizikós, főleg ha nedvesek), vagy az autók sávjába (akkor meg néhány autós biztosan úgy kerülné őket, hogy a biciklisávba lógna két kereke, emiatt az megsüllyed, begyűlik a víz, stb...).

Alapvető élelmiszer 2011.09.07. 12:47:48

@dw1: Az Szabadkikötő út, pontosabban már Weiss Manfréd útra lett átkeresztelve.

Remélhetőleg a csövesekkel is kezdenek valamit,én eddig is jártam arra biciklivel, de pl. az OBI mögött kialakult csövestanyáról rendszeresen kergettek meg kutyák -- és nem csak engemet. Volt, hogy az autósok közé is beszaladtak.

Trailrider 2011.09.07. 12:48:29

@lutria: nem ásták mélyebbre, az az árok mindig is ott volt, tehát az autós eddig is ugyanannyit zuhant volna.
Egy valamire lennék kíváncsi - fogják-e télen takarítani? Vagy olyan jól elrejtik, hogy az önkori is elfeledkezik majd róla, nyáron a gaz lóg be két oldalról, ősszel levelek borítják, télen meg a hó. Mert sok helyen így megy ez. Ha az úton vezették volna, akkor legalább a takarítása is meg lett volna oldva...

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2011.09.07. 12:49:46

@Alapvető élelmiszer: igazad van én emlékeztem rosszul (pedig a posztban is benne van természetesen...)

Lexon 2011.09.07. 12:50:42

Trailrider: nem biztos, télen az autósok sávjából tolnák a bringasávra a hót, és latykot :D
A mostani megoldásnál is ugyanez várható :(

Trailrider 2011.09.07. 12:53:40

@Alapvető élelmiszer: a bringaút pont a csövitanyánál átmegy az út túloldalára. Én is a nyugati járdán járok be melóba, de ha elkészül a bringaút, a kutyakalandok elmaradnak... Amúgy meglepően bátor dögök, nem könnyű őket visszazavarni...

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 13:15:30

@zoliopata:

HÉV-vel párhuzamosan életszerűbb lenne inkább a HÉV-en történő kerékpár közlekedés feltételeit javítani (+kocsik) illetve kedvezményekkel a kombinált (kerékpár + HÉV, elővárosi vasút) közlekedést támogatni, terjeszteni.

Havonta egyszer, hétvégén, családdal jó móka bekerekezni Csepelről a Városba, de naponta embertelen!

Új kerékpárút épül Örs vezér terétől
az Albertirsai úti gyalogos vasúti aluljáróig is.
Az új nyomvonal 1,5 kilométer hosszúságú:

www.bkk.hu/wp-content/uploads/2011/08/feherut_5.pdf

nowy 2011.09.07. 13:22:10

@Maisie MacKenzie: jelen pillanatban egy életveszélyesnek tűnő átvezetéssel

kierkegaard 2011.09.07. 13:34:27

ez a 700 millió forintból 16 km, szerintem elég szarul hangzik...
de mindenesetre nagyon örülök neki

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 14:04:57

@nowy:

A kerékpáros közlekedés mikor volt egyenlő az életbiztosítással? :-)

Amúgy milyen átvezetésre gondolsz?
Gondolom lesz kint egy "Elsőbbségadás kötelező!" tábla.

Ha nagyon balesetveszélyesre sikerül, akkor előbb-utóbb módosítani fogják! Addig is ésszel, óvatosan!

teabore 2011.09.07. 14:10:51

@Maisie MacKenzie: naponta jártam 15 km-ről dolgozni kerékpárral, bár ezt az ifjonti lelkesedésre is lehet fogni.
Azóta csak 6 km-ről :)

nowy 2011.09.07. 14:26:27

@Maisie MacKenzie: ahogy a Fehér útról az Albertirsai útra kanyarodnak az autók,na ott fog átvezetni a keróút.
Remélhetőleg lesz valami normális megoldás.
Bár kíváncsi leszek,hogy fogják a többi részt megoldani,mert a vasúti töltés alján fog futni az út,de ha nem lesz valami elválasztó,akkor kiállítás idején parkoló lesz belőle.

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 14:34:22

@nowy:

"Fehér útról az Albertirsai útra kanyarodnak az autók,na ott fog átvezetni a keróút.
Remélhetőleg lesz valami normális megoldás."

Csak összehangolják a lámpákat, tuti, hogy lesz kerékpáros lámpa is!

"a vasúti töltés alján fog futni az út,de ha nem lesz valami elválasztó,akkor kiállítás idején parkoló lesz belőle."

Ez valószínű, de lehet, hogy marad egy egy méteres sáv. :-(
BNV idején nem egy leányálom arra közlekedni!

A teljesen leválasztott bringasáv lenne a megoldás, de az drága!

comes 2011.09.07. 14:36:30

A kerékpározáshoz, kerekpárutak építéséhez mindeki ért, mint a focizáshoz. Ilyen ügyekben lehetetlan igazságot tenni! Talán az a fontos, hogy minél több kerékpárút épüljön!

nowy 2011.09.07. 14:38:27

@Maisie MacKenzie: 120 millából csak futja pár vasdarabra,amit kineveznek korlátnak :)

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 14:44:46

@comes:

"az a fontos, hogy minél több kerékpárút épüljön!"

Piontosan, de az is szempont, hogy mennyiért!

Kézenfekvő lenne első körben kihasználni minden olyan lehetőséget ahol OLCSÓN ki lehet kerékpárútat alakítani (töltések mellett, hosszú, nem keresztezett szakaszokon) sok ilyen hely van a városban.

Utána összekötni ezeket, ehhez már több pénz kell (felüljárok, lámpák, stb.).

gregibroki 2011.09.07. 14:57:34

Jó, hogy épül, habár é mindig az úton fogok menni, ilyen egyszerű. Nem szoktam olyan kerékpárúton menni, ami nem az úton van---> Bp-en kb 4km ilyen utat ismerek (Kiskörút, Thököly út, Kassák Lajos u.).

phaszfej 2011.09.07. 14:59:11

a bicikli nem más, mint egy lábprotézis azoknak, akik nem tudnak járni, illetve haladni. Nem hiszem, hogy az én adóforintjaimból szórakoztatási célokra kellene költeni. A bicajosok bicajozzanak ott, ahol tudnak, de ezért külön utat építeni közpénzen? Beszarás.

nowy 2011.09.07. 14:59:36

@comes: én nem értek az építőiparhoz,de nagyon érdekelne mi kerül 120 millióba egy 1,5 km-es szakaszon.Közterületen épül,nem kell a földterületet megvenni,nem kell hidat építeni és egyéb műtárgyakat,nem kell elektromos dobozt áthelyezni.Jelen pillanatban az látszik,hogy kiszedik a földet kb fél méter mélyen 3 méter szélességben és áthelyeznek pár reklámtáblát a töltés oldalában.

phaszfej 2011.09.07. 14:59:54

csepel bazmeg. vidék. egy sziget. egy kaka. egy semmi. mint az összes ottlakó.

myronman 2011.09.07. 15:01:21

@Maisie MacKenzie: Naponta embertelen? Mit értesz az embertelen alatt? Nyáron ameddig nem volt egyetem és csak munkával kellett foglalkoznom Gyömrőről bicikliztem be minden nap pestre és mégis élveztem...

Nem embertelen távokról beszélünk...

nowy 2011.09.07. 15:04:28

@phaszfej: Én meg nem hiszem,hogy az én adóforintjaimból kell állandóan felújítani az utakat,tisztíttatni az épületeket,mert sokan lustaságból autóznak.És nem szórakozásból biciklizem,munkába járok.

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 15:06:11

@Icarus_:

"Gyömrőről bicikliztem be minden nap pestre és mégis élveztem..."

Én inkább vonatra raktam volna a cajgát, olvasgattam volna, majd Rákoson, Kőbányán, a Keletinél (merre van dolgom) leszállva bringával mentem volna tovább, persze ez többe kerül, de szerintem inkább ezt a vegyes módszert kellene terjeszteni, támogatni!

phaszfej 2011.09.07. 15:10:36

@nowy: A kocsi is egy lábprotézis. Bénáknak és nyomorékoknak. Ember lóháton jár vagy hintóval, ha szép ruhában van. A lustasági autósokat is jól meg kellene baszni adóilag. Büdösek, zajosak, nem lehet elférni tőlük. Hát, fizessenek. Illetve fizetni fognak.

myronman 2011.09.07. 15:11:27

@Maisie MacKenzie: Most ezt csinálom, mert több időm van így tanulni.

De még mindig nem magyaráztad meg, hogy az mondjuk 8km (Tegyük fel hogy az Astoriáig megyünk) amit be kell tekerni a belvárosba miért lenne embertelen nap mint nap megcsinálni. Egy olyan embernek aki naponta biciklizik, 8km nem távolság.

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 15:19:56

@Icarus_:

Oké! Magamból indultam ki. Én szeretek bringázni, de csak egyszerre max. 20 percet, azt is nyugodt tempóban! Városi közlekedésben én a gyaloglás alternatívájaként használom a bringát, nem az autó helyett.
Szabadidős bringázás már más ketegória! Az lehet több napos is! :-)

ex-dr. vuk 2011.09.07. 15:28:04

Szerintem is inkabb az utat szelesitsek: tegyenek kerekparsavot.
Mar megint egy fak mogott bujkalo elszeparalt bringas-daralo lesz.

myronman 2011.09.07. 15:28:33

@Maisie MacKenzie: Én városban is szoktam és túrázni is. Mind a kettő másért tetszik nekem...

Amikor közlekedés céljából használom akkor tipikusan próbálok minél gyorsabban menni... lámpák miatt rövid intenzívebb periódusok vannak és szeretem ilyenkor hajtani magam... Túrák meg inkább a hossz és emelkedők szempontjából jelentenek kihívást.

Továbbra is tartom, hogy nem embertelen ekkora utakat naponta megtenni, csak van akinek monoton lehet idővel :) Én élveztem még a másfél órás munkába tekerést is, mert jól tudtam közben filozofálni mindenfélén.

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 15:31:56

"Csepelen elkezdték építeni a bejárós bicikliutat

A fejlesztések célja, hogy könnyítsék a kerékpárral ingázók számára a központba való bejutást."

Mivel HÉV megfizethetetlen, bedőlt hiteles családok esőben, hóban, szélben kénytelenek nap, mint nap bringára pattani és még örülhetnek, hogy van munkájuk!

Kb. erre gondoltam, amikor "embertelent" írtam.

Ott a HÉV párhuzamosan, miért nem lehet azt kombinált közlekedésre használni MEGFIZETHETŐ áron?

myronman 2011.09.07. 15:32:04

@vuk_: Bár általában egyetértenék veled, itt a Szabadkikötő mellett talán pont hogy jobb ez a megoldás. Amennyire ismerem a helyet, szinte nincsenek is "keresztutcák" és a sávépítés ellen fent már említettek indokokat.

Most jónak tűnik a bicikliutas verzió.

myronman 2011.09.07. 15:33:18

(BTW kedves kerékagy, igazán megtanulhatnád a különbséget a bringaút is bringasáv között, mert ugyanazt használod mind a kettőre.... a telefon és adóvevő is hasonló mégsem keverendő a kettő)

teabore 2011.09.07. 15:53:56

@Maisie MacKenzie: "Ott a HÉV párhuzamosan, miért nem lehet azt kombinált közlekedésre használni MEGFIZETHETŐ áron? "

Szerintem igazad van, ezzel lehet, hogy azok is rászoknának a bringázásra, akik eddig nem akartak a nagy távolság miatt - szvsz ez az egyetlen előnye a szeparált kerékpárútnak is.

Ahoj- 2011.09.07. 20:31:12

Kwassay hídtól hogyan tovább, mert ott a hév alatt a dudvában egy ideje le volt zárva az út..nameg este nem egy barátságos dolog ott bringázni. Ott nem lesz összekötve a Boráros téri bringaút?

blash 2011.09.08. 02:20:46

@Lexon: mennyivel értelmesebb megoldás lett volna, hogy a hév túloldalán vezetik a bringautat.

Sajnos a most már majdnem elkészült, a Rákóczival párhuzamos úton nem kerékpársáv lett, hanem járda mellé süllyesztett bringaút. Pedig ott is mennyi hely lenne sávnak...

Csigafattyú 2011.09.08. 12:22:17

Offtopic: Biciklitolvaj-lebuktató razziához keresünk vállalkozó kedvű bringásokat, akik nem kifogásokat keresnek, hogy miért nem érnek rá. Nem kísérletezni szeretnénk, kiforrott és működő módszerünk van, csak a csapat kicsi. Ha sikerül, kipucoljuk Pestről a tolvajokat egy időre. Akit érdekel, írjon nekem.

harakiri 2011.09.08. 13:21:09

Ez még jó!
DE azt magyarázza már el nekem valaki, hogy a csepeli elkerülő az 2x1 vagy 2x2 sáv lesz/lett?
Mert nagyon jó, ha van bicikli út, de annak mi érelme van, egy bolhafasznyi útra vezetik a forgalmat?....Mondjuk azt viszont csodálnám, ha az elkerülő mellé épített bringa úton akármilyen bringás is menne!

Powerlich 2011.09.08. 13:22:59

@zoliopata: hát az útszélesítésnek mi értelme lenne ha az út elején-végén visszaszűkülne 2 ill 1 sávra :) te tudod.

Powerlich 2011.09.08. 13:24:40

@zoliopata: hát erre is rácáfolnék, 50 utazásból ha egyszer felrakom a bicajt a HÉV-re. Ha megépül az új bringaút a HÉV-et már biztos nem fogom használni.

lutria 2011.09.08. 17:48:40

@harakiri: 2 X 2 sáv,+ elválasztott szervizút a kertesházak elött,és lesz kerékpárút is.

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2011.09.08. 22:26:15

Igazan remek otlet ugy letesiteni a kerekparutat, hogy pont szemmagassagban legyen az autok reflektora.

worki · http://worki.hu 2011.09.09. 07:19:28

Nem értem igazán, a HÉV + Bicikli miért megfizethetetlen.
Az rendben, hogy a BKV bérlet drága, de ha van BKV bérleted, akkor felrakni a HÉVre a kerékpárt már csak 500 Ft egy hónapra.

Powerlich 2011.09.09. 08:57:36

@atomboy: nem lesz az szemmagasságban, napról napra egyre feljebb van a töltés, szerintem síkban lesz a végére.

Powerlich 2011.09.09. 09:03:44

@worki: ez valóban így van, ha már megvan a bérleted akkor a bicó +-ba 500 HUf havonta, ez valóban nem mondható drágának, sőt szerintem kifejezetten kedvező. A gond szerintem nem is az árral van, hanem a tömeggel ami hétköznap van. Hétvégén semmi probléma, akkor lehet kényelmesen használni. Hétköznap elég kínos bicóval szenvedni a nagy tömegben. Jó lesz az a bringa út, kicsit örüljünk már neki, hogy talán jó dolgok is történnek ebben az országban.

hozzászóló001 2011.09.09. 09:05:05

Reggel megkérdeztem az ott dolgozó munkásokat.
Jó hír, AZ ÚT SZINTJÉIG FEL LESZ TÖLTVE A BRINGAÚT!!!!

Maisie MacKenzie 2011.09.09. 09:45:21

@robitpunks:

?

Mit jelent nálad a gyász? Valami rövidítés?
Vagy halálos balesetekre akarsz esetleg Te is utalni?

Valami azt súgja, hogy Te is az agyatlanul száguldozó bringások közé tartozol :-( Remélem nincs igazad.

Maisie MacKenzie 2011.09.09. 09:46:31

Lehetne külön poszt mindegyik új szakaszról, ott az érintettek meg tudnák osztani aggályaikat.

robitpunks 2011.09.09. 09:52:25

@Maisie MacKenzie: ez egy fajta szleng, negatív, rossz, haszontalan, helyettesíthető vele a szar szó pl.

mióta örökhajtóssal vagyok már nem tartozom az agyatlanul száguldozók közé. márcsak koromból kifolyólag sem :-) elmúltam már 20 :-)

Maisie MacKenzie 2011.09.09. 10:03:05

@robitpunks:

Szerintem veszélyes divatőrület a fixizés. :-(
Fiatalság, bolondság! :-)

robitpunks 2011.09.09. 10:08:02

@Maisie MacKenzie: egyetértek, hogy veszélyes. éppen ezért vigyázok duplán, triplán... tehát sokkal jobban odafigyelek mindenre, mintha más bringával lennék. még az útvonalaim is megváltoztak, nem csak a közlekedési stílusom. nem ajánlom kezdésnek, valamint dombos helyekre, van előéletem hozzá (monti, országúti váltós, majd egysebi). szívesen dumálok Veled róla, de ne itt tegyük ;-)

D4D 2011.09.09. 23:06:58

@delphine:
A 16 sávos autópályán esetleg nem azért van dugó, mert a közeli városban kétszer annyian laknak, mint hazánkban?

D4D 2011.09.09. 23:18:15

@nowy: Eleve az ÁFA 2 millió.

Ha rendesen csinálják, akkor a talajt tömörítik, alapoznak kővel-betonnal, aszfaltoznak, , festenek.

A csapadékvíz nem állhat meg rajta, annak el kell róla folyni, a külső vizek nem önthetik el......

Oda kell vinni a gépeket, azokat üzemeltetni.....

Ahoj- 2011.09.11. 20:41:56

Kerékpárútnál nem értem minek feltúrni mindent? Ha megnézitek akkor le kéne aszfaltozni a meglévő járdát normálisan a lámpaoszlopokig, mindkét oldalon és bőven elférnének a bringások. Gyalogosok arra amúgyse járnak. Nem értem minek ekkora talajmunkát végezni, inkább spórolnánk vele és több helyen épülhetne bringaút

ex-dr. vuk 2011.09.12. 11:36:04

@Ahoj-: "Gyalogosok arra amúgyse járnak"
Jaja mindig ez a mondas. Aztan mindig kiderul, hogy megis. Es a "bejaros" bringas meg mehet lepesben, meg fekezhet le 0-ra allandoan. Mert ugye ha csenget akkor meg bunko. A kerekparnak az uttesten a helye. Ennyi. Kell 1-1 kerekparsav es vegeztunk.

Maisie MacKenzie 2011.09.12. 12:01:40

@vuk_:

"A kerekparnak az uttesten a helye. Ennyi."

Szerintem nem egészen.

"Kell 1-1 kerekparsav es vegeztunk"

Esetleg ha nem túl nagy a forgalom és elég széles az úttest.

Az sem jó ötlet, ha a kerékpárosokat a gyalogosokra engedik.

Mind a három külön műfaj!

Sajnos a kerékpárutakon hamar megjelennek a robogós és motoros férgek. :-(

hozzászóló001 2011.09.12. 21:46:09

budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20110905-cikk-weissmanfredbkk

Megkezdődtek a XXI. kerületi Weiss Manfréd úti (korábban Szabadkikötő út) kerékpárút építési munkálatai a Kvassay híd és az Ady Endre út közötti szakaszon. 2011. szeptember 5-től a Kvassay híd és a Szállító utca közötti szakaszon szakaszos útlezárásra kell számítani a reggeli csúcsforgalom levonulását követően minden nap 10 órától a Pest felé vezető külső forgalmi sávban.

Budapest Főváros Önkormányzatának megbízásából, valamint a Budapesti Közlekedési Központ közreműködésével Budapesten mintegy 16,8 km hosszú szakaszon valósulnak meg a kerékpározást elősegítő beruházások. A fejlesztés részeként 2011. augusztus 29-én megkezdődött a XXI. kerületi Weiss Manfréd úti (korábban Szabadkikötő út) kerékpárút projekt kivitelezése, amely Budapest XXI. kerületében a Kvassay hidat, a Weiss Manfréd utat és a Kossuth Lajos utcát érinti az Ady Endre útig. A Csepel-szigetnek a Weiss Manfréd út a legjelentősebb észak-déli útvonala, amely nemcsak a Főváros, hanem a délebbi települések szempontjából is kiemelkedően fontos. A projekt keretében 2885 méter hosszú épített kerékpárút jön létre az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott 132.166.904 Ft-os támogatással.

A projekt közvetlen célja a budapesti kerékpáros infrastruktúra bővítése, valamint a XXI. kerület kerékpáros kapcsolatának megteremtése a város többi részével, megszüntetve ezáltal Csepel kerékpáros elszigeteltségét.

A Kvassay híd IX. kerületi hídfőjénél elválasztott gyalog- és kerékpárút épül ki, amely a híd keleti oldalán önálló kerékpárútként folytatódik, a közvilágítási oszlopok áthelyezésével. A déli hídfő gyalogos lépcsőjétől délre elválasztott gyalog és kerékpárút létesül, ami fasor átültetést és töltés-szélesítést igényel. A Szennyvíztisztító telep becsatlakozó útját követően már önálló kerékpárút épül ki, amihez a töltés oldalán korlát is épül.

A Weiss Manfréd úton a Szállító utca - Corvin út közötti kerékpárforgalmi létesítmény szakasz a csepeli gerincút fejlesztése keretében épül ki. A kerékpárforgalmi létesítmény a Corvin úttól folytatódik - kapcsolódva az egyéb fejlesztésből megépülő szakaszhoz - először önálló kerékpárútként, majd a Kossuth Lajos utca vonalában elválasztott gyalog- és kerékpárútként. Ez a szakaszrész csatlakozik egyrészt a Corvin utcában és a Kossuth Lajos utcában már meglevő kerékpárforgalmi létesítményekhez, és kapcsolódást jelent a szintén pályázatból megvalósuló tervezett Ady Endre úti nyomvonalhoz. A projekt keretében 2 helyszínen létesül biztonságos kerékpártároló, összesen 30 db férőhellyel.

Az építési munkálatok kezdetével szeptember elejétől október végéig a Kvassay híd és az Ady Endre út közötti szakaszon forgalomkorlátozásra kell számítani.

Tekintettel a forgalmas útszakaszra, az építés ideje alatt kérjük az arra közlekedők türelmét és megértését!

Budapesti Közlekedési Központ

Budapest Főváros Önkormányzata - Kommunikációs Igazgatóság

cso zsi 2011.09.13. 13:53:21

@robitpunks: "nem ajánlom kezdésnek, valamint dombos helyekre, van előéletem hozzá (monti, országúti váltós, majd egysebi)."
Talán te lehetsz az üdítő kivétel, akinek a fixijén láttam fékeket?
img2.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/13134577_c413eba6dac2ce955a0595e22223567c_xl.jpg

Mert egyébként a Schumacher is bír némi sportolói előélettel, tehát bármikor kimehetne a forgalomba egy közúti forgalomra alkalmatlan járművel.

nowy 2011.09.13. 18:13:09

@D4D: Ezzel én is tisztában vagyok,csak nem tudom mennyibe kerül egy úthenger üzemeltetése,stb,ezért reménykedtem hátha van valakinek egy kicsit konkrétabb válasza. :)

GG81 2011.09.15. 08:30:54

@Maisie MacKenzie: a probléma a következő, hogy gyalog (értsd: bringa nélkül) sem fér fel mindig az ember a nagy zöld járműre.

GG81 2011.09.15. 08:34:16

@Icarus_: ezt nem fogja megérteni a szegdoni!!! ez nem egy 50-es városi utca, ez egy GYORSFORGALMI ÚT, 70+-szal közlekedve rajta a nagy fémdobozok, ráadásul a csodás városvezetés és tervezés miatt plusz kamionforgalommal, ha a szabadkikötő maga nem lenne elég, a víztisztítóból a trágyát is kamionokkal akarják elvinni, jah és az FKF-nek is nem kicsi telepe van, ahonnan indulnak a naracssárga taligák...

ide egy ilyen külön infra, bicikli út kellett volna már vagy 15 éve!!!

GG81 2011.09.15. 08:40:10

@robitpunks: megváltoztattad az útvonalakat, helyes!, mert a rendőr a kisutcákban nagyobb eséllyel nem fog megállítani!!! és mond, van-e 2 külön, a 2 kerékre egyenként működtethető fékberendezés az ócskavasadon!? mert, ha nem akkor remélem csak zárt pályán használod és nem veszélyezteted a forgalom többi résztvevőjét, hogy egy közúti közlekedésre alkalmatlan szarral osonsz köztük!

GG81 2011.09.15. 08:50:24

@zoliopata: az út szélesítésére nem nagyon lett volna hely, vagy a lámpaoszlopokat kellett volna mondjuk a keleti oldalon áthelyezni, akkor meg az került volna sokba és adott volna okot a hőzöngésre.
a nyugati oldalon meg ott az egyre emelkedő hév töltés, az nem játszik.

a járdát eddig is használták, ha még esetleg a mai napig arra vezet utam bármilyen járművel látom. nincs is azzal baj, mert gyalogost havi szinten is 10-es nagyságrendben látni arra...
szabálytalan volt a járdán tekerni, igen. de rá volt kényszerítve a bringás, mert egy gyorsforgalmi úton, nem városi 50-esen kicsit mások az oldalszelek, ráadásul kiemelkedően nagy a KAMIONforgalom, a kerékpársáv ezért sem játszhatna! tehát maradt nekik a járdázás, most pedig lesz végre szeparált infra (kerékpár út), szuper. az önkormányzat és bp meg elmehet a bús pics@ba, hogy évtizedekig nem tett semmit ott a biciklisek védelme érdekében és a járdára, szabálytalanságra kényszerítette őket!!!

jönnek a "miért külön infra" sirámok... érdekes itt nem lesz 100, de 500 méterenként sem megszakítva, de ide se jó... van budapesten olyan hely, ahol városon belül ki van baxva a város vége tábla, majd egyszercsak újra bekerülsz. hát ez a szigetcsúcsi senkiföldje is kb. ugyanaz... a lakott területek közötti bringaútakkal állítólag nincs baj, hát ez is kb az a szint.

zoliopata 2011.09.15. 19:21:12

@GG81: Gondolj bele,A kerékpárút a a gyorsforgalmi alatt 2 méterrel,a bozótostól 10 cm- re. Az egyik oldalról az utról lesodródó autók,a másikról a bozótból a könnyű prédára lecsapó (cigány) útonállók.Én nem mernék erre bringázni. -Nem vagyok kerékpáros!)

GG81 2011.09.16. 07:53:48

@zoliopata: belegondoltam, gondolj bele te! :-)

tudtam, hogy nem szabad ellőni minden puskaport, így jöhet a következő adag: a történet egyszerű, csepel(bp határ)-szigetszentmiklós(lakihegy) szakasz! érdekes ott már évek óta működik egy hasonló megoldás, amit használnak is a bringások!
miért csak hasonló!? mert ott valóban süllyesztett a vonalvezetés és frankón a szemedbe világítanak a kocsik. mert nem 2 méter mély, mint az ex.szabkikötő út mellett, hanem csak olyan 1-1,5... szeparált bringaút és rengeteg kapubejáró és a vízműtelepnél még utcák is tagolják, ehhez képest ami most épül az autópálya lesz!

jah és még egy másik szakasz, ahol mélyen van a párhuzamos bringaút... a budafoki részen, ahol szintén egy gyorsforgalmi út mellett, a 6-os kivezetője és a Duna között fut a szeparált bringaút. az is elég mélyen van, az autók fényei nem zavarnak, de akkor vegyük elő a jajj, mi van, ha lefut az útról esetet. ez mind3 esetben előfordulhat! mégis 2 helyen már (minimum) van ilyen. a csepelinél ráadásul még korlát sincs, a 6-os úti esetben van szalagkorlát... kíváncsi leszek a most épülő szakaszon mi lesz a gyakorlat...

egy belesetező autó, csak megsúgom először mindent az úton sodor el, aztán ugrat esetleg fel a járdára, és át a bicikliútra! nos, akkor legyen még meg az a pár méter biztonsági sáv, mintsem biciklisáv az út szélén, jah. ott sodornak el legelőször. épp ezért bringáztak sokan eddig is a kihalt járdákon... most pedig lesz az úttestől még messzebb, biztonságosabb helyen egy szabályos lehetőség.

GG81 2011.09.16. 07:56:41

@zoliopata: jah, a szigetcsúcsra inkább a qrvák és a csövesek jellemzők... a már említett és létező déli bringaút (az M0 hídig), nah az már sötétfölde. ott aztán lehet számítani az épp a Dunapartra fát lopni idnuló mellékest is kereső face-ekkel. akkor most legyen ez a szakasz a téma, ne a most épülő??? mondom az süllyesztett is ráadásul, ezt meg felhozzák szintre, láthat (segíthet) para esetén minden más közlekedő...

terror 2011.09.30. 17:51:05

"Tovább csúszik a csepeli gerincút kiépítése is, amelyre még 2009-ben kötöttek támogatási szerződést. A 2011. szeptember 15-i véghatáridő azonban tarthatatlanná vált, mert a Corvin úton a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem fogadta el a tervekben szereplő vasúti átjáró biztosítását, illetve a munkaterület egy részét csak késve adták át a kivitelezőnek a tulajdonjog rendezetlensége miatt. Ezek miatt a véghatáridő 2012. július 31-ére módosul. A képviselők 28 igen és 1 tartózkodással fogadták el ezt az előterjesztést."

dr. vuvuzelafan 2011.10.04. 14:23:22

Mostanában naponta tekertem arra az építkezés melletti járdán. Egyelőre nem látom még, hogy pontosan hogy lesz kialakítva, de a mostani állapot szerint elég érdekesnek tűnik az a (talán) két feljáró az eperföldek felől. A feljárók forgalmát felvezetik a bringaútra, vagy hogy lesznek azok ott? A bringaúton a feljáróknál elég rövid szakaszokon elég nagy szintkülönbségek vannak a jelen állás szerint, ez így is marad?

A feltöltés során minimum 2m-t emeltek az úton, hogy a gyorsforgalmi szintjére felhozzák. Igaz, hogy kis lépésekben, folamatosan locsolva és behengerelve csinálták az emelést, de a töltés erdő felőli oldala nekem elég meredeknek tűnik. Az van/lesz valamivel támasztva, nem fog megcsúszni egy kiadósabb eső után?

Félreértés ne essék, én kifejezetten nagyon örülök ennek a bringaútnak. Ennek a hiánya elég jelentősen befolyásolt sokszor, amikor dilemmába estem, hogy felüljek-e a bringára a városba menet. Éppen ezért szeretném, ha egy tényleg jól, és hosszú távon használható út lenne.

Nem csak elkészíteni kell egy ilyen utat, hanem fenn is kell tartani! A soroksári úti OBI-val szemben a Kvassay úton lévő bringautat is helyenként szinte teljesen benövi a mellé telepített növényzet.

Maisie MacKenzie 2011.10.04. 16:04:03

@vuvuzelafan:

Azt mondjuk nem értem, hogy miért TÖLTIK FEL az egészet, miért nem fektetnek le egy nagy átmérőjű csövet, vagy négyzetszelvényt közmű alagútnak? (Vagy más célra)

terror 2011.10.27. 17:59:16

A Szabadkikoto mellett egesz jol allnak mar. Le van aszfaltozva a rendszer, nem viacolor! Tok jo szeles is, ranezesre a minosege is jo.

Az egyik akadalyt jol vettek.

Egyelore "azonban csak log a semmi kozepen" a dolog. Meg nincs se eleje, se vege. Ezek meg kritikusak lesznek.

Tisztelt gepjarmuvezetoknek uzenem innen is, hogy meg nem adtak at, ugyhogy meg kis turelmet. Hagyjuk a dudat meg a mutogatast azoknak, akik a 2x2 savon a zarovonalon fordulgatnak meg, mert nem akarnak dugoban allni :P

dr. vuvuzelafan 2011.10.28. 07:22:46

@errorka: Az a töltés igen magas és meredek oldalú, nagyon kíváncsi leszek rá, mennyire fogja bírni hosszabb távon. A korábbi lejárókat viszont teljesen feltöltötték, megszüntették, ez pozitív. Úgy látszik, az építkezés idejére kellettek csak. Azt még nem látom, hogy hol és hogyan fog vezetni a vonal a Duna-híd környékén, de ott olyan hajmeresztő párkányt építettek egy szakaszon, hogy jelenleg még ránézni is rossz. A bringautak eleje-vége mindig problémás szokott lenni, nagyon sokszor a semmiből a semmibe vezetnek, nagyon remélem, hogy itt nem így lesz. Én a kételyeim ellenére drukkolok nekik, nagyon várom már, hogy elkészüljön és használhassuk!

terror 2011.10.28. 10:09:54

@vuvuzelafan: En a viacolortol nagyon tartottam :) A szelesseg is meglepoen jo. Szoval merjunk nagyot almodni :)

Eleje meg vege elvileg mar van/epul, szoval ez most nem semmibol semmibe buli lesz, csak ossze kell kotni normalisan. Meglassuk, mi sul ki...

woland07 2011.10.28. 10:50:27

Nekem egy dolgon akadt meg a figyelmem: 700 millió Ft-ból 16 km kerékpárút.. Az 43,75 millió Ft/km. Nem sok az egy kicsit? Nem értek hozzá, ezért kérdeznék valakit, aki igen.

terror 2011.10.28. 11:17:45

@woland07: En se ertek hozza, de 20-40 millio koze teszik a nagy atlagot. Elsosorban az atvezetesek dobjak meg az arat, a kiemelesek, a tablak, meg ha a kozmuveket kell piszkalgatni. (Sokszor ez utobbi felujitasa egyet jelent a kerekparut/bringagyalog epitesevel. Arra ugyanis lehet tamogatast kerni, mig a felujitasokra sok esetben nem. Pelda: www.delmagyar.hu/szeged_hirek/atadtak_a_zsomboi_kerekparutat/2239579/)

A Kulso-Szilagyinal, ami az MK javaslatait figyelembe veve abban a formaban nem epult meg, 97 millio forint/km jott volna ki.

Ennek tukreben a ~44 millio/km nem kiemelkedoen magas.

Kozben talaltam egy ilyet is:

"Átlagos adat tehát nem adható, legfeljebb -tól -ig határ, ami mindegyik esetben kiterjedhet hozzávetőlegesen 5000 Ft/m összegtől 150 000 Ft/m összegig." - www.mozgasvilag.hu/hir/kerekparutakrol-oszinten-a-bkk-val

Egyebkent ha a csepelit pl. jol osszehozzak, es emiatt tomegek (ertsd: tobbszaz, vagy idealisabb esetben tobbezer ember) teszik le az autot, es jarnak be bringaval, akkor pikk-pakk megterul az infra ara. A HEV-et persze valoszinuleg kevesebben fogjak igenybe venni, de ott nem a kerekparosokbol szarmazo bevetel a jellemzo.

Hallottam olyan emberrol (tobb hasonlorol is, de ez a legdurvabb), aki vett autot, persze hitelre, munkaba jarashoz. Mert az kell. Az Ulloi#Nagykorte sarok kornyeken nehez parkolni, plane ingyen, ugyhogy marad az "ertelmes" megoldas: kiautokazas az Europarkig (ingyenes parkolas), majd onnan metro.

HEV + 10 perc seta / 2 villamosmegallo helyett.

Nem cipel 400 kilos nagymamabefottet, se szerszamokat, se semmit. Viszont minden egyes utaskilometerrel termeli a minuszt a varosnak.
süti beállítások módosítása