Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egymillió forint a büntetés Bécsben az ittas bicikliseknek

2011.08.11. 14:29 - kirk kapitány

Súlyos pénzbüntetésre számíthatnak az osztrák fővárosban azok, akik részegen ülnek kerékpárra. A tarifa 3600 euró, de csak annak, aki a 0,8 ezrelékes véralkoholszintet is túlteljesíti.

Bécset kerékpáron járó magyaroknak érdemes figyelni arra, hogy ne kerekezzenek a járdákon és a gyalogos övezetekben. Július óta ugyanis a sok turista miatt a város központjában, a nevezetességek környékén fokozottan ellenőrzik a bringásokat, hogy megelőzzék a gyalogos-bringás baleseteket.

Az osztrák főváros budapesti képviseleti irodája által kiadott tájékoztató szerint a szorosabb ellenőrzésnek már több áldozata volt: a 127 szóbeli figyelmeztetés mellett 94 esetben helyszíni bírságot is kiosztottak, 101 feljelentés született, két kerékpárost pedig előzetes letartóztatásba helyzetek.

Érdemes figyelni a szabályokra, mert a büntetések magasak: a piros lámpa és az egyirányú utca figyelmen kívül hagyását 36, illetve 35 euróval, a járdán, gyalogos övezetben vagy éjszaka kivilágítatlanul biciklizést 21 euróval büntetik. A hiányosan felszerelt kerékpárért 14 euró a pénzbírság.

A részeg kerékpározásért viszont már kisebb vagyont kell fizetni. Akit ittas bringázáson érnek, az akár 3600 eurós (körülbelül egymillió forintos) csekkre is számíthatnak, de csak akkor, ha a vérében a 0,8 ezreléket meghaladja az alkoholszint. Ez a véralkoholszint kalkulátor szerint azt jelenti, hogy Ausztriában még nem minősül kihágásnak, ha egy 80 kilós bringás két nagyfröccs vagy három sör után ül nyeregbe. (Két órával a fogyasztás után.)

Volt olyan, akinek ez kevés volt. Ittasság miatt az elmúlt hetekben tíz biciklis ellen indítottak eljárást.

A nyár végéig tartó ellenőrzéseket elsősorban biciklis rendőrök végzik. A bécsi rendőrség kerékpáros egysége jelenleg 46 kiképzett biciklis rendőrből áll.

Címkék: bécs bírság

90 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr433146081

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szabad-e ittasan kerékpározni? 2019.03.10. 09:41:57

Ha most egy kerékpárost megkérdeznénk, hogy szabad-e ittasan kerékpározni, nem biztos, hogy tudná a helyes választ. A többszöri jogszabály módosítás miatt egyébként már nem lehetett követni a változásokat. A járművezetésnek az úgynevezett személyi felt…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomi Kristály 2011.08.11. 15:02:08

hollandiában vagy a skandináv országokban mi a gyakorlat? Amszterdamban szinten minden kocsma előtt fürtökben lógnak a bringák és biztos, nem csak kólát isznak.

(a kiskörúti világítás nélküli, picsa részeg kölkök bringás kóválygását én sem támogatom, de talán a 8 ezrelékes határ az elfogadható kompromisszum)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 15:03:03

ezeket a tételek - szigorú ellenőrzéssel és automatikus büntetéssel - nálunk is igazán be lehetne vezetni.

Perillustris 2011.08.11. 15:09:00

@xaba99:

Támogatom.

Gondolom az arányosság kedvéért egy hasonló fokú ittasság autót vezetve 20-30 ezer ájró.

hoppá! (törölt) 2011.08.11. 15:11:24

14 EUR a hiányosan felszerelt bringa? Ócsó. Nálunk mennyibe került a küllőprizma hiánya a 2010-es CM-en? :D

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 15:14:33

@Perillustris: nem, minden vezetőre ugyanazok a szabályok és büntetési tételek vonatkozzanak.
hoppá!, de akkor a bringásnál a piros lámpa/egyirányú út is 400 eurónál kezdődne, nem szaros 35-nél...

@tszasa: persze, sőt a taxisoknak meg tegyük kötelezővé a részegen vezetést, nemdebár?

Perillustris 2011.08.11. 15:19:16

@xaba99: "minden vezetőre ugyanazok a szabályok és büntetési tételek vonatkozzanak"

Ez nem fog menni. Az arányosság elve jelen van a gyakorlatban, s miután nagyságrendbeli különbség van a veszélyeztetés mértéke között, magas bringás bírságok mellé horror gépjárművezetői büntetések járnak.

Szóval oké: bicajos piros 100 ezer, autós 0,5-1 millió.

Lobbizzunk?

Goyo 2011.08.11. 15:28:57

@Perillustris: Hozzátéve, hogy a kereszteződésbe beragadó autós (aki a dugót okozza), mint ezt a kihágást hajtja végre. Mmint a piros lámpát nem veszi figyelembe.

Johnny336 2011.08.11. 15:33:29

@Perillustris: felesleges emelni a kerékpáros büntetéseket. Ha valaki gyökér módon bringázik, és részegen, piroson áthajtva beteker a Kamaz alá, az úgyis elég nagy árat fog fizetni. Ha valakinek ez megéri...
Mondjuk autót se vezetem ittasan, csak azért mert megvéd a vas.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 15:34:08

@Perillustris:
szerintem minden vezető a forgalomban ugyanannyira veszélyes. sőt, a gyalogosok is.

hogy konkrét példát mondjak:
feleségem elé járda nélküli hídon (!) kilépett az öregasszony.
az autóban anyagi kár keletkezett, öregasszony 8 napon belül gyógyuló sérülést szenvedett, mondhatni olcsón megúszta.
veszélyes akkor a puhatestű a tonnás acéldobozra? igen, veszélyes.

nem hiszek az arányosság elvében, én az egyenlőség elvében hiszek.

úgy meg különösen nem hiszek az arányosság elvében, hogy az év első felében minden 8. balesetet bringások okoztak. nem hinném, hogy 1,2 millió bringás van magyarországon, főleg, hogy a 6 hónapból 2 téli volt, amikor a hobbibringások nem is járnak.

de legyen arányosság, és ha ezzel vissza lehet fogni a piroson áthajtó bringásokat, nekem megfelel.
én úgysem szoktam átmenni piroson, pont leszarom, mennyi a legmagasabb tétel ;)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 15:35:58

@Goyo: aki a kereszteződésbe úgy hajt be, hogy látja, hogy nem tudja azt azonnal elhagyni, a helyszínen bezúznám a kocsijával együtt. azzal a rendőrrel együtt, aki ezt végignézi. (hősök terénél rendszeres jelenség...)

Johnny336 2011.08.11. 15:38:38

@Goyo: azt mondja a szabály, hogy a zöld jelzésen csak akkor hajthatsz át, ha a jelzés ideje alatt el is tudod hagyni a kereszteződést. Magyarul aki bennragad, az nem a pirost szarja le, csak szimplán gyökér, és nem tud közlekedni.

Goyo 2011.08.11. 15:40:00

@xaba99: "úgy meg különösen nem hiszek az arányosság elvében, hogy az év első felében minden 8. balesetet bringások okoztak. nem hinném, hogy 1,2 millió bringás van magyarországon, főleg, hogy a 6 hónapból 2 téli volt, amikor a hobbibringások nem is járnak."

Ez a hibás statisztikai érvelés már sokszor előkerült. Helyesen úgy hangzik, hogy a személyi sérüléssel járó balesetek közül okoztak arányaiban ennyit. Hiszen ezek vannak bejelentve. Nyilván, ha két személygépkocsi a résztvevője egy balesetnek, akkor az abban ülők sokkal ritkábban sérülnek meg.
Szerintem fontos különbség.

Perillustris 2011.08.11. 15:45:53

@xaba99: @Goyo: Köszi a kiigazitás. A Rendőrség - enyhén szólva - nem fogalmaz mindig pontosan.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 15:54:57

@Goyo: tényleg fontos különbség.
tehát minden 8. személyi sérüléssel járó balesetet a biciklisek okoznak.
akkor most veszélyesek, vagy nem?

otapi 2011.08.11. 16:00:16

@xaba99: Személyi sérülés a horzsolás, törés, maradandó károsodás és a halál is. Kicsit árnyalni kellene a képet, mert az önmagában hogy "személyi sérülés" nem mond sokat a veszélyességről.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:04:52

@otapi: nem érted? megsérült egy ember!
tökmindegy, hogy mennyire, de mégsérült az a szerencsétlen, és egy hülye kerékpáros vagy autós hibájából! ;)

Goyo 2011.08.11. 16:05:39

@xaba99: Legalább 10x-es szorzót hazudtál be egy hibásan idézett statisztikával. Erre hívtam fel a figyelmedet, és nem vitatkozni akarok.

otapi 2011.08.11. 16:09:17

@xaba99: "feleségem elé járda nélküli hídon (!) kilépett az öregasszony.
az autóban anyagi kár keletkezett, öregasszony 8 napon belül gyógyuló sérülést szenvedett, mondhatni olcsón megúszta.
veszélyes akkor a puhatestű a tonnás acéldobozra? igen, veszélyes."

Anyagi kár és személyi sérülés közé egyenlőségjelet teszel? Miért?

Tomi Kristály 2011.08.11. 16:09:24

@xaba99:
De ha már a büntetéseknél tartunk, akkor ezeket is vegyék szigorúbban:
- irány jelzés elmulasztását vagy kései jelzését,
- saroktól 5 méteren belül parkolókat,
- indokolatlanul másodikként megállókat,
- vezetés közben mobil telefonálókat.

Ezek amit naponta látok (az ötvenes határ átlépéséről már nem is szólva) és mindezt egy alapra díj+jármű értékének 10% büntetéssel.

"a 6 hónapból 2 téli volt, amikor a hobbibringások nem is járnak." - én akkor a fantomokat kerülgettem. Mert pl. idén a Gellért tér - Batthyány tér vonalon reggel voltak rendesen.

Nem indulatokat akarok szítani vagy levezetni, de sajnos a bringázók számának robbanás szerű növekedésére ez a város és az emberek nem voltak/vannak felkészülve. Hibásak vagyunk mi bringások és ugyan igy az autósok is. Bár leszögezem nekem nincs túl sok negatív tapasztalatom, sőt! (Elengednek, kicsit félre húzódnak, normális előzési távolságot tartanak túlnyomó részt, de nem ritka amikor egy-két jobb fej még arra is figyel, hogy a pocsolyákkal ne terítsen be.)

otapi 2011.08.11. 16:10:56

@xaba99: Nagyon nem mindegy, valaki hogy 8 napon belül gyógyuló (=horzsolás, húzódás) sebesült lesz, vagy egész életére tolókocsi rokkant...
Neked lehet hogy igen, nekem nem.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:17:20

@tszasa: majdnem teljesen egytértek, ennyi kiegészítéssel:

"- irány jelzés elmulasztását vagy kései jelzését,"
bringásnál ugyanúgy. idén még csak egy bringást láttam jelezni, a múlt héten. meg is lepődtem.

"- saroktól 5 méteren belül parkolókat,"
és a járdákat, zebrákat jogtalanul igénybevévőket is. mindegy, hogy halad rajta, vagy áll.

"- indokolatlanul másodikként megállókat,"
ezt tényleg nem értem, hogy mi akar lenni...

"- vezetés közben mobil telefonálókat."
meg a fülesben zenét hallgatókat is.

"Bár leszögezem nekem nincs túl sok negatív tapasztalatom, sőt! (Elengednek, kicsit félre húzódnak, normális előzési távolságot tartanak túlnyomó részt, de nem ritka amikor egy-két jobb fej még arra is figyel, hogy a pocsolyákkal ne terítsen be.)"
én is ezek közé tartozom. szabálytalan bringásra se húznám rá a kormányt soha. de rohadtul zavar autósként, gyalogosként és bkv-val közlekedőként is, hogy a biciklisek nagyon nagy része (nem írok százalékot, bár szoktam a buszról számolni) mennyire szabálytalan, teljesen mindegy, hogy a kresz ismeretek hiánya vagy a reotorziók hiányi miatti pofátlanság miatt, és ezzel másokat akadályoz, rosszabb esetben veszélyeztet.

@otapi: az ott nem egyenlőségjel, hanem felsorolás.

@Goyo: nem hazudtam be szorzóval semmit. a talált - hivatalos forrásból származónak tűnt - statisztikát idéztem, amit szintén nem én hamisítottam. de elég sokat közlekedek, nem csak budapesten, és azok alapján, amit látok, hihetőnek tűntek a számok.

Goyo 2011.08.11. 16:19:43

@xaba99: személyi sérüléssel járó baleset =/= baleset
Innentől kezdve sok mindennek lehet nevezni a kommentedet, csak igaznak nem.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:22:02

@Goyo: a statisztikában csak a baleset szó szerepelt. de mint később írtam, úgy még durvább az arány, hogy ez csak a személyi sérüléssel járó balesetek száma.

otapi 2011.08.11. 16:24:42

@xaba99: Hmm, idézzem be az egész hozzászólásod? Ezzel kezdted: "szerintem minden vezető a forgalomban ugyanannyira veszélyes. sőt, a gyalogosok is."

Lehet hogy nem úgy értetted, de az egyszeri olvasónak ebből az jön le, hogy szerinted a gyalogos is veszélyes volt a feleséged autójára, noha abban csak anyagi kár keletkezett benne.

Anyagi kárt pedig a vétkes félnek (vagy a
biztosítójának) pénzben ki kell fizetnie és helyre is lehet állítani. Míg a személyi sérüléssel nem ez a helyzet.

venszivar 2011.08.11. 16:25:18

Hétfőn,az Pesten,kínomba leparkoltam az Erkel u.-ba,annak is a bal oldalán,mert a bunkó pöstiek,úgy.....mikor vissza szállék,majd el indulnék,ugye én bal-bal oldalt levék,hát jobbra ki teén a TATA órrát,hát EGY ROHADT BICAJOS SZEMBŐL (a parkoló kocsik mellett 10cm-re suhan..),Nem nekem jön?!Kipattanák,rühes vasába belerugák!a nő meguszta a rugdosást,de a tehén anyjába többszőr vissza küldtem....Döglene meg az összes félkegyelmű,drogos,alkoholista,sipista,pápista,populista,panamista,parlamenter.....KERÉKPÁRISTA!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:30:49

@otapi: azon a konkrét példán azt akartam érzékeltetni, hogy a gyalogos tud olyan balesetet okozni, ahol személyi és anyagi kár is keletkezik. tehát nem veszélytelenebb a közlekedés más résztvevőinél.

személyi sérülés is sok esetben meggyógyítható maradandó nyom nélkül, de attól még az is személyi sérülés, a sérült kieshet a munkájából, stb.

(azt meg már csak zárójelben merem leírni, hogy nem minden anyagi kárt lehet megtéríteni, és nem minden megtéríthetőt térítenek meg, mert azt hiszed, hogy nekem az anyagi kár többet jelent, mint egy személyi sérülés, pedig nem. ;) )

venszivar 2011.08.11. 16:35:22

mi van,durva voltam s a blogmotor az utolsó betű felénél be sokallt?Szép!ÉLJEN a demokrácia,éljen a szólás,amit hallani akar,ki éppen hallgatja....

Rocko- 2011.08.11. 16:36:58

nagyon helyes, lehetne itthon is.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:37:31

@Goyo: mert talán arányaiban véve sokkal kevesebb bringás van, mint azt a (személyi sérüléses) baleseti statisztika jelentené?
a (kerekítve) 10 millió gyalogos (valószínűleg a mozgássérülteket és a sofőrös felső tízezret, akik még a wc-re is kocsival mennek, mindenki napi rendszerességgel gyalogol) fele annyi személyi sérüléses balesetet okozott, mint a bringások.

venszivar 2011.08.11. 16:39:10

@xaba99: @otapi: szakértő ebben stholl andrás!ALKOHOLISTA,DROGOS,VISSZAESŐ....Konzultáljatok vele is,tudna mesélni!Elnézést hogy bele írtam.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 16:41:32

@venszivar: stholl nem tudom ki, de ha stohlra gondolsz, azt sem értem, hogy jön ide, se kerékpárral, se gyalog nem okozott személyi sérüléses balesetet, meg sosem ütötték el kocsival, miközben gyalogolt/kerékpározott...

otapi 2011.08.11. 16:43:57

@xaba99: A példádban a gyalogos csak és kizárólag magában okozott személyi kárt, nem? Majd ebből tanul és legközelebb nem fog lelépni autó elé, ez ne legyen a te gondod.

Sajnos sok másik példában viszont a vétlen fél szenved el sérülést. Ezek - nekem - jobban elítélendő dolgok.

Az anyagi kár attól anyagi kár, hogy meg lehet téríteni és helyre lehet állítani. Kapcsolódhat hozzá lelki trauma, de az már nem anyagi kár, de lehet külön kártérítést kérni polgári peres úton, bár nyilván nem lehet egy-az egyben kiváltani. Mondjuk, van akinél már a centis karc a fényezésen is ez a kategória, de ebben érdemes példát venni a franciákról, őket nem nagyon izgatja ha parkoláskor dodzsemezni kell egy kicsit :)

Az pozitív, ha neked az anyagi kár nem jelent többet a személyi sérülésnél :)
Kocsiért úgysem kár, átlag 5-10 évente lecseréli az ember baleset nélkül is. Mint ahogy minden más kütyünek is megvan a sales-esek által jól betervezett életciklusa.

otapi 2011.08.11. 16:46:11

@venszivar: Azt még ki is hagytad, hogy még ott is hagyta a helyszínt, amit utólag persze már nagyon "megbánt". :( Mindegy, ez OFF itt.

Goyo 2011.08.11. 16:51:54

@xaba99: Miért durvább ez az arány, ha ez csak a személyi sérüléses balesetekre vonatkozik?
Miközben ez azt jelenti, hogy a jármű-balesetek arányában jóval kisebb a szerepe a kerékpárosoknak.

Ebben az országban 10 millió ember él. Nem kerékpáros, gyalogos, autós, motoros, tehergépjármű-vezető. Ember. Ezek közül sok a figyelmetlen, nagy részük mindig mindenhova siet, ráadásnak könnyen fel is idegesítik magukat. Nagyrészt ezek miatt lesznek a balesetek, nem azért mert egy bizonyos közlekedési eszközt használunk. Semmi értelme mesterségesen meghatározott csoportokra bontani minket.

venszivar 2011.08.11. 16:56:18

@otapi: Láttad?Végre egy TANÚ.....JELENTKEZZ,MZ/X.....JELENTKEZZ.
(te,a HELYSZÍNT mindenki ott hagyja...!)találós kérdés.........,bárki megfejtheti,otapi FIZET!

megint 2011.08.11. 16:57:37

Nem szeretem a hős , világmegmentő bringásokat, de azért durvának érezném, ha ugyanazok a büntetési tételek vonatkoznának rájuk is mint az autósokra, sérülést legtöbbször maguknak tudnak csak okozni, persze az is igaz, hogy nem mindenki tudja feldolgozni ha elüt egy szabálytalan kerékpárost aki ebbe belehal.

venszivar 2011.08.11. 17:03:40

@xaba99: te tényleg egy kukacoskodó,gyökér,bunkó,KÖTEKEDŐ PARASZT VAGY!

Nem tudod ki az a schtoll?(szerintem 100-ból 99,9% tudja!ALKOHOL,DROG,VISSZAESŐ,majd szólok neki,hogy téged is csapjon el,majd akkor meg tudod,hogy ki is ő,te értetlen fasz!

yyy9 2011.08.11. 17:08:30

Nálunk a gyorshajtásért is végre normális büntetéseket kellene osztani, nem pitiáner 300ezer Ft-ot.
Aki 2x-esen túllépi a sebességet, azt emberölési kísérletért kellene leültetni. A lassabbaknak 1millás büntetés is megfelel.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.11. 17:14:34

@venszivar: tényleg nem tudom, ki az a "schtoll". de a google sem tudja.

venszivar 2011.08.11. 17:27:15

@xaba99: HÚÚÚ BASSZKI ! hát a stoll PAPUCS feltalálója (1261-ben alapították a céget ATLANTISZBA!tehát éppen 750 éve!)no ezért emlegetem én,azt a DROGOS,visszaeső ALKOHOLISTÁT!
Csak egy kérésem volt,hogy a kocsija alá kerülj s akkor te is megismerheted.......bízom benned s benne.(ne a gogót nézd!)írj nekem 0,5 €-ért súgok,feketén.......ja s szavanként,azért "beszélek"ennyi baromságot,meg azért,mert egy degenerált,ilyenekkel traktál....

cantata profana 2011.08.11. 18:13:33

Hogy egy kicsit kultúráltabb hangot és értelmesebb diskurzust is próbáljunk:
a bringák és az általuk okozott balesetek természetszerű növekedésével több nagyvárosban kisérleteznek különféle szabályozással. Bécs nemáll egyedül, feltehetően Pesten is szükség lesz valamire. A kérdés nem ez, hanem hogy a bringások és szervezeteik kezdeményeznek-e valami önszabályozást vagy a hatóságok vezetnek-e be, amit jónak gondolnak.
A 8 ezrelékes bécsi határ a bringásoknál, csak annyit jelent, hogy a nemzetközi alkoholszintet elfogadják és a bringát járműnek tekintik. (A büntetés arányosságán kár fröcsögni, hiszen ez nem az, az autósoknál a 8 ezrelék felett ennél az összegnél mindenütt sokkal szigorúbb büntetés jár).
A bringásoknál a legrosszabb az, amit itt látok, amellett érvelni "protest" módon, hogy kivételezett helyzetben vannak, vagyis ha az úton megy a bringa, akkor jármű, aminek előnye van a többi járművel szemben, ha a járdán megy gyalogos, akinek előnye van az ostoba gyalogosokkal szemben, mehet zebrán, mehet piroson, ha úgy látja semmi nem jön, stb..végtelen az érvek száma.
Ezek az érzelmi rohamok hosszú távon ez a legrosszabb a bringásoknak, mert így csak éretlenségüket bizonyítják.

Tewur 2011.08.11. 18:15:33

@Perillustris:

Miféle arányosság, te frászról miről beszélsz?

Tök mindegy, hogy milyen járművel sérted meg a szabályokat, a nyomorult drótszamaraddal is pontosan olyan veszélyt jelentesz a többi közlekedőre mint egy 40 tonnás kamion. Ehhez pont elég ha kivágódsz egy kamion elé, a sofőr félrerántja a kormányt és kész.

Fogjátok már fel végre a szabályok rátok is ugyanannyira vonatkoznak mint bárki másra!

kerdesek05 2011.08.11. 18:35:17

kerékpáros gyerek a kreszt sem ismeri ez itt a gond.
kötelező kellene tenni a kreszt már alsó tagozatban

TZiky 2011.08.11. 18:56:20

@Tewur: "Tök mindegy, hogy milyen járművel sérted meg a szabályokat, a nyomorult drótszamaraddal is pontosan olyan veszélyt jelentesz a többi közlekedőre mint egy 40 tonnás kamion. Ehhez pont elég ha kivágódsz egy kamion elé, a sofőr félrerántja a kormányt és kész."

Ha az írásod igaz, akkor igaz a következő írás is:

Tök mindegy, hogy mivel sérted meg a szabályokat, a nyomorult két lábaddal is pontosan olyan veszélyt jelentesz a többi közlekedőre mint egy 40 tonnás kamion. Ehhez pont elég ha gyalogosan kilépsz egy kamion elé, a sofőr félrerántja a kormányt és kész.

És már ott tartunk, hogy a gyalogos ugyanolyan veszélyes mint a 40 tonnás kamion.

Üdv:
TZiky:-))

karosszékely 2011.08.11. 19:22:38

@venszivar: Ha raktál volna szóközt a vesszők után a felsorolásodban, akkor szegény blogmotort sem hoztad volna ilyen kínos helyzetbe.

karosszékely 2011.08.11. 19:25:09

@xaba99: Viszont ha úgy mondjuk, hogy a személyi sérüléssel járó balesetek 12%-át okozzák kerékpárosok, akkor már egyből nem tűnik olyan soknak, igaz?

venszivar 2011.08.11. 19:32:23

@karosszékely: felkötöm magam!akkor az úgy egál?vagy előtte,"bumm a fejbe"? IS! de kösz.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.08.11. 21:02:05

Én pl. kifejezetten szeretek részegen gyalogolni. És mi lesz a részeg úszókkal, az alvókról nem is beszélve?

felszopó 2011.08.11. 21:24:55

itthon is ez kéne a sok margithíd sávközépen egymás mellett kóricáló hullajelöltnek

Asztalos Gábor 2 2011.08.11. 21:42:51

Jó lenne egy forrás is.

Mert ez így nagyon kamu.

@Tewur:
Ha nincs különbség, akkor miért szükséges PÁV megy egyéb plusz vizsga a kamionokra?

2011.08.11. 23:04:54

@cantata profana: szerencse, hogy vannak itt érett emberek is mint pl te

Tewur 2011.08.11. 23:47:59

@Asztalos Gábor 2:

Mert egy kamiont picit bonyolultabb elvezetni mint egy biciklit okoska!

Ettől még ugyanaz a KRESZ vonatkozik kamionra, autóra, bringásra egyaránt.

Tewur 2011.08.11. 23:50:03

@TZiky:

Ha nem vetted volna észre, a gyalogosokra is vonatkozik a KRESZ. Csak ugyebár a gyalogosoknak nem az úttest a természetes élőhelye, ellentétben a bringásokkal, akik még akkor is ott mennek, ha amúgy van külön bringaút.

Perillustris 2011.08.12. 00:16:47

@Tewur: nagy mokamester vagy te. Elkepzelem a 73 eves falusi neniket, aki egy kamionhoz merheto veszelyt jelent. LOL

GG81 2011.08.12. 08:09:19

@Perillustris: elmész a vérbe te demagóg, képzeld a szitut öreg, ahogy a margithídnál előszeretettel robogtak le a járdáról a kétsávos úton HALADÓK közé, ahol a külső sávban menő ezen szuicid faszkalap miatt berántotta a kormányt középre, ütköznek, a sávelhúzások miatt amúgy is cikázó autók... remélhetőleg elkaszálják még az okozó bringást is, aki megkapja a mártír kis fehér bringáját majd oda...

nem csak közvetlenül lehet balesetet okozni te kisokos!

GG81 2011.08.12. 08:22:00

@yyy9: hát öregemm, akkor a csak gyalogosok miatt zebránál piros lámpán áthajtó bringásokat, meg emberölési kísérletért, simán nekimehetsz bringán úgy egy mamának, hogy rosszul esik és megmurdál. erre a magyarázatotok meg az, hogy a bringás nem jelent akkora veszélyt... meg, hogy csak saját testi épségét veszélyezteti, hát pont, hogy nem... pont ott emberkedik a bringás is, ahol ő van egy kicsit fölényben, a gyalogátkelőknél... csakmert ő ügyes és esetleg átszlalomozik köztük... hát akkor egyenlőség! ültessük le egy kicsit, hogy gondolkozzon ezen.

igazatok van, mindegy ki mit vezet, mindig a gyangébbet fogja leszarni, csak a bringás frusztrált, mert csak a gyalog, meg a kisbiciklis gyengébb nála, még egy kerekesszéges is stabilabb és masszívabb!!!

GG81 2011.08.12. 08:25:24

@Tewur: pont ezt írtam ennek a demagóg ph@sznak én is... ez van, ezek ilyen egyszerű lényeg, komplexen, a közlekedésben nem tudnak gondolkozni, csak a kis befordult világukban... tán segítene egy önbizalomtréning, hogy ne érezzék alsóbbrendűnek magukat. :-)
érdekes bringával vagy épp autóval közlekedve sosincs problémám az utakon, mindig tudom mire kell figyelnem, hol a helyem...

kreaKtiv 2011.08.12. 08:26:29

a biciklivel ugyanolyan veszélyt jelentek a többi közlekedőre, mint egy kamionnal.... jókat lehet röhögni a kommenteken, csak igy tovább

GG81 2011.08.12. 08:31:37

@TZiky: pont ez a lényeg, de ez nem a gyalogosblog, hanem a kerekagyas sértettönélzetű latolok blogja... ha a gyalogost üti el olyan esetben (nem zebrán!) a kama3, akkor elhantolják, ő volt a hibás, a kamionsofőr meg próbálja a lelkiismeretét rendezni egy életre... míg, ha egy SZABÁLYTALAN bringást, akkor szintén ott van a lelkiismereti kérdés, de még a kerekagyú társadalomtól is megkapja, hogy de hát az egy galamblelkű sötétzöld földmentő izé volt, ő biztos nem hibázott, sőt a kamionos figyelhetett volna oda minden szabálytalan elemre az utakon, csakmert nagyobb, meg tralala... hát itt jön be pont, amit írtál rövidrezárva a történetet... az összes közlekedőnek tudnia kell mik a szabályok, mi jöhet, pl. nagykamion, akkor nem lépünk le elé, főleg nem szabálytalanul! és utána nem áll feljebb, ha még tud egyáltalán... elég csak arra az esetre gondolni, amikor a 2pótkocsis traktor fordulókörében csaptak el egy bringás kisfiút! érdekes, hogy az ilyen monstrumoktól mindig tisztes távolban helyezkedést tanítottak nekem, nem utolsó sorban gyerekként hol voltak az oltalmazó szülők a nyílt utcán közlekedő gyerek mellől?, ha már az intelmeik nem kerültek be a gyerek agyába...

Perillustris 2011.08.12. 08:38:03

@GG81: termeszetesen megtortenhet, hogy egy gyalogos hobbipatkanya, leugorva a vallarol, majd kiszaladva a Hungaria korut uttestjere megijeszt egy ragcsaloktol irtozo sofort, aki ijedteben sikoltva rantja felre a kormanyt, ezzel tomegkarambolt okozva. Sot, lehet, hogy a balesetben egy munkahelyere tarto sebesz annyira megserul, hogy nem er be az ugyeletre, ezert ott sajnos meghal az eppen surgossegi mutetre szorulo beteg. A Margit-hidas peldad is megallja a helyet, persze. Mondjuk evek alatt nem tortent ilyen, de mindegy. Ellenben jardara felszalado autok nem ritka jelensegek, olykor harom embert gazolnak halalra, de multkor a Bently vezetojenek csak makja volt, hogy eppen nem volt gyalogos a jardan. Szoval van az elmelet, es van a gyakorlat.

GG81 2011.08.12. 08:47:38

@Perillustris: sajnos van gyakorlat a zebrán gyalogost gázolásnak is, cserbenhagyással párosítva...
a hobbipatkány miatt meg aki elrántja a kormányt amatör vagy egy kisebb puffanás vagy két kerék kisebb huppanása jelzi a likvidálást!

már megint visszamutogatsz... egy szóval sem mondtam, hogy a járdára felhajtó autóst meg kéne dícsérni, sőt HEADSHOT! de te!? te megint csak mented a bringások igencsak megtépázott becsületét, sikertelen...

TZiky 2011.08.12. 08:58:05

@Tewur: A veszélyesség szempontjából totálisan írreleváns amit írtál.

Tehát ha te a veszélyességról szóló írásod igaz, akkor az alapján egyértelmű, hogy a gyalogos is ugyanolyan veszélyes, mint a 40 tonnás kamion.

Üdv:
TZiky:-))

TZiky 2011.08.12. 09:02:09

@GG81: "ha a gyalogost üti el olyan esetben (nem zebrán!) a kama3"
Szerintem nem egyről írunk, mert én azt olvastam, hogy "a sofőr félrerántja a kormányt"

Üdv:
TZiky:-))

ex-dr. vuk 2011.08.12. 12:35:13

@tszasa: meg mindig jobb, mintha kocsival mennenek haza, halalos veszelynek kiteve mindenkit, nem?
Szerintem a cikkben szereplo hatarertek teljesen vallalhato.

ex-dr. vuk 2011.08.12. 12:41:06

@xaba99: igazad van, ha valaki kessel hadonaszik az utca kozepen vagy csore toltott kalasnyikovval, az ugyanannyi buntit erjen.

"anyagi kar" az neked miota "veszelyeztetes"?
szoval szamodra ugyanolyan veszelyt jelent egy behorpadt lokharito, mint a 8 napon tul gyogyulo serules?
jaj

ex-dr. vuk 2011.08.12. 12:51:12

@Tewur:
"Tök mindegy, hogy milyen járművel sérted meg a szabályokat, a nyomorult drótszamaraddal is pontosan olyan veszélyt jelentesz a többi közlekedőre mint egy 40 tonnás kamion."
Tejoeg.

"Ehhez pont elég ha kivágódsz egy kamion elé, a sofőr félrerántja a kormányt és kész."
Ennek az eselye is ugyanannyi, igaz?

:(
Szomoru vagyok elvtarsak, hogy meg mindig igy gondoljak.
Tudod mit? Csapjon el teged kamion biciklis helyett. Szerintem megerzed a kulonbseget. ;)

k_attila78 2011.08.12. 13:05:51

@vuk_: én is ezt a kamionos kívánságot szoktam mondani az ugyanolyan veszélyes dumára:) szerintem a rendszám mellé kellene még légzsák is a bicikli kormányára mert hát ugyanolyan ez mint az ótó:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.12. 13:15:40

@k_attila78: nem kell légzsák a kormányra, ha van már légzsákos kabát is: www.motoair.hu/

GG81 2011.08.12. 13:33:33

@vuk_: fejlett demokráciában (USA), ha bármelyiket is csinálna a zember zuccán és csak kötné a zebet a keróhoz, akkor frankón szitává lőnék a zsaruk.
nem kicsit lőnék szitává a késest és nagyon a kalást, hanem mindkettőt brutálmód!

mennyire szarnád le, ha egy miattad és manővered miatt életedet megmentő autós úgy balesetezik, hogy neked hajad szála nem görbül, de mást megnyomorít, netán megöl!? elhajtanál azonosíthatatlanul mi? milyen kicsi az esélye mi? áh, nem is kell az autósoknak rendre megmenteni ezeknek a szuicid hüJéknek az életét... neeem, persze. csak épp a jó reflexek miatt nincs annyi hír, mert túlélik, megoldják helyettük is, mások, mert azok csak tekernek és sz@rnak bele a nagyvilágba... legutóbb mit keresett velem szemben a kanyarodósávban a bringás erzsébeten... átjött piroson, aztán még szembesáv, remélem a legjobbakat neki, egyszer leveszik róla fent az áldást, azt rányomják az utolsó kenetet!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.08.12. 13:57:47

@vuk_: "Tudod mit? Csapjon el teged kamion biciklis helyett. Szerintem megerzed a kulonbseget. ;) "

Igen. A kamionos megáll, és megpróbál segíteni...

ex-dr. vuk 2011.08.12. 14:10:45

@newtehen:
muhaha. jaja megallapitja a halal bealltat.
de ha szerinted ugyanaz a kategoria, aldasom ra.

kru 2011.08.12. 17:21:43

minket is meghágtak. 100km után 100eur lett volna a jutalom mert begurultunk a gyalogos övezetbe, de végül le lett alkudva 20eur-ra.
a szabályok szigorítása nem megoldás, már ha élhető várost akarunk.

Tewur 2011.08.12. 18:53:12

@vuk_:

Neked is szól az előző komment!

Mondanám, hogy téged mi csapjon el, de tudod én úgy vagyok vele, hogy óvatosán kívánj rosszat másnak, mert még a végén te futsz bele! És hát ugye tekintebevéve, hogy te közlekedsz egy szar dróthalmazon, az én közlekedési eszközömre viszont azt vésték fel a gyárban, hogy Scania R500, így ugye a kit mi csaphat el valószínűsége elég egyértelmű. :)

venszivar 2011.08.12. 19:20:04

@Tewur: Az egy gyönyörű gép.Az kéne még,hogy a barmok taknya elkenődjön a lökhárítón!:):D

ex-dr. vuk 2011.08.12. 19:53:27

@Tewur: azt hiszem, hogy a kovetkezo gyongyszem kivaloan tukrozi a mondandomat.

napirajz.hu/archives/2006/10/31/ALAKAPOTT/

igazi hős 2011.08.13. 00:33:04

Látom, a kommentelők elég nagy része nem vezet, ami nem baj, de nem is gondolkodik, ami viszont baj. Ha féktávon belül elém lép egy nénike, vagy elém gurul egy bringás és nagyot fékezve elcsapom, akkor nem követtem el hibát. Ha nem fékezek és elcsapom, akkor balfasz vagyok és büntetést kell kapnom. Ha viszont félrerántom a kormányt és a nénike/bringás helyett 3 gyalogost ütök el a járdán, akkor még nagyobb balfasz vagyok és nagyobb büntetést érdemlek: nem a nénike/bringás hibás (illetve csak közvetve, akár az az arab, aki Rennes la Janaisben összerakta az autómat), hanem én.

venszivar 2011.08.13. 11:58:01

@igazi hős: te egy igazi hős vagy.mindent magadra vállalsz.....merre van az a R.la J.arabba?valamint milyen kocsit raknak ott össze?szamaras kordét?

alexfly 2011.08.13. 15:20:43

@GG81: Azt hiszem, hogy a demagóg és életszerűtlen feltevésedre ugyanazt a demagóg és életszerűtlen választ tudom adni, amit ti szoktatok írni a kerékpárosoknak.
tudod, amikor a védett úton közlekedő kerósnak tanácsolja minden motoragyú, hogy minden keresztező mellékutca előtt álljon meg, mert jöhet egy elsőbbségadásra kötelezett, ám azt megadni b@$%ó ámokfutó és ütközés esetén ő húzza a rövidebbet. És ezt nevezik defenzív vezetésnek. Nos akkor: az autóvezető is vezessen defenzíven -azaz ne kelljen semmilyen helyzetben "félrerántani a kormányt" pl. egyetlen gyalogos miatt sem: készüljön fel arra, hogy egyes helyeken felbukkanhatnak. Mondjuk lakott területen belül mindenhol... Ugyanez a helyzet a kerékpárossal, KAMA3zal, villamossal és az összes járművel is. És máris megoldódott a problémád. Ja, hogy akkor le kell vennie a lábát a gázról? Ez van. Még mindig értelmesebb és életszerűbb, mint minden kapu előtt megállni...

igazi hős 2011.08.14. 00:17:20

@venszivar: Úgy tűnik sem a szövegértés, sem a gugli nem a barátod, így nem terhelnélek számodra teljesen felesleges információkkal. Viszont pozitív, hogy rájöttél: rólad is szól az előző kommentem.

bohocmasni 2011.08.14. 02:17:57

@TZiky: „És már ott tartunk, hogy a gyalogos ugyanolyan veszélyes mint a 40 tonnás kamion."

Sajnos nem tehetünk egyoldalú egyenlőséget a két veszélyesség közé. Mi van akkor, ha Mari néni gyalogol az utcán, egy 40 tonnás kamion bemegy elé a járdára, és Mari néninek félre kell lépnie pont egy babakocsi elé, és bumm, és meghal a baba? Világos, hogy egy 40 tonnás kamion is van annyira veszélyes, mint egy gyalogos. Tehát itt kétoldalú egyenlőség van. Nem csak olyan veszélyes egy gyalogos, mint egy 40 tonnás kamion, de olyan veszélyes egy 40 tonnás kamion, mint egy gyalogos!

venszivar 2011.08.14. 05:05:17

@igazi hős: lehet,hogy hős v.,de egy beképzelt fos is egybe!jó volt veled diskurálni....

TZiky 2011.08.14. 08:51:21

@bohoc masni: Pontos.

Viszont mindezekből szerintem az következik, hogy ha a kiinduló írás igaz, akkor a gyalogosnak is ugyanolyan vizsgákat kellene tenni, mint egy kamionsofőrnek. Vagy megfordítva: a kamion vezetéséhez sem kellene semmiféle vizsga.

Üdv:
TZiky:-))

Perillustris 2011.08.14. 22:56:15

@Tewur: Szép gyűjtés, csak az a bökkenő, hogy az első linkben szereplő autós egy műszaki hibás - a kanyarban álló - autó miatt is félrerántotta volna a kormányt, s ugyanúgy balesetet szenved. A kivilágítatlan, ráadásul segítséget nem nyújtó biciklis rohadjon meg, de sajnos kettőn áll a vásár: a sebesség helytelen megválasztása.

A második esetben a bringás jutalma szintén faszkorbács, ugyanakkor a baleset oka nem a kivilágítatlanság, mert a sofőr látta, csak valószínűleg vezetéstechnikai hibát vétett.

A legszomorúbb a harmadik link, hiszen halálesettel végződött. Ám itt sincs semmi jelentősége a bringás kivilágítatlanságának, hiszen az előzni kívánó ember látta őt, de szintén hibázott. RIP

Ha nekimész egy biztonsági övet nem használó autósnak, miközben EAK táblád van, attól még nem lesz ő a hibás. Még akkor sem, ha netán jogsija sincs.

Újat dobhatsz!

comes 2011.08.24. 11:47:19

Fölösleges szövegelés és összehasonlítás Béccsel!

Budapesten, ahol mintegy két millió ember él, nappal - 18 óráig bezárólag - szinte nem látni rendőrt, aki a kerékpárosok szabálytalanságait megállapítanák. Az esetleges felelősségrevonás ezek után értelmetlen jogállami elképzelés!

fidesz = házmesterek pártja 2011.09.04. 21:22:04

Mostmár tényleg kellene valamit tenni itthon is.
Ma szemtanúja voltam, ahogy egy tizenhat-tizennyolc éves kis pöcs a járdán ~20km/h tempóval majdnem fellökött egy pici gyereket, aki nemrég tanult meg járni.
Hogy nem vágtam pofán a kisköcsögöt, csak annak volt köszönhető, hogy lassulok.
Előtte pár perccel meg (már sötétedett) egy fekete biciklin ülő, fekete ruhás idiótát láttam, akinek egy darab lámpája sem volt.
Szóval jó lenne, ha végre ezekkel foglalkoznának rendőreink és nem azzal, hogy a hátsó lámpa mellett van-e prizma is.

Perillustris 2011.09.05. 10:32:01

@al kotmány aláiro álamfö: A suttyó. Kár, hogy nem tudtad elkapni.

fidesz = házmesterek pártja 2011.09.05. 11:58:49

@Perillustris: belegondolva, ha annál a tempónál sikerül pofánverni, akkor leesik a biciklijéről és vagy egy fát fejel le vagy beesik az úttestre egy esetleg épp érkező autó alá. És a végén még engem csuknának le. :-(
süti beállítások módosítása