Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

600 ezret ér a logó a Porsche-bringán?

2011.07.28. 11:16 - kirk kapitány

A Porsche új kerékpársorozatot dobott piacra a 2011-es nyári idényre. A német autógyártóhoz nem az egyetlen, amelyik saját brend alatt készít bicikliket, sőt az utóbbi időben ez már-már kötelező melléküzemág lett a nagyobb márkáknál.

A recept az, hogy a jó név mellé tálalnak valamilyen hangzatos dizájnelemet, a tartozékokat pedig összedobják az ismertebb gyártók termékeiből, és rátesznek egy komoly presztízst sugalló árcédulát.

A Porsche legújabb termékei ki is akasztottak több szakírót. Az „S” jelű bicikli, amit alumíniumvázzal és hajtásszíjjal harangoztak be, 4750 dolláros (nagyjából 900 ezer forint) áron került a boltokba.

10porschebikers-copy

A TFLcar.com szerint a hasonló felszereltségű gépekből rengeteg található a piacon, és maximum 1500 dollárba (nagyjából 300 ezer forint) kerülnek, ezek szerint a különbözet, 3250 dollár (nagyjából 600 ezer forint) lényegében a Porsche Bike név megfizetésére megy.

Valószínűleg ennél is többet kell fizetni a logóért a Porsche Bike RS megvásárlásakor. A szénszálas vázra 20 sebességes Shimano XTR váltót és hidraulikus Magura tárcsaféket építettek, ami szintén elgondolkodtató.

web2porschebikers

Az autók tervezéséra csillagászati összegeket fordító Porschétól annyi tellett csak, hogy ugyanazokat a szerelvényeket használja, mint például a GT vagy más kerékpárgyártó. Különösen, mert ezért a típusért nem kevesebbet, mint 8500 dollárt (nagyjából 1,6 millió forint) kérnek.

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr243106681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jerky_Master 2011.07.28. 11:53:54

nem mindegy? Bp-en úgyis ellopják 10 perc alatt! :-D

keroform 2011.07.28. 12:10:31

legalább tárgyaltak volna valakivel a shramnál, hogy mégis mi a menő, hogy is van ez a bringázás dolog..

shitgun 2011.07.28. 12:27:03

Ezeket egyébként nem elsősorban azért csinálják, hogy fű-fa vegye őket, hanem az autók mellé szokták pakolni grátisba, hogy a júzer bazi nagyarcnak érezhesse magát akkor is, ha épp valamiért biciklire támad kedve ülni. Aki megveszi a Suzuki mellé egy év spórolás után, az meg azt akarja, hogy annak a nagyarcnak tűnjön, aki épp valamiért a Porsche verda helyett a bicajra kényszerült. Mondjuk nyugatabbra nem egy vállalhatatlan összeg cirka 3500 euroért bicajt venni, ez egy állami tisztviselő kevesebb, mint két havi bére, forintra konverálva (persze ez csúsztatás) nagyjából 300 ezer forint. Persze milla körüli összegből (de akár 3 kilóból) ennél jobbat is lehet építeni.

Tiltsuk Bea 2011.07.28. 12:29:22

Egy kicsikét tájékozódj mielőtt ilyen cikket írsz.
Sajnos ezek az alkatrészek és egy ilyen súlyú váz más gyártónál is ennyibe kerül. Sőt, ha te akarnád ugyanezt a bringát összerakni, ugyanezekkel az alkatrészekkel, akkor még kétszer ennyibe kerülne, mert a gyártók ennyivel olcsóbban kapják meg a váltókat, hajtókarokat, stb...

Ennél még jóval drágább, - kétszer ennyibe kerülő - bringák is vannak.

A mai napi dollár-euro középárfolyam szerint ez a Porsche bringa nagyjából annyiba kerül , mint pl. az én 2007-es SUNN bicajom, ami hasonló felszereletségű, és ma már a SUNN (a kilencvenes években sokáig bajnok, majd most két éve ismét) olcsóbban árulja az ilyen szintű bicajokat.

Szóval a Porsche egy kicsit persze rárak, ez igaz, de nincs olyan különbség mint hinnétek. A fasza precíz gyártást meg kell fizetni, ez van.

shitgun 2011.07.28. 12:34:39

@Tiltsuk Bea: a fasza precíz gyártást ugyanaz a gyár csinálja, mint az egyéb felsőkategóriás bicikliknél, csak a végén rápattintják a P-logót, meg az árcetlire egy kicsit többet. vagy gondolod, hogy a Porsche felhúzott egy bicajgyárat, meg foglalkoztat egy kerékpár tervező-részleget? Ezek drága kiegészítők egy presztízstermékhez, elsősorban azoknak szánva, akiknek van az eredeti termékből, jelen esetben a kocsiból. Aki rajtuk kívül ilyet vesz, az vagy gazdag divatmajom, vagy sznobériás, aki ugyanis penge biciklit akar, nem a Porsche környékén keresi azt.

bgds.susu 2011.07.28. 12:34:54

A kerékszett legolcsóbbja nálunk 220 ezer ( www.bikestore24.hu/crank-brothers-ker%C3%A9k-cobalt-p-158560.html )
Az XTR hajtás 114 ezer...( www.kerekpar-outlet.hu/index.php?action=termek&offset=0&id=3645&fokatID=232&katID=243 )

De egy jobb nyeregcső is benne van egy huszasban... A Kerámiabetétes magura féket nem is említem.

Szóval mennyit ér az a logó? :XD

bgds.susu 2011.07.28. 12:38:43

Az én kommentem másodszor tűnik el... Harmadszorra nem keresgélek linkeket az árakról. (google...)
Elég annyi, hogy A Crank Brothers Cobalt kerékszett alaphangon 220 ezer. Egy XTR hajtás 120 ezer... És ez csak két alkatrész.

Szóval...

Zlipp 2011.07.28. 12:44:03

Tiltsuk Bea +1

Nem bírunk eleget hőbörögni az ilyeneken. Persze érthető, mikor a fél országnak egy 30 ezres cangára sem telik, akkor az ilyen hírekkel jól ki lehet hozni mindenkit a sodrából.

Szeretném jelezni: a Porsche luxusmárka. Ha nem lenne feláras elveszítené a vonzerejét a saját célpiacán. Ki akarna a gazdagok közül olyan kerón ülni, amit a "prolik" is megengedhetnek maguknak...

Érthetetlen, hogy miért születnek ilyen cikkek.
(egy porsche gt2 rs meg 50 milla, erről nem kéne már írni? :):) )

arpi07 2011.07.28. 12:46:10

Kicsit félreérthető volt a cikk.Tiltsuk Bea,az alap alumodell 900e,a linkelt karbon már 1,6M ha jól értelmeztem.

Conrad 2011.07.28. 12:50:58

Csak azt nem értem, hogy kinek és miért lenne jó, ha Porsche alkatrészek lennének rajta.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.07.28. 12:56:26

20 sebességes XTR-szett? Már nincs rajta mókuskerék, vagy késpengéből CNC-zik a lánckerekeket? Én maradtam le valamiről, vagy ti nem tudtok számolni?

tocibacsi 2011.07.28. 12:59:32

@Zlipp: itt kurvára nem erről van szó... legyen drága persze, de akkor ne hétköznapi fosokkal szereljék fel... a legfájdalmasabb pont a shimano szó, ha ennyi lóvéról beszélünk...

Conrad 2011.07.28. 12:59:40

Megnézném, hogy, ha Porsche fejlesztésű lenne a teljes kerékpár minden alkatrésszel együtt, akkor milyen cikkek születnének a 50 millió forintos, körülbelül hasonló tudású és minőségű bicikliről. :P

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.28. 13:23:50

@tocibacsi: miért? Mi a gond, akár a Shimano XTR-rel, akár a Magurával?

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.28. 13:24:34

Ha már fosról beszélünk, az a jelző inkább a blog.hu motorját illeti.

Tiltsuk Bea 2011.07.28. 13:38:05

@shitgun: Annyit akartam csak mondani, hogy a Porsche nem rakott rá eszméletlen összegeket, legfeljebb egy pár százalékot.
Nézz utána, és meglátod, hogy hasonló felszereltségű bringák (tudod mennyi egy Crank-brothers kormány, amit a képen is látsz? Majd százezer forint!) ennyibe kerülnek. És Porsche márkanév, ha hiszed, ha nem a bicajok között nem örvend túl nagy népszerűségnek. Bőven lehet, hogy egy hasonló felszereltségű bringát a Moots, de még akár a Cannondale is drágábban el tud adni, mint a Porsche.

Bocsi. Nézz utána, ha nem hiszed.

bazs

tom318 2011.07.28. 13:56:28

nem mindegy mennyi?van aki megveszi, meg is érdemli, bár tényleg nagyon szépre designolják ezeket...

This_is_Sparta (törölt) 2011.07.28. 14:08:47

És hány másodperc alatt gyorsul 100-ra!?

hefi_ · http://kerekpar.info 2011.07.28. 14:38:21

Azért drága, mert Porsche :)

Dave_bloghu 2011.07.28. 14:38:45

Hülyeség.

Sent from my ipad.

:)

cso zsi 2011.07.28. 14:44:00

Véleményem szerint erősen hasonlít a BMW bringájához, ami a szalonban 300ezer alatt van picivel. Amiben megegyeznek, hogy a féken kívül semmi kötelező felszerelés nem szerepel az árban.

Tiltsuk Bea 2011.07.28. 14:48:05

@Pál a postoló:
Te maradtál le valamiről:
SRAM-nál már tavalyi, Shimano-nál idei trend a montikon a 2x10-es elosztás (hátul 10-es fogaskeréksor, elől dupla lánctányér).

tocibacsi 2011.07.28. 14:54:30

@al kotmány aláiro álamfö: nemtom de én jó shimano váltót még nem láttam... sram/truvativ, campagnolo ... touron is meg lehet nézni egyre több a nem shimi...

tocibacsi 2011.07.28. 14:55:57

@cso zsi: valszeg ezek a kötelező felszerelések csak nálunk vannak... ;) szerencse, hogy egy napernyőt nem kötelező felszerelni... múltkor bementem 3 boltba, akartam venni hátra piros prizmát. nem kaptam.

tocibacsi 2011.07.28. 15:00:12

@Tiltsuk Bea: na az is jó nagy baromság... ahol én feltekerek a 3x9-es szettel 1-es fokozatban, oda ezzel nem jutsz el... akkora nyomatékot sáros, köves terepen aligha lehet finoman szabályozni, márpedig akkor elforog a kerék és menten megállsz, lendület nélkül meg kakukk... a "mókuskerék" aszfaltn vicces, de köves, köröngyös, sáros, kibaszott meredek erdei kaptatón létszükséglet...

tocibacsi 2011.07.28. 15:01:50

ez a blogmotor télleg gecijó, most pl egy darab komment nincsen... "Nincsenek hozzászólások." - még ki is írja...

Udi · http://blog.udi.hu 2011.07.28. 15:01:54

Ezért a mondatért: "GT vagy más kerékpárgyártó"* akkora piros pont jár, hogy feledteti a 20 sebességes XTR szetet. ;)

*: Azaz ahogy én szoktam volt mondani, hogy a Meridások, Trekkesek, stb is értsék: Kerékpárban van a GT, és minden egyéb.

alfacharlybravo 2011.07.28. 15:01:57

Majd javaslom a BMW nek is, ha nem megy a motoros üzlet, akkor szabad idejükben tervezzenek egy tényleg egyedi bringát, ne csak széria cuccokat lapátoljanak össze.

plszegy 2011.07.28. 15:08:40

Shiman xtr hajtáslánc elemek (kerékagyak nélkül)
XTR hajtómű 160 990,- Ft
XTR középcsapágy 9 090,- Ft
XTR pedál 41 990,- Ft
XTR fogaskoszorú 74 990,- Ft
XTR lánc 14 090,- Ft
XTR első váltó 26 090,- Ft
XTR hátsó váltó – shadow 55 990,- Ft
XTR váltókar szett 63 990,- Ft
Magura Louisse Carbon (első) 61.900.-
Magura Louisse Carbon (hátsó) 61.900.-
kerékszett 220 000.-
Magellan pyxis alu váz (magyar márka) 90 000.-

Kommersz gyártók termékeiből

tocibacsi 2011.07.28. 15:19:47

@Tiltsuk Bea: örülök, h értetek hozzá, én meg viszont tekerek... akár 300+ egyben. Egyik gépem shimanoval másik srammal van szerelve. plussz az eddigi összes shimi volt... ennek alapján shimit többet nem veszek... ennyi...

shitgun 2011.07.28. 15:19:58

@plszegy: Azért azt tudod, hogy a kerékpárgyártók nem ennyiért veszik a Shimanotól a cuccokat?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.07.28. 15:20:53

Úgyis lesz belőle enyhén sérült a fritzektől negyedennyi áron... ;)

shitgun 2011.07.28. 15:24:16

@Tiltsuk Bea: Én épp azt fejtegettem, hogy ezek az árak tőlünk balra egyáltalán nem a bazi nagy hűha kategória, csupán annyit tettem hozzá, hogy majomságnak gondolom az ilyenre márkázott bicikliket (mert ugye egyik se saját fejlesztés/gyártás), a sznobéria és az ár alapján is. De tény, hogyha én a mostani munkakörömben mondjuk Németországban tevékenykednék, pár hónap mérsékelt spórolással megvehetném az olcsóbb Porsche verziót.

cso zsi 2011.07.28. 15:30:50

@tocibacsi: Hogy minálunk milyen a szutyok kínálat, az lényegtelen. Főleg, a múltkori, bringaboltos-videós vélemény után. (mármint, szerinte fölösleges dolgok, meg elavult szabályozás)
Nézz utána, hogy a gyártó országban milyen feltételekkel mehetsz utcára kerékpárral.

Kotasz 2011.07.28. 15:33:19

en inkabb vettem egy Nikon D3s-t egy 24-70mm-es Nikkor objektivval. teker a faszom.

sikisiki (törölt) 2011.07.28. 15:38:31

plszegy:

www.chainreactioncycles.com/

Itt nézd meg, mi mennyibe kerül! A Porsche meg tud óccsóbb helyet is.

tocibacsi 2011.07.28. 15:41:09

@cso zsi: tény, hogy a szabályozással EGYIK BOLTBAN SEM votlak tisztában... :D és az is tény, hogy a korábbi bicóim mindegyikén megvoltak legalább a prizmák... mostmár egyiken sincs... ugyanakkor autónak nevezett guruló sörpadokat is exportálnak hozzánk egyes gyártók, gondolok itt a fosnál fosabb alapfelszereltségre... lehet, hogy a bicókkal is ez van... de mondjuk azé az engem is érdekelne, h minek pl a csengő... országútin elég mókás: csengessek, vagy inkább a féket húzzam? Amúgyis: a bringautak teljesen járhatatlanok, a főútra meg téleg minek a csengő :D a világítás már izgalmasabb kérdés kicsi hazánkban... ennyi szuicid vadbarmot máshol biztos nem látni...

krausz2 2011.07.28. 15:45:36

@plszegy: Biciklizni lehet ezzel?

arncht 2011.07.28. 15:58:58

ha ezt jol beneztek, mert egy ilyen kerekszett (cb cobalt) onmagaban vmi 800-900 euro... egy markasabb karbonvaz siman 1000-1500. es akkor hol van a tobbi cucc? atlagosan 300ert manapsag egy deore-slx-xt szintu aluvazas bringat adnak vmi olcso kerekszettel, olcsobb fekekkel. szerintem nem sokkal dragabb, mint amennyibe pl egy hasonlo felszereltsegu specialized kerulne.

kapujanincs (törölt) 2011.07.28. 16:14:27

az ilyet úgy hívja a marketing szakma, hogy lifestyle termék, és ez adott esetben azt is jelenti, hogy többe kerül, mint amennyit ér. a vevő nem racionális indokokat mérlegel, mikor vesz egy ilyet, hanem az érzelmeire hallgat.
a valós használati értékről annyit, hogy egy ilyen fitness/trekking bicajon nincs értelme ilyen alkatrészeket használni, egyszerűen nem észrevehető a minőségük nyújtotta többlet, miközben meló után tekersz egyet a szigeten. a vázgeometria szab határt a kihasználhatóságnak. olyan, mintha karbonszálas karosszériaelemekkel, meg magnéziumfelnivel tuningolnád az egyébként kitűnő 1.2-es dízeledet.
1.5M forintért olyan bicajt veszel, amivel a világon bárhol rajthoz állhatsz egy nívós versenyen, ahol tényleg számít a váltó, meg a fék, meg hogy tíz dekával könnyebb a kerék.

midnight coder 2011.07.28. 16:19:28

És mivel tud többet egy ilyen bringa mint a 30 ezer forintos tescós ?

Martian (törölt) 2011.07.28. 16:29:37

@midnight coder: mondjuk annyival mindenképpen többet tud, hogy nem esik szét az első 100 km-en... :)

Martian (törölt) 2011.07.28. 16:36:12

@IV. (Parkoló) Béla: ez tartja a HajtásPajtás futárok vállán a táskát. :))

exec 2011.07.28. 16:54:34

szánalmas, aki megveszi mégjobban. Lehet anyázni:)

gregibroki 2011.07.28. 16:56:45

@midnight coder: ne vegyél tescost, az rossz, vegyél auchanost, az sokkal jobb!!!!

exec 2011.07.28. 16:57:02

ez az egész kb olyan mintha trabantra költesz milliókat hiper szuper extrákkal tuninngal hifiel stb. de akkor is csak trabant marad (ezt tapasztalatból írom) a bicikli is "csak" bringa marad ráadásul még hifi sincs benne:)

magyar anya 2011.07.28. 16:59:10

Szerintem az lenne a fasza, ha a Porsche összerakna egyet magától. Egy igazi űrtechnikát, mint amilyen ez is: www.bestcovery.com/porsche-carrera-gt

Egy biciklit csak tudhatnának már csinálni.

gregibroki 2011.07.28. 17:07:21

amúgy oylan a cikk, mintha velünk szúrna ki a porsche, hogy ilyen drága a bringája :)

101010 2011.07.28. 17:17:50

@Pál a postoló: bizony lemaradtál valamiről, az új Shimano XTR szettek alapból 2x10 sebességesek. Vehetsz 3-as tányéros hajtókart is, de mivel ez versenykategória, ezért a célzott ridereknek a 2x10 elég. Ha belegondolsz majdnem ott vagy mint a 3x9-nél: ott a keresztbeváltás problématikája miatt nem használod mind a 27-et inkább csak 24-et, jóérzésűek 21-et.

Itt meg kihasználható mind a 2x10sebesség, -igaz más fogszámokkal elöl hátul.

Amúgy mindenképp túlárazott ez a bicó, bár ha valaki ennyire tele van pénzzel, akkor inkább vesz egy ilyet, bringás körökben ez a Porsche: www.racycles.com/product.aspx?catid=4,464,2545

kapujanincs (törölt) 2011.07.28. 17:24:48

@IV. (Parkoló) Béla: a fogasszíj érthetőbb lett volna. a Gates kifejlesztett egy szabványt kerékpárok szíjhajtására, carbon drive system a neve.

101010 2011.07.28. 17:42:08

@plszegy: Ilyen felszereléshez már nem Magellan vázat vesz az ember. Hacsak nem Buruczki Szilárdnak hívják, bár ő meg kapja. :)

shitgun 2011.07.28. 17:49:08

@arncht: fogjuk már fel, hogy a gyártók nem a kiskereskedelmi áron veszik az alkatrészeket. Kissé más, ha a gyártól rendel egy összeszerelőüzem hat konténer váltót, mintha valaki leballag a Bringabutikba és kér egyet.

Embervad 2011.07.28. 17:49:13

mi az, hogy ugyanazokat a szerelvényeket? alkatrészeket, felszerelést, úgy érted?

tatabike 2011.07.28. 17:54:13

'nemtom de én jó shimano váltót még nem láttam... sram/truvativ, campagnolo...'

Mutass már nekem egy jó campa mtb váltót...:D

MoxNox 2011.07.28. 18:09:18

@tocibacsi: Azért mert rossz tapasztalatod van a Tourney váltókkal, még nem kéne kiterjesztened az előítéleted az XTR-re. Igaz még nem is láttál élőben, nemhogy használtad volna. Bírom az ilyen fanyalgó márkahuszárokat, pont amikor vérpistike fikázza a Porschét, merthogy a Ferrari sokkal jobb, vagy fordítva, de közben még egy Marutija sincs. Sikerült jól megfognod a cikk lényegét.

arncht 2011.07.28. 18:20:08

@shitgun: jah es ha ugy epitened, nem is ennyibe kerulne, hanem 1.5x ennyibe (csak irtam egy szamot)... csak a 300es arra reagaltam. akarmennyiert is kapjak, ennyiert manapsag egy kozepkategorias vmit adnak. ez meg nem az... bar az is igaz, hogy egy fitnesscangara minek xtr meg karbon fek.

J.B.Pendragon 2011.07.28. 18:26:08

brend=brand (kiemelt márka)
shram=Sram (amerikai alkatrész gyár(tató))

vkindustrial 2011.07.28. 19:24:19

Aki komolyan gondolja a kerékpározást, az nem vesz kész bringát, hanem épít, vagy építtet magának egyet. Persze úgy drágábban jön ki, de még úgyis messze alulmarad az ilyen sznob "átverés" kerékpárok árától.

csibra 2011.07.28. 19:59:44

@plszegy: egyet mondjatok meg nekem:

"XTR pedál 41 990,- Ft"

biztosan ér 41990 forintot egy nyamvadt pedál? Ok, ne hasonlítsuk a kínai műanyag sz@rhoz ami 3 hónap alatt eltörik az ember lába alatt 500 forintért, de 10+ éve vettem valamit a bringámra miután a hozzá adott műanyag eltört és azóta észre sem vettem, hogy ott van => teszi a dolgát ahogy kell.

Azaz ilyen baromi drágán megvenni ezeket a cuccokat (főleg utcára, a profi I. osztályú sport más természetesen) pont akkora sznobizmus mint, hogy Porsche felirat legyen a bringámon.

Gera 2011.07.28. 20:01:27

Ezt kurvára nem értem. Ki az, aki szerint egy 50milliós autó gyártása 50millióba kerül? Max 20ból megvan. Akkor ugyanez bicikliben miért probléma?

987 2011.07.28. 20:03:48

Ja aztán nem mersz vele kimenni mert esik az eső meg sár van meg hó. Úgyis szétkopik mindegyik és költhetsz rá évi sok 10ezret. Egyik bringa gyár sem a tartósságot erőlteti kiélezi a bicot versenyekre de tartós használatra nem alkalmas egyik sem. 10 kerék hátul hogy is mondta valaki "késpenge" már a 9-es lánc se bírt semmit. Bármelyik bringa ha terepen használják és nem csak szép napsütéses délután évente szorul alkatrész cserére lánc, pedál, stb..
Nagyon drága hobbi ez Komám.

ideasz 2011.07.28. 20:10:28

max 100-ért tudtok vmi bicajt, ami azért használható cuccokból van? Nem állatkodni kell. Város, pöti trekking....

101010 2011.07.28. 20:16:45

@ideasz: bikemag aprót nézegesd.

megasün 2011.07.28. 20:33:12

@Udi: Nekem Meridám van, egy munkatársamnak GT kb. egyszerre vettük. Én kb. kétszer annyit használom 90%-ban terepen. Neki már az agy kuka és a váltóval is gondjai vannak. Tehát, hogy is van ez ? Nem kellene általánosítani, mert akkor azt mondhatnám, hogy van a Merida a GT meg valahol utána.

brummnarcisz 2011.07.28. 22:47:53

szerintem szép és jó is, akinek van rá pénze miért ne venne, én elfogadnám. remélem nem gondoljátok komolyan, hogy neki kellett volna állniuk mindent legyártani..remélem csak irigykedtek:)

Tiltsuk Bea 2011.07.29. 10:38:31

1szóval a lényeg az, hogy nem a Porsche-logo ér 600 ezer forintot a bringán.
És ebbéli tévedését a posztoló azóta is lexarja.

Kopi3.14 2011.07.30. 12:03:17

@Gera: Mert, mennyibe kerül mondjuk a 911 legyártása? A fejlesztést meg elfelejted? Mennyibe kerül a Veyron előállítása a kész termékek árához mérten?

Wolfram 2011.08.01. 12:02:28

minden annyit ér, amennyiért el lehet adni. ha kakkantok egyet és meghirdetem a neten, lehet hogy a szomszéd utcában lakó lány megveszi tízezerért, mert szerelmes belém, és neki megér annyit. ha Korunk Művésze húz egy vonalat, milliókért licitálnak rá, mert megér annyit (a másik bosszantása, a rám gyakorolt művészi hatás, a későbbi drágább eladhatóság reménye, akármi).

az ár egy marketing eszköz, a négy alapvető egyike (4P = Produkt, Place, Price , Promotion). klasszikus példa: egy angol áruházban egy kísérlet során ugyanabból a fehérneműből többet adtak el a felső szint luxus butikjában, mint töredék áron a földszinti turkálóban.

a Porsche marketingesei igen jók, biztosan értenek az árképzéshez is. és ők áraznak, nem a mérnökök!

Wolfram 2011.08.01. 14:38:04

"...egy 50milliós autó gyártása 50millióba kerül? Max 20ból megvan."

hogy egy autó gyártási költsége mennyibe kerül, azt a kontrolling tudja pontosan megmondani, ugyanis a közvetlen gyártási költségek(alapanyag, munkaidő, fejlesztési költségek, marketing költségek stb.) mellett a vállalati általános költségek is terhelik (a gyár fenntartása, a lekötött tőke árnyékára stb.)

de azok az idők már elmúltak, amikor költség alapon (bekerülés+nyereség) kalkulálták az árat. a márkák marketing termékek, itt a vevő haszna egy fiktív, szubjektív hasznosság (pl. presztízs), így a marketing alapú ár mindezeket tartalmazza.