A Porsche új kerékpársorozatot dobott piacra a 2011-es nyári idényre. A német autógyártóhoz nem az egyetlen, amelyik saját brend alatt készít bicikliket, sőt az utóbbi időben ez már-már kötelező melléküzemág lett a nagyobb márkáknál.
A recept az, hogy a jó név mellé tálalnak valamilyen hangzatos dizájnelemet, a tartozékokat pedig összedobják az ismertebb gyártók termékeiből, és rátesznek egy komoly presztízst sugalló árcédulát.
A Porsche legújabb termékei ki is akasztottak több szakírót. Az „S” jelű bicikli, amit alumíniumvázzal és hajtásszíjjal harangoztak be, 4750 dolláros (nagyjából 900 ezer forint) áron került a boltokba.
A TFLcar.com szerint a hasonló felszereltségű gépekből rengeteg található a piacon, és maximum 1500 dollárba (nagyjából 300 ezer forint) kerülnek, ezek szerint a különbözet, 3250 dollár (nagyjából 600 ezer forint) lényegében a Porsche Bike név megfizetésére megy.
Valószínűleg ennél is többet kell fizetni a logóért a Porsche Bike RS megvásárlásakor. A szénszálas vázra 20 sebességes Shimano XTR váltót és hidraulikus Magura tárcsaféket építettek, ami szintén elgondolkodtató.
Az autók tervezéséra csillagászati összegeket fordító Porschétól annyi tellett csak, hogy ugyanazokat a szerelvényeket használja, mint például a GT vagy más kerékpárgyártó. Különösen, mert ezért a típusért nem kevesebbet, mint 8500 dollárt (nagyjából 1,6 millió forint) kérnek.