Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Budapest építi a Bubit, Montreal nyögi a Bixit

2011.06.23. 15:23 - kirk kapitány

Egy éves szünet után újra napirendre került Budapesten a közösségi kerékpáros rendszer létrehozása. Az előző ciklusban eltervezett és Bubi névre keresztelt ezer kerékpáros dokkolóhálózatról döntött közgyűlés. Szinte egy időben a budapesti döntéssel Montrealban közben kitört a botrány: kiderült, hogy az ottani rendszer, az alig egyéves Bixi pénzügyi tervei igen elnagyoltak voltak, a fenntartó cég sokmillió dolláros deficitet termelt a városnak.

A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén elfogadta azt az előterjesztést, amely újraindíthatja a BuBi projektet. A testület 2010 márciusában már egyhangúlag jóváhagyta a Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása című előterjesztést, az egymilliárdos terv azonban az önkormányzati választás után egy időre süllyesztőbe került.

A mostani változat szerint a Parking Kft. átadja a projektet a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK), amely a fővárossal együtt vállalja az uniós támogatású beruházás önrészének biztosítását. Az EU 900 millió forintot ad a biciklis rendszerre.

Az előterjesztésben 74 dokkolóval működő rendszer létrehozását javasolják, összesen ezer kerékpárt lehetne kölcsönözni. A kerékpárok leadása az automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló módon történne bankkártya, chipkártya vagy mobiltelefon segítségével. A teljes rendszer 2012 októberére készülne el.

A Bubi hirtelen újraéledésével egy időben Kanadában éppen azért került a címlapokban az ottani bérbiciklirendszer ügye, mert Montreal főrevizora szerint a városvezetés és a menedzsment hibát hibára halmozott a Bixi létrehozásakor. Jacques Bergeron frissen nyilvánosságra került jelentésében azt írta, hogy nem volt megalapozott az üzleti terv, alábecsülték az alapítási költségeket, és túl alacsonyan határozták meg a kölcsönzési díjat. Az eredmény az lett, hogy a tavaly beindított Bixi eddig 30 millió dolláros deficitet produkált.

Májusban Montreal 108 millió dollár próbálta kisegíteni a vállalkozást, amiből a veszteségek pótlásán túl 71 milliót a rendszer külföldi eladásainak előkészítésére fordítottak volna. Kiderült azonban, hogy a kanadai törvények tiltják, hogy városi cég export tevékenységet folytasson.

A budapesti rendszer az előterjesztés melléklete szerint évi 225 millió forintból működne, a bérleti díj pedig a legmagasabb kategóriában, a 90 percnél hosszabb igénybevételkor két BKV-jegy árába kerülne.

Címkék: bubi bérbicikli bixi

125 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr1003008976

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tekernél? Mostantól egyszerűbb! 2011.06.23. 18:43:22

Nem kicsit egyszerűbb! Polgármesterünk - akit jó pár helyen csak Őrült Borisként emlegetnek - ugyanis élen jár a tekerésben. Olyannyira, hogy a weboldalon is az ő képe van fenn , rajzfilmfiguraként bringázás közben. Borisról tudni kell, hogy igen g...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2011.06.23. 17:57:15

Londonban nincs regisztracios dij, kiveve ha kulcsot veszel, hogy ne kelljen bankkartyaznod. Kell venni accesst, ami napi 1 font, het 5 vagy eves 45. Fel ora ingyenes, onnantol eleg csunyan novekszik. Ha 24 oran belul sem vitted vissza, akkor 300 fontot vernek rad (a bringa arat).

Tiffauges 2011.06.23. 18:00:14

@errorka: Úgy láttam Montrealban, hogy egyes helyeken (pl. Mont-Royal park) nagyon sokan használják a bixiket, míg máshol szinte senki. Itt egy kép amit a legzsúfoltabb belvárosban készítettem, a temérdek bringa közül szinte egy se hiányzik. picasaweb.google.com/butasonka/Montreal#5517188341437290674
Talán ezt sem gondolták át eléggé...

kaktusztea 2011.06.23. 18:00:40

Jó lenne, ha a tervezett BKV chipkártyával (Oyster?) is lehetne fizetni.

ex-dr. vuk 2011.06.23. 18:02:16

@Tiffauges: az se mindegy mikor, pl. reggel a belvarosi tartok telnek meg, estere meg a kulvarosiak :)

Amugy van franko iphone app, ami megmondja, hogy melyik tartoban epp mennyi hely/bringa van :)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.06.23. 18:03:49

Párizsban megfelelően működik a rendszer, elég sokan is használják. Ha jól emlékszem napi 200.000 ember használja. Ha jól tudod váltogatni a bicikliket, akkor olcsóbb lehet, mint a metro bérlet. Itt jut eszembe, hogy az osztrák határon kapcsoltak le magyar lomisokat, akiknek az utánfutóján tucatnyi párizsi canga volt. Ha onnan elhozták akkor kérdéses, hogy vajon Pesten meddig lesz meg az ezer darab. Azon meg nem kell fennakadni, hogy drága az üzemeltetés, hiszen pár tucat ember kell hozzá és nálunk a legmagasabb a munkabérekre rakodó adóteher.

LAJBI 2011.06.23. 18:03:56

A temahoz hozzaszolva persze hogy minden kozossegi kozlekedesi forma (szerintem ez az) veszteseges, es nem forintosithato hozadeka van - ennek pl az egeszsegesebb kornyezet, es a segguket vegre megmozdito varosi emberek.
Itt Quebec-ben kozel ugyanannyi (aranyaiban) adot huznak le az emberekrol mint otthon, es nagyon fos az uthalozat, allandoan beszarik a metro (szerencsere meg ne tartanak ott, hogy ki is gyulladjon) es jo vastagon megkerik az arat mindennek - persze a fizetesek hal' Istennek ehhez vannak igazitva

lampaules 2011.06.23. 18:06:54

király lesz ha megvalósul. az se gond, ha addigra bécsben már segwayeket lehet ugyanígy kölcsönözni, ez legalább egészséges és nem fogyaszt áramot.

Tiffauges 2011.06.23. 18:12:48

@vuk_: Jó lenne, ha így lenne :) de túl kevesen kerekeznek munkába sajnos.

ex-dr. vuk 2011.06.23. 18:16:26

Ezt a "michhuli"-t mikor fogjak orokre kikurni a spamjai miatt vegrE?

Varbaro 2011.06.23. 18:17:33

svédországban hasonló frankón müxik, bár ott nem olyan csillivilli bicikliket leht kölcsönvenni mint az itteni illusztráción ( képen)
hanem ilylen kb 1-2000 ft-osokat....

ex-dr. vuk 2011.06.23. 18:19:55

@Tiffauges: itt igen. minden reggel meg deltan CM-en erzem magam lassan (ami egyebkent holnap lesz :))

soproni1 2011.06.23. 18:20:15

Nyugati téri kormányzati negyed project reloaded.

Azért támogatom a kamu-projekt írást, mert könnyű, otthon végezhető munka, a környezet szennyezés kimerül a nyomtató festékével ( plusz kicsi ózon, ha másolni kell). Hihetetlen sok felé leosztódik a pályázati díj, amiből nagyon jó dolgokat lehet vásárolni. A képlet: van vagy 50 haszonélvező és egy vesztes.
Sőt igazából az állam sem vesztes, mert itt költik el a pénzt a leosztók ( ha nem viszik ki Offshoriába).

is 2011.06.23. 18:21:01

@Vegyi Ali: a beveteleket kihagytad. ha biciklinkent bejon evi 225 000ft, akkor az uzemeltetes nullszaldos. az napi 616 forint, illetve kiveszek 182 nap telet/esot, es akkor 1330/nap/bickli. ennyi bevetel biztosan nem lesz, de a 600/nap/bicikli az lehet, es tovabbi elonyok jonnek, ugymint egeszsegesebb ember, nagyobb turizmus, kisebb autoforgalom, es munkahelyek, azaz csokkeno munkanelkuliseg. 1 munkanelkuli belekerul evi 1 millio forintba. ha itt lesz 20 alkalmazott, akkor az evi 20 millio megtakaritas csak a munkanelkuli ellatason.

is 2011.06.23. 18:25:57

@Mon3: mindenki szembejon, mi? kitartas, kapaszkodj a hitedbe, barmit is mondanak a tenyek. dobd el az agyad, ha maskent nem megy. higgy! higgy! tocuh the screen! touch the screen!

cso zsi 2011.06.23. 18:26:22

@vuk_: "Amugy van franko iphone app, ami megmondja, hogy melyik tartoban epp mennyi hely/bringa van :) "

Az a visszahordó közmunkásoknak lesz a zsebében, vagy úgy gondolod, hogy mindenki szifonozik, aki bringázik?

is 2011.06.23. 18:29:31

@Mon3: "Eddig végig raboltátok Magyarországot úgy, hogy még az unokáink is azt fogják nyögni. "

ezt hallgatjuk evek ota. 1 eve volt a valasztas, aztan sehonnan nem kerult elo penz, pedig most mar ugye a FIDESZ nem rabol, tehat MAGATOL tobbnek kellene lennie. de nem lett. csak el kellett venni a nyugdijpenzt, meg leszedni a melosok berebol.

lehet mar abbahagyni ezt a lerablos dumat, mert tenyszeruen sajnos nem igaz. vagy a FIDESZ is ugyanabban a tempoban rabol, es azert nincs tavaly ota se tobb penz sehol.

terror 2011.06.23. 18:39:22

@Tiffauges: Jo lenne tudni, miert van igy. Ezert is irtam, hogy az h minuszos, onmagaban nem mond semmit.

Ha szarok a bringak, es azert nem hasznaljak, akkor oda kell figyelni, hogy veletlenul se olyanok legyenek.

Ha viszont lustak az emberek, akkor messzemeno kovetkezteteseket nem lehet levonni. A lustasagon konnyu valtoztatni, csak akarni kell...

terror 2011.06.23. 18:40:52

@vuk_: En azt se ertem miert kell egybol politizalni. Allandoan ugyanazok a szarsagok mennek. 200 kommentbol 5 ertelmes. A tobbire semmi szukseg nem lenne. Persze ahol csak a klikk szamokra gyurnak, ott nincs - ertelmes, de leginkabb semmilyen - modera :P

soproni1 2011.06.23. 18:43:20

@Mon3:

Látod ? Ezért mindegy, hogy náci, komcsi vagy milyen a magyar. A kínaiak szorgalmasak kommunistaként és kapitalistaként is.

Ahogy a kínai bölcs mondja:

Mindegy milyen színű a macska, csak fogja meg az egeret !

Anti Anyag (törölt) 2011.06.23. 18:45:53

Szlovéniában láttam ilyet, kiválóan működik. Azt nem tudom, hogy ott a külvárosban van e, a belvárosban láttam.

Nálunk ez úgy működne, hogy akit rajtakapnak hogy ellopja, letöltendő 5 év. Különben szétlopják.

A fideszhaverok egyszerűen baromság, ilyen alapon semmit nem érdemes.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.06.23. 18:46:34

Nalunk (London) nem tunik buktanak. Naponta hasznalom, imadom.

Dr. Pornó Ottó 2011.06.23. 18:47:57

Az ötlettel szerintem nincsen baj, de erre a projektre ez az ország teljesen alkalmatlan.

Pl.: adnak-e hozzá kerékpárláncot? Nyilván nem. Hogy teszed le a Citadellán, vagy egy kávézó mellett? Ha ellopják, ami itt a Balkánon igencsak valószínű, le is verik rajtad. Amúgy jogosan.

Tiffauges 2011.06.23. 18:54:03

@errorka: Annyi egyértelmű, hogy több oka is van annak, hogy veszteséges, de ahogy írtad is, nem tudunk igazán fontos adatokat.

Redwing 2011.06.23. 18:54:27

@Mon3: Kicsit tanulj még, mert a politika nem arról szól, hogy kit szeretünk kit nem. Hány éves vagy 15? A fidesz eddig csak és kizárólag a hatalmát erősítette meg. Semmilyen reform nem történt. Matolcsy egy vicc.

Ehhez a kerékpárhoz meg annyit, hogy elöszőr csináljanak kerékpárút hálózatot, olyat ami biztonságos. A főépítész fogadja el, hogy ez egy közlekedési forma és utána van értelme ennek. Ez így bukta lesz megint.

Asztalos Gábor 2011.06.23. 18:59:19

@Brownfinger:
"Pl.: adnak-e hozzá kerékpárláncot? Nyilván nem. Hogy teszed le a Citadellán, vagy egy kávézó mellett?"

30 percig ingyenes, tahát az egyik állomástól mész a másikig, és ott leteszed.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.06.23. 18:59:21

900MFt? Az bringánként 900e. Tudom, a dokkoló. Meg a csipkártyás biszbasz. Jól gondolom, hogy ebbe az ún. "működési költségek" is bele vannak számolva? Sok okos üzemeltető, nekik székház és cégautók, stb. Centrum Parkoló Kft. neve mond valamit? Itt is ezt a "rendszert" látom körvonalazódni...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.06.23. 19:00:31

Torontóban pár hónappal ezelőtt indult be a BIXI, egyelőre úgy látszik, hogy használják és be-beindul - de nem látok a függöny mögé. Egyetlen képet raktam fel a blogra a cingákról, itt elérhető:
toronto.blog.hu/2011/06/10/tom_bobb_toronto_kepekben_6

Asztalos Gábor 2011.06.23. 19:09:30

@magpet:

A tanulmány alapján 630 millió a dokkoló állomások költsége, a bringák 200 millióba kerülnek.

kabelbarat (törölt) 2011.06.23. 19:19:24

en.wikipedia.org/wiki/Bicing
Valami ehhez hasonló kéne. Abszolút értéktelen, de megy.

sbarrett 2011.06.23. 19:23:53

Lennének biciklik, amikhez biztonságosan hozzá lehetne zárni a mi bringáinkat, ergo: jó ötlet. :)

bboldii11-2011 2011.06.23. 19:24:49

A BKV költségeihez képest még az is elenyésző, ha havonta ellopják az összes bringát. Ennyi.

vinyi 2011.06.23. 19:45:22

@Kivancsi: közönséges vagy és beteg lelkű.

Kivancsi 2011.06.23. 19:47:21

@vinyi: nem, ez nem az...
ennek mas neve van! :)
- troll.....

tovabbi szepestet....

pereant 2011.06.23. 19:50:56

Ha a Margitszigeten azt nem sikerült - évek alatt - megoldani, hogy a sziget 2 végén kiépített bicigliparkolóból ne lopjanak minden nap több leláncolt bringát, akkor mit várhatunk szerintetek ? Aki arra sétál csak nézze meg, hogy a rendszeresen odajárók milyen edzettacél láncokat tárolnak a lezáráshoz a biciglitárolókhoz!
(:

political ideology 2011.06.23. 20:00:58

Már megint forognak a Cocik....jól beszoptátok a kátharmados faszt...lehet fetrengeni.... :]]

Spanish VVax 2011.06.23. 20:06:35

Ezek tök egyedi bringák lesznek, alkatrészei nem kompatibilisek más bicajokéval, az alakja is egyedi lesz. Ellopod, hiába fested át, rögtön lebuksz. az egyedi forma miatt. Szétszedni, alaktrészenként eladni nem lehet, mert semmire nem lesz jó egyik alkatrésze sem. Szétvágni flex-szel és leadni a vasgyüjtőbe necces lesz, mert mostanában gyakran ellenözik őket, a legkisebb darab felbukkanása is a cégébe kerülhet az átvevőnek, ráadásul a súlya sem komoly, alig adnának érte valamit. Ettől függetlenül nyilván lesznek próbálkozások, de ha kellően körül van bástyázva védelemmel a rendszer, nem lesz érdemes rizikózni az ellopását, mert sokkal nagyobbat lehet majd rajta bukni, mint amennyi haszonnal kecsegtethet.

Spanish VVax 2011.06.23. 20:07:53

@eManuel: Te is szopod csak még izlik. Van ilyen :p

r16udsz 2011.06.23. 20:20:27

ecce votam kin magyarba,ma vot ien pesteken,de kellett vona valami garncijat fizessek a legenynekami sok penz vot,oan 150-200 euro kozott,anyyiert meg ha ke bico veszek,3ezer forinte egy kocsma elott.

Ízespalacsinta 2011.06.23. 20:20:50

@Mon3:

A komcsik itt már rég ti vagytok kisapám! Üsd csak fel a Wikipedai "kommunizmus" fejezetét, aztán hasonlítsd össze az ott olvasottakat a Fidesz közelmúltbeli ténykedéseivel, retorikájával, és láss csodát!
Jó reggelt kivánok!

Dubito 2011.06.23. 20:31:10

Tiszta agyrém! Tényleg az ország minden gondja megoldásra talált és már csak a Csipkerózsikaálmok megvalósítása van hátra? A következő olimpia? Na és mikor küldünk embert a Marsra?

Dubito 2011.06.23. 20:33:45

@Spanish VVax: tudod milyen menő lesz Alsónagyhartyánban ilyen "egyedi" bringával villogni a csajoknak? A körzeti megbízott meg magasról leszarja, hogy honnan van.

Dubito 2011.06.23. 20:38:31

@Varbaro: hát igen, a csóró svédek nem engedhetik meg maguknak. De bezzeg a dzsentri magyarnak semmi sem drága. Főleg, ha más fizeti.

Cinizmusprofesszor 2011.06.23. 20:45:36

Biztos írták már, de Londonban viszont igen sikeres és népszerű, egyre több dokk van. Ez mintha elkerülte volna a posztoló figyelmét...

terror 2011.06.23. 20:48:53

@pereant: Ezzel ott losz melle, hogy aki a Margitsziget 2 vegen lakatol, az vesz 500-5000 forint kozott valami retek sodronyt, hiaba zajlik evek ota a lakatolasrol szolo videok es szoveges anyagok terjesztese, majd miutan ellopatta a sodronnyal lezart bringajat, es elmagyarazod neki, kozli, hogy evekig nem vittek el.

Egyes sodronyokkal/gerinclakatokkal egy arban kaphatoak U-lakatok, amik persze szinten nem teszik ellophatatlanna a cangakat, de azert ha 40-120 percig fureszelik, az kicsit feltunobb, mintha 3 masodperc alatt elvagjak egy bowdenvagoval, vagy 10 alatt egy kisolloval...

Szerinted azok a hujek, akik edzett acellal lakatolnak, es megvarja oket a lovuk, vagy azok, akik hagyjak ellopatni a cangajukat?

Nem mellesleg a tanulmany is irja, es ezerszer le lett irva itt is, mashol is, hogy ezek specko cangak. Az alkatreszeik nem kompatibilisek a "hetkoznapi" cangakkal. Persze kilora biztos el lehet adni, cak az a kerdes, megeri-e a riziko...

SzJ1982 2011.06.23. 20:57:00

@Apophis: Barátom, akkor fog ez megváltozni, ha a jogot egy darabig mellőzzük végre a jó erkölcs érdekében, és a közpénzherdáló, -sikkasztó, -lenyúló férgeket, patkányokat, politikusokat (tetszés szerint aláhúzandó) olyan büntetésben részesítjük, amilyet megérdemelnek. Nem, nem másfél év felfüggesztettel.
Ehhez azonban sajnos az kellene, hogy a társadalom felismerje, hogy az elmúlt 21 év ÖSSZES kormánya egyetlen érdeket szolgált, az pedig nem a magyar nemzet érdeke volt, hanem a sajátjuk. És még ki tudja kié. Amíg azonban komolyan veszünk olyan dolgokat, mint MSZP-Fidesz ellentét, jobboldal-baloldal szembenállás, addig ne számítsunk érdemi változásokra.
Ha a zsíros termőföldön vakondok garázdálkodnak, fejen basszák őket az ásóval. A mi vakondjainkat politikusoknak hívják. A majd' negyed százados "elitünk" megérett a cserére, de ezt sajnos képtelenek vagyunk felfogni. Amíg ez így van, egymást fogják érni az ilyen és ehhez hasonló ügyek.

pukancs 2011.06.23. 21:21:48

"a bérleti díj pedig a legmagasabb kategóriában, a 90 percnél hosszabb igénybevételkor két BKV-jegy árába kerülne."

hah ez már most meg mondom hogy csőd és csúfos kudarc

fourgee 2011.06.23. 21:23:19

Nem csak Kanadát kell nézni, hanem valamelyik európai országot is, talán Európában vagyunk, nem Észak-Amerikában :). Ha valaki Londonban mászkál, akkor feltűnhet a Barclays Bank támogatásával létrejött hasonló dolog. Egyik hozzászólásra reagálva azt kell hogy mondjam hogy ott is már megvette a biciklijét az, aki azzal akar közlekedni, mégis nagyon sok ilyen bicilit lehet látni használat közben az utakon, a turisták kedvelik.

attilabuda 2011.06.23. 21:27:32

Hangyányi szívás, ha megérkezve a mondjuk belvárosi célodhoz nem találsz szabad helyet a dokkolóban. A legközelebbi dokkoló felkutatása alatt is vígan szippantja a kreditet a "kulcstartódról" , majd vissza is sétálhatsz, buszozhatsz oda, ahova menni akartál. Többszöri személyes tapasztalat.

Darázs Csaba 2011.06.23. 21:29:16

Ha ez a fejlődés iránya, Ho Shi Minh városban, sőt Phenjanban is kiválóan működik, ráadásul nem 10-20 ezren használják, mint Ny-Európa műtarisznyás ifjúsága, hanem a lakosság döntő többsége.

Sőt továbbmegyek, Magyarországon is ezt használta Nép a nyolcvanas évek közepéig napi szinten ott, ahova való, az Alföldön. A fene se érti, miért döntöttek inkább a motor, majd az autó mellett, talán ez a fránya fejlődés. Vissza az idő kerekét !

Hungman 2011.06.23. 21:39:36

ez az orszag meg nincs kesz egy ilyen becsuletre alapozott rendszerre! tok mindegy h balos vagy jobbos erzelmuek az emberek... tolvaj es csalo mind,, firkaljatok csak a falakat szarjatok ossze a Varat, stb... gusztustalan balkani nep!!

pecoshop 2011.06.23. 22:02:01

@SzJ1982:
és gondolom te fogod megmondani, ki az akit fel kell akasztani, mi?

Calto 2011.06.23. 22:10:52

Ez a projekt valakinek a zsebébe tett 100 milliót, azért jött létre. Maga az üzleti terv csak elméletileg lett valahogyan kiszámolva, hozzá nem értő balfaszok firkálmánya. A kerékpárok el fognak tűnni...majd helyükbe lepusztult roncsok kerülnek. 1 év és az egész bukta lesz és Tarlós baromsága...

ex-dr. vuk 2011.06.23. 22:16:20

@cso zsi:
ezt betudom a tudatlansagodnak.
1. az iphone itt 2/3-ad annyiba kerul, mint magyarorszagon
2. 3x annyit keresnek az emberek..
rakd ossze (segitek, a kibaszott sarki fuszeresnek is iphone-ja van itt... az atlag havi netto fizu harmadaba kerul kb., kartyafuggetlenul)

kurvara el kene mar felejteni azt, hogy aki bringazik az csoro. oltonyos bankarok jarnak biciklin, es 300-1000 font koruli bringak szaladgalnak..

SzJ1982 2011.06.23. 22:22:19

@pecoshop: Nem bazmeg, nem én fogom. De úgy utálom, amikor az ilyen önkéntes faszkalapok beleugatnak. Na te mérhetetlen eszű zseni, magyarázd már el kérlek nekem, műveletlen, kültelki suttyónak, a te magasztos véleményed szerint mégis miféle megoldást lehetne találni erre a helyzetre? És most ne ügyészséggel, meg bírósággal gyere, mert azt nagyon jól tudjuk, hogy mennyit ér.
Másrészről meg, fingom nincs, melyik ujjadból, vagy más kiálló/lelógó testrészedből szoptad ki, hogy én óhajtom eldönteni, ki lógjon és ki ne. Ha ennyi ésszel rendelkezel, adj már erre is egy magyarázatot...

terror 2011.06.23. 22:44:43

@SzJ1982: Valami mas weboldal masik topicja alatt nem lehetne ezt? Vagy priviben? Neked cimeztem, de mindegyikotoknek szol :P

GGG77 2011.06.23. 22:53:33

Fidesz mutyi, pénz- és bringalopkodás, rongálás és csőd lesz belőle. Óriási, tipikusan mélymagyar, balkáni bukta lesz.

GGG77 2011.06.23. 22:55:28

@Mon3: Agymosott, meg kommunista a tudod ki. Húzzál, olvass egy kis Tóth Gy. Lászlót, az való neked.

SzJ1982 2011.06.23. 23:16:35

@errorka: Megszólítottak, válaszoltam. A kényszeres rettegővel beszéld meg a dolgot. Részemről befejeztem, ha te meg rosszul alszol emiatt, akkor bocsánat.

ÓjajSámson 2011.06.23. 23:25:18

Bercelonában működik a rendszer.
Miért nem azt hozzák példaként a cikkben?
Mert csak támadni akarnak? Pedig növelhetnék a critical mass-t. Most akkor ez hogy? Ki kivel van?

Van, aki pártsemlegesen gondolkodik? Nincs?

cso zsi 2011.06.23. 23:56:00

@vuk_: Látom, angolföldön már az olvasás sem megy, de eddig sem boldogultál a magyar szöveggel.
Egy szóval nem írtam, hogy csóró népek bringáznak.
Csak nem mindenki konzumidióta 20 éves, hogy azonnal appleszart vegyen, mert az trendi.

Valamint egyik topiktárs felvetette, hogy a munkanélküliek jól kereshetnének "kocsivisszatolással", mint a Tesco parkolóban. Azoknak a zsebében is ott lesz az applikációval ellátott cucc? Mert nekik kellene leginkább ezek szerint.

Kolb Ace 2 2011.06.24. 04:55:03

Ez nálunk is bukó lesz - szokás szerint. Úgy látom már megint túl sok felesleges elpazarolható pénzünk van, csak akkor azt nem értem minek kell ellopni a nyugdíjakat, meg úgy mindent az emberektől.

Kolb Ace 2 2011.06.24. 04:56:23

@ÓjajSámson: A kritikán aluli masszát nem növelni kell, hanem feloszlatni. És megbaszni mindet szabálytalankodásért.

teng-leng 2011.06.24. 07:57:33

Ebből is csak lopás lesz.

maskep 2011.06.24. 08:06:31

@Redwing: "Ehhez a kerékpárhoz meg annyit, hogy elöszőr csináljanak kerékpárút hálózatot, olyat ami biztonságos."

Rókafogta-csuka. Amíg nem használják a bringások a kerékpárutakat, azaz szándékosan - mondjuk - a 2x4 sávos Váci úton "száguldoznak", miközben oda-vissza párhuzamosan megy bicikliút, addig ugye nem látszik az igény. Viszont, amíg a kerékpárutakat nem tartják karban, mondjuk annyira, hogy az egyirányú, 50 cm széles Váci úti kerékpárúton haladva nem döntenek le a belógó faágak, addig csak igen elszánt kerékpárosok használják.

Hol lehet megtörni ezt a boszorkánykört? Mer az alkalmi bringások csellengése a csúcsforgalom közepén nem a siker legfőbb tényezője lesz...

maskep 2011.06.24. 08:11:06

@Mon3:
"Rákosi: "Nekem 10 millió fasisztával kell a kommunizmust építenem."

Nekünk 10 millió agymosott, idegen lelkületűvel kell Magyarországot építenünk..."

Magyarország nem társadalmi-politikai rendszer, mint a kommunizmus. Tehát millen rencert is kell itten velünk, agymosott, idegen lekületűekkel építeni Magyarországon?

(Úgy tűnik, a bringás kommentelők között legalább két tonnásnak kéne lenned a kétharmadhoz... Eddig nem két "harmadot", hanem két nicket sem láttam veled egyetérteni...:))

maskep 2011.06.24. 08:13:15

Egyébként valóban félő, hogy bármiféle biztonsági intézkedés mellett is, Budapesten nagy lesz a - finoman szólva nem-visszahozott bringák aránya.

maskep 2011.06.24. 08:18:01

@cso zsi: Jut eszembe: Mikor ébred már fel bármely mobil- vagy egyéb szolgáltató, hogy mondjuk bringás GPS-navigációt létesítsen?

sztrelnyikov 2011.06.24. 08:53:17

Most jól értem, hogy a Kerékagy ellenzi a Bubi-t???
Srácok, ezt most miért?

A másik, amit nem értek, hogy eddig ahol láttam ilyet - pl Sevilla - ott minél hosszabb időre kölcsönözted, annál olcsóbb volt. Ha pl teljes napra vitted el, akkor ingyenes. Mondjuk nem értem miért, de így volt.

cso zsi 2011.06.24. 08:54:14

@maskep: Nem lenne pedig egy buta dolog, hiszen vízálló, és kormányvasra szerelhető gps készüléket lehet(ett) kapni.
Jelenleg az általános kínálat az autósra, és gyalogosra van elkészítve. Pedig a buszok, és kamionok erős szűréssel mehetnek azokon az utakon, ahol a forgalom többi résztvevője. (van tgk navi, horror áron)
Talán még a gyalognavigáció áll a legközelebb a kerékpáros útvonalhoz.
Hogy ezen a meglévő bringautak szerepeljenek? Jó lenne, gondolom.
Az sem lenne hátrány, ha egyes szoftverekben az egy éve átadott autópályaszakaszok megjelennének. Vagy a szoftverfrissítés van nagyon lemaradva, vagy az országunk van kihagyva némelyik térképkészítőnél.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 09:55:58

@cso zsi:
androidra is van ez az alkalmazas. vagy az is "konzum"?
Szerintem tokmindegy csak bele tudj kotni.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 10:00:14

@cso zsi:
ja, nem lattam ki volt az a topiktars, de ha barki rabizza egy ismeretlenre, hogy visszavigye a bringat az jo nagy barom, ha nem kerul vissza (vagy keson) azt az o penze banja.

ex-dr. vuk 2011.06.24. 10:02:19

@errorka: Ha van egy kis eszuk, akkor az osszes access pointot bekamerazzak... Maris nem lesz olyan egyszeru meguszni.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.24. 10:27:38

@cso zsi: "a munkanélküliek jól kereshetnének "kocsivisszatolással", mint a Tesco parkolóban. Azoknak a zsebében is ott lesz az applikációval ellátott cucc?"

Felesleges, kiírhatná az állomás kijelzője, hogy hol mennyi van.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.24. 10:35:02

@sztrelnyikov: "Most jól értem, hogy a Kerékagy ellenzi a Bubi-t???"

Bubi jó! Lopás, pazarlás nem jó!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.24. 10:40:09

@Kolb Ace 2: "A kritikán aluli masszát nem növelni kell, hanem feloszlatni. És megbaszni mindet szabálytalankodásért."

Egyetértünk! Ugye te is a mindennapos füstgenerátor forgalmi dugókra és okozóikra gondoltál?

terror 2011.06.24. 10:52:26

@sztrelnyikov: Nincs ralatasom, csak tipp: Sevillaban inkabb a turizmusra mentek ra, es az alapjan alakitottak ki a rendszert. Tekeregj egesz nap a varosban, ahogyan a kedved tartja.

A BuBi lenyege meg inkabb az, hogy kerekparral kozlekedj. Rovidebb tavokra, az auto kivaltasara hasznald, akar alkalmankent.

Ez a modszer inkabb indokolja az elejen ingyenes megoldast. Mondjuk en 45-60 percre tettem volna az ingyenes hasznalatot, es utana fel orankent 1 BKV jegy ara, de gondolom ki lett kalkulalva, hogy hogy eri meg.

sztrelnyikov 2011.06.24. 10:54:08

@B0BDobalina: Na de könyörgöm. Ez olyan, mint a tömegközlekedés. Sose lesz - és nem is szabad! - nyereséges. Nyilván fizetnie kell a városnak egy olyan szolgáltatásért, amitől nő az itt élők életszínvonala.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.24. 11:19:42

Igazad van, de szerintem biztos nem rúgnának ki senkit, ha mégis nyereséges lenne. Miért is nem SZABAD nyereségesnek lennie? Persze nem díjemelésből, hanem főleg reklámokból jönne a lé.

sztrelnyikov 2011.06.24. 11:38:09

@B0BDobalina: Jó, oké, ez igaz.

Viszont amit nem értek, hogy eddig nem loptak el ebből a pénzből semmit. Ne építsen a város semmit, mert lehet, hogy ellopják?

kispista5 2011.06.24. 11:41:12

közbringa:

közútra
közösségi
közlekedés

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2011.06.24. 11:51:56

@sztrelnyikov:
Itt vannak a projektelőkészítő doksik: www.parking.hu/oldalak/kerekpar_kkkr.html
Nem tudom, mennyibe kerültek (szükség van rájuk, nem vitatom), de ha a Kossuth téri mélygarázsra gondolok (szintén Parking), ott sem volt még egy kapavágás sem, de már 270 millánál járunk. (Amúgy minden mélygarázst támogatok, föld alá az autókkal!)
Nem a bringalopásról, a pénzlopásról beszélek. Persze, fejleszteni kell, de nem mindegy mit és mennyiből.

terror 2011.06.24. 12:08:22

@cso zsi: Nem kivanok belefolyni a vitaba, hogy kik vesznek ajfont, de itt egy erdekes adat:

T-Mobile USA has claimed that more than one million iPhones run on its network.

techie-buzz.com/mobile-news/one-million-unlocked-iphones-t-mobile-usa.html

Csak USA, csak T-Mobile halozat. A legfrissebb informacioim szerint - hivatalosan - T-mobile halozaton nem lehet ajfont hasznalni.

Azt nem tudom, hany ajfont hasznalnak legalisan, tehat nem T halozaton az USA-ban, de biztos abbol is van jonehany.

Szoval az ajfon szepen terjed, es szerintem nem csak az USA-ban...

sztrelnyikov 2011.06.24. 12:25:49

@B0BDobalina: Én se a bringalopásról beszélek. :)

ex-dr. vuk 2011.06.24. 12:26:59

@errorka: minden valoszinuseg szerint az volt inkabb a lenyeg, hogy az ajfon draga, a bringasok csorok, szoval a bringas alkalmazas teljesen useless ;)
persze az elmeletben szereplo hibakat feltartam idokozben :)

(amugy a bringakormanyra teheto iphone mount uberfasza, mar csak agydinamohoz valo toltot kell szereznem :))

x/zm 2011.06.24. 13:02:57

Az ötlet nagyon jó, de kétlem hogy frankón működne itt. Sokkal inkább azon kéne szorgoskodni, hogy az autók kiszoruljanak Budapestről, normális tömegközlekedés, és kerékpározás biztonságos feltételeinek megteremtésével. Ennek egy eleme lehetne ez a terv, de jelen pillanatban kicsit úgy tűnik nekem, mintha a a Dunába vezetnének egy utat, híd nuku, és azt mondanák hogy tessék, kelj át nyugodtan. Előbb a feltételeket kéne megteremteni ahhoz, hogy normálisan működhessen a dolog.

Spanish VVax 2011.06.24. 13:17:15

@Dubito: remélem hogy nem lesz igazad és egy ilyen bringa ki fogja verni a biztositékot minden rendőrnél. Az újhartyáninál is. Ez csak rendelkezés kérdése.

Spanish VVax 2011.06.24. 13:21:52

@SzJ1982: Tudod hogy a vakondok védett állat ? Szóval ha fejbebaszkodod, aszem 50e ft darabja. Erről ennyit, csak igy zárójelben.

x/zm 2011.06.24. 13:23:30

@maskep: Ez részben igaz! Igenis használják a kerékpárutat a népek, de aki teszemazt outival akar menni 25-30 km/h felett, azoknak közlekedésre kb alkalmatlan sajnos! Aki nem siet (értsd 10-15 max 20 km/h tempóval tekergél), az simán használja a kerékpárutat, már csak azért is, mert félnek (viszonylag jogosan) kimenni az autók mellé, illetve nem is tudják hogy kell ott biztonságosan tekerni, ráadásul sok a balfasz autós, aki fék helyett inkább a dudát nyomja, és a kreszt szelektíven értelmezi (igen, igen, kerékpáros is van sok ilyen!!! és igen, nem minden autós ilyen! mielőtt nekemesnének... akinek nem inge, ne vegye magára!).
Aki gyorsan megy, azok úgyis rászoknak az útra, megtanulják merre hogyan lehet menni forgalom feltartása nélkül.
Ezzel nem is lenne baj, simán elférne autós és bringás az úton, csak mindkét félnek figyelnie kéne a másikra. Na, ez nem megy.

Spanish VVax 2011.06.24. 13:26:22

@vuk_: ezt aztán magyarázhatod a magyarnak, hogy nem a csórók bringáznak londonban. Ez az ország még mindig az a hely, ahol státusszimbólum a kocsi. Kicsit balkán, kicsit kelet. Egyébként minél keletebbre mész, annál nagyobb statusz. Minél nagyobb autód van, annál nagyobb a f-od is...persze azok szerint akik bent ülnek ezekben a benzinzabáló, gazdaságtalan rémekben. Mert ő már "valaki". Neki már sikerült a Zélet. Érted. :)

Spanish VVax 2011.06.24. 13:29:32

@x/zm: "Ezzel nem is lenne baj, simán elférne autós és bringás az úton, csak mindkét félnek figyelnie kéne a másikra. Na, ez nem megy." : ezzel nagyon egyetértek. Sajnos a magyar bringás legalább akkora paraszt mint a magyar autós. Nem figyel, szabálytalan, nem hord sisakot és ő van felháborodva ha elcsapják valami faszsága miatt. Én bringázok is, autózok is, egyik kutya másik eb, - tökmindegy mit vezet a delikvens, attól a gondolkodása még magyar. Mindkét törzsben vannak normálisak és észveszejtően primitiv, balkáni hülyék. Persze tisztelet a mindig meglévő kivételeknek !

x/zm 2011.06.24. 13:37:05

@Spanish VVax: kétlem. egy deci kromofág, és hidd el, egy falubeli rendőr sem fogja felismerni, hogy az vajh a pesti csillivili új közkeró é. Akik meg ellopják, azokat az sem érdekli, hogy ők keresnek rajta párezret, a kár pedig többtízezer (lásd: műemlékek, harangok, és hasonlók ellopása - tulajdonképpen minden, ami fém). Ilyenek ezek a színes fémtolvajok. Kamera sem segít sokat szerintem, sapka+szemüveg és fel nem ismered később, egy házszám alá be vannak jelentve huszan, mindnek kőkemény alibije van akkor is, ha azt kérded 2012 augusztus ötödikén hol volt. Kb. egy éve volt a (talán) hvg által szervezett akcó, mikor renyhén kikötöttek egy bringát a nyóckerben. Egy óra sem kellett és már vitték. Utolérték a formát, megkérdezték miért próbálta elvinni, hisz nem az övé. Válasz: el lehetett lopni könnyen, el kellett lopnia. Ha ő nem, más teszi meg. Jutubon less utána, tanulságos!
Jelenleg nekem úgy tűnik, 1000 bringát akarnak szétosztani. Bár, legalább Borsod megyében megnő a kerékpárosok száma, ez is valami.

cso zsi 2011.06.24. 22:09:08

@errorka: Persze, hogy terjed. Az ausztrál rokonság egyik része tavaly járt nálunk, három iPhone, és két iPad volt náluk, ottani Vodafonos talán.
A pénzesebb rokonok ugyanonnan, az idén. náluk volt egy Nokia 5800, egy független nokia valami szétnyithatós, mindig a tartózkodási ország újságosnál vett kártyáját nyomták bele (amerre jártak, mindig volt helyi hívásuk), meg egy Samsung androidos.

tyberius 2011.06.25. 00:04:34

@x/zm: Azt azért tegyük hozzá, hogy az a bringa egy szál sodronylakattal volt lezárva, csak úgy magában, azaz semmihez nem volt hozzákötve... Azaz tényleg csak egy alkalom szülte tolvaj kellett hozzá. Amit nem lehet max. egy erővágóval ellopni, azzal nem nagyon próbálkoznak, ha csak nem olyan nagy értékű (feltételezem, ezek a bringák nem lesznek azok). Én egy U-lakat védelmében bárhol ott merem hagyni az alsó-középkategóriás bringámat. Pár hónapja még az órát és a lámpákat is rajta szoktam hagyni, mert az összes olyan vacak, hogy csak az alkalomra várok, hogy le kelljen cserélni... eddig nem lopták el egyiket sem :)

terror 2011.06.25. 00:26:05

@tyberius: Ha ennyire nem kell: www.bringakonyha.hu :) Itt jobb helye lenne, mint valami aluljaroban 150 forintert :P

ex-dr. vuk 2011.06.27. 10:26:11

@tyberius: en a magyar nepet is hibaztatom azert... Koppenhagaban a kerekparbiztonsagot egy hatso villahoz erositett kis vacak jelenti, ami bemegy a kullok koze. Ez a kerekpar lezarasa. Sokszor tarolok nelkul egymas melle letamasztva. Ejszakara is.

Csak hogy lassuk, van ilyen is :) Innen mar csak egy lepes, hogy le sincs zarva.
süti beállítások módosítása