Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Más nagyságrend, amit egy kerékpáros meg tud termelni

2011.06.10. 13:19 - kirk kapitány

Nem csupán az Enegriabringa felvilágosító szándékú projektje próbálkozik a világban összehozni a kerékpározást az áramtermeléssel.

Az ELMÜ Energiaperselye éppen arra igyekszik ráébreszteni a fogyasztókat, hogy csak sok izzadság árán lehet pedálozva megtermelni egy kis villamosenegriát, ami tulajdonképp nem elég semmire a háztartás szokásos üzemében. Ezért érdemes néha lekapcsolni a felesleges lámpát, tévét, kis odafigyeléssel ugyanis sok izzadságot lehet megspórolni.

Volt persze, aki komolyan gondolta, hogy biciklizéssel, vagyis emberi erővel lényegesen hozzá lehet járulni a közösségi áramfogyasztáshoz.

Két éve bejárta a világsajtót az amerikai-kínai Chiyu Chen "fenntartható tömegközlekedési" terve. Az ökoelméletek kerékpáros vadhajtása szerint hibrid kerékpárokkal felszerelt kölcsönzők segíthetnék a nagyvárosok áramellátást. A nagy ötlet az volt, hogy a biciklisek menetközben termelnének, és az akkumulátorokban összegyűlt áramot a dokkolók továbbítanák a hálózatba. A bringások saját izommunkájukkal a köz számára leadott energiáért cserébe ingyen juthatnának tömegközlekedési lehetőséghez.

Chen csak az hagyta ki a számításból, hogy a troliknak, amiket a terve szerint a kerékpárenergia hajtott volna, még a legkorszerűbb eszközök bevetésével is több ezer bringás áramtermelésére lett volna szüksége.

Címkék: energia bringa

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr632972942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paráznabillegető 2011.06.10. 13:59:40

több ezer bringás troli... jó nagy lehet!

ex-dr. vuk 2011.06.10. 14:24:48

gondolom fizikabol nem volt eros a faszi ;)
a dinamo arra eleg a bringan, hogy vilagits, esetleg toltsed a GPS-t.. Aki ennel tobbet akar belole kihozni az el van tevedve.. Arrol nem beszelve, hogy az aramtermeles a mozgasi energia karara megy termeszetesen.

is 2011.06.10. 14:54:25

kb. az egesz ipari forradalomnak az a lenyege, hogy meghaladjuk, meghozza nagysagrendekkel az emberi kepessegeket, elginkabb az erot. amire az aember erejet hasznalni lehet, arra lehet gepet is epiteni, ami ugyanazt ezerszer jobban megcsinalja. pl. a generator ezerszer tobbet forog (vagy ezerszer erosebben), mint a kerekparos laba.

ex-dr. vuk 2011.06.10. 15:16:05

@is: csakhogy ahhoz valahonnan energiat kell szerezni... az pedig (a jelenlegi technologiaval) kezd veges lenni. regebben ugy alltak hozza, hogy energia korlatlanul rendelkezesre all. mostmar kezdenek rajonni, hogy erre nem erdemes alapozni ;) ezert szamit, hogy mi mennyit fogyaszt.

Ettol fuggetlenul ez az otlet marhasag :)

Bummer 2011.06.10. 17:31:24

A kerékpáros sokkal rosszabb hatékonysággal állítja elő a kajából az áramtermeléshez szükséges energiát, mint egy biodízel-generátor.
Szóval nagy tévedés ez az ötlet.

bbocs2 2011.06.10. 21:29:12

egy trolibusz kb 100kW teljesítménnyel kb 100 embert visz el: egy ember szállításához 1kW kell.

Ha ugyanaz az ember biciklizik trolizás helyett, majdnem ugyanakkora utazósebességgel utazik, de mindez csak kb tizede - huszada energiát igényel.

Tehát azért, hogy "kényelmesebb" legyen a világ, az energia legalább 90%-át elpocsékoljuk.
Ha még számolnánk a szénerőmű - villamos áram termelés - áram szállítás veszteséggel is, akkor még szörnyebb számok jönnének ki, kb 99%-át az utazáshoz szükséges energiának elpocsékoljuk, azzal a Földet fűtjük, szennyezzük és tesszük tönkre.

Ennyit arról, hogy az "autó nélkülözhetetlen a modern élethez".
Az autó a város gyilkosa.

Gondolkozz el, ülj bringára.

Win Elen 2011.06.10. 23:02:24

Bar ebben a formaban az elkepzeles hulyeseg, de abbol a szempontbol, ahogyan ma zabaljuk az energiat, es gondoljuk e fogyasztast teljesen termeszetesnek, majd a teny felismerese, hogy ez mennyire teves is, konnyen kerulhetunk olyan helyzetbe, hogy az uriember elkepzelese az eddigi megszokot fogyasztasunk fedezesere a ketsegbeeses vegett teljesen racionalis lesz. Persze azt kozelsem fedezi majd semmi. Hihetunk barmiben, hisz magunk jovobeli biztonsaganak kepe kialakitasaban barmilyen onaltatasra hajlandoak vagyunk, de a tudomany jelenlegi allasat tenyszeruen vizsgalva sem rendelkezunk semmilyen ezt a fogyasztoi szintet kivaltani kepes mukodo(!!) alternativaval. Bar alternativa van, de az sajnos edeskeves. Marad az abrand, hogy egy kis energiaert napi 14 orat tekerhetsz. Rosszabb esetben az utolso faagat is el kell tuzelned.

No persze pesszimista vagyok, es az olaj igwzabol ujra termelodik a fold melyen, es koszen, uran is rengeteg van, no meg napelemekt, szeleromuveket, hullameromuvekt, sot fuzios eromuveket is ezerszam tudunk gyartani, csak a ci****ta osszeeskuves, a vilaghatalmak, mindent elkovetnek, hogy ez ne deruljon ki. Igy legyen / bar e teny nekunk akkor is szopoalarc lenne.

Martian (törölt) 2011.06.10. 23:40:18

A Tour mezőnyének edzéstervébe lehetne építeni, mindjárt több delej lenne belőle... :)

GatyaPityu 2011.06.11. 02:11:27

@bbocs2:
Butaság. A kerékpár nem hasonlítható össze az autóval. Sem sebességben, sem hatótávolságban, sem a szállítandó dolog (ember vagy áru) mennyiségében. És még erősen időjárásfüggő is.
Persze-persze, tudom hogy van néhány fanatikus, gödör klubba járó, füves cigin szocializálódott szakállas ifjú gyerek, aki még a mínusz 10 fokban, ónos esőben is nyeregbe pattan és mint egy fajta lázadó, megmutatja világnak, hogy mekkora különc is ő.
Helyén kell kezelni a dolgokat. A bicaj egy nagyon jó kikapcsolódási, sportolási lehetőség a hétvégére, szabadidőben, de semmiképpen sem alternatívája az egyéni autós, vagy közösségi közlekedésnek. Ez van.

bbocs2 2011.06.11. 10:37:19

@Atro: "A bicaj egy nagyon jó kikapcsolódási, sportolási lehetőség a hétvégére, szabadidőben, de semmiképpen sem alternatívája az egyéni autós, vagy közösségi közlekedésnek"

Baromság.

Minden értelmes városban:

1. erősen korlátozni kell az egyéni autós közlekedést. Miért? Mert antiszociális, csekély egyéni előnyért cserébe nagyon sok közösségi kért okoz.
Ezt pl. buszsávokkal, autó behajtási díjakkal, parkolóhely megszüntetéssel, bicikliút kialakítással kell megtenni.
Iszonyúan ósdi, maradi az autósok szemlélete: "megvettem a várostól 30km-re levő házamat, és most dugó van, amikor kocsival bemegyek dolgozni". A nagyváros hasznát próbáltad ötvözni a falu előnyével, a városiak kárárs. Hát nem fog menni, ha a városiak végre megunják a mérgezésüket.

2. Javítani, gyorsítani kell a közösségi közlekedést. Átmenő HÉV-ek, városba bemenő vasutak stb.

3. A bicigli igen jelentős szerepet játszhat a háztól-munkahelyig történő közlekedésben. Én naponta 20km-es távot teszek meg, budai dombos vidéken, és elértem a BKV sebességét (pedig az is elég jó). Hozzátenném, nem vagyok már "fiatal, szakállas, füvező", a fiam is nagy már.

Változik a világ. Nyitott gondolkozással többre mész, mint fenekedhez ragasztott autóval.

avus · http://avus.blog.hu 2011.06.11. 23:04:38

Atro tömegközlekedik, de ettől függetlenül ordas baromságokat ír. Főleg ezen a Gödörbe járó, füves cigin szocializálódott szakállas ifjún röhögtem jót. Kellenek humorforrások is, még ha nem is a humorérzékből, hanem korlátoltságból jönnek.
süti beállítások módosítása