Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Életünk árán is szabályosan biciklizünk

2011.06.10. 14:31 - Földes András és Spirk József

 A budapesti kerékpáros számára nem ismeretlen, hogy a saját biztonságát kockáztatja, ha a KRESZ szabályainak engedelmeskedve a kerékpárutakat és kerékpársávokat használja, nem pedig az autók mellett biciklizik.

A kerékpárutakat Magyarországon ugyanis többnyire a telken bicikliző politikusok, és a bicikliseket autóablakból ismerő közlekedési szakemberek tervezik, így érthetően alakulhatnak ki olyan szörnyszülöttek, mint például az Andrássy út kerékpáros infrastruktúrája, amelynek veszélyeiről már írtunk. Hiába veszélyesebb azonban a biciklisáv, mint az autóút, a szabályok értelmében a kerékpárosnak kötelező használnia, és ha nem így tesz, a rendőr joggal büntethet.

Értelmetlen biciklistabüntetés azonban nem csak Magyarországon fordul elő, hanem New Yorkban is, ahol a filmen látható biciklista végül jó útra tért, és minden körülmények közt betartja a szabályokat. Ilyen pedáns magatartást kérünk mostantól minden olvasónktól.

Casey Neistat ugyanis a demonstratív kamikáze akciójával igazi youtubesztár lett. A filmes biciklista kálváriáját lassan kétmillióan nézték meg a neten.

Neistatot májusban azért büntette meg egy rendőr, mert a bringasávon kívül biciklizett. A járőrt nem hatották meg az érvek, hogy sávot eltorlaszolta egy parkoló autó, 50 dolláros büntetést szabott ki a kerékpárosra, a szabálytalan autó viszont nem izgatta. Neistatnak ekkor támadt megvilágosodása. Azóta akkor sem hagyja el a felfestett sávot, ha azt parkoló rendőrautó állja el.

(Akik aggódtak volna a férfi testi épségéért, azoknak elmondjuk, saját bevallása szerint az esések nem voltak olyan fájdalmasak, mint amilyennek kinéztek. Gördeszkás múltja megtanította az esések kivédésére.)

Címkék: baleset bicikliút

282 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr792973135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Unknown User 2011.06.13. 20:14:39

@igazi hős: Arról meg nem is beszélve, hogy aki veszélyforrásként tekint a bringasávon 2 percre megálló taxira vagy tíz percre megálló teherautóra, az tekintsen már a piros lámpán áthajtásra és az egyirányú utcában szemben biciklizésre is veszélyforrásként.

Unknown User 2011.06.13. 20:19:55

@vuk_: tedd rendben a kettős mércét a videón is akkor. a szabálytalanul bicajsávon parkoló taxinak meg teherautónak neki megy a fószer, pedig lehet, hogy ők is csak azért szabálytalankodnak, mert nem tudják másképp megoldani...

ex-dr. vuk 2011.06.13. 21:36:41

@Unknown User:
nem ertetted meg: e azt mondtam, hogy tessek akkor is toleransnak lenni, amikor a brigas nem a bringauton megy (mert az szar) es nem csak akkor ha valaki rossz hwelyen parkol mondvan h nincs mas lehetosege.

Unknown User 2011.06.13. 22:23:33

@vuk_: Én mindig toleráns vagyok, csak akkor nem ha a járdán megy, vagy szemben az egyirányúban, vagy át a piroson. Az úttest nem érdekel. Persze ha jól használható bringasáv van mellette, akkor jobb lenne, ha ott menne, de ha nem nem.

ex-dr. vuk 2011.06.13. 22:31:18

@Unknown User: ha veszelyesen gyorsan megy akkor megertem h nem toleralod, de ha lepesben andalog, akkor sztem elmegy az is.. meg ha nem csenget le senkit.

Unknown User 2011.06.13. 22:34:42

@vuk_: nem megy el. járdán, zebrán tessék tolni. nincs semmi ok rá, hogy a járdán menjen. ha fél az úttesten vagy a bicikliúton akkor ne menjen bringával. ennyi. gyalog lehet gyalogolni a járdán.

Unknown User 2011.06.13. 22:36:46

@vuk_: amúgy ha jól tudom nincs Magyarországon olyan szabály, hogy ahol van bringaút ott kötelező azt használni és a mellette lévő úton tilos menni. csak ha külön tábla tiltja az úttesten bicajozást.

Xezs 2011.06.13. 22:51:12

Akkor végülis arra jutottatok, hogy a legtöbb bringás azért szeg szabályt, mert éjjel-nappal azon reszket, hogy mikor jön érte a kaszás? Mondjuk így legalább értem, miért ilyen frusztrált mind.

Ha ennyire fosnak, akkor minek ülnek egyáltalán biciklire? Kell a stressz vagy mi a fasz?

ex-dr. vuk 2011.06.13. 23:54:23

@Unknown User:
ja hat ha nincs hol parkolni akkor jarjon gyalog. alljon meg messzebb, es setaljon. nincs ra semmi ok, hogy tonkretegye a fuvet vagy elallja a jardat.
koszonom a figyelmet
(egyebkent semmi sem kotelezi a kerekparost a zebran tolasra, ha oda szabalyosan utott el - pl. jardan vezetett kerekparuton)

Egyebkent rosszul tudod, ha van kerekparut/sav, akkor azon kell menni. egyetlen kivetel a gyaogkerekparut, ahol ha a gyalogosok miatt nem tudsz haladni akkor mehetsz az uttesten.
Jo is lenne, ha nem lenne kotelezo...

@Xezs: szerintem kicsit meg olvasgass a temaban. meg nem vagy kepben :)

igazi hős 2011.06.14. 00:21:29

@Unknown User: "az árufuvarozók az esetek 60-70%-ban nem tudják megközelíteni a helyet ahová vagy ahonnan árút kell vinniük" Tömören: lófaszt.
Szinte bárhol lehet bérelni, akár a járdán is helyet a rakodáshoz. A Belvárosban (sőt a külsőbb részeken is) ez elég drága, de ilyen alapon én is azt mondom, hogy nekem túl sok a havi 70 ezres parkolás, inkább parkolok szabálytalanul, de persze ne büntessenek meg, hiszen "megélhetési szabályszegő" vagyok.
A másik meg, hogy mivel gyakorlatilag soha nem büntetik a fuvarozókat (kivéve Rogánfalvát, ahol szopatták a taxisokat), ezért 10 m miatt is inkább megállnak szabálytalanul. De ők legalább sok cuccal járnak, viszont minden nap látok a bringasávon parkoló autó(ka)t (nem ritkán a forgalommal szemben, ott ahol záróvonal is van) a Gogol utcában, ahol 20-30 m-en belül van parkolóhely. (Mivel fizetős a parkolás így szinte mindig van hely.)

Unknown User 2011.06.14. 05:47:57

@igazi hős: a bérlés gondolom a boltok dolga lenne, nem pedig a fuvarozóé... és nyilván a fuvarozónak kellene azt mondani, hogy ha nincs hely megállni a közelben akkor nem viszek oda árút. Miközben ők meg fizetnek a behajtásért, meg minden szarért és közben a kijelölt rakodóhelyeket basznak kiépíteni vagy elállják a szabálytalanul ott parkoló autók. Így akár ha ki is fizeti a bolt a rakodóhely bérlést, lehet, hogy nem lehet ott épp megállni, mikor az árut hozzák. Ugyanez a helyzet a taxiállomásokkal is. Az utóbbi időben csak megszüntetnek az amúgy is kevesek közül, ráadásul ott is szabálytalanul parkolnak az autósok sokszor. Pedig a taxisok is fizetnek a taxiállomásokért. Ha pedig a rendeléseket nézzük, akkor nagyon sok olyan hely van a városban, ahol nem lehet szabályosan leparkolni amíg az utasra vár, még néha 2 percre sem.
De persze te nagyon otthon vagy a témában és tudod, hogy mindenki aki szabálytalanul áll meg, az direkt csinálja és szánt szándékkal ki akar baszni másokkal.

Unknown User 2011.06.14. 08:27:03

@vuk_: A zebra mellett vezetett kerékpárút az egy teljesen más történet. De ezt biztos te is tudod, csak gondolom jól esik kötekedni. Ott a felfestés és a tábla is jelzi, hogy a zebra mellett kerékpárút van. Általában elsőbbsége is van a kerékpárosnak és mivel a tábla jelzi, ott az autós számít is a kerékpárosra, aki a gyalogos sebességének a többszörösével közlekedik.
Ott ahol csak zebra van ott csak gyalogosra számít az autós és nem pedig arra, hogy amikor épp megindul mert el tud menni akkor elé ugrik a járdáról egy biciklis.
Értsétek meg, hogy a hülye szabályok sokszor a ti életeteket is védik és lehet, hogy ezért érdemes néha megállni, leszállni és tolni a bicajt, nem pedig ész nélkül csapatni.

GG81 2011.06.14. 10:02:59

@Unknown User: ezt nem fogják megérteni..., de tökéletesen igazad van. a zebrán csak a galognak van elsőbbsége. pont.

ex-dr. vuk 2011.06.14. 10:04:54

@Unknown User:
ha a zebra mellett nincs felfestve az atvezetes, de a kerekparut nem szunik meg (van ilyen egyuttallas), akkor is atmehet (tabla nem jelzi, hogy kerekparut van a keresztezodesben. az keresztezodes, nem kerekparut ;))
De ezt a temat tobbszor korbejartuk mar.

Es kerlek ne akard azt bemeselni, hogy ha leszallok es tolom akkor megkapom az elsobbseget a zebran... nem kapom meg akkor sem. Tokeletesen mindegy hogy akarok atmenni.

ex-dr. vuk 2011.06.14. 10:05:32

@GG81: na latom itt a tema szakertoje :)))))

Unknown User 2011.06.14. 10:42:24

@vuk_: Tőlem megkapod, és tőlem megkapja a gyalogos is, meg a bicajúton haladó bicajos is ott ahol a bicajútnak elsőbbsége van. Más nevében nem tudok nyilatkozni, de én kínosan figyelek ezekre a dolgokra. Egyrészt szeretem betartani a szabályokat, másrészt nem szeretnék börtönbe se kerülni. Cserébe joggal várom el, hogy mások is odafigyeljenek...

GG81 2011.06.14. 11:50:40

@vuk_: "Es kerlek ne akard azt bemeselni, hogy ha leszallok es tolom akkor megkapom az elsobbseget a zebran... nem kapom meg akkor sem. Tokeletesen mindegy hogy akarok atmenni."

a sértettség okozza ezt a rinyálást, szegdonban más szelek fújnak. itthon egyre inkább átengedik a gyalogokat a zebrán öcsisajt. jah, és a sima zebrán átbicikliző járművet vezetőknek viszont teljesen jogosan nem adják meg!

fogd már fel te sértett "önélzetes" kerekagyú! a kerékpárút mindenki számára felismerhető kell legyen, mert attól lesz az ami.
a hüJe észjárásod szerint minden saroknál leugrathatna a biciGlis, mondván bicikliútról jött... (NEKED EZ TECCENE, MI? KEREKAGYÚ!?) de sajnálatodra a kreszt nem kerekagy(ad)ra tervezték.

Unknown User 2011.06.14. 11:54:21

@GG81: A másik sértegetése nem fogja megoldani a problémát. A normális párbeszéd talán igen, bár sajnos néha ebben is kételkedem...

Unknown User 2011.06.14. 11:58:05

@vuk_: Ahol nincs felfestve de mégis van bicikliút, ott meg meg kell kérni szépen az önkormányzatot meg a közterület felügyeletet, hogy orvosolja a helyzetet. Nem pedig egymással vívni a bicajosnak és autósnak. Olyan nincs, hogy valami nem egyértelmű...

GG81 2011.06.14. 12:02:34

@Unknown User: az a baj, hogy noormális párbeszédre képtelen...

amíg így gondolkozik: "minden saroknál leugrathatna a biciGlis, mondván bicikliútról jött"

hiába magyarázta neki a zember, hogy attól mert még valami az, mert a tábla jelzi, hogy bicikliút (a BICIGLISNEK) az útja elején... az autósnak is valahol észlelnie kell, valahol tudatni kell vele, ha kölcsönhatásba kerülnek, hogy az ott mi...

Unknown User 2011.06.14. 12:27:40

@GG81: Abban igazad van, hogy a sértettség és az előfeltevés, hogy úgysem engednek át, rossz vezérlőelvek. Ezzel nem lehet semmire menni.
Én kb. 60-70000 kilométert autózom évente VÁROSBAN és azt látom, hogy az autósok elég nagy számban engedik át a gyalogosokat a zebrán meg a bicikliseket a bicikliúton. Mellesleg ugyanezt az általam látott kerékpárosok 80-90%-ka baszik megtenni.

ex-dr. vuk 2011.06.14. 12:28:10

@Unknown User: probaltad mar az onkormanyzatot barmire megkerni? nem mondanad ezt :)

@GG81: az emlitett idezet sajat magadtol szarmazik, ne probald ram kenni. koszi :)
de ha az uttesten kozlekedonek nem szol a kerekparut tabla, akkor en nem fogok ra felmenni amikor kezdodik, ugyanis nem veszem eszre ;) vagy megis eszreveheto az uttestrol? ja akkor az autosnak is meg kene latnia :)
valami csak nem stimmel itt. de mivel ezt a temat mar korbejartuk, te pedig csak szemelyeskedni tudsz (eszervek hijan, gondolom), igy nem folytatom.

Unknown User 2011.06.14. 12:35:11

@vuk_: mondjuk az aberrált Critical Mass helyett ilyenekre kellene fordítani a szellemi energiákat. Mellesleg a taxisoknak például van olyan kapcsolattartója az önkormányzat felé amelyen keresztül javaslatokat tudnak tenni a bizonyos forgalmi helyzetek megoldására, átalakítására, nem kevésszer sikerrel(!). Csak akarni kellene és a kerékpáros szervezetek is megoldhatnák ezt.
Persze ha a sértődöttség és az előfeltevések fontosabbak, akkor tényleg kár megpróbálni...

ex-dr. vuk 2011.06.14. 12:57:16

@Unknown User:
az a baj, hogy nem tudod, mekkora erofeszites es harc folyik az onkormanyzatokkal, hogy a kerekparos infrak normalisak legyenek. Kb. az esetek 80%-aban szarnak bele, vagy hazudnak (azt mondjak, hogy ugy lesz, es megsem - lasd margit hid).
A CM _mellett_ ezek is folynak. Persze lehet, hogy neked "aberralt" (miert is?), de ez is egy eszkoz a nyomasgyakorlasra, mint a tuntetes.

Nemreg volt Londonban a Naked Bicycle Ride (1000-1500 bringas meztelenul kerekezett vegig a varoson). Erdekes, ezuttal egyetlen autosnak sem volt surgos ;)

GG81 2011.06.14. 12:58:03

@vuk_: te szegdoni ész, azt is kiveséztük, hogy melyik tábla a különböző járműtípusoknak mikor KÖTELEZŐ ÉRVÉNYŰ, KERESENDŐ és mikor TÁJÉKOZTATÓ, ÉSZREVEHETŐ...

nehéz a súlyoskerekagyadnak felfogni, hogy a KERÉKPÁRÚT táblát sajnos a hatályos szabályok szerint a kerékpáros ÉSZRE KELL VENNIE!!! és fel kell oda fáradnia... míg az autós max nyugtázza, hogy itt elkezdődik egy bringaút, de merre megy, hova kanyarog mitérdekelné...

aztán, ahogy halad az úton, jön egy olyan tábla, ami NEKI már KÖTELEZŐ ÉRVÉNYŰ veszély, kerékpáros a 3szög-ben... akkor neki az az infó, hogy kölcsönhatásba fog kerülni egy biciklis átvezetéssel, ahol kerékpárosokra kell számítania.

nagyon gyengén adod a hüJét...

te szuperönélzetes: attól mert valakinek válaszoltam, nem is neked és idéztem benne valamit, nem is tőled és nem is megjelölve, hogy tőled... csak egyszerűbb volt copy-paste-elni az előző kommentemből, ami meg már idézet...
öregem, neked üldözési mániád van, egyre szánalmasabb, amit művelsz...

Unknown User 2011.06.14. 13:29:16

@vuk_: Én elhiszem, hogy nem könnyű az önkormányzatokkal és azt is elhiszem, hogy folyik ilyen tárgyú munka is. De egy dolog az önkormányzatoktól a ti elképzelésetek szerint normális bringás infrastruktúra kiépítéséért harcolni, ami nyilván pénzbe és időbe kerül. Más dolog viszont jelezni azt, hogy egy tábla vagy felfestés hiányzik innen vagy onnan, ami balesetveszélyessé tesz egy helyet. Ez utóbbi nem olyan ördöngös dolog, sem pénzben, sem időben.

ex-dr. vuk 2011.06.14. 13:58:47

@GG81: ezt majd a birosagon add elo, amikor magyarazkodnod kell. engem nem erdekel mar.

ex-dr. vuk 2011.06.14. 14:00:13

@Unknown User:
hah mintha nem tudnak. siman atveszik ugy az UJ(!) kialakitast, hogy tele van szabalytalan tablazasokkal, kresztol tavol allo felfestesekkel es veszelyes utfelulettel. A kialakitas pedig mar a tervezoasztalon szar, aztan hiaba szolnak nekik, hogy szar lesz, megcsinaljak, aztan pedig nezik, hogy miert van tobb baleset mint az infra elott.

GG81 2011.06.14. 14:08:49

@vuk_: szerintem a bíróságra téged fognak behívni, ha itt másokat továbbra is BALESETVESZÉLYBE SODORSZ!, azzal, hogy bátorítod őket, hajtsanak csak az autók elé, ugrassanak csak le a járdáról, mert SZERINTED elsőbbségük van... tudod, más ph@szával a csalánt verni szegdonból...

jó magyarázkodást. az interneten pedig itt a bizonyíték ki mit mondott, feketén-fehéren.
de szívesen megyek tanúskodni ellened, én is viszem a kis kivonatomat, hogy MEGÁLLÁSRA, LESZÁLLÁSRA, LASSÍTÁSRA szólítottam fel mindenkitm, ahol NINCS ELSŐBBSÉGE A KRESZ SZERINT... te öntudatos, sértett kerekagyú.

ex-dr. vuk 2011.06.14. 14:36:29

@GG81: hat jelents fel akkor.
vazzek. magyarisztan.
("jardarol leugratast" sosem emlitettem, ezt csak te tetted eddig. csak hogy a tevkepzelgest eloszlassam benned :))

GG81 2011.06.14. 16:08:50

@vuk_: nocsak kihátrálunk az eddig melldöngetve eszetlenül kiabált hüJeség mögül!? már bocs, de ki harcosodott azért, hogyha már zebra van és jobbra kanyarodva megadják az autók nagyon helyesen a GYALOGoknak az elsőbbséget, akkor adják meg a (NEMLÉTEZŐ) elsőbbséget az ott áttekerő kerékpárosoknak/járműveknek is!? ezt mondtad öregem, most meg retreat-elsz??
és ugyanezt hangoztattad egy sima zebra nélküli bekanyarodáskor (jobbra/balra) is... amikor szintén csak az ott átkelő GYALOGOSnak kell elsőbbséget adni... erre jött az agyph@szfolyásod, hogy a bringást is engedje el... hát nem, ha nincs bringaút.

szegdonban van bíróság, hogy elkaphassuk a grabancod!? sunyi.

ex-dr. vuk 2011.06.14. 16:13:41

@GG81: igen de en nem jardarol beszeltem sosem, hanem kerekparutrol (ami esetleg jardan van vezetve = gyalogkerekparut). Jardarol leugratasrol sosem beszeltem, ahogy mondtam. nem hatraltam ki, csak olyat adsz a billentyumbe amit nem irtam :)
Jardan tovabra is tilos kerekparozni, ahogyan ezt mindketten jol tudjuk. Nem mondtam ennek az ellenkezojet.

Mondom, jelents fel ezen kommentek alapjan, ha akarsz. Igen, szegeden van a megyei tablabirosag :) - mivel megyeszekhely. Persze en nem vagyok ott, de ez teged cseppet se zavarjon, nem kellek hozza ;)

GG81 2011.06.14. 16:13:51

@vuk_: és külön gratulálok a libsi megoldáshoz... mint egy sértődött ovis: akkor jelencs fel. :-DDD SZÁ-.-NAL-.-MAS!!!
és pont te vau-vau agyarországról, szegdonból, te róóóka...

GG81 2011.06.14. 16:15:14

@vuk_: ez már magyarázkodás öregem.

x/zm 2011.06.14. 16:30:29

@Unknown User: Jó hogy így látod, sajnos nekem nem ez a tapasztalatom. Gyalogosként zebránál 20-30 autó is simán elmegy anélkül, hogy megállna. Mikor csináltam a jogosítványom, megdudáltak (!!!), mert zebra előtt megálltam (forgalmi vizsgán)... Ha városban 50 km/h sebességgel megyek autóval, kevesen maradnak mögöttem, simán legelőznek (szerencsére ritkán kényszerülök autóba, így még nem kopott ki a tanultak betartása).
Kerékpárosokat persze lehet szidni, könnyű ujjal mutogatni másra, azonban ezek helyett csak egy kis odafigyelés kéne. Természetesen vannak idióta bringások, mint ahogy gyökér autósok, és gyalogosok is.
Az általánosításokon kéne túllépni (értsd: minden bringás öngyilkosjelölt agyhalott, minden autós hanzó szájú barom satöbbi), és a közlekedés egyéb résztvevőire is figyelve menni (mielőtt valami iq hajcsár nekemesne hogy "IDIÓTA KERÉKAGY AWAWAWAWAWAWAWAWWW

x/zm 2011.06.14. 16:31:33

@GG81: Maga amúgy elolvassa a kommentjét mielőtt elküldi, vagy szánt szándékkal szeretne idióta ovisnak tűnni?

ex-dr. vuk 2011.06.14. 16:34:04

@GG81: hat te fenyegetozol vele baszki ;)
mint mar mondtam, mar errol az egeszrol beszeltunk, ezert nincs ertelme tovabb folytatni. ha birosaggal fenyegetozol, akkor tedd azt, de ne csak a szad jarjon :) probaper. persze en nem leszek ott de ez teged cseppet se zavarjon, szerintem ott van olyan aki tud olvasni ;)

Nem magyarazkodas, hanem teny: 1. jardan tilos kerekparozni. 2. sosem beszeltem jardarol leugratasrol (idezd be, ha megis).

Es hagyd abba az ovit amit csinalsz ;)

ex-dr. vuk 2011.06.14. 16:40:05

@x/zm: :DDDD
bar a magazast erosnek talalom egy ovissal szemben.

GG81 2011.06.15. 08:32:45

@vuk_: keresd ki magad és védd magad. feketén-fehéren leírtad, hogy a jobbra (ill. balra) kanyarodó autónak márpedig a biciGlisnek is meg kell(ene) a hüJe felfogásod szerint adnia az elsőbbséget, ha van zebra, ha nincs...

ezzel kimerítve a VESZÉLYEZTETÉS fogalmát, más biciGlist bátorítva, hogy nyugodtan hajtson csak le a kanyarodó autók elé!

ennyi, keresd ki, cáfold meg, ha tudod, nekem erre nincs időm, csak emlékszem, jól.

sajnos, ahol csak sima zebra van, jöjjön az bárhonnan is, a közútkezelő hanyagsága miatt, bicikliút átvezetés felfestésének hiányában a biciGlis ott csak egy ZEBRÁT lát, amivel kapcsolatban a KRESZ egyértelműen kimondja a járművezetők részére, hogy kiknek kell ott csak elsőbbséget adni: GYALOGOS! tehát, ha a biciGlis ilyen esetben csak zebrát lát ildomos lassításra ösztönözni, nem a teáltalad hangoztatott elsőbbség képével áltatni... hisz tudnia kell, hogy a zebra neki nem jelent előnyt!
ha nincs zebra és kanyarodik a jármű, szintén csak a GYALOGOSnak kell elsőbbséget adjon.

a kerékpárút keresztezést pedig a kanyarodó járműnek egyértelműen és felismerhetően jelezni/jelölni kell. attól lesz az mindenki számára kerékpárút és lehet betartani a rá vonatkozó szabályokat.

GG81 2011.06.15. 08:36:16

@x/zm: már ne haragudjon, de ön jó szemmel nézi, hogy egy biciGlis társa a messzi külföldről (szegdonból) a hazai kerékpárosokat kergeti veszélyes helyzetekbe hiányos KRESZ ismeretei hangoztatásával.

kérem gondolja át kijelentéseit, vagy iratkozzon be ön is a kerekagy óvodai csoportba. a kis kreszpályán az udvaron biztonságos sebességgel a műagyag járművek használatával komolyabb sérülések nélkül gyűjthetnek tapasztalatokat.

x/zm 2011.06.15. 09:44:25

@GG81: Budapesten nincs normális kerékpárút (máshol se nagyon Magyarországon...). Aki kerékpárra száll, ezért kénytelen úgy közlekedni, ahogy tud: néha bizony le kell menni járdáról/kerékpárútról az útra, zebrán kell átmenni rajta, vagy "kerékpárút" megléte ellenére autók mellé kényszerülni. Ez van. Ezt lehet odafigyelveis tenni, többi közlekedő megzavarása, vagy saját testi éppségem kockáztatása nélkül.
Lehet persze sírni naphosszat, hogy nincs normálisan kiépítve eeez, normálisan kiépítve aaaaz, de fölösleges. Egyszerűbb megoldás, ha az autósokban tudatosul ez, és odafigyelve közlekednek (index, tükör használata ugye), kerékpárosok pedig törekednek arra, hogy minél kiszámíthatóbban menjenek, ne akadályozzák a forgalmat, és saját/gyalogosok testi éppségét.

És sajnos ahhoz hogy az ember normális tempóban mehessen, meg kell szegni néha pár szabályt. Motoros ugyanúgy elmegy autók között pirosnál. Autós is gyorsabban megy városban mint 50 km/h, vagy pirosat még narancsnak nézi és átcsusszan - tegye, megértem. Bringás meg néha átmegy egy-egy piroson, ha senki nem jön, ugyanúgy, ahogy gyalogos is nem csak a kijelölt gyalogos átkelőhelyen kel át (értse: zebrán). Egyikkel sincs nagyobb gond, ha ezt az ember normálisan teszi, körültekintően. Persze, rengeteg barom bringás van akik gyalogúton mennek 20-25-el, mások feltartásával/veszélyeztetésével mennek át a piroson, ésatöbbi. Mint ahogy rengeteg hülye autós is van, aki zebránál megelőzi a megálló autót, 100+ km/h sebességgel megy lakott területen belül, nem indexel, satöbbi. Kár túlragozni, probléma itt nem a közlekedési eszközökkel, illetve pár szabály laza alkalmazásával van, hanem a hülyékkel.

ex-dr. vuk 2011.06.15. 09:52:57

@GG81: a random nagybetus szavaktol meg nem lesz igazad. :)
veszelyeztetest pedig nem lehet kimeriteni forum hozzaszolassal, valamit nagyon felreolvastal. nem lehet, hogy az oldal vegen kettot lapoztal veletlenul? :)

alapveto kulonbseg, hogy te jardarol beszelsz altalaban ("jardarol leugrato biciklis"), en pedig kerekparutrol (amit tortenetesen a jardan vezettek).
"a KRESZ egyértelműen kimondja a járművezetők részére, hogy kiknek kell ott csak elsőbbséget adni: GYALOGOS"
igy van, kimondja. "kerekparutrol erkezo jarmuvek reszere". De ha egy mondat ertelmezese nem megy, akkor miert probalkozol forumozassal? :)

GG81 2011.06.15. 11:11:20

@vuk_: nem a nagybetűs szavaktól van igazam valóban, hanem attól hogy a jelöletlen, járdán vezetett bringautakról mindenkinek TE BÁTRAN AJÁNLOD a keresztező útra kirohanást. AMI BALESETVESZÉLYES! ilyenkor pedig a kis kommentjeid rögtön érdektelen kis sz@rdarabkák!? csak sajnos sokan olvassák a f@sságaidat, amit még mielőtt sokan készpénznek vennének dúúúrván meg kell cáfolni a KRESZ pontjaival.

ha meg szarul van továbbra is kivitelezve a dolog, hiába jössz bringaútról öregem, ha csak egy zebrát fog látni az autós és semmi veszélyt előjelzőtábla nem előzte meg a szituációt a részéről, akkor az csak egy zebra lesz, mezei GYALOGos elsőbbséggel, akár tetszik neked, akár nem, messzitávolból okoskodó sunyikám. a kreszt nem te írod hál istennek, a táblázási és felfestési hiányosságokért pedig írhatnál a közútkezelőknek, mintsem itt oszd az észt és küldj másokat a vágóhídra, mert szerinted, távolról nézve hogyan kéne csinálniuk.

gratulálok, kerekagyas!

GG81 2011.06.15. 11:20:35

@x/zm: értelek én, nem ezzel van a bajom, olvasd figyelmesen.

a sunyi kapaszkodik abba, hogy a biciGlis, ha kerékpárútról érkezik. ez rendben is van, ha ezt ott és akkor mindenki számára érthetően jelezték is (táblával, felfestéssel). ha valami hiányzik, akkor az a közútkezelő sara és a hiányok nélkül viszont egy másik szabály fog életbe lépni, mert a kerékpár utas szabályok a hiányzó táblák/felfestések miatt nem fognak tudni érvényesülni, nem fog mindenki tudni a kívánt helyzetről, csak az aktualitásokat látják.
ha van egy macisajtos kereszteződés és egy bajlós éjszaka során brazil kollégáinnk ellopják a táblákat, mert ALU, akkor az másnapra sajnos jobbkezesként fog értelmeződni vagy jönnek a megszokásból vezetők és a csatt... hiába hivatalosan alá és fölérendelt a viszony.
ééérted? attól mert lekopott vagy fel sem festették a sárga bringaút átvezetését jelőlő négyzeteket és/vagy a bringaút keresztezésére figyelmeztető táblákat nem helyezték ki, akkor azzal a keresztező járművezetőknek nem tudatták, hogy mire is számítsanak... tehát ha zebrát lát akkor elengedi a GYALOGOT, ha zebra sincs és kanyarodik, akkor is a GYALOGOT fogja elengedni..., mert nem gondolatolvasó, hogy ki honnan jön, mert az adott aktuális jelzésekből, pontosabban azok hiányából nem kell arra számítania.
ez a KRESZ, minden frankón ki van benne találva, kinek mit kell figyelnie, mikor, mit és mennyivel előre kell jelezni, stb..., ha ezt nem akarja valaki felfogni, akkor csak sajnálni tudom.

ex-dr. vuk 2011.06.15. 14:45:58

@GG81: es ezzel visszakanyarodtunk az egesz elejere. akkor itt le is zarhatjuk, mint patthelyzet, ugye? koszi

"a kerékpár utas szabályok a hiányzó táblák/felfestések miatt nem fognak tudni érvényesülni" - kerekparut csak a kerekparut tablatol lesz egy ut. ennek te magad is utananezhetsz. a tabla pedig megvan, kiskockas felfestesrol vagy figyelmezteto tablarol pedig nincs szo a jogszabalyban.

De azert nehol egyezik a velemenyunk: ez a kialakitas ROSSZ! Pontosan azert, amit mondasz: nem veheto eszre konnyen, hogy kerekparut megy az ut mellett. A kulonbseg annyi, hogy szerinted ilyenkor mar nincs is elsobbsege, szerintem meg igen. De ezen tobb vita nem fog segiteni :) (a zebrat meg nemtom minek kevered ide, annak az egeszhez nincs koze)

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.16. 14:39:02

Ma volt szerencsém megtapasztalni, miért is szar a kiskörúti bringasáv: Múzeumtól Astoriáig záróvonallal van elválasztva a vékony kis sávocska az autóktól. Sikerült a Múzeumnál utolérni, egy még nálam is lényegesen lassabban tekerő párost és az Astoriáig mögöttük kellett totyogni, mert esélyem sem volt az előzésre. A sávon nem volt hely, az autók meg úgy jöttek, hogy ha hajlandó is lettem volna átlépni a sárga záróvonalat, akkor sem tudtam volna.
----
Óbuda, Gázgyártól nem messze egy kis egyirányú utca, ahol a szemből jövő kerékpárosok be vannak engedve egy külön sávon, a sáv közepén egyértelműen jelezve, hogy az csak a "tilos" oldalról érkező bicikliseké. Amíg végigsétáltam az utcán, három biciklis ment el rajta, valamennyien a sárga nyilakkal szembe.
Én tudom rosszul a szabályt vagy ők szartak rá?
---
Margit hídon még most is a járdán bicikliznek, igaz: kb. 4:1 arányban. A Szabadságon viszont csak a járdán láttam biciklist, rajtam kívül mindenki tekert, holott arra egy darab kerékpárút sem vezet.
---

Néhány idióta gyalogos miatt majdnem felborultam, mert nekem zöld, megyek úgy 30 körül, nekik piros, de azért besétálnak elém...
---

Váci út, Újpest városkapunál, a buszvégállomás magasságában. Taxis a bringaúton parkol.
---

Alkotmány utca, a Kossuth térnél. Valamit pakolnak lefelé egy teherautóból, egy másik autó meg mögötte a bringasávon villogtatja az összes indexét. Előtte pár méterrel egy szlovák rendszámú luxus BMW-re épp a kerékpársávon jön rá a forgolódhatnék, megvárja, míg a közelébe érek, akkor fordul ki elém, hogy meg kelljen állnom, amíg őméltósága elvonul.

---

Budai Duna part, kerékpárút. Egy fazon megelőz, közben a GPS-emet látva megszólal, hogy hülyének érezte magát, amiért GPS-szel bringázik. Később utolérem, megelőzöm, a Szabadság hídnál én már tolom, ő meg elteker mellettem a járdán. Ettől kezdve úgy gondolom, jogosan érzi hülyének magát. :D

----

Római part. Valaki megszólít angolul, hogy van-e kulcsom a biciklihez, nagy nehezen megértjük egymást: nyerget akar állítani. Odaadom, beállítja, visszaadja, majd tökéletes magyarsággal megköszöni... Azóta töröm a fejem, hogy szórakozott-e, vagy csak a "köszönöm"-öt (különös tekintettel az "ö" betűre) sikerült ilyen szépen megtanulnia. :-)))

GG81 2011.06.17. 12:37:32

@vuk_: a zebrát, a sima jobbrakanyarodást ti kevertétek ide, hogy már mérne lehetne az átsuhanó bringást is elengedni... hát nem kell! ennyi.

ami pedig a ROSSZ kialakítást illelti valóban van egyetértés, de!
ad1. attól mert szar, nem az arrajáró egyszeri autóst kell elküldeni a vérbe, mert nem adta meg a jogos elsőbbséged (, ha valóban JOGOS), hanem azt, aki unfrankón nem táblázott, nem festett semmit, amitől felismerhetővé tette volna az adott közlekedési szituácót.
ad2. tehát lehet itt a qrvanagy hőst jáccani, kiküldeni mindenkit az autók elé a messzitávolból, mint inkább felhívni az ad1-ben leírt hiányosságokra a figyelmet, óvatosságra inteni és az illetékeseknek jelezni a problémákat, ezzel megjelölve a felelőst!, mert aki arrajár csak annyiból tud szabályt alaklamazni, amit lát, láttatnak vele...

ez nem patthelyzet, ez a nagy kerekagyhelyzet, hogy gondolkozni kéne. látni a helyzet valódi okát... bár tény sokkal egyszerűbb a hüJeautós-hüJebiciGlis irányba menni.
és csodálkozol, hogy megkapod, amikor az ad1-et mondom jó ideje sokkal egyszerűbb lehüJeautósoznod... jah... erről beszéltem és amíg a bitagyad csak ezt tudja hajtogatni, addig télleg nem lehet észérvek melletti vitáról beszélni.

(és most direkt nem említem a szabálytalanul és direkt elsőbbséget meg nem adókat, mert az egy másik büntetendő kategória)

ex-dr. vuk 2011.06.17. 17:39:13

@GG81:
zebrarol es jardarol en sosem irtam, csak te (miszerint ha csak zebra van nem kell megadni, szerintem meg tokeletesen mindegy, hogy van-e zebra vagy sincs :)).
Az elsobbseg jogos, nyilvan a kozutkezelo a hulye, de ettol meg akkor is a kerekparnak van elsobbsege, szoval a szitu valojaban az, hogy az autosnak kellene szidnia a kozeutkezelot amiatt, hogy nem tudja megadni az elsobbseget, nem a biciklisnek :) De ez reszletkerdes mar.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.17. 20:02:42

@Unknown User: és az nem jutott eszedbe, hogy a biciklis meg esetleg, netalántán azért tért le a bicikliútról, mert másképp nem tudta megoldani? mert mondjuk, pont elállták a parkoló kocsik?
vagy a másik kedvencem, mikor megyek valaha, A pontból B-be. ahova megy bicikliút egy ideig, na de ahhoz, hogy eljussak a célomhoz, kénytelen vagyok letérni róla. mint pl. ma, mentem egy bevásárlóközponthoz, az oda vezető út mellett párhuzamosan megy egy bicikliút. fákkal elkerítve, úgymond. pár kilométerenként a kijárat. na most, ha én el akarok jutni a célpontomhoz, akkor az úgy néz ki, hogy kijövök az egyik kijáraton, és kénytelen vagyok az utamat folytatni az országúton, párhuzamosan a bicikliúttal, mert arra megyek. ha meg folytatom az utam a bicikliúton, akkor baromira nem érem el a célomat...
vagy a másik kedvencem, mikor a Balaton-parton rám kiabáltak a kocsiból, hogy ott a bicikliút, ja, ott volt, csak nekem nem arra vezetett az utam.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.17. 20:06:31

@vuk_: azért ezt a zebrán tologatás is valaki elmagyarázhatná. a múltkor próbálták, de csak marhaságokat mondtak. bicikliút zebrában végződik. át kell jutnom a másik oldalra. zebra előtt megállok, körülnézek, hogy jön-e autó. nem jön, vagy megállt. szabad a pálya. miért is nem tökmindegy, hogy visszaszállok a bicajra, és fél perc alatt áttekerek, vagy hogy tolom???? ami sokkal hosszabb időt vesz igénybe? az autó áll, a zebra szabad, miért nem tökmindegy?

ex-dr. vuk 2011.06.18. 00:27:28

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
semmi sem indokolja, hogy leszallj. Ha zebra van akkor attol feltetlen elsobbseged lesz (haha - elvileg), de leszallni nem kotelezo. Kanyarodo jarmuvel szemben mindenkepp elsobbseged van (ezt persze GG81 mindjart gyorsan megcafolja).
De ha ki akarsz baszni azokkal, akik "kocsog biciklis szalljon le a zebran!", akkor tenyleg leszallsz es KURVALASSAN attolod elotte ;)

A Tyne folyó déli partja 2011.06.18. 16:42:14

@vuk_: hát, azért én megállok előbb, mert nem szeretnék körülnézés nélkül csak úgy kihajtani a kocsi elé. azt viszont tényleg senki nem tudja megmagyarázni, hogy mi értelme van annak, hogy tolni kell a zebrán (miután ugye, meggyőződtem arról, hogy nem fognak elütni, szabad a pálya.)
de tényleg, ezt be fogom vezetni, hogy baromi lassan áttolom előttük. de inkább otthon kéne.

ex-dr. vuk 2011.06.18. 18:21:09

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
a kresz nem kotelez arra, hogy toljad. ennyi. (persze a gyalogosoknak jaro zebras elsobbseg nem illet meg)

ex-dr. vuk 2011.06.18. 18:22:11

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): BTW te is angliaban vagy nem? itt nem szol rad senki ;) ezenkivul nehez olyan helyzetbe kerulni, hogy zebran kelljen atbringazni.. itt nem vezetnek ra

cso zsi 2011.06.19. 14:10:28

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ha nincs átmenő bringaút, az nincs is előjelezve a többi járművezető számára. Tehát nem kell számítania a semmiből előbukkanó, gyalogosnál gyorsabb valamire.
Hiába mantrázza @vuk_: a magáét, attól még JÁRMŰVEL nem veheti igénybe a GYALOGOSÁTKELŐHELYET az út egyik oldaláról a másikra átjutás céljából.
Jármű=
kerékpár, lovaskocsi, moped, motor, autó, és az összes többi gépjármű.
Ezekből sok van Szegeden is, de ott is csak a kerós, meg a pizzafutár a büdöskéjével az, aki jogot formál a zebra használatára.
Hogy mond le a zebrán tekerő a gyalogost megillető elsőbbségről, ha "úgyis gyorsan átteker"?

A Tyne folyó déli partja 2011.06.19. 19:13:08

@vuk_: igen, itt vagyok. és itt az autós megáll akkor, amikor látja, hogy biciklivel át akarok menni a zebrán. mert gyalogosnak tart, viszont kezdve továbbra sincs értelme annak, hogy tolni kéne, mivel tekerve sokkal gyorsabban átjutok, és az autósnak is kevesebbet kell várnia.

és egyáltalán nem olyan nehéz olyan helyzetbe kerülni, hogy zebrára menj. pl. itt, amerre a munkahelyem, valamint az uszoda, és a könyvtár is van (szóval, ahova gyakran járok), a következőképpen néz ki: kijövök fentiek egyikéből, egyik mellett sincs rögtön bicikliút. tehát megyek az úton. a legrövidebb út hazafele egy parkon át vezet, amin keresztülmegy a bicikliút. na de ahhoz, hogy arra rátérjek, át kell mennem a másik oldalra. az autóút nem vezet át, szóval a zebrán jutok át oda. (ha meg követem az autóutat, hogy nehogy a zebrára kerüljek, akkor egyrészt tettem egy két kilométeres kerülőt, másrészt pont a bicikliút mellett megyek. mert ahhoz, hogy oda rátérjek, át kell mennem a másik oldalra...de akkor meg az lenne a baj, nyilván. (a zebra visz majdnem a park bejáratához. a parkon meg, mint mondtam, átmegy a bicikliút. azaz, kiraktak pár táblát a park ösvényeire, hogy ez a bicikliút, de az most mindegy, lényeg, hogy autóforgalom nélküli betonút.)
ugyanez másik helyen: megyek a bicikliúton a bevásárlóközpontba. ami a bicikliút MÁSIK OLDALÁN van. mégis, hogy jussak el oda? repüljek át? nem tudok ugyanott letérni, ahol az autósok, mert nem követi teljesen (a kijáratok szempontjából). a legbiztonságosabban bizony a zebrán tudok átjutni.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.19. 19:18:51

@cso zsi: neked is felteszem a kérdést. hogy is jussak át a bicikliúthoz képest a MÁSIK oldalon lévő akármihez? ami az úticélom? nem mindenhova vezet ám bicikliút, főleg nem mindkét oldalon. és ha van is ilyen, néha át kell jutnom ott is a túloldalra.
a gyalogos mellet meg simán eltekerek, nem zavarok senkit vele. csak néhány agyalágyult kitalált egy tök értelmetlen szabályt.
azért remélem, hogy találkozni fogsz pár biciklissel, aki betartja, és szép lassan áttolja előtted a zebrán a biciklit. biztos nagyon fogsz örülni. a zebrán totyogó gyalogosnak is roppantul szoktak az autósok.

cso zsi 2011.06.19. 21:22:21

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Hogy van az, hogy azok az "agyalágyultak" Londonban is éppúgy felhívják az autósok figyelmét a kerékpárossal való kontaktus lehetőségére?

GG81 2011.06.20. 09:20:45

@vuk_: már megint kavarod a S@rt!?

kanyarodó járműnek kinek kell elsőbbséget adnia?
1. zebra nélkül, ahova bekanyarodik útra azon átkelő GYALOGOSnak.
2. zebrával, szintén az ott átkelő GYALOGOSnak.

nos, akkor hol is van az, hogy egy JÁRMŰnek elsőbbséget kéne adnia?, ha csak zebra van, mert a kérdésben nem biciGliút szerepelt, hanem csak sima zebra...

a biciGliútat pedig mindenki számára egyértelműen kell jelölni, hogy észlelhető legyen, onnantól lehet megadni az azon haladók elsőbbségét...

GG81 2011.06.20. 09:40:35

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): az a jó hozzáállás, amit írsz... megállsz, de minimum lassítasz, mert NINCS elsőbbséged egy zebránál (sem)... csak, ha rendesen átvezetett bringaút van.

azt, hogy gyorsan felpattansz és áttekersz vagy le se szállsz vagy áttolod, amint mehetsz: mert épp nemjön senki vagy mert elenged, az már szabadonválasztott. de nincs elsőbbséged a zebrán, mint egy GYALOGnak... csak, ha tolod. akár kanyarodik az autó, akár nem.

GG81 2011.06.20. 09:44:15

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): addig nincs is gond az áttekeréssel, amíg átenged, észrevesz, esetleg int is... mert az úton hosszában közlekedőnek is jó, ha te keresztben gyorsan átmész... ő meg mehet tovább... DE! azért kell keresztül körbenézni, épphogy elengednek-e, meggyőződj arról átmehetsz-e, ne kocsisor közepébe vészfékezést okozva, ahogy írtad is.

GG81 2011.06.20. 09:52:58

@vuk_: tévedés.
a közútkezelő tábla nem kihelyező és semmit sem felfestő hiányosságai az autóst pont, hogy kb. qrvára nem érdeklik, mert akkor az ezek nélküli észlelhető szabályok szerint fog közlekedni. mint ahogy a macisajtos példánál, jobbkezesnek fogja felismerni.

tehát, pont, hogy a biciklis érdeke az, hogy szóljon, mert ő nem tudja ezen hiányosságok miatt jogaival élni, amit az infrastruktúra adna neki, csak épp a felismerhetőség (hiánya) miatt konfliktushelyzetekbe kerül.

emlékezz csak a lágymányosis fiatalok balesetére, érdekes utána a debileknek kitették a sárgahátterű gigabehajtani tilos táblát, mert elemezgették, hogy lehet tényleg nem lehetett felismerni merre lehet menni... ők rosszul választottak, rá is baxtak.
nos egy bringás is ha többször rákanyarodnak, nem kapja meg a jogos elsőbbségét, akkor nézze meg az autósok szemével az adott szakaszt... ők mit látnak, a sárga kockázás az elég egyértelmű (és akkor köcsögök az autósok nincs mese), de ha az nincs akkor van-e kint figyelmeztető tábla... városban 150méteres körzetben kell keresgélni.
de persze sokkal eccerűbb itt okoskodnia, meg hüjeautósoznia bárkinek, főleg a messzi-messzi szegdonból...

ex-dr. vuk 2011.06.20. 10:10:04

@cso zsi:
"JÁRMŰVEL nem veheti igénybe a GYALOGOSÁTKELŐHELYET"
Mutasd meg kerlek, hogy a kresz melyik resze tiltja ezt. Koszi

@GG81: ha nincs bicikliut, akkor csak a gyalogosnak kell elsobbseget adnia. Ha van, akkor a biciklisnek is. Egyszeru, nem? :)
(attol, hogy "biciGli"-nek irod, nem fog semmi valtozni, veletlenul sem vicces, cserebe unalmas :))

ex-dr. vuk 2011.06.20. 10:11:06

@GG81: jo jo tudom az autos sosem hibas. ertem en. meg nyilvan nem is erdekli, hogy kerekparosnak elsobbseget ad-e, hiszen o az erosebb nem? igazad van.

ex-dr. vuk 2011.06.20. 10:13:54

@GG81: "mert NINCS elsőbbséged egy zebránál (sem)... csak, ha rendesen átvezetett bringaút van"
na most en irom, hogy ne adj hulye tanacsokat: a kerekparos atvezetestol NEM lesz elsobbseged sehol! attol, hogy sargakockakat tettek a nem kanyarodo autoval szemben nem lesz elsobbseged, azt a tablak szabalyozzak!

ex-dr. vuk 2011.06.20. 10:18:43

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
ez is megmutatja, hogy az egy oldalon vezetett kerekparut baromsag. :)
mondjuk az itteni kresz-beli kulonbsegeket nem ismerem, de feltehetoen itt sem tiltja semmi azt, hogy attekerj a zebran. (annyi bizonyosan kulonbseg, hogy kanyarodo autoval szemben a gyalogosnak nincs elsobbsege... tapasztalat ;))

x/zm 2011.06.20. 10:45:04

@cso zsi: Itt nem az volt a kérdés, hogy az miért baj hogy megállás/lassítás nélkül rámegy a barom a zebrára, mondván majd megállnak. Hanem az, hogy lassít, és ha nem jön senki akkor átmegy bringán, illetve megáll, és ha autós jelez hogy átengedi, akkor felpattan és átteker.
Ilyen módon minden éppeszű bringás "jogot formál" a zebra használatára, mivel mindenki jól jár. Még mindig nem az a baj ugyanis, hogyha valaki a szabályokat nem betű szerint tartja be, hanem az, hogyha ezt nem körültekintően teszi, hanem balfasz módra.

ex-dr. vuk 2011.06.20. 11:07:33

@x/zm: az ittenieknek az is baj ha megszegi, barmirol legyen szo, rohadt biciklis ne szegjen szabalyt, azt hagyjuk meg a nagyok privilegiumanak, akik sok adot fizetnek azert, hogy ezt megtehessek ;)
ironia off (mielott felreerti valaki)

GG81 2011.06.20. 14:54:58

@vuk_: hűűű, de átfordultál bringanáciból. ez igen szép kis coming out...

tudod, te is jól, hogy a kanyarodási esetről beszéltünk... és, ha egyszer nem ír le az ember konkrétan, egyből hiányzik, míg máskor meg a pontos megfogalmazást sokkallod... hát így van ez, ha már kétvállon van a páciens, keress csomót, kákán... legyen meg a napi örömöd.
az hüJeségagymenésfolyásod szerencsére nem tudod a blogról törölni. amiben sajnos azért nem íródtak le szavak, mert az úgy is gondolod falsemód és mások testi épségének kárára... de hisz ezt is minduntalan letárgyaltuk már, szegdonból más ph@szával a csalánt csapkodni=MENŐ!

ex-dr. vuk 2011.06.20. 14:57:51

@GG81:
egyaltalan nem erdekel, hogy sikerult-e felfognod amit leirtam, vagy sem. te jardarol meg zebrarol beszelsz, en pedig kerekparutrol. ha ezt nem sikerul megertened, akkor ez van :)

GG81 2011.06.20. 14:58:42

@vuk_: "az ittenieknek az is baj ha megszegi, barmirol legyen szo, rohadt biciklis ne szegjen szabalyt"

jól figyelj sunyi, értetlen...
már jótöbbször leírtam nálam mi a trigger: ha a szabálytalankodás közben van oly balfasz az illető, hogy elbassza és még neki áll feljebb. ééérted mi a különbség?, te itteni k.agyas.

Mon3 2011.06.20. 15:03:51

Amióta itt azt vetik a bringások szemére, hogy a zebrán nem lehet kerékpározni, ha a zebrához közeledem, szépen leszállok a gépről, ahogy itt sokan javasolják, és áttolom. Azóta érdekes megfigyelésre tettem szert: A mögöttem közlekedő autósok szemhéja általában érdekesen rángatózik, és a homlokukon gyöngyöződik az izzadtság...

GG81 2011.06.20. 15:05:53

@vuk_: goto1: amíg mindenki számára nem egyértelműen felismerhető a szituáció, abból az elsőbbségi viszonyok, addig az csak járda öregem. hiába volt kint az elején egy bringút tábla.

goto közútkezelő. az útról lekanyarodó akármennyire is fáj, mert fájni fog a hatályos szabályok ellenére táblázatlanság és felfestetlenség miatt nem fogja tudni kiszopni a kisújjából, hogy itt száguldó bringások jöhetnek, előnnyel.

te meg ezt fogd fel kisapám.

goto bringás to közútkezelő, mert nem kicsit az ő érdeke, hogy élhessen az elsőbbségével és erről minden más résztvevőt időben figyelmeztessenek táblák ill. felfestések.

tehát köpködd nyugodtan továbbra is az autósokat, nehogy a gyökereknél lásd át a problémát...

uhvazz' és egy olyon szegdoni világban, ahol szerinted és tapasztalatod szerint (, mert konkrétum már megint nincs jószokásszerint) a gyalogossal szemben elsőbbsége van a kanyarodó járműveknek!!! úhvazz', a gyalogot letolják a picsába, de a bringást kerülgetik, mint szenttehenet... Andersen lapozott már, ez még ugyanaz a mese.

GG81 2011.06.20. 15:07:47

@Mon3: csináld ki őket idegileg, menj tyúklépésben! :-D demost komoly:
1. kevesebb autó(s) lesz az utakon
2. ezáltal a zebráknál is kevesebb autóssal fox előbb utóbb találkozni

ex-dr. vuk 2011.06.20. 16:14:28

@GG81:
nem kotelezo elhinni semmit. ha nem hiszed el, kussolsz. ennyi :)

"az csak járda öregem. hiába volt kint az elején egy bringút tábla"
goto kresz: 1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez, I. Az úttal kapcsolatos fogalmak. "h) Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út.". Jelzőtábla: 13. § e), 26. ábra

Tudom, hogy ezt sem hiszed el, de hat sajna ezek tenyek :) A sajat torvenyeiddel pedig nehez mit kezdeni :)

A Tyne folyó déli partja 2011.06.20. 19:57:48

@cso zsi: adtál indoklást? nem. ja, hogy mert nem tudsz? erről ennyit.
egyébként meg, nem tudok róla, hogy tolni kéne a zebrán. és marha messze vagyok Londontól.@GG81: a kanyarba nem szoktak zebrát rakni, úgyhogy ilyennel nem találkoztam. és naná, hogy körülnézek előtte, szerinted csak úgy átmegyek, hadd üssenek el?

ex-dr. vuk 2011.06.20. 20:16:24

@GG81: de tudod mit?
felajanlok egy kompromisszumos megoldast:
Ha kerekparut van (tehat tablaval jeleztek), akkor a kanyarodo autoval szemben ugyan elsobbsege van minden keresztezodesben, amig a kerekparut tart, viszont ha nincs sarga kiskocka, akkor szamithat ra, hogy nem valoszinu, hogy megkapja.

Nos? :)

cso zsi 2011.06.20. 20:21:57

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Kedves, te ennél azért jobb vagy, ahogy eddig megismertelek. Neked pont ugyanannyi megnézni a bringássztrádát London utcáin, mint nekem. Szép kékre van festve. Még az amszterdami is térden könyörög a receptért. Nem régi, mert a guglimapson még nem látszanak, viszont nagyon szép videó van róla.
Vuknak viszont a Norcon tökéletes kép van a szegedi zebránbringázóról: www.norc.hu/pano/Fs8QPPBT/ Úgy, hogy 20 méterrel odébb ott a kerékpárút, ami mellett van gyalogátkelőhely is a Széchenyi téren.
www.norc.hu/pano/6cEjZo7I/

Ez talán már a múlté: www.norc.hu/pano/VuptKRw4/

A Tyne folyó déli partja 2011.06.20. 20:27:16

@vuk_: na de ha mindkét oldalon menne is bicikliút, akkor is át kéne mennem valahogy, valahol, ha a cél az induláshoz képest a másik oldalon van, nem?

A Tyne folyó déli partja 2011.06.20. 20:30:02

@cso zsi: london bicikliútjait nekem elég nehéz megnéznem, ha nincs rajta googlemapen. mondom, hogy baromi messze vagyok.
a kérdésre meg még mindig nem válaszoltál.@Mon3:látod, erről beszélek én is. ha nem tolom, hanem felülök rá, mindenki jobban jár. de nem, bonyolítsuk csak.

ex-dr. vuk 2011.06.20. 20:47:42

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
en kerekparsavra gondolok, ami az uttesten megy. Persze akkor is at kell menned, de ezt mint jarmu teszed meg: jelzes, uttest kozepere besorolas, kanyar. :) En igy csinalom, London zone 1-2-ben nincs kerekparut egy darab se szerencsere.

ex-dr. vuk 2011.06.20. 20:49:21

@cso zsi: ez itt azert szabalytalan, mert ott jardarol jott, es nem azert mert zebra.

Es mi a velemenyed az oskola utca x oroszlan utca keresztrezoedserol? Ott az autosoknak is tolni kellene a kocsit amikor kihajtanak? :D

cso zsi 2011.06.20. 23:41:21

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): www.youtube.com/watch?v=nJeRXkHB1_0
Barclays Cycle Superhighway

@vuk_: Honnan, hová? A kapualjban lévő kocsikijáróból, a szemközti járdára?
Vagy találtál egy elcseszett zebrafestést? Persze elfogadható, hogy a sétálóutcával szemben van, ebből kifolyólag a járművek jobbra kanyarodnak az Oskolára. Ha netán áruszállítónak mégis be kell mennie az Oroszlánba, az sem a kapualjból megy be az utcába.
Mindenesetre szép teljesítmény a gerenda mellett a szálkát megtalálni.

ex-dr. vuk 2011.06.21. 09:02:48

@cso zsi:
en csak azt mondom, hogy a zebra nem jelnent itt semmit, attol fugg, hogy honnan hova mesz. Ott vegig zebra van az utca szelessegeben, pedig autok is bemehetnek. Ez nem elcseszett hanem tok valid kialakitas. Nezd meg a szechenyi ter - karasz utca keresztezodest, ugyanez. Megsem kell a kocsibol kiszallni es tolni, csak mert zebra van :)
Az elso peldadban a kerekparos ket jarda kozott kerekezik, tehat az a szabalytalan, hogy jardan ment elotte.

ex-dr. vuk 2011.06.21. 09:05:11

@cso zsi: ez a szuperhajvej meg egy fos, sokkal egyszerubb lett volna ha siman az uttesten csinalnak egy szelesebb kerekparsavot, latszik hanyszor kell oldalt valtani. szar az egesz. kettes zonaban mar nincs.

Mon3 2011.06.21. 11:57:02

Hihi!

Most jöttem a Rendőrségről. Szép kis szabálysértési bírság néz ki annak az úrnak, aki nem volt hajlandó megadni nekem az elsőbbséget a Vágány utcában, pedig lámpával védett kerékpáros átkelőn haladtam. Sőt még megfordult, és felugratott a terepjárójával a járdaszigetre, amikor látta, hogy méltatlankodom, hogy ne tudjak tovább menni. Megfenyegetett, hogy a kezemben a csontok darabszámát növelni fogja.
Csak hát szerencsére hazánkban még léteznek törvények. Majd csak észhez térnek...

GG81 2011.06.21. 14:56:17

@vuk_: ez teljesen helyénvaló tényálladék a bringásnak, akinek ezt a táblát észre kell vennie és ezáltal felfáradnia arra az infrastruktúrára.

DE! kanyarogjon ez az út bármerre az egyszercsak vele kölcsönhatásba kerülő úttestről ezt a táblát aligha láthatták, nekik továbbra is csak a saját úttestük melleti táblák adnak infót, tehát lehet az bringaútként indult, de, ha ott és akkor ezt nem lehet felismerni, nem figyelmeztet rá semmi, akkor nem fogják tudni aszerint alkalmazni a szabályokat, hanem valami másnak... ééérted.

ha van sárgakocka, akkor is, ahogy írtad még többesélyes és szituáció függő, kanyarodásról van-e szó vagy csak keresztátvezetés... tábla és kanyarodási szabály híjján pedig maradnak az alsóbbrendő szabályok.
bár ez a híres balatonkörös videón is jól látszik, hogy sok biciklis feltarthatja egy út forgalmát alárendelt irányból keresztezve, ha kedvük tartja...

GG81 2011.06.21. 15:07:32

@vuk_: nos, elfogadhatónak tűnik.

visszakanyarodva, ha nincs kiskocka se talpas3szögtábla az autósnak... akkor simán számíthat arra a bringás.

én tartom, hogy az autósnak csak a saját tábláit (bringás veszélytjelző) és a felfestéseket (sárgakockás átvezetés) kell néznie...
nem a bringaút kezdete táblát, mert az nem neki szól, sőt van amikor bőven nem is láthatja... kanyarodtál már mondjuk a rónáról a mogyoródira??? upsz, szegdonban nincs ilyen kereszteződés... ;-)

ex-dr. vuk 2011.06.21. 15:17:11

@GG81: ha az uttestrol ezt a tablat eszre kell venni, akkor miert csak a kerekparosnak kell eszrevennie, az autosnak miert nem? Tudom, "nem ra vonatkozik", megis: ebbol lathatja, hogy ott kerekparut van, es majd ha kanyarodik elsobbseget kell neki adni. Szoval a tabla megsem csak a kerekparosnak szol :)
"az autósnak csak a saját tábláit .. kell neznie" - Nincs olyan sajat tablai. Minden tabla mindenkinek szol. Max ha ugy gondolod, hogy valamelyikkel nincs semmi dolgod, akkor nincs. A kerekparut tablaval van dolgod: tudatosul benned, hogy az van.

Szoval itt van a kettosseg: ha az uttestrol ezt
- nem kell eszrevenni -> a kerekparost hogyan kotelezhetik a kerekparut hasznalatara?
- eszre kell venni -> az autos nem hivatkozhat arra, hogy nem tudta, hogy kerekparut megy

De egyszerre a ketto nem megy :)
Szoval maradjunk annyiban, hogy kresz szerint a kerekparosnak elsobbsege van, de ha nincs jelezve az autos szamara, akkor valoszinuleg nem fogja megkpani (sajnos akkor sem tulzottan, ha jelezve van, de ez mar mas kerdes).

Megoldas: varoson belul NE legyen szeparalt kerekparut!! :)

ex-dr. vuk 2011.06.21. 15:30:20

@Mon3: csak azert kell felelnie? a testi sertessel valo fenyegetesert nem?

Mon3 2011.06.21. 16:03:39

@vuk_: "csak azert kell felelnie? a testi sertessel valo fenyegetesert nem?"

Arra nem volt tanum.

GG81 2011.06.21. 16:08:29

@vuk_: "Megoldas: varoson belul NE legyen szeparalt kerekparut!! :)" DEAL

nahszóval.
észrevenni és kötelező érvénnyel kötelezettséget jelenteni egy tábla, azaz vonatkozni is más dolog.
1. attól mert valahol van egy kerékpárút tábla, meglátja az autós, de a kerékpárút egyszercsak jobbra el és nem is találkozik többet az úttesttel és az autóssal sem...
2. másik véglet a róna-mogyoródi kereszteződés, ahol nem a kerékpárút irányából érkezik az autós, hanem az egyszercsak ott lesz... akkor nem is volt kerékpárút tábla, amit észre kellett volna vennie... más kérdés, hogy ahogy a norcos képeken látszik a talpas3szög sincs, de VAN sárgakocka!, ráadásul a zebra mögött, amire eleve óvatosan (kéne) kanyarodni.

tehát lovagolhatsz azon, hogy miért kéne észrevennie, de a fenti példákból is láthatod nem lehet rá építeni.
amire lehet és kell, az a veszélytjelző tábla, az tutti az autósnak szól, meg a felsestést észrevennie, ha kanyarodik, ott és akkor azokat látva (urambocsá előjelzés után, uhdeklafaislenne) tudja, hogy kanyarodáskor itt kerékpáros is átsuhanhat... ha ezek nincsenek, akkor a kéktábla bárhol is lehetett...

bevallom a súlykorlátozó tábláknak nem szoktam túl sok jelentőséget tulajdonítani amikor személyautóval közlekedem, meglátom és rám nem vonatkozik, ennyi, DE!!! a XVI. kerületben a kisutcákban, ahol nagy a jólét és a személyautók is másfél tonnánál kezdődnek... szóval egy utca közepén kint van egy "1t" a piros karikában!!! eddig valahogy belefértem a elterjedt (12t) súlykorlátozásokba.

ex-dr. vuk 2011.06.21. 16:13:45

@GG81:
hat nezd. sajnalatos, hogy lehagyjak a kockakat, ugyanakkor a kresz nem ter ki rajuk (lehet, hogy valahol le van irva, hogy ott kell lennie, azt nem tudom). szoval jogilag a kerekparosnak lesz elsobbsege, kiskocka ide vagy oda (tehat lekopott vagy sem :)).. Ezzel nincs mit csinalni. Az autos pedig varoson belul kurvara figyeljen oda mindenre, szaguldani raer akkor is ha mar kiert. olyen surun azert nem kell kanyarogni, hogy erre ne lehessen odafigyelni.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.22. 19:59:10

@vuk_: itt, amiről én beszélek, úttesten menő nincs, viszont az úttesttel átellenben van a külön bicikliút. na de oda is át kell jutnom valahogy, érted.@cso zsi: és? mutattál egy darab, angliai biciklisávot, ami nincs semmi extra. és akkor mi van?
akarsz többet látni? (a többieknek se árt, akik szerint csak Magyarországon vannak gondok.)
érdemes végignézi az albumot. sehova se vezető, semmiből induló utak, járdaszegély, a biciklisávon parkoló autók, jelzések, kukák, stb.
www.flickr.com/photos/katsdekker/5014670189/in/pool-1499222@N21/

A Tyne folyó déli partja 2011.06.22. 20:08:10

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): javítok, végignéztem ezt a hiperszuper bicikliutat.
tök jó, hogy szlalomozni kell összevissza, arról nem is beszélve, hogy már az elején demagóg: ezt vasárnap vettük fel, az ott parkoló autók nem fognak ám ott parkolni máskor, mert illegális. ja, elhisszük.
és azok az oszlopok mik a bicikliút közepén?
néhány helyen simán látszik, hogy ketten már nem férnek el az úttesten, hiába van felfestve oda a bicikli. sokra megyek vele..

A Tyne folyó déli partja 2011.06.22. 20:18:42

@GG81: te, az egyik, errefelé lévő bicikliút kezdete tábla egész pontosan a járda közepén van. nem ott, ahol a járda kezdődik, hanem attól kb. 15 méterre. addig járda van. most akkor, ha én ezt nem tudom, mit kéne tennem? mivel az elején nem jelzi, én meg mondjuk nem tudom, megyek az úttesten. egyszer csak hopp, megjelenik a tábla. (persze járdaszegély van, úgyhogy, ha észre is veszem/tudom akkor is necces felmenni.) jó, észrevettem, csak épp nem megyek vele semmire.ha meg tudom, akkor már az elején felmegyek a járdára, mert tudom, hogy később átalakul bicikliúttá, de akkor meg az a baj, hogy a járdán vagyok, mert ott még nem bicikliút...
a bokorba rejtett bicikliút jelző táblákról nem is beszélve. már sokszor elhatároztam, hogy magamnál fogom hordani a fényképezőgépet, hogy lefényképezzem az ilyeneket. pár kép már van, de általában elfelejtek fényképezőt vinni.
az se rossz, mikor ott a tábla, hogy bicikliút egyenesen, és egy hatalmas nagy kőfal meredezik előtted.

ex-dr. vuk 2011.06.23. 15:46:19

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
szerencsere angliaban (tudtommal) nem vagy koteles a kerekparuton menni (foleg ha egy sebessegnel gyorsabban mesz). es nagy kulonbseg meg, hogy ha az uttesten mesz ahol van bicikliut, nem fognak emiatt ledudalni, leszoritani, anyazni, semmit :)

galoooshka 2011.06.26. 18:05:44

@GG81:
Vigyázz magadra kérlek, mert agyvérzést kapsz itt a végén!Az egy dolog, hogy valószínűleg vukon kívül már senki nem olvassa a hozzászólásaidat, de most őszintén, te mit keresel itt?Nyilván nem biciklizel, mert úgy beszélsz a biciklisekről, mintha valami másik kaszt lenne, vagy egyenesen másik faj.De akkor meg mit kell neked itt töltened az idődet, és eleve halott vitákat folytatni olyanokkal, akiket a megnyilvánulásaid alapján mélységesen lenézel, és gyakorlatilag gyűlölsz?
Nincs neked valami hobbid, vagy bármi, amire ha gondolsz, akkor valami minimális jóérzés fog el? Vagy ész nélkül fröcsögni, idegbetegen ugatni jobbra-balra, neked ez okoz örömet?
Az elején még kíváncsi voltam a mondandódra, bár elsőre lejött, mennyire frusztrált vagy és mennyire nem tárgyilagos, de már a HARMADIK hsz-nél tudtam, hogy te ennyit tudsz, újat innentől nem tudsz mondani, bár nem is akarsz.Kellene szerezned pár barátot, akikkel társaloghatnál az életben, hidd el, az sokkal mókásabb, mint vadidegeneket kutyázni ismeretlenül.És az idegrohamokkal tényleg vigyázz, itt még tét se volt, te meg percek alatt teljesen elborultál...

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.26. 19:28:12

@galoooshka:
"Nyilván nem biciklizel, mert úgy beszélsz a biciklisekről, mintha valami másik kaszt lenne, vagy egyenesen másik faj."

Ebben jó eséllyel kurrrrva nagyot tévedsz!
Én is úgy kezelem a biciklis csürhét, "mintha ... másik faj" lenne, pedig az elmúlt másfél hónapban letekertem úgy 6-700km-t...
Viszont nehezemre esik tolerálni azt, hogy a két keréken közlekedők háromnegyede magasról leszarja a szabályokat, ráadásul egyre veszélyesebben közlekednek. Ma csak két alkalommal akart fellökni egy-egy járdán tekerő seggfej... Mert még annyi esze sincs az ilyen agyatlan kreténeknek, hogy legalább lassan menjenek.

Annak a kb. négy-öt éves kiskölyöknek meg külön csókoltatom a jókurvaédesanyját, aki Dunakeszin, a kerékpárúton "versenyezni" kezdett velem, majd amint megelőzött, blokkoló hátsó kerékkel keresztbefordult előttem. Anyuci meg tőle húsz méterre vigyorgott rajta. Ha nem számítok valami ilyen eksönre a kis ostobácska kölök részéről, akkor simán keresztüleshettem volna rajta. Vagy rosszabb esetben egyenesen rá a majd' 110 kilómmal...

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.28. 20:06:35

Mai élmény: Margit híd. Toljuk a bringát, körülöttünk egy-két kivételtől eltekintve, mindenki a járdán teker. Egyszercsak valami motorzaj hátulról és... a baromarcú pizzafutár a járdán motorozott...
Ehhez képest a bringaúton sportoló majmok már szót sem érdemelnek...
süti beállítások módosítása