Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Biciklidemokrácia a miskolci temetőben

2011.06.02. 22:22 - lumina

Biciklivel érkezett a Borsod Online egyik olvasója Miskolcon a Szentpéteri kapui köztemetőbe, a kapuban 270 forintot kellett fizetnie kerékpárja után.

Kiderült, hogy a temető szabályzata nem tesz különbséget a járművek között, a behajtás 270 forintba kerül függetlenül attól, hogy valaki autóval, motorral vagy biciklivel érkezik. A temető mellett egyébként ingyenes parkoló van külön kerékpártárolóval, hogy a látogatók csak indokolt esetben hajtsanak be járművel, mert tapasztalataik szerint ez sokakat zavar.

Volt már arra is példa, hogy biciklis okozott balesetet azzal, hogy túllépte az 5 km/h megengedett sebességet, ráadásul a kerékpár hangtalan és kevésbé észlelhető, számolt be a lapnak a temető vezetője. Azt is mondta, hogy azért felülvizsgálják a szabályozást, és elgondolkoznak más lehetőségeken, de a randalírozást mindenképp meg akarják előzni.

Címkék: miskolc temető

98 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr212952888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

developéter 2011.06.02. 23:25:41

Ha annyira nyomjátok, hogy a bicikli is közlekedési eszköz mint az autó, az úttesten közlekedtek mint az autó, akkor fizessetek is mint az autósok.

Nem mellesleg tegnap mentem át gyalog a zebrán, nekem volt zöld, és áthajtott előttem 1 méterre egy kedves kerékpáros. Az úttesten ment, mint az autók, a piros lámpát mégsem vette magára. De pont ráb@szott, mert a pirosnál már állt egy rendőr, és miután átértem, ment is utána a kékkel.

megint 2011.06.02. 23:32:46

developéter, bátor volt a rendőr

tejfogubandi 2011.06.03. 05:44:08

Ehhhh. Biztos a nyugger nagyik randalíroznak...
Láttom itt az összes hozzászólás arról fog szólni ,h fizessen a kerékpáros is !
Én fizetek ! Van biztosításom ! A súlyadó meg GÉPjárművekre vonatkozik. De befizetem azt is (arányosan ) ha belehet és utána békén hagynak a trollok (ezt már sokan kiszámolták ,h mennyi lenne ,akit érdekel járjon utána)

Exploiter 2011.06.03. 08:03:06

Teljesen korrekt. Temetőbe nem biciklizni megy az ember...

gftamas 2011.06.03. 08:08:44

Félreértések elkerülése végett jómagam is bicajozok elég sokat. Ezzel együtt azt mondom, a világon semmi problémát nem látok a temető szabályozásával.

fater.lajos 2011.06.03. 09:01:57

Tessék minden autósnak, motorosnak és kerékpárosnak SZÁMLÁT kérni a behajtásról!
Egy hét után változtatnának a behajtási renden...
Egy vacak papírcetlit (nyugta) kiadni és elvenni a pénzt egy pillanat. Bezzeg a számla! Névre szól, alaki és formai követelményei vannak, vagy kézzel írja, vagy számítógéppel készíti, amihez ugye program is kell... Szóval meggondolnák!
És kérjétek meg az APEH-et (bocsi most valami NAV)itt is ellenőrizze a számlaadást, mint a nyilvános WC-knél.

kate7 2011.06.03. 09:25:31

Miért kéne engedni egy temetőben a járműforgalmat? A cikkben benne van, hogy a bejáratnál van INGYENES parkoló, biciklitárolóval. Arra sem hajlandó, hogy a bejárattól a sírig elsétáljon?

Cr 2011.06.03. 09:31:26

@developéter: Tényleg ez a gond, a biciklisek egy lámpaváltásnál rögtön úgy érzik, hogy gyalogossá válhatnak, vagy autóvá, vagy űrhajóvá. Aki a térben nekiáll átlósan közlekedni. Simán.
A temetőben amúgy ki a franc akar biciklizni? Normális az ilyen? Én be se engedném. TEMETŐ BAZMEG. Idióták... max tolnia kellene. Azt meg nem lehet elvárni.

Meg lehet nézni a Margit-hídon is, hiába a kiírás, a suttyó tahó bringás parasztjai közül a legtöbb juszt is pedálozik a nagy tömegben is. Nem számít, hogy szétbasszák a másik ruháját, vagy rámennek a kisgyerekre. Nekik mindent szabad, mert ők a bringások. Baromi jó...

justjokin 2011.06.03. 09:31:59

Én a multkor komppal mentem át a Tiszán és fizetni kellett a bringámért is.
Írtok erről is néhány cikket?

Reggie 2011.06.03. 09:33:28

Megvalosult a kerekparosok alma: Egyenrangu felnek tekintik oket a temetoben. :)

pcmci 2011.06.03. 09:35:47

@kate7: azért azt gondold végig, hogy vidéken vannak öreg emberek, akiknek a sétálásnál könnyebb keréken gurulni, vagy a biciklire támaszkodva - esetleg a kormányára akasztva a szatyrot - gyalogolni. ők valószínűleg nem akarják lerakni a bicójukat az ingyenes parkolóban, mert könnyebb nekik vele. a poszt meg nem tesz említést arról, hogy betolni ingyenes-e a rárót - valószínűleg nem - pedig tolva a biciklit nem minősül az járműnek.

2011.06.03. 09:37:58

A kerékpár nem egyenrangú, hanem autó fölött kell álljon.
Ugyanúgy joga van közlekedni, csak mivel sokkal kevésbé közveszélyes (magyarán a bicikli nem veszélyes üzem, az autóval ellentétben) így nyilván enyhébb korlátozások és kisebb büntetések kell kijárjanak.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.03. 09:44:51

Én úgy tudom - de javítsatok ki, ha tévedek -, hogy a kresz minden JÁRMŰVEL közlekedőre vonatkozik, akkor is, ha traktor, vagy autó, vagy bicikli, vagy roller.

Mindenkire érvényes a kresz.

A zárt területeken - magánterületeken - pedig a terület tulajdonosa, vagy üzemeltetője szabja meg a szabályokat, ez is benne van a kresz-ben.

Gyárak területén is max 5-tel lehet menni, akár gyalog vagy (tehát futni sem szabad), akár targoncával, akár görkorival. Ez biztonságtechnikailag indokolt.

Egyetértek Reggie-vel: minden járművel közlekedő egyenrangú fél. Jobbkézről érkező biciklisnek is megadom az elsőbbséget egyenrangú kereszteződésben, elvárom, hogy ne akarja magát többnek gondolni csak azért, mert van legalább 10 racionalizáló tényezője, hogy miért jár bicajjal.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.03. 09:47:51

@pcmci: ez viszont abszolút igaz: ha tolja, akkor már nem járművel közlekedő, hanem gyalogos.

Viszont itt jön be a képbe az általános magyar mentalitás: senki nem bízik a másikban, a biciklit toló sem bízik akár önmagában, hogy a kanyaron túl nem fog rá felszállni ;)

Nyilván át lehet ezt is hidalni.
Nálunk sok idős ember tolja a biciklit, mert úgy nem kell cipelni, és ezt tökéletesen megértem.

Kompromisszumok is kellenek, meg mondjuk keményebb bünti, ha valakit mégis tekerésen kapnak a temetőben.

otapi 2011.06.03. 09:54:05

A Kerepesi temetőben viszont tilos biciklizni (mert az annyira veszélyes!) - autózni viszont szabad (mert azt meg muszály!), és nem csak öttel...
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080302/kerepesi-temeto-tilos-bringazni

fehso2 2011.06.03. 09:54:15

@tejfogubandi:
Nincs már súlyadó évek óta. Teljesítményadó van.

Szóval nem kell befizetned semmit sehova. Cserébe viszont állj meg a pirosnál és ne hajts be egyirányú utcába szemből lécci!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.06.03. 09:56:10

@developéter:

Én alapvetően lexarom, ha egy kerós nem közlekedik teljesen szabályosan. Az autósok és a gyalogosok se szoktak. Más szabálytalanságok mennek még el autóval, biciklivel vagy gyalog.

A baj az, ha a kerékpáros úgy szabálytalan, hogy ön- és közveszélyes. Ha cikázik, centizi a gyalogot a zebrán. Ha úgy megy át a piroson, hogy miatta hárman csikorgó kerékkel fékeznek.
A legszebb, amikor vissza is ugat úgy, hogy qrvára nincs igaza.

Persze, ezek mind megesnek autósokkal és gyalogosokkal is. De valahogy a bringások (közül sokan) annyira frusztráltak, hogy minden konfliktust kiéleznek, azt is, amiről csak ők tehetnek.
És tényleg nagyon sokszor fingjuk nincs a szabályokról, még a macisajtot se mindegyik ismeri fel. Nem kell rencám meg kreszvizsga, de némi felvilágosítás nem ártana...

fehso2 2011.06.03. 09:58:05

@Vidi Rita:
Nevetséges ez a kerékpárdíj, ez oké, de az is túlzás lenne, hogy külön személyzet lesi, hogy ki bringázik a temetőben. Aztán üldözőbe veszi, vagy mit csinál???

Amúgy a Margit-hídon már volt egy kísérlet arra, hogy betartják-e a kerékpárosok a szabályokat. Nos, elég vegyes volt a kép még a rendőrök ellenére is.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.06.03. 09:58:19

A bicikli általában az időseknek kell. Pl. ha locsolni kell a virágokat, rá tudja akasztani a kormányra a vödröt, hozza rajta a kapát.

Ha vannak barmok akik trial-terepnek használják, azok nem fényes nappal mennek be, úgy, hogy befizetik a pénzt.

qweqw 2011.06.03. 10:00:42

Szerintem Miskolcon sokkal komolyabb gondok vannak biciklizés terén.

Steerio 2011.06.03. 10:02:36

@developéter: az autósoktól, kéményseprőktől, kismamáktól elszenvedett sérelmeket is egyenként posztolod a vonatkozó fórumokba, vagy kollektív bűnösség csak a kerékpárosokat illeti meg? :)

Steerio 2011.06.03. 10:05:00

@fehso2: Megint a kollektív bűnösség, de jó, akkor ha te meg autóval jársz, akkor légyszi engedj át a zebrán, tartsd be az ötvenet, és ne parkolj a járdára.

Ugye, hogy butaság? Persze egyértelmű, hogy bunkóság terén a biciklisek összetétele pontosan olyan, mint a többi emberé, mivel ők is ugyanazok az emberek. Óriási ökör, aki ezen meglepődik, vagy aki mást várt.

AczélGyuribácsi 2011.06.03. 10:08:15

A szokásos beteges kerékpáros sztori...
Valaki kérdezte, hogy miért kell a temetőbe járművel bemenni?
Nagyon is hasznos szolgáltatás, hiszen nem a falusi 100x100 méteres domboldalról van szó, hanem a nagy köztemetőkről, ahol egyes sírhelyek akár kilométeres távolságokra vannak egymástól.
Sok idős, beteg embernek vagy mozgássérültnek segítség, ha autóval - természetesen betartva az ilyen helyeken szokásos 5 km/h korlátozást - bevihetik őket és végiglátogathatják a hozzátartozók sírhelyeit.
Jó szolgáltatás akkor is, ha sírhelyet gondozunk, javítunk, szépítünk és a anyagokat, szerszámokat járművel vihetjük a helyszínre.

De ne kamuzzunk már arról, hogy egy 80 éves nénike vagy egy féllábú szerencsétlen fog kerékpárral kilátogatni a köztemetőbe...
Itt már megint pár ostoba kirekesztő trendikerékpárossal van dolgunk, akik úgy gondolják, hogy nekik EZ is jár!
Jár, igen bemehetnek - ugyanúgy mint MINDENKI MÁS!
Pénzért!

Steerio 2011.06.03. 10:09:06

@Comandante en Jefe: Itt nálunk van egy kereszteződés, jobbról jön főút, az alárendelten stoptábla meg ordító felfestés is van, aztán hetente ütköznek össze..... autók.

Aztán gyakran van ezen ordibálás is a vétkes részéről, pedig még bárminemű tábla nélkül is neki kéne elsőbbséget adnia.

Szerintem a táblák nem ismerését/leszarását tévút közlekedési eszközökhöz rendelni, az ostobaság vagy az egyértelmű hiba elismerése nem függ ezzel össze. Mintha nem láttunk volna még jogalap nélkül ordibáló, frusztrált, szabálytalan autóst, motorost vagy bármi mást.

fehso2 2011.06.03. 10:11:14

@Steerio:
Akinek nem inge, ne vegye magára.
Egyébként én teherautós-autós-kerékpáros-gyalogos vagyok. Még 5 sebességes acélvázas Csepellel nyomtam le a fél országot. És ki merem jelenteni, hogy most kritikán aluli sok (nem csak pár) kerékpáros közlekedési kultúrája. Pont azért írok, hogy ne legyen több fehér bringa az utak mellett.

Steerio 2011.06.03. 10:13:24

@AczélGyuribácsi: keveset jársz vidéken akkor, a saját nagyanyám is gyaloglási segítségnek és szatyortartónak használja a 40 éves kerékpárját, de pár éve még fel is ült rá. Ahogy a legtöbb kortársa így van ezzel.

Természetesen büntessék azt, aki bringán száguldozik, randalírozik, vagy akár csak teker a temetőben, nyilvánvalóan ennek ott nincs helye. De hogy csak pénzért gyalogolhasson arra támaszkodva, mert ez egyenértékű az autóval bepöfögéssel, az nálam kiveri a biztosítékot.

Vajon hány autó fér el a temetőben a sírok között? És hány bicikli?

pcmci 2011.06.03. 10:14:31

@AczélGyuribácsi: mennyire igazad van! és még a parkoló is ingyenes ezeknek a szarházi mocskoknak! micsoda világ ez, kéremszépen?!

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.03. 10:17:49

@fehso2: nem látom be, miért kellene már előre eldönteni, hogy a dolog nem működik!

Ki kell próbálni, és ha a gyakorlatban nem működik, akkor le kell vonni a konzekvenciát, hogy mit kell másképp csinálni, vagy mit kell másképp szabályozni.

Megfelelő tapasztalat birtokában lehet eldönteni dolgokat. Tesztelni, próbálni kell.

Steerio 2011.06.03. 10:17:59

@fehso2: A fehér bringák kizárólag olyan helyekre kerülnek ki, ahol a biciklis vétlen volt. Például zöldön ment át elválasztott kerékpárúton, és elütötte a kanyarodó dömper.

Aminek a sofőrje a mai napig vezet, mert a "foglalkozás körében" itt felmentést ért, nem súlyosbítást.

Természetesen itt az infrastruktúra tervezője ugyanolyan hibás, mint a tgk. vezetője, és pontosan ezért is nyomjuk, hogy kerékpársáv kell, nem elválasztott kerékpárút; tehát olyan megoldás, ahol a két közlekedési eszköz nem folyton új szereplő egymásnak, hanem végig látják egymást.

Viszont ez már itt nagyon off, bocs mindenkitől.

fehso2 2011.06.03. 10:20:40

@Vidi Rita:

Egyet is értenék veled, csak sajnos Magyarország nem az a hely, ahol az emberek szabálykövetők lennének. Itt mindenki felmenti magát a szabályok alól, ha előnye származik belőle.

zum trucc 2011.06.03. 10:22:07

@Steerio: Több fehér bringát akarok.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.03. 10:23:06

@fehso2: egyetértek. Autóval általában inkább kerülőutakon megyek pl. anyámhoz, ahol garantáltan csak egy-két bringással találkozom, de ők legalább ismerik a kreszt, mintsem átvágjak egy kisvároson, meg két falun, ahol életveszélyesek a biciklisek!

Van is arra felénk egy kifejezés, hogyan közlekednek: "kanternálnak az út szélén".
Állandóan azt kell figyelni, mikor borul fel valamelyik, sokszor úgy, hogy gyerek ül a csomagtartón, vagy azt, hogy mikor gurul ki eléd egy bekötőútról.

Sajnos csak egy-két településen van az úttestől elkülönített biciklis út (amin osztoznak a gyalogosokkal), de ahol én lakom, ott pont van. Iszonyat jó dolog! Sajnos nem lehet mindenhol, pedig autósként nagyon pártolnám...

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.03. 10:24:38

@fehso2: tudom, én is tudom :)

De belenyugszunk?
Mert én nem.

pcmci 2011.06.03. 10:29:45

@fehso2: ez egy nagyon rossz megfogalmazás volt részedről, mert fehér bringa csak oda kerül, ahol vétlen kerékpáros szenved halálos balesetet...

ex-dr. vuk 2011.06.03. 10:43:22

Az szep. Gondolom mindenki a temetobe megy bringaval szaguldozni... Az autos fizetest megertem, mivel a keskeny utakon elegge zavaro lehet allandoan lemenni az utrol, es belul mar parkolni sem trivialis. A motor tiltasa is megertheto, mivel az esetenkent hangos lehet, ami zavarja a nyugalmat es a meghittseget. A kerekpar egyik kategoriaba sem tartozik... Feltehetoen neniknek/bacsiknak viszont nagy konnyebbseget jelentene, ha nem kene gyalog bemenniuk esetleg messzebbre, hanem kerekezhetnenek (lassu tempoban, ahogy az oregek szoktak).

ex-dr. vuk 2011.06.03. 10:55:36

@Vidi Rita: "Sajnos csak egy-két településen van az úttestől elkülönített biciklis út (amin osztoznak a gyalogosokkal), de ahol én lakom, ott pont van. Iszonyat jó dolog! Sajnos nem lehet mindenhol, pedig autósként nagyon pártolnám..."

Sajnos egyre tobb van. Elhiszem, hogy autoskent partolod, kerekparoskent nem tenned. Probald ki azt az oldalt is egyszer.
De ramutattal a lenyegre: a bringagyaszok az autosoknak epulnek, nem a bringasoknak.

ex-dr. vuk 2011.06.03. 10:56:06

@zum trucc: Mi meg hogy tobbet jarj temetobe...
Barom.

zum trucc 2011.06.03. 10:58:24

@vuk_: Te meg tanulj meg magyarul helyesen írni, aztán irány a temető. Akár hosszabb időre is maradhatsz.

ex-dr. vuk 2011.06.03. 11:13:16

@zum trucc: mikor elfogytak az ertelmes ervek, akkor jon a "tanulj meg helyesen irni" :D

zum trucc 2011.06.03. 11:26:32

Tudod, a helyesírás elsajátításra való felszólítás az racionális. Általában a szabályok követésének éthosza az hiányzik a biciklisekből, ezért kellene szigorúbban büntetni, és az autósoknál is jobban sarcolni őket.
A bicikliseket ártalmas és kellemetlen útitársnak tartom. Mert ilyen agresszívek, mint te is.
Úgyhogy hosszú és gyors temetői tartózkodást kívánok, ez megér 270 forintot. MÁRMINT A TIEDET

Silent Bob 2011.06.03. 11:38:24

@vuk_: Azért itt gondolom falvakról, kisvárosokról van szó, ahol a "fő" utcán veretnek keresztül a teher és egyéb autók. Ott legyen csak bringaút.

Silent Bob 2011.06.03. 11:42:11

Egyébként meg ki jár temetőbe bringával? Főleg mamák, őket tényleg fontos lehúzni 270 ft-ra.

Silent Bob 2011.06.03. 11:43:20

@zum trucc:
"Több fehér bringát akarok. "

"A bicikliseket ártalmas és kellemetlen útitársnak tartom. Mert ilyen agresszívek, mint te is."

Vicces vagy. :)

min 2011.06.03. 11:44:07

@developéter: Jaaj mindjárt gondoltuk, hogy pont veled cseszett ki egy kerékpáros. Írass fel szemüveget mert te sem látsz az orrodnál tovább.

zum trucc 2011.06.03. 11:44:36

A vicc az, hogy néhány hozzászóló nem vette észre az iróniát. Te vagy az első biciklista, akinek átjött, gratulálok.

min 2011.06.03. 11:48:11

Én mondjuk nem nagyon láttam temetőben bringázókat max a nénik,bácsika arra felakasztva tolják a virágokat, locsolókannákat.

Dzsala elnök 2011.06.03. 11:53:00

@fater.lajos: te okostojás, a nyugtának is vannak formai követelményei, és amennyiben nem kérsz áfás számlát, úgy tökéletesen megfelel az előírásoknak

és ha kérsz számlát, hol számolod el?

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.03. 12:15:04

@vuk_: mostanában már nem, de 30 évig biciklivel jártam én is, azt az oldalt is ismerem.
Nálunk azért csináltak külön utat - ami egyébként cirka két méter széles, kerékpárút, árokkal elválasztva a közúttól, mert itt sűrűn haltak a bringások...

Azóta egy sem! Összekoccanás volt már autós és bicajos között, de mindig olyankor, mikor az autós keresztezte a biciklis utat...

Szóval? Mi ebben a rossz?
Mennyivel jobb az út szélén, a felmorzsálódott, kátyúkkal teli, toldozott-foltozott aszfalton tekerni, mint széles, biciklisugárúton? :)

midnight coder 2011.06.03. 12:18:28

@randomgenerator: Ha biciklivel ütsz el egy gyalogost az is simán belehalhat, különösen ha gyerek vagy idős. Másrészt, ha téged ütnek el mint biciklist az sem vidám történet annak aki elüt téged, akkor sem ha vétlen. És bizony leginkább a biciklisek azok akik teljesen fakultatívnak veszik Pl. a piros lámpákat. Tegnap is elment előttem egy biciklisfutár az Üllőin, én szépen álltam a pirosban, az meg úgy húzott el mellettem hogy alig lassított.

midnight coder 2011.06.03. 12:21:05

Amúgy a temetőbe speciel inkább az autókat engedném be. Annak ugyanis lehet létjogosultsága hogy a járni alig tudó nagymamát elvigyék a nagypapa sírjához, és azt bizony kocsival egyszerűbb megtenni. Nekem is volt ilyen nagymamám, néhányszor vittük ki így. De aki kerékpározni tud, az nem igazán az a kategória mint aki nem tud elmenni gyalog a sírig.

otapi 2011.06.03. 12:24:23

@Vidi Rita: Te is komolytalan dolgokat tudsz írni egy soron belül: "Azóta egy sem! Összekoccanás volt már"
Az "összekoccanásokat" miért is nem sorolod a balesetek közé? A biciklis fél nem csak "koccanásnak" érzi meg az ilyeneket...

ex-dr. vuk 2011.06.03. 12:30:29

@Silent Bob: de minek? es varoson kivul mar biztonsagos az uttesten menni, ahol pontosan ugyanezek az autok mar nem 50-nel hanem 90-nel mennek? Ugyan mar.
De legyen, elfogadom, hogy a "fo" utra kellhet. Az a baj h nem csak oda tesznek, hanem mindenhova mert az EU fizeti. Mi meg szopunk.

ex-dr. vuk 2011.06.03. 12:32:49

@Vidi Rita: pont azert amit irsz: hogy a kereszetzodesekben ne haljanak meg :)
egyebkent 50-re (vagy 30-ra) korlatozott uttesten mitol is haltak meg a bringasok olyan surun? Kulteruleten, orszaguton a legjobb megoldas a kerekparut. Varosban nem (pontosan a keresztezodesek miatt). Plane nem gyalogosokkal egyutt vezetve, hogy meg oket is veszelyeztessem (vagy megyek 15-te vegig de akkor meg megint mire jo az egesz).

2011.06.03. 12:33:44

Hát, én temetőben eddig legfeljebb biciklit toló mamát-papát láttam, max. csigatempóban karikáztak, de Miskolcon biztos egy máshogy van.
Pitiáner lehúzás ez az egész, nem több.

Elcseszett nick 2011.06.03. 12:38:25

@randomgenerator: Hát, ha én sétálok a járdán, akkor egy autó kevésbé veszélyes rám nézve, mint egy biciklis, ergo nincs igazad. :)

@zum trucc: Ügyi vagy, csak azt nem veszed figyelembe, hogy 10 ilyen beszólásból, 9 komolyan gondolja, és nem veszi észre az iróniát. Miből kéne azt tudnia egy biciklisnek, hogy te ironizálsz, és nem csak szimplán hülye vagy, ha van rá 9 ellenpéldája? :)

Az írás -mint a beszéd- információ kódolás, vagyis a célja, hogy információt átadj. Ha ez sikeres, akkor jól csináltad. Az emberi agy hibatűrő képessége pedig bámulatos.
Megértetted amit a másik mondani akart? Ha igen, akkor a helyesírásába kötözködés marhaság.
A helyesírás mostani hypeja leginkább a PR kategóriába tartozik. Ha a helyesírás tényleg az elmúlt 8 évben romlott drasztikusan, akkor Schmitt Pali miért nem tud helyesen írni?

Lángharcos 2011.06.03. 12:38:43

@midnight coder: Nem értek a koncepciót. A nénikék a kerékpárra felteszik a csomagjukat (virág, kanna, ásó, mécsesek, magának kis kulacs víz, elemózsia, mert egész napos program), és tolják. Így elbírják és így önállóan oda tudnak menni.
Nem kell másokat megkérni, hogy segítsenek, vigyék ki őket. Mert mások dolgoznak munkaidőben, nem feltétlen érnek rá, vagy pihennének, vagy élnék az életüket. Most lehet azon vitázni, hogy az jó-e vagy sem, mindenesetre a nénikék már csak azért sem szeretnek ráutalva lenni, boldogan megoldják, amit meg tudnak önállóan.

Így lehet, hogy otthonról tolja a bringát a temetőig, az is lehet, hogy felül rá, és komótosan teker. Láttál már nyugdíjast tekerni? Nem bírná el a csomagját - vagy de igen, elbírná, de fáj és kényelmetlen vinni, a bicajra viszont felteszi és kikerekezik. 5 km / óra sebességgel, de hát nem siet ő sehova. A temetőnél meg tolja, mert jobban tiszteli ő a halottakat, mint az élőket.

Az a nénike, akit kocsiba kell tenni, hogy kijusson a temetőbe, nem fog sírt gondozni, virágnak vizet vinni, felásni, gyomlálni stb... Ott a család fogja intézni.

Silent Bob 2011.06.03. 12:42:08

@vuk_: Városok közt lenne a legfontosabb. De ezt mindketten tudjuk. Ahogy azt is, hogy hülye helyekre építenek általában.

zum trucc 2011.06.03. 12:46:30

@Elcseszett nick:
Jó, csak mókás volt nekem, hogy egyszer egy helyen fizetni kell a biciklistáknak, erre már rinyálás kezdődik. Az én kocsimat húzta meg bicikli, simán továbbállt, én ugyanis nem verekszem, mást meg ne tehettem volna.
A miskolci 270 Ft piti, de az, hogy felelősségbiztosítás nélkül lehet biciklivel részt venni a közúti közlekedésben, az már gáz.
Senkinek a helyesírása nem lehet olyan rossz, mint a biciklis komentelőké (Schmitt Pál történelmi kivételével). Ez kifejezi a normák elutasítását. Ami nem elfogadható.

Silent Bob 2011.06.03. 12:47:12

@midnight coder: "belehalHAT"

Hány ilyenről tudsz? Én összesen egy halálos bingás - gyalogos balesetről tudok, ott a bringás halt meg, mert a gyalog elé lépett a sövényből a kerékpárútra.
Ehhez képest autóval évente egy kisebb falunyi gyalogost kinyírnak.
Csak így hirtelen: hvg.hu/cimke/gyalogosg%C3%A1zol%C3%A1s

ex-dr. vuk 2011.06.03. 12:51:46

@zum trucc:
"Senkinek a helyesírása nem lehet olyan rossz, mint a biciklis komentelőké"

na ezen jot rohogtem :))
meddig el lehet menni biciklis szidasban, az nem semmi ;)

Egyebkent gyalog is reszt lehet venni a kozlekedesben felelossegbiztositas nelkul, csak hogy tudd. Legyen ez a kovetkezo serelmed ;)

Amugy a helyesirasommal nem volt baj azon kivul, hogy nem irok ekezetet. Ennek tortenelmi okai vannak, es meg a te kedvedert sem fogom megvaltoztatni. :)

ex-dr. vuk 2011.06.03. 12:53:04

@Silent Bob: nem beszelve a nem gyalogosokrol... egy nagyobb falunyi ember hal meg evente autobalesetben.

Elcseszett nick 2011.06.03. 12:56:59

@zum trucc: "...erre már rinyálás kezdődik..."

Ez nem a biciklisekre jellemző. Manapság mindenki rinyál, akinek azt mondják, hogy mától fizetnie kell, ami tegnap még ingyenes volt.

Azért nem minden biciklis ilyen, bár tényleg sokuk elgondolkodhatna azon, hogy évek óta kérik az autósokat, hogy egy kicsit jobban figyeljenek oda rájuk, tekintsék őket egyenrangúnak, de sokan nem viszonozzák ezt, és nem így viselkednek a gyalogosokkal.
Lehet azt mondani, hogy persze, de én nem ilyen vagyok, de itt már van egy közösség, és így a közösség feladata lenne, hogy a tagjait a helyes viselkedés irányába terelje, példát mutasson.

"...Senkinek a helyesírása nem lehet olyan rossz, mint a biciklis komentelőké..."
1. Kommentelőké, de én nem haragszom ezért. :)
2. Nem láttál még számítógépes játékokkal foglalkozó oldalt. :D

zum trucc 2011.06.03. 13:07:42

Gyalogos még nem karcolta meg a kocsimat, hacsak szöggel nem.

zum trucc 2011.06.03. 13:08:15

@Elcseszett nick: Igazad van mindkét dologban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.06.03. 13:13:09

@Steerio:

Persze, ha valaki faxfej, az buszon, autón és gyalog is az.
Viszont az utóbbi kb. két hónapban összesen háromszor kerültem szóváltásba más közlekedővel, és mindhárom biciklis volt. Persze, közben sokszáz másikkal meg nem volt gondom. És az ember sajnos mindng a kirívó eseteket jegyzi meg.

2011.06.03. 13:22:46

@Vidi Rita: Ezért szar a kresz, mert autókra találták ki. Míg ha én hibázok megkarcolok egy autót, ha ő hibázik akkor én meghaltam de legalábbis súlyos sérülést szenvedek. Tapasztalatból mondom. Tegnap szinte kivasalt egy nő a zebrán (kötekedőknek: biciklis zebra volt), ma szinte belementem kerékpárral egy autóba hátulról. Ugyanaz a kis hiba, csak a következmények egész más nagyságrendűek. Tudod mint az éttermi késsel vagy a láncfűrésszel hadonászás. Hát ennyi.
Hogy ki kell kerülni a kerékpárt (biztonságos oldaltáolság)? Együttérzek, nagy meló, de hát istenem meg kell hozni ezt az áldozatot, ha nem akarsz egyszer megölni valakit.
@midnight coder: és irigyelted? lásd kés vs láncfűrész...
@Elcseszett nick: ez jogos, ezért nem kell járdázni. Én büntetném.
@zum trucc: kötelező felelősségbiztosítás jó ötlet lenne, egy éves 500 - 1000 ft-ba nem halnánk bele, az korrekt. Mondjuk nekem elvileg van a kerékpáros klub tagsági díjjal, még nem volt szükség rá. Szerintem nem a fizetéssel van baj, hanem arányokkal. A legnagyobb érv mindig az, hogy "én évente elköltök 100,000 ft-ot, te is fizess ugyanannyit" pedig egy kerékpár súly, teljesítmény, veszélyesség szempontjából kb 2 nagyságrenddel lemarad. Nem beszélve egy gyalogos - ő mennyi teljesítményadót, parkolásdíjat, kötelező felelősségbiztosítái díjat fizessen? 2.5 ft? Azt kifizeti az szja-val és csókolom, nem éri meg a bürokráciát.

Elcseszett nick 2011.06.03. 13:55:41

@randomgenerator: Az okozható kár arányaiból lehetne díjat megállapítani. Mekkora kárt okoz egy autó, ha hibázik? Mekkorát egy bicikli?

A bicikli utak kiépítése is pénzbe kerül, nem csak a javításuk, ezért az amortizációjuk inkább az autósokra, illetve a kivitelezőkre hárítható ;), míg az építésük a biciklisekre.
Viszont nagy arányú EU-s pénzt kap az ország erre, tehát ez csökkentheti a biciklisekre jutó terhelést, bár pénzt nem kapnának, ha az EU-s támogatást lenyúlják, és mégsem lesz bicikliút. ;)

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.03. 16:46:33

@otapi: először talán értelmezd azt, amit leírtam: azóta nem halt meg biciklis nálunk. előtte sorozatban (leszakadt fej, hasonlók).

Ennyi a különbség.

Vagy ez is kevés, csak, hogy neked legyen igazad?

A város és a csillagok 2011.06.03. 16:48:31

Nem értem, miért kell általánosítani. Ahányszor bringásokról van szó, rögtön valaki elkezdi szidni őket, hogy több köztük a szabálytalankodó, mint az autósok között. Az illető nyilván saját tapasztalataira épít, mert statisztikát nem készített.
Ugyanennyi történetet mesélhetünk a szabálytalankodó autósokról is. Gyalogosként és kerékpárosként nekem velük vannak nagyon rossz tapasztalataim. Sokkal rosszabbak, mint autósként kerósokkal.

Számtalanszor szorítottak le autósok mikor szabályosan keróztam a keróúton. Ha nem fékezek akkorát, hogy majdnem átbukfencezek a kormányon, elütnek.

Gyalogosként a zebrán nem szokták megadni az elsőbbséget. A Lehel út-Dévai sarkán pl., ahol zebra van, az autók százzal szoktak átszáguldani, akkor is, ha ott állok a járda szélén, mert át akarok menni. Múltkor leléptem, mikor a közeledő autó még jó messze volt. De olyan gyorsan jött, hogy egy pillanat alatt ott volt és csak akkor vett észre, amikor már csak pár méterre volt tőlem. Vészfékezéssel megállt a bokámtól fél méterre és rémülten nézett rám.
Mégsem mondom, hogy minden autós köcsög, pedig én sokkal több köcsög autóssal találkozom, mint keróssal. De ez az ÉN egyéni tapasztalatom. Értelmes ember tudja, hogy ugyanannyi szabálytalakodó van itt is, ott is, mert mindenhol EMBEREK közlekednek.

Ja és a temető előtti kerékpárparkolóval érvelőknek: az az a hely, ahol 5 perc alatt ellopják a lezárt kerót. Az enyémet múltkor a konditerem elől lopták el (csak a lezárt zárat találtam ott mikor érte mentem). Azóta a sörözőbe is magammal viszem, betolom az asztal mellé.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.03. 16:50:04

@randomgenerator: nem értettél meg: nem a klassz tempóban tekerő, megbízható felkészültséggel rendelkező biciklisekről beszéltem, hanem a kanternáló, rozzant bringákkal járóakról, akik bármelyik pillanatban eléd, vagy az árokba borulnak (ez utóbbi szerencsésebb).

Se kivilágítás, se semmiféle biztonsági kellékük nincs. Ők nem az életstílus miatt tekernek, hanem azért, mert ez nekik a természetes.

Nehogy nekem valaki azt mondja, hogy vidéken kikerülni egy biciklist ugyanolyan magabiztossággal tudja megtenni, mint a profi városi bringásoknál!

ha pedig szar a kresz szerinted, akkor csinálj jobbat :)

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.03. 16:53:11

@Elcseszett nick: ha az autóddal egy baleset kapcsán kárt okozol a közútban vagy hozzá tartozó eszközökben - pl. korlát -, akkor azt kiszámlázzák neked utólag.

Szóval nem kell átalányban számolni, mert a kárt utólag megtéríttetik veled, akármivel is okozod.

A város és a csillagok 2011.06.03. 17:19:55

@zum trucc: "Általában a szabályok követésének éthosza az hiányzik a biciklisekből, ezért kellene szigorúbban büntetni, és az autósoknál is jobban sarcolni őket."

Általában az elfogultság, szűklátókörűség és rosszindulat éthosza nem hiányzik belőled.

Vég nélkül tudnám sorolni a példákat, amikor az autósok tojnak a nem autós biztonságára. A sógornőmet a zebrán ütötte el egy autós, zöldnél. Ugyanő taxiban ült, mikor egy másik autó belement az ő oldalán a taxiba. Mindkétszer kórház lett a vége.

A kollégámat kutyástul ütötte el zebrán való átkeléskor egy kanyarodó taxi. Mindketten (a kutya is) kórházba kerültek.

Te meg szintén nem készítettél felmérést, csak párszor találkoztál szabálytalankodó keróssal és ebből azt szűrted le, hogy a kerósok lelkülete szabályszegésre hajlamos. Gratulálok!:)

zum trucc 2011.06.03. 17:28:37

@Siegelindee: Jól látod, gratulációd zsákolva. Mondjuk napi közlekedési tapasztalat, hogy egy szabálytalankodó autósra jut 10 szabálytalan biciklista. Esetleg 15.

ex-dr. vuk 2011.06.03. 18:00:06

@zum trucc: felmerul a kerdes ezekutan, hogy mi szamit nalad szabalytalansagnak egyik illetve masik oldalon :)

pcmci 2011.06.03. 18:03:22

@zum trucc: ezzel most azt akarod mondani, hogy 10-15ször annyian bicikliznek, mint autóznak?

zum trucc 2011.06.03. 18:03:43

@vuk_: A KRESZ és a helyesírási szabályok szándékos, durva és veszélyes megsértése.

zum trucc 2011.06.03. 18:07:06

@pcmci: Nem, kb. százszor annyian autóznak, mint ahányan bicikliznek. De ez az egy százaléknyi biciklis 15-ször annyit szabálytalankodik, mint a sokkal nagyobb létszámú,, szintén nem ártatlan báránykákból álló autócsorda. Egy magára adó futár percenként legalább egy durva szabálysértést követ el, azt hiszi, ez jól áll neki. Merthogy a sok biciklizéstől impotenssé lehet válni, persze, csak fiúknál gond ez. És akkor kompenzálni kell, meg egyáltalán.

pcmci 2011.06.03. 18:12:37

@zum trucc: igyekezniük is kell, hogy teljesítsék az elvárásaidat. gondolj bele, milyen unalmas napjaid lennének, ha nem puffogtathatnál ilyen üres lőzungokat...

zum trucc 2011.06.03. 18:15:20

@pcmci: az én elvárásom más lenne: fehér biciklik minden sarkon.

2011.06.03. 18:28:16

@Vidi Rita:
Én sem életstílus miatt teszem, vagy sportból, hanem hogy eljussak munkahelyre meg vissza, + hasonló kis csomagos utak. :) a hóttrészegen biciklizésre, meg este lámpa hiányára természetesen nincs mentség... inkább "népnevelés" kérdése.
Jó kresz meg lesz, amint okosodunk, fejlődünk..:)

9mmPara 2011.06.03. 18:33:20

@zum trucc:"fehér biciklik minden sarkon"

Akkor meg azon menne a nyüszítés, hogy nincs hol parkolni. Ezeknek az autósoknak semmi se jó.

zum trucc 2011.06.03. 18:37:46

@9mmPara: Úgy kell elhelyezni ezeket, hogy ne gátolják a normális közlekedést és parkolást. És jó sokat.

9mmPara 2011.06.03. 19:17:30

@zum trucc: mondjuk a demszky-karók helyett?

fater.lajos 2011.06.03. 20:35:41

@Dzsala elnök:

A lényeg az, hogy a te életedet nehezítőnek, te nehezítsd meg a létét. H a temetőbe való behajtáskor minden biciklis sorba áll a számláért, akkor a kapunál hosszú sorok fognak állni egy Miskolc méretű városban. Erre a Temetőnek valahogy reagálnia kell.
Ezért kedves barátom, a számládat megkapás után a hulladékgyűjtőbe teheted. Nem a számla elszámolása, hanem a kiadása a cél. Ezt hívják polgári vagy civil ellenállásnak. Törvényes úton kikényszeríted a változtatást.

fater.lajos 2011.06.03. 20:39:33

@zum trucc:
Légy szíves nézz utána, hogy Európában melyik országban hányan kerékpároznak rendszeresen. Meg fogsz lepődni. Hazánk az élbolyban van.

zum trucc 2011.06.03. 21:28:07

@fater.lajos: Hát ez tényleg nagyon szomorú. Sok a kutyaszar, a grafiti és a biciklista a budapesti utcán.
Amúgy alig hiszem, hogy erről lehetne módszertanilag korrekt statisztikát csinálni.

Kolb Ace 2011.06.04. 06:42:51

Nagyon helyes, a temető nem randalírozásra való. Ne szlalomozzanak hülyegyerekek járókeretes mamzerok közt! Meg máshol se, le lehet menni az úttestre, ott lehet arcoskodni a kamionnal meg a szgk-val szemben, ahogy a járdán a gyallerral szoktatok!

Mayhem 2011.06.04. 07:19:36

@Vidi Rita: Az is megoldás lehet, ha rendesen megtanulsz vezetni és nem várod el azt, hogy mindenki a járdán menjen, akitől rémüldözöl, mert nem vagy elég körültekintő, vagy akire túl macerás odafigyelned.

Érdekes én egy kissé összetettebb környezetben úgy tudok kerékpározni és autót vezetni, hogy tizenöt éve nem volt olyan, hogy én gázoltam volna valakit, és összesen egy olyan eset, hogy engem gázoltak. Ezt egy tolató autó tette, figyelmetlen volt a vezető, de félreugrottam, megúsztam egy enyhe nyolcassal. Szóval, ha az ember odafigyel, az csodákat tud tenni, érdemes kipróbálnod neked is.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.04. 10:12:30

@Mayhem: elnézést, de miért is vagy velem most bunkó?

Honnan tudod, hogy hogyan vezetek?
Az, hogy látom a potenciális veszélyt, az már számodra azt jelenti, hogy összecsinálom magam a biciklisek láttán, és én nem vagyok körültekintő?

Akkor szólj majd légyszives, ha vállalod a neved és az arcod. Kösz a megértést!

(fentebb írta valaki, hogy népnevelés szükséges az utakon, hát úgy látom még a blogok egyes hozzászólóira is ráfér)

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2011.06.04. 12:04:37

@Navarot: ha lenézésnek hatott a vidékiek emlegetése, akkor elnézést kérek, nem ez volt a szándékom. Én is vidéki vagyok, nem pejoratíve használtam a jelzőt, hanem helymeghatározásként, a félreértések elkerülése végett.

Javaslok egy próbát: autókázás budapesten, amikor nagy a kerékpáros forgalom, majd egy nagyobb kanyar aszód-bag-hévízgyörk-galgahévíz-tura vonalon (mondjuk egy hétköznap délelőtt).

Érezhető, látható, tapasztalható a különbség.
Erre akartam utalni.

Mayhem 2011.06.04. 12:35:29

Köszön szépen, mindig örömmel tölt el, amikor ilyen nagy formátumú ember oktat ki.

Az e-mailemben benne van a nevem, szóval csak üzenetet kell küldened és meg is tudod. Ha az arcomra vagy kíváncsi, akkor keress meg a facebookon.

Most, hogy segítettem :) (szintén örömmel tettem), leállnál a járdára terelést célzó népneveléssel? Nem gondolom, hogy az én, vagy más kerékpározó személyes bűne, hogy az autóval közlekedők nagy többségének fogalma sincs arról, hogy hogyan kezeljen egy olyan forgalmi szituációt amelyben kerékpáros szerepel. Erre nem az a helyes megoldás, hogy kitiltanak mindekit az úttestről, aki az autót vezetőket zavarja vagy véleménye szerint zavarhatja és előzésre, kikerülésre, lassításra, fokozottabb figyelemre, vagy rövidebb ideig lassabb haladásra kényszeríti. Én úgy gondolom, hogy ez a kellemetlenség az autós közlekedés velejárója.

Az úton történő népnevelés pedig a súlyos frusztrációikkal segítség nélkül megküzdők (vagy meg nem küzdők) sajátos, de eredménytelen kísérlete a már régen elvesztett önbecsülésük helyreállítására.

ex-dr. vuk 2011.06.05. 00:04:16

index.hu/video/2011/06/02/leszoritjak_a_biciklisek_a_gyalogosokat_a_duna-parti_setanyrol/

A "foepitesz" nyilatkozata priceless. Na ezert vannak ilyen alapotok bringas szemszogbol.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.06.06. 14:55:23

a kerékpáros minek megy a temetőbe, ha egyszer úgyis hallhatatlan?

tyberius 2011.06.13. 23:43:20

@Pál a postoló: Ha van rajta csengő, máris nem hallhatatlan :P
süti beállítások módosítása