Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Amerika is megcsinálta a biciklisváros-toplistát

2011.05.13. 15:15 - Földes András

A toplistákat nem csak azért szeretjük, mert mások megmondják helyettünk a tutit, hanem mert általában többet árulnak el a listaírókról, mint a tárgyról magáról. Ezért szórakoztunk jól a világ biciklibarát városait számba vevő CNN-listán is. Kiderült belőle például, hogy Amerikából nézve a világ három tájegységre bontható: Amerikára, Európára és Egyébre. Ettől függetlenül is érdemes azért átfutni, mi látszik a világ bicikliseiből a tengeren túlról.

Európa

Amszterdam: Az Európa kerékpáros fővárosaként emlegetett holland város a CNN szerint a világ biciklis fővárosa is lehetne. Biztonságos és sűrű kerékpárút-hálózattal rendelkezik. A komoly kormányzati propagandának köszönhetően a hollandok társadalmi osztálytól függetlenül bicikliznek. Így lehet, hogy a városi közlekedés 40 százaléka két keréken zajlik.

acm10 310
Képünk csak illusztráció
 
Barcelona: A katalán város kerékpárkölcsönző rendszerének köszönhetően került fel a CNN-listára. A 2007-ben bevezetett Bicing program csúcsnapján 55 ezer kerékpárt vettek ki. Az amerikai kerékpáros újságíróra nagy hatást tett a város egyhetes biciklis rendezvény, a Bike Week is.
 
Berlin: A német fővárosban jelenleg 400 ezren kerékpároznak, de a vezetés még nem elégedett ezzel, és komoly pénzeket költ a biciklis közlekedés népszerűsítésére. A bicikliseket egy kerékpáros útvonaltervező is segíti a mindennapokban.
 
Koppenhága: A dán főváros lakóinak harmada jár biciklivel, és számítások szerint naponta egymillió biciklis kilométert hoznak össze, így a város érthetően került fel a listára. A CNN külön kiemeli Christianiát, ahol az autózás tilos, viszont szabadon lehet füvet szívni.
 
Párizs: A francia főváros szintén biciklikölcsönző rendszere miatt került fel a listára. A városban 20 ezer divatos kinézetű bicikli biztosítja, hogy minden különösebb előkészület nélkül, olcsón eljussunk egyik helyről a másikra. A rendszernek 1450 állomása van, és fél óráig ingyenes a biciklihasználat.
 
Észak-Amerika
 

foldesandras: NewYork01 076

Boulder: Amerikában már magyarországi viszonylatban is csak átlagosnak számító fejlesztésekkel is listára lehet kerülni. A colorádói várost azért válogatták be, mert tömegközlekedési költségvetésének 15 százalékát kerékpáros fejlesztésre fordítja. A főutakat biciklisbaráttá tették, és elindítottak egy programot, amelyben a biciklis iskolába járást propagálják. Boulder egyébként az Egyesült Államok hippijeinek, ezoterikusainak és művészeinek központja, rengeteg egyetemistával, így alapból jó esélyei vannak a biciklis kultúrának.
 
Chicago: Richard Daley polgármester az Egyesült Államok leginkább biciklibarát városává szeretné tenni Chicagót, ami biciklisávok kialakításában és biciklisbarát törvényekben mutatkozik meg. A biciklisek arányáról diszkréten nem esik szó.
 
Davis: Az amerikai mezőny erősségére utal, hogy a CNN a 65 ezres kaliforniai kisvárosról is hosszasan értekezik. A városban állítólag több a bicikli, mint az autó, ami szép, de ilyen alapon valószínűleg bármelyik névtelen német, holland vagy dán kisváros felkerülhetne a listára. Igaz, Davisben van biciklis hónap, és a szlogenjük az, hogy „A világ leginkább biciklisbarát városa”.
 
Ottawa: Kanadán belül a fővárosában ingáznak a legtöbben kerékpárral. 170 kilométernyi bicikliútjuk van, ami azért jelentős, mert az időjárás miatt december és március közt csak a fanatikusok ülnek nyeregbe.
 
Portland: Az USA biciklis fővárosaként emlegetett településnek 400 kilométernyi bicikliútja van és az ingázók 10 százaléka teker.
 
San Francisco: A kaliforniai város már azért megérdemelné a helyezést, mert innen indult a Critical Mass-mozgalom. Elvitathatatlan azonban a városvezetése elkötelezettsége is: rengeteg a kerékpárút, amelyekért még parkolóhelyeket is hajlandóak felszámolni.
 

foldesandras: NewYork01 288

Egyéb:
 
Peking: Bár a kínai főváros kaotikus forgalmi viszonyai és elképesztő légszennyezettsége miatt nem biciklis álom, a kerékpározók száma, azok elfogadottsága miatt akár a világ biciklis fővárosa is lehetne. Az utcákon az sem ritka, hogy több a kerékpár, mint az autó.
 
Fokváros: Nekünk sosem jutott volna eszünkbe, hogy egyetlen afrikai város is megnevezzünk, igaz, a politikai korrektség itt nem gyökerezik olyan mélyen. A CNN is megemlíti, hogy Afrika nem a bicikliseké, de azért a Dél-Afrikai város megpróbálja, amit lehet.
 
Bogota: Hasonló a helyzet a kolumbiai fővárossal is, ahol legalább kerékpárutakat kialakítottak, sőt, egyes utakat lezárnak hétvégére, és ott biztonságban lehet biciklizni. Ilyen alapon miért nem került fel Budapest?
 
Perth: Ausztrália negyedik legnagyobb városa 700 kilométernyi bicikliútja és online kerékpáros térképe miatt juthatott az amerikai biciklis szerkesztők eszébe.
 
Ön szerint melyik 10 település érdemelné meg Magyaroszágon, hogy biciklis településneknek hívjuk? Ha nem jut eszébe 10, írhat nekünk hármat is.

Címkék: critical mass bérbicikli városi biciklizés

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr852900927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hefi_ · http://kerekpar.info 2011.05.14. 12:58:48

Budapest: Magyarország legnagyobb városa 160 kilométernyi bicikliútja miatt NEM juthatott az amerikai biciklis szerkesztők eszébe.

ebedli 2011.05.14. 13:02:26

Nézem, hogy milyen jó járműve van a kínainak, ja New Yorkban...

csöcsfej 2011.05.14. 13:56:48

Még csak annyi maradt le, nem attól fog itt bármi változni, mert x km utat átadtak. Művelődési házban hányszor voltál mostanában (nemmertmeló, vagy az esküvődre tanulsz társastáncot)?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.14. 14:01:16

pl Csongrad
mindenki bringaval megy a kocsmaba

epix 2011.05.14. 14:13:16

@csöcsfej: megelőztél

Én is ha tudok bringával közlekedem, de CM-en még soha nem voltam és nem is megyek el addig amíg olyan a bringások közlekedési kultúrája amilyen.
Ellőbb be kéne tartani a KRESZ-t, nem csak tömegesen hőzöngeni.

Bringaút mellett lakom a fővárosban és látom, hogy hogyan közlekedik a bringások többsége:
kb 50% átmegy a piroson
kb 60% nem használ lámpát éjszaka
és lehetne még folytatni a sort de @csöcsfej ezt már megtette.

bocs az off-ért

csöcsfej 2011.05.14. 14:20:28

@epix: nyugi, mindjárt kimoderálnak mert ártasz a hatéveseknek.

csöcsfej 2011.05.14. 14:21:29

@hagyma: már nem, megszopatnak 1x rózsira. Pedig ez lenne a lényeg.

tejfogubandi 2011.05.14. 14:26:47

és még nem írt egy autós se ,h Fizessenek a kerékpárosok is adót !

kamasuka 2011.05.14. 14:41:27

Stockholm kimaradt, Párizs felkerült? :D

halar 2011.05.14. 14:55:12

A New York-i bringaboom, 66%os emelkedés:
www.youtube.com/watch?v=I3sGsno0uiE

finalNmbr 2011.05.14. 15:03:54

@hefi_: Hallod, Győrben majdnem ugyanennyi az út hossza, szóval ha megengeded elöbb tenném be Győrt bárhova mint Pestet. (Itt 120ezer emberre jut a 100km bicó út míg Pesten... szóval tudod)

Amúgy egyértelműen a legjobb és leghasználhatóbb utak Győr Moson Sopron megyében vannak..

finalNmbr 2011.05.14. 15:05:27

@Steve_Jobs: De talán a legtöbb kiépített út is itt van. Győr fix top1 hosszban ha jól tudom..

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.14. 15:18:16

Igen! Rendszámot, jogosítványt, forgalmit, súlyadót, büntetőpontot, bírságot, fizetős parkolást a rajtunk (értsd: adófizető, őket eltartó autósok) élősködő, parazita biciglistáknak!

Saját felmérés szerint amúgy éjszaka a bringások több mint 80%-a használ világítást, és ugyanennyi autós nem engedi át a zebrán a gyalogost.

Amúgy Bp. az infrastruktúra:aktivitás arányát nézve a világ dobogóján lehet kb.

csöcsfej 2011.05.14. 15:20:50

@Modor Tibi: a fizetős biciGlisztrádát elfelejtetted. Meg a biciGlifűjást. Jövedéki bémeg.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.14. 15:33:47

@csöcsfej: igen! És a biciGlistának semmi keresnivalója a járdán - de az úton se, mert nem tudnak kultÚráltan közlekedni! nekiáll a kátyúkat meg a csatornafedeleket kerülgetni a parasztja, örülhet, hogy csak elsodortam, nem a motorháztetőre kaptam föl.

Tímár Mihály 2011.05.14. 15:52:39

A Coloradoi Boulder 85 ezres város, viszont több mint 170 km autóforgalomtól szintben és térben is szeparált (főleg patakparton vezetett) 3 méter széles bicikliút van a városban. Emellett a forgalmasabb utak mellett biztonsági sávval elválasztott biciklisáv is van. A kevésbé forgalmas utcák meg olyan szélesek, hogy nyugadtan elfér egymás mellett az autós és biciklis. Szóval az infrastruktúra egy picivel jobb mint Budapesten. (Pl. trafóház sincs a bicikliúton.)

csöcsfej 2011.05.14. 15:54:49

@Modor Tibi: és még azt sem fizeti ki az ingyenélő g...cije. biciGlikultÚraMinisztert!
Utakat mint Nyírkón!
Műszaki!
Rendszámot a parasztok fejére!
Gyesznó nem utas, rakomány!
Tüzifa is!
Dimamóra fordulatszámmérőt!
Böribe ki visszatekeri!
DIGITÁLIS alkoholszondás biciGlilánc!
Forgalmi!!!!

csöcsfej 2011.05.14. 15:56:45

@Tímár Mihály: ez szebb mint a kék ég...TUDNAK ÉLNI!

komiszborisz 2011.05.14. 16:17:51

győriként egyrészt örömmel tölt el a mennyiség,másrészt még sokkal-sokkal többet szeretnék!!
teszem hozzá rögtön az elmult honapban olyan szinten emelkedett a kerékpározók száma,hogy sokszor tumultus alakul ki a forgalmasabb részeken.
gyerekoromban(70-es évek) apám fehérvári és pesti haverjai,kis-hanoi és kis-peking jelzővel illeték a várost,mert az ipar uton,oda-vissza,sávnyi szélességben tekertek az emberek a putyilovba(Rába)

komiszborisz 2011.05.14. 16:23:01

az ostobákkal meg ne foglalkozzatok,az a legfájobb az ilyeneknek.szándékosan még a nevét se irom,nehogy megszolitsam

mement 2011.05.14. 16:35:51

@hefi_: mondjuk nalunk, jobb ha nincs egyaltalan bicikli ut, mert ami van az eletveszelyes, es csak ingerli az egyszeri autost hogy anyazzon veled.

Jo hogy nem kerult fel:)

prim 2011.05.14. 16:49:42

Tegnap voltam Békéscsabán, és teljesen lehidaltam hogy mennyi bicajos van. Pl. van egy plázájuk,( csaba center ha jól emlékszem) és legalább 100 bringa volt a bejáratnál a bicajtárolóban. Itt pesten melyik pláza előtt van lehetőség 100-as nagyságrendben biciklitárolásra??
Meg egyáltalán, nagyon nagy százalékban tekernek.
És mindenki szinte normál utcai ruhában, ahogy épp van. Semmi bicósgyatya, meg ilyen sportos cucc...

psy 2011.05.14. 17:43:27

megnéztem az eredetit, hogy kiderüljön, az index vagy a CNN gondolja-e azt, hogy Fokváros Dél-Afrika fővárosa. (a helyes megoldás egyébként Pretoria.)
természetesen az index, a CNN "hub"-ot ír, ami azért különösen vicces, mert sok egyéb mellett (kerék)agyat jelent, fővárost viszont semmiképpen.

szóval grat.

GG81 2011.05.14. 17:51:19

bécs is kimaradt?
ajjaj, az is kimaradt, hogy amszterdamban. igen a városban egy csomó párhuzamosan vezetett kerékpárút létezik, ami állítólag nem biztonságos... :-DDD

pobeda 2011.05.14. 17:53:36

Még 1 szavazat Győrnek. :)

BelaVak 2011.05.14. 18:22:07

Kedves Index, mi a bonyolult abban, hogy almat nem hasonlitunk kortevel? Egy amerikai teveado az amerikai varosokat nem Bandgladeshez es nem Budapesthez hasonlitotta, hanem egymashoz? Felhaborito!!

Par egyeb megjegyzes:
- az amerikai varosstruktura mas, ezert is kerekparoznak sokkal kevesebben, mint pl Europaban.
- a csaladmodel es eletmod is kicsit mas, 4-5 gyerekkel en sem cangaznek a bevasarlashoz a molba a sztradan.
- az utak mondjuk sokkal normalisabban jarhatoak kerekparral, mint Pesten, ezert a bringasoknak nem elet-halal kerdes a bicikliut.
- Davis meg mondjuk egy eleg ismert telepules, ha mas nem a CU miatt, ezert legalabb annyi CNN nezo ismeri, mint Budapestet.

terror 2011.05.14. 18:23:25

@Steve_Jobs: Izlesek es pofonok. Amig 20 eves, szettoredezett jardat - aminek mar a kozepen no a gaz, akkora lukak vannak rajta - kineveznek keros infranak, tok folos a kilometereket nezni.

Nem Gyor elleneben irom, mert ez epp ott volt, hanem ugy altalaban.

De van szepen felujitott szakasz is, csak eppen az oda-vissza iranynal az egyik iranyban az ut kozepebe allitottak be a tablat, ugyhogy egyiranyusitottak az utat. Ja, es 50nm-en van 20 tabla, pont az ilyen infraba beleallitgatasok miatt.

Persze a kilometerek azok gyulnek :)

Kerekparos varosnak szavazok Lébény-re egy jo nagyot. Minden bolt elott, templomnal, hazak elott, mindenhol bringak. Keros infra: ~0m.

virgo 2011.05.14. 18:36:35

Bármelyik alföldi város megteszi, nem a bicikliutak hossza miatt, hanem mert mindenki biciklivel jár szinte. Itt békésben is pl. Persze itt szó sincs környezetvédelmi szempontokról, csak arról, hogy ez a legolcsóbb megoldás A pontból eljutni B pontba.

mement 2011.05.14. 18:51:45

@BelaVak: ` Pesten, ezert a bringasoknak nem elet-halal kerdes a bicikliut.`

Amennyiben vegre rendre szoktanak az autosokat, es visszaesne az autoval elkovetettek gyilkossagok(ize balesetek) szama, igazad lenne, nincs szukseg, mert siman meg lehetne ferni egymas mellet.

babeltornya 2011.05.14. 19:20:09

Fertőmenti falvak, kisvárosok. Ha 3-4 házzal odébb kell valakinek menni, már akkor is a kerékpárkerül elő:) Valamint az egész magyar szakaszon jo minöségü kerékpár ut van!

Morfcake 2011.05.14. 19:28:18

Dél-Afrika fővárosa nem Fokváros, hanem Pretoria.

Krishnamurti 2011.05.14. 20:25:37

@virgo:
Egyet értek veled. Bármelyik alföldi város megfelel a biciklis város feltételeinek. Én Jászberényben vettem észre több biciklis, mint máshol (Hmvhely, Szeged, Kecskemét, Debrecen, stb., amiket többször láttam).

Budapestet azért kellene feltenni a listára, hogy kezdjék komolyan venni. Előlegezzük meg Bp-nek.

G.Z. 2011.05.14. 20:33:54

Az amerikai városok mellé légyszi tedd ki az államneveket is, mert Portland, Boulder is van több az USÁban.

Davisben van egy 30 ezer hallgatós egyetem, plusz a kutatók. Úgy már nem is olyan kicsi hely.

Amúgy egy átlagos amerikai városban tökmindegy mennyi bicikliút van, az autósok annyira nem tudnak mit kezdeni a biciklissel, hogy életveszély bárhol tekerni. Saját tapasztalat.

Civitas Fidelissima 2011.05.14. 20:52:01

@babeltornya: "Valamint az egész magyar szakaszon jo minöségü kerékpár ut van!"

Ez valami vicc a végén, ugye?

fdoki 2011.05.14. 21:28:52

@virgo: Ja,ez teljesen így van.Itt Békésben tök lapos minden,dimbes-dombos v.hegyvidéken már jóval kevesebben tekernek napi közlekedőként.Amúgy divatos dolog falusi/városi(errefelé nincs nagy különbség a 2 közt)elöljáróként a bringautak hosszával hencegni. Nagy részük botrányos "minőségű" v. a járdára ill.közútra festett sárga csík melleti "ösvény"... Amúgy 4 évszakos, rendszeres(átlag kb.heti 120-130km "munka-menet",a többi happy-ből)mezővárosi bringásként úgy látom,h mifelénk a többi idétlen,figyelmetlen v.magát versenyzőnek tartó(vhogy nem találkoztam ezek közül 1el sem hegyi túrán v.100 km körüli-felüli turnén/versenyen)kerékpáros és a botrányos útburkolat nagyobb veszélyforrást jelentenek,
mint a növekvő 2kerekű forgalomhoz 1re inkább hozzászokó autósok.
És még sajnos mindig sok a kivilágítatlan ill.a KRESZ-t más módon rendszeresen ignoráló bringás...

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.05.14. 21:46:49

@prim:
Az Aréna és az Allee előtt van talán a legtöbb normális tároló. De a Westend viszonylag sok van a Westendnél. A két Mammut is között is tettek ki egy normális tárolót, és ott Széna téren , illetve a Lövőház-Fény sarkon is van fedett tároló.

krausz2 2011.05.14. 22:00:09

Nos! Bp.-ből sosem lesz biciklis város!Már csak azért sem mert itt van a fele BUDA.Itt biciklizni csak hobyból lehet a terepviszonyok miatt.Ezt csak a nem épeszűek nem hiszik el. Csak 1 pl.A Rőzsadombon átmenő biciklis úton még nem láttam biciklit pedig minden nap ott megyek keresztül.Mégis valaki tökkel ütött azt hitte, hogy ott fognak az emberek átmenni.
Szóval biciklis városok az Alföldön vannak, engem is megdöbbentett mennyi ember közlekedik így.
Budapesten velem együtt rendkívül sok a vasárnapi bicikliző valahogy bizonyos mértékben státusz szimbólum minél drágább gépekkel szombat, vasárnap délelőtt hajtani, Azután jön az eső az ősz,tél stb, és mindenki eltűnik az utakról.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.05.14. 22:00:40

"Bogota: Hasonló a helyzet a kolumbiai fővárossal is, ahol legalább kerékpárutakat kialakítottak, sőt, egyes utakat lezárnak hétvégére, és ott biztonságban lehet biciklizni. Ilyen alapon miért nem került fel Budapest?"

Földes András látta a Bogotás filmet??
Ha nem akkor nézze meg.
chibis.overstream.net/swf/player/oplx?oid=ljlmaca5n8md&noplay=1
Ha igen akkor, hogy merül fel ez a kérdés.

Egyébként nem a kerékpárutak hossza a kerékpárosbarát város fokmérője.
Főleg nem a járdára festett, vagy viacoloros, oldalváltós, közművekkel tarkított magyaros változatban.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.05.14. 22:16:32

@krausz2:
Buda sem lakosságban sem területben nem fele Budapestnek, bár a pesti oldal sem teljesen sík.
A körúti számláló adatai alapján szombaton,de különösen vasárnap ott kb negyede/ötöde a kerékpárosok mennyisége a hétköznapokhoz képest.
Tehát rengetegen tekernek hétköznapi is közlekedési célból.
A Szilágy Erzsébet fasor bringaútján szintén elég sűrű a kerékpáros forgalom hétköznap is. A Rózsadombon átmenő biciklis út kifejezést sajnos nem tudom értelmezni.

fdoki 2011.05.14. 22:22:56

@krausz2: kvázi off-topik,de a téli bringázás is élmény tud lenni.Persze nem a sós,trutymós városi latyakban,ahol muszájból v."józan" megfontolásból(autó és buxtárca megkímél) tekerünk.
Hidegben,vastagon behavazott tájon(Alföldön v.hegyvidéken)csak a hó ropogása és a bringás lélegzése töri meg csendet.Ennek és a téli látványnak is megvan a szépsége.Megfelelő öltözet,bringa(általában monti)és gumi(vékony cx,szöges,esetleg hólánc)és a bejárt terület minimum alapszintű tereptárgy-ismerete (korábbi,hómentes túrákról)szükségeltetik -no meg némi kondi,mert a mély hó fogja rendesen a kereket...

Perillustris 2011.05.14. 22:26:55

@hefi_: Abból 120 km csak sárga csík.

@epix: "CM-en még soha nem voltam és nem is megyek el addig amíg olyan a bringások közlekedési kultúrája amilyen"

Miért lenne különb a bringások közl. kultúrája, mint bárki másé? Attól senki nem lesz automatikusan jó fej, mert teker.

krausz2 2011.05.14. 22:27:45

@tízpercbringa: A hozzászólásodból ítélve az egészet nem tudod értelmezni,mint ahogy én sem tudnám Mátészalkán történteket!
Közel 50 éve biciklizek Budán saját szememmel látom
a hétköznap elnéptelenedő /bicikliktől/utakat. A körut
egyébként Pesten van ha csak a Margit körútra nem gondolsz "szakértőkém".

arncht 2011.05.14. 22:57:17

+1 győr :)

csak azt nem ertem, hogy miert csinaljak kacskaringosra, es hogy miert a terko a bringasok oldala... gyalogosoknal tokmindegy lenne.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.05.14. 23:08:44

@krausz2:
Kösz az "értelmes" választ.
A Múzeum körúti számlálót csak azért hoztam példának,mert az egyetlen olyan mérési pont a városban,ami kvázi hiteles képet tud adni. Valóban nem Budára,hanem abban a pontban a kerékpárosok közlekedésére. Ott hétvégén sokkal alacsonyabb a mért érték. A többi helyen minden az egyéni becsléseken alapul.
A bel-budai részek kerékpárútjain/útjain viszont jelentős kerékpáros forgalom van. Ez tagadni hiábavaló. Ha nem hiszed állj ki a Városmajor Ignotus utca felőli sarkára bármely hétköznap.
Simán elismerem neked,hogy a Fillér vagy a Bimbó utcán kevesen fognak fölfelé tekerni,de ebből nem következik,hogy Budapest sosem lesz kerékpáros város. Amit te remekül egyetlen egy rózsadombi példából levezettél.
Én olcsó géppel tekerek télen-nyáron Budán és Pesten. A Rózsadombon viszont nem fogok átbiciklizni,mert kis kerülő árán a Duna mellett is elérem Óbudát.

krausz2 2011.05.14. 23:28:46

@tízpercbringa: Én a budai dombokon lakom itt az a szokás, hogy felrakják az autó tetejére a kerékpárt mert közlekedni nem közlekedik senki itt! Így "sportol"!
Te se hajtasz fel "rendszeresen" sehová.
Így Buda átjárhatatlan kivéve persze a keveseknek, az igazi sportolóknak,
A hegyi kerékpárosok a fogassal járnak,egyre nagyobb divat, de a BKV szépen írtja őket 1 kocsiba engedi be
csak, a többi üres pl. a hét végén.
Hiába ez a cég azt csinál amit akar...
BUDÁN SOHASEM LESZ BICIKLIS TÖMEGKÖZLEKEDÉS!
A hegyek miatt.

virgo 2011.05.15. 00:58:48

@fdoki: Hát nem tudom, Gyula polgármestere jobban teszi, ha nem dicsekszik az itteni kerékpárutak hosszával ( a minőséggel még úgy se).

Nekem az tetszik, hogy a 80 éves nénik is csak úgy tekernek fel a gátra :) Lássuk be, a rendszeres kerékpározás azért a testet is karban tartja valamennyire.

finalNmbr 2011.05.15. 01:06:56

@errorka: :) Van rossz út persze.. ettől függetlenül nálam Győr a nyerő :)

terror 2011.05.15. 05:58:24

@krausz2: Ez nem a domborzatnak koszonheto, hanem a hozzaallasnak.

A minap attekertem a Vertes falvain. Egysebivel mennek fel az oregek, cuccokkal megpakolva. 80 folott mar neha leszallnak es toljak a 8% koruli emelkedon, de a "fiatalabbak" (~50-60) gond nelkul feltekernek.

Es ugyanezt megteszik a szlovakok is, es minden bizonnyal meg mas, dimbes-dombosabb falvak lakoi is, orszagfuggetlenul.

Persze csak ott, ahol nem kell 10-20 millas terepjaro - aszfaltra, hehe -, hogy "menonek" latszodj/mutasd magad :)

(Apro megjegyzes: a fogasozast hagyjuk meg a DH-soknak :) A hegyi kerekparosok szeretnek felfele is tekerni :P)

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.15. 07:29:50

@krausz2: ne hülyéskedj már! Ha én, a 0 edzettségemmel, 110 kilómmal fel bírtam tekerni Dobogókő feléig... ( a másik felén már toltam :D )
Van néhány út Budán, amit jobb, ha bringával elkerülsz, de a többség járható emlékeim szerint.

prim 2011.05.15. 11:04:27

@tízpercbringa:

Lehet hogy félreérthető voltam, de nem vontam kétségbe hogy vannak a Budapesti plázáknál bicajtárolók. Sőt biztos vagyok benne, ha esetleg arra akad dolgom, megoldható lesz hogy lerakjam a bringát. A furcsa az volt hogy legalább 100 bringa ott állt a bejáratnál. Sajnos nem csináltam fényképet, mert pont telefonáltam közben, és eléggé figyelnem kellett hogy mit beszélek. Most már bánom hogy nem álltam meg addig egy fotó erejéig. Míg itt emlékeim szerint soha nem láttam sehol( sem iskolánál, intézménynél, irodaháznál, plázánál stb.) egy kupacban ennyi bicajt. Tehát még van hova fejlődni Bpesten...

Kasa 2011.05.15. 15:00:57

Szerintem Pomáz a negatív győztes. Azt olvastam, hogy állítólag klímabarát település, de 1 méter kerékpár útja sincsen. A nemrég épült egyik belvárosi útja mentén nemhogy bicigli út, de még járda sem épült. Ezt azért nehéz űberelni.

fdoki 2011.05.15. 20:36:03

@virgo: Naná,h karbantartja! És jó sokan vagyunk,akik szeretjük is ezt a fajta gyűrődést -de a napi rutin ill.a forgalmi veszélyeztetődés általában nem a heppi-ről szól... Persze nem hiszem azt,h a bringások a bioszféra megmentői v."attól lesz vki jó fej h bringázik"

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.05.15. 21:55:35

@prim:
picasaweb.google.com/imre.csullog/BekescsabaASzelsosegekVarosa#5511286670780540178
Ha durvát akarsz látni akkor Hódmezővásárhely buszállomását nézd meg egyszer élőben :))
picasaweb.google.com/imre.csullog/HodmezovasarhelyKerekparosInfrastrukturaja#5488563603336842482
Egyébként szinte minden alföldi városban alap dolog a bringa. Kicsik a távolságok és általában nem túl jó a tömegközlekedés. Gyaloglás vs. bringa között győz a bringa. Az autózás persze ott is előretört,de a közel 400 HUF-os benzinár most erősen szorítja vissza a kényelmi kilométereket.

Perillustris 2011.05.15. 23:36:54

@krausz2: "BICIKLIS TÖMEGKÖZLEKEDÉS"

Hát, pedig hosszútávon van ennek esélye (2-3 bicaj az új buszok elejére).

www.strikegold.com/hart/images/bike_on_bus1.jpg

www.green-wheels.org/files/shared/BikeOnBus.png

Addig marad a biciklis EGYÉNI közlekedés.

Perillustris 2011.05.15. 23:43:17

@krausz2: @tízpercbringa: @errorka: Krausznak hála már-már elhiszem, hogy hős vagyok, mert amíg a Feneketlen-tónál laktam, minden extremitás nélkül bejutottam 20-22 perc alatt a Szépvölgyi úti munkahelyemre, de egy kelenföldinak vagy gazdagrétinek sem lehet túl bonyolult bejárni pl. a T-mobile központjába. Fura ez a Buda...

arconfosom 2011.05.17. 11:40:58

Békés- Hajdúság bármelyik faluja

nowy 2011.05.20. 02:09:39

@krausz2: wazz,te már körbe néztél a budai oldalon ? Hol,mennyi ember lakik ? Etele út,Bartók B. út környéke ? III. kerület lakótelepei ? Margit körút környéke ? Hmm ?

krausz2 2011.05.20. 12:50:30

@nowy: Majd egyszer felmegyek Pest-re !Wazz!

krausz2 2011.05.20. 13:08:53

@Perillustris: Nem sértődj meg de a sport bringázás más mint amikor neked kell bevásárolni, az asszonynak a gyereket az oviba vinni a nagyfaternak meg az körzeti orvoshoz kell bringáznia a "kis dombról".
Szóval másról beszélünk! Nem véletlen, hogy Budán idős embert szinte nem látsz biciklizni..

Perillustris 2011.05.20. 21:57:54

@krausz2: Kifogást én is tudok gyártani ezret. Bevásárolni is lehet bringával, és a gyereket is lehet vele oviba vinni.

Idős embert meg egész Budapesten ritkán látsz biciklizni, mert aki itt nőtt fel, annak a közlekedési célú bringázás nem természetes.

BTW a sportbringázásról szó sem esett, nem tartozi ide.

szamarhegy 2011.05.21. 15:50:26

@epix: 80%-ban autózom, 20%-ban kerékpározom, még nem voltam CM-en (szimplán csak lustaságból), eddig úgy tudtam, hogy a CM fő feladata a városban kerékpározók növekvő számának, 'súlyának' felmutatása, hogy az un, döntéshozók lássák, érezzék a kritikus tömeget, amely zöldebb, emberibb várost szeretne és az ezzel járó infrastrukturális fejlesztéseket. Nem követem naprakészen, de annyi lejött, hogy a városvezetés sokszor figyelembe vette már a részben a CM-hez is kapcsolható civil kerékpáros szervezetek javaslatait és érezhető elmozdulás történt ez ügyben. Ha szerinted a CM csak hőzöngés és a szabálytalan közlekedés propagálása, akkor..., végül is véleményszabadság van, mindenki hozzászólhat.

장현승 사랑해요 2011.05.23. 18:06:47

@krausz2: jó, azért ne állítsuk már be budát egy megmászhatatlan hegynek.
nem azzal kell kezdeni, hogy a budakeszi út tetejére jársz haza bicajjal, de pár dobogókő után fel se tűnik egy egészséges szervezetnek.
azt viszont el kell ismernem, hogy az egysebességes bicajok buda harmadára nem jók.

장현승 사랑해요 2011.05.23. 18:11:57

@szamarhegy: uhh, én voltam pár cm-en, nem ajánlom.
kb. 1 perc telt el mindkét alkalommal, mire nagyon felhúztam magam.
járdán ijesztegetik a gyalogosokat (miközben le van zárva az egész kibaszott út), bemutatnak, beszólnak autósoknak >páran<. kis hányadát képviselik ezek a köcsög bringások a cm részvevőinek, de annál idegesítőbbek. nem akarom, hogy összekeverjenek az ilyenekkel, inkább hétköznap tekerek szabályosan (wow).
ok, ott van ezek mellett még néhány ezer normális bicajos, de... néhányan elrontják a cm-et, na.

hafez 2011.06.23. 16:17:21

Alföldi városokban feltűnően népszerű közlekedési eszköz a bicikli. Pl. Szegeden, Kecskeméten láttam ezt, igaz évekkel ezelőtt... A bicikliutak állapotáról már nem sokat tudnék mondani, a helyiek erről frissebb infóval rendelkeznek.
süti beállítások módosítása